abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129858968
Nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129859000
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:34 schreef paddy het volgende:

[..]

Las ik nu aparte loketten voor allochtonen? Die Nederlander vind dat blijkbaar normaal.
Dat kan dat jij dat las, maar dat staat er niet ;)
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:49:17 #78
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_129859093
Moeten ze ook achterin de bus?
Laffe huichelaar
pi_129859155
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:49 schreef timmmmm het volgende:
Moeten ze ook achterin de bus?
Gewoon helemaal niet in de bus.
pi_129859190
Toch al drie ja-stemmers. Goed te zien dat er weinig is veranderd sinds de jaren '30 van de vorige eeuw.

Ja, een dikke vette godwin. Niet meer dan terecht, wat mij betreft.
  † In Memoriam † vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:52:19 #81
137949 Disana
pi_129859191
Nee natuurlijk. Het is een hellend vlak.
pi_129859730
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:31 schreef arjan1212 het volgende:
In Zwitserland is een rel ontstaan om een zwembadverbod voor asielzoekers. In de plaats Bremgarten, waar mensen uit Eritrea, Tibet en Sudan worden opgevangen, mogen die buitenlanders het openluchtbad niet in.

De gemeente zegt te willen voorkomen dat „50 asielzoekers tegelijk naar het 'Badi' gaan”. Dat zou tot „spanningen en vijandigheid” kunnen leiden. De regeling is bedoeld „om rekening te houden met de bedenkingen van de bevolking”.

Volgens de Zwitserse evenknie van Vluchtelingenwerk is het zwembadverbod „juridisch en humanitair onhoudbaar”. Andere critici reppen over „open discriminatie”. Over de rel is al bericht in kranten in Groot-Brittannië en Spanje, zo meldt weekblad Der Spiegel.

In Zwitserland wordt traditioneel een restrictief beleid jegens buitenlanders gevoerd. In juni stemde 79 procent van de bevolking voor strengere regels inzake politiek asiel.

In het Alpenland is er een groeiende tendens om „storende personen” te weren uit de openbare ruimte, meent kwaliteitskrant Neue Zürcher Zeitung. Zo haalt de politie bedelaars, hooligans, jongeren, drugsverslaafden en asielzoekers „preventief” weg van bepaalde plaatsen, ook als zij niets hebben misdaan.

is dit nou racisme of niet ?

http://www.telegraaf.nl/b(...)_asielzoekers__.html
Kijk, voor de mensen die op FOK altijd vragen naar oplossingen voor de problemen in oa zwembaden etc. Dit is dus een oplossing. Grappig dat juist die mensen nu weer hard roepen dat het allemaal zo oneerlijk is.

In andere landen heb je nu eenmaal andere regels, blijkbaar zijn ze daar niet zo laf om drastische maatregelen te nemen om het eigen volk te beschermen tegen mensen die naar elders gaan om problemen te schoppen.
pi_129859784
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:05 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Kijk, voor de mensen die op FOK altijd vragen naar oplossingen voor de problemen in oa zwembaden etc. Dit is dus een oplossing. Grappig dat juist die mensen nu weer hard roepen dat het allemaal zo oneerlijk is.

In andere landen heb je nu eenmaal andere regels, blijkbaar zijn ze daar niet zo laf om drastische maatregelen te nemen om het eigen volk te beschermen tegen mensen die naar elders gaan om problemen te schoppen.
Tibetanen en mensen uit Eritrea op voorhand de toegang ontzeggen is een oplossing?
pi_129859839
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:06 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tibetanen en mensen uit Eritrea op voorhand de toegang ontzeggen is een oplossing?
Ga je nu echt doen alsof je het niet begrijpt? In Nederland zorgen mensen van een andere afkomst voor problemen die je met dezelfde maatregel (weren) kunt aanpakken. Snap je het nu?
pi_129859866
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:07 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Ga je nu echt doen alsof je het niet begrijpt? In Nederland zorgen mensen van een andere afkomst voor problemen die je met dezelfde maatregel (weren) kunt aanpakken. Snap je het nu?
En jij hebt geen (morele) bezwaren tegen dergelijke 'oplossingen'? Jij vindt het volstrekt normaal dat mensen op basis van hun afkomst de toegang tot een zwembad wordt ontzegd?
pi_129859978
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:46 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:

[..]

Dat kan dat jij dat las, maar dat staat er niet ;)
Klopt, er staat dit
quote:
ik zag achter de loketten allemaal blanke mensen en toch werd ik zwaar als buitenlander behandeld. Ik vond dat een eyeopener. Heel consequent. En heel eerlijk ook.”
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_129860005
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En jij hebt geen (morele) bezwaren tegen dergelijke 'oplossingen'? Jij vindt het volstrekt normaal dat mensen op basis van hun afkomst de toegang tot een zwembad wordt ontzegd?
Jij was toch een van de mensen die om oplossingen vroeg?? Het verbaast mij totaal niet dat je het nu weer niet eerlijk vind. Zo blijf je lekker draaien in een circel. Vragen om oplossingen en daarna de oplossing afschieten en dan zeggen; er komt geen oplossing.

Met de hedendaagse kennis kun je heel goed inschatten wie of wat voor problemen zorgt. Of je het nu over een strandje hebt waar jeugd voor overlast zorgt of in het zwembad, het zijn altijd 'dezelfde'.
pi_129860138
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:12 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Jij was toch een van de mensen die om oplossingen vroeg?? Het verbaast mij totaal niet dat je het nu weer niet eerlijk vind. Zo blijf je lekker draaien in een circel. Vragen om oplossingen en daarna de oplossing afschieten en dan zeggen; er komt geen oplossing.
Ik vrees dat je in de war bent met andere users, want ik ben juist iemand die niet met de wolven meehuilt en schreeuwt 'dat dit kan in Nederland!'

Maar goed, zelfs als ik wel om oplossingen zou smeken, dan zou ik nog gerust bezwaren kunnen hebben tegen deze aanpak. Niet elke oplossing is immers per definitie wenselijk. Deze mensen simpelweg in kampen stoppen en hen daar vasthouden, is ook een oplossing (ze komen immers niet meer in het zwembad of de uberhaupt de openbare ruimte, dus vallen ook niemand lastig), maar je bent het hopelijk met me eens dat dit niet wenselijk is.

quote:
Met de hedendaagse kennis kun je heel goed inschatten wie of wat voor problemen zorgt. Of je het nu over een strandje hebt waar jeugd voor overlast zorgt of in het zwembad, het zijn altijd 'dezelfde'.
Tibetanen zijn notoire overlastgevers, begrijp ik?
  † In Memoriam † vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:16:48 #89
137949 Disana
pi_129860141
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:07 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Problemen kun je voorkomen door mensen ongelijk te behandelen?
pi_129860161
Hier hadden wij 2 asielzoekerscentra. Elke zomer kwamen die mensen massaal naar het zwembad toe, waardoor de Nederlanders allemaal naar natuurwater moesten uitwijken, omdat de sfeer compleet verziekt was. Meisjes werden lastiggevallen, jongens werden in elkaar geslagen en spullen werden gejat. Nu zijn die asielzoekerscentra weg en het is gewoon weer chill bij het zwembad _O_
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:20:11 #91
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129860235
Dit topic stemt steeds treuriger.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129860252
Waarom is het eigenlijk zo vanzelfsprekend dat asielzoekers direct gebruik moeten kunnen maken van alle voorzieningen van het land waarin zij als vluchteling opgevangen zijn?

Ze zijn gevlucht, en krijgen een tijdelijk onderkomen in afwachting van de uitkomst van die procedure. Ze krijgen onderdak, eten en drinken, amusement en onderwijs. Prima. Maar moeten ze dan ook gelijk van alle andere voorziening gebruik maken? Waarom geef je ze dan niet allemaal gelijk een paspoort met bijbehorende rechten en privileges?

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:57 schreef LXIV het volgende:
Die asielzoekers zijn hier toch gekomen om te 'vluchten' uit hun eigen land, toch niet om te gaan zwemmen?
Dit dus.
pi_129860258
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:20 schreef Copycat het volgende:
Dit topic stemt steeds treuriger.
Dit dus.
  † In Memoriam † vrijdag 9 augustus 2013 @ 12:22:56 #94
137949 Disana
pi_129860323
Ik word hier niet goed van.
pi_129860352
Edit.

[ Bericht 99% gewijzigd door KoosVogels op 09-08-2013 12:30:48 ]
pi_129860357
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:16 schreef KoosVogels het volgende:

Tibetanen zijn notoire overlastgevers, begrijp ik?
Als je jezelf bewust dom opstelt voel ik mij niet geroepen om daar op in te gaan.
pi_129860368
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:24 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Als je jezelf bewust dom opstelt voel ik mij niet geroepen om daar op in te gaan.
Ga anders in op het andere, meer boeiende, deel van de post.
pi_129860383
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:12 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Dus Nederlandse jongeren weren bij Spaanse stranden en uitgaansgelegenheden wat het zijn altijd die Nederlanders die de boel verkloten? Hoppah, alle Nederlanders dus maar meteen weren? Bedoel je dat?

Nee, en zo denk ik ook over hier...knal die kutjeugd eruit. Hang hun foto inclusief ID overal neer en schakel meteen de politie in wanneer ze toch het zwembad in willen gaan nadat ze zich niet hebben gedragen. Ga je toch niet iedereen met hetzelfde kleurtje weren? Doe er gewoon wat aan i.p.v je als lafaard te gedragen.

In dit geval ligt het trouwens anders. Het waren niet de asielzoekers die zich niet gedroegen, maar de lokale bewoners die niet met andere kleurtjes geconfronteerd willen worden

quote:
De gemeente zegt te willen voorkomen dat „50 asielzoekers tegelijk naar het 'Badi' gaan”. Dat zou tot „spanningen en vijandigheid” kunnen leiden. De regeling is bedoeld „om rekening te houden met de bedenkingen van de bevolking”.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_129860412
quote:
6s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:17 schreef bijdehand het volgende:
Hier hadden wij 2 asielzoekerscentra. Elke zomer kwamen die mensen massaal naar het zwembad toe, waardoor de Nederlanders allemaal naar natuurwater moesten uitwijken, omdat de sfeer compleet verziekt was. Meisjes werden lastiggevallen, jongens werden in elkaar geslagen en spullen werden gejat. Nu zijn die asielzoekerscentra weg en het is gewoon weer chill bij het zwembad _O_
Het werkt dus wel, aardig is het niet, maar het werkt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Problemen kun je voorkomen door mensen ongelijk te behandelen?
Ja, nogmaals het is niet netjes maar het werkt wel. Je zou kunnen zeggen dat ze het er zelf naar gemaakt hebben. Kán he, ik weet dat veel mensen dat liever niet doen.

Je kan ook nog meer onderscheid maken, bijvoorbeeld volwassenen van een bepaalde afkomst wel naar binnen maar pubers niet. Want het zijn natuurlijk niet de volwassenen die voor de problemen zorgen.
pi_129860420
quote:
15s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 12:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat de fuck is dit voor imbeciele onzin, man?
Ik ben serieus. Opvang is goed, maar wat is het doel van opvang? Als je ze gelijk volledig wil integreren moet je ze ook een paspoort.verblijfsvergunning geven. Niet dat je ze eerst volledig opneemt in de maatschappij en dan alsnog het land uit zet. Want dan krijg je schrijnende situaties omdat die mensen dan al helemaal ingeburgerd zijn.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')