abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:18:54 #51
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_129843966
Het is nat. ook wel zo dat de Zwitsers gewoon niet dol op buitenlanders zijn. Hoewel ik toch het idee heb dat de huidskleur de deur dicht doet heb je wellicht gelijk en zouden ze ook niet welkom zijn als ze uit een willekeurig westers land kwamen. In zo'n kleine plaats blijft men gewoon erg graag * onder ons * en dat is hun goed recht.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_129844089
Zwitsers willen geen buitenlanders

Ze zijn heel streng als het om immigratie gaat
pi_129844147
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Afspraak, voorwaarde, whatever. Je wordt opgevangen dus je hebt je maar te schikken naar de huisregels van de omgeving waar je in terecht komt.
De regel niet in het zwembad komen was geen regel van de omgeving.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 21:32:03 #54
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_129844540
Misschien is er al het een en ander voorgevallen. Voordat ze 'ineens' niet meer welkom waren in het zwembad.
The End Times are wild
pi_129844767
quote:
1s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

De regel niet in het zwembad komen was geen regel van de omgeving.
Uit het eerder aangehaalde artikel:

quote:
Seit der Asylgesetzrevision darf der Bund ein solches Zentrum auch ohne Einverständnis der betroffenen Gemeinde einrichten – dennoch hat er im vorliegenden Fall mit der Stadt Bremgarten eine Vereinbarung getroffen und Bereiche in der Stadt bestimmt, die Asylsuchende nicht betreten dürfen.
http://www.nzz.ch/aktuell(...)agen-tabu-1.18128681

Met de stad zijn dus afspraken gemaakt.
pi_129845186
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 19:51 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wat een drukte om niks terwijl in de wereld in het klein of groot dezelfde praktijken worden gehanteerd.

In SA mag je het land niet in met een bijbel.
In Marokko mag een geestelijke niet preken.
In Egypte mag een vrouw niet voorin de taxi.
In Afghanisten mogen meisjes niet studeren.
Je komt Mekka niet in als je geen moslim bent

En zo kan je nog heel wat discriminerende dingen oprakelen.
Dus omdat zij achterlijk zijn, moeten wij(Europa) het ook maar zijn?
#freefrederike
pi_129846002
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:37 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Uit het eerder aangehaalde artikel:

[..]

http://www.nzz.ch/aktuell(...)agen-tabu-1.18128681

Met de stad zijn dus afspraken gemaakt.
Niet met asielzoekers.
pi_129846113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:32 schreef LXIV het volgende:
Misschien is er al het een en ander voorgevallen. Voordat ze 'ineens' niet meer welkom waren in het zwembad.
Tuurlijk, zo schreeuwde iedereen met de zaak Vaatstra ook dat het een asielzoeker zou zijn. Zo'n zelfde motief laat zich hier kennelijk ook gelden. Asielzoekers zorgen immers voor onrust. Bij kortzichtige en intolerante mensen, ja.
  donderdag 8 augustus 2013 @ 22:06:20 #59
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_129846199
Enge tendens.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_129846360
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:57 schreef LXIV het volgende:
Dat er ook ooit eens een keer rekening gehouden wordt met het autochtone deel van de bevolking, die dat zwembad tenminste gebouwd en gefinancierd hebben, is geen racisme.
Wel een zieke vorm van afgunst en intolerantie.

quote:
Die asielzoekers zijn hier toch gekomen om te 'vluchten' uit hun eigen land, toch niet om te gaan zwemmen?
]http://i.qkme.me/3r2pml.jpg

[ Bericht 2% gewijzigd door paddy op 09-08-2013 12:51:31 ]
  Moderator donderdag 8 augustus 2013 @ 22:32:50 #61
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_129847508
lol!!!
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_129854408
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 20:57 schreef LXIV het volgende:

Die asielzoekers zijn hier toch gekomen om te 'vluchten' uit hun eigen land, toch niet om te gaan zwemmen?
Misschien zijn het bootvluchtelingen en helpt zwemmen hen bij de verwerking van het trauma dat ze van hun reis hebben overgehouden?

quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 21:32 schreef LXIV het volgende:
Je bedoelt dat zo'n Zwitserse boer ineens een asielzoeker verrot begon te schelden?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_129854439
Uitgescholden door Zwitserse boeren, haha. :')

In Nederland waren er lang geleden ook asielzoekers die voor de gek zijn gehouden door - in ieder geval - 1 boer (misschien gebeurden dat soort dingen wel vaker). Mijn vader vertelde mij dat toen hij net in Nederland was, hij bij zo'n boer in een dorpje van die dingen moest plukken ofzo (weet niet hoe het heet), was vet zwaar werk enzo, en uiteindelijk kreeg hij niet betaald terwijl dat natuurlijk de afspraak was.

Misschien hard, maar toen hij dat vertelde moest ik fucking hard lachen. :') Ik zie zo'n boer al massaal misbruik maken van allemaal asielzoekers om vervolgens niets te betalen. :')
pi_129854765
Ik vind dat goedpraten hier toch een beetje vreemd. Zo kun je alle groepen immers wel een verbod opleggen.

'De Duitsers hadden geen trek in joden in hun bad. Krijg je spanningen van. Toch goed dat men een keer opkwam voor de autochtone Duitser.'
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_129854846
quote:
0s.gif Op donderdag 8 augustus 2013 22:02 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Niet met asielzoekers.
Dat is ook nergens gezegd. Er zijn voorwaarden afgesproken met de stad waaronder die mensen worden opgevangen, dat betekent dat je je als asielzoeker daar maar naar hebt te schikken.

Wat is het verschil met de regel 'Het is verboden voor asielzoekers om te werken' zoals die in NL geldt?
pi_129854948
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:25 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat is ook nergens gezegd. Er zijn voorwaarden afgesproken met de stad waaronder die mensen worden opgevangen, dat betekent dat je je als asielzoeker daar maar naar hebt te schikken.

Wat is het verschil met de regel 'Het is verboden voor asielzoekers om te werken' zoals die in NL geldt?
Kom op, je ziet het verschil zelf toch ook wel?
pi_129857069
Als je kijkt naar hoe Zwitsers hun zaakjes regelen en over bepaalde dingen denken is het niet zo gek dat die asielzoekers een verbod wordt opgelet.

In Zwitserland hebben ze het namelijk niet zo op mensen die de boel voor de gek houden, en laten we wel wezen; het zijn nog asielZOEKERS dus het staat niet vast of die mensen daadwerkelijk gevlucht zijn om een goede reden. Kan het dus niet zo zijn dat die asielzoekers een verbod krijgen om hun in bescherming te nemen tegen de lokale bevolking?

Zwitserland is altijd een paradijs geweest (Zwitsers-leven gevoel etc.) en dat wil men graag zo houden. En ja dat doen ze dan net even iets anders dan de rest van Europa, maar dat is natuurlijk niks nieuws

Vond een oud artikel op internet, maar geeft wel een mooi beeld hoe Zwitsers denken (vooral die Nederlander die gewoon echt als een buitenstaander werd gezien, een buitenlander is een buitenlander) http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1496
pi_129857196
Zwitsers zijn totaal niet tolerant t.o.v. asielzoekers, dat weet toch iedereen?

Het is en blijft een apart volkje, die Zwitsers.
  vrijdag 9 augustus 2013 @ 11:13:50 #69
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_129858092
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 08:15 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind dat goedpraten hier toch een beetje vreemd. Zo kun je alle groepen immers wel een verbod opleggen.

'De Duitsers hadden geen trek in joden in hun bad. Krijg je spanningen van. Toch goed dat men een keer opkwam voor de autochtone Duitser.'
Rusland wil geen homo's in zwembaden. Krijg je spanningen van.
pi_129858425
Wel grappig, want sinds wanneer vragen ze mensen om hun paspoort bij een zwembad? Dragen die asielzoekers ook een herkenningsteken op hun zwembroek ofzo? Of wordt gewoon iedereen die enigszins op een Tibetaan (alle Aziaten), Eritreeër (alle donkere mensen) of een Afghaan (alle Arabieren en Zuid-Azische volkeren) lijkt geweigerd?

Als Zwitserse banken hun systeem ook alleen maar beschikbaar stellen voor Arische miljardaris is het ook snel uit met de pret in dat landje denk ik :')
pi_129858427
quote:
”. Dat zou tot „spanningen en vijandigheid” kunnen leiden. De regeling is bedoeld „om rekening te houden met de bedenkingen van de bevolking”.
Zum kotzen

Pak dan liever de haters...de mensen die zich apart willen zetten van de ander aan. Ik zie hier ook al die faciliteiten apart van de rest van de bevolking. Ik vind dat zoiets achterlijks.

Dit is gewoon discriminatie

En dan deze
quote:
Zo haalt de politie bedelaars, hooligans, jongeren, drugsverslaafden en asielzoekers „preventief” weg van bepaalde plaatsen, ook als zij niets hebben misdaan.
Ik kan me zoiets met hooligans, drugsverslaafden en bedelaars nog voorstellen trouwens. Hoe weet je of iemand Hooligan of bedelaar is trouwens :P

[ Bericht 0% gewijzigd door paddy op 09-08-2013 11:35:11 ]
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_129858610
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:25 schreef paddy het volgende:
Ik kan me zoiets met hooligans, drugsverslaafden en bedelaars nog voorstellen trouwens. Hoe weet je of iemand Hooligan of bedelaar is trouwens :P

Als iemand zo over straat gaat, dan is de kans aanzienlijk dat die persoon een Hooligan is.
pi_129858667
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 10:31 schreef FransjeVanDusschoten het volgende:
Als je kijkt naar hoe Zwitsers hun zaakjes regelen en over bepaalde dingen denken is het niet zo gek dat die asielzoekers een verbod wordt opgelet.

In Zwitserland hebben ze het namelijk niet zo op mensen die de boel voor de gek houden, en laten we wel wezen; het zijn nog asielZOEKERS dus het staat niet vast of die mensen daadwerkelijk gevlucht zijn om een goede reden. Kan het dus niet zo zijn dat die asielzoekers een verbod krijgen om hun in bescherming te nemen tegen de lokale bevolking?

Zwitserland is altijd een paradijs geweest (Zwitsers-leven gevoel etc.) en dat wil men graag zo houden. En ja dat doen ze dan net even iets anders dan de rest van Europa, maar dat is natuurlijk niks nieuws

Vond een oud artikel op internet, maar geeft wel een mooi beeld hoe Zwitsers denken (vooral die Nederlander die gewoon echt als een buitenstaander werd gezien, een buitenlander is een buitenlander) http://www.meervrijheid.nl/index.php?pagina=1496
Las ik nu aparte loketten voor allochtonen? Die Nederlander vind dat blijkbaar normaal.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
pi_129858682
quote:
9s.gif Op vrijdag 9 augustus 2013 11:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Als iemand zo over straat gaat, dan is de kans aanzienlijk dat die persoon een Hooligan is.
Oke, ja, maar neem aan dat ze er niet de hele dag zo bij lopen :+
pi_129858935
Gewoon even een volstrekt anoniem polletje tussendoor. Dictatuur van de meerderheid, niemand weet wat je gestemd hebt.
Geen idee van de achtergronden uit dat dorp, waarom die regels ingevoerd zijn, maar er komt hier opeens een dictator langs die vraagt of we mensen met een uiterlijk van een groep die hier regelmatig overlast veroorzaakt (Noord-Afrikanen, Oost-Europeanen, Roma) uit de zwembaden willen weren.

Poll: Hier zelfde zwembadregels als in dat Zwitserse dorp?
ja
NEE
Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')