abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129768678
In navolging van WGR / K*tste baan ooit? nu een deeltje 2!

Deel hier jouw huidige/vorige baantjes die gewoon écht kut waren. Niet omdat jij te beroerd was om je krantenronde te doen, of burgers te flippen bij de Mac. Nee écht kutbaantjes, die je voor 20,- per uur nog niet zou willen doen.

Ook mooie verhalen over gigantische kut collega's/werkgevers zijn meer als welkom! Deel je leed O+

Ervaringen uit het vorige topic;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 21:36:59 ]
pi_129768769
Leuk topic :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_129768794
Ik hoop op nóg ranzigere baantjes O+
pi_129768856
Ik lees net dat verhaal van die varkensslachterij :9 :X
A murky, forgotten land.
pi_129768893
Niet echt een ranzig baantje, maar het was echt niks voor mij. In een kas waar komkommers werden gekweekt. In het begin moest ik telkens een x aantal komkommers in een doos doen, doosje dicht doen en op de pallet zetten. En dat de hele tijd door..het was zo erg dat je op een gegeven moment denkt dat de dag wel voorbij zou moeten zijn maar dat je net een uur bezig bent :') Na vier keer maar mee gestopt, werd er helemaal gek van.
pi_129769063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik hoop op nóg ranzigere baantjes O+
Ik wil wel even uitweiden over mijn tijd bij de kippenboerderij hoor O+

Je komt als nietsvermoedende puber binnen bij een boer "ja ik heb een baantje voor je", dus dan ga je akkoord, want het schuift aardig en je hebt toch maar half gelezen wat je moest doen, maakt allemaal niet uit toch?
Stap je dus die schuur binnen, komt de walm van kippenstront je al tegemoet, subtiel. Toch denk je dan "oh valt mee" totdat je de schuur binnenkomt: een penetrante geur van kippenschijt komt je tegemoet terwijl de deur open wordt gemaakt, wat een putlucht :r ik heb ook nog een baantje gehad ooit bij afvalverwerking en dat rook als roosjes vergeleken met deze hoerenlucht.
Al kokhalsende vraag je dan: "w-w-wat moet ik doen?" krijg je als antwoord: "Scheppen denk? Op die kar daar!".
Godverdomme 8 per dag in die walm die ziekte en verderf roept lopen scheppen en dan kom je thuis. Lekker avondeten! Ik heb honger, want ik heb hard gewerkt, eerste antwoord van je ouders: "ga douchen, je stinkt naar schijt".

Goh. ;(
pi_129769125
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Je komt als nietsvermoedende puber binnen bij een boer "ja ik heb een baantje voor je", dus dan ga je akkoord, want het schuift aardig en je hebt toch maar half gelezen wat je moest doen, maakt allemaal niet uit toch?
Stap je dus die schuur binnen, komt de walm van kippenstront je al tegemoet, subtiel. Toch denk je dan "oh valt mee" totdat je de schuur binnenkomt: een penetrante geur van kippenschijt komt je tegemoet terwijl de deur open wordt gemaakt, wat een putlucht :r ik heb ook nog een baantje gehad ooit bij afvalverwerking en dat rook als roosjes vergeleken met deze hoerenlucht.
Al kokhalsende vraag je dan: "w-w-wat moet ik doen?" krijg je als antwoord: "Scheppen denk? Op die kar daar!".
Godverdomme 8 per dag in die walm die ziekte en verderf roept lopen scheppen en dan kom je thuis. Lekker avondeten! Ik heb honger, want ik heb hard gewerkt, eerste antwoord van je ouders: "ga douchen, je stinkt naar schijt".

Goh. ;(
Lang volgehouden?
pi_129769191
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Goh. ;(
Kortgeleden zag ik zoiets bij Mike Rowe in Dirty Jobs, maar dan bij een turkey farm _O_
A murky, forgotten land.
pi_129769221
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:44 schreef Operc het volgende:

[..]

Lang volgehouden?
3 weken, zoals afgesproken met de boer. :) doorzetten kan ik dan weer wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Kortgeleden zag ik zoiets bij Mike Rowe in Dirty Jobs, maar dan bij een turkey farm _O_
Dat komt ongeveer op hetzelfde neer ja, schijten ook ongeveer hetzelfde uit volgens mij :')
pi_129769418
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef LompeHork het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik dan wel weer knap! :Y
pi_129769864
quote:

_O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129769934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer knap! :Y
Dank je, maar ik moet zeggen dat het na een paar dagen gaat wennen hoor, dan zit het in je neus en ruik je het niet meer, hoewel die geur normaliter écht niet te harden is.
pi_129770150
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dank je, maar ik moet zeggen dat het na een paar dagen gaat wennen hoor, dan zit het in je neus en ruik je het niet meer, hoewel die geur normaliter écht niet te harden is.
Ik wil het niet weten.. :X
Je leest veel verhalen hier van mensen die na een paar uurtjes al opstappen. Ik vind dit toch wel een goede instelling van jou hoor! Zo van, afgesproken is afgesproken ^O^
pi_129770198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Je leest veel verhalen hier van mensen die na een paar uurtjes al opstappen. Ik vind dit toch wel een goede instelling van jou hoor! Zo van, afgesproken is afgesproken ^O^
Van huis uit. Na een paar uurtjes stoppen is niet eens een optie in mijn boekje, neem aan dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken?
pi_129770286
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Van huis uit. Na een paar uurtjes stoppen is niet eens een optie in mijn boekje, neem aan dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken?
Vast wel. Maar de meeste hier geef ik wel gelijk, sommige werkzaamheden zijn gewoon NIET 8u/d uit te voeren..
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:02:48 #16
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129772784
quote:

[..]

Ja, zo denk ik er ook over :). Toch is het me vroeger wel eens overkomen dat ik na een dagje ben gestopt.
pi_129774113
Topics gelinkt. Je kunt voortaan ook op 'open nieuw deel' clicken.
pi_129775292
Zit imo dan ook een verschil tussen zo een ranzig baantje en een baan die onveilig is. Bij dat laatste ben ik zo weg, bij de eerste zou ik ook doorzetten.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:57:03 #19
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_129781314
Meest vervelende vakantiebaantjes waren voor mij echt

Eieren Schouwen, in een kleine donkere kast zitten met een lichtbak en een spiegel voor je. Daar komen 10tallen eieren per seconde langs en jij moet controleren op barsten of vervuilingen. Je ziet helemaal niemand en 8 uur lang die eieren.

Melkpakken sorteren, aan een lopende band komen de pakken langs. Het meest vervelende is dat de tijd met seconde op de pakken staat afgedrukt, dus je ziet je werkdag per seconde langskomen. Dat voelde bijna als martelen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_129781768
2 baantjes gehad die niet helemaal je-van-het waren.

Eerste toen ik 13 was, zwart tomaten plukken. Bleek al snel dat de zeer ervaren en snel werkende polen mochten plukken en ik er specifiek was om rotte tomaten te rapen van de grond in de rijen. Een probleem; ik ben doodsbang voor spinnen, het type wat nog steeds haar vader belt als er een grote spin in huis te zien is (en ik ben al 7 jaar het huis uit). Aan het eind van de rijen zaten alleen echte joekels, dus ergens halverwege de rij reed ik mooi weer naar voren, vooral paranoide om me heen kijkend en heel de rotte tomaten vergetend...na 2 dagen ontslagen.

2e baantje was als 14jarige in een hippe sportwinkel in het centrum van Rotterdam, verkoopster. Ik werkte er met mijn beste vriendinnetje van toen, die iets minder goed gebekt was dan ik. We waren specifiek op uiterlijk aangenomen zoals de leidinggevende teringlijer benoemde, en de enige vrouwen (meisjes); de overige collega's waren allemaal mannen van tussen de 18 en 25. We kregen dus ook echt eisen mbt het uiterlijk ("heb je vandaag je haar vast? Ik heb liever dat je het losdraagt, dat staat beter") en wij moesten alle "vrouwenklussen" doen na werktijd, zoals dweilen en schoonmaken terwijl de mannen ons van commentaar voorzagen. Vooral mijn vriendinnetje was steeds goed de lul en toen de baas ook ging eisen dat ze een string onder haar broek moest dragen ("dat ziet er toch niet uit zeg, voortaan gewoon een string aan!") besloten we het toch maar eerlijk te zijn tegen onze ouders over hoe het er aan toeging...we moesten direct ontslag nemen van ze. Heb het er geloof ik nog wel een maand of 4 toen uitgehouden.

Daarna 5 jaar bij de Blokker gewerkt als bijbaantje, heer-lijk werk altijd gevonden. Ik heb alweer een jaar of 7 een goede baan, uitdagend, leuk en met veel verantwoordelijkheid maar stiekem verlang ik soms nog wel eens terug naar de Blokker hahaha
pi_129782018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:57 schreef trigt013 het volgende:
Melkpakken sorteren, aan een lopende band komen de pakken langs. Het meest vervelende is dat de tijd met seconde op de pakken staat afgedrukt, dus je ziet je werkdag per seconde langskomen. Dat voelde bijna als martelen.
:D
pi_129782923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:
Niet echt een ranzig baantje, maar het was echt niks voor mij. In een kas waar komkommers werden gekweekt. In het begin moest ik telkens een x aantal komkommers in een doos doen, doosje dicht doen en op de pallet zetten. En dat de hele tijd door..het was zo erg dat je op een gegeven moment denkt dat de dag wel voorbij zou moeten zijn maar dat je net een uur bezig bent :') Na vier keer maar mee gestopt, werd er helemaal gek van.
Dit herken ik aan het bollenpellen in grote schuren bij de boeren van Den Helder. Heb ik één dag gedaan. Hele dag aan een lopende band zitten, bol oppakken, afpellen, schil weggooien en bol in je kistje doen. Als je kistje vol was mocht je die in een grotere kist gooien. Je kreeg op het eind van de dag per (grote) kist uitbetaald. Je handen werden er ontzettend vies van en ook al ging je ze na de werkdag een half uur wassen dan nog zat er vuil op, het was ongelooflijk dom werk en de tijd ging echt extreem langzaam. Dacht je toch echt dat je al zo'n 3 uur had zitten pellen, waren er pas 50 minuten voorbij ofzo. Maar goed, zeker als je dit net doet ben je er niet zo handig in en krijg je dus amper een kistje vol op een dag. Betaalde dus ook nog eens ruk. Liep ook de hele dag zo'n gast langs die ging zeiken als de bol niet goed gepeld was.

Doet me een beetje denken aan die scene uit The Sopranos. Maffioso die voor het eerst in zijn leven een normale baan heeft als timmerman:

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 10:18:09 ]
pi_129783108
quote:

[..]

Hoewel dat voor jezelf een goede instelling is, snap ik die loyaliteit naar werkgevers niet zo. Zeker als uitzendkracht wordt je van de ene op de andere dag aan de kant gezet als ze je niet meer nodig hebben.
pi_129783162
quote:

[..]

Met uitzendbaantjes als vakantiekracht? Een keer na 1 dag gestopt en een keer na 2 dagen. Ik zou niet weten waarom ik ergens zou moeten werken als ik a) het geld niet echt nodig heb en b) het echt heel kut is.

Zo'n boer / chef kukelt jou er ook na 3 dagen uit als het werk op is.
pi_129783303
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoewel dat voor jezelf een goede instelling is, snap ik die loyaliteit naar werkgevers niet zo. Zeker als uitzendkracht wordt je van de ene op de andere dag aan de kant gezet als ze je niet meer nodig hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met uitzendbaantjes als vakantiekracht? Een keer na 1 dag gestopt en een keer na 2 dagen. Ik zou niet weten waarom ik ergens zou moeten werken als ik a) het geld niet echt nodig heb en b) het echt heel kut is.

Zo'n boer / chef kukelt jou er ook na 3 dagen uit als het werk op is.
Vakantiebaantje en de kerel betaalde prima. Het geld had ik op zich niet echt nodig, maar het was een leuk zakcentje, daarnaast vond ik het stukje ervaring ook wel prettig. Ik snap best dat iemand er wel na een korte periode stopt trouwens, daar niet van.
pi_129783378
Op servetten inpakken en bollenpellen na (waar ik dus al na respectievelijk 2 en 1 dag(en) bent gestopt) vond ik al m'n andere vakantie- en bijbaantjes erg leuk trouwens. Die heb ik ook allemaal 4 weken (of langer) volgehouden.

- Toegangspassen maken voor Marinepersoneel;
- Verkoopmedewerker Free Record Shop;
- Front-office medewerker van een hotel;
- Receptiemedewerker van een groot bedrijf;
- Lijstcontroleur bij TNT Pakketservice;
- Vakantiehuisjes schoonmaken op Texel (okee, dit was wat minder maar lang niet zo erg als bollenpellen en de hele dag servetten inpakken. Heb ik dus ook een maandje gedaan).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 10:34:24 ]
pi_129785113
quote:

[..]

In mijn ogen zegt het wel weer iets over je als persoon. Dat je niet zomaar het bijltje erbij neergooit.
pi_129785266
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:38 schreef HulpSinterklaas het volgende:

[..]

In mijn ogen zegt het wel weer iets over je als persoon. Dat je niet zomaar het bijltje erbij neergooit.
Je moet het alleen maar doen om iets aan jezelf te bewijzen maar loyaliteit aan werkgevers wordt zo overschat. Bovendien, "het bijltje er bij neer gooien" kan ook positief zijn. Het toont aan dat je je niet als een of andere moderne slaaf laat uitbuiten door achterlijke werkgevers die je tot op het bot proberen uit te knijpen.
pi_129785582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je moet het alleen maar doen om iets aan jezelf te bewijzen maar loyaliteit aan werkgevers wordt zo overschat. Bovendien, "het bijltje er bij neer gooien" kan ook positief zijn. Het toont aan dat je je niet als een of andere moderne slaaf laat uitbuiten door achterlijke werkgevers die je tot op het bot proberen uit te knijpen.
dit inderdaad
pi_129785654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In het geval van werk dat onveilig is, ben ik volledig met je eens.
pi_129786079
quote:

[..]

Netjes ^O^
Ik heb ook altijd geleerd door te zetten, maar aangezien ik niet jouw soort baantjes heb hoeven doen heb ik ook makkelijk praten denk ik. ;)
quote:

[..]

Ik denk dat er een verschil is tussen loyaliteit naar werkgevers en afspraken nakomen. Als je afspreekt iets voor een bepaalde tijd te doen, is het wel netjes om die afspraak na te komen. Als je baas vraagt om in het weekend of de avonduren extra te werken zou ik dat meer op loyaliteit gooien en daarvan kan ik begrijpen dat je daar weinig waarde aan hecht.
pi_129786085
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:57 schreef HulpSinterklaas het volgende:

[..]

In het geval van werk dat onveilig is, ben ik volledig met je eens.
Of werk dat gewoon niet loont om het uit te voeren. Kom nou.
pi_129786136
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:12 schreef Operc het volgende:

[..]

Netjes ^O^
Ik heb ook altijd geleerd door te zetten, maar aangezien ik niet jouw soort baantjes heb hoeven doen heb ik ook makkelijk praten denk ik. ;)

[..]

Ik denk dat er een verschil is tussen loyaliteit naar werkgevers en afspraken nakomen. Als je afspreekt iets voor een bepaalde tijd te doen, is het wel netjes om die afspraak na te komen. Als je baas vraagt om in het weekend of de avonduren extra te werken zou ik dat meer op loyaliteit gooien en daarvan kan ik begrijpen dat je daar weinig waarde aan hecht.
Ja, leuk die afspraken. Ken genoeg mensen die met hun baas hadden afgesproken dat ze daar een maand konden werken. Echter, na een week was het werk alweer op. Nou, doei dan maar he werknemertje!

Waarom zouden werknemers zich wel aan vage afspraken moeten houden en werkgevers niet?
pi_129786199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, leuk die afspraken. Ken genoeg mensen die met hun baas hadden afgesproken dat ze daar een maand konden werken. Echter, na een week was het werk alweer op. Nou, doei dan maar he werknemertje!

Waarom zouden werknemers zich wel aan vage afspraken moeten houden en werkgevers niet?
Ik denk dat beide partijen zich aan afspraken moeten houden. Natuurlijk is het daarbij in het belang van de werknemer om zulke afspraken duidelijk op papier te zetten. Dat de praktijk soms anders is begrijp ik, maar dat betekent niet dat je instelling moet veranderen.
pi_129786289
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik denk dat beide partijen zich aan afspraken moeten houden. Natuurlijk is het daarbij in het belang van de werknemer om zulke afspraken duidelijk op papier te zetten. Dat de praktijk soms anders is begrijp ik, maar dat betekent niet dat je instelling moet veranderen.
Ja, maar we hebben het hier ook vaak over uitzendwerk dat zomaar kan stoppen of zwartwerk waar je al helemaal niets op papier hebt staan. Als je niet hoeft te werken moet je werk doen wat je leuk vindt. Als dat er niet is moet je lekker thuisblijven en plaats maken voor iemand die die baan echt nodig heeft of het wel leuk vindt.
pi_129786452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, maar we hebben het hier ook vaak over uitzendwerk dat zomaar kan stoppen of zwartwerk waar je al helemaal niets op papier hebt staan. Als je niet hoeft te werken moet je werk doen wat je leuk vindt. Als dat er niet is moet je lekker thuisblijven en plaats maken voor iemand die die baan echt nodig heeft of het wel leuk vindt.
Ah, ik had het uitzendwerk even gemist, ja daar heb je gelijk in (vooral bij het laatste punt).
pi_129786776
Heb ooit een paar weken voor Grolsch gewerkt in een loods waar al het oude bier verwerkt werd. Dagelijks kwamen er pallets vol met kratten waar iets mis mee was (verkeerde afwerking, over datum, iets misgegaan in het productieproces etc.), en dat spul moest allemaal weggegooid worden. Daar hadden ze een soort rad voor gemaakt (stonden er meerdere van) waar 2 kratten tegelijk in konden, vervolgens draaide je het rad zo dat al het bier uit de pijpjes in een soort grote bak stroomde.
Anyway, onze taak was dus om de hele dag door de dopjes van de flesjes af te halen :'). Ik heb het uiteindelijk twee weken gedaan (waarna ik heel snel biertjes kon openen), maar de tijd ging zo ontzettend traag.
Het ergste was overigens nog wel dat het opperhoofd van die loods elke dag ons aanspoorde om bikkelhard te werken zodat "als alle pallets weg zijn, jullie eerder naar huis heen kunnen!1". Wij als naïeve jochies hadden natuurlijk nooit door dat hij wel redelijk goed wist hoeveel pallets je maximaal met x personen kan verwerken op een dag, dus we mochten uiteindelijk nooit eerder weg :').
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:16:08 #38
302853 themole
graaft totaal door.
pi_129788195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:31 schreef laares het volgende:
Heb ooit een paar weken voor Grolsch gewerkt in een loods waar al het oude bier verwerkt werd. Dagelijks kwamen er pallets vol met kratten waar iets mis mee was (verkeerde afwerking, over datum, iets misgegaan in het productieproces etc.), en dat spul moest allemaal weggegooid worden. Daar hadden ze een soort rad voor gemaakt (stonden er meerdere van) waar 2 kratten tegelijk in konden, vervolgens draaide je het rad zo dat al het bier uit de pijpjes in een soort grote bak stroomde.
Anyway, onze taak was dus om de hele dag door de dopjes van de flesjes af te halen :'). Ik heb het uiteindelijk twee weken gedaan (waarna ik heel snel biertjes kon openen), maar de tijd ging zo ontzettend traag.
Het ergste was overigens nog wel dat het opperhoofd van die loods elke dag ons aanspoorde om bikkelhard te werken zodat "als alle pallets weg zijn, jullie eerder naar huis heen kunnen!1". Wij als naïeve jochies hadden natuurlijk nooit door dat hij wel redelijk goed wist hoeveel pallets je maximaal met x personen kan verwerken op een dag, dus we mochten uiteindelijk nooit eerder weg :').
Had je van die multi bieropeners?
Niet altijd serieus
pi_129789525
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:16 schreef themole het volgende:

[..]

Had je van die multi bieropeners?
Multi openers? Nee, gewoon 2 van zulke dingen:

En dan in elke hand een.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:58:59 #40
302853 themole
graaft totaal door.
pi_129789600
quote:
9s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:56 schreef laares het volgende:

[..]

Multi openers? Nee, gewoon 2 van zulke dingen:

[ afbeelding ]

En dan in elke hand een.
Multiopeners zijn zo baas, heb je binnen no time een kratje volledig van doppen ontdaan.
Niet altijd serieus
pi_129790799
Ja, dat ze dat niet eens hadden dan :o.
1 krat per keer.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:37:48 #42
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_129791047
Lang geleden alweer gelukkig.

Via het uitzendbureau ergens beland. Uit de mond van zo'n geile intercedent klinkt alles aantrekkelijk, met name als je geen geld hebt.
Dus dat werd aan de lopende band in een sandwichfabriek, zeg maar die driehoekbroodje die je op stations en vliegvelden voor achterlijke prijzen kunt kopen. Bak van 600 kilo analoog-mozarella naast me, en van 0700 tot 1800 nepkaas plempen op een oneindig aantal broodjes. Volop bijlmer en oostblok, de helft sprak slecht Nederlands, de andere helft sprak het niet.

Na één dag al ergonomisch gehandicapt. Volgende dag ziek gemeld, nooit meer gekomen.

Beste motivatie ooit om een opleiding te gaan doen.
pi_129791343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:37 schreef Keith_Bakker het volgende:

Via het uitzendbureau ergens beland. Uit de mond van zo'n geile intercedent klinkt alles aantrekkelijk, met name als je geen geld hebt.
Dus dat werd aan de lopende band in een sandwichfabriek, zeg maar die driehoekbroodje die je op stations en vliegvelden voor achterlijke prijzen kunt kopen. Bak van 600 kilo analoog-mozarella naast me, en van 0700 tot 1800 nepkaas plempen op een oneindig aantal broodjes. Volop bijlmer en oostblok, de helft sprak slecht Nederlands, de andere helft sprak het niet.

Na één dag al ergonomisch gehandicapt. Volgende dag ziek gemeld, nooit meer gekomen.

En ook gedaan?
pi_129791586
In een fabriek gewerkt waar ze die blauwe champignon bakjes maakte, moest bodems controleren door ze tegen het licht in te houden, je werd er hastikke scheel van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:56:29 #45
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_129791746
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:46 schreef HulpSinterklaas het volgende:

[..]

En ook gedaan?
Dezelfde maand nog :P
pi_129792017
Zwaarste baan die ik heb gedaan is vatenlader, ofwel de vrachtwagens handmatig laden met grote oliedrums, De dubbelwandige zijn ruim 30 kilo, en die moeten dus 3 hoog gestapeld worden, moet zeggen dat je er wel erg breed van word :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129793369
Ben nu bezig met mijn allerkutste baan ooit: afstuderen. Hopelijk dat ik na 3 weken een verhaaltje kan typen.

1 na ergste was in een distributiecentrum koelruimte. Koelruimte was wel chill, het was zomer en ik heb het liever koud dan warm. De collega's tja... Veel mensen deden het als bijbaan en zijn net als ik al snel weg. Voor de rest oudere mannen en vrouwen, laagopgeleid, groot deel was Pools.

Er waren 2 secties: 1 met kaas die als in kratten waren geplaatst (en dus er makkelijk te stapelen was) en de andere sectie zuivel, waarbij je reallife Tetris aan het spelen was. Uurloon was voor een 18-jarige ook slecht (4,50 euro bruto). Collega die een beetje traag was mocht altijd de kaasafdeling doen en ik moest altijd de zuivel doen terwijl kaas zoveel chiller was. Mensen die langzaam werken werden soort van beloond met de kaassectie...

Was na de zomervakantie snel weg daar. Heb mijn vakantie van kunnen betalen.
pi_129800296
Ook ooit nog eens als 15 jarige in de snoepfabriek gewerkt. Inpakwerk. Doosjes vd lopende band halen en vouwen. Dacht op de eerste dag dat ik al een paar uurtjes bezig was, maar de klok stond op 0845 en was pas 45 min bezig. Zo gruwelijk geestdodend. Collegas die al op maandag zeiden "bijna weekend" is ook niet echt goed voor de motivatie.

Uiteindelijk 3 weken volgehouden. Verdiende ook nog eens barweinig. 2,75 p/u ofzo.

Doe inmiddels een baan die ik wel leuk vind thank god.
pi_129806382
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:37 schreef Keith_Bakker het volgende:

Welke opleiding ben je gaan doen?
ADHD-C
pi_129806708
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat ligt ook wel aan het soort werk. Kheb in een verf fabriek gewerkt, waar emmer stucverf van 25 kilo op een pellets gestapeld moesten worden. Heb het wel volgehouden. Maar het gaf een beetje de indruk alsof ze misbruik maakte van onderbetaalde vakantiekrachten.

Broccoli snijden is trouwens ook een topbaan.. Vooral als het regent. Elle lange akkers achter de lopende band aan lopen. Hetzelfde geld voor appels plukken, maar die hingen gelukkig vaak hoger.

Het vieste was de supermarkt* waar muizen liepen. Vallen plaatsen en legen. (En dan een muis vinden die aan het het bevallen was op een plakstrip** ) En in diezelfde supermarkt shampoo en tandpasta schoonspuiten waar die beesten overheen gelopen hadden in het magazijn..

*.Die plaag is gelukkig opgelost en de supermarkt geheel gerenoveerd.
** Die plakstrips zijn inmiddels verboden geloof ik.
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
pi_129810259
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:15 schreef bibaboerderij het volgende:

[..]

Dat ligt ook wel aan het soort werk. Kheb in een verf fabriek gewerkt, waar emmer stucverf van 25 kilo op een pellets gestapeld moesten worden. Heb het wel volgehouden. Maar het gaf een beetje de indruk alsof ze misbruik maakte van onderbetaalde vakantiekrachten.

Broccoli snijden is trouwens ook een topbaan.. Vooral als het regent. Elle lange akkers achter de lopende band aan lopen. Hetzelfde geld voor appels plukken, maar die hingen gelukkig vaak hoger.

Het vieste was de supermarkt* waar muizen liepen. Vallen plaatsen en legen. (En dan een muis vinden die aan het het bevallen was op een plakstrip** ) En in diezelfde supermarkt shampoo en tandpasta schoonspuiten waar die beesten overheen gelopen hadden in het magazijn..

*.Die plaag is gelukkig opgelost en de supermarkt geheel gerenoveerd.
** Die plakstrips zijn inmiddels verboden geloof ik.
Ik doelde meer op baantjes die best uit te houden zijn, maar dat het de mensen ontbreekt aan discipline ;) Gevaarlijke en ranzige banen tel ik niet mee, die zijn gewoon niet te doen.
pi_130295514
Ik kick hem omhoog voor meer geniale verhalen! :)
pi_130297470
Baantje wat ik nu heb werd ook door het uitzendbureau omschreven als "tsja toch wel kutwerk" maar ik moet zeggen dat koperdraadjes in electriciteitskabels tellen helemaal niet zo erg is. Je kunt zitten, je mag je eigen tijd indelen, je valt onder een goeie CAO want het verdient gewoon goed voor dit soort werk en er is nauwelijks tijdsdruk, ik vind 't al met al eigenlijk helemaal geen fout werk. :P Kan me ook sowieso wel goed concentreren en ben ook wel goed met dit soort gefrut (die draadjes strippen enzo).

Hm dit verhaal doet me eigenlijk een beetje aan TS haar verhaal over foto's checken en verschilen zoeken denken. :D
Hallon!
pi_130306655
quote:
12s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 23:28 schreef BlueMage het volgende:
Baantje wat ik nu heb werd ook door het uitzendbureau omschreven als "tsja toch wel kutwerk" maar ik moet zeggen dat koperdraadjes in electriciteitskabels tellen helemaal niet zo erg is. Je kunt zitten, je mag je eigen tijd indelen, je valt onder een goeie CAO want het verdient gewoon goed voor dit soort werk en er is nauwelijks tijdsdruk, ik vind 't al met al eigenlijk helemaal geen fout werk. :P Kan me ook sowieso wel goed concentreren en ben ook wel goed met dit soort gefrut (die draadjes strippen enzo).

Hm dit verhaal doet me eigenlijk een beetje aan TS haar verhaal over foto's checken en verschilen zoeken denken. :D
Haha zo klinkt het wel wat ja. Lijkt me ook geen verkeerd werk! Maar je moet er geschikt voor zijn, anders wordt je gillend gek :')
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:41:37 #55
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_130307656
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 21:15 schreef bibaboerderij het volgende:

Haha ja, dat heb ik ook meegemaakt. Plakstrips (inmiddels idd verboden) vol muizen weggegooid, record was 7 muizen op een strip :') En inderdaad ook ondergepiste spullen schoonmaken in het magazijn en vervolgens gewoon het vak in.
Ok stelletje hokboeren
  woensdag 21 augustus 2013 @ 11:55:36 #56
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_130308034
In volgorde van ellende.

1a. Veiling. De bananen die van de lopende band vielen oppakken en weer aan het begin van de lopende band leggen. Na een halve dag lagen allebei mijn handen helemaal open door een of ander stofje in de schil. Dit is mijn enige baan ooit geweest waar gezegd werd dat ik niet meer terug hoefde te komen.

1b. Appels op een lopende band leggen. Vier in elke hand en ik had erg kleine handen.... Dat was in de tijd dat Herman van Acda en de Munnik 15 keer per dag op de radio kwam..... Dan krijg je echt een hekel aan dat nummer.

2. Drukkerij. Wat een klereherrie. Ik moest stapels folders op een pallet leggen. Op een gegeven moment viel me op dat de folders slecht geknipt waren, dus ik dat melden aan die gast. Wordt 'ie boos dat ik daar niet eerder op gelet had :{ Ze konden toen twee pallets folders weggooien

3. Schoonmaken in een bakkerij. Best een hoop ranzigheid en muizen. Het rotste werk was onder de lopende band van de vaak nog warme ovens schoonmaken. Stofmasker op, bril op, stofzuigerslang mee en dan op je buik onder de oven schuiven (60 meter lang). Het was zo laag dat je er niet van je buik op je rug kon draaien. Overal verkoolde broodkruimels, slecht zicht door het stof. Als ik er nu aan terugdenk, word ik claustrofobisch. Eigenlijk was het gewoon gevaarlijk werk, maar het verdiende goed.
pi_130309923
Kolen scheppen!! In grote zeeschepen werd je gedropt met een prikker om alle kolen tussen de spanten weg te scheppen zodat de shovels en kranen erbij kunnen. 12 uurs diensten tussen allemaal halve criminelen. En de kraanmachinisten die stoer willen doen door die grijper 10 cm naastje je neer te gooien. En dat was een 50 kuub grijper. Doodsangten uitgestaan daar.
pi_130311450
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:03 schreef Kamper86 het volgende:
Kolen scheppen!! In grote zeeschepen werd je gedropt met een prikker om alle kolen tussen de spanten weg te scheppen zodat de shovels en kranen erbij kunnen. 12 uurs diensten tussen allemaal halve criminelen. En de kraanmachinisten die stoer willen doen door die grijper 10 cm naastje je neer te gooien. En dat was een 50 kuub grijper. Doodsangten uitgestaan daar.
Was dit in een sloppenwijk in India of toch gewoon in Nederland?
pi_130311517
quote:
Jezus man.. :{ Heb je dat nog ergens gemeld?
pi_130311763
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:59 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Jezus man.. :{ Heb je dat nog ergens gemeld?
Nee, dat ging via allerlei schimmige uitzendbureaus. Het betaalde wel lekker 14 netto en toen was ik 18. Dat tikte lekker aan. Later reed ik ook op die grote shovels. Dat was wel erg leuk. Google maar eens plaatjes van een Cat 990.
pi_130311944
quote:
1s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef Kamper86 het volgende:

[..]

Nee, dat ging via allerlei schimmige uitzendbureaus. Het betaalde wel lekker 14 netto en toen was ik 18. Dat tikte lekker aan. Later reed ik ook op die grote shovels. Dat was wel erg leuk. Google maar eens plaatjes van een Cat 990.
14 euro per uur.. mijn leven is me meer waard dan dat ;)
Gelukkig ben je er nog :P
pi_130312299

[ Bericht 69% gewijzigd door Kamper86 op 22-08-2013 07:45:56 ]
pi_130316105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:03 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Haha zo klinkt het wel wat ja. Lijkt me ook geen verkeerd werk! Maar je moet er geschikt voor zijn, anders wordt je gillend gek :')
Idd mijn voorgangers waren schijnbaar allemaal na een dag al weg omdat ze begonnen van "1,2,3...oh zullen wel 20 draadjes zijn" of "moet ik dat allemaal gaan tellen?! Ja dikke doei, ben ik te goed voor." :')
Hallon!
pi_130316378
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 11:55 schreef Hi_flyer het volgende:
In volgorde van ellende.

1a. Veiling. De bananen die van de lopende band vielen oppakken en weer aan het begin van de lopende band leggen. Na een halve dag lagen allebei mijn handen helemaal open door een of ander stofje in de schil. Dit is mijn enige baan ooit geweest waar gezegd werd dat ik niet meer terug hoefde te komen.

1b. Appels op een lopende band leggen. Vier in elke hand en ik had erg kleine handen.... Dat was in de tijd dat Herman van Acda en de Munnik 15 keer per dag op de radio kwam..... Dan krijg je echt een hekel aan dat nummer.

2. Drukkerij. Wat een klereherrie. Ik moest stapels folders op een pallet leggen. Op een gegeven moment viel me op dat de folders slecht geknipt waren, dus ik dat melden aan die gast. Wordt 'ie boos dat ik daar niet eerder op gelet had :{ Ze konden toen twee pallets folders weggooien

3. Schoonmaken in een bakkerij. Best een hoop ranzigheid en muizen. Het rotste werk was onder de lopende band van de vaak nog warme ovens schoonmaken. Stofmasker op, bril op, stofzuigerslang mee en dan op je buik onder de oven schuiven (60 meter lang). Het was zo laag dat je er niet van je buik op je rug kon draaien. Overal verkoolde broodkruimels, slecht zicht door het stof. Als ik er nu aan terugdenk, word ik claustrofobisch. Eigenlijk was het gewoon gevaarlijk werk, maar het verdiende goed.
Ik heb best grote handen, maar hoe pak je 4 appels in 1 hand? Aan de steel? :D
pi_130318778
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 16:20 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Idd mijn voorgangers waren schijnbaar allemaal na een dag al weg omdat ze begonnen van "1,2,3...oh zullen wel 20 draadjes zijn" of "moet ik dat allemaal gaan tellen?! Ja dikke doei, ben ik te goed voor." :')
Dit zou zó een baantje voor mij kunnen zijn O+
Maar voor de rest van de Fokkers is het echt een kutbaantje ja :')
pi_130318841
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:43 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dit zou zó een baantje voor mij kunnen zijn O+
Maar voor de rest van de Fokkers is het echt een kutbaantje ja :')
Haha ja vind het ook helemaal niet zo erg allemaal en alles is beter dan thuiszitten wat ik zo'n maand of vier gedaan heb. :)
Hallon!
pi_130318851
quote:
7s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:45 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Haha ja vind het ook helemaal niet zo erg allemaal en alles is beter dan thuiszitten wat ik zo'n maand of vier gedaan heb. :)
Waar zit het bedrijf? Kom ik solliciteren :D
pi_130318864
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:46 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waar zit het bedrijf? Kom ik solliciteren :D
Blerick. Bij Venlo.
Hallon!
pi_130318867
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:46 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Blerick. Bij Venlo.
:'( Dat wordt hem niet..
pi_130318902
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

:'( Dat wordt hem niet..
Ah jammer mogen van mij wel wat meer vrouwen komen werken daar, is wel goed voor al die kerels. :P
Hallon!
pi_130318919
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:48 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Ah jammer mogen van mij wel wat meer vrouwen komen werken daar, is wel goed voor al die kerels. :P
Bluh! Maar veel werkplezier daar ;)
pi_130318970
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:48 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Bluh! Maar veel werkplezier daar ;)
Oh dat komt goed, ik heb overal waar ik werk altijd wel lol. :Y
Hallon!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 01:48:19 #73
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_130336154
quote:
10s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 17:46 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Blerick. Bij Venlo.
Oh, dat. :')
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_130337709
quote:
0s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 01:48 schreef Id_do_her het volgende:

[..]

Oh, dat. :')
Hebben ze jou dat ook laten doen? :P
Hallon!
  donderdag 22 augustus 2013 @ 19:03:26 #75
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_130357054
Ik vind het zeker geen kutwerk, maar ik doe momenteel schoonmaakwerk in een verzorgingstehuis. En als je het dan over poepluiers hebt... tsja... Af en toe als je een vuilniszak gaat vervangen zit er een luier in, of stinkende tampons en maandverband. Ik ben inmiddels wel gewend aan die geur :'( En ik weet niet wat er daaronder allemaal uitkomt, maar soms zit de wc helemaal onder de keiharde kak die je maar moeilijk wegkrijgt.

Soms zitten die mensen net op de wc als je binnenkomt, en ze doen de deur nooit dicht dus ik ben echt heel voorzichtig. Ging tot nu toe aardig goed (1x bejaardentietjes gezien), maar 2 dagen geleden niet. Ik kwam de kamer binnen en daar zat de beste man in z'n rolstoel, helemaal naakt :o Gelukkig is het maar tijdelijk anders was ik allang gek :D En uiteindelijk is het nog best wel leuk werk want er zijn een hele hoop toffe oudjes.
pi_130363327
Ik heb de afgelopen vakantie verkeerd verpakte snoep los moeten snijden. Zakjes van circa 500 gram opensnijden en dan legen in een bak van circa 1000 kilogram. Als je dat 8 uur op een dag moet doen dan wordt het toch snel eentonig :p Zeker omdat er geen muziek is maar alleen het constante lawaai van machines. Maar de tijd ging mij toch redelijk snel om, wat mij ook verbaasde. Want als ik aan een lopende band sta heb ik hetzelfde als de mensen hier. Dan ga ik ook met mezelf afspreken om zo lang mogelijk niet op de klok te kijken en dan blijkt dat een halfuur in echte tijd als 3 uur voelt.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 00:09:49 #77
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_130370380
quote:
10s.gif Op donderdag 22 augustus 2013 06:10 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Hebben ze jou dat ook laten doen? :P
Nee, dat niet. Maar ik ken dat dorp wel een beetje.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_130370479
quote:
0s.gif Op woensdag 21 augustus 2013 13:56 schreef MCH het volgende:

[..]

Was dit in een sloppenwijk in India of toch gewoon in Nederland?
pi_130418351
Orderpicken bij Van Dijk Educatie te Kampen. Met zo'n klote kar (rolcontainer) het halve magazijn door lopen en dan boeken van de kast verplaatsen. Dan gaat de dag traag. Ik heb daar ook eens boeken gestickerd en dat ging als volgt: boek scannen, sticker opplakken, boek scannen, sticker opplakken en dat van 08:00 tot 17:00 (zo uit m'n hoofd). Verder heb ik daar boeken gecontroleerdop schade en gerepareerd, dat was wel leuk op het feit na dat ik toen 19 was en de rest 15.
Het jaar erop callcenterwerk gedaan bij een kabelprovider. Hoe mensen je daar behandelen (zowel de klanten als de teamleiders) was gestoord. Veel groepjes die elkaar voort trokken.
Nu gelukkig een leuke baan
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 18:11:54 #80
120887 padlarf
dagdag33 achtig
pi_130419132
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:35 schreef Croissant.fr het volgende:
Orderpicken bij Van Dijk Educatie te Kampen. Met zo'n klote kar (rolcontainer) het halve magazijn door lopen en dan boeken van de kast verplaatsen. Dan gaat de dag traag. Ik heb daar ook eens boeken gestickerd en dat ging als volgt: boek scannen, sticker opplakken, boek scannen, sticker opplakken en dat van 08:00 tot 17:00 (zo uit m'n hoofd). Verder heb ik daar boeken gecontroleerdop schade en gerepareerd, dat was wel leuk op het feit na dat ik toen 19 was en de rest 15.
Iets vergelijkbaars heb ik ook gedaan, het was andersom. De boeken kwamen terug en moesten naar hun plek in het magazijn terug. Kwam er vier keer per uur zo'n kratje mijn kant op (via zo'n systeem van rolbanden. Sta je dus gewoon 40 minuten per uur uit je neus te vreten. Wat duurden die dagen altijd lang }:|
Ok stelletje hokboeren
pi_130434834
Op mijn 15e werken bij vleesfabriek Compaxo in Gouda :r Het was die dag warm, ongelukkig in combinatie met de geur van dood vlees. In het midden was een soort koepel, daar kwamen alle geuren van alle afdelingen samen :{ 1 Dag volgehouden, daarna nooit meer die kant op gegaan
pi_130434948
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 06:50 schreef Toefjes het volgende:
Op mijn 15e werken bij vleesfabriek Compaxo in Gouda :r Het was die dag warm, ongelukkig in combinatie met de geur van dood vlees. In het midden was een soort koepel, daar kwamen alle geuren van alle afdelingen samen :{ 1 Dag volgehouden, daarna nooit meer die kant op gegaan
:D en dan te bedenken dat dat best een grote jongen is :) Ken wel wat mensen van daar. Sporen allemaal niet, maar goed :D
pi_130435094
Vliegtuigen doorzoeken, geloof me je vind er echt alles :')

Kots, poep, plas, condooms en nog veel meer van die zooi :r

Vermaak me wel prima ondanks dat :7
pi_130438423
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 08:29 schreef Taexon het volgende:
Vliegtuigen doorzoeken, geloof me je vind er echt alles :')

Kots, poep, plas, condooms en nog veel meer van die zooi :r

Vermaak me wel prima ondanks dat :7
Wtf, piesen mensen in die kotszakjes dan ofzo? :')
pi_130438832
quote:
9s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:15 schreef Selestha het volgende:

[..]

Wtf, piesen mensen in die kotszakjes dan ofzo? :')
Kinderen in hun broek en dat beland dan in een mooi geultje onder de zitting :')
Er ligt altijd smeurie in die geultjes :')
pi_130438850
quote:
1s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:31 schreef Taexon het volgende:

[..]

Kinderen in hun broek en dat beland dan in een mooi geultje onder de zitting :')
Er ligt altijd smeurie in die geultjes :')
Gatver. Volgende keer dat ik ga zitten kijk ik even eerst :')
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:00:27 #87
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_130439643
quote:
13s.gif Op zondag 25 augustus 2013 12:31 schreef Selestha het volgende:

[..]

Gatver. Volgende keer dat ik ga zitten kijk ik even eerst :')
Daarom worden ze ook schoongemaakt, hé.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_130442725
quote:
6s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:00 schreef Euribob het volgende:

[..]

Daarom worden ze ook schoongemaakt, hé.
Die geultjes zijn onder de zitting en worden eigenlijk nooit schoongemaakt, geloof me vliegtuigen zijn echt heel smerig ;)
pi_130444375
Paar dagen uitzendwerk als hulpmonteur rioolpompen (nog steeds weet ik er heel wat te staan in Naarden), en de afgelopen weken bedpanspoelers lopen keuren (als ze goed zijn, zijn ze van binnen gewoon steriel)

Valt eigenlijk wel mee vergeleken met de rest van de verhalen hier :)
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
  zondag 25 augustus 2013 @ 23:42:57 #90
246179 Hondenfluitje
Bodof, kom onder de paraplof
pi_130464425
Nu m'n bijbaan in een verzorgingstehuis is af en toe smerig maar zeker niet de kutste baan. De kutste baan ooit was kazen omdraaien. Die dingen kwamen uit een bad vandaan en lagen dan in stellages te drogen. Maar die moesten omgedraaid worden omdat de onderkant altijd vast bleef kleven. Dat was dus mijn werk... 8 uur op een dag. Als je zo'n stellage had gedaan kwam een collega meteen een nieuwe brengen met zijn heftruck. Aaaah zo kut was dat, ik kon die kerel wel schieten aan het einde van de dag :')

Het was in de tijd dat ik een tussenjaar had en dus een baan zocht. Het uitzendbureau kwam hier mee aanzetten en wat ze van tevoren vertelden klopte totaal niet met de praktijk. Vlak voor de middagpauze kwam de leidinggevende me vragen of het beviel. Ik heb gezegd dat ik deze dag nog wel wil afmaken maar daarna nooit meer kom. Die heftruckchauffeur had me graag willen houden want er was eindelijk iemand die in een goed tempo werkte :') Het past totaal niet bij me om niet door te zetten, maar dit was gewoon zooo kut. De volgende dag nog gebeld door het uitzendbureau, proberen me over te halen toch terug te komen :') Ik heb meteen gezegd dat ik niks meer met ze te maken wilde hebben, de naaiers.

Toen dus maar een jaar fulltime gaan orderpicken :') Dat doe ik ook nooooooooit meer, echt zaaddodend werk met een hele hoop tokkies en Polen. Hoe ik het heb volgehouden, geen idee 8)7 Ik zou het niet nog een keer kunnen
pi_137199351
*Kickje* voor meer pareltjes! *O*
pi_137222754
Gewoon hoeren neuken nooit meer werken
pi_137224070
Voor een callcenter als tijdelijk project meterstanden van de watermeter na bellen. Je krijgt een lijst met telefoonnummers die automatisch wordt gebeld. Goedemiddag mevrouw wij hebben van u de watermeterstand nog niet ontvangen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze alsnog aan ons doortegeven zodat wij het kunnen verwerken voor u eindafrekening. En dat ongeveer 200 keer . Als je ophangt heb je gelijk een nieuw persoon aan de lijn. Echt hoofdpijnwerk.
  Manager PR/Moderator donderdag 27 februari 2014 @ 23:52:58 #94
269689 crew  Viv
pi_137225139
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:30 schreef Thezeurminator het volgende:
Voor een callcenter als tijdelijk project meterstanden van de watermeter na bellen. Je krijgt een lijst met telefoonnummers die automatisch wordt gebeld. Goedemiddag mevrouw wij hebben van u de watermeterstand nog niet ontvangen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze alsnog aan ons doortegeven zodat wij het kunnen verwerken voor u eindafrekening. En dat ongeveer 200 keer . Als je ophangt heb je gelijk een nieuw persoon aan de lijn. Echt hoofdpijnwerk.
Huh, ze kunnen dan toch net zo goed een bandje afspelen? 8)7
pi_137228582
quote:
0s.gif Op donderdag 27 februari 2014 23:30 schreef Thezeurminator het volgende:
Ha dit heb ik ook gedaan alleen was er geen autodialer, gewoon een uitgeprinte lijst. Je kruiste 75% aan met 'niet thuis' als je een kwart van de mensen te pakken had gehad, die kregen een kaartje om opnieuw stand op te geven. We deden alleen de misstanden dus niet de niet ontvangen standen.

Zeer goed betaald, zeer leuke collega's en ook zeer goede werksfeer. Het kon dus ook anders.
pi_137228870
Callcenter medewerker voor koude acquisitie voor de Lotto.
Geen zwaar werk maar moreel gezien walgelijk. Die telefoonlijsten lijken wel samen gesteld op oudjes die het allemaal niet zo goed meer begrijpen. En zelfs het verkoopverhaal zoals het op papier stond was al een en al gekonkel.

Halverwege de dag heb ik vriendelijk bedankt en ben weg te gaan. Godzijdank had ik toen een voicemailberichtje dat er toch een stageplek voor me was.
pi_137229488
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 08:19 schreef Fripsel het volgende:
Callcenter medewerker voor koude acquisitie voor de Lotto.
Geen zwaar werk maar moreel gezien walgelijk. Die telefoonlijsten lijken wel samen gesteld op oudjes die het allemaal niet zo goed meer begrijpen. En zelfs het verkoopverhaal zoals het op papier stond was al een en al gekonkel.

Halverwege de dag heb ik vriendelijk bedankt en ben weg te gaan. Godzijdank had ik toen een voicemailberichtje dat er toch een stageplek voor me was.
Ik ken iemand die zo'n callcenter aan de telefoon had voor Omroep MAX!! En dat was echt zo'n doordrammende gladjakker (hij was op zich echt heel goed, ik luisterde mee over de speaker). Terwijl zij bleef zeggen dat ze geen belangstelling had en beleefd bleef, bleef hij maar alle voordelen opnoemen en hoe geweldig MAX was :r Echt walgelijk als je bedenkt dat ze dus vooral ouderen proberen te 'strikken'.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_137236023
Gynaecoloog.
A society of sheep must in time beget a government of wolves.
- Henry de Jouvenel
  vrijdag 28 februari 2014 @ 13:46:56 #99
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_137237974
quote:
Daar zitten soms wel grappige bij ja.

pi_137238355
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 februari 2014 09:16 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik ken iemand die zo'n callcenter aan de telefoon had voor Omroep MAX!! En dat was echt zo'n doordrammende gladjakker (hij was op zich echt heel goed, ik luisterde mee over de speaker). Terwijl zij bleef zeggen dat ze geen belangstelling had en beleefd bleef, bleef hij maar alle voordelen opnoemen en hoe geweldig MAX was :r Echt walgelijk als je bedenkt dat ze dus vooral ouderen proberen te 'strikken'.
Gek hè, als iemand belt namens omroep MAX. :')
pi_137294641
Paar maanden gewerkt bij een verffabriek. Hele dag lopende band werk, bussen oppakken, in een doosje doen en op een pallet zetten. Verder de plakbandmachine afstellen en producten inboeken. In de zomer gemiddeld 30/35 graden daar, veiligheid werd niet aan gedacht (denk aan kabels in plassen water) en maximaal een halfuur pauze (werkdag duurde 8 uur)

Ik werd ontslagen omdat ik "te lief" was :')
pi_137294970
Eigenlijk nooit slechte banen gehad, wel grandioze kut klussen gedaan voor het werk.

Als we het op het werk hebben over smerige klussen mag ik graag aanhalen hoe ik bij het toenmalige rendak tijdens hartje zomer bij 30 graden de vergruizers die de geslachte delen van dieren opvangen en dan met kracht in een schroef duwen om ze kleiner te malen zodat de fabriek de brokken aankon moest restaureren.

Mijn gereedschapskist rook nog een half jaar zoals de killing fields in Cambodja geroken moesten hebben. (om het nog maar niet over mij te hebben toen ik die zaterdag begon te zweten in de disco..)
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
  zondag 2 maart 2014 @ 03:37:26 #104
129836 withxhonor
straight edge
pi_137296163
via een uitzendbureau bij een bedrijf terecht dat (halve) zeecontainers ontving en dan de inhoud overlaad op pallets...

een halve zeecontainer gevuld met doosjes met bankschroeven is een kutklus om over te stapelen...

na een week hadden ze 1 van de uitzendkrachten niet meer nodig en ik heb er voor gezorgd dat ik dat was..
high fives and stagedives
pi_137301282
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 02:10 schreef hottentot het volgende:
Eigenlijk nooit slechte banen gehad, wel grandioze kut klussen gedaan voor het werk.

Als we het op het werk hebben over smerige klussen mag ik graag aanhalen hoe ik bij het toenmalige rendak tijdens hartje zomer bij 30 graden de vergruizers die de geslachte delen van dieren opvangen en dan met kracht in een schroef duwen om ze kleiner te malen zodat de fabriek de brokken aankon moest restaureren.

Mijn gereedschapskist rook nog een half jaar zoals de killing fields in Cambodja geroken moesten hebben. (om het nog maar niet over mij te hebben toen ik die zaterdag begon te zweten in de disco..)
Rendac :X :X :X
Ik heb ooit eens per ongeluk van boven af in zo'n vrachtwagen gekeken.. Heb er nog trauma's van.
pi_137301363
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb ooit eens per ongeluk van boven af in zo'n vrachtwagen gekeken.. Heb er nog trauma's van.
Haha, doe dat dan ook niet.

Ik zit er verder niet zo mee, maar die geur is zo vreselijk doordringend en met douchen krijg je het er niet af. Medelijden met die mensen die daar werken wat dat aangaat.
“The problem with socialism is that you eventually run out of other people’s money.”
pi_137302065
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:09 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik zit er verder niet zo mee, maar die geur is zo vreselijk doordringend en met douchen krijg je het er niet af. Medelijden met die mensen die daar werken wat dat aangaat.
Ik was 8 jaar en nieuwsgierig :')

Ik heb een tijdje in Burgum gewoond en zomers is het inderdaad slecht te doen met de walmen.. Maar er werken? Nooit.
En toch wordt er gezegd dat je na een tijdje went aan de geur..
pi_137320398
oh bah rendac ik heb er 1 dag in de catering gewerkt en ik rook nog dagen die geur in mijn neus.

ook ooit een kat gehad die daar op het terrein geboren was. Volgens mijn ouders stonk ze ontzettend en was dat na 3x wassen nog niet over. Nu rijd ik er nog regelmatig langs en echt die geur van dood :r
  dinsdag 4 maart 2014 @ 20:53:48 #109
47102 Elvi
miemkwien
pi_137393588
Ik zag dit en moest aan dit topic denken. Hoe kut is het als je deze woorden MOET gebruiken :')

dinsdag 4 maart 2014 @ 22:48:37 #110
410451 Telefoonvork
Telefoonvork
pi_137399645
Ik heb een keer op een blauwe maandag bij een vleesfabriek gewerkt. Rotte vleessalades uitscheppen en in de afvalbak doen... met de hand. Ik heb twee uur later ontslag genomen.
pi_137769335
Ik werk nie
pi_137780332
Tijd terug in een binderij gewerkt in benthuizen,wat een drama was dat, hele dagen pallets vol met drukwerk vouwen naar katernen, geen elektrische pompwagens dus alles tillen, zeer last van onderrug gehad, in de zomer 33 graden binnen, en gewoon keihard door werken, collegas die hele dagen niks zeggen maar je wel heel de tijd in de gaten houden, ss nazi gestapo houding van leidinggevenden die nooit een goed woord over je hadden, alleen klagen en je afzeiken met alles, koffie vol met fruitvliegjes! Steeds maar weer! Stoffig vies rommelig en onveilig, geen radio aan, deprimerende uitzichtloze situatie en dat allemaal voor 1700 bruto fulltime (jaren ervaring en gediplomeerd).

Uiteindelijk ontslag genomen en bij een zeer groot bedrijf gaan werken die wel veilig, schoon is goed betaalt, toffe collegas, top!
pi_137791675
Saai/eentonig kutwerk hoeft niet erg te zijn, mits je een beetje leuke collega's/hogere hebt.
Geen radio is ook echt killing met dag in dag uit hetzelfde.
  Moderator zondag 16 maart 2014 @ 10:07:18 #114
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_137792261
Ook gehad, zulk werk :s)
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_139986340
Ik heb tranen in mijn ogen van het lachen van dit topic. Meer!!!!!
  donderdag 15 mei 2014 @ 19:41:25 #116
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_139994095
Ik werk met mensen :')
Piemels wassen, kutjes wassen, oude en jonge, vieze en schone.
Ook moet je regelmatig manueel feces verwijderen, wat eigenlijk niets meer is dan met je vingers poep uit iemands anus lepelen. Totaal geen moeite mee hoor, maar voor anderen is dit de ergste baan misschien...
pi_139994655
Respect ^O^
A murky, forgotten land.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:00:31 #118
34974 trigt013
pi_139995147
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 19:51 schreef StateOfMind het volgende:
Respect ^O^
Niet als je het zo omschrijft, dan heb je weinig respect voor de mensen waarmee je werkt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:09:04 #119
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_139995612
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:00 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Niet als je het zo omschrijft, dan heb je weinig respect voor de mensen waarmee je werkt.
Wat een kortzichtigheid.
Ik zeg het hoe het is, zonder het mooier te maken dan het is. Ik kan ook wel schrijven hoe ik mensen help met eten en aankleden onder het genot van skyradio en een goed gesprek, maar dan is niet echt duidelijk waarom mijn job voor dit topic in aanmerking komt.
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:12:08 #120
34974 trigt013
pi_139995757
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:09 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Wat een kortzichtigheid.
Ik zeg het hoe het is, zonder het mooier te maken dan het is. Ik kan ook wel schrijven hoe ik mensen help met eten en aankleden onder het genot van skyradio en een goed gesprek, maar dan is niet echt duidelijk waarom mijn job voor dit topic in aanmerking komt.
Jij vind de term "piemels wassen en kutjes wassen" respectvol? 8)7
  donderdag 15 mei 2014 @ 20:16:05 #121
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_139995932
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:12 schreef trigt013 het volgende:

[..]

Jij vind de term "piemels wassen en kutjes wassen" respectvol? 8)7
Kom kom, ben hier niet op sollicitatiegesprek ofzo. Penis, scrotum en vagijn proper maken, zoiets kan jou wel bekoren?
pi_140000295
Juist als je dagelijks dat soort dingen doet praat je er wat makkelijker over, ook in termen die misschien wat minder respectvol zijn. Beetje zwartgallig taalgebruik om het wat losser te maken, nou en? Betekent niet gelijk dat je geen respect hebt voor de mensen waar je mee werkt.

En ja, ook ik doe dit soort werk zoals eerder in deze reeks beschreven. Misschien ietsje minder fysieke verzorging dan Anus_Cocainus, maar ook ik krab konten schoon.
  donderdag 15 mei 2014 @ 22:34:16 #123
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_140002404
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:53 schreef fh101 het volgende:
Juist als je dagelijks dat soort dingen doet praat je er wat makkelijker over, ook in termen die misschien wat minder respectvol zijn. Beetje zwartgallig taalgebruik om het wat losser te maken, nou en? Betekent niet gelijk dat je geen respect hebt voor de mensen waar je mee werkt.

En ja, ook ik doe dit soort werk zoals eerder in deze reeks beschreven. Misschien ietsje minder fysieke verzorging dan Anus_Cocainus, maar ook ik krab konten schoon.
Gegroet, mede billenwasser :)
pi_140002681
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 20:00 schreef trigt013 het volgende:
Misschien zou je een dagje met Anus_Cocainus moeten ruilen van werk. Kijken of je dan nog vind dat hij weinig respect heeft.

Mensen die dit kunnen/willen doen zijn er niet zo heel veel van.
pi_140002907
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:34 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Gegroet, mede billenwasser :)
Ola! Ooit een prolaps gewassen? Dat is eigenlijk nog de overtreffende trap wat mij betreft :P
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:00:42 #126
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_140003555
quote:
0s.gif Op zondag 16 maart 2014 09:23 schreef Pap89 het volgende:
Geen radio is ook echt killing met dag in dag uit hetzelfde.
Radio is juist killing met dag in dag uit dezelfde kutmuziek.
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:05:46 #127
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_140003769
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 22:44 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ola! Ooit een prolaps gewassen? Dat is eigenlijk nog de overtreffende trap wat mij betreft :P
Haha daar was ik mooi omheen, ben bang dat zo'n ding tanden heeft :')
pi_140003982
quote:

[..]

Ik heb ook nog opgezocht wat het was. Had ik dat maar niet gedaan :{
pi_140004776
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:10 schreef _Arthur het volgende:

[..]

Alstu :Y)
pi_140004960
quote:

[..]

Wat een aanstellerij zeg...
  donderdag 15 mei 2014 @ 23:33:16 #131
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_140004993
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:32 schreef ManianMan het volgende:

[..]

Wat een aanstellerij zeg...
Dat is wel echt goor hoor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_140012049
In de zomer bij een Hoveniersbedrijf. Ik moest in een tuin stenen verwisselen en hekken doorknippen met een schaar wat teringzwaar was (toen 14 jaar).

Na 2 dagen niet meer op komen dagen al had de Hovenier dat ook wel verwacht.
pi_140012837
quote:

[..]

Gooogle images is niet mn vriend :(
Disclaimer: Reacties die door deze user gemaakt worden zijn niet noodzakelijk mijn echte mening.
pi_140014944
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 mei 2014 11:01 schreef Maax het volgende:
Gooogle images is niet mn vriend :(
:D :D

Ik had het alleen op wiki gelezen en vond dat al genoeg :7
  vrijdag 16 mei 2014 @ 12:47:01 #135
46794 Berkery
Fat bastard
pi_140015879
quote:
0s.gif Op donderdag 15 mei 2014 21:53 schreef fh101 het volgende:
Precies, ik heb vrienden die in de gehandicaptenzorg zitten (denk volwassenen met luiers) en die kunnen ook de meest maagomkerende verhalen vertellen. Maar ik heb geen moment het idee dat ze geen respect voor die mensen hebben.
No Dukes of Hazzard in the classroom
  vrijdag 16 mei 2014 @ 12:52:27 #136
36815 Silenus
Frikandel of kroket?
pi_140016036
Ik werkte vroeger op dancefeesten als barpersoneel. Moest ik een keer bij Trance Energy een hele nacht red bull blikjes openmaken, van 21u tot 07u.

"Misschien is het handiger als je daar een lepeltje voor gebruikt."
Ik: :') Lepeltje? Nee joh, doe ik zo wel even.

twee uur later:
-ehhhh, waar ligt dat lepeltje? :@ M'n hele duim en wijsvinger naar de gallemiezen. :')
Gourmetten of steengrillen?
  vrijdag 16 mei 2014 @ 12:57:15 #137
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_140016157
quote:
1s.gif Op donderdag 15 mei 2014 23:05 schreef Anus_Cocainus het volgende:

[..]

Haha daar was ik mooi omheen, ben bang dat zo'n ding tanden heeft :')
:D :')
Kaleidoscopiklimax
  vrijdag 16 mei 2014 @ 13:14:39 #138
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_140016716
Schoonmaken van publieke stofzuigers waarmee je voor 50 cent je auto kan uitzuigen. Die filters zitten in het gunstigste geval om de 7 dagen vol, en dan begint een hels proces waarin je dat met de hand moet gaan leeggooien/kloppen/schrapen.

Echt jullie hebben geen idee wat voor zooi mensen er mee opzuigen: 5 kilo haar per week, ranzige sokken, voedselresten, en natuurlijk enorm veel stof.

Verder staat op mijn horrorlijstje het overstapelen van pallets met zakken betonmix, staat ook in de OP maar het uitladen van isolatiemateriaal is inderdaad vreselijk (kriebel), 10 uur lang auto's wassen met -8 graden (dat je met je elleboog een wak in het ijs van je emmer moet maken om daar je blote handen met spons in te stoppen).
Chaos is a ladder.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 15:52:00 #139
309742 toetsenbordridder
Schopt kont op jouw typtafel.
pi_140054944
Werken in de horeca, en nu hoor ik je al denken; dat valt mee toch?
Nee, niet waar ik werkte (in Schagen).
Werkte alleen op de zaterdagavond/nacht, als barman/ober overigens. Áltijd was de wc verstopt van de mannen en/of damestoilet. En wie mocht er dan met een waterstofzuiger de boel opzuigen en schoonmaken? Ik dus :{
Nou ben ik niet zo smetvreesachtig maar hier was meestal dus de pisgoot overstroomd, overal kots en poep en noem maar op uit de overige wc's. Toen ben ik wel flink gaan nadenken over wat ik hier eigenlijk aan het doen was. Na een jaar overigens gestopt, verdiende wel lekker.
  zaterdag 17 mei 2014 @ 20:10:04 #140
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_140063907
Een week meegelopen bij een vetsmelterij, waar vrachten ingewanden, gal, stront, etc binnenkwam. Alles storten in een giga bak en dan werd het vermalen. De eerste dag dat ik er kwam was ik alleen maar aan het kokhalzen van de lucht. En met lunch gingen ze allemaal aan de frikadel en kroket uit de bedrijfskantine :r Ik hield het wel op mijn boterhammetjes van thuis.

Nooit meer :N
R.E.B.E.L. - Reaching Everybody By Exposing Lies
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
Remember, Jesus died for our sins. So if you don't sin, he died for nothing.
  zondag 18 mei 2014 @ 14:38:20 #141
242268 DuvalBrood
Duval... heerlijk!
pi_140088747
Ik heb gewerkt als afwasser in een visrestaurant.

Geloof me.. er is niets goorder dan een week oude pan met vissoep te moeten schoonmaken. En de geur... de geur!
Heerlijk, helder... Duval!
pi_140102790
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 mei 2014 20:10 schreef Belsezar het volgende:
Een week meegelopen bij een vetsmelterij, waar vrachten ingewanden, gal, stront, etc binnenkwam. Alles storten in een giga bak en dan werd het vermalen. De eerste dag dat ik er kwam was ik alleen maar aan het kokhalzen van de lucht. En met lunch gingen ze allemaal aan de frikadel en kroket uit de bedrijfskantine :r Ik hield het wel op mijn boterhammetjes van thuis.

Nooit meer :N
Taakstraf? :+

Hoe kom je bij zo'n bedrijf terecht vraag ik me dan af..
  zondag 18 mei 2014 @ 21:45:00 #143
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_140107078
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 20:39 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Taakstraf? :+

Hoe kom je bij zo'n bedrijf terecht vraag ik me dan af..
Stage lopen. Een kennis werkte er en ik dacht dat is makkelijk een voldoende halen zonder ook maar iets te hoeven doen.

Elke stage daarna liet ik door mijn vader regelen, ook al zat hij aan de andere kant van de wereld voor werk, hij regelde wel wat op het hoofdkantoor :P

Met andere woorde, ik heb dus voor geen enkele stage gewerkt. De laatste stage die ik ooit heb gelopen kreeg ik zelfs gewoon salaris van 40 uur per week :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Belsezar op 18-05-2014 22:14:42 ]
There is no point in arguing with an idiot, they will just drag you down to their level and beat you with experience.
pi_140107176
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:45 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Stage lopen. Een kennis werkte er en ik dacht dat is makkelijk een voldoende halen zonder ook maar iets te hoeven doen.

Elke stage daarna liet ik door mijn vader regelen, ook al zat hij aan de andere kant van de werled voor werk, hij regelde wel wat op het hoofdkantoor :P

Met andere woorde, ik heb dus voor geen enkele stage gewerkt. De laatste stage die ik ooit heb gelopen kreeg ik zelfs gewoon salaris van 40 uur per week :)
Ik had het liever andersom gezien dan :P Eerst daddy's boy uithangen, en daarna vol aan de bak in die slachterij man, heerlijk O+

Verwend nest dat je bent :P
pi_140107352
quote:

[..]

rectaal of vaginale prolaps? :P
Als collega billenwasser hebben we nu iemand die het vaginaal heeft, das ook weer een nieuwe ervaring, zo'n uithangende baarmoederen :P
Liefde en infectie
  zondag 18 mei 2014 @ 22:14:05 #146
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_140109199
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:46 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik had het liever andersom gezien dan :P Eerst daddy's boy uithangen, en daarna vol aan de bak in die slachterij man, heerlijk O+

Verwend nest dat je bent :P
Ach met stages was het uitermate relaxed :P

Ik zit nu ook in een totaal andere branche dan waar ik stage heb gelopen en bevalt prima. Dit jaar de volgende stap en voorgoed Europa uit :)
pi_140109271
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:14 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Ach met stages was het uitermate relaxed :P

Ik zit nu ook in een totaal andere branche dan waar ik stage heb gelopen en bevalt prima. Dit jaar de volgende stap en voorgoed Europa uit :)
Dus je komt nooit weer in dit topic posten? ;)
pi_140109556
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

_O_
Nounou... 3 weken !!!

:')
pi_140109840
Vanwaar quote op zo'n oud bericht?
pi_140109931
quote:
_O-
  zondag 18 mei 2014 @ 22:27:00 #151
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_140110139
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:15 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dus je komt nooit weer in dit topic posten? ;)
Hopelijk niet maar je weet het nooit. Vervelende klusjes zullen vast nog wel volgen :P
pi_140110289
Pff jullie kunne wel zyke maar me wajong is pas kutwerk t verdien sleggt maar moet wel de hele tijd bier zuipen en dat zelf betale!!
Hoogachtend
pi_140110525
Onzin is verderop :')
pi_140110887
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:29 schreef helemaalnaardemavo het volgende:
Pff jullie kunne wel zyke maar me wajong is pas kutwerk t verdien sleggt maar moet wel de hele tijd bier zuipen en dat zelf betale!!
Je krijgt gratis geld waarvoor je niks hoeft te doen... Wat wil je nog meer :)

Op dit moment zit ik bagger schip die al een paar maanden standby ligt, Kan / mag een ruimte van 7 bij 7 niet verlaten tenzij er een aflosser is. En dat voor 7 dagen 12 uur per dag. En er is geen flikker te doen... Als ik nog wat te doen het vliegt de tijd voor bij maar helaas gaat dat hier ook niet op.

En ik mag nog tot morgen ochtend 7 uur.

Aan de andere kant kan het hier nog slechter 5 km verder op worden Indische werknemers uit gebuit voor 10 euro per dag.
pi_140110938
Wat verdient dat dan op zo'n baggerschip?
pi_140112187
220 per dag op dit moment. En dit is nog aan de lage kant..
pi_140112256
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 21:49 schreef lucky_m3 het volgende:

[..]

rectaal of vaginale prolaps? :P
Als collega billenwasser hebben we nu iemand die het vaginaal heeft, das ook weer een nieuwe ervaring, zo'n uithangende baarmoederen :P
Allebei rectaal. Vaginaal lijkt me ook weer van een heel ander kaliber. Ik ben nu na een jaar net gewend aan die rectale prolaps zeg maar. Dat je die er opeens uit ziet en hoort ploppen. :P
pi_140112621
quote:

[..]

:Y tijdje in een kippenslachterij gewerkt, werk was bijna niet vol te houden qua fysiek en -vooral- mentaal, maar omdat ik niks anders had en toch wat nieuwe dure dingen moest hebben toch doorgezet tot ik wat anders had.
Brutal. Fucking. Metal.
  zondag 18 mei 2014 @ 23:10:53 #159
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_140113343
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:56 schreef fh101 het volgende:

[..]

Allebei rectaal. Vaginaal lijkt me ook weer van een heel ander kaliber. Ik ben nu na een jaar net gewend aan die rectale prolaps zeg maar. Dat je die er opeens uit ziet en hoort ploppen. :P
Leuk als ze op hun knieën zitten om te wassen en dan hoesten ;) PLOP :)
pi_140119554
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:18 schreef theunderdog het volgende:

Nounou... 3 weken !!!

Dat las ik anders. Hij heeft zich aan de afspraak gehouden en de gehele duur volgehouden.
pi_140120267
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:55 schreef Eris het volgende:
220 per dag op dit moment. En dit is nog aan de lage kant..
Hoe ben je eigenlijk aan die baan gekomen?
En wat moet je precies doen, als er wat te doen is dan?
A murky, forgotten land.
pi_140122276
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 07:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dat las ik anders. Hij heeft zich aan de afspraak gehouden en de gehele duur volgehouden.
Uiteraard, maar dat is ook niet zo lastig als de afspraak inhield dat hij het 3 weken moest volhouden....
pi_140125375
Ik heb jarenlang bij een fruitteler gewerkt. Dat werk was vaak heel geestdodend en heel fysiek zwaar.

De ergste klus, met een kwastje de onderkant van de appelboomstammen 'verven' met een antikonijnenmiddeltje. 8 uur lang gebukt lopen met een emmer en kwast en iedere vijf seconden een streep verf zetten. Je moet je voorstellen dat er letterlijk duizenden bomen zijn bij zo'n teler.

Het werk was zo geestdodend dat je echt alle besef van tijd kwijtraakte, soms dacht ik al 3 uur aan het werk te zijn maar bleek ik pas drie kwartier bezig te zijn. Kreeg in die tijd echt paniekaanvallen bij het idee dat ik mijn hele volwassen leven zou moeten werken.
Tot ik wat ouder werd en ging beseffen dat er ook leuk werk is ;)
pi_140125446
Paardenmest verspreiden (boven een machine hangen en alles wat vast komt te zitten losscheppen) was ook geen pretje.
pi_140125483
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:36 schreef Eris het volgende:

[..]

Op dit moment zit ik bagger schip die al een paar maanden standby ligt, Kan / mag een ruimte van 7 bij 7 niet verlaten tenzij er een aflosser is. En dat voor 7 dagen 12 uur per dag. En er is geen flikker te doen... Als ik nog wat te doen het vliegt de tijd voor bij maar helaas gaat dat hier ook niet op.

Aan de andere kant kan het hier nog slechter 5 km verder op worden Indische werknemers uit gebuit voor 10 euro per dag.
Heb je een laptopje met internet? Dan valt het wel mee.
pi_140127592
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 08:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Hoe ben je eigenlijk aan die baan gekomen?
En wat moet je precies doen, als er wat te doen is dan?
Via een uitzendbureau als een spoedje... Maandag tweede paas dag om 9 uur worden wakker gebeld of ik beschikbaar was. Dinsdag visa aanvraag en nog tot de conclusie dat ik een verkeerde keuring had. Woensdag keuring (en ze vroegen al of ik woensdag kon vliegen) donderdag vliegen en vrijdag landen in Qatar er zaterdag aan boord.

Omdat we op gelegd liggen zijn mijn dagelijkse taken anker wacht. Radio communicatie in de gaten houden en of het schip wel op zijn positie blijft liggen en brandalarm in de gaten houden. Voor de rest wat papier winkel maar lang niet voldoende om de 12 uur per dag vol te maken. Dus de rest van de dag / nacht. (Of ik loop in de dag wacht) een beetje internetten en op op mijn iPad klooien.

Alleen het grootste nadeel is ben je om 7 uur ga je slapen en dan gaan ze om 11 uur boren en lawaai maken en ben je weer klaar wakker.

Grootste nadeel is dat je gewoon niet brug af kan / mag.

Achja nog 3 weken en dan weer 10 weken het water dun varen in de Baltic 8)
pi_140128109
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:31 schreef Eris het volgende:

[..]

Via een uitzendbureau als een spoedje... Maandag tweede paas dag om 9 uur worden wakker gebeld of ik beschikbaar was. Dinsdag visa aanvraag en nog tot de conclusie dat ik een verkeerde keuring had. Woensdag keuring (en ze vroegen al of ik woensdag kon vliegen) donderdag vliegen en vrijdag landen in Qatar er zaterdag aan boord.

Omdat we op gelegd liggen zijn mijn dagelijkse taken anker wacht. Radio communicatie in de gaten houden en of het schip wel op zijn positie blijft liggen en brandalarm in de gaten houden. Voor de rest wat papier winkel maar lang niet voldoende om de 12 uur per dag vol te maken. Dus de rest van de dag / nacht. (Of ik loop in de dag wacht) een beetje internetten en op op mijn iPad klooien.

Alleen het grootste nadeel is ben je om 7 uur ga je slapen en dan gaan ze om 11 uur boren en lawaai maken en ben je weer klaar wakker.

Grootste nadeel is dat je gewoon niet brug af kan / mag.

Achja nog 3 weken en dan weer 10 weken het water dun varen in de Baltic 8)
Lijkt me erg tof werken, in de zeevaart/offshore :Y

Waren daar nog speciale opleidingen/achtergronden voor vereist?
A murky, forgotten land.
pi_140128475
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Lieve pop, zit je nou alleen naar het geld te kijken? :P Hij post niet voor niks in dit topic hè ;)
pi_140129729
quote:
14s.gif Op maandag 19 mei 2014 13:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Geld valt vies tegen hoor. Krijg niks als ik thuis ben en betaal ik 14 % afdracht voor het pensioen :| Dus je mag alles delen door 2 a 1,5 half afhankelijk hoeveel ik verlof ik heb. Daarnaast 0 vrije dagen als ik weg ben

Maar ik heb HBO Maritiem Officier gedaan ;) daarnaast nog een zooi cursussen
pi_140129966
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:43 schreef Eris het volgende:

[..]

Geld valt vies tegen hoor. Krijg niks als ik thuis ben en betaal ik 14 % afdracht voor het pensioen :| Dus je mag alles delen door 2 a 1,5 half afhankelijk hoeveel ik verlof ik heb. Daarnaast 0 vrije dagen als ik weg ben

Maar ik heb HBO Maritiem Officier gedaan ;) daarnaast nog een zooi cursussen
HBO? En dan 12 uur per dag, 7 dagen per week opgesloten zitten in zo'n stink hok? :X
Godverdorie, ik doe het je niet na hoor.. ¤200,- per dag klinkt veel, maar ik geloof je gelijk als je zegt dat er héél veel premies van af gaan en dat er netto weinig overblijft.
  maandag 19 mei 2014 @ 15:16:54 #171
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_140130761
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:36 schreef Eris het volgende:

[..]

Volhouden!

Mijn vader was projectleider bij Ballast Nedam Baggeren, je kan er enorm verdienen :Y
pi_140133008
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 15:16 schreef Belsezar het volgende:

[..]

Volhouden!

Mijn vader was projectleider bij Ballast Nedam Baggeren, je kan er enorm verdienen :Y
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 14:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

HBO? En dan 12 uur per dag, 7 dagen per week opgesloten zitten in zo'n stink hok? :X
Godverdorie, ik doe het je niet na hoor.. ¤200,- per dag klinkt veel, maar ik geloof je gelijk als je zegt dat er héél veel premies van af gaan en dat er netto weinig overblijft.
Het valt mee van de 1500 in de week hou ik 800 euro van over... Het is alleen saai en zeker tijdens de nacht is het stil
  maandag 19 mei 2014 @ 16:20:45 #173
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_140133161
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:16 schreef Eris het volgende:

[..]

[..]

Het valt mee van de 1500 in de week hou ik 800 euro van over... Het is alleen saai en zeker tijdens de nacht is het stil
Zit je in nederland of ben je uitgezonden?

Uitgezonden worden = flink vangen.

Maar dan moet je een x aantal jaar in dienst zijn voor je uitgezonden wordt.

En 800 per week is niet slecht, ik ken legio mensen die daarvoor zouden tekenen :Y
pi_140133851
Van de 800 blijft er ook maar 400 per week over omdat ik maar helft van het jaar werk dus effectief hou ik maar 1600 euro netto over. Daarnaast werk ik aan boord van schepen dus waar het werk is word ik naar uit gezonden ook zonder x jaren in dienst te zijn. Dat is op zich wel relax. (Daarnaast heb ik natuurlijk gratis eten en drinken (Bier dat weer net niet)
  maandag 19 mei 2014 @ 17:12:59 #175
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_140134990
quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:06 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 2 maart 2014 12:09 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik werk momenteel bij de Rendac. In Burgum, Friesland. Alleen heet het nu de Sonac, maar het is hetzelfde. :+

Verdient super, hele aardige collega's ook, ik vind het verder niet zo'n ramp om tussen het slachtafval, veren, bloed en varkenshaar te staan. :X :7

Oh en na een tijdje wen je aan de geur, Poesopstokje. 8-)
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_140135070
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:12 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

[..]

Ik werk momenteel bij de Rendac. In Burgum, Friesland. Alleen heet het nu de Sonac, maar het is hetzelfde. :+

Verdient super, hele aardige collega's ook, ik vind het verder niet zo'n ramp om tussen het slachtafval, veren, bloed en varkenshaar te staan. :X :7
Het blijft voor mij (en de omgeving :+ ) toch altijd Rendac :P

Ben je er vrijwillig gaan werken? Wat trekt je dan vraag ik me af.. puur het salaris? :@

-Edit- en de kleine lammetjes, poesjes, puppies, koetjes.. :'(

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 19-05-2014 17:17:01 ]
  maandag 19 mei 2014 @ 17:21:32 #177
358523 IkStampOpTacos
pi_140135272
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:15 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Het blijft voor mij (en de omgeving :+ ) toch altijd Rendac :P

Ben je er vrijwillig gaan werken? Wat trekt je dan vraag ik me af.. puur het salaris? :@
Ik woon in Burgum en er is verder haast geen werk voor studenten hier in de buurt. Vind het wel leuk om af te zien en te zweten en houd er niet van om stil te zitten, het geld is mooi meegenomen maar niet m'n belangrijkste reden. :+

Dieren gaan overigens nu allemaal naar het zuiden, in Burgum komt alleen: bloed, botten, varkenshaar, veren en slachtafval: koppen, darmen, magen, pootjes enz.
-
pi_140135360
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik woon in Burgum en er is verder haast geen werk voor studenten hier in de buurt. Vind het wel leuk om af te zien en te zweten en houd er niet van om stil te zitten, het geld is mooi meegenomen maar niet m'n belangrijkste reden. :+

Dieren gaan overigens nu allemaal naar het zuiden, in Burgum komt alleen: bloed, botten, varkenshaar, veren en slachtafval: koppen, darmen, magen, pootjes enz.
Dan zouden we elkaar ook nog weleens kunnen kennen :+

Wel ''fijn'' dat er geen dieren meer richting Burgum gaan, ik zou dat persoonlijk niet trekken. Het afval trouwens ook niet, maar goed. Mag ik vragen wat je netto verdiend per uur? Is het het waard, voor het werk wat je doet?
pi_140135557
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wel ''fijn'' dat er geen dieren meer richting Burgum gaan, ik zou dat persoonlijk niet trekken. Het afval trouwens ook niet, maar goed. Mag ik vragen wat je netto verdiend per uur? Is het het waard, voor het werk wat je doet?
Bij ons (vanuit de installateur) kreeg je ook een soort toeslag om daarheen te gaan.

En het is inderdaad al jarenlang slachtafval. Een vrachtwagen met koeiemagen die een tijdje in de zon heeft gereden/gestaan heeft wel een specifieke geur :)

Ik vond de geur ook nooit zo erg, ik vond het wel erg dat je ondanks twee keer douchen als je dan in de discotheek weer wat gaat zweten dat die geur alsnog weer loskomt en je 100% zeker geen meisje mee naar huis zou krijgen.
  maandag 19 mei 2014 @ 17:31:01 #180
358523 IkStampOpTacos
pi_140135568
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ongeveer 14 p/u netto, hangt er een beetje vanaf. Ik vind het prima werk, ook als het rustig is. Dan kan je lekker van het uitzicht genieten op het dak, vooral 's nachts leuk.
Nu met het warme weer kan het wel druk zijn als die wagens overstromen doordat al dat afval gaat rijzen. :')
Stank blijft niet echt aan je hangen, douchen is ook verplicht na afloop.
-
  maandag 19 mei 2014 @ 17:31:54 #181
358523 IkStampOpTacos
pi_140135597
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ik vond de geur ook nooit zo erg, ik vond het wel erg dat je ondanks twee keer douchen als je dan in de discotheek weer wat gaat zweten dat die geur alsnog weer loskomt en je 100% zeker geen meisje mee naar huis zou krijgen.
Hier heb ik dus helemaal geen last van. :? Misschien omdat ik daar ook altijd zweet als een gek.
-
pi_140135685
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hier heb ik dus helemaal geen last van. :? Misschien omdat ik daar ook altijd zweet als een gek.
Zou een logische verklaring zijn.

Jij gooit je poriën daar al helemaal leeg :)
pi_140136183
iig een leuk salaris tegenover dat soort werk.
  maandag 19 mei 2014 @ 17:51:25 #184
143373 Belsezar
Zonnekoning
pi_140136299
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 16:40 schreef Eris het volgende:
Van de 800 blijft er ook maar 400 per week over omdat ik maar helft van het jaar werk dus effectief hou ik maar 1600 euro netto over. Daarnaast werk ik aan boord van schepen dus waar het werk is word ik naar uit gezonden ook zonder x jaren in dienst te zijn. Dat is op zich wel relax. (Daarnaast heb ik natuurlijk gratis eten en drinken (Bier dat weer net niet)
Ja ok, misschien zijn de gouden jaren in het baggeren ook verleden tijd :{
  maandag 19 mei 2014 @ 18:08:09 #185
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140136848
Is vaak zo met dat vieze/saaie werk dat het 'n leuk salaris oplevert voor ongeschoold werk en vaak zijn het ook wel fijne collega's idd en alles is beter dan staan stressen in 'n magazijn tussen de Polen. :N
Hallon!
pi_140136963
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 17:30 schreef hottentot het volgende:

[..]

Bij ons (vanuit de installateur) kreeg je ook een soort toeslag om daarheen te gaan.

En het is inderdaad al jarenlang slachtafval. Een vrachtwagen met koeiemagen die een tijdje in de zon heeft gereden/gestaan heeft wel een specifieke geur :)

Ik vroeg een paar maand terug aan mijn dierenarts wat er met mijn dode kat zou gebeuren als ik hem achter zou laten bij hem. Antwoord; ''Rendac''. Dus ik ging er van uit dat hij richting Burgum zou gaan. Maar Rendac bestaat dus uit meer fabrieken?
pi_140136988
quote:
7s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:08 schreef BlueMage het volgende:
Is vaak zo met dat vieze/saaie werk dat het 'n leuk salaris oplevert voor ongeschoold werk en vaak zijn het ook wel fijne collega's idd en alles is beter dan staan stressen in 'n magazijn tussen de Polen. :N
Ik postte eerder over mijn papierfabriek baantje, ook ontzettend goor werk :r Tegen fucking minimumloon. Daar had ik ook graag wat meer geld voor gevangen. Geen wonder dat ze elke week nieuw volk moesten inwerken.
pi_140137234
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:12 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik vroeg een paar maand terug aan mijn dierenarts wat er met mijn dode kat zou gebeuren als ik hem achter zou laten bij hem. Antwoord; ''Rendac''. Dus ik ging er van uit dat hij richting Burgum zou gaan. Maar Rendac bestaat dus uit meer fabrieken?
Ecoson, Rendac, Sonac, Rousselot, CTH en BestHides, allemaal hetzelfde bedrijf, met 75 fabrieken waarvan meerdere in Nederland. Cadavers gaan bij mijn weten naar de fabriek in Son.
pi_140137266
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:21 schreef hottentot het volgende:

[..]

Ecoson, Rendac, Sonac, Rousselot, CTH en BestHides, allemaal hetzelfde bedrijf, met 75 fabrieken waarvan meerdere in Nederland. Cadavers gaan bij mijn weten naar de fabriek in Son.
Aah, duidelijk!
Ik ken natuurlijk alleen Rendac, omdat die in mijn regio zit :Y
En Rendac wordt hier ook als verzamelnaam gebruikt voor ''de dode dieren ophaalservice''.
  maandag 19 mei 2014 @ 18:25:45 #190
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_140137368
BestHides klinkt als 'n mooi woord voor de leerlooierij en dat stinkt enorm wat ik er wel eens van meegekregen heb.
Hallon!
pi_140137448
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:22 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aah, duidelijk!
En Rendac wordt hier ook als verzamelnaam gebruikt voor ''de dode dieren ophaalservice''.
Die halen bij ons ook snijafvallen op van vlees.
Smerige rotte stinkauto's :r
pi_140137475
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:22 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Aah, duidelijk!
Rendac doet de cadavers, maar Burgum is Sonac en ik weet niet beter dan dat die alleen restafval van na de slacht verwerken.
pi_140137516
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:28 schreef hottentot het volgende:

[..]

Rendac doet de cadavers, maar Burgum is Sonac en ik weet niet beter dan dat die alleen restafval van na de slacht verwerken.
Is Burgum dan van naam veranderd? Ik ken Burgum namelijk niet anders dan Rendac :@
pi_140137518
quote:
4s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:27 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Die halen bij ons ook snijafvallen op van vlees.
Smerige rotte stinkauto's :r
Hmmm, dan moet je hem meemaken als ze die wagen leeggooien na een dag in de zon en er weer een stel koeienmagen uit elkaar klapt :)
pi_140137578
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Is Burgum dan van naam veranderd? Ik ken Burgum namelijk niet anders dan Rendac :@
Al jaren geleden.
pi_140137585
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:31 schreef hottentot het volgende:

[..]

Al jaren geleden.
Nee oké, dan volg ik het weer.
pi_140137711
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:29 schreef hottentot het volgende:

[..]

Hmmm, dan moet je hem meemaken als ze die wagen leeggooien na een dag in de zon en er weer een stel koeienmagen uit elkaar klapt :)
nee dankje ;)
pi_140137733
quote:
4s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:34 schreef fotostarter het volgende:

[..]

nee dankje ;)
Even off-topic // sorry.
Woensdag nog naar Groningen :)
pi_140138227
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:35 schreef hottentot het volgende:

[..]

Even off-topic // sorry.
Woensdag nog naar Groningen :)
?
pi_140138750
quote:
4s.gif Op maandag 19 mei 2014 18:50 schreef fotostarter het volgende:

[..]

?
Nee laat maar, je gebruikt exact dezelfde UI als Fokker101, vandaar de verwarring aan mijn zijde.
pi_140139500
quote:
0s.gif Op maandag 19 mei 2014 19:02 schreef hottentot het volgende:

[..]

Nee laat maar, je gebruikt exact dezelfde UI als Fokker101, vandaar de verwarring aan mijn zijde.
:D komt door het weer. Maar nee, ik ga niet naar Groningen. jij wel? Veel plezier :D
pi_140331152
Zijn er nog meer horror verhalen dit vraagt gewoon om meer.
pi_140331328
Tvp plaats morgen een verhaal
pi_140381091
ik heb als in de diepvries, kippenboerderij, varkenshouderij en als vrachtwagen afwasser gewerkt. Dit waren allemaal zomerbaantjes. Toen ik klaar was met mijn HAVO heb ik besloten om in dienst te gaan. Over kut banen gesproken: zwaar onderbetaald je leven op het spel zetten in een of andere zandrepubliek. Maar goed, uitgevoerd veel van geleerd en toch maar weer gaan studeren! zo kunnen kut baantjes je ook weer op het juiste spoor zetten.
  zaterdag 31 mei 2014 @ 10:23:54 #205
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_140563287
Ik heb een zomer als hulpje bij een eenmansbedrijfje gewerkt dat in postzegels deed om te verzamelen. Wat waren zoal de werkzaamheden:

- Postzegels zoeken
- Postzegels verplaatsen
- Postzegels tellen
- Postzegels sorteren op land, thema en waarde
- Postzegels insteken
- Postzegels insealen

Dat lijkt leuk, maar als je een paar uur lang postzegels hebt gezocht, gesorteerd en ingeseald, word je er toch wel een beetje beu van.

Ook had de beste man een soort 'postzegelmixer' en ik mocht dit apparaat bedienen. Voor wie zich afvragen hoe zo'n ding werkt, volgt er een beknopte uitleg. Sommige mensen vinden het blijkbaar leuk om een baal gemixte postzegels te kopen. Daar had deze ondernemer slim op ingespeeld door gigantische hoeveelheden postzegels uit verschillende landen op te kopen. Aangezien de postzegels gemixt in een pakketje moesten komen, het is immers niet leuk om een pakketje vol met dezelfde zegels te krijgen, had de man een zegelmixer gebouwd. Dit apparaat bestond uit een wasmachinemotor met daarop een grote plastic bak gemonteerd. Alle postzegels die gemixt moesten worden, werden op de grond gegooid en het was mijn taak om ze daarna in de draaiende bak te smijten. Als er maar genoeg postzegels in de mixer werden gegooid, vlogen de postzegels er na verloop van tijd vanzelf weer uit. Wat er met de gemixte zegels gebeurde, weet ik niet precies meer, maar een grote troep werd het in ieder geval wel. Aan postzegels zitten van die rafelrandjes en als je ze gaat mixen, komen er gigantische hoeveelheden stof vrij. Dat wist ik ook niet, want dit soort dingen leer je alleen door ervaring. Daar stond ik dan, met m'n mondkapje op en wit van het papierstof postzegels te mixen... :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Geelman op 31-05-2014 10:29:50 ]
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
pi_140564722
quote:
0s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 10:23 schreef Geelman het volgende:
Ik heb een zomer als hulpje bij een eenmansbedrijfje gewerkt dat in postzegels deed om te verzamelen. Wat waren zoal de werkzaamheden:

- Postzegels zoeken
- Postzegels verplaatsen
- Postzegels tellen
- Postzegels sorteren op land, thema en waarde
- Postzegels insteken
- Postzegels insealen

Dat lijkt leuk, maar als je een paar uur lang postzegels hebt gezocht, gesorteerd en ingeseald, word je er toch wel een beetje beu van.

Ook had de beste man een soort 'postzegelmixer' en ik mocht dit apparaat bedienen. Voor wie zich afvragen hoe zo'n ding werkt, volgt er een beknopte uitleg. Sommige mensen vinden het blijkbaar leuk om een baal gemixte postzegels te kopen. Daar had deze ondernemer slim op ingespeeld door gigantische hoeveelheden postzegels uit verschillende landen op te kopen. Aangezien de postzegels gemixt in een pakketje moesten komen, het is immers niet leuk om een pakketje vol met dezelfde zegels te krijgen, had de man een zegelmixer gebouwd. Dit apparaat bestond uit een wasmachinemotor met daarop een grote plastic bak gemonteerd. Alle postzegels die gemixt moesten worden, werden op de grond gegooid en het was mijn taak om ze daarna in de draaiende bak te smijten. Als er maar genoeg postzegels in de mixer werden gegooid, vlogen de postzegels er na verloop van tijd vanzelf weer uit. Wat er met de gemixte zegels gebeurde, weet ik niet precies meer, maar een grote troep werd het in ieder geval wel. Aan postzegels zitten van die rafelrandjes en als je ze gaat mixen, komen er gigantische hoeveelheden stof vrij. Dat wist ik ook niet, want dit soort dingen leer je alleen door ervaring. Daar stond ik dan, met m'n mondkapje op en wit van het papierstof postzegels te mixen... :')
_O-
pi_140564860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 mei 2014 23:45 schreef larry_flynt het volgende:
Tvp plaats morgen een verhaal
''Morgen'' is een week geleden :+
pi_140576062
quote:
0s.gif Op maandag 26 mei 2014 12:30 schreef bananenpret het volgende:
ik heb als in de diepvries, kippenboerderij, varkenshouderij en als vrachtwagen afwasser gewerkt. Dit waren allemaal zomerbaantjes. Toen ik klaar was met mijn HAVO heb ik besloten om in dienst te gaan. Over kut banen gesproken: zwaar onderbetaald je leven op het spel zetten in een of andere zandrepubliek. Maar goed, uitgevoerd veel van geleerd en toch maar weer gaan studeren! zo kunnen kut baantjes je ook weer op het juiste spoor zetten.
Vrachtwagens afwassen?
pi_140628240
quote:
4s.gif Op zaterdag 31 mei 2014 19:22 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Vrachtwagens afwassen?
Ja, gewoon met de afwasborstel. :+
pi_140628621
Kutste baantje ooit, na een uur opgestapt:

Ik: "Hallo met Toeps van Officieel Klinkende Instelling*..."
*ik zal de echte naam niet noemen, heb dat jaren geleden eens op mijn blog gedaan en toen kreeg ik dreigementen van die lui...
Random persoon uit het telefoonboek: "Ja?"
Ik: "Ik bel voor uw lening!"
Random persoon, met een niet al te hoog IQ: "Oh, die van de ING?"
Ik: "Ja, die! Ik bel u om te informeren dat u te veel betaalt..."
Random persoon: "Oh ja?"
Ik: "Ja, zal ik een afspraak voor u maken met Gluiperige Verkoper om te kijken of we over kunnen sluiten?"

Mijn collega's waren ook echt agressief. Ik dacht iets in de financiële dienstverlening te gaan doen, maar dit was bijna oplichting. Na een uur stapte ik op, waarna de Gluiperige Manager mij ook nog even de volle laag gaf. Ktxbai.
pi_140634324
Heb me een keer een baantje laten aanpraten via een uitzendbureau.
Ik moest posters ophangen in horeca-gelegenheden....
Zou allemaal super fantastisch zijn want ik kwam dan in de vetste discotheken en cafés, en ging door heel Nederland reizen! :D

In praktijk reisde ik met de trein en bus naar vergeten gehuchten waar ik, na sluitingstijd, in donkere cafe's postertjes in van die raamwerkjes moest klikken....
Het vervelende was dat die raamwerkjes alleen op de toiletten hingen en daar de avond van tevoren vrolijk tegen aan gerocheld was. Vooral als ze boven de urinoirs hingen.... Het transparante blaadje wat voor de poster zat was werkelijk in elk café versiert met natte fluimen.

Vanuit het uitzendbureau had ik de instructie gekregen om de raamwerken schoon te maken met een meegeleverde doek en een fles glassex. Na één café was die doek al verzadigd van rochels waardoor deze bij gebrek aan handschoenen al niet meer fatsoenlijk vast te pakken was.

Bij de meeste cafés was er de avond van tevoren flink gefeest. En aangezien menig café-baas zijn toko de volgende dag nog niet schoon heeft, stond ik vaak met mijn voeten in de urine en moest ik kokhalzend posters vervangen bij de zit-toiletten omdat er naast de pot gescheten was of het zuur rook van kots.

Heb deze shit een week gedaan en heb daarna mijn koffer met postertjes en die fluim-doek teruggebracht naar het uitzendbureau.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  maandag 2 juni 2014 @ 19:16:04 #212
154052 RobertVH
I am your father
pi_140641029
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 15:52 schreef Wootism het volgende:
Zou allemaal super fantastisch zijn want ik kwam dan in de vetste discotheken en cafés, en ging door heel Nederland reizen! :D
[...]
Altijd mooi volk bij het uitzendbureau dat weer iemand strikt voor dat soort klusjes
Ze weten donders goed dat ze al 50 man hebben gestuurd die allemaal na 1 dag opgeven maar bij de volgende kandidaat gewoon weer hetzelfde verhaal op hangen en je beloven dat het echt leuk & uitdagend is _O-
pi_140643687
quote:
Ik moest posters ophangen in horeca-gelegenheden...
pi_140643969
quote:

Zo af en toe kom ik hier van die baantjes tegen waarvan ik er niet eens over nadacht dat die ook moeten bestaan. _O_ _O-
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_140645061
quote:

Jij zo van, whoooo makkelijk geld verdienen én geile wijven scoren :D

Ha ha :')

:D Prachtig..
pi_140647279
Ach ja, ik was jong en vond het toentertijd hartstikke stoer om tegen vrienden te kunnen zeggen dat ik elke week keiveel discotheken bezocht en daar nog geld voor kreeg ook :')

Dat ik uiteindelijk fluimen van lijstjes aan het poetsen was in een donker café met mijn voeten in de pis had ik natuurlijk ook niet verwacht.
Vanaf die tijd ben ik ook een stuk sceptischer over het enthousiasme van uitzendbureaus.
pi_140648209
Als ik denk aan de kutste baan die er bestaat dan denk ik aan die mensen die snacks verkopen in de trein, met alle respect.

Nogmaals respect dat je dit kan doen, met zo'n grote lompe tas op de rug heel ouderwets een voor een alle mensen vragen of ze nog iets willen hebben. Per coupe zijn er misschien maximaal 3 die ook echt daadwerkelijk iets willen hebben, en de rest kijkt je zuur aan, kunnen niet wachten tot je voorbij bent of in het ergste geval kom je mensen zonder respect tegen die je uitlachen of belachelijk gaan lopen maken. Tenminste, zo komt het op mij over.

Ben wel benieuwd of hier iemand is die dit heeft gedaan en of hij/zij ervaringen hier wil delen.
  maandag 2 juni 2014 @ 21:57:22 #218
381300 RamteamJax
[RamteamRadio]
pi_140649192
Och, ik heb toen ik nog jong was (17/18) eens vier weken in de vakantie in een papierrecyclingfabriek gewerkt. Zo ontzettend veel stof en onzin, was daarna twee weken ziek. Leuk, die eerste vier weken waren kutweer, die twee weken dat ik ziek was, was het 37 graden ... fml.

Maar ja, das war einmal !
Toppunt van sadisme: - Een helikopter met een schietstoel !
pi_140650187
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:57 schreef RamteamJax het volgende:
Och, ik heb toen ik nog jong was (17/18) eens vier weken in de vakantie in een papierrecyclingfabriek gewerkt. Zo ontzettend veel stof en onzin, was daarna twee weken ziek. Leuk, die eerste vier weken waren kutweer, die twee weken dat ik ziek was, was het 37 graden ... fml.

Maar ja, das war einmal !
papierstof is heel erg slecht voor je longen, het is piepklein en scherp...
pi_140651335
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 21:39 schreef bosa_kaba het volgende:
Als ik denk aan de kutste baan die er bestaat dan denk ik aan die mensen die snacks verkopen in de trein, met alle respect.

Nogmaals respect dat je dit kan doen, met zo'n grote lompe tas op de rug heel ouderwets een voor een alle mensen vragen of ze nog iets willen hebben. Per coupe zijn er misschien maximaal 3 die ook echt daadwerkelijk iets willen hebben, en de rest kijkt je zuur aan, kunnen niet wachten tot je voorbij bent of in het ergste geval kom je mensen zonder respect tegen die je uitlachen of belachelijk gaan lopen maken. Tenminste, zo komt het op mij over.

Ben wel benieuwd of hier iemand is die dit heeft gedaan en of hij/zij ervaringen hier wil delen.
Ehhh.. heb jij het topic wel doorgelezen? :')
pi_140651613
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ehhh.. heb jij het topic wel doorgelezen? :')
Ehh... Kom ik over alsof ik dat zou doen? Zwem niet in de vrije tijd zoals menig fokker. En ben ook nog geen post tegengekomen daarover?
pi_140651661
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:44 schreef bosa_kaba het volgende:

[..]

Ehh... Kom ik over alsof ik dat zou doen? Zwem niet in de vrije tijd zoals menig fokker. En ben ook nog geen post tegengekomen daarover?
Ga dan niet zo'n baantje aanzwengelen als de kutste baan ooit vriend. :')
pi_140653195
Ik heb een keer een hele zaterdagmiddag met een enorm bord van een bepaalde winkel in m'n handen door het stadscentrum gelopen :')

Gewoon als lopende reclamezuil. Mijn voorgangster was na een uur weer teruggekomend, huilend. Ik vond het niet eens zo erg, het was mooi weer en die reacties konden me gestolen worden. De zaterdag daarna vroegen ze me weer omdat ik er wel de lol van in zag. Die dag waaide het zo hard dat ik dat bord niet vast kon houden zonder als Mary Poppins door de stad te vliegen :')

Toen heb ik dat bord maar ingeleverd en ben naar huis gegaan.

M'n kutste baantje ooit was in een distributiecentrum van een supermarkt orders picken. Ontzettend domme lui die dat werk heel belangrijk vonden. Er was één iemand die de lijsten met de te picken producten uitdeelde. Dat was zijn werk :') Hij vond zichzelf heel belangrijk en probeerde een beetje de fuhrer uit te hangen. Verder was hij ontzettend christelijk en liep hij soms ook pamfletten uit te delen. Ontzettend vervelende kwal.

En elke zaterdag om fucking 5 uur beginnen. Ik was toen nog een jonkje en ging zaterdagavond vaak op stap. Dan was het kiezen tussen zaterdagmiddag iets leuks doen en 's avonds instorten of overdag slapen en 's avonds op stap.
pi_140665357
Snackworteltjes sorteren.
Van die kleine overheerlijke knapperige worteltjes die in zo'n zakje zitten vliegen per 1000 tegelijk over de lopende band. Aan mij de geweldige taak om van 6.00 tot 17.00 de "kopjes en punten" van de wortels er uit te sorteren. Een camera/sorteer geval die ongeveer 80% er van te voren uithaalde ging één keer per uur op tilt waardoor je zieke bulten wortels voor je kiezen kreeg.

Ik eet zelden meer wortels sinds die tijd.
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_140667989
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 22:44 schreef Poesopstokje het volgende:
Ga dan niet zo'n baantje aanzwengelen als de kutste baan ooit vriend. :')
Dat doet hij toch ook niet? Het is het kutste baantje dat hij gedaan heeft.
Wat is dan de minimum kutheid voor een baantje hier gepost mag worden?
quote:
0s.gif Op zondag 18 mei 2014 22:56 schreef fh101 het volgende:
dat maakt ook echt een plop geluid? :o
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_140668249
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:28 schreef jeroen25 het volgende:
Jawel :Y Hij heeft de baan zelf nog nooit gedaan en het lijkt hem de kutste baan ooit.
En als ik per se 1 baan zou moeten kiezen uit deze topicreeks, dan zou ik die baan kiezen. Dat lijkt me nog het minst kut :+ maar wie weet is schommelend lopen in de trein en iets proberen te verkopen wel zijn nachtmerrie.
pi_140668437
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:36 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Jawel :Y Hij heeft de baan zelf nog nooit gedaan en het lijkt hem de kutste baan ooit.
En als ik per se 1 baan zou moeten kiezen uit deze topicreeks, dan zou ik die baan kiezen. Dat lijkt me nog het minst kut :+ maar wie weet is schommelend lopen in de trein en iets proberen te verkopen wel zijn nachtmerrie.
Ai verkeerd gelezen :')
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_140668769
quote:

[..]

[..]

Ik kan het niet anders omschrijven nee :P
  dinsdag 3 juni 2014 @ 14:54:31 #229
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_140668843
Niet heel vies en eigenlijk best leuk maar schoonmaken in een mortuarium.
Geintjes uithalen met collega's door koelcellen open te zetten met lijken er in :')
Ach ja we waren nog jong en hadden schijt.
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_140670129
Vreemd dat mensen liever voor joker gaan lopen in de trein dan een beetje inspanning te leveren op het werk. Ik stapel liever 40 uur pallets hoor dan dat ik dat 16 uur moet doen, maar het zal aan mij liggen.
pi_140670144
quote:
10s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 14:54 schreef 2NutZ het volgende:
Niet heel vies en eigenlijk best leuk maar schoonmaken in een mortuarium.
Geintjes uithalen met collega's door koelcellen open te zetten met lijken er in :')
Ach ja we waren nog jong en hadden schijt.
Nice urban legend.
  dinsdag 3 juni 2014 @ 15:39:49 #232
64831 2NutZ
Non-profit paardenstylist.
pi_140670343
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 15:35 schreef bosa_kaba het volgende:

[..]

Nice urban legend.
Serieus geen gelul hoor :') wat wil je weten?
* Je mag wel een iets normalere toon aanslaan. Realiseer je goed dat dit slechts jouw mening is.
pi_140675629
quote:

[..]

[..]

''Als ik denk aan de kutste baan die er bestaat dan denk ik aan die mensen die snacks verkopen in de trein, met alle respect.''

Oh spuit11 :')

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 03-06-2014 18:20:03 ]
pi_140682309
quote:
0s.gif Op maandag 2 juni 2014 23:12 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb een keer een hele zaterdagmiddag met een enorm bord van een bepaalde winkel in m'n handen door het stadscentrum gelopen :')

Gewoon als lopende reclamezuil. Mijn voorgangster was na een uur weer teruggekomend, huilend. Ik vond het niet eens zo erg, het was mooi weer en die reacties konden me gestolen worden. De zaterdag daarna vroegen ze me weer omdat ik er wel de lol van in zag. Die dag waaide het zo hard dat ik dat bord niet vast kon houden zonder als Mary Poppins door de stad te vliegen :')

Ja dit heb ik dus serieus nooit begrepen. Waarom zou je dit in godsnaam vrijwillig doen?
Zag laatst in Eindhoven ook zo'n jongen lopen met een enorm bord op zijn buik en rug die dan met bandjes over zijn schouders hingen..... Je zag er alleen twee voetjes onderuit steken en een hoofdje erbovenuit. Met alle respect hoor, maar deze manier van reclame-maken werkt enkel doordat mensen naar je kijken omdat je zo ontzettend voor joker loopt.

pi_140688684
Domste bijbaan: Sokken verpakken in een sokkenfabriek.

Doel: setjes van drie verschillende paren maken.
Hoe: Grote doos komt aan, je maakt deze open en keert deze om op je werkplek. Zoek in deze chaos 3 verschillende paren sokken (bijv. 1x roze, 1x paars, 1x blauw) en maak deze aan elkaar vast. Als dat gedaan is, doe je ze terug in de doos.
8 uur per dag.

Waarom kan een machine wel paren maken, maar dan niet die paren met elkaar combineren?

--

Paprika's inpakken.
Doel: Pakketjes van 3 verschillende kleuren paprika's maken.
Hoe: Op een lopende band komen paprika's voorbij. 1x rood, 1x geel, 1x groen, 1x rood, 1x geel, 1x groen etc. Deze verdeel je in groepjes van drie (inderdaad: 1x rood, 1x geel, 1x groen) en daar doe je een zakje omheen. Op dit zakje wordt door een andere collega, verderop aan de lopende band, een sticker geplakt. Weer een andere collega aan deze lopende band doet de verpakte paprika's in een krat.

--

Een maat van me heeft een week lang gloeilampen getest in een gloeilampenfabriek. Hij had een hele week nodig om erachter te komen dat al zijn collega's Down Syndroom hadden. |:(

==

For the record: Ik heb gruwelijk veel respect voor mensen die dit soort werk 24/7 kunnen doen. Ik ben blij dat ik tijdens mijn werk lekker kan ouwehoeren en rondwandelen (=horeca).
Mon 'en!
  woensdag 4 juni 2014 @ 10:17:06 #236
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_140698597
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 juni 2014 23:00 schreef bloempjuh het volgende:
Een maat van me heeft een week lang gloeilampen getest in een gloeilampenfabriek. Hij had een hele week nodig om erachter te komen dat al zijn collega's Down Syndroom hadden. |:(
:D Hoe snugger is hij zelf?

quote:
For the record: Ik heb gruwelijk veel respect voor mensen die dit soort werk 24/7 kunnen doen. Ik ben blij dat ik tijdens mijn werk lekker kan ouwehoeren en rondwandelen (=horeca).
Absoluut! Ergens moet het tot een vredig leven leiden als je niet zo veel eisen hebt aan het leven.

Ik heb eens in een notenfabriek gewerkt. De hele dag staand 8 zakjes noten in een doos stoppen. Bijna niemand sprak Nederlands en er was geen radio, zelfs in de pauzes was het doodstil in de kantine. Ik had echt het gevoel dat er per uur een punt van mijn IQ afging. Na 2,5 dag heb ik het opgegeven.
Ik heb altijd met veel plezier zo veel als mogelijk was gewerkt vanaf mijn 14e. Maar ik sta veel liever 12 uur per nacht op mijn benen in de horeca dan dat ik een halve dag in die notenfabriek moet werken.
Spoilers!
pi_140703481
Niet echt een kutbaan, maar wel een echt enorm kut onderdeel:

Heb 3 maanden in Australie op een fruitboomgaard gewerkt. Appels, paprika's, peren en perzikken plukken. Werk is wel zwaar en zeker de 1e dagen pijnlijk (omdat je nog niet echt door hebt wat een handige techniek is om het fruit te plukken zonder gelijk heel je arm open te halen aan alle takken), maar het is wel sociaal werk, en als je even laleen bent gooi je er een muziekje bij en kom je met 20-25 graden ook de dag wel door. + het verdiende in mijn ogen niet slecht ($35 per krat. In het begin koste je dat 4 uur, later 2u)

In de perioden dat het fruit nog niet rijp was, was er eigenlijk geen werk. De boer wilde ons toch aan het werk houden, dus toen gingen we alle klusjes doen die er nog gedaan moesten worden:
- Kuilen graven (niet heel kut, maar wel zwaar in de zon)
- Dode takken of takken zonder stampers afbreken. Liep je gewoon 8u door bomen die in een soort V-vorm groeien heen.
- Folie op de grond neerleggen zodat het zonlicht weerkaatst naar de onderkant van de appels. Om de 10 meter moest je dan 2 emmers zand op dat folie keeperen, zodat het niet wegwaait. Op zich niet onaardig, maar vooral op het eind het opruimen van het folie is een teringwerk. Hoe smerig dat geworden is in die weken.

Maar het kutste was met afstand:
- Controleren en fixen van sprinklers. Die sprinkles liggen op de grond en om de 4-5 bomen staat er dus 1. Er is maar 1 manier om te kijken of sprinklers het doen: door ze aan te zetten. Dus ik liep de hele dag met een tang over de boomgaard. Om de 5 meter neerknielen bij die sprinklers (dan ben je al zeiknat) om te zien of die nog goed aangesloten zat. Indien dat niet het geval is moest je de sprinklers er met grof geweld uittrekken, waardoor het water wat door die slang stroomt dus met 90km/u in je gezicht spuit en daarna met grof geweld weer een nieuwe sprinkler in het gaatje proppen waar dus continu water uitspuit. Eind van de dag was er echt geen stukje lichaam meer wat nog wel droog was.

Verder wel genoten van het werk op de boomgaard, maar dát was echt een enorme kutklus.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_140706172
Ook nog een kut jobje. Deklast hout vast te sjorren.

Dit moet bijvoorkeur gebeuren met of sneeuw, ijs en kou of het waait 5bft. Doordat er tussen de pakken hout gaten liggen waar in met gemak een voet en desnoods nog wel man past is dit geen goed idee om daar zeilen over heen te leggen.

Alles moet zo snel mogelijk gedaan worden omdat tijd immers geld is. Ook zijn die zeilen niet met 2 man te hagelen omdat ze lood en lood zwaar zijn. En daarna als de wind er onder komt al het hout naar beneden blaast.

Wat ben ik blij geweest dat de laatste keer alles mooi in het ruim paste. Hoeft het alleen maar vast te worden gezet met wat airbags ipv sjorringen.

[ Bericht 28% gewijzigd door Eris op 04-06-2014 14:56:16 (Plaatje deed het niet) ]
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:08:25 #239
183299 achterlijke_gladiool
Wat is het toppunt van fruit?
pi_140706521
Het kutste wat ik ooit heb gedaan was werken bij een papier recyclingsbedrijf.
Moest de hele dag maar papier sorteren op kwaliteit.
Tussen het oud papier echt de gekste en ook de meest ranzige dingen gevonden.
Het gekste wat ik vond was een Apple Mac Performa (een oudje) en er lagen ook regelmatig gebruikte tampons of maandverband tussen of zelfs gebruikte condooms :r

Ook een keer plafondplaten aangetroffen bij een partij oud papier, en die waren kletsnat geworden.
En ik kan zeggen dat dat echt gaat stinken.
Dat is als een appel tegen een sinaasappel zegt:
He zal ik mijn banaan in jouw pruim peren.
  woensdag 4 juni 2014 @ 15:22:37 #240
358523 IkStampOpTacos
pi_140706964
Heb een poosje moeten werken in een oven van een steenbakkerij via een uitzendbureau. Gigantische oven met meterslange rekken vol stenen en tegels, ongelooflijk muffe lucht hing daar. Graad of 60 en erg vochtig.

Ze hadden daar net een nieuw systeem met één of andere robot, maar dat werkte nog niet helemaal goed en er vielen dus regelmatig een hoop stenen van een kilo of 20-40 van dat ding af. Aan mij en mijn collega de taak om die stenen dan weer op die robot te tillen. Om de beurt de oven in, half uur in, half uur uitrusten. Elk half uur verplicht een halve liter water of meer tanken, en je hoefde nooit te pissen. Zweten als een motherfucker daar.

Persoonlijk vond ik dit werk wel lachen omdat ik het wel leuk vind om flink af te zien. Al mijn ex-collega's dachten daar vaak anders over en bleven soms niet langer dan een uur of zo. :{

Heb daar in de eerste 2 weken alleen al een stuk of 15,16 nieuwe collega's mogen begroeten en uitzwaaien. :')

Ben er zelf 2 maand geweest, toen waren we niet meer nodig.
-
pi_140707305
Kutste wat ik ooit heb gedaan is als vuilnisman en tegellegger werken.

Fuck dat 2e is echt super zwaar om heel de dag te doen. Was via het uitzendbureau waar je toen nog snel dit werk kon vinden.

Ik kwam daar op dag 1 en moest meteen heel de dag in de warme zon van die grote vierkante stenen van een aantal kilo sjouwen en goed leggen. Was echt compleet verrot man. Vanuit het uitzendbureau was het ook helemaal niet goed geregeld. Wist helemaal niet dat ik zelf eten moest meenemen en had dus niks gegeten heel de dag :')
Ik kon het ook niet echt vinden met de mensen die het deden. Dat waren echt van die machomannetjes die het al jaren deden. Ze boden ook helemaal geen eten aan ofzo, omdat ik van niks wist. Werd zelfs door 1 iemand nog homo genoemd omdat ik het zo zwaar had. Ja vind je het gek op dag 1 al meteen dat werk gaan doen zonder eten en drinken. Het was al gauw een dag van 5 uur sochtends tot 18:00 savonds en dat zonder eten en drinken.

Het was helaas ver van mijn huis vandaan, maar ik zat er echt aan te denken om gewoon weg te lopen en naar huis te lopen.

Als vuilnisman werken is ook niet alles. Ok het verdiende wel lekker, maar toch was ik er snel weer mee gekapt. Ik werkte gelukkig met een neger die altijd wel vrolijk was en net als mij wel ritmisch is. Dus daar stonden we dan achter de vuilniswagen muziek te maken :+ .

Ohja en nog een dode kat in de wagen die lekker zat te meuren :D

Maar je beseft wel meteen waar je mee bezig bent als je dat soort werk doet. Dan ben je toch wel blij dat je iets geleerd heb en je normaal werk kan doen.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vault-Boy op 04-06-2014 15:42:28 ]
pi_140707632
Een andere kut jobje is de Sewage tank schoonmaken. Je wilt niet weten wat daar uit komt waaronder Condooms en andere elende tussen zat was niet te beschrijven. Gat verdame...
pi_140711758
quote:
0s.gif Op woensdag 4 juni 2014 15:22 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Heb een poosje moeten werken in een oven van een steenbakkerij via een uitzendbureau. Gigantische oven met meterslange rekken vol stenen en tegels, ongelooflijk muffe lucht hing daar. Graad of 60 en erg vochtig.

Ze hadden daar net een nieuw systeem met één of andere robot, maar dat werkte nog niet helemaal goed en er vielen dus regelmatig een hoop stenen van een kilo of 20-40 van dat ding af. Aan mij en mijn collega de taak om die stenen dan weer op die robot te tillen. Om de beurt de oven in, half uur in, half uur uitrusten. Elk half uur verplicht een halve liter water of meer tanken, en je hoefde nooit te pissen. Zweten als een motherfucker daar.

Persoonlijk vond ik dit werk wel lachen omdat ik het wel leuk vind om flink af te zien. Al mijn ex-collega's dachten daar vaak anders over en bleven soms niet langer dan een uur of zo. :{

Heb daar in de eerste 2 weken alleen al een stuk of 15,16 nieuwe collega's mogen begroeten en uitzwaaien. :')

Ben er zelf 2 maand geweest, toen waren we niet meer nodig.
wow! :D
  donderdag 5 juni 2014 @ 00:14:02 #244
417380 Systeembeheerder
ICT'ers zijn autisten.
pi_140730880
Zo heb ik ooit als 16 jarige in een fabriek gewerkt waar ik de gehele dag kaartjes door labels moest schieten in kledingstukken , na een paar uur was de kramp in beide handen tot het toppunt.

En die supervisor maar schreeuwen dat het uur gemiddelde omhoog moest , werkte met alleen maar polen en die gasten stonden megastrak te snuiven tijdens werktijd ... die gasten bleven scheppen.

Stond ik dan als 16 jarige ... verloren van doorgesnoven polen , heb na 1 week tijd de stekker eruit getrokken.
Géén toegang , vraag uw rechten aan bij de systeembeheerder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')