Ik doelde meer op baantjes die best uit te houden zijn, maar dat het de mensen ontbreekt aan disciplinequote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:15 schreef bibaboerderij het volgende:
[..]
Dat ligt ook wel aan het soort werk. Kheb in een verf fabriek gewerkt, waar emmer stucverf van 25 kilo op een pellets gestapeld moesten worden. Heb het wel volgehouden. Maar het gaf een beetje de indruk alsof ze misbruik maakte van onderbetaalde vakantiekrachten.
Broccoli snijden is trouwens ook een topbaan.. Vooral als het regent. Elle lange akkers achter de lopende band aan lopen. Hetzelfde geld voor appels plukken, maar die hingen gelukkig vaak hoger.
Het vieste was de supermarkt* waar muizen liepen. Vallen plaatsen en legen. (En dan een muis vinden die aan het het bevallen was op een plakstrip** ) En in diezelfde supermarkt shampoo en tandpasta schoonspuiten waar die beesten overheen gelopen hadden in het magazijn..
*.Die plaag is gelukkig opgelost en de supermarkt geheel gerenoveerd.
** Die plakstrips zijn inmiddels verboden geloof ik.
Haha zo klinkt het wel wat ja. Lijkt me ook geen verkeerd werk! Maar je moet er geschikt voor zijn, anders wordt je gillend gekquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 23:28 schreef BlueMage het volgende:
Baantje wat ik nu heb werd ook door het uitzendbureau omschreven als "tsja toch wel kutwerk" maar ik moet zeggen dat koperdraadjes in electriciteitskabels tellen helemaal niet zo erg is. Je kunt zitten, je mag je eigen tijd indelen, je valt onder een goeie CAO want het verdient gewoon goed voor dit soort werk en er is nauwelijks tijdsdruk, ik vind 't al met al eigenlijk helemaal geen fout werk.Kan me ook sowieso wel goed concentreren en ben ook wel goed met dit soort gefrut (die draadjes strippen enzo).
Hm dit verhaal doet me eigenlijk een beetje aan TS haar verhaal over foto's checken en verschilen zoeken denken.
Haha ja, dat heb ik ook meegemaakt. Plakstrips (inmiddels idd verboden) vol muizen weggegooid, record was 7 muizen op een stripquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:15 schreef bibaboerderij het volgende:
Het vieste was de supermarkt* waar muizen liepen. Vallen plaatsen en legen. (En dan een muis vinden die aan het het bevallen was op een plakstrip** ) En in diezelfde supermarkt shampoo en tandpasta schoonspuiten waar die beesten overheen gelopen hadden in het magazijn..
Was dit in een sloppenwijk in India of toch gewoon in Nederland?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:03 schreef Kamper86 het volgende:
Kolen scheppen!! In grote zeeschepen werd je gedropt met een prikker om alle kolen tussen de spanten weg te scheppen zodat de shovels en kranen erbij kunnen. 12 uurs diensten tussen allemaal halve criminelen. En de kraanmachinisten die stoer willen doen door die grijper 10 cm naastje je neer te gooien. En dat was een 50 kuub grijper. Doodsangten uitgestaan daar.
Jezus man..quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:03 schreef Kamper86 het volgende:
Kolen scheppen!! In grote zeeschepen werd je gedropt met een prikker om alle kolen tussen de spanten weg te scheppen zodat de shovels en kranen erbij kunnen. 12 uurs diensten tussen allemaal halve criminelen. En de kraanmachinisten die stoer willen doen door die grijper 10 cm naastje je neer te gooien. En dat was een 50 kuub grijper. Doodsangten uitgestaan daar.
Nee, dat ging via allerlei schimmige uitzendbureaus. Het betaalde wel lekker 14 netto en toen was ik 18. Dat tikte lekker aan. Later reed ik ook op die grote shovels. Dat was wel erg leuk. Google maar eens plaatjes van een Cat 990.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:59 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Jezus man..Heb je dat nog ergens gemeld?
14 euro per uur.. mijn leven is me meer waard dan datquote:Op woensdag 21 augustus 2013 14:07 schreef Kamper86 het volgende:
[..]
Nee, dat ging via allerlei schimmige uitzendbureaus. Het betaalde wel lekker 14 netto en toen was ik 18. Dat tikte lekker aan. Later reed ik ook op die grote shovels. Dat was wel erg leuk. Google maar eens plaatjes van een Cat 990.
Idd mijn voorgangers waren schijnbaar allemaal na een dag al weg omdat ze begonnen van "1,2,3...oh zullen wel 20 draadjes zijn" of "moet ik dat allemaal gaan tellen?! Ja dikke doei, ben ik te goed voor."quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:03 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Haha zo klinkt het wel wat ja. Lijkt me ook geen verkeerd werk! Maar je moet er geschikt voor zijn, anders wordt je gillend gek
Ik heb best grote handen, maar hoe pak je 4 appels in 1 hand? Aan de steel?quote:Op woensdag 21 augustus 2013 11:55 schreef Hi_flyer het volgende:
In volgorde van ellende.
1a. Veiling. De bananen die van de lopende band vielen oppakken en weer aan het begin van de lopende band leggen. Na een halve dag lagen allebei mijn handen helemaal open door een of ander stofje in de schil. Dit is mijn enige baan ooit geweest waar gezegd werd dat ik niet meer terug hoefde te komen.
1b. Appels op een lopende band leggen. Vier in elke hand en ik had erg kleine handen.... Dat was in de tijd dat Herman van Acda en de Munnik 15 keer per dag op de radio kwam..... Dan krijg je echt een hekel aan dat nummer.
2. Drukkerij. Wat een klereherrie. Ik moest stapels folders op een pallet leggen. Op een gegeven moment viel me op dat de folders slecht geknipt waren, dus ik dat melden aan die gast. Wordt 'ie boos dat ik daar niet eerder op gelet hadZe konden toen twee pallets folders weggooien
3. Schoonmaken in een bakkerij. Best een hoop ranzigheid en muizen. Het rotste werk was onder de lopende band van de vaak nog warme ovens schoonmaken. Stofmasker op, bril op, stofzuigerslang mee en dan op je buik onder de oven schuiven (60 meter lang). Het was zo laag dat je er niet van je buik op je rug kon draaien. Overal verkoolde broodkruimels, slecht zicht door het stof. Als ik er nu aan terugdenk, word ik claustrofobisch. Eigenlijk was het gewoon gevaarlijk werk, maar het verdiende goed.
Dit zou zó een baantje voor mij kunnen zijnquote:Op woensdag 21 augustus 2013 16:20 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Idd mijn voorgangers waren schijnbaar allemaal na een dag al weg omdat ze begonnen van "1,2,3...oh zullen wel 20 draadjes zijn" of "moet ik dat allemaal gaan tellen?! Ja dikke doei, ben ik te goed voor."
Haha ja vind het ook helemaal niet zo erg allemaal en alles is beter dan thuiszitten wat ik zo'n maand of vier gedaan heb.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:43 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dit zou zó een baantje voor mij kunnen zijn
Maar voor de rest van de Fokkers is het echt een kutbaantje ja
Waar zit het bedrijf? Kom ik solliciterenquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:45 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Haha ja vind het ook helemaal niet zo erg allemaal en alles is beter dan thuiszitten wat ik zo'n maand of vier gedaan heb.
Blerick. Bij Venlo.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:46 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waar zit het bedrijf? Kom ik solliciteren
Ah jammer mogen van mij wel wat meer vrouwen komen werken daar, is wel goed voor al die kerels.quote:
Bluh! Maar veel werkplezier daarquote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:48 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ah jammer mogen van mij wel wat meer vrouwen komen werken daar, is wel goed voor al die kerels.
Oh dat komt goed, ik heb overal waar ik werk altijd wel lol.quote:Op woensdag 21 augustus 2013 17:48 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Bluh! Maar veel werkplezier daar
Nee, dat niet. Maar ik ken dat dorp wel een beetje.quote:Op donderdag 22 augustus 2013 06:10 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Hebben ze jou dat ook laten doen?
quote:Op woensdag 21 augustus 2013 13:56 schreef MCH het volgende:
[..]
Was dit in een sloppenwijk in India of toch gewoon in Nederland?
Iets vergelijkbaars heb ik ook gedaan, het was andersom. De boeken kwamen terug en moesten naar hun plek in het magazijn terug. Kwam er vier keer per uur zo'n kratje mijn kant op (via zo'n systeem van rolbanden. Sta je dus gewoon 40 minuten per uur uit je neus te vreten. Wat duurden die dagen altijd langquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:35 schreef Croissant.fr het volgende:
Orderpicken bij Van Dijk Educatie te Kampen. Met zo'n klote kar (rolcontainer) het halve magazijn door lopen en dan boeken van de kast verplaatsen. Dan gaat de dag traag. Ik heb daar ook eens boeken gestickerd en dat ging als volgt: boek scannen, sticker opplakken, boek scannen, sticker opplakken en dat van 08:00 tot 17:00 (zo uit m'n hoofd). Verder heb ik daar boeken gecontroleerdop schade en gerepareerd, dat was wel leuk op het feit na dat ik toen 19 was en de rest 15.
quote:Op zondag 25 augustus 2013 06:50 schreef Toefjes het volgende:
Op mijn 15e werken bij vleesfabriek Compaxo in GoudaHet was die dag warm, ongelukkig in combinatie met de geur van dood vlees. In het midden was een soort koepel, daar kwamen alle geuren van alle afdelingen samen
1 Dag volgehouden, daarna nooit meer die kant op gegaan
Wtf, piesen mensen in die kotszakjes dan ofzo?quote:Op zondag 25 augustus 2013 08:29 schreef Taexon het volgende:
Vliegtuigen doorzoeken, geloof me je vind er echt alles
Kots, poep, plas, condooms en nog veel meer van die zooi
Vermaak me wel prima ondanks dat
Kinderen in hun broek en dat beland dan in een mooi geultje onder de zittingquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:15 schreef Selestha het volgende:
[..]
Wtf, piesen mensen in die kotszakjes dan ofzo?
Gatver. Volgende keer dat ik ga zitten kijk ik even eerstquote:Op zondag 25 augustus 2013 12:31 schreef Taexon het volgende:
[..]
Kinderen in hun broek en dat beland dan in een mooi geultje onder de zitting![]()
Er ligt altijd smeurie in die geultjes
Daarom worden ze ook schoongemaakt, hé.quote:Op zondag 25 augustus 2013 12:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Gatver. Volgende keer dat ik ga zitten kijk ik even eerst
Die geultjes zijn onder de zitting en worden eigenlijk nooit schoongemaakt, geloof me vliegtuigen zijn echt heel smerigquote:Op zondag 25 augustus 2013 13:00 schreef Euribob het volgende:
[..]
Daarom worden ze ook schoongemaakt, hé.
Huh, ze kunnen dan toch net zo goed een bandje afspelen?quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:30 schreef Thezeurminator het volgende:
Voor een callcenter als tijdelijk project meterstanden van de watermeter na bellen. Je krijgt een lijst met telefoonnummers die automatisch wordt gebeld. Goedemiddag mevrouw wij hebben van u de watermeterstand nog niet ontvangen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze alsnog aan ons doortegeven zodat wij het kunnen verwerken voor u eindafrekening. En dat ongeveer 200 keer . Als je ophangt heb je gelijk een nieuw persoon aan de lijn. Echt hoofdpijnwerk.
Ha dit heb ik ook gedaan alleen was er geen autodialer, gewoon een uitgeprinte lijst. Je kruiste 75% aan met 'niet thuis' als je een kwart van de mensen te pakken had gehad, die kregen een kaartje om opnieuw stand op te geven. We deden alleen de misstanden dus niet de niet ontvangen standen.quote:Op donderdag 27 februari 2014 23:30 schreef Thezeurminator het volgende:
Voor een callcenter als tijdelijk project meterstanden van de watermeter na bellen. Je krijgt een lijst met telefoonnummers die automatisch wordt gebeld. Goedemiddag mevrouw wij hebben van u de watermeterstand nog niet ontvangen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om deze alsnog aan ons doortegeven zodat wij het kunnen verwerken voor u eindafrekening. En dat ongeveer 200 keer . Als je ophangt heb je gelijk een nieuw persoon aan de lijn. Echt hoofdpijnwerk.
Ik ken iemand die zo'n callcenter aan de telefoon had voor Omroep MAX!! En dat was echt zo'n doordrammende gladjakker (hij was op zich echt heel goed, ik luisterde mee over de speaker). Terwijl zij bleef zeggen dat ze geen belangstelling had en beleefd bleef, bleef hij maar alle voordelen opnoemen en hoe geweldig MAX wasquote:Op vrijdag 28 februari 2014 08:19 schreef Fripsel het volgende:
Callcenter medewerker voor koude acquisitie voor de Lotto.
Geen zwaar werk maar moreel gezien walgelijk. Die telefoonlijsten lijken wel samen gesteld op oudjes die het allemaal niet zo goed meer begrijpen. En zelfs het verkoopverhaal zoals het op papier stond was al een en al gekonkel.
Halverwege de dag heb ik vriendelijk bedankt en ben weg te gaan. Godzijdank had ik toen een voicemailberichtje dat er toch een stageplek voor me was.
Daar zitten soms wel grappige bij ja.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |