abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129768678
In navolging van WGR / K*tste baan ooit? nu een deeltje 2!

Deel hier jouw huidige/vorige baantjes die gewoon écht kut waren. Niet omdat jij te beroerd was om je krantenronde te doen, of burgers te flippen bij de Mac. Nee écht kutbaantjes, die je voor 20,- per uur nog niet zou willen doen.

Ook mooie verhalen over gigantische kut collega's/werkgevers zijn meer als welkom! Deel je leed O+

Ervaringen uit het vorige topic;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Game on!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 21:36:59 ]
pi_129768769
Leuk topic :Y
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_129768794
Ik hoop op nóg ranzigere baantjes O+
pi_129768856
Ik lees net dat verhaal van die varkensslachterij :9 :X
A murky, forgotten land.
pi_129768893
Niet echt een ranzig baantje, maar het was echt niks voor mij. In een kas waar komkommers werden gekweekt. In het begin moest ik telkens een x aantal komkommers in een doos doen, doosje dicht doen en op de pallet zetten. En dat de hele tijd door..het was zo erg dat je op een gegeven moment denkt dat de dag wel voorbij zou moeten zijn maar dat je net een uur bezig bent :') Na vier keer maar mee gestopt, werd er helemaal gek van.
pi_129769063
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik hoop op nóg ranzigere baantjes O+
Ik wil wel even uitweiden over mijn tijd bij de kippenboerderij hoor O+

Je komt als nietsvermoedende puber binnen bij een boer "ja ik heb een baantje voor je", dus dan ga je akkoord, want het schuift aardig en je hebt toch maar half gelezen wat je moest doen, maakt allemaal niet uit toch?
Stap je dus die schuur binnen, komt de walm van kippenstront je al tegemoet, subtiel. Toch denk je dan "oh valt mee" totdat je de schuur binnenkomt: een penetrante geur van kippenschijt komt je tegemoet terwijl de deur open wordt gemaakt, wat een putlucht :r ik heb ook nog een baantje gehad ooit bij afvalverwerking en dat rook als roosjes vergeleken met deze hoerenlucht.
Al kokhalsende vraag je dan: "w-w-wat moet ik doen?" krijg je als antwoord: "Scheppen denk? Op die kar daar!".
Godverdomme 8 per dag in die walm die ziekte en verderf roept lopen scheppen en dan kom je thuis. Lekker avondeten! Ik heb honger, want ik heb hard gewerkt, eerste antwoord van je ouders: "ga douchen, je stinkt naar schijt".

Goh. ;(
pi_129769125
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Je komt als nietsvermoedende puber binnen bij een boer "ja ik heb een baantje voor je", dus dan ga je akkoord, want het schuift aardig en je hebt toch maar half gelezen wat je moest doen, maakt allemaal niet uit toch?
Stap je dus die schuur binnen, komt de walm van kippenstront je al tegemoet, subtiel. Toch denk je dan "oh valt mee" totdat je de schuur binnenkomt: een penetrante geur van kippenschijt komt je tegemoet terwijl de deur open wordt gemaakt, wat een putlucht :r ik heb ook nog een baantje gehad ooit bij afvalverwerking en dat rook als roosjes vergeleken met deze hoerenlucht.
Al kokhalsende vraag je dan: "w-w-wat moet ik doen?" krijg je als antwoord: "Scheppen denk? Op die kar daar!".
Godverdomme 8 per dag in die walm die ziekte en verderf roept lopen scheppen en dan kom je thuis. Lekker avondeten! Ik heb honger, want ik heb hard gewerkt, eerste antwoord van je ouders: "ga douchen, je stinkt naar schijt".

Goh. ;(
Lang volgehouden?
pi_129769191
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Goh. ;(
Kortgeleden zag ik zoiets bij Mike Rowe in Dirty Jobs, maar dan bij een turkey farm _O_
A murky, forgotten land.
pi_129769221
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:44 schreef Operc het volgende:

[..]

Lang volgehouden?
3 weken, zoals afgesproken met de boer. :) doorzetten kan ik dan weer wel.
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Kortgeleden zag ik zoiets bij Mike Rowe in Dirty Jobs, maar dan bij een turkey farm _O_
Dat komt ongeveer op hetzelfde neer ja, schijten ook ongeveer hetzelfde uit volgens mij :')
pi_129769418
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef LompeHork het volgende:

[..]

[..]

Dat vind ik dan wel weer knap! :Y
pi_129769864
quote:

_O_
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_129769934
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat vind ik dan wel weer knap! :Y
Dank je, maar ik moet zeggen dat het na een paar dagen gaat wennen hoor, dan zit het in je neus en ruik je het niet meer, hoewel die geur normaliter écht niet te harden is.
pi_129770150
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Dank je, maar ik moet zeggen dat het na een paar dagen gaat wennen hoor, dan zit het in je neus en ruik je het niet meer, hoewel die geur normaliter écht niet te harden is.
Ik wil het niet weten.. :X
Je leest veel verhalen hier van mensen die na een paar uurtjes al opstappen. Ik vind dit toch wel een goede instelling van jou hoor! Zo van, afgesproken is afgesproken ^O^
pi_129770198
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Je leest veel verhalen hier van mensen die na een paar uurtjes al opstappen. Ik vind dit toch wel een goede instelling van jou hoor! Zo van, afgesproken is afgesproken ^O^
Van huis uit. Na een paar uurtjes stoppen is niet eens een optie in mijn boekje, neem aan dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken?
pi_129770286
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef LompeHork het volgende:

[..]

Van huis uit. Na een paar uurtjes stoppen is niet eens een optie in mijn boekje, neem aan dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken?
Vast wel. Maar de meeste hier geef ik wel gelijk, sommige werkzaamheden zijn gewoon NIET 8u/d uit te voeren..
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 23:02:48 #16
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129772784
quote:

[..]

Ja, zo denk ik er ook over :). Toch is het me vroeger wel eens overkomen dat ik na een dagje ben gestopt.
pi_129774113
Topics gelinkt. Je kunt voortaan ook op 'open nieuw deel' clicken.
pi_129775292
Zit imo dan ook een verschil tussen zo een ranzig baantje en een baan die onveilig is. Bij dat laatste ben ik zo weg, bij de eerste zou ik ook doorzetten.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:57:03 #19
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_129781314
Meest vervelende vakantiebaantjes waren voor mij echt

Eieren Schouwen, in een kleine donkere kast zitten met een lichtbak en een spiegel voor je. Daar komen 10tallen eieren per seconde langs en jij moet controleren op barsten of vervuilingen. Je ziet helemaal niemand en 8 uur lang die eieren.

Melkpakken sorteren, aan een lopende band komen de pakken langs. Het meest vervelende is dat de tijd met seconde op de pakken staat afgedrukt, dus je ziet je werkdag per seconde langskomen. Dat voelde bijna als martelen.
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_129781768
2 baantjes gehad die niet helemaal je-van-het waren.

Eerste toen ik 13 was, zwart tomaten plukken. Bleek al snel dat de zeer ervaren en snel werkende polen mochten plukken en ik er specifiek was om rotte tomaten te rapen van de grond in de rijen. Een probleem; ik ben doodsbang voor spinnen, het type wat nog steeds haar vader belt als er een grote spin in huis te zien is (en ik ben al 7 jaar het huis uit). Aan het eind van de rijen zaten alleen echte joekels, dus ergens halverwege de rij reed ik mooi weer naar voren, vooral paranoide om me heen kijkend en heel de rotte tomaten vergetend...na 2 dagen ontslagen.

2e baantje was als 14jarige in een hippe sportwinkel in het centrum van Rotterdam, verkoopster. Ik werkte er met mijn beste vriendinnetje van toen, die iets minder goed gebekt was dan ik. We waren specifiek op uiterlijk aangenomen zoals de leidinggevende teringlijer benoemde, en de enige vrouwen (meisjes); de overige collega's waren allemaal mannen van tussen de 18 en 25. We kregen dus ook echt eisen mbt het uiterlijk ("heb je vandaag je haar vast? Ik heb liever dat je het losdraagt, dat staat beter") en wij moesten alle "vrouwenklussen" doen na werktijd, zoals dweilen en schoonmaken terwijl de mannen ons van commentaar voorzagen. Vooral mijn vriendinnetje was steeds goed de lul en toen de baas ook ging eisen dat ze een string onder haar broek moest dragen ("dat ziet er toch niet uit zeg, voortaan gewoon een string aan!") besloten we het toch maar eerlijk te zijn tegen onze ouders over hoe het er aan toeging...we moesten direct ontslag nemen van ze. Heb het er geloof ik nog wel een maand of 4 toen uitgehouden.

Daarna 5 jaar bij de Blokker gewerkt als bijbaantje, heer-lijk werk altijd gevonden. Ik heb alweer een jaar of 7 een goede baan, uitdagend, leuk en met veel verantwoordelijkheid maar stiekem verlang ik soms nog wel eens terug naar de Blokker hahaha
pi_129782018
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:57 schreef trigt013 het volgende:
Melkpakken sorteren, aan een lopende band komen de pakken langs. Het meest vervelende is dat de tijd met seconde op de pakken staat afgedrukt, dus je ziet je werkdag per seconde langskomen. Dat voelde bijna als martelen.
:D
pi_129782923
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:
Niet echt een ranzig baantje, maar het was echt niks voor mij. In een kas waar komkommers werden gekweekt. In het begin moest ik telkens een x aantal komkommers in een doos doen, doosje dicht doen en op de pallet zetten. En dat de hele tijd door..het was zo erg dat je op een gegeven moment denkt dat de dag wel voorbij zou moeten zijn maar dat je net een uur bezig bent :') Na vier keer maar mee gestopt, werd er helemaal gek van.
Dit herken ik aan het bollenpellen in grote schuren bij de boeren van Den Helder. Heb ik één dag gedaan. Hele dag aan een lopende band zitten, bol oppakken, afpellen, schil weggooien en bol in je kistje doen. Als je kistje vol was mocht je die in een grotere kist gooien. Je kreeg op het eind van de dag per (grote) kist uitbetaald. Je handen werden er ontzettend vies van en ook al ging je ze na de werkdag een half uur wassen dan nog zat er vuil op, het was ongelooflijk dom werk en de tijd ging echt extreem langzaam. Dacht je toch echt dat je al zo'n 3 uur had zitten pellen, waren er pas 50 minuten voorbij ofzo. Maar goed, zeker als je dit net doet ben je er niet zo handig in en krijg je dus amper een kistje vol op een dag. Betaalde dus ook nog eens ruk. Liep ook de hele dag zo'n gast langs die ging zeiken als de bol niet goed gepeld was.

Doet me een beetje denken aan die scene uit The Sopranos. Maffioso die voor het eerst in zijn leven een normale baan heeft als timmerman:

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 10:18:09 ]
pi_129783108
quote:

[..]

Hoewel dat voor jezelf een goede instelling is, snap ik die loyaliteit naar werkgevers niet zo. Zeker als uitzendkracht wordt je van de ene op de andere dag aan de kant gezet als ze je niet meer nodig hebben.
pi_129783162
quote:

[..]

Met uitzendbaantjes als vakantiekracht? Een keer na 1 dag gestopt en een keer na 2 dagen. Ik zou niet weten waarom ik ergens zou moeten werken als ik a) het geld niet echt nodig heb en b) het echt heel kut is.

Zo'n boer / chef kukelt jou er ook na 3 dagen uit als het werk op is.
pi_129783303
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hoewel dat voor jezelf een goede instelling is, snap ik die loyaliteit naar werkgevers niet zo. Zeker als uitzendkracht wordt je van de ene op de andere dag aan de kant gezet als ze je niet meer nodig hebben.
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Met uitzendbaantjes als vakantiekracht? Een keer na 1 dag gestopt en een keer na 2 dagen. Ik zou niet weten waarom ik ergens zou moeten werken als ik a) het geld niet echt nodig heb en b) het echt heel kut is.

Zo'n boer / chef kukelt jou er ook na 3 dagen uit als het werk op is.
Vakantiebaantje en de kerel betaalde prima. Het geld had ik op zich niet echt nodig, maar het was een leuk zakcentje, daarnaast vond ik het stukje ervaring ook wel prettig. Ik snap best dat iemand er wel na een korte periode stopt trouwens, daar niet van.
pi_129783378
Op servetten inpakken en bollenpellen na (waar ik dus al na respectievelijk 2 en 1 dag(en) bent gestopt) vond ik al m'n andere vakantie- en bijbaantjes erg leuk trouwens. Die heb ik ook allemaal 4 weken (of langer) volgehouden.

- Toegangspassen maken voor Marinepersoneel;
- Verkoopmedewerker Free Record Shop;
- Front-office medewerker van een hotel;
- Receptiemedewerker van een groot bedrijf;
- Lijstcontroleur bij TNT Pakketservice;
- Vakantiehuisjes schoonmaken op Texel (okee, dit was wat minder maar lang niet zo erg als bollenpellen en de hele dag servetten inpakken. Heb ik dus ook een maandje gedaan).

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2013 10:34:24 ]
pi_129785113
quote:

[..]

In mijn ogen zegt het wel weer iets over je als persoon. Dat je niet zomaar het bijltje erbij neergooit.
pi_129785266
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:38 schreef HulpSinterklaas het volgende:

[..]

In mijn ogen zegt het wel weer iets over je als persoon. Dat je niet zomaar het bijltje erbij neergooit.
Je moet het alleen maar doen om iets aan jezelf te bewijzen maar loyaliteit aan werkgevers wordt zo overschat. Bovendien, "het bijltje er bij neer gooien" kan ook positief zijn. Het toont aan dat je je niet als een of andere moderne slaaf laat uitbuiten door achterlijke werkgevers die je tot op het bot proberen uit te knijpen.
pi_129785582
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Je moet het alleen maar doen om iets aan jezelf te bewijzen maar loyaliteit aan werkgevers wordt zo overschat. Bovendien, "het bijltje er bij neer gooien" kan ook positief zijn. Het toont aan dat je je niet als een of andere moderne slaaf laat uitbuiten door achterlijke werkgevers die je tot op het bot proberen uit te knijpen.
dit inderdaad
pi_129785654
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:44 schreef Nielsch het volgende:

[..]

In het geval van werk dat onveilig is, ben ik volledig met je eens.
pi_129786079
quote:

[..]

Netjes ^O^
Ik heb ook altijd geleerd door te zetten, maar aangezien ik niet jouw soort baantjes heb hoeven doen heb ik ook makkelijk praten denk ik. ;)
quote:

[..]

Ik denk dat er een verschil is tussen loyaliteit naar werkgevers en afspraken nakomen. Als je afspreekt iets voor een bepaalde tijd te doen, is het wel netjes om die afspraak na te komen. Als je baas vraagt om in het weekend of de avonduren extra te werken zou ik dat meer op loyaliteit gooien en daarvan kan ik begrijpen dat je daar weinig waarde aan hecht.
pi_129786085
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:57 schreef HulpSinterklaas het volgende:

[..]

In het geval van werk dat onveilig is, ben ik volledig met je eens.
Of werk dat gewoon niet loont om het uit te voeren. Kom nou.
pi_129786136
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:12 schreef Operc het volgende:

[..]

Netjes ^O^
Ik heb ook altijd geleerd door te zetten, maar aangezien ik niet jouw soort baantjes heb hoeven doen heb ik ook makkelijk praten denk ik. ;)

[..]

Ik denk dat er een verschil is tussen loyaliteit naar werkgevers en afspraken nakomen. Als je afspreekt iets voor een bepaalde tijd te doen, is het wel netjes om die afspraak na te komen. Als je baas vraagt om in het weekend of de avonduren extra te werken zou ik dat meer op loyaliteit gooien en daarvan kan ik begrijpen dat je daar weinig waarde aan hecht.
Ja, leuk die afspraken. Ken genoeg mensen die met hun baas hadden afgesproken dat ze daar een maand konden werken. Echter, na een week was het werk alweer op. Nou, doei dan maar he werknemertje!

Waarom zouden werknemers zich wel aan vage afspraken moeten houden en werkgevers niet?
pi_129786199
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:13 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, leuk die afspraken. Ken genoeg mensen die met hun baas hadden afgesproken dat ze daar een maand konden werken. Echter, na een week was het werk alweer op. Nou, doei dan maar he werknemertje!

Waarom zouden werknemers zich wel aan vage afspraken moeten houden en werkgevers niet?
Ik denk dat beide partijen zich aan afspraken moeten houden. Natuurlijk is het daarbij in het belang van de werknemer om zulke afspraken duidelijk op papier te zetten. Dat de praktijk soms anders is begrijp ik, maar dat betekent niet dat je instelling moet veranderen.
pi_129786289
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:15 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik denk dat beide partijen zich aan afspraken moeten houden. Natuurlijk is het daarbij in het belang van de werknemer om zulke afspraken duidelijk op papier te zetten. Dat de praktijk soms anders is begrijp ik, maar dat betekent niet dat je instelling moet veranderen.
Ja, maar we hebben het hier ook vaak over uitzendwerk dat zomaar kan stoppen of zwartwerk waar je al helemaal niets op papier hebt staan. Als je niet hoeft te werken moet je werk doen wat je leuk vindt. Als dat er niet is moet je lekker thuisblijven en plaats maken voor iemand die die baan echt nodig heeft of het wel leuk vindt.
pi_129786452
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:18 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ja, maar we hebben het hier ook vaak over uitzendwerk dat zomaar kan stoppen of zwartwerk waar je al helemaal niets op papier hebt staan. Als je niet hoeft te werken moet je werk doen wat je leuk vindt. Als dat er niet is moet je lekker thuisblijven en plaats maken voor iemand die die baan echt nodig heeft of het wel leuk vindt.
Ah, ik had het uitzendwerk even gemist, ja daar heb je gelijk in (vooral bij het laatste punt).
pi_129786776
Heb ooit een paar weken voor Grolsch gewerkt in een loods waar al het oude bier verwerkt werd. Dagelijks kwamen er pallets vol met kratten waar iets mis mee was (verkeerde afwerking, over datum, iets misgegaan in het productieproces etc.), en dat spul moest allemaal weggegooid worden. Daar hadden ze een soort rad voor gemaakt (stonden er meerdere van) waar 2 kratten tegelijk in konden, vervolgens draaide je het rad zo dat al het bier uit de pijpjes in een soort grote bak stroomde.
Anyway, onze taak was dus om de hele dag door de dopjes van de flesjes af te halen :'). Ik heb het uiteindelijk twee weken gedaan (waarna ik heel snel biertjes kon openen), maar de tijd ging zo ontzettend traag.
Het ergste was overigens nog wel dat het opperhoofd van die loods elke dag ons aanspoorde om bikkelhard te werken zodat "als alle pallets weg zijn, jullie eerder naar huis heen kunnen!1". Wij als naïeve jochies hadden natuurlijk nooit door dat hij wel redelijk goed wist hoeveel pallets je maximaal met x personen kan verwerken op een dag, dus we mochten uiteindelijk nooit eerder weg :').
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:16:08 #38
302853 themole
graaft totaal door.
pi_129788195
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 12:31 schreef laares het volgende:
Heb ooit een paar weken voor Grolsch gewerkt in een loods waar al het oude bier verwerkt werd. Dagelijks kwamen er pallets vol met kratten waar iets mis mee was (verkeerde afwerking, over datum, iets misgegaan in het productieproces etc.), en dat spul moest allemaal weggegooid worden. Daar hadden ze een soort rad voor gemaakt (stonden er meerdere van) waar 2 kratten tegelijk in konden, vervolgens draaide je het rad zo dat al het bier uit de pijpjes in een soort grote bak stroomde.
Anyway, onze taak was dus om de hele dag door de dopjes van de flesjes af te halen :'). Ik heb het uiteindelijk twee weken gedaan (waarna ik heel snel biertjes kon openen), maar de tijd ging zo ontzettend traag.
Het ergste was overigens nog wel dat het opperhoofd van die loods elke dag ons aanspoorde om bikkelhard te werken zodat "als alle pallets weg zijn, jullie eerder naar huis heen kunnen!1". Wij als naïeve jochies hadden natuurlijk nooit door dat hij wel redelijk goed wist hoeveel pallets je maximaal met x personen kan verwerken op een dag, dus we mochten uiteindelijk nooit eerder weg :').
Had je van die multi bieropeners?
Niet altijd serieus
pi_129789525
quote:
14s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:16 schreef themole het volgende:

[..]

Had je van die multi bieropeners?
Multi openers? Nee, gewoon 2 van zulke dingen:

En dan in elke hand een.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 13:58:59 #40
302853 themole
graaft totaal door.
pi_129789600
quote:
9s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 13:56 schreef laares het volgende:

[..]

Multi openers? Nee, gewoon 2 van zulke dingen:

[ afbeelding ]

En dan in elke hand een.
Multiopeners zijn zo baas, heb je binnen no time een kratje volledig van doppen ontdaan.
Niet altijd serieus
pi_129790799
Ja, dat ze dat niet eens hadden dan :o.
1 krat per keer.
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:37:48 #42
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_129791047
Lang geleden alweer gelukkig.

Via het uitzendbureau ergens beland. Uit de mond van zo'n geile intercedent klinkt alles aantrekkelijk, met name als je geen geld hebt.
Dus dat werd aan de lopende band in een sandwichfabriek, zeg maar die driehoekbroodje die je op stations en vliegvelden voor achterlijke prijzen kunt kopen. Bak van 600 kilo analoog-mozarella naast me, en van 0700 tot 1800 nepkaas plempen op een oneindig aantal broodjes. Volop bijlmer en oostblok, de helft sprak slecht Nederlands, de andere helft sprak het niet.

Na één dag al ergonomisch gehandicapt. Volgende dag ziek gemeld, nooit meer gekomen.

Beste motivatie ooit om een opleiding te gaan doen.
pi_129791343
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:37 schreef Keith_Bakker het volgende:

Via het uitzendbureau ergens beland. Uit de mond van zo'n geile intercedent klinkt alles aantrekkelijk, met name als je geen geld hebt.
Dus dat werd aan de lopende band in een sandwichfabriek, zeg maar die driehoekbroodje die je op stations en vliegvelden voor achterlijke prijzen kunt kopen. Bak van 600 kilo analoog-mozarella naast me, en van 0700 tot 1800 nepkaas plempen op een oneindig aantal broodjes. Volop bijlmer en oostblok, de helft sprak slecht Nederlands, de andere helft sprak het niet.

Na één dag al ergonomisch gehandicapt. Volgende dag ziek gemeld, nooit meer gekomen.

En ook gedaan?
pi_129791586
In een fabriek gewerkt waar ze die blauwe champignon bakjes maakte, moest bodems controleren door ze tegen het licht in te houden, je werd er hastikke scheel van.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  woensdag 7 augustus 2013 @ 14:56:29 #45
354273 Keith_Bakker
Wil je een snoepje?
pi_129791746
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:46 schreef HulpSinterklaas het volgende:

[..]

En ook gedaan?
Dezelfde maand nog :P
pi_129792017
Zwaarste baan die ik heb gedaan is vatenlader, ofwel de vrachtwagens handmatig laden met grote oliedrums, De dubbelwandige zijn ruim 30 kilo, en die moeten dus 3 hoog gestapeld worden, moet zeggen dat je er wel erg breed van word :)
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_129793369
Ben nu bezig met mijn allerkutste baan ooit: afstuderen. Hopelijk dat ik na 3 weken een verhaaltje kan typen.

1 na ergste was in een distributiecentrum koelruimte. Koelruimte was wel chill, het was zomer en ik heb het liever koud dan warm. De collega's tja... Veel mensen deden het als bijbaan en zijn net als ik al snel weg. Voor de rest oudere mannen en vrouwen, laagopgeleid, groot deel was Pools.

Er waren 2 secties: 1 met kaas die als in kratten waren geplaatst (en dus er makkelijk te stapelen was) en de andere sectie zuivel, waarbij je reallife Tetris aan het spelen was. Uurloon was voor een 18-jarige ook slecht (4,50 euro bruto). Collega die een beetje traag was mocht altijd de kaasafdeling doen en ik moest altijd de zuivel doen terwijl kaas zoveel chiller was. Mensen die langzaam werken werden soort van beloond met de kaassectie...

Was na de zomervakantie snel weg daar. Heb mijn vakantie van kunnen betalen.
pi_129800296
Ook ooit nog eens als 15 jarige in de snoepfabriek gewerkt. Inpakwerk. Doosjes vd lopende band halen en vouwen. Dacht op de eerste dag dat ik al een paar uurtjes bezig was, maar de klok stond op 0845 en was pas 45 min bezig. Zo gruwelijk geestdodend. Collegas die al op maandag zeiden "bijna weekend" is ook niet echt goed voor de motivatie.

Uiteindelijk 3 weken volgehouden. Verdiende ook nog eens barweinig. 2,75 p/u ofzo.

Doe inmiddels een baan die ik wel leuk vind thank god.
pi_129806382
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 14:37 schreef Keith_Bakker het volgende:

Welke opleiding ben je gaan doen?
ADHD-C
pi_129806708
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:
Dat ligt ook wel aan het soort werk. Kheb in een verf fabriek gewerkt, waar emmer stucverf van 25 kilo op een pellets gestapeld moesten worden. Heb het wel volgehouden. Maar het gaf een beetje de indruk alsof ze misbruik maakte van onderbetaalde vakantiekrachten.

Broccoli snijden is trouwens ook een topbaan.. Vooral als het regent. Elle lange akkers achter de lopende band aan lopen. Hetzelfde geld voor appels plukken, maar die hingen gelukkig vaak hoger.

Het vieste was de supermarkt* waar muizen liepen. Vallen plaatsen en legen. (En dan een muis vinden die aan het het bevallen was op een plakstrip** ) En in diezelfde supermarkt shampoo en tandpasta schoonspuiten waar die beesten overheen gelopen hadden in het magazijn..

*.Die plaag is gelukkig opgelost en de supermarkt geheel gerenoveerd.
** Die plakstrips zijn inmiddels verboden geloof ik.
Als je geen goed voorbeeld kan zijn. Wordt dan een waarschuwing en geniet ervan!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')