SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Game on!
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-08-2013 21:36:59 ]
Ik wil wel even uitweiden over mijn tijd bij de kippenboerderij hoorquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:37 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik hoop op nóg ranzigere baantjes
Lang volgehouden?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik wil wel even uitweiden over mijn tijd bij de kippenboerderij hoor
Je komt als nietsvermoedende puber binnen bij een boer "ja ik heb een baantje voor je", dus dan ga je akkoord, want het schuift aardig en je hebt toch maar half gelezen wat je moest doen, maakt allemaal niet uit toch?
Stap je dus die schuur binnen, komt de walm van kippenstront je al tegemoet, subtiel. Toch denk je dan "oh valt mee" totdat je de schuur binnenkomt: een penetrante geur van kippenschijt komt je tegemoet terwijl de deur open wordt gemaakt, wat een putluchtik heb ook nog een baantje gehad ooit bij afvalverwerking en dat rook als roosjes vergeleken met deze hoerenlucht.
Al kokhalsende vraag je dan: "w-w-wat moet ik doen?" krijg je als antwoord: "Scheppen denk? Op die kar daar!".
Godverdomme 8 per dag in die walm die ziekte en verderf roept lopen scheppen en dan kom je thuis. Lekker avondeten! Ik heb honger, want ik heb hard gewerkt, eerste antwoord van je ouders: "ga douchen, je stinkt naar schijt".
Goh.
Kortgeleden zag ik zoiets bij Mike Rowe in Dirty Jobs, maar dan bij een turkey farmquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:43 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Ik wil wel even uitweiden over mijn tijd bij de kippenboerderij hoor
Je komt als nietsvermoedende puber binnen bij een boer "ja ik heb een baantje voor je", dus dan ga je akkoord, want het schuift aardig en je hebt toch maar half gelezen wat je moest doen, maakt allemaal niet uit toch?
Stap je dus die schuur binnen, komt de walm van kippenstront je al tegemoet, subtiel. Toch denk je dan "oh valt mee" totdat je de schuur binnenkomt: een penetrante geur van kippenschijt komt je tegemoet terwijl de deur open wordt gemaakt, wat een putluchtik heb ook nog een baantje gehad ooit bij afvalverwerking en dat rook als roosjes vergeleken met deze hoerenlucht.
Al kokhalsende vraag je dan: "w-w-wat moet ik doen?" krijg je als antwoord: "Scheppen denk? Op die kar daar!".
Godverdomme 8 per dag in die walm die ziekte en verderf roept lopen scheppen en dan kom je thuis. Lekker avondeten! Ik heb honger, want ik heb hard gewerkt, eerste antwoord van je ouders: "ga douchen, je stinkt naar schijt".
Goh.
3 weken, zoals afgesproken met de boer.quote:
Dat komt ongeveer op hetzelfde neer ja, schijten ook ongeveer hetzelfde uit volgens mijquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Kortgeleden zag ik zoiets bij Mike Rowe in Dirty Jobs, maar dan bij een turkey farm
Dat vind ik dan wel weer knap!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef LompeHork het volgende:
[..]
3 weken, zoals afgesproken met de boer.doorzetten kan ik dan weer wel.
[..]
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef LompeHork het volgende:
Dank je, maar ik moet zeggen dat het na een paar dagen gaat wennen hoor, dan zit het in je neus en ruik je het niet meer, hoewel die geur normaliter écht niet te harden is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:51 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Dat vind ik dan wel weer knap!
Ik wil het niet weten..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:02 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Dank je, maar ik moet zeggen dat het na een paar dagen gaat wennen hoor, dan zit het in je neus en ruik je het niet meer, hoewel die geur normaliter écht niet te harden is.
Van huis uit. Na een paar uurtjes stoppen is niet eens een optie in mijn boekje, neem aan dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:07 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik wil het niet weten..![]()
Je leest veel verhalen hier van mensen die na een paar uurtjes al opstappen. Ik vind dit toch wel een goede instelling van jou hoor! Zo van, afgesproken is afgesproken
Vast wel. Maar de meeste hier geef ik wel gelijk, sommige werkzaamheden zijn gewoon NIET 8u/d uit te voeren..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Van huis uit. Na een paar uurtjes stoppen is niet eens een optie in mijn boekje, neem aan dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken?
Ja, zo denk ik er ook overquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Van huis uit. Na een paar uurtjes stoppen is niet eens een optie in mijn boekje, neem aan dat er wel meer mensen zijn die er zo over denken?
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:57 schreef trigt013 het volgende:
Melkpakken sorteren, aan een lopende band komen de pakken langs. Het meest vervelende is dat de tijd met seconde op de pakken staat afgedrukt, dus je ziet je werkdag per seconde langskomen. Dat voelde bijna als martelen.
Dit herken ik aan het bollenpellen in grote schuren bij de boeren van Den Helder. Heb ik één dag gedaan. Hele dag aan een lopende band zitten, bol oppakken, afpellen, schil weggooien en bol in je kistje doen. Als je kistje vol was mocht je die in een grotere kist gooien. Je kreeg op het eind van de dag per (grote) kist uitbetaald. Je handen werden er ontzettend vies van en ook al ging je ze na de werkdag een half uur wassen dan nog zat er vuil op, het was ongelooflijk dom werk en de tijd ging echt extreem langzaam. Dacht je toch echt dat je al zo'n 3 uur had zitten pellen, waren er pas 50 minuten voorbij ofzo. Maar goed, zeker als je dit net doet ben je er niet zo handig in en krijg je dus amper een kistje vol op een dag. Betaalde dus ook nog eens ruk. Liep ook de hele dag zo'n gast langs die ging zeiken als de bol niet goed gepeld was.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:39 schreef Viezze het volgende:
Niet echt een ranzig baantje, maar het was echt niks voor mij. In een kas waar komkommers werden gekweekt. In het begin moest ik telkens een x aantal komkommers in een doos doen, doosje dicht doen en op de pallet zetten. En dat de hele tijd door..het was zo erg dat je op een gegeven moment denkt dat de dag wel voorbij zou moeten zijn maar dat je net een uur bezig bentNa vier keer maar mee gestopt, werd er helemaal gek van.
Hoewel dat voor jezelf een goede instelling is, snap ik die loyaliteit naar werkgevers niet zo. Zeker als uitzendkracht wordt je van de ene op de andere dag aan de kant gezet als ze je niet meer nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:46 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Met uitzendbaantjes als vakantiekracht? Een keer na 1 dag gestopt en een keer na 2 dagen. Ik zou niet weten waarom ik ergens zou moeten werken als ik a) het geld niet echt nodig heb en b) het echt heel kut is.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:08 schreef LompeHork het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Hoewel dat voor jezelf een goede instelling is, snap ik die loyaliteit naar werkgevers niet zo. Zeker als uitzendkracht wordt je van de ene op de andere dag aan de kant gezet als ze je niet meer nodig hebben.
Vakantiebaantje en de kerel betaalde prima. Het geld had ik op zich niet echt nodig, maar het was een leuk zakcentje, daarnaast vond ik het stukje ervaring ook wel prettig. Ik snap best dat iemand er wel na een korte periode stopt trouwens, daar niet van.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:24 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Met uitzendbaantjes als vakantiekracht? Een keer na 1 dag gestopt en een keer na 2 dagen. Ik zou niet weten waarom ik ergens zou moeten werken als ik a) het geld niet echt nodig heb en b) het echt heel kut is.
Zo'n boer / chef kukelt jou er ook na 3 dagen uit als het werk op is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |