Hoevaak ben je uitgescholden?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:24 schreef Scuidward het volgende:
Callcenterwerk voor de Postcode Loterij
Dat is geen kut baan maar een ontiegelijke kut baasquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef PeterPastoor het volgende:
Hmmm op het moment dat ik bij een bedrijf werkte overleed mijn vader. Ik was nog geen 3 dagen thuis om dingen te regelen, belde het bedrijf me op. Geen gecondoleerd of wat dan ook. Ze vroegen wanneer ik weer terugkwam want het had al lang genoeg geduurd....
Elk uur wel een keer denk ik (8 uur per dag voor een weekje, anders 12 uur per week). Maar op zich was de aanbieding niet verkeerd. Ook mensen die dan een juridische discussie gaan voeren of mensen die gelijk het nummer geven van de complete familie. Toen ik een opa aan de lijn kreeg die als postcode zijn huisnummer etc. gaf heb ik ook opgehangen, dat ging te ver.quote:
De aanbiedingen zijn nooit goed, dat weet je toch?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:26 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Elk uur wel een keer denk ik (8 uur per dag voor een weekje, anders 12 uur per week). Maar op zich was de aanbieding niet verkeerd. Ook mensen die dan een juridische discussie gaan voeren of mensen die gelijk het nummer geven van de complete familie. Toen ik een opa aan de lijn kreeg die als postcode zijn huisnummer etc. gaf heb ik ook opgehangen, dat ging te ver.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Na een paar weken ben ik ontslagen, ik vermoed dat ze een nannycam hadden
Ik had geld nodig, simpel als dat. Ik zocht wat en van de vele baantjes was dit degene waar ik op gesprek mocht komen en zoals ik in mijn 1e post als edit al aangaf, ik had het geld nodig. En ik was een student van 19. Het kon erger natuurlijk en van te voren had ik het ook onderschat. Aanbieding was een maand gratis meespelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De aanbiedingen zijn nooit goed, dat weet je toch?
Waarom ben je er uberhaupt gaan werken?
Ik heb eens een hele ochtend de jongste van tweeënhalf onder de tafel laten zitten omdat ik niet met hem kon omgaan. Heb zelf tv gekeken.quote:
Nee oké, vind het wel een goed ding dat je alles wou aanpakkenquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik had geld nodig, simpel als dat. Ik zocht wat en van de vele baantjes was dit degene waar ik op gesprek mocht komen en zoals ik in mijn 1e post als edit al aangaf, ik had het geld nodig. En ik was een student van 19. Het kon erger natuurlijk en van te voren had ik het ook onderschat. Aanbieding was een maand gratis meespelen.
Nu al bijna 2 jaar een topbaan voor een student dus nu is het goed(Horeca warenhuis).
Ja dat zat wel in mijn achterhoofd ja. Voor niks komt de zon op, maar dat heeft elk lid van die loterij.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee oké, vind het wel een goed ding dat je alles wou aanpakken
Maar na die maand zit je vast wel ergens aan vast. Of je moet verschrikkelijk veel moeite doen om er weer af te komen.
Beste baan van de wereld (en de meest erge wat je op Fok kunt verkondigen...)quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:31 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja dat zat wel in mijn achterhoofd ja. Voor niks komt de zon op, maar dat heeft elk lid van die loterij.
Don't shoot the messenger dacht ik altijd maar. En jouw baan klinkt ook wel kut. Nu wel tevreden?
:'0 !quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb eens een hele ochtend de jongste van tweeënhalf onder de tafel laten zitten omdat ik niet met hem kon omgaan. Heb zelf tv gekeken.
Dus ja, zou me niets verbazen..
Ik ben er niet trots opquote:
goedkope oudersquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ben er niet trots op
Maar wat wil je.. wie huurt er nou een 16 jarige in om op 3 zwaar autistische (agressieve kant; ODD, MDD etc) te passen?
Geen discipline heet zoiets. Luie mensenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:02 schreef __Saviour__ het volgende:
In een snoepfabriek, was bedoeld als vakantiebaantje voor een paar weken. Het werd maar nauwelijks een dagje uiteindelijk. Mijn taak: een lopende band in de gaten houden en snoepjes (nougat blokken) die niet goed van elkaar gescheiden waren door de machine alsnog handmatig van elkaar breken.
Gruwelijk eentonig, simpel werk. Maar het ergste was de werkhouding: constant gebogen staan. Dus na een paar uur had ik het wel weer gezien.
Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:05 schreef fh101 het volgende:
Toen ik 13 en 14 was heb ik die zomers bollen gepeld. 8 uur per dag, 6 dagen per week op een krakkemikkig stoeltje aan een tafel zitten die vol lag met bollen en om de zoveel tijd werden er nieuwe bijgestort. Op een gegeven moment had ik een dag vrij en zat ik op het strand, zag ik nog steeds bollen voorbij komen
Het betaalde geen ene zak; 1.25 per kistje waar je ongeveer een uur over deed (later was ik wel wat sneller). Pauze was een bekertje fris dat we aan tafel kregen en dus binnen een minuut onder het stof zat, en 's avonds als je je neus snuitte kwam er ook alleen maar zwart uitPauze met drinken duurde ongeveer 5 minuten want je wilde zo snel mogelijk door om toch wat te verdienen. Tussen de middag wel even een uurtje naar huis om te eten, dat dan weer wel.
Om de rotte bollen en wormen nog maar niet te noemen...
"Geen passie voor het werk"quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien
Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.
Dat mochten wij dus bij zo'n 40 graden er allemaal uitklauwen
Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk hadDe ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!
Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Leuk topic!
[..]
"Geen passie voor het werk"![]()
Man man, wat een vieze job... en daar moet je dus kennelijk ook nog eens "passie" voor hebben.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.
Tja, iemand moet het werk doen hè.. En als ze het dan ook nog eens haar levenswerk maakt!
Schoof het nog een beetje?quote:Maar echt, wat een vies goor kut baantje was dat.. Nooit weer!
Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:13 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?
Nee, minimumloonquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
![]()
wat een low-life!
[..]
Schoof het nog een beetje?
Ja dat is ook weer zo. Vind het zelf ook een goed iets hoor, vroeg beginnen met werken. Hoeveel pubers van 18/19 kom je wel niet tegen die niet eens wéten wat werken is? Te beroerd om te vakkenvullen/McDonaldsenquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...
Wel de goede instelling, uiteraardquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, minimumloonMaar had het toen echt nodig ivm de huur.
Dat zeg ik, nooit weer! Ga dan nog liever bij de Mc aan de slagquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wel de goede instelling, uiteraard, maar damn, volgescheten poepluiers uit papiercontainers vissen...
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.
Ik weet niet wat een tarrel is en volgens mij wil ik het ook niet wetenquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.
Lekker hygenisch ook zo zonder handschoenen met etenswaar bezig zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef JackLucifer het volgende:
Leuk topic dit. Kutste baantje dat ik ooit heb gehad was bij een kaashandel.
Werkzaamheden bestonden uit het 'ontkorsten' van kazen. Deze kwamen uit bakken met ijskoud water en moest ik in bakken met warm, gepekeld water leggen zodat de korst week zou worden en ik deze gemakkelijk eraf kan scheuren.
Buiten dat dit ontieglijk kutwerk was, waren de arbeidsomstandigheden ook dramatisch. Zo waren er geen handschoenen beschikbaar (waardoor ik nog 3 weken met paarse nagels heb rondgelopen door de wisseling koud/warm water de hele dag) en kon ik nergens mijn handen wassen toen we pauze hadden. Buiten dat moest ik een half uur met de bus naar huis, stinkend naar kaas (had ik uiteraard kunnen weten maar daarom niet minder kut)
Toen de 'chef' de volgende dag bevestigend antwoordde op mijn vraag; "is het de bedoeling dat ik vandaag hetzelfde werk ga doen als gisteren?" Heb ik hem mijn kluissleutel gegeven en nog een prettige dag gewenst.
Ja, het argument was dat ik met handschoenen de korst er niet goed af zou kunnen pulken. Maar ik moet wel zeggen dat de kaas op dat moment nog lang geen eindproduct was. Het kutste voor mij was paarse nagels door de afwisseling tussen warm en koud water de hele dagquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:53 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Lekker hygenisch ook zo zonder handschoenen met etenswaar bezig zijn.
Hahaha, herkenbaar. heb ik jaren geleden ook gedaan als zomer-bijbaantje. Zeker als het geregend had was het feest omdat dan al het papier zompig was en lekker ging schimmelen. Ik heb zonder klagen best veel kutwerk gedaan als bijbaantje, maar dit was veruit het ergste. Betaalde ook voor geen meter, iets van 6 gulden per uur, dus na een halve dag aan zo'n smerige lopende band had je ook nog niet eens geeltje verdiendquote:Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien
Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.
Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk hadDe ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!
Godverdomme hey, dat dat toegestaan isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:46 schreef Thirty5 het volgende:
Mijn meest vervelende bijbaantje had ik via een uitzendbureau. Het was op een energiecentrale, maar ze konden me niet precies vertellen wat we daar moesten doen. Iets met schoonmaken. Dus met een aantal lotgenoten in een busje gezet en naar de energiecentrale gereden. Bleek dus dat we het koelkanaal schoon moesten krabben. Via dit kanaal pompten ze koud zeewater naar binnen. Het was een betonnen tunneltje van 2,5 bij 2,5 ofzo. Die moesten wij dus met een of andere schraper (wat nog het meeste leek op een mini sneeuwschuiver) alle aangegroeide mosselen e.d. van het beton afschrapen. Dit waren we natuurlijk al vrij snel zat, klote klus en nog gigantisch stinken ook.
Het eigen personeel van het schoonmaak bedrijf bleven boven staan, zogenaamd om een of andere machine aan te sturen. Af en toe kwam er een in de tunnel om te kijken of we wel opschoten. Op een gegeven moment begint bij een van die lui een apparaatje te piepen. Begint hij iedereen de tunnel uit te sturen. Dus wij vragen wat er aan de hand was. Blijkt dat apparaatje dus een gasmeter te zijn. Die stank waren dus schadelijke gassen en de concentratie was te hoog geworden. Dus toen vroeg ik maar eens of het niet slim was om ons die gasmeter te geven omdat wij continu in de tunnel stonden en hij alleen af en toe. Vond hij geen goed idee, deze was van hem zelf en hij had geen reserve....
Toen vertrok er al iemand. Maar aangezien we 45min met busje hadden gereden en we in een uithoek van het land zaten waarbij OV wel 2 uur zou duren, heb ik de dag wel afgemaakt. Zou 2 weken werk zijn, maar na die 1e dag ben ik niet meer terug gegaan.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:45 schreef fotostarter het volgende:
Ik zeg tegen die kerel, wanneer is het koffiepauze? Zegt hij, half 10.![]()
Ik zeg mooi, kan ik dan even sigaretten gaan halen hier achter bij de texaco? Geen probleem, maar wel binnen een kwartier terug.![]()
Ben nu 14 jaar verder en moet nog terugkomen met mijn sigaretten![]()
Ja!!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Waar moet je een passie voor hebben dan? Geestdodend werk?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja!!!DIe heb ik ook nog gehad.
Nou ja, via uitzendbureau bij een Mondriaan College in Den Haag aan de slag, uren kloppen: aanwezigheidsshit enzo, de hele dag, 5 dagen per weekMoest wat, want de huur moest betaald, dus nou ja, hè? Heb ik na een week of wat (4 ofzo?) een voortgangsgesprek... Gelukkig had ik in de tussentijd al een andere baan gevonden, maar die begon pas 2 weken later, dus als het éven kon zou ik tijdens die twee weken gewoon daar door blijven werken. Krijg ik te horen dat het 'misschien beter was als ik een andere baan zou zoeken' tijdens het gesprek; niet dat ik het 'slecht deed, maar ik had geen passie voor het werk'.....
![]()
Ik heb het toch 6 jaar volgehouden op de brood/vlees/kaas afdeling bij de Hema. en kaas vond ik het leukste. vooral de eerste keer dat ik daar moest werken. Inwerken bestond uit alle kazen proeven, want je moest wel weten wat je verkocht.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:29 schreef blup het volgende:
Mijn eerste kut baan was bij AH op de kaasafdeling, week volgehouden. Ik wilde gewoon vakken vullen of iets in die trend. Werd op de kaas gezet.Mensen die precies/exact X of Y gram kaas wilde. Korsten eraf halen want die eet je toch niet
Afin. kut job 2 weken vol gehouden.
2e baantje via het uitzendbureau ben ik niet verder gekomen dat het meekijk-dagje. Had inmiddels mijn groot rijbewijs en reed mee met een bezorger van de technische unie. Alle jezus, binnen een straal van 25 kilometer meer dan 80 adressen leveren. Bij het ene huis een zakje schroefjes, letterlijk om de hoek nog geen 50 meter verder een doosje plugjes.![]()
Jaquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waar moet je een passie voor hebben dan? Geestdodend werk?
Passie vereisen voor een bijbaanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jadat vroeg ik haar ook... antwoord was iets van 'passie halen uit het feit dat wij een schoolsysteem draaiende houden' ofzo. Nou ja, het zal wel aan mij liggen
Ook een keer tijdens een sollicitatieronde, toen ik écht gewoon geen zin had om te liegen. Had wel echt een baan nodig, maar het was was cold-calling, en eigenlijk toen ik dat gesprek had, had ik al besloten dat ik dit écht niet zou kunnen, het gaat tegen m'n principes in; dan liever nog wat langer werkloos. Dus ik besloot om gewoon eerlijk te zijn.
Kreeg ik de vraag: "waarom wil je dit werk doen?" Dus ik antwoord: "Nou, omdat ik graag een inkomen wil hebben naast mijn studie zodat ik met gemak mijn boeken etc. kan betalen; krijg geen stufi meer."
Of het werk me dan niet geweldig leuk leek, of ik geen passie had voor sales? Dus ik antwoord dat ik me wel leukere banen voor kon stellen, maar dat dat me niet zou weerhouden van het werk fatsoenlijk uitvoeren. Let wel, het was cold-calling hè? Er zijn volgens mij maar héél weinig mensen die dat voor hun plezier doen.Ja, nou, hè?
Ik heb niets geproefd maar wist er zelf wel een beetje wat van. Heb daar toen ook een waarschuwing gekregen omdat ik een raar verward wijf had gek gemaakt . Ze wilde een pond kaas Y ik kwam uit op 450gram (fantastisch) en ik zei, 450 gram goed? Je zag gewoon aan dr gelaat dat ze het niet begreep. Ik: 4,5ons. Zij letterlijk "euh.. ehm.. woooah steek die kaas in je reet" en ze liep weg.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:31 schreef jbazelmans het volgende:
[..]
Ik heb het toch 6 jaar volgehouden op de brood/vlees/kaas afdeling bij de Hema. en kaas vond ik het leukste. vooral de eerste keer dat ik daar moest werken. Inwerken bestond uit alle kazen proeven, want je moest wel weten wat je verkocht.
en de zin "Mag het een onsje meer zijn" heb ik daar vaak gebruikt
Ja maar, waarom 450 geven als ze 500 wil?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef blup het volgende:
[..]
Ik heb niets geproefd maar wist er zelf wel een beetje wat van. Heb daar toen ook een waarschuwing gekregen omdat ik een raar verward wijf had gek gemaakt . Ze wilde een pond kaas Y ik kwam uit op 450gram (fantastisch) en ik zei, 450 gram goed? Je zag gewoon aan dr gelaat dat ze het niet begreep. Ik: 4,5ons. Zij letterlijk "euh.. ehm.. woooah steek die kaas in je reet" en ze liep weg.
Snijd jij met 1 week ervaring precies een pond van een wiel?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar, waarom 450 geven als ze 500 wil?
Je snijdt zo'n stuk af en gokt de hoeveelheid. Als het plakjes waren, ok, maar soms zit je er 50 gram naast. Is toch niet zo raar dat je dan vraagt of die 50 gram minder (of meer) ook goed is? Als ze nee zeggen, dan gewoon nog een keer proberen of een collega vragen die wel op drie gram na nauwkeurig kan inschatten. Als ze ja zeggen dan scheelt dat weer tijd en afsnijden; de meeste mensen vinden dat gewoon prima, namelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar, waarom 450 geven als ze 500 wil?
En dat inderdaad, sommige vonden het niet goed en je probeerde het opnieuw. Je hebt het vrij snel door hoor. Na 2 weken zat je er soms enkele grammen naast of zat je zelfs spot-on.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als ze nee zeggen, dan gewoon nog een keer proberen of een collega vragen die wel op drie gram na nauwkeurig kan inschatten.
Was het ook, mede daardoor was ik het daar ook snel beu omdat 'de baas' aan de kant van de klant stond.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Poesopstokje het volgende:
Ja dat snapte ik even niet![]()
In dat geval is het een behoorlijk overdreven reactie van de klant én van de baas!
Deden jullie ook als eckte bazen in de ochtend kijken of er schimmel op reeds verpakte kaas zat om deze vervolgens weg te snijden maar wel het papiertje te bewaren met dus de oude prijs?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef blup het volgende:
[..]
Snijd jij met 1 week ervaring precies een pond van een wiel?
Yes sir. Beschadigde korst op een wiel waar schimmel op zat werd gewoon verkocht.. Ik als rookie heb 1x een half wiel geflikkerd omdat er een forse-dikke plak schimmel op zat. Werd mij niet in dank afgenomen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Deden jullie ook als eckte bazen in de ochtend kijken of er schimmel op reeds verpakte kaas zat om deze vervolgens weg te snijden maar wel het papiertje te bewaren met dus de oude prijs?
Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.quote:
Lijkt me echt een moeilijke baan, oudbound bellen.. Daar heb je heel wat sociale skills voor nodig, én heeel veel geduldquote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.
Ik was die door en door verrotte appel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.
Ik heb ook ooit in een callcenter gewerkt een uur lang gepraat over koosjer voedsel met een joodse mevrouwquote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ook nog eens bij een callcenter gewerkt waar ik de 'Voetbal International' moest verkopen.... allemaal van die mensen aan de telefoon die een hekel hadden aan die Derksen hadden en dat op mij af gingen reageren![]()
Ook wel eens gewoon 10 minuten met een vrouw aan de telefoon gezeten en gepraat over m'n studie enzo![]()
ik was niet de topverkoper
![]()
T was meer in mn jongere jaren. Verdiende een stuk beter dan een supermarkt kan ik je vertellen. Ik werd niet veel uitgescholden btw.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:16 schreef DutchMan0211 het volgende:
Stiekem heb ik toch wel respect voor mensen die dat werk doen omdat ze anders niet aan de bak komen en dat dan alsnog 6 maanden volhouden. Elke dag uitgescholden worden, en dat allemaal over je heen laten komen... en toch doorgaan.
Je kunt ook een uitkering aanvragen natuurlijk ...
Niet echt veel eigenlijk. De meeste hielden het of zelf niet lang vol, of waren niet goed genoeg en dan kan je ook snel je biezen pakken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lijkt me echt een moeilijke baan, oudbound bellen.. Daar heb je heel wat sociale skills voor nodig, én heeel veel geduld![]()
Knap dat je het toch 6mnd hebt gedaan. Je had vast wel collega's die het al jaren doen of niet?
Ik heb het werk zelf ook gedaan, maar dan nog een graadje erger. (Goede doelen). Ik werd ook niet telkens uitgescholden, dat is inderdaad zeldzaam.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:38 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
T was meer in mn jongere jaren. Verdiende een stuk beter dan een supermarkt kan ik je vertellen. Ik werd niet veel uitgescholden btw.
Ja, heb ik ook gedaan. Ze hadden veel projecten. Voor goede doelen verkopen gaat wel iets moeizamer dan de Postcode loterij of Sponsorbingoloterij. Maar dat is ook wel logischquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:41 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ik heb het werk zelf ook gedaan, maar dan nog een graadje erger. (Goede doelen). Ik werd ook niet telkens uitgescholden, dat is inderdaad zeldzaam.
hehe, zo'n soort baantje kreeg ik ook eens aangeboden via het uitzendbureau. Die miep had zo'n heel enthousiast verhaal wat uiteindelijk het sorteren van stenen en zand oid was bij een bouwstoffenbedrijf oid. Ga liever normaal dood...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:34 schreef M1stral het volgende:
Ergste baantje ooit was voor mij ook één van het UZB.
Knakker belde me op, hij had een geweldig baantje. Simpel werk en goed betaald. Ja, dat hebben we vaker gehoord.
Uiteindelijk toch aangenomen...
Eenmaal gearriveerd op de werkplek, een fabriek waarin grondstoffen verwerkt worden, weggelopen na de zogenaamde werkinstructie.
Het betrof het geautomatiseerd volstorten van zakken, die je dan moest dichtbinden wanneer deze vol waren. Dit alles inclusief helm, veiligheidsbril, mondkapje en overall. Volstorten en afbinden duurt een seconde of 20. Dus je kan wel na gaan hoe erg het met je gesteld moet zijn als je daar een fulltime functie vervult.
Nou, er is hier een poster op Fok! die een topic heeft geopend dat hij geen enkele baan aankan. Wellicht iets voor hem?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:34 schreef M1stral het volgende:
Ergste baantje ooit was voor mij ook één van het UZB.
Knakker belde me op, hij had een geweldig baantje. Simpel werk en goed betaald. Ja, dat hebben we vaker gehoord.
Uiteindelijk toch aangenomen...
Eenmaal gearriveerd op de werkplek, een fabriek waarin grondstoffen verwerkt worden, weggelopen na de zogenaamde werkinstructie.
Het betrof het geautomatiseerd volstorten van zakken, die je dan moest dichtbinden wanneer deze vol waren. Dit alles inclusief helm, veiligheidsbril, mondkapje en overall. Volstorten en afbinden duurt een seconde of 20. Dus je kan wel na gaan hoe erg het met je gesteld moet zijn als je daar een fulltime functie vervult.
Haha, ik weet me nog heel goed te herinneren hoe wij destijds in ons studentenhuis (heb het nu over midden jaren 1980quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef delano.888 het volgende:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar).
quote:Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
Dat callcenter was sowieso een feest. Zo moest ik bijv eens buraustoelen verkopen aan bedrijven. MINIMAAL 50 per order. Ik wist niet van tevoren wie ik aan de lijn kreeg. En dan ineens, jawel, een bakker bijvoorbeeld aan de lijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Haha, ik weet me nog heel goed te herinneren hoe wij destijds in ons studentenhuis (heb het nu over midden jaren 1980) vaak/iedere een nieuwe bewoner zo'n 'Blijde Doos' aansmeerden... Of zo'n 'uitzetconsulente van de Walra'
- studentenhumor
![]()
[..]Da's natuurlijk wel heel erg triest...
Wat moest je doen dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Ook grappig trouwens; ik werd gebeld door het UZB met een baanaanbod. Tijdelijk baantje, heel erg saai werd er gezegd. Hij moest het mij aanbieden maar wou het me eigenlijk niet aandoen. Zal wel een kutbaantje zijn dan.
Achteraf 1 van de beste baantjes ooit geweest
Jij ook al?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef delano.888 het volgende:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar). Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, waar te beginnen? Nou, de eerste erge was een dag voor een studentenvereniging bij een bloemenveiling/-verwerking waar je aan de lopende band stond en elke keer 1 bloem op de band mocht leggen: boeketjes maken....
De tweede was ook een dagje voor diezelfde studentenvereniging werken in een callcentre.... bellen voor 'de blijde doos': mensen die zwanger zijn kunnen eerst een of andere oriëntatiedoos aanvragen, en als ze dan dat kind hebben geworpen dan kan er eventueel nog een 'Blijde doos' achteraan. Wist het ook precies zo voor elkaar te krijgen dat ik 3 mensen aan de telefoon kreeg die een miskraam of wat dan ook hadden gehad waardoor 't kind niet meer leefde... Altijd fijn. Was ook echt mijn ding, blij mensen opbellen en ze feliciteren met hun kind
Dan voel je je lullig lijkt mequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef delano.888 het volgende:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar). Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, geloof me.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:51 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dan voel je je lullig lijkt me
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Ik kan me wel voorstellen dat het UZB het je eigenlijk niet aan wilde doen nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar leuke collega's maken een hoop goed.
Zelf niet zulke vervelende bijbaantjes gehad maar de verhalen hier zijn geniaal.![]()
moet je wel doorwerken he henk..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:41 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik was ooit postbode voor sand, daar krijg je betaald per post stuk. Toen ik na mn eerste dag uitrekende wat ik had verdiend kwam ik uit op 2,75ik was toen ergens in de 20
die gast van sand opgebeld en gevraagd of ie daar zelf voor uit zn bed zou komen
kreeg toen gelijk 50% erbij, maar dan is t nog niks, dus heb er maar 1 dag gewerkt
Ieder ander zou het een kutbaantje vinden, ik vond het geweldig! Het werd ook een ''echt autistenwerkje'' gevonden, nou dat klopte wel jaquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het UZB het je eigenlijk niet aan wilde doen nee.Maar leuke collega's maken een hoop goed.
Zelf niet zulke vervelende bijbaantjes gehad maar de verhalen hier zijn geniaal.
Haha ik ook 3 uur bij de AH. Verschrikkelijk idd! En langere periode bij de Xenos was wel weer leuk.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:45 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb 3 uur als vakkenvuller bij de AH gewerkt... Vond het verschrikkelijk.
Ik heb wel 6 jaar als "vakkenvuller" bij een bouwmarkt gewerkt. Dat vond ik dan wel weer leuk.
Het vervelende voor werkgevers is natuurlijk dat er zovaak smoesjes worden verzonnen. Het is ook lastig wat je nou wel en niet kan geloven.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef MichielPH het volgende:
Op m'n 18e eens studentenhuizen schoongemaakt. Wel heel erg leuke sfeer, altijd leuke collega's, maar het schoonmaken was uiteraard onbegonnen werk. Het waren studentenhuizen waar soms 50, soms wel 100 buitenlanders in één gebouw woonden. Het was de zomerschoonmaak voor als er een nieuwe lichting studenten zou komen.
Oa. keukenkastjes waar de schimmel in stond. Je probeert het eerst eens met een schuursponsje, maar na een tijd ben je niet meer zo kritisch en begin je eerst alles schoon te krabben met de kaasschaaf. Als je dag 1 de keuken had schoongemaakt, ging je dag 2 de kamers afstoffen. Aan het eind van je 2e werkdag was de keuken ook alweer een terringzooi. Maar, veel lol gehad en een mooie vakantie van betaald!
Op 1 huis na. Ieder huis had een Nederlandse student die alles coördineerde en in 1 zat een gigantische bitch. Hele nare tante, deed denken aan de tante van assepoester en die dikke van weesmeisje Annie. Toen we pauze hadden, fietsten een vriend en ik naar de supermarkt en onderweg is hij geschept door een auto. Ambulance erbij gehaald. Hele fiets aan gort, hij was gelukkig helemaal in orde. Hierdoor wel een uur te laat.
Komen wij daar, alles uitgelegd en haar eerste reactie waren de legendarische woorden: Denk maar niet dat je dit uur betaald krijgt.
*Gelukkig* hadden we een fiets en een schaafwond hier en daar als bewijs.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Het vervelende voor werkgevers is natuurlijk dat er zovaak smoesjes worden verzonnen. Het is ook lastig wat je nou wel en niet kan geloven.
Friki Friesland?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Via een UZB een vakantiebaan in de kantine bij een afvalverwerkingsbedrijf. Ik dacht dat kantinewerk wel mee zou vallen, want dat had niet zo veel met het huisafval te maken. Maar ik kon absoluut niet tegen de stank op dat hele terrein. Overal stonk het. De medewerkers die in de kantine kwamen stonken en ik begon ook al snel te stinken. Op weg naar huis even in de berm bij een (frisse lucht!!) weiland gaan zitten, want ik had de hele dag het gevoel gehad dat ik moest overgeven en ik voelde me ook vreselijk. Ik heb het bij één dag gelaten...
Mijn schoonzus had overigens een veel ergere baan, ook 1 dag volgehouden. In de Friki kippenslachterij moest ze kippen plukken, dwz van veren ontdoenEn dat de héle dag door. Ze heeft jarenlang geen kip meer gegeten.
Bij de Friki heb ik ook nog ooit eens vakantiewerk gedaan. Ik hoefde gelukkig geen kippen te plukken ofzo maar stond aan de lopende band. Drumsticks op bakkies leggen, stickers plakken (want die machines waren altijd stuk) of elastiekjes om de kip knutselen. Geestdodend werk maar werd wel goed betaald.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Via een UZB een vakantiebaan in de kantine bij een afvalverwerkingsbedrijf. Ik dacht dat kantinewerk wel mee zou vallen, want dat had niet zo veel met het huisafval te maken. Maar ik kon absoluut niet tegen de stank op dat hele terrein. Overal stonk het. De medewerkers die in de kantine kwamen stonken en ik begon ook al snel te stinken. Op weg naar huis even in de berm bij een (frisse lucht!!) weiland gaan zitten, want ik had de hele dag het gevoel gehad dat ik moest overgeven en ik voelde me ook vreselijk. Ik heb het bij één dag gelaten...
Mijn schoonzus had overigens een veel ergere baan, ook 1 dag volgehouden. In de Friki kippenslachterij moest ze kippen plukken, dwz van veren ontdoenEn dat de héle dag door. Ze heeft jarenlang geen kip meer gegeten.
Moet je daar voor geleerd hebben?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 12:47 schreef LompeHork het volgende:
Kippenstront wegscheppen bij een kippenkwekerij, stonk als de ziekte. Na een aantal dagen is het wel gewend
Jij misschien wel.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Moet je daar voor geleerd hebben?
2 jaar meer dan voor palletsorteerder.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef koekwausss het volgende:
[..]
Moet je daar voor geleerd hebben?
Palletsorteerder lijkt mij best makkelijk en niet k*tquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
2 jaar meer dan voor palletsorteerder.
Goed mogelijk, Friesland is om de hoekquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 11:52 schreef Poesopstokje het volgende:
Friki Friesland?
Hoor ik vaker slechte ervaringen, bedrijfscultuur schijnt daar ook heeeuuul slecht te zijn. Ik zit liever in de bijstand dan dat ik dáár ga werken!
Wat ben ik blij dat ik vegetariër benquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb ooit als wereldverbeterend scholiertje in een kipverwerkende fabriek gewerkt. Kwamen daar ongeveer 110 dooie kippen per minuut binnen. Die moesten door iemand gecontroleerd worden, of ze met allebei de poten vastzaten aan het haakje enzo. Klusje wat maar een uur door dezelfde gedaan werd, dan werd er iemand anders bij een willekeurige lopende band afgeplukt. Op die momenten probeerde iedereen ontzettend onzichtbaar te zijn. Als je dat een uur hebt gedaan zie je volgens mij de hele week erna elke nacht alleen maar kip-kip-kip-kip-kip
Voornamelijk kipfilets op schalen gelegd daar. Met alle rommel en blood and guts aan de onderkant, die mag de tere consument niet in de winkel zien liggen. Af en toe was er iets mis gegaan met de machine, dan kwam er een uit elkaar getrokken hele kip voorbij in plaats van alleen maar de filets.
Waren mensen die daar al twintig jaar naar volle tevredenheid werkten. Dan heb je denk ik zelf ook de herseninhoud van een kip, anders hou je dat nhiet vol...
Ik heb het er drieëneenhalve dag uitgehouden. Toen heb ik m'n ouders gebeld of ze me wilden komen halen, anders zou ik de hele band onder gaan kotsen.
Ik vind 3,5 dag nog knapquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb het er drieëneenhalve dag uitgehouden. Toen heb ik m'n ouders gebeld of ze me wilden komen halen, anders zou ik de hele band onder gaan kotsen.
Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen'quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:06 schreef .PRISM het volgende:
Niet kut qua loon, wel kut qua saaiheid:
Heb een tijdje als buitenportier bij Sofia Hotel 'The Grand' Amsterdam gestaan. Studentenbijbaan. Ik stond buiten de poort (er waren ook nog andere fulltimers binnen de poort, zij zetten de auto's weg enzovoort).
Enige wat ik moest doen was mensen begroeten, 8 uur lang. Stilstaan, op een plek. Na een dagje had ik ¤100 in mijn zak, dus daar deed ik het ook voor. Nadeel was dat ik in een rare jas gehuld moest, met hoed. Ik zag er uit als Harry Potter. Wel veel dure auto's voorbij zien schuren (en arrogante mensen, BN'ers enzovoort).
[ afbeelding ]
Ik stond daar rechts bij de bloempot.
De fulltimers (portiers) stonde voor de 'echte voordeur'
[ afbeelding ]
Inderdaad geldverspilling. Ben in mijn vrije tijd nog wel eens gaan kijken of er dan een andere 'buitenportier' mensen stond te begroeten. Dacht namelijk soms dat ik gewoon in een langdurige troll zat en er vanzelf een keer een goedlachse Frans Bauer met Bananensplit voorbij kwam.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen'![]()
En de hele dag staan, ging dat een beetje?
Als je dat al verspilling vindtquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:08 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen'![]()
En de hele dag staan, ging dat een beetje?
Wat is daar het nut van dan? Dat je de bon niet kon kopiëren ofzo?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:16 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Als je dat al verspilling vindt![]()
In Amerika stonden er geregeld mensen bij de uitgang van de Wallmart die niks anders deden dan een streepje met een pen op je bon zetten
Zeker, maar op een dag als vandaag zonder airco even nietquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hiken is echt een van de leukste baantjes die ik ooit gehad heb.
Lijkt me een leuk baantje. Zijn er nog vacatures vrij?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef sopzeep het volgende:
Als student: 8 uur per dag notuleren.. Lees: opgenomen vergadering overtypen en coderen.
Onwijs saai, geestdodend en kut
Haha nice job!quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef Berkery het volgende:
Een bedrijf aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam had een permanente vergunning voor twee parkeerplaatsen, voor leveranciers en klanten. Mijn werk? Er op toezien dat die plaatsen niet werden ingenomen door niet-klanten of niet-leveranciers, en als er wel klanten of leveranciers kwamen de ketting losmaken.
Om het allemaal nog erger te maken stond er voor het pand een soort wachthuisje waar ik dan in mocht zitten. Het kwam er op neer dat ik 98% van de tijd niks te doen had, de tijd voorbij kroop en ik voor lul zat in een hokje in een drukke straat in Amsterdam.
Ik heb de dag nog wel afgemaakt maar ben de volgende dag niet op komen dagen.
Het is misschien wel 20 jaar geleden dus ik weet niet of hetzelfde bedrijf er nog zit maar het was hier: http://goo.gl/maps/Wd4bBquote:
Hikerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Goed, ik heb nu al 3 jaar hetzelfde baantje en dat bevalt prima (hiker, oftewel lege auto's transporteren). Alleen vandaag degradeerde het tot kutste bijbaan ooit. Ik moest een Renault Kangoo zonder airco vervoeren en stond daarmee ook nog eens in de file waardoor er geen rijwind door het raam kwam
Niet dat het mét rijwind nou zo prettig was, maar beter dan zonder
Muziekje mee? Of mag dat niet? Dan lijkt het me nog enigzins uit te houden, helemaal voor 18euro!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Wat ik tegenwoordig zo af en toe is kut, maar verdient wel buitengewoon goed:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student
Muziek uiteraard mee.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:00 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Muziekje mee? Of mag dat niet? Dan lijkt het me nog enigzins uit te houden, helemaal voor 18euro!
Ha geweldig! Ik zou het best een paar uur per week kunnen doen. Of moet je gelijk 8 u/d staan?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:04 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Muziek uiteraard mee.Een oortje, omdat je toch regelmatig vragen krijgt als: 'Vind je dit niet kut?' en 'Hoelang sta je hier al?' en 'Jongen, gaat het wel goed met je?'. Stoïcijns negeren en wijzen op de kortingen in de winkel.
Op zondag sta ik 4 uur, wat goed te doen is. Zaterdag 7, en dat is wel erg veel en dat duurt lang. Maar je gaat dingen verzinnen. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de mooiste billen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ha geweldig! Ik zou het best een paar uur per week kunnen doen. Of moet je gelijk 8 u/d staan?
Ik ben jaloersss!! Doe mij dit baantje!quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:07 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Op zondag sta ik 4 uur, wat goed te doen is. Zaterdag 7, en dat is wel erg veel en dat duurt lang. Maar je gaat dingen verzinnen. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de mooiste billen.Ach, is toch een vakantiebaantje. Kan je zo halfjaar mee vooruit.
dat heb ik voor mijn scriptie moeten doen. lees: hetzelfde kutwerk maar dan niet betaald krijgenquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef sopzeep het volgende:
Als student: 8 uur per dag notuleren.. Lees: opgenomen vergadering overtypen en coderen.
Onwijs saai, geestdodend en kut
is er niet een wettelijke regel dat je in een dergelijk geval minimaal 3 uur uitbetaald moet krijgen? (vanuitgaande dat je oorspronkelijk wel voor 3 of meer uur ingepland was)quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
Emballage afdeling van een distributiecentrum van supermarkten als uitzendkracht. Uitladen van de kratten met lege flessen en sorteren in de schappen. Een enorme stanklucht, zwaar werk, een chef die alleen vanuit kantoor toekeek hoe anderen het werk deden en tot overmaat van ramp overkwam het me dat ik op een dag om 4.30 uur moest beginnen en om 5.00 uur weg werd gestuurd omdat het die dag rustig was. Ik kreeg toen een half uurtje uitbetaald tegen minimumloon en het was de laatste keer dat ik daar kwam of bij die supermarkt keten.
Hahaaha ik weet waar t is en denk precies wat jij zegt. Nu ik weet dat ze 18 euro verdienen vind ik het al iets minder zieligquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student
Ik zou een moord doen voor dat baantje, echt waar...quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:02 schreef Zwerver. het volgende:
[..]
Hahaaha ik weet waar t is en denk precies wat jij zegt. Nu ik weet dat ze 18 euro verdienen vind ik het al iets minder zielig
quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
aan de lopende band bij het magazijn van Scapino.na 2 dagen ben ik maar opgestapt. Daar moet je echt debiel voor zijn, om dat vol te kunnen houden. Vooral schoenendozen van de lopende band af pakken en in karretjes zetten die dan in de vrachtwagens gaan.
![]()
Volgens mij heb ik je dan ooit gezien, vond het al een vreemd gezichtquote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Bij een bedrijf waar ik gewerkt heb deden ze de kazen een nacht weken in water met waterstofperoxide en dan de volgende ochtend kon je het grootste gedeelte eraf spuiten.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef JackLucifer het volgende:
Leuk topic dit. Kutste baantje dat ik ooit heb gehad was bij een kaashandel.
Werkzaamheden bestonden uit het 'ontkorsten' van kazen. Deze kwamen uit bakken met ijskoud water en moest ik in bakken met warm, gepekeld water leggen zodat de korst week zou worden en ik deze gemakkelijk eraf kan scheuren.
Nu wel.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 22:02 schreef Holenbeer het volgende:
[..]
is er niet een wettelijke regel dat je in een dergelijk geval minimaal 3 uur uitbetaald moet krijgen? (vanuitgaande dat je oorspronkelijk wel voor 3 of meer uur ingepland was)
¤18/uur met je 19 Dat kan toch haast niet. ¤10 extra per uur zodat je na je pauze wel weer gewoon terug komt?quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Dit is ook zo'n baantje wat ik niet aan zou kunnen. Ook iets met geweten en zulks..quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.
Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.
En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.
Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel
Als je met niets doen per uur vier keer meer pakt dan leeftijdsgenoten die werk doen zoals in dit topic voorbij is gekomen heb je wel lef om het een kutbaantje te noemen.quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
dan heb ik jou wel eens zien staan denk ik, als het is waar ik denk dat het is tenminstequote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.
Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.
En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.
In de keuken lijkt mij dan leuker dan een krantenwijkjequote:Op zondag 4 augustus 2013 00:06 schreef rdwilbrink het volgende:
Mijn kutste baantje was 2 weken lang in een keuken werken in een soort verzorgingstehuis voor gehandicapte de ene keer afwassen de andere keer in de keuken zelf helpen.
Een krantenwijk was toch leuk 's ochtends een uurtje de krant bezorgen en verdiende nog best goed ook.
Volgens mij kost het zo'n ¤70 per geworven klant, afhankelijk hoeveel er al geworven zijn die dag want dan wordt de bonus hoger.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel
Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:06 schreef Ludd het volgende:
[..]
Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?
Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:21 schreef Nagelschaartje het volgende:
[..]
Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.
Sterker nog, het was een goed doel waar ik niks mee had.
En ik heb het niet alleen over mijn salaris he? Bovenop mijn salaris (gewoon minimumloon) kreeg ik commissie voor iedereen die ik zo gek kreeg om een handtekening te zetten. Die commissie was gebaseerd op het bedrag dat iemand besloot maandelijks te geven en was altijd hoger dan dat maandelijks bedrag. Dus het is letterlijk zo dat die mensen net zo goed hun eerste maandelijkse bijdrage aan mij konden geven.
Ieder goed doel dat leden op straat werft.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.
Dit was stichting alzeimer. Maar vrijwel elk doel doet dit. Je denkt toch niet dat die lui van de kliniclowns vrijwillig met zo'n neus op gaan staan?quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:33 schreef Ludd het volgende:
[..]
Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.
Ik kan wel verklaren hoe dat komt. Ten eerste: ik ben de 'nummer 2' op de lijst. Als de eerste niet kan, word ik gebeld door hem. Nu is hij er deze zomer heel vaak niet, dus sta ik ook vaak. Hij is echter een stuk ouder dan ik (26). Ik heb dus mazzel: ik kan meeliften op zijn salaris. Verder is het wel alleen op zondag ¤18,- (dubbel uitbetaald).quote:Op zondag 4 augustus 2013 10:37 schreef MichielPH het volgende:
[..]
¤18/uur met je 19 Dat kan toch haast niet. ¤10 extra per uur zodat je na je pauze wel weer gewoon terug komt?
Nu ik dit zo lees, kan ik dit zelf bevestigen. Ik heb namelijk ooit eens getekend als donateur voor stop aids now, en een donatie eenmalig doen was idd niet mogelijk. Toch jammer dat er zoveel geld aan de strijkstok blijft hangen..quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:49 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ieder goed doel dat leden op straat werft.
Oooh op die manierquote:Op zondag 4 augustus 2013 18:12 schreef Loekoe het volgende:
[..]
Ik kan wel verklaren hoe dat komt. Ten eerste: ik ben de 'nummer 2' op de lijst. Als de eerste niet kan, word ik gebeld door hem. Nu is hij er deze zomer heel vaak niet, dus sta ik ook vaak. Hij is echter een stuk ouder dan ik (26). Ik heb dus mazzel: ik kan meeliften op zijn salaris. Verder is het wel alleen op zondag ¤18,- (dubbel uitbetaald).
Verder doet de winkel waar ik voor werk, datzelfde trucje in heel veel steden. Het schijnt wel te werken. Ook ik stuur potentiële klanten regelmatig naar de winkel.
Genoeg mensen die vergeten waar ze allemaal lid of donateur van zijn.quote:Op zondag 4 augustus 2013 18:32 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat zo'n op straat geworven lid minimaal vijf jaar donateur moet blijven voor hij daadwerkelijk iets oplevert. Maar uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kosten en baten. In de enorme concurrentiestrijd tussen alle goede doelen moeten zij veel kosten maken om donateurs te werven en inkomsten te genereren. Wanneer de totale opbrengst dus iets hoger is dan alle gemaakte kosten is het verstandig om op die manier te werven. Triest dat het zo moet, maar het is niet anders. Ze houden elkaar gevangen in een soort race-to-the-bottom.
oh dat heb ik ook gedaan jaquote:Op zondag 4 augustus 2013 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb dat werk bij Streetwise gedaan, daar liepen we oa. voor www.carenederland.org
En Jump. Het jongerengebeuren van de Hartstichting.
Dat was mijn eerste vakantiebaan. Ik zal 13 zijn geweest, zo rond 1998/1999 dus. Bij een lokale ambachtelijke vleeshandel. Per volle doos van (volgens mij) 24 zakjes sate van 3 stokjes kreeg je 3 gulden. Als je heeeeel hard werkte had je aan het einde van de dag 9 of 10 dozen. Had je 30 gulden verdient voor een hele dag werk. En blij dat je was met die paar centquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:21 schreef jatochneetoch het volgende:
Werk al heel lang bij een slager en daar is best veel kut werk te doen (ook wel leuk werk). Het verschrikkelijkste is satestokjes prikken. Gelukkig hoef je niet de hele tijd het zelfde te doen. En tegenwoordig doe ik alleen maar orders en chauffeuren
Ik was het alweer vergeten, maar dit heb ik ook gedaanquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef MichielPH het volgende:
Op m'n 18e eens studentenhuizen schoongemaakt. Wel heel erg leuke sfeer, altijd leuke collega's, maar het schoonmaken was uiteraard onbegonnen werk. Het waren studentenhuizen waar soms 50, soms wel 100 buitenlanders in één gebouw woonden. Het was de zomerschoonmaak voor als er een nieuwe lichting studenten zou komen.
Oa. keukenkastjes waar de schimmel in stond. Je probeert het eerst eens met een schuursponsje, maar na een tijd ben je niet meer zo kritisch en begin je eerst alles schoon te krabben met de kaasschaaf. Als je dag 1 de keuken had schoongemaakt, ging je dag 2 de kamers afstoffen. Aan het eind van je 2e werkdag was de keuken ook alweer een terringzooi. Maar, veel lol gehad en een mooie vakantie van betaald!
Op 1 huis na. Ieder huis had een Nederlandse student die alles coördineerde en in 1 zat een gigantische bitch. Hele nare tante, deed denken aan de tante van assepoester en die dikke van weesmeisje Annie. Toen we pauze hadden, fietsten een vriend en ik naar de supermarkt en onderweg is hij geschept door een auto. Ambulance erbij gehaald. Hele fiets aan gort, hij was gelukkig helemaal in orde. Hierdoor wel een uur te laat.
Komen wij daar, alles uitgelegd en haar eerste reactie waren de legendarische woorden: Denk maar niet dat je dit uur betaald krijgt.
Groningen, exact! Waar was dat ziekenhuis? En wanneer heb je het gedaan? Voor mij 9 - 10 jaar geledenquote:Op zondag 4 augustus 2013 23:17 schreef pussywillow het volgende:
[..]
Ik was het alweer vergeten, maar dit heb ik ook gedaanWas in Groningen, oude (vaak ex-bedrijfs) panden waar internationale studenten in waren gehuisvest. Vond het op zich wel lollig werk, inderdaad leuke collega's. En inderdaad, wat een ongelofelijke teringbende maken die mensen ervan. Wij moesten bijvoorbeeld de koelkasten en vriezers uitmesten en ontdooien, dat was echt zo enorm smerig
En de keukens schoonmaken was ook echt bijna onbegonnen werk. Het was gelukkig niet alleen maar ranzig werk, we deden ook dingen als muren schilderen en bijvoorbeeld oude achtergelaten bankstellen verslepen.
Een van die panden was overigens een oud ziekenhuis, hing echt een heel naargeestig sfeertje, vond ik. Het blijft gewoon een ziekenhuis. Snap niet dat mensen daar kunnen wonen.
Tuurlijk over het algemeen is de keuken leuker. Maar als ik het ga vergelijken met dat baantje en die kranten wijk die ik gedaan dan zou ik voor die krantenwijk kiezen.quote:Op zondag 4 augustus 2013 15:11 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
In de keuken lijkt mij dan leuker dan een krantenwijkje
Lol, heeft mijn vader ook langggg gewerkt daar. hadden vroeger toffe bedrijfsfeestjes waar je als kind mee na toe mochtquote:Op maandag 5 augustus 2013 14:09 schreef Cherna het volgende:
Eind jaren 70 moest en zou ik als 16 jarige een Kreidler bromfiets hebben. Normaal deed ik altijd fruit plukken. Aardbeien, kersen, appels en peren. Maar dat verdiende niet genoeg om in de zomervakantie zoveel geld bij elkaar te krijgen zodat mijn vader een plan voor mij bedacht had.
Die werkte destijds als bankwerker bij KNP(papierfabriek). Nu heet dat Sappi. Ik kon daar als 16 jarige gaan werken op de afdeling inpakken. Dus papier dat van de snijmachines afkwam in pakken bestaande uit vellen papier van allerlei formaten inpakken per stapel en op pallets leggen. Nu was het zo dat de vaste medewerkers op die afdeling allemaal dames waren van zo rond de 24 jaar. Die per 50 minuten zo een 90 pakken inpakten. Dan werd je bij zo een meid geplaatst en dan moest je maar productie draaien. 50 min inpakken 10 min rust. En dat 8 uur. Het was er heel erg warm, en die meiden tja die hadden een partij lol en ik maar zweten. En tot overmaat van ramp hadden die meiden het over stappen, kleding kopen, en ander dames geneuzel en werd je nog vaak voor lul gezet ook. Wel op een leuke manier maar toch.
En de verhalen die je hoorde van die meiden over hun avontuurtjes waren ook wel zeer interessant moet ik je zeggen als 16 jarige in die tijd(jaren 70). Daarbij was er een voorwerker die de zaak opjoeg steeds meer pakken per uur te halen. Haalde je een dag later minder dan werden al vragen gesteld.
Desondanks heb ik er mijn hele vakantie gewerkt. Maar mijn Kreidler was binnen. (6 weken werken 1200 gulden) En ik wist dat ik nog maar wat moest gaan studeren.
Maar ik wel wel respect gekregen destijds voor alle harde werkers die dit dagelijks uitvoeren. En dat heb ik door die baan destijds nog steeds.
Jaja, ook Sinterklaas was altijd een genot als kind om dat mee te maken.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:21 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Lol, heeft mijn vader ook langggg gewerkt daar. hadden vroeger toffe bedrijfsfeestjes waar je als kind mee na toe mocht
Ja, in de schouwburg was dat toch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:22 schreef Cherna het volgende:
[..]
Jaja, ook Sinterklaas was altijd een genot als kind om dat mee te maken.
Staargebouw te Maastricht.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:23 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Ja, in de schouwburg was dat toch?
Andere KNP danquote:
Ah kijk, mijn pa in Maastricht, maar inderdaad in Nijmegen had je ook de KNP.quote:Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Andere KNP dan
Mijn vader heeft in Nijmegen gewerkt. Eerst KNP, toen KNP leykam (?) en toen inderdaad Sappi
Vleesfabriekenquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:31 schreef Dibble het volgende:
Bij een grote vleesfabriek. Er stond een grote oven. Aan de ene kant deed mn maatje het spek erin en aan de andere kant moest ik het opvangen en vervolgens centrifugeren om het spek zo van het overtollige vet te ontdoen. En dat 8 uur lang.
Niet in Den Haag voor S-o-A Mw toch? Ik groet altijd wel vriendelijk maar snap niet dat die gast dat werk volhoudt..quote:Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik moest toevallig pas nog denken aan de mensen die de was sorteren. Ik werk zelf in een woning voor mensen met een verstandelijke beperking en wij hebben dagelijks handdoeken en onderbroeken die helemaal onder de spetterpoep zitten. Wij mieteren die dingen gewoon in een plastic zak en klaar, maar moest er pas aandenken dat dat dus ook betekent dat er mensen zijn die dat uit moeten zoeken...quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:21 schreef Sneakie het volgende:
Vuile was sorteren.. soms 50 uur per week voor een loon dat lager lag dan een gemiddeld loon voor een 40-urige werkweek.. Verder werd je direct ontslagen zodra je ook maar 1 keer ziek werd, en dat gebeurde al snel met al die vuile was waar de poep,uitbraaksels,spuiten en bacteriën voorbij vlogen op een moordend tempo..
Natuurlijk een keer flink de griep gekregen en hoefde dus niet meer te komen
Je lijkt mij wel met zoveel bijbaantjes.quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:21 schreef Sneakie het volgende:
Ik weet eigenlijk niet bij welk kut baantje ik moet beginnen te vertellen
Ik zal er wel een korte samenvatting van maken.
Jammer genoeg mijn laatste jaar havo niet afgemaakt in 2002, erg dom maar daar kom ik nog op terug.
Dus dacht dan ga ik maar proberen te werken en al proberen om enigszins iets te kunnen opbouwen..
9/10 van deze baantjes waren via het uitzendbureau..
Vuile was sorteren.. soms 50 uur per week voor een loon dat lager lag dan een gemiddeld loon voor een 40-urige werkweek.. Verder werd je direct ontslagen zodra je ook maar 1 keer ziek werd, en dat gebeurde al snel met al die vuile was waar de poep,uitbraaksels,spuiten en bacteriën voorbij vlogen op een moordend tempo..
Natuurlijk een keer flink de griep gekregen en hoefde dus niet meer te komen
Industrieel reiniger.. minimumloon maar wel in een hoogoven met een spatel proberen de lijmresten te verwijderen 8 uur lang.. ik kan je vertellen dat dat zeer moeilijk gaat.. wellicht zou een drilboor een beter middel hiervoor zijn.
Verder ook de nodige fabrieken mogen meemaken (champignon fabriek, plastic fabriek, Nedcar).. Man man wat een slavenarbeid, zeker voor iemand die totaal niet goed is in 'hand' werk maar het moet hebben van 'hoofd' werk..
Het werk betaalde zwaar klote, onregelmatige werkuren, behoorlijk geestdodend werk, je werd onrespectvol behandeld omdat je maar een uitzendkracht was, en daar zit je dan als intellectueel tussen dat 'kijkbuis' volkvoor een paar luttele euro's.
Gelukkig heb ik ook imo leuker werk mogen doen, zoals de thuiszorg (wat goed betaalde, flexibele uren had, en je werk werd erg gewaardeerd), TNT-post, e.d.
Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om mijn studie weer te vervolgen aangezien de meeste uitzendbaantjes tijdelijk van aard waren en niet voldoende opleverde om in alle vaste lasten te kunnen voorzien (woonde toen al op mijzelf).
Eerst eens begonnen met mbo niveau 3 omdat ik al een aantal jaar uit de roulatie was..
Helaas niet veel geleerd, en de medestudenten waren ook niet bepaald gemotiveerd helaas.
Wel mijn diploma behaald, maar dit was toch niet bepaald wat ik voor ogen had als zijnde een baan die ik moet doen tot mijn 65+.
Hierna een 21+ toets gedaan en ben hierdoor toegelaten tot het hbo
Uiteindelijk zit ik op mijn 27e levensjaar in het 2e jaar van het hbo (software engineering) en heb ik mijn P netjes binnen 1 jaar gehaald
Natuurlijk ben ik wel redelijk oud in vergelijk met de rest van de klas, maar je bent nooit te oud om te leren zeg ik maar
Ik hoop dan ook dat in de toekomst de bovengenoemde k*tbaantjes tot het verleden behoren met een goed diploma op zak
Gadverdamme. Hebben die mensen geen luier om?quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:53 schreef fh101 het volgende:
Ik werk zelf in een woning voor mensen met een verstandelijke beperking en wij hebben dagelijks handdoeken en onderbroeken die helemaal onder de spetterpoep zitten. Wij mieteren die dingen gewoon in een plastic zak en klaar, maar moest er pas aandenken dat dat dus ook betekent dat er mensen zijn die dat uit moeten zoeken...
Het ging inderdaad om een ICT opleiding op het mbo..quote:Op maandag 5 augustus 2013 19:54 schreef Vault-Boy het volgende:
[..]
Je lijkt mij wel met zoveel bijbaantjes.
Wel knap hoor dat je toch die 21+ toets heb weten te behalen en nu een studie volgt. Laat me raden die mbo 3 opleiding was zeker een ICT opleiding?
Mij werd het ook aangeraden om een 21+ toets te doen, maar ik weet gewoon al van mezelf dat het niet gaat lukken. Ik ben volgens mij al 10 jaar uit de roulatie, en daarbij ben ik juist meer iemand om met zijn handen te werken in plaats van het vele hoofd/denk werk.
Maar nogmaals goed hoor
Begrijp ik je nu verkeerd of krijg je dus ongeveer 3 euro per uur daar? Dan betaalt het niet echt goed toch? Of zie ik het verkeerd?quote:Op zondag 4 augustus 2013 20:57 schreef TekenenVoorLeven het volgende:
Edit: Salaris ernaast gezet.
Enige echt chille vond ik krantenwijk, helaas kon ik niet elke dag die dingetjes om 16.00 ophalen en mijn depothouder elke dag op me laten wachten was geen optie. Maar erg leuk werk, je bent buiten, elke dag slechts anderhalf uur bezig, betaalt goed, je hoeft niet om te gaan met klanten noch bazen. Gemiddeld 4,46 per dag dat je bezorgt
Nope, over het algemeen gebruiken ze in deze woning gewoon de wc. Maar het gaat wat vaker dan gemiddeld misquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef Ludd het volgende:
[..]
Gadverdamme. Hebben die mensen geen luier om?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:28 schreef fh101 het volgende:
[..]
Nope, over het algemeen gebruiken ze in deze woning gewoon de wc. Maar het gaat wat vaker dan gemiddeld misOf ze smeren ermee, ook lekker!
In een spoiler, want vies.Eek, respect voor je dat je dat werk aan kan. Moest je niet kokhalzen bij het zien van hetgeen dat je in spoiler beschreef?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:28 schreef fh101 het volgende:
[..]
Nope, over het algemeen gebruiken ze in deze woning gewoon de wc. Maar het gaat wat vaker dan gemiddeld misOf ze smeren ermee, ook lekker!
In een spoiler, want vies.aw dat had ik ook, een jaar geleden. Ochtenddienst, eerste bewoner. Heb nog nooit zo hard gekokhalst...SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kon het net zelf binnen houden inderdaad, en collega's stonden ook te kokhalzen ja.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:30 schreef Ludd het volgende:
[..]
Eek, respect voor je dat je dat werk aan kan. Moest je niet kokhalzen bij het zien van hetgeen dat je in spoiler beschreef?
Totaal offtopic, maar ik vind het leuk dat jij het over bewoners hebt. Het valt mij altijd op dat mensen die in de (gehandicapten)zorg werken het altijd hebben over cliënten. Dat vind ik zo'n vreemde term.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:30 schreef Mirjam het volgende:
[..]
aw dat had ik ook, een jaar geleden. Ochtenddienst, eerste bewoner. Heb nog nooit zo hard gekokhalst...
Ik ben dan wel niet Mirjam, maar ik wissel het meestal ook af, net zoals veel collega's dat doen. Clienten is een beetje van de oude stempel, terwijl bewoners wat meer richting inclusie gaat, waar de overheid ook steeds meer naar toe wilquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:
[..]
Totaal offtopic, maar ik vind het leuk dat jij het over bewoners hebt. Het valt mij altijd op dat mensen die in de (gehandicapten)zorg werken het altijd hebben over cliënten. Dat vind ik zo'n vreemde term.
hangt van de locatie en instelling van de instelling (quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:
[..]
Totaal offtopic, maar ik vind het leuk dat jij het over bewoners hebt. Het valt mij altijd op dat mensen die in de (gehandicapten)zorg werken het altijd hebben over cliënten. Dat vind ik zo'n vreemde term.
Mijn fout, dat is het standaard 'vergoeding bezorging', daar krijg je nog een bedrag overheen afhankelijk van het aantal kranten dat je bezorgt en insteek. Bij elkaar sprokkelde ikzelf ongeveer 170 euro in een maand bij elkaar, 24 dagen in een maand bezorg je (geen zondagen), dus ongeveer 7 euro per dag.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:08 schreef Operc het volgende:
[..]
Begrijp ik je nu verkeerd of krijg je dus ongeveer 3 euro per uur daar? Dan betaalt het niet echt goed toch? Of zie ik het verkeerd?
Ah vandaar, ik snap het.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:52 schreef TekenenVoorLeven het volgende:
[..]
Mijn fout, dat is het standaard 'vergoeding bezorging', daar krijg je nog een bedrag overheen afhankelijk van het aantal kranten dat je bezorgt en insteek. Bij elkaar sprokkelde ikzelf ongeveer 170 euro in een maand bij elkaar, 24 dagen in een maand bezorg je (geen zondagen), dus ongeveer 7 euro per dag.
Het lijkt alsnog vrij weinig, omdat het ong. 4,70 per uur betaalt, maar ondanks dat andere baantjes beter betaalden kunnen ze niet tippen aan kranten bezorgen in ruime zin.
Zet mij ook weer aan het denken, om misschien toch maar weer eens de schoolbanken in te gaan, alleen met een gezit lijkt me dat vrij lastig.quote:
Dat heb ik een paar keer gedaan. Uit wanhoop weliswaar, omdat ik anders mn rekeningen niet kon betalen. Echt ongelofelijk ondankbaar kutwerk is dat.quote:Op zondag 4 augustus 2013 14:55 schreef Poesopstokje het volgende:
Had Undercover in NL niet eens een reportage over kaartverkopers voor goede doelen? Of iemand anders.. Het ging er in ieder geval om dat die jochies zelf het geld mochten houden en een deel moesten afstaan aan hun ''baas''. Hele vreemde constructie..
Ach, ik ben er nu al bijna een jaar vanaf.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Radioslut![]()
Ik heb met je te doen.. Dit lijkt me toch wel een van de meest klote baantjes die je kunt hebben..
Heel triest.. Ze zouden zulke mensen goed moeten aanpakken! Sowieso alle ''goede doelen'' waar teveel aan de strijkstok blijft hangen, asociaal..quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:12 schreef RadioSlut het volgende:
[..]
Ach, ik ben er nu al bijna een jaar vanaf.![]()
Heb het 3 keer gedaan en daarna ben ik de laan uitgestuurd omdat ik te weinig had verkocht
En er was dus ook iemand die die tapes moest afluisteren en overtypenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:13 schreef Ludd het volgende:
Ik heb toen ik studeerde een bijbaantje gehad als verkeer-teller. Dan moest je rond kwart over 4 's ochtends ergens verzamelen en werd je ergens langs de snelweg gedropt. Hier moest je dan een hele dag lang kentekens van auto's die voorbij raasden inspreken op een taperecorder.
Dat verdiende overigens wel heel erg goed, je kreeg cash netto per opdracht cash betaald; dus niet per uur.
Ja, klopt, voor dat werk kon je ook inschrijven. Dat was echter meer structureel bijvoorbeeld een vaste avond in de week. Het tellen was meer op projectbasis.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:17 schreef Isabeau het volgende:
[..]
En er was dus ook iemand die die tapes moest afluisteren en overtypen
jij bent gewoon luiquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:45 schreef CoExist het volgende:
Ik was niet zo van de bijbaantjes eigenlijk... was ook niet zo nodig bij ons thuis. Hieronder toch ff mijn ervaringen.
Toen ik 13 (1993) was heb ik eens gewerkt voor Media Expresse. Ik moest op zaterdagochtend de Donald Duck, Margriet, Libelle en andere weekbladen bezorgen. Na 4 weken kwam ik er achter dat ik liever zaterdag ochtend lui op de bank lag met mijn eigen Donald Duckje.
Van mijn 15e tot 16e (1996) heb ik wat ingevallen als zaterdag kracht bij een videotheek. Was op zich wel leuk werk. Beetje lullen over films en videobanden terug spoelen enzo. Mocht ook altijd nieuwe films mee naar huis nemen om ze aan te raden aan klanten.
007 James Bond Goldeneye was net uit en die film werd de hele dag afgespeeld. Ik kan die scene in die stripclub van Valetin Zukovsky nog dromen. "Standddd byyy yourrrrr mannnnn"
Nadeel was dat er ook een hoop porno werd gekocht. Liep je weer naar het magazijn om de videocassette te pakken en keek je op de doos zag je 2 kerels elkaar pijpen...![]()
Het minste wat ik heb gedaan heb, was toen ik een jaar of 17 (1997) was. Mijn broertje van toen 13 had een krantenwijk overgenomen van een vriend die op vakantie was ofzo. Niet wetende wat voor zwaar werk het was. Op last van mijn ouders moest ik hem dus mee helpen. 2 weken lang (6 dagen per week) moesten we dus het dagblad van mijn woonplaats bezorgen, dat was echt kut! Zwarte vingers van die gore inkt en het regende klachten van abonnees.
Van het geld heeft 'ie toen wel Tomb Raider voor de PSX gekocht, dus dat was wel tof.
Daarna geen bijbaantjes meer gehad.
Ik vind tijdschriftjes en kranten bezorgen en in een videotheek werken niet echt te vergelijken met de meeste andere echte kutbanen in dit topicquote:
Oh sorry hoor!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:57 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind tijdschriftjes en kranten bezorgen en in een videotheek werken niet echt te vergelijken met de meeste andere echte kutbanen in dit topicDat is meer een opsomming van 'welke bijbaantjes heb jij gehad'.
Groningse mosterdquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:33 schreef Raphaelo het volgende:
Mosterdfabriek in groningen... De lucht alleen al was totaal niet om te harden...
Ik vond krantenwijk echt geweldig, was me echt op het lijft geschreven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:16 schreef CoExist het volgende:
[..]
Oh sorry hoor!
Ik vond die krantenwijk anders een behoorlijke kutbaan. Al staat het natuurlijk niet in verhouding tot de andere kutbanen die ik in dit topic lees.
Ja hahaha herkenbaar, maar van mij had me ook zoiets verteld.. Gawd ..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:19 schreef DiRadical het volgende:
[..]
Groningse mosterd![]()
![]()
Maar als je de hele dag in de lucht zit, lijkt me dat niet prettig idd.
Voor mij was het ergste de varkenslachterij.
Het was maar een kleintje, maximaal 2200 varkens per dag, met 1 slachtbaan.
Het was er warm, vochtig en bloederig.
Zelfs de koelcel was warm in de middag, niet zo gek met al die warme lichamen.
Het ergste was reuzel trekken. Daar was een paar jaar later en machine voor, maar eerst nog niet.
De varkens waren al 'leeg' en in de lengte door midden gezaagd.
Aan de binnenkant van de ribbenkast zit een vlies met vet.
Die moest je met je duim een beetje losmaken, verder lostrekken zodat je het met 1 hand goed vast kon houden. Daarna in 1 ruk alles er uit trekken en in een bak te gooien.
Dat dan 2 keer per varken.
Ik hield het een halve dag vol, daarna was ik kapot en kreeg ik een ander klusje.
De zon scheen ook precies door de dakramen op die plek, de warme varkens en het warme water deden de rest. Dan de rest van de dag maar de koelcel in.
Ander klusjes als merg zuigen (met een soort stofzuiger het merg uit de wervelkolom opzuigen), levers ophangen of varkens sorteren in de koelcel waren een stuk prettiger.
En dan heb ik niet eens in het "darmen hok" gewerkt![]()
En dat zal grotendeels nog steeds zo gaan, dan weet je het als je de volgende keer een varkenslapje eet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |