abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129551322
Iedereen heeft vast wel een (bij)baantje gehad waar gewoon echt álles kut was. Collega's, werksfeer, werkomstandigheden, loon etc.

Spui je gal! Ik ben benieuwd naar alle ervaringen :)
pi_129551346
TS begint!
pi_129551354
Mijn eerste bijbaantje was op m'n 16e; ik ''werkte'' als autistische puber onder een PGB. Wat ik deed? Oppassen op 3 nóg autistische kinderen :')
Ze deden niets anders dan rellen, slaan, schoppen, schreeuwen. Ontiegelijk ontregeld. Ik kwam er elke dag weer bont en blauw weg.
Na een paar weken ben ik ontslagen, ik vermoed dat ze een nannycam hadden :P
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:24:05 #4
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_129551360
Callcenterwerk voor de Postcode Loterij ;(

Na 4 maanden belde ik weer een keer voor de planning en kreeg ik te horen dat ik niet meer in het systeem stond. Toen vond ik het ook wel weer mooi geweest. Geld verdient voor een televisie en rokkostuum dus kon er weer een jaartje tegenaan.
pi_129551370
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:24 schreef Scuidward het volgende:
Callcenterwerk voor de Postcode Loterij ;(
Hoevaak ben je uitgescholden?
pi_129551386
Hmmm op het moment dat ik bij een bedrijf werkte overleed mijn vader. Ik was nog geen 3 dagen thuis om dingen te regelen, belde het bedrijf me op. Geen gecondoleerd of wat dan ook. Ze vroegen wanneer ik weer terugkwam want het had al lang genoeg geduurd....
pi_129551387
Orders picken in een vriescel waar het -28 was.
ze zijn fucking nice.
  Moderator woensdag 31 juli 2013 @ 18:25:21 #8
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_129551402
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef PeterPastoor het volgende:
Hmmm op het moment dat ik bij een bedrijf werkte overleed mijn vader. Ik was nog geen 3 dagen thuis om dingen te regelen, belde het bedrijf me op. Geen gecondoleerd of wat dan ook. Ze vroegen wanneer ik weer terugkwam want het had al lang genoeg geduurd....
Dat is geen kut baan maar een ontiegelijke kut baas :X
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:26:19 #10
203089 Scuidward
pi_129551412
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Elk uur wel een keer denk ik (8 uur per dag voor een weekje, anders 12 uur per week). Maar op zich was de aanbieding niet verkeerd. Ook mensen die dan een juridische discussie gaan voeren of mensen die gelijk het nummer geven van de complete familie. Toen ik een opa aan de lijn kreeg die als postcode zijn huisnummer etc. gaf heb ik ook opgehangen, dat ging te ver.
pi_129551459
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:26 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Elk uur wel een keer denk ik (8 uur per dag voor een weekje, anders 12 uur per week). Maar op zich was de aanbieding niet verkeerd. Ook mensen die dan een juridische discussie gaan voeren of mensen die gelijk het nummer geven van de complete familie. Toen ik een opa aan de lijn kreeg die als postcode zijn huisnummer etc. gaf heb ik ook opgehangen, dat ging te ver.
De aanbiedingen zijn nooit goed, dat weet je toch? ;)
Waarom ben je er uberhaupt gaan werken?
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:28:49 #12
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129551475
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:23 schreef Poesopstokje het volgende:

Na een paar weken ben ik ontslagen, ik vermoed dat ze een nannycam hadden :P
:o :')
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:29:11 #13
203089 Scuidward
pi_129551490
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:27 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

De aanbiedingen zijn nooit goed, dat weet je toch? ;)
Waarom ben je er uberhaupt gaan werken?
Ik had geld nodig, simpel als dat. Ik zocht wat en van de vele baantjes was dit degene waar ik op gesprek mocht komen en zoals ik in mijn 1e post als edit al aangaf, ik had het geld nodig. En ik was een student van 19. Het kon erger natuurlijk en van te voren had ik het ook onderschat. Aanbieding was een maand gratis meespelen.

Nu al bijna 2 jaar een topbaan voor een student dus nu is het goed :+ (Horeca warenhuis).
pi_129551507
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:28 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:o :')
Ik heb eens een hele ochtend de jongste van tweeënhalf onder de tafel laten zitten omdat ik niet met hem kon omgaan. Heb zelf tv gekeken.
Dus ja, zou me niets verbazen..
pi_129551524
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ik had geld nodig, simpel als dat. Ik zocht wat en van de vele baantjes was dit degene waar ik op gesprek mocht komen en zoals ik in mijn 1e post als edit al aangaf, ik had het geld nodig. En ik was een student van 19. Het kon erger natuurlijk en van te voren had ik het ook onderschat. Aanbieding was een maand gratis meespelen.

Nu al bijna 2 jaar een topbaan voor een student dus nu is het goed :+ (Horeca warenhuis).
Nee oké, vind het wel een goed ding dat je alles wou aanpakken ;)
Maar na die maand zit je vast wel ergens aan vast. Of je moet verschrikkelijk veel moeite doen om er weer af te komen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:31:15 #16
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_129551548
Bij een grote vleesfabriek. Er stond een grote oven. Aan de ene kant deed mn maatje het spek erin en aan de andere kant moest ik het opvangen en vervolgens centrifugeren om het spek zo van het overtollige vet te ontdoen. En dat 8 uur lang.

:')
*Hosselcopter*
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:31:28 #17
203089 Scuidward
pi_129551559
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee oké, vind het wel een goed ding dat je alles wou aanpakken ;)
Maar na die maand zit je vast wel ergens aan vast. Of je moet verschrikkelijk veel moeite doen om er weer af te komen.
Ja dat zat wel in mijn achterhoofd ja. Voor niks komt de zon op, maar dat heeft elk lid van die loterij.
Don't shoot the messenger dacht ik altijd maar. En jouw baan klinkt ook wel kut. Nu wel tevreden?
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:33:31 #18
197851 Raphaelo
AnimeFreak!
pi_129551602
Mosterdfabriek in groningen... De lucht alleen al was totaal niet om te harden...
pi_129551605
Heb twee baantjes gehad. Folderwijk en op dit moment in een kas, met daarbij een schuur waar de producten worden ingepakt. Ik sta gelukkig niet zovaak in de kas dus is het goed vol te houden, maar zou je dat wel dag in dag uit moeten doen is het toch wel een kutbaan.
pi_129551606
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:31 schreef Scuidward het volgende:

[..]

Ja dat zat wel in mijn achterhoofd ja. Voor niks komt de zon op, maar dat heeft elk lid van die loterij.
Don't shoot the messenger dacht ik altijd maar. En jouw baan klinkt ook wel kut. Nu wel tevreden?
Beste baan van de wereld (en de meest erge wat je op Fok kunt verkondigen...)
Huismoeder O+
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:34:29 #21
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129551621
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik heb eens een hele ochtend de jongste van tweeënhalf onder de tafel laten zitten omdat ik niet met hem kon omgaan. Heb zelf tv gekeken.
Dus ja, zou me niets verbazen..
:'0 !
pi_129551640
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

:'0 !
Ik ben er niet trots op :')
Maar wat wil je.. wie huurt er nou een 16 jarige in om op 3 zwaar autistische (agressieve kant; ODD, MCDD etc) te passen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 18:35:37 ]
  woensdag 31 juli 2013 @ 18:35:44 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_129551654
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:35 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ik ben er niet trots op :')
Maar wat wil je.. wie huurt er nou een 16 jarige in om op 3 zwaar autistische (agressieve kant; ODD, MDD etc) te passen?
goedkope ouders :')
pi_129551669
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:35 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

goedkope ouders :')
Gratisss! PGB hè. Ik kreeg 8,50 per uur. Minimumloon was toen iets van 2,50
pi_129552062
Al mijn banen. :')

Okeej, nu serieus: Ik heb 1 dag in een kledingfabriek gewerkt en ben daar halverwege de dag van ellende weggegaan. Verschrikkelijk werk.

Voor de rest wel leuke baantjes gehad, heb van alles gedaan.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
pi_129552279
Pogen telefonische enquetes af te nemen :') ben na twee dagen gestopt.

50% van de gesprekken liep ongeveer zo:

'Met Achterberg'
'Hallo, spreek ik met meneer Achterberg?'
'Achterberg? Nee, die woont hier niet.'
'Oh, dan ben ik verkeerd verbonden, mijn excuses. Een prettige dag verder.'

of

'Ik bel namens St..'
'IK STA GODVERDOMME IN HET BELMENIETREGISTER IK KLAAG JE AAN GODVERDOMME BLABLALBALBLA'

Vervolgens zette ik ze gewoon in het systeem als 'call back' ~O>

Tijdens een enquetevraag begon ook iemand over de oorlog in Bosnië, dan sta je ook met je bek vol tanden :')
  PR/Manusje van alles woensdag 31 juli 2013 @ 18:58:57 #27
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_129552383
aan de lopende band bij het magazijn van Scapino. :') na 2 dagen ben ik maar opgestapt. Daar moet je echt debiel voor zijn, om dat vol te kunnen houden. Vooral schoenendozen van de lopende band af pakken en in karretjes zetten die dan in de vrachtwagens gaan. :D :')
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_129552405
Oja en ook m'n outboundbaantje was verschrikkelijk. Ik kan gewoon écht NIET verkopen. Haalde nooit de targets, mocht blij zijn als ik in 4 uur één verkoop deed.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  Donald Duck held woensdag 31 juli 2013 @ 19:02:11 #29
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_129552497
In een snoepfabriek, was bedoeld als vakantiebaantje voor een paar weken. Het werd maar nauwelijks een dagje uiteindelijk. Mijn taak: een lopende band in de gaten houden en snoepjes (nougat blokken) die niet goed van elkaar gescheiden waren door de machine alsnog handmatig van elkaar breken.
Gruwelijk eentonig, simpel werk. Maar het ergste was de werkhouding: constant gebogen staan. Dus na een paar uur had ik het wel weer gezien.
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_129552575
Ik heb een tijdje als bijbaan in een drukkerij gewerkt. Niet lang volgehouden; man, wat was dat geestdodend werk. Denk aan: aan een lopende pand staan waar pakketjes met folders met 300 km/h voorbij vliegen, en jij moet op elk pakketje een kaartje leggen. Dat gaat misschien 2 minuten goed en dan komt de klad erin, mis je er een aantal en moet de machine weer stoppen. Om nog maar te zwijgen over het feit dat die machine sowieso elke 5 minuten vast liep, waarna het een eeuwigheid duurde voordat dat ding weer kon worden opgestart. En als je daar dan eindelijk van af was kon je stapeltjes gaan maken van folders die vervolgens geplastificeerd werden, of stapels pakketjes op pallets leggen.

Pauzes waren er nauwelijks en werden aangekondigd met een soort sirene. Iedereen sjokte dan schaapachtig naar de kantine en exact 15 minuten later ging de sirene weer en begon het feest weer. De hele dag sta je tussen de herrie van alle machines en de mensen die er werkten hadden, op wat collega-studenten na, zo'n beetje het IQ van een vuilniszak. Dat moet je volgens mij ook echt hebben om dat werk dag in, dag uit vol te houden. De enige manier waarop je de hele dag tussen een stel zwakbegaafden kunt staan zonder uit het raam te springen is om zelf ook zwakbegaafd te zijn :P
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
pi_129552616
Koude acquisitie verkoop van werkhandschoenen _O-
Mocht ik allemaal garagebedrijven en weet ik veel afbellen om te vragen of ze interesse hadden in varkensleren handschoenen. Schrok me wild toen iemand zei dat-ie wel eens een doosje wilde proberen :D
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:06:36 #32
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_129552674
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:02 schreef __Saviour__ het volgende:
In een snoepfabriek, was bedoeld als vakantiebaantje voor een paar weken. Het werd maar nauwelijks een dagje uiteindelijk. Mijn taak: een lopende band in de gaten houden en snoepjes (nougat blokken) die niet goed van elkaar gescheiden waren door de machine alsnog handmatig van elkaar breken.
Gruwelijk eentonig, simpel werk. Maar het ergste was de werkhouding: constant gebogen staan. Dus na een paar uur had ik het wel weer gezien.
Geen discipline heet zoiets. Luie mensen ;(
pi_129552678
Leden van goede doelen bellen om ze met een of andere schijnheilig praatje over te halen om meer te gaan doneren. Vakantiewerk, maar na twee weken hard weggerend.
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:10:20 #34
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_129552794
Blikjes uit dozen halen, controleren of er een tht opstond, en vervolgens in traytjes laden. Man man man. ;(
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:11:07 #35
107525 Caithlinn
Still me....
pi_129552819
Ooit een avond gewerkt bij het wildbuffet van een bekend restaurant in de buurt van Apeldoorn (die toekan). De gasten betaalden zich scheel en ondertussen zag ik in de keuken de muizen over het eten lopen, gadverdamme. Nooit meer teruggegaan naar dat restaurant en ik boycot de hele keten :r
Be the kind of woman that when your feet hit the floor each morning the devil says; "oh crap, she's up"
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:17:13 #36
58948 Daboy
ModelBeleggen
pi_129553034
Asperges steken, dat heb ik 4 uur volgehouden en ben toen weggegaan, heb niet eens mijn geld opgehaald toen.
pi_129553175
Werk al heel lang bij een slager en daar is best veel kut werk te doen (ook wel leuk werk). Het verschrikkelijkste is satestokjes prikken. Gelukkig hoef je niet de hele tijd het zelfde te doen. En tegenwoordig doe ik alleen maar orders en chauffeuren :)
pi_129553276
Ooit een dag gewerkt bij een of ander bedrijf dat dingen verpakte. Was er een actie van de Grolsch met 2 dienbladen en een aantal blikken bier. Was er van een hele partij een probleem met de lipjes van de blikken bier. Dus moesten uit al die pakketten de foute bierblikken worden verwisseld met goede blikken. Dit alles in een loods waar het pak hem beet 40 graden was (zomerbaantje) met vaste medewerkers die niet zouden misstaan kampcommandant in '40 - '45. Enorme slavendrijvers.
DIe dag begonnen we met een man of 20. Tijdens de lunchpauze zijn er al een paar afgehaakt en de volgende dag zijn er geloof ik nog 3 aan het werk gegaan. Ik heb gebeld dat het toch echt eens en nooit weer was.
A mind with a heart of it's own
pi_129553319
Werken als uitzendkracht bij Nationale Nederlanden.
Heb daar geleerd dat ik nooit maar dan ook never nooit meer bij zo'n groot bedrijf wil werken. Leek wel zo'n verdomd Indiaas kastenstelsel: als een stuk oud vuil behandeld worden, want je bent maar een uitzendkracht en dan zit je dus in de laagste kaste. Ik stond een keer te praten met iemand (kende diegene via via, kwam er tegen op de gang dus ff babbeltje gemaakt) en ze bleek dus een of andere speciale manager te zijn, kwam mn afdelingshoofd later naar me toe hoe ik als uitzendkracht, zo maar met haar durfde te praten. Doe eens ff normaal zeg.
Tel daarbij het geestdodende werk op wat ik moest doen (ik had twee computer schermen en ik moest in het ene scherm het pdfje openen en het polisnr opzoeken, het behorende mapje opzoeken in het andere scherm en dan het pdfje in het mapje slepen....en dat de hele dag door |:( ). Ik was zo blij dat het maar tijdelijk was!

Ik geloof dat ik dat van maart tot half juli heb gedaan, het voelde iig een stuk langer. Maar goed was wel weer een ervaring en een leermoment.
  woensdag 31 juli 2013 @ 19:42:45 #40
375626 WillemMiddelkoop
Aex eind dit jaar onder 200
pi_129553818
's Nachts in een halfdonkere schuur kippen vangen en dan onthoofden... (toen begreep ik pas de uitdrukking rennen als een kip zonder kop...). Verdiende wel 25 gulden per uur en dat op m'n 16e.
pi_129554234
Vakkenvullen. En dat viel eigenlijk nog best mee. Verder nooit echt een kutbaantje gehad.
Op dinsdag 29 januari 2013 17:07 schreef Gulmez het volgende:
ALS ZE MIJN ZUSJE ZOUDEN BEDREIGEN WAT ZOU JIJ DOEN IK GA ME ZUSJE NIET KAPOT LATEN ZIEN GAAN snap dat
pi_129554506
Twee slecht...

Allereesrst in een callcenter. Op een dag had ik ineens 6 verkopen binnen een uur (x maanden gratis kranten). Bleken ze me het verkeerde script te hebben gegeven, met verkeerde aanbieding. Kon ik ze weer terugbellen. Na twee weken niet terug gekomen

Daarnaast in een kas, rozen knippen. Had het daarvoor al twee jaar gedaan, totdat ze failliet gingen, was te doen. Bij de nieuwe werkgever konden we eerst 3 weekenden alles oude eruit halen. Alles in het middenpad gooien, terwijl een buldozer op vollevaart er langs denderde. Levensgevaarlijk. Daarbij hadden ze hangende karretjes welke het gewicht niet aan konden. Halverwege de dag ben ik zo vertrokken, nooit terug gekomen. Inde avonde belde de eigenaar nog naar mijn ouders (ik was 17). Dat had hij beter niet kunnen doen.
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:09:03 #43
298362 Lollertrolle
Wilt je in zijn kooi
pi_129554679
Dit is een leuk topic
pi_129555043
Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien :')

Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.
Dat mochten wij dus bij zo'n 40 graden er allemaal uitklauwen :')

Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk had :') De ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 31-07-2013 20:19:57 ]
pi_129555082
Bollenpellen is ook de enigste kutte baan die ik heb gehad!
pi_129555268
@ Poesopstokje: wat érg. Getver.

@ Topic: Bij een broodwinkeltje op het station. Pak 'm beet tot 19.00 uur 's avonds niets doen (want veel klanten kwamen er niet), elke klant een kop koffie aansmeren (als 'ie dat wil, vraagt 'ie daar zelf wel om, toch?) en dan in een halfuurtje jezelf de pleuris werken om alles schoon te maken. Daarna kreeg je niet meer uitbetaald. Het schoonmaakwerk was goed voor 1,5 uur.
De manager was echt een vreselijke control freak (ik ook, maar ik kon er bij hem niet tegen).
Hoe ik ook aanbood om de toonbank of het luik een keer schoon te maken, de boel te spiegelen, netjes te maken, whatever, gewoon iets anders doen waarbij ik wel in het zicht van klanten stond (vertel dan zelf maar wat ik kan doen als het niet goed is wat ik aanbied): ik mocht niets. Alleen maar klanten helpen (die er gewoon nauwelijks waren). De tweede werkdag mocht ik ook nog niet leren hoe ik broodjes moest klaarmaken, dus het bleef bij staan en niets doen. Het was ook nog eens superkoud in de stationshal.

Na die tweede werkdag ben ik weggegaan. Sorry hoor, maar ik ga niet betaald koulijdend uit mijn neus staan vreten.
pi_129555286
Het ergste wat ik ooit denk ik heb gedaan is het verwijderen van grondmarkeringen in een magazijn met een soort lang plamuurmes. Deze markeringen waren aangebracht om routes en parkeerplekken aan te geven van de karren in het bloemenmagazijn.
Liefde en infectie
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:29:56 #48
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_129555437
Rozen plukken in een hete kas op zondagochtend. Verder nooit echt kutwerk gehad, maar ben dan ook niet zon zeur
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_129555558
Vorige zomer een dagklusje gedaan bij een boekbinderij. De hele dag aan een lopende band staan en zo'n kaartje met meer informatie over de schrijver of meer boeken van de uitgever in het boek stoppen, je kent het wel. Ik heb nog dagenlang last gehad van m'n schouders en dat specifieke boek wat de hele dag voorbij kwam, kan ik nog niet zien :') Oh, en het uitzendbureau wist dat de collega en ik alleen over ov-vervoersmogelijkheden beschikten, bleek er 's avonds geen bus meer te gaan naar het station.

En een jaar lang outbound gebeld. Geen idee hoe ik dat heb vol gehouden en m'n targets haalde ik ook meestal maar ternauwernood. Ging er weg net voordat ze een stevige boete kregen, zag het al wel aankomen :')
Live for now, forget forever
pi_129555742
Lopende band werk is hier niet zo'n succes hoor ik wel :D

Heb ook nog in een spuitbussen-fabriek gewerkt. Orderpicken en zulks. Er was eens geen werk, toen moest ik tussen de Caparis mensen doosjes vullen met spuitbussen.
We stonden met 6 mensen op een rij, iedereen had 1 spuitbusje die je in de doos deed, vervolgens werd de doos opgeschoven naar de volgende :')
Anderhalf uur volgehouden, toen ben ik naar huis gestuurd. Gebrek aan motivatie, werkweigering, zulke dingen. De week erna ben ik ontslagen :')
pi_129556151
Toen ik 18 was, aangenomen bij een groothandel voor dierenbenodigdheden. Zou er komen om te gaan orderpicken, en reachtrucken. *O*
Kom ik daar, zitten er een stuk of 8 polen op een stoel een beetje te lamzakken. -O-
Teamleider komt na me toe, en zegt ben jij die en die? Ik zeg ja. :)
Ik denk, nu word ik voorgesteld, en krijg een rondleiding. :D
Mooi niet dus. Kon gelijk gaan opruimen, dozen scheuren, vegen, troep zoeken en opruimen. :{

Ik zeg tegen die kerel, wanneer is het koffiepauze? Zegt hij, half 10. c_/
Ik zeg mooi, kan ik dan even sigaretten gaan halen hier achter bij de texaco? Geen probleem, maar wel binnen een kwartier terug. :Y
Ben nu 14 jaar verder en moet nog terugkomen met mijn sigaretten :') :{w
  woensdag 31 juli 2013 @ 20:47:03 #52
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_129556242
Vakantiewerk in een kartonnage fabriek. Om de 10s "katjick" en dan lag er weer een bloedheet geperst stuk tetra-pak voor me die ik dan vervolgens op een pallet mocht stapelen.
Er is volgens mij geen betere methode om iemand te motiveren toch een vervolgstudie te kiezen dan ze een tijdje achter een lopende band te laten werken die net iets te snel afgesteld staat :)

Ook nog eens gewerkt in een chemische fabriek in ploegendienst waar mijn enige taak was "loop eens in de anderhalf uur naar de 3e verdieping en gooi het emmertje onder dat kraantje leeg". Dat was letterlijk mijn enige opdracht. Dan duurt een nachtdienst laaaang.. Maar he! Dat verdiende wel prima!
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
pi_129556252
Vroeger in de jaren '90 heb ik als vakantiebaantje een paar weken bij een deurenfabriek gewerkt.
Ik stond met een vaste werknemer bij een machine die de losse planken en zo aan elkaar vast lijmde en in elkaar geperst werden tot een deur.

Mijn taak was dan om de lijm die door het persen uit de naden kwam met een kwastje en een doek te verwijderen :') 8 Uur per dag, dag in, dag uit :r
Ik begreep toen waar de uitdrukking 'zo gek als een deur' vandaan moet zijn gekomen. Geestdodender werk kan ik me niet voorstellen. Gelukkig ging ik 3 weken later op vakantie.

Een jaar later werkte ik in de vakantie bij een bedrijf die school- en kantoormeubels maakte. Leuk bedrijf, waar ik enkele jaren achter elkaar vakantiewerk heb gedaan op de verschillende afdelingen.

Minder leuk was de metaal afdeling, waar ik ook een aantal weken heb gestaan. Daar moest ik dag in dag uit metalen buizen machinaal slijpen. Vele, vele duizenden buizen per dag en continue dezelfde beweging :')

Het enige voordeel was toen wel dat je op je werkplek mocht roken tijdens je werkzaamheden.
Nu is dat onvoorstelbaar. Gelukkig rook ik nu ruim 3 jaar niet meer.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:00:27 #54
381159 loveyoulongtime
bloedpompbiscuit
pi_129556934
Mwah heb vanalles gedaan en van dat alles geleerd mijn huidige goeie baan te koesteren... Haringen schoonmaken, verdiende 25ct per stuk en deed er na een week 120 per uur, was wel lekker verdienen maar die geur kreeg je niet meer weg.

Bij bomenkweker in de kou en de blubber bomen uitgraven en in potten zetten voor de verkoop.
Bij plantenkweker plantjes op de lopende band omstekken.
Bij bedrijf dat een soort doorvoeren voor schoorstenen maakt de hele dagen parkers in die dingen staan douwen.
Als seizoensbaan als reisleider gewerkt (wat kom je dan een dom volk tegen, gelukkig met collega's wel leuk)
Bij luchtbehandelingsbedrijf luchtkanalen aangelegd.

en eigenlijk nog wel meer, maar dat was allemaal tot mijn 20e. Nu al vele jaren een fijne baan
Lach met een schone bips
pi_129557218
Toen ik 13 en 14 was heb ik die zomers bollen gepeld. 8 uur per dag, 6 dagen per week op een krakkemikkig stoeltje aan een tafel zitten die vol lag met bollen en om de zoveel tijd werden er nieuwe bijgestort. Op een gegeven moment had ik een dag vrij en zat ik op het strand, zag ik nog steeds bollen voorbij komen :')

Het betaalde geen ene zak; 1.25 per kistje waar je ongeveer een uur over deed (later was ik wel wat sneller). Pauze was een bekertje fris dat we aan tafel kregen en dus binnen een minuut onder het stof zat, en 's avonds als je je neus snuitte kwam er ook alleen maar zwart uit :X Pauze met drinken duurde ongeveer 5 minuten want je wilde zo snel mogelijk door om toch wat te verdienen. Tussen de middag wel even een uurtje naar huis om te eten, dat dan weer wel.

Om de rotte bollen en wormen nog maar niet te noemen...
pi_129557651
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:05 schreef fh101 het volgende:
Toen ik 13 en 14 was heb ik die zomers bollen gepeld. 8 uur per dag, 6 dagen per week op een krakkemikkig stoeltje aan een tafel zitten die vol lag met bollen en om de zoveel tijd werden er nieuwe bijgestort. Op een gegeven moment had ik een dag vrij en zat ik op het strand, zag ik nog steeds bollen voorbij komen :')

Het betaalde geen ene zak; 1.25 per kistje waar je ongeveer een uur over deed (later was ik wel wat sneller). Pauze was een bekertje fris dat we aan tafel kregen en dus binnen een minuut onder het stof zat, en 's avonds als je je neus snuitte kwam er ook alleen maar zwart uit :X Pauze met drinken duurde ongeveer 5 minuten want je wilde zo snel mogelijk door om toch wat te verdienen. Tussen de middag wel even een uurtje naar huis om te eten, dat dan weer wel.

Om de rotte bollen en wormen nog maar niet te noemen...
Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?
  woensdag 31 juli 2013 @ 21:34:27 #57
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_129558690
Leuk topic!

Okee, in een vorig leven, toen de banen net zo voor het opscheppen lagen als nu ( eind jaren 1980 :{ ), heb ik ooit een baan aangeboden gekregen als "directiesecretaresse" bij een nogal stoffige semi-overheidsinstelling. Er werd me verteld dat ik leiding moest gaan geven over één secretaresse. Dat vond ik al vreemd om te horen, want doorgaans als je met z'n tweeën een secretariaat bemant, dan werk je gewoon samen, òf degene die daar al zit is je 'leidinggevende', want die zit er immers al een tijdje, en jij bent de nieuwkomer.

Anyway, al snel bleek wat er aan de hand was: de al aanwezige secretaresse, een lief maar oliedom oud vrouwtje dat er al jaaaaaaren zat, kon werkelijk he-le-maal niks. Zelfstandig de correspondentie afhandelen? WUT? Foutloos Nederlands? Te moeilijk. Een fax bedienen? (ach dat ding stond er pas 20 jaar :') )? Geen idee! Het archief beheren? Archief? Je bedoelt de hoarders-kelder, drie verdiepingen lager, waar de dozen tot aan het plafond opgestapeld lagen? enzovoorts, enzovoorts... :X
Nou kon dat dametje prima koffie zetten, dus ik dacht, okee, leuke uitdaging. Verder zal ik haar er voornamelijk op uitsturen om postzegels te kopen en de broodjes te halen, dat was het plan dus.

Totdat ik er achter kwam dat ze maar liefst drie keer zoveel verdiende geld ontving als ik!
Commentaar van 'het management', toen ik mij aldaar na een drietal weekjes met wat kritische vragen aandiende: "ja, we weten dat ze niks kan, maar ze is zo aardig, en ze zit hier al zo lang ..." :')

Na twee maanden was ik dus weer vertrokken aldaar, in de wetenschap dat ik de vierde "directiesecretaresse" in de rij was die zo snel mogelijk daar de plaat poetste.

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien :')

Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.

Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk had :') De ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!
"Geen passie voor het werk" _O-

Man man, wat een vieze job :r ... en daar moet je dus kennelijk ook nog eens "passie" voor hebben. :P

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 01-08-2013 00:41:26 ]
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_129560242
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Leuk topic!

[..]

"Geen passie voor het werk" _O-

Man man, wat een vieze job :r ... en daar moet je dus kennelijk ook nog eens "passie" voor hebben. :P
Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.
Tja, iemand moet het werk doen hè.. En als ze het dan ook nog eens haar levenswerk maakt!

Maar echt, wat een vies goor kut baantje was dat.. Nooit weer!
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:08:42 #59
11091 SEMTEX
Mevr. Hoe-die-nie
pi_129560257
In de jaren '90 menig stomvervelend, geestdodend orderpick en lopende band-baantje gehad omdat Tempo Team dacht weer ergens een goedkope kracht te kunnen plaatsen.

Het ergste was een baantje bij Dobla in Heerhugowaard. Ze maken chocolade producten. Ik kwam er op dag 1, werd achter een lopende band gezet met plastic mallen waar je vervolgens dunne chocoladecupjes in moest plaatsen. Ze mochten niet kapot. Alles wat kapot of half kapot was, werd weggegooid. Je deed de hele godganse dag hetzelfde. Je moest een papieren jas en een haarnetje op vanwege de hygiëne. Er werd de hele dag Sky radio gedraaid en je lunchte in een ongezellig hok dat leek op een keet. Ik weet nog dat ik dacht dat dit baantje het meest overeen kwam met de hel op aarde :P Ik heb een smoesje verzonnen en ben dag 2 niet meer gaan werken :P
Kierkegaard: Life Can Only Be Understood Backwards, But It Must Be Lived Forwards
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:28:05 #60
323439 HetKlusKonijn
pi_129561079
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.
Tja, iemand moet het werk doen hè.. En als ze het dan ook nog eens haar levenswerk maakt!
_O- _O- _O- wat een low-life!

quote:
Maar echt, wat een vies goor kut baantje was dat.. Nooit weer!
Schoof het nog een beetje? :P
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_129561099
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 21:13 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?
Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...
pi_129561115
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

_O- _O- _O- wat een low-life!

[..]

Schoof het nog een beetje? :P
Nee, minimumloon :') Maar had het toen echt nodig ivm de huur.
pi_129561161
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...
Ja dat is ook weer zo. Vind het zelf ook een goed iets hoor, vroeg beginnen met werken. Hoeveel pubers van 18/19 kom je wel niet tegen die niet eens wéten wat werken is? Te beroerd om te vakkenvullen/McDonaldsen
pi_129561234
Gut, waar te beginnen? Nou, de eerste erge was een dag voor een studentenvereniging bij een bloemenveiling/-verwerking waar je aan de lopende band stond en elke keer 1 bloem op de band mocht leggen: boeketjes maken.... ;(

De tweede was ook een dagje voor diezelfde studentenvereniging werken in een callcentre.... bellen voor 'de blijde doos': mensen die zwanger zijn kunnen eerst een of andere oriëntatiedoos aanvragen, en als ze dan dat kind hebben geworpen dan kan er eventueel nog een 'Blijde doos' achteraan. Wist het ook precies zo voor elkaar te krijgen dat ik 3 mensen aan de telefoon kreeg die een miskraam of wat dan ook hadden gehad waardoor 't kind niet meer leefde... Altijd fijn. Was ook echt mijn ding, blij mensen opbellen en ze feleliciteren met hun kind :r

Ja doei.
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:31:52 #65
323439 HetKlusKonijn
pi_129561246
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Nee, minimumloon :') Maar had het toen echt nodig ivm de huur.
Wel de goede instelling, uiteraard ^O^ , maar damn, volgescheten poepluiers uit papiercontainers vissen... :r :X :X :X
  woensdag 31 juli 2013 @ 22:32:30 #66
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_129561272
Bij DSV flesjes vloeibare voeding van 't ene doosje in 't andere zetten en dan ook nog ontslagen worden omdat je niet goed werkt oid. :') Was ook met allemaal Poolse vrouwen die lekker aan 't roddelen waren en je verstaat ze niet. :') Sowieso hoe dat ging: stond opeens niet meer op de planning, werd op maandag gebeld door uitzenbureau zo van "ja heb je even tijd" "ja hoor" "heb hier de 4 wekelijkse evaluatie voor me liggen, is wat minder goed dan ik verwacht had" en toen bleek zo ongeveer alles onvoldoende te zijn en niet dat ze me dat zeggen op de werkvloer zelf en niet dat de teamleider dat zelf met mij bespreekt. :') Ik ben achteraf blij dat ik daar weg ben, het klinkt absoluut ongemotiveerd maar ik zit nog liever in de bijstand dan zulke shit, sorry...

Oh en buxus in potten zetten in één van de warmste zomers in jaren in een schuur met golfplatendak, het was daar serieus op een gegeven moment 50 C. Gelukkig waren die mensen wel erg aardig, lieten ons ook steeds water drinken en waren blij dat we daar wilden werken omdat het een grote order was en allemaal ook echt op die dag afmoest. Dat scheelt altijd weer, als ze je normaal behandelen en niet als beest, sfeer was ook goed dus gewoon lekker gewerkt daar tot 't klaar was en flink verdiend. :)
Hallon!
pi_129561285
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Wel de goede instelling, uiteraard ^O^ , maar damn, volgescheten poepluiers uit papiercontainers vissen... :r :X :X :X
Dat zeg ik, nooit weer! Ga dan nog liever bij de Mc aan de slag
pi_129561406
Oh, en dan heb ik ook nog eens bij een advocaat gewerkt die niet spoorde. :') lang verhaal, maar komt er op neer dat als hij naar de rechtzaal ging dat ik maar naar buiten moest en wat voro mezelf moest gaan doen, ik heb daar een maand gezeten en een boekje samengevat ofzo, want dat zou de beste manier zijn om de letselschadeshizzle door te krijgen, en hij heeft m'n ventiel een keer losgedraaid (ja, ik weet zeker dat hij het was :') ) en toen ik m'n pa had gebeld om te vragen of hij op de terugweg van zijn werk naar huis (dan kwam hij zowat langs dat kantoor) even een nieuw ventiel ergens kon oppikken en langsbrengen, ging hij helemaal uit z'n dak, omdat ik niet zomaar mensen bij het kantoor uit kon nodigen en dat dan straks ineens iedereen zo maar binnen zou komen vallen.
Heb toen m'n spullen gepakt en ben naar huis gegaan en nooit meer teruggekomen. :') Heb nog een maand moeten zeuren om m'n geld daarna, en (de ironie) moeten dreigen met een advocaat... :')
Ja doei.
pi_129561874
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.
pi_129561959
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.

Met bejaarden werken of zwakzinnigen schoonmaken enzo lijkt me echt het ergste wat er ongeveer is... wel respect voor de mensen die wel doen...
pi_129562093
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Ik weet niet wat een tarrel is en volgens mij wil ik het ook niet weten :X
pi_129562147

Bedankt ome Google voor de visuele ondersteuning
pi_129562731
Tijdschriften bezorgen in een "wijk" waar alle dijken rondom het dorp deel van uit bleken te maken. De baas zei al dat voor deze wijk zo moeilijk een vaste bezorger te vinden was, dan hoor je al onraad te ruiken, maar goed je begint vol goede moed en je bent jong en naïef.

Dat was dus letterlijk 50 meter fietsen, eigen weg in, brievenbus, eigen weg weer terug, 50 meter fietsen, en zo verder in de stromende regen. Terwijl je collega's die de bejaardenflats hadden in een uur klaar waren voor hetzelfde loon, want dan hoef je alleen het portiek in voor 50 tijdschriften :')

Dag wel afgemaakt, helft van de tijdschriften verzopen, tas ingeleverd en 20 gulden geïncasseerd.

Verder nooit echt kutwerk gehad, wel te maken gehad met grote inefficiëntie soms... dat je bijvoorbeeld een grote stapel papier met adresgegevens van mensen erop in je handen kreeg en moest tellen hoeveel er waren van elke woonplaats. Duurde toch even voordat ze door hadden dat het toch een beter idee was om mij de spreadsheet file te geven om die gegevens eruit te scripten i.p.v. dagenlang als een zombie erboven te hangen :')
pi_129562916
Heb vroeger ook wel wat klotebaantjes gehad:

- Achter de kassa bij een soort attractiepark in het laagseizoen. Soms dagen dat er maar 2 bezoekers kwamen. Ubersaai. Dagen duurden lang.. :z

- Post sorteren. Eentonig werk en nog erger was dat het 's nachts was. Stond je daar als een stelletje zombies in zo'n triest gebouw met muffe papierlucht. Ook elke keer andere mensen, dus ook niet echt een 'klik' met collega's :') Stond een paar keer met een vage neger aan de sorteertafel die niks zei, maar wel alle post in de verkeerde vakjes gooide. En niemand die daar verder wat van zei :') Echt gewoon werken totdat de tijd voorbij is en weer naar huis...

- Bussen schoonmaken van de binnenkant. En dan de hele tijd zo'n opzichter op je vingers te kijken dat het sneller moet :') Heb na 1 keer bedankt bij het uitzendbureau.
pi_129564007
Ik heb een zomer voor een bedrijf gewerkt dat congressen enzo organiseerde. Mijn taak was om vellen met namen en adressen van bedrijven over te typen in de computer. Mijn leidinggevenden (drie dikke taarten van 50) waren het hele jaar door gewoon administratief personeel zonder mensen onder zich, dus dat beetje macht wat ze kregen in de zomer vonden ze geweldig. Uiteindelijk ontslagen omdat ik een grote bek had gehad tegen één van die leidinggevenden. Naja grote bek, ik ging op een dag op een andere flexplek zitten en toen de leidinggevende vroeg waarom ik niet op mijn eerdere plek zat zei ik "maar het zijn flexplekken, ik kan hier ook gewoon inloggen op mijn account." Ze vonden dat enorm asociaal en toen moest ik de deur uit.
pi_129564373
Leuk topic dit. Kutste baantje dat ik ooit heb gehad was bij een kaashandel.

Werkzaamheden bestonden uit het 'ontkorsten' van kazen. Deze kwamen uit bakken met ijskoud water en moest ik in bakken met warm, gepekeld water leggen zodat de korst week zou worden en ik deze gemakkelijk eraf kan scheuren.

Buiten dat dit ontieglijk kutwerk was, waren de arbeidsomstandigheden ook dramatisch. Zo waren er geen handschoenen beschikbaar (waardoor ik nog 3 weken met paarse nagels heb rondgelopen door de wisseling koud/warm water de hele dag) en kon ik nergens mijn handen wassen toen we pauze hadden. Buiten dat moest ik een half uur met de bus naar huis, stinkend naar kaas (had ik uiteraard kunnen weten maar daarom niet minder kut)

Toen de 'chef' de volgende dag bevestigend antwoordde op mijn vraag; "is het de bedoeling dat ik vandaag hetzelfde werk ga doen als gisteren?" Heb ik hem mijn kluissleutel gegeven en nog een prettige dag gewenst.
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:53:11 #77
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_129564447
Ik heb mijn hele jeugd hetzelfde baantje gehad.
Het was soms wel zwaar werk en het laatste jaar was er alleen maar haat en nijd onder de vaste medewerkers (bijna allemaal vrouwen :') ), maar verder heb ik het altijd naar mijn zin gehad.
All she wants and needs is just a little taste..
  woensdag 31 juli 2013 @ 23:53:27 #78
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_129564456
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef JackLucifer het volgende:

Werkzaamheden bestonden uit het 'ontkorsten' van kazen. Deze kwamen uit bakken met ijskoud water en moest ik in bakken met warm, gepekeld water leggen zodat de korst week zou worden en ik deze gemakkelijk eraf kan scheuren.

Buiten dat dit ontieglijk kutwerk was, waren de arbeidsomstandigheden ook dramatisch. Zo waren er geen handschoenen beschikbaar (waardoor ik nog 3 weken met paarse nagels heb rondgelopen door de wisseling koud/warm water de hele dag) en kon ik nergens mijn handen wassen toen we pauze hadden. Buiten dat moest ik een half uur met de bus naar huis, stinkend naar kaas (had ik uiteraard kunnen weten maar daarom niet minder kut)

Toen de 'chef' de volgende dag bevestigend antwoordde op mijn vraag; "is het de bedoeling dat ik vandaag hetzelfde werk ga doen als gisteren?" Heb ik hem mijn kluissleutel gegeven en nog een prettige dag gewenst.
Lekker hygenisch ook zo zonder handschoenen met etenswaar bezig zijn.
Hallon!
pi_129564674
quote:
15s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:53 schreef BlueMage het volgende:

[..]

Lekker hygenisch ook zo zonder handschoenen met etenswaar bezig zijn.
Ja, het argument was dat ik met handschoenen de korst er niet goed af zou kunnen pulken. Maar ik moet wel zeggen dat de kaas op dat moment nog lang geen eindproduct was. Het kutste voor mij was paarse nagels door de afwisseling tussen warm en koud water de hele dag
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:02:07 #80
381233 BesottedOrb
Per Undas Adversas
pi_129564754
Hoogvliet op de groenteafdeling.. vreselijke grote afdeling, kut collega's, klote baas, pleuris werk. Het was een vreselijk grote afdeling waar ik op de zaterdagen van 10:00 tot 20:00 stond.. had nauwelijks 10 minuten om in de avond de pizza in m'n strot te rammen. En al dat gestress voor 3,65 per uur..

Vreselijk
I gotta hold on to my angst. I preserve it because I need it. It keeps me sharp, on the edge, where I gotta be.
pi_129564893
Werken in een koekjesfabriek. De koekjes die niet om waren gevallen moest ik omdraaien. 9u per dag.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:18:10 #82
36098 kievit19
vlaai squad is no more
pi_129565352
heerlijkste en kutste baantje wat ik heb gehad was mijn krantenwijk van 11 kilometer (vooral afhankelijk van het weer om half 6 's ochtends) maar wel 300 gulden per maand als 15 jarig kereltje!

en mijn 3 uur durende carriere bij de mac vergeet ik ook niet meer :D
The sand is pouring through the hourglass
To remind me of how precious time is
Cause all I ever do
Is dream, dream, dream, what am I supposed to do
  donderdag 1 augustus 2013 @ 00:28:25 #83
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_129565714
Een week of twee-drie als afwasser bij een restaurant, vakantiebaantje. Enorme slavendrijver als baas, zeikerige collega's, het afwassen gebeurde zonder ventilatie en nauwelijks verlichting ergens in een donker, bloedheet hok achteraf waar de rest van het personeel kwam roken. :') Na twee-drie weken hard weggerend, verscheen mijn salaris na weken niet eens op mijn bankrekening, dat ben ik nog contant moeten gaan halen omdat 'er een probleem met de bank was'. :')

Het restaurant is inmiddels al jaren failliet.
With my pack on my back, down the road I will stray.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 06:02:56 #84
345377 GoCanucksGo
Have a good one, eh!
pi_129569156
quote:

Hahaha, herkenbaar. heb ik jaren geleden ook gedaan als zomer-bijbaantje. Zeker als het geregend had was het feest omdat dan al het papier zompig was en lekker ging schimmelen. Ik heb zonder klagen best veel kutwerk gedaan als bijbaantje, maar dit was veruit het ergste. Betaalde ook voor geen meter, iets van 6 gulden per uur, dus na een halve dag aan zo'n smerige lopende band had je ook nog niet eens geeltje verdiend :')

Ergste was dat ik nadat ik het na de eerste week voor gezien hield ik een kaart kreeg van het uitzendbureau waarin ze me bedankten dat ik het zo lang had volgehouden :')
pi_129570189
Mijn meest vervelende bijbaantje had ik via een uitzendbureau. Het was op een energiecentrale, maar ze konden me niet precies vertellen wat we daar moesten doen. Iets met schoonmaken. Dus met een aantal lotgenoten in een busje gezet en naar de energiecentrale gereden. Bleek dus dat we het koelkanaal schoon moesten krabben. Via dit kanaal pompten ze koud zeewater naar binnen. Het was een betonnen tunneltje van 2,5 bij 2,5 ofzo. Die moesten wij dus met een of andere schraper (wat nog het meeste leek op een mini sneeuwschuiver) alle aangegroeide mosselen e.d. van het beton afschrapen. Dit waren we natuurlijk al vrij snel zat, klote klus en nog gigantisch stinken ook.
Het eigen personeel van het schoonmaak bedrijf bleven boven staan, zogenaamd om een of andere machine aan te sturen. Af en toe kwam er een in de tunnel om te kijken of we wel opschoten. Op een gegeven moment begint bij een van die lui een apparaatje te piepen. Begint hij iedereen de tunnel uit te sturen. Dus wij vragen wat er aan de hand was. Blijkt dat apparaatje dus een gasmeter te zijn. Die stank waren dus schadelijke gassen en de concentratie was te hoog geworden. Dus toen vroeg ik maar eens of het niet slim was om ons die gasmeter te geven omdat wij continu in de tunnel stonden en hij alleen af en toe. Vond hij geen goed idee, deze was van hem zelf en hij had geen reserve....

Toen vertrok er al iemand. Maar aangezien we 45min met busje hadden gereden en we in een uithoek van het land zaten waarbij OV wel 2 uur zou duren, heb ik de dag wel afgemaakt. Zou 2 weken werk zijn, maar na die 1e dag ben ik niet meer terug gegaan.
pi_129573934
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 08:46 schreef Thirty5 het volgende:
Mijn meest vervelende bijbaantje had ik via een uitzendbureau. Het was op een energiecentrale, maar ze konden me niet precies vertellen wat we daar moesten doen. Iets met schoonmaken. Dus met een aantal lotgenoten in een busje gezet en naar de energiecentrale gereden. Bleek dus dat we het koelkanaal schoon moesten krabben. Via dit kanaal pompten ze koud zeewater naar binnen. Het was een betonnen tunneltje van 2,5 bij 2,5 ofzo. Die moesten wij dus met een of andere schraper (wat nog het meeste leek op een mini sneeuwschuiver) alle aangegroeide mosselen e.d. van het beton afschrapen. Dit waren we natuurlijk al vrij snel zat, klote klus en nog gigantisch stinken ook.
Het eigen personeel van het schoonmaak bedrijf bleven boven staan, zogenaamd om een of andere machine aan te sturen. Af en toe kwam er een in de tunnel om te kijken of we wel opschoten. Op een gegeven moment begint bij een van die lui een apparaatje te piepen. Begint hij iedereen de tunnel uit te sturen. Dus wij vragen wat er aan de hand was. Blijkt dat apparaatje dus een gasmeter te zijn. Die stank waren dus schadelijke gassen en de concentratie was te hoog geworden. Dus toen vroeg ik maar eens of het niet slim was om ons die gasmeter te geven omdat wij continu in de tunnel stonden en hij alleen af en toe. Vond hij geen goed idee, deze was van hem zelf en hij had geen reserve....

Toen vertrok er al iemand. Maar aangezien we 45min met busje hadden gereden en we in een uithoek van het land zaten waarbij OV wel 2 uur zou duren, heb ik de dag wel afgemaakt. Zou 2 weken werk zijn, maar na die 1e dag ben ik niet meer terug gegaan.
Godverdomme hey, dat dat toegestaan is :o Melding van gemaakt bij de arbo?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:11:14 #87
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129575133
quote:
4s.gif Op woensdag 31 juli 2013 20:45 schreef fotostarter het volgende:
Ik zeg tegen die kerel, wanneer is het koffiepauze? Zegt hij, half 10. c_/
Ik zeg mooi, kan ik dan even sigaretten gaan halen hier achter bij de texaco? Geen probleem, maar wel binnen een kwartier terug. :Y
Ben nu 14 jaar verder en moet nog terugkomen met mijn sigaretten :') :{w
_O_ _O- _O-
pi_129575309
Ik heb het drie dagen volgehouden bij een bedrijf da alarmsystem maakte. Daar maakten ze ook van de beveiligingsdingen die ze bij bijvoorbeeld de C&A aan de kleding hebben hangen. Mijn taak was om de de spoelen hieruit te halen. Ding tussen een bankschroef zetten, met hamer en schroevendraaier openwrikken en dan die spoel eruit halen. Lagen 100.000 stuks op me te wachten. Na twee dagen ben ik er maar mee opgehouden.
Edit: Na drie dagen mee opgehouden dus

[ Bericht 4% gewijzigd door jbazelmans op 01-08-2013 12:29:42 ]
pi_129575489
quote:

Ja!!! :D DIe heb ik ook nog gehad.

Nou ja, via uitzendbureau bij een Mondriaan College in Den Haag aan de slag, uren kloppen: aanwezigheidsshit enzo, de hele dag, 5 dagen per week :') Moest wat, want de huur moest betaald, dus nou ja, hè? Heb ik na een week of wat (4 ofzo?) een voortgangsgesprek... Gelukkig had ik in de tussentijd al een andere baan gevonden, maar die begon pas 2 weken later, dus als het éven kon zou ik tijdens die twee weken gewoon daar door blijven werken. Krijg ik te horen dat het 'misschien beter was als ik een andere baan zou zoeken' tijdens het gesprek; niet dat ik het 'slecht deed, maar ik had geen passie voor het werk'.....

:') ;(
Ja doei.
pi_129575617
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:22 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja!!! :D DIe heb ik ook nog gehad.

Nou ja, via uitzendbureau bij een Mondriaan College in Den Haag aan de slag, uren kloppen: aanwezigheidsshit enzo, de hele dag, 5 dagen per week :') Moest wat, want de huur moest betaald, dus nou ja, hè? Heb ik na een week of wat (4 ofzo?) een voortgangsgesprek... Gelukkig had ik in de tussentijd al een andere baan gevonden, maar die begon pas 2 weken later, dus als het éven kon zou ik tijdens die twee weken gewoon daar door blijven werken. Krijg ik te horen dat het 'misschien beter was als ik een andere baan zou zoeken' tijdens het gesprek; niet dat ik het 'slecht deed, maar ik had geen passie voor het werk'.....

:') ;(
Waar moet je een passie voor hebben dan? Geestdodend werk? :D
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:29:01 #91
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129575676
Mijn eerste kut baan was bij AH op de kaasafdeling, week volgehouden. Ik wilde gewoon vakken vullen of iets in die trend. Werd op de kaas gezet. :( Mensen die precies/exact X of Y gram kaas wilde. Korsten eraf halen want die eet je toch niet :') Afin. kut job 2 weken vol gehouden.

2e baantje via het uitzendbureau ben ik niet verder gekomen dat het meekijk-dagje. Had inmiddels mijn groot rijbewijs en reed mee met een bezorger van de technische unie. Alle jezus, binnen een straal van 25 kilometer meer dan 80 adressen leveren. Bij het ene huis een zakje schroefjes, letterlijk om de hoek nog geen 50 meter verder een doosje plugjes. 8)7 :W
pi_129575752
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:29 schreef blup het volgende:
Mijn eerste kut baan was bij AH op de kaasafdeling, week volgehouden. Ik wilde gewoon vakken vullen of iets in die trend. Werd op de kaas gezet. :( Mensen die precies/exact X of Y gram kaas wilde. Korsten eraf halen want die eet je toch niet :') Afin. kut job 2 weken vol gehouden.

2e baantje via het uitzendbureau ben ik niet verder gekomen dat het meekijk-dagje. Had inmiddels mijn groot rijbewijs en reed mee met een bezorger van de technische unie. Alle jezus, binnen een straal van 25 kilometer meer dan 80 adressen leveren. Bij het ene huis een zakje schroefjes, letterlijk om de hoek nog geen 50 meter verder een doosje plugjes. 8)7 :W
Ik heb het toch 6 jaar volgehouden op de brood/vlees/kaas afdeling bij de Hema. en kaas vond ik het leukste. vooral de eerste keer dat ik daar moest werken. Inwerken bestond uit alle kazen proeven, want je moest wel weten wat je verkocht.
en de zin "Mag het een onsje meer zijn" heb ik daar vaak gebruikt
pi_129575847
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:26 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Waar moet je een passie voor hebben dan? Geestdodend werk? :D
Ja :') dat vroeg ik haar ook... antwoord was iets van 'passie halen uit het feit dat wij een schoolsysteem draaiende houden' ofzo. Nou ja, het zal wel aan mij liggen _O-

Ook een keer tijdens een sollicitatieronde, toen ik écht gewoon geen zin had om te liegen. Had wel echt een baan nodig, maar het was was cold-calling, en eigenlijk toen ik dat gesprek had, had ik al besloten dat ik dit écht niet zou kunnen, het gaat tegen m'n principes in; dan liever nog wat langer werkloos. Dus ik besloot om gewoon eerlijk te zijn :D.

Kreeg ik de vraag: "waarom wil je dit werk doen?" Dus ik antwoord: "Nou, omdat ik graag een inkomen wil hebben naast mijn studie zodat ik met gemak mijn boeken etc. kan betalen; krijg geen stufi meer."

Of het werk me dan niet geweldig leuk leek, of ik geen passie had voor sales? Dus ik antwoord dat ik me wel leukere banen voor kon stellen, maar dat dat me niet zou weerhouden van het werk fatsoenlijk uitvoeren. Let wel, het was cold-calling hè? Er zijn volgens mij maar héél weinig mensen die dat voor hun plezier doen. :') Ja, nou, hè?
Ja doei.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:39:28 #94
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_129575987
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja :') dat vroeg ik haar ook... antwoord was iets van 'passie halen uit het feit dat wij een schoolsysteem draaiende houden' ofzo. Nou ja, het zal wel aan mij liggen _O-

Ook een keer tijdens een sollicitatieronde, toen ik écht gewoon geen zin had om te liegen. Had wel echt een baan nodig, maar het was was cold-calling, en eigenlijk toen ik dat gesprek had, had ik al besloten dat ik dit écht niet zou kunnen, het gaat tegen m'n principes in; dan liever nog wat langer werkloos. Dus ik besloot om gewoon eerlijk te zijn :D.

Kreeg ik de vraag: "waarom wil je dit werk doen?" Dus ik antwoord: "Nou, omdat ik graag een inkomen wil hebben naast mijn studie zodat ik met gemak mijn boeken etc. kan betalen; krijg geen stufi meer."

Of het werk me dan niet geweldig leuk leek, of ik geen passie had voor sales? Dus ik antwoord dat ik me wel leukere banen voor kon stellen, maar dat dat me niet zou weerhouden van het werk fatsoenlijk uitvoeren. Let wel, het was cold-calling hè? Er zijn volgens mij maar héél weinig mensen die dat voor hun plezier doen. :') Ja, nou, hè?
Passie vereisen voor een bijbaan :')
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:41:15 #95
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129576044
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:31 schreef jbazelmans het volgende:

[..]

Ik heb het toch 6 jaar volgehouden op de brood/vlees/kaas afdeling bij de Hema. en kaas vond ik het leukste. vooral de eerste keer dat ik daar moest werken. Inwerken bestond uit alle kazen proeven, want je moest wel weten wat je verkocht.
en de zin "Mag het een onsje meer zijn" heb ik daar vaak gebruikt
Ik heb niets geproefd maar wist er zelf wel een beetje wat van. Heb daar toen ook een waarschuwing gekregen omdat ik een raar verward wijf had gek gemaakt . Ze wilde een pond kaas Y ik kwam uit op 450gram (fantastisch) en ik zei, 450 gram goed? Je zag gewoon aan dr gelaat dat ze het niet begreep. Ik: 4,5ons. Zij letterlijk "euh.. ehm.. woooah steek die kaas in je reet" en ze liep weg.
pi_129576226
quote:
7s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef blup het volgende:

[..]

Ik heb niets geproefd maar wist er zelf wel een beetje wat van. Heb daar toen ook een waarschuwing gekregen omdat ik een raar verward wijf had gek gemaakt . Ze wilde een pond kaas Y ik kwam uit op 450gram (fantastisch) en ik zei, 450 gram goed? Je zag gewoon aan dr gelaat dat ze het niet begreep. Ik: 4,5ons. Zij letterlijk "euh.. ehm.. woooah steek die kaas in je reet" en ze liep weg.
Ja maar, waarom 450 geven als ze 500 wil?
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:49:20 #97
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129576285
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Snijd jij met 1 week ervaring precies een pond van een wiel?
pi_129576293
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Je snijdt zo'n stuk af en gokt de hoeveelheid. Als het plakjes waren, ok, maar soms zit je er 50 gram naast. Is toch niet zo raar dat je dan vraagt of die 50 gram minder (of meer) ook goed is? Als ze nee zeggen, dan gewoon nog een keer proberen of een collega vragen die wel op drie gram na nauwkeurig kan inschatten. Als ze ja zeggen dan scheelt dat weer tijd en afsnijden; de meeste mensen vinden dat gewoon prima, namelijk.
Ja doei.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 12:50:44 #99
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129576327
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef motorbloempje het volgende:

[..]
Als ze nee zeggen, dan gewoon nog een keer proberen of een collega vragen die wel op drie gram na nauwkeurig kan inschatten.
En dat inderdaad, sommige vonden het niet goed en je probeerde het opnieuw. Je hebt het vrij snel door hoor. Na 2 weken zat je er soms enkele grammen naast of zat je zelfs spot-on.
pi_129576576
Ja dat snapte ik even niet :@
In dat geval is het een behoorlijk overdreven reactie van de klant én van de baas!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:09:09 #101
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129576895
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Poesopstokje het volgende:
Ja dat snapte ik even niet :@
In dat geval is het een behoorlijk overdreven reactie van de klant én van de baas!
Was het ook, mede daardoor was ik het daar ook snel beu omdat 'de baas' aan de kant van de klant stond.
pi_129576948
Kutste bijbaan ooit was auto's parkeren bij 's lands enige eckte casino. Betaalde supergoed maar verder doodsaai werk, werktijden die je dag compleet vernaggelen en een leidinggevende die daar rondliep als een ware kampbaas inclusief reetlikcollega's die anderen verlinkten. Ik heb direct ruzie gehad omdat ik niet de correcte broek aanhad, alleen jammer dat niemand (inclusief de leidinggevende) had gezegd dat je verplicht bent om zo'n broek te dragen. Maar reken er wel op dat twee anderen dat ook zagen dat me hadden verklikt.

Heb het precies een maand uitgehouden totdat meneer een ketting (die een parkeerplaats afscheidt van de normale weg) neergooide en zei dat ik die weer op moest rapen. Ik heb hem in zijn gezicht uitgelachen, ben weggelopen en er nooit meer geweest. De broek (had ik toen wel) is op de post gegaan.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 13:24:07 #103
302853 themole
graaft totaal door.
pi_129577273
Inventariseren vond ik persoonlijk niet zo'n succes. Vooral saai, alles tellen wat los en vast zat en er soms klanten door de winkel liepen die dachten dat je personeel van de winkel was. Terwijl ik een groot shirt aan had waarop de naam van mijn werkgever stond. :')

Verder geen echt kutwerk gehad. Nu programmeer ik en dat verdiend goed en het is leuk werk naast mijn studie.
Niet altijd serieus
pi_129578418
Bakjes grond fijnmalen, zeven, afwegen, zuur erbij en in een magnetron stoppen.
In een klein hok zonder daglicht.

Ach, je moet toch ergens beginnen als laborant.
pi_129579005
@Harmankardon:

Dat zou ik ook niet pikken. Terecht dat je weg bent gegaan.

Ik heb eens via een uitzendbureau 4 uur lang met een bord van een winkel moeten rondlopen door het centrum :')

Stond aardig voor lul, maar die lui van die winkel waren wel ok dus ik heb dat nog twee dagen gedaan voor hun. Bij dat uitzendbureau ben ik later weggegaan. Ze kwamen hun afspraken nooit na en reageerden nooit op mails en telefoontjes met vragen.

Heb me toen ingeschreven voor een dienst van een of andere belangrijke opdrachtgever en ben niet op komen dagen. Toen lag ik er uit :')

Maar m'n ergste baantje was wel bij Streetwise, op straat en deur aan deur collectanten werven :')

De eerste 2 weken ging het super. Zat ruim boven m'n targets en kwam in aanmerking om teamcaptain te worden. Totdat we op een dag in een tokkiewijk moesten collecteren. Ons hele team haalde geen enkele collectant binnen en we stonden op target zoals dat genoemd werd.

Haalde je je werkdag daarna ook je target niet dan werd je eruit gebonjourd. Toen heb ik zelf meteen maar vriendelijk bedankt. Je eerst in de reet kruipen en je vervolgens dreigen eruit te trappen :')
pi_129580074
Ik heb wel eens met alleen maar negers moeten werken.
pi_129580300
Het leukste was altijd wanneer ze vroegen of de oude kaas vers was: "Nee mevrouw, die ligt al twaalf maanden op de plank" _O-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:07:34 #108
191846 makkie88
Zo moeilijk is het niet
pi_129580434
Ik heb gewerkt bij een hotel, moest ik hotelkamers schoonmaken... dat was kut zeg :')
Sowieso het werk alleen al.. smerige afgewerkte kamers,
ik kreeg voor 4kamers per uur betaald..en dan 16 kamers, maar in 25 minuten een kamer schoonmaken lukte nooit dus was ik aan het overwerken in eigen tijd..
pi_129581682
quote:
11s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef blup het volgende:

[..]

Snijd jij met 1 week ervaring precies een pond van een wiel?
Deden jullie ook als eckte bazen in de ochtend kijken of er schimmel op reeds verpakte kaas zat om deze vervolgens weg te snijden maar wel het papiertje te bewaren met dus de oude prijs? _O-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 15:59:17 #110
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129581998
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 15:48 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Deden jullie ook als eckte bazen in de ochtend kijken of er schimmel op reeds verpakte kaas zat om deze vervolgens weg te snijden maar wel het papiertje te bewaren met dus de oude prijs? _O-
Yes sir. Beschadigde korst op een wiel waar schimmel op zat werd gewoon verkocht.. Ik als rookie heb 1x een half wiel geflikkerd omdat er een forse-dikke plak schimmel op zat. Werd mij niet in dank afgenomen.
pi_129583109
Boven een vleesfabriek, bakjes stickeren op een hete zolder. Bracht redelijk wat op voor die tijd (f2,50 per uur) maar het was het meest eentonige werk dat ik ooit heb gedaan. Paar maanden volgehouden, toch maar weer foldertjes gaan lopen. Verder nooit problemen gehad met de eigenaar, ook niet toen ik bedankte voor de job.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_129584859
2 maanden bij een koeriersbedrijf gewerkt die er wel een hele strakke planning op nahielden qua verhouding tussen adressen en de tijd die je er voor had om te komen.
Op plaatsen komen waar je nog nooit geweest bent, wat op zich heel spannend is, maar niet als je er niet volledig met je bus kunt komen, moet uitstappen, moet zoeken, terug moet lopen, en weer verder moet.

Daar raak je na een tijdje ook wel gewend aan, maar dit bedrijf had besloten dat ik daar 3 dagen de tijd voor had.

Het enige wat leuk was was het rijden, maar nooit meer voor dit bedrijf!
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:41:55 #113
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129584922
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:24 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.
pi_129584993
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:41 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.
Lijkt me echt een moeilijke baan, oudbound bellen.. Daar heb je heel wat sociale skills voor nodig, én heeel veel geduld ;)
Knap dat je het toch 6mnd hebt gedaan. Je had vast wel collega's die het al jaren doen of niet? :P
pi_129585000
Heb ook nog eens bij een callcenter gewerkt waar ik de 'Voetbal International' moest verkopen.... allemaal van die mensen aan de telefoon die een hekel hadden aan die Derksen hadden en dat op mij af gingen reageren _O-

Ook wel eens gewoon 10 minuten met een vrouw aan de telefoon gezeten en gepraat over m'n studie enzo :') _O- ik was niet de topverkoper :') _O-
Ja doei.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 17:50:34 #116
4921 blup
Shoarma Sin Farma
pi_129585100
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:41 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Ik was die door en door verrotte appel.
pi_129585720
Stiekem heb ik toch wel respect voor mensen die dat werk doen omdat ze anders niet aan de bak komen en dat dan alsnog 6 maanden volhouden. Elke dag uitgescholden worden, en dat allemaal over je heen laten komen... en toch doorgaan.

Je kunt ook een uitkering aanvragen natuurlijk ...
pi_129586134
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ook nog eens bij een callcenter gewerkt waar ik de 'Voetbal International' moest verkopen.... allemaal van die mensen aan de telefoon die een hekel hadden aan die Derksen hadden en dat op mij af gingen reageren _O-

Ook wel eens gewoon 10 minuten met een vrouw aan de telefoon gezeten en gepraat over m'n studie enzo :') _O- ik was niet de topverkoper :') _O-
Ik heb ook ooit in een callcenter gewerkt een uur lang gepraat over koosjer voedsel met een joodse mevrouw :') _O-
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:38:49 #119
179002 GwaiLow
pi_129586356
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:16 schreef DutchMan0211 het volgende:
Stiekem heb ik toch wel respect voor mensen die dat werk doen omdat ze anders niet aan de bak komen en dat dan alsnog 6 maanden volhouden. Elke dag uitgescholden worden, en dat allemaal over je heen laten komen... en toch doorgaan.

Je kunt ook een uitkering aanvragen natuurlijk ...
T was meer in mn jongere jaren. Verdiende een stuk beter dan een supermarkt kan ik je vertellen. Ik werd niet veel uitgescholden btw.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:39:22 #120
179002 GwaiLow
pi_129586371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 17:44 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Lijkt me echt een moeilijke baan, oudbound bellen.. Daar heb je heel wat sociale skills voor nodig, én heeel veel geduld ;)
Knap dat je het toch 6mnd hebt gedaan. Je had vast wel collega's die het al jaren doen of niet? :P
Niet echt veel eigenlijk. De meeste hielden het of zelf niet lang vol, of waren niet goed genoeg en dan kan je ook snel je biezen pakken.
pi_129586425
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:38 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

T was meer in mn jongere jaren. Verdiende een stuk beter dan een supermarkt kan ik je vertellen. Ik werd niet veel uitgescholden btw.
Ik heb het werk zelf ook gedaan, maar dan nog een graadje erger. (Goede doelen). Ik werd ook niet telkens uitgescholden, dat is inderdaad zeldzaam.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 18:51:45 #122
179002 GwaiLow
pi_129586722
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 18:41 schreef DutchMan0211 het volgende:

[..]

Ik heb het werk zelf ook gedaan, maar dan nog een graadje erger. (Goede doelen). Ik werd ook niet telkens uitgescholden, dat is inderdaad zeldzaam.
Ja, heb ik ook gedaan. Ze hadden veel projecten. Voor goede doelen verkopen gaat wel iets moeizamer dan de Postcode loterij of Sponsorbingoloterij. Maar dat is ook wel logisch
pi_129587488
Koekfabriek, 9 uur per dag, bakplaten schoon schrapen.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 19:39:32 #124
234802 Stephanti
Stuh-fahn-tie
pi_129588028
Vermakelijk topic dit.

Mijn eerste baantje was ook kut, maar dat had meer te maken met de leidinggevende dan het werk zelf. Ik was 15 en was samen met mijn broertje van een jaar jonger aangenomen; tomaten plukken in de kas. Prima bijbaantje op zich, maar aan het eind van de dag maakte mijn broertje een fout bij het invoeren van z'n rijen. Hij werd tot op het bot uitgescholden. In de bus terug hoorden we van collega's dat dit daar de normale gang van zaken is en bijna niemand het er langer dan 2 dagen volhoudt. Wij hadden na die dag ons lesje ook wel geleerd.

Verder niet echt rotbaantjes gehad, al heb ik wel een bloedhekel aan kassawerk maar dat hoef ik gelukkig bijna nooit meer te doen waar ik nu werk. Ik vind het altijd wel mooi als mensen juist de positieve kanten kunnen zien van het werk dat ik vervelend vind. Zo ook een vriendin van mij die als bijbaantje in de supermarkt kassawerk doet. Die heeft het er prima naar haar zin. Voor mij zou dat echt een kutbaantje zijn.
pi_129589010
Twee weken lang op een sleepboot gezeten. Waarbij ik ook twee weken zee ziek ben geweest. We sliepen met 3 personen in een hut met twee bedden. Een ruimte van 4 vierkante meter.
pi_129589166
Loop is bij een BLOKKER DC met 40 graden orders te picken! Das pas klote, en jij maar airco's van 40-50kg in de karren sjouwen.
Why drink 'n drive, when you can smoke and fly!
pi_129594658
2 dagen deur aan deur kaarten verkopen voor een goed doel, met loon gebaseerd op het aantal wat ik verkocht (praktisch niets).
Met als dieptepunt bij het strand afgezet worden om daar die dingen te gaan verkopen.

Achja, wel geleerd wat ik niet leuk vind om te doen :P
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:34:30 #128
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_129596524
Ergste baantje ooit was voor mij ook één van het UZB.

Knakker belde me op, hij had een geweldig baantje. Simpel werk en goed betaald. Ja, dat hebben we vaker gehoord.

Uiteindelijk toch aangenomen...

Eenmaal gearriveerd op de werkplek, een fabriek waarin grondstoffen verwerkt worden, weggelopen na de zogenaamde werkinstructie.

Het betrof het geautomatiseerd volstorten van zakken, die je dan moest dichtbinden wanneer deze vol waren. Dit alles inclusief helm, veiligheidsbril, mondkapje en overall. Volstorten en afbinden duurt een seconde of 20. Dus je kan wel na gaan hoe erg het met je gesteld moet zijn als je daar een fulltime functie vervult.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_129596698
Ook grappig trouwens; ik werd gebeld door het UZB met een baanaanbod. Tijdelijk baantje, heel erg saai werd er gezegd. Hij moest het mij aanbieden maar wou het me eigenlijk niet aandoen. Zal wel een kutbaantje zijn dan.
Achteraf 1 van de beste baantjes ooit geweest :D
pi_129596779
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:34 schreef M1stral het volgende:

Knakker belde me op, hij had een geweldig baantje. Simpel werk en goed betaald. Ja, dat hebben we vaker gehoord.

Eenmaal gearriveerd op de werkplek, een fabriek waarin grondstoffen verwerkt worden, weggelopen na de zogenaamde werkinstructie.

Het betrof het geautomatiseerd volstorten van zakken, die je dan moest dichtbinden wanneer deze vol waren. Dit alles inclusief helm, veiligheidsbril, mondkapje en overall. Volstorten en afbinden duurt een seconde of 20. Dus je kan wel na gaan hoe erg het met je gesteld moet zijn als je daar een fulltime functie vervult.
hehe, zo'n soort baantje kreeg ik ook eens aangeboden via het uitzendbureau. Die miep had zo'n heel enthousiast verhaal wat uiteindelijk het sorteren van stenen en zand oid was bij een bouwstoffenbedrijf oid. Ga liever normaal dood... :')
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:40:54 #131
323439 HetKlusKonijn
pi_129596792
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:34 schreef M1stral het volgende:

Nou, er is hier een poster op Fok! die een topic heeft geopend dat hij geen enkele baan aankan. Wellicht iets voor hem? :P
pi_129596824
ik was ooit postbode voor sand, daar krijg je betaald per post stuk. Toen ik na mn eerste dag uitrekende wat ik had verdiend kwam ik uit op 2,75 :') ik was toen ergens in de 20 :') die gast van sand opgebeld en gevraagd of ie daar zelf voor uit zn bed zou komen :P kreeg toen gelijk 50% erbij, maar dan is t nog niks, dus heb er maar 1 dag gewerkt :')
Wie dit leest is hek.
  donderdag 1 augustus 2013 @ 23:57:54 #133
239447 Samael
Yes, is the word to everything
pi_129597388
Ik heb het 4 dagen volgehouden in een broodfabriek. -O-

Het was de bedoeling dat ik een aantal medewerkers daar tijdelijk zou vervangen omdat ze op vakantie gingen. Geen van hen sprak Nederlands, dus naast het feit dat iedereen er vreselijk chagrijnig bij liep, was er ook geen ruimte voor communicatie... :')

Anyways, het werk bestond uit grote zware zakken meel, de hele dag door legen in kokers. De ruimte waar ik in werkte was tevens erg warm en benauwd omdat er ovens op volle toeren stonden te draaien. Ik liep dus bij elke gelegenheid een boog langs de deur voor een beetje frisse lucht.

Ook gingen er constant sirene's af omdat de machines om de haverklap vast liepen. In dat geval moest iedereen hun werk neerleggen en als een speer de vastgelopen stukken deeg losmaken.

Na werktijd (wat gevoelsmatig jaren duurde) was ik zo blij dat ik door de stromende regen met een glimlach naar huis fietste alsof ik was ontsnapt uit de gevangenis.
Call me... Samael ...Billion years ago ...I was already there... Waiting to exist
pi_129598500
Mijn ergste baantje was een zomerbaantje een paar jaar geleden. Ik werd daar door het uitzendbureau neergezet en ik was volgens mijn contract 'sjouwer'.

Het was bij een lasbedrijf. Dat was gevestigd in een enorme fabriekshal. De mensen die er werkte waren gewend om dingen die ze niet meer nodig hadden gewoon ergens op een willekeurige plaats neer te flikkeren. Na een paar jaar dat gedaan te hebben kwamen ze er achter dat dat best een rommel geeft. Die complete fabriekshal moest dus opgeruimd worden en daar hadden ze iemand voor nodig. Ik dus.

Maar goed, dat was dus een hele teringzooi daar. Containers vol oud papier doorzoeken, een compleet archief sorteren met wat wel en wat niet weg kon, stapels pallets sorteren en vooral heel veel teringzooi opruimen. En dat allemaal in m'n eentje :')

Wat het ook al niet beter maakte is dat ik elke ochtend om 7:15 moest beginnen en omdat ik altijd tussen het afval en andere zooi zat had ik een overall aan en dus kon ik elke dag door m'n eigen zweet naar huis zwemmen :')
De lassers die er werkte waren ook al rare mensen. Eentje klaagde bijvoorbeeld elke vrijdag dat het weekend was. Het enige dat hij leuk vond om te doen was werken, dus elke avond en elk weekend zat ie alleen maar te hopen dat het snel weer de volgende dag/maandag was :')

Al met al dus een kutbaan. Ik had alleen het geld kei- en keihard nodig omdat ik destijds nog geen vaste bijbaan had (alleen losse baantjes via een of ander studentenuitzendbureau, maar dat had dus een vastigheid van 0,0). Uiteindelijk gewoon de hele zomer daar gewerkt maar ik was echt ontzettend blij toen ik daar klaar was.
pi_129598677
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar). Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 01:36:25 #136
323439 HetKlusKonijn
pi_129600026
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef delano.888 het volgende:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar).
Haha, ik weet me nog heel goed te herinneren hoe wij destijds in ons studentenhuis (heb het nu over midden jaren 1980 ;) ) vaak/iedere nieuwe bewoner zo'n 'Blijde Doos' aansmeerden... Of zo'n 'uitzetconsulente van de Walra' :P - studentenhumor :')

quote:
Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
-O- Da's natuurlijk wel heel erg triest... :{

[ Bericht 1% gewijzigd door HetKlusKonijn op 02-08-2013 01:57:34 ]
pi_129600350
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 01:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Haha, ik weet me nog heel goed te herinneren hoe wij destijds in ons studentenhuis (heb het nu over midden jaren 1980 ;) ) vaak/iedere een nieuwe bewoner zo'n 'Blijde Doos' aansmeerden... Of zo'n 'uitzetconsulente van de Walra' :P - studentenhumor :')

[..]

-O- Da's natuurlijk wel heel erg triest... :{
Dat callcenter was sowieso een feest. Zo moest ik bijv eens buraustoelen verkopen aan bedrijven. MINIMAAL 50 per order. Ik wist niet van tevoren wie ik aan de lijn kreeg. En dan ineens, jawel, een bakker bijvoorbeeld aan de lijn :')
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
pi_129602774
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Ook grappig trouwens; ik werd gebeld door het UZB met een baanaanbod. Tijdelijk baantje, heel erg saai werd er gezegd. Hij moest het mij aanbieden maar wou het me eigenlijk niet aandoen. Zal wel een kutbaantje zijn dan.
Achteraf 1 van de beste baantjes ooit geweest :D
Wat moest je doen dan?
A murky, forgotten land.
pi_129602865
quote:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar). Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
Jij ook al?

quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, waar te beginnen? Nou, de eerste erge was een dag voor een studentenvereniging bij een bloemenveiling/-verwerking waar je aan de lopende band stond en elke keer 1 bloem op de band mocht leggen: boeketjes maken.... ;(

De tweede was ook een dagje voor diezelfde studentenvereniging werken in een callcentre.... bellen voor 'de blijde doos': mensen die zwanger zijn kunnen eerst een of andere oriëntatiedoos aanvragen, en als ze dan dat kind hebben geworpen dan kan er eventueel nog een 'Blijde doos' achteraan. Wist het ook precies zo voor elkaar te krijgen dat ik 3 mensen aan de telefoon kreeg die een miskraam of wat dan ook hadden gehad waardoor 't kind niet meer leefde... Altijd fijn. Was ook echt mijn ding, blij mensen opbellen en ze feliciteren met hun kind :r

Ja doei.
pi_129602925
Ik vind dit een vermakelijk topic. Moet wel zeggen dat mijn ergste baan nog wel meevalt ten opzichte van jullie verhalen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_129603055
quote:
Dan voel je je lullig lijkt me :o
pi_129605091
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:25 schreef StateOfMind het volgende:

[..]

Wat moest je doen dan?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129605117
quote:
4s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 08:51 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Dan voel je je lullig lijkt me :o
Ja, geloof me. :')
Ja doei.
pi_129605572
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:21 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik kan me wel voorstellen dat het UZB het je eigenlijk niet aan wilde doen nee. :P Maar leuke collega's maken een hoop goed. :Y

Zelf niet zulke vervelende bijbaantjes gehad maar de verhalen hier zijn geniaal. :)
pi_129605599
Een dagje bij bezorgbedrijf sand gewerkt. Ze konden me 1 wijk aanbieden voor vast. Afspraak waren:
- Wordt voor je in gezet en die route moet je lopen.
- Max 1 uur.

Uiteindelijk de dag: moest k eerst nog alles in zetten, zn 4uur bezig geweest
bleken het 2 wijken te zijn ipv 1. en de 2e wijk was dik nog 15 km fietsen.

heb de kleine wijk gelopen, was er 5uur mee bezig terwijl k best wel snel loop heb ook bij postnl gewerkt.. echt heb smiddags opgebeld en heb alles de volgende dag buiten gezet om op te halen, was er zo klaar mee. :)
Doelen zijn dromen met een deadline
pi_129605743
quote:
0s.gif Op donderdag 1 augustus 2013 23:41 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik was ooit postbode voor sand, daar krijg je betaald per post stuk. Toen ik na mn eerste dag uitrekende wat ik had verdiend kwam ik uit op 2,75 :') ik was toen ergens in de 20 :') die gast van sand opgebeld en gevraagd of ie daar zelf voor uit zn bed zou komen :P kreeg toen gelijk 50% erbij, maar dan is t nog niks, dus heb er maar 1 dag gewerkt :')
moet je wel doorwerken he henk..
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_129605752
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:37 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik kan me wel voorstellen dat het UZB het je eigenlijk niet aan wilde doen nee. :P Maar leuke collega's maken een hoop goed. :Y

Zelf niet zulke vervelende bijbaantjes gehad maar de verhalen hier zijn geniaal. :)
Ieder ander zou het een kutbaantje vinden, ik vond het geweldig! Het werd ook een ''echt autistenwerkje'' gevonden, nou dat klopte wel ja :')

Maar blijf komen met de verhalen!
pi_129605770
Ik heb 3 uur als vakkenvuller bij de AH gewerkt... Vond het verschrikkelijk.

Ik heb wel 6 jaar als "vakkenvuller" bij een bouwmarkt gewerkt. Dat vond ik dan wel weer leuk. :')
It's funny
But not ha-ha funny.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:47:32 #149
379412 LuciferRising
Wake Bake Skate
pi_129605824
Schoenen "neuzen" bij scapino. HELL OP AARDE.
“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 10:50:50 #150
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_129605920
Op m'n 18e eens studentenhuizen schoongemaakt. Wel heel erg leuke sfeer, altijd leuke collega's, maar het schoonmaken was uiteraard onbegonnen werk. Het waren studentenhuizen waar soms 50, soms wel 100 buitenlanders in één gebouw woonden. Het was de zomerschoonmaak voor als er een nieuwe lichting studenten zou komen.

Oa. keukenkastjes waar de schimmel in stond. Je probeert het eerst eens met een schuursponsje, maar na een tijd ben je niet meer zo kritisch en begin je eerst alles schoon te krabben met de kaasschaaf. Als je dag 1 de keuken had schoongemaakt, ging je dag 2 de kamers afstoffen. Aan het eind van je 2e werkdag was de keuken ook alweer een terringzooi. Maar, veel lol gehad en een mooie vakantie van betaald!

Op 1 huis na. Ieder huis had een Nederlandse student die alles coördineerde en in 1 zat een gigantische bitch. Hele nare tante, deed denken aan de tante van assepoester en die dikke van weesmeisje Annie. Toen we pauze hadden, fietsten een vriend en ik naar de supermarkt en onderweg is hij geschept door een auto. Ambulance erbij gehaald. Hele fiets aan gort, hij was gelukkig helemaal in orde. Hierdoor wel een uur te laat.
Komen wij daar, alles uitgelegd en haar eerste reactie waren de legendarische woorden: Denk maar niet dat je dit uur betaald krijgt.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_129605980
Vakken vullen vond ik niet zo erg. Was altijd wel gezellig! Zelfs de afgelopen 2 jaar nog gedaan rond kerst hier bij Marks & Spencer op m'n 26e/27e (late student :P ) :)
Ja doei.
pi_129606105
Zwart werk bij een bloemist. Ik was 15. Ik dacht: leuk!

Maar nee, schoonmaken in de werk ruimte. Pff wat een tering bende was het daar hey, niet normaal. Moest ook gigantische glasplaten vanuit een garage naar de winkel tillen met gelukkig nog een klein gammel karretje. Achteraf ben ik blij dat ik m'n vingers nog heb en dat die platen nooit gebroken zijn.. Na de tweede werkdag gebeld dat ik niet meer kom.. Oja en het verdiende ook bijna niks :?
hee hallo
pi_129606213
Via een UZB een vakantiebaan in de kantine bij een afvalverwerkingsbedrijf. Ik dacht dat kantinewerk wel mee zou vallen, want dat had niet zo veel met het huisafval te maken. Maar ik kon absoluut niet tegen de stank op dat hele terrein. Overal stonk het. De medewerkers die in de kantine kwamen stonken en ik begon ook al snel te stinken. Op weg naar huis even in de berm bij een (frisse lucht!!) weiland gaan zitten, want ik had de hele dag het gevoel gehad dat ik moest overgeven en ik voelde me ook vreselijk. Ik heb het bij één dag gelaten...

Mijn schoonzus had overigens een veel ergere baan, ook 1 dag volgehouden. In de Friki kippenslachterij moest ze kippen plukken, dwz van veren ontdoen :r En dat de héle dag door. Ze heeft jarenlang geen kip meer gegeten.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:06:41 #154
179002 GwaiLow
pi_129606369
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:45 schreef Nero22 het volgende:
Ik heb 3 uur als vakkenvuller bij de AH gewerkt... Vond het verschrikkelijk.

Ik heb wel 6 jaar als "vakkenvuller" bij een bouwmarkt gewerkt. Dat vond ik dan wel weer leuk. :')
Haha ik ook 3 uur bij de AH. Verschrikkelijk idd! En langere periode bij de Xenos was wel weer leuk.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:09:53 #155
179002 GwaiLow
pi_129606485
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef MichielPH het volgende:
Op m'n 18e eens studentenhuizen schoongemaakt. Wel heel erg leuke sfeer, altijd leuke collega's, maar het schoonmaken was uiteraard onbegonnen werk. Het waren studentenhuizen waar soms 50, soms wel 100 buitenlanders in één gebouw woonden. Het was de zomerschoonmaak voor als er een nieuwe lichting studenten zou komen.

Oa. keukenkastjes waar de schimmel in stond. Je probeert het eerst eens met een schuursponsje, maar na een tijd ben je niet meer zo kritisch en begin je eerst alles schoon te krabben met de kaasschaaf. Als je dag 1 de keuken had schoongemaakt, ging je dag 2 de kamers afstoffen. Aan het eind van je 2e werkdag was de keuken ook alweer een terringzooi. Maar, veel lol gehad en een mooie vakantie van betaald!

Op 1 huis na. Ieder huis had een Nederlandse student die alles coördineerde en in 1 zat een gigantische bitch. Hele nare tante, deed denken aan de tante van assepoester en die dikke van weesmeisje Annie. Toen we pauze hadden, fietsten een vriend en ik naar de supermarkt en onderweg is hij geschept door een auto. Ambulance erbij gehaald. Hele fiets aan gort, hij was gelukkig helemaal in orde. Hierdoor wel een uur te laat.
Komen wij daar, alles uitgelegd en haar eerste reactie waren de legendarische woorden: Denk maar niet dat je dit uur betaald krijgt.
Het vervelende voor werkgevers is natuurlijk dat er zovaak smoesjes worden verzonnen. Het is ook lastig wat je nou wel en niet kan geloven.
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:10:47 #156
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_129606516
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:09 schreef GwaiLow het volgende:

[..]

Het vervelende voor werkgevers is natuurlijk dat er zovaak smoesjes worden verzonnen. Het is ook lastig wat je nou wel en niet kan geloven.
*Gelukkig* hadden we een fiets en een schaafwond hier en daar als bewijs.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_129607901
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:
Via een UZB een vakantiebaan in de kantine bij een afvalverwerkingsbedrijf. Ik dacht dat kantinewerk wel mee zou vallen, want dat had niet zo veel met het huisafval te maken. Maar ik kon absoluut niet tegen de stank op dat hele terrein. Overal stonk het. De medewerkers die in de kantine kwamen stonken en ik begon ook al snel te stinken. Op weg naar huis even in de berm bij een (frisse lucht!!) weiland gaan zitten, want ik had de hele dag het gevoel gehad dat ik moest overgeven en ik voelde me ook vreselijk. Ik heb het bij één dag gelaten...

Mijn schoonzus had overigens een veel ergere baan, ook 1 dag volgehouden. In de Friki kippenslachterij moest ze kippen plukken, dwz van veren ontdoen :r En dat de héle dag door. Ze heeft jarenlang geen kip meer gegeten.
Friki Friesland?
Hoor ik vaker slechte ervaringen, bedrijfscultuur schijnt daar ook heeeuuul slecht te zijn. Ik zit liever in de bijstand dan dat ik dáár ga werken!
pi_129607996
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:00 schreef Isabeau het volgende:

Bij de Friki heb ik ook nog ooit eens vakantiewerk gedaan. Ik hoefde gelukkig geen kippen te plukken ofzo maar stond aan de lopende band. Drumsticks op bakkies leggen, stickers plakken (want die machines waren altijd stuk) of elastiekjes om de kip knutselen. Geestdodend werk maar werd wel goed betaald.

Dat was wel het meest vervelende wat ik ooit heb gedaan. Ohja en in de bediening, maar dat was omdat ik nogal onhandig ben :').
pi_129609758
Verlichting installeren in een vries cel. Minder Dan 1 dag gewerkt. :D
pi_129609803
Kippenstront wegscheppen bij een kippenkwekerij, stonk als de ziekte. Na een aantal dagen is het wel gewend :')
pi_129612476
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 12:47 schreef LompeHork het volgende:
Kippenstront wegscheppen bij een kippenkwekerij, stonk als de ziekte. Na een aantal dagen is het wel gewend :')
Moet je daar voor geleerd hebben?
pi_129612495
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef koekwausss het volgende:

[..]

Jij misschien wel.
pi_129612496
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef koekwausss het volgende:

[..]

2 jaar meer dan voor palletsorteerder.
Ja doei.
pi_129612608
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 13:56 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

2 jaar meer dan voor palletsorteerder.
Palletsorteerder lijkt mij best makkelijk en niet k*t
pi_129614171
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 11:52 schreef Poesopstokje het volgende:

Friki Friesland?
Hoor ik vaker slechte ervaringen, bedrijfscultuur schijnt daar ook heeeuuul slecht te zijn. Ik zit liever in de bijstand dan dat ik dáár ga werken!
Goed mogelijk, Friesland is om de hoek :7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:48:47 #166
6067 Turbomuis
Kruimeltjes zijn ook cake
pi_129614395
Ik heb ooit als wereldverbeterend scholiertje in een kipverwerkende fabriek gewerkt. Kwamen daar ongeveer 110 dooie kippen per minuut binnen. Die moesten door iemand gecontroleerd worden, of ze met allebei de poten vastzaten aan het haakje enzo. Klusje wat maar een uur door dezelfde gedaan werd, dan werd er iemand anders bij een willekeurige lopende band afgeplukt. Op die momenten probeerde iedereen ontzettend onzichtbaar te zijn. Als je dat een uur hebt gedaan zie je volgens mij de hele week erna elke nacht alleen maar kip-kip-kip-kip-kip

Voornamelijk kipfilets op schalen gelegd daar. Met alle rommel en blood and guts aan de onderkant, die mag de tere consument niet in de winkel zien liggen. Af en toe was er iets mis gegaan met de machine, dan kwam er een uit elkaar getrokken hele kip voorbij in plaats van alleen maar de filets.
Waren mensen die daar al twintig jaar naar volle tevredenheid werkten. Dan heb je denk ik zelf ook de herseninhoud van een kip, anders hou je dat nhiet vol...

Ik heb het er drieëneenhalve dag uitgehouden. Toen heb ik m'n ouders gebeld of ze me wilden komen halen, anders zou ik de hele band onder gaan kotsen.
I give myself very good advice
But I very seldom follow it
That explains the trouble that I'm always in
pi_129614510
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Turbomuis het volgende:
Ik heb ooit als wereldverbeterend scholiertje in een kipverwerkende fabriek gewerkt. Kwamen daar ongeveer 110 dooie kippen per minuut binnen. Die moesten door iemand gecontroleerd worden, of ze met allebei de poten vastzaten aan het haakje enzo. Klusje wat maar een uur door dezelfde gedaan werd, dan werd er iemand anders bij een willekeurige lopende band afgeplukt. Op die momenten probeerde iedereen ontzettend onzichtbaar te zijn. Als je dat een uur hebt gedaan zie je volgens mij de hele week erna elke nacht alleen maar kip-kip-kip-kip-kip

Voornamelijk kipfilets op schalen gelegd daar. Met alle rommel en blood and guts aan de onderkant, die mag de tere consument niet in de winkel zien liggen. Af en toe was er iets mis gegaan met de machine, dan kwam er een uit elkaar getrokken hele kip voorbij in plaats van alleen maar de filets.
Waren mensen die daar al twintig jaar naar volle tevredenheid werkten. Dan heb je denk ik zelf ook de herseninhoud van een kip, anders hou je dat nhiet vol...

Ik heb het er drieëneenhalve dag uitgehouden. Toen heb ik m'n ouders gebeld of ze me wilden komen halen, anders zou ik de hele band onder gaan kotsen.
Wat ben ik blij dat ik vegetariër ben :')
pi_129614818
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 14:48 schreef Turbomuis het volgende:
Ik vind 3,5 dag nog knap -O-
pi_129615058
Niet kut qua loon, wel kut qua saaiheid:

Heb een tijdje als buitenportier bij Sofia Hotel 'The Grand' Amsterdam gestaan. Studentenbijbaan. Ik stond buiten de poort (er waren ook nog andere fulltimers binnen de poort, zij zetten de auto's weg enzovoort).

Enige wat ik moest doen was mensen begroeten, 8 uur lang. Stilstaan, op een plek. Na een dagje had ik ¤100 in mijn zak, dus daar deed ik het ook voor. Nadeel was dat ik in een rare jas gehuld moest, met hoed. Ik zag er uit als Harry Potter. Wel veel dure auto's voorbij zien schuren (en arrogante mensen, BN'ers enzovoort).

Ik stond daar rechts bij de bloempot.

De fulltimers (portiers) stonde voor de 'echte voordeur'

pi_129615062
Als 16/17 jarige in een koekjesfabriek gewerkt en dat was echt fantastisch.

De dingen die ik moest tillen waren loodzwaar, het was super warm, het tempo lag echt te hoog. Daarnaast stond er een gast als een ware drilmeester vlak bij me. Die was constant in een pot aan het roeren en maar schreeuwen dat ik op moest schieten. Als ik iets liet vallen werd hij helemaal boos, terwijl hij al helemaal niks deed.

Na één dag heb ik het maar voor gezien gehouden. Ze zeiden nog tot morgen, maar daar heb ik voor bedankt. Was via een uitzendbureau voor vakantiewerk :P
Feyenoord Rotterdam
pi_129615116
quote:
14s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:06 schreef .PRISM het volgende:
Niet kut qua loon, wel kut qua saaiheid:

Heb een tijdje als buitenportier bij Sofia Hotel 'The Grand' Amsterdam gestaan. Studentenbijbaan. Ik stond buiten de poort (er waren ook nog andere fulltimers binnen de poort, zij zetten de auto's weg enzovoort).

Enige wat ik moest doen was mensen begroeten, 8 uur lang. Stilstaan, op een plek. Na een dagje had ik ¤100 in mijn zak, dus daar deed ik het ook voor. Nadeel was dat ik in een rare jas gehuld moest, met hoed. Ik zag er uit als Harry Potter. Wel veel dure auto's voorbij zien schuren (en arrogante mensen, BN'ers enzovoort).

[ afbeelding ]
Ik stond daar rechts bij de bloempot.

De fulltimers (portiers) stonde voor de 'echte voordeur'

[ afbeelding ]
Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen' :D :D
En de hele dag staan, ging dat een beetje?
pi_129615284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Wat eigenlijk een geldverspilling, iemand die als werk heeft 'het begroeten van mensen' :D :D
Inderdaad geldverspilling. Ben in mijn vrije tijd nog wel eens gaan kijken of er dan een andere 'buitenportier' mensen stond te begroeten. Dacht namelijk soms dat ik gewoon in een langdurige troll zat en er vanzelf een keer een goedlachse Frans Bauer met Bananensplit voorbij kwam. :D

Met het staan zelf had ik weinig problemen. Ik keek expres niet naar de tijd zodat het sneller leek te gaan. Verder had ik uitzicht op een grachtje met een bankje. Op dat bankje kwamen hele dag stoners enzo zitten. Af en toe kwam er een stel Chinezen naar mij toe met de vraag of ze op de foto mochten. Oh en ik mocht af en toe uitleggen waar 'the red light district' is (in dezelfde straat, oudezijds voorburgwal). En waar de Dam was (bruggetje over, 300meter lopen) :7.
pi_129615693
Bijbaantje bij de sociale werkplaats 8)7 , 8 uur volgehouden.
pi_129617347
ik heb een keer vakantiebaantje gehad bij een epxeditiebedrijf. in de praktijk kwam het er op neer dat ik met twee andere mensen in een klein hokje zat alwaar we de hele dag talkpoeder moesten inpakken.

collega 1 pakte een busje en vulde het door het busje onder de grote trechter te houden en op een knop te drukken.
collega 2 woog het dan om te kijken of er niet te veel/weinig inzat, en deed er een strooidop op.
collega 3 draaide de dop erop en plaatste het busje in een doos.

het hokje was gevestigd in een loods met plat dak (bloedheet), en door het talkpoeder was de vloer spekglad, hing er continu zo'n weeige zoete lucht en dat spul trok ook nog eens in je huid, leek het haast wel.

ik heb het 2 weken volgehouden.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_129617855
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 15:08 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als je dat al verspilling vindt _O-

In Amerika stonden er geregeld mensen bij de uitgang van de Wallmart die niks anders deden dan een streepje met een pen op je bon zetten 8)7
pi_129617931
Als student: 8 uur per dag notuleren.. Lees: opgenomen vergadering overtypen en coderen.

Onwijs saai, geestdodend en kut :{w
pi_129618587
Bollenpellen aan de lopende band. Elke dag van 7 tot 6 met 2x 0.5 uur koffiepauze en een uurtje lunchpauze. Ontzettend saai kutwerk, maar 't was een kleine boer en deed al 't pelwerk samen met wat vrienden en een of andere oude visser die altijd wel verhalen had _O_

Later nog eens outbound bellen voor de Lotto ("Ja dat spel met de gele balletjes mevrouw"). Mensen konden dan voor ¤1 (per lot per week, maar dat stel je zo lang mogelijk uit) meespelen, en ze speelden zelfs gratis totdat ze iets zouden winnen (jammer dat de Lotto prijsjes van ¤1 heeft).
Bijzonder kleurrijke gesprekken gehad. Ik kon maar beter gaan studeren, van een dak af springen of een trein koppen, mijn vrouwelijke collega's konden beter de prostitutie in gaan, want "dat verdient beter". Hier en daar een doodsbedreiging ("Bel nog 1x en ik zoek je op en schiet je dood") of verwensing ("Ik hoop dat jullie kutbedrijf vanavond nog afbrandt"). Combineer dat met een teamleider die wél de vervloekte passie voor het vak heeft en je hebt een recipe for disaster. :P

Ik zag m'n naam al zakken op de targetlijsten, en iedereen weet dat de laagste rankings er uit vliegen. Voor mij was dat precies op het moment dat ik m'n vakantie kon betalen :7

Mooiste was wel dat als je 10 loten in 1x verkocht je een kraslot kreeg. Is me 1x gelukt, en m'n teamleider vroeg hoeveel ik had gewonnen. "Twee vijftig" - "Wauw, horen jullie dat allemaal? Destrovel hier heeft TWEE HONDERD VIJFTIG EURO gewonnen"

Duurde een week voordat men stopte met vragen over dat kraslot en ze door hadden dat ik net aan genoeg had gewonnen om een biertje voor mezelf te kopen :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_129619301
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je dat al verspilling vindt _O-

In Amerika stonden er geregeld mensen bij de uitgang van de Wallmart die niks anders deden dan een streepje met een pen op je bon zetten 8)7
Wat is daar het nut van dan? Dat je de bon niet kon kopiëren ofzo?
pi_129620507
Goed, ik heb nu al 3 jaar hetzelfde baantje en dat bevalt prima (hiker, oftewel lege auto's transporteren). Alleen vandaag degradeerde het tot kutste bijbaan ooit. Ik moest een Renault Kangoo zonder airco vervoeren en stond daarmee ook nog eens in de file waardoor er geen rijwind door het raam kwam :'(

Niet dat het mét rijwind nou zo prettig was, maar beter dan zonder :')
pi_129620562
Hiken is echt een van de leukste baantjes die ik ooit gehad heb.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_129620739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hiken is echt een van de leukste baantjes die ik ooit gehad heb.
Zeker, maar op een dag als vandaag zonder airco even niet :P
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 18:28:56 #182
179002 GwaiLow
pi_129621908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef sopzeep het volgende:
Als student: 8 uur per dag notuleren.. Lees: opgenomen vergadering overtypen en coderen.

Lijkt me een leuk baantje. Zijn er nog vacatures vrij? :D
pi_129621966
Ik wil ook hiken!
Maar geen ov-kaart :'(
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:36:33 #184
46794 Berkery
Fat bastard
pi_129628744
Een bedrijf aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam had een permanente vergunning voor twee parkeerplaatsen, voor leveranciers en klanten. Mijn werk? Er op toezien dat die plaatsen niet werden ingenomen door niet-klanten of niet-leveranciers, en als er wel klanten of leveranciers kwamen de ketting losmaken.
Om het allemaal nog erger te maken stond er voor het pand een soort wachthuisje waar ik dan in mocht zitten. Het kwam er op neer dat ik 98% van de tijd niks te doen had, de tijd voorbij kroop en ik voor lul zat in een hokje in een drukke straat in Amsterdam.

Ik heb de dag nog wel afgemaakt maar ben de volgende dag niet op komen dagen. :@
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_129642615
Receptionist bij Defensie.

Rond 2004 was dat. Godskolere wat was dat saai. Ik was in eerste instantie ook aangenomen om wat facilitaire taken te verrichten (koffieautomaat bijvullen, lampjes verwisselen, schoonmaken en sjouwwerk etc), maar de twee ouwe lullen waar ik mee kwam te werken voelden zich gepasseerd/bedreigd in hun werkzaamheden, dus hadden ze na een week mijn takenpakket weten in te korten tot het beantwoorden van de telefoon en pasjes verstrekken aan bezoekers.

En dat dus acht uur per dag. Zonder computer.

Ik werd ook steeds vergeleken met één of ander wijf die er voor mij dertien jaar had gewerkt, maar ontslag had genomen. Kon ik me goed voorstellen, want mijn leidinggevende was een beterweter en iemand die duidelijk nog steeds moeite had dat zijn ex-vrouw hem vijf jaar terug had ingeruild voor een beter exemplaar, want alle vrouwen waren volgens hem hoeren.

Mijn ene collega was een norse, ouwe zeikerd (en notoire hoerenloper, waar hij altijd op maandagmorgen over opschepte) en mijn andere collega was er eentje die er de kantjes vanaf liep. Meldde zich ook zo'n 5-10x per maand ziek en liep altijd - als ie er weer eens een paar dagen was - te klagen dat ie het zo moelijk had, maar was ondertussen wel tijdens zijn ziektedagen of in de kroeg of op het voetbalveld te vinden.

Ik heb het twee maanden weten vol te houden en daarna gezegd dat ze maar een andere gek moesten zoeken. Bij wijze van vergelding hebben ze toen allerlei onwaarheden verteld tegen het uitzendbureau waarbij ik in dienst was, met als gevolg dat betreffend uzb me niet meer wilde bemiddelen.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 11:34:14 #186
179002 GwaiLow
pi_129642784
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef Berkery het volgende:
Een bedrijf aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam had een permanente vergunning voor twee parkeerplaatsen, voor leveranciers en klanten. Mijn werk? Er op toezien dat die plaatsen niet werden ingenomen door niet-klanten of niet-leveranciers, en als er wel klanten of leveranciers kwamen de ketting losmaken.
Om het allemaal nog erger te maken stond er voor het pand een soort wachthuisje waar ik dan in mocht zitten. Het kwam er op neer dat ik 98% van de tijd niks te doen had, de tijd voorbij kroop en ik voor lul zat in een hokje in een drukke straat in Amsterdam.

Ik heb de dag nog wel afgemaakt maar ben de volgende dag niet op komen dagen. :@
Haha nice job!

Welk bedrijf is dat?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 14:30:14 #187
46794 Berkery
Fat bastard
pi_129646372
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 11:34 schreef GwaiLow het volgende:

Haha nice job!

Welk bedrijf is dat?
Het is misschien wel 20 jaar geleden dus ik weet niet of hetzelfde bedrijf er nog zit maar het was hier: http://goo.gl/maps/Wd4bB
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_129647690
Mooi topic, er zitten veel klote baantjes tussen.

Het minst leuke werk dat ooit verricht heb is houten bruggen schuren en verven. En dat met de hand. In volle zon bij 30 graden. Was niet echt lekker. Maar je was van de straat he :D
pi_129647750
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Goed, ik heb nu al 3 jaar hetzelfde baantje en dat bevalt prima (hiker, oftewel lege auto's transporteren). Alleen vandaag degradeerde het tot kutste bijbaan ooit. Ik moest een Renault Kangoo zonder airco vervoeren en stond daarmee ook nog eens in de file waardoor er geen rijwind door het raam kwam :'(

Niet dat het mét rijwind nou zo prettig was, maar beter dan zonder :')
Hiker :')
pi_129648084
Pfffff heb er zat gehad.

Het ergste:

Tegels leggen. (dieptepunt in mijn leven)
Vuilnisman. (2e dieptepunt in mijn leven)

Minst erge:

Sorteren PostNL. (verdiende nog best goed in de nachten)
Vakkenvuller Super de Boer. (vond dat nog best leuk om te doen)
Folders en kranten bezorgen (was eerste baantje)

Soms wel spijt van hoe ik dingen aangepakt heb. Anders was dit allemaal niet nodig geweest.
pi_129649840
Limoenen plukken in 35-40 graden. Overal stekels aan die bomen en je handschoenen hebben niet veel nut. Maar verder wel leuke collega's, aardige baas, goed loon en je kon altijd naar je eigen muziek luisteren. Maand of twee gedaan.

Verder ook nog een tijdje mandrijenbomen gepruned, dat houdt in dat je alle mandarijnen die dubbel hangen, of aan de buitenkant van de boom hangen met de hand moet weghalen omdat ze anders toch verbranden en alle energie van de boom verspillen. 3 dagen in de volle regen om een gladde ladder gestaan en daarna had ik er wel weer genoeg van. Je kreeg per boom betaald, en natuurlijk zaten al die opzichters ook de hele tijd op iedereen te kankeren en te vertellen dat bomen opnieuw moesten. Aan de baas verteld dat dit mijn laatste dag was omdat het klotewerk was, en daarna ben ik van het terrein afgekickt omdat ik zat te ouwehoeren met mijn ex-collega's, die er een paar uur later ook mee ophielden. Dat is zonder twijfel het kutste wat ik ooit gedaan heb. Wat een geestdodend kutwerk.

Verder nog een tijdje vakken gevuld in de nettorama wat ook niet zo'n succes was. De meest debiele collega's en de baas was een idioot. Werk opzich was wel uit te houden(vakkenvullen) maar dat was vooral omdat het maar 4 uur per week was. Mijn contract werd uiteindelijk niet verlengt omdat ik... te weinig uren draaide.

Verder eigenlijk alleen maar heel leuk werk gehad.
pi_129650481
Heb ooit eens gewerkt bij een sociale werkplaats (Serieus, was onderdeel van de "stage" :') op school )
Het stomme is dat dit (ondanks dat het heel saai werk is) wel gezellig was onderling (En nee het waren geen zwakzinnige, allemaal jongeren van mijn leeftijd die dit moesten doen i.v.m stage) Een beetje met dozen naar elkaar gooien, of bij iemand z`n plastickje verstoppen :')_____! En in de pauze gewoon laptop erbij pakken en een beetje internetten in de kantine _O_

Andere baan als autopoetser (ook als onderdeel van die stage periode) was érg kut. Was heel erg zwaar werk voor mij, ik moest constant gehurkt (Want sponningen van auto`s poetsen, deuren poetsen etc) En als je ook maar de kleinste milimeter had gemist, moest je dat hele stuk over doen (Geen grap :') )
Ik zou betaald krijgen (5 euro per dag, stage vergoeding... heb er 7 weken 2 dagen per week gewerkt, komt dus neer op 70 euro :7........ nou, vergeet het maar.. Niks gehad, en ook de school ging er niet achter aan verder)

Heb ook nog een blauwe maandag moeten vakkenvullen voor (precies) stage, en dat was echt een verschrikking. praten met collega`s is leuk, maar het spiegelen is zo`n verschrikkelijke rot klus. Heb het 1 dag volgehouden ben toen weggegaan, niks voor mij.

Daarna heb ik 2,5 jaar lang in een muziek winkel gewerkt, dat was hartstikke tof werk, eigenaar was een aardige vent (en ik speelde ermee in een band :7) En hij bood altijd keurig hulp aan als het nodig was, liet me niet teveel werk verrichten op een dag, En altijd als er iemand wat *duurs* gekocht had *vierden* we dat door gerookte zalm te kopen bij de visboer, of kibbeling :7 _O_

Ondanks dat heeft hij mij voor een kleine 800 euro opgelicht (Althans, ik werkte daar voor m`n uitkering) En hij heeft daar dus leuk gebruik van gemaakt zeg maar, even kort:

Gitaar afstellen meerdere keren in een jaar (Was garantie werk volgens hem) (4x30 euro = 120)
Gitaar laten herfretten binnen een jaar (Viel ook nog in de garantie) ( Herfretten is 150 euro)
Nieuwe tuners voor een gitaar (Gitaar heeft er 8!!! maanden gehangen, en er is niks aan gedaan, dus uiteindelijk heb ik hem zelf moeten wegbrengen en betalen) ( 80 euro)
Keyboard wat ik in termijnen betaalde(Heeft hij mij dus ook voor 400 euro teveel laten betalen)
Gitaar versterker die opeens niks meer deed (Viel nog binnen de garantie, maar toch wilde Vox er niks aan doen :') jaja) ( 20 euro kosten)

Dus dat werk kreeg ook een flinke staart.
pi_129657783
Wat ik tegenwoordig zo af en toe is kut, maar verdient wel buitengewoon goed:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129657887
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
Muziekje mee? Of mag dat niet? Dan lijkt het me nog enigzins uit te houden, helemaal voor 18euro!
pi_129658026
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Muziekje mee? Of mag dat niet? Dan lijkt het me nog enigzins uit te houden, helemaal voor 18euro!
Muziek uiteraard mee. :) Een oortje, omdat je toch regelmatig vragen krijgt als: 'Vind je dit niet kut?' en 'Hoelang sta je hier al?' en 'Jongen, gaat het wel goed met je?'. Stoïcijns negeren en wijzen op de kortingen in de winkel. :D
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129658057
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:04 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Muziek uiteraard mee. :) Een oortje, omdat je toch regelmatig vragen krijgt als: 'Vind je dit niet kut?' en 'Hoelang sta je hier al?' en 'Jongen, gaat het wel goed met je?'. Stoïcijns negeren en wijzen op de kortingen in de winkel. :D
Ha geweldig! Ik zou het best een paar uur per week kunnen doen. Of moet je gelijk 8 u/d staan?
pi_129658154
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ha geweldig! Ik zou het best een paar uur per week kunnen doen. Of moet je gelijk 8 u/d staan?
Op zondag sta ik 4 uur, wat goed te doen is. Zaterdag 7, en dat is wel erg veel en dat duurt lang. Maar je gaat dingen verzinnen. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de mooiste billen. :) Ach, is toch een vakantiebaantje. Kan je zo halfjaar mee vooruit.
pi_129658335
Komkommers plukken in een veel te warme kas. En dat s ochtends vanaf 6 uur.
pi_129658398
Emballage afdeling van een distributiecentrum van supermarkten als uitzendkracht. Uitladen van de kratten met lege flessen en sorteren in de schappen. Een enorme stanklucht, zwaar werk, een chef die alleen vanuit kantoor toekeek hoe anderen het werk deden en tot overmaat van ramp overkwam het me dat ik op een dag om 4.30 uur moest beginnen en om 5.00 uur weg werd gestuurd omdat het die dag rustig was. Ik kreeg toen een half uurtje uitbetaald tegen minimumloon en het was de laatste keer dat ik daar kwam of bij die supermarkt keten.
pi_129659142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:07 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Op zondag sta ik 4 uur, wat goed te doen is. Zaterdag 7, en dat is wel erg veel en dat duurt lang. Maar je gaat dingen verzinnen. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de mooiste billen. :) Ach, is toch een vakantiebaantje. Kan je zo halfjaar mee vooruit.
Ik ben jaloersss!! Doe mij dit baantje! O+
pi_129659710
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef sopzeep het volgende:

dat heb ik voor mijn scriptie moeten doen. lees: hetzelfde kutwerk maar dan niet betaald krijgen
pi_129659869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
Emballage afdeling van een distributiecentrum van supermarkten als uitzendkracht. Uitladen van de kratten met lege flessen en sorteren in de schappen. Een enorme stanklucht, zwaar werk, een chef die alleen vanuit kantoor toekeek hoe anderen het werk deden en tot overmaat van ramp overkwam het me dat ik op een dag om 4.30 uur moest beginnen en om 5.00 uur weg werd gestuurd omdat het die dag rustig was. Ik kreeg toen een half uurtje uitbetaald tegen minimumloon en het was de laatste keer dat ik daar kwam of bij die supermarkt keten.
is er niet een wettelijke regel dat je in een dergelijk geval minimaal 3 uur uitbetaald moet krijgen? (vanuitgaande dat je oorspronkelijk wel voor 3 of meer uur ingepland was)
pi_129659892
quote:
Hahaaha ik weet waar t is en denk precies wat jij zegt. Nu ik weet dat ze 18 euro verdienen vind ik het al iets minder zielig ;)
pi_129660385
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:02 schreef Zwerver. het volgende:

[..]

Hahaaha ik weet waar t is en denk precies wat jij zegt. Nu ik weet dat ze 18 euro verdienen vind ik het al iets minder zielig ;)
Ik zou een moord doen voor dat baantje, echt waar... :'( Vast ergens in de Randstad of niet?
pi_129663639
eitjes in pakken aan een lopende band, was wel een relaxt bedrijf maar die lucht daar was niet te harden
pi_129664336
Mijn kutste baantje was 2 weken lang in een keuken werken in een soort verzorgingstehuis voor gehandicapte de ene keer afwassen de andere keer in de keuken zelf helpen.
Een krantenwijk was toch leuk 's ochtends een uurtje de krant bezorgen en verdiende nog best goed ook.
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:37:52 #207
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129665687
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
aan de lopende band bij het magazijn van Scapino. :') na 2 dagen ben ik maar opgestapt. Daar moet je echt debiel voor zijn, om dat vol te kunnen houden. Vooral schoenendozen van de lopende band af pakken en in karretjes zetten die dan in de vrachtwagens gaan. :D :')
:D Ik heb het vervolgtraject ooit gedaan. De karretjes naar de laaddocks sjouwen. Gek werd ik er van, de hele dag in dat fucking magazijn rondlopen. :r Na een paar weken mee gekapt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_129669567
Heb op t moment een baan als magazijnmedewerker bij een groot Amerikaans bedrijf die gevestigd is in Nederland. Hier moet ik gemiddeld zo'n duizend dozen per dag tillen en scannen en afentoe heb ik ze ook nog meerdere malen in mijn handen. Je komt gebroken thuis en staat gebroken op (lees onder de schaafwonden en blauwe plekken met brandende voeten vol blaren). Je ergste vijand zou je het nog niet toewensen.
pi_129669785
Ik heb ooit in een kantine gewerkt via het uitzendbureau, maar een collega die niet helemaal 100% was vond dat ik het werk niet goed deed.

Ik zie haar nog staan stotteren dat ik het nooit ging maken in het leven en ik een slapjanus was toen ik na een paar uur zei dat ik haar wel zat was en naar huis ging.
pi_129670712
Ergens eind jaren 90 bij uzb Unique Multilingual gesolliciteerd voor de functie administratief medewerker bij EPO (Europees Patent Bureau). Kreeg ik eerst testen voor mijn Franse en Engelse kennis want dat is de voertaal zeiden ze, daarna rekentoetsen en een rollenspel (let wel dit was een vakantievacature :') )

Eindelijk mocht ik werken, zetten ze mij in het archiefhok neer en mocht ik honderden planken vol met dozen waar allerlei patentaanvragen en dossiers lagen, waar ik dus alle nietjes, paperclips en post-its van moest verwijderen om ze vervolgens in te scannen :')_!
Het is dat het ERG goed verdiende en ik een paar weken later op vakantie ging maar anders......

Een ander baantje was wc's schoonmaken met waterslang in het congresgebouw in Den Haag tijdens evenementen en met een schoteltje zitten :')
Zat ik daar met een blije doos van 50+ naast me die goed benadrukte wat voor belangrijke taak wij wel niet hadden _O-

Na 4 uur ging ik even een blikje cola halen en moet nog steeds terugkomen O+
pi_129671548
quote:
Volgens mij heb ik je dan ooit gezien, vond het al een vreemd gezicht :'). Begint het met een H (de stad?)
  zondag 4 augustus 2013 @ 08:25:32 #212
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129671970
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef JackLucifer het volgende:

Bij een bedrijf waar ik gewerkt heb deden ze de kazen een nacht weken in water met waterstofperoxide en dan de volgende ochtend kon je het grootste gedeelte eraf spuiten.
pi_129672957
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

is er niet een wettelijke regel dat je in een dergelijk geval minimaal 3 uur uitbetaald moet krijgen? (vanuitgaande dat je oorspronkelijk wel voor 3 of meer uur ingepland was)
Nu wel.
  zondag 4 augustus 2013 @ 10:37:58 #214
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_129673021
quote:
¤18/uur met je 19 Dat kan toch haast niet. ¤10 extra per uur zodat je na je pauze wel weer gewoon terug komt?
pi_129678779
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.

Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.

En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.

Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel :N
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_129678910
quote:
3s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.

Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.

En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.

Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel :N
Dit is ook zo'n baantje wat ik niet aan zou kunnen. Ook iets met geweten en zulks..
Ik geef af en toe een euro aan een collectant, maar dan moet het wel voor een stichting zijn waar ik iets mee heb. Ga deze herfst zelf voor de dierenbescherming lopen O+

Had Undercover in NL niet eens een reportage over kaartverkopers voor goede doelen? Of iemand anders.. Het ging er in ieder geval om dat die jochies zelf het geld mochten houden en een deel moesten afstaan aan hun ''baas''. Hele vreemde constructie..

Je komt ook regelmatig van die Hyves/facebook lijstjes tegen met wat de top van zulke organisaties verdienen. Dat geld moet ook ergens wegkomen lijkt mij?

Oh en nog iets; de postcodeloterij. Ik snap nooit waarom ze zoveel miljoenen en dure auto's weggeven. Laat dat geld lekker naar de goede doelen gaan, mensen zijn ook wel blij met een doosje chocola of niet soms?
pi_129678948
quote:
Als je met niets doen per uur vier keer meer pakt dan leeftijdsgenoten die werk doen zoals in dit topic voorbij is gekomen heb je wel lef om het een kutbaantje te noemen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 14:57:32 #218
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129678967
quote:
dan heb ik jou wel eens zien staan denk ik, als het is waar ik denk dat het is tenminste :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129678972
In de fabriek waar alle rijstzoutjes vandaan komen bij 40 graden balen van 30killo van die troep uitpakken terwijl de opzichters tegen je stonden te schreeuwen.

9 uur per dag, voor 4,50 per uur
pi_129679238
quote:

Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?
pi_129679421
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:06 schreef rdwilbrink het volgende:
Mijn kutste baantje was 2 weken lang in een keuken werken in een soort verzorgingstehuis voor gehandicapte de ene keer afwassen de andere keer in de keuken zelf helpen.
Een krantenwijk was toch leuk 's ochtends een uurtje de krant bezorgen en verdiende nog best goed ook.
In de keuken lijkt mij dan leuker dan een krantenwijkje :{
  zondag 4 augustus 2013 @ 15:21:02 #222
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129679755
quote:

Volgens mij kost het zo'n ¤70 per geworven klant, afhankelijk hoeveel er al geworven zijn die dag want dan wordt de bonus hoger.
Ik vraag ze soms ook wel eens heel naïef of het mogelijk een eenmalige storting te doen, de mensen met een lichte gewetenswroeging pik je er dan zo uit :D
pi_129679779
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?
Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.
Sterker nog, het was een goed doel waar ik niks mee had.
En ik heb het niet alleen over mijn salaris he? Bovenop mijn salaris (gewoon minimumloon) kreeg ik commissie voor iedereen die ik zo gek kreeg om een handtekening te zetten. Die commissie was gebaseerd op het bedrag dat iemand besloot maandelijks te geven en was altijd hoger dan dat maandelijks bedrag. Dus het is letterlijk zo dat die mensen net zo goed hun eerste maandelijkse bijdrage aan mij konden geven.
pi_129680098
quote:
3s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:21 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.
Sterker nog, het was een goed doel waar ik niks mee had.
En ik heb het niet alleen over mijn salaris he? Bovenop mijn salaris (gewoon minimumloon) kreeg ik commissie voor iedereen die ik zo gek kreeg om een handtekening te zetten. Die commissie was gebaseerd op het bedrag dat iemand besloot maandelijks te geven en was altijd hoger dan dat maandelijks bedrag. Dus het is letterlijk zo dat die mensen net zo goed hun eerste maandelijkse bijdrage aan mij konden geven.
Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.
pi_129680539
Ik heb dat werk bij Streetwise gedaan, daar liepen we oa. voor www.carenederland.org

En Jump. Het jongerengebeuren van de Hartstichting.
  zondag 4 augustus 2013 @ 15:49:05 #226
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129680575
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.
Ieder goed doel dat leden op straat werft.
pi_129681082
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit was stichting alzeimer. Maar vrijwel elk doel doet dit. Je denkt toch niet dat die lui van de kliniclowns vrijwillig met zo'n neus op gaan staan?

En als ze echt van het doel zouden zijn, waarom zouden ze dan zo moeilijk doen over een eenmalige donatie?

De collectes aan de deur met een bus voor contant geld zijn volgens mij over het algemeen wel vrijwilligers.
pi_129685103
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:37 schreef MichielPH het volgende:

[..]

¤18/uur met je 19 Dat kan toch haast niet. ¤10 extra per uur zodat je na je pauze wel weer gewoon terug komt?
Ik kan wel verklaren hoe dat komt. Ten eerste: ik ben de 'nummer 2' op de lijst. Als de eerste niet kan, word ik gebeld door hem. Nu is hij er deze zomer heel vaak niet, dus sta ik ook vaak. Hij is echter een stuk ouder dan ik (26). Ik heb dus mazzel: ik kan meeliften op zijn salaris. Verder is het wel alleen op zondag ¤18,- (dubbel uitbetaald).

Verder doet de winkel waar ik voor werk, datzelfde trucje in heel veel steden. Het schijnt wel te werken. Ook ik stuur potentiële klanten regelmatig naar de winkel. :)
pi_129685567
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ieder goed doel dat leden op straat werft.
Nu ik dit zo lees, kan ik dit zelf bevestigen. Ik heb namelijk ooit eens getekend als donateur voor stop aids now, en een donatie eenmalig doen was idd niet mogelijk. Toch jammer dat er zoveel geld aan de strijkstok blijft hangen..
pi_129685756
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:12 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Ik kan wel verklaren hoe dat komt. Ten eerste: ik ben de 'nummer 2' op de lijst. Als de eerste niet kan, word ik gebeld door hem. Nu is hij er deze zomer heel vaak niet, dus sta ik ook vaak. Hij is echter een stuk ouder dan ik (26). Ik heb dus mazzel: ik kan meeliften op zijn salaris. Verder is het wel alleen op zondag ¤18,- (dubbel uitbetaald).

Verder doet de winkel waar ik voor werk, datzelfde trucje in heel veel steden. Het schijnt wel te werken. Ook ik stuur potentiële klanten regelmatig naar de winkel. :)
Oooh op die manier ;) Dus normaal krijg je ¤9,- per uur?
Die andere vent hè, doet hij dit fulltime?
pi_129685852
Ik heb wel eens gelezen dat zo'n op straat geworven lid minimaal vijf jaar donateur moet blijven voor hij daadwerkelijk iets oplevert. Maar uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kosten en baten. In de enorme concurrentiestrijd tussen alle goede doelen moeten zij veel kosten maken om donateurs te werven en inkomsten te genereren. Wanneer de totale opbrengst dus iets hoger is dan alle gemaakte kosten is het verstandig om op die manier te werven. Triest dat het zo moet, maar het is niet anders. Ze houden elkaar gevangen in een soort race-to-the-bottom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 18:32:28 ]
pi_129685983
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:32 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat zo'n op straat geworven lid minimaal vijf jaar donateur moet blijven voor hij daadwerkelijk iets oplevert. Maar uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kosten en baten. In de enorme concurrentiestrijd tussen alle goede doelen moeten zij veel kosten maken om donateurs te werven en inkomsten te genereren. Wanneer de totale opbrengst dus iets hoger is dan alle gemaakte kosten is het verstandig om op die manier te werven. Triest dat het zo moet, maar het is niet anders. Ze houden elkaar gevangen in een soort race-to-the-bottom.
Genoeg mensen die vergeten waar ze allemaal lid of donateur van zijn. ;)
pi_129686107
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb dat werk bij Streetwise gedaan, daar liepen we oa. voor www.carenederland.org

En Jump. Het jongerengebeuren van de Hartstichting.
oh dat heb ik ook gedaan ja ;(
pi_129687615
Via een studentenuitzendbureau terecht gekomen bij de Bijenkorf, net voor de DDD. Moest in het magazijn de hele dag in m'n eentje dozen uitpakken :')
Over pauze of toliet werd ook niks verteld, moest overal zelf naar vragen en achteraan gaan. Na die ene dag ook nooit meer teruggekomen :')
pi_129688159
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:21 schreef jatochneetoch het volgende:
Werk al heel lang bij een slager en daar is best veel kut werk te doen (ook wel leuk werk). Het verschrikkelijkste is satestokjes prikken. Gelukkig hoef je niet de hele tijd het zelfde te doen. En tegenwoordig doe ik alleen maar orders en chauffeuren :)
Dat was mijn eerste vakantiebaan. Ik zal 13 zijn geweest, zo rond 1998/1999 dus. Bij een lokale ambachtelijke vleeshandel. Per volle doos van (volgens mij) 24 zakjes sate van 3 stokjes kreeg je 3 gulden. Als je heeeeel hard werkte had je aan het einde van de dag 9 of 10 dozen. Had je 30 gulden verdient voor een hele dag werk. En blij dat je was met die paar cent :D

Daarna nog de standaardklusjes gedaan, krantenwijk, aardbeien plukken. Ook nog in een vleesfabriek gewerkt waar de werkzaamheden in ploegen werden gedaan. Het ene dagdeel was het kalkoenborst ofzo sealen, daarna een halve dag kratten voorzien van plastic of stukken vlees doormidden snijden. Echt verschrikkelijk hersendoden werk. En dan te bedenken dat er hele volkstammen zijn die het dag in, dag uit doen... Ik trok het na een week of 4 al niet meer :D
Nee.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:57:28 #236
408816 TekenenVoorLeven
Zeer Aantrekkelijk Persoon.
pi_129691481
Edit: Salaris ernaast gezet :).

Allemaal :).

Callcenter outbound (waar ik dagelijks werd bedreigd, na de eerste week niet meer teruggekomen). 7,56 per uur.

Werken bij een slager, werk zelf was best te doen, maar hij probeerde me na een week of 3 op te laten draaien (lees: betalen) voor het rot vlees dat overbleef :'). Heb toen maar een middelvinger opgestoken en ben weg gegaan. 3,42 per uur.

Vakkenvullen, waar ze me niet wilden laten gaan om een of andere reden. Toen ik eindelijk voor de laatste keer kwam opdagen kwamen ze met de vraag of ik niet nog een maandje zou willen blijven, waar ik ze een natte vinger in de oor voor gaf. De reden dat ik ontslag nam was omdat het barsaai werk is en je een zekere mentaliteit wordt opgedrongen, ondanks dat je geen schijt geeft om de winkel. Bovendien was m'n vulploegleider een vuile klootzak. 4,76 per uur.

Werken bij de subway, niet erg zwaar werk, maar vervelend als je na een lange, zware schooldag gebeld wordt of je niet ''kan komen werken voor een paar uurtjes'', begint dat toch op je zenuwen te werken. Oh, en 24 uur worden ingeroosterd terwijl er was afgesproken er niet meer dan 10 te kunnen werken was de druppel. 5,02 per uur

Enige echt chille vond ik krantenwijk ^O^ , helaas kon ik niet elke dag die dingetjes om 16.00 ophalen en mijn depothouder elke dag op me laten wachten was geen optie. Maar erg leuk werk, je bent buiten, elke dag slechts anderhalf uur bezig, betaalt goed, je hoeft niet om te gaan met klanten noch bazen. Gemiddeld 4,46 per dag dat je bezorgt

Dus ik denk dat de relatie tussen werknemer-werkgever me vooral stoort.

Vanaf september ga ik werken bij een creatief bureau met een aantal vrienden van me die al klaar zijn met hun studies en een eigen bedrijfje hebben opgericht :). Betaalt nog niet, ik steek er zelf wat centjes in en hoop deze na een jaar terug te kunnen zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door TekenenVoorLeven op 04-08-2013 21:54:04 ]
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.*
pi_129698638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef MichielPH het volgende:

Ik was het alweer vergeten, maar dit heb ik ook gedaan :D Was in Groningen, oude (vaak ex-bedrijfs) panden waar internationale studenten in waren gehuisvest. Vond het op zich wel lollig werk, inderdaad leuke collega's. En inderdaad, wat een ongelofelijke teringbende maken die mensen ervan. Wij moesten bijvoorbeeld de koelkasten en vriezers uitmesten en ontdooien, dat was echt zo enorm smerig :P En de keukens schoonmaken was ook echt bijna onbegonnen werk. Het was gelukkig niet alleen maar ranzig werk, we deden ook dingen als muren schilderen en bijvoorbeeld oude achtergelaten bankstellen verslepen.

Een van die panden was overigens een oud ziekenhuis, hing echt een heel naargeestig sfeertje, vond ik. Het blijft gewoon een ziekenhuis. Snap niet dat mensen daar kunnen wonen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:26:09 #238
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_129699121
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:17 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik was het alweer vergeten, maar dit heb ik ook gedaan :D Was in Groningen, oude (vaak ex-bedrijfs) panden waar internationale studenten in waren gehuisvest. Vond het op zich wel lollig werk, inderdaad leuke collega's. En inderdaad, wat een ongelofelijke teringbende maken die mensen ervan. Wij moesten bijvoorbeeld de koelkasten en vriezers uitmesten en ontdooien, dat was echt zo enorm smerig :P En de keukens schoonmaken was ook echt bijna onbegonnen werk. Het was gelukkig niet alleen maar ranzig werk, we deden ook dingen als muren schilderen en bijvoorbeeld oude achtergelaten bankstellen verslepen.

Een van die panden was overigens een oud ziekenhuis, hing echt een heel naargeestig sfeertje, vond ik. Het blijft gewoon een ziekenhuis. Snap niet dat mensen daar kunnen wonen.
Groningen, exact! Waar was dat ziekenhuis? En wanneer heb je het gedaan? Voor mij 9 - 10 jaar geleden

[ Bericht 0% gewijzigd door MichielPH op 05-08-2013 10:02:43 ]
pi_129701147
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:11 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

In de keuken lijkt mij dan leuker dan een krantenwijkje :{
Tuurlijk over het algemeen is de keuken leuker. Maar als ik het ga vergelijken met dat baantje en die kranten wijk die ik gedaan dan zou ik voor die krantenwijk kiezen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:09:50 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129714394
Eind jaren 70 moest en zou ik als 16 jarige een Kreidler bromfiets hebben. Normaal deed ik altijd fruit plukken. Aardbeien, kersen, appels en peren. Maar dat verdiende niet genoeg om in de zomervakantie zoveel geld bij elkaar te krijgen zodat mijn vader een plan voor mij bedacht had.

Die werkte destijds als bankwerker bij KNP(papierfabriek). Nu heet dat Sappi. Ik kon daar als 16 jarige gaan werken op de afdeling inpakken. Dus papier dat van de snijmachines afkwam in pakken bestaande uit vellen papier van allerlei formaten inpakken per stapel en op pallets leggen. Nu was het zo dat de vaste medewerkers op die afdeling allemaal dames waren van zo rond de 24 jaar. Die per 50 minuten zo een 90 pakken inpakten. Dan werd je bij zo een meid geplaatst en dan moest je maar productie draaien. 50 min inpakken 10 min rust. En dat 8 uur. Het was er heel erg warm, en die meiden tja die hadden een partij lol en ik maar zweten. En tot overmaat van ramp hadden die meiden het over stappen, kleding kopen, en ander dames geneuzel en werd je nog vaak voor lul gezet ook. Wel op een leuke manier maar toch.

En de verhalen die je hoorde van die meiden over hun avontuurtjes waren ook wel zeer interessant moet ik je zeggen als 16 jarige in die tijd(jaren 70). Daarbij was er een voorwerker die de zaak opjoeg steeds meer pakken per uur te halen. Haalde je een dag later minder dan werden al vragen gesteld.

Desondanks heb ik er mijn hele vakantie gewerkt. Maar mijn Kreidler was binnen. (6 weken werken 1200 gulden) En ik wist dat ik nog maar wat moest gaan studeren.

Maar ik wel wel respect gekregen destijds voor alle harde werkers die dit dagelijks uitvoeren. En dat heb ik door die baan destijds nog steeds.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 05-08-2013 14:26:10 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:21:45 #241
43165 t-8one
flesh is the fever
pi_129714893
Twee avonden bij zo'n hypotheek/dinguspolis 'advies' bureau callcenter gewerkt. Ik moest afspraken regelen voor een adviseur. Ten eerste snapte ik niet wat 'wij' nou eigenlijk verkochten, ten tweede snapte ik niet waarom de klanten een adviseur langs zouden laten komen. :') Niemand van de collega's scheen het echt te weten, ze waren meer geïnteresseerd in stiekem roken op het toilet.
Nadat ik een eerste klant aan de lijn had die wel een afspraak wilde maken, maar nog wat vragen stelde waar ik geen antwoord op wist ben ik maar een ander bijbaantje gaan zoeken.
ok, lets go again
m'n eigen fantopic :') *t-8one fan-topic*
danku lieve fans
pi_129718645
M'n eerste baantje was bloembollen 'koppen' op het land. In m'n regenbroek op m'n knieen een kilometer afleggen door het land om tijdens de lunch met z'n allen in een verrote laadbak te gaan zitten eten :') heb het twee weken volgehouden. M'n baantjes daarna waren helaas niet veel beter :'(
pi_129718789
quote:
12s.gif Op maandag 5 augustus 2013 14:09 schreef Cherna het volgende:
Eind jaren 70 moest en zou ik als 16 jarige een Kreidler bromfiets hebben. Normaal deed ik altijd fruit plukken. Aardbeien, kersen, appels en peren. Maar dat verdiende niet genoeg om in de zomervakantie zoveel geld bij elkaar te krijgen zodat mijn vader een plan voor mij bedacht had.

Die werkte destijds als bankwerker bij KNP(papierfabriek). Nu heet dat Sappi. Ik kon daar als 16 jarige gaan werken op de afdeling inpakken. Dus papier dat van de snijmachines afkwam in pakken bestaande uit vellen papier van allerlei formaten inpakken per stapel en op pallets leggen. Nu was het zo dat de vaste medewerkers op die afdeling allemaal dames waren van zo rond de 24 jaar. Die per 50 minuten zo een 90 pakken inpakten. Dan werd je bij zo een meid geplaatst en dan moest je maar productie draaien. 50 min inpakken 10 min rust. En dat 8 uur. Het was er heel erg warm, en die meiden tja die hadden een partij lol en ik maar zweten. En tot overmaat van ramp hadden die meiden het over stappen, kleding kopen, en ander dames geneuzel en werd je nog vaak voor lul gezet ook. Wel op een leuke manier maar toch.

En de verhalen die je hoorde van die meiden over hun avontuurtjes waren ook wel zeer interessant moet ik je zeggen als 16 jarige in die tijd(jaren 70). Daarbij was er een voorwerker die de zaak opjoeg steeds meer pakken per uur te halen. Haalde je een dag later minder dan werden al vragen gesteld.

Desondanks heb ik er mijn hele vakantie gewerkt. Maar mijn Kreidler was binnen. (6 weken werken 1200 gulden) En ik wist dat ik nog maar wat moest gaan studeren.

Maar ik wel wel respect gekregen destijds voor alle harde werkers die dit dagelijks uitvoeren. En dat heb ik door die baan destijds nog steeds.
Lol, heeft mijn vader ook langggg gewerkt daar. hadden vroeger toffe bedrijfsfeestjes waar je als kind mee na toe mocht :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:22:56 #244
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129718851
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:21 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Lol, heeft mijn vader ook langggg gewerkt daar. hadden vroeger toffe bedrijfsfeestjes waar je als kind mee na toe mocht :D
Jaja, ook Sinterklaas was altijd een genot als kind om dat mee te maken.
pi_129718869
quote:
12s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:22 schreef Cherna het volgende:

[..]

Jaja, ook Sinterklaas was altijd een genot als kind om dat mee te maken.
Ja, in de schouwburg was dat toch?
Meh, kan niet op de naam komen meer
Zijn nog wel eens bij tivoli geweest, had ook altijd de eerste of 2e prijs met die tekenwedstrijden daar :D
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:24:00 #246
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129718900
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:23 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Ja, in de schouwburg was dat toch?
Staargebouw te Maastricht.
pi_129718926
quote:
12s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef Cherna het volgende:

[..]

Staargebouw te Maastricht.
Andere KNP dan :)
Mijn vader heeft in Nijmegen gewerkt. Eerst KNP, toen KNP leykam (?) en toen inderdaad Sappi
  maandag 5 augustus 2013 @ 16:26:21 #248
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129718995
quote:
4s.gif Op maandag 5 augustus 2013 16:24 schreef fotostarter het volgende:

[..]

Andere KNP dan :)
Mijn vader heeft in Nijmegen gewerkt. Eerst KNP, toen KNP leykam (?) en toen inderdaad Sappi
Ah kijk, mijn pa in Maastricht, maar inderdaad in Nijmegen had je ook de KNP.
pi_129719215
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:31 schreef Dibble het volgende:
Bij een grote vleesfabriek. Er stond een grote oven. Aan de ene kant deed mn maatje het spek erin en aan de andere kant moest ik het opvangen en vervolgens centrifugeren om het spek zo van het overtollige vet te ontdoen. En dat 8 uur lang.

Vleesfabrieken _O_.
Bij 30 graden het vleesafval buiten in containers storten ( stinken!) Of delen van afdelingen die niet vaak gebruikt werden schoonmaken.. bah!

Of een hele nacht ( 8 uur) dezelfde stickers op dezelfde worsten plakken :')

Ander werk van 1 dagje:
rollen glaswol uit een vrachtwagen tillen en naar boven aanreiken om daar boven het kantoortje op een zolder op te slaan. Kriebelen! Kriebelde nog 2 dagen door. Na de 1e dag ook niet meer gedaan.

[ Bericht 8% gewijzigd door Peter op 05-08-2013 17:27:29 ]
dag
pi_129721394
quote:
Niet in Den Haag voor S-o-A Mw toch? Ik groet altijd wel vriendelijk maar snap niet dat die gast dat werk volhoudt..
dag
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:21:57 #251
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_129725473
Ik weet eigenlijk niet bij welk kut baantje ik moet beginnen te vertellen :')
Ik zal er wel een korte samenvatting van maken.

Jammer genoeg mijn laatste jaar havo niet afgemaakt in 2002, erg dom maar daar kom ik nog op terug.

Dus dacht dan ga ik maar proberen te werken en al proberen om enigszins iets te kunnen opbouwen..

9/10 van deze baantjes waren via het uitzendbureau..

Vuile was sorteren.. soms 50 uur per week voor een loon dat lager lag dan een gemiddeld loon voor een 40-urige werkweek.. Verder werd je direct ontslagen zodra je ook maar 1 keer ziek werd, en dat gebeurde al snel met al die vuile was waar de poep,uitbraaksels,spuiten en bacteriën voorbij vlogen op een moordend tempo..

Natuurlijk een keer flink de griep gekregen en hoefde dus niet meer te komen :')

Industrieel reiniger.. minimumloon maar wel in een hoogoven met een spatel proberen de lijmresten te verwijderen 8 uur lang.. ik kan je vertellen dat dat zeer moeilijk gaat.. wellicht zou een drilboor een beter middel hiervoor zijn.

Verder ook de nodige fabrieken mogen meemaken (champignon fabriek, plastic fabriek, Nedcar).. Man man wat een slavenarbeid, zeker voor iemand die totaal niet goed is in 'hand' werk maar het moet hebben van 'hoofd' werk..

Het werk betaalde zwaar klote, onregelmatige werkuren, behoorlijk geestdodend werk, je werd onrespectvol behandeld omdat je maar een uitzendkracht was, en daar zit je dan als intellectueel tussen dat 'kijkbuis' volk :') voor een paar luttele euro's.

Gelukkig heb ik ook imo leuker werk mogen doen, zoals de thuiszorg (wat goed betaalde, flexibele uren had, en je werk werd erg gewaardeerd), TNT-post, e.d.

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om mijn studie weer te vervolgen aangezien de meeste uitzendbaantjes tijdelijk van aard waren en niet voldoende opleverde om in alle vaste lasten te kunnen voorzien (woonde toen al op mijzelf).

Eerst eens begonnen met mbo niveau 3 omdat ik al een aantal jaar uit de roulatie was..
Helaas niet veel geleerd, en de medestudenten waren ook niet bepaald gemotiveerd helaas.
Wel mijn diploma behaald, maar dit was toch niet bepaald wat ik voor ogen had als zijnde een baan die ik moet doen tot mijn 65+.

Hierna een 21+ toets gedaan en ben hierdoor toegelaten tot het hbo

Uiteindelijk zit ik op mijn 27e levensjaar in het 2e jaar van het hbo (software engineering) en heb ik mijn P netjes binnen 1 jaar gehaald :)

Natuurlijk ben ik wel redelijk oud in vergelijk met de rest van de klas, maar je bent nooit te oud om te leren zeg ik maar ;)

Ik hoop dan ook dat in de toekomst de bovengenoemde k*tbaantjes tot het verleden behoren met een goed diploma op zak
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_129725706
Sneakie O+
Goed bezig man! En toch maar even al die kutbaantjes aangenomen ipv in de bijstand te springen, hulde!
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:34:49 #253
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129725946
In een oven werken waar stenen werden gebakken, o.a. grote stoepbielsen weer op de robot gooien die er vanaf flikkerden. Systeem was net nieuw en er vielen regelmatig stenen vanaf. 50 Graden celsius, 100% luchtvochtigheid, om het half uur naar buiten om verplicht een halve liter water te drinken, geen 1 keer naar de wc hoeven in 10 uur werktijd... :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129726078
Ik heb ooit prei geplant. Dan moest je met 5 man op een rij op een aangepaste aanhanger die door een tractor voorgetrokken werd. En in elk gat moest je dan zo'n preiplantje stoppen. Het werk was niet geweldig, maar wat vooral vervelend was, was dat ik het tempo echt niet aan kon, ik liet telkens steken vallen. :@ Aan het einde van de dag kreeg ik betaald, maar ik hoefde de dag daarop niet meer terug te komen.

Dit probleem heb ik bij heel veel van dat soort baantjes gehad, dat ik het werktempo niet aan kan. Heel frustrerend, ik weet ook niet wat ik daar aan kan doen. -O- :@

Oh ja, ik heb ook ooit een paar uur in een glaswol fabriek gewerkt. Daar moest ik repen glaswol uit grotere platen snijden. Na een goed uur stond ik onder de uitslag, blijkbaar was ik allergisch voor dat spul. :')
pi_129726585
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:21 schreef Sneakie het volgende:

Vuile was sorteren.. soms 50 uur per week voor een loon dat lager lag dan een gemiddeld loon voor een 40-urige werkweek.. Verder werd je direct ontslagen zodra je ook maar 1 keer ziek werd, en dat gebeurde al snel met al die vuile was waar de poep,uitbraaksels,spuiten en bacteriën voorbij vlogen op een moordend tempo..

Natuurlijk een keer flink de griep gekregen en hoefde dus niet meer te komen :')

Ik moest toevallig pas nog denken aan de mensen die de was sorteren. Ik werk zelf in een woning voor mensen met een verstandelijke beperking en wij hebben dagelijks handdoeken en onderbroeken die helemaal onder de spetterpoep zitten. Wij mieteren die dingen gewoon in een plastic zak en klaar, maar moest er pas aandenken dat dat dus ook betekent dat er mensen zijn die dat uit moeten zoeken... :r
pi_129726613
quote:
Ik weet eigenlijk niet bij welk kut baantje ik moet beginnen te vertellen :')
Ik zal er wel een korte samenvatting van maken.

Jammer genoeg mijn laatste jaar havo niet afgemaakt in 2002, erg dom maar daar kom ik nog op terug.

Dus dacht dan ga ik maar proberen te werken en al proberen om enigszins iets te kunnen opbouwen..

9/10 van deze baantjes waren via het uitzendbureau..

Industrieel reiniger.. minimumloon maar wel in een hoogoven met een spatel proberen de lijmresten te verwijderen 8 uur lang.. ik kan je vertellen dat dat zeer moeilijk gaat.. wellicht zou een drilboor een beter middel hiervoor zijn.

Verder ook de nodige fabrieken mogen meemaken (champignon fabriek, plastic fabriek, Nedcar).. Man man wat een slavenarbeid, zeker voor iemand die totaal niet goed is in 'hand' werk maar het moet hebben van 'hoofd' werk..

Het werk betaalde zwaar klote, onregelmatige werkuren, behoorlijk geestdodend werk, je werd onrespectvol behandeld omdat je maar een uitzendkracht was, en daar zit je dan als intellectueel tussen dat 'kijkbuis' volk :') voor een paar luttele euro's.

Gelukkig heb ik ook imo leuker werk mogen doen, zoals de thuiszorg (wat goed betaalde, flexibele uren had, en je werk werd erg gewaardeerd), TNT-post, e.d.

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om mijn studie weer te vervolgen aangezien de meeste uitzendbaantjes tijdelijk van aard waren en niet voldoende opleverde om in alle vaste lasten te kunnen voorzien (woonde toen al op mijzelf).

Eerst eens begonnen met mbo niveau 3 omdat ik al een aantal jaar uit de roulatie was..
Helaas niet veel geleerd, en de medestudenten waren ook niet bepaald gemotiveerd helaas.
Wel mijn diploma behaald, maar dit was toch niet bepaald wat ik voor ogen had als zijnde een baan die ik moet doen tot mijn 65+.

Hierna een 21+ toets gedaan en ben hierdoor toegelaten tot het hbo

Uiteindelijk zit ik op mijn 27e levensjaar in het 2e jaar van het hbo (software engineering) en heb ik mijn P netjes binnen 1 jaar gehaald :)

Natuurlijk ben ik wel redelijk oud in vergelijk met de rest van de klas, maar je bent nooit te oud om te leren zeg ik maar ;)

Ik hoop dan ook dat in de toekomst de bovengenoemde k*tbaantjes tot het verleden behoren met een goed diploma op zak
Je lijkt mij wel met zoveel bijbaantjes.

Wel knap hoor dat je toch die 21+ toets heb weten te behalen en nu een studie volgt. Laat me raden die mbo 3 opleiding was zeker een ICT opleiding?

Mij werd het ook aangeraden om een 21+ toets te doen, maar ik weet gewoon al van mezelf dat het niet gaat lukken. Ik ben volgens mij al 10 jaar uit de roulatie, en daarbij ben ik juist meer iemand om met zijn handen te werken in plaats van het vele hoofd/denk werk.

Maar nogmaals goed hoor ^O^
pi_129726807
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:53 schreef fh101 het volgende:
Ik werk zelf in een woning voor mensen met een verstandelijke beperking en wij hebben dagelijks handdoeken en onderbroeken die helemaal onder de spetterpoep zitten. Wij mieteren die dingen gewoon in een plastic zak en klaar, maar moest er pas aandenken dat dat dus ook betekent dat er mensen zijn die dat uit moeten zoeken... :r
Gadverdamme. Hebben die mensen geen luier om?
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:03:03 #258
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_129726927
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:54 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Je lijkt mij wel met zoveel bijbaantjes.

Wel knap hoor dat je toch die 21+ toets heb weten te behalen en nu een studie volgt. Laat me raden die mbo 3 opleiding was zeker een ICT opleiding?

Mij werd het ook aangeraden om een 21+ toets te doen, maar ik weet gewoon al van mezelf dat het niet gaat lukken. Ik ben volgens mij al 10 jaar uit de roulatie, en daarbij ben ik juist meer iemand om met zijn handen te werken in plaats van het vele hoofd/denk werk.

Maar nogmaals goed hoor ^O^
Het ging inderdaad om een ICT opleiding op het mbo..
Verder moet ik er ook aan toevoegen dat ik een geboren nerd ben, dus dat kan er ook behoorlijk aan hebben bijgedragen dat ik voor mijn gevoel weinig geleerd heb op het mbo.

hbo daarentegen vind ik juist uitdagend en leer veel nieuwe concepten en merk dat het algehele niveau gewoon meer op 1 lijn zit met mijn eigen niveau. Je hebt gemotiveerde docenten/medestudenten , stof is soms nog wel eenvoudig maar biedt toch voldoende diepgang, het is maar hoe ver je er zelf in wil duiken qua zelfstudie.

Verder kan ik je toch wel aanraden om zo'n 21+ test eens te proberen, wellicht haal je hem wel ;)
In mijn geval was het niet meer dan een soort van IQ-test (Differentiële Aanleg Test) waarin je taal, rekenvaardigheid, ruimtelijk inzicht, figuren reeksen e.d. werden getoetst.

Was best goed te doen :)
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_129727077
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:57 schreef TekenenVoorLeven het volgende:
Edit: Salaris ernaast gezet :).
Enige echt chille vond ik krantenwijk ^O^ , helaas kon ik niet elke dag die dingetjes om 16.00 ophalen en mijn depothouder elke dag op me laten wachten was geen optie. Maar erg leuk werk, je bent buiten, elke dag slechts anderhalf uur bezig, betaalt goed, je hoeft niet om te gaan met klanten noch bazen. Gemiddeld 4,46 per dag dat je bezorgt
Begrijp ik je nu verkeerd of krijg je dus ongeveer 3 euro per uur daar? Dan betaalt het niet echt goed toch? Of zie ik het verkeerd?
pi_129727861
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Gadverdamme. Hebben die mensen geen luier om?
Nope, over het algemeen gebruiken ze in deze woning gewoon de wc. Maar het gaat wat vaker dan gemiddeld mis ;) Of ze smeren ermee, ook lekker!

In een spoiler, want vies.
SPOILER
pi_129727941
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

Nope, over het algemeen gebruiken ze in deze woning gewoon de wc. Maar het gaat wat vaker dan gemiddeld mis ;) Of ze smeren ermee, ook lekker!

SPOILER
Eek, respect voor je dat je dat werk aan kan. Moest je niet kokhalzen bij het zien van hetgeen dat je in spoiler beschreef?
pi_129727963
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

SPOILER
aw dat had ik ook, een jaar geleden. Ochtenddienst, eerste bewoner. Heb nog nooit zo hard gekokhalst...
pi_129727981
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Eek, respect voor je dat je dat werk aan kan. Moest je niet kokhalzen bij het zien van hetgeen dat je in spoiler beschreef?
Kon het net zelf binnen houden inderdaad, en collega's stonden ook te kokhalzen ja.
pi_129728193
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:30 schreef Mirjam het volgende:

[..]

aw dat had ik ook, een jaar geleden. Ochtenddienst, eerste bewoner. Heb nog nooit zo hard gekokhalst...
Totaal offtopic, maar ik vind het leuk dat jij het over bewoners hebt. Het valt mij altijd op dat mensen die in de (gehandicapten)zorg werken het altijd hebben over cliënten. Dat vind ik zo'n vreemde term.
pi_129728415
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

Totaal offtopic, maar ik vind het leuk dat jij het over bewoners hebt. Het valt mij altijd op dat mensen die in de (gehandicapten)zorg werken het altijd hebben over cliënten. Dat vind ik zo'n vreemde term.
Ik ben dan wel niet Mirjam, maar ik wissel het meestal ook af, net zoals veel collega's dat doen. Clienten is een beetje van de oude stempel, terwijl bewoners wat meer richting inclusie gaat, waar de overheid ook steeds meer naar toe wil :)
pi_129728464
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

hangt van de locatie en instelling van de instelling ( :+ ) af ook denk ik :)
pi_129728707

[ Bericht 100% gewijzigd door Ludd op 06-08-2013 09:38:17 (offtopic) ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:52:53 #268
408816 TekenenVoorLeven
Zeer Aantrekkelijk Persoon.
pi_129729173
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Begrijp ik je nu verkeerd of krijg je dus ongeveer 3 euro per uur daar? Dan betaalt het niet echt goed toch? Of zie ik het verkeerd?
Mijn fout, dat is het standaard 'vergoeding bezorging', daar krijg je nog een bedrag overheen afhankelijk van het aantal kranten dat je bezorgt en insteek. Bij elkaar sprokkelde ikzelf ongeveer 170 euro in een maand bij elkaar, 24 dagen in een maand bezorg je (geen zondagen), dus ongeveer 7 euro per dag.

Het lijkt alsnog vrij weinig, omdat het ong. 4,70 per uur betaalt, maar ondanks dat andere baantjes beter betaalden kunnen ze niet tippen aan kranten bezorgen in ruime zin ;) .
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.*
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:06:07 #269
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_129729778
Leuk topic :D

Zelf eigenlijk nooit echt kutbaantjes gehad.
Tics van je petten.
pi_129731085
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:52 schreef TekenenVoorLeven het volgende:

[..]

Mijn fout, dat is het standaard 'vergoeding bezorging', daar krijg je nog een bedrag overheen afhankelijk van het aantal kranten dat je bezorgt en insteek. Bij elkaar sprokkelde ikzelf ongeveer 170 euro in een maand bij elkaar, 24 dagen in een maand bezorg je (geen zondagen), dus ongeveer 7 euro per dag.

Het lijkt alsnog vrij weinig, omdat het ong. 4,70 per uur betaalt, maar ondanks dat andere baantjes beter betaalden kunnen ze niet tippen aan kranten bezorgen in ruime zin ;) .
Ah vandaar, ik snap het. ^O^
pi_129734836
quote:

"knip"
Zet mij ook weer aan het denken, om misschien toch maar weer eens de schoolbanken in te gaan, alleen met een gezit lijkt me dat vrij lastig.

Zelf als kutbaantjes "Stenenbikken" (oude cementzooi erafhalen) als 10-+ jarig jongetje (geen idee meer), kreeg je 10guldencent p/baksteen.

Alleen was natuurlijk nogal "illegaal", vent betaalde ook niet altijd achteraf.
Ben er 2keer geweest, ouders wisten ook van niks, toen toch 100+- gulden voor misschien zo'n 5-10 uur :)

Verder nog 1 jaar bij de McDonald's.
Hoewel "gezellig", gewoon stom werk en een gigantisch kut salaris 4+- bruto met 18.

[ Bericht 34% gewijzigd door Pap89 op 05-08-2013 22:49:34 ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:55:35 #272
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129735493
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:55 schreef Poesopstokje het volgende:

Had Undercover in NL niet eens een reportage over kaartverkopers voor goede doelen? Of iemand anders.. Het ging er in ieder geval om dat die jochies zelf het geld mochten houden en een deel moesten afstaan aan hun ''baas''. Hele vreemde constructie..
Dat heb ik een paar keer gedaan. Uit wanhoop weliswaar, omdat ik anders mn rekeningen niet kon betalen. Echt ongelofelijk ondankbaar kutwerk is dat.

De dag begint zo: Je gaat naar een centrale plek waar een krakkemikkige bus op je staat te wachten en dan rijden ze je naar een onbekende stad/wijk. Dan word je gedumpt in een bepaald gebied.
Die moet je helemaal af gaan en proberen kaarten te verkopen. ¤6,95 voor een groot pak kaarten en ¤ 4,95 voor een klein pakje. Respectievelijk ¤1,95 en ¤0,95 per pak mocht je houden.
De mensen zijn nog wel aardig, ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Maar de teamleider en de collega's zijn verschrikkelijk. Ze zijn allemaal zo dom als het achterend van een varken. Die teamleider schepte heel de tijd op dat hij oh zo veel seks had. En hij had een vrouw en die had 3 kinderen van 3 verschillende vaders en hij was daar ook zo trots op dat zij zo'n slet is. Maar toch ging hij elke dag naar de hoeren blablabla.

Als je je target niet haalde werd je tot het bot afgekraakt en uitgescholden. Als je zei dat je heel de wijk gehad had, werd je ook helemaal uitgescholden. Datzelfde gold ook als een ander malafide bedrijf al kaarten had verkocht en je dus helemaal niks verkocht. Dan mocht je je kankerbek dichthouden.

Aan het einde van de dag werd er uitgerekend hoeveel kaarten ik had en hoeveel ik moest teruggeven. Natuurlijk in zo groot mogelijke biljetten. Als je dan 10 vijfjes gaf in plaats van 1 biljet van 50 dan werd je kapotgescholden. Ik had een keer per ongeluk een fout gemaakt, en zei dat ik 28 kaarten had verkocht en zij telden 27, dat werd me niet in dank afgenomen. Werd helemaal bedreigd enzo.

Mijn collega's zagen me als iemand die alleen in formules denkt, kan je nagaan. :') Eentje van hen probeerde ook een 'intelligente' discussie met me aan te gaan waar ik hem al na 2 zinnen had klemgeluld. :')

/rant
Kaleidoscopiklimax
pi_129736184
Radioslut :*
Ik heb met je te doen.. Dit lijkt me toch wel een van de meest klote baantjes die je kunt hebben..
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:12:20 #274
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129736370
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Radioslut :*
Ik heb met je te doen.. Dit lijkt me toch wel een van de meest klote baantjes die je kunt hebben..
Ach, ik ben er nu al bijna een jaar vanaf. :)
Heb het 3 keer gedaan en daarna ben ik de laan uitgestuurd omdat ik te weinig had verkocht :')
Kaleidoscopiklimax
pi_129737750
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:12 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ach, ik ben er nu al bijna een jaar vanaf. :)
Heb het 3 keer gedaan en daarna ben ik de laan uitgestuurd omdat ik te weinig had verkocht :')
Heel triest.. Ze zouden zulke mensen goed moeten aanpakken! Sowieso alle ''goede doelen'' waar teveel aan de strijkstok blijft hangen, asociaal..
Ik steun in principe ook geen goede doelen, omdat ik niet weet waar het terecht komt. Heb wel eens ¤50,- en wat zakken honden/katten brokken naar het plaatselijke asiel gebracht, want dan wéét je dat het goed terecht komt!
pi_129740361
Ik was niet zo van de bijbaantjes eigenlijk... was ook niet zo nodig bij ons thuis. Hieronder toch ff mijn ervaringen.

Toen ik 13 (1993) was heb ik eens gewerkt voor Media Expresse. Ik moest op zaterdagochtend de Donald Duck, Margriet, Libelle en andere weekbladen bezorgen. Na 4 weken kwam ik er achter dat ik liever zaterdag ochtend lui op de bank lag met mijn eigen Donald Duckje.

Van mijn 15e tot 16e (1996) heb ik wat ingevallen als zaterdag kracht bij een videotheek. Was op zich wel leuk werk. Beetje lullen over films en videobanden terug spoelen enzo. Mocht ook altijd nieuwe films mee naar huis nemen om ze aan te raden aan klanten.
007 James Bond Goldeneye was net uit en die film werd de hele dag afgespeeld. Ik kan die scene in die stripclub van Valetin Zukovsky nog dromen. "Standddd byyy yourrrrr mannnnn"
Nadeel was dat er ook een hoop porno werd gekocht. Liep je weer naar het magazijn om de videocassette te pakken en keek je op de doos zag je 2 kerels elkaar pijpen... :r

Het minste wat ik heb gedaan heb, was toen ik een jaar of 17 (1997) was. Mijn broertje van toen 13 had een krantenwijk overgenomen van een vriend die op vakantie was ofzo. Niet wetende wat voor zwaar werk het was. Op last van mijn ouders moest ik hem dus mee helpen. 2 weken lang (6 dagen per week) moesten we dus het dagblad van mijn woonplaats bezorgen, dat was echt kut! Zwarte vingers van die gore inkt en het regende klachten van abonnees.
Van het geld heeft 'ie toen wel Tomb Raider voor de PSX gekocht, dus dat was wel tof.

Daarna geen bijbaantjes meer gehad.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_129748566
Verschillende klote baantjes gehad, maar uiteindelijk kan ik er wel om lachen.

Eerste was toen ik een jaar of 16 was en ik werd gebeld door een uitzendbureau of ik in de stroopwafelfabriek wilde gaan werken. Was echter niet aan de lopende band, maar in de bakkerij. Moest je vrolijk blokken van 20 kilo aan boter in zo een grote oven gooien. Was daar minstens 45 graden binnen en het was ook nog zomer. Zweette jezelf helemaal de taktyfus. Ben in de pauze alweer naar huis gegaan en heb gezegd dat ik dat werk niet meer ging doen.

Aantal jaar geleden eveneens gebeld door een uitzendbureau of ik even een middagje ergens anders wilde werken (werkte al ´vast´ bij een ander bedrijf via dat Uitzendbureau). Kwam aan bij dat terrein. Niemand te zien. Moest ik eerst rond gaan vragen wat ik moest doen. Uiteindelijk bleek het te zijn dat ik op een trein (circa 3 meter hoog) graan in een wagon moest gaan vegen, wat er door de machine naast was gevallen. Geen enkele beveiliging, niets. Dan te bedenken dat het simpelweg levensgevaarlijk is als je in een dergelijke wagon valt met graan. Kom je niet meer uit. Ohja, saillant detail: de trein bewoog ook nog langzaam. :') :') Ben op die wagon gaan staan en er direct weer afgegaan en weggelopen. Uitzendbureau gebeld dat het onverantwoord was en ik dergelijk werk niet ga doen.

Tijdje voor een groot witgoedbedrijf gewerkt. Wel chill werk in die zin dat je lekker op de weg bent met een collega. Ergste was het wegbrengen en ophalen van wasmachines. Dat is echt een aanslag op je lichaam als je een Miele wasmachine a 110 kilo samen met een collega 2 hoog moet brengen. Serieus tijden lang rugproblemen aan overgehouden.

Ook ooit bij de IBN gewerkt als vakantiebaan met een paar vrienden. In principe kutwerk, aangezien je een beetje staat te schoffelen, maar het verdiende wel goed. Daarbij hebben ze binnen dat bedrijf vrij soepele regels voor wat betreft de pauzes. Zo hadden we zonpauzes, drankpauzes en schaduwpauzes. En dat naast de reguliere pauzes. Kwam ongeveer eens in de twee dagen een supervisor kijken, dus kunt wel raden wat er gedaan werd in de tussentijd. Vrij weinig.

Best veel 'kut' baantjes dus ;)
pi_129749510
Joh, dat laatste baantje is toch heerlijk? :D Vooral als je met vrienden bent!
pi_129750830
Ik heb toen ik studeerde een bijbaantje gehad als verkeer-teller. Dan moest je rond kwart over 4 's ochtends ergens verzamelen en werd je ergens langs de snelweg gedropt. Hier moest je dan een hele dag lang kentekens van auto's die voorbij raasden inspreken op een taperecorder.
Dat verdiende overigens wel heel erg goed, je kreeg cash netto per opdracht cash betaald; dus niet per uur.
pi_129750984
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:13 schreef Ludd het volgende:
Ik heb toen ik studeerde een bijbaantje gehad als verkeer-teller. Dan moest je rond kwart over 4 's ochtends ergens verzamelen en werd je ergens langs de snelweg gedropt. Hier moest je dan een hele dag lang kentekens van auto's die voorbij raasden inspreken op een taperecorder.
Dat verdiende overigens wel heel erg goed, je kreeg cash netto per opdracht cash betaald; dus niet per uur.
En er was dus ook iemand die die tapes moest afluisteren en overtypen :D
pi_129751015
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:17 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En er was dus ook iemand die die tapes moest afluisteren en overtypen :D
Ja, klopt, voor dat werk kon je ook inschrijven. Dat was echter meer structureel bijvoorbeeld een vaste avond in de week. Het tellen was meer op projectbasis.
pi_129754233
Toen ik een jaar of 16 was eens door het uitzendbureau gedropt bij een bedrijf dat beton recyclede. Stond ik op een plateau naast een lopende band waarop betonpuin voorbij kwam, moest je stukken hout en betonijzer ertussenuit vissen en meters lager achter je in een bak gooien. Herrie, trillingen, stof en een moordend werktempo op 3 meter hoogte zonder enige vorm van beveiliging, geen hekje of zo. Halve dag, in de pauze afgemeld en weggegaan.

Later nog bij een ander bedrijf de hele ochtend met een centerpons en een hamer tikjes op lagers gegeven zodat ze niet meer draaiden. Duurde ook niet lang.

Wel leuk: zomervakantiewerk op een rioolwaterzuivering. Aan de stank was je na 15 minuten gewend, en we liepen de hele dag buiten in de zon met twee man, met een enorme hogedrukreiniger op diesel een beetje de buitenkant van allerlei tanks af te spuiten. Betaalde nog goed ook.

Ook leuk: bij een piepschuimrecycling gewerkt. Eigenlijk hetzelfde als bij dat beton, zorgen dat er geen plakband en zo tussenzat voor het vermalen en geperst werd, maar dan met leuke collega's. Werkte een vage gast die iedere dag in 20 minuten een heel brood naar binnen duwde. Die zag je dan de hele dag op de heftruck langsrijden, sturend met zijn knieen terwijl hij een appeltje schilde. Of werpsterren maken van piepschuim en daar dan anderen mee aanvallen. Hoe hij het deed weet ik niet, maar aan het einde van de dag had hij altijd het meeste werk gedaan van iedereen terwijl ik hem in al die tijd nooit een reet heb zien uitvoeren. Wat een eindbaas was dat.
pi_129755184
In de zomervakantie in een fabriek de hele dag pakken (paas)servetten in een doos stoppen en die doos dichtplakken.

Ontzettend dom werk, om 5 uur ergens met een busje worden opgehaald, de hele dag staan, een zeikbaas die alleen maar kon schreeuwen: "sneller!" en domme collega's die dachten dat ze het belangrijkste werk van de wereld hadden.

Na twee dagen mee gestopt. Dan maar geen nieuwe videokaart / PlayStation / kleding of whatever ik drie dagen daarvoor nog heel graag wilde hebben.

Wel leuk: in de zomervakantie via Tempo-Team gewerkt bij de Marine in Den Helder. Ze gingen daar destijds over op een nieuw pasjessysteem (ter identificatie) en iedereen moest met zijn ID-bewijs bij mij langs. Ik moest dan een foto maken en gegevens invoeren in de computer. Twee weken later moesten ze weer bij mij langs om die pas op te halen, die ik toen eerst moest activeren. Tussendoor mocht ik dan ook nog een beetje receptiewerk doen (telefoontjes aannemen, pasjes controleren, bezoekers aanmelden).

Vaak genoeg gehad dat een paar van die jonge marinelui mij tijdens de pauze of rustige momenten meenamen op hun bootje. Gingen we langs de stranden van Den Helder en Texel varen en lekkere wijven spotten door verrekijkers. Het betaalde ook erg lekker voor iemand van 17; iets van 23 gulden per uur ofzo. Bovendien had je er in de kantine ook nog eens een hele maaltijd voor iets van 2,50 gulden. Dan at ik daar overdag warm en hoefde ik 's avonds alleen nog maar een boterham te smeren (mijn ouders waren op vakantie).

[ Bericht 23% gewijzigd door Nielsch op 06-08-2013 15:32:35 ]
PWBF
pi_129756587
kledingwinkel..bij de SPSSuperstar gewerkt toen ik 18 was. Ik werd aangenomen omdat die vrouw dacht dat ik wel bij het team paste qua uiterlijk...eigenlijk heel dom en oppervlakkig, ik had op grond daarvan gewoon moeten afhaken maar ik had werk nodig, vond ik de kleding die ze verkopen erg leuk en voelde ik mij vereerd en gevleid omdat de meiden die daar werken allemaal heel knap waren en allemaal heel leuke kleding aanhadden (en ik vroeger gepest werd over mijn uiterlijk, kleding).
Het was een regelrechte hel, de meiden die er werken waren stuk voor stuk dom, oppervlakkig, nep en onvriendelijk. Ik ben er uiteindelijk huilend weggegaan omdat ze mij steeds de kutklusjes gaven en superonvriendelijk deden.
pi_129758049
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 00:45 schreef CoExist het volgende:
Ik was niet zo van de bijbaantjes eigenlijk... was ook niet zo nodig bij ons thuis. Hieronder toch ff mijn ervaringen.

Toen ik 13 (1993) was heb ik eens gewerkt voor Media Expresse. Ik moest op zaterdagochtend de Donald Duck, Margriet, Libelle en andere weekbladen bezorgen. Na 4 weken kwam ik er achter dat ik liever zaterdag ochtend lui op de bank lag met mijn eigen Donald Duckje.

Van mijn 15e tot 16e (1996) heb ik wat ingevallen als zaterdag kracht bij een videotheek. Was op zich wel leuk werk. Beetje lullen over films en videobanden terug spoelen enzo. Mocht ook altijd nieuwe films mee naar huis nemen om ze aan te raden aan klanten.
007 James Bond Goldeneye was net uit en die film werd de hele dag afgespeeld. Ik kan die scene in die stripclub van Valetin Zukovsky nog dromen. "Standddd byyy yourrrrr mannnnn"
Nadeel was dat er ook een hoop porno werd gekocht. Liep je weer naar het magazijn om de videocassette te pakken en keek je op de doos zag je 2 kerels elkaar pijpen... :r

Het minste wat ik heb gedaan heb, was toen ik een jaar of 17 (1997) was. Mijn broertje van toen 13 had een krantenwijk overgenomen van een vriend die op vakantie was ofzo. Niet wetende wat voor zwaar werk het was. Op last van mijn ouders moest ik hem dus mee helpen. 2 weken lang (6 dagen per week) moesten we dus het dagblad van mijn woonplaats bezorgen, dat was echt kut! Zwarte vingers van die gore inkt en het regende klachten van abonnees.
Van het geld heeft 'ie toen wel Tomb Raider voor de PSX gekocht, dus dat was wel tof.

Daarna geen bijbaantjes meer gehad.
jij bent gewoon lui
aandeel Fok! hier te krijgen , pm voor vraagprijs
pi_129758136
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:54 schreef Thezappa het volgende:

jij bent gewoon lui
Ik vind tijdschriftjes en kranten bezorgen en in een videotheek werken niet echt te vergelijken met de meeste andere echte kutbanen in dit topic :D Dat is meer een opsomming van 'welke bijbaantjes heb jij gehad'.
pi_129758693
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:57 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ik vind tijdschriftjes en kranten bezorgen en in een videotheek werken niet echt te vergelijken met de meeste andere echte kutbanen in dit topic :D Dat is meer een opsomming van 'welke bijbaantjes heb jij gehad'.
Oh sorry hoor!
Ik vond die krantenwijk anders een behoorlijke kutbaan. Al staat het natuurlijk niet in verhouding tot de andere kutbanen die ik in dit topic lees.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:19:19 #288
15929 DiRadical
Everything's ruined
pi_129758774
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:33 schreef Raphaelo het volgende:
Mosterdfabriek in groningen... De lucht alleen al was totaal niet om te harden...
Groningse mosterd :9 :9
Maar als je de hele dag in de lucht zit, lijkt me dat niet prettig idd.

Voor mij was het ergste de varkenslachterij.
Het was maar een kleintje, maximaal 2200 varkens per dag, met 1 slachtbaan.
Het was er warm, vochtig en bloederig.
Zelfs de koelcel was warm in de middag, niet zo gek met al die warme lichamen.
Het ergste was reuzel trekken. Daar was een paar jaar later en machine voor, maar eerst nog niet.
De varkens waren al 'leeg' en in de lengte door midden gezaagd.
Aan de binnenkant van de ribbenkast zit een vlies met vet.
Die moest je met je duim een beetje losmaken, verder lostrekken zodat je het met 1 hand goed vast kon houden. Daarna in 1 ruk alles er uit trekken en in een bak te gooien.
Dat dan 2 keer per varken.
Ik hield het een halve dag vol, daarna was ik kapot en kreeg ik een ander klusje.
De zon scheen ook precies door de dakramen op die plek, de warme varkens en het warme water deden de rest. Dan de rest van de dag maar de koelcel in.
Ander klusjes als merg zuigen (met een soort stofzuiger het merg uit de wervelkolom opzuigen), levers ophangen of varkens sorteren in de koelcel waren een stuk prettiger.

En dan heb ik niet eens in het "darmen hok" gewerkt :r

En dat zal grotendeels nog steeds zo gaan, dan weet je het als je de volgende keer een varkenslapje eet. :)
Happyness is nature's way of informing human resources that you're overpaid
-Catbert: Evil director of HR
pi_129758829
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:16 schreef CoExist het volgende:

[..]

Oh sorry hoor!
Ik vond die krantenwijk anders een behoorlijke kutbaan. Al staat het natuurlijk niet in verhouding tot de andere kutbanen die ik in dit topic lees.
Ik vond krantenwijk echt geweldig, was me echt op het lijft geschreven.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 17:23:30 #290
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_129758892
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 17:19 schreef DiRadical het volgende:

[..]

Groningse mosterd :9 :9
Maar als je de hele dag in de lucht zit, lijkt me dat niet prettig idd.

Voor mij was het ergste de varkenslachterij.
Het was maar een kleintje, maximaal 2200 varkens per dag, met 1 slachtbaan.
Het was er warm, vochtig en bloederig.
Zelfs de koelcel was warm in de middag, niet zo gek met al die warme lichamen.
Het ergste was reuzel trekken. Daar was een paar jaar later en machine voor, maar eerst nog niet.
De varkens waren al 'leeg' en in de lengte door midden gezaagd.
Aan de binnenkant van de ribbenkast zit een vlies met vet.
Die moest je met je duim een beetje losmaken, verder lostrekken zodat je het met 1 hand goed vast kon houden. Daarna in 1 ruk alles er uit trekken en in een bak te gooien.
Dat dan 2 keer per varken.
Ik hield het een halve dag vol, daarna was ik kapot en kreeg ik een ander klusje.
De zon scheen ook precies door de dakramen op die plek, de warme varkens en het warme water deden de rest. Dan de rest van de dag maar de koelcel in.
Ander klusjes als merg zuigen (met een soort stofzuiger het merg uit de wervelkolom opzuigen), levers ophangen of varkens sorteren in de koelcel waren een stuk prettiger.

En dan heb ik niet eens in het "darmen hok" gewerkt :r

En dat zal grotendeels nog steeds zo gaan, dan weet je het als je de volgende keer een varkenslapje eet. :)
Ja hahaha herkenbaar, maar van mij had me ook zoiets verteld.. Gawd ..
pi_129760013
Mijn eerste bijbaantje was werkelijk waardeloos |:(

Mijn ouders vonden het een goed idee om mij te laten werken om me te laten inzien wat geld inhoudt , geen slecht idee maar de baan wat ik kreeg.

Via via kon ik op een begraafplaats gaan poetsen , wat een grafstemming hing daar met je collega's.

Uiteindelijk ben ik ontslagen geworden omdat ik 'te laat' was , wij moesten om 5 voor 8 daar zijn en dan liepen we om 8 u naar de spullen die we nodig hadden ditmaal waren ze al om 5 voor 8 vertrokken dus ik zag niemand naar half uur iemand te zoeken want die begraafplaats was ook nog eens groot kwam de leidinggevende naar me toe en vroeg of Drugs / Alcohol gebruikt / gedronken had , toen heb ik hem antwoord gegeven op een bepaalde toon die hem dus niet aanstond.

Doei dhrluker
Als je van beren leren kan van slimme beren leren kan is dat iets wat je echt proberen moet !
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:02:12 #292
342493 MissionPhailed
EU = Mission Phailed?
pi_129764314
Werk nu bij een groot logistiek bedrijf waar je 4 tot 9 uur per dag defecte elektronische rommel moet categoriseren, scannen en invoeren in een systeem. Beetje 'n mix van data-entry en lopendebandwerk. Wordt meestal begonnen op het onmenselijke tijdstip van 6:45 uur en pauzes vinden plaats in een van zonlicht verstoken kantine alwaar de weinige planten ten dode opgeschreven zijn.

Kutwerk, maar valt nog mee i.v.m veel voorbeelden die ik hier voorbij zie komen :o
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 20:25:31 #293
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_129765380
Een van mijn bijbaantjes was in een callcenter die enquêtes afnam. In het begin was het werk wel redelijk boeiend, maar op een gegeven moment was ik het werk wel zat. Bij de bedrijven had je soms te maken met pittige secretaressetypes die nogal pinnig reageerde als je de baas moest hebben. Verder werkte bij het callcenter een paar mensen die dachten dat ze alles waren. Verder werden bepaalde mensen voorgetrokken omdat ze goed waren met een van de supervisors. Die mensen konden bijvoorbeeld muziek aanzetten of internetten onder werktijd, terwijl een goede vriend van mij werd ontslagen op staande voet omdat hij per ongeluk had opgehangen in een gesprek met een oude dame. Die dame belde vervolgens de teamleider. Hij scoorde daar altijd goed en hij had nooit waarschuwingen gehad.
pi_129766413
Heb eens in de vakantie in een kaas fabriek gewerkt. Moest ik met een schuurmachine de korsten van grote kazen af schuren. Het stonk er verschrikkelijk en de leiding gevende waren dat geworden omdat ze er al hun hele leven al in de fabriek werkte. Op een ochtend besloten maar eens te bellen dat ik niet meer zou komen.

Ik heb ook nog eens een serieuse baan gehad waar ik het 1 dag heb uitgehouden. Was bij een instelling waar vrouwen fotos van hun borsten moesten laten maken voor borst kanker onderzoek. Ik moest die fotos vervolgens gaan archiveren. Er had nog nooit een man gewerkt zij de leidinggevende. Zat ik daar als man de hele dag naar rontgenfotos van bejaarde tietjes te kijken. Na 1 dag ben ik nooit meer terug gekomen.
pi_129768413
Iemand nog een leuke als afsluiter? Heb topic 2 al klaarstaan :')
pi_129768622
Ik heb geen leuke afsluiter, maar door dit te melden zijn we in ieder geval weer 1 post dichter bij topic nummer 2 :s)
A murky, forgotten land.
pi_129768647
Nog eentje, om het af te leren O+
pi_129768681
Postcount opkrikken O-)
A murky, forgotten land.
pi_129768706
Dicht
A murky, forgotten land.
pi_129768727
NU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')