abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129617931
Als student: 8 uur per dag notuleren.. Lees: opgenomen vergadering overtypen en coderen.

Onwijs saai, geestdodend en kut :{w
pi_129618587
Bollenpellen aan de lopende band. Elke dag van 7 tot 6 met 2x 0.5 uur koffiepauze en een uurtje lunchpauze. Ontzettend saai kutwerk, maar 't was een kleine boer en deed al 't pelwerk samen met wat vrienden en een of andere oude visser die altijd wel verhalen had _O_

Later nog eens outbound bellen voor de Lotto ("Ja dat spel met de gele balletjes mevrouw"). Mensen konden dan voor ¤1 (per lot per week, maar dat stel je zo lang mogelijk uit) meespelen, en ze speelden zelfs gratis totdat ze iets zouden winnen (jammer dat de Lotto prijsjes van ¤1 heeft).
Bijzonder kleurrijke gesprekken gehad. Ik kon maar beter gaan studeren, van een dak af springen of een trein koppen, mijn vrouwelijke collega's konden beter de prostitutie in gaan, want "dat verdient beter". Hier en daar een doodsbedreiging ("Bel nog 1x en ik zoek je op en schiet je dood") of verwensing ("Ik hoop dat jullie kutbedrijf vanavond nog afbrandt"). Combineer dat met een teamleider die wél de vervloekte passie voor het vak heeft en je hebt een recipe for disaster. :P

Ik zag m'n naam al zakken op de targetlijsten, en iedereen weet dat de laagste rankings er uit vliegen. Voor mij was dat precies op het moment dat ik m'n vakantie kon betalen :7

Mooiste was wel dat als je 10 loten in 1x verkocht je een kraslot kreeg. Is me 1x gelukt, en m'n teamleider vroeg hoeveel ik had gewonnen. "Twee vijftig" - "Wauw, horen jullie dat allemaal? Destrovel hier heeft TWEE HONDERD VIJFTIG EURO gewonnen"

Duurde een week voordat men stopte met vragen over dat kraslot en ze door hadden dat ik net aan genoeg had gewonnen om een biertje voor mezelf te kopen :')
Mijn UI is:
verFEEst, geZOMbificeerd, verROLluikt en verEKt!
pi_129619301
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:16 schreef Tha_Duck het volgende:

[..]

Als je dat al verspilling vindt _O-

In Amerika stonden er geregeld mensen bij de uitgang van de Wallmart die niks anders deden dan een streepje met een pen op je bon zetten 8)7
Wat is daar het nut van dan? Dat je de bon niet kon kopiëren ofzo?
pi_129620507
Goed, ik heb nu al 3 jaar hetzelfde baantje en dat bevalt prima (hiker, oftewel lege auto's transporteren). Alleen vandaag degradeerde het tot kutste bijbaan ooit. Ik moest een Renault Kangoo zonder airco vervoeren en stond daarmee ook nog eens in de file waardoor er geen rijwind door het raam kwam :'(

Niet dat het mét rijwind nou zo prettig was, maar beter dan zonder :')
pi_129620562
Hiken is echt een van de leukste baantjes die ik ooit gehad heb.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_129620739
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:40 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Hiken is echt een van de leukste baantjes die ik ooit gehad heb.
Zeker, maar op een dag als vandaag zonder airco even niet :P
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 18:28:56 #182
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129621908
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef sopzeep het volgende:
Als student: 8 uur per dag notuleren.. Lees: opgenomen vergadering overtypen en coderen.

Onwijs saai, geestdodend en kut :{w
Lijkt me een leuk baantje. Zijn er nog vacatures vrij? :D
pi_129621966
Ik wil ook hiken!
Maar geen ov-kaart :'(
  vrijdag 2 augustus 2013 @ 21:36:33 #184
46794 Berkery
Fat bastard
pi_129628744
Een bedrijf aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam had een permanente vergunning voor twee parkeerplaatsen, voor leveranciers en klanten. Mijn werk? Er op toezien dat die plaatsen niet werden ingenomen door niet-klanten of niet-leveranciers, en als er wel klanten of leveranciers kwamen de ketting losmaken.
Om het allemaal nog erger te maken stond er voor het pand een soort wachthuisje waar ik dan in mocht zitten. Het kwam er op neer dat ik 98% van de tijd niks te doen had, de tijd voorbij kroop en ik voor lul zat in een hokje in een drukke straat in Amsterdam.

Ik heb de dag nog wel afgemaakt maar ben de volgende dag niet op komen dagen. :@
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_129642615
Receptionist bij Defensie.

Rond 2004 was dat. Godskolere wat was dat saai. Ik was in eerste instantie ook aangenomen om wat facilitaire taken te verrichten (koffieautomaat bijvullen, lampjes verwisselen, schoonmaken en sjouwwerk etc), maar de twee ouwe lullen waar ik mee kwam te werken voelden zich gepasseerd/bedreigd in hun werkzaamheden, dus hadden ze na een week mijn takenpakket weten in te korten tot het beantwoorden van de telefoon en pasjes verstrekken aan bezoekers.

En dat dus acht uur per dag. Zonder computer.

Ik werd ook steeds vergeleken met één of ander wijf die er voor mij dertien jaar had gewerkt, maar ontslag had genomen. Kon ik me goed voorstellen, want mijn leidinggevende was een beterweter en iemand die duidelijk nog steeds moeite had dat zijn ex-vrouw hem vijf jaar terug had ingeruild voor een beter exemplaar, want alle vrouwen waren volgens hem hoeren.

Mijn ene collega was een norse, ouwe zeikerd (en notoire hoerenloper, waar hij altijd op maandagmorgen over opschepte) en mijn andere collega was er eentje die er de kantjes vanaf liep. Meldde zich ook zo'n 5-10x per maand ziek en liep altijd - als ie er weer eens een paar dagen was - te klagen dat ie het zo moelijk had, maar was ondertussen wel tijdens zijn ziektedagen of in de kroeg of op het voetbalveld te vinden.

Ik heb het twee maanden weten vol te houden en daarna gezegd dat ze maar een andere gek moesten zoeken. Bij wijze van vergelding hebben ze toen allerlei onwaarheden verteld tegen het uitzendbureau waarbij ik in dienst was, met als gevolg dat betreffend uzb me niet meer wilde bemiddelen.
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 11:34:14 #186
179002 GwaiLow
Malo accepto stultus sapit
pi_129642784
quote:
11s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 21:36 schreef Berkery het volgende:
Een bedrijf aan de Prins Hendrikkade in Amsterdam had een permanente vergunning voor twee parkeerplaatsen, voor leveranciers en klanten. Mijn werk? Er op toezien dat die plaatsen niet werden ingenomen door niet-klanten of niet-leveranciers, en als er wel klanten of leveranciers kwamen de ketting losmaken.
Om het allemaal nog erger te maken stond er voor het pand een soort wachthuisje waar ik dan in mocht zitten. Het kwam er op neer dat ik 98% van de tijd niks te doen had, de tijd voorbij kroop en ik voor lul zat in een hokje in een drukke straat in Amsterdam.

Ik heb de dag nog wel afgemaakt maar ben de volgende dag niet op komen dagen. :@
Haha nice job!

Welk bedrijf is dat?
  zaterdag 3 augustus 2013 @ 14:30:14 #187
46794 Berkery
Fat bastard
pi_129646372
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 11:34 schreef GwaiLow het volgende:

Haha nice job!

Welk bedrijf is dat?
Het is misschien wel 20 jaar geleden dus ik weet niet of hetzelfde bedrijf er nog zit maar het was hier: http://goo.gl/maps/Wd4bB
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_129647690
Mooi topic, er zitten veel klote baantjes tussen.

Het minst leuke werk dat ooit verricht heb is houten bruggen schuren en verven. En dat met de hand. In volle zon bij 30 graden. Was niet echt lekker. Maar je was van de straat he :D
pi_129647750
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 17:39 schreef Irritatie100 het volgende:
Goed, ik heb nu al 3 jaar hetzelfde baantje en dat bevalt prima (hiker, oftewel lege auto's transporteren). Alleen vandaag degradeerde het tot kutste bijbaan ooit. Ik moest een Renault Kangoo zonder airco vervoeren en stond daarmee ook nog eens in de file waardoor er geen rijwind door het raam kwam :'(

Niet dat het mét rijwind nou zo prettig was, maar beter dan zonder :')
Hiker :')
pi_129648084
Pfffff heb er zat gehad.

Het ergste:

Tegels leggen. (dieptepunt in mijn leven)
Vuilnisman. (2e dieptepunt in mijn leven)

Minst erge:

Sorteren PostNL. (verdiende nog best goed in de nachten)
Vakkenvuller Super de Boer. (vond dat nog best leuk om te doen)
Folders en kranten bezorgen (was eerste baantje)

Soms wel spijt van hoe ik dingen aangepakt heb. Anders was dit allemaal niet nodig geweest.
pi_129649840
Limoenen plukken in 35-40 graden. Overal stekels aan die bomen en je handschoenen hebben niet veel nut. Maar verder wel leuke collega's, aardige baas, goed loon en je kon altijd naar je eigen muziek luisteren. Maand of twee gedaan.

Verder ook nog een tijdje mandrijenbomen gepruned, dat houdt in dat je alle mandarijnen die dubbel hangen, of aan de buitenkant van de boom hangen met de hand moet weghalen omdat ze anders toch verbranden en alle energie van de boom verspillen. 3 dagen in de volle regen om een gladde ladder gestaan en daarna had ik er wel weer genoeg van. Je kreeg per boom betaald, en natuurlijk zaten al die opzichters ook de hele tijd op iedereen te kankeren en te vertellen dat bomen opnieuw moesten. Aan de baas verteld dat dit mijn laatste dag was omdat het klotewerk was, en daarna ben ik van het terrein afgekickt omdat ik zat te ouwehoeren met mijn ex-collega's, die er een paar uur later ook mee ophielden. Dat is zonder twijfel het kutste wat ik ooit gedaan heb. Wat een geestdodend kutwerk.

Verder nog een tijdje vakken gevuld in de nettorama wat ook niet zo'n succes was. De meest debiele collega's en de baas was een idioot. Werk opzich was wel uit te houden(vakkenvullen) maar dat was vooral omdat het maar 4 uur per week was. Mijn contract werd uiteindelijk niet verlengt omdat ik... te weinig uren draaide.

Verder eigenlijk alleen maar heel leuk werk gehad.
pi_129650481
Heb ooit eens gewerkt bij een sociale werkplaats (Serieus, was onderdeel van de "stage" :') op school )
Het stomme is dat dit (ondanks dat het heel saai werk is) wel gezellig was onderling (En nee het waren geen zwakzinnige, allemaal jongeren van mijn leeftijd die dit moesten doen i.v.m stage) Een beetje met dozen naar elkaar gooien, of bij iemand z`n plastickje verstoppen :')_____! En in de pauze gewoon laptop erbij pakken en een beetje internetten in de kantine _O_

Andere baan als autopoetser (ook als onderdeel van die stage periode) was érg kut. Was heel erg zwaar werk voor mij, ik moest constant gehurkt (Want sponningen van auto`s poetsen, deuren poetsen etc) En als je ook maar de kleinste milimeter had gemist, moest je dat hele stuk over doen (Geen grap :') )
Ik zou betaald krijgen (5 euro per dag, stage vergoeding... heb er 7 weken 2 dagen per week gewerkt, komt dus neer op 70 euro :7........ nou, vergeet het maar.. Niks gehad, en ook de school ging er niet achter aan verder)

Heb ook nog een blauwe maandag moeten vakkenvullen voor (precies) stage, en dat was echt een verschrikking. praten met collega`s is leuk, maar het spiegelen is zo`n verschrikkelijke rot klus. Heb het 1 dag volgehouden ben toen weggegaan, niks voor mij.

Daarna heb ik 2,5 jaar lang in een muziek winkel gewerkt, dat was hartstikke tof werk, eigenaar was een aardige vent (en ik speelde ermee in een band :7) En hij bood altijd keurig hulp aan als het nodig was, liet me niet teveel werk verrichten op een dag, En altijd als er iemand wat *duurs* gekocht had *vierden* we dat door gerookte zalm te kopen bij de visboer, of kibbeling :7 _O_

Ondanks dat heeft hij mij voor een kleine 800 euro opgelicht (Althans, ik werkte daar voor m`n uitkering) En hij heeft daar dus leuk gebruik van gemaakt zeg maar, even kort:

Gitaar afstellen meerdere keren in een jaar (Was garantie werk volgens hem) (4x30 euro = 120)
Gitaar laten herfretten binnen een jaar (Viel ook nog in de garantie) ( Herfretten is 150 euro)
Nieuwe tuners voor een gitaar (Gitaar heeft er 8!!! maanden gehangen, en er is niks aan gedaan, dus uiteindelijk heb ik hem zelf moeten wegbrengen en betalen) ( 80 euro)
Keyboard wat ik in termijnen betaalde(Heeft hij mij dus ook voor 400 euro teveel laten betalen)
Gitaar versterker die opeens niks meer deed (Viel nog binnen de garantie, maar toch wilde Vox er niks aan doen :') jaja) ( 20 euro kosten)

Dus dat werk kreeg ook een flinke staart.
pi_129657783
Wat ik tegenwoordig zo af en toe is kut, maar verdient wel buitengewoon goed:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129657887
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Wat ik tegenwoordig zo af en toe is kut, maar verdient wel buitengewoon goed:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
Muziekje mee? Of mag dat niet? Dan lijkt het me nog enigzins uit te houden, helemaal voor 18euro!
pi_129658026
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:00 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Muziekje mee? Of mag dat niet? Dan lijkt het me nog enigzins uit te houden, helemaal voor 18euro!
Muziek uiteraard mee. :) Een oortje, omdat je toch regelmatig vragen krijgt als: 'Vind je dit niet kut?' en 'Hoelang sta je hier al?' en 'Jongen, gaat het wel goed met je?'. Stoïcijns negeren en wijzen op de kortingen in de winkel. :D
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129658057
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:04 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Muziek uiteraard mee. :) Een oortje, omdat je toch regelmatig vragen krijgt als: 'Vind je dit niet kut?' en 'Hoelang sta je hier al?' en 'Jongen, gaat het wel goed met je?'. Stoïcijns negeren en wijzen op de kortingen in de winkel. :D
Ha geweldig! Ik zou het best een paar uur per week kunnen doen. Of moet je gelijk 8 u/d staan?
pi_129658154
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:04 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Ha geweldig! Ik zou het best een paar uur per week kunnen doen. Of moet je gelijk 8 u/d staan?
Op zondag sta ik 4 uur, wat goed te doen is. Zaterdag 7, en dat is wel erg veel en dat duurt lang. Maar je gaat dingen verzinnen. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de mooiste billen. :) Ach, is toch een vakantiebaantje. Kan je zo halfjaar mee vooruit.
pi_129658335
Komkommers plukken in een veel te warme kas. En dat s ochtends vanaf 6 uur.
pi_129658398
Emballage afdeling van een distributiecentrum van supermarkten als uitzendkracht. Uitladen van de kratten met lege flessen en sorteren in de schappen. Een enorme stanklucht, zwaar werk, een chef die alleen vanuit kantoor toekeek hoe anderen het werk deden en tot overmaat van ramp overkwam het me dat ik op een dag om 4.30 uur moest beginnen en om 5.00 uur weg werd gestuurd omdat het die dag rustig was. Ik kreeg toen een half uurtje uitbetaald tegen minimumloon en het was de laatste keer dat ik daar kwam of bij die supermarkt keten.
pi_129659142
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:07 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Op zondag sta ik 4 uur, wat goed te doen is. Zaterdag 7, en dat is wel erg veel en dat duurt lang. Maar je gaat dingen verzinnen. Vandaag ben ik op zoek gegaan naar de mooiste billen. :) Ach, is toch een vakantiebaantje. Kan je zo halfjaar mee vooruit.
Ik ben jaloersss!! Doe mij dit baantje! O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')