abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129659710
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 16:18 schreef sopzeep het volgende:
Als student: 8 uur per dag notuleren.. Lees: opgenomen vergadering overtypen en coderen.

Onwijs saai, geestdodend en kut :{w
dat heb ik voor mijn scriptie moeten doen. lees: hetzelfde kutwerk maar dan niet betaald krijgen
pi_129659869
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 21:15 schreef Wespensteek het volgende:
Emballage afdeling van een distributiecentrum van supermarkten als uitzendkracht. Uitladen van de kratten met lege flessen en sorteren in de schappen. Een enorme stanklucht, zwaar werk, een chef die alleen vanuit kantoor toekeek hoe anderen het werk deden en tot overmaat van ramp overkwam het me dat ik op een dag om 4.30 uur moest beginnen en om 5.00 uur weg werd gestuurd omdat het die dag rustig was. Ik kreeg toen een half uurtje uitbetaald tegen minimumloon en het was de laatste keer dat ik daar kwam of bij die supermarkt keten.
is er niet een wettelijke regel dat je in een dergelijk geval minimaal 3 uur uitbetaald moet krijgen? (vanuitgaande dat je oorspronkelijk wel voor 3 of meer uur ingepland was)
pi_129659892
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Wat ik tegenwoordig zo af en toe is kut, maar verdient wel buitengewoon goed:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
Hahaaha ik weet waar t is en denk precies wat jij zegt. Nu ik weet dat ze 18 euro verdienen vind ik het al iets minder zielig ;)
pi_129660385
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:02 schreef Zwerver. het volgende:

[..]

Hahaaha ik weet waar t is en denk precies wat jij zegt. Nu ik weet dat ze 18 euro verdienen vind ik het al iets minder zielig ;)
Ik zou een moord doen voor dat baantje, echt waar... :'( Vast ergens in de Randstad of niet?
pi_129663639
eitjes in pakken aan een lopende band, was wel een relaxt bedrijf maar die lucht daar was niet te harden
pi_129664336
Mijn kutste baantje was 2 weken lang in een keuken werken in een soort verzorgingstehuis voor gehandicapte de ene keer afwassen de andere keer in de keuken zelf helpen.
Een krantenwijk was toch leuk 's ochtends een uurtje de krant bezorgen en verdiende nog best goed ook.
  zondag 4 augustus 2013 @ 00:37:52 #207
331246 Kentekenplaat
Vaak op de foto.
pi_129665687
quote:
10s.gif Op woensdag 31 juli 2013 18:58 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
aan de lopende band bij het magazijn van Scapino. :') na 2 dagen ben ik maar opgestapt. Daar moet je echt debiel voor zijn, om dat vol te kunnen houden. Vooral schoenendozen van de lopende band af pakken en in karretjes zetten die dan in de vrachtwagens gaan. :D :')
:D Ik heb het vervolgtraject ooit gedaan. De karretjes naar de laaddocks sjouwen. Gek werd ik er van, de hele dag in dat fucking magazijn rondlopen. :r Na een paar weken mee gekapt.
Verkrijgbaar met diverse letter- en cijfercombinaties!
pi_129669567
Heb op t moment een baan als magazijnmedewerker bij een groot Amerikaans bedrijf die gevestigd is in Nederland. Hier moet ik gemiddeld zo'n duizend dozen per dag tillen en scannen en afentoe heb ik ze ook nog meerdere malen in mijn handen. Je komt gebroken thuis en staat gebroken op (lees onder de schaafwonden en blauwe plekken met brandende voeten vol blaren). Je ergste vijand zou je het nog niet toewensen.
pi_129669785
Ik heb ooit in een kantine gewerkt via het uitzendbureau, maar een collega die niet helemaal 100% was vond dat ik het werk niet goed deed.

Ik zie haar nog staan stotteren dat ik het nooit ging maken in het leven en ik een slapjanus was toen ik na een paar uur zei dat ik haar wel zat was en naar huis ging.
pi_129670712
Ergens eind jaren 90 bij uzb Unique Multilingual gesolliciteerd voor de functie administratief medewerker bij EPO (Europees Patent Bureau). Kreeg ik eerst testen voor mijn Franse en Engelse kennis want dat is de voertaal zeiden ze, daarna rekentoetsen en een rollenspel (let wel dit was een vakantievacature :') )

Eindelijk mocht ik werken, zetten ze mij in het archiefhok neer en mocht ik honderden planken vol met dozen waar allerlei patentaanvragen en dossiers lagen, waar ik dus alle nietjes, paperclips en post-its van moest verwijderen om ze vervolgens in te scannen :')_!
Het is dat het ERG goed verdiende en ik een paar weken later op vakantie ging maar anders......

Een ander baantje was wc's schoonmaken met waterslang in het congresgebouw in Den Haag tijdens evenementen en met een schoteltje zitten :')
Zat ik daar met een blije doos van 50+ naast me die goed benadrukte wat voor belangrijke taak wij wel niet hadden _O-

Na 4 uur ging ik even een blikje cola halen en moet nog steeds terugkomen O+
pi_129671548
quote:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
Volgens mij heb ik je dan ooit gezien, vond het al een vreemd gezicht :'). Begint het met een H (de stad?)
  zondag 4 augustus 2013 @ 08:25:32 #212
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129671970
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef JackLucifer het volgende:
Leuk topic dit. Kutste baantje dat ik ooit heb gehad was bij een kaashandel.

Werkzaamheden bestonden uit het 'ontkorsten' van kazen. Deze kwamen uit bakken met ijskoud water en moest ik in bakken met warm, gepekeld water leggen zodat de korst week zou worden en ik deze gemakkelijk eraf kan scheuren.
Bij een bedrijf waar ik gewerkt heb deden ze de kazen een nacht weken in water met waterstofperoxide en dan de volgende ochtend kon je het grootste gedeelte eraf spuiten.
pi_129672957
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

is er niet een wettelijke regel dat je in een dergelijk geval minimaal 3 uur uitbetaald moet krijgen? (vanuitgaande dat je oorspronkelijk wel voor 3 of meer uur ingepland was)
Nu wel.
  zondag 4 augustus 2013 @ 10:37:58 #214
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_129673021
quote:
¤18/uur met je 19 Dat kan toch haast niet. ¤10 extra per uur zodat je na je pauze wel weer gewoon terug komt?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_129678779
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.

Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.

En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.

Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel :N
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_129678910
quote:
3s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.

Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.

En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.

Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel :N
Dit is ook zo'n baantje wat ik niet aan zou kunnen. Ook iets met geweten en zulks..
Ik geef af en toe een euro aan een collectant, maar dan moet het wel voor een stichting zijn waar ik iets mee heb. Ga deze herfst zelf voor de dierenbescherming lopen O+

Had Undercover in NL niet eens een reportage over kaartverkopers voor goede doelen? Of iemand anders.. Het ging er in ieder geval om dat die jochies zelf het geld mochten houden en een deel moesten afstaan aan hun ''baas''. Hele vreemde constructie..

Je komt ook regelmatig van die Hyves/facebook lijstjes tegen met wat de top van zulke organisaties verdienen. Dat geld moet ook ergens wegkomen lijkt mij?

Oh en nog iets; de postcodeloterij. Ik snap nooit waarom ze zoveel miljoenen en dure auto's weggeven. Laat dat geld lekker naar de goede doelen gaan, mensen zijn ook wel blij met een doosje chocola of niet soms?
pi_129678948
quote:
Als je met niets doen per uur vier keer meer pakt dan leeftijdsgenoten die werk doen zoals in dit topic voorbij is gekomen heb je wel lef om het een kutbaantje te noemen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 14:57:32 #218
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129678967
quote:
dan heb ik jou wel eens zien staan denk ik, als het is waar ik denk dat het is tenminste :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129678972
In de fabriek waar alle rijstzoutjes vandaan komen bij 40 graden balen van 30killo van die troep uitpakken terwijl de opzichters tegen je stonden te schreeuwen.

9 uur per dag, voor 4,50 per uur
pi_129679238
quote:

Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?
pi_129679421
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:06 schreef rdwilbrink het volgende:
Mijn kutste baantje was 2 weken lang in een keuken werken in een soort verzorgingstehuis voor gehandicapte de ene keer afwassen de andere keer in de keuken zelf helpen.
Een krantenwijk was toch leuk 's ochtends een uurtje de krant bezorgen en verdiende nog best goed ook.
In de keuken lijkt mij dan leuker dan een krantenwijkje :{
  zondag 4 augustus 2013 @ 15:21:02 #222
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129679755
quote:

Volgens mij kost het zo'n ¤70 per geworven klant, afhankelijk hoeveel er al geworven zijn die dag want dan wordt de bonus hoger.
Ik vraag ze soms ook wel eens heel naïef of het mogelijk een eenmalige storting te doen, de mensen met een lichte gewetenswroeging pik je er dan zo uit :D
pi_129679779
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?
Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.
Sterker nog, het was een goed doel waar ik niks mee had.
En ik heb het niet alleen over mijn salaris he? Bovenop mijn salaris (gewoon minimumloon) kreeg ik commissie voor iedereen die ik zo gek kreeg om een handtekening te zetten. Die commissie was gebaseerd op het bedrag dat iemand besloot maandelijks te geven en was altijd hoger dan dat maandelijks bedrag. Dus het is letterlijk zo dat die mensen net zo goed hun eerste maandelijkse bijdrage aan mij konden geven.
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_129680098
quote:
3s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:21 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.
Sterker nog, het was een goed doel waar ik niks mee had.
En ik heb het niet alleen over mijn salaris he? Bovenop mijn salaris (gewoon minimumloon) kreeg ik commissie voor iedereen die ik zo gek kreeg om een handtekening te zetten. Die commissie was gebaseerd op het bedrag dat iemand besloot maandelijks te geven en was altijd hoger dan dat maandelijks bedrag. Dus het is letterlijk zo dat die mensen net zo goed hun eerste maandelijkse bijdrage aan mij konden geven.
Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.
pi_129680539
Ik heb dat werk bij Streetwise gedaan, daar liepen we oa. voor www.carenederland.org

En Jump. Het jongerengebeuren van de Hartstichting.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')