abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:21:57 #251
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_129725473
Ik weet eigenlijk niet bij welk kut baantje ik moet beginnen te vertellen :')
Ik zal er wel een korte samenvatting van maken.

Jammer genoeg mijn laatste jaar havo niet afgemaakt in 2002, erg dom maar daar kom ik nog op terug.

Dus dacht dan ga ik maar proberen te werken en al proberen om enigszins iets te kunnen opbouwen..

9/10 van deze baantjes waren via het uitzendbureau..

Vuile was sorteren.. soms 50 uur per week voor een loon dat lager lag dan een gemiddeld loon voor een 40-urige werkweek.. Verder werd je direct ontslagen zodra je ook maar 1 keer ziek werd, en dat gebeurde al snel met al die vuile was waar de poep,uitbraaksels,spuiten en bacteriën voorbij vlogen op een moordend tempo..

Natuurlijk een keer flink de griep gekregen en hoefde dus niet meer te komen :')

Industrieel reiniger.. minimumloon maar wel in een hoogoven met een spatel proberen de lijmresten te verwijderen 8 uur lang.. ik kan je vertellen dat dat zeer moeilijk gaat.. wellicht zou een drilboor een beter middel hiervoor zijn.

Verder ook de nodige fabrieken mogen meemaken (champignon fabriek, plastic fabriek, Nedcar).. Man man wat een slavenarbeid, zeker voor iemand die totaal niet goed is in 'hand' werk maar het moet hebben van 'hoofd' werk..

Het werk betaalde zwaar klote, onregelmatige werkuren, behoorlijk geestdodend werk, je werd onrespectvol behandeld omdat je maar een uitzendkracht was, en daar zit je dan als intellectueel tussen dat 'kijkbuis' volk :') voor een paar luttele euro's.

Gelukkig heb ik ook imo leuker werk mogen doen, zoals de thuiszorg (wat goed betaalde, flexibele uren had, en je werk werd erg gewaardeerd), TNT-post, e.d.

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om mijn studie weer te vervolgen aangezien de meeste uitzendbaantjes tijdelijk van aard waren en niet voldoende opleverde om in alle vaste lasten te kunnen voorzien (woonde toen al op mijzelf).

Eerst eens begonnen met mbo niveau 3 omdat ik al een aantal jaar uit de roulatie was..
Helaas niet veel geleerd, en de medestudenten waren ook niet bepaald gemotiveerd helaas.
Wel mijn diploma behaald, maar dit was toch niet bepaald wat ik voor ogen had als zijnde een baan die ik moet doen tot mijn 65+.

Hierna een 21+ toets gedaan en ben hierdoor toegelaten tot het hbo

Uiteindelijk zit ik op mijn 27e levensjaar in het 2e jaar van het hbo (software engineering) en heb ik mijn P netjes binnen 1 jaar gehaald :)

Natuurlijk ben ik wel redelijk oud in vergelijk met de rest van de klas, maar je bent nooit te oud om te leren zeg ik maar ;)

Ik hoop dan ook dat in de toekomst de bovengenoemde k*tbaantjes tot het verleden behoren met een goed diploma op zak
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_129725706
Sneakie O+
Goed bezig man! En toch maar even al die kutbaantjes aangenomen ipv in de bijstand te springen, hulde!
  maandag 5 augustus 2013 @ 19:34:49 #253
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_129725946
In een oven werken waar stenen werden gebakken, o.a. grote stoepbielsen weer op de robot gooien die er vanaf flikkerden. Systeem was net nieuw en er vielen regelmatig stenen vanaf. 50 Graden celsius, 100% luchtvochtigheid, om het half uur naar buiten om verplicht een halve liter water te drinken, geen 1 keer naar de wc hoeven in 10 uur werktijd... :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_129726078
Ik heb ooit prei geplant. Dan moest je met 5 man op een rij op een aangepaste aanhanger die door een tractor voorgetrokken werd. En in elk gat moest je dan zo'n preiplantje stoppen. Het werk was niet geweldig, maar wat vooral vervelend was, was dat ik het tempo echt niet aan kon, ik liet telkens steken vallen. :@ Aan het einde van de dag kreeg ik betaald, maar ik hoefde de dag daarop niet meer terug te komen.

Dit probleem heb ik bij heel veel van dat soort baantjes gehad, dat ik het werktempo niet aan kan. Heel frustrerend, ik weet ook niet wat ik daar aan kan doen. -O- :@

Oh ja, ik heb ook ooit een paar uur in een glaswol fabriek gewerkt. Daar moest ik repen glaswol uit grotere platen snijden. Na een goed uur stond ik onder de uitslag, blijkbaar was ik allergisch voor dat spul. :')
pi_129726585
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:21 schreef Sneakie het volgende:

Vuile was sorteren.. soms 50 uur per week voor een loon dat lager lag dan een gemiddeld loon voor een 40-urige werkweek.. Verder werd je direct ontslagen zodra je ook maar 1 keer ziek werd, en dat gebeurde al snel met al die vuile was waar de poep,uitbraaksels,spuiten en bacteriën voorbij vlogen op een moordend tempo..

Natuurlijk een keer flink de griep gekregen en hoefde dus niet meer te komen :')

Ik moest toevallig pas nog denken aan de mensen die de was sorteren. Ik werk zelf in een woning voor mensen met een verstandelijke beperking en wij hebben dagelijks handdoeken en onderbroeken die helemaal onder de spetterpoep zitten. Wij mieteren die dingen gewoon in een plastic zak en klaar, maar moest er pas aandenken dat dat dus ook betekent dat er mensen zijn die dat uit moeten zoeken... :r
pi_129726613
quote:
Ik weet eigenlijk niet bij welk kut baantje ik moet beginnen te vertellen :')
Ik zal er wel een korte samenvatting van maken.

Jammer genoeg mijn laatste jaar havo niet afgemaakt in 2002, erg dom maar daar kom ik nog op terug.

Dus dacht dan ga ik maar proberen te werken en al proberen om enigszins iets te kunnen opbouwen..

9/10 van deze baantjes waren via het uitzendbureau..

Industrieel reiniger.. minimumloon maar wel in een hoogoven met een spatel proberen de lijmresten te verwijderen 8 uur lang.. ik kan je vertellen dat dat zeer moeilijk gaat.. wellicht zou een drilboor een beter middel hiervoor zijn.

Verder ook de nodige fabrieken mogen meemaken (champignon fabriek, plastic fabriek, Nedcar).. Man man wat een slavenarbeid, zeker voor iemand die totaal niet goed is in 'hand' werk maar het moet hebben van 'hoofd' werk..

Het werk betaalde zwaar klote, onregelmatige werkuren, behoorlijk geestdodend werk, je werd onrespectvol behandeld omdat je maar een uitzendkracht was, en daar zit je dan als intellectueel tussen dat 'kijkbuis' volk :') voor een paar luttele euro's.

Gelukkig heb ik ook imo leuker werk mogen doen, zoals de thuiszorg (wat goed betaalde, flexibele uren had, en je werk werd erg gewaardeerd), TNT-post, e.d.

Uiteindelijk heb ik toch maar besloten om mijn studie weer te vervolgen aangezien de meeste uitzendbaantjes tijdelijk van aard waren en niet voldoende opleverde om in alle vaste lasten te kunnen voorzien (woonde toen al op mijzelf).

Eerst eens begonnen met mbo niveau 3 omdat ik al een aantal jaar uit de roulatie was..
Helaas niet veel geleerd, en de medestudenten waren ook niet bepaald gemotiveerd helaas.
Wel mijn diploma behaald, maar dit was toch niet bepaald wat ik voor ogen had als zijnde een baan die ik moet doen tot mijn 65+.

Hierna een 21+ toets gedaan en ben hierdoor toegelaten tot het hbo

Uiteindelijk zit ik op mijn 27e levensjaar in het 2e jaar van het hbo (software engineering) en heb ik mijn P netjes binnen 1 jaar gehaald :)

Natuurlijk ben ik wel redelijk oud in vergelijk met de rest van de klas, maar je bent nooit te oud om te leren zeg ik maar ;)

Ik hoop dan ook dat in de toekomst de bovengenoemde k*tbaantjes tot het verleden behoren met een goed diploma op zak
Je lijkt mij wel met zoveel bijbaantjes.

Wel knap hoor dat je toch die 21+ toets heb weten te behalen en nu een studie volgt. Laat me raden die mbo 3 opleiding was zeker een ICT opleiding?

Mij werd het ook aangeraden om een 21+ toets te doen, maar ik weet gewoon al van mezelf dat het niet gaat lukken. Ik ben volgens mij al 10 jaar uit de roulatie, en daarbij ben ik juist meer iemand om met zijn handen te werken in plaats van het vele hoofd/denk werk.

Maar nogmaals goed hoor ^O^
pi_129726807
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:53 schreef fh101 het volgende:
Ik werk zelf in een woning voor mensen met een verstandelijke beperking en wij hebben dagelijks handdoeken en onderbroeken die helemaal onder de spetterpoep zitten. Wij mieteren die dingen gewoon in een plastic zak en klaar, maar moest er pas aandenken dat dat dus ook betekent dat er mensen zijn die dat uit moeten zoeken... :r
Gadverdamme. Hebben die mensen geen luier om?
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:03:03 #258
26048 Sneakie
what goes around comes around
pi_129726927
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:54 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

Je lijkt mij wel met zoveel bijbaantjes.

Wel knap hoor dat je toch die 21+ toets heb weten te behalen en nu een studie volgt. Laat me raden die mbo 3 opleiding was zeker een ICT opleiding?

Mij werd het ook aangeraden om een 21+ toets te doen, maar ik weet gewoon al van mezelf dat het niet gaat lukken. Ik ben volgens mij al 10 jaar uit de roulatie, en daarbij ben ik juist meer iemand om met zijn handen te werken in plaats van het vele hoofd/denk werk.

Maar nogmaals goed hoor ^O^
Het ging inderdaad om een ICT opleiding op het mbo..
Verder moet ik er ook aan toevoegen dat ik een geboren nerd ben, dus dat kan er ook behoorlijk aan hebben bijgedragen dat ik voor mijn gevoel weinig geleerd heb op het mbo.

hbo daarentegen vind ik juist uitdagend en leer veel nieuwe concepten en merk dat het algehele niveau gewoon meer op 1 lijn zit met mijn eigen niveau. Je hebt gemotiveerde docenten/medestudenten , stof is soms nog wel eenvoudig maar biedt toch voldoende diepgang, het is maar hoe ver je er zelf in wil duiken qua zelfstudie.

Verder kan ik je toch wel aanraden om zo'n 21+ test eens te proberen, wellicht haal je hem wel ;)
In mijn geval was het niet meer dan een soort van IQ-test (Differentiële Aanleg Test) waarin je taal, rekenvaardigheid, ruimtelijk inzicht, figuren reeksen e.d. werden getoetst.

Was best goed te doen :)
.. The truth is already writen, so lies are obvious to read
pi_129727077
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 20:57 schreef TekenenVoorLeven het volgende:
Edit: Salaris ernaast gezet :).
Enige echt chille vond ik krantenwijk ^O^ , helaas kon ik niet elke dag die dingetjes om 16.00 ophalen en mijn depothouder elke dag op me laten wachten was geen optie. Maar erg leuk werk, je bent buiten, elke dag slechts anderhalf uur bezig, betaalt goed, je hoeft niet om te gaan met klanten noch bazen. Gemiddeld 4,46 per dag dat je bezorgt
Begrijp ik je nu verkeerd of krijg je dus ongeveer 3 euro per uur daar? Dan betaalt het niet echt goed toch? Of zie ik het verkeerd?
pi_129727861
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 19:59 schreef Ludd het volgende:

[..]

Gadverdamme. Hebben die mensen geen luier om?
Nope, over het algemeen gebruiken ze in deze woning gewoon de wc. Maar het gaat wat vaker dan gemiddeld mis ;) Of ze smeren ermee, ook lekker!

In een spoiler, want vies.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129727941
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

Nope, over het algemeen gebruiken ze in deze woning gewoon de wc. Maar het gaat wat vaker dan gemiddeld mis ;) Of ze smeren ermee, ook lekker!

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Eek, respect voor je dat je dat werk aan kan. Moest je niet kokhalzen bij het zien van hetgeen dat je in spoiler beschreef?
pi_129727963
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:28 schreef fh101 het volgende:

[..]

SPOILER
aw dat had ik ook, een jaar geleden. Ochtenddienst, eerste bewoner. Heb nog nooit zo hard gekokhalst...
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129727981
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:30 schreef Ludd het volgende:

[..]

Eek, respect voor je dat je dat werk aan kan. Moest je niet kokhalzen bij het zien van hetgeen dat je in spoiler beschreef?
Kon het net zelf binnen houden inderdaad, en collega's stonden ook te kokhalzen ja.
pi_129728193
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:30 schreef Mirjam het volgende:

[..]

aw dat had ik ook, een jaar geleden. Ochtenddienst, eerste bewoner. Heb nog nooit zo hard gekokhalst...
Totaal offtopic, maar ik vind het leuk dat jij het over bewoners hebt. Het valt mij altijd op dat mensen die in de (gehandicapten)zorg werken het altijd hebben over cliënten. Dat vind ik zo'n vreemde term.
pi_129728415
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

Totaal offtopic, maar ik vind het leuk dat jij het over bewoners hebt. Het valt mij altijd op dat mensen die in de (gehandicapten)zorg werken het altijd hebben over cliënten. Dat vind ik zo'n vreemde term.
Ik ben dan wel niet Mirjam, maar ik wissel het meestal ook af, net zoals veel collega's dat doen. Clienten is een beetje van de oude stempel, terwijl bewoners wat meer richting inclusie gaat, waar de overheid ook steeds meer naar toe wil :)
pi_129728464
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:35 schreef Ludd het volgende:

[..]

hangt van de locatie en instelling van de instelling ( :+ ) af ook denk ik :)
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129728707

[ Bericht 100% gewijzigd door Ludd op 06-08-2013 09:38:17 (offtopic) ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 20:52:53 #268
408816 TekenenVoorLeven
Zeer Aantrekkelijk Persoon.
pi_129729173
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:08 schreef Operc het volgende:

[..]

Begrijp ik je nu verkeerd of krijg je dus ongeveer 3 euro per uur daar? Dan betaalt het niet echt goed toch? Of zie ik het verkeerd?
Mijn fout, dat is het standaard 'vergoeding bezorging', daar krijg je nog een bedrag overheen afhankelijk van het aantal kranten dat je bezorgt en insteek. Bij elkaar sprokkelde ikzelf ongeveer 170 euro in een maand bij elkaar, 24 dagen in een maand bezorg je (geen zondagen), dus ongeveer 7 euro per dag.

Het lijkt alsnog vrij weinig, omdat het ong. 4,70 per uur betaalt, maar ondanks dat andere baantjes beter betaalden kunnen ze niet tippen aan kranten bezorgen in ruime zin ;) .
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.*
  maandag 5 augustus 2013 @ 21:06:07 #269
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_129729778
Leuk topic :D

Zelf eigenlijk nooit echt kutbaantjes gehad.
Tics van je petten.
pi_129731085
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 20:52 schreef TekenenVoorLeven het volgende:

[..]

Mijn fout, dat is het standaard 'vergoeding bezorging', daar krijg je nog een bedrag overheen afhankelijk van het aantal kranten dat je bezorgt en insteek. Bij elkaar sprokkelde ikzelf ongeveer 170 euro in een maand bij elkaar, 24 dagen in een maand bezorg je (geen zondagen), dus ongeveer 7 euro per dag.

Het lijkt alsnog vrij weinig, omdat het ong. 4,70 per uur betaalt, maar ondanks dat andere baantjes beter betaalden kunnen ze niet tippen aan kranten bezorgen in ruime zin ;) .
Ah vandaar, ik snap het. ^O^
pi_129734836
quote:

"knip"
Zet mij ook weer aan het denken, om misschien toch maar weer eens de schoolbanken in te gaan, alleen met een gezit lijkt me dat vrij lastig.

Zelf als kutbaantjes "Stenenbikken" (oude cementzooi erafhalen) als 10-+ jarig jongetje (geen idee meer), kreeg je 10guldencent p/baksteen.

Alleen was natuurlijk nogal "illegaal", vent betaalde ook niet altijd achteraf.
Ben er 2keer geweest, ouders wisten ook van niks, toen toch 100+- gulden voor misschien zo'n 5-10 uur :)

Verder nog 1 jaar bij de McDonald's.
Hoewel "gezellig", gewoon stom werk en een gigantisch kut salaris 4+- bruto met 18.

[ Bericht 34% gewijzigd door Pap89 op 05-08-2013 22:49:34 ]
  maandag 5 augustus 2013 @ 22:55:35 #272
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129735493
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:55 schreef Poesopstokje het volgende:

Had Undercover in NL niet eens een reportage over kaartverkopers voor goede doelen? Of iemand anders.. Het ging er in ieder geval om dat die jochies zelf het geld mochten houden en een deel moesten afstaan aan hun ''baas''. Hele vreemde constructie..
Dat heb ik een paar keer gedaan. Uit wanhoop weliswaar, omdat ik anders mn rekeningen niet kon betalen. Echt ongelofelijk ondankbaar kutwerk is dat.

De dag begint zo: Je gaat naar een centrale plek waar een krakkemikkige bus op je staat te wachten en dan rijden ze je naar een onbekende stad/wijk. Dan word je gedumpt in een bepaald gebied.
Die moet je helemaal af gaan en proberen kaarten te verkopen. ¤6,95 voor een groot pak kaarten en ¤ 4,95 voor een klein pakje. Respectievelijk ¤1,95 en ¤0,95 per pak mocht je houden.
De mensen zijn nog wel aardig, ik heb er in ieder geval geen problemen mee gehad.

Maar de teamleider en de collega's zijn verschrikkelijk. Ze zijn allemaal zo dom als het achterend van een varken. Die teamleider schepte heel de tijd op dat hij oh zo veel seks had. En hij had een vrouw en die had 3 kinderen van 3 verschillende vaders en hij was daar ook zo trots op dat zij zo'n slet is. Maar toch ging hij elke dag naar de hoeren blablabla.

Als je je target niet haalde werd je tot het bot afgekraakt en uitgescholden. Als je zei dat je heel de wijk gehad had, werd je ook helemaal uitgescholden. Datzelfde gold ook als een ander malafide bedrijf al kaarten had verkocht en je dus helemaal niks verkocht. Dan mocht je je kankerbek dichthouden.

Aan het einde van de dag werd er uitgerekend hoeveel kaarten ik had en hoeveel ik moest teruggeven. Natuurlijk in zo groot mogelijke biljetten. Als je dan 10 vijfjes gaf in plaats van 1 biljet van 50 dan werd je kapotgescholden. Ik had een keer per ongeluk een fout gemaakt, en zei dat ik 28 kaarten had verkocht en zij telden 27, dat werd me niet in dank afgenomen. Werd helemaal bedreigd enzo.

Mijn collega's zagen me als iemand die alleen in formules denkt, kan je nagaan. :') Eentje van hen probeerde ook een 'intelligente' discussie met me aan te gaan waar ik hem al na 2 zinnen had klemgeluld. :')

/rant
Kaleidoscopiklimax
pi_129736184
Radioslut :*
Ik heb met je te doen.. Dit lijkt me toch wel een van de meest klote baantjes die je kunt hebben..
  maandag 5 augustus 2013 @ 23:12:20 #274
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_129736370
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:08 schreef Poesopstokje het volgende:
Radioslut :*
Ik heb met je te doen.. Dit lijkt me toch wel een van de meest klote baantjes die je kunt hebben..
Ach, ik ben er nu al bijna een jaar vanaf. :)
Heb het 3 keer gedaan en daarna ben ik de laan uitgestuurd omdat ik te weinig had verkocht :')
Kaleidoscopiklimax
pi_129737750
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:12 schreef RadioSlut het volgende:

[..]

Ach, ik ben er nu al bijna een jaar vanaf. :)
Heb het 3 keer gedaan en daarna ben ik de laan uitgestuurd omdat ik te weinig had verkocht :')
Heel triest.. Ze zouden zulke mensen goed moeten aanpakken! Sowieso alle ''goede doelen'' waar teveel aan de strijkstok blijft hangen, asociaal..
Ik steun in principe ook geen goede doelen, omdat ik niet weet waar het terecht komt. Heb wel eens ¤50,- en wat zakken honden/katten brokken naar het plaatselijke asiel gebracht, want dan wéét je dat het goed terecht komt!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')