abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129671548
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 20:58 schreef Loekoe het volgende:
Wat ik tegenwoordig zo af en toe is kut, maar verdient wel buitengewoon goed:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
Volgens mij heb ik je dan ooit gezien, vond het al een vreemd gezicht :'). Begint het met een H (de stad?)
  zondag 4 augustus 2013 @ 08:25:32 #212
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_129671970
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef JackLucifer het volgende:
Leuk topic dit. Kutste baantje dat ik ooit heb gehad was bij een kaashandel.

Werkzaamheden bestonden uit het 'ontkorsten' van kazen. Deze kwamen uit bakken met ijskoud water en moest ik in bakken met warm, gepekeld water leggen zodat de korst week zou worden en ik deze gemakkelijk eraf kan scheuren.
Bij een bedrijf waar ik gewerkt heb deden ze de kazen een nacht weken in water met waterstofperoxide en dan de volgende ochtend kon je het grootste gedeelte eraf spuiten.
pi_129672957
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 augustus 2013 22:02 schreef Holenbeer het volgende:

[..]

is er niet een wettelijke regel dat je in een dergelijk geval minimaal 3 uur uitbetaald moet krijgen? (vanuitgaande dat je oorspronkelijk wel voor 3 of meer uur ingepland was)
Nu wel.
  zondag 4 augustus 2013 @ 10:37:58 #214
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_129673021
quote:
Ik moet op een drukke hoofdstraat ergens in Nederland (uit zelfbescherming zeg ik de plaats niet) een paal vasthouden met een pijl erop (op een kruispunt dus). De pijl wijst naar een zijstraat waar de winkel zit waar ik voor werk. Je moet dus stilstaan, wegens allerlei vergunningen moet je dus op die plek blijven staat. Is enorm geestdodend werk, maar te harden doordat het ¤18,- p/u verdient. Niet slecht voor een 19-jarige aanstaand student :)
¤18/uur met je 19 Dat kan toch haast niet. ¤10 extra per uur zodat je na je pauze wel weer gewoon terug komt?
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_129678779
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.

Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.

En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.

Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel :N
Schnitzel, friet, erwten en worteltjes, GENIET!
Ik heb keiveel verstand van alles.
pi_129678910
quote:
3s.gif Op zondag 4 augustus 2013 14:50 schreef Nagelschaartje het volgende:
Enige baantje dat ik niet volgehouden heb is op straat klanten werven voor een goed doel. Naast dat iedereen je irritant vindt (en terecht), kon mijn geweten het niet aan.

Stond je daar te lullen voor een goed doel dat je eigenlijk geen reet interesseert, wetende dat de eerste maandelijkse storting linea recta naar mijn loonstrook ging. Hoeveel maandelijkse stortingen er daarna naar het bureau waar ik werkte gingen wil ik niet weten. Maar het duurde in ieder geval lang voor het goede doel zelf er wat van zag.

En als mensen dan vroegen of ze gewoon een eenmalige storting konden doen mocht je dat niet zeggen en mocht je ze vooral niet het websiteadres geven zodat ze er zelf achter konden komen, want dan kreeg het bureau er geen geld voor. Je moest ze dan aanraden om gewoon direct na de eerste maand weer op te zeggen. Wat effectief betekende dat alleen ik en het bureau iets van geld zagen.

Ik heb het twee diensten van 3 uur volgehouden. In die tijd twee mensen geworven, waren er twee teveel :N
Dit is ook zo'n baantje wat ik niet aan zou kunnen. Ook iets met geweten en zulks..
Ik geef af en toe een euro aan een collectant, maar dan moet het wel voor een stichting zijn waar ik iets mee heb. Ga deze herfst zelf voor de dierenbescherming lopen O+

Had Undercover in NL niet eens een reportage over kaartverkopers voor goede doelen? Of iemand anders.. Het ging er in ieder geval om dat die jochies zelf het geld mochten houden en een deel moesten afstaan aan hun ''baas''. Hele vreemde constructie..

Je komt ook regelmatig van die Hyves/facebook lijstjes tegen met wat de top van zulke organisaties verdienen. Dat geld moet ook ergens wegkomen lijkt mij?

Oh en nog iets; de postcodeloterij. Ik snap nooit waarom ze zoveel miljoenen en dure auto's weggeven. Laat dat geld lekker naar de goede doelen gaan, mensen zijn ook wel blij met een doosje chocola of niet soms?
pi_129678948
quote:
Als je met niets doen per uur vier keer meer pakt dan leeftijdsgenoten die werk doen zoals in dit topic voorbij is gekomen heb je wel lef om het een kutbaantje te noemen.
  zondag 4 augustus 2013 @ 14:57:32 #218
67379 Mirjam
ermahgerd
pi_129678967
quote:
dan heb ik jou wel eens zien staan denk ik, als het is waar ik denk dat het is tenminste :+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_129678972
In de fabriek waar alle rijstzoutjes vandaan komen bij 40 graden balen van 30killo van die troep uitpakken terwijl de opzichters tegen je stonden te schreeuwen.

9 uur per dag, voor 4,50 per uur
pi_129679238
quote:

Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?
pi_129679421
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 00:06 schreef rdwilbrink het volgende:
Mijn kutste baantje was 2 weken lang in een keuken werken in een soort verzorgingstehuis voor gehandicapte de ene keer afwassen de andere keer in de keuken zelf helpen.
Een krantenwijk was toch leuk 's ochtends een uurtje de krant bezorgen en verdiende nog best goed ook.
In de keuken lijkt mij dan leuker dan een krantenwijkje :{
  zondag 4 augustus 2013 @ 15:21:02 #222
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129679755
quote:

Volgens mij kost het zo'n ¤70 per geworven klant, afhankelijk hoeveel er al geworven zijn die dag want dan wordt de bonus hoger.
Ik vraag ze soms ook wel eens heel naïef of het mogelijk een eenmalige storting te doen, de mensen met een lichte gewetenswroeging pik je er dan zo uit :D
pi_129679779
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:06 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dat is wel heel immoreel ja. Ik wist dat dit soort collectanten betaald werd, maar ik wist niet dat er ook nog een bureautje tussen zat. Ik dacht dat de collectanten wel rechtstreeks voor het goede doel werkten, maar dat is dus ook al niet zo?
Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.
Sterker nog, het was een goed doel waar ik niks mee had.
En ik heb het niet alleen over mijn salaris he? Bovenop mijn salaris (gewoon minimumloon) kreeg ik commissie voor iedereen die ik zo gek kreeg om een handtekening te zetten. Die commissie was gebaseerd op het bedrag dat iemand besloot maandelijks te geven en was altijd hoger dan dat maandelijks bedrag. Dus het is letterlijk zo dat die mensen net zo goed hun eerste maandelijkse bijdrage aan mij konden geven.
pi_129680098
quote:
3s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:21 schreef Nagelschaartje het volgende:

[..]

Nee, ik had helemaal niks met het goede doel te maken.
Sterker nog, het was een goed doel waar ik niks mee had.
En ik heb het niet alleen over mijn salaris he? Bovenop mijn salaris (gewoon minimumloon) kreeg ik commissie voor iedereen die ik zo gek kreeg om een handtekening te zetten. Die commissie was gebaseerd op het bedrag dat iemand besloot maandelijks te geven en was altijd hoger dan dat maandelijks bedrag. Dus het is letterlijk zo dat die mensen net zo goed hun eerste maandelijkse bijdrage aan mij konden geven.
Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.
pi_129680539
Ik heb dat werk bij Streetwise gedaan, daar liepen we oa. voor www.carenederland.org

En Jump. Het jongerengebeuren van de Hartstichting.
  zondag 4 augustus 2013 @ 15:49:05 #226
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_129680575
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Wil je vertellen welk goed doel dit voor was? Ik vind dat een goed doel dat meewerkt aan dit soort methodes ook boter op het hoofd heeft. Zeker als zij verzwijgen dat een deel van de donatie rechtstreeks aan derden uitgekeerd wordt.
Ieder goed doel dat leden op straat werft.
pi_129681082
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:33 schreef Ludd het volgende:

[..]

Dit was stichting alzeimer. Maar vrijwel elk doel doet dit. Je denkt toch niet dat die lui van de kliniclowns vrijwillig met zo'n neus op gaan staan?

En als ze echt van het doel zouden zijn, waarom zouden ze dan zo moeilijk doen over een eenmalige donatie?

De collectes aan de deur met een bus voor contant geld zijn volgens mij over het algemeen wel vrijwilligers.
pi_129685103
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 10:37 schreef MichielPH het volgende:

[..]

¤18/uur met je 19 Dat kan toch haast niet. ¤10 extra per uur zodat je na je pauze wel weer gewoon terug komt?
Ik kan wel verklaren hoe dat komt. Ten eerste: ik ben de 'nummer 2' op de lijst. Als de eerste niet kan, word ik gebeld door hem. Nu is hij er deze zomer heel vaak niet, dus sta ik ook vaak. Hij is echter een stuk ouder dan ik (26). Ik heb dus mazzel: ik kan meeliften op zijn salaris. Verder is het wel alleen op zondag ¤18,- (dubbel uitbetaald).

Verder doet de winkel waar ik voor werk, datzelfde trucje in heel veel steden. Het schijnt wel te werken. Ook ik stuur potentiële klanten regelmatig naar de winkel. :)
"Maar tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren. En ook weemoedigheid, die des avonds komt, wanneer men slapen gaat."
pi_129685567
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:49 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ieder goed doel dat leden op straat werft.
Nu ik dit zo lees, kan ik dit zelf bevestigen. Ik heb namelijk ooit eens getekend als donateur voor stop aids now, en een donatie eenmalig doen was idd niet mogelijk. Toch jammer dat er zoveel geld aan de strijkstok blijft hangen..
pi_129685756
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:12 schreef Loekoe het volgende:

[..]

Ik kan wel verklaren hoe dat komt. Ten eerste: ik ben de 'nummer 2' op de lijst. Als de eerste niet kan, word ik gebeld door hem. Nu is hij er deze zomer heel vaak niet, dus sta ik ook vaak. Hij is echter een stuk ouder dan ik (26). Ik heb dus mazzel: ik kan meeliften op zijn salaris. Verder is het wel alleen op zondag ¤18,- (dubbel uitbetaald).

Verder doet de winkel waar ik voor werk, datzelfde trucje in heel veel steden. Het schijnt wel te werken. Ook ik stuur potentiële klanten regelmatig naar de winkel. :)
Oooh op die manier ;) Dus normaal krijg je ¤9,- per uur?
Die andere vent hè, doet hij dit fulltime?
pi_129685852
Ik heb wel eens gelezen dat zo'n op straat geworven lid minimaal vijf jaar donateur moet blijven voor hij daadwerkelijk iets oplevert. Maar uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kosten en baten. In de enorme concurrentiestrijd tussen alle goede doelen moeten zij veel kosten maken om donateurs te werven en inkomsten te genereren. Wanneer de totale opbrengst dus iets hoger is dan alle gemaakte kosten is het verstandig om op die manier te werven. Triest dat het zo moet, maar het is niet anders. Ze houden elkaar gevangen in een soort race-to-the-bottom.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-08-2013 18:32:28 ]
pi_129685983
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 18:32 schreef Thomas B. het volgende:
Ik heb wel eens gelezen dat zo'n op straat geworven lid minimaal vijf jaar donateur moet blijven voor hij daadwerkelijk iets oplevert. Maar uiteindelijk is het allemaal een kwestie van kosten en baten. In de enorme concurrentiestrijd tussen alle goede doelen moeten zij veel kosten maken om donateurs te werven en inkomsten te genereren. Wanneer de totale opbrengst dus iets hoger is dan alle gemaakte kosten is het verstandig om op die manier te werven. Triest dat het zo moet, maar het is niet anders. Ze houden elkaar gevangen in een soort race-to-the-bottom.
Genoeg mensen die vergeten waar ze allemaal lid of donateur van zijn. ;)
pi_129686107
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:47 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb dat werk bij Streetwise gedaan, daar liepen we oa. voor www.carenederland.org

En Jump. Het jongerengebeuren van de Hartstichting.
oh dat heb ik ook gedaan ja ;(
pi_129687615
Via een studentenuitzendbureau terecht gekomen bij de Bijenkorf, net voor de DDD. Moest in het magazijn de hele dag in m'n eentje dozen uitpakken :')
Over pauze of toliet werd ook niks verteld, moest overal zelf naar vragen en achteraan gaan. Na die ene dag ook nooit meer teruggekomen :')
pi_129688159
quote:
0s.gif Op woensdag 31 juli 2013 19:21 schreef jatochneetoch het volgende:
Werk al heel lang bij een slager en daar is best veel kut werk te doen (ook wel leuk werk). Het verschrikkelijkste is satestokjes prikken. Gelukkig hoef je niet de hele tijd het zelfde te doen. En tegenwoordig doe ik alleen maar orders en chauffeuren :)
Dat was mijn eerste vakantiebaan. Ik zal 13 zijn geweest, zo rond 1998/1999 dus. Bij een lokale ambachtelijke vleeshandel. Per volle doos van (volgens mij) 24 zakjes sate van 3 stokjes kreeg je 3 gulden. Als je heeeeel hard werkte had je aan het einde van de dag 9 of 10 dozen. Had je 30 gulden verdient voor een hele dag werk. En blij dat je was met die paar cent :D

Daarna nog de standaardklusjes gedaan, krantenwijk, aardbeien plukken. Ook nog in een vleesfabriek gewerkt waar de werkzaamheden in ploegen werden gedaan. Het ene dagdeel was het kalkoenborst ofzo sealen, daarna een halve dag kratten voorzien van plastic of stukken vlees doormidden snijden. Echt verschrikkelijk hersendoden werk. En dan te bedenken dat er hele volkstammen zijn die het dag in, dag uit doen... Ik trok het na een week of 4 al niet meer :D
Nee.
  zondag 4 augustus 2013 @ 20:57:28 #236
408816 TekenenVoorLeven
Zeer Aantrekkelijk Persoon.
pi_129691481
Edit: Salaris ernaast gezet :).

Allemaal :).

Callcenter outbound (waar ik dagelijks werd bedreigd, na de eerste week niet meer teruggekomen). 7,56 per uur.

Werken bij een slager, werk zelf was best te doen, maar hij probeerde me na een week of 3 op te laten draaien (lees: betalen) voor het rot vlees dat overbleef :'). Heb toen maar een middelvinger opgestoken en ben weg gegaan. 3,42 per uur.

Vakkenvullen, waar ze me niet wilden laten gaan om een of andere reden. Toen ik eindelijk voor de laatste keer kwam opdagen kwamen ze met de vraag of ik niet nog een maandje zou willen blijven, waar ik ze een natte vinger in de oor voor gaf. De reden dat ik ontslag nam was omdat het barsaai werk is en je een zekere mentaliteit wordt opgedrongen, ondanks dat je geen schijt geeft om de winkel. Bovendien was m'n vulploegleider een vuile klootzak. 4,76 per uur.

Werken bij de subway, niet erg zwaar werk, maar vervelend als je na een lange, zware schooldag gebeld wordt of je niet ''kan komen werken voor een paar uurtjes'', begint dat toch op je zenuwen te werken. Oh, en 24 uur worden ingeroosterd terwijl er was afgesproken er niet meer dan 10 te kunnen werken was de druppel. 5,02 per uur

Enige echt chille vond ik krantenwijk ^O^ , helaas kon ik niet elke dag die dingetjes om 16.00 ophalen en mijn depothouder elke dag op me laten wachten was geen optie. Maar erg leuk werk, je bent buiten, elke dag slechts anderhalf uur bezig, betaalt goed, je hoeft niet om te gaan met klanten noch bazen. Gemiddeld 4,46 per dag dat je bezorgt

Dus ik denk dat de relatie tussen werknemer-werkgever me vooral stoort.

Vanaf september ga ik werken bij een creatief bureau met een aantal vrienden van me die al klaar zijn met hun studies en een eigen bedrijfje hebben opgericht :). Betaalt nog niet, ik steek er zelf wat centjes in en hoop deze na een jaar terug te kunnen zien.

[ Bericht 3% gewijzigd door TekenenVoorLeven op 04-08-2013 21:54:04 ]
Ik verklaar de policy en algemene voorwaarden voor gebruik van FOK! te hebben gelezen en ermee akkoord te gaan.*
pi_129698638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 augustus 2013 10:50 schreef MichielPH het volgende:
Op m'n 18e eens studentenhuizen schoongemaakt. Wel heel erg leuke sfeer, altijd leuke collega's, maar het schoonmaken was uiteraard onbegonnen werk. Het waren studentenhuizen waar soms 50, soms wel 100 buitenlanders in één gebouw woonden. Het was de zomerschoonmaak voor als er een nieuwe lichting studenten zou komen.

Oa. keukenkastjes waar de schimmel in stond. Je probeert het eerst eens met een schuursponsje, maar na een tijd ben je niet meer zo kritisch en begin je eerst alles schoon te krabben met de kaasschaaf. Als je dag 1 de keuken had schoongemaakt, ging je dag 2 de kamers afstoffen. Aan het eind van je 2e werkdag was de keuken ook alweer een terringzooi. Maar, veel lol gehad en een mooie vakantie van betaald!

Op 1 huis na. Ieder huis had een Nederlandse student die alles coördineerde en in 1 zat een gigantische bitch. Hele nare tante, deed denken aan de tante van assepoester en die dikke van weesmeisje Annie. Toen we pauze hadden, fietsten een vriend en ik naar de supermarkt en onderweg is hij geschept door een auto. Ambulance erbij gehaald. Hele fiets aan gort, hij was gelukkig helemaal in orde. Hierdoor wel een uur te laat.
Komen wij daar, alles uitgelegd en haar eerste reactie waren de legendarische woorden: Denk maar niet dat je dit uur betaald krijgt.
Ik was het alweer vergeten, maar dit heb ik ook gedaan :D Was in Groningen, oude (vaak ex-bedrijfs) panden waar internationale studenten in waren gehuisvest. Vond het op zich wel lollig werk, inderdaad leuke collega's. En inderdaad, wat een ongelofelijke teringbende maken die mensen ervan. Wij moesten bijvoorbeeld de koelkasten en vriezers uitmesten en ontdooien, dat was echt zo enorm smerig :P En de keukens schoonmaken was ook echt bijna onbegonnen werk. Het was gelukkig niet alleen maar ranzig werk, we deden ook dingen als muren schilderen en bijvoorbeeld oude achtergelaten bankstellen verslepen.

Een van die panden was overigens een oud ziekenhuis, hing echt een heel naargeestig sfeertje, vond ik. Het blijft gewoon een ziekenhuis. Snap niet dat mensen daar kunnen wonen.
"You wanna be bald? Do what I did: wait a while. In the meantime, there is no excuse for running around looking like a freshly circumcised dick."
  zondag 4 augustus 2013 @ 23:26:09 #238
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_129699121
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 23:17 schreef pussywillow het volgende:

[..]

Ik was het alweer vergeten, maar dit heb ik ook gedaan :D Was in Groningen, oude (vaak ex-bedrijfs) panden waar internationale studenten in waren gehuisvest. Vond het op zich wel lollig werk, inderdaad leuke collega's. En inderdaad, wat een ongelofelijke teringbende maken die mensen ervan. Wij moesten bijvoorbeeld de koelkasten en vriezers uitmesten en ontdooien, dat was echt zo enorm smerig :P En de keukens schoonmaken was ook echt bijna onbegonnen werk. Het was gelukkig niet alleen maar ranzig werk, we deden ook dingen als muren schilderen en bijvoorbeeld oude achtergelaten bankstellen verslepen.

Een van die panden was overigens een oud ziekenhuis, hing echt een heel naargeestig sfeertje, vond ik. Het blijft gewoon een ziekenhuis. Snap niet dat mensen daar kunnen wonen.
Groningen, exact! Waar was dat ziekenhuis? En wanneer heb je het gedaan? Voor mij 9 - 10 jaar geleden

[ Bericht 0% gewijzigd door MichielPH op 05-08-2013 10:02:43 ]
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_129701147
quote:
0s.gif Op zondag 4 augustus 2013 15:11 schreef Vault-Boy het volgende:

[..]

In de keuken lijkt mij dan leuker dan een krantenwijkje :{
Tuurlijk over het algemeen is de keuken leuker. Maar als ik het ga vergelijken met dat baantje en die kranten wijk die ik gedaan dan zou ik voor die krantenwijk kiezen.
  maandag 5 augustus 2013 @ 14:09:50 #240
321876 Cherna
Fuck the System
pi_129714394
Eind jaren 70 moest en zou ik als 16 jarige een Kreidler bromfiets hebben. Normaal deed ik altijd fruit plukken. Aardbeien, kersen, appels en peren. Maar dat verdiende niet genoeg om in de zomervakantie zoveel geld bij elkaar te krijgen zodat mijn vader een plan voor mij bedacht had.

Die werkte destijds als bankwerker bij KNP(papierfabriek). Nu heet dat Sappi. Ik kon daar als 16 jarige gaan werken op de afdeling inpakken. Dus papier dat van de snijmachines afkwam in pakken bestaande uit vellen papier van allerlei formaten inpakken per stapel en op pallets leggen. Nu was het zo dat de vaste medewerkers op die afdeling allemaal dames waren van zo rond de 24 jaar. Die per 50 minuten zo een 90 pakken inpakten. Dan werd je bij zo een meid geplaatst en dan moest je maar productie draaien. 50 min inpakken 10 min rust. En dat 8 uur. Het was er heel erg warm, en die meiden tja die hadden een partij lol en ik maar zweten. En tot overmaat van ramp hadden die meiden het over stappen, kleding kopen, en ander dames geneuzel en werd je nog vaak voor lul gezet ook. Wel op een leuke manier maar toch.

En de verhalen die je hoorde van die meiden over hun avontuurtjes waren ook wel zeer interessant moet ik je zeggen als 16 jarige in die tijd(jaren 70). Daarbij was er een voorwerker die de zaak opjoeg steeds meer pakken per uur te halen. Haalde je een dag later minder dan werden al vragen gesteld.

Desondanks heb ik er mijn hele vakantie gewerkt. Maar mijn Kreidler was binnen. (6 weken werken 1200 gulden) En ik wist dat ik nog maar wat moest gaan studeren.

Maar ik wel wel respect gekregen destijds voor alle harde werkers die dit dagelijks uitvoeren. En dat heb ik door die baan destijds nog steeds.

[ Bericht 1% gewijzigd door Cherna op 05-08-2013 14:26:10 ]
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')