Hoevaak ben je uitgescholden?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:24 schreef Scuidward het volgende:
Callcenterwerk voor de Postcode Loterij
Dat is geen kut baan maar een ontiegelijke kut baasquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:25 schreef PeterPastoor het volgende:
Hmmm op het moment dat ik bij een bedrijf werkte overleed mijn vader. Ik was nog geen 3 dagen thuis om dingen te regelen, belde het bedrijf me op. Geen gecondoleerd of wat dan ook. Ze vroegen wanneer ik weer terugkwam want het had al lang genoeg geduurd....
Elk uur wel een keer denk ik (8 uur per dag voor een weekje, anders 12 uur per week). Maar op zich was de aanbieding niet verkeerd. Ook mensen die dan een juridische discussie gaan voeren of mensen die gelijk het nummer geven van de complete familie. Toen ik een opa aan de lijn kreeg die als postcode zijn huisnummer etc. gaf heb ik ook opgehangen, dat ging te ver.quote:
De aanbiedingen zijn nooit goed, dat weet je toch?quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:26 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Elk uur wel een keer denk ik (8 uur per dag voor een weekje, anders 12 uur per week). Maar op zich was de aanbieding niet verkeerd. Ook mensen die dan een juridische discussie gaan voeren of mensen die gelijk het nummer geven van de complete familie. Toen ik een opa aan de lijn kreeg die als postcode zijn huisnummer etc. gaf heb ik ook opgehangen, dat ging te ver.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:23 schreef Poesopstokje het volgende:
Na een paar weken ben ik ontslagen, ik vermoed dat ze een nannycam hadden
Ik had geld nodig, simpel als dat. Ik zocht wat en van de vele baantjes was dit degene waar ik op gesprek mocht komen en zoals ik in mijn 1e post als edit al aangaf, ik had het geld nodig. En ik was een student van 19. Het kon erger natuurlijk en van te voren had ik het ook onderschat. Aanbieding was een maand gratis meespelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:27 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
De aanbiedingen zijn nooit goed, dat weet je toch?
Waarom ben je er uberhaupt gaan werken?
Ik heb eens een hele ochtend de jongste van tweeënhalf onder de tafel laten zitten omdat ik niet met hem kon omgaan. Heb zelf tv gekeken.quote:
Nee oké, vind het wel een goed ding dat je alles wou aanpakkenquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ik had geld nodig, simpel als dat. Ik zocht wat en van de vele baantjes was dit degene waar ik op gesprek mocht komen en zoals ik in mijn 1e post als edit al aangaf, ik had het geld nodig. En ik was een student van 19. Het kon erger natuurlijk en van te voren had ik het ook onderschat. Aanbieding was een maand gratis meespelen.
Nu al bijna 2 jaar een topbaan voor een student dus nu is het goed(Horeca warenhuis).
Ja dat zat wel in mijn achterhoofd ja. Voor niks komt de zon op, maar dat heeft elk lid van die loterij.quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:30 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee oké, vind het wel een goed ding dat je alles wou aanpakken
Maar na die maand zit je vast wel ergens aan vast. Of je moet verschrikkelijk veel moeite doen om er weer af te komen.
Beste baan van de wereld (en de meest erge wat je op Fok kunt verkondigen...)quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:31 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ja dat zat wel in mijn achterhoofd ja. Voor niks komt de zon op, maar dat heeft elk lid van die loterij.
Don't shoot the messenger dacht ik altijd maar. En jouw baan klinkt ook wel kut. Nu wel tevreden?
:'0 !quote:Op woensdag 31 juli 2013 18:29 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik heb eens een hele ochtend de jongste van tweeënhalf onder de tafel laten zitten omdat ik niet met hem kon omgaan. Heb zelf tv gekeken.
Dus ja, zou me niets verbazen..
Ik ben er niet trots opquote:
goedkope oudersquote:Op woensdag 31 juli 2013 18:35 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ik ben er niet trots op
Maar wat wil je.. wie huurt er nou een 16 jarige in om op 3 zwaar autistische (agressieve kant; ODD, MDD etc) te passen?
Geen discipline heet zoiets. Luie mensenquote:Op woensdag 31 juli 2013 19:02 schreef __Saviour__ het volgende:
In een snoepfabriek, was bedoeld als vakantiebaantje voor een paar weken. Het werd maar nauwelijks een dagje uiteindelijk. Mijn taak: een lopende band in de gaten houden en snoepjes (nougat blokken) die niet goed van elkaar gescheiden waren door de machine alsnog handmatig van elkaar breken.
Gruwelijk eentonig, simpel werk. Maar het ergste was de werkhouding: constant gebogen staan. Dus na een paar uur had ik het wel weer gezien.
Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:05 schreef fh101 het volgende:
Toen ik 13 en 14 was heb ik die zomers bollen gepeld. 8 uur per dag, 6 dagen per week op een krakkemikkig stoeltje aan een tafel zitten die vol lag met bollen en om de zoveel tijd werden er nieuwe bijgestort. Op een gegeven moment had ik een dag vrij en zat ik op het strand, zag ik nog steeds bollen voorbij komen
Het betaalde geen ene zak; 1.25 per kistje waar je ongeveer een uur over deed (later was ik wel wat sneller). Pauze was een bekertje fris dat we aan tafel kregen en dus binnen een minuut onder het stof zat, en 's avonds als je je neus snuitte kwam er ook alleen maar zwart uitPauze met drinken duurde ongeveer 5 minuten want je wilde zo snel mogelijk door om toch wat te verdienen. Tussen de middag wel even een uurtje naar huis om te eten, dat dan weer wel.
Om de rotte bollen en wormen nog maar niet te noemen...
"Geen passie voor het werk"quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien
Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.
Dat mochten wij dus bij zo'n 40 graden er allemaal uitklauwen
Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk hadDe ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!
Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:34 schreef HetKlusKonijn het volgende:
Leuk topic!
[..]
"Geen passie voor het werk"![]()
Man man, wat een vieze job... en daar moet je dus kennelijk ook nog eens "passie" voor hebben.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:08 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Serieus waar. Ze vertelde ook met een heel strak gezicht dat ze nooit geen kleding kocht voor zichzelf. Ze kon het toch niet aantrekken. Mevrouw was ma/za van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat aan het sorteren, thuis in de douche en de pyjama aan.
Tja, iemand moet het werk doen hè.. En als ze het dan ook nog eens haar levenswerk maakt!
Schoof het nog een beetje?quote:Maar echt, wat een vies goor kut baantje was dat.. Nooit weer!
Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...quote:Op woensdag 31 juli 2013 21:13 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Wou je dit zelf? Of moest je werken van je ouders?
Nee, minimumloonquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]![]()
![]()
wat een low-life!
[..]
Schoof het nog een beetje?
Ja dat is ook weer zo. Vind het zelf ook een goed iets hoor, vroeg beginnen met werken. Hoeveel pubers van 18/19 kom je wel niet tegen die niet eens wéten wat werken is? Te beroerd om te vakkenvullen/McDonaldsenquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef fh101 het volgende:
[..]
Ik wilde zelf wat geld verdienen, maar mijn moeder moedigde het wel aan want ze vond het wel een goed idee. Overigens zat je daar met het halve dorp aan leeftijdsgenoten, dus het was wel 'gezellig'. De omstandigheden waren alleen wat minder...
Wel de goede instelling, uiteraardquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:28 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Nee, minimumloonMaar had het toen echt nodig ivm de huur.
Dat zeg ik, nooit weer! Ga dan nog liever bij de Mc aan de slagquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Wel de goede instelling, uiteraard, maar damn, volgescheten poepluiers uit papiercontainers vissen...
![]()
![]()
![]()
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.
Ik weet niet wat een tarrel is en volgens mij wil ik het ook niet wetenquote:Op woensdag 31 juli 2013 22:47 schreef Ballys het volgende:
Tijdens een hittegolf in het bejaardenhuis, ik moest daar mensen wassen, aankleden en dergelijke. Nou buiten was het warm, binnen was het nog veel warmer en die oudjes die de verwarming aandeden maakte het niet beter. Toen ik iemand ook nog eens onder een heete douche moest zetten was de maat bijna vol. Maar toen iemand mij vroeg of ik bij het wassen ook de stukjes wilde weghaken en ik naief genoeg vroeg " welke stukjes?" En zij Tarrels bedoelde ben ik naar huis gegaan. Bah.
Lekker hygenisch ook zo zonder handschoenen met etenswaar bezig zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 23:51 schreef JackLucifer het volgende:
Leuk topic dit. Kutste baantje dat ik ooit heb gehad was bij een kaashandel.
Werkzaamheden bestonden uit het 'ontkorsten' van kazen. Deze kwamen uit bakken met ijskoud water en moest ik in bakken met warm, gepekeld water leggen zodat de korst week zou worden en ik deze gemakkelijk eraf kan scheuren.
Buiten dat dit ontieglijk kutwerk was, waren de arbeidsomstandigheden ook dramatisch. Zo waren er geen handschoenen beschikbaar (waardoor ik nog 3 weken met paarse nagels heb rondgelopen door de wisseling koud/warm water de hele dag) en kon ik nergens mijn handen wassen toen we pauze hadden. Buiten dat moest ik een half uur met de bus naar huis, stinkend naar kaas (had ik uiteraard kunnen weten maar daarom niet minder kut)
Toen de 'chef' de volgende dag bevestigend antwoordde op mijn vraag; "is het de bedoeling dat ik vandaag hetzelfde werk ga doen als gisteren?" Heb ik hem mijn kluissleutel gegeven en nog een prettige dag gewenst.
Ja, het argument was dat ik met handschoenen de korst er niet goed af zou kunnen pulken. Maar ik moet wel zeggen dat de kaas op dat moment nog lang geen eindproduct was. Het kutste voor mij was paarse nagels door de afwisseling tussen warm en koud water de hele dagquote:Op woensdag 31 juli 2013 23:53 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Lekker hygenisch ook zo zonder handschoenen met etenswaar bezig zijn.
Hahaha, herkenbaar. heb ik jaren geleden ook gedaan als zomer-bijbaantje. Zeker als het geregend had was het feest omdat dan al het papier zompig was en lekker ging schimmelen. Ik heb zonder klagen best veel kutwerk gedaan als bijbaantje, maar dit was veruit het ergste. Betaalde ook voor geen meter, iets van 6 gulden per uur, dus na een halve dag aan zo'n smerige lopende band had je ook nog niet eens geeltje verdiendquote:Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Ik heb ook nog in een oudpapier fabriek gewerkt. Aan de lopende band karton/plastic/rotzooi er uit vissen. Mensen mensen.. in een klein benauwd hokje met z'n vieren daar staan te zweten. Je wilt niet weten wat mensen allemaal in de oudpapier bak/doos gooien
Volle poepluiers, beschimmeld eten, half volle melkpakken (ruiken?), vuil ondergoed, vuil wc-papier etc etc.
Paar weken volgehouden (2 middagen per week) met ook nog eens met een stel kenau's. Ben er toen uitgebonjourd omdat ik geen passie voor het werk hadDe ''hoofd papiersorteerder'' schold ook iedereen uit die haar werk belachelijk maakte, want ja, het was wel háár baan en passie!
Godverdomme hey, dat dat toegestaan isquote:Op donderdag 1 augustus 2013 08:46 schreef Thirty5 het volgende:
Mijn meest vervelende bijbaantje had ik via een uitzendbureau. Het was op een energiecentrale, maar ze konden me niet precies vertellen wat we daar moesten doen. Iets met schoonmaken. Dus met een aantal lotgenoten in een busje gezet en naar de energiecentrale gereden. Bleek dus dat we het koelkanaal schoon moesten krabben. Via dit kanaal pompten ze koud zeewater naar binnen. Het was een betonnen tunneltje van 2,5 bij 2,5 ofzo. Die moesten wij dus met een of andere schraper (wat nog het meeste leek op een mini sneeuwschuiver) alle aangegroeide mosselen e.d. van het beton afschrapen. Dit waren we natuurlijk al vrij snel zat, klote klus en nog gigantisch stinken ook.
Het eigen personeel van het schoonmaak bedrijf bleven boven staan, zogenaamd om een of andere machine aan te sturen. Af en toe kwam er een in de tunnel om te kijken of we wel opschoten. Op een gegeven moment begint bij een van die lui een apparaatje te piepen. Begint hij iedereen de tunnel uit te sturen. Dus wij vragen wat er aan de hand was. Blijkt dat apparaatje dus een gasmeter te zijn. Die stank waren dus schadelijke gassen en de concentratie was te hoog geworden. Dus toen vroeg ik maar eens of het niet slim was om ons die gasmeter te geven omdat wij continu in de tunnel stonden en hij alleen af en toe. Vond hij geen goed idee, deze was van hem zelf en hij had geen reserve....
Toen vertrok er al iemand. Maar aangezien we 45min met busje hadden gereden en we in een uithoek van het land zaten waarbij OV wel 2 uur zou duren, heb ik de dag wel afgemaakt. Zou 2 weken werk zijn, maar na die 1e dag ben ik niet meer terug gegaan.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:45 schreef fotostarter het volgende:
Ik zeg tegen die kerel, wanneer is het koffiepauze? Zegt hij, half 10.![]()
Ik zeg mooi, kan ik dan even sigaretten gaan halen hier achter bij de texaco? Geen probleem, maar wel binnen een kwartier terug.![]()
Ben nu 14 jaar verder en moet nog terugkomen met mijn sigaretten![]()
Ja!!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 20:19 schreef Poesopstokje het volgende:
Waar moet je een passie voor hebben dan? Geestdodend werk?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:22 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ja!!!DIe heb ik ook nog gehad.
Nou ja, via uitzendbureau bij een Mondriaan College in Den Haag aan de slag, uren kloppen: aanwezigheidsshit enzo, de hele dag, 5 dagen per weekMoest wat, want de huur moest betaald, dus nou ja, hè? Heb ik na een week of wat (4 ofzo?) een voortgangsgesprek... Gelukkig had ik in de tussentijd al een andere baan gevonden, maar die begon pas 2 weken later, dus als het éven kon zou ik tijdens die twee weken gewoon daar door blijven werken. Krijg ik te horen dat het 'misschien beter was als ik een andere baan zou zoeken' tijdens het gesprek; niet dat ik het 'slecht deed, maar ik had geen passie voor het werk'.....
![]()
Ik heb het toch 6 jaar volgehouden op de brood/vlees/kaas afdeling bij de Hema. en kaas vond ik het leukste. vooral de eerste keer dat ik daar moest werken. Inwerken bestond uit alle kazen proeven, want je moest wel weten wat je verkocht.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:29 schreef blup het volgende:
Mijn eerste kut baan was bij AH op de kaasafdeling, week volgehouden. Ik wilde gewoon vakken vullen of iets in die trend. Werd op de kaas gezet.Mensen die precies/exact X of Y gram kaas wilde. Korsten eraf halen want die eet je toch niet
Afin. kut job 2 weken vol gehouden.
2e baantje via het uitzendbureau ben ik niet verder gekomen dat het meekijk-dagje. Had inmiddels mijn groot rijbewijs en reed mee met een bezorger van de technische unie. Alle jezus, binnen een straal van 25 kilometer meer dan 80 adressen leveren. Bij het ene huis een zakje schroefjes, letterlijk om de hoek nog geen 50 meter verder een doosje plugjes.![]()
Jaquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:26 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Waar moet je een passie voor hebben dan? Geestdodend werk?
Passie vereisen voor een bijbaanquote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:34 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Jadat vroeg ik haar ook... antwoord was iets van 'passie halen uit het feit dat wij een schoolsysteem draaiende houden' ofzo. Nou ja, het zal wel aan mij liggen
Ook een keer tijdens een sollicitatieronde, toen ik écht gewoon geen zin had om te liegen. Had wel echt een baan nodig, maar het was was cold-calling, en eigenlijk toen ik dat gesprek had, had ik al besloten dat ik dit écht niet zou kunnen, het gaat tegen m'n principes in; dan liever nog wat langer werkloos. Dus ik besloot om gewoon eerlijk te zijn.
Kreeg ik de vraag: "waarom wil je dit werk doen?" Dus ik antwoord: "Nou, omdat ik graag een inkomen wil hebben naast mijn studie zodat ik met gemak mijn boeken etc. kan betalen; krijg geen stufi meer."
Of het werk me dan niet geweldig leuk leek, of ik geen passie had voor sales? Dus ik antwoord dat ik me wel leukere banen voor kon stellen, maar dat dat me niet zou weerhouden van het werk fatsoenlijk uitvoeren. Let wel, het was cold-calling hè? Er zijn volgens mij maar héél weinig mensen die dat voor hun plezier doen.Ja, nou, hè?
Ik heb niets geproefd maar wist er zelf wel een beetje wat van. Heb daar toen ook een waarschuwing gekregen omdat ik een raar verward wijf had gek gemaakt . Ze wilde een pond kaas Y ik kwam uit op 450gram (fantastisch) en ik zei, 450 gram goed? Je zag gewoon aan dr gelaat dat ze het niet begreep. Ik: 4,5ons. Zij letterlijk "euh.. ehm.. woooah steek die kaas in je reet" en ze liep weg.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:31 schreef jbazelmans het volgende:
[..]
Ik heb het toch 6 jaar volgehouden op de brood/vlees/kaas afdeling bij de Hema. en kaas vond ik het leukste. vooral de eerste keer dat ik daar moest werken. Inwerken bestond uit alle kazen proeven, want je moest wel weten wat je verkocht.
en de zin "Mag het een onsje meer zijn" heb ik daar vaak gebruikt
Ja maar, waarom 450 geven als ze 500 wil?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:41 schreef blup het volgende:
[..]
Ik heb niets geproefd maar wist er zelf wel een beetje wat van. Heb daar toen ook een waarschuwing gekregen omdat ik een raar verward wijf had gek gemaakt . Ze wilde een pond kaas Y ik kwam uit op 450gram (fantastisch) en ik zei, 450 gram goed? Je zag gewoon aan dr gelaat dat ze het niet begreep. Ik: 4,5ons. Zij letterlijk "euh.. ehm.. woooah steek die kaas in je reet" en ze liep weg.
Snijd jij met 1 week ervaring precies een pond van een wiel?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar, waarom 450 geven als ze 500 wil?
Je snijdt zo'n stuk af en gokt de hoeveelheid. Als het plakjes waren, ok, maar soms zit je er 50 gram naast. Is toch niet zo raar dat je dan vraagt of die 50 gram minder (of meer) ook goed is? Als ze nee zeggen, dan gewoon nog een keer proberen of een collega vragen die wel op drie gram na nauwkeurig kan inschatten. Als ze ja zeggen dan scheelt dat weer tijd en afsnijden; de meeste mensen vinden dat gewoon prima, namelijk.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:47 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Ja maar, waarom 450 geven als ze 500 wil?
En dat inderdaad, sommige vonden het niet goed en je probeerde het opnieuw. Je hebt het vrij snel door hoor. Na 2 weken zat je er soms enkele grammen naast of zat je zelfs spot-on.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Als ze nee zeggen, dan gewoon nog een keer proberen of een collega vragen die wel op drie gram na nauwkeurig kan inschatten.
Was het ook, mede daardoor was ik het daar ook snel beu omdat 'de baas' aan de kant van de klant stond.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:58 schreef Poesopstokje het volgende:
Ja dat snapte ik even niet![]()
In dat geval is het een behoorlijk overdreven reactie van de klant én van de baas!
Deden jullie ook als eckte bazen in de ochtend kijken of er schimmel op reeds verpakte kaas zat om deze vervolgens weg te snijden maar wel het papiertje te bewaren met dus de oude prijs?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 12:49 schreef blup het volgende:
[..]
Snijd jij met 1 week ervaring precies een pond van een wiel?
Yes sir. Beschadigde korst op een wiel waar schimmel op zat werd gewoon verkocht.. Ik als rookie heb 1x een half wiel geflikkerd omdat er een forse-dikke plak schimmel op zat. Werd mij niet in dank afgenomen.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 15:48 schreef Tha_Duck het volgende:
[..]
Deden jullie ook als eckte bazen in de ochtend kijken of er schimmel op reeds verpakte kaas zat om deze vervolgens weg te snijden maar wel het papiertje te bewaren met dus de oude prijs?
Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.quote:
Lijkt me echt een moeilijke baan, oudbound bellen.. Daar heb je heel wat sociale skills voor nodig, én heeel veel geduldquote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.
Ik was die door en door verrotte appel.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:41 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
Dat callcenter werk voor de postcode loterij heb ik ook wel eens 6 maanden lang gedaan (24u p/w). Mentaal is het best pittig werk! Verder werd ik niet heel vaak uitgescholden. Ik verkocht ook erg goed, dus heb eigenlijk wel een top tijd gehad. Veel gezellige gesprekken gevoerd! Af en toe zat er natuurlijk wel een rotte appel tussen, maar dat is leuk voor de afwisseling.
Ik heb ook ooit in een callcenter gewerkt een uur lang gepraat over koosjer voedsel met een joodse mevrouwquote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:45 schreef motorbloempje het volgende:
Heb ook nog eens bij een callcenter gewerkt waar ik de 'Voetbal International' moest verkopen.... allemaal van die mensen aan de telefoon die een hekel hadden aan die Derksen hadden en dat op mij af gingen reageren![]()
Ook wel eens gewoon 10 minuten met een vrouw aan de telefoon gezeten en gepraat over m'n studie enzo![]()
ik was niet de topverkoper
![]()
T was meer in mn jongere jaren. Verdiende een stuk beter dan een supermarkt kan ik je vertellen. Ik werd niet veel uitgescholden btw.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:16 schreef DutchMan0211 het volgende:
Stiekem heb ik toch wel respect voor mensen die dat werk doen omdat ze anders niet aan de bak komen en dat dan alsnog 6 maanden volhouden. Elke dag uitgescholden worden, en dat allemaal over je heen laten komen... en toch doorgaan.
Je kunt ook een uitkering aanvragen natuurlijk ...
Niet echt veel eigenlijk. De meeste hielden het of zelf niet lang vol, of waren niet goed genoeg en dan kan je ook snel je biezen pakken.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 17:44 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Lijkt me echt een moeilijke baan, oudbound bellen.. Daar heb je heel wat sociale skills voor nodig, én heeel veel geduld![]()
Knap dat je het toch 6mnd hebt gedaan. Je had vast wel collega's die het al jaren doen of niet?
Ik heb het werk zelf ook gedaan, maar dan nog een graadje erger. (Goede doelen). Ik werd ook niet telkens uitgescholden, dat is inderdaad zeldzaam.quote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:38 schreef GwaiLow het volgende:
[..]
T was meer in mn jongere jaren. Verdiende een stuk beter dan een supermarkt kan ik je vertellen. Ik werd niet veel uitgescholden btw.
Ja, heb ik ook gedaan. Ze hadden veel projecten. Voor goede doelen verkopen gaat wel iets moeizamer dan de Postcode loterij of Sponsorbingoloterij. Maar dat is ook wel logischquote:Op donderdag 1 augustus 2013 18:41 schreef DutchMan0211 het volgende:
[..]
Ik heb het werk zelf ook gedaan, maar dan nog een graadje erger. (Goede doelen). Ik werd ook niet telkens uitgescholden, dat is inderdaad zeldzaam.
hehe, zo'n soort baantje kreeg ik ook eens aangeboden via het uitzendbureau. Die miep had zo'n heel enthousiast verhaal wat uiteindelijk het sorteren van stenen en zand oid was bij een bouwstoffenbedrijf oid. Ga liever normaal dood...quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:34 schreef M1stral het volgende:
Ergste baantje ooit was voor mij ook één van het UZB.
Knakker belde me op, hij had een geweldig baantje. Simpel werk en goed betaald. Ja, dat hebben we vaker gehoord.
Uiteindelijk toch aangenomen...
Eenmaal gearriveerd op de werkplek, een fabriek waarin grondstoffen verwerkt worden, weggelopen na de zogenaamde werkinstructie.
Het betrof het geautomatiseerd volstorten van zakken, die je dan moest dichtbinden wanneer deze vol waren. Dit alles inclusief helm, veiligheidsbril, mondkapje en overall. Volstorten en afbinden duurt een seconde of 20. Dus je kan wel na gaan hoe erg het met je gesteld moet zijn als je daar een fulltime functie vervult.
Nou, er is hier een poster op Fok! die een topic heeft geopend dat hij geen enkele baan aankan. Wellicht iets voor hem?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:34 schreef M1stral het volgende:
Ergste baantje ooit was voor mij ook één van het UZB.
Knakker belde me op, hij had een geweldig baantje. Simpel werk en goed betaald. Ja, dat hebben we vaker gehoord.
Uiteindelijk toch aangenomen...
Eenmaal gearriveerd op de werkplek, een fabriek waarin grondstoffen verwerkt worden, weggelopen na de zogenaamde werkinstructie.
Het betrof het geautomatiseerd volstorten van zakken, die je dan moest dichtbinden wanneer deze vol waren. Dit alles inclusief helm, veiligheidsbril, mondkapje en overall. Volstorten en afbinden duurt een seconde of 20. Dus je kan wel na gaan hoe erg het met je gesteld moet zijn als je daar een fulltime functie vervult.
Haha, ik weet me nog heel goed te herinneren hoe wij destijds in ons studentenhuis (heb het nu over midden jaren 1980quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef delano.888 het volgende:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar).
quote:Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
Dat callcenter was sowieso een feest. Zo moest ik bijv eens buraustoelen verkopen aan bedrijven. MINIMAAL 50 per order. Ik wist niet van tevoren wie ik aan de lijn kreeg. En dan ineens, jawel, een bakker bijvoorbeeld aan de lijnquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 01:36 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Haha, ik weet me nog heel goed te herinneren hoe wij destijds in ons studentenhuis (heb het nu over midden jaren 1980) vaak/iedere een nieuwe bewoner zo'n 'Blijde Doos' aansmeerden... Of zo'n 'uitzetconsulente van de Walra'
- studentenhumor
![]()
[..]Da's natuurlijk wel heel erg triest...
Wat moest je doen dan?quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
Ook grappig trouwens; ik werd gebeld door het UZB met een baanaanbod. Tijdelijk baantje, heel erg saai werd er gezegd. Hij moest het mij aanbieden maar wou het me eigenlijk niet aandoen. Zal wel een kutbaantje zijn dan.
Achteraf 1 van de beste baantjes ooit geweest
Jij ook al?quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef delano.888 het volgende:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar). Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
quote:Op woensdag 31 juli 2013 22:31 schreef motorbloempje het volgende:
Gut, waar te beginnen? Nou, de eerste erge was een dag voor een studentenvereniging bij een bloemenveiling/-verwerking waar je aan de lopende band stond en elke keer 1 bloem op de band mocht leggen: boeketjes maken....
De tweede was ook een dagje voor diezelfde studentenvereniging werken in een callcentre.... bellen voor 'de blijde doos': mensen die zwanger zijn kunnen eerst een of andere oriëntatiedoos aanvragen, en als ze dan dat kind hebben geworpen dan kan er eventueel nog een 'Blijde doos' achteraan. Wist het ook precies zo voor elkaar te krijgen dat ik 3 mensen aan de telefoon kreeg die een miskraam of wat dan ook hadden gehad waardoor 't kind niet meer leefde... Altijd fijn. Was ook echt mijn ding, blij mensen opbellen en ze feliciteren met hun kind
Dan voel je je lullig lijkt mequote:Op vrijdag 2 augustus 2013 00:37 schreef delano.888 het volgende:
Toen ik bij een callcenter werkte moest ik zwangere vrouwen bellen om een 'blije doos' uit te delen (ja echt waar). Je zal je verbazen hoeveel vrouwen met een miskraam/abortus ik aan de lijn kreeg..
quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja, geloof me.quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 08:51 schreef fotostarter het volgende:
[..]
Dan voel je je lullig lijkt me
quote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:21 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]Ik kan me wel voorstellen dat het UZB het je eigenlijk niet aan wilde doen nee.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Maar leuke collega's maken een hoop goed.
Zelf niet zulke vervelende bijbaantjes gehad maar de verhalen hier zijn geniaal.![]()
moet je wel doorwerken he henk..quote:Op donderdag 1 augustus 2013 23:41 schreef Jungle_Jim het volgende:
ik was ooit postbode voor sand, daar krijg je betaald per post stuk. Toen ik na mn eerste dag uitrekende wat ik had verdiend kwam ik uit op 2,75ik was toen ergens in de 20
die gast van sand opgebeld en gevraagd of ie daar zelf voor uit zn bed zou komen
kreeg toen gelijk 50% erbij, maar dan is t nog niks, dus heb er maar 1 dag gewerkt
Ieder ander zou het een kutbaantje vinden, ik vond het geweldig! Het werd ook een ''echt autistenwerkje'' gevonden, nou dat klopte wel jaquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 10:37 schreef Operc het volgende:
[..]
Ik kan me wel voorstellen dat het UZB het je eigenlijk niet aan wilde doen nee.Maar leuke collega's maken een hoop goed.
Zelf niet zulke vervelende bijbaantjes gehad maar de verhalen hier zijn geniaal.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |