Dat was eenmalig.quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:55 schreef Gramulanion het volgende:
Dat lettertype van die bedrukking.
quote:
Voor 100miljoen zou ik ook 50 keer per jaar voor lul lopenquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:56 schreef Littlerabbit het volgende:
Wat is dat voor een lettertype op de shirts. Barcelona verkracht hun shirt echt jaarlijks.
Dank je wel.quote:
Wat is dit?quote:Op maandag 5 augustus 2013 21:57 schreef Mexicanobakker het volgende:
Op het einde van dit showtje nog 1 mededeling:
Cor = Cor
ook zaadgasten natuurlijkquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:59 schreef Littlerabbit het volgende:
Vrijdag afleveringen lopen niet lekker zo
Waardeloos, idd.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:02 schreef Slobeend het volgende:
Schelvecchio wordt ook steeds meer geweerd, slechte zaak.
Ze isoleren zich een beetje/ ze worden geïsoleerd. Geen beelden meer van de eredivisie. Twee flitsen van een wedstrijd van Sport 1. Steeds dezelfde gasten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:02 schreef Slobeend het volgende:
Schelvecchio wordt ook steeds meer geweerd, slechte zaak.
Je hebt niet opgelet, voetballiefhebbers zijn geen homo, als je homo bent dan wordt je wel kapper of balletdanserquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:03 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Elkaar aftrekken ipv jezelf op vi?
Dat jij daar meteen aan denkt zegt meer over jouquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:03 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Elkaar aftrekken ipv jezelf op vi?
twitter:KoertWesterman twitterde op maandag 05-08-2013 om 21:39:00Nee, dit is geen goed moment om mijn zelfbedachte format 'Lachen om homo video's' in te dienen bij RTL7. reageer retweet
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:07 schreef Evertjan het volgende:
twitter:KoertWesterman twitterde op maandag 05-08-2013 om 21:39:00Nee, dit is geen goed moment om mijn zelfbedachte format 'Lachen om homo video's' in te dienen bij RTL7. reageer retweet
Nee, was al zo geloof ik.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:05 schreef Heufd het volgende:
Is het trouwens echt zo dat ze geen Eredivisiebeelden mogen laten zien vanwege dat Pepperstreetincident?
Ik dacht het ook.quote:
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:12 schreef Caland het volgende:
De familie Barend komt voor iedere minderheidsgroepering op behalve de Palestijnen
Goedzo, VI teert al veel te lang op hun succes uit het verledenquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:11 schreef Evertjan het volgende:
komt omdat Fox binnenkort zelf met een voetbaltalkshow op het open kanaal willen doen
Fox gaat volgens mij een show maken met Toinequote:Op maandag 5 augustus 2013 22:14 schreef Geo4kant het volgende:
[..]
Goedzo, VI teert al veel te lang op hun succes uit het verledenwordt tijd voor wat concurrentie zodat ze weer hun best gaan doen.
Ik denk dat Studio Voetbal daar meer last van gaat krijgen dan VI.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:16 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Fox gaat volgens mij een show maken met Toine![]()
en Jan van Halst, dat lijkt me ook niet echt een combinatie die kijkers trekt.
Op een gegeven moment gaat hij gewoon het NOS Journaal halen, dat voel je aan alles.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:32 schreef Oliver23 het volgende:
Morgen valt de hele homowereld weer over Gijp
Volgens mij gaat het tegenover VI uitgezonden worden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:32 schreef Pascalus het volgende:
[..]
Ik denk dat Studio Voetbal daar meer last van gaat krijgen dan VI.
quote:Homo's doen meestal niet aan voetbal. Die worden kapper of balletdanser, aldus René van der Gijp.
Dat zei de motivational speaker deze avond in het balsportbabbelprogramma Voetbal International. Gijp reageerde daarmee op de KNVB-boot die meevoer tijdens de Gay Pride afgelopen zaterdag.
Gijp (in zijn uitspraken gesteund door Johan Derksen) vindt homo-emancipatie in de voetbalwereld geen issue aangezien homo's volgens hem simpelweg niet willen voetballen. Bruine ridders kiezen volgens hem liever voor een carrière als zanger, kapper of balletdanser.
Johan Derksen deelde met Van der Gijp de ervaring nog nooit een voetballer te zijn tegengekomen in het voetbalwereldje, waarin zij allebei als professional hebben meegebald.
De heren vonden een tegenstander in Hans Kraaij Jr. Hij begrijpt dat homo's misschien niet uit de kast durven te komen in de voetbalwereld, omdat ze wellicht de toorn van onder andere supporters over zich heen kunnen krijgen.
twitter:cornaldm twitterde op maandag 05-08-2013 om 23:17:56Ons orakel René van der Gijp: homo's weten al op hun 14de dat ze homo zijn, en dan ga ze in het weekend in een kapperszaak werken reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op maandag 05-08-2013 om 23:19:58En, nogmaals Van der Gijp: als je zingt of presenteert ontdek je die ambitie zo rond je 18de; voetballers weten hun passie al op hun 6de reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op maandag 05-08-2013 om 23:22:36En dat terwijl de tafelgesprekken in #VI het niveau van het gemiddelde gesprek in de kapsalon zelden ontstijgen reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op maandag 05-08-2013 om 23:26:34Wat #VI dan weer wel siert: dat het er in elk geval even over ging, over nut en onnut #canalparade - anders dan in #kvdb reageer retweet
twitter:cornaldm twitterde op maandag 05-08-2013 om 23:32:22Gijp is zwetsneus omdat hij doel boot #knvb niet vat: niet profvoetballers uit kast laten komen maar veilig klimaat-signaal voor kwetsbaren reageer retweet
Wat ik er heel kort in het nieuws van voorbij heb zien komen was dat ook niet echt het geval toch?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:43 schreef Mortaxx het volgende:
Als ik homo was zou ik niet eens met die boten vol valse nichten in leren strings geassocieerd willen worden
Check eens de foto's van die valse nicht hierboven.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef Monolith het volgende:
[..]
Wat ik er heel kort in het nieuws van voorbij heb zien komen was dat ook niet echt het geval toch?
Hoe bedoel je 'als'?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:43 schreef Mortaxx het volgende:
Als ik homo was zou ik niet eens met die boten vol valse nichten in leren strings geassocieerd willen worden
Die van Gijp?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Check eens de foto's van die valse nicht hierboven.
twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 00:10:29A-Rod, West-Duitse dope en een wauwelende malloot die homo's beledigt; het was weer een gezellige sportdag. #not reageer retweet
Thijs moet het lekker bij wielrennen houden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:11 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:thijszonneveld twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 00:10:29A-Rod, West-Duitse dope en een wauwelende malloot die homo's beledigt; het was weer een gezellige sportdag. #not reageer retweet
!
Is dat geen beleid van fox?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:22 schreef zeebeschuit het volgende:
Sinds wanneer hebben ze beelden eredivisie niet meer? Viel me vandaag pas op tbhWat zonde zeg...
Na de Heineken-ontvoering nu het Amstelcomplot?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:41 schreef Mortaxx het volgende:
Wil ik die kantineheld doorspoelen loopt de hele mp4 vastde invloed van de sponsor wordt steeds groter
Ach, de nadruk wordt er alleen maar op gelegd door de media nu.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:57 schreef Chiappucci het volgende:
Prima show![]()
Was het ook wel met Gijp eens. Onzin om zo enorm de nadruk te leggen op het voetbal wat betreft de homo-emancipatie. Ik ken in ieder geval geen homo's die van voetbal houden. De meesten gaan alleen maar met vrouwen om, houden van musicals en praten verwijfd. Op het sportcentrum zie ik ze nooit.
Minachting hebben voor de Kantineheld. Tevens minachting voor Leo Driessen. Die heeft de hele middag gestudeerd op zijn lapje tekst.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:41 schreef Mortaxx het volgende:
Wil ik die kantineheld doorspoelen loopt de hele mp4 vastde invloed van de sponsor wordt steeds groter
Leo Driessen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:31 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Minachting hebben voor de Kantineheld. Tevens minachting voor Leo Driessen. Die heeft de hele middag gestudeerd op zijn lapje tekst.
Ik haat Leo. Hij is fan van Ajax. Kan beter bij Studio Ajax aanschuiven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:33 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Leo Driessen.
Wat een josti is dat.
Hij is fan van Telstar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik haat Leo. Hij is fan van Ajax. Kan beter bij Studio Ajax aanschuiven.
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik snap Gijp en Derksen ook wel. Dit is allemaal zo geforceerd en politiek correct dat ik er ook jeuk van krijg. Het zal best dat er relatief minder homo's in het profvoetbal zijn dan in het ballet, maar dat doet er in feite niet zo veel toe. Dat je in 40 jaar nooit een homo bent tegengekomen duidt waarschijnlijk eerder op een taboe dan op een extreem klein percentage homo's. Daarom is het goed dat er wat aandacht voor is, en dat mensen zich uitspreken tegen achterlijke vooroordelen. Maar het moet wel een vrijwillige beslissing zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:03 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
Ach, de nadruk wordt er alleen maar op gelegd door de media nu.
Vind het een prima initiatief, het anti-homo cultuurtje in de voetballerij (vooral onder de supportersschare) slaat werkelijk nergens op en bewijst nog maar eens dat het wereldje jaren achterloopt op andere sporten.
Eens. Beetje vaseline dit dat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:34 schreef Zipportal het volgende:
[..]
Ik haat Leo. Hij is fan van Ajax. Kan beter bij Studio Ajax aanschuiven.
Kan hij Jack in de kont aanraken met zijn vingertje.
Mooie sneer was dat van Johan over de Palestijnen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:41 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
Geweldige show, was het helemaal eens met Gijp
Ik vrees dat Frits Barend Johan Derksen weer van antisemitisme gaat betichten.
Er zit nog wat oud zeer tussen Barend en Derksen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:42 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Mooie sneer was dat van Johan over de Palestijnen.
Ken je Walter uit de film The Big Lebowski?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:45 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Er zit nog wat oud zeer tussen Barend en Derksen.
http://www.volkskrant.nl/(...)de-vakbondsman.dhtml
Ken je Robbie Muntz nog?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:56 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ken je Walter uit de film The Big Lebowski?
Ja natuurlijk.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:07 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Ken je Robbie Muntz nog?
Rob spreekt reclamespotjes in van Ditzo. Verder is het stil rond hem.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:08 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Ja natuurlijk.
Wat een figuur die Muntz, wat zou die tegenwoordig doen?
O ja, verzekeringen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 02:11 schreef Sjeik_Telmachientje het volgende:
[..]
Rob spreekt reclamespotjes in van Ditzo. Verder is het stil rond hem.
Dit dus, enige juiste reactiequote:Op maandag 5 augustus 2013 23:43 schreef Mortaxx het volgende:
quote:Open brief aan René van der Gijp
Beste meneer Van der Gijp,
Ik heb het niet zo op open brieven. Het is me te theatraal, te pathetisch en te eenvoudig ook: de aangesprokene kan immers niets terugzeggen.
Toch, bij hoge uitzondering, deze brief.
Zes keer per week schrijf ik op deze plek over sport. Vaak tracht ik de sport te relativeren, de opwinding erover in een breder perspectief te plaatsen. Af en toe lukt dat.
De sport – en zeker het voetbal – neemt zichzelf vaak veel te serieus. Dat is niet erg, dat is vooral komisch. Volgens mij vindt u dat ook– tenminste: ik heb u geloof ik wel eens horen lachen.
Volgens mij is het goed om over bijna alles grappen te maken – juist over problemen: humor toont aan dat je het probleem aankan, dat je het ’t hoofd kunt bieden. Wanneer Louis van Gaal namens de KNVB op een boot in de Gay Pride zit, is het bijna een misdaad om daar geen grappen over te maken. (Voor zover de opmerking van Louis zelf qua humor nog te overtreffen is. Op de vraag van een verslaggever wat hij op de boot ging doen: ‘Ik ga kijken naar de mensen die naar mij kijken.’)
Het is bijna gratuit om iemand te wijzen op het feit dat opmerkingen over homo’s die niet in het voetbal terecht komen maar in plaats daarvan liever kapper worden, oliedom en zelfs gemeen zijn. Jammer dan. Misschien is het zelfs humorloos en kurkdroog om eraan toe te voegen dat naar homo’s verwijzen met ‘Gordons’ volstrekt out of order is.
Ik zal eerlijk toegeven: nu ik een keer niet ironisch ben, niet probeer de lezers van deze kolom te vermaken, voelt dat niet prettig. Het vangnet van de grap is weg, er is alleen nog een stukje en een mening. Een mening dan nog waarvan ik vrees dat-ie wat streng in de leer is.
Als dat zo is: helaas. Dat moet dan maar.
Het is goed om over alles grappen te maken – daarvan ben ik overtuigd. Maar de grap – hoe slecht getimed en verkeerd geformuleerd ook – kan slechts bestaan bij de gratie dat je af en toe het vangnet van de humor verwijdert en volstrekt eerlijk, zonder een spoortje ironie en op het gevaar af dat je jezelf te serieus neemt, het woord te nemen en te zeggen dat het je spijt als je te ver bent gegaan.
Het zou kunnen dat dit zo’n moment is.
Hartelijke groet,
Frank Heinen
De spijker op zijn kop.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:39 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Daar heb je helemaal gelijk in, maar ik snap Gijp en Derksen ook wel. Dit is allemaal zo geforceerd en politiek correct dat ik er ook jeuk van krijg. Het zal best dat er relatief minder homo's in het profvoetbal zijn dan in het ballet, maar dat doet er in feite niet zo veel toe. Dat je in 40 jaar nooit een homo bent tegengekomen duidt waarschijnlijk eerder op een taboe dan op een extreem klein percentage homo's. Daarom is het goed dat er wat aandacht voor is, en dat mensen zich uitspreken tegen achterlijke vooroordelen. Maar het moet wel een vrijwillige beslissing zijn.
Wij kunnen wel allemaal heel graag willen dat het taboe doorbroken wordt, maar het is nogal makkelijk om vanaf de zijlijn mensen te pushen om uit de kast te komen als je zelf niet met de gevolgen hoeft om te gaan. Echter als je daar de nadruk op legt, zoals Johan Derksen doet, kan dat ook wel weer overkomen alsof je de status quo in stand wilt houden. Dat is niet het geval, hij beschouwt de zaak gewoon realistisch. Helaas is het zo dat als iedereen dat doet, er nooit wat verandert. Er zal dus iemand de eerste moeten zijn. Laat dat maar iemand zijn die dat uit zichzelf doet, en niet iemand die zich geroepen voelt vanwege een publiciteitsstunt.
Gijp kiest altijd de makkelijkste weg dat heeft hij zijn hele leven al gedaan, beetje trieste clown is het resultaat. Af en toe nog wel vermakelijk ook.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:22 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
De spijker op zijn kop.
Ik vind het een prima initiatief om als KNVB de gay pride te steunen. Doen ze dergelijke dingen niet, hoor je weer dat de homo's uit de voetballerij geweerd worden of dergelijke onzin.
Maar wat (vooral) Gijp nu doet werkt precies tegenovergesteld, door het zo te ridiculiseren. Het lijkt er inderdaad op dat hij er niet zoveel zin in heeft dat er voetballers uit de kast gaan komen. Is het nu echt zo moeilijk voor hem om een keer z'n bek te houden of om te zeggen dat het een goed initiatief is en verder niks?
Ik zie hem er nog voor aan om, als er bijvoorbeeld komende week een speler uit de kast komt, hem nog belachelijk te gaan maken ook als hij een keer een verkeerd gek sprongetje inzet en de bal mist.
twitter:MatthIJsseldijk twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 08:44:59BREKEND: GIJP UIT DE KAST! #gijp http://t.co/FflPOzDxNj reageer retweet
Klopt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:02 schreef Stiggie het volgende:
Heeft VI geen samenwerking met Fox? Heb geen beelden gezien van de eredivisie....
Het is prima om tegen dat geforceerde kleffe gedoe en pretentieuze geneuzel aan te schoppen. Als iedereen maar gaat roepen hoe goed het is dat ze namens 'het voetbal'met zo'n boot meevaren en dat het een geweldig initiatief is, ga je op een gegeven moment bijna vergeten dat het eigenlijk maar gewoon een gimmick is. Het komt op mij ook over als 'kijk ons eens tolerant zijn, wat goed he?'. Dat betekent niet dat het per sé slecht is maar je moet het wel een beetje relativeren en dat doen ze bij VI.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:22 schreef tostitomaatkaas het volgende:
[..]
De spijker op zijn kop.
Ik vind het een prima initiatief om als KNVB de gay pride te steunen. Doen ze dergelijke dingen niet, hoor je weer dat de homo's uit de voetballerij geweerd worden of dergelijke onzin.
Maar wat (vooral) Gijp nu doet werkt precies tegenovergesteld, door het zo te ridiculiseren. Het lijkt er inderdaad op dat hij er niet zoveel zin in heeft dat er voetballers uit de kast gaan komen. Is het nu echt zo moeilijk voor hem om een keer z'n bek te houden of om te zeggen dat het een goed initiatief is en verder niks?
Ik zie hem er nog voor aan om, als er bijvoorbeeld komende week een speler uit de kast komt, hem nog belachelijk te gaan maken ook als hij een keer een verkeerd gek sprongetje inzet en de bal mist.
Zelfs Tijl Beckand durft deze 'grap' niet te maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 10:53 schreef Evertjan het volgende:
[ afbeelding ]twitter:MatthIJsseldijk twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 08:44:59BREKEND: GIJP UIT DE KAST! #gijp http://t.co/FflPOzDxNj reageer retweet
Het woordje Onwerkelijk maakt het afquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Wat afgelopen weekend door de KNVB is opgebouwd, wordt door Van der Gijp in 3 minuten VI weer afgebroken. Onwerkelijk..
— Bob van Oosterhout (@Bovano) August 5, 2013
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:31 schreef satecl het volgende:
Hahah wat een zeikerds op TwitterBinnenkort komt Korfbal International op de VARA met Arie Boomsma en Jan Kooijemans. Dan gaan ze dat toch lekker kijken!?
VI = BACK
VI HOOLIGANS!!!! EN WIE NIET SPRINGT IS HOMOFIEL!!
[ afbeelding ]
Het ging niet over Ajax, is dat erg?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:31 schreef stoeltafel het volgende:
Heb ik het nou gemist of ging het helemaal niet over Ajax?
Niet slim? Ik ben blij dat ze zeggen wat ze echt menen. Al dat pretentieus gedoe van al die gemaakte BN'ers die zo over Gijp vallen. Wat een onzin. Het geeft aan hoe snel we in de afgrond donderen in dit land. Gijp en consorten zeggen iig waar het op staat. De rest op twitter wil alleen maar aandacht voor zich zelfquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:55 schreef Ronaldsen het volgende:
Wat een gedoe weer over Gijp, het was wel weer te verwachten in deze komkommertijd. Niet al te slim dat ze zo lang over dat homo gedoe door gingen.
Bob van Oosterhout, weer een nobody met een mening.twitter:Bovano twitterde op maandag 05-08-2013 om 20:42:36VI (TV) moet serieus gaan uitkijken niet een schadelijk effect te hebben op alles waar voetbal écht voor zou moeten staan.. reageer retweet
Nou nou, het is wat.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:36 schreef satecl het volgende:
Ik ben er vanmorgen achter gekomen dat Homo's nog meer paranoide zijn dan Moslims. Dat is erg. Heel erg.
Maar mensen met een mening zijn er niet veel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:36 schreef Slobeend het volgende:
Bob van Oosterhout, weer een nobody met een mening.twitter:Bovano twitterde op maandag 05-08-2013 om 20:42:36VI (TV) moet serieus gaan uitkijken niet een schadelijk effect te hebben op alles waar voetbal écht voor zou moeten staan.. reageer retweet
Ach, je mag best zeggen dat je de Gay Pride wat overtrokken vindt, je vraagtekens zetten bij de mate waarin dit bijdraagt aan de homo acceptatie, enzovoort. V/d Gijp presenteert zich echter als de Nederlandse Ahmadinejad door te beweren dat er geen enkele homo in het voetbal te vinden zijn. Prima hoor, maar daarmee maak je natuurlijk eerder jezelf belachelijk. Er zijn best statistische redenen om aan te nemen dat er in het voetbal relatief minder homo's zullen zijn dan onder de gehele populatie, maar zo extreem als v/d Gijp het wil hebben, dat is natuurlijk kolder.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:34 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niet slim? Ik ben blij dat ze zeggen wat ze echt menen. Al dat pretentieus gedoe van al die gemaakte BN'ers die zo over Gijp vallen. Wat een onzin. Het geeft aan hoe snel we in de afgrond donderen in dit land. Gijp en consorten zeggen iig waar het op staat. De rest op twitter wil alleen maar aandacht voor zich zelf!
De rest geeft politieke correcte antwoorden. Je hoeft maar 1 verkeerde scheet te laten hier en je doet wel iemand pijn. Wat een overdreven gelul ook zeg. Bah![]()
En again, als je homo bent, wil je dan echt geassocieerd wordten met al die gasten daar op de gay pride?
Hij zou deels nog best gelijk kunnen hebben: voor jongeren die homoseksuele gevoelens ontwikkelen én voetbaltalent hebben (en die bijvoorbeeld bij een jeugdopleiding spelen) kan hun geaardheid een doorslaggevende reden zijn het betaald-voetbaltraject te verlaten. Maar dat is nou juist hetgeen de KNVB probeert te bestrijden: dat jongeren het betaald voetbal niet in willen gaan omdat ze het idee hebben dat hun geaardheid daar niet wordt geaccepteerd. Hetzelfde geldt in mindere mate ook het amateurvoetbal.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:17 schreef heiden6 het volgende:
Verder is het gewoon dom gelul van Gijp. Misschien kan hij zich gewoon niet voorstellen dat mensen worstelen met eventueel uit de kast komen, omdat hij zich zelf nog nooit ergens druk om heeft gemaakt en overal schijt aan heeft. Het is gewoon not dun om homo te zijn in de voetballerij en daarom komt er geen enkele profvoetballer voor uit. Alsof het voetbal zo bijzonder is dat ipv 4-10% of whatever maar 0,1 procent homo is.Wat een kletspraat.
Homo's in de voetbalwereld zijn gewoon enkele uitzonderingen. Hier en daar zul je er een paar hebben. Maar de mensen die roepen dat in elk elftal een homo rondloopt want 'dat zeggen de cijfers' zijn gewoon domkoppen van de bovendste plank.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, je mag best zeggen dat je de Gay Pride wat overtrokken vindt, je vraagtekens zetten bij de mate waarin dit bijdraagt aan de homo acceptatie, enzovoort. V/d Gijp presenteert zich echter als de Nederlandse Ahmadinejad door te beweren dat er geen enkele homo in het voetbal te vinden zijn. Prima hoor, maar daarmee maak je natuurlijk eerder jezelf belachelijk. Er zijn best statistische redenen om aan te nemen dat er in het voetbal relatief minder homo's zullen zijn dan onder de gehele populatie, maar zo extreem als v/d Gijp het wil hebben, dat is natuurlijk kolder.
Jij hebt duidelijk nooit naar de Serie A gekeken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:45 schreef satecl het volgende:
[..]
Homo's in de voetbalwereld zijn gewoon enkele uitzonderingen. Hier en daar zul je er een paar hebben. Maar de mensen die roepen dat in elk elftal een homo rondloopt want 'dat zeggen de cijfers' zijn gewoon domkoppen van de bovendste plank.
Heel toevallig werkt mijn vriendin als kapster in de Bijenkorf(Peetoom), en zo goed als al haar mannelijke collega's zijn homo's. Wat dat betreft heeft Gijpie daarin ook gewoon gelijk.
Dat verbaast me geenszins, nochtans.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:45 schreef satecl het volgende:
Heel toevallig werkt mijn vriendin als kapster in de Bijenkorf(Peetoom)
Maar waarom nemen mensen hem zo serieus? Die gast lult altijd, al voor jaren! Ik vind het echt overdreven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:38 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ach, je mag best zeggen dat je de Gay Pride wat overtrokken vindt, je vraagtekens zetten bij de mate waarin dit bijdraagt aan de homo acceptatie, enzovoort. V/d Gijp presenteert zich echter als de Nederlandse Ahmadinejad door te beweren dat er geen enkele homo in het voetbal te vinden zijn. Prima hoor, maar daarmee maak je natuurlijk eerder jezelf belachelijk. Er zijn best statistische redenen om aan te nemen dat er in het voetbal relatief minder homo's zullen zijn dan onder de gehele populatie, maar zo extreem als v/d Gijp het wil hebben, dat is natuurlijk kolder.
Nee maar nu insinueer jij weer dat elke ijdeltuit een vuile nicht is. En die ervaring heb ik niet.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Jij hebt duidelijk nooit naar de Serie A gekeken.
De reacties zijn wat overtrokken, inderdaad; het is gebruikelijk dat gasten in praatprogramma's wedijveren om de grootste onzin te vertolken, en van der Gijp speelt simpelweg in op vooroordelen die leven bij een deel van de kijkers van het programma.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar waarom nemen mensen hem zo serieus? Die gast lult altijd, al voor jaren! Ik vind het echt overdreven.
'Vuile nicht'?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:51 schreef satecl het volgende:
[..]
Nee maar nu insinueer jij weer dat elke ijdeltuit een vuile nicht is. En die ervaring heb ik niet.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:31 schreef satecl het volgende:
Hahah wat een zeikerds op TwitterBinnenkort komt Korfbal International op de VARA met Arie Boomsma en Jan Kooijemans. Dan gaan ze dat toch lekker kijken!?
VI = BACK
VI HOOLIGANS!!!! EN WIE NIET SPRINGT IS HOMOFIEL!!
[ afbeelding ]
Dat heeft ongetwijfeld te maken met het feit dat er o.a. vanuit de KNVB wordt geprobeerd om het voetbal een homovriendelijker imago te geven.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Maar waarom nemen mensen hem zo serieus? Die gast lult altijd, al voor jaren! Ik vind het echt overdreven.
Ik geloof ook niet dat ik mij negatief heb uitgelaten over de persoonlijke hygiëne van Italiaanse voetballers.quote:
Natuurlijk ligt het onder het landelijk gemiddelde, maar geloof me - ik ken er 2 (en nee niet bepaald random amateur of Jup League spelers) die bi/gay zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:45 schreef satecl het volgende:
[..]
Homo's in de voetbalwereld zijn gewoon enkele uitzonderingen. Hier en daar zul je er een paar hebben. Maar de mensen die roepen dat in elk elftal een homo rondloopt want 'dat zeggen de cijfers' zijn gewoon domkoppen van de bovendste plank.
Het idee alleen al om een boek uit je kast te halen, op de grond leggen, een foto ervan maken en vervolgens te gaan delen op Twitter.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:40 schreef Ajacied422 het volgende:
Je moet wel heel dom zijn wil je dat 'grapje' leuk vinden.
Ik denk dat ik maar eens wat water over mijn bed moet gooien. Dan even een fotootje maken, delen op twitter en erbij schrijven: ''IK HEB EEN WATERBED HIHIHIHIHIH''.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:43 schreef satecl het volgende:
[..]
Het idee alleen al om een boek uit je kast te halen, op de grond leggen, een foto ervan maken en vervolgens te gaan delen op Twitter.
Matthijs Ijsseldijk is beter dan Theo Maassen en al die andere cabaretiers bij elkaar.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:46 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
RT: Ik denk dat ik maar eens wat water over mijn bed moet gooien. Dan even een fotootje maken, delen op twitter en erbij schrijven: ''IK HEB EEN WATERBED HIHIHIHIHIH''.
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Gijp heeft gewoon gelijk. In de voetbalwereld heb je nauwelijks homo's, in de modewereld nauwelijks hetero's.
Het zullen er ongetwijfeld minder zijn dan het gemiddelde aantal onder de bevolking. Misschien om de sport op zich, maar ik denk meer om de kortzichtigheid en het paranoide gedrag van voetballers dan dat het gaat om de soort sport.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:56 schreef BVO het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt het onder het landelijk gemiddelde, maar geloof me - ik ken er 2 (en nee niet bepaald random amateur of Jup League spelers) die bi/gay zijn.
Hoor via hen op welke schaal het in de top van het voetbal voorkomt, is iets wat in die 'scene' wel redelijk bekend is van elkaar. En laat me zo zeggen; nee, niet 3 per ploeg, maar aanzienlijk meer dan Gijp ons wil doen geloven..
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:48 schreef Irritatie100 het volgende:
Gijp heeft gewoon gelijk. In de voetbalwereld heb je nauwelijks homo's, in de modewereld nauwelijks hetero's.
welke ICT stagiaire is daar mee bezig geweest?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:44 schreef Kopsterk het volgende:
Hé, www.vi.nl heeft een nieuwe lay-out.
twitter:JandeHoop twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:17:18Rene van der Gijp heeft in VI gezegd dat homo's in een kapperszaak horen en niet op een voetbalveld. Wat een enorme zak blijkt dat te zijn! reageer retweet
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:19 schreef FredVleespet het volgende:
twitter:JandeHoop twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:17:18Rene van der Gijp heeft in VI gezegd dat homo's in een kapperszaak horen en niet op een voetbalveld. Wat een enorme zak blijkt dat te zijn! reageer retweet
Zo heeft hij het ook niet eens gezegd.
quote:KNVB betreurt teksten Van der Gijp: ‘Onzinnige uitspraken’
René van der Gijp zei maandag in het televisieprogramma Voetbal International dat voetbal geen sport is voor homo’s. De oud-voetballer reageerde op deelname van de KNVB aan de Gay Pride. “Voor mij hoeft het niet zo heel erg”, zei Van der Gijp onder meer na een videofragment van de boottocht.
“Het is duidelijk hoe de KNVB erover denkt; we hebben vorige week immers een helder statement gemaakt”, laat de bond weten aan persbureau ANP. De KNVB wil laten zien dat het Nederlandse voetbal staat voor ‘een open en veilig sportklimaat waarin iedereen zichzelf kan zijn’. “We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren”, klinkt het.
Van der Gijp zei het niet nodig te vinden dat er zoveel aandacht is voor het onderwerp. “Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er wel een of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's. Als je homo bent, dan ben je op je veertiende wel klaar met voetbal. Dan ga je gewoon in een kapperszaak werken. Dat is gewoon waar”, sprak hij.
twitter:JandeHoop twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:32:19Ik heb natuurlijk het stukje met van der Gijp gezien en dit is waar het op neer komt. Dom na alle moeite van de KNVB tijdens de gaypride reageer retweet
quote:Bent u homo en voldoet u niet aan het door René van der Gijp geschetste beeld? Werkt u bijvoorbeeld als brandweerman of in de bouw? Of bent u kapper, maar géén homo? Mail dan De Telegraaf.
Na drie wedstrijden worden ze al de 'muur van PSV' genoemd. VI doet lekker mee met het opportunisme.quote:
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:37 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Na drie wedstrijden worden ze al de 'muur van PSV' genoemd. VI doet lekker mee met het opportunisme.
Staat wel beter dan 'twee verdedigers van PSV die zich nog maar even moeten bewijzen'.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:37 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
Na drie wedstrijden worden ze al de 'muur van PSV' genoemd. VI doet lekker mee met het opportunisme.
'Centrale verdedigingsduo van PSV'.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:39 schreef Gramulanion het volgende:
[..]
Staat wel beter dan 'twee verdedigers van die zich nog maar even moeten bewijzen'.
Tja, het is natuurlijk een beetje als zeggen dat het niet zo veel zin heeft om te proberen werkgevers een positiever imago te geven van Antillianen, omdat negers toch te lui zijn om te werken met uitzondering van één of twee gevallen.quote:
Zit wat in, maar ze staan wel een beetje voor lul als Bruma straks wekelijks zo'n fout maakt en hij de nieuwe Marcelo blijkt te zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:41 schreef Dj_Day-V het volgende:
[..]
Zo kan je nooit een spannende titel verzinnen om veel tijdschriften te verkopen.
quote:Boomsma: fascinerend wat nu gebeurt
Arie Boomsma is als maker van onder meer het televisieprogramma 'Uit de kast' nauw betrokken bij het onderwerp homoacceptatie in Nederland. De presentator zegt niet geschrokken te zijn van de uitspraken die René van der Gijp maandag in Voetbal International deed. De oud-voetballer zei onder meer dat voetbal geen sport is voor homo's.
„Wat me vooral verbaast, is dat iedereen er wat van vindt”, zegt Boomsma. „Er is een sfeer ontstaan dat iedereen probeert de homo-emancipatie vooruit te helpen. Als er dan een tegengeluid is, buitelt iedereen over elkaar heen. Dat vind ik fascinerend.”
Boomsma vindt de uitspraken van Van der Gijp niet verrassend, maar wel jammer. „Het zou mooi zijn als hij als publiek figuur een meer open sfeer zou creëren. Hij kiest er nu voor een beeld in stand te houden en zelfs juist sterker te maken.”
Bron: Telegraaf
twitter:BartEttekoven twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:48:21*kuch* @cornaldm heeft geroepen dat alle homo's graag bukken en nu ben ik boos want ik buk helemaal niet graag en voel mij diep gekwetst. reageer retweet
Hij snapt hettwitter:BartEttekoven twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:49:49Maar omdat @cornaldm zélf een homo is mag hij het roepen, een hetero krijgt meteen het hele land over zich heen. #Onzin #Hypocriet #Gijp reageer retweet
Zou hij de teksten van Derksen over zijn programma ook meegekregen hebben?quote:
Dat heeft Derksen al meerdere keren gezegd.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou hij de teksten van Derksen over zijn programma ook meegekregen hebben?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Zou hij de teksten van Derksen over zijn programma ook meegekregen hebben?
Gijp zet nu ook al aan tot zelfmoordquote:De John Blankenstein Foundation vindt de uitspraken die voetbalanalyticus René van der Gijp maandag deed over homo's, onvoorstelbaar. „Ik ben sprakeloos. Het wordt hoog tijd dat ze eens gaan nadenken”, aldus een woordvoerster van de foundation, die als doel heeft voor iedereen een open en veilig sportklimaat te creëren. „Ik stel hen medeverantwoordelijk voor de vele homoseksuele jongeren die bang zijn afgewezen te worden en zelfmoord overwegen.”
Apart dat iedereen er wat van vind? Elke domme autistische zelfgemaakte BN'er zit op zwart zaad en wil via Gijp lekker scoren. Eikels dat het zijnquote:
Godver, dit soort mensen horen echt in een gesticht thuis. Echt, wat een josti'squote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:55 schreef FredVleespet het volgende:
John Blankenstein Foundation sprakeloos na uitspraken Van der Gijp
[..]
Gijp zet nu ook al aan tot zelfmoord![]()
Wat een debielenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:55 schreef FredVleespet het volgende:
John Blankenstein Foundation sprakeloos na uitspraken Van der Gijp
[..]
Gijp zet nu ook al aan tot zelfmoord![]()
Zit niet zo te janken, man. Kutmening.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:37 schreef Kopsterk het volgende:
[..]
twitter:Jan_Slagter twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:11:14Domme opmerkingen van René van der Gijp bekeken. Vroeger als voetballer iets teveel gekopt. Koppen van de bal schaadt mogelijk het brein. reageer retweet
Dat van Jan Mulder is destijds ook compleet uit z'n context gehaald. Hij heeft gezegd ' Ze moeten hem stenigen' als in ' stenigen, nou goed'. Mulder: 'Je zit schromelijk te overdrijven. Ik heb het alleen maar over die behoudende tactieken van dat Nederlands elftal.'quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:18 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil wel iedereen die plotseling VI verdedigd met argumenten van "moet kunnen...tis een borrelprogramma" dat ene Jan Mulder ook een bijna soortgelijke manier van optreden had inzake bondscoach Dick Advocaat en diens befaamde wissel tijdens het toenmalige EK. en dat verre van fris was en teveel op de man is gespeeld.
Rene van de Gijp mag dan wel als joker worden ingezet voor dit programma maar dat is nog geen vribrief om doelbewust mensen elke keer te beledigen onder het mom van "humor"of "vrije meningsuiting." Vroeg of laat wreekt dit zich en dan?
Dit soort mensen wordt als joker ingezet. Die neem je dus niet serieus en je neemt alles met een korrel zout. Ja, Dick Advocaat moet opgehangen worden gaat te ver. Eens, maar toch, kom op! Het js Jan Mulder!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:18 schreef Iwanius het volgende:
Ik wil wel iedereen die plotseling VI verdedigd met argumenten van "moet kunnen...tis een borrelprogramma" dat ene Jan Mulder ook een bijna soortgelijke manier van optreden had inzake bondscoach Dick Advocaat en diens befaamde wissel tijdens het toenmalige EK. en dat verre van fris was en teveel op de man is gespeeld.
Rene van de Gijp mag dan wel als joker worden ingezet voor dit programma maar dat is nog geen vribrief om doelbewust mensen elke keer te beledigen onder het mom van "humor"of "vrije meningsuiting." Vroeg of laat wreekt dit zich en dan?
Hoe weet jij was Toine bij Fox gaat verdienen? Of lul je alleen maar Derksen na?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:25 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit soort mensen wordt als joker ingezet. Die neem je dus niet serieus en je neemt alles met een korrel zout. Ja, Dick Advocaat moet opgehangen worden gaat te ver. Eens, maar toch, kom op! Het js Jan Mulder!
For real wie neemt zo'n Jan Mulder nog serieus met zijn semi intellectual gelul? Iemand die bekend staat om continu grappen te maken en dom gezanik ga je toch niet opeens serieus nemen?
Je mag hedendaags niks meer zeggen of je gaat wel iemand beledigen..
Iedereen op TV is hedendaags maar politiek correct. Zelfde als die Toine van Peperstraten. Hij werd aangepakt en beet van zich als af een mietje. 'Andere normen en waarden" lult hij over. Hij hoefde(!) helemaal niet weg bij de NOS, maar koos voor het modder vette contract bij FOX! Dan moet je ook op de blaren zitten ...
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:37 schreef FredVleespet het volgende:
Dat stukje bij het nieuwsbericht van de Telegraaf
[..]
twitter:JandeHoop twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 14:33:32Het gaat er nu vooral over wat van der Gijp precies gezegd heeft. Mij gaat het om de intentie en het stigmatiseren. reageer retweet
Met name Rekik kan wel eens echt een hele grote worden...quote:
Wat wel zeker is dat hij nu veel beter en mooier werk heeft? Hoe weet jij dat dan nu weerquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:33 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hoe weet jij was Toine bij Fox gaat verdienen? Of lul je alleen maar Derksen na?
Wat wel zeker is dat hij nu veel beter en mooier werk heeft, live langs de lijn ipv de autoque voorlezen.
Misschien had hij het voor 10% minder dan bij de NOS ook wel gedaan.
Dat kan ik natuurlijk ook niet bepalen maar ik erger me mateloos op het vanuit de heup schieten op alles wat beweegt door de Snor, zijn proletenvriendjes en zijn nooit zelf nadenkende adepten die zich VI-hooligans noemen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:48 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Wat wel zeker is dat hij nu veel beter en mooier werk heeft? Hoe weet jij dat dan nu weer? Hoe weet jij wat voor hem leuker werk is?
Dit dus ..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:45 schreef de_boswachter het volgende:
Die reacties in de media
Tering wat een bende meelopers zitten er tussen zeg. Elke BN'er heeft ineens een mening over homo's en de opmerking van van der Gijp pfff. En dan lees ik ook nog eens dat ze vinden dat Derksen en van der Gijp makkelijk scoren. Weet je wie makkelijk scoren? Die lulletjes die meeliften op sociale onderwerpen als deze.
En van der Gijp heeft gewoon een punt met z'n opmerking. Hij scheert niet iedereen over een kam, maar geeft wel aan dat de meeste homo's niet kiezen voor voetbal, maar voor wat anders. En statistisch gezien klopt het wat hij zegt, want er komen amper homo's die voetbal spelen uit de kast.....
Ik ookquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:01 schreef FredVleespet het volgende:
Ben wel benieuwd naar de uitzending van vrijdag
Eens hoorquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:51 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat kan ik natuurlijk ook niet bepalen maar ik erger me mateloos op het vanuit de heup schieten op alles wat beweegt door de Snor, zijn proletenvriendjes en zijn nooit zelf nadenkende adepten die zich VI-hooligans noemen.
Wat een kut layout is dat geworden zeg.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:44 schreef Kopsterk het volgende:
Hé, www.vi.nl heeft een nieuwe lay-out.
Die ouwe was anders ook echt slecht.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:58 schreef Dale__Cooper het volgende:
wat een drama die nieuwe site van VI.
In een sport als judo ben je natuurlijk wel iets minder in de spotlight dan wanneer je wekelijks op topniveau voetbalt... en met name dames komen daar toch wel uit de kast... maar je hebt een punt dat het niet alleen in het voetbal speelt... volgens mij zijn Jeffrey Wammes en Johan Kenkhuis (die uit de kast kwam tijdens zijn carriere) de enige voorbeelden bij mannelijke topsportersquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:56 schreef de_boswachter het volgende:
Ohja. Wat is het percentage homo's die op topniveau tennis spelen wat uit de kast komt ? Of judo ? Of volleybal. Of zwemmen ?
Nee, maar omdat voetbal in nederland de grootste sport is moeten we die maar omder het vergrootglas leggen en net doen alsof er een probleem is in die tak van sport. Misschien ligt het probleem wel bij de personen die uit de kast moeten komen zelf ? Of is de judoka die nog in de kast zit een andere verschijning dan de voetballer ?
Telegraafquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:00 schreef Ronaldsen het volgende:
Dat zo'n telegraaf redactie zich bezig houdt met dit soort nieuws, best schokkend.
quote:RTL staat achter VI en Van der Gijp
HILVERSUM - RTL blijft gewoon achter René van der Gijp staan na de opvallende uitspraken die hij maandagavond deed in Voetbal International. "De mannen geven hun mening aan tafel en dat heeft Van der Gijp ook gedaan. Volgens ons was dat binnen de grenzen", laat een woordvoerder weten aan BuzzE.
"Hij beledigde niet en hij probeerde zijn mening met humor te verkondigen." De woordvoerder benadrukt dat de zender achter het programma staat. "Maar misschien niet achter wat hij zegt. Mensen kunnen hier wat van vinden en dan heb je een discussie", legt de woordvoerder uit die ook opmerkt dat het belangrijk is dat er altijd verschillende geluiden aan tafel te horen zijn.
Van der Gijp verkondigde maandagavond dat er nauwelijks homo's zijn in de voetballerij. Volgens hem is het namelijk geen sport voor homo's.
Waarschijnlijk komt er zo een extra uitzendingquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:03 schreef Ajacied422 het volgende:
Komt het ook nog op het NOS Journaal?
NL-media is volledig in handen van Barbara Barend-jes...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:03 schreef Ajacied422 het volgende:
quote:Christiaan B 6 augustus 2013 om 12:57
Natuurlijk beledigd hij heel veel mensen, dus iedere homo word kapper, alle kappers zijn dus homo’ Moet niet gekker worden.
Wat hij op TV zo sappig vertelde is nu juist het stereo type wat heel veel mensen voor ogen hebben, mijn kapper is een gewone hetero getrouwd en een kind.
Nu door dit programma vind ik mijn kapper hem met zijn vrouwelijke bewegingen toch iets verdacht, dat krijg je er nu van !
Homo’s bekleden alle functies van ministers, burgemeesters, artsen, bouwvakkers , brandweermannen, taxichauffeurs,
getrouwd en vaak bi. piloten , stewards en gaan zo maar door.
Dus stop eens met die idiote vooroordelen en het stigmatiseren van homo’s is dus echt niet prettig meer te noemen.
Wel op de site.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:03 schreef Ajacied422 het volgende:
quote:KNVB: uitspraken v.d. Gijp onzin
De KNVB doet de opmerkingen van René van der Gijp over homo's in de voetbalsport af als "onzinnig".
Maandagavond liet de oud-voetballer zich in het tv-programma Voetbal International kritisch uit over de pogingen van de voetbalbond om het taboe rond homoseksualiteit in de sport weg te nemen.
"Geen sport voor homo's"
Van der Gijp stelt dat het probleem minder groot is dan de KNVB denkt, omdat homoseksuele voetballers het volgens hem al snel gezien houden met de sport als ze weten wat hun geaardheid is.
"Er zijn gewoon weinig homofiele voetballers. Er zullen er één of twee zijn, maar voetbal is geen sport voor homo's. Je begint met voetballen op je zesde. Als je op een gegeven moment 14 bent, dan ben je er klaar mee. Dan ga je in het weekend in een kapperszaak werken", zei Van der Gijp in het programma.
Statement
De KNVB gaf vandaag een reactie aan het ANP. "Het is duidelijk hoe de KNVB erover denkt; we hebben vorige week immers een helder statement gemaakt. We voelen ons nu dan ook niet geroepen om op dergelijke onzinnige uitspraken te reageren."
Afgelopen zaterdag voer tijdens de Canal Parade, het sluitstuk van de Amsterdamse Gay Pride, voor het eerst een boot mee van de KNVB. Onder anderen voorzitter Michael van Praag en bondscoach Louis van Gaal waren aan boord.
De bond, die vorig jaar al een actieplan lanceerde voor de acceptatie van homo's in het voetbal, riep daarmee voetbalverenigingen nogmaals op om homoseksualiteit bespreekbaar te maken onder de leden.
De Barendjes komen op voor iedere achtergestelde bevolkingsgroep, behalve de Palestijenenquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:06 schreef DonRaja het volgende:
[..]
NL-media is volledig in handen van Barbara Barend-jes...
hij bedoelt natuurlijk: als ik me buk word ik diep gekwetstquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:51 schreef FredVleespet het volgende:
twitter:BartEttekoven twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:48:21*kuch* @cornaldm heeft geroepen dat alle homo's graag bukken en nu ben ik boos want ik buk helemaal niet graag en voel mij diep gekwetst. reageer retweet
Hij snapt hettwitter:BartEttekoven twitterde op dinsdag 06-08-2013 om 13:49:49Maar omdat @cornaldm zélf een homo is mag hij het roepen, een hetero krijgt meteen het hele land over zich heen. #Onzin #Hypocriet #Gijp reageer retweet
Hij heeft natuurlijk best een punt dat kijken naar het landelijk gemiddelde niet direct zinvol is. Als je wilt schatten hoeveel negers er in Oost-Groningen wonen, dan pak je niet het landelijk gemiddelde. Als je wilt schatten hoeveel VVD stemmers er in Wassenaar wonen, dan pak je ook niet het landelijk gemiddelde.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:21 schreef Cavaliers het volgende:
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)geen-homohater.dhtml
Hoe vaak hebben ze daar aan tafel wel niet gezegd dat homo's het beter voor zichzelf kunnen houden, want het wereldje is er nog niet aan toe?quote:Volgens hem is er ook absoluut geen antipathie tegen homo's. 'Er is iets met dat voetbal, dat ze homo's niet zouden accepteren. Maar het is helemaal geen issue. De voetbalwereld is juist heel tolerant.'
FLIKKER OP MAN!quote:De John Blankenstein Foundation vindt de uitspraken van René van der Gijp onvoorstelbaar. "Ik ben sprakeloos. Het wordt hoog tijd dat ze eens gaan nadenken", aldus een woordvoerster van de foundation, die als doel heeft voor iedereen een open en veilig sportklimaat te creëren. "Ik stel hen medeverantwoordelijk voor de vele homoseksuele jongeren die bang zijn afgewezen te worden en zelfmoord overwegen. Je bent 14 en homo en dan krijg je zo'n stempel opgeplakt. Het is makkelijk scoren", zegt de woordvoerster. "Het is jammer dat ze dit onderwerp wederom in het belachelijke trekken."
Nou nou Rens beetje minder mag ook wel he.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:36 schreef RensAjacied het volgende:
AL DIE MONGOLEN MOETEN LEKKER OPROTTEN HIER!
WIJ MAKEN HIER DE DIENST UIT!
VI HOOLIGANS NEVER SURRENDER!
Jan de Hoop is een grachtengordel-homo?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Het verbaast me wel dat al die grachtengordel homo´s blijkbaar naar vi kijken, misschien had Rene dan toch ongelijk. Of zouden de Cornald Maasjes of Jan de Hoops helemaal niet gekeken hebben?
Zijn man is psycholoog.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Jan de Hoop is een grachtengordel-homo?
René had het allemaal niet zo bedoeld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Hoe vaak hebben ze daar aan tafel wel niet gezegd dat homo's het beter voor zichzelf kunnen houden, want het wereldje is er nog niet aan toe?
Jazeker, ook al woonde hij in Rotterdamquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:43 schreef Reya het volgende:
[..]
Jan de Hoop is een grachtengordel-homo?
Ze hebben geen flauw idee wat gijp precies zei maar roeptoeteren elkaar na om wat media-aandacht Te krijgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:42 schreef Ronaldsen het volgende:
Het verbaast me wel dat al die grachtengordel homo´s blijkbaar naar vi kijken, misschien had Rene dan toch ongelijk. Of zouden de Cornald Maasjes of Jan de Hoops helemaal niet gekeken hebben?
De presentator van Ontbijtnieuws? De grachtengordel is duidelijk aan inflatie onderhevig;quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:45 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Jazeker, ook al woonde hij in Rotterdam
Die presentator had wel een huis van 7 ton, dus hij boert wel goed bij RTLquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:46 schreef Reya het volgende:
[..]
De presentator van Ontbijtnieuws? De grachtengordel is duidelijk aan inflatie onderhevig;
Zoek een paar jongens met een licht getinte huidskleur. Die zijn vaak wel te porren voor een potje oud-Hollands potenrammen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:49 schreef satecl het volgende:
Dat heel medialand moet gewoon van onze Rene afblijven. Stelletje homo's!
Ik ga vanavond de stad in. Kijken of er nog wat te rellen valt!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |