Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toch is een veelgehoorde klacht van dit soort patiënten dat ze van die onverschilligheid af willen, veroorzaakt door de medicatie. Dat is dan juist weer een goed teken, want het is eigenlijk een omkering van wat eerder een symptoom was; onverschilligheid, zelfs omtrent het onverschillig zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:14 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Toen ik bij zo'n psychiater was zei dat mens dat veel mensen wel onverschillig worden van antidepressiva maar dat was niet erg want depressieve mensen geven sowieso nergens iets om. Dus ik dacht: ohnoes! ik blijf of altijd depressief of ik word een ondode. Gelukkig vind ik cognitieve therapie wel nuttig voor me.
Jij bent van nature al onverschilligquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:49 schreef kingtoppie het volgende:
Oh, ik merk er niks van anders, nog nooit een AD gevonden die mij onverschillig maakt.
HEUL NIEEEE NEEM DAT TERUG JIJ!quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij bent van nature al onverschillig
Ach ik weet dat het jou toch niks kan schelenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
HEUL NIEEEE NEEM DAT TERUG JIJ!
GAAQRHWEURRAEWRRRRRquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ach ik weet dat het jou toch niks kan schelen![]()
Stel je vraag anders in dit topicquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:15 schreef Faeroer het volgende:
Waarom nemen autisten elke grap zo serieus? Geen lolletje mee te beleven op die manier.
Ik heb juist de meeste lol met mensen met autismequote:Op maandag 5 augustus 2013 22:15 schreef Faeroer het volgende:
Waarom nemen autisten elke grap zo serieus? Geen lolletje mee te beleven op die manier.
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb juist de meeste lol met mensen met autisme![]()
![]()
Niet echt het topic voor je vraag/opmerking
Onzin en vaak een vooroordeelquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.
Dus wacht even, eerst zeg je dat autisten geen humor begrijpen en vervolgens zeg je indirect dat in dit topic alleen maar autisten zitten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.
Ik zei dat autisten elke grap zo serieus opvatten en niet dat hier alleen autisten zitten. Daten met een autist is niet te doen, daar heb ik geen wiki voor nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus wacht even, eerst zeg je dat autisten geen humor begrijpen en vervolgens zeg je indirect dat in dit topic alleen maar autisten zitten?
Je hebt overduidelijk weinig kaas gegeten wat autisme betreft! Anders ga je je even inlezen op wiki of het door mij eerder genoemde topic volgen
Jij hebt een autist gedate???quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:30 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik zei dat autisten elke grap zo serieus opvatten en niet dat hier alleen autisten zitten. Daten met een autist is niet te doen, daar heb ik geen wiki voor nodig.
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij hebt een autist gedate???
Kun je me haar nummer pasen?
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.
Hoe wist je dat ze autist was?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.
Uh, say what now? Weiirdquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh, en een winkelier vandaag snapte m'n 'zen' niet en werd kwaad op mij omdat ik mezelf liet wachten op hem, ipv hem te wenken middels een kuch of knop.
Dan maar de vraag, heb jij het idee dat je progressie boekt? Een burnout is geen lauw biertje, en dat kan wel even duren voordat het weer echt beter gaat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef minthy het volgende:
Jongens, ontopic, slowchat, ditdatalles
Een blind date geregeld door mijn (ex)vrienden. En zij startte het onderwerp autisme al vrij snel. Zelf heb ik een tweetal studiegenoten gehad die assburger hebben, maar hier heb ik nog nooit zo last van gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe wist je dat ze autist was?
Hey mijn name is Anita, ik ben autist, hoe heeeet jij?
Excuses. Waar ben jij vandaag bang voor? Ik ben bang voor telefoons.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef minthy het volgende:
Jongens, ontopic, slowchat, ditdatalles
Is het een angststoornis?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Excuses. Waar ben jij vandaag bang voor? Ik ben bang voor telefoons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Is het een angststoornis?Ja, ik word nerveus van telefoongeluidjes en wil nooit opnemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het idee dat er wat gebeurt op het moment, het staat niet meer stil. Er zijn vervolgafspraken gepland, goede hoop sinds vandaag! Altijd wel eigenlijk maar sinds vanochtend weer een positieve schop gekregen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan maar de vraag, heb jij het idee dat je progressie boekt? Een burnout is geen lauw biertje, en dat kan wel even duren voordat het weer echt beter gaat.
Ga jij geleidelijk weer instromen? Of direct hatsjikiedee boem weer keihard aan het werk!
Ex vrienden, goedequote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Een blind date geregeld door mijn (ex)vrienden. En zij startte het onderwerp autisme al vrij snel. Zelf heb ik een tweetal studiegenoten gehad die assburger hebben, maar hier heb ik nog nooit zo last van gehad.
[..]
Op het moment heb ik de "angst" dat je me hier in de zeik loopt te nemenquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
Niet voor spinnen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Op het moment heb ik de "angst" dat je me hier in de zeik loopt te nemen![]()
Voor specifieke zaken ben ik niet bang. Ja, voor onweer.
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
Hoelang heb je 'officieel' nog vrij?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er wat gebeurt op het moment, het staat niet meer stil. Er zijn vervolgafspraken gepland, goede hoop sinds vandaag! Altijd wel eigenlijk maar sinds vanochtend weer een positieve schop gekregen.
Geen idee hoe het zal gaan met werk, ze hebben verschillende opties geboden die me wel aanstaan. M'n werkgever stelt zich erg flexibel op, in september gaan we weer rond de tafel om te kijken hoe het dan gaat.
Onweer?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Bellen doe ik ook niet graag. Geen angst voor, ik heb er gewoon een hekel aanquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.
Ik voor naalden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Eens nagedacht maar ik ben eigenlijk nergens bang voor. Niet voor spinnen, niet voor rare criminele buurten, niet voor onweer. Of andere externe dingen. Niet voor personen, niet voor 'iets'.
Er wordt me geen druk opgelegd, al zal ik straks wel weer het één en ander moeten gaan oppakken in het kader van exposure. Door dingen aan te gaan lukt het me om over angsten heen te komen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoelang heb je 'officieel' nog vrij?
Volgens mij gaat EMDR niet zoquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uh, say what now? Weiird
Donderdag fucking EMDR yo!
[ afbeelding ]
Sociale angst?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.
Als de dood ben ik ervoor, echt een drama sinds ik alleen woonquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Eens nagedacht maar ik ben eigenlijk nergens bang voor. Niet voor spinnen, niet voor rare criminele buurten, niet voor onweer. Of andere externe dingen. Niet voor personen, niet voor 'iets'.
Volgens mij was je bang voor een bepaalde stoornis.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Goed en fair punt, maar of ik echt bang ben voor borderline mensen is een goede vraag. Bang is niet het juiste woord denk ik zoquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Volgens mij was je bang voor een bepaalde stoornis.
Nee absoluut niet.quote:
Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dood gaan is eng, dood zijn vind ik helemaal niet eng
Oh kijk, dat scheelt al heel watquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik word wel ontzettend gemist door iedereen, daar keek ik van op
Hoe staat het eigenlijk met jou Lex? JIj hebt deze maand toch ook weer therapie?quote:
Ik zou het prettig vinden als mijn "persoonlijke doodgaan" pijnloos zou zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.
Of bedoel je het besef dat je binnen een aantal jaar of seconden dood zal gaan?
Nee, ik zit nog bij de diagnostiek. Eind september begint sociale vaardigheidstraining en daar word ik bij ingedeeld.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met jou Lex? JIj hebt deze maand toch ook weer therapie?
Jij hebt deze gehele maand dus geen enkele therapie?? Sorry dat ik het zeg maar ik vind eigenlijk wel dat jij minstens elke 2 week bij een professional moet kunnen zitten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, ik zit nog bij de diagnostiek. Eind september begint sociale vaardigheidstraining en daar word ik bij ingedeeld.
Dood -gaan- is niet van het 1 op het andere moment (of je moet door de bliksem geraakt worden of zoiets), als je pech hebt, duurt het sterven maanden of zelfs enkele jaren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.
Of bedoel je het besef dat je binnen een aantal jaar of seconden dood zal gaan?
Waarom?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zou het prettig vinden als mijn "persoonlijke doodgaan" pijnloos zou zijn.
Ze hebben tegen me gezegd dat ze een traag bedrijf zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij hebt deze gehele maand dus geen enkele therapie?? Sorry dat ik het zeg maar ik vind eigenlijk wel dat jij minstens elke 2 week bij een professional moet kunnen zitten.
Omdat ik bang ben voor pijn.quote:
Dat klinkt alsof je vijanden hebtquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Nee, alleen het niet weten wie er belt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben tegen me gezegd dat ze een traag bedrijf zijn.
Valt ook wel weer mee. Ik houd gewoon niet van onbekende dingen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat klinkt alsof je vijanden hebt
Ik heb ook meer dan een maand geen therapie nu. Ik ga er ook maar mee stoppen. De aanmelding voor groepstherapie duurt ook maanden voordat het geregeld is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]. Je zou dat als client maar accepteren
. Maar daarvoor zit ik in de verkeerde sector hehe!
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uh, say what now? Weiird
Donderdag fucking EMDR yo!
[ afbeelding ]
quote:Vrije tijd
Ach en wee, weer een week in te plannen. Wie kan mij nu weer van dienst zijn om mijn eenzaamheid te stillen. Welke maatregelen moet ik nu weer inzetten om niet in de diepe eenzaamheid verstikt te raken. Een mengeling van vermoeidheid, gedachtenstromen en onzekerheid. Hoe zorg ik er voor dat ik deze uren besteed op een manier dat ik er tevreden naar terug kan kijken. Hoe kan ik met de teleurstellingen van afwijzing omgaan. Hoe moet ik de puzzelstukjes op hun plaats krijgen. Een puzzelstukje geplaatst zorgt voor enige rust. Tijdelijk. De puzzel is iets meer af. Vrije tijd. Een eeuwige uitdaging.
Jaquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb de laatste keer dat ik me weer eens heel eenzaam voelde zitten schrijven, het luchtte ergens wel een beetje op. Ik schrijf dan telkens korte stukjes over een overheersende gedachte. Wat me opvalt is dat er telkens een gedachte overheerst, of dat nou eenzaamheid, planning, angst voor afwijzing of wat dan ook is. Hier is er eentje over planning, eenzaamheid en afwijzing, misschien is het herkenbaar?
[..]
Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.quote:
Nou ja, eenzaam, vermoeid, onzeker, gedachtenstromen. Omgaan met afwijzing kan ik niet, een afwijzing neem ik heel persoonlijk op en hierover blijf ik tot in de eeuwigheid doorpiekerenquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.
Het piekeren ben ik wel voorbij tegenwoordig. Ik denk dat de AD daar ook wel aan meehelpt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, eenzaam, vermoeid, onzeker, gedachtenstromen. Omgaan met afwijzing kan ik niet, een afwijzing neem ik heel persoonlijk op en hierover blijf ik tot in de eeuwigheid doorpiekeren![]()
Controledwang herken ik dan weer niet.
Dat herken ik ook wel! De ene week ga ik overal heen en heb ik maling aan alles, de week erop kan het maar zo zijn dat ik mezelf opsluitquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het piekeren ben ik wel voorbij tegenwoordig. Ik denk dat de AD daar ook wel aan meehelpt.
Ik heb al mijn verhalen naar mijn psychologe gestuurt. Mijn psychiater zegt alleen maar 'je moet je eigen handleiding leren kennen'. Maar mijn handleiding veranderd constant. De ene week knal ik zonder moeite overal doorheen en ben ik sociaal een held en trek ik mensen aan. De andere week zit ik constant in spanning en ben ik bang dat ik mensen kwijtraak enz.
Geen idee of het hier te snel gaat, zou maar zo kunnen. Zaken gaan me al snel te langzaamquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:35 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Misschien ga je dan wat te snel. Je kan niet alles met heel veel energie blijven doen als je depressief bent.
Ik heb er veel over gelezen maar neem informatie niet meer zo goed op door problemen met m'n concentratie. Van die angststoornis heb ik al jaren last, vorig jaar mei heb ik al een verwijzing naar GGZ gekregen van m'n huisarts. Ik durfde niet door te pakken destijds.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:59 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Ik weet niet zeker hoe een burnout werkt. Maar als je langdurig onder veel stress staat kunnen je hersenen ''concluderen'' dat de wereld waarin in je leeft nu eenmaal erg stressvol is of gevaarlijk is en dan zetten je hersenen de stressrespons niet meer uit (dit wordt geregeld door de amygdala in je brein). Je lichaam is dan constant gespannen, stresshormonen gieren door je lichaam, waardoor je je angstig/nerveus voelt en je een verklaring voor die gevoelens zoekt en daarom je over allerlei dingen zorgen gaat maken.
Je kan dan het label generaliseerde angststoornis op iemand plakken.
In ieder geval kost dit het lichaam veel energie waardoor je snel uitgeput raakt als je een week druk in de weer bent. Iets wat ik erg nuttig vind maar eigenlijk niets over heb gehoord in therapie is het je lichaam weer aan te leren om te ontspannen. Progressive muscle relaxation vind ik bv een erg goede techniek. Als je lichaam ontspannen is ga je je ook veel minder zorgen maken.
Dat klopt. Ik heb lange periodes zonder angst geleefd, toen piekerde ik ook relatief weinig. Door alle stress van afgelopen jaar (nou ja, eigenlijk ben ik altijd een stresskip maar nu was het erger) is het veel sterker teruggekomen. Veel andere klachten erbij ook.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:17 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Wel goed dat je nu wel doorzetKomen vaak ook meer problemen bij als een angststoornis niet wordt behandelt.
Progressive muscle relaxation is iets waar je nu mee kunt beginnen als je het even googelt. Maar ik wil niets opdringen![]()
Benzodiapinen als valium zijn trouwens ook spierontspannend, en daarom rustgevend.
Die burnout van je is een proces wat je in al die jaren hebt opgebouwd, misschien zelfs wel 5 jaar of meer, langzamerhand je lichaam slopen. Beetje bij beetjequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb lange periodes zonder angst geleefd, toen piekerde ik ook relatief weinig. Door alle stress van afgelopen jaar (nou ja, eigenlijk ben ik altijd een stresskip maar nu was het erger) is het veel sterker teruggekomen. Veel andere klachten erbij ook.
Dat lukt me nu niet meer, kop zit vol
Ik hou het in m'n achterhoofd, dank je wel
Met Benzo's ben ik bekend, een aantal jaren geleden kreeg ik na een bak stress en zorgen ineens clusterhoofdpijn. Diazepam geeft je een enorme bak ontspanning! Een tijd terug heb ik Temazepam gekregen om van te slapen. Beide vond ik eng, er zit veel verslaving in m'n familie
Waarom heb je een angst om afgewezen te worden? Waarom check je je fb 1000x per dag? Het kan toch niet zo zijn dat je je beter gaat voelen wanneer anderen jouw event gaan accepteren? Het geluk en de blijheid van sinterklaaskapoentje ligt immers niet in de handen van die mensen die wel of niet accepterenquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.
Ik heb daar zo mijn twijfels overquote:
Zet het in je agenda / alarm / zoietsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:31 schreef Toekito het volgende:
Vandaag lekker rustig aan werken. Veel te moe om hard te werken plus dan vergeet ik straks weer de huisarts te bellen.
Het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt wat werkt tegen pijn door spierspanning is hardlopen. Een stuk wandelen scheelt ook iets. Verder helpen alle oefeningen, massages, pijnstillers beperkt en maar kort. Bij mij is het een overblijfsel van ca. 13 jaar stress, inmiddels al 5 jaar geleden, en ik kan soms echt wel huilen van de pijn, omdat ik geen idee heb hoe ik kan zitten of liggen om even geen pijn te hebben. Ieder klein dingetje - een lastige taak op het werk, een verjaardag - en ik zit weer helemaal vast. De meeste pijn heb ik echter in mijn onderarmen, onderrug en nek. Hoe vervelend ik sport ook vind, dat mijn pijn afneemt is voor mij een enorme motivatie om te blijven bewegen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb er veel over gelezen maar neem informatie niet meer zo goed op door problemen met m'n concentratie. Van die angststoornis heb ik al jaren last, vorig jaar mei heb ik al een verwijzing naar GGZ gekregen van m'n huisarts. Ik durfde niet door te pakken destijds.
Naderhand zijn er nog veel meer zaken bijgekomen (afstuderen naast fulltime baan, reorganisatie, dingetjes in de privésfeer) die ervoor gezorgd hebben dat ik onderuit gekukeld ben in het voorjaar. Het heeft veel raakvlakken
Ontspannen zou erg fijn zijn, sinds oktober/november al last van helse spierpijnen in met name m'n bovenbenen, -armen, schouders en nek. Het lukt niet op het moment, daar hoop ik ook handvatten voor te krijgen.
Ik ben bang voor de echte fysieke pijn. Ik zal dan ook in één duiken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb daar zo mijn twijfels overBen je bang voor de echte fysieke pijn of ben je bang voor het bang zijn?
Voorbeeld, zo'n spierbundel die op je afloopt en zo'n fysieke beweging richting jouw maakt en net doet alsof hij je gaat slaan.
Duik je in 1 ... ?
Of kijk je hem aan met deze glimlach? ->
Inderdaad, niets mis mee. Overkomt mij zoiets, dan voel ik ook angst, wat heel normaal is. Over het algemeen ebt die angst dan vanzelf weer weg, zolang ik maar niet probeer het 'in te dammen'.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:59 schreef Cue_ het volgende:
Ook al zou het een vriend van me zijn. Als iemand doet alsof ie echt wil gaan slaan duik ik ook weg.. gewoon instinct.
Baas chang! Hoe gaat ie er mee?quote:
Hmm. Er is ook zeker niks mis mee maar dat gevoel van snel wegspringen of een kant op duiken heb ik niet. Niet dat ik expres keihard mijn best doe om te blijven staan. Zeker niet. Het doet gewoon heel weinig. Dat vonkje in je hoofd van; WEG! NU! komt nietquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Inderdaad, niets mis mee. Overkomt mij zoiets, dan voel ik ook angst, wat heel normaal is. Over het algemeen ebt die angst dan vanzelf weer weg, zolang ik maar niet probeer het 'in te dammen'.
Ik heb eigenlijk wel een punt in de nacht dat wanneer ik ga slapen het eigenlijk geen zin meer heeft. Bijv. zo rond na 4.30 is ong. het keer punt. Daarna val ik gewoon niet meer in slaap omdat de dag dan bijna toch weer gaat beginnen.quote:
quote:
Goedemorgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas chang! Hoe gaat ie er mee?
Hardlopen lukt hier niet, ik mis een kruisband na een sportakkefietje zo'n 2 jaar geleden. Wandelen doe ik sowieso al veel, al merk ikzelf weinig verschil in pijn tussen wanneer ik actief of niet actief ben geweestquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:47 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt wat werkt tegen pijn door spierspanning is hardlopen. Een stuk wandelen scheelt ook iets. Verder helpen alle oefeningen, massages, pijnstillers beperkt en maar kort. Bij mij is het een overblijfsel van ca. 13 jaar stress, inmiddels al 5 jaar geleden, en ik kan soms echt wel huilen van de pijn, omdat ik geen idee heb hoe ik kan zitten of liggen om even geen pijn te hebben. Ieder klein dingetje - een lastige taak op het werk, een verjaardag - en ik zit weer helemaal vast. De meeste pijn heb ik echter in mijn onderarmen, onderrug en nek. Hoe vervelend ik sport ook vind, dat mijn pijn afneemt is voor mij een enorme motivatie om te blijven bewegen.
Dat het zich jarenlang heeft opgebouwd dat herken ik (zo terugkijkend) wel ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die burnout van je is een proces wat je in al die jaren hebt opgebouwd, misschien zelfs wel 5 jaar of meer, langzamerhand je lichaam slopen. Beetje bij beetjeDie angst die je zegt niet te beleven was er wel maar mijn inziens gemaskerd door het bezig zijn met andere dingen tot het dus faliekant de mist in ging en je lichaam alle knopjes uitzette
Bij mij is het naast instinctief ook aangeleerd door jarenlang (thai)boxen. Heb het in een gevecht ook nog wel eens opgemerkt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm. Er is ook zeker niks mis mee maar dat gevoel van snel wegspringen of een kant op duiken heb ik niet. Niet dat ik expres keihard mijn best doe om te blijven staan. Zeker niet. Het doet gewoon heel weinig. Dat vonkje in je hoofd van; WEG! NU! komt niet.
Dat ken ik ja. Maar blijf ik gewoon lekker liggen tot de wekker gaat. Jij gaat dan vanalles doen toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk wel een punt in de nacht dat wanneer ik ga slapen het eigenlijk geen zin meer heeft. Bijv. zo rond na 4.30 is ong. het keer punt. Daarna val ik gewoon niet meer in slaap omdat de dag dan bijna toch weer gaat beginnen.
Blijven liggen tot de wekker gaat moet ik niet doen, dan kan ik maar beter alvast aan de slag gaanquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Bij mij is het naast instinctief ook aangeleerd door jarenlang (thai)boxen. Heb het in een gevecht ook nog wel eens opgemerkt.
Zit erover te denken weer kickboxen op te pakken.
[..]
Dat ken ik ja. Maar blijf ik gewoon lekker liggen tot de wekker gaat. Jij gaat dan vanalles doen toch?
Waarom zou je blijven staan en glimlachen als iemand je wil slaan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb daar zo mijn twijfels overBen je bang voor de echte fysieke pijn of ben je bang voor het bang zijn?
Voorbeeld, zo'n spierbundel die op je afloopt en zo'n fysieke beweging richting jouw maakt en net doet alsof hij je gaat slaan.
Duik je in 1 ... ?
Of kijk je hem aan met deze glimlach? ->
Omdat het niet om het slaan perse gaat, maar om het intimideren. Een 'fake' slaan beweging doen om de ander bang te maken. Loop een typische jongeren kroeg in en het zal wel ergens gedurende de nacht gebeuren.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:02 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Waarom zou je blijven staan en glimlachen als iemand je wil slaan?
Lijkt mij dat je in een reflex altijd zal proberen weg te duiken of in ieder geval je gezicht te beschermen ofzo.
Oh dan begreep ik je verkeerd. Ik dacht echt een slaande beweging maken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Omdat het niet om het slaan perse gaat, maar om het intimideren. Een 'fake' slaan beweging doen om de ander bang te maken. Loop een typische jongeren kroeg in en het zal wel ergens gedurende de nacht gebeuren.
Je voelt zelf wel aan wanneer iemand je probeert te intimideren of als iemand het echt meent.
Gek genoeg lijk ik heel afhankelijk van de mensen die mij accepteren (als vriend). Van mensen die ik niet mag kan het me meestal niet schelen wat ze van me denken. Het is het gevolg van een vriendengroep die steeds meer uit elkaar valt. Opzich is dat niet gek want we worden ouder mensen gaan studeren in een andere stad, gaan een stap verder in hun relatie of richting huisjeboompjebeestje. De vriendengroep was heel hecht, vooral tussen mijn 16e en 20e. Sinds 3 jaar is het uit elkaar aan het vallen (ben nu 23) en ik kan het nog steeds niet behappen. Ik heb mij zo gehecht aan die vrienden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom heb je een angst om afgewezen te worden? Waarom check je je fb 1000x per dag? Het kan toch niet zo zijn dat je je beter gaat voelen wanneer anderen jouw event gaan accepteren? Het geluk en de blijheid van sinterklaaskapoentje ligt immers niet in de handen van die mensen die wel of niet accepterenOf ben je wel co-dependent?
Met 1000x fb per dag te checken zit je jezelf toch echt pijn te doen. Dat is net zoiets als een mail sturen naar mijn bpd ex. Dom, niet verstandig en gaat pijn opleveren. Ik doe het dan gelukkig ook alleen maar in hele rare emotionele opwellingen.
Life goes on ..quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:57 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Gek genoeg lijk ik heel afhankelijk van de mensen die mij accepteren (als vriend). Van mensen die ik niet mag kan het me meestal niet schelen wat ze van me denken. Het is het gevolg van een vriendengroep die steeds meer uit elkaar valt. Opzich is dat niet gek want we worden ouder mensen gaan studeren in een andere stad, gaan een stap verder in hun relatie of richting huisjeboompjebeestje. De vriendengroep was heel hecht, vooral tussen mijn 16e en 20e. Sinds 3 jaar is het uit elkaar aan het vallen (ben nu 23) en ik kan het nog steeds niet behappen. Ik heb mij zo gehecht aan die vrienden.
Dat 1000x checken (bij wijze van he) is wat ik doe als ik alleen ben en achter internet zit. Het is dat puzzelstukjes verhaal. Ik heb andere mensen nodig om mij niet eenzaam te voelen.
Het uitgaan van mijn relatie in 2009 heeft ook een enorme wond achtergelaten toen ter tijd. Ik had me op een of andere manier afhankelijk van haar gemaakt en wist totaal niet wat ik aanmoest toen ik d'r niet meer zag.
Het gekke is, als mensen het event accepteren en ik weet dat de zaterdagavond 'veilig is', dus dat een x aantal mensen komen drinken bij me of mee gaan naar het strand, dan geeft dat een opluchting. Ik voel me dus wel degelijk beter als ik geaccepteerd wordt
Om je eerste vraag te beantwoorden, ik denk mijn neiging tot hechting. Mijn heimwee naar de 'groep' zoals het was. Ik snap heel goed dat het niet anders kon dan dat de groep uit elkaar zou vallen (zoals in de film all-stars, waar de hoofdpersoon hopeloos probeert het voetbalteam bij elkaar te houden). Mijn 'hoofd' snapt m'n netwerk niet meer, er zijn tig vrienden en kennissen maar het netwerk is compleet overhoop.
Ja het is heel begrijpelijk en het kan bijna niet anders. Dat gebeurt in iedereens leven. Het is alleen zo lastig voor mezelf om het te accepteren. Het lijkt wel of er een leegte ontstaat. Er zijn vorig jaar ook wel weer vrienden bijgekomen. Mijn gevoel en verstand werken op een heel ander niveau lijkt het welquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Life goes on ..
Helaas pindakaas maar het is waar. De basisschool groep is er niet meer als je op de middelbare school gaat zitten en de middelbare school groep gaat uit elkaar wanneer je op uni komt en wanneer je gaat werken zal je uni groep weer kleiner worden en wanneer er zo'n klein poep machine geboren gaat worden worden langzamerhand je stap maatjes ook minder en minder.
Et voila, huisje boompje beestje is geboren.
Uiteraard is er wel een kans dat je hier en daar 1tje blijft overhouden. Maar zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Voor jezelf kiezen en zeker niet voor een ander.
Er is een verschil tussen sociaal zijn en compleet voor een ander gaan. Ik heb zelf die groepen nooit meegemaakt, maar waarom zouden dergelijke groepen uit elkaar moeten vallen als dat eigenlijk niet hoeft? (bijv. je blijft in dezelfde plaats wonen, dus je kan zo dingen met elkaar doen) Ik heb dat nooit logisch gevonden.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 17:23 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Life goes on ..
Helaas pindakaas maar het is waar. De basisschool groep is er niet meer als je op de middelbare school gaat zitten en de middelbare school groep gaat uit elkaar wanneer je op uni komt en wanneer je gaat werken zal je uni groep weer kleiner worden en wanneer er zo'n klein poep machine geboren gaat worden worden langzamerhand je stap maatjes ook minder en minder.
Et voila, huisje boompje beestje is geboren.
Uiteraard is er wel een kans dat je hier en daar 1tje blijft overhouden. Maar zo zit het leven nu eenmaal in elkaar. Voor jezelf kiezen en zeker niet voor een ander.
Let it go, easier said than done, dat weet ik maar toch. Je bericht geeft mij een beklemmend gevoel dat je eigenlijk niet goed zelf op je eigen benen kan staan en je continu de confirmatie nodig hebt van anderen dat jij ook mag bestaan in deze wereld.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:06 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Ja het is heel begrijpelijk en het kan bijna niet anders. Dat gebeurt in iedereens leven. Het is alleen zo lastig voor mezelf om het te accepteren. Het lijkt wel of er een leegte ontstaat. Er zijn vorig jaar ook wel weer vrienden bijgekomen. Mijn gevoel en verstand werken op een heel ander niveau lijkt het wel
Het is me wel 'gelukt' om een 'vriend' die niks meer van zich liet horen achter me te laten maar voor de rest hangt alles met los zand aan elkaar. Het lijkt wel if mijn gedachtenpatronen of vorm van logica zien in patronen de oorzaak is. Het 'probleem' en de oorzaak en onvermijdelijkheid zijn mij volkomen logisch maar mijn gevoel zegt dat het anders zou moeten, alsof ik alles met lijm weer vast zou moeten plakken
Klinkt wel zweverig zo maar goed
De plaats waar je woont is niet de enige basis voor een vriendschap. Mensen kunnen ook uit elkaar groeien door veranderende interesses, totaal verschillende studie- en werkrichtingen, nieuwe mensen die je leert kennen op studie/werk, relaties enzovoorts.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen sociaal zijn en compleet voor een ander gaan. Ik heb zelf die groepen nooit meegemaakt, maar waarom zouden dergelijke groepen uit elkaar moeten vallen als dat eigenlijk niet hoeft? (bijv. je blijft in dezelfde plaats wonen, dus je kan zo dingen met elkaar doen) Ik heb dat nooit logisch gevonden.
Het hoeft ook niet, maar dat komt omdat we ons als mens ontwikkelen. Van tiener tot puber, van puber tot luie student, van young professional tot papa, en van opa tot aan de kist. En tijdens die periodes ga je om met de mensen wie je dagelijks tegenkomt. En toevallig(!) wonen die dus in jezelfde stad tijdens je jonge jaren. Later is dat natuurlijk niet meer zo dus ik zie niet in waarom je met elkaar zou om moeten blijven gaan omdat je in dezelfde stad zou wonen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Er is een verschil tussen sociaal zijn en compleet voor een ander gaan. Ik heb zelf die groepen nooit meegemaakt, maar waarom zouden dergelijke groepen uit elkaar moeten vallen als dat eigenlijk niet hoeft? (bijv. je blijft in dezelfde plaats wonen, dus je kan zo dingen met elkaar doen) Ik heb dat nooit logisch gevonden.
Laatst een reunie gehad van de middelbare school. Je spreekt iedereen even weer 1 keer en dan is het ook wel weer goed voor de komende 10 jaarquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:56 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
De plaats waar je woont is niet de enige basis voor een vriendschap. Mensen kunnen ook uit elkaar groeien door veranderende interesses, totaal verschillende studie- en werkrichtingen, nieuwe mensen die je leert kennen op studie/werk, relaties enzovoorts.
Ik lees net dit onderwerp en kreeg toevallig een verjaardagsuitnodiging binnen op Facebook van een vriend van de middelbareschooltijdEcht al jaaaaaaaren niet meer gezien, dus lijkt me best leuk, zie dat er nog wat meer lui van het clubje van toen zijn uitgenodigd
Hartstikke leuk zeg. Ook erg spontaanquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:56 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
De plaats waar je woont is niet de enige basis voor een vriendschap. Mensen kunnen ook uit elkaar groeien door veranderende interesses, totaal verschillende studie- en werkrichtingen, nieuwe mensen die je leert kennen op studie/werk, relaties enzovoorts.
Ik lees net dit onderwerp en kreeg toevallig een verjaardagsuitnodiging binnen op Facebook van een vriend van de middelbareschooltijdEcht al jaaaaaaaren niet meer gezien, dus lijkt me best leuk, zie dat er nog wat meer lui van het clubje van toen zijn uitgenodigd
Waarom doe jij dat niet? Waarom organiseer jij niet een reunie van je middelbare school of universiteit/hbo whatever je hebt gedaan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hartstikke leuk zeg. Ook erg spontaan
Dat zijn precies de soort mensen waar ik graag contact mee wil
Mensen die je *gewoon* kan contacteren, ook al heb je ze al 10 jaar niet meer gezien
Ik heb een aantal van zulke mensen in m'n leven. Spreek ik soms maanden niet, dan is er een tijdje leuk contact, wordt er eens een keer in de kroeg gehangen en dan is het voor een tijdje ook weer klaar.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:01 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hartstikke leuk zeg. Ook erg spontaan
Dat zijn precies de soort mensen waar ik graag contact mee wil
Mensen die je *gewoon* kan contacteren, ook al heb je ze al 10 jaar niet meer gezien
Er moet natuurlijk niks, maar ik zie niet waarom het niet zo zou moeten zijn.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:59 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Het hoeft ook niet, maar dat komt omdat we ons als mens ontwikkelen. Van tiener tot puber, van puber tot luie student, van young professional tot papa, en van opa tot aan de kist. En tijdens die periodes ga je om met de mensen wie je dagelijks tegenkomt. En toevallig(!) wonen die dus in jezelfde stad tijdens je jonge jaren. Later is dat natuurlijk niet meer zo dus ik zie niet in waarom je met elkaar zou om moeten blijven gaan omdat je in dezelfde stad zou wonen.
Ik wil niks meer, maar dan ook absoluut niks meer met die lui te maken hebben. Ik houd ze wel in de gaten via Facebook, maar ik wil verder niks meer met ze doen. Ik laat daar niks van merken en ik doe verder heel vriendelijk tegen ze, maar, zoals verwacht, gebeurt er verder niks. Ik vind het prima zo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom doe jij dat niet? Waarom organiseer jij niet een reunie van je middelbare school of universiteit/hbo whatever je hebt gedaan?
Waarom oh waarom zou je je pesters in de gasten willen houden via facebook?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:08 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik wil niks meer, maar dan ook absoluut niks meer met die lui te maken hebben. Ik houd ze wel in de gaten via Facebook, maar ik wil verder niks meer met ze doen. Ik laat daar niks van merken en ik doe verder heel vriendelijk tegen ze, maar, zoals verwacht, gebeurt er verder niks. Ik vind het prima zo.
Moeten wij maanvis en consorten serieus nemen? Hij zegt dat de frequente users hier zich allemaal kutter en kutter voelen door dit topic (en evt. FOK!)quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:25 schreef minthy het volgende:
Zijn er ook andere uitlaatkleppen dan dit topic? Aan het feedbacktopic te zien worden berichten hier heel anders geďnterpreteerd dan bedoeld en wordt er nogal negatief gedaan.
Ik weet niet goed of ik daarvan deel wil uitmaken... Wat een gezanik ook
Net even gelezen, niets van aantrekken. M'n eigen ervaring is juist dat een uitlaapklep in de vorm van lotgenoten prettig is. Ik heb zelf een oude vriendschap weer opgepakt in m'n privé-leven die gewoon af en toe even luistert zonder oordeel of analyse, maar wel de juiste rake vragen weet te stellen. Volgens mij praat niemand elkaar hier dieper de put in.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:25 schreef minthy het volgende:
Zijn er ook andere uitlaatkleppen dan dit topic? Aan het feedbacktopic te zien worden berichten hier heel anders geďnterpreteerd dan bedoeld en wordt er nogal negatief gedaan.
Ik heb ze al een lange tijd niet meer bekeken. Ik houd me normaal gesproken alleen bezig met mijn eigen zaken. Ik check ze alleen wanneer ik er zin in heb.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom oh waarom zou je je pesters in de gasten willen houden via facebook?
[ afbeelding ]
Laat die gasten los Lex, flikker ze van Facebook. Serieus. Je hebt er niks aan. Het soms bekijken van die gasten gaat je ook niks opleveren. 1 van de 1e dingen die mij hier werd verteld is het dumpen van mn ex op FB. Ram die gasten er af Lex, serieus.
Maanvis is een troll. Je moet hem negeren. Wij zijn oprecht en we reageren normaal op je postsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:25 schreef minthy het volgende:
Nou ja, zo te zien wordt er door meer mensen (of moet ik Fokkers zeggen? Daar schijnt ook nog onderscheid tussen gemaakt te worden) meegelezen. Zo anoniem ben ik niet meer hier. Bovendien heb ik geen zin om als vermaak gezien te worden, zo voelt het nu wel een beetje.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:35 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Moeten wij maanvis en consorten serieus nemen? Hij zegt dat de frequente users hier zich allemaal kutter en kutter voelen door dit topic (en evt. FOK!)
Is dat zo? Heb zo mijn twijfels hoor. Zitten genoeg volwassen figuren in dit topic (die elkaar half ook persoonlijk kennen). Ja er zit hier ook een groep psychiatrische patienten, en die zit hier wat meer te posten/ en te lurken. Die voelen de zaken mijn inziens verkeerd aan.
Leedvermaak is het beste vermaak...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, zo te zien wordt er door meer mensen (of moet ik Fokkers zeggen? Daar schijnt ook nog onderscheid tussen gemaakt te worden) meegelezen. Zo anoniem ben ik niet meer hier. Bovendien heb ik geen zin om als vermaak gezien te worden, zo voelt het nu wel een beetje.
Ik ga maar eens wat beter opletten denk ik...
Lieverd maak je niet zo druk, Maanvis is een troll, En een slechte ook! Hij hengelt graag naar drama... En als hij er aan het eind van de avond weer 1 te pakken heeft is hij weer blij! Laat gaan en negeer.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:25 schreef minthy het volgende:
Waarom zou je eigenlijk een sport van om anderen mensen te trollen? Wat is daar 'leuk' aan?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:46 schreef peleetje het volgende:
[..]
Leedvermaak is het beste vermaak...![]()
Ach joh! gewoon blijven posten. Degene die meelezen hebben zelf waarschijnlijk ook issue's.
En sommige mensen maken er een sport van om mensen te trollen. Geen aandacht aan besteden.
Moet je niet doen hoorquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, zo te zien wordt er door meer mensen (of moet ik Fokkers zeggen? Daar schijnt ook nog onderscheid tussen gemaakt te worden) meegelezen. Zo anoniem ben ik niet meer hier. Bovendien heb ik geen zin om als vermaak gezien te worden, zo voelt het nu wel een beetje.
Internet en anoniem enzo.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou je eigenlijk een sport van om anderen mensen te trollen? Wat is daar 'leuk' aan?. Ik heb het idee dat er bij die mensen een aantal steekjes los zitten, maar dat is mijn mening.
bij ons allemaal tochquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:02 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom zou je eigenlijk een sport van om anderen mensen te trollen? Wat is daar 'leuk' aan?. Ik heb het idee dat er bij die mensen een aantal steekjes los zitten, maar dat is mijn mening.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.S. 2014
J. 2016
Dat idee heb ik ook niet, dat mensen elkaar dieper de prut in praten. Sure, het kan bevestigend overkomen, maar alsnog denk ik dat dit voornamelijk aan de persoon zelf ligt. En wanneer dat hier blijkt wordt daar ook op aangesproken, merkte ik laatst op. Dat is juist heel positief denk ik.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:37 schreef Vogeltje88 het volgende:
[..]
Net even gelezen, niets van aantrekken. M'n eigen ervaring is juist dat een uitlaapklep in de vorm van lotgenoten prettig is. Ik heb zelf een oude vriendschap weer opgepakt in m'n privé-leven die gewoon af en toe even luistert zonder oordeel of analyse, maar wel de juiste rake vragen weet te stellen. Volgens mij praat niemand elkaar hier dieper de put in.
Tja, je zit op een openbaar forum, hč?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Normale mensen bestaan niet!quote:
quote:oh en mijn gezeik ff in een spoilert:Komt dat door je medicatie, die haaruitval? Of is het van de stress?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
komt echt van de medicatie, Als het van de stress zou zijn dan zou het al veel langer zijn, en dit kan ik precies terug leiden naar de start van de medicatiequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:15 schreef Gray het volgende:
[..]
Normale mensen bestaan niet!
[..]
Komt dat door je medicatie, die haaruitval? Of is het van de stress?
quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:08 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
bij ons allemaal toch
oh en mijn gezeik ff in een spoilert:Het is helemaal niet erg hoor dat je dat eerste hebt, want het is logisch dat dat gebeurd. Je moet je niet je leven laten beheersen door dat verwaarloosbaar "probleempje".SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
Al Bundyquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:15 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waarom oh waarom zou je je pesters in de gasten willen houden via facebook?
[ afbeelding ]
Laat die gasten los Lex, flikker ze van Facebook. Serieus. Je hebt er niks aan. Het soms bekijken van die gasten gaat je ook niks opleveren. 1 van de 1e dingen die mij hier werd verteld is het dumpen van mn ex op FB. Ram die gasten er af Lex, serieus.
Ah, rust kan je halen uit slaap, of gewoon uit rusten, zoals liggen. En rust kan je niet zonder, maar veel waarmee je aan de slag kan wel.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 14:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Blijven liggen tot de wekker gaat moet ik niet doen, dan kan ik maar beter alvast aan de slag gaan
Een gegronde reden om te vragen om andere medicatie, dunkt me.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 20:18 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
komt echt van de medicatie, Als het van de stress zou zijn dan zou het al veel langer zijn, en dit kan ik precies terug leiden naar de start van de medicatie
Het is altijd dezelfde, anders 100% met je eens inderdaad!quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:40 schreef Cue_ het volgende:
Elke discussie wordt minimaal 1x per jaar opnieuw gevoerd. Er zijn altijd nieuwe users of oude users die het aankaarten. Hoort er nu eenmaal een beetje bij. Soms vervelend, soms goed, soms grappig.
@minthy. Zolang jij er zelf wat aan hebt om hier te posten moet je dat zeker blijven doen. Er wordt idd over mensen/users gepraat wel eens, maar wat ik zo zie ben jij daar zeker niet eentje van.
Ik las dode usersquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 21:40 schreef Cue_ het volgende:
Elke discussie wordt minimaal 1x per jaar opnieuw gevoerd. Er zijn altijd nieuwe users of oude users die het aankaarten. Hoort er nu eenmaal een beetje bij. Soms vervelend, soms goed, soms grappig.
Bedankt voor je reactie. Klopt als een bus. Zoals ik het hier boven beschreef is geen constante ervaring, maar is vooral aanwezig in dagen waar ik niet bezig ben. Ik ben op mezelf gaan wonen in een nieuwe stad, Dat ging allemaal eigenlijk best makkelijk. Zodra ik bezig ben heb ik letterlijk geen tijd om er over na te denken. Hoe drukker hoe beter bijna. Ik boek dan op school ook uitmuntende resultaten tot nu toe. Maar zodra er een hele berg vrije tijd komt... Zodra ik weinig kan worden ingezet bij mijn (bij)baan...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Let it go, easier said than done, dat weet ik maar toch. Je bericht geeft mij een beklemmend gevoel dat je eigenlijk niet goed zelf op je eigen benen kan staan en je continu de confirmatie nodig hebt van anderen dat jij ook mag bestaan in deze wereld.
Die leegte onstaat er om dat jij namelijk niet verder gaat. Wat ook aangeeft dat jij waarschijnlijk teveel hebt lopen leunen op hoe het vroeger was. Met dezelfde kameraden op stap. Etc. Dingen veranderen. Men zal nu eenmaal veranderen. Sommige groeien sneller ivg met andere, de verschillen op oudere leeftijd lopen alleen maar op.
Dat heeft puur te maken met de verschillende levensfases waar we door heen gaan. En als jij besluit (hoe lullig dan ook) om te blijven zitten zal iedereen je links en rechts inhalen. Mijn advies zou dan ook zijn om zoveel mogelijk van het verleden los te laten en gewoon te leven! Je bent echt te co-dependent!
Heeft met verschillende dingen te maken. Mensen gaan in een andere stad studeren. Relaties met personen in de groep gaan uit elkaar en die gaan elkaar ontwijken. Mensen besteden bijna alleen maar tijd aan hun relatie en laten hun vrienden links liggen. Mensen krijgen een relatie buiten de groep. Ja eigenlijk voornamelijk (liefdes)relatiesquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 18:42 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Meditatie doet voor mij wonderen. Er zijn talloze vormen en ik weet ondertussen wel welke voor mij geschikt is. Over het algemeen is je aandacht richten naar je lichaam ipv je hoofd makkelijk en doeltreffend.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 22:59 schreef Cue_ het volgende:
Gisternacht dus slecht geslapen, beb ook wel moe en lui, maar slapen lukt weer eens niet. Toch niet moe genoeg ervoor ofzo. En ristig liggen werkt ook noet, want daarvoor weer te warm/klam en verder met gedachten of en hoe ik evt mn baas moet inlichten over dat ik toch wel zot te denken om eens verder te kijken.
Oftewel geen lege geest die nodig is om in slaap te valleb
Misschien tijd voor bed, je typt best wel grappig nuquote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:24 schreef Cue_ het volgende:
Aandacht naar mn lichama zorgt er enkel voor dat ik de hele tojd voel dat ik naar de wc moet, ook al ben ik net geweest
Beste Sinterklaas.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 23:07 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie. Klopt als een bus. Zoals ik het hier boven beschreef is geen constante ervaring, maar is vooral aanwezig in dagen waar ik niet bezig ben. Ik ben op mezelf gaan wonen in een nieuwe stad, Dat ging allemaal eigenlijk best makkelijk. Zodra ik bezig ben heb ik letterlijk geen tijd om er over na te denken. Hoe drukker hoe beter bijna. Ik boek dan op school ook uitmuntende resultaten tot nu toe. Maar zodra er een hele berg vrije tijd komt... Zodra ik weinig kan worden ingezet bij mijn (bij)baan...
Lig ik al een tijdje, maar typ met 1hand mobiel en heb zelden zin om fouten echt te verbeteren.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:26 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Misschien tijd voor bed, je typt best wel grappig nu
Ik ga er ook maar in nu
Wat is er aan de hand?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:35 schreef sitting_elfling het volgende:
Is er nog ergens waar ik gewoon in mijn eentje kan wonen, hutje op de hei? Ik neem wel een hond en een kat mee en ga ergens in de boesboes wonen.
God wat heb ik een schijthekel aan sommige personen zeg. Echt, gatverdamme.
Overlast van een dame, overlast van mensen, overlast van raar vriendje van een ex. Ik ben de mensheid in zijn geheel soms zo spuugzat. Ik pak liever een knapzak als die dikke douwe dabbert en ga met een hondje een beetje de wereld rond tot ik ergens ter aarde stort.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:38 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Wat is er aan de hand?Overlast van buren?
Ik begrijp je frustratie. Besef je wel dat ook wij mensen beesten zijn, met een ietwat hoger IQ dan een gemiddeld dier. Waar de zwakke dieren worden verstoten en/of opgegeten en de sterke overleven, is het voor mensen net zo'n dierentuin met ietwat meer beschaving. Niet alles werkt zoals zou moeten volgens de normen en waarden die jij hebt meegekregen en niet ieder mens heeft dezelfde normen en waarden meegekregen. Frustratie is alleen maar negatieve energie, die je beter aan positieve dingen kan besteden hoe moeilijk dat in bepaalde situaties ook is. Jezelf druk maken om iedereen om je heen is niet te doen, en raad ik ten zeerste af.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overlast van een dame, overlast van mensen, overlast van raar vriendje van een ex. Ik ben de mensheid in zijn geheel soms zo spuugzat. Ik pak liever een knapzak als die dikke douwe dabbert en ga met een hondje een beetje de wereld rond tot ik ergens ter aarde stort.
Ik snap soms helemaal geen reet van mensen. Echt helemaal niks. Ik snap niet dat mensen bewust anderen pijn willen doen. Ik snap niet dat mensen echt, echt(!) knettergek zich kunnen gedragen. En dan niet flauw of als gijntje. Nee, echt gek. Dreigen met de dood, dat soort dingen. Dan ben je mijn inziens niet alleen gestoord, dan ben je echt psychiatrisch ziek naar mijn mening en verdien je gewoon een straight jacket.
Ik snap niet dat mensen over de ruggen van anderen zich op willen werken, iemand uit een sociale kring willen drukken etc. Ik snap het niet. Ik krijg echt soms enorme haat gevoelens voor dat soort mensen om ze psychisch eens echt een poepie te laten ruiken omdat ze vaak met de zwakkere in deze samenleving lopen te fucken. Of in sommige gevallen zie ik zelfs hele families die afstand nemen van iemand.
En dan heb je nog een hele rij aan bepaald gedrag wat 'mag' in verband met het geloof. Maw, iemand is getrouwd, maar 1 blijkt na verloop van tijd ongeneeslijk ziek te zijn. Ze hebben een kind. Ze hebben laaiend ruzie, en ze gaan uit elkaar, en nu valt de familie van de 1 de ex lastig met allerlei verhalen dat ze het kind weghalen, dat die persoon uitgekotst zal worden door de samenleving, hij moet oppassen als hij over straat loopt. Hij zich beter van kant kan maken ...
Ik snap dat soort doorgewinterde haat echt niet. Ik vind de mensheid ook maar een verschrikkelijk ding. Niet dat ik er niet in kan functioneren, zeker wel, jaren lang ook prima gedaan. Maar ik heb er moreel gewoon veel issues mee. Misschien moet ik maar wat centjes sparen en ergens een safari beginnen in Kenya of Uganda ofzo.
Reacties zoals het leven is nu eenmaal zo kan ik niks mee.
Dat idee van een hutje op de hei is een droom van mij!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Overlast van een dame, overlast van mensen, overlast van raar vriendje van een ex. Ik ben de mensheid in zijn geheel soms zo spuugzat. Ik pak liever een knapzak als die dikke douwe dabbert en ga met een hondje een beetje de wereld rond tot ik ergens ter aarde stort.
Ik snap soms helemaal geen reet van mensen. Echt helemaal niks. Ik snap niet dat mensen bewust anderen pijn willen doen. Ik snap niet dat mensen echt, echt(!) knettergek zich kunnen gedragen. En dan niet flauw of als gijntje. Nee, echt gek. Dreigen met de dood, dat soort dingen. Dan ben je mijn inziens niet alleen gestoord, dan ben je echt psychiatrisch ziek naar mijn mening en verdien je gewoon een straight jacket.
Ik snap niet dat mensen over de ruggen van anderen zich op willen werken, iemand uit een sociale kring willen drukken etc. Ik snap het niet. Ik krijg echt soms enorme haat gevoelens voor dat soort mensen om ze psychisch eens echt een poepie te laten ruiken omdat ze vaak met de zwakkere in deze samenleving lopen te fucken. Of in sommige gevallen zie ik zelfs hele families die afstand nemen van iemand.
En dan heb je nog een hele rij aan bepaald gedrag wat 'mag' in verband met het geloof. Maw, iemand is getrouwd, maar 1 blijkt na verloop van tijd ongeneeslijk ziek te zijn. Ze hebben een kind. Ze hebben laaiend ruzie, en ze gaan uit elkaar, en nu valt de familie van de 1 de ex lastig met allerlei verhalen dat ze het kind weghalen, dat die persoon uitgekotst zal worden door de samenleving, hij moet oppassen als hij over straat loopt. Hij zich beter van kant kan maken ...
Ik snap dat soort doorgewinterde haat echt niet. Ik vind de mensheid ook maar een verschrikkelijk ding. Niet dat ik er niet in kan functioneren, zeker wel, jaren lang ook prima gedaan. Maar ik heb er moreel gewoon veel issues mee. Misschien moet ik maar wat centjes sparen en ergens een safari beginnen in Kenya of Uganda ofzo.
Succes, gaat vast goedkomenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:13 schreef Vogeltje88 het volgende:
Nou, ik heb zometeen m'n intake. Zie er nu wel wat meer tegenop dan eerder deze weekBen benieuwd.
Er valt eigenlijk ook niks te snappen. Bij die mensen zit er gewoon een steekje los. Je hebt nu kennisgemaakt met de meest duistere aspecten van de mensheid en ik heb daarop maar één ding te zeggen: Welcome to my club.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan noemen en wat vind jij het meest duistere?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:51 schreef Cue_ het volgende:
Het meest duistere wil ik het nou ook weer niet noemen.
Andere mensen pijn doen kent zoveel gradaties. Tot niet netjes tot niet kunnen, verkrachting en doden zeg maar.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:00 schreef Comp_Lex het volgende:
Hoe zou jij het dan noemen en wat vind jij het meest duistere?
Ik vind dat het meest duistere is dat mensen andere mensen pijn doen. Ik heb het meegemaakt in de fysieke en in de geestelijke vorm.
Dank je! Gaat het ook.quote:
Eens hoor. Ik moet me daar ook niet druk om maken (ik doe het wel, maar hey, ben dan ook PTSSer!). De vraag is natuurlijk, doe ik mee met die dans of ga ik als een soort van feministische vega burger aan de zijkant staan en naakt gaan protesteren?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 02:02 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik begrijp je frustratie. Besef je wel dat ook wij mensen beesten zijn, met een ietwat hoger IQ dan een gemiddeld dier. Waar de zwakke dieren worden verstoten en/of opgegeten en de sterke overleven, is het voor mensen net zo'n dierentuin met ietwat meer beschaving. Niet alles werkt zoals zou moeten volgens de normen en waarden die jij hebt meegekregen en niet ieder mens heeft dezelfde normen en waarden meegekregen. Frustratie is alleen maar negatieve energie, die je beter aan positieve dingen kan besteden hoe moeilijk dat in bepaalde situaties ook is. Jezelf druk maken om iedereen om je heen is niet te doen, en raad ik ten zeerste af.
Is dat meisje nog wat geworden danquote:Op woensdag 7 augustus 2013 07:47 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat idee van een hutje op de hei is een droom van mij!Ik wilde het oorspronkelijk deze zomer al doen, maar besloot dat ik meer voorbereiding nodig had (en er kwam een meisje in het spel
).
Ja, dan kan je langskomen ehquote:Wel gewoon Europa hoor, is al gek genoeg.
Eensquote:Op woensdag 7 augustus 2013 08:22 schreef Cue_ het volgende:
@se. Ik kan er weinig over zeggen, want ik ben meer van het type "het zij zo". Veranderen doe je het toch niet. Maar wat ik vooral uit je verhaal lees is dat je de mensen hier zat bent en bepaalde culturen. Maar als je de hele mensheid zat was zou je ook niet op safari in uganda willen, want ook daar zijn mensen
Heel veel van dat duistere is ook onkunde van mensen die zich niet beter kunnen uiten. Ivm met hun sociale ervaring.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:00 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoe zou jij het dan noemen en wat vind jij het meest duistere?
Ik vind dat het meest duistere is dat mensen andere mensen pijn doen. Ik heb het meegemaakt in de fysieke en in de geestelijke vorm.
Als je de wreedheid van mensen echt wilt leren kennen moet je juist naar Afrika/Uganda gaan!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Eens. Maar ik heb wel duidelijk gemerkt dat elk cultuur in elk land heel anders leeft. En zou reageren in bepaalde sociale situaties.
In Polen kun je bijv. nog een politie agent afkopen. Ik ben overigens nog niet in Afrika geweest, dus ben daar wel benieuwd naar. Gewoon rugtas inpakken en vliegticket boeken naar Uganda ofzo en dan zien we daar wel wat we gaan doen
. Die stap is alleen wat groter ivg met Europa
Duister is wat er allemaal is gebeurt in WO2, brute afslachtingen in Rwanda, Uganda etc... etc... Zo kun je nog wel een heleboel verzinnen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 09:07 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Andere mensen pijn doen kent zoveel gradaties. Tot niet netjes tot niet kunnen, verkrachting en doden zeg maar.
en wat precies het meest duistere is.. geen idee. Zelf weinig duisters meegemaakt. En ik denk dat er een mate van onbegrip dient te zijn voordat je iets als duister kan omschrijven... en ik begrijp soms nogal veel
Klopt. Hier in Nederland is het zo slecht nog niet (en ik begrijp best dat alles relatief is).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef peleetje het volgende:
[..]
Als je de wreedheid van mensen echt wilt leren kennen moet je juist naar Afrika/Uganda gaan!
Maar is wel het begin ervan. Als mensen de kans zouden krijgen meer te doen, zou de meerderheid die kans nog aangrijpen ook. Dat is wat de mens zo duister maakt.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:32 schreef peleetje het volgende:
[..]
Duister is wat er allemaal is gebeurt in WO2, brute afslachtingen in Rwanda, Uganda etc... etc... Zo kun je nog wel een heleboel verzinnen.
Een beetje pesten, schoppen/slaan op het schoolplein is niet duister.
Nope! Ik was te leuk voor haar.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Is dat meisje nog wat geworden dan?
Das de bedoeling.quote:Ja, dan kan je langskomen eh![]()
Als het aankomt op macht, geld, dan zijn wel allemaal duister en niet te vertrouwen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Maar is wel het begin ervan. Als mensen de kans zouden krijgen meer te doen, zou de meerderheid die kans nog aangrijpen ook. Dat is wat de mens zo duister maakt.
Civilisatie is maar een hele dunne schil.
Je hebt altijd uitzonderingen. Niet elke absoluut heerser was meteen ook een monsterlijke despootquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:37 schreef peleetje het volgende:
[..]
Als het aankomt op macht, geld, dan zijn wel allemaal duister en niet te vertrouwen.
Nouja het begin ervan. Het zit in de mens nu eenmaal. En als kind weet je niet wat mag/niet mag. Dus heb je pesters. Dat leer je af doordat je wordt gecorrigeerd door je ouders. En als je ouder wordt snap je dat het niet hoort en doe je het ook niet meer.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
Maar is wel het begin ervan. Als mensen de kans zouden krijgen meer te doen, zou de meerderheid die kans nog aangrijpen ook. Dat is wat de mens zo duister maakt.
Civilisatie is maar een hele dunne schil.
Klopt, opvoeding en omstandigheden zijn naar mijn idee een zeer belangrijke factor hierin. Echter zal niet iedereen evenveel bijdraaien.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:43 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Nouja het begin ervan. Het zit in de mens nu eenmaal. En als kind weet je niet wat mag/niet mag. Dus heb je pesters. Dat leer je af doordat je wordt gecorrigeerd door je ouders. En als je ouder wordt snap je dat het niet hoort en doe je het ook niet meer.
Natuurlijk zijn er altijd rotte appels.
Maar ook niet-pesters worden gehaatte personen uiteindelijk. Het is maar net hoe je opgevoed wordt / omstandigheden etc.
Welke doelen zijn dat? En hoe zal daaraan gewerkt worden dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:46 schreef Catnip het volgende:
Hai people,
Ik heb serieus niks, niks maar dan ook echt helemaal niks te doen.
Ben nu op "stoel" (zo moem je overdag verblijf op de acute) en dat 2 keer per week. Om aan wat doelen te werken, allemaal leuk en aardig.. Maar ik kan mezelf niet goed vermaken.
Vanmiddag sport, en thats it.
Soms worden er hier echt vreemde gevallen opgenomen, en oh wat kan ik daar ongelofelijk slecht tegen.. Ik weet dat ze niets aan kunnen doen dat ze zo zijn, maar soms is het onwijs lastig om ermee om te gaan. En ik ben tenslotte ook maar vreemd voor de "buitenwereld"
Vandaag komen mijn ouders, broertje en zusje ook weer thuis.
Misschien is het een idee om te leren jezelf te vermaken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:46 schreef Catnip het volgende:
Hai people,
Ik heb serieus niks, niks maar dan ook echt helemaal niks te doen.
Ben nu op "stoel" (zo moem je overdag verblijf op de acute) en dat 2 keer per week. Om aan wat doelen te werken, allemaal leuk en aardig.. Maar ik kan mezelf niet goed vermaken.
Vanmiddag sport, en thats it.
Soms worden er hier echt vreemde gevallen opgenomen, en oh wat kan ik daar ongelofelijk slecht tegen.. Ik weet dat ze niets aan kunnen doen dat ze zo zijn, maar soms is het onwijs lastig om ermee om te gaan. En ik ben tenslotte ook maar vreemd voor de "buitenwereld"
Vandaag komen mijn ouders, broertje en zusje ook weer thuis.
Waar ben je eigenlijk allemaal geweest? Ik bedoel, ik ben door de bergdorpjes geweest op de grens van polen & slowakije en dat was voor mij het dichts bijzijnde waar de mensen toch behoorlijk anders zijn, leven en reageren ivg met de Westerse landen. Ik bedoel, dicht in de buurt heb je ook nog eens Auschwitz zitten. Of je kunt naar Bosnie voor al die wreedheden. Terwijl ik het in Spanje weer slechter vond ivg met hier.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef peleetje het volgende:
[..]
Als je de wreedheid van mensen echt wilt leren kennen moet je juist naar Afrika/Uganda gaan!
Maar goed... mensen zijn mensen. Waar ze ook leven en ongeacht onze culturele verschillen. Ik heb best veel reizen gemaakt en eigenlijk zijn mensen overal hetzelfde.
Je bent altijd welkom, centjes verdienen en de filantroop uithangen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:36 schreef Gray het volgende:
[..]
Nope! Ik was te leuk voor haar.
[..]
Das de bedoeling.Ik wil een soort retraite oprichten.
Dit dus!!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:40 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je hebt altijd uitzonderingen. Niet elke absoluut heerser was meteen ook een monsterlijke despoot
Nice!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je bent altijd welkom, centjes verdienen en de filantroop uithangen.
Ik zie het meer als een glijdende schaalquote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dit dus!!Ik zie het liever andersom, de duistere absolute heerser was een uitzondering.
Hoe zat je opvoeding eigenlijk in elkaar?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Klopt, opvoeding en omstandigheden zijn naar mijn idee een zeer belangrijke factor hierin. Echter zal niet iedereen evenveel bijdraaien.
Ik denk niet dat alle kinderen weten wat wel en wat niet mag, maar dat gaat een beetje off-topic zo
Oeh, daar vraag je wat op de vroege middag!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:56 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe zat je opvoeding eigenlijk in elkaar?
Ik ben bij +- 6 pleeggezinnen geweest, geen broertjes of zussen, geen ma, en ben in groep 5 wezen verhuizen van dorp naar stad. Nooit echt ergens vaste bodem gehad en bij de pleeggezinnen was ik altijd het broertje wat er niet echt bij hoorde. Sociaal gezien was ik enorm onbeholpen en verlegen en trok ik mijn bek nooit open. Ik durfde niks en moest alles zelf maar uitzoeken.
Die verandering kwam toen ik van VW6 naar Londen ging verhuizen om daar in mijn eentje verder te leven. Poef, daar werd je snel volwassen.
Ik heb lang door Afrika getoerd en een poosje in Zuid-Afrika gewoont.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Waar ben je eigenlijk allemaal geweest? Ik bedoel, ik ben door de bergdorpjes geweest op de grens van polen & slowakije en dat was voor mij het dichts bijzijnde waar de mensen toch behoorlijk anders zijn, leven en reageren ivg met de Westerse landen. Ik bedoel, dicht in de buurt heb je ook nog eens Auschwitz zitten. Of je kunt naar Bosnie voor al die wreedheden. Terwijl ik het in Spanje weer slechter vond ivg met hier.
Ben het hier niet mee eens. De problemen verschillen mijn inziens juist enorm, de emoties rondom deze problemen en de doelen van een bepaald persoon.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:08 schreef peleetje het volgende:
[..]
Ik heb lang door Afrika getoerd en een poosje in Zuid-Afrika gewoont.
En natuurlijk leven mensen daar anders en heb je culturele verschillen. Maar in essentie zijn we allemaal hetzelfde. Mensen zijn gewoon mensen met dezeflde problemen, dromen en we willen allemaal gewoon gelukkig zijn en lol maken in het leven.
En dat is juist zo mooi. We denken altijd dat we allemaal heel erg van elkaar verchillen en we proberen iedereen in hokjes te plaatsen. Maar als je echt goed kijkt zie je dat we eigenlijk allemaal hetzelfde zijn.
Hoe verschillen de probemen, dromen en doelen dan?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 12:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ben het hier niet mee eens. De problemen verschillen mijn inziens juist enorm, de emoties rondom deze problemen en de doelen van een bepaald persoon.
Krijg nou wel weer vieze ranzige gedachtes van vroeger over cultuur, hofstede, etc. Wat een onzin was dat op de universiteit.
Ja wat moet ik er op zeggen. Ik wil het confronteren maar weet niet hoequote:Op woensdag 7 augustus 2013 00:29 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Beste Sinterklaas.
Je loopt weg voor je emoties. Dit, echt, dit is 99.9% garantie dat je later in je leven kei en kei-hard in een burn-out gaat vallen, in combi evt. met een depressie etc.
Een vorm van de kick opzoeken. Zelfde als alcohol, gokken, drugs, etc. Je 'verliest' jezelf door te dreigen en agressief te worden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
Ach depressief ben je al snel volgens het boekje. Soms heb je een label nodig om verder te kunnen gaan. Met name bij RIAGG moeten ze eerst een reden hebben je te behandelen en een plan. Ik kreeg en diagnose waar geen touw aan vast te knopen was. Kenmerken van dit, kenmerken van dat en toen later ineens een dysthyme stoornis. Is al jaren terug terug trouwens.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 10:55 schreef Vogeltje88 het volgende:
Verder zal ik verzekeringtechnisch waarschijnlijk wel aangemerkt worden als depressief, maar dat speelt niet helemaal meer, alhoewel ik nog steeds zekere kenmerken heb.
EMDR is heftig, maar voor mij werkte het niet bijzonder omdat ik geen speciaal extreme momenten heb waar ik naar toe kan/wil. Ik heb wel wat momenten geprobeert maar het was niet echt iets voor mij. Ik denk dat EMDR bijzonder goed kan werken als je een traumatische ervaring hebt en daar naar terug durft te gaan.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
Morgen 10 uur EMDR yo! Eindelijk echt een BUT nacht gehad, nauwelijks geslapen, wel slaap pil gepakt maar hart rikketikte me like crazy :- (
Hoop niet dat ik m'n eigen graf dig
[ afbeelding ]
Ik vind veel mensen ook enorm irritant. Dat is ook de reden waarom ik weinig energie meer steek in sociale contacten.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik had vroeger in m'n oude woonplaats 1 straat en als ik daar doorheen fietste en naar boven keek, kree gik echt zo'n gevoel van "volgens mij zit nu iemand van bovenaf te kijken hoe we het doen en eventueel beinvloed hij zkaen"quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:27 schreef Gewas het volgende:
Op dat soort momenten lijkt dit leven een soort video game te zijn.
Dat idee heb ik ook vaak gehad. Ik heb ook weleens gedacht dat ons heelal in een glazen box zit, en er dan 5 mensen in een kamer alles besturen. Deze mensen wonen zelf ook op een planeet, en ook deze planeet staat in een glazen box, enz.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:28 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Ik had vroeger in m'n oude woonplaats 1 straat en als ik daar doorheen fietste en naar boven keek, kree gik echt zo'n gevoel van "volgens mij zit nu iemand van bovenaf te kijken hoe we het doen en eventueel beinvloed hij zkaen"
En dan niet als een god ofzo. Maar meer dat wij zelf een poppenhuis zijn waarmee gespeeld wordt
Dan moet je er wel mee oppassen jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:35 schreef Gewas het volgende:
[..]
Dat idee heb ik ook vaak gehad. Ik heb ook weleens gedacht dat ons heelal in een glazen box zit, en er dan 5 mensen in een kamer alles besturen. Deze mensen wonen zelf ook op een planeet, en ook deze planeet staat in een glazen box, enz.
Maar het idee dat dit leven nep is is bij mij altijd een teken dat ik het contact met de realiteit begin te verliezen. Daarom mag ik hier eigenlijk echt niet aan denken.
Of met hun stoornissen. Wat in ieder geval belangrijk is is dat het ernstige gevolgen kan hebben als het niet onder controle wordt gehouden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 11:12 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Heel veel van dat duistere is ook onkunde van mensen die zich niet beter kunnen uiten. Ivm met hun sociale ervaring.
Ik moet altijd mijn eigen gedachten onder controle houden.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:39 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Dan moet je er wel mee oppassen ja
Ik kom niet verder dan eerder genoemde gedachte en dat het opzich wel grappig zou zijn. Maar ook al zou het zo zijn en oo kal is het allemaal nep. We zullen er niet achterkomen zolang we leven en wss ook niet als we dood zijn. Dus erover nadenken heeft weinig zin als er toch geen acties op ondernomen gaan worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Gaat makkelijker dan gedacht. Wel nog steeds momenten dat ik paranoide ben, maar goed.
Overgens ben ik het wel een beetje eens met Maanvis en dat het zou kunnen dat mensen elkaar onbedoeld dieper in de put helpen hier.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 19:38 schreef minthy het volgende:
[..]
-Kan-! Maar gebeurt dat ook? Dat is de vraagquote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:56 schreef peleetje het volgende:
[..]
Overgens ben ik het wel een beetje eens met Maanvis en dat het zou kunnen dat mensen elkaar onbedoeld dieper in de put helpen hier.
Er zitten toch fokkers die nu wat negatief in het leven staan en als diegene daarover in discussie gaat met andere fokkers die ook niet echt postiief gestemd zijn kan dat best voor een neerwaarste spiraal zorgen.
Kan zeker. Net als wanneer je depressieve/sombere vrienden hebt en die je mee kunnen trekken in hun stemming. Tis maar net hoe je daarmee omgaat. Maar dat is aan de persoon zelf. Je afsluiten van het internet / dit topic is simpeler dan van vrienden. En het is altijd eigen verantwoording.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 13:56 schreef peleetje het volgende:
Overgens ben ik het wel een beetje eens met Maanvis en dat het zou kunnen dat mensen elkaar onbedoeld dieper in de put helpen hier.
Er zitten toch fokkers die nu wat negatief in het leven staan en als diegene daarover in discussie gaat met andere fokkers die ook niet echt postiief gestemd zijn kan dat best voor een neerwaarste spiraal zorgen.
Mijn medicatie gaat vanaf vandaag ook omlaag (voorzichtig), eigenlijk op eigen verzoek (om te kijken hoe het dan gaat. Gaat het niet, dan gaat het weer omhoog!).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 15:34 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Medicijnen worden verlaagd... En ik moet mn schildklier laten testen... Wordt dus weer vervolgd...
Ik heb er nu al zin in!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:10 schreef Cue_ het volgende:
Vannacht trouwens nog wel in slaap gevallen. Ben gaan lezen en toen viel ik wel in slaap![]()
En heb gisteravond een andere vriend gevraagd voor het feestje van morgen en die komt zowaar![]()
![]()
Dus gaat langzaamaan wel goed![]()
Qua werk echt totaal geen zin deze week. Misschien toe aan vakantie? (heb ik pas in oktover). Of is het gewoon het werk dat ik zat ben, zeker nu ik nadenk om te switchen? Achja.. we zien wel weer.
Ik heb extreme haaruitval ( sta tegenwoordig vaak met tranen mn haar te kammen) en dat komt mijn inziens door de verhoging vd medicatie.. Maar kan ook heel goed door de schildklier komen, net als een aantal andere klachten...quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:03 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Mijn medicatie gaat vanaf vandaag ook omlaag (voorzichtig), eigenlijk op eigen verzoek (om te kijken hoe het dan gaat. Gaat het niet, dan gaat het weer omhoog!).
Veel succes in ieder geval!
Wat is er met je schildklier??
Lijkt me heel verstandig dat je daar even op gaat testen. Kan sowieso geen kwaad.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb extreme haaruitval ( sta tegenwoordig vaak met tranen mn haar te kammen) en dat komt mijn inziens door de verhoging vd medicatie.. Maar kan ook heel goed door de schildklier komen, net als een aantal andere klachten...
Dus moet ik even bloed laten prikken
Ik dacht eerst dat ik hysterisch reageerde maar nu begint het ook andere mensen op te vallen dat mn haar dunner wordt, en dat vind ik heel erg!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:37 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Lijkt me heel verstandig dat je daar even op gaat testen. Kan sowieso geen kwaad.
Maar men, dat lijkt me echt fucked.
Nou dan hoop ik dat de oorzaak -heel- snel gevonden wordt!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:35 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
[..]
Ik heb extreme haaruitval ( sta tegenwoordig vaak met tranen mn haar te kammen) en dat komt mijn inziens door de verhoging vd medicatie.. Maar kan ook heel goed door de schildklier komen, net als een aantal andere klachten...
Dus moet ik even bloed laten prikken..
Spannend dat je gaat verlagen, maar je voelt je er blijkbaar sterk genoeg voor
Zeker kut! Maar hou de moed erin. Als ze erachter zijn wat het precies is, misschien kunnen ze er dan ook wat aan doen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 16:42 schreef gewoonmezelf87 het volgende:
Ik dacht eerst dat ik hysterisch reageerde maar nu begint het ook andere mensen op te vallen dat mn haar dunner wordt, en dat vind ik heel erg!
Ik had altijd een dikke bos donker krullend haar maar nu wordt t steeds minder en das kut
Dat kan ik niet ontvangenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:34 schreef minthy het volgende:
Voor mensen met interesse in angststoornissen; nu een docu op BBC3.
Jammer! De hele zomer zenden ze al docu's uit over allerlei stoornissen en hoe mensen daarmee omgaan en hoeveel onbegrip ze soms naar het hoofd geslingerd krijgen. Erg interessant om te volgen! Al vergeet ik veel te kijkenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat kan ik niet ontvangen
Maar ik wens je veel "plezier" met kijken
Ik ook niet, zeker jammer, docu's zijn zo ongeveer het enige dat ik nog op tv kijkquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:36 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Dat kan ik niet ontvangen
Maar ik wens je veel "plezier" met kijken
Hoe gaat het met je trouwens? Voel je je nog steeds gefrustreerd over Fok zaken?quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:38 schreef minthy het volgende:
[..]
Jammer! De hele zomer zenden ze al docu's uit over allerlei stoornissen en hoe mensen daarmee omgaan en hoeveel onbegrip ze soms naar het hoofd geslingerd krijgen. Erg interessant om te volgen! Al vergeet ik veel te kijken![]()
Veel teveel gedaan vandaag. Oa naar Ikea in Grunn geweest. Als ik had geweten dat het zó druk zou zijnquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:40 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Hoe gaat het met je trouwens? Voel je je nog steeds gefrustreerd over Fok zaken?
BBC heeft sowieso enorm goede docu'squote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik ook niet, zeker jammer, docu's zijn zo ongeveer het enige dat ik nog op tv kijk
Als je erachter bent, deel het antwoord ajbquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:44 schreef Royco1 het volgende:
Pfff, waarom blijft het toch zo lastig om mensen dichtbij te laten komen.
quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:46 schreef minthy het volgende:
[..]
BBC heeft sowieso enorm goede docu's![]()
Het lijkt erop of ze deze zomer een soort van "mental illness summer" hebben
De theorie weet ik wel.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:47 schreef minthy het volgende:
[..]
Als je erachter bent, deel het antwoord ajb
Irritant trouwens, die spierpijnen he!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Veel teveel gedaan vandaag. Oa naar Ikea in Grunn geweest. Als ik had geweten dat het zó druk zou zijnDaarbij lag de weg voor de Saturn eruit en leverde dat behoorlijke files op. Omrijden en onbekend terrein levert paniek op. Veel spierpijn nu
![]()
Hoe gaat ie daar?
Nee, kloptquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:48 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]Zij zijn niet de enige
![]()
![]()
Ik kijk eigenlijk nooit BBC, maar ja, kan BBC (iig 3) dus ook niet ontvangen.
Slaap lekkerquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:48 schreef Murmeli het volgende:
Succes voor morgen alvast, se!
En ook hoi voor de rest hihi. Ik ga zzzzzlapen!
Same herequote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:50 schreef Royco1 het volgende:
[..]
De theorie weet ik wel.
Maar het in de praktijk brengen he
Ja dat sowieso.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:56 schreef minthy het volgende:
[..]
Nee, klopt![]()
Het is eigenlijk de enige zender waarvoor ik een meer uitgebreid pakket heb bij Ziggo
[..]
Slaap lekker
[..]
Same here![]()
Een aantal negatieve ervaringen wil er ook nog wel eens voor zorgen dat je wel 10x nadenkt voordat je iemand toelaat in je leven.
Ik kijk eigenlijk helemaal geen tv meer, ik zet hem alleen nog maar aan als ik geen tijd heb de computer aan te zettenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:40 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ik ook niet, zeker jammer, docu's zijn zo ongeveer het enige dat ik nog op tv kijk
Ik eigenlijk ook niet, ook niet voor nieuws e.d. (dat volg ik sowieso niet/nauwelijks), tenzij ik weet dat er iets op tv is dat ik heel graag wil zien (docu's dus).quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:58 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ik kijk eigenlijk helemaal geen tv meer, ik zet hem alleen nog maar aan als ik geen tijd heb de computer aan te zetten
Smerig irritant ja... Sinds oktober/november ergens heb ik last van m'n bovenbenen, van m'n schouders, nek en bovenarmen heb ik altijd al last gehad. Bij stress wordt het inderdaad veel erger maar eigenlijk heb ik er elke dag wel last van. Welke beweging je ook maakt, het doet pijn, meestal in de avond.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:55 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Irritant trouwens, die spierpijnen he!Ik heb er ook al maanden last van, gelukkig nu wel minder dan de eerste maanden, want toen was het bijna continue. Ik kan alleen niet inschatten wanneer ik er last van krijg. Vandaag eigenlijk een hele ontspannen dag gehad, alleen maar geschilderd op heel rustig tempo (gewoon op doek e.d., dus geen muren ofzo). Misschien wel wat teveel, want vanmiddag en nu wel echt moe (zowel mijn lijf als hoofd). Maar wat ik zo gek vind, is dat ondanks dat ik er deels ontspannen van raak (hobby), krijg ik dan toch ook weer spierpijn in mijn armen en zit het nu bij mijn schouders, rug, nek, e.d. toch echt weer vast (en niet omdat het zo zwaar is, want dat is het niet)
Heb het ook wel vooral in stress-situaties, zoals jij (tenminste, dat lees ik?), maar dus ook wel op momenten dat ik denk dat ik ontspannen bezig ben... Raar
Merk jij daar iets van vooruitgang in? (lees het nl. wel regelmatig bij je...)
Jeetjequote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:01 schreef minthy het volgende:
[..]
Smerig irritant ja... Sinds oktober/november ergens heb ik last van m'n bovenbenen, van m'n schouders, nek en bovenarmen heb ik altijd al last gehad. Bij stress wordt het inderdaad veel erger maar eigenlijk heb ik er elke dag wel last van. Welke beweging je ook maakt, het doet pijn, meestal in de avond.
Afgelopen week moest ik een noodstop maken op de snelweg (er kwam iemand vanaf een oprit voor me langs gezeild, scheelde niet veel of ik had er bovenop geknald), toen kon ik 's avonds amper lopen
Het gaat redelijk. Ik heb zelf ook wat gedaan, maar niet teveelquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Veel teveel gedaan vandaag. Oa naar Ikea in Grunn geweest. Als ik had geweten dat het zó druk zou zijnDaarbij lag de weg voor de Saturn eruit en leverde dat behoorlijke files op. Omrijden en onbekend terrein levert paniek op. Veel spierpijn nu
![]()
Hoe gaat ie daar?
Vooral die schrik was vervelend, instant overal pijn. Stond letterlijk strakquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:05 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
JeetjeDat klinkt wel heftig en pijnlijk
En schrikken van die noodstop! Ondanks extra pijn, gelukkig geen grotere problemen erbij dus?!
Dat geloof ik graag, het is belangrijk dat jezelf ook veel invloed uitoefent op je levenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:10 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Het gaat redelijk. Ik heb zelf ook wat gedaan, maar niet teveel
Het helpt om zelf wat de touwtjes in handen te hebben.
Succes ermee, slaap lekker!quote:Op woensdag 7 augustus 2013 22:11 schreef myxomatosekonijn het volgende:
Ga (ook) maar eens slapen (zo vroeg ben ik al jaren niet meer naar bed gegaan geloof ik). Zere schouders/armen, moe hoofd, nergens meer zin in. Hopelijk val ik wel (snel) in slaap
![]()
allemaal.
Haaaaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 21:48 schreef Murmeli het volgende:
Succes voor morgen alvast, se!
En ook hoi voor de rest hihi. Ik ga zzzzzlapen!
Smerig veel succes, je kan het. Heb dat vertrouwenquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:51 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
HaaaaYes.
Morgen, 10 uur gaan we beginnen met al die oude meuk weer naar boven halen. God wat kijk ik er tegen op. We gaan trekken we gaan sjorren,we gaan hengelen, alle vieze ranzige oude gedachtes aan alles wat met die ex te maken heeft moet en gaat weg.
Ik merkte vandaag en gisteren (nauwelijks geslapen) dat mijn lichaam zich mentaal en fysiek al aan het voorbereiden is. :- (
Ik ben continu moe, maar slapen. Ho maar.
[ afbeelding ]
Ik heb nooit mensen snel dichtbij laten komen, en van die paar bij wie ik dat wel gedaan heb heeft er , van wie ik nu nog steeds zou zeggen dat als er iemand is van wie het nooit zou verwachten, me bedrogen.quote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:58 schreef Cue_ het volgende:
Succes morgen S_E!!!
@Royco. Geen idee. Heb het zelf nooit echt hoeven te doen, dus ook geen idee hoe dat zal zijn / bewust te doen zeg maar. Snap wel dat als er nare ervaringen zijn geweest, het allemaal niet meer zo lekker gaat .
Je moet je vrienden dan ook met zorg uitzoekenquote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb nooit mensen snel dichtbij laten komen, en van die paar bij wie ik dat wel gedaan heb heeft er , van wie ik nu nog steeds zou zeggen dat als er iemand is van wie het nooit zou verwachten, me bedrogen.
En dat maakt het nog steeds moeilijk.
Ik leg makkelijk contact, daten gaat ook goed, maar dan houdt het op. Ik hou ze op afstand.
Nu is er iemand om wie ik echt ben gaan geven, voor wie de gevoelens dieper gaan. Maar om dit toe te moeten geven en haar dichtbij te laten komen scares the shit out of me. Waardoor ik bang ben dat ik haar weer weg ga duwen.
Ik neem me ook elke keer voor om haar te vertellen wat ik voel. Maar doe het dan vervolgens toch niet.wussy die ik ben.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:11 schreef Cue_ het volgende:
Ja lastig. Maar het is of de stap wagen of alsnog iemand wegduwen.. of uitleggen hoe t zit en hopen op begrip en tijd
Dat vertrouwen dat er wat gebeuren gaat jaquote:Op woensdag 7 augustus 2013 23:59 schreef minthy het volgende:
[..]
Smerig veel succes, je kan het. Heb dat vertrouwen![]()
Hier kan ik me wel in vinden. Die goedzakken. Heb een aantal mailtjes van kameraden uit Amerika gekregen met dat ze klaar staan dat ik ze allemaal suicide crap kan sturen en kan zeiken en zaniken over hoe kut het leven wel niet is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:12 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Je moet je vrienden dan ook met zorg uitzoeken
De meerderheid naait je vroeger of later, maar daar ben ik niet bang voor want ik heb mezelf omringt door uitsluitend goedzakken
Mijn vertrouwen is vroeger ook een aantal keer geschaad, maar ik heb daar (ik was toen minderjarig nog) van geleerd. Zat mensen die op het 1e gezicht toffe peren leken, heb ik links laten liggen omdat -hun intenties- niet goed waren!
En daar draait het om, om de intentie van iemand. Als je de intenties van iemand weet, dan weet je ook wat je te wachten staat en zal je je nooit meer zomaar laten verrassen door zo'n rotte appel.
Wat intenties betreft, die van vrouwen kan ik veel moeilijker pijlen dan die van mannen...maar vrouwen zijn sowieso moeilijker te pijlen, ook voor mij dusquote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hier kan ik me wel in vinden. Die goedzakken. Heb een aantal mailtjes van kameraden uit Amerika gekregen met dat ze klaar staan dat ik ze allemaal suicide crap kan sturen en kan zeiken en zaniken over hoe kut het leven wel niet is.
Grappig dat je intentie noemt overigens, het is 1 van de redenen waarom mijn hoofd niet meer goed werkte, omdat ik in de knup raakte over wat nu de intenties van mijn ex bleek te zijn, want wat ze zei, en zelf deed stond haaks op haar intenties (aldus mijn peut)
best wel ja. Zou zeggen.. gewoon avondje emet drank erbij en goede gesprekken... En dan komt t welquote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:17 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik neem me ook elke keer voor om haar te vertellen wat ik voel. Maar doe het dan vervolgens toch niet.wussy die ik ben.
Words or actions. Hmm..quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:35 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Wat intenties betreft, die van vrouwen kan ik veel moeilijker pijlen dan die van mannen...maar vrouwen zijn sowieso moeilijker te pijlen, ook voor mij dus
Overigens vind ik wat iemand doet belangrijker dan wat iemand zegt. Wat iemand zegt, zegt echter wel wat over zijn/haar intenties afhankelijk van de manier waarop iemand wat zegt, zoiets.
Laten we eerlijk zijn, ik ben geen expert op dit gebied, maar ik heb me er wel in verdiept omdat ik gewoon de schurft heb aan dat soort laaghartige naaierij.
Ik ken je verder niet, maar als ik een mening moet geven op basis van je posts kom je niet over als een wuzzy, meer als een ijskoude berekenaarquote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:17 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik neem me ook elke keer voor om haar te vertellen wat ik voel. Maar doe het dan vervolgens toch niet.wussy die ik ben.
Beetje laat, maar veel succes gewenst!quote:Op donderdag 8 augustus 2013 09:19 schreef sitting_elfling het volgende:
Dank allen! Het is nu tijd de auto te pakken en die kant op te gaan!
Ben ook benieuwdquote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:50 schreef Detroit het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar de eerste-keer-EMDR-evaluatie van s_e!.
Dat kan ik me wel voorstellen dat hij ervan gesloopt is dalijk.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:00 schreef myxomatosekonijn het volgende:
[..]
Ben ook benieuwdKan me echter ook voorstellen dat hij kapot is en/of even geen zin heeft in posten, heb het zelf ook 1 EMDR sessie gehad en was toen een paar dagen gesloopt.
Wacht rustig af
Hij mocht toch geen contact met zijn ex meer? Zoiets was het toch?quote:Op donderdag 8 augustus 2013 14:27 schreef Gray het volgende:
Volgens mij mocht ie even geen contact na zo'n sessie dacht ik?
Oh, ik dacht met iedereen.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 15:01 schreef Detroit het volgende:
[..]
Hij mocht toch geen contact met zijn ex meer? Zoiets was het toch?
Het was zwaar, mentaal was het net een rollercoaster. Het is alsof je onbekende een grote soeplepel geeft en hem laat vissen in je hersenpan om alle gedachten (good and bad) los te weken.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 13:50 schreef Detroit het volgende:
Ik ben stiekem wel benieuwd naar de eerste-keer-EMDR-evaluatie van s_e!.
Fijn! Hier een soortgelijk iets met een vriendin, zij wist alleen maar dat ik "een hekel heb aan drukke plekken", verder heb ik haar nooit iets gezegd in de ca 15jr dat ik haar ken. Ik kreeg een bak begrip, al gaf ze wel aan dat ze niet begreep waarom m'n zelfbeeld zo laag was. Hoeft ook niet, prima verderquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:40 schreef Cue_ het volgende:
Gister met een goede vriend wat wezen eten. Heb hem eigenlijk wel verteld hoe het met me gaat en dat ik naar de psych ga. Ben blij hoe die ermee om ging, hij schrok toch wel een beetje om het te horen, maar staat voor me klaar mocht het nodig zijn. Dat is wel lief
Zo zie je maar wat je eigenlijk mist als je altijd somige dingen blijft vermijden.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:13 schreef minthy het volgende:
Gisteren uit geweest, nog nooit in zo'n grote mensenmassa gestaan. Geen problemen gehad, wonder boven wonder, het was zelfs enorm gezellig![]()
Toch blij dat ik erheen gegaan ben, ik wilde afzeggen.
Dat klopt, maar over het algemeen regeert de angst hier. Ik gun mezelf sowieso geen positieve dingen. Wordt hard aan gewerktquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:23 schreef peleetje het volgende:
[..]
Zo zie je maar wat je eigenlijk mist als je altijd somige dingen blijft vermijden.
Doodzonde
Je geeft dan zo bar weinig om jezelf dat je het jezelf niet eens gunt mooie dingen te ervaren.
Erg goed bezigquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:13 schreef minthy het volgende:
Gisteren uit geweest, nog nooit in zo'n grote mensenmassa gestaan. Geen problemen gehad, wonder boven wonder, het was zelfs enorm gezellig![]()
Toch blij dat ik erheen gegaan ben, ik wilde afzeggen.
Een of andere cursus? Wat voor cursus dan? *benieuwd isquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Erg goed bezig![]()
Ook mbt vertellen aan je vriendin. Is toch wel een opluchting lijkt me zo. Eerlijk zijn
Die vriend heeft ooit een 1 of andere cursus gedaan dat hem emotioneel en alles best wel geholpen heeft. Z'n pa heeft hem ook gedaan en blijkt een 5x betere pa te zijn geworden. Dus hij al zo van "moet jij ook doen" Alleen kost t bes wel wat geld. Stelt die gast voor dat ik daarvoor naar m'n pa ga. Die wil het best wel betalen als ik erom zou vragen. Maar zie mezelf niet zo snel met m'n problemen naar hem toe gaan. Misschien ooit als het ect nodig is, maar nu nog niet.
http://www.corinor.nl/per(...)ng/columbustraining/quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 14:02 schreef Detroit het volgende:
[..]
Een of andere cursus? Wat voor cursus dan? *benieuwd is
Herkenbaar, de pijn van iemand kwijtraken raakt echt zo een diep niveau van pijn. En dan jezelf maar beschermen, of een of ander compromis zoeken. Is kut.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 00:08 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik heb nooit mensen snel dichtbij laten komen, en van die paar bij wie ik dat wel gedaan heb heeft er , van wie ik nu nog steeds zou zeggen dat als er iemand is van wie het nooit zou verwachten, me bedrogen.
En dat maakt het nog steeds moeilijk.
Ik leg makkelijk contact, daten gaat ook goed, maar dan houdt het op. Ik hou ze op afstand.
Nu is er iemand om wie ik echt ben gaan geven, voor wie de gevoelens dieper gaan. Maar om dit toe te moeten geven en haar dichtbij te laten komen scares the shit out of me. Waardoor ik bang ben dat ik haar weer weg ga duwen.
Teruggaan (mentaal) naar angstige/traumatische gebeurtenissen terwjil je met je ogen een object volgt. Teruggaan naar de situatie en een cijfer geven voor de angst. Realistisch kijken hoe het had moeten lopen, etc. Situatie realistisch bekijken waarbij je dus wel echt terug moet naar zo'n situatie, wat erg moeilijk is.quote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:32 schreef Faeroer het volgende:
Wat is een EMDR nou weer? Klinkt science-fiction achtig.
"Verwerken" is ook zo'n raar westers fenomeen. Hoe verwerk je iets? Heb je het 'verwerkt' als je er geen last meer aan ondervind? Hoe moet je iets verwerken?quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 12:38 schreef sitting_elfling het volgende:
Dus veel van die deurtjes die je vroeger al had afgesloten en waar je zei; Dit en dat heb ik verwerkt! Ik ben daar echt over heen! wordt dan weer geactiveerd...
Mij ook aangeboden. Omdat ik wat 'traumatische ervaringen heb' waar ik overgens helemaal last van heb maar goed... (waarom het aangeboden werd is ook beetje vreemd)quote:Op donderdag 8 augustus 2013 01:32 schreef Faeroer het volgende:
Wat is een EMDR nou weer? Klinkt science-fiction achtig.
Zo zweverig en vaag is EMDR niet hoor, gewoon wetenschappelijk onderzoek naar gedaan en veel toegepast omdat het zo doeltreffend is.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 17:45 schreef peleetje het volgende:
[..]
Mij ook aangeboden. Omdat ik wat 'traumatische ervaringen heb' waar ik overgens helemaal last van heb maar goed... (waarom het aangeboden werd is ook beetje vreemd)
Ik vond dat EMDR maar een beetje vaag en zweverig klinken. Moest er eigenlijk een beetje om lachen.
Maar goed... als het voor andere wel werkt is het natuurlijk top!
Dat vond ik nou ook, al heb ik nu een fikse inzakker te pakken. Te druk gedaan deze weekquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 13:31 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Erg goed bezig![]()
Ook mbt vertellen aan je vriendin. Is toch wel een opluchting lijkt me zo. Eerlijk zijn
Hoiquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:33 schreef Miniem het volgende:
Hoi, kom hier ook maar eens een kijkje nemen.
Al een hele tijd eigenlijk.quote:
Altijd fijn dergelijke gesprekkenquote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat vond ik nou ook, al heb ik nu een fikse inzakker te pakken. Te druk gedaan deze week![]()
Op zich viel het qua opluchting nog wel aardig mee, ik kan er ontzettend "tralalatwiedeldiedoe" over praten. Haast alsof het niet eens over mezelf gaat. Wel fijn dat ze op de hoogte is, ze gaf al aan dat ze vaker gaat drammen om me de deur uit te krijgen![]()
Voor wat betreft die cursus; zou je het niet wat luchtig kunnen brengen?
Dat klinkt als heel wat minder, bah!quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:44 schreef Miniem het volgende:
[..]
Al een hele tijd eigenlijk.
W8 al sinds begin dit jaar op hulp.
Was bij een maatschappelijk werkster terecht gekomen in januari. 2 gesprekken mee gehad en voor mij was het weer over, het klikte niet met haar en ze ging toch weg.
Ggz weer aangemeldt in mei en volgende week pas mn eerste gesprek wegens vakantietijd.
En ik heb mezelf net voor het eerst gesneden, dus het gaat behoorlijk kut.
Oh geweldig, dat enthousiasmequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:47 schreef Cue_ het volgende:
[..]
Altijd fijn dergelijke gesprekken
De man heeft net een fikse tv voor me gekocht (hij wou me wat kado doen, alleen meneer was iets te enthousiast). Ik ga echt nu niet om geld vragen.
Grumbl zie net twee foto's van mezelf terug op facebook gemaakt tijdens het dansen
Sowieso het zinnetje "he pap, het gaat niet zo lekker met me" vind ik al kut. Zie ik mezelf niet doen. Daarbij dan nog te vermelden "wil jij voor m'n cursus betalen want ondanks dat ik niet slecht verdien hou ik geen geld over" ... nee dankjequote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Oh geweldig, dat enthousiasme![]()
Ik kan het me voorstellen dat het nu een beetje te gek voelt om dat ook nog van hem te vragen.
Dat grumbl herken ik, dat is minder...
quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:44 schreef Miniem het volgende:
[..]
Al een hele tijd eigenlijk.
W8 al sinds begin dit jaar op hulp.
Was bij een maatschappelijk werkster terecht gekomen in januari. 2 gesprekken mee gehad en voor mij was het weer over, het klikte niet met haar en ze ging toch weg.
Ggz weer aangemeldt in mei en volgende week pas mn eerste gesprek wegens vakantietijd.
En ik heb mezelf net voor het eerst gesneden, dus het gaat behoorlijk kut.
Dat ken ik. Ik kreeg een halve wereldreis, maar een knuffel was alles dat ik nodig dacht te hebben.quote:Op vrijdag 9 augustus 2013 23:47 schreef Cue_ het volgende:
De man heeft net een fikse tv voor me gekocht (hij wou me wat kado doen, alleen meneer was iets te enthousiast).
knuffel! Al was dat vast niet van degene die je hem wilde hebben.quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat ken ik. Ik kreeg een halve wereldreis, maar een knuffel was alles dat ik nodig dacht te hebben.
Eentje van mij dan, al zal die niet hetzelfde zijnquote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:13 schreef Gray het volgende:
[..]
Dat ken ik. Ik kreeg een halve wereldreis, maar een knuffel was alles dat ik nodig dacht te hebben.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:18 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
knuffel! Al was dat vast niet van degene die je hem wilde hebben.
quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:20 schreef minthy het volgende:
[..]
Eentje van mij dan, al zal die niet hetzelfde zijn![]()
Komt wel goed schatje.quote:Slaappil ingenomen, ik merk dat ik teveel jaag in m'n hoofd, het is vanavond niet te stoppen/af te leiden. Achteraf gezien ben ik veel te druk geweest in de afgelopen week, daar zal het wel mee te maken hebben
Uiteindelijk vást een keertje, daarvan ben ik overtuigdquote:
wat voor slaappillen heb je?quote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:29 schreef minthy het volgende:
[..]
Uiteindelijk vást een keertje, daarvan ben ik overtuigd
Zolpidem, werkt doorgaans zeer snel. Een halfje is hier voldoendequote:Op zaterdag 10 augustus 2013 02:32 schreef Purplesparks het volgende:
[..]
wat voor slaappillen heb je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |