abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129740877
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 00:59 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Ik weet niet zeker hoe een burnout werkt. Maar als je langdurig onder veel stress staat kunnen je hersenen ''concluderen'' dat de wereld waarin in je leeft nu eenmaal erg stressvol is of gevaarlijk is en dan zetten je hersenen de stressrespons niet meer uit (dit wordt geregeld door de amygdala in je brein). Je lichaam is dan constant gespannen, stresshormonen gieren door je lichaam, waardoor je je angstig/nerveus voelt en je een verklaring voor die gevoelens zoekt en daarom je over allerlei dingen zorgen gaat maken.
Je kan dan het label generaliseerde angststoornis op iemand plakken.

In ieder geval kost dit het lichaam veel energie waardoor je snel uitgeput raakt als je een week druk in de weer bent. Iets wat ik erg nuttig vind maar eigenlijk niets over heb gehoord in therapie is het je lichaam weer aan te leren om te ontspannen. Progressive muscle relaxation vind ik bv een erg goede techniek. Als je lichaam ontspannen is ga je je ook veel minder zorgen maken.
Ik heb er veel over gelezen maar neem informatie niet meer zo goed op door problemen met m'n concentratie. Van die angststoornis heb ik al jaren last, vorig jaar mei heb ik al een verwijzing naar GGZ gekregen van m'n huisarts. Ik durfde niet door te pakken destijds.
Naderhand zijn er nog veel meer zaken bijgekomen (afstuderen naast fulltime baan, reorganisatie, dingetjes in de privésfeer) die ervoor gezorgd hebben dat ik onderuit gekukeld ben in het voorjaar. Het heeft veel raakvlakken ^O^

Ontspannen zou erg fijn zijn, sinds oktober/november al last van helse spierpijnen in met name m'n bovenbenen, -armen, schouders en nek. Het lukt niet op het moment, daar hoop ik ook handvatten voor te krijgen.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_129741245
Wel goed dat je nu wel doorzet :) Komen vaak ook meer problemen bij als een angststoornis niet wordt behandelt.

Progressive muscle relaxation is iets waar je nu mee kunt beginnen als je het even googelt. Maar ik wil niets opdringen :)
Benzodiapinen als valium zijn trouwens ook spierontspannend, en daarom rustgevend.
pi_129741635
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 01:17 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Wel goed dat je nu wel doorzet :) Komen vaak ook meer problemen bij als een angststoornis niet wordt behandelt.

Progressive muscle relaxation is iets waar je nu mee kunt beginnen als je het even googelt. Maar ik wil niets opdringen :)
Benzodiapinen als valium zijn trouwens ook spierontspannend, en daarom rustgevend.
Dat klopt. Ik heb lange periodes zonder angst geleefd, toen piekerde ik ook relatief weinig. Door alle stress van afgelopen jaar (nou ja, eigenlijk ben ik altijd een stresskip maar nu was het erger) is het veel sterker teruggekomen. Veel andere klachten erbij ook.

Dat lukt me nu niet meer, kop zit vol :D
Ik hou het in m'n achterhoofd, dank je wel ;)

Met Benzo's ben ik bekend, een aantal jaren geleden kreeg ik na een bak stress en zorgen ineens clusterhoofdpijn. Diazepam geeft je een enorme bak ontspanning! Een tijd terug heb ik Temazepam gekregen om van te slapen. Beide vond ik eng, er zit veel verslaving in m'n familie ;)
Tante minthy!! O+
pi_129742829
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 01:36 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat klopt. Ik heb lange periodes zonder angst geleefd, toen piekerde ik ook relatief weinig. Door alle stress van afgelopen jaar (nou ja, eigenlijk ben ik altijd een stresskip maar nu was het erger) is het veel sterker teruggekomen. Veel andere klachten erbij ook.

Dat lukt me nu niet meer, kop zit vol :D
Ik hou het in m'n achterhoofd, dank je wel ;)

Met Benzo's ben ik bekend, een aantal jaren geleden kreeg ik na een bak stress en zorgen ineens clusterhoofdpijn. Diazepam geeft je een enorme bak ontspanning! Een tijd terug heb ik Temazepam gekregen om van te slapen. Beide vond ik eng, er zit veel verslaving in m'n familie ;)
Die burnout van je is een proces wat je in al die jaren hebt opgebouwd, misschien zelfs wel 5 jaar of meer, langzamerhand je lichaam slopen. Beetje bij beetje :) Die angst die je zegt niet te beleven was er wel maar mijn inziens gemaskerd door het bezig zijn met andere dingen tot het dus faliekant de mist in ging en je lichaam alle knopjes uitzette :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129742858
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.
Waarom heb je een angst om afgewezen te worden? Waarom check je je fb 1000x per dag? Het kan toch niet zo zijn dat je je beter gaat voelen wanneer anderen jouw event gaan accepteren? Het geluk en de blijheid van sinterklaaskapoentje ligt immers niet in de handen van die mensen die wel of niet accepteren :) Of ben je wel co-dependent?

Met 1000x fb per dag te checken zit je jezelf toch echt pijn te doen. Dat is net zoiets als een mail sturen naar mijn bpd ex. Dom, niet verstandig en gaat pijn opleveren. Ik doe het dan gelukkig ook alleen maar in hele rare emotionele opwellingen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_129742860
Altijd leuk overigens, die 1ne nacht dat je geen pillen gebruikt ivm verslaving kansen qua medicatie. Maw, we slapen niet :P Morgen weer mirtazepine.
pi_129742875
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Omdat ik bang ben voor pijn.
Ik heb daar zo mijn twijfels over :) Ben je bang voor de echte fysieke pijn of ben je bang voor het bang zijn?

Voorbeeld, zo'n spierbundel die op je afloopt en zo'n fysieke beweging richting jouw maakt en net doet alsof hij je gaat slaan.

Duik je in 1 ... ?
Of kijk je hem aan met deze glimlach? -> :')
pi_129743830
:O

Crap, weer te laat gaan slapen. :Z
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:19:13 #84
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129743857
Te laat gaan slapen en niet kunnen slapen door de warmte. Heb denk ik 3 uur geslapen.. wordt een lange dag ;(
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:31:00 #85
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129743957
Vandaag lekker rustig aan werken. Veel te moe om hard te werken plus dan vergeet ik straks weer de huisarts te bellen.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:41:36 #86
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129744088
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:31 schreef Toekito het volgende:
Vandaag lekker rustig aan werken. Veel te moe om hard te werken plus dan vergeet ik straks weer de huisarts te bellen.
Zet het in je agenda / alarm / zoiets
pi_129744180
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 01:04 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik heb er veel over gelezen maar neem informatie niet meer zo goed op door problemen met m'n concentratie. Van die angststoornis heb ik al jaren last, vorig jaar mei heb ik al een verwijzing naar GGZ gekregen van m'n huisarts. Ik durfde niet door te pakken destijds.
Naderhand zijn er nog veel meer zaken bijgekomen (afstuderen naast fulltime baan, reorganisatie, dingetjes in de privésfeer) die ervoor gezorgd hebben dat ik onderuit gekukeld ben in het voorjaar. Het heeft veel raakvlakken ^O^

Ontspannen zou erg fijn zijn, sinds oktober/november al last van helse spierpijnen in met name m'n bovenbenen, -armen, schouders en nek. Het lukt niet op het moment, daar hoop ik ook handvatten voor te krijgen.
Het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt wat werkt tegen pijn door spierspanning is hardlopen. Een stuk wandelen scheelt ook iets. Verder helpen alle oefeningen, massages, pijnstillers beperkt en maar kort. Bij mij is het een overblijfsel van ca. 13 jaar stress, inmiddels al 5 jaar geleden, en ik kan soms echt wel huilen van de pijn, omdat ik geen idee heb hoe ik kan zitten of liggen om even geen pijn te hebben. Ieder klein dingetje - een lastige taak op het werk, een verjaardag - en ik zit weer helemaal vast. De meeste pijn heb ik echter in mijn onderarmen, onderrug en nek. Hoe vervelend ik sport ook vind, dat mijn pijn afneemt is voor mij een enorme motivatie om te blijven bewegen.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
pi_129744226
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 03:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb daar zo mijn twijfels over :) Ben je bang voor de echte fysieke pijn of ben je bang voor het bang zijn?

Voorbeeld, zo'n spierbundel die op je afloopt en zo'n fysieke beweging richting jouw maakt en net doet alsof hij je gaat slaan.

Duik je in 1 ... ?
Of kijk je hem aan met deze glimlach? -> :')
Ik ben bang voor de echte fysieke pijn. Ik zal dan ook in één duiken.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 08:59:24 #89
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129744328
Ook al zou het een vriend van me zijn. Als iemand doet alsof ie echt wil gaan slaan duik ik ook weg.. gewoon instinct.
pi_129744915
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:59 schreef Cue_ het volgende:
Ook al zou het een vriend van me zijn. Als iemand doet alsof ie echt wil gaan slaan duik ik ook weg.. gewoon instinct.
Inderdaad, niets mis mee. Overkomt mij zoiets, dan voel ik ook angst, wat heel normaal is. Over het algemeen ebt die angst dan vanzelf weer weg, zolang ik maar niet probeer het 'in te dammen'.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 10:06:36 #91
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_129745432
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_129746469
Mogge Chang. :W
pi_129747056
quote:
Baas chang! Hoe gaat ie er mee?
pi_129747108
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 09:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Inderdaad, niets mis mee. Overkomt mij zoiets, dan voel ik ook angst, wat heel normaal is. Over het algemeen ebt die angst dan vanzelf weer weg, zolang ik maar niet probeer het 'in te dammen'.
Hmm. Er is ook zeker niks mis mee maar dat gevoel van snel wegspringen of een kant op duiken heb ik niet. Niet dat ik expres keihard mijn best doe om te blijven staan. Zeker niet. Het doet gewoon heel weinig. Dat vonkje in je hoofd van; WEG! NU! komt niet :P.
pi_129747137
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:16 schreef Gray het volgende:

Crap, weer te laat gaan slapen. :Z
Ik heb eigenlijk wel een punt in de nacht dat wanneer ik ga slapen het eigenlijk geen zin meer heeft. Bijv. zo rond na 4.30 is ong. het keer punt. Daarna val ik gewoon niet meer in slaap omdat de dag dan bijna toch weer gaat beginnen.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:56:13 #96
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_129748139
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 10:53 schreef Gray het volgende:
Mogge Chang. :W
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Baas chang! Hoe gaat ie er mee?
Goedemorgen. :)

Ik heb het gevoel dat ik steeds meer kom te leren over mezelf en vooral ook dat ik eerlijker durf te zijn tegen mezelf. Mooie ontwikkeling lijkt me.

Vandaag begint je EMDR toch?
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_129748511
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 08:47 schreef LadyOracle het volgende:

[..]

Het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt wat werkt tegen pijn door spierspanning is hardlopen. Een stuk wandelen scheelt ook iets. Verder helpen alle oefeningen, massages, pijnstillers beperkt en maar kort. Bij mij is het een overblijfsel van ca. 13 jaar stress, inmiddels al 5 jaar geleden, en ik kan soms echt wel huilen van de pijn, omdat ik geen idee heb hoe ik kan zitten of liggen om even geen pijn te hebben. Ieder klein dingetje - een lastige taak op het werk, een verjaardag - en ik zit weer helemaal vast. De meeste pijn heb ik echter in mijn onderarmen, onderrug en nek. Hoe vervelend ik sport ook vind, dat mijn pijn afneemt is voor mij een enorme motivatie om te blijven bewegen.
Hardlopen lukt hier niet, ik mis een kruisband na een sportakkefietje zo'n 2 jaar geleden. Wandelen doe ik sowieso al veel, al merk ikzelf weinig verschil in pijn tussen wanneer ik actief of niet actief ben geweest :P
Vaag hoe stress werkt :')
Tante minthy!! O+
pi_129748692
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 03:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die burnout van je is een proces wat je in al die jaren hebt opgebouwd, misschien zelfs wel 5 jaar of meer, langzamerhand je lichaam slopen. Beetje bij beetje :) Die angst die je zegt niet te beleven was er wel maar mijn inziens gemaskerd door het bezig zijn met andere dingen tot het dus faliekant de mist in ging en je lichaam alle knopjes uitzette :)
Dat het zich jarenlang heeft opgebouwd dat herken ik (zo terugkijkend) wel ja.
Die angsten waren er niet omdat m'n leven er toen veel anders uitzag. Fabrieksbaantjes met weinig verantwoordelijkheden, lange relatie, ik had het gevoel me overal geaccepteerd te voelen, op alle vlakken. Het was veiliger zeg maar. Daardoor weet ik ook dat ik zonder angst kan leven :P
Tante minthy!! O+
pi_129750114
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hmm. Er is ook zeker niks mis mee maar dat gevoel van snel wegspringen of een kant op duiken heb ik niet. Niet dat ik expres keihard mijn best doe om te blijven staan. Zeker niet. Het doet gewoon heel weinig. Dat vonkje in je hoofd van; WEG! NU! komt niet :P.
Bij mij is het naast instinctief ook aangeleerd door jarenlang (thai)boxen. Heb het in een gevecht ook nog wel eens opgemerkt.

Zit erover te denken weer kickboxen op te pakken. :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk wel een punt in de nacht dat wanneer ik ga slapen het eigenlijk geen zin meer heeft. Bijv. zo rond na 4.30 is ong. het keer punt. Daarna val ik gewoon niet meer in slaap omdat de dag dan bijna toch weer gaat beginnen.
Dat ken ik ja. Maar blijf ik gewoon lekker liggen tot de wekker gaat. Jij gaat dan vanalles doen toch?
pi_129752869
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 12:53 schreef Gray het volgende:

[..]

Bij mij is het naast instinctief ook aangeleerd door jarenlang (thai)boxen. Heb het in een gevecht ook nog wel eens opgemerkt.

Zit erover te denken weer kickboxen op te pakken. :)

[..]

Dat ken ik ja. Maar blijf ik gewoon lekker liggen tot de wekker gaat. Jij gaat dan vanalles doen toch?
Blijven liggen tot de wekker gaat moet ik niet doen, dan kan ik maar beter alvast aan de slag gaan :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')