Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toch is een veelgehoorde klacht van dit soort patiënten dat ze van die onverschilligheid af willen, veroorzaakt door de medicatie. Dat is dan juist weer een goed teken, want het is eigenlijk een omkering van wat eerder een symptoom was; onverschilligheid, zelfs omtrent het onverschillig zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:14 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Toen ik bij zo'n psychiater was zei dat mens dat veel mensen wel onverschillig worden van antidepressiva maar dat was niet erg want depressieve mensen geven sowieso nergens iets om. Dus ik dacht: ohnoes! ik blijf of altijd depressief of ik word een ondode. Gelukkig vind ik cognitieve therapie wel nuttig voor me.
Jij bent van nature al onverschilligquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:49 schreef kingtoppie het volgende:
Oh, ik merk er niks van anders, nog nooit een AD gevonden die mij onverschillig maakt.
HEUL NIEEEE NEEM DAT TERUG JIJ!quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij bent van nature al onverschillig
Ach ik weet dat het jou toch niks kan schelenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
HEUL NIEEEE NEEM DAT TERUG JIJ!
GAAQRHWEURRAEWRRRRRquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ach ik weet dat het jou toch niks kan schelen![]()
Stel je vraag anders in dit topicquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:15 schreef Faeroer het volgende:
Waarom nemen autisten elke grap zo serieus? Geen lolletje mee te beleven op die manier.
Ik heb juist de meeste lol met mensen met autismequote:Op maandag 5 augustus 2013 22:15 schreef Faeroer het volgende:
Waarom nemen autisten elke grap zo serieus? Geen lolletje mee te beleven op die manier.
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb juist de meeste lol met mensen met autisme![]()
![]()
Niet echt het topic voor je vraag/opmerking
Onzin en vaak een vooroordeelquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.
Dus wacht even, eerst zeg je dat autisten geen humor begrijpen en vervolgens zeg je indirect dat in dit topic alleen maar autisten zitten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.
Ik zei dat autisten elke grap zo serieus opvatten en niet dat hier alleen autisten zitten. Daten met een autist is niet te doen, daar heb ik geen wiki voor nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus wacht even, eerst zeg je dat autisten geen humor begrijpen en vervolgens zeg je indirect dat in dit topic alleen maar autisten zitten?
Je hebt overduidelijk weinig kaas gegeten wat autisme betreft! Anders ga je je even inlezen op wiki of het door mij eerder genoemde topic volgen
Jij hebt een autist gedate???quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:30 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik zei dat autisten elke grap zo serieus opvatten en niet dat hier alleen autisten zitten. Daten met een autist is niet te doen, daar heb ik geen wiki voor nodig.
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij hebt een autist gedate???
Kun je me haar nummer pasen?
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.
Hoe wist je dat ze autist was?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.
Uh, say what now? Weiirdquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh, en een winkelier vandaag snapte m'n 'zen' niet en werd kwaad op mij omdat ik mezelf liet wachten op hem, ipv hem te wenken middels een kuch of knop.
Dan maar de vraag, heb jij het idee dat je progressie boekt? Een burnout is geen lauw biertje, en dat kan wel even duren voordat het weer echt beter gaat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef minthy het volgende:
Jongens, ontopic, slowchat, ditdatalles
Een blind date geregeld door mijn (ex)vrienden. En zij startte het onderwerp autisme al vrij snel. Zelf heb ik een tweetal studiegenoten gehad die assburger hebben, maar hier heb ik nog nooit zo last van gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe wist je dat ze autist was?
Hey mijn name is Anita, ik ben autist, hoe heeeet jij?
Excuses. Waar ben jij vandaag bang voor? Ik ben bang voor telefoons.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef minthy het volgende:
Jongens, ontopic, slowchat, ditdatalles
Is het een angststoornis?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Excuses. Waar ben jij vandaag bang voor? Ik ben bang voor telefoons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Is het een angststoornis?Ja, ik word nerveus van telefoongeluidjes en wil nooit opnemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het idee dat er wat gebeurt op het moment, het staat niet meer stil. Er zijn vervolgafspraken gepland, goede hoop sinds vandaag! Altijd wel eigenlijk maar sinds vanochtend weer een positieve schop gekregen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan maar de vraag, heb jij het idee dat je progressie boekt? Een burnout is geen lauw biertje, en dat kan wel even duren voordat het weer echt beter gaat.
Ga jij geleidelijk weer instromen? Of direct hatsjikiedee boem weer keihard aan het werk!
Ex vrienden, goedequote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Een blind date geregeld door mijn (ex)vrienden. En zij startte het onderwerp autisme al vrij snel. Zelf heb ik een tweetal studiegenoten gehad die assburger hebben, maar hier heb ik nog nooit zo last van gehad.
[..]
Op het moment heb ik de "angst" dat je me hier in de zeik loopt te nemenquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
Niet voor spinnen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Op het moment heb ik de "angst" dat je me hier in de zeik loopt te nemen![]()
Voor specifieke zaken ben ik niet bang. Ja, voor onweer.
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
Hoelang heb je 'officieel' nog vrij?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er wat gebeurt op het moment, het staat niet meer stil. Er zijn vervolgafspraken gepland, goede hoop sinds vandaag! Altijd wel eigenlijk maar sinds vanochtend weer een positieve schop gekregen.
Geen idee hoe het zal gaan met werk, ze hebben verschillende opties geboden die me wel aanstaan. M'n werkgever stelt zich erg flexibel op, in september gaan we weer rond de tafel om te kijken hoe het dan gaat.
Onweer?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Bellen doe ik ook niet graag. Geen angst voor, ik heb er gewoon een hekel aanquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.
Ik voor naalden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Eens nagedacht maar ik ben eigenlijk nergens bang voor. Niet voor spinnen, niet voor rare criminele buurten, niet voor onweer. Of andere externe dingen. Niet voor personen, niet voor 'iets'.
Er wordt me geen druk opgelegd, al zal ik straks wel weer het één en ander moeten gaan oppakken in het kader van exposure. Door dingen aan te gaan lukt het me om over angsten heen te komen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoelang heb je 'officieel' nog vrij?
Volgens mij gaat EMDR niet zoquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uh, say what now? Weiird
Donderdag fucking EMDR yo!
[ afbeelding ]
Sociale angst?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.
Als de dood ben ik ervoor, echt een drama sinds ik alleen woonquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Eens nagedacht maar ik ben eigenlijk nergens bang voor. Niet voor spinnen, niet voor rare criminele buurten, niet voor onweer. Of andere externe dingen. Niet voor personen, niet voor 'iets'.
Volgens mij was je bang voor een bepaalde stoornis.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Goed en fair punt, maar of ik echt bang ben voor borderline mensen is een goede vraag. Bang is niet het juiste woord denk ik zoquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Volgens mij was je bang voor een bepaalde stoornis.
Nee absoluut niet.quote:
Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dood gaan is eng, dood zijn vind ik helemaal niet eng
Oh kijk, dat scheelt al heel watquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik word wel ontzettend gemist door iedereen, daar keek ik van op
Hoe staat het eigenlijk met jou Lex? JIj hebt deze maand toch ook weer therapie?quote:
Ik zou het prettig vinden als mijn "persoonlijke doodgaan" pijnloos zou zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.
Of bedoel je het besef dat je binnen een aantal jaar of seconden dood zal gaan?
Nee, ik zit nog bij de diagnostiek. Eind september begint sociale vaardigheidstraining en daar word ik bij ingedeeld.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe staat het eigenlijk met jou Lex? JIj hebt deze maand toch ook weer therapie?
Jij hebt deze gehele maand dus geen enkele therapie?? Sorry dat ik het zeg maar ik vind eigenlijk wel dat jij minstens elke 2 week bij een professional moet kunnen zitten.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:18 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Nee, ik zit nog bij de diagnostiek. Eind september begint sociale vaardigheidstraining en daar word ik bij ingedeeld.
Dood -gaan- is niet van het 1 op het andere moment (of je moet door de bliksem geraakt worden of zoiets), als je pech hebt, duurt het sterven maanden of zelfs enkele jaren.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.
Of bedoel je het besef dat je binnen een aantal jaar of seconden dood zal gaan?
Waarom?quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:17 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ik zou het prettig vinden als mijn "persoonlijke doodgaan" pijnloos zou zijn.
Ze hebben tegen me gezegd dat ze een traag bedrijf zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jij hebt deze gehele maand dus geen enkele therapie?? Sorry dat ik het zeg maar ik vind eigenlijk wel dat jij minstens elke 2 week bij een professional moet kunnen zitten.
Omdat ik bang ben voor pijn.quote:
Dat klinkt alsof je vijanden hebtquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:23 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Nee, alleen het niet weten wie er belt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Ze hebben tegen me gezegd dat ze een traag bedrijf zijn.
Valt ook wel weer mee. Ik houd gewoon niet van onbekende dingen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat klinkt alsof je vijanden hebt
Ik heb ook meer dan een maand geen therapie nu. Ik ga er ook maar mee stoppen. De aanmelding voor groepstherapie duurt ook maanden voordat het geregeld is.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]. Je zou dat als client maar accepteren
. Maar daarvoor zit ik in de verkeerde sector hehe!
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uh, say what now? Weiird
Donderdag fucking EMDR yo!
[ afbeelding ]
quote:Vrije tijd
Ach en wee, weer een week in te plannen. Wie kan mij nu weer van dienst zijn om mijn eenzaamheid te stillen. Welke maatregelen moet ik nu weer inzetten om niet in de diepe eenzaamheid verstikt te raken. Een mengeling van vermoeidheid, gedachtenstromen en onzekerheid. Hoe zorg ik er voor dat ik deze uren besteed op een manier dat ik er tevreden naar terug kan kijken. Hoe kan ik met de teleurstellingen van afwijzing omgaan. Hoe moet ik de puzzelstukjes op hun plaats krijgen. Een puzzelstukje geplaatst zorgt voor enige rust. Tijdelijk. De puzzel is iets meer af. Vrije tijd. Een eeuwige uitdaging.
Jaquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb de laatste keer dat ik me weer eens heel eenzaam voelde zitten schrijven, het luchtte ergens wel een beetje op. Ik schrijf dan telkens korte stukjes over een overheersende gedachte. Wat me opvalt is dat er telkens een gedachte overheerst, of dat nou eenzaamheid, planning, angst voor afwijzing of wat dan ook is. Hier is er eentje over planning, eenzaamheid en afwijzing, misschien is het herkenbaar?
[..]
Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.quote:
Nou ja, eenzaam, vermoeid, onzeker, gedachtenstromen. Omgaan met afwijzing kan ik niet, een afwijzing neem ik heel persoonlijk op en hierover blijf ik tot in de eeuwigheid doorpiekerenquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.
Het piekeren ben ik wel voorbij tegenwoordig. Ik denk dat de AD daar ook wel aan meehelpt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:54 schreef minthy het volgende:
[..]
Nou ja, eenzaam, vermoeid, onzeker, gedachtenstromen. Omgaan met afwijzing kan ik niet, een afwijzing neem ik heel persoonlijk op en hierover blijf ik tot in de eeuwigheid doorpiekeren![]()
Controledwang herken ik dan weer niet.
Dat herken ik ook wel! De ene week ga ik overal heen en heb ik maling aan alles, de week erop kan het maar zo zijn dat ik mezelf opsluitquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Het piekeren ben ik wel voorbij tegenwoordig. Ik denk dat de AD daar ook wel aan meehelpt.
Ik heb al mijn verhalen naar mijn psychologe gestuurt. Mijn psychiater zegt alleen maar 'je moet je eigen handleiding leren kennen'. Maar mijn handleiding veranderd constant. De ene week knal ik zonder moeite overal doorheen en ben ik sociaal een held en trek ik mensen aan. De andere week zit ik constant in spanning en ben ik bang dat ik mensen kwijtraak enz.
Geen idee of het hier te snel gaat, zou maar zo kunnen. Zaken gaan me al snel te langzaamquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:35 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Misschien ga je dan wat te snel. Je kan niet alles met heel veel energie blijven doen als je depressief bent.
Ik heb er veel over gelezen maar neem informatie niet meer zo goed op door problemen met m'n concentratie. Van die angststoornis heb ik al jaren last, vorig jaar mei heb ik al een verwijzing naar GGZ gekregen van m'n huisarts. Ik durfde niet door te pakken destijds.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 00:59 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Ik weet niet zeker hoe een burnout werkt. Maar als je langdurig onder veel stress staat kunnen je hersenen ''concluderen'' dat de wereld waarin in je leeft nu eenmaal erg stressvol is of gevaarlijk is en dan zetten je hersenen de stressrespons niet meer uit (dit wordt geregeld door de amygdala in je brein). Je lichaam is dan constant gespannen, stresshormonen gieren door je lichaam, waardoor je je angstig/nerveus voelt en je een verklaring voor die gevoelens zoekt en daarom je over allerlei dingen zorgen gaat maken.
Je kan dan het label generaliseerde angststoornis op iemand plakken.
In ieder geval kost dit het lichaam veel energie waardoor je snel uitgeput raakt als je een week druk in de weer bent. Iets wat ik erg nuttig vind maar eigenlijk niets over heb gehoord in therapie is het je lichaam weer aan te leren om te ontspannen. Progressive muscle relaxation vind ik bv een erg goede techniek. Als je lichaam ontspannen is ga je je ook veel minder zorgen maken.
Dat klopt. Ik heb lange periodes zonder angst geleefd, toen piekerde ik ook relatief weinig. Door alle stress van afgelopen jaar (nou ja, eigenlijk ben ik altijd een stresskip maar nu was het erger) is het veel sterker teruggekomen. Veel andere klachten erbij ook.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:17 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Wel goed dat je nu wel doorzetKomen vaak ook meer problemen bij als een angststoornis niet wordt behandelt.
Progressive muscle relaxation is iets waar je nu mee kunt beginnen als je het even googelt. Maar ik wil niets opdringen![]()
Benzodiapinen als valium zijn trouwens ook spierontspannend, en daarom rustgevend.
Die burnout van je is een proces wat je in al die jaren hebt opgebouwd, misschien zelfs wel 5 jaar of meer, langzamerhand je lichaam slopen. Beetje bij beetjequote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:36 schreef minthy het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb lange periodes zonder angst geleefd, toen piekerde ik ook relatief weinig. Door alle stress van afgelopen jaar (nou ja, eigenlijk ben ik altijd een stresskip maar nu was het erger) is het veel sterker teruggekomen. Veel andere klachten erbij ook.
Dat lukt me nu niet meer, kop zit vol
Ik hou het in m'n achterhoofd, dank je wel
Met Benzo's ben ik bekend, een aantal jaren geleden kreeg ik na een bak stress en zorgen ineens clusterhoofdpijn. Diazepam geeft je een enorme bak ontspanning! Een tijd terug heb ik Temazepam gekregen om van te slapen. Beide vond ik eng, er zit veel verslaving in m'n familie
Waarom heb je een angst om afgewezen te worden? Waarom check je je fb 1000x per dag? Het kan toch niet zo zijn dat je je beter gaat voelen wanneer anderen jouw event gaan accepteren? Het geluk en de blijheid van sinterklaaskapoentje ligt immers niet in de handen van die mensen die wel of niet accepterenquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
[..]
Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.
Ik heb daar zo mijn twijfels overquote:
Zet het in je agenda / alarm / zoietsquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:31 schreef Toekito het volgende:
Vandaag lekker rustig aan werken. Veel te moe om hard te werken plus dan vergeet ik straks weer de huisarts te bellen.
Het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt wat werkt tegen pijn door spierspanning is hardlopen. Een stuk wandelen scheelt ook iets. Verder helpen alle oefeningen, massages, pijnstillers beperkt en maar kort. Bij mij is het een overblijfsel van ca. 13 jaar stress, inmiddels al 5 jaar geleden, en ik kan soms echt wel huilen van de pijn, omdat ik geen idee heb hoe ik kan zitten of liggen om even geen pijn te hebben. Ieder klein dingetje - een lastige taak op het werk, een verjaardag - en ik zit weer helemaal vast. De meeste pijn heb ik echter in mijn onderarmen, onderrug en nek. Hoe vervelend ik sport ook vind, dat mijn pijn afneemt is voor mij een enorme motivatie om te blijven bewegen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 01:04 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb er veel over gelezen maar neem informatie niet meer zo goed op door problemen met m'n concentratie. Van die angststoornis heb ik al jaren last, vorig jaar mei heb ik al een verwijzing naar GGZ gekregen van m'n huisarts. Ik durfde niet door te pakken destijds.
Naderhand zijn er nog veel meer zaken bijgekomen (afstuderen naast fulltime baan, reorganisatie, dingetjes in de privésfeer) die ervoor gezorgd hebben dat ik onderuit gekukeld ben in het voorjaar. Het heeft veel raakvlakken
Ontspannen zou erg fijn zijn, sinds oktober/november al last van helse spierpijnen in met name m'n bovenbenen, -armen, schouders en nek. Het lukt niet op het moment, daar hoop ik ook handvatten voor te krijgen.
Ik ben bang voor de echte fysieke pijn. Ik zal dan ook in één duiken.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:11 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb daar zo mijn twijfels overBen je bang voor de echte fysieke pijn of ben je bang voor het bang zijn?
Voorbeeld, zo'n spierbundel die op je afloopt en zo'n fysieke beweging richting jouw maakt en net doet alsof hij je gaat slaan.
Duik je in 1 ... ?
Of kijk je hem aan met deze glimlach? ->
Inderdaad, niets mis mee. Overkomt mij zoiets, dan voel ik ook angst, wat heel normaal is. Over het algemeen ebt die angst dan vanzelf weer weg, zolang ik maar niet probeer het 'in te dammen'.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:59 schreef Cue_ het volgende:
Ook al zou het een vriend van me zijn. Als iemand doet alsof ie echt wil gaan slaan duik ik ook weg.. gewoon instinct.
Baas chang! Hoe gaat ie er mee?quote:
Hmm. Er is ook zeker niks mis mee maar dat gevoel van snel wegspringen of een kant op duiken heb ik niet. Niet dat ik expres keihard mijn best doe om te blijven staan. Zeker niet. Het doet gewoon heel weinig. Dat vonkje in je hoofd van; WEG! NU! komt nietquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 09:39 schreef Gray het volgende:
[..]
Inderdaad, niets mis mee. Overkomt mij zoiets, dan voel ik ook angst, wat heel normaal is. Over het algemeen ebt die angst dan vanzelf weer weg, zolang ik maar niet probeer het 'in te dammen'.
Ik heb eigenlijk wel een punt in de nacht dat wanneer ik ga slapen het eigenlijk geen zin meer heeft. Bijv. zo rond na 4.30 is ong. het keer punt. Daarna val ik gewoon niet meer in slaap omdat de dag dan bijna toch weer gaat beginnen.quote:
quote:
Goedemorgen.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:18 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Baas chang! Hoe gaat ie er mee?
Hardlopen lukt hier niet, ik mis een kruisband na een sportakkefietje zo'n 2 jaar geleden. Wandelen doe ik sowieso al veel, al merk ikzelf weinig verschil in pijn tussen wanneer ik actief of niet actief ben geweestquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 08:47 schreef LadyOracle het volgende:
[..]
Het enige wat ik tot nu toe heb ontdekt wat werkt tegen pijn door spierspanning is hardlopen. Een stuk wandelen scheelt ook iets. Verder helpen alle oefeningen, massages, pijnstillers beperkt en maar kort. Bij mij is het een overblijfsel van ca. 13 jaar stress, inmiddels al 5 jaar geleden, en ik kan soms echt wel huilen van de pijn, omdat ik geen idee heb hoe ik kan zitten of liggen om even geen pijn te hebben. Ieder klein dingetje - een lastige taak op het werk, een verjaardag - en ik zit weer helemaal vast. De meeste pijn heb ik echter in mijn onderarmen, onderrug en nek. Hoe vervelend ik sport ook vind, dat mijn pijn afneemt is voor mij een enorme motivatie om te blijven bewegen.
Dat het zich jarenlang heeft opgebouwd dat herken ik (zo terugkijkend) wel ja.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 03:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Die burnout van je is een proces wat je in al die jaren hebt opgebouwd, misschien zelfs wel 5 jaar of meer, langzamerhand je lichaam slopen. Beetje bij beetjeDie angst die je zegt niet te beleven was er wel maar mijn inziens gemaskerd door het bezig zijn met andere dingen tot het dus faliekant de mist in ging en je lichaam alle knopjes uitzette
Bij mij is het naast instinctief ook aangeleerd door jarenlang (thai)boxen. Heb het in een gevecht ook nog wel eens opgemerkt.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:20 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hmm. Er is ook zeker niks mis mee maar dat gevoel van snel wegspringen of een kant op duiken heb ik niet. Niet dat ik expres keihard mijn best doe om te blijven staan. Zeker niet. Het doet gewoon heel weinig. Dat vonkje in je hoofd van; WEG! NU! komt niet.
Dat ken ik ja. Maar blijf ik gewoon lekker liggen tot de wekker gaat. Jij gaat dan vanalles doen toch?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:21 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk wel een punt in de nacht dat wanneer ik ga slapen het eigenlijk geen zin meer heeft. Bijv. zo rond na 4.30 is ong. het keer punt. Daarna val ik gewoon niet meer in slaap omdat de dag dan bijna toch weer gaat beginnen.
Blijven liggen tot de wekker gaat moet ik niet doen, dan kan ik maar beter alvast aan de slag gaanquote:Op dinsdag 6 augustus 2013 12:53 schreef Gray het volgende:
[..]
Bij mij is het naast instinctief ook aangeleerd door jarenlang (thai)boxen. Heb het in een gevecht ook nog wel eens opgemerkt.
Zit erover te denken weer kickboxen op te pakken.
[..]
Dat ken ik ja. Maar blijf ik gewoon lekker liggen tot de wekker gaat. Jij gaat dan vanalles doen toch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |