abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129736445
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:03 schreef minthy het volgende:

[..]

Ik word wel ontzettend gemist door iedereen, daar keek ik van op :)
Oh kijk, dat scheelt al heel wat :)
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129736558
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:13 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Oh kijk, dat scheelt al heel wat :)
Hoe staat het eigenlijk met jou Lex? JIj hebt deze maand toch ook weer therapie?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129736628
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.

Of bedoel je het besef dat je binnen een aantal jaar of seconden dood zal gaan?
Ik zou het prettig vinden als mijn "persoonlijke doodgaan" pijnloos zou zijn.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_129736660
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe staat het eigenlijk met jou Lex? JIj hebt deze maand toch ook weer therapie?
Nee, ik zit nog bij de diagnostiek. Eind september begint sociale vaardigheidstraining en daar word ik bij ingedeeld.
pi_129736799
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:18 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Nee, ik zit nog bij de diagnostiek. Eind september begint sociale vaardigheidstraining en daar word ik bij ingedeeld.
Jij hebt deze gehele maand dus geen enkele therapie?? Sorry dat ik het zeg maar ik vind eigenlijk wel dat jij minstens elke 2 week bij een professional moet kunnen zitten.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_129736802
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.

Of bedoel je het besef dat je binnen een aantal jaar of seconden dood zal gaan?
Dood -gaan- is niet van het 1 op het andere moment (of je moet door de bliksem geraakt worden of zoiets), als je pech hebt, duurt het sterven maanden of zelfs enkele jaren.
Dat hele aftakelingsproces lijkt mij niks.
pi_129736810
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:17 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik zou het prettig vinden als mijn "persoonlijke doodgaan" pijnloos zou zijn.
Waarom?
pi_129736893
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:04 schreef Comp_Lex het volgende:
Sociale angst?
Nee, alleen het niet weten wie er belt.
pi_129736940
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Jij hebt deze gehele maand dus geen enkele therapie?? Sorry dat ik het zeg maar ik vind eigenlijk wel dat jij minstens elke 2 week bij een professional moet kunnen zitten.
Ze hebben tegen me gezegd dat ze een traag bedrijf zijn.
pi_129736964
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:21 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat ik bang ben voor pijn.
pi_129736968
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:23 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Nee, alleen het niet weten wie er belt.
Dat klinkt alsof je vijanden hebt :D
pi_129736995
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ze hebben tegen me gezegd dat ze een traag bedrijf zijn.
:'). Je zou dat als client maar accepteren :'). Maar daarvoor zit ik in de verkeerde sector hehe! :P
pi_129737002
Dood is zo definitief. Voor dat moment schijn je ook allerlei dingen bereikt te moeten hebben en het lukt me niet zo.

Als ik heel depressief ben kijk ik er dan weer juist erg naar uit.
pi_129737012
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:
Dat klinkt alsof je vijanden hebt :D
Valt ook wel weer mee. Ik houd gewoon niet van onbekende dingen.
pi_129737052
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:24 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

:'). Je zou dat als client maar accepteren :'). Maar daarvoor zit ik in de verkeerde sector hehe! :P
Ik heb ook meer dan een maand geen therapie nu. Ik ga er ook maar mee stoppen. De aanmelding voor groepstherapie duurt ook maanden voordat het geregeld is.
pi_129737641
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uh, say what now? Weiird :P

Donderdag fucking EMDR yo!
[ afbeelding ]
:D
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2013 @ 23:38:36 #67
108371 sinterklaaskapoentje
Wie komt er alle jaren...
pi_129737717
Ik heb de laatste keer dat ik me weer eens heel eenzaam voelde zitten schrijven, het luchtte ergens wel een beetje op. Ik schrijf dan telkens korte stukjes over een overheersende gedachte. Wat me opvalt is dat er telkens een gedachte overheerst, of dat nou eenzaamheid, planning, angst voor afwijzing of wat dan ook is. Hier is er eentje over planning, eenzaamheid en afwijzing, misschien is het herkenbaar?

quote:
Vrije tijd

Ach en wee, weer een week in te plannen. Wie kan mij nu weer van dienst zijn om mijn eenzaamheid te stillen. Welke maatregelen moet ik nu weer inzetten om niet in de diepe eenzaamheid verstikt te raken. Een mengeling van vermoeidheid, gedachtenstromen en onzekerheid. Hoe zorg ik er voor dat ik deze uren besteed op een manier dat ik er tevreden naar terug kan kijken. Hoe kan ik met de teleurstellingen van afwijzing omgaan. Hoe moet ik de puzzelstukjes op hun plaats krijgen. Een puzzelstukje geplaatst zorgt voor enige rust. Tijdelijk. De puzzel is iets meer af. Vrije tijd. Een eeuwige uitdaging.
:')
pi_129737922
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:38 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:
Ik heb de laatste keer dat ik me weer eens heel eenzaam voelde zitten schrijven, het luchtte ergens wel een beetje op. Ik schrijf dan telkens korte stukjes over een overheersende gedachte. Wat me opvalt is dat er telkens een gedachte overheerst, of dat nou eenzaamheid, planning, angst voor afwijzing of wat dan ook is. Hier is er eentje over planning, eenzaamheid en afwijzing, misschien is het herkenbaar?

[..]

Ja :)
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
  † In Memoriam † maandag 5 augustus 2013 @ 23:48:55 #69
pi_129738245
quote:
14s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:42 schreef minthy het volgende:

[..]

Ja :)
Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.
pi_129738450
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:48 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Wat is herkenbaar? Het gaat voornamelijk over afwijzing denk ik. En controlezucht. Concreet voorbeeld is 1000x per dag mijn facebook checken om te kijken of mensen zich 'aanwezig' hebben gezet op mijn event.
Nou ja, eenzaam, vermoeid, onzeker, gedachtenstromen. Omgaan met afwijzing kan ik niet, een afwijzing neem ik heel persoonlijk op en hierover blijf ik tot in de eeuwigheid doorpiekeren :')
Controledwang herken ik dan weer niet.
Tante minthy!! O+
  † In Memoriam † dinsdag 6 augustus 2013 @ 00:15:51 #71
pi_129739384
quote:
1s.gif Op maandag 5 augustus 2013 23:54 schreef minthy het volgende:

[..]

Nou ja, eenzaam, vermoeid, onzeker, gedachtenstromen. Omgaan met afwijzing kan ik niet, een afwijzing neem ik heel persoonlijk op en hierover blijf ik tot in de eeuwigheid doorpiekeren :')
Controledwang herken ik dan weer niet.
Het piekeren ben ik wel voorbij tegenwoordig. Ik denk dat de AD daar ook wel aan meehelpt.
Ik heb al mijn verhalen naar mijn psychologe gestuurt. Mijn psychiater zegt alleen maar 'je moet je eigen handleiding leren kennen'. Maar mijn handleiding veranderd constant. De ene week knal ik zonder moeite overal doorheen en ben ik sociaal een held en trek ik mensen aan. De andere week zit ik constant in spanning en ben ik bang dat ik mensen kwijtraak enz.
pi_129739512
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 00:15 schreef sinterklaaskapoentje het volgende:

[..]

Het piekeren ben ik wel voorbij tegenwoordig. Ik denk dat de AD daar ook wel aan meehelpt.
Ik heb al mijn verhalen naar mijn psychologe gestuurt. Mijn psychiater zegt alleen maar 'je moet je eigen handleiding leren kennen'. Maar mijn handleiding veranderd constant. De ene week knal ik zonder moeite overal doorheen en ben ik sociaal een held en trek ik mensen aan. De andere week zit ik constant in spanning en ben ik bang dat ik mensen kwijtraak enz.
Dat herken ik ook wel! De ene week ga ik overal heen en heb ik maling aan alles, de week erop kan het maar zo zijn dat ik mezelf opsluit :')
Ik ben er nog niet uit waar dat aan ligt. Normaal gesproken duren die periodes veel langer (maanden tot zelfs jaren).
Tante minthy!! O+
pi_129740019
Misschien ga je dan wat te snel. Je kan niet alles met heel veel energie blijven doen als je depressief bent.
pi_129740294
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 00:35 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Misschien ga je dan wat te snel. Je kan niet alles met heel veel energie blijven doen als je depressief bent.
Geen idee of het hier te snel gaat, zou maar zo kunnen. Zaken gaan me al snel te langzaam :P
Ik geef m'n burnout gewoon de schuld, dat maakt alles anders dan anders :7

Tevens fiks onweer hier, niet tof :X :')
Tante minthy!! O+
pi_129740757
Ik weet niet zeker hoe een burnout werkt. Maar als je langdurig onder veel stress staat kunnen je hersenen ''concluderen'' dat de wereld waarin in je leeft nu eenmaal erg stressvol is of gevaarlijk is en dan zetten je hersenen de stressrespons niet meer uit (dit wordt geregeld door de amygdala in je brein). Je lichaam is dan constant gespannen, stresshormonen gieren door je lichaam, waardoor je je angstig/nerveus voelt en je een verklaring voor die gevoelens zoekt en daarom je over allerlei dingen zorgen gaat maken.
Je kan dan het label generaliseerde angststoornis op iemand plakken.

In ieder geval kost dit het lichaam veel energie waardoor je snel uitgeput raakt als je een week druk in de weer bent. Iets wat ik erg nuttig vind maar eigenlijk niets over heb gehoord in therapie is het je lichaam weer aan te leren om te ontspannen. Progressive muscle relaxation vind ik bv een erg goede techniek. Als je lichaam ontspannen is ga je je ook veel minder zorgen maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')