Korte omschrijving depressie:quote:Op zondag 3 januari 2010 01:17 schreef Quickie_Butt het volgende:
Het viel me op dat er nog geen centraal topic is voor depressies en/of angstklachten. Wel een topic over medicatie bij psychische problemen en een hoe voel je je nu topic, maar die dekken naar mijn mening niet helemaal de lading.
Ik denk dat dit topic wel kan bijdragen in dit subforum. Veel mensen kampen namelijk met depressieve of angstklachten en zo kunnen we een beetje steun bij elkaar zoeken en elkaar van adviezen en tips voorzien
Korte uitleg van angststoornissen:quote:Depressie
Iemand met een depressie heeft last van een hevige neerslachtigheid.
Die neerslachtigheid klaart niet na een paar dagen vanzelf op, maar duurt minimaal twee weken. Depressie moet niet verward worden met 'gewone' neerslachtigheid die iedereen wel eens heeft. Bij een depressie is deze heviger en tast het dagelijks functioneren aan.
Bron: http://www.trimbos.nl/onderwerpen/psychische-gezondheid/depressie
quote:Angststoornissen
Angststoornissen zijn in de psychiatrie de meest voorkomende aandoeningen. Sommige van deze aandoeningen worden fobie genoemd. Het gemeenschappelijke kenmerk van angststoornissen, is dat er sprake is van angst. Mensen kunnen zo angstig zijn dat het hun leven ontregelt.
Wanneer spreken we van een angststoornis?
Angst is een gevoel dat optreedt bij dreigend gevaar. De emotie ontstaat als het welzijn van een persoon direct wordt bedreigd, maar ook als een persoon een situatie als bedreigend ervaart. Als een angst geen reële grond heeft en de betrokken persoon er sociale of beroepsmatige problemen door ondervindt, is er sprake van een stoornis.
In het diagnostisch classificatiesysteem DSM-IV worden de volgende angststoornissen onderscheiden:
Paniekstoornis met of zonder agorafobie
Sociale fobie of angststoornis
Specifieke of enkelvoudige fobie
Obsessief-compulsieve stoornis of dwangstoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Hypochondrie
Angststoornis door een lichamelijke aandoening
Acute stressstoornis
Angststoornis door alcohol of drugs
Voor de Multidisciplinaire Richtlijn Angststoornissen is de indeling van de DSM-IV als uitgangspunt genomen. Van de onderscheiden angststoornissen zijn de volgende aandoeningen opgenomen in de richtlijnen:
Paniekstoornis met en zonder agorafobie
Sociale fobie
Specifieke fobie
Obsessief-compulsieve stoornis
Gegeneraliseerde angststoornis
Posttraumatische stress-stoornis
Bron: http://www.trimbos.nl/ond(...)stoornissen-algemeen
Toch is een veelgehoorde klacht van dit soort patiënten dat ze van die onverschilligheid af willen, veroorzaakt door de medicatie. Dat is dan juist weer een goed teken, want het is eigenlijk een omkering van wat eerder een symptoom was; onverschilligheid, zelfs omtrent het onverschillig zijn.quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:14 schreef Sterrenstof86 het volgende:
Toen ik bij zo'n psychiater was zei dat mens dat veel mensen wel onverschillig worden van antidepressiva maar dat was niet erg want depressieve mensen geven sowieso nergens iets om. Dus ik dacht: ohnoes! ik blijf of altijd depressief of ik word een ondode. Gelukkig vind ik cognitieve therapie wel nuttig voor me.
Jij bent van nature al onverschilligquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:49 schreef kingtoppie het volgende:
Oh, ik merk er niks van anders, nog nooit een AD gevonden die mij onverschillig maakt.
HEUL NIEEEE NEEM DAT TERUG JIJ!quote:Op maandag 5 augustus 2013 20:55 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij bent van nature al onverschillig
Ach ik weet dat het jou toch niks kan schelenquote:Op maandag 5 augustus 2013 20:57 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
HEUL NIEEEE NEEM DAT TERUG JIJ!
GAAQRHWEURRAEWRRRRRquote:Op maandag 5 augustus 2013 21:06 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Ach ik weet dat het jou toch niks kan schelen![]()
Stel je vraag anders in dit topicquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:15 schreef Faeroer het volgende:
Waarom nemen autisten elke grap zo serieus? Geen lolletje mee te beleven op die manier.
Ik heb juist de meeste lol met mensen met autismequote:Op maandag 5 augustus 2013 22:15 schreef Faeroer het volgende:
Waarom nemen autisten elke grap zo serieus? Geen lolletje mee te beleven op die manier.
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:18 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb juist de meeste lol met mensen met autisme![]()
![]()
Niet echt het topic voor je vraag/opmerking
Onzin en vaak een vooroordeelquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.
Dus wacht even, eerst zeg je dat autisten geen humor begrijpen en vervolgens zeg je indirect dat in dit topic alleen maar autisten zitten?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:24 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Dit bedoel ik dus. Iedereen is zo serieus hier. Autisten zijn bang voor sarcasme, omdat zij dit niet kunnen verdragen. Sarcasmephobie.
Ik zei dat autisten elke grap zo serieus opvatten en niet dat hier alleen autisten zitten. Daten met een autist is niet te doen, daar heb ik geen wiki voor nodig.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:28 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dus wacht even, eerst zeg je dat autisten geen humor begrijpen en vervolgens zeg je indirect dat in dit topic alleen maar autisten zitten?
Je hebt overduidelijk weinig kaas gegeten wat autisme betreft! Anders ga je je even inlezen op wiki of het door mij eerder genoemde topic volgen
Jij hebt een autist gedate???quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:30 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Ik zei dat autisten elke grap zo serieus opvatten en niet dat hier alleen autisten zitten. Daten met een autist is niet te doen, daar heb ik geen wiki voor nodig.
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:31 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Jij hebt een autist gedate???
Kun je me haar nummer pasen?
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.
Hoe wist je dat ze autist was?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:33 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Eén dinertje, niet voor herhaling vatbaar gezien ik 3 uur heb moeten aanhoren waarom zij mineralen en edelstenen verzamelt.
Uh, say what now? Weiirdquote:Op maandag 5 augustus 2013 19:57 schreef Gray het volgende:
[..]
Oh, en een winkelier vandaag snapte m'n 'zen' niet en werd kwaad op mij omdat ik mezelf liet wachten op hem, ipv hem te wenken middels een kuch of knop.
Dan maar de vraag, heb jij het idee dat je progressie boekt? Een burnout is geen lauw biertje, en dat kan wel even duren voordat het weer echt beter gaat.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef minthy het volgende:
Jongens, ontopic, slowchat, ditdatalles
Een blind date geregeld door mijn (ex)vrienden. En zij startte het onderwerp autisme al vrij snel. Zelf heb ik een tweetal studiegenoten gehad die assburger hebben, maar hier heb ik nog nooit zo last van gehad.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:40 schreef sitting_elfling het volgende:
Hoe wist je dat ze autist was?
Hey mijn name is Anita, ik ben autist, hoe heeeet jij?
Excuses. Waar ben jij vandaag bang voor? Ik ben bang voor telefoons.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:43 schreef minthy het volgende:
Jongens, ontopic, slowchat, ditdatalles
Is het een angststoornis?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Excuses. Waar ben jij vandaag bang voor? Ik ben bang voor telefoons.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:47 schreef magnetronkoffie het volgende:
Is het een angststoornis?Ja, ik word nerveus van telefoongeluidjes en wil nooit opnemen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik heb het idee dat er wat gebeurt op het moment, het staat niet meer stil. Er zijn vervolgafspraken gepland, goede hoop sinds vandaag! Altijd wel eigenlijk maar sinds vanochtend weer een positieve schop gekregen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Dan maar de vraag, heb jij het idee dat je progressie boekt? Een burnout is geen lauw biertje, en dat kan wel even duren voordat het weer echt beter gaat.
Ga jij geleidelijk weer instromen? Of direct hatsjikiedee boem weer keihard aan het werk!
Ex vrienden, goedequote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Een blind date geregeld door mijn (ex)vrienden. En zij startte het onderwerp autisme al vrij snel. Zelf heb ik een tweetal studiegenoten gehad die assburger hebben, maar hier heb ik nog nooit zo last van gehad.
[..]
Op het moment heb ik de "angst" dat je me hier in de zeik loopt te nemenquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:46 schreef Faeroer het volgende:
Niet voor spinnen?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Op het moment heb ik de "angst" dat je me hier in de zeik loopt te nemen![]()
Voor specifieke zaken ben ik niet bang. Ja, voor onweer.
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
Hoelang heb je 'officieel' nog vrij?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:50 schreef minthy het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat er wat gebeurt op het moment, het staat niet meer stil. Er zijn vervolgafspraken gepland, goede hoop sinds vandaag! Altijd wel eigenlijk maar sinds vanochtend weer een positieve schop gekregen.
Geen idee hoe het zal gaan met werk, ze hebben verschillende opties geboden die me wel aanstaan. M'n werkgever stelt zich erg flexibel op, in september gaan we weer rond de tafel om te kijken hoe het dan gaat.
Onweer?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:52 schreef minthy het volgende:
[..]
Bellen doe ik ook niet graag. Geen angst voor, ik heb er gewoon een hekel aanquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.
Ik voor naalden.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Eens nagedacht maar ik ben eigenlijk nergens bang voor. Niet voor spinnen, niet voor rare criminele buurten, niet voor onweer. Of andere externe dingen. Niet voor personen, niet voor 'iets'.
Er wordt me geen druk opgelegd, al zal ik straks wel weer het één en ander moeten gaan oppakken in het kader van exposure. Door dingen aan te gaan lukt het me om over angsten heen te komen.quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:57 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoelang heb je 'officieel' nog vrij?
Volgens mij gaat EMDR niet zoquote:Op maandag 5 augustus 2013 22:45 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uh, say what now? Weiird
Donderdag fucking EMDR yo!
[ afbeelding ]
Sociale angst?quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:55 schreef Faeroer het volgende:
[..]
Bel mij maar op, dan zul je het horen (of niet). Ik maak veel grappen, maar ik heb serieus problemen met de telefoon want ik weet nooit wie/of er een anoniem persoon bij zit.
Als de dood ben ik ervoor, echt een drama sinds ik alleen woonquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Eens nagedacht maar ik ben eigenlijk nergens bang voor. Niet voor spinnen, niet voor rare criminele buurten, niet voor onweer. Of andere externe dingen. Niet voor personen, niet voor 'iets'.
Volgens mij was je bang voor een bepaalde stoornis.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:00 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Onweer?![]()
Goed en fair punt, maar of ik echt bang ben voor borderline mensen is een goede vraag. Bang is niet het juiste woord denk ik zoquote:Op maandag 5 augustus 2013 23:05 schreef Comp_Lex het volgende:
[..]
Volgens mij was je bang voor een bepaalde stoornis.
Nee absoluut niet.quote:
Hoe is dood gaan eng? Je merkt er toch niks van? Ene moment leef je, andere moment niet meer.quote:Op maandag 5 augustus 2013 23:10 schreef magnetronkoffie het volgende:
[..]
Dood gaan is eng, dood zijn vind ik helemaal niet eng
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |