abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129778923
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:38 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Wat is er aan de hand? :D Overlast van buren?
Overlast van een dame, overlast van mensen, overlast van raar vriendje van een ex. Ik ben de mensheid in zijn geheel soms zo spuugzat. Ik pak liever een knapzak als die dikke douwe dabbert en ga met een hondje een beetje de wereld rond tot ik ergens ter aarde stort.

Ik snap soms helemaal geen reet van mensen. Echt helemaal niks. Ik snap niet dat mensen bewust anderen pijn willen doen. Ik snap niet dat mensen echt, echt(!) knettergek zich kunnen gedragen. En dan niet flauw of als gijntje. Nee, echt gek. Dreigen met de dood, dat soort dingen. Dan ben je mijn inziens niet alleen gestoord, dan ben je echt psychiatrisch ziek naar mijn mening en verdien je gewoon een straight jacket.

Ik snap niet dat mensen over de ruggen van anderen zich op willen werken, iemand uit een sociale kring willen drukken etc. Ik snap het niet. Ik krijg echt soms enorme haat gevoelens voor dat soort mensen om ze psychisch eens echt een poepie te laten ruiken omdat ze vaak met de zwakkere in deze samenleving lopen te fucken. Of in sommige gevallen zie ik zelfs hele families die afstand nemen van iemand.

En dan heb je nog een hele rij aan bepaald gedrag wat 'mag' in verband met het geloof. Maw, iemand is getrouwd, maar 1 blijkt na verloop van tijd ongeneeslijk ziek te zijn. Ze hebben een kind. Ze hebben laaiend ruzie, en ze gaan uit elkaar, en nu valt de familie van de 1 de ex lastig met allerlei verhalen dat ze het kind weghalen, dat die persoon uitgekotst zal worden door de samenleving, hij moet oppassen als hij over straat loopt. Hij zich beter van kant kan maken ...

Ik snap dat soort doorgewinterde haat echt niet. Ik vind de mensheid ook maar een verschrikkelijk ding. Niet dat ik er niet in kan functioneren, zeker wel, jaren lang ook prima gedaan. Maar ik heb er moreel gewoon veel issues mee. Misschien moet ik maar wat centjes sparen en ergens een safari beginnen in Kenya of Uganda ofzo.

Reacties zoals het leven is nu eenmaal zo kan ik niks mee.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_129779043
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 01:57 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Overlast van een dame, overlast van mensen, overlast van raar vriendje van een ex. Ik ben de mensheid in zijn geheel soms zo spuugzat. Ik pak liever een knapzak als die dikke douwe dabbert en ga met een hondje een beetje de wereld rond tot ik ergens ter aarde stort.

Ik snap soms helemaal geen reet van mensen. Echt helemaal niks. Ik snap niet dat mensen bewust anderen pijn willen doen. Ik snap niet dat mensen echt, echt(!) knettergek zich kunnen gedragen. En dan niet flauw of als gijntje. Nee, echt gek. Dreigen met de dood, dat soort dingen. Dan ben je mijn inziens niet alleen gestoord, dan ben je echt psychiatrisch ziek naar mijn mening en verdien je gewoon een straight jacket.

Ik snap niet dat mensen over de ruggen van anderen zich op willen werken, iemand uit een sociale kring willen drukken etc. Ik snap het niet. Ik krijg echt soms enorme haat gevoelens voor dat soort mensen om ze psychisch eens echt een poepie te laten ruiken omdat ze vaak met de zwakkere in deze samenleving lopen te fucken. Of in sommige gevallen zie ik zelfs hele families die afstand nemen van iemand.

En dan heb je nog een hele rij aan bepaald gedrag wat 'mag' in verband met het geloof. Maw, iemand is getrouwd, maar 1 blijkt na verloop van tijd ongeneeslijk ziek te zijn. Ze hebben een kind. Ze hebben laaiend ruzie, en ze gaan uit elkaar, en nu valt de familie van de 1 de ex lastig met allerlei verhalen dat ze het kind weghalen, dat die persoon uitgekotst zal worden door de samenleving, hij moet oppassen als hij over straat loopt. Hij zich beter van kant kan maken ...

Ik snap dat soort doorgewinterde haat echt niet. Ik vind de mensheid ook maar een verschrikkelijk ding. Niet dat ik er niet in kan functioneren, zeker wel, jaren lang ook prima gedaan. Maar ik heb er moreel gewoon veel issues mee. Misschien moet ik maar wat centjes sparen en ergens een safari beginnen in Kenya of Uganda ofzo.

Ik begrijp je frustratie. Besef je wel dat ook wij mensen beesten zijn, met een ietwat hoger IQ dan een gemiddeld dier. Waar de zwakke dieren worden verstoten en/of opgegeten en de sterke overleven, is het voor mensen net zo'n dierentuin met ietwat meer beschaving. Niet alles werkt zoals zou moeten volgens de normen en waarden die jij hebt meegekregen en niet ieder mens heeft dezelfde normen en waarden meegekregen. Frustratie is alleen maar negatieve energie, die je beter aan positieve dingen kan besteden hoe moeilijk dat in bepaalde situaties ook is. Jezelf druk maken om iedereen om je heen is niet te doen, en raad ik ten zeerste af.
pi_129780641
quote:

[..]

Dat idee van een hutje op de hei is een droom van mij! :D Ik wilde het oorspronkelijk deze zomer al doen, maar besloot dat ik meer voorbereiding nodig had (en er kwam een meisje in het spel ;)).

Wel gewoon Europa hoor, is al gek genoeg. :P
pi_129780803
Nou, ik heb zometeen m'n intake. Zie er nu wel wat meer tegenop dan eerder deze week :X Ben benieuwd.
Live for now, forget forever
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:18:39 #155
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129780851
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:13 schreef Vogeltje88 het volgende:
Nou, ik heb zometeen m'n intake. Zie er nu wel wat meer tegenop dan eerder deze week :X Ben benieuwd.
Succes, gaat vast goedkomen ^O^
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:22:11 #156
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129780891
@se. Ik kan er weinig over zeggen, want ik ben meer van het type "het zij zo". Veranderen doe je het toch niet. Maar wat ik vooral uit je verhaal lees is dat je de mensen hier zat bent en bepaalde culturen. Maar als je de hele mensheid zat was zou je ook niet op safari in uganda willen, want ook daar zijn mensen ;)
pi_129781073
quote:

[..]

Er valt eigenlijk ook niks te snappen. Bij die mensen zit er gewoon een steekje los. Je hebt nu kennisgemaakt met de meest duistere aspecten van de mensheid en ik heb daarop maar één ding te zeggen: Welcome to my club.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 7 augustus 2013 @ 08:51:19 #158
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129781238
Het meest duistere wil ik het nou ook weer niet noemen.
pi_129781369
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:51 schreef Cue_ het volgende:
Het meest duistere wil ik het nou ook weer niet noemen.
Hoe zou jij het dan noemen en wat vind jij het meest duistere?

Ik vind dat het meest duistere is dat mensen andere mensen pijn doen. Ik heb het meegemaakt in de fysieke en in de geestelijke vorm.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:07:48 #160
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129781472
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:00 schreef Comp_Lex het volgende:

Ik vind dat het meest duistere is dat mensen andere mensen pijn doen. Ik heb het meegemaakt in de fysieke en in de geestelijke vorm.
Andere mensen pijn doen kent zoveel gradaties. Tot niet netjes tot niet kunnen, verkrachting en doden zeg maar.

en wat precies het meest duistere is.. geen idee. Zelf weinig duisters meegemaakt. En ik denk dat er een mate van onbegrip dient te zijn voordat je iets als duister kan omschrijven... en ik begrijp soms nogal veel :')
  woensdag 7 augustus 2013 @ 09:44:51 #161
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_129782131
Goedemorgen! *O*
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
  woensdag 7 augustus 2013 @ 10:29:17 #162
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_129783305
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_129784051
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:18 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Succes, gaat vast goedkomen ^O^
Dank je! Gaat het ook.

Viel uiteindelijk best mee. Eerst een vragenlijst invullen over mijn klachten van de afgelopen week, vervolgens het gesprek met een psych (in opleiding). Ik kwam binnen en het doosje met tissues stond heel subtiel (ahum :')) op tafel.

Anyway, gesprek was prettig. Op sommige punten wel lastig, maar prettig. En psych heeft eigenlijk dezelfde gedachten over mij als ik zelf al had. Moeite met mensen echt toe te laten, muur om me heen gebouwd, angstig daarover, alhoewel ik best anders wil, maar het lukt me zelf niet, alhoewel ik het heus heb geprobeerd. Voorstel is om een soort 5gesprekken-plan aan te gaan, maar daar moet ook nog over vergaderd worden, begreep ik. Verder zal ik verzekeringtechnisch waarschijnlijk wel aangemerkt worden als depressief, maar dat speelt niet helemaal meer, alhoewel ik nog steeds zekere kenmerken heb.

In ieder geval over twee weken weer een vervolgafspraak en dan is hopelijk ook duidelijk wat het plan zal zijn, want er is een wachtlijst van zo'n vier weken voor de behandeling zelf.
Live for now, forget forever
pi_129784326
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 02:02 schreef Faeroer het volgende:

[..]

Ik begrijp je frustratie. Besef je wel dat ook wij mensen beesten zijn, met een ietwat hoger IQ dan een gemiddeld dier. Waar de zwakke dieren worden verstoten en/of opgegeten en de sterke overleven, is het voor mensen net zo'n dierentuin met ietwat meer beschaving. Niet alles werkt zoals zou moeten volgens de normen en waarden die jij hebt meegekregen en niet ieder mens heeft dezelfde normen en waarden meegekregen. Frustratie is alleen maar negatieve energie, die je beter aan positieve dingen kan besteden hoe moeilijk dat in bepaalde situaties ook is. Jezelf druk maken om iedereen om je heen is niet te doen, en raad ik ten zeerste af.
Eens hoor. Ik moet me daar ook niet druk om maken (ik doe het wel, maar hey, ben dan ook PTSSer!). De vraag is natuurlijk, doe ik mee met die dans of ga ik als een soort van feministische vega burger aan de zijkant staan en naakt gaan protesteren?

Bij beide voel ik me niet thuis. En tijdens het reizen ben ik wel een aantal mensen van mijn 'typ' tegen gekomen. Maar het waren op die manier met name kringetjes in de zin van, je bent 3 week thuis en je voelt je kut, je gaat op reis voor 2 week en je komt mensen zoals jezelf tegen, dan klagen we even over het leven, voelen we ons goed en komen we weer terug in die drama. Dat werkt natuurlijk niet.

Ik probeer er het beste van te maken, ik werk al niet meer sinds April en sta verder ook niet werkloos ingeschreven ofzo dus niet heel veel pressie aan die kant.

Ik ben vaak namelijk in zo'n groep iemand die op komt voor de zwakkere en een grote bek zou vertonen tegen de sterke. Mits ik qua eigen werk maar niet in de problemen kom :) Maar ben verder ook nog nooit ontslagen, alleen ontslag genomen :').
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:08:18 #165
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_129784366
Lol klinkt als mijn intakgesprek :')

Mooi he dat doosje tissues. Miste alleen nog de bank om op te liggen ;(
Op van die stoelen kan ik neit lekker m'n verhaal doen eigenlijk. Maargoed.

Wel fijn dat ze al ideeen hebben over hoe verder te gaan. :)
Ja iedereen wordt besproken in een vergadering om daaruit dan verder te gaan. Ik zelf heb eerst nog een half uurs gepsrke met degene waarbij ik was + een tweede persoon en dan pas de vergadering en dan pas het advies :')
pi_129784406
quote:
1s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 07:47 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat idee van een hutje op de hei is een droom van mij! :D Ik wilde het oorspronkelijk deze zomer al doen, maar besloot dat ik meer voorbereiding nodig had (en er kwam een meisje in het spel ;)).
Is dat meisje nog wat geworden dan :D ?

quote:
Wel gewoon Europa hoor, is al gek genoeg. :P
Ja, dan kan je langskomen eh ;) :P
pi_129784445
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 08:22 schreef Cue_ het volgende:
@se. Ik kan er weinig over zeggen, want ik ben meer van het type "het zij zo". Veranderen doe je het toch niet. Maar wat ik vooral uit je verhaal lees is dat je de mensen hier zat bent en bepaalde culturen. Maar als je de hele mensheid zat was zou je ook niet op safari in uganda willen, want ook daar zijn mensen ;)
Eens :). Maar ik heb wel duidelijk gemerkt dat elk cultuur in elk land heel anders leeft. En zou reageren in bepaalde sociale situaties.

In Polen kun je bijv. nog een politie agent afkopen :'). Ik ben overigens nog niet in Afrika geweest, dus ben daar wel benieuwd naar. Gewoon rugtas inpakken en vliegticket boeken naar Uganda ofzo en dan zien we daar wel wat we gaan doen :'). Die stap is alleen wat groter ivg met Europa :D
pi_129784462
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:00 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Heel veel van dat duistere is ook onkunde van mensen die zich niet beter kunnen uiten. Ivm met hun sociale ervaring.
pi_129784710
Morgen 10 uur EMDR yo! Eindelijk echt een BUT nacht gehad, nauwelijks geslapen, wel slaap pil gepakt maar hart rikketikte me like crazy :- (

Hoop niet dat ik m'n eigen graf dig
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:25:18 #170
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129784805
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:11 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Eens :). Maar ik heb wel duidelijk gemerkt dat elk cultuur in elk land heel anders leeft. En zou reageren in bepaalde sociale situaties.

In Polen kun je bijv. nog een politie agent afkopen :'). Ik ben overigens nog niet in Afrika geweest, dus ben daar wel benieuwd naar. Gewoon rugtas inpakken en vliegticket boeken naar Uganda ofzo en dan zien we daar wel wat we gaan doen :'). Die stap is alleen wat groter ivg met Europa :D
Als je de wreedheid van mensen echt wilt leren kennen moet je juist naar Afrika/Uganda gaan!

Maar goed... mensen zijn mensen. Waar ze ook leven en ongeacht onze culturele verschillen. Ik heb best veel reizen gemaakt en eigenlijk zijn mensen overal hetzelfde.

[ Bericht 3% gewijzigd door peleetje op 07-08-2013 11:34:33 ]
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:32:53 #171
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129785000
quote:
7s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 09:07 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Andere mensen pijn doen kent zoveel gradaties. Tot niet netjes tot niet kunnen, verkrachting en doden zeg maar.

en wat precies het meest duistere is.. geen idee. Zelf weinig duisters meegemaakt. En ik denk dat er een mate van onbegrip dient te zijn voordat je iets als duister kan omschrijven... en ik begrijp soms nogal veel :')
Duister is wat er allemaal is gebeurt in WO2, brute afslachtingen in Rwanda, Uganda etc... etc... Zo kun je nog wel een heleboel verzinnen.

Een beetje pesten, schoppen/slaan op het schoolplein is niet duister.
pi_129785011
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:25 schreef peleetje het volgende:

[..]

Als je de wreedheid van mensen echt wilt leren kennen moet je juist naar Afrika/Uganda gaan!
Klopt. Hier in Nederland is het zo slecht nog niet (en ik begrijp best dat alles relatief is).
pi_129785037
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:32 schreef peleetje het volgende:

[..]

Duister is wat er allemaal is gebeurt in WO2, brute afslachtingen in Rwanda, Uganda etc... etc... Zo kun je nog wel een heleboel verzinnen.

Een beetje pesten, schoppen/slaan op het schoolplein is niet duister.
Maar is wel het begin ervan. Als mensen de kans zouden krijgen meer te doen, zou de meerderheid die kans nog aangrijpen ook. Dat is wat de mens zo duister maakt.
Civilisatie is maar een hele dunne schil.
pi_129785071
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Is dat meisje nog wat geworden dan :D ?
Nope! Ik was te leuk voor haar. 8-)

quote:
Ja, dan kan je langskomen eh ;) :P
Das de bedoeling. ;) Ik wil een soort retraite oprichten. :)
  woensdag 7 augustus 2013 @ 11:37:40 #175
136738 peleetje
He is a big mouth...
pi_129785089
quote:
0s.gif Op woensdag 7 augustus 2013 11:35 schreef magnetronkoffie het volgende:

[..]

Maar is wel het begin ervan. Als mensen de kans zouden krijgen meer te doen, zou de meerderheid die kans nog aangrijpen ook. Dat is wat de mens zo duister maakt.
Civilisatie is maar een hele dunne schil.
Als het aankomt op macht, geld, dan zijn wel allemaal duister en niet te vertrouwen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')