quote:
Het was zwaar, mentaal was het net een rollercoaster. Het is alsof je onbekende een grote soeplepel geeft en hem laat vissen in je hersenpan om alle gedachten (good and bad) los te weken.
Dus veel van die deurtjes die je vroeger al had afgesloten en waar je zei; Dit en dat heb ik verwerkt! Ik ben daar echt over heen! wordt dan weer geactiveerd...
Je probeert dan bepaalde klote herinneringen echt naar boven te halen en die soort van stilstaand in je hoofd rust te geven en jezelf dan te bekijken. Doet het dan pijn? Hoe voelt de angst (0-10), etc.
JA ER IS DAN SPANNING G!FAD@X! Waar voel je dan die spanning?
Je probeert zoiets dus met een EMDR oefening te verlagen qua intensiteit en spanning. Je brengt een schijt memory naar boven en probeert die door middel van een oog oefening te verdrukken. Je speelt dus in wezen een spelletje met je hersenen. Ik ben nog niet klaar overigens, de beerput gaat bij s_e helemaal open

. Niet alles wil er uit. En ik doe het ook in combinatie met praat therapie, over de toekomst. Omdat ik niet alleen over het verleden wou praten want ik wil graag weer een helderder beeld over de toekomst.
En dat is maar goed ook want ik kwam thuis en kreeg plots overal spierpijn, rare psychosomatic klachten. Je hersenpan gaat plotseling in overdrive werken als je weer 'rust' hebt. Kreeg last van maagpijn, last van de nieren, merkte dat ik enorm in een soort van hyper gevoelige fase was beland waar je overal enorm op let. Dus ook op je ademhaling en dan lijkt het net alsof je die onder controle hebt. Maw, als je dus iets anders wil doen en niet over je ademhaling denkt merk je dat je hyperventilatie aanvallen aan het kweken bent. Toen de fiets maar gepakt en zo veel mogelijk mijn andere zintuigen proberen te gebruiken. Wat zie ik, wat ruik ik, wat voel ik, alles maar om je hoofd weer rust te gunnen.
Het feit, wat de therapeut ook zei, dat ik er fysiek(!) zo zwaar op reageer geeft ook aan dat mijn lichaam dat helemaal geen toffe tijd vond.
Ik weet me nu ook niet goed een gevoel te geven.. Normaliter zou ik na een therapie direct weer wat sociaals doen maar nu was ik bijna de gehele dag individueel met mezelf bezig.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.