quote:Het gaat niet goed met de verkopen van Monopoly en volgens de marketeers van Hasbro, de maker van het spel, komt dat vooral omdat Monopoly te lang duurt. En inderdaad: als je Monopoly volgens de spelregels speelt kan het behoorlijk lang duren.
Er zijn, volgens de Huffington Post, dan ook grote veranderingen op komst die er voor moeten zorgen dat er eerder een winnaar van het spel komt. De meest in het oog springende verandering is dat de gevangenis verdwijnt uitu het spel. “Ouders en kinderen zeggen ons dat ze een snellere eenvoudigere spelervaring willen, zegt marketeer Jonathan Berkowitz van Hasbop tegen de Wall Street Journal. De nieuwe versie van Monopoly, die Monopoly Empire gaat heten kun je helemaal spelen in een half uur.
Nog niet helemaal duidelijk is of Monopoly Empire naast het oude Monopoly komt, of daarvan de plaats inneemt. In de Empire versie strijd je niet om het bezit van onroerend goed in steden en dorpen, maar om merken, zoals McDonald’s, Coca-Cola and X-Box.
Nee. We moeten nog twitteren/facebooken/whatsappen tussendoor. Triest eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Kan niemand dan meer genieten van een urenlang bordspel?
Dat dus. Gelukkig zijn er ook al meerdere andere versies. Allemaal prima hoor, maar het klassieke spel moet gewoon blijven bestaan!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef TNA het volgende:
Maak gerust een aanvullende versie, maar waag het niet het origineel te verkrachten.
Kolonisten heeft ook meer inhoud. Monopoly is wel erg eentonig.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:41 schreef Pikkebaas het volgende:
Komt gewoon door marktverzadiging, iedereen heeft het al. Het is helemaal niet te lang. Mensen moeten leren dat een bordspel nu eenmaal lang kan duren. Ik speel Kolonisten met bijna alle uitbreidingen op een groot bord en dan ben je ook zo vier uur bezig. Maar het is wel leuk !
Serieus?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:42 schreef LostFormat het volgende:
De bordspellenmarkt is op dit moment booming.
Dit dus, er zijn echt zoveel leukere bordspellen als monopoly (of risk) waarbij je niet afhankelijk bent van dobbelstenen en die je in 1,5 uur gem uitgespeeld hebt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:42 schreef LostFormat het volgende:
De bordspellenmarkt is op dit moment booming. En dat komt onder andere omdat mensen door beginnen te krijgen dat er stukken betere spellen als monopoly te spelen zijn. Het kan dan wel een klassieker zijn maar als spel zelf steekt het ernstig tekort vergeleken met de huidige generatie bordspellen.
Waar je niet halverwege uitgeschakeld kunt worden. Waar het heel het spel spannend blijft. Waar je ook naast je beurt nog genoeg te doen is voor je en je niet alleen maar op je beurt zit te wachten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:49 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dit dus, er zijn echt zoveel leukere bordspellen als monopoly (of risk) waarbij je niet afhankelijk bent van dobbelstenen en die je in 1,5 uur gem uitgespeeld hebt.
Monopoly kan heel leuk zijn, zeker als je met wat ervaren spelers speelt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:44 schreef Godtje het volgende:
[..]
Kolonisten heeft ook meer inhoud. Monopoly is wel erg eentonig.
Beste bord spel vind ik persoonlijk puerto rico, ontzettend veelzijdig spel waarbij je echt moet nadenken over rollen en geen dobbelstenen, dus geen gelukfactor zoals bij kolonisten of monopoly.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:53 schreef LostFormat het volgende:
[..]
Waar je niet halverwege uitgeschakeld kunt worden. Waar het heel het spel spannend blijft. Waar je ook naast je beurt nog genoeg te doen is voor je en je niet alleen maar op je beurt zit te wachten.
Volgens de regels wordt niets uitbetaald als je in het gevang zitquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:53 schreef -0- het volgende:
Als de ander een paar hotels heeft staan is in de gevangenis zitten juist een uitkomst.
Wel geld innen van de tegenspeler als die op jou straten komt maar zelf niets hoeven betalen.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:32 schreef Godtje het volgende:
De nieuwe versie van Monopoly, die Monopoly Empire gaat heten kun je helemaal spelen in een half uur.
Net zoals eerder met die versie met die pinautomaten. Bij het spelen van Monopoly horen natuurlijk Dabogertesque stapels bankbiljetten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef TNA het volgende:
Maak gerust een aanvullende versie, maar waag het niet het origineel te verkrachten.
Die heb ik ook, maar dat maakt dat het spel helemaal niet meer leuk is inderdaadquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net zoals eerder met die versie met die pinautomaten. Bij het spelen van Monopoly horen natuurlijk Dabogertesque stapels bankbiljetten.
precies, beetje rondgeschuifelen naar start/finish met je 100 monodollar op zak terwijl je zusje grijnzend dr vermogen zit te tellen is de helft van de lolquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:00 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Net zoals eerder met die versie met die pinautomaten. Bij het spelen van Monopoly horen natuurlijk Dabogertesque stapels bankbiljetten.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:01 schreef Wespensteek het volgende:
De bezuinigingen van Teeven gaan wel heel ver.
* sp3c op de lijstquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef RedFever007 het volgende:
Tijd voor een old-school Monopoly meet![]()
Count me inquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef RedFever007 het volgende:
Nee, dan op de Kalverstraat terecht komen als je zusje daar al een hotel heeft staan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef sp3c het volgende:
[..]
precies, beetje rondgeschuifelen naar start/finish met je 100 monodollar op zak terwijl je zusje grijnzend dr vermogen zit te tellen is de helft van de lol
Nee hoor. Uiit de spelregels:quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:59 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Volgens de regels wordt niets uitbetaald als je in het gevang zit
Bronquote:Spelers die in de gevangenis zitten mogen gewoon huur innen, op voorwaarde dat de grond niet met hypotheek bezwaard is.
* IkStampOpTacos Present.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef RedFever007 het volgende:
kutspel is het ook eigenlijkquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, dan op de Kalverstraat terecht komen als je zusje daar al een hotel heeft staan.
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Nee, dan op de Kalverstraat terecht komen als je zusje daar al een hotel heeft staan.
Behalve...als je zélf die Kalverstraat had en je je zusje met een sadistische grijns aan kon kijken als zíj haar pion naast je hotel zette, uiteraard.quote:
presentquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef RedFever007 het volgende:
en dan die 100 monodollar cadeau geven zodat de arme sloeber tenminste nog de start/finish kan bereikenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:10 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Behalve...als je zélf die Kalverstraat had en je je zusje met een sadistische grijns aan kon kijken als zíj haar pion naast je hotel zette, uiteraard.
En écht iets nieuws verzinnen.Een nieuw spel dus.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:15 schreef sp3c het volgende:
echt, gewoon niets aan veranderen
op een gegeven moment is iets genoeg uitgemolken en dan moet je het gewoon laten rusten
de creatieve zonderlingen zijn allang weg bij Hasbroquote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:16 schreef Ferdo het volgende:
[..]
En écht iets nieuws verzinnen.Een nieuw spel dus.
Ik heb een nog oudere geerfd, ik zal straks eens kijken of ik de datum kan ontdekken, maar zo op de gok 1960.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:18 schreef borisz het volgende:
Monopoly
Even denken, ik heb/had/staat op zolder/ergens anders een hele oude originele van opa en oma, jaren 90 versie(1.500 startgeld werd 150.000), WK1998 en een beurseditie.
Die versie die ik heb van opa en oma komt uit eind jaren 60, zal 1968 zijn oid. Was toen geschikt om als familiespel te gebruiken en mijn pa + oom hadden toen de leeftijd om ermee te spelen met opa en omaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb een nog oudere geerfd, ik zal straks eens kijken of ik de datum kan ontdekken, maar zo op de gok 1960.
Nu ga ik vanavond zéker even kijken. Dat soort dingen staan op zolder en je kijkt er nooit meer naar om. Zonde eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Die versie die ik heb van opa en oma komt uit eind jaren 60, zal 1968 zijn oid. Was toen geschikt om als familiespel te gebruiken en mijn pa + oom hadden toen de leeftijd om ermee te spelen met opa en oma
En is daarna is het spel met pa meegegaan en staat nu ergens te verstoffen op zolder denk ik. Al in geen jaren die doos open gemaakt.
Ik zou Axis&Allies noemen. Ben je zo een hele dag mee bezig en/of langerquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:47 schreef timmmmm het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste spel ooit.
Duurt ook een paar uur ja, maar dan heb je ook wat
warhammer 40k?quote:
nooit gespeeld ik heb gehoord dat het balans wijs niet klopt en je met ene team een dik voordeel hebt op het andere team ofzo geen idee of het echt zo isquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik zou Axis&Allies noemen. Ben je zo een hele dag mee bezig en/of langer![]()
[ afbeelding ]
Ik heb het pas 2x gespeeld u dus kan daar niet veel over zeggen. Je hebt wel verschillende versie en verschillende jaartallen waar je in kan starten waarbij de balans in het ene jaar anders is ( Duitsland groterof juist kleiner enz. ). Ik weet wel dat ik de eerste keer met Duitsland, Japan en Italie won terwijl dit vaak inderdaad lastiger schijnt te zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nooit gespeeld ik heb gehoord dat het balans wijs niet klopt en je met ene team een dik voordeel hebt op het andere team ofzo geen idee of het echt zo is
Monopoly is gewoon geestdodend saai. Dat is het nu, dat was het vijf jaar geleden, dat was het tien jaar geleden. Dat heeft verder niets te maken met de jeugd van tegenwoordig of internet of twitter.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:40 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee. We moeten nog twitteren/facebooken/whatsappen tussendoor. Triest eigenlijk.
Maar kolonisten is dan ook een heel erg leuk, spannend, gevarieerd spel. Niet duizenden rondjes lopen over een spelbord terwijl er nadat alles verkocht is geen enkel tactisch element meer in zit. Je zit eigenlijk collectief te wachten tot het afgelopen is vanaf een bepaald punt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:41 schreef Pikkebaas het volgende:
Komt gewoon door marktverzadiging, iedereen heeft het al. Het is helemaal niet te lang. Mensen moeten leren dat een bordspel nu eenmaal lang kan duren. Ik speel Kolonisten met bijna alle uitbreidingen op een groot bord en dan ben je ook zo vier uur bezig. Maar het is wel leuk !
Waarom zouden mensen dat moeten leren? Als Pietje meer plezier heeft met 3 uur op z'n kop staan doet hij dat toch lekker.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:41 schreef Pikkebaas het volgende:
* Faux. en zijn stations doen meequote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef RedFever007 het volgende:
Kolonisten is ook wel saai als het bord slecht verdeeld isquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar kolonisten is dan ook een heel erg leuk, spannend, gevarieerd spel. Niet duizenden rondjes lopen over een spelbord terwijl er nadat alles verkocht is geen enkel tactisch element meer in zit. Je zit eigenlijk collectief te wachten tot het afgelopen is vanaf een bepaald punt.
Hahah, dat is ook weer waar.quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:01 schreef Faux. het volgende:
[..]
Kolonisten is ook wel saai als het bord slecht verdeeld isAls hout/steen op nummers staan die nooit gedobbeld worden is er geen fuck aan
"Heeft er iemand hout? Iemand? Zucht... volgende"
Trauma's aan overgehouden. Dan moesten we voor de tent dat met zn allen spelen. Niemand had hout waardoor niemand kon uitbreiden. Iedereen sloeg dus massaal van die kaartjes in waarvaan ik de naam vergeten ben, want daar had je alleen maar graan/erts/schaap voor nodig. En het spel duurde zo eindeloos.quote:
Alles moet tegenwoordig maar snel snel snel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ja!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ja iedereen heeft al 10 dozen monopoly staan thuis
Was dat de versie met groene houten huisjes en rode hotelletjes, en 5 gulden als laagste bedrag? Die versie had mijn oma, lekker nostalgisch (zowel het spel als omaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb een nog oudere geerfd, ik zal straks eens kijken of ik de datum kan ontdekken, maar zo op de gok 1960.
Dit dus. Heb het nooit leuk gevonden en heb altijd al gezegd dat het te lang duurt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Monopoly is gewoon geestdodend saai. Dat is het nu, dat was het vijf jaar geleden, dat was het tien jaar geleden. Dat heeft verder niets te maken met de jeugd van tegenwoordig of internet of twitter.
Zo bijzonder hoe sommige mensen elk fenomeen dat ze niet bevalt wijten aan sociale media. Of het nou gaat over bordspellen of seriemoordenaars
Ik heb dat vroeger een paar keer gespeeld en het is wel een heel tof spel. Het schijnt inderdaad dat het niet helemaal lekker uitgebalanceerd was, maar daar merkte ik weinig van. Balans wordt vaak pas echt een issue als je wat beter wordt in een spel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nooit gespeeld ik heb gehoord dat het balans wijs niet klopt en je met ene team een dik voordeel hebt op het andere team ofzo geen idee of het echt zo is
Er zijn nog tig classic versies in de omloop.quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:38 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop wel voor dat bedrijf van Monopoly dat ze zo slim zijn om die versie naast de classic versie te gaan verkopen en vooral niet die classic versie van de markt gaat halen.
Anders krijgen ze hetzelfde lesje als Coca cola in de jaren 80 toen die zo snugger waren de smaak aan te passen.
Dan nog, het is bepaald niet slim om een bewezen klassiek product eenzijdig te gaan vervangen door een nieuwe versie.quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:39 schreef hexje het volgende:
[..]
Er zijn nog tig classic versies in de omloop.
Yepquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:55 schreef Faux. het volgende:
Alle stations en het geld zal rijkelijk vloeien.
Ja, deze:quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:45 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Was dat de versie met groene houten huisjes en rode hotelletjes, en 5 gulden als laagste bedrag? Die versie had mijn oma, lekker nostalgisch (zowel het spel als oma)
jaquote:
Dat kun je dan maken met behulp van de "make your own" in de post boven je.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Het idee is vast niet origineel meer, maar bestaat er al een Fok!-monopoly? In plaats van de gevangenis krijg je dan een ban, de straten in Den Haag worden uiteraard POL en vanzelfsprekend zal de Kalverstraat - het hoogste van het hoogste - als NWS door het leven gaan.
is dit nou de wereld waar we in leven?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:32 schreef Godtje het volgende:
Nog niet helemaal duidelijk is of Monopoly Empire naast het oude Monopoly komt, of daarvan de plaats inneemt. In de Empire versie strijd je niet om het bezit van onroerend goed in steden en dorpen, maar om merken, zoals McDonald’s, Coca-Cola and X-Box.
De FOX monopoly was een minder groot succes. Daar ging je namelijk rechtstreeks naar Guantanamo Bay en kwam je er de eerstkomende 15 jaar niet meer uit.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Het idee is vast niet origineel meer, maar bestaat er al een Fok!-monopoly? In plaats van de gevangenis krijg je dan een ban, de straten in Den Haag worden uiteraard POL en vanzelfsprekend zal de Kalverstraat - het hoogste van het hoogste - als NWS door het leven gaan.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Zo te zien is het laagste bedrag daar 1, niet 5.quote:
..en zelfs zonder de dobbelsteen te gooien!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
De FOX monopoly was een minder groot succes. Daar ging je namelijk rechtstreeks naar Guantanamo Bay en kwam je er de eerstkomende 15 jaar niet meer uit.
Met GC en Kansloos als trekstapels?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Klopt. .Heb het gisteravond van zolder gehaald toen ik er hier op FOK! over las en heb alles weer eens bekeken. Zo leuk dat het nog helemaal intact is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zo te zien is het laagste bedrag daar 1, niet 5.
Van de PC Hooftstaat in Amsterdam maken we gewoon de GC Hoofdstraatquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Met GC en Kansloos als trekstapels?
Straks ga je ons ook nog vertellen dat je daarmee loopt te showen op de DuCoSim conventies.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
episch ... niet voor mensen zonder geduld
zou ik best een keer willen doen ja!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Straks ga je ons ook nog vertellen dat je daarmee loopt te showen op de DuCoSim conventies.
Dutch Conflict Simulation (overkoepelend orgaan van alles wat met games te maken heeft, in de breedste zin van het woord, dus ook warhammer e.d.)quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:57 schreef sp3c het volgende:
[..]
zou ik best een keer willen doen ja!
al weet ik niet wat een ducosim conventie is
ik zou wel een keer naar zo'n 40k conventie willen gaan met wat van mijn kunstwerkjes
ooit maak ik een keer goede foto's en dan begin ik eerst eens met een 40k topic op fok! want die hebben we nog niet volgens mij (nooit tegengekomen iigquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:01 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dutch Conflict Simulation (overkoepelend orgaan van alles wat met games te maken heeft, in de breedste zin van het woord, dus ook warhammer e.d.)
Er waren altijd 4 keer per jaar conventies in de jaarbeurshallen, maar nu praat ik over de jaren 80/90![]()
Even googelen of ze nog bestaan. Tadaaaaaaaa: http://www.ducosim.nl/
Ze houden ook nog steeds beurzen zag ik en voor een 40k conventie moest je vroeger naar de GruggaHalle in Essen.
ik heb de fantasy versie hele tijd gespeeld ben ermee gestopt omdat het zo gruwelijk duur is geworden. en het verfen van de figuurtjes was echt mijn ding niet.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
episch ... niet voor mensen zonder geduld
Ik kwam zelf vooral voor de boardgames en dan in het byzonder voor het NK diplomacy (als je vind dat monopoly lang duurt, begin dan al helemaal niet aan diplomacyquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
ooit maak ik een keer goede foto's en dan begin ik eerst eens met een 40k topic op fok! want die hebben we nog niet volgens mij (nooit tegengekomen iig) ... ik denk in Crea
Dat laatste doe ik ook niet hoor.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:11 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wel nerds die nog face to face met elkaar spelen ipv op een telefoontje.
vergelijkbaar ja maar dan meer schieten en minder zwaardvechtenquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
ik heb de fantasy versie hele tijd gespeeld ben ermee gestopt omdat het zo gruwelijk duur is geworden. en het verfen van de figuurtjes was echt mijn ding niet.
heb warhammer 40k nooit gespeeld maar vermoed dat het redelijk hetzelfde is maar dan in een andere tijd setting.
Dan houdt het op idd. Het is een hobby waar je een hoop tijd in kan steken en wat aardig lang kan duren. Heb je dat ook met spelcomputers bijvoorbeeld? Dat je niet langer dan een half uurtje kan spelen en er dan weer flauw van bent?quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:12 schreef Karina het volgende:
En ik kan me best voorstellen dat het leuk is, maar ik heb er geen geduld voor.
Huilies altijd met dat monopoly te lang duurt. Zo zijn er nog wel meer spellen die lang duren. Het gaat toch om de lol? Het probleem is volgens mij niet eens zo zeer de gevangenis maar het feit dat je met dobbelstenen speelt en dus af en toe wel op straten met hotels komt en de andere keer niet waardoor een onvermijdelijke 'dood' heel lang uitgesteld kan worden.quote:
Met spelcomputers heb ik het minder. Op de PC eigenlijk helemaal niet, ik kon uren WoW spelen of GW2.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:16 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Dan houdt het op idd. Het is een hobby waar je een hoop tijd in kan steken en wat aardig lang kan duren. Heb je dat ook met spelcomputers bijvoorbeeld? Dat je niet langer dan een half uurtje kan spelen en er dan weer flauw van bent?
onkruitquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:09 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Overigens ooit nog meegemaakt dat Onkruit een conventie verstoorde, omdat die het zagen als verheerlijking van oorlogstuig.
Ik ben mijn ene GW2 cd kwijtquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Met spelcomputers heb ik het minder. Op de PC eigenlijk helemaal niet, ik kon uren WoW spelen of GW2.
Ja gek is dat eigenlijk, met Monopoly was ik het na een uur wel helemaal zat.
CD? Ik had niet eens cd's, alleen codes. Je kunt het gewoon van de site downloaden hoor.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben mijn ene GW2 cd kwijtIk wilde hem er gisteren weer opzetten maar helaas
kun je het niet downloaden met je accountnaam?quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:19 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben mijn ene GW2 cd kwijtIk wilde hem er gisteren weer opzetten maar helaas
Ja maar dar moet je toch ook voor betalen dannnquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:19 schreef Karina het volgende:
[..]
CD? Ik had niet eens cd's, alleen codes. Je kunt het gewoon van de site downloaden hoor.
nerd!quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:19 schreef Karina het volgende:
[..]
CD? Ik had niet eens cd's, alleen codes. Je kunt het gewoon van de site downloaden hoor.
Nee man je hebt toch al een code? Niet met steam. Wacht ik ga effe zoeken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:20 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ja maar dar moet je toch ook voor betalen dannn
Wacht, werkt dat op steam?
het komt door die meuk in je hoofd, je bent er dom van geworden!!!quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:20 schreef timmmmm het volgende:
Dat die twee oudjes zo'n jonge nerd als ik nog eens outnerden
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef RedFever007 het volgende:
whehehehequote:Op woensdag 31 juli 2013 12:23 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Hele andere tijden sp3c. Toen bestond er nog zoiets als dienstplicht.
[ afbeelding ]
jaja, zodat je stiekem geld kan wegmoffelen hequote:
jij snapt het. Niets mis mee als het een keer twee uur duurt. Met Monopoly weet je dat het lang kan duren. Als mensen daar niet tegen kunnen moeten ze het spel niet gaan spelen.quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:36 schreef Karina het volgende:
Een van de weinige bordspellen die ik altijd leuk vond om te doen. Monopoly hoort lang te duren, wat is een half uur nou? Dat is toch zo voorbij. Hoe kun je alle stations krijgen of een straat met hotels binnen een half uur.
Dan is het gewoon een heel ander spel.
omdat monopoly te saai is potjes lijken allemaal veel op elkaar en de winnaar is meestal vrij vroeg bekend echter is het dan uitzitten tot hij "echt" gewonnen heeft.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Met spelcomputers heb ik het minder. Op de PC eigenlijk helemaal niet, ik kon uren WoW spelen of GW2.
Ja gek is dat eigenlijk, met Monopoly was ik het na een uur wel helemaal zat.
Klopt. Ik hou echt van bordspelenquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:32 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
omdat monopoly te saai is potjes lijken allemaal veel op elkaar en de winnaar is meestal vrij vroeg bekend echter is het dan uitzitten tot hij "echt" gewonnen heeft.
speel een bordspel met diepgang en je kan hele avond spelen
Me wantquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:27 schreef Karina het volgende:
OK, on topic dan: een Monopoly met Coca Cola en MacDonald is gewoon stom. Maar sommige thema uitgaves zijn wel leuk. Deze bijvoorbeeld
[ afbeelding ]
Dat zijn echter de spellen die je meestal niet vindt in een doorsnee spellenwinkel als BartSmit oid en dus zal het grote publiek amper op de hoogte zijn van dergelijke spellen.....alleen de liefhebbers zullen de weg weten te vinden naar de spellenspeciaalzaakquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:32 schreef GewoneMan het volgende:
https://en.wikipedia.org/wiki/Warhammer_40,000quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
Dat soort spellen heb ik nog nooit geprobeerd. Thuis deden we alleen de geijkte spellen zoals Monopoly, Scrabble, Mens erger je Niet en wat ik ook wel tof vond was Stratego.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:32 schreef GewoneMan het volgende:
Wij deden thuis vaak triviant waarbij mijn broer er ongeinteresseerd bij zat maar wel op de idiootste vragen het juiste antwoord wist. Mooie tijden.quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat soort spellen heb ik nog nooit geprobeerd. Thuis deden we alleen de geijkte spellen zoals Monopoly, Scrabble, Mens erger je Niet en wat ik ook wel tof vond was Stratego.
Triviant vond ik dan weer niet leuk, ik kon het niet uitstaan als ik daarbij verloorquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:50 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Wij deden thuis vaak triviant waarbij mijn broer er ongeinteresseerd bij zat maar wel op de idiootste vragen het juiste antwoord wist. Mooie tijden.
Ik heb een keer zo vreselijk gelachen toen we zaten te trivianten met de kerst. Toen kreeg een oom de vraag: wat is een ulevel? en toen zei hij: een klap voor je kanis?quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:51 schreef Karina het volgende:
[..]
Triviant vond ik dan weer niet leuk, ik kon het niet uitstaan als ik daarbij verloor
quote:Op woensdag 31 juli 2013 12:54 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb een keer zo vreselijk gelachen toen we zaten te trivianten met de kerst. Toen kreeg een oom de vraag: wat is een ulevel? en toen zei hij: een klap voor je kanis?
probeer eens een bordspel met diepgang ga je geen spijt van krijgen er zijn zat spellen speciaalzaken, weet niet waar je woont maar er zijn er genoegquote:Op woensdag 31 juli 2013 12:46 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat soort spellen heb ik nog nooit geprobeerd. Thuis deden we alleen de geijkte spellen zoals Monopoly, Scrabble, Mens erger je Niet en wat ik ook wel tof vond was Stratego.
Ik ben weleens in zo een Gamers World (of hoe heet het) geweest, in Amsterdam overigens waar ik woon, zag er wel mooi uit allemaal. Alleen ken ik verder geen mensen die daar zin in hebben.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:06 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
probeer eens een bordspel met diepgang ga je geen spijt van krijgen er zijn zat spellen speciaalzaken, weet niet waar je woont maar er zijn er genoeg
vaak hebben die spellen winkels wel wat activiteiten op bepaalde dag dat je wat games kan spelen met wat vaste klanten enzo. zitten erg toffe games tussenquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:07 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben weleens in zo een Gamers World (of hoe heet het) geweest, in Amsterdam overigens waar ik woon, zag er wel mooi uit allemaal. Alleen ken ik verder geen mensen die daar zin in hebben.
Ik heb binnenkort vakantie, dan kan ik wel eens even gaan kijken.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:08 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
vaak hebben die spellen winkels wel wat activiteiten op bepaalde dag dat je wat games kan spelen met wat vaste klanten enzo. zitten erg toffe games tussen
sorry maar is de schuld van Corriequote:Op woensdag 31 juli 2013 13:11 schreef sp3c het volgende:
mogelijk ja, we kijken het nog even aan maar ontopic is het niet echt meer idd
Ik dump wel een topic in 40+....daar is altijd een legitiem handvat aan te breien.quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:09 schreef GewoneMan het volgende:
btw 3 mods in topic geloof niet dat het nog in nieuws hoortgames of crea zou betere plek zijn? of nieuw topic voor bordgames
7 september is er een hele grote spellenbeurs in Amersfoort en daar kun je sowieso een heleboel spellen proefspelen om te zien wat je wel en niet leuk vindt en daar komen uiteraard alleen maar mensen die ook in bordspellen geinteresseerd zijn;quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:11 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik heb binnenkort vakantie, dan kan ik wel eens even gaan kijken.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 13:14 schreef Lavenderr het volgende:
sorry maar is de schuld van Corrie![]()
hier ONZ / Fok!-monopoly dan maar verder?
ok ik sluit me wel aan sorry corriequote:Op woensdag 31 juli 2013 13:14 schreef sp3c het volgende:
het is sowieso de schuld van Corrie
maar een algemeen bordspellen topic lijkt me ook niet onaardig
Er is een topic in 40+ heb ik zelf ooit geopendquote:Op woensdag 31 juli 2013 13:19 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik dump wel een topic in 40+....daar is altijd een legitiem handvat aan te breien.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet van Monopolyquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Mja, geluksfactor is mij te hoog. Plus het opzetten is veel te omslachtig.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik zou Axis&Allies noemen. Ben je zo een hele dag mee bezig en/of langer![]()
[ afbeelding ]
quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef TNA het volgende:
Is er al een libertarische versie van monopoly?quote:
Ja, daar kan je geen boete krijgen voor openbare dronkenschap of te snel rijden en kost het schoolgeld je een factor tien meerquote:Op vrijdag 2 augustus 2013 15:23 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Er is al een libertarische versie van monopoly?
Dit idd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:33 schreef TNA het volgende:
Dat is dan ook het meest onrealistische kaartje uit het hele spel.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:47 schreef Oud_student het volgende:
Ook "een vergissing van de bank in uw voordeel" kan natuurlijk niet meer
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |