Ik heb een nog oudere geerfd, ik zal straks eens kijken of ik de datum kan ontdekken, maar zo op de gok 1960.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:18 schreef borisz het volgende:
Monopoly
Even denken, ik heb/had/staat op zolder/ergens anders een hele oude originele van opa en oma, jaren 90 versie(1.500 startgeld werd 150.000), WK1998 en een beurseditie.
Die versie die ik heb van opa en oma komt uit eind jaren 60, zal 1968 zijn oid. Was toen geschikt om als familiespel te gebruiken en mijn pa + oom hadden toen de leeftijd om ermee te spelen met opa en omaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb een nog oudere geerfd, ik zal straks eens kijken of ik de datum kan ontdekken, maar zo op de gok 1960.
Nu ga ik vanavond zéker even kijken. Dat soort dingen staan op zolder en je kijkt er nooit meer naar om. Zonde eigenlijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:38 schreef borisz het volgende:
[..]
Die versie die ik heb van opa en oma komt uit eind jaren 60, zal 1968 zijn oid. Was toen geschikt om als familiespel te gebruiken en mijn pa + oom hadden toen de leeftijd om ermee te spelen met opa en oma
En is daarna is het spel met pa meegegaan en staat nu ergens te verstoffen op zolder denk ik. Al in geen jaren die doos open gemaakt.
Ik zou Axis&Allies noemen. Ben je zo een hele dag mee bezig en/of langerquote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:47 schreef timmmmm het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Beste spel ooit.
Duurt ook een paar uur ja, maar dan heb je ook wat
warhammer 40k?quote:
nooit gespeeld ik heb gehoord dat het balans wijs niet klopt en je met ene team een dik voordeel hebt op het andere team ofzo geen idee of het echt zo isquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:24 schreef kurk_droog het volgende:
[..]
Ik zou Axis&Allies noemen. Ben je zo een hele dag mee bezig en/of langer![]()
[ afbeelding ]
Ik heb het pas 2x gespeeld u dus kan daar niet veel over zeggen. Je hebt wel verschillende versie en verschillende jaartallen waar je in kan starten waarbij de balans in het ene jaar anders is ( Duitsland groterof juist kleiner enz. ). Ik weet wel dat ik de eerste keer met Duitsland, Japan en Italie won terwijl dit vaak inderdaad lastiger schijnt te zijn.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nooit gespeeld ik heb gehoord dat het balans wijs niet klopt en je met ene team een dik voordeel hebt op het andere team ofzo geen idee of het echt zo is
Monopoly is gewoon geestdodend saai. Dat is het nu, dat was het vijf jaar geleden, dat was het tien jaar geleden. Dat heeft verder niets te maken met de jeugd van tegenwoordig of internet of twitter.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:40 schreef Disorder het volgende:
[..]
Nee. We moeten nog twitteren/facebooken/whatsappen tussendoor. Triest eigenlijk.
Maar kolonisten is dan ook een heel erg leuk, spannend, gevarieerd spel. Niet duizenden rondjes lopen over een spelbord terwijl er nadat alles verkocht is geen enkel tactisch element meer in zit. Je zit eigenlijk collectief te wachten tot het afgelopen is vanaf een bepaald punt.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:41 schreef Pikkebaas het volgende:
Komt gewoon door marktverzadiging, iedereen heeft het al. Het is helemaal niet te lang. Mensen moeten leren dat een bordspel nu eenmaal lang kan duren. Ik speel Kolonisten met bijna alle uitbreidingen op een groot bord en dan ben je ook zo vier uur bezig. Maar het is wel leuk !
Waarom zouden mensen dat moeten leren? Als Pietje meer plezier heeft met 3 uur op z'n kop staan doet hij dat toch lekker.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:41 schreef Pikkebaas het volgende:
Komt gewoon door marktverzadiging, iedereen heeft het al. Het is helemaal niet te lang. Mensen moeten leren dat een bordspel nu eenmaal lang kan duren. Ik speel Kolonisten met bijna alle uitbreidingen op een groot bord en dan ben je ook zo vier uur bezig. Maar het is wel leuk !
* Faux. en zijn stations doen meequote:Op dinsdag 30 juli 2013 13:02 schreef RedFever007 het volgende:
Tijd voor een old-school Monopoly meet![]()
Kolonisten is ook wel saai als het bord slecht verdeeld isquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:42 schreef Tchock het volgende:
[..]
Maar kolonisten is dan ook een heel erg leuk, spannend, gevarieerd spel. Niet duizenden rondjes lopen over een spelbord terwijl er nadat alles verkocht is geen enkel tactisch element meer in zit. Je zit eigenlijk collectief te wachten tot het afgelopen is vanaf een bepaald punt.
Hahah, dat is ook weer waar.quote:Op woensdag 31 juli 2013 01:01 schreef Faux. het volgende:
[..]
Kolonisten is ook wel saai als het bord slecht verdeeld isAls hout/steen op nummers staan die nooit gedobbeld worden is er geen fuck aan
"Heeft er iemand hout? Iemand? Zucht... volgende"
Trauma's aan overgehouden. Dan moesten we voor de tent dat met zn allen spelen. Niemand had hout waardoor niemand kon uitbreiden. Iedereen sloeg dus massaal van die kaartjes in waarvaan ik de naam vergeten ben, want daar had je alleen maar graan/erts/schaap voor nodig. En het spel duurde zo eindeloos.quote:
Alles moet tegenwoordig maar snel snel snel.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:39 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Kan niemand dan meer genieten van een urenlang bordspel?
Ja!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:36 schreef ikbennieuwopfok het volgende:
Ja iedereen heeft al 10 dozen monopoly staan thuis
Was dat de versie met groene houten huisjes en rode hotelletjes, en 5 gulden als laagste bedrag? Die versie had mijn oma, lekker nostalgisch (zowel het spel als omaquote:Op dinsdag 30 juli 2013 14:26 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik heb een nog oudere geerfd, ik zal straks eens kijken of ik de datum kan ontdekken, maar zo op de gok 1960.
Dit dus. Heb het nooit leuk gevonden en heb altijd al gezegd dat het te lang duurt.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Monopoly is gewoon geestdodend saai. Dat is het nu, dat was het vijf jaar geleden, dat was het tien jaar geleden. Dat heeft verder niets te maken met de jeugd van tegenwoordig of internet of twitter.
Zo bijzonder hoe sommige mensen elk fenomeen dat ze niet bevalt wijten aan sociale media. Of het nou gaat over bordspellen of seriemoordenaars
Ik heb dat vroeger een paar keer gespeeld en het is wel een heel tof spel. Het schijnt inderdaad dat het niet helemaal lekker uitgebalanceerd was, maar daar merkte ik weinig van. Balans wordt vaak pas echt een issue als je wat beter wordt in een spel.quote:Op woensdag 31 juli 2013 00:34 schreef GewoneMan het volgende:
[..]
nooit gespeeld ik heb gehoord dat het balans wijs niet klopt en je met ene team een dik voordeel hebt op het andere team ofzo geen idee of het echt zo is
Er zijn nog tig classic versies in de omloop.quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:38 schreef Hexagon het volgende:
Ik hoop wel voor dat bedrijf van Monopoly dat ze zo slim zijn om die versie naast de classic versie te gaan verkopen en vooral niet die classic versie van de markt gaat halen.
Anders krijgen ze hetzelfde lesje als Coca cola in de jaren 80 toen die zo snugger waren de smaak aan te passen.
Dan nog, het is bepaald niet slim om een bewezen klassiek product eenzijdig te gaan vervangen door een nieuwe versie.quote:Op woensdag 31 juli 2013 08:39 schreef hexje het volgende:
[..]
Er zijn nog tig classic versies in de omloop.
Yepquote:Op woensdag 31 juli 2013 00:55 schreef Faux. het volgende:
Alle stations en het geld zal rijkelijk vloeien.
Ja, deze:quote:Op woensdag 31 juli 2013 07:45 schreef Nemephis het volgende:
[..]
Was dat de versie met groene houten huisjes en rode hotelletjes, en 5 gulden als laagste bedrag? Die versie had mijn oma, lekker nostalgisch (zowel het spel als oma)
jaquote:
Dat kun je dan maken met behulp van de "make your own" in de post boven je.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Het idee is vast niet origineel meer, maar bestaat er al een Fok!-monopoly? In plaats van de gevangenis krijg je dan een ban, de straten in Den Haag worden uiteraard POL en vanzelfsprekend zal de Kalverstraat - het hoogste van het hoogste - als NWS door het leven gaan.
is dit nou de wereld waar we in leven?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:32 schreef Godtje het volgende:
Nog niet helemaal duidelijk is of Monopoly Empire naast het oude Monopoly komt, of daarvan de plaats inneemt. In de Empire versie strijd je niet om het bezit van onroerend goed in steden en dorpen, maar om merken, zoals McDonald’s, Coca-Cola and X-Box.
De FOX monopoly was een minder groot succes. Daar ging je namelijk rechtstreeks naar Guantanamo Bay en kwam je er de eerstkomende 15 jaar niet meer uit.quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Het idee is vast niet origineel meer, maar bestaat er al een Fok!-monopoly? In plaats van de gevangenis krijg je dan een ban, de straten in Den Haag worden uiteraard POL en vanzelfsprekend zal de Kalverstraat - het hoogste van het hoogste - als NWS door het leven gaan.
quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Zo te zien is het laagste bedrag daar 1, niet 5.quote:
..en zelfs zonder de dobbelsteen te gooien!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:04 schreef Monolith het volgende:
[..]
De FOX monopoly was een minder groot succes. Daar ging je namelijk rechtstreeks naar Guantanamo Bay en kwam je er de eerstkomende 15 jaar niet meer uit.
Met GC en Kansloos als trekstapels?quote:Op woensdag 31 juli 2013 09:58 schreef isogram het volgende:
Klopt. .Heb het gisteravond van zolder gehaald toen ik er hier op FOK! over las en heb alles weer eens bekeken. Zo leuk dat het nog helemaal intact is.quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:06 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Zo te zien is het laagste bedrag daar 1, niet 5.
Van de PC Hooftstaat in Amsterdam maken we gewoon de GC Hoofdstraatquote:Op woensdag 31 juli 2013 11:07 schreef Nembrionic het volgende:
[..]
Met GC en Kansloos als trekstapels?
Straks ga je ons ook nog vertellen dat je daarmee loopt te showen op de DuCoSim conventies.quote:Op woensdag 31 juli 2013 10:59 schreef sp3c het volgende:
[..]
ja
episch ... niet voor mensen zonder geduld
zou ik best een keer willen doen ja!quote:Op woensdag 31 juli 2013 11:54 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Straks ga je ons ook nog vertellen dat je daarmee loopt te showen op de DuCoSim conventies.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |