Sinister-D- | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:26 | |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta) 15. TBA ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:33 | |
![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:46 | |
Het gezegde luidt iets anders ![]() De snelste manier om miljonair te worden is als miljardair een Formule 1-team beginnen ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:49 | |
New Jersey heeft naar eigen zeggen ook een contract t/m 2022. Maar of die race doorgaat is nog maar de vraag. De laatste foto's die ik van het gebied zag, zag er niet uit als F1 waardig. Daar waar de pitsstraat zou moeten komen was net een nieuw winkelcentrum met parkeergarage of zoiets gebouwd. | ||
Sinister-D- | vrijdag 26 juli 2013 @ 14:01 | |
Yup, maar het ging in eerste instantie over miljoenen, dus dan moest ik maar een variant erop verzinnen ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:23 | |
Ik had ook begrepen dat Suzuka niet op de kalender van 2014 stond ? ![]() Contracten zijn ook maar wc papier tegenwoordig. Ome Bernie doet maar wat. Die zandbak races zijn nog altijd zijn grootste hobby ![]() | ||
Geralt | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:28 | |
die betalen ervoor en geven er geen kut om als ze verlies maken | ||
Meike26 | vrijdag 26 juli 2013 @ 15:35 | |
Toch bizar hé. Dan kan men wel zeggen dat het aan de FIA ligt dat al die regeltjes dit en dat in de F1 maar vreemder en vreemder worden, maar het is echt mis gegaan in de F1 zelf. Een paar deurtjes verder in het FIA pand is er allang en breed een akkoord gegeven dat de WTCC volgend jaar lichter, ruiger en spectaculairder word : The 2014 World Touring Car Championship season will be the eleventh season of the FIA World Touring Car Championship, and the tenth since the series was revived in 2005. French car manufacturer Citroën will enter the championship in 2014, with the Citroën World Rally Team running a Citroën C-Elysée for nine-time World Rally Champion Sébastien Loeb. According to WTCC General Manager Marcello Lotti, another team with a support of a manufacturer is expected to join with two cars. The technical regulations will change for 2014 season. The new cars are lighter and have more power, larger wheels and more aerodynamics WTCC gaat dus ietsje meer richting DTM qua looks. | ||
sasquatsch | vrijdag 26 juli 2013 @ 16:01 | |
Ik las dat het contract in maart was verlengd tot 2018. | ||
Funzel | vrijdag 26 juli 2013 @ 21:13 | |
Lijkt tegenwoordig wel of elk kampioenschap erop vooruit gaat behalve de F1. | ||
LWD-Godius | vrijdag 26 juli 2013 @ 23:35 | |
RBR hongarije updates maakt de wagen er niet mooier op:![]() Wel sneller, waarschijnlijk :p | ||
Geralt | zaterdag 27 juli 2013 @ 00:36 | |
voor de mensen die er toch heen gaan misschien leuk om in de gaten te houden hoe je erbij kan zijn. ![]() | ||
Meike26 | zaterdag 27 juli 2013 @ 08:12 | |
Ik hoop dat de film in Imax gaat draaien, zonder 3D. ![]() | ||
JohnB52 | zaterdag 27 juli 2013 @ 09:57 | |
Lijken wel x-wings aan de zijkant, maar dan niet op de sidepod natuurlijk. | ||
Geralt | zaterdag 27 juli 2013 @ 11:05 | |
heel dat 3d ben ik ook niet kapot van eerlijk gezegd ![]() | ||
kepler | zaterdag 27 juli 2013 @ 12:11 | |
Ik heb het plan om op de motor naar Spa te rijden voor de F1. Nu heb ik daar een aantal vragen over, waar mensen me hier vast mee kunnen helpen ![]() - Goede camping aan te raden daar in de buurt? Mag ook stukje verder zijn ![]() - Kost het geld om mijn motor te parkeren? Of kan ik gewoon langs de slagbomen? ![]() - Ik wil eigenlijk op zondagavond direct weer terug, dus het zou handig zijn als ik ergens mn spullen kan opslaan (tent, slaapzak, etc). Iemand hier tips voor? Ergste geval moet ik terug naar de camping, maar das onhandig | ||
Marks | zaterdag 27 juli 2013 @ 12:16 | |
Nou, de DTM kan me dus niet boeien, juist door die downforce. Kijk naar NASCAR races op niet-ovals en zie hoe gruwelijk spectaculair die zijn. Zonder veel downforce, maar gewoon bruut vermogen en rijderscapaciteiten. Jazeker, zelfs heal - toe schakelen wordt daar nog toegepast! ![]() ![]() Vorig jaar heb ik alle F1, Motogp, superbike, veel gp2, alle wtcc en alle nascar nationwide races gezien. En de beste race was een Nascar race, op een road course (Canada). Hij staat zelfs gewoon op youtube zie ik nu, dus oordeel zelf ![]() Laat WTCC maar deze kant op gaan... | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juli 2013 @ 12:16 | |
Camping Eau Rouge 4km tot circuit 2,7km tot ingang Stavelot, Nl'se uitbater. Welke slagbomen, daar staan gewoon parkeer wachters die je een plaats aanwijzen ![]() Heb je geen afsluitbare koffers voor op de motor? [ Bericht 1% gewijzigd door Sinister-D- op 27-07-2013 12:22:02 ] | ||
kepler | zaterdag 27 juli 2013 @ 12:37 | |
"Helaas zijn alle plaatsen reeds gereserveerd" Vol dus... Aha ok, ik wil hem zo dichtbij mogelijk zetten ![]() [..] Nope, alleen een roltas voor achterop ![]() | ||
ColtZ40 | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:00 | |
Ik heb anders 20 euro betaald voor een parkeerkaart voor de auto. ![]() | ||
Geralt | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:02 | |
nouja behalve de kleren die je aanhebt heb je alleen eventueel eten en drinken nodig en dat kan in je rugzak mee lijkt me ![]() | ||
kepler | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:05 | |
Niet als ik op de camping blijf ![]() | ||
Geralt | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:08 | |
nouja de kleren die je aanhebt en een extra onderbroek dan ![]() | ||
Rossdale | zaterdag 27 juli 2013 @ 13:19 | |
Tent lijkt me ook handig ![]() | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juli 2013 @ 14:09 | |
Voor hoelang was dat? Want ik heb afgelopen jaar, wel enkel voor vrijdag, ¤10 betaald. Als dat voor het heel weekend was, zou je idd een kaart voor ¤20 moeten kopen om op de officiële parkings van het circuit. Trouwens, en dit geldt eigenlijk voor iedereen die wilt gaan, opletten met die boeren die hun wei open zetten als parking. Daar betaal je meestal het dubbele dan op de circuit parkings. En dan moet je alsnog 'n goeie 20 minuten wandelen. Die kom je meestal als eerste tegen als je afslag 10 van de E42 neemt, beter even gewoon doorrijden. | ||
Sinister-D- | zaterdag 27 juli 2013 @ 14:12 | |
Hebben ze je andere ''ik'' geband [fixed]? [ Bericht 0% gewijzigd door Sinister-D- op 28-07-2013 11:27:47 ] | ||
JohnB52 | zaterdag 27 juli 2013 @ 14:18 | |
http://forum.fok.nl/user/history/13785 | ||
nils7 | zaterdag 27 juli 2013 @ 19:30 | |
Gaat er iemand naar Assen toevallig? Ik twijfel om te gaan... | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 11:19 | |
Hongarije is verlengt tot en met 2021 en India zou wel eens kunnen komen te vervallen
| ||
Marks | maandag 29 juli 2013 @ 12:20 | |
Mooi, weg met die baan. In 2011 leek het wat te zijn, maar vorig jaar viel de baan door de mand. En met China, Maleisie, Singapore, Suzuka en Korea is het oosten in mijn ogen ook wel genoeg vertegenwoordigd ![]() Ik mis Afrika ![]() | ||
nils7 | maandag 29 juli 2013 @ 13:08 | |
Kyalami ![]() | ||
Geralt | maandag 29 juli 2013 @ 13:27 | |
Goed plan; echter dan wel de baancommissarissen aan de andere kant van de baan zetten met hun brandblussers ![]() ![]() | ||
Mexicanobakker | maandag 29 juli 2013 @ 22:49 | |
Remind me..? | ||
Kickstart | maandag 29 juli 2013 @ 23:06 | |
Tom Pryce en de Official brrr he bah zie het alweer voor me | ||
sasquatsch | maandag 29 juli 2013 @ 23:12 | |
Niet voor tere zieltjes. http://www.dailymotion.com/video/x1l40f_f1-tom-pryce-fatal-crash_news | ||
Mexicanobakker | maandag 29 juli 2013 @ 23:17 | |
ohja, dat was ook Kyalami :x | ||
sasquatsch | dinsdag 30 juli 2013 @ 11:25 | |
Na India zou ook de race in Korea op losse schroeven staan. En het is nog maar de vraag of New Jersey doorgaat.
| ||
nils7 | dinsdag 30 juli 2013 @ 11:44 | |
Tjah Korea... groot land qua economie en kennis enzo maar of ze F1 minded zijn...? | ||
Peterselieman | dinsdag 30 juli 2013 @ 13:21 | |
verbaast me niets. Die race kampt al jarenlang met grote verliezen en echt zin in de F1 hebben ze daar geloof ik niet | ||
Rossdale | dinsdag 30 juli 2013 @ 13:32 | |
Ja maarja... dat is in China toch ook zo? | ||
Peterselieman | dinsdag 30 juli 2013 @ 13:34 | |
klopt, alleen de Chinezen hebben nog wel zin om te lappen en de Koreanen waarschijnlijk niet | ||
LWD-Godius | dinsdag 30 juli 2013 @ 13:44 | |
Ik hoor dat volgend jaar het ERS-systeem volledig automatisch werkt, net als in Le Mans zeg maar. Nu moeten coureurs nog op een knopje drukken als een soort push to pass systeem maar dat gaat dus volgend jaar automatisch werken vanaf 100km/h. | ||
Peterselieman | dinsdag 30 juli 2013 @ 13:48 | |
klopt. Het gaat met een soort van kickdown werken | ||
Gebraden_Wombat | dinsdag 30 juli 2013 @ 14:10 | |
Is wel beter dan 30 seconden per ronde een knopje ingedrukt houden. | ||
Waffle | dinsdag 30 juli 2013 @ 17:52 | |
Heb je al een andere camping in de buurt gevonden? Wij willen dit jaar ook voor het eerst naar Spa toe en ook kamperen op een camping. Misschien in een tentje of gewoon slapen achter in de Ford Transit ![]() | ||
Breaker.Faker | dinsdag 30 juli 2013 @ 18:20 | |
Ik zie dadelijk Sport1 nog failliet gaan nu verliezen ze ook de rechten van Wimbledon aan Fox Sport volgend jaar helaas de halve en de finale ook niet meer op NOS. Volgens mij hebben ze alleen nog de formule1,Motogp en de NBA Of Sport1 wordt dadelijk overgenomen door FOX maar dat zie ik niet zo zitten en meer je 17,96 per maand gaan betalen. Dan gaan veel mensen de formule1 links laten liggen. Sport achter decorder het zal verboden moet worden. Kunnen ze net zo goed de sport sponsor vrij maken. | ||
kepler | dinsdag 30 juli 2013 @ 23:14 | |
Nog niet gezocht, denk dat ik gewoon die kant oprij en daar wel iets zal vinden ![]() | ||
Rossdale | woensdag 31 juli 2013 @ 08:28 | |
Wie weet is een boete voor wildkamperen wel goedkoper dan voor een normale camping betalen? ![]() | ||
Meike26 | woensdag 31 juli 2013 @ 09:24 | |
Achter in de bus slapen is mijn vader goed bevallen hoor, GP van Oostenrijk 1998. Gewoon 2 persoons matras achterin, beetje proppen, gaat perfect ![]() | ||
RolStaart-Beer | woensdag 31 juli 2013 @ 09:33 | |
Alle campings in de buurt zijn volgeboekt. Als je het zo goedkoop mogelijk wilt doen, slaap je achter in je Transit ![]() | ||
Meike26 | woensdag 31 juli 2013 @ 09:38 | |
Hoever zit je van de Duitse grens af? In Duitsland mag je toch wel wild kamperen ? ![]() | ||
nils7 | woensdag 31 juli 2013 @ 10:19 | |
Wij hadden een huisje van Landal geboekt in Vaals... is nog geen half uur rijden naar t circuit ![]() | ||
Geralt | woensdag 31 juli 2013 @ 11:25 | |
Iets dichterbij in Verviers is misschien nog plaats in een hotel. Of anders bv in Eijsden, ook vlakbij, Aken, Maastricht etc, genoeg plaatsen vlak in de buurt en die zitten echt niet allemaal vol. Zelf zit ik gelukkig dichtbij, met een goed uurtje sta ik onderin Eau Rouge; moet ik wel doorrijden ![]() | ||
Geralt | woensdag 31 juli 2013 @ 11:27 | |
Ik zat ff op een kaartje te kijken, valt me ineens op dat dat andere water vlak bij Spa ligt ![]() Nooit geweten ![]() | ||
nils7 | woensdag 31 juli 2013 @ 12:46 | |
Andere water? Chaufontein ofzo | ||
Geralt | woensdag 31 juli 2013 @ 13:07 | |
![]() Geen idee overigens of dat ook daar vandaan komt hoor. Viel me toevallig op ![]() | ||
alwaysonhold | woensdag 31 juli 2013 @ 13:13 | |
Sauber says it was not going bankrupt before Russian companies deal ( autosport.com) Sauber team principal Monisha Kaltenborn insists the team was not on the brink of going under before its deal with a trio of Russian companies. While the Swiss Formula 1 squad said the major partnership helped secure its long-term future, Kaltenborn denied the team had come close to folding. She said the fact the deal was being worked on, and the knowledge Sauber also had other options as a fallback, meant Sauber was never in the financial turmoil some had reported. "Because of the extent and scope of this deal, we knew it would take a while, so we didn't really get too depressed or disturbed by what was being written," Kaltenborn said. "We focused on getting our deal done. We've been working with these partners for a while. "It wouldn't be right for us to think that 'if we don't get this, we can't survive'. "We've gone through tough times before and we know we can survive." Kaltenborn said the deal also reflected Sauber's long-term focus, ensuring the team will be able to progress rather than simply helping to guarantee its presence on the grid. "We had other options, clearly, but we felt that this was the best for the team," she explained. "It's just a question of do you want to just survive or sustainably stay here and sometime, sooner or later, make a step ahead again. "That was our focus and we knew that if this deal came through in this way, we had that basis for the long term to really make our way up again. "That's what's going to happen now." With the deal also resulting in 17-year-old Russian driver Sergey Sirotkin joining Sauber on a development programme - and possibly graduating to a full-time drive in 2014 - Kaltenborn said the team needs to hold discussions with its current reserve driver, 2012 Formula Renault 3.5 driver Robin Frijns. "He's in a difficult situation now, clearly," she added. "At this stage in his career, he really needs mileage and experience. We're going to sit down with him very shortly and discuss the situation." Ziet er niet goed uit voor Frijns ![]() | ||
Rossdale | woensdag 31 juli 2013 @ 13:28 | |
Ach dat weet je niet, wie weet hebben die nieuwe Russische vriendjes wel goede contacten (of pressiemiddelen) met de mensen van Marussia. ![]() You never know ![]() | ||
alwaysonhold | woensdag 31 juli 2013 @ 13:30 | |
Kan beter Frijns nog een jaartje GP2 doen bij een top-team. In de achterhoede rijden gaat die toch niet opvallen... | ||
Rossdale | woensdag 31 juli 2013 @ 13:41 | |
Hoezo niet? Bianchi doet het ook behoorlijk goed, zeker de eerste races gooide hij behoorlijk hoge ogen in de Marussia. Een Webber en Alonso bijvoorbeeld, zijn ook begonnen bij Minardi toen die in de achterhoede reden... | ||
alwaysonhold | woensdag 31 juli 2013 @ 13:42 | |
Probleem is dat de doorstroming coureurs mindere teams naar grote teams steeds minder is de laatste jaren. | ||
JohnB52 | woensdag 31 juli 2013 @ 14:09 | |
Ja dat komt ook daar vandaan, je kan er zelfs een kijkje nemen... | ||
nils7 | woensdag 31 juli 2013 @ 15:12 | |
Valt mee... Perez naar McLaren en bij RB is er ook een vacante plek. | ||
Rossdale | woensdag 31 juli 2013 @ 15:17 | |
Rosberg van Williams naar Mercedes | ||
Tarado | woensdag 31 juli 2013 @ 15:17 | |
Er zitten in die mindere auto's ook niet echt coureurs die ik wel in een snellere wagen zou willen zien, Hulkenberg lijkt me wel een goeie. | ||
Sinister-D- | woensdag 31 juli 2013 @ 21:11 | |
Altijd wel leuk om weer eens wat lijstjes te plaatsen tijdens de komkommer tijd ![]() ![]() | ||
nils7 | woensdag 31 juli 2013 @ 21:44 | |
65 miljoen jaarlijks... jezes hoeveel geld moet daar jaarlijks bij? | ||
Schunckelstar | woensdag 31 juli 2013 @ 22:08 | |
Ik ga waarschijnlijk toch de vrijdsg naar belgie toe ![]() Alleen de vrijdag helaas, maar beter dan niks en genoeg om de sfeer weer effe te proeven ![]() | ||
kepler | woensdag 31 juli 2013 @ 22:31 | |
Ik vind het ook niet erg om 30-40 min te rijden naar het circuit ![]() | ||
Geralt | donderdag 1 augustus 2013 @ 02:39 | |
Raar eigenlijk om te zien dat de grootste sponsoren niet de auto-industrie is, maar mobiele telefoontjes ![]() | ||
Geralt | donderdag 1 augustus 2013 @ 02:41 | |
Tevens is de grootste sponsor Marlboro met 100 miljoen slechts 1% van alle sponsoren. | ||
Bluurgh | donderdag 1 augustus 2013 @ 02:58 | |
Veel. En als Bernie naar Monaco gaat om geld te vragen, dan zeggen ze waarschijnlijk, "dan toch lekker niet ![]() | ||
Beach | donderdag 1 augustus 2013 @ 12:51 | |
Blijft apart dat die nog sponsoren zonder ook maar enige airtime. | ||
Geralt | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:12 | |
Inderdaad. Ik zal ze eens aanschrijven of ze mij niet willen sponsoren voor 100.000 euro per jaar en geen airtime. Win-win situatie ![]() | ||
Rossdale | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:15 | |
Tsja, de race in het land met de rijken is gratis. Terwijl alle andere races de hoofdprijs betalen, slaat ook nergens op natuurlijk. | ||
Geralt | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:17 | |
Een paar van die zandhazen betalen anders maar wat graag de hoofdprijs hoor. En die zijn rijker dan al het volk van Monaco bij elkaar. | ||
bloodymary1 | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:27 | |
Ik kom nog even terug op de posts van gisteren over kamperen rond Spa. Je hoeft helemaal niet naar een echte camping te gaan, rond het circuit zijn verschillende boerenvelden die als camping zijn ingericht tijdens het F1-weekend. Je kunt daar zo heen rijden en er is altijd plaats. Wij hebben diverse malen gestaan tegenover Hotel Des Bruyeres in Francorchamps. Daar is best een grote gelegenheidscamping, van alles voorzien en maar een stukje lopen van het circuit ![]() | ||
Geralt | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:47 | |
![]() ![]() Laat maar komen ![]() Onderste plaatje ziet er vet uit. Natuurlijk allemaal fotoshop, maar toch. Zou mooi zijn. De strijd met Audi, Toyota en Porsche aangaan. ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 1 augustus 2013 @ 13:54 | |
Ik vind vooral de bovenste mooi. Doet me denken aan de P330.![]() | ||
Meike26 | donderdag 1 augustus 2013 @ 16:29 | |
Dat 2e plaatje lijkt een beetje op de Citroën GT (in Ferrari jas) ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 1 augustus 2013 @ 16:58 | |
Deze bedoel je![]() | ||
twiFight | donderdag 1 augustus 2013 @ 20:28 | |
Ik heb zo het vermoeden dat Ecclestone in Monaco via andere wegen alsnog wel aan genoeg inkomen komt. | ||
Marks | donderdag 1 augustus 2013 @ 22:07 | |
Gaf het recentelijk al aan na aanleiding van interview met Cyril in de formule1.nl, maar nu is nogmaals naar buiten gebracht dat men daar tevreden is over Giedo. Allemaal nonsens geruchten dus dat hij weg zou gaan of onder druk staat. http://www.gpupdate.net/n(...)uding-van-der-garde/ En wie goed kijkt, ziet toch ook dat hij het gewoon meestal goed heeft gedaan gezien de omstandigheden. Het team weet dat zelf ook en weet dat Heikki geen streep harder kon dan Giedo nu. | ||
sasquatsch | vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:37 | |
GP van Rusland ook van de kalender?
| ||
sasquatsch | vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:41 | |
Het geluid van de nieuwe Mercedes V6 turbo motor | ||
Peterselieman | vrijdag 2 augustus 2013 @ 11:47 | |
het shortshiften valt me wel op, iets wat denk ik volgend jaar veel zal gebeuren, omdat je maar tot 15.000 toeren mag gaan | ||
JohnB52 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:01 | |
Lijkt nèt alsof ie.niet hard gaat! | ||
Tarado | vrijdag 2 augustus 2013 @ 12:07 | |
Het geluid van in de auto? Klinkt niet echt lekker. | ||
Nymphetic13 | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:03 | |
Als je zou zeggen dat het een stofzuiger was had ik het ook geloofd ![]() Dit of Klinkt toch veel beter met name de V10 van Ferrari ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 2 augustus 2013 @ 14:35 | |
Zo klonken ze in de jaren '80 | ||
rockstah | vrijdag 2 augustus 2013 @ 15:40 | |
Er wordt bij vermeld dat het gewoon in een testruimte is opgenomen, ze hebben dus geen gebruik gemaakt van studio's die een meer natuurgetrouwe situatie na kunnen bootsen. Daarna hebben ze het in een simulator geplakt. | ||
rubbereend | vrijdag 2 augustus 2013 @ 19:13 | |
dat zou tof zijn | ||
nils7 | zondag 4 augustus 2013 @ 22:01 | |
Vandaag weer even wat F1 gesnoven )![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Stond halverwege in de rij voor een handtekening van DC.. maar de tijd was helaas te kort (maar 10 minuten) Dat was tijdens "De" crash van vandaag dus heb dat niet gezien. Heb wel het wrak voorbij zien komen toen ik bij de toiletten stond maar wist toen nog niet hoe en wat. | ||
vosss | zondag 4 augustus 2013 @ 22:05 | |
de crash? | ||
vosss | zondag 4 augustus 2013 @ 22:06 | |
Ow wacht, ik weet het weer. Die bijrijder. ![]() | ||
nils7 | zondag 4 augustus 2013 @ 22:08 | |
jup | ||
Sinister-D- | zondag 4 augustus 2013 @ 22:15 | |
https://fbcdn-sphotos-e-a(...)94285_38627513_n.jpg Dat zijn toch de MP Motorsports GP2 wagens? Hebben die ook maar eventjes een demo gegeven dan? | ||
nils7 | zondag 4 augustus 2013 @ 22:20 | |
Ehm de voorste is een oude A1GP auto, inmiddels heet dat Auto GP maar dat zullen jullie vast wel weten. Voor zover ik wist is die achterste idd een GP2 auto. Maar.... Daniel de Jong reed in de A1GP auto. Want Meindert reed in de andere. Maar die deed het niet meer (sloeg af of zo) waardoor alleen Daniel de Jong een demo gaf. Want dat was de enige die nog rond reed.... Althans die A1GP auto reed alleen nog rond. Maar de circuitspeaker bleef volhouden dat Daniel in een Demo auto reed en Meindert in de AutoGP auto (misschien dat die het verkeerd had hoor hahaha) [edit] Humm AutoGP heeft zo te zien wel andere auto's dan de A1GP bolides van eerst link [ Bericht 3% gewijzigd door nils7 op 04-08-2013 22:27:00 ] | ||
nils7 | zondag 4 augustus 2013 @ 22:34 | |
Deel 2 van de foto's (deze zijn gemaakt door mn vriendin die het gaaf vond, d'r eerste kennismaking met racen ![]() ![]() ![]() ![]() Ik bij een bruut vet autootje om te zien hahaha (een Praga) ![]() | ||
twiFight | maandag 5 augustus 2013 @ 04:02 | |
Die Praga lijkt het logo van een peugeot er op te hebben, of is het gewoon een sterk er op lijkend logo? | ||
Breaker.Faker | maandag 5 augustus 2013 @ 18:26 | |
Ze rijden wel met de oude a1 wagens maar is er bekend wanneer er een doorstart komt?? Dit stond op nu.nl " Mark Webber maakt zich zorgen over de selectiecriteria in de Formule 1. Volgens de Australiër focussen renstallen zich te veel op het budget en worden grote talenten als gevolg daarvan over het hoofd gezien, wat zijn weerslag heeft op het niveau. De 36-jarige coureur van Red Bull Racing, die in 2002 voor het eerst zijn opwachting maakte, haalt Robin Frijns aan als voorbeeld. De Nederlander reed dit seizoen in de GP2-klasse, waarin hij tot voor kort uitkwam namens Hilmer Motorsport. In de koningsklasse van de autosport wist de 21-jarige Frijns echter vooralsnog geen stoeltje te bemachtigen. De geboren Limburger kwam wel als testrijder al in actie namens Red Bull en Sauber. Webber betreurt de afwezigheid van jongens als Frijns in de Formule 1. De negenvoudig Grand Prix-winnaar bespeurt genoeg potentieel, maar ziet renstallen met name kiezen voor coureurs die geld meebrengen. "Er loopt een hoop talent rond, maar zij overleven de schifting niet. Dat is een trieste constatering. Robin Frijns is bijvoorbeeld zo'n jong exceptioneel talent, maar hij heeft geen geld." Het niveau van het rijdersveld is door deze ontwikkeling een stuk minder geworden dan pakweg elf jaar geleden, meent de Australiër. "Toen ik net kwam kijken, startten mannen als Eddie Irvine en Mika Salo ook achterin. Zij hadden allemaal al op het podium gestaan." Ben helemaal eens met Webber helaas wordt niet naar talent gekeken maar naar het geld. Het is jammer dat het zo is. En de FIA wou de formule1 goedkoper op deze manier is het ver te zoeken. | ||
twiFight | maandag 5 augustus 2013 @ 18:42 | |
F1 overleeft echt wel, met gemak. Maar het zit wel in een identiteitscrisis. Het pretendeert de absolute top te zijn, maar is het dat nog wel..? Ik weet alleen niet of de oplossing zo makkelijk is. Tuurlijk wil ik de absolute top weer zien, maar ik zit niet te wachten om weer race na race de P1 op 40 seconden voorsprong van P2 te zien rijden met misschien 3 gevechten per race. | ||
sasquatsch | maandag 5 augustus 2013 @ 18:54 | |
Ik denk dat het grootste probleem de huidige crisis is, waar we al een jaar of 5 in zitten. De grotere teams kijken meer naar het talent dan naar het geld, maar de kleinere teams hebben zoveel moeite met het vinden van grote sponsoren dat ze eerder voor coureurs met talent en geld kiezen dan alleen maar talent. En als ze al sponsoren vinden leggen die op welke coureurs er moeten rijden (zoals vorige jaar Perez en volgend jaar Sirotkin bij Sauber). Mosley zag dit al aankomen en was daardoor voor een budget cap op de Formule 1 om de Formule 1 voor de kleinere teams betaalbaar te houden. En daarnaast richtte hij een alternatieve goedkopere doorstroming naar de Formule 1 op, de nieuwe Formule 2. Helaas waren beide geen lang leven beschoren. Dus zolang er een crisis is en de kleinere teams moeite hebben met het vinden van sponsoren die willen investeren in een Formule 1 team zal de keuze voor het geld van een coureur de overhand hebben. @twFight: De Formule 1 is nog steeds de absolute top. Ik ken geen andere globale raceklasse met zoveel talent. En zelfs competitiever dan ooit. getuige de races van de afgelopen 3 jaar. | ||
Marks | maandag 5 augustus 2013 @ 22:17 | |
En volgens mij heeft de F1 als bedrijf vorig jaar een record winst (of omzet..?) geboekt, zijn de tribunes meestal erg vol en inderdaad. De races zijn gewoon top. Ik zie alleen het gevaar dat men doorslaat met veranderingen zoals het de afgelopen jaren is gegaan. Dat is F1, blijven veranderen, alleen komt er denk ik dan een moment dat het te veilig en afstandelijk wordt. Te kunstmatig. Het lijkt nu ongeveer het beste te zijn wat het kan worden, aanpassingen zullen amper verbeteringen zijn vrees ik. | ||
Nattekat | maandag 5 augustus 2013 @ 23:55 | |
Ik heb me maar eens verdiept in de Rus... die knakker heeft nog helemaal niks bereikt en rijdt nu in de Renault 3.5 enkel buiten de punten. Dat geloof je toch niet ![]() | ||
nils7 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:34 | |
De tribunes zitten echt niet vol... Kijk maar eens goed, zeker als je er zelf bent kan je het zien. Zelfs in 2003 (nog ver voor de crisis) was het in Hongarije al zo dat je als groepje altijd 1 stoel links en rechts naast je vrij had. | ||
Bluurgh | dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:47 | |
Is dit niet al zo sinds de jaren '90 (of misschien wel eind jaren '80)? Ook toen waren er al 3e rangs coureurs bij teams als Forti en dergelijke. Het budget van de kleinere teams is sindsdien ook omhoog gegaan maar het idee blijft hetzelfde, dat de coureur geld meeneemt zodat het team kan overleven. Verder moeten ze zorgen dat de coureur meer de dienst uitmaakt, dat er een natuurlijkere luchtstroom achter de auto plaatsvind zodat auto's nog minder instabiel worden als ze achter een andere auto rijden. Bredere banden achter (dat ziet er ook gewoon gaaf uit) en nog minder downforce. Dan kan DRS en evt KERS ook weer weg en dan krijgt het publiek meer het gevoel dat het de rijder is die de inhaalactie doet en niet het knopje. De grindbakken moeten terug, al is het maar een klein strookje (of een ander middel om de rijder af te remmen, grindbakken kunnen auto's natuurlijk gauw over de kop laten slaan), zodat we af zijn van dat geleuter over het overschrijden van de witte lijn op de baan en een rijder gewoon tijd verliest als hij van de baan af gaat. Dat maakt het voor de doorsnee kijker heel wat makkelijker. Ook moeten ze af van de 300 km per race regel, maar gewoon een tijdslimiet van 2 uur + 1 ronde instellen. Op Monza ben je als toeschouwer na 1 uur en 20 minuten klaar met kijken, terwijl op andere banen ze 10 tot 20 minuten langer bezig zijn. Geef elke toeschouwer maar even veel tijd voor z'n geld ![]() | ||
vosss | dinsdag 6 augustus 2013 @ 11:49 | |
Grindbakken moeten sowieso terug ja; al zal dat nooit of te nimmer gebeuren. Veel mooier met grindbakken ![]() ![]() ![]() | ||
4-elements | dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:01 | |
[Hier had uw Jos Verstappen-grindbakgrap kunnen staan] | ||
sasquatsch | dinsdag 6 augustus 2013 @ 13:34 | |
Klopt, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Als zelfs teams als Sauber en Williams betalende coureurs nodig hebben. Daarom was ik ook voor de terugkeer van het grond-effect in 2014, zoals oorspronkelijk bedacht. Maar dat wilden de teams niet. Die wilden zich houden aan de huidige aerodynamische regels met hooguit wat aanpassingen aan de grootte van de vleugels. Bredere banden zullen we waarschijnlijk wel krijgen volgend jaar. Mee eens Liever een vast aantal ronden, vanwege het verbod op bijtanken. Sinds dat verbod is het racen er in ieder geval imho beter op geworden. Door een vaste afstand te nemen kun je beter de hoeveelheid brandstof om mee te nemen bepalen. Maar ik ben er wel voor om de lengte van de races aan te passen aan het circuit, zodat elke race ongeveer even lang duurt. Zeg 1 uur en 45 minuten, zodat je ook nog wat speling hebt in het geval van regen of een safety car. | ||
Peterselieman | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:03 | |
absoluut. Met een grindbak wordt een foutje tenminste echt afgestraft. Nu kunnen ze door de strook asfalt met enkele seconden tijdverlies weer verder rijden ... | ||
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:22 | |
Minimum tijd is onhaalbaar, tenzij ze bij mogen tanken, en dat is dus niet de bedoeling. | ||
Rossdale | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:49 | |
Waarom niet? Geef de team een minimumtijd dat een race duurt en dan mogen de teams zelf inschatten hoeveel kilometer in die tijd afgelegd kan worden. Om te zorgen dat ze dat volhouden zullen ze zelf per race uit moeten vogelen hoe de brandstofmix-ratio aangepast dient te worden om de complete race uit te kunnen rijden. Ik vind het wel een prima plan eigenlijk ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:57 | |
Omdat de tanks niet groot genoeg zijn voor bv 2 uur op Monza. | ||
Schunckelstar | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:36 | |
kimi volgend jaar langs vettel dus? ![]() | ||
#ANONIEM | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:51 | |
Langs of naast? Hopelijk beide. | ||
M.Melandri | dinsdag 6 augustus 2013 @ 16:57 | |
Is altijd al zo geweest, daarnaast is het niveau van de paydrivers van nu veel hoger dan pakweg 10 jaar geleden. Toen had je figuren als Marques en Mazzacane. Jongens als vd Garde en Maldonado hebben in de andere klasses prima dingen laten zien. | ||
Meike26 | dinsdag 6 augustus 2013 @ 22:37 | |
En naast grindbakken, Stop & Go penalties moeten weer terug komen. Of de drive through van Grosjean nu wel of niet terecht was, hij heeft er ogenschijnlijk maar weinig last van gehad. Een Stop & Go is ook duidelijker in beeld te brengen dan alleen iemand die door de pitstraat heen rijd. En dan hoeft het niet eens de oude 10 seconden te zijn, het veld zit dichterbij dan ooit. Maar een stop van 4 a 5 seconden lijkt me dan al veel rechtvaardiger dan alleen 2 rondes rijden die ergens tussen de 4 en 10 seconden langzamer waren. | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 13:04 | |
Lewis is weer voor de zoveelste keer terug bij dat mokkel van hem. Tot zover het komkommernieuws. Is het al 23 augustus? ![]() | ||
Tarado | maandag 12 augustus 2013 @ 13:20 | |
Prima toch, ze huppelt zo leuk in de pits | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 13:20 | |
Ze is niet lelijk als je dat bedoelt nee ![]() | ||
Rossdale | maandag 12 augustus 2013 @ 13:26 | |
Waarschijnlijk was ze jaloers op Roscoe ![]() | ||
franklop | maandag 12 augustus 2013 @ 15:01 | |
FOK!sport zoekt naar versterking! Voor diegenen die wellicht zin/tijd hebben over Formule 1/Autosport te schrijven ![]() | ||
nils7 | maandag 12 augustus 2013 @ 16:35 | |
Is die overname van Carlos misschien gunstig voor Frijns? | ||
Sinister-D- | maandag 12 augustus 2013 @ 17:50 | |
Huh ![]() Heb wel iets gelezen dat Colin Kolles weer eens om het het hoekje aan het kijken is bij Sauber ![]() ![]() Edit: Al was dat wel op F1today, de ''Story'' van nl'se F1-nieuwssites ![]() | ||
Rossdale | maandag 12 augustus 2013 @ 17:54 | |
Hij doelt op de overname van KPN gok ik ![]() Maar nee dat lijkt me nogal ver gezocht eigenlijk | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 19:56 | |
Dat gaat 100% geen voordeel zijn voor Frijns. | ||
nils7 | maandag 12 augustus 2013 @ 20:08 | |
Ja ik bedoelde de KPN deal. | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 20:22 | |
Hoe moet dat precies in het voordeel van Frijns werken? KPN is geen sponsor van Frijns. KPN wordt over genomen door een ander bedrijf. KPN is dan nog steeds geen sponsor van Frijns.![]() | ||
Meike26 | maandag 12 augustus 2013 @ 21:14 | |
Enige wat nog zou kunnen, theoretisch gezien, om Frijns nu nog snel te contracteren onder de vlag van KPN en dat bij overname in September dat zijn toekomst zeker is. Dan kan hij ook nog bij Sauber blijven, gesponsord door Telmex en Gitaarles in de bijstand. ![]()
| ||
JohnB52 | maandag 12 augustus 2013 @ 21:17 | |
Wat heeft KPN in de f1 te zoeken? Markt is veel te klein. | ||
Aresdreams | maandag 12 augustus 2013 @ 21:18 | |
Heeft weinig nut, gezien KPN voornamelijk de Nederlandse markt bedient, en zeer minimaal in het buitenland aanwezig is onder de KPN vlag. | ||
Kleffe_Dop | maandag 12 augustus 2013 @ 21:57 | |
En echte multinationals hebben er geen enkel belang bij om een Nederlandse coureur in die auto te wíllen. Dat heeft ING destijds ook haarfijn uitgelegd mbt hun sponsorship van Renault. | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 21:58 | |
Toch vind ik het raar dat bv een Randstad Frijns niet onder zn hoede neemt. Randstad is al jaren actief in de F1 als grote sponsor. Daar kan toch best wat bij voor een talent als Frijns? Hoeven niet meteen tig miljoenen te zijn, maar gewoon dattie een sponsor achter zich heeft staan. Wie regelt dat bij Randstad? Zullen we die even mailen? ![]() | ||
Meike26 | maandag 12 augustus 2013 @ 22:04 | |
Frijns zal niet zo snel bij Randstad komen. Dat is een wereld van gelikte mannetjes, in strakke pakjes en gestreken stropdassen. Dat is niet iets waar ik Frijns mee associeer. Giedo van der Garde heeft daar meer kans. Is een echte pr-man, heeft McGregor ook al mee, ook mede sponsor op de Williams. Volgend jaar verwacht ik hem nog niet in de Williams (niet meer, wel lange tijd die visie gehad), maar als hij zijn werk en gedrevenheid volgend jaar weet door te zetten bij Caterham, dan denk ik dat het zomaar eens kan lukken bij dat team in 2015 ! | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 22:05 | |
Nee dat weet ik ook wel. Maar ik vind het zo zielig dat die knul helemaal geen(!) sponsor heeft. Als ik rijk was zou ik hem sponsoren ![]() | ||
Peterselieman | maandag 12 augustus 2013 @ 22:12 | |
Hij heeft een paar kleine sponsoren, maar daarmee kun je zelfs geen zitje in de GP2 kopen helaas. | ||
Kleffe_Dop | maandag 12 augustus 2013 @ 22:15 | |
Randstad is de op één na grootste HR service provider ter wereld, na Adecco. Actief in 40 landen. Net als ING is Randstad een stuk groter dan de kleine Nederlandse markt. Behalve sentimentele/chauvinistische gronden is er voor Randstad weinig reden om een Nederlandse coureur daar te willen hebben. Een coureur ondersteunen uit een zich nog ontwikkelende markt zou zelfs nog interessanter zijn voor Randstad. | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 22:16 | |
Ja dat weet ik allemaal wel, maar een bedrag van ik noem maar iets, 3 ton, dat is toch peanuts voor een bedrijf als Randstad? Heck, al is het maar 50K. Alle beetjes helpen. Als ik over het budget ging daar dan nam ik contact met Frijns op. Gewoon omdat het kan. | ||
sasquatsch | maandag 12 augustus 2013 @ 22:19 | |
Dat is het nadeel van Nederlandse coureurs. De Nederlandse markt is niet interessant voor grote sponsoren. Alleen voor sponsoren die binnen Nederland werken, maar die hebben vaak niet genoeg te besteden om een zitje te kopen. De tijd van Trust en Muermans die voor een paar miljoen een stoeltje konden kopen is helaas voorbij. De bedragen liggen nu vele malen hoger. Te hoog voor een Nederlandse sponsor. Giedo heeft de mazzel dat zijn schoonvader eigenaar is van McGregor, anders had hij waarschijnlijk ook niet genoeg gehad. | ||
Kleffe_Dop | maandag 12 augustus 2013 @ 22:25 | |
Tja.. dan praat je als ("emotioneel" betrokken) Nederlandse autosportfan, zo werkt het marketing beleid van dit soort ondernemingen nou eenmaal niet, zelfs niet voor 3 ton. ^Waarschijnlijk heeft een groot deel van de top van Randstad niet eens de Nederlandse nationaliteit. Maar er zal ongetwijfeld wel onderzoek uitgevoerd zijn door/voor Randstad naar de effecten van het sponsoren van een (Nederlandse) coureur. | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 22:27 | |
Jammer dan dat de uitkomst daarvan klaarblijkelijk niet in zn voordeel werkt ![]() | ||
Geralt | maandag 12 augustus 2013 @ 22:27 | |
Ik snap het allemaal wel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben ![]() | ||
sasquatsch | maandag 12 augustus 2013 @ 22:32 | |
Ik ook niet. Als ik dat geld over zou hebben zou ik het wel weten. Dan zou ik me inkopen in een team en zorgen dat er een Nederlandse coureur voor gaat rijden. ![]() | ||
twiFight | maandag 12 augustus 2013 @ 22:33 | |
Als ik dat geld had zou ik zelf in die auto stappen ![]() | ||
sasquatsch | maandag 12 augustus 2013 @ 22:49 | |
Daarvoor ben ik te oud en niet goed genoeg. ![]() | ||
rubbereend | maandag 12 augustus 2013 @ 23:05 | |
Sauber heeft lange lijst schuldeisers | ||
Tarado | dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:03 | |
En dat met die Russen lijkt niet door te gaan
| ||
Sinister-D- | dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:34 | |
http://mobile.f1today.nl/(...)-aan-sauber-stoppen/ Ferrari zou ook al geen motoren meer willen leveren mits er een gedeelte van de rekening betaald wordt ![]() | ||
Beach | dinsdag 13 augustus 2013 @ 11:51 | |
Daar gaat je kans om op f1rejects.com te komen. | ||
Fokkingvet | dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:39 | |
Volgens de finse krant Helsingin Sanomat heeft Kimi een 3 jarig contract getekend bij Ferrari. Vraag is wie er moet wijken, Massa of Alonso. Silly Season ![]() | ||
Marks | dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:45 | |
En VALENCIA gaat weg http://www.gpupdate.net/n(...)ce-meer-organiseren/ | ||
Peterselieman | dinsdag 13 augustus 2013 @ 14:49 | |
jeuj ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:08 | |
Ferrari? Lijkt me raar aangezien hij daar niet op een prettige manier is weg gegaan volgens mij. | ||
sasquatsch | dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:22 | |
Red Bull lijkt het niet te worden en Lotus heeft betalingsproblemen. Ferrari lijkt dan de enige optie waar hij wel betaald zou worden. ![]() | ||
Geralt | dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:54 | |
Contract ontbonden/afgekocht en (ik dacht) 17 miljoen extra meegekregen indien hij het seizoen erop niet bij een ander team zou rijden. | ||
M.Melandri | dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:57 | |
Hij werd gewoon ontslagen door Ferrari, zou echt heel raar zijn als hij nu weer terug mag keren. | ||
Geralt | dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:59 | |
Dat zeg ik toch, contract ontbonden/afgekocht. Lijkt me vrij duidelijk dat ik daar ontslag mee bedoel. Overigens zegt de deal die ze maakte ook wel wat. Je mag niet meer voor ons rijden en zijn bereid om je 17 miljoen extra te betalen als je ook niet bij de concurrent gaat rijden. Toch goed uitonderhandeld dan voor zo een middelmatige coureur dat je oude werkgever zo bang is dat je bij de concurrentie terecht komt en daar rijkelijk voor betalen om dat te voorkomen ![]() | ||
M.Melandri | dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:01 | |
Ik las je verkeerd. Zou het wel jammer vinden als Kimi naar Ferrari zou gaan, zie liever Hulkenberg die plek innemen, beschikt denk ik over meer pure snelheid dan Kimi. | ||
Geralt | dinsdag 13 augustus 2013 @ 16:06 | |
Voor hetzelfde geld zegt Kimi gewoon straks weet je wat, bekijk het maar met je kutzooi allemaal! ![]() Die optie zou ik ook zeker niet overboord gooien. Red Bull is een vraagteken, de beurs van Lotus is dat ook, Ferrari zou ik zelf voor bedanken als ik hem was, de rest ligt al vast en dan blijft er weinig serieus aan opties over. Bovendien is alles een open boek komend seizoen, dus het is uiteraard helemaal niet zeker dat een Red Bull/Ferrari/ Lotus/Mercedes/McLaren volgend jaar als de brandweer gaan. Voor hetzelfde geld staat Williams ineens weer op. Je weet het niet. Teveel vraagtekens. En dan een team wat te weinig geld heeft, een team wat zich nog niet uit spreekt een team wat voor volgend jaar al vast ligt en een team wat je eruit geflikkerd heeft in het verleden. Moeilijke keus. Mij zou het niet verbazen als ie gewoon stopt. | ||
Meike26 | dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:01 | |
Ik zie Ki mi eerder terug gaan naar McLaren dan naar Ferrari. Dat is geen optie, dus zoals semiVoss ook zegt, kijk ik er ook niet raar van op als hij het na dit jaar voor gezien houdt. Zal Lotus ook weer wat lucht geven om niet zo'n Mega salaris op te moeten hoesten. Als Kimi na dit jaar stopt of sowieso naar ander team gaat, ben ik wel erg benieuwd wie 'eerste' rijder word bij Lotus. | ||
Geralt | dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:47 | |
Kubica in elk geval niet. Eeuwig zonde. Kimi en Kubica hadden dat team naar grote hoogte kunnen stuwen. De vraag is alleen of Lotus genoeg geld had gehad om zowel Kimi als Kubica een stoeltje te bieden. Zo jammer ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 13 augustus 2013 @ 17:54 | |
Vergeet niet dat Kimi niet enkel geld kost, maar dat ie ook genoeg geld in het laatje brengt tmv publiciteit en WK-punten. Alleen al daarvoor zou ik, als ik een dikke pief bij Lotus zou zijn, Kimi willen behouden. Tot op zekere hoogte wat betreft loon uiteraard. | ||
Schunckelstar | dinsdag 13 augustus 2013 @ 19:02 | |
ik hoop niet dat kimi naar ferrari terug gaat, dan heb ik nog liever dat ie iets anders gaat doen ![]() maar eigenlijk geloof ik ook niet dat ie dat gaat doen | ||
twiFight | dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:11 | |
Ik vind het raar. Kimi hoeft niets meer voor het geld te doen. Een andachtshongerige PR hoer is het ook absoluut niet. Is het Kimi echt alleen maar om het geld te doen? Hij zegt altijd "I just wanna race". Kan me niet voorstellen dat hij naar een team gaat met een slechte sfeer. Of hij moet F1 als geheel zat zijn en stiekem weer verlangen naar een rallywagen of zo. | ||
Geralt | dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:13 | |
Nee want: Het is hem om het racen te doen. ![]() | ||
Schunckelstar | dinsdag 13 augustus 2013 @ 20:17 | |
dat geloof ik ook niet ![]() daarom denk ik ook niet dat ie terug gaat | ||
Hephaistas | woensdag 14 augustus 2013 @ 09:45 | |
Goede grap. | ||
Fokkingvet | woensdag 14 augustus 2013 @ 10:04 | |
Kimi gaat naar Ferrari vanwege de zekerheid en het flinke salaris. Daarnaast kennen ze hem en hebben ze successen behaald, en Kimi wil gewoon lekker racen zonder zich overal druk om hoeven te maken. Dat kan bij een groot team als Ferrari. Ferrari is en blijft een icoon, hoe je het went of keert. Iedere coureur wil voor de rode brigade rijden. Lotus is een vraagteken qua centen + het vertrek van Allison. RBR kan/wil niet zoveel betalen als Ferrari, dan lijkt me de keus ook simpel. Plus dat RBR volledig gebouwd is om Newey. Gaat hij weg dan stort RBR in als een kaartenhuis. Vraag is wat Alonso gaat doen. Het zou me echt heel erg verbazen als hij naar RBR gaat, dat wordt het einde van zijn carriere ben ik bang. Alonso is niet de persoon die als 2e coureur rond kan rijden, hij moet de snelste zijn. Lukt dat niet dan komt er een hele berg smerige spelletjes. Vettel is te sterk voor Alonso denk ik, zeker in de quali. ALO en RAI bij Ferrari kan best nog wel eens goed gaan, met de uitzondering dat Alonso niet duidelijk meer de nr1 is. Beiden zullen zeer aan elkaar gewaagd zijn. Maar tegenover Vettel zullen ze het allebei wel afleggen vermoed ik. | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 11:10 | |
![]() ![]() ![]() 1) Die gaat echt niet meer richting Ferrari, hij en Di Montezemelo kunnen elkaars bloed wel drinken ![]() 2) Ferrari heeft altijd openlijk aangegeven dat er 'n #1 in het team zit. Dat gaat niet lukken met Fernando en Kimi. 3) Alonso gaat dat zoveel mogelijk proberen tegen te houden, die heeft altijd 'n #2 langs zich willen hebben. 4) In hoeverre kan Ferrari nog op de lange termijn denken met Kimi? Die wil gewoon kunnen optiefen als ie geen zin meer heeft in dat circus. | ||
Tarado | woensdag 14 augustus 2013 @ 11:10 | |
Puur om te vergelijken zou ik Alo of Kimi wel in een RBR willen zien, maar ik zie Alo niet weggaan bij Ferrari tenzij Vettel die kant op gaat. | ||
Schunckelstar | woensdag 14 augustus 2013 @ 12:40 | |
Juist bij een groot team als ferrari kun je niet alleen maar racen zonder je druk te hoeven maken om de rest ![]() Daarom denk ik dat ie bij lotus ook het beste op zijn plaats zit, daar word ie redelijk gespaard met sponsorverplichtingen | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 12:51 | |
dit dus. Alonso bv. Was al een jaar lang gecontracteerd bij Ferrari maar mocht pas vanaf 1 januari '10 officieel team kledij dragen omdat ie ook nog bij Renault in dienst was. En toch liep die al mee op evenementen waar Ferrari bij betrokken was, al was 't maar in een gewone rode trui zonder sponsoren of 't team logo. Dat zie ik Kimi eerlijk gezegd niet doen ![]() edit: hier dus ![]() [ Bericht 5% gewijzigd door Sinister-D- op 14-08-2013 13:15:07 ] | ||
THEFXR | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:34 | |
Weet iemand hoeveel vrijdagkaarten SPA zijn? | ||
Nieuwschierig | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:36 | |
20 euro | ||
THEFXR | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:36 | |
thanks | ||
Geralt | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:36 | |
Zaterdag 50 euro zag ik laatst ergens. Die zijn ook duur geworden ![]() Ga er wel heen overigens ![]() | ||
Nieuwschierig | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:37 | |
http://www.spafrancorchamps.nl/ | ||
Nieuwschierig | woensdag 14 augustus 2013 @ 18:42 | |
Trouwens, goud 6 kost op vrijdag 70 euro maar dat is wel een heel mooie plek. | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 20:10 | |
![]() Staat gewoon op :
| ||
Waffle | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:27 | |
Weekend kaarten zijn binnen ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 21:36 | |
Blanchimont? Les Combes? Kemmel straight? Als het toch weekend kaarten zijn, dan moet je gewoon de vrijdag even gebruiken om een mooie plaatst uit te zoeken ![]() | ||
Waffle | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:01 | |
Ja dat sowieso daarom zijn we ook voor staanplaatsen gegaan en natuurlijk vanwege de prijs ![]() | ||
Geralt | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:03 | |
Tijd genoeg om op de zaterdag voor de Q rond te banjeren en kijken wat je leuke plekken vind. Zelf vind ik Rivage altijd een mooi plekje ![]() | ||
Marks | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:23 | |
Pakweg 100 - 200 meter na de eau rouge, voorbij de loopbrug die over de kemmel straight gaat en je zicht belemmert. Dat moet je net niet meer hebben, dan zie je ze uit de eau rouge komen. En op het kemmel straight zie je veel inhaalacties, zie je ze een paar bochten verder bij fagnes schieten, even later richting blanchimont en uiteindelijk zie je ze uit de la source komen. Zo kon ik in ieder geval erg goed overzicht houden van de race! Met 4 tot 5 punten waar je ze live kan volgen dus. En die plek had ik gevonden, na de complete vrijdagtrainingen te hebben gebruikt om de beste plek uit te zoeken. Meer dan 15 km. gelopen die dag ![]() Oja, als je er toch bent nog 2 tips waar je geweest moet zijn: 1: er is een looptunneltje die ONDER stavelot (bocht righting blanchimond rechte stuk) doorloopt. Daar hoor je de wagens dus echt alsof je onder een snelwegviaduct staat over je heen knallen ![]() 2: In het binnenstuk, op de platte grond hier http://tripstoeuropa.blog(...)nd-prix-belgium.html is het de plek waar ''fagnes 13'' staat. Daar kan je lopen (volgens mij zit dit bij het looppad richting het tunneltje waar ik het bij 1 over had) en hoor je de wagens in maximale surround sound. Wagens die uit pouhon komen, uit fagnes, uit stavelot richting blanchimont, je hoort ze overal om je heen. Bijzonder indrukwekkend was dat ook ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:26 | |
mwa, ik heb eens een jaartje aan de buitenkant van de bocht gezeten. Destijds nog overdekte tribune. Maar veel zie je er niet, je ziet ze van Les Combes aankomen en direct na Rivage zelf zie je ze al niet meer. Op die ene kleine glimp na als ze de 2de bocht van Pouhon uitrijden. Misschien dat het zicht vanuit de binnenkant beter is, al betwijfel ik dat want dan kun je ze bv al weer niet zien aankomen. | ||
Geralt | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:27 | |
Binnenkant vind ik wel mooi hoor ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:31 | |
zie je van daaruit Blanchimont en de Busstop? | ||
Geralt | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:33 | |
Oef nou moet ik ff denken. Alweer een paar jaar terug dat ik voor het laatst daar was. Volgens mij wel, maar heel ver weg zegmaar ![]() | ||
Geralt | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:38 | |
![]() ![]() | ||
kepler | woensdag 14 augustus 2013 @ 22:42 | |
Weet iemand hoe het met parkeren zit? Ik wil eigenlijk een kaartje bestellen en volgende week met de auto die kant op karren. Alleen zijn de parkeerplekken uitverkocht... | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:00 | |
Geen last van gehad vorig jaar. Gewoon een van de kampings oprijden. ¤10 voor 1 dag, en dacht ¤20 voor het heel weekend. En dan staat je auto gewoon langs je tentje ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:04 | |
Te ver om nog fatsoenlijke te kunnen zien dus ![]() Maar Rivage is wel een van die bochten waarbij je redelijk kort aan het asfalt bent, dus de belevenis van het geluid is daar wel heel gaaf ![]() | ||
Geralt | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:05 | |
Juist de reden waarom ik het een gaaf plekje vind. Zeker toen TC nog toegestaan was. Ik vond dat serieus vet klinken in rivage ![]() | ||
kepler | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:06 | |
Ja, ik heb ook nog geen camping ![]() ![]() Kaartje is besteld! Als er nog meer Fokkers gaan dan kunnen we misschien nog wel meeten ![]() | ||
Geralt | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:08 | |
Als je er dan kort op staat klonk echt vet. Overigens was vorig jaar of het jaar ervoor ook tof bij de GP van Roggel. Stond je letterlijk een meter anderhalf ervan af. Je voelde gewoon de aero zn werk doen als Button langs kwam ![]() | ||
Sinister-D- | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:12 | |
Bovenaan aan de ingang van Les Combes heeft het een camping waar je dagelijks dat weekend kunt op en af rijden. Daar is het meestal ook een groot feest, van die vrachtwagen trailers met enorme speaker torens in o.a ![]() En ik ga waarschijnlijk alleen vrijdags weer, aangezien ze uitgerekend dat weekend een vrijgezelle feest moesten inplannen ![]() ![]() ![]() | ||
kepler | woensdag 14 augustus 2013 @ 23:22 | |
Ik kom pas vrijdagavond, dus helaas ![]() Camping klinkt opzich leuk, maar niet helemaal mijn ding ![]() ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:43 | |
In 2011 zat ik bij 10 Pouhon. Alleen net te ver om ze naar beneden te zien komen maar je hebt zicht tot 13 ![]() En er stond recht tegenover een tv-scherm zodat je het verloop van de race kunt volgen. Parkeren was bij 14, daar is ook de tunnel om op het terrein te komen. Overigens zijn bij 1 en 2 ook tunnels onder de baan door. | ||
Geralt | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:45 | |
Bij La Source is geen tunnel toch??? | ||
Nieuwschierig | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:53 | |
Jawel, een smal tunneltje dat onder de baan en piltane-exit doorloopt. Ik ben er tijdens de WEC-race een paar maanden geleden ook doorgelopen. Het is net vóór La Source dus, ongeveer op het rempunt. | ||
Geralt | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:54 | |
Hebben ze dat mee gebouwd met die "nieuwe" tribunes dan bij busstop of wat? Kan me niet herinneren dat ik daar ooit een tunnel gezien heb ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:59 | |
Nou, het zag er nogal oud uit... Als de om La Source heenloopt, langs dat witte huis op ga je op een gegeven moment via een heel stijl weggetje naar beneden. Dan ben je op de hoogte van de rode tribune daar. Maar loop je daar de andere kant op dan gaat er nog een weggetje stijl naar beneden en daar onderaan begint de tunnel. In de binnenbocht van La Source zijn trappen als ik me goed herinner. | ||
Geralt | donderdag 15 augustus 2013 @ 00:59 | |
Nooit gezien! ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 15 augustus 2013 @ 01:09 | |
Van Google maps In de blauwe cirkel de trap bij de pit-exit ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:10 | |
jawel, maar die komt langs het pit complex uit. Daar kom je als gewone sterveling niet tijdens het weekend ![]() Edit: er was nog een volgende pagina, waar dus al een antwoord gegeven was ![]() | ||
Nieuwschierig | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:38 | |
Daarom is het ook zo leuk om eens tijdens een andere race dan de F1 te gaan kijken. Dan is het geen enkel probleem om eerst op de mooiste plek in Eau Rouge te kijken en een half uur later eens bij de Busstop. Waarbij je trouwens wel flink wat conditie moet hebben om dat hoogteverschil even te overbruggen. ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:40 | |
Daarom: het WSR-weekend ![]() | ||
RolStaart-Beer | donderdag 15 augustus 2013 @ 09:46 | |
Nog een weekje ![]() | ||
JohnB52 | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:03 | |
En dan? | ||
Geralt | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:07 | |
Dan is de vakantie voorbij en rollen de trucks binnen in Francorchamps ![]() | ||
JohnB52 | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:08 | |
Dat wilde ik ff horen!!! | ||
LWD-Godius | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:36 | |
McLaren had zich helemaal ingesteld op een rampseizoen in 2012. Whitmarsh had zich ingesteld op een wagen die wellicht een podium hier en daar kon halen maar geen winnende auto was. De windtunnelresultaten waren niet zo best voor de MP4-27, maar wonder boven wonder presteerde de MP4-27 op de baan buitengewoon goed, ook geholpen door de semi-coanda uitlaat. McLaren hoopte dat het zelfde resultaat mogelijk was met de MP4-28 maar daar hebben ze zich lelijk in vergist, het laatste nieuws is dat ze tegenwoordig hun windtunnel laten nakijken en kalibreren en dat ze nieuwe updates niet in grote brokken te introduceren direct vanuit de windtunnel. Ik denk dat Lewis Hamilton eind 2011 al had besloten om bij McLaren weg te gaan, hij wist dat het niet helemaal 100% meer was en zou worden met McLaren. | ||
Geralt | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:38 | |
Lewis is met het oog op 2014 naar Mercedes gelokt. Vandaag geruchten dat Mercedes +/-100pk meer uit de V6 weet te halen dan de overige motoren. Denk dat dat ook wel meegespeeld heeft. ![]() | ||
Tarado | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:39 | |
Dat lijkt me toch wel heel stug (die 100pk meer) | ||
Geralt | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:40 | |
Vandaar dat ik ook "geruchten" zei: http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=51668 http://www.f1-club.be/nieuws/verslag.php?id=18484 ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:40 | |
precies. Dat Mercedes er meer pk's uit weet te persen dan Ferrari en Renault kan ik in komen, maar 100 pk is wel erg veel | ||
Sinister-D- | donderdag 15 augustus 2013 @ 12:49 | |
Komkommer!!!
![]() Stiekeme afspraken maken hè ![]() ![]() ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 15 augustus 2013 @ 13:04 | |
Bernie stoomt Christian klaar om hem op te volgen.:) | ||
Tarado | donderdag 15 augustus 2013 @ 13:06 | |
Zou niet zo gek zijn | ||
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 13:15 | |
zeker niet voor Horner, omdat Helmut Marko al bijna op zijn stoel zit. Enige is dat Horner Red Bull niet voor mag trekken | ||
Sinister-D- | donderdag 15 augustus 2013 @ 13:18 | |
Dat gerucht is in de afgelopen maanden ook al eens voorbij gekomen. Hij is tenminste wel iemand waarmee ze op de lange termijn kunnen denken omwille zijn leeftijd. Al die andere knaken wat ze genoemd hebben de afgelopen jaren waren ook niet meer de jongste. | ||
Peterselieman | donderdag 15 augustus 2013 @ 13:23 | |
Monisha Kaltenborn zou ook genoemd worden, al is dat gerucht bijna niet serieus te nemen | ||
kepler | donderdag 15 augustus 2013 @ 20:38 | |
Camping ook gereserveerd ![]() ![]() Qua plekken ga ik zaterdagochtend ff rondlopen, maar ik heb mn pijlen gericht op Kemmel/Les Combes of Pouhon. Mocht het mooi weer zijn (en ik heb zin ![]() ![]() ![]() Ik heb er zin in ![]() | ||
Geralt | vrijdag 16 augustus 2013 @ 00:14 | |
Je gaat in je uppie? | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 augustus 2013 @ 11:16 | |
![]() ![]() Tenzij Guitie er ook uit zou vliegen en Robin dat stoeltje kan innemen, al lijkt me dat sterk...... | ||
alwaysonhold | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:08 | |
Al met al denk ik dat dit het einde eventueel is voor eventuele F1 aspiraties voor Frijns komend seizoen. Ze gaan echt niet 2 rookies bij Sauber stallen helaas, en bij de andere renstallen gaat het ook moeilijk worden. ![]() ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:10 | |
Vandaar dat ik al zei dat 't me sterk zou lijken dat ze Guitie er uit zouden gooien. Sauber is daar te conservatief voor ![]() | ||
kepler | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:11 | |
Ja ![]() ![]() Dan maar in eentje, laatste kans om de V8 in volle glorie mee te maken. En ik ga regelmatig alleen op reis, geen probleem dus ![]() | ||
Geralt | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:12 | |
Pardon??? ![]() | ||
Geralt | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:13 | |
http://www.f1today.net/nl(...)tkin-tekent-contract![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:13 | |
Ik had je gerust willen bijstaan in de eenzame momenten ![]() Tis dat ik niet het heel weekend kan ![]() ![]() Vosss Geralt, ga jij niet ook enkel de vrijdag? | ||
kepler | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:14 | |
Nou ja, lichtelijk overdreven ![]() ![]() | ||
Rossdale | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:17 | |
Sauber vind de vele peso's van Gutierrez best fijn om binnen te krijgen natuurlijk | ||
Sinister-D- | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:18 | |
Zoveel duiten zijn het anders niet als je de geruchten mag geloven, o.a. die betalings achterstanden aan de leveranciers, 2 huidige en 1 oud coureur ![]() Waarom anders in zee gaan met een Russisch kereltje die nog moet beginnen met puberen en zijn eerste puist nog moet krijgen ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 16 augustus 2013 @ 12:22 | |
Als die duiten volgend seizoen nog binnenkomen. Zou me niet verbazen als Telmex naar McLaren vertrekt, Perez achterna nu Vodafone weggaat. | ||
Tarado | vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:53 | |
| ||
Tarado | vrijdag 16 augustus 2013 @ 17:53 | |
Ze zitten er met Claro toch eigenlijk al? | ||
Geralt | zaterdag 17 augustus 2013 @ 01:49 | |
GAM / F1 2013 #1: Met Classic Cars! Wat een domme klojo;s. ![]() ![]() Zitten er nog meer fouten in wat jullie zo 123 zien? De vorige waren best aardig, zeker omdat we al lang geen fatsoenlijke F1 games meer gehad hadden, maar dit slaat compleet nergens op ![]() | ||
DutchTrain | zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:04 | |
Er staat toch ook: Bewuste keuze dus. Maar 80+ euro voor deze game vind ik alsnog wat veel. Ik wacht wel weer een half jaar tot de opruiming op Steam. Zo heb ik F1 2012 ook voor ¤ 7,50 kunnen krijgen. | ||
JohnB52 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:16 | |
Waar haal jij die 80+ euro vandaan? Ik kan die prijs nergens vinden... | ||
DutchTrain | zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:30 | |
Daarvoor stond de Legends versie op play.com. Daar staat die inmiddels niet meer en is de normale versie al gedaald tot 36,99 voor de PC ![]() De normale PS3 en xbox versies staan hier en daar voor 60 euro en de legends versie daarvan zou nog eens 20 euro duurder worden. | ||
JohnB52 | zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:04 | |
En uiteindelijk bij de MM voor 44 euro, en de limited voor 55 ofzo. Prima prijs. | ||
Beach | zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:46 | |
Sowieso Codemasters en sim in één zin ![]() | ||
#ANONIEM | zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:26 | |
Sowieso als volwassen vent computerspelletjes spelen... | ||
Gebraden_Wombat | zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:37 | |
Sowieso als volwassen vent naar raceautotjes kijken... ![]() | ||
Geralt | zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:46 | |
Project C.A.R.S. is anders aardig leuk om te doen met een fatsoenlijk stuurtje ![]() | ||
Beach | zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:54 | |
Niet serieus op reageren joh. Die gast is pussywhipped as fuck en mag op zaterdag als hobby alleen de tuin onderhouden van zijn vrouw. | ||
#ANONIEM | zaterdag 17 augustus 2013 @ 21:19 | |
Tuurlijk. Zoals de waard is... | ||
M.Melandri | zondag 18 augustus 2013 @ 03:18 | |
Ricciardo dus naar RBR | ||
Geralt | zondag 18 augustus 2013 @ 08:51 | |
Volgens Bild. Ik lees het net ja. Die hebben het vaak bij het rechte eind. Vraag ik me toch af wat Kimi bedoelde met zijn uitspraak van misschien kies ik wel iets wat jullie raar vinden. Wellicht terug naar McLaren? Betrouwbaarheid is anno 2013 een stuk beter dan toen hij daar reed ![]() | ||
Tarado | zondag 18 augustus 2013 @ 08:52 | |
Je weet nooit wat Kimi bedoelt, dus we zien het wel | ||
Geralt | zondag 18 augustus 2013 @ 08:53 | |
Ja afwachten inderdaad. Na Spa zal wel een balletje gaan rollen denk ik. Dat is meestal wel zo een beetje de tijd dat alles bekend wordt zo tussen Spa en Monza ![]() | ||
Tarado | zondag 18 augustus 2013 @ 08:55 | |
McLaren lijkt me niet trouwens, Perez hebben ze nodig voor de $$ en Button zie ik ook niet vertrekken. | ||
Geralt | zondag 18 augustus 2013 @ 08:59 | |
Button Massa aflossen dan maar? ![]() | ||
Tarado | zondag 18 augustus 2013 @ 09:00 | |
Hulkenberg naar Ferrari en Kimi naar Sauber? | ||
Geralt | zondag 18 augustus 2013 @ 09:01 | |
![]() | ||
sasquatsch | zondag 18 augustus 2013 @ 09:03 | |
Kan die beter bij Lotus blijven. | ||
Tarado | zondag 18 augustus 2013 @ 09:14 | |
Dat is iets kiezen wat jullie wel raar vinden ![]() | ||
Marks | zondag 18 augustus 2013 @ 13:20 | |
Ja hoor, F1 2011 was in ieder geval behoorlijk realistisch, 2012 heb ik nooit gespeeld maar 2011 was een stuk beter dan 2010. | ||
JohnB52 | zondag 18 augustus 2013 @ 14:40 | |
Wees maar blij dat het geen 100% sim is, anders was de lol er nog sneller vanaf! (En ook geen g-krachten er bij, dan ben je na n paar minuten waarschijnlijk al bekaf) | ||
LWD-Godius | zondag 18 augustus 2013 @ 16:57 | |
Als je op legend speelt zonder assists dan is het vrijwel niet competitief speelbaar zonder stuurtje, flippers en pedalen. | ||
Geralt | zondag 18 augustus 2013 @ 17:24 | |
Dat maakt het nog niet direct een sim he ![]() | ||
LWD-Godius | zondag 18 augustus 2013 @ 18:26 | |
Nee maar wel behoorlijk realistisch. Ik speelde vroeger wel GTR op de PC en als ik dat nu vergelijk met f12012 zonder assists dan is er niet veel verschil op te merken. Wel wat afstellingsmogelijkheden betreft trouwens, dat vind ik een minpunt aan f1 2012. | ||
Geralt | zondag 18 augustus 2013 @ 18:27 | |
Ik kan me niet herinneren dat je bij F1 2012 je remmen warm moest rijden wel? ![]() | ||
zoem | zondag 18 augustus 2013 @ 18:32 | |
GTR2 was een tof spel, en dan Nordschleife rijden ![]() | ||
LWD-Godius | zondag 18 augustus 2013 @ 18:33 | |
Ja, je hoeft geen warm-up lap te rijden in dat spel. Mis ik ook niet eerlijk gezegd. En als je dan al van start kan gaan, kan je toch niet voluit gaan de eerste ronde, de banden en remmen blijven vrij lang blauw, na 3/4 ronde beginnen ze helemaal groen te worden qua temps. | ||
Geralt | zondag 18 augustus 2013 @ 18:40 | |
Ik bedoel niet alleen een zinloze warmuplap. In GTR had je in het begin gewoon slechte remmen omdat die nog niet op temperatuur waren. Tevens door koude banden slechte grip. Volgens mij speelde dat bij F1 2010/11/12 geen enkele rol voor zover mijn geheugen zich dan nog kan herinneren. ![]() | ||
JohnB52 | zondag 18 augustus 2013 @ 19:31 | |
GAM / F1 2013 #1: Met Classic Cars! | ||
Sinister-D- | zondag 18 augustus 2013 @ 21:44 | |
Is er eigenlijk iemand uit 't topic naar Rotterdam geweest vandaag? | ||
Marks | maandag 19 augustus 2013 @ 00:20 | |
Hamilton zegt weer eens goed waar het op staat, F1 MOET gevaarlijk blijven. http://www.gpupdate.net/n(...)ule-1-aantrekkelijk/ Het is wat racen anders maakt dan de meeste andere sporten als voetbal en atletiek. Nu moeten de rijders dit ook eens vaker laten meespelen om zo nieuwe verminkingen aan banen te voorkomen zoals helaas al bij Spa bijvoorbeeld is gebeurd. | ||
nils7 | maandag 19 augustus 2013 @ 10:36 | |
Wat is er aan Spa verminkt dan? Ingekort eh ja maar verder... | ||
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 11:05 | |
hier en daar zijn er uitloopstroken gekomen en er ligt nieuw asfalt, waardoor Eau Rouge/Raidillon een stuk makkelijker dan vroeger is geworden. | ||
nils7 | maandag 19 augustus 2013 @ 11:06 | |
Ik vind moderniseren heel anders dan verminken. Eau Rouge of Blanchimont zijn niet heel erg verandert. | ||
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 11:09 | |
het enige dat echt veranderd is, is volgens mij de Busstop-chicane en dat het een permanent circuit geworden is. | ||
franklop | maandag 19 augustus 2013 @ 11:09 | |
door het asfalt is eau rouge juist verminkt, want een foutje wordt veel minder 'bestraft' | ||
Rossdale | maandag 19 augustus 2013 @ 11:09 | |
Inderdaad, de oude busstop-chicane was wat moeilijker ook. Ik vind het wel jammer dat die veranderd is. | ||
nils7 | maandag 19 augustus 2013 @ 11:12 | |
Afsteken is nu makkelijker maar in verschillende raceklassen heb ik toch echt gezien dat een foutje resulteert in een spin of een klapper.... | ||
LWD-Godius | maandag 19 augustus 2013 @ 11:13 | |
Ik haat uitloopstroken, er verscheen een aantal jaar geleden ook een artikel waarin wetenschappelijk werd bewezen dat uitloopstroken niet altijd veiliger zijn dan grindbakken of dergelijk, vooral waneer een wagen ongecontroleerd van de baan raakt. In hetzelfde artikel werd ook gesteld dat eccelstone en fia doelbewust uitloopstroken hebben geïntroduceerd om sponsoren te pleasen. Vroeger was het vrij normaal dat er maar met 10 a 12 auto's gefinisht werd door fouten van rijders die vervolgens niet meer terug de baan op konden komen. Sponsoren vonden dit verschrikkelijk, zonde van het geld. Zij hadden gelobbyd voor de uitloopstroken. | ||
Rossdale | maandag 19 augustus 2013 @ 11:47 | |
Er staan ook enorme "reclameborden" geverfd op de nieuwe uitloopstroken. Dus meer geld voor Bernie. | ||
nils7 | maandag 19 augustus 2013 @ 12:28 | |
Ja maar als er zonder de uitloopstroken maar 10 of 12 aan de start verschijnen dan snap ik de keuze wel. | ||
LWD-Godius | maandag 19 augustus 2013 @ 13:29 | |
Kwam niet alleen daardoor dat er weinig finishten, mechanisch was er ook een hoop niet in orde. Daar zijn ze ook vrij vroeg begonnen met standaardisatie. | ||
jdel | maandag 19 augustus 2013 @ 14:24 | |
Nog meer fokkers die van plan zijn vrijdag naar spa te gaan? | ||
Earl_J_Hickey | maandag 19 augustus 2013 @ 14:49 | |
Komkommertijd of toch de waarheid? Mooi dat silly season ![]() | ||
ColtZ40 | maandag 19 augustus 2013 @ 15:17 | |
Nee, wel zaterdag en zondag. ![]() | ||
Sinister-D- | maandag 19 augustus 2013 @ 16:23 | |
![]() Omdat 't de enige dag is dat ik kan gaan ![]() | ||
RolStaart-Beer | maandag 19 augustus 2013 @ 16:26 | |
Alleen de vrijdag ![]() | ||
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 16:38 | |
Alleen de zaterdag ![]() Gisteren 2 kaartjes besteld ![]() Jammer dat iemand het liet afweten, anders had ik er 5 gekocht voor 20 euro per stuk. | ||
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 16:40 | |
Kimi in elk geval niet naar Red Bull. Aldus zijn manager. | ||
Tarado | maandag 19 augustus 2013 @ 16:45 | |
| ||
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 16:45 | |
http://www.gppits.net/nie(...)arel_in_de_ardennen/Waarom staat daar dat Kimi 3x gewonnen heeft? Dat stond laats ook http://www.spagrandprix.com/nl/pages/formule-un-spa-gp-2013.aspx Dat is inmiddels aangepast nadat ik ze gemailed heb, want voor zover ik weet heeft Kimi 4x gewonnen daar toch of ben ik nou compleet gek geworden?! ![]() | ||
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 16:46 | |
2004, 2005, 2007 en 2009. Waarom maken F1 websites dergelijke domme fouten? | ||
Tarado | maandag 19 augustus 2013 @ 16:48 | |
Ik zie wel kansen voor Alonso dit keer, zal wel moeten ook | ||
sasquatsch | maandag 19 augustus 2013 @ 16:52 | |
Dat laatste wil ik niet ontkennen, maar 4 keer klopt inderdaad. In 2004, 2005, 2007 en 2009. Edit: Dat had je zelf ook al gevonden. ![]() | ||
Marks | maandag 19 augustus 2013 @ 17:01 | |
Wordt interessant, als de mercedessen het ook op Spa goed doen, dan kan het kampioenschap nog wel eens gaan tussen Vettel en Hamilton ipv Vettel vs Alonso. En had het al eens eerder gezegd, al zal het niet gebeuren... Maar toch: laat Massa vervangen worden door Marciello. Die won ook afgelopen weekend weer ALLE 3 de F3 races. Hij is 18, ok, maar Vettel was ook 19. En veel slechter dan Massa kan toch niet.... [ Bericht 17% gewijzigd door Marks op 19-08-2013 17:07:04 ] | ||
Tarado | maandag 19 augustus 2013 @ 17:05 | |
Ik las een stukje over Ferrari, ik meen in de AutoMotorUndSport dat die auto niet doorontwikkeld kan worden en ze dus eigenlijk op hun max zitten maar dat hij het op de komende 2 GP's (Spa en Monza) nog wel goed zal doen omdat die circuits de auto heel goed liggen. | ||
Sinister-D- | maandag 19 augustus 2013 @ 17:47 | |
Er gaan geruchten rond dat Frijns eindelijk een sponsor aan zich gebonden heeft, Pipelife wordt daarbij veelvuldig genoemd. Zei maakte 't ook mogelijk dat ie een demo-run in Rotterdam kon doen in ''zijn'' Fortec afgelopen weekend. Hij zou alsnog terug kunnen instappen bij Hilmer dit jaar, ten kostte van Lancaster. Tevens zou hij daardoor weer bij in beeld zijn Sauber voor volgend jaar. Of het serieus te nemen is durf ik niet te zeggen, aangezien de bron Robins pa zou zijn, waarvan gesprekken zijn opgevangen door anderen. Maar ik hoop iig dat ie gisteren in Rotterdam wat ogen heeft open gedaan door zich bij het grotere publiek bekend te maken met een demo ![]() | ||
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 17:54 | |
Als het daadwerkelijk Pipelife is dan praat je niet meer over gerommel in de marge. Nu hopen dat nog een groot bedrijf hem gaat steunen en dan kan een F1-zitje er voor hem wel degelijk in zitten. | ||
Breaker.Faker | maandag 19 augustus 2013 @ 17:56 | |
Ik denk niet dat Frijns volgend jaar naar Sauber gaat ze kiezen daar iemand met veel geld om de team te kunnen redden. Ik ben wel benieuwd wat Kimi gaat doen misschien gaat hij wel terug naar Mclaren S. Perez valt heel erg tegen. En misschien kan Frijns daar van profiteren. Voor Spa wordt het duidelijk wat Kimi gaat doen. | ||
Geralt | maandag 19 augustus 2013 @ 18:32 | |
Ik denk ná Spa pas. Overigens zie ik Kimi wel winnen zondag ![]() | ||
Peterselieman | maandag 19 augustus 2013 @ 18:35 | |
vol |