En volgens mij heeft de F1 als bedrijf vorig jaar een record winst (of omzet..?) geboekt, zijn de tribunes meestal erg vol en inderdaad. De races zijn gewoon top.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:54 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem de huidige crisis is, waar we al een jaar of 5 in zitten.
De grotere teams kijken meer naar het talent dan naar het geld, maar de kleinere teams hebben zoveel moeite met het vinden van grote sponsoren dat ze eerder voor coureurs met talent en geld kiezen dan alleen maar talent. En als ze al sponsoren vinden leggen die op welke coureurs er moeten rijden (zoals vorige jaar Perez en volgend jaar Sirotkin bij Sauber).
Mosley zag dit al aankomen en was daardoor voor een budget cap op de Formule 1 om de Formule 1 voor de kleinere teams betaalbaar te houden. En daarnaast richtte hij een alternatieve goedkopere doorstroming naar de Formule 1 op, de nieuwe Formule 2. Helaas waren beide geen lang leven beschoren. Dus zolang er een crisis is en de kleinere teams moeite hebben met het vinden van sponsoren die willen investeren in een Formule 1 team zal de keuze voor het geld van een coureur de overhand hebben.
@twFight: De Formule 1 is nog steeds de absolute top. Ik ken geen andere globale raceklasse met zoveel talent. En zelfs competitiever dan ooit. getuige de races van de afgelopen 3 jaar.
De tribunes zitten echt niet vol...quote:Op maandag 5 augustus 2013 22:17 schreef Marks het volgende:
[..]
En volgens mij heeft de F1 als bedrijf vorig jaar een record winst (of omzet..?) geboekt, zijn de tribunes meestal erg vol en inderdaad. De races zijn gewoon top.
Ik zie alleen het gevaar dat men doorslaat met veranderingen zoals het de afgelopen jaren is gegaan. Dat is F1, blijven veranderen, alleen komt er denk ik dan een moment dat het te veilig en afstandelijk wordt. Te kunstmatig. Het lijkt nu ongeveer het beste te zijn wat het kan worden, aanpassingen zullen amper verbeteringen zijn vrees ik.
Is dit niet al zo sinds de jaren '90 (of misschien wel eind jaren '80)? Ook toen waren er al 3e rangs coureurs bij teams als Forti en dergelijke. Het budget van de kleinere teams is sindsdien ook omhoog gegaan maar het idee blijft hetzelfde, dat de coureur geld meeneemt zodat het team kan overleven.quote:Op maandag 5 augustus 2013 18:54 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem de huidige crisis is, waar we al een jaar of 5 in zitten.
De grotere teams kijken meer naar het talent dan naar het geld, maar de kleinere teams hebben zoveel moeite met het vinden van grote sponsoren dat ze eerder voor coureurs met talent en geld kiezen dan alleen maar talent. En als ze al sponsoren vinden leggen die op welke coureurs er moeten rijden (zoals vorige jaar Perez en volgend jaar Sirotkin bij Sauber).
Mosley zag dit al aankomen en was daardoor voor een budget cap op de Formule 1 om de Formule 1 voor de kleinere teams betaalbaar te houden. En daarnaast richtte hij een alternatieve goedkopere doorstroming naar de Formule 1 op, de nieuwe Formule 2. Helaas waren beide geen lang leven beschoren. Dus zolang er een crisis is en de kleinere teams moeite hebben met het vinden van sponsoren die willen investeren in een Formule 1 team zal de keuze voor het geld van een coureur de overhand hebben.
@twFight: De Formule 1 is nog steeds de absolute top. Ik ken geen andere globale raceklasse met zoveel talent. En zelfs competitiever dan ooit. getuige de races van de afgelopen 3 jaar.
Klopt, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Als zelfs teams als Sauber en Williams betalende coureurs nodig hebben.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:47 schreef Bluurgh het volgende:
[..]
Is dit niet al zo sinds de jaren '90 (of misschien wel eind jaren '80)? Ook toen waren er al 3e rangs coureurs bij teams als Forti en dergelijke. Het budget van de kleinere teams is sindsdien ook omhoog gegaan maar het idee blijft hetzelfde, dat de coureur geld meeneemt zodat het team kan overleven.
Daarom was ik ook voor de terugkeer van het grond-effect in 2014, zoals oorspronkelijk bedacht. Maar dat wilden de teams niet. Die wilden zich houden aan de huidige aerodynamische regels met hooguit wat aanpassingen aan de grootte van de vleugels.quote:Verder moeten ze zorgen dat de coureur meer de dienst uitmaakt, dat er een natuurlijkere luchtstroom achter de auto plaatsvind zodat auto's nog minder instabiel worden als ze achter een andere auto rijden. Bredere banden achter (dat ziet er ook gewoon gaaf uit) en nog minder downforce. Dan kan DRS en evt KERS ook weer weg en dan krijgt het publiek meer het gevoel dat het de rijder is die de inhaalactie doet en niet het knopje.
Mee eensquote:De grindbakken moeten terug, al is het maar een klein strookje (of een ander middel om de rijder af te remmen, grindbakken kunnen auto's natuurlijk gauw over de kop laten slaan), zodat we af zijn van dat geleuter over het overschrijden van de witte lijn op de baan en een rijder gewoon tijd verliest als hij van de baan af gaat. Dat maakt het voor de doorsnee kijker heel wat makkelijker.
Liever een vast aantal ronden, vanwege het verbod op bijtanken. Sinds dat verbod is het racen er in ieder geval imho beter op geworden. Door een vaste afstand te nemen kun je beter de hoeveelheid brandstof om mee te nemen bepalen. Maar ik ben er wel voor om de lengte van de races aan te passen aan het circuit, zodat elke race ongeveer even lang duurt. Zeg 1 uur en 45 minuten, zodat je ook nog wat speling hebt in het geval van regen of een safety car.quote:Ook moeten ze af van de 300 km per race regel, maar gewoon een tijdslimiet van 2 uur + 1 ronde instellen. Op Monza ben je als toeschouwer na 1 uur en 20 minuten klaar met kijken, terwijl op andere banen ze 10 tot 20 minuten langer bezig zijn. Geef elke toeschouwer maar even veel tijd voor z'n geld
absoluut. Met een grindbak wordt een foutje tenminste echt afgestraft. Nu kunnen ze door de strook asfalt met enkele seconden tijdverlies weer verder rijden ...quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 11:49 schreef vosss het volgende:
Grindbakken moeten sowieso terug ja; al zal dat nooit of te nimmer gebeuren.
Veel mooier met grindbakken![]()
![]()
Waarom niet?quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 15:22 schreef JohnB52 het volgende:
Minimum tijd is onhaalbaar, tenzij ze bij mogen tanken, en dat is dus niet de bedoeling.
kimi volgend jaar langs vettel dus?quote:Lotus ontkent problemen met salarisbetalingen
6 augustus 2013
Dat Lotus het financieel zwaar heeft, is bekend. Zo was het team eerder dit jaar nog laat met het betalen van het loon van Kimi Raikkonen, die [naar verluidt nog steeds niet al zijn geld heeft. Volgens de laatste geruchten moeten ook andere leden van het team vaak op hun salaris wachten en dreigden die zelfs het werk neer te leggen.
Sinds vorig jaar oktober zou Lotus grote moeite hebben om alle facturen op tijd te betalen. De schuldenlast van het Britse team zou volgens het Duitse Motorsport-Total inmiddels zijn opgelopen tot meer dan 120 miljoen euro. Behalve de problemen met het salaris van Raikkonen zouden ook andere werknemers hun loon constant te laat overgemaakt krijgen, waardoor er eind juli zelfs gedreigd zou zijn met een staking. Die zou op het laatste moment zijn afgewend, maar uit onvrede over de situatie zouden verschillende werknemers gereedschap van het team mee naar huis hebben genomen. Een woordvoerder van het team liet echter aan GPUpdate.net weten: "Ik weet niets van een stakingsdreiging en alle lonen zijn op tijd betaald."
Raikkonen bevestigde in Hongarije dat de financiële problemen tussen hem en het team nog niet voorbij zijn. Lotus hoopt ondertussen de Fin te kunnen behouden voor 2014. Red Bull heeft echter ook interesse in de wereldkampioen van 2007.
Langs of naast? Hopelijk beide.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 16:36 schreef Schunckelstar het volgende:
kimi volgend jaar langs vettel dus?
Is altijd al zo geweest, daarnaast is het niveau van de paydrivers van nu veel hoger dan pakweg 10 jaar geleden. Toen had je figuren als Marques en Mazzacane. Jongens als vd Garde en Maldonado hebben in de andere klasses prima dingen laten zien.quote:Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Klopt, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Als zelfs teams als Sauber en Williams betalende coureurs nodig hebben.
[.
Prima toch, ze huppelt zo leuk in de pitsquote:Op maandag 12 augustus 2013 13:04 schreef Geralt het volgende:
Lewis is weer voor de zoveelste keer terug bij dat mokkel van hem.
Tot zover het komkommernieuws.
Is het al 23 augustus?
Ze is niet lelijk als je dat bedoelt neequote:Op maandag 12 augustus 2013 13:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Prima toch, ze huppelt zo leuk in de pits
Huhquote:Op maandag 12 augustus 2013 16:35 schreef nils7 het volgende:
Is die overname van Carlos misschien gunstig voor Frijns?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Randstad is de op één na grootste HR service provider ter wereld, na Adecco. Actief in 40 landen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 21:58 schreef Geralt het volgende:
Toch vind ik het raar dat bv een Randstad Frijns niet onder zn hoede neemt.
Randstad is al jaren actief in de F1 als grote sponsor. Daar kan toch best wat bij voor een talent als Frijns? Hoeven niet meteen tig miljoenen te zijn, maar gewoon dattie een sponsor achter zich heeft staan.
Wie regelt dat bij Randstad? Zullen we die even mailen?
Ja dat weet ik allemaal wel, maar een bedrag van ik noem maar iets, 3 ton, dat is toch peanuts voor een bedrijf als Randstad? Heck, al is het maar 50K. Alle beetjes helpen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Behalve sentimentele gronden is er voor Randstad weinig reden om een Nederlandse coureur daar te willen hebben.
Een coureur ondersteunen uit een zich nog ontwikkelende markt zou zelfs nog interessanter zijn voor Randstad.
Tja.. dan praat je als ("emotioneel" betrokken) Nederlandse autosportfan, zo werkt het marketing beleid van dit soort ondernemingen nou eenmaal niet, zelfs niet voor 3 ton.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:16 schreef Geralt het volgende:
[..]
Ja dat weet ik allemaal wel, maar een bedrag van ik noem maar iets, 3 ton, dat is toch peanuts voor een bedrijf als Randstad? Heck, al is het maar 50K. Alle beetjes helpen.
Als ik over het budget ging daar dan nam ik contact met Frijns op. Gewoon omdat het kan.
Jammer dan dat de uitkomst daarvan klaarblijkelijk niet in zn voordeel werktquote:Op maandag 12 augustus 2013 22:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar er zal ongetwijfeld wel onderzoek uitgevoerd zijn door/voor Randstad naar de effecten van het sponsoren van een (Nederlandse) coureur.
En dat met die Russen lijkt niet door te gaanquote:Op maandag 12 augustus 2013 23:05 schreef rubbereend het volgende:
Sauber heeft lange lijst schuldeisers
twitter:f1enigma twitterde op dinsdag 13-08-2013 om 07:41:56Things are getting serious for Sauber. The board of NIAT has voted against the Sauber investment according to BILD http://t.co/9T4J1w1n9x reageer retweet
Daar gaat je kans om op f1rejects.com te komen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef sasquatsch het volgende:
Daarvoor ben ik te oud en niet goed genoeg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |