abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129723593
Ze rijden wel met de oude a1 wagens maar is er bekend wanneer er een doorstart komt??

Dit stond op nu.nl

" Mark Webber maakt zich zorgen over de selectiecriteria in de Formule 1. Volgens de Australiër focussen renstallen zich te veel op het budget en worden grote talenten als gevolg daarvan over het hoofd gezien, wat zijn weerslag heeft op het niveau.

De 36-jarige coureur van Red Bull Racing, die in 2002 voor het eerst zijn opwachting maakte, haalt Robin Frijns aan als voorbeeld.

De Nederlander reed dit seizoen in de GP2-klasse, waarin hij tot voor kort uitkwam namens Hilmer Motorsport. In de koningsklasse van de autosport wist de 21-jarige Frijns echter vooralsnog geen stoeltje te bemachtigen. De geboren Limburger kwam wel als testrijder al in actie namens Red Bull en Sauber.

Webber betreurt de afwezigheid van jongens als Frijns in de Formule 1. De negenvoudig Grand Prix-winnaar bespeurt genoeg potentieel, maar ziet renstallen met name kiezen voor coureurs die geld meebrengen.

"Er loopt een hoop talent rond, maar zij overleven de schifting niet. Dat is een trieste constatering. Robin Frijns is bijvoorbeeld zo'n jong exceptioneel talent, maar hij heeft geen geld."

Het niveau van het rijdersveld is door deze ontwikkeling een stuk minder geworden dan pakweg elf jaar geleden, meent de Australiër. "Toen ik net kwam kijken, startten mannen als Eddie Irvine en Mika Salo ook achterin. Zij hadden allemaal al op het podium gestaan."

Ben helemaal eens met Webber helaas wordt niet naar talent gekeken maar naar het geld. Het is jammer dat het zo is. En de FIA wou de formule1 goedkoper op deze manier is het ver te zoeken.
  maandag 5 augustus 2013 @ 18:42:26 #102
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_129724049
F1 overleeft echt wel, met gemak. Maar het zit wel in een identiteitscrisis. Het pretendeert de absolute top te zijn, maar is het dat nog wel..?

Ik weet alleen niet of de oplossing zo makkelijk is. Tuurlijk wil ik de absolute top weer zien, maar ik zit niet te wachten om weer race na race de P1 op 40 seconden voorsprong van P2 te zien rijden met misschien 3 gevechten per race.
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_129724423
Ik denk dat het grootste probleem de huidige crisis is, waar we al een jaar of 5 in zitten.

De grotere teams kijken meer naar het talent dan naar het geld, maar de kleinere teams hebben zoveel moeite met het vinden van grote sponsoren dat ze eerder voor coureurs met talent en geld kiezen dan alleen maar talent. En als ze al sponsoren vinden leggen die op welke coureurs er moeten rijden (zoals vorige jaar Perez en volgend jaar Sirotkin bij Sauber).

Mosley zag dit al aankomen en was daardoor voor een budget cap op de Formule 1 om de Formule 1 voor de kleinere teams betaalbaar te houden. En daarnaast richtte hij een alternatieve goedkopere doorstroming naar de Formule 1 op, de nieuwe Formule 2. Helaas waren beide geen lang leven beschoren. Dus zolang er een crisis is en de kleinere teams moeite hebben met het vinden van sponsoren die willen investeren in een Formule 1 team zal de keuze voor het geld van een coureur de overhand hebben.

@twFight: De Formule 1 is nog steeds de absolute top. Ik ken geen andere globale raceklasse met zoveel talent. En zelfs competitiever dan ooit. getuige de races van de afgelopen 3 jaar.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_129733405
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:54 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem de huidige crisis is, waar we al een jaar of 5 in zitten.

De grotere teams kijken meer naar het talent dan naar het geld, maar de kleinere teams hebben zoveel moeite met het vinden van grote sponsoren dat ze eerder voor coureurs met talent en geld kiezen dan alleen maar talent. En als ze al sponsoren vinden leggen die op welke coureurs er moeten rijden (zoals vorige jaar Perez en volgend jaar Sirotkin bij Sauber).

Mosley zag dit al aankomen en was daardoor voor een budget cap op de Formule 1 om de Formule 1 voor de kleinere teams betaalbaar te houden. En daarnaast richtte hij een alternatieve goedkopere doorstroming naar de Formule 1 op, de nieuwe Formule 2. Helaas waren beide geen lang leven beschoren. Dus zolang er een crisis is en de kleinere teams moeite hebben met het vinden van sponsoren die willen investeren in een Formule 1 team zal de keuze voor het geld van een coureur de overhand hebben.

@twFight: De Formule 1 is nog steeds de absolute top. Ik ken geen andere globale raceklasse met zoveel talent. En zelfs competitiever dan ooit. getuige de races van de afgelopen 3 jaar.
En volgens mij heeft de F1 als bedrijf vorig jaar een record winst (of omzet..?) geboekt, zijn de tribunes meestal erg vol en inderdaad. De races zijn gewoon top.
Ik zie alleen het gevaar dat men doorslaat met veranderingen zoals het de afgelopen jaren is gegaan. Dat is F1, blijven veranderen, alleen komt er denk ik dan een moment dat het te veilig en afstandelijk wordt. Te kunstmatig. Het lijkt nu ongeveer het beste te zijn wat het kan worden, aanpassingen zullen amper verbeteringen zijn vrees ik.
  Moderator / Redactie Sport maandag 5 augustus 2013 @ 23:55:34 #105
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_129738503
Ik heb me maar eens verdiept in de Rus... die knakker heeft nog helemaal niks bereikt en rijdt nu in de Renault 3.5 enkel buiten de punten. Dat geloof je toch niet ;(
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 09:34:43 #106
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_129744842
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 22:17 schreef Marks het volgende:

[..]

En volgens mij heeft de F1 als bedrijf vorig jaar een record winst (of omzet..?) geboekt, zijn de tribunes meestal erg vol en inderdaad. De races zijn gewoon top.
Ik zie alleen het gevaar dat men doorslaat met veranderingen zoals het de afgelopen jaren is gegaan. Dat is F1, blijven veranderen, alleen komt er denk ik dan een moment dat het te veilig en afstandelijk wordt. Te kunstmatig. Het lijkt nu ongeveer het beste te zijn wat het kan worden, aanpassingen zullen amper verbeteringen zijn vrees ik.
De tribunes zitten echt niet vol...
Kijk maar eens goed, zeker als je er zelf bent kan je het zien.

Zelfs in 2003 (nog ver voor de crisis) was het in Hongarije al zo dat je als groepje altijd 1 stoel links en rechts naast je vrij had.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_129747858
quote:
0s.gif Op maandag 5 augustus 2013 18:54 schreef sasquatsch het volgende:
Ik denk dat het grootste probleem de huidige crisis is, waar we al een jaar of 5 in zitten.

De grotere teams kijken meer naar het talent dan naar het geld, maar de kleinere teams hebben zoveel moeite met het vinden van grote sponsoren dat ze eerder voor coureurs met talent en geld kiezen dan alleen maar talent. En als ze al sponsoren vinden leggen die op welke coureurs er moeten rijden (zoals vorige jaar Perez en volgend jaar Sirotkin bij Sauber).

Mosley zag dit al aankomen en was daardoor voor een budget cap op de Formule 1 om de Formule 1 voor de kleinere teams betaalbaar te houden. En daarnaast richtte hij een alternatieve goedkopere doorstroming naar de Formule 1 op, de nieuwe Formule 2. Helaas waren beide geen lang leven beschoren. Dus zolang er een crisis is en de kleinere teams moeite hebben met het vinden van sponsoren die willen investeren in een Formule 1 team zal de keuze voor het geld van een coureur de overhand hebben.

@twFight: De Formule 1 is nog steeds de absolute top. Ik ken geen andere globale raceklasse met zoveel talent. En zelfs competitiever dan ooit. getuige de races van de afgelopen 3 jaar.
Is dit niet al zo sinds de jaren '90 (of misschien wel eind jaren '80)? Ook toen waren er al 3e rangs coureurs bij teams als Forti en dergelijke. Het budget van de kleinere teams is sindsdien ook omhoog gegaan maar het idee blijft hetzelfde, dat de coureur geld meeneemt zodat het team kan overleven.

Verder moeten ze zorgen dat de coureur meer de dienst uitmaakt, dat er een natuurlijkere luchtstroom achter de auto plaatsvind zodat auto's nog minder instabiel worden als ze achter een andere auto rijden. Bredere banden achter (dat ziet er ook gewoon gaaf uit) en nog minder downforce. Dan kan DRS en evt KERS ook weer weg en dan krijgt het publiek meer het gevoel dat het de rijder is die de inhaalactie doet en niet het knopje.

De grindbakken moeten terug, al is het maar een klein strookje (of een ander middel om de rijder af te remmen, grindbakken kunnen auto's natuurlijk gauw over de kop laten slaan), zodat we af zijn van dat geleuter over het overschrijden van de witte lijn op de baan en een rijder gewoon tijd verliest als hij van de baan af gaat. Dat maakt het voor de doorsnee kijker heel wat makkelijker.

Ook moeten ze af van de 300 km per race regel, maar gewoon een tijdslimiet van 2 uur + 1 ronde instellen. Op Monza ben je als toeschouwer na 1 uur en 20 minuten klaar met kijken, terwijl op andere banen ze 10 tot 20 minuten langer bezig zijn. Geef elke toeschouwer maar even veel tijd voor z'n geld :)
pi_129747939
Grindbakken moeten sowieso terug ja; al zal dat nooit of te nimmer gebeuren.

Veel mooier met grindbakken :Y ;( :Y
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 12:01:50 #109
49501 4-elements
Arrectis Auribus
pi_129748353
[Hier had uw Jos Verstappen-grindbakgrap kunnen staan]
That's history. I say history because it happened in the past.
Murray Walker
pi_129751598
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:47 schreef Bluurgh het volgende:

[..]

Is dit niet al zo sinds de jaren '90 (of misschien wel eind jaren '80)? Ook toen waren er al 3e rangs coureurs bij teams als Forti en dergelijke. Het budget van de kleinere teams is sindsdien ook omhoog gegaan maar het idee blijft hetzelfde, dat de coureur geld meeneemt zodat het team kan overleven.
Klopt, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Als zelfs teams als Sauber en Williams betalende coureurs nodig hebben.
quote:
Verder moeten ze zorgen dat de coureur meer de dienst uitmaakt, dat er een natuurlijkere luchtstroom achter de auto plaatsvind zodat auto's nog minder instabiel worden als ze achter een andere auto rijden. Bredere banden achter (dat ziet er ook gewoon gaaf uit) en nog minder downforce. Dan kan DRS en evt KERS ook weer weg en dan krijgt het publiek meer het gevoel dat het de rijder is die de inhaalactie doet en niet het knopje.
Daarom was ik ook voor de terugkeer van het grond-effect in 2014, zoals oorspronkelijk bedacht. Maar dat wilden de teams niet. Die wilden zich houden aan de huidige aerodynamische regels met hooguit wat aanpassingen aan de grootte van de vleugels.

Bredere banden zullen we waarschijnlijk wel krijgen volgend jaar.
quote:
De grindbakken moeten terug, al is het maar een klein strookje (of een ander middel om de rijder af te remmen, grindbakken kunnen auto's natuurlijk gauw over de kop laten slaan), zodat we af zijn van dat geleuter over het overschrijden van de witte lijn op de baan en een rijder gewoon tijd verliest als hij van de baan af gaat. Dat maakt het voor de doorsnee kijker heel wat makkelijker.
Mee eens
quote:
Ook moeten ze af van de 300 km per race regel, maar gewoon een tijdslimiet van 2 uur + 1 ronde instellen. Op Monza ben je als toeschouwer na 1 uur en 20 minuten klaar met kijken, terwijl op andere banen ze 10 tot 20 minuten langer bezig zijn. Geef elke toeschouwer maar even veel tijd voor z'n geld :)
Liever een vast aantal ronden, vanwege het verbod op bijtanken. Sinds dat verbod is het racen er in ieder geval imho beter op geworden. Door een vaste afstand te nemen kun je beter de hoeveelheid brandstof om mee te nemen bepalen. Maar ik ben er wel voor om de lengte van de races aan te passen aan het circuit, zodat elke race ongeveer even lang duurt. Zeg 1 uur en 45 minuten, zodat je ook nog wat speling hebt in het geval van regen of een safety car.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Redactie Frontpage / Sport dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:03:01 #111
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129754462
quote:
7s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 11:49 schreef vosss het volgende:
Grindbakken moeten sowieso terug ja; al zal dat nooit of te nimmer gebeuren.

Veel mooier met grindbakken :Y ;( :Y
absoluut. Met een grindbak wordt een foutje tenminste echt afgestraft. Nu kunnen ze door de strook asfalt met enkele seconden tijdverlies weer verder rijden ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_129755041
Minimum tijd is onhaalbaar, tenzij ze bij mogen tanken, en dat is dus niet de bedoeling.
  dinsdag 6 augustus 2013 @ 15:49:54 #113
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_129756028
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 15:22 schreef JohnB52 het volgende:
Minimum tijd is onhaalbaar, tenzij ze bij mogen tanken, en dat is dus niet de bedoeling.
Waarom niet?

Geef de team een minimumtijd dat een race duurt en dan mogen de teams zelf inschatten hoeveel kilometer in die tijd afgelegd kan worden. Om te zorgen dat ze dat volhouden zullen ze zelf per race uit moeten vogelen hoe de brandstofmix-ratio aangepast dient te worden om de complete race uit te kunnen rijden.

Ik vind het wel een prima plan eigenlijk :)
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_129756309
Omdat de tanks niet groot genoeg zijn voor bv 2 uur op Monza.
pi_129757530
quote:
Lotus ontkent problemen met salarisbetalingen
6 augustus 2013

Dat Lotus het financieel zwaar heeft, is bekend. Zo was het team eerder dit jaar nog laat met het betalen van het loon van Kimi Raikkonen, die [naar verluidt nog steeds niet al zijn geld heeft. Volgens de laatste geruchten moeten ook andere leden van het team vaak op hun salaris wachten en dreigden die zelfs het werk neer te leggen.

Sinds vorig jaar oktober zou Lotus grote moeite hebben om alle facturen op tijd te betalen. De schuldenlast van het Britse team zou volgens het Duitse Motorsport-Total inmiddels zijn opgelopen tot meer dan 120 miljoen euro. Behalve de problemen met het salaris van Raikkonen zouden ook andere werknemers hun loon constant te laat overgemaakt krijgen, waardoor er eind juli zelfs gedreigd zou zijn met een staking. Die zou op het laatste moment zijn afgewend, maar uit onvrede over de situatie zouden verschillende werknemers gereedschap van het team mee naar huis hebben genomen. Een woordvoerder van het team liet echter aan GPUpdate.net weten: "Ik weet niets van een stakingsdreiging en alle lonen zijn op tijd betaald."

Raikkonen bevestigde in Hongarije dat de financiële problemen tussen hem en het team nog niet voorbij zijn. Lotus hoopt ondertussen de Fin te kunnen behouden voor 2014. Red Bull heeft echter ook interesse in de wereldkampioen van 2007.
kimi volgend jaar langs vettel dus? :P
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_129757978
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 16:36 schreef Schunckelstar het volgende:
kimi volgend jaar langs vettel dus? :P
Langs of naast? Hopelijk beide.
pi_129758146
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 augustus 2013 13:34 schreef sasquatsch het volgende:

[..]

Klopt, maar het lijkt alleen maar erger te worden. Als zelfs teams als Sauber en Williams betalende coureurs nodig hebben.

[.
Is altijd al zo geweest, daarnaast is het niveau van de paydrivers van nu veel hoger dan pakweg 10 jaar geleden. Toen had je figuren als Marques en Mazzacane. Jongens als vd Garde en Maldonado hebben in de andere klasses prima dingen laten zien.
pi_129771541
En naast grindbakken, Stop & Go penalties moeten weer terug komen. Of de drive through van Grosjean nu wel of niet terecht was, hij heeft er ogenschijnlijk maar weinig last van gehad. Een Stop & Go is ook duidelijker in beeld te brengen dan alleen iemand die door de pitstraat heen rijd.

En dan hoeft het niet eens de oude 10 seconden te zijn, het veld zit dichterbij dan ooit. Maar een stop van 4 a 5 seconden lijkt me dan al veel rechtvaardiger dan alleen 2 rondes rijden die ergens tussen de 4 en 10 seconden langzamer waren.
pi_129974677
Lewis is weer voor de zoveelste keer terug bij dat mokkel van hem.

Tot zover het komkommernieuws.

Is het al 23 augustus? ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:20:20 #120
131800 Tarado
capô de fusca
pi_129975267
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:04 schreef Geralt het volgende:
Lewis is weer voor de zoveelste keer terug bij dat mokkel van hem.

Tot zover het komkommernieuws.

Is het al 23 augustus? ;(
Prima toch, ze huppelt zo leuk in de pits
pi_129975289
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 13:20 schreef Tarado het volgende:

[..]

Prima toch, ze huppelt zo leuk in de pits
Ze is niet lelijk als je dat bedoelt nee :+
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 12 augustus 2013 @ 13:26:18 #122
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_129975479
Waarschijnlijk was ze jaloers op Roscoe :P
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_129978894
FOK!sport zoekt naar versterking!

Voor diegenen die wellicht zin/tijd hebben over Formule 1/Autosport te schrijven ;)
Cancellara; "Tweede worden is gemakkelijker dan eerste worden"
FOK!sport *O* ✩ ✩ ✩ Ajax O+
  maandag 12 augustus 2013 @ 16:35:18 #124
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_129983119
Is die overname van Carlos misschien gunstig voor Frijns?
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:50:06 #125
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_129985888
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 16:35 schreef nils7 het volgende:
Is die overname van Carlos misschien gunstig voor Frijns?
Huh :? Waar heb je dat vandaan? Want ik neem aan dat je Carlos Slim bedoelt?

Heb wel iets gelezen dat Colin Kolles weer eens om het het hoekje aan het kijken is bij Sauber :X :{w
Edit: Al was dat wel op F1today, de ''Story'' van nl'se F1-nieuwssites :')
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
  maandag 12 augustus 2013 @ 17:54:43 #126
87936 Rossdale
#MaximumAttack
pi_129986042
Hij doelt op de overname van KPN gok ik :P

Maar nee dat lijkt me nogal ver gezocht eigenlijk
Please sir. When moon? When Mustang?
pi_129990217
Dat gaat 100% geen voordeel zijn voor Frijns.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  maandag 12 augustus 2013 @ 20:08:02 #128
82396 nils7
De forumkrokodil
pi_129990809
Ja ik bedoelde de KPN deal.
N/A
Disclaimer: ik ben geen expert maar shitposter, dit is geen advies en aan deze post zijn geen rechten te ontlenen
pi_129991431
Hoe moet dat precies in het voordeel van Frijns werken? KPN is geen sponsor van Frijns. KPN wordt over genomen door een ander bedrijf. KPN is dan nog steeds geen sponsor van Frijns.

:?
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129994009
Enige wat nog zou kunnen, theoretisch gezien, om Frijns nu nog snel te contracteren onder de vlag van KPN en dat bij overname in September dat zijn toekomst zeker is.

Dan kan hij ook nog bij Sauber blijven, gesponsord door Telmex en Gitaarles in de bijstand. _O_

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_129994196
Wat heeft KPN in de f1 te zoeken? Markt is veel te klein.
pi_129994212
Heeft weinig nut, gezien KPN voornamelijk de Nederlandse markt bedient, en zeer minimaal in het buitenland aanwezig is onder de KPN vlag.
  maandag 12 augustus 2013 @ 21:57:00 #133
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_129996270
En echte multinationals hebben er geen enkel belang bij om een Nederlandse coureur in die auto te wíllen.
Dat heeft ING destijds ook haarfijn uitgelegd mbt hun sponsorship van Renault.
pi_129996357
Toch vind ik het raar dat bv een Randstad Frijns niet onder zn hoede neemt.

Randstad is al jaren actief in de F1 als grote sponsor. Daar kan toch best wat bij voor een talent als Frijns? Hoeven niet meteen tig miljoenen te zijn, maar gewoon dattie een sponsor achter zich heeft staan.

Wie regelt dat bij Randstad? Zullen we die even mailen? :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129996658
Frijns zal niet zo snel bij Randstad komen. Dat is een wereld van gelikte mannetjes, in strakke pakjes en gestreken stropdassen. Dat is niet iets waar ik Frijns mee associeer.

Giedo van der Garde heeft daar meer kans. Is een echte pr-man, heeft McGregor ook al mee, ook mede sponsor op de Williams. Volgend jaar verwacht ik hem nog niet in de Williams (niet meer, wel lange tijd die visie gehad), maar als hij zijn werk en gedrevenheid volgend jaar weet door te zetten bij Caterham, dan denk ik dat het zomaar eens kan lukken bij dat team in 2015 !
pi_129996698
Nee dat weet ik ook wel. Maar ik vind het zo zielig dat die knul helemaal geen(!) sponsor heeft.

Als ik rijk was zou ik hem sponsoren :Y
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
  Redactie Frontpage / Sport maandag 12 augustus 2013 @ 22:12:08 #137
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129996972
Hij heeft een paar kleine sponsoren, maar daarmee kun je zelfs geen zitje in de GP2 kopen helaas.
Altijd onderweg naar het avontuur
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:15:11 #138
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_129997120
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 21:58 schreef Geralt het volgende:
Toch vind ik het raar dat bv een Randstad Frijns niet onder zn hoede neemt.

Randstad is al jaren actief in de F1 als grote sponsor. Daar kan toch best wat bij voor een talent als Frijns? Hoeven niet meteen tig miljoenen te zijn, maar gewoon dattie een sponsor achter zich heeft staan.

Wie regelt dat bij Randstad? Zullen we die even mailen? :)
Randstad is de op één na grootste HR service provider ter wereld, na Adecco. Actief in 40 landen.
Net als ING is Randstad een stuk groter dan de kleine Nederlandse markt. Behalve sentimentele/chauvinistische gronden is er voor Randstad weinig reden om een Nederlandse coureur daar te willen hebben.

Een coureur ondersteunen uit een zich nog ontwikkelende markt zou zelfs nog interessanter zijn voor Randstad.
pi_129997215
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:15 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Behalve sentimentele gronden is er voor Randstad weinig reden om een Nederlandse coureur daar te willen hebben.

Een coureur ondersteunen uit een zich nog ontwikkelende markt zou zelfs nog interessanter zijn voor Randstad.
Ja dat weet ik allemaal wel, maar een bedrag van ik noem maar iets, 3 ton, dat is toch peanuts voor een bedrijf als Randstad? Heck, al is het maar 50K. Alle beetjes helpen.

Als ik over het budget ging daar dan nam ik contact met Frijns op. Gewoon omdat het kan.
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129997355
Dat is het nadeel van Nederlandse coureurs. De Nederlandse markt is niet interessant voor grote sponsoren. Alleen voor sponsoren die binnen Nederland werken, maar die hebben vaak niet genoeg te besteden om een zitje te kopen.

De tijd van Trust en Muermans die voor een paar miljoen een stoeltje konden kopen is helaas voorbij. De bedragen liggen nu vele malen hoger. Te hoog voor een Nederlandse sponsor.

Giedo heeft de mazzel dat zijn schoonvader eigenaar is van McGregor, anders had hij waarschijnlijk ook niet genoeg gehad.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:25:04 #141
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_129997609
quote:
7s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:16 schreef Geralt het volgende:

[..]

Ja dat weet ik allemaal wel, maar een bedrag van ik noem maar iets, 3 ton, dat is toch peanuts voor een bedrijf als Randstad? Heck, al is het maar 50K. Alle beetjes helpen.

Als ik over het budget ging daar dan nam ik contact met Frijns op. Gewoon omdat het kan.
Tja.. dan praat je als ("emotioneel" betrokken) Nederlandse autosportfan, zo werkt het marketing beleid van dit soort ondernemingen nou eenmaal niet, zelfs niet voor 3 ton.
^Waarschijnlijk heeft een groot deel van de top van Randstad niet eens de Nederlandse nationaliteit.

Maar er zal ongetwijfeld wel onderzoek uitgevoerd zijn door/voor Randstad naar de effecten van het sponsoren van een (Nederlandse) coureur.
pi_129997737
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:25 schreef Kleffe_Dop het volgende:
Maar er zal ongetwijfeld wel onderzoek uitgevoerd zijn door/voor Randstad naar de effecten van het sponsoren van een (Nederlandse) coureur.
Jammer dan dat de uitkomst daarvan klaarblijkelijk niet in zn voordeel werkt ;(
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129997754
Ik snap het allemaal wel, maar dat wil nog niet zeggen dat ik het er mee eens ben :P
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_129997981
Ik ook niet. Als ik dat geld over zou hebben zou ik het wel weten. Dan zou ik me inkopen in een team en zorgen dat er een Nederlandse coureur voor gaat rijden. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  maandag 12 augustus 2013 @ 22:33:59 #145
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_129998043
Als ik dat geld had zou ik zelf in die auto stappen :P duh
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
pi_129998697
Daarvoor ben ik te oud en niet goed genoeg. :)
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
  Moderator / Redactie Sport / Weblog maandag 12 augustus 2013 @ 23:05:07 #147
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_129999479
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:03:39 #148
131800 Tarado
capô de fusca
pi_130006949
quote:
En dat met die Russen lijkt niet door te gaan
f1enigma twitterde op dinsdag 13-08-2013 om 07:41:56 Things are getting serious for Sauber. The board of NIAT has voted against the Sauber investment according to BILD http://t.co/9T4J1w1n9x reageer retweet
  dinsdag 13 augustus 2013 @ 09:34:53 #149
144695 Sinister-D-
NL'er in België
pi_130008342
http://mobile.f1today.nl/(...)-aan-sauber-stoppen/

Ferrari zou ook al geen motoren meer willen leveren mits er een gedeelte van de rekening betaald wordt :{
Inwoner van Verenigd Limburgia! [i]Waar in 't bronsgroen eikenhout, 't nachtegaaltje zingt.[/i]
pi_130012159
quote:
0s.gif Op maandag 12 augustus 2013 22:49 schreef sasquatsch het volgende:
Daarvoor ben ik te oud en niet goed genoeg. :)
Daar gaat je kans om op f1rejects.com te komen.
fan van Putin, Baudet, Jorge Lorenzo en Assad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')