Bron: http://nos.nl/artikel/532(...)n-in-rechtszaal.htmlquote:Publiek gooit stoelen in rechtszaal
In de Haagse rechtbank heeft publiek uit woede over een milde strafeis stoelen gegooid naar de verdachte. De rechter besloot meteen de zitting te schorsen.
Het Openbaar Ministerie eiste tegen de 20-jarige Millen Y. VOORWAARDELIJK vier maanden cel met een proeftijd van 2 jaar. Tientallen mensen in het publiek vonden dat te weinig en reageerden door stoelen door de zaal naar de verdachte te gooien. Gealarmeerde agenten ontruimden daarop de hele zaal.
De verdachte reed vorig jaar juli een 13-jarige jongen in Den Haag dood. Uit onderzoek is gebleken dat Millen Y. te hard reed en vermoedelijk de macht over het stuur verloor. Na het ongeluk reed hij door en liet de jongen op straat liggen. Pas later gaf hij zich aan bij de politie.
Tijdens de rechtszaak bleek vandaag ook dat Millen Y. in een half jaar tijd 15 keer is bekeurd voor te hard rijden en door rood rijden. Het is nog onduidelijk wanneer de rechtszaak in Den Haag wordt voortgezet.
Hoeveel mensen ken jij die meer dan eens een dodelijk ongeval veroorzaakt hebben? Volgens mij is de recidive ter zake bijzonder laag (nihil...). Hetgeen twee dingen kan betekenen: ze wijzigen hun gedrag niet nav het ongeval, maar hun gedrag zorgt dan ook alleen in bijzondere uitzonderingsgevallen voor doden, of... ze wijzigen hun gedrag wel nav het ongeval.quote:Op donderdag 25 juli 2013 09:40 schreef macca728 het volgende:
Nee laat ze maar lekker nog meer mensen doodrijden.
Ja je hebt makkelijk praten met leven beteren. Hoeveel mensen zitten nog op hun smartegeld te wachten na een dodelijk ongeluk ? Een vrouw zit al 4 jaar te wachten op haar schadevergoeding en ze is niet de enige.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Hoeveel mensen ken jij die meer dan eens een dodelijk ongeval veroorzaakt hebben? Volgens mij is de recidive ter zake bijzonder laag (nihil...). Hetgeen twee dingen kan betekenen: ze wijzigen hun gedrag niet nav het ongeval, maar hun gedrag zorgt dan ook alleen in bijzondere uitzonderingsgevallen voor doden, of... ze wijzigen hun gedrag wel nav het ongeval.
In beide gevallen is harder straffen om te voorkomen dat ze het nogmaals doen dus niet nodig en dat blijkt dan uit de praktijk. En gek is het niet... het is gewoon niet iets voor het strafrecht buiten de extreme gevallen, terwijl we het strafrecht eigenlijk per definitie inzetten als de gevolgen ernstig zijn. We zijn (even los van dit geval) toch redelijk doorgeslagen hierin.
quote:De drie soorten verkeersdelicten, waar binnenkort een verplichte rijontzegging voor geldt, zijn vooral gekozen
omdat ze veel gevaar opleveren. Na rijden onder invloed en het begaan van grove snelheidsovertredingen is
bovendien sprake van een betrekkelijk hoge recidive, zo blijkt uit een in 2004 afgerond recidive-onderzoek
van het Wetenschappelijk Onderzoek- en Documentatiecentrum (WODC) van het ministerie van Justitie.
Ja joh? Ik ken er geen één.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef macca728 het volgende:
En ja ik ken er genoeg die lekker met drank op gaan rijden en dat blijven doen bv.
Jij leest alleen wat je wilt lezenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef macca728 het volgende:
Het recidivisme onde hardrijders en alcohol rijders is erg hoog
[..]
Als je zorgt dat de stoel in kwestie het doelwit goed raakt wel ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Alsof stoelen gooien zorgt voor een hogere straf
Heb je nou niet gelezen wat er stond, of begrijp je mijn punt niet?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef macca728 het volgende:
Ja je hebt makkelijk praten met leven beteren. Hoeveel mensen zitten nog op hun smartegeld te wachten na een dodelijk ongeluk ? Een vrouw zit al 4 jaar te wachten op haar schadevergoeding en ze is niet de enige.
Veel spijt zal deze man ook niet hebben en hoe hij zijn rijgedrag heeft aangepast kan je ook lezen.
Mensen moeten zich veel meer bewust worden dat ze er niet weg meekomen als ze een ernstig ongeluk veroorzaken.
En ja ik ken er genoeg die lekker met drank op gaan rijden en dat blijven doen bv.
Vast, het ging even om het strafbare feit "dood door schuld in het verkeer" en aanverwanten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef macca728 het volgende:
Nee. Zoals ik vandaag bij de Belastingdienst las: emotie mag, agressie niet. Dus men mag best afkeuring laten blijken (nee, strikt volgens de regels ook niet), maar graag zonder bedreigingen, al dan niet fysiek.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:33 schreef Paper_Tiger het volgende:
Die mensen hadden i.p.v. met stoelen te gooien en de verdachte aan te vliegen, stoïcijns voor zich uit moeten staren, ordelijk de rechtbank moeten verlaten en buiten even 'verdorie' moeten zeggen om zo aan te geven dat ze het niet helemaal eens waren met het vonnis. Wel zorgen dat niemand je hoort en er aanstoot aan neemt.
Agressie is als emotie de overhand krijgt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:36 schreef DS4 het volgende:
[..]
Nee. Zoals ik vandaag bij de Belastingdienst las: emotie mag, agressie niet. Dus men mag best afkeuring laten blijken (nee, strikt volgens de regels ook niet), maar graag zonder bedreigingen, al dan niet fysiek.
Hardrijden is ook de enige bekeuring waarbij ik recidivist ben, dat lijkt bijna niet te voorkomen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Met de auto lukt het me perfect om me aan de snelheid te houden op de motor niet.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:36 schreef Wespensteek het volgende:
[..]
Hardrijden is ook de enige bekeuring waarbij ik recidivist ben, dat lijkt bijna niet te voorkomen.
Agressie werkt contraproductief en roept weerstand op.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:36 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Agressie is als emotie de overhand krijgt.
Soms is het niet te voorkomen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Agressie werkt contraproductief en roept weerstand op.
In beide gevallen is het kwestie van discipline en verantwoordelijkheidsbesef.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:37 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Met de auto lukt het me perfect om me aan de snelheid te houden op de motor niet.
Het eerste ja het tweede nee. Met verantwoordelijkheidsbesef heeft het niets te maken. Dat kun je ook prima hebben met hogere dan toegestane snelheden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
In beide gevallen is het kwestie van discipline en verantwoordelijkheidsbesef.
Nee, maar dat boeit niet. Alles op hetzelfde schuldenaarsbord.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:32 schreef Kingstown het volgende:
Waarom gaat het ineens over alcohol in dit topic?
Heeft bestuurder alcohol gedronken tijdens het noodlottige ongeval?
In het geval dat iedereen ergens veel te hard rijdt misschien?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:42 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Het eerste ja het tweede nee. Met verantwoordelijkheidsbesef heeft het niets te maken. Dat kun je ook prima hebben met hogere dan toegestane snelheden.
Huh?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:45 schreef Webschip het volgende:
[..]
In het geval dat iedereen ergens veel te hard rijdt misschien?
of kutmarokkaantjes, die geeft ook altijd wat recidivediscussiequote:Op donderdag 25 juli 2013 12:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, maar dat boeit niet. Alles op hetzelfde schuldenaarsbord.
Ik denk dat ik er zo een pedolink in gooi. Doet het ook altijd goed.
zie de 600.000 snelheidsbekeuringen op de A2 in een paar maanden tijdquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als op een stukje snelweg, waar jij ook rijdt, iedereen 150 rijdt en jij de maximale toegestane snelheid , dan lijkt mij dat geen veilige situatie.quote:
Nee. Allemaal je snelheid aanpassen aan het verkeer. Zo heb ik het ook geleerd toen ik mijn rijbewijs haalde.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:49 schreef Webschip het volgende:
[..]
Als op een stukje snelweg, waar jij ook rijdt, iedereen 150 rijdt en jij de maximale toegestane snelheid , dan lijkt mij dat geen veilige situatie.
Maar de maximum snelheid moet natuurlijk wel reëel bepaald zijn. Dan is 100 op een rustige snelweg met vijf rijstroken ook vragen om massale overschrijdingenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:48 schreef Re het volgende:
[..]
zie de 600.000 snelheidsbekeuringen op de A2 in een paar maanden tijd
maar volgens de "wet" zouden dit allemaal potentiele moordenaars zijn dusquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:52 schreef Webschip het volgende:
[..]
Maar de maximum snelheid moet natuurlijk wel reëel bepaald zijn. Dan is 100 op een rustige snelweg met vijf rijstroken ook vragen om massale overschrijdingen
Ik schrijf nu net dat je dan juist de snelheid aanpast aan het overige verkeer.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Allemaal je snelheid aanpassen aan het verkeer. Zo heb ik het ook geleerd toen ik mijn rijbewijs haalde.
Goed zo.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:53 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik schrijf nu net dat je dan juist de snelheid aanpast aan het overige verkeer.
Volgens de wet wel.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:52 schreef Re het volgende:
[..]
maar volgens de "wet" zouden dit allemaal potentiele moordenaars zijn dus
800 kilometer per uur?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Iedereen rijdt wel 15 keer harder dan je eigenlijk mag.
Inderdaad. Laten we vooral niet vergeten dat deze mensen in eerste instantie primair slachtoffer zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Jian het volgende:
Ja, leuk de Belastingdienst zegt emotie mag, agressie niet en je mag best boos worden maar geen geweld gebruiken en even voor Koos, als je een bekeuring krijgt dan ram je ook de stadswacht niet elkaar, etc.
Maar wat gebeurt er als de doodrijder (en doorrijder) van je kind voor je staat en je wezenloos en zonder met zijn ogen te knipperen zijn welONgemeende excuses aanbiedt. Emoties kennen gradaties, boosheid bijvoorbeeld varieert van een lichte irritatie tot aan razende woede en hoe heviger de emotie des te minder controle. Het omzetten van razende woede in daden hoeft geen bewuste keuze te zijn, het kan gewoon gebeuren.
Allicht. Neemt echter niet weg dat zo iemand daar dan ook de consequenties van dient te dragen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Jian het volgende:
Ja, leuk de Belastingdienst zegt emotie mag, agressie niet en je mag best boos worden maar geen geweld gebruiken en even voor Koos, als je een bekeuring krijgt dan ram je ook de stadswacht niet elkaar, etc.
Maar wat gebeurt er als de doodrijder (en doorrijder) van je kind voor je staat en je wezenloos en zonder met zijn ogen te knipperen zijn welONgemeende excuses aanbiedt. Emoties kennen gradaties, boosheid bijvoorbeeld varieert van een lichte irritatie tot aan razende woede en hoe heviger de emotie des te minder controle. Het omzetten van razende woede in daden hoeft geen bewuste keuze te zijn, het kan gewoon gebeuren.
Met inachtneming van eventuele verzachtende omstandigheden, jazeker!quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:42 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Allicht. Neemt echter niet weg dat zo iemand daar dan ook de consequenties van dient te dragen.
Oh dan is het goed, ik stel voor dat iedereen zich voortaan helemaal laat gaan en geen verantwoording meer hoeft af te leggen, want "het kan gewoon gebeuren".quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Jian het volgende:
Het omzetten van razende woede in daden hoeft geen bewuste keuze te zijn, het kan gewoon gebeuren.
En waar staat dat iemand geen verantwoording hoeft af te leggen? In de 2 posts boven je post wordt zelfs het tegendeel beweerd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:43 schreef DroogDok het volgende:
[..]
Oh dan is het goed, ik stel voor dat iedereen zich voortaan helemaal laat gaan en geen verantwoording meer hoeft af te leggen, want "het kan gewoon gebeuren".
En concentratie, je moet wel verdomt goed opletten om nooit de maximumsnelheid te overschreiden.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:40 schreef Webschip het volgende:
[..]
Juist het concentreren schijnt met blowen niet echt een goede combi te zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En concentratie, je moet wel verdomt goed opletten om nooit de maximumsnelheid te overschreiden.
Bedreigd met wat? Aangifte wellicht? In dat geval hebben de dreigers gelijk, want een foto plaatsen die niet door jou is gemaakt en/of waar iemand opstaat die geen toestemming voor plaatsing heeft gegeven (ook al staat die foto 1000x elders op internet en zijn ze daar allemaal met toestemming geplaatst) is schending van auteurs/portretrecht en een foto (of wat dan ook) op internet plaatsen met als doel iemand te beschadigen of verder te beschadigen valt onder smaadschrift.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:26 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ik lees net een FB pagina waar hij met naam en foto staat. Zijn de makers van die pagina bedreigd en moesten ze de foto's weghalen, hetgeen ze niet doen.
Maar dan ben je toch juist erg rustig?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:23 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Juist het concentreren schijnt met blowen niet echt een goede combi te zijn.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:43 schreef Copycat het volgende:
[..]
Nee, maar dat boeit niet. Alles op hetzelfde schuldenaarsbord.
Ik denk dat ik er zo een pedolink in gooi. Doet het ook altijd goed.
Als iedereen 150 rijdt ga jij dat ook doen? Waar heb jij je rijbewijs gehaald? Bij de videotheek?quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:50 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. Allemaal je snelheid aanpassen aan het verkeer. Zo heb ik het ook geleerd toen ik mijn rijbewijs haalde.
Dan zijn we het daar iig over eens.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:43 schreef Jian het volgende:
Met inachtneming van eventuele verzachtende omstandigheden, jazeker!
Probeer maar eens een FB pagina op FOK! neer te zetten van iemand met naam en foto.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:26 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ik lees net een FB pagina waar hij met naam en foto staat. Zijn de makers van die pagina bedreigd en moesten ze de foto's weghalen, hetgeen ze niet doen. Zegt wel weer genoeg natuurlijk, allemaal vriendelijke luitjes
altijd leuk als je na lange tijd op de snelweg te hebben gereden de bebouwde kom inrijdtquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En concentratie, je moet wel verdomt goed opletten om nooit de maximumsnelheid te overschreiden.
Ja, en dan ga je richting je 12e levensjaar en krijg je dat onder controle.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Jian het volgende:
Emoties kennen gradaties, boosheid bijvoorbeeld varieert van een lichte irritatie tot aan razende woede en hoe heviger de emotie des te minder controle. Het omzetten van razende woede in daden hoeft geen bewuste keuze te zijn, het kan gewoon gebeuren.
Ik kijk wel uit, dan heb ik het gedaan. Nu zijn het anderen die de info openbaar maken. Maar het is wel typisch natuurlijk dat je voor het plaatsen van een foto wellicht hogere straf krijgt dan het doodrijden van iemand.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Probeer maar eens een FB pagina op FOK! neer te zetten van iemand met naam en foto.
Zegt alles over de vriendelijke luitjes op FOK!
Opzet versus niet opzettelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:04 schreef nolamoetblijven het volgende:
Maar het is wel typisch natuurlijk dat je voor het plaatsen van een foto wellicht hogere straf krijgt dan het doodrijden van iemand.
Toch blijft het raar. Het plaatsen van een foto zwaarder straffen dan het ontnemen van een mensenleven. Nee echt, dan nog maakt opzet het in mijn ogen niet erger. Ik heb 100x liever dat iemand met opzet mijn foto plaatst dan dat ze per ongeluk mijn dochter dood rijden. (en later dan blijkt dat het een notoire hardrijder is)quote:
Uiteraard zijn de gevolgen veel erger, dus als je de keus zou hebben, dan kies je voor het plaatsen van je foto, maar in de kern is het wel waar het bij de strafmaat om draait....doe jij iets wel of niet opzettelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:07 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Toch blijft het raar. Het plaatsen van een foto zwaarder straffen dan het ontnemen van een mensenleven. Nee echt, dan nog maakt opzet het in mijn ogen niet erger. Ik heb 100x liever dat iemand met opzet mijn foto plaatst dan dat ze per ongeluk mijn dochter dood rijden. (en later dan blijkt dat het een notoire hardrijder is)
Sorry WS, maar je hebt in dit geval geen idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je richting je 12e levensjaar en krijg je dat onder controle.
Oude discussie, de schoolgaande rechtenleerlingen kijken alleen naar het juridische aspect, want dat hebben ze op school geleerd en willen dat in de praktijk tot in den treuren herhalen en aantonen. Andere reageren zoals mensen die zonder boekje hun mening kunnen uiten, ook al strookt dit niet met het boekje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dit is natuurlijk wel de kern van het geschil. Mensen die niet snappen hoe een rechtssyteem werkt kijken naar het resultaat van een gebeurtenis en baseren daar hun oordeel over een bijpassende straf op. Maar het resultaat is slechts één van de omstandigheden waar rekening mee moet worden gehouden.
De reactie "in the heat of the moment" is nog enigzins te begrijpen (het geweld niet maar geemotioneerd reageren an sich). Maar om dan dagen later nog te roepen dat hij dood mag is weer wat anders.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Sorry WS, maar je hebt in dit geval geen idee waar je het over hebt.
Tsja, je woont in een rechtsstaat. Dan kun je wel problemen hebben met de wijze waarop die rechtsstaat werkt maar dat maakt de werkelijkheid niet anders.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:23 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Oude discussie, de schoolgaande rechtenleerlingen kijken alleen naar het juridische aspect, want dat hebben ze op school geleerd en willen dat in de praktijk tot in den treuren herhalen en aantonen. Andere reageren zoals mensen die zonder boekje hun mening kunnen uiten, ook al strookt dit niet met het boekje.
Hier heb je helemaal gelijk in. Ze moeten er ook niet meer over praten......quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:30 schreef znarch het volgende:
Maar om dan dagen later nog te roepen dat hij dood mag is weer wat anders.
Ja laten we mensen opsluiten op basis van emotie en niet kijken naar bewijs en in de wet opnemen dat als je emotioneel bent je niet vervolgt kunt worden want dat moet kunnen in Nederland.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:23 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Oude discussie, de schoolgaande rechtenleerlingen kijken alleen naar het juridische aspect, want dat hebben ze op school geleerd en willen dat in de praktijk tot in den treuren herhalen en aantonen. Andere reageren zoals mensen die zonder boekje hun mening kunnen uiten, ook al strookt dit niet met het boekje.
Nee hoor gewoon een menselijke reactie die vele van ons kan overkomen als de juiste situatie zich aandient..quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:30 schreef znarch het volgende:
[..]
De reactie "in the heat of the moment" is nog enigzins te begrijpen (het geweld niet maar geemotioneerd reageren an sich). Maar om dan dagen later nog te roepen dat hij dood mag is weer wat anders.
Als een grensrechter partijdig is bijvoorbeeld....quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon een menselijke reactie die vele van ons kan overkomen als de juiste situatie zich aandient..
Goed zo Koos, dat zal 'm leren, mededogen is voor mietjes!quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Levenslang opsluiten, die asociale kale batser.
Treurig genoeg hebben we gezien dat bij sommige mensen de stoppen schijnbaar door kunnen slaan over een spelletje. Geen verzachtende omstandigheden hier wat mij betreft, maar het gebeurt ...... en nu?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als een grensrechter partijdig is bijvoorbeeld....
quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als een grensrechter partijdig is bijvoorbeeld....
Gaat erom dat een menselijke reactie op een gebeurtenis bij iedereen verschillend is en dat "het is een logische reactie" dus ook niet als argument gebruikt kan worden als verzachtende omstandigheid.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Treurig genoeg hebben we gezien dat bij sommige mensen de stoppen schijnbaar door kunnen slaan over een spelletje. Geen verzachtende omstandigheden hier wat mij betreft, maar het gebeurt ...... en nu?
En wie zegt dat, dat niet zo is dan? Of haal je nu wat dingen door elkaar door mijn eerdere opmerking dat iemand verantwoordelijk is voor zijn daden, met inachtneming van eventuele verzachtende omstandigheden (en of daar sprake van is zal in een rechtszaal een rechter moeten bepalen)quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gaat erom dat een menselijke reactie op een gebeurtenis bij iedereen verschillend is en dat "het is een logische reactie" dus ook niet als argument gebruikt kan worden als verzachtende omstandigheid.
Omdat het ook om tokkies gaat; mensen die hun emoties en frustraties omzetten in geweld. Daarnaast extra mooi vanwege de voetbalreferentie. De tokkies uit Den Haag zijn namelijk ook voetbal'fans'.quote:
Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje in Duitsland gewerkt en daar had ik een collega, een bedrijfsjurist, ik zeg dat er even bij om te illustreren dat we hier niet te maken hebben met een ongeletterde bosmongool. Op een dag komt zijn dochter van 16 jaar thuis, "zijn kleine meisje", bont en blauw, in elkaar gebeukt, mishandelt en verkracht. Daders; 2 doorgesnoven gasten, waarvan één een bekende van de familie. Hij heeft een stuk sterkstroomkabel uit de berging gegrist en is jankend van woede en met een waas voor zijn ogen naar het adres van die gozer gescheurd, heeft hem daar stoned aangetroffen en hem met dat stuk kabel helemaal in elkaar geslagen en als de toegestroomde buren hem op een gegeven moment niet hadden vastgegrepen had ie m misschien wel doodgeslagen. Nu de vraag: Tokkie of niet?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Omdat het ook om tokkies gaat; mensen die hun emoties en frustraties omzetten in geweld. Daarnaast extra mooi vanwege de voetbalreferentie. De tokkies uit Den Haag zijn namelijk ook voetbal'fans'.
Ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje in Duitsland gewerkt en daar had ik een collega, een bedrijfsjurist, ik zeg dat er even bij om te illustreren dat we hier niet te maken hebben met een ongeletterde bosmongool. Op een dag komt zijn dochter van 16 jaar thuis, "zijn kleine meisje", bont en blauw, in elkaar gebeukt, mishandelt en verkracht. Daders; 2 doorgesnoven gasten, waarvan één een bekende van de familie. Hij heeft een stuk sterkstroomkabel uit de berging gegrist en is jankend van woede en met een waas voor zijn ogen naar het adres van die gozer gescheurd, heeft hem daar stoned aangetroffen en hem met dat stuk kabel helemaal in elkaar geslagen en als de toegestroomde buren hem op een gegeven moment niet hadden vastgegrepen had ie m misschien wel doodgeslagen. Nu de vraag: Tokkie of niet?
Nee, een watje. Hij had een honkbalknuppel mee moeten nemen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje in Duitsland gewerkt en daar had ik een collega, een bedrijfsjurist, ik zeg dat er even bij om te illustreren dat we hier niet te maken hebben met een ongeletterde bosmongool. Op een dag komt zijn dochter van 16 jaar thuis, "zijn kleine meisje", bont en blauw, in elkaar gebeukt, mishandelt en verkracht. Daders; 2 doorgesnoven gasten, waarvan één een bekende van de familie. Hij heeft een stuk sterkstroomkabel uit de berging gegrist en is jankend van woede en met een waas voor zijn ogen naar het adres van die gozer gescheurd, heeft hem daar stoned aangetroffen en hem met dat stuk kabel helemaal in elkaar geslagen en als de toegestroomde buren hem op een gegeven moment niet hadden vastgegrepen had ie m misschien wel doodgeslagen. Nu de vraag: Tokkie of niet?
Mijn zus is jarenlang misbruikt door een oom, de broer van mijn vader. Mijn vader bleef gewoon kalm. Wat is godverdomme je punt?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:41 schreef Jian het volgende:
[..]
Daarover verschillen we dan van mening.
Wellicht hield ie niet genoeg van 'r of was/is het gewoon een schaap.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn zus is jarenlang misbruikt door een oom, de broer van mijn vader. Mijn vader bleef gewoon kalm. Wat is godverdomme je punt?
Of mijn vader heeft wel gewoon het vermogen om normaal te blijven doen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Wellicht hield ie niet genoeg van 'r of was/is het gewoon een schaap.En liever 1 dag een wolf dan 100 jaar een schaap!
Daar kan ik mee leven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:42 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Nee, een watje. Hij had een honkbalknuppel mee moeten nemen...
Dus je houdt alleen van je kind als je jezelf niet kan beheersen en als een holbewoner op iemand in gaat rossen? Geen speld tussen te krijgen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Wellicht hield ie niet genoeg van 'r of was/is het gewoon een schaap.En liever 1 dag een wolf dan 100 jaar een schaap!
Dat is niet normaal, dat is verkeerde kunstmatige beschaving of pure schijterigheid natuurlijk !quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Of mijn vader heeft wel gewoon het vermogen om normaal te blijven doen.
Op dit punt is dat klare bullshit. Als je doordraait ben je geen haar beter dan de delinquent.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:47 schreef sp3c het volgende:
zijn punt is dat iedereen door kan draaien als je op de juiste knoppen drukt
godverdomme
quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:47 schreef Operc het volgende:
[..]
Dus je houdt alleen van je kind als je jezelf niet kan beheersen en als een holbewoner op iemand in gaat rossen? Geen speld tussen te krijgen.
Heb je een dochter, zo ja, kun je, je voorstellen dat haar zo iets overkomt en wat er dan met je gebeurt? Ik gok van niet, maar je weet nooit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:47 schreef Operc het volgende:
[..]
Dus je houdt alleen van je kind als je jezelf niet kan beheersen en als een holbewoner op iemand in gaat rossen? Geen speld tussen te krijgen.
nou en?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Op dit punt is dat klare bullshit. Als je doordraait ben je geen haar beter dan de delinquent.
Ga jij je holbewoners (dank operc) nu maar lekker knuffelen, gelukkig zijn er wel mensen die van enige beschaafde opvoeding hebben genoten. Het gros zelfs als je mij vraagt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is niet normaal, dat is verkeerde kunstmatige beschaving of pure schijterigheid natuurlijk !
Mensen kiezen er niet voor om door te draaien, Dr. Philquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:49 schreef betyar het volgende:
[..]
Op dit punt is dat klare bullshit. Als je doordraait ben je geen haar beter dan de delinquent.
onzinquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:51 schreef betyar het volgende:
[..]
De een veroordelen en de ander goedpraten is op dat opzicht nooit maar dan ook nooit goed.
Wederom gelul. Zoiets leer je, dat heet opvoeding.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Mensen kiezen er niet voor om door te draaien, Dr. Phil
Zucht.. Zoals al werd gezegd, de reactie verschilt van persoon tot persoon. Dus, niet iedereen begint er meteen op los te slaan, en niet iedereen biedt z'n andere dochter ook nog aan aan de aanranders.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:48 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat is niet normaal, dat is verkeerde kunstmatige beschaving of pure schijterigheid natuurlijk !
Jammer genoeg wel ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
onzin
er bestaan gewoon verzachtende omstandigheden in onze rechtstaat
Echt???quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:53 schreef betyar het volgende:
[..]
Wederom gelul. Zoiets leer je, dat heet opvoeding.
Dat blijkt, maar de vraag was Tokkie of niet?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:53 schreef DonJames het volgende:
[..]
Zucht.. Zoals al werd gezegd, de reactie verschilt van persoon tot persoon. Dus, niet iedereen begint er meteen op los te slaan, en niet iedereen biedt z'n andere dochter ook nog aan aan de aanranders.
Ik vind dit altijd zo'n dooddoener. Alsof alleen mensen met kinderen een mening mogen hebben over dit soort zaken. Mijn punt blijft staan: het is volslagen idioot om iemand die geen geweld zou gebruiken af te schilderen als iemand die vast niet van zijn kinderen houdt. Ik zou het eerder om willen draaien: Een goede ouder staat klaar om de dochter in kwestie op te vangen, hulp voor haar te zoeken en haar de liefde te geven die ze nodig heeft om een dergelijk drama te boven te komen, in plaats van het drama groter te maken door als ouder celstraf te riskeren en geweld te gebruiken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Heb je een dochter, zo ja, kun je, je voorstellen dat haar zo iets overkomt en wat er dan met je gebeurt? Ik gok van niet, maar je weet nooit.
Die kwalificatie laat ik graag aan iemand anders over. Ik kan de reactie ergens wel begrijpen, maar daarmee zeg ik niet dat dat invloed moet hebben op de strafmaat.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:55 schreef Jian het volgende:
[..]
Dat blijkt, maar de vraag was Tokkie of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |