Probeer maar eens een FB pagina op FOK! neer te zetten van iemand met naam en foto.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:26 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ik lees net een FB pagina waar hij met naam en foto staat. Zijn de makers van die pagina bedreigd en moesten ze de foto's weghalen, hetgeen ze niet doen. Zegt wel weer genoeg natuurlijk, allemaal vriendelijke luitjes
altijd leuk als je na lange tijd op de snelweg te hebben gereden de bebouwde kom inrijdtquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:10 schreef BlaZ het volgende:
[..]
En concentratie, je moet wel verdomt goed opletten om nooit de maximumsnelheid te overschreiden.
Ja, en dan ga je richting je 12e levensjaar en krijg je dat onder controle.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:28 schreef Jian het volgende:
Emoties kennen gradaties, boosheid bijvoorbeeld varieert van een lichte irritatie tot aan razende woede en hoe heviger de emotie des te minder controle. Het omzetten van razende woede in daden hoeft geen bewuste keuze te zijn, het kan gewoon gebeuren.
Ik kijk wel uit, dan heb ik het gedaan. Nu zijn het anderen die de info openbaar maken. Maar het is wel typisch natuurlijk dat je voor het plaatsen van een foto wellicht hogere straf krijgt dan het doodrijden van iemand.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:32 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Probeer maar eens een FB pagina op FOK! neer te zetten van iemand met naam en foto.
Zegt alles over de vriendelijke luitjes op FOK!
Opzet versus niet opzettelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:04 schreef nolamoetblijven het volgende:
Maar het is wel typisch natuurlijk dat je voor het plaatsen van een foto wellicht hogere straf krijgt dan het doodrijden van iemand.
Toch blijft het raar. Het plaatsen van een foto zwaarder straffen dan het ontnemen van een mensenleven. Nee echt, dan nog maakt opzet het in mijn ogen niet erger. Ik heb 100x liever dat iemand met opzet mijn foto plaatst dan dat ze per ongeluk mijn dochter dood rijden. (en later dan blijkt dat het een notoire hardrijder is)quote:
Uiteraard zijn de gevolgen veel erger, dus als je de keus zou hebben, dan kies je voor het plaatsen van je foto, maar in de kern is het wel waar het bij de strafmaat om draait....doe jij iets wel of niet opzettelijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:07 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Toch blijft het raar. Het plaatsen van een foto zwaarder straffen dan het ontnemen van een mensenleven. Nee echt, dan nog maakt opzet het in mijn ogen niet erger. Ik heb 100x liever dat iemand met opzet mijn foto plaatst dan dat ze per ongeluk mijn dochter dood rijden. (en later dan blijkt dat het een notoire hardrijder is)
Sorry WS, maar je hebt in dit geval geen idee waar je het over hebt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja, en dan ga je richting je 12e levensjaar en krijg je dat onder controle.
Oude discussie, de schoolgaande rechtenleerlingen kijken alleen naar het juridische aspect, want dat hebben ze op school geleerd en willen dat in de praktijk tot in den treuren herhalen en aantonen. Andere reageren zoals mensen die zonder boekje hun mening kunnen uiten, ook al strookt dit niet met het boekje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:13 schreef Byzantynixschii het volgende:
Dit is natuurlijk wel de kern van het geschil. Mensen die niet snappen hoe een rechtssyteem werkt kijken naar het resultaat van een gebeurtenis en baseren daar hun oordeel over een bijpassende straf op. Maar het resultaat is slechts één van de omstandigheden waar rekening mee moet worden gehouden.
De reactie "in the heat of the moment" is nog enigzins te begrijpen (het geweld niet maar geemotioneerd reageren an sich). Maar om dan dagen later nog te roepen dat hij dood mag is weer wat anders.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Sorry WS, maar je hebt in dit geval geen idee waar je het over hebt.
Tsja, je woont in een rechtsstaat. Dan kun je wel problemen hebben met de wijze waarop die rechtsstaat werkt maar dat maakt de werkelijkheid niet anders.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:23 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Oude discussie, de schoolgaande rechtenleerlingen kijken alleen naar het juridische aspect, want dat hebben ze op school geleerd en willen dat in de praktijk tot in den treuren herhalen en aantonen. Andere reageren zoals mensen die zonder boekje hun mening kunnen uiten, ook al strookt dit niet met het boekje.
Hier heb je helemaal gelijk in. Ze moeten er ook niet meer over praten......quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:30 schreef znarch het volgende:
Maar om dan dagen later nog te roepen dat hij dood mag is weer wat anders.
Ja laten we mensen opsluiten op basis van emotie en niet kijken naar bewijs en in de wet opnemen dat als je emotioneel bent je niet vervolgt kunt worden want dat moet kunnen in Nederland.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:23 schreef nolamoetblijven het volgende:
[..]
Oude discussie, de schoolgaande rechtenleerlingen kijken alleen naar het juridische aspect, want dat hebben ze op school geleerd en willen dat in de praktijk tot in den treuren herhalen en aantonen. Andere reageren zoals mensen die zonder boekje hun mening kunnen uiten, ook al strookt dit niet met het boekje.
Nee hoor gewoon een menselijke reactie die vele van ons kan overkomen als de juiste situatie zich aandient..quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:30 schreef znarch het volgende:
[..]
De reactie "in the heat of the moment" is nog enigzins te begrijpen (het geweld niet maar geemotioneerd reageren an sich). Maar om dan dagen later nog te roepen dat hij dood mag is weer wat anders.
Als een grensrechter partijdig is bijvoorbeeld....quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee hoor gewoon een menselijke reactie die vele van ons kan overkomen als de juiste situatie zich aandient..
Goed zo Koos, dat zal 'm leren, mededogen is voor mietjes!quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Levenslang opsluiten, die asociale kale batser.
Treurig genoeg hebben we gezien dat bij sommige mensen de stoppen schijnbaar door kunnen slaan over een spelletje. Geen verzachtende omstandigheden hier wat mij betreft, maar het gebeurt ...... en nu?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als een grensrechter partijdig is bijvoorbeeld....
quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als een grensrechter partijdig is bijvoorbeeld....
Gaat erom dat een menselijke reactie op een gebeurtenis bij iedereen verschillend is en dat "het is een logische reactie" dus ook niet als argument gebruikt kan worden als verzachtende omstandigheid.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:00 schreef Jian het volgende:
[..]
Treurig genoeg hebben we gezien dat bij sommige mensen de stoppen schijnbaar door kunnen slaan over een spelletje. Geen verzachtende omstandigheden hier wat mij betreft, maar het gebeurt ...... en nu?
En wie zegt dat, dat niet zo is dan? Of haal je nu wat dingen door elkaar door mijn eerdere opmerking dat iemand verantwoordelijk is voor zijn daden, met inachtneming van eventuele verzachtende omstandigheden (en of daar sprake van is zal in een rechtszaal een rechter moeten bepalen)quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:03 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Gaat erom dat een menselijke reactie op een gebeurtenis bij iedereen verschillend is en dat "het is een logische reactie" dus ook niet als argument gebruikt kan worden als verzachtende omstandigheid.
Omdat het ook om tokkies gaat; mensen die hun emoties en frustraties omzetten in geweld. Daarnaast extra mooi vanwege de voetbalreferentie. De tokkies uit Den Haag zijn namelijk ook voetbal'fans'.quote:
Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje in Duitsland gewerkt en daar had ik een collega, een bedrijfsjurist, ik zeg dat er even bij om te illustreren dat we hier niet te maken hebben met een ongeletterde bosmongool. Op een dag komt zijn dochter van 16 jaar thuis, "zijn kleine meisje", bont en blauw, in elkaar gebeukt, mishandelt en verkracht. Daders; 2 doorgesnoven gasten, waarvan één een bekende van de familie. Hij heeft een stuk sterkstroomkabel uit de berging gegrist en is jankend van woede en met een waas voor zijn ogen naar het adres van die gozer gescheurd, heeft hem daar stoned aangetroffen en hem met dat stuk kabel helemaal in elkaar geslagen en als de toegestroomde buren hem op een gegeven moment niet hadden vastgegrepen had ie m misschien wel doodgeslagen. Nu de vraag: Tokkie of niet?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Omdat het ook om tokkies gaat; mensen die hun emoties en frustraties omzetten in geweld. Daarnaast extra mooi vanwege de voetbalreferentie. De tokkies uit Den Haag zijn namelijk ook voetbal'fans'.
Ja.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik heb een aantal jaren geleden een tijdje in Duitsland gewerkt en daar had ik een collega, een bedrijfsjurist, ik zeg dat er even bij om te illustreren dat we hier niet te maken hebben met een ongeletterde bosmongool. Op een dag komt zijn dochter van 16 jaar thuis, "zijn kleine meisje", bont en blauw, in elkaar gebeukt, mishandelt en verkracht. Daders; 2 doorgesnoven gasten, waarvan één een bekende van de familie. Hij heeft een stuk sterkstroomkabel uit de berging gegrist en is jankend van woede en met een waas voor zijn ogen naar het adres van die gozer gescheurd, heeft hem daar stoned aangetroffen en hem met dat stuk kabel helemaal in elkaar geslagen en als de toegestroomde buren hem op een gegeven moment niet hadden vastgegrepen had ie m misschien wel doodgeslagen. Nu de vraag: Tokkie of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |