De remvertraging is gebaseerd op alle remmen samen, de remkracht van de motorwagen kan op zich wel sterker zijn dan de rest. Maar idd: achterop hangt nog zo'n ding die 'm dan aan zijn staart trekt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet. Wat voor remvertraging geeft een maximale remming? -1,5 m/s2? Meer zeker niet. Daar gaat nog de remvertraging van de rijtuigen vanaf. Daar moeten de rijtuigen zonder meer tegen kunnen. Merk bovendien op dat er ook nog een "sterker beremde" motorwagen aan de achterkant van de trein zit.
Lijkt me geen plausibel verhaal dit
Uiteindelijk wordt e.e.a. begrensd door de frictie tussen wiel en rail. Die remkracht zal ook niet hoger zijn dan de wagons aankunnen, mits de trein wordt bedreven binnen zijn grenzen. De combinatie met extra dwarskrachten door de veel te hoge snelheid en een hard remmende motorwagen zou net te veel kunnen zijn. Dat is geen ontwerpfout in mijn ogen. Daarbij: ik heb geen idee of dat daadwerkelijk het geval is. Speculatie, e.d.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:52 schreef WhiteJoker het volgende:
En als de remkracht van de motorwagen zo krachtig is, hoe zit dat dan bij een noodremming. Lijkt me dan toch een ontwerpfout? Die remkracht zou nooit meer moeten zijn dan de rijtuigen aankunnen.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Knappe ontsporingsgeleiding zoals dat in Frankrijk en Japan gebruikelijk is
Nja tenzij het er overheen wipt natuurlijk. Hier lijkt die tweede bak al snel aan het kantelen te slaan, en dan heb je aan zo'n ding niet zo veel denk ik...quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een rail op korte afstand van de spoorstaaf in de binnenboog. Zodat als het wiel in de buitenboog ontspoort het wiel van de binnenboog niet teveel kan uitwijken.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Was ie dat maar, dan was die motorbak wel rechtop geblevenquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede bak is al voor het ingaan van de bocht zo ongeveer losgeknapt van de motorwagen ...
Voor? Je ziet het begin van de boog niet. Het is gewoon midden in de boog.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede bak is al voor het ingaan van de bocht zo ongeveer losgeknapt van de motorwagen ...
nou nee, want ook de motorbak kreeg nog een zwieper meequote:Op donderdag 25 juli 2013 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was ie dat maar, dan was die motorbak wel rechtop gebleven
Of een randbalk... Maar ja, dit is geen hogesnelheidslijn, dus minder maatregelen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens.. Als je dat filmpje bekijkt.. Knappe ontsporingsgeleiding zoals dat in Frankrijk en Japan gebruikelijk is, zou hier waarschijnlijk een hoop gescheeld hebben.
IN Nederland hebben ze dat veel bij bruggen en viaducten toch? Op plaatsen waar ontsporingen, lamazegge, "extra ongewenst" zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is nu juist wat ze in Japan en Frankrijk heel veel op reguliere lijnen toepassen. In tegenstelling tot Nederland bijvoorbeeld.
Ja dat klopt maar in Frankrijk en Japan bij vrijwel iedere krappe boog.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IN Nederland hebben ze dat veel bij bruggen en viaducten toch? Op plaatsen waar ontsporingen, lamazegge, "extra ongewenst" zijn.
Nou niet helemaal. In Nederland zorgt het ATB-EG beveiligingssysteem er dus voor dat een trein niet harder kan dan de aangegeven snelheidstrap (40, 60, 80, 130 of 140km/u).quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Loekie1 het volgende:
In feite dan dus overal in Europa een terrorist een trein kapen en de trein op volle snelheid zetten waardoor zoiets als in Spanje kan gebeuren.
In België kan dat wel hoorquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Loekie1 het volgende:
In feite dan dus overal in Europa een terrorist een trein kapen en de trein op volle snelheid zetten waardoor zoiets als in Spanje kan gebeuren. Afgezien van Nederland, Duitsland en België.
Wauw, echt waar?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:59 schreef GlenSpey het volgende:
het Nederlands spoorwegnet zou theoretisch gezien de dubbele snelheid aan moeten kunnen voor een trein ontspoord (dus een stuk spoor met max. 90 km/u = veilig tot 180 km/u).
Waarom zie ik die dingen midden op viaducten etc liggen (op een recht stuk)? Of is dat compleet iets anders?quote:
En in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk? Noorwegen, Zweden, Denemarken? Ierland?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
In Nederland zie ik het niet snel gebeuren, het ATB-systeem bewaakt de maximumsnelheid. Er wordt altijd nog een tolerantie ingebouwd bij het ontwerpen van een boog, zelfs als je met 130 door een boog gaat die ontworpen is voor 100 km/h zul je niet ontsporen, maar het zal geen comfortabele rit zijn.
In België is er op het grootste deel van het netwerk (m.u.v. de hogesnelheidslijnen) geen snelheidsbewaking en kan een ramp als in Spanje gebeuren.
In Engeland wordt op risicopunten extra beveiliging aangebracht (TPWS) waardoor een ontsporing door te snel rijden ook daar niet zal voorkomen.
In Frankrijk waakt TVM-430 op de hogesnelheidslijnen over de trein, maar hoe het precies werkt op het klassieke netwerk weet ik niet.
Omdat daar ontsporingen "extra ongewenst" zijn dus. Plekken waar een trein van een brug af op een snelweg kan pleuren zijn iets gevaarlijker dan wanneer hij bij een ontsporing gewoon een greppel in zou knoertenquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:03 schreef arkkey het volgende:
[..]
Waarom zie ik die dingen midden op viaducten etc liggen (op een recht stuk)? Of is dat compleet iets anders?
Dan zal de machinist zich ook wel rot geschrokken zijn vlak voor de crash. Op volle snelheid door die tunnels en over die brug heen, en als je dan de laatste tunnel uit komt zie je ineens zo'n scherpe bocht liggen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:56 schreef Bitlord het volgende:
Het sein op 29:55 van onderstaande video zal bij de ontsporing ook wel groen hebben getoond. ASFA greep hierdoor niet in. Slecht ontworpen situatie.
Duitsland: Er zijn twee hoofdgroepen in treinbeveiliging, PZB en LZB. PZB werkt dmv magneten met een resonantiefrequentie. Een andere frequentie geeft een andere waarschuwing. Meer hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Indusiquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk? Noorwegen, Zweden, Denemarken? Ierland?
Frankrijk is volgens mij best een rotzooi met verschillende spanningen en beveiligingen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:16 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Zwitserland en Oostenrijk hebben een systeem dat erg lijkt op PZB. De Franse hoofdlijnen zijn als België als ik mij niet vergis.
En als ik zoiets zeg word ik vermoordquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Loekie1 het volgende:
En dat het eigenlijk een wonder is dat een ongeluk zoals nu in Spanje, niet vaker gebeurt.
Op de hogesnelheidslijnen is meestal ERTMS geinstaleerd, dus die zijn veilig. De overige spoorlijnen hebben meestal mindere beveiliging. Je zou ervan moeten kunnen uitgaan dat machinisten genoeg kennis en kunde hebben om veilig te kunnen rijden. Helaas was dat in Spanje niet het geval.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Loekie1 het volgende:
Je kan dus stellen dat het vanaf Belgie en lager het droevig gesteld is met de beveiliging. En dat het eigenlijk een wonder is dat een ongeluk zoals nu in Spanje, niet vaker gebeurt. Italië zal ook niet denderend veilig zijn.
Dat lijkt mij wel wat kort door de bocht.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Loekie1 het volgende:
Je kan dus stellen dat het vanaf Belgie en lager het droevig gesteld is met de beveiliging. En dat het eigenlijk een wonder is dat een ongeluk zoals nu in Spanje, niet vaker gebeurt. Italië zal ook niet denderend veilig zijn.
Woordkeus, deze man heeft het.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:26 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij wel wat kort door de bocht.
Biased? Maak je me nu uit voor een idioot met een bipolaire stoornis? Lees ik dat nu goed?quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:02 schreef bork het volgende:
[..]
Nou het gaat al 72 jaar goed, dat het nu daar door fout zou kunnen zijn gegaan is erg triest, ik sta nu recht achter Darkwing's uitspraken t.a.v. die van jou, je bent biased
Voordat we iets riepen, hebben we eerst (naar aanleiding van het onwel raken van maar liefst acht passagiers, vergeet dat even niet!) een duidelijke personeelsinstructie van de NS-top aan het rijdend personeel gevraagd. Pas toen daaraan geen gehoor werd gegeven, hebben we aan de bel getrokken.quote:en je roept te snel iets zonder dat je daar goed over nadenkt.
Het oproepen van burgerlijke ongehoorzaamheid is totaal ongepast.
Wat bedoel je? Suggereer je als mijn persoonskenmerk dat ik dingen zelden of nooit snap? Wat begrijp ik niet? Qua Talgo, bedoel je? Heb ik daar namens MVBOV dan ergens tegen of in de media over gezegd? Uitsluitend op dit forum van treinliefhebbers heb ik gezegd dat ik niet begrijp hoe zo'n constructie een beetje stabiel kan rijden. Mag ik daar dan niet mijn verbazing over uiten?quote:En dat jij iets niet begrijpt, zegt eigenlijk wel genoeg.![]()
KVB schijnt ongeveer net zoveel te doen als Mermor en AWS.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Frankrijk heeft KVB (ligt ook in St. Pancras International), maar wat dat precies doet is mij niet duidelijk.
Heb het ff opgezocht. Ook in italie zijn twee stystemen: Sistema Controllo Marcia Treno (SCMT) en Blocco Automatico a Correnti Codificate (BACC)quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Loekie1 het volgende:
Italië zal ook niet denderend veilig zijn.
Oftewel: er wordt op de snelheid gelet.quote:The main purpose of SCMT is to control the respect of the speed limit imposed by the signal aspect and the line condition.
Italië is dus best veilig.quote:continuously monitors the train speed and computes braking curves according to the train's length, mass, and braking ability
Ff gezocht en nee, het is heel anders en stukken beter.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
KVB schijnt ongeveer net zoveel te doen als Mermor en AWS.
Dat is dan een beetje nutteloos, KVB is in de jaren '90 toch juist ingevoerd om het -toen al stokoude- Memor te vervangen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
KVB schijnt ongeveer net zoveel te doen als Mermor en AWS.
Ahquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ff gezocht en nee, het is heel anders en stukken beter.
Zie boven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is dan een beetje nutteloos, KVB is in de jaren '90 toch juist ingevoerd om het -toen al stokoude- Memor te vervangen?
Een bias is niet veel meer dingen anders zien vanuit je eigen referentiekader dan het in werkelijkheid is. Denk aan een Prorailer die er heilig van overtuigd is dat het spoor beter wordt van minder wissels en die dat vol overtuiging van de goedheid gaat zitten uitleggen dat het geweldig is maar tegelijkertijd de nadelen niet zo goed voor ogen heeft.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Biased? Maak je me nu uit voor een idioot met een bipolaire stoornis? Lees ik dat nu goed?
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Het is wel een puzzeltje in het oosten ja. De sprinter Apeldoorn - Enschede is ingekort tot Almelo, en de sprinter Enschede - Zwolle is ingekort tot Raalte.Gaar zootje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:04 schreef arkkey het volgende:
Is trouwens wel vaag dat ik nu al 3 verschillende bandjes gehoord heb met betrekking tot de werkzaamheden bij Enschede. De conclusie is: houdt u rekening met een langere reistijd, de extra reistijd bedraagt ongeveer een kwartier, en de extra reistijd is een kwartier tot een half uur.
Ik zal een linkje plaatsen naar de pdf van de Metro van morgen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Verzoekje: kan iemand dat artikel in de metro wellicht morgen hier neerzetten,
Met een gezonde ochtendwandeling is niets mis, natuurlijk.quote:ander moet ik 354 km naar de dichtstbijzijnde bak in vlissingen souburg lopen :p
Dat zou bijna een bedevaartsloop zijn ...quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Verzoekje: kan iemand dat artikel in de metro wellicht morgen hier neerzetten, ander moet ik 354 km naar de dichtstbijzijnde bak in vlissingen souburg lopen :p
Netjes. Bedankt!quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zal een linkje plaatsen naar de pdf van de Metro van morgen.
[..]
Met een gezonde ochtendwandeling is niets mis, natuurlijk.
Zo kun je die trein ook noemenquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou bijna een bedevaart-sloop zijn ...
Nou ik wil dat niet alleen suggereren maar ik wil dat gewoon keihard beamen. Uit de continue stroom smakeloze communicatie die door MVBOV de wereld ingegooid wordt blijkt gewoon dat je totaal geen enkel idee hebt van zowel het technische als het juridische vlak.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Suggereer je als mijn persoonskenmerk dat ik dingen zelden of nooit snap?
Het is de kortste afstand tot een NL station vanwaar ik zit volgens de NS Appquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou bijna een bedevaartsloop zijn ...
In welk buitenlands oord zit je dat Vlissingen Souburg dichterbij is dan Vlissingen EN dan Middelburg?? Dat wordt heel moeilijkquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is de kortste afstand tot een NL station vanwaar ik zit volgens de NS App
Al het Nederlandse spoor is gebouwd op comfort en veiligheid. Een wissel 1:9 staat in de boeken voor 40 km/h maar je kan er prima met 100 doorheen. Erg fijn is het niet voor zowel reiziger, infrastructuur als trein maar mocht het mis gaat kan het wel. Overigens zijn alle onderdelen van het spoor getest tot minimaal 10% boven de gestelde waarde. In pure theorie, als je kijkt naar dit ongeluk, zou het niet eens te wijten kunnen zijn aan de hoge snelheid van de trein, in het achterhoofd houdende van bovenstaande tekst. Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, echt waar?Dat wist ik niet. En in de boog bij Harderwijk en zo kan dat dus ook gewoon? Maar dan zouden de reizigers zich onprettig gaan voelen, zoiets?
reken dan nog maar eens. De Ddar reed 225 % te snel, en 250% harder dan 80 is 280 km/h. Maar ik snap je puntquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.
Hmm sinds de nieuwe update van de NS,snapt ie zelf dat ook wel dat die afstand onzin is want:quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In welk buitenlands oord zit je dat Vlissingen Souburg dichterbij is dan Vlissingen EN dan Middelburg?? Dat wordt heel moeilijk
Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Al het Nederlandse spoor is gebouwd op comfort en veiligheid. Een wissel 1:9 staat in de boeken voor 40 km/h maar je kan er prima met 100 doorheen. Erg fijn is het niet voor zowel reiziger, infrastructuur als trein maar mocht het mis gaat kan het wel. Overigens zijn alle onderdelen van het spoor getest tot minimaal 10% boven de gestelde waarde. In pure theorie, als je kijkt naar dit ongeluk, zou het niet eens te wijten kunnen zijn aan de hoge snelheid van de trein, in het achterhoofd houdende van bovenstaande tekst. Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.
Waar baseer jij dat op?quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.
televaag, dat zegt al genoegquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef arkkey het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)over_snelheid__.html
Wat een riooljournalistiek eerste klas hoe die man wordt neergezet zeg. Het is dan wel telegraaf maar kom op zeg.
er staat toch maar mooi het meest oostelijke station van Nederland opquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm sinds de nieuwe update van de NS,snapt ie zelf dat ook wel dat die afstand onzin is want:
[ afbeelding ]
325 doe ik het dan voorquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
reken dan nog maar eens. De Ddar reed 225 % te snel, en 250% harder dan 80 is 280 km/h. Maar ik snap je punt
Met 60km/u? Dat is wel vaag, want het zou eigenlijk meer aan moeten kunnen....quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Ervaring met dat baanvak. En nee, ik ben er niet uitgehobbeld. Dat heeft een ander gedaan.
Hee, Bork, er staat ook nog een comment met reactie van mij op een stukkie tekst van jou. Ben wel benieuwd naar je weerwoord.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:33 schreef bork het volgende:
Het is de allereerste keer dat ik iemand oetlul noem hier. Ik had bagger-internet en zag de reactie niet meteen uiteindelijk kwamen we met 3 uur vertraging aan op Oberhausen, laat ik je zeggen dat 4 en half uur lang is voor een jongetje van 7 jaar dat al weken uitkeek naar een uitje naar Lego Discovery en heel lief blijft en van de ene naar de andere trein moet en geen idee heeft waarom dan roep ik oetlul ja.
Wat die terrorist uit loekie's voorbeeld trouwens wel kan doen is de ATB gewoon buiten dienst stellenquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
In Nederland zie ik het niet snel gebeuren, het ATB-systeem bewaakt de maximumsnelheid. Er wordt altijd nog een tolerantie ingebouwd bij het ontwerpen van een boog, zelfs als je met 130 door een boog gaat die ontworpen is voor 100 km/h zul je niet ontsporen, maar het zal geen comfortabele rit zijn.
Bij alles zijn weer de vele uitzonderingen te vindenquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.
Laat die jongen even rustig vakantie vieren met bork JR en Frau Borkquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hee, Bork, er staat ook nog een comment met reactie van mij op een stukkie tekst van jou. Ben wel benieuwd naar je weerwoord.
Dit weekend is de EuroNight en CityNightLine omgeleid en stoppen NIET te Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Deze twee treinen stoppen WEL in Rotterdam en Eindhoven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:41 schreef lyolyrc het volgende:
Volgens mij heeft NS zijn planner voor komend weekend niet op orde: als je zaterdagochtend om ongeveer 9.00 u van Eindhoven richting Amsterdam wil, ontbreken er hoop treinen in de planner, die volgens een ander reisadvies wel rijden. Ook zou een internationale trein (Euronight) wel rechtstreeks naar Utrecht rijden, terwijl er in het weekend aan het spoor wordt gewerkt tussen Den Bosch en Utrecht. Ikke niet meer snap...
Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Dit weekend is de EuroNight en CityNightLine omgeleid en stoppen NIET te Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Deze twee treinen stoppen WEL in Rotterdam en Eindhoven.
Tussen Den Bosch en Utrecht zijn inderdaad werkzaamheden, dus daar kan je niet langs zonder bus.
uhuh en daarna rijdt het ledig materieel via Gouda en Bijlmer ArenA rechtstreeks naar de Meerquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht.Begrijp ik het goed dat de EN eigenlijk van Eindhoven non-stop moet doorrijden naar Rotterdam?
Stops zijn in beide richtingen en voor beide treinen te Venlo, Eindhoven en Rotterdam, maar hebben in de richting Duitsland een 3-minutenstop te Breda (zonder in- en uitstapmogelijkheid) en in de richting Rotterdam zelfs 8 minuten stofhappen in Tilburg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht.Begrijp ik het goed dat de EN eigenlijk van Eindhoven non-stop moet doorrijden naar Rotterdam?
Vakantie is voor watjes.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Laat die jongen even rustig vakantie vieren met bork JR en Frau Bork
Het past dus net weer niet helemaal in de dienstregeling. De sprinter van Den Bosch naar Eindhoven van 0.47 u staat maar liefst 20 minuten stil in Boxtel. Geen idee waarom, want het stuk naar Eindhoven is 4-sporig. De capaciteit zou er toch moeten zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Stops zijn in beide richtingen en voor beide treinen te Venlo, Eindhoven en Rotterdam, maar hebben in de richting Duitsland een 3-minutenstop te Breda (zonder in- en uitstapmogelijkheid) en in de richting Rotterdam zelfs 8 minuten stofhappen in Tilburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |