Was ie dat maar, dan was die motorbak wel rechtop geblevenquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede bak is al voor het ingaan van de bocht zo ongeveer losgeknapt van de motorwagen ...
Voor? Je ziet het begin van de boog niet. Het is gewoon midden in de boog.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede bak is al voor het ingaan van de bocht zo ongeveer losgeknapt van de motorwagen ...
nou nee, want ook de motorbak kreeg nog een zwieper meequote:Op donderdag 25 juli 2013 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was ie dat maar, dan was die motorbak wel rechtop gebleven
Of een randbalk... Maar ja, dit is geen hogesnelheidslijn, dus minder maatregelen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens.. Als je dat filmpje bekijkt.. Knappe ontsporingsgeleiding zoals dat in Frankrijk en Japan gebruikelijk is, zou hier waarschijnlijk een hoop gescheeld hebben.
IN Nederland hebben ze dat veel bij bruggen en viaducten toch? Op plaatsen waar ontsporingen, lamazegge, "extra ongewenst" zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is nu juist wat ze in Japan en Frankrijk heel veel op reguliere lijnen toepassen. In tegenstelling tot Nederland bijvoorbeeld.
Ja dat klopt maar in Frankrijk en Japan bij vrijwel iedere krappe boog.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IN Nederland hebben ze dat veel bij bruggen en viaducten toch? Op plaatsen waar ontsporingen, lamazegge, "extra ongewenst" zijn.
Nou niet helemaal. In Nederland zorgt het ATB-EG beveiligingssysteem er dus voor dat een trein niet harder kan dan de aangegeven snelheidstrap (40, 60, 80, 130 of 140km/u).quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Loekie1 het volgende:
In feite dan dus overal in Europa een terrorist een trein kapen en de trein op volle snelheid zetten waardoor zoiets als in Spanje kan gebeuren.
In België kan dat wel hoorquote:Op donderdag 25 juli 2013 15:53 schreef Loekie1 het volgende:
In feite dan dus overal in Europa een terrorist een trein kapen en de trein op volle snelheid zetten waardoor zoiets als in Spanje kan gebeuren. Afgezien van Nederland, Duitsland en België.
Wauw, echt waar?quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:59 schreef GlenSpey het volgende:
het Nederlands spoorwegnet zou theoretisch gezien de dubbele snelheid aan moeten kunnen voor een trein ontspoord (dus een stuk spoor met max. 90 km/u = veilig tot 180 km/u).
Waarom zie ik die dingen midden op viaducten etc liggen (op een recht stuk)? Of is dat compleet iets anders?quote:
En in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk? Noorwegen, Zweden, Denemarken? Ierland?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
In Nederland zie ik het niet snel gebeuren, het ATB-systeem bewaakt de maximumsnelheid. Er wordt altijd nog een tolerantie ingebouwd bij het ontwerpen van een boog, zelfs als je met 130 door een boog gaat die ontworpen is voor 100 km/h zul je niet ontsporen, maar het zal geen comfortabele rit zijn.
In België is er op het grootste deel van het netwerk (m.u.v. de hogesnelheidslijnen) geen snelheidsbewaking en kan een ramp als in Spanje gebeuren.
In Engeland wordt op risicopunten extra beveiliging aangebracht (TPWS) waardoor een ontsporing door te snel rijden ook daar niet zal voorkomen.
In Frankrijk waakt TVM-430 op de hogesnelheidslijnen over de trein, maar hoe het precies werkt op het klassieke netwerk weet ik niet.
Omdat daar ontsporingen "extra ongewenst" zijn dus. Plekken waar een trein van een brug af op een snelweg kan pleuren zijn iets gevaarlijker dan wanneer hij bij een ontsporing gewoon een greppel in zou knoertenquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:03 schreef arkkey het volgende:
[..]
Waarom zie ik die dingen midden op viaducten etc liggen (op een recht stuk)? Of is dat compleet iets anders?
Dan zal de machinist zich ook wel rot geschrokken zijn vlak voor de crash. Op volle snelheid door die tunnels en over die brug heen, en als je dan de laatste tunnel uit komt zie je ineens zo'n scherpe bocht liggen...quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:56 schreef Bitlord het volgende:
Het sein op 29:55 van onderstaande video zal bij de ontsporing ook wel groen hebben getoond. ASFA greep hierdoor niet in. Slecht ontworpen situatie.
Duitsland: Er zijn twee hoofdgroepen in treinbeveiliging, PZB en LZB. PZB werkt dmv magneten met een resonantiefrequentie. Een andere frequentie geeft een andere waarschuwing. Meer hierover: http://nl.wikipedia.org/wiki/Indusiquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:06 schreef Loekie1 het volgende:
[..]
En in Duitsland, Zwitserland, Oostenrijk? Noorwegen, Zweden, Denemarken? Ierland?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |