De remvertraging is gebaseerd op alle remmen samen, de remkracht van de motorwagen kan op zich wel sterker zijn dan de rest. Maar idd: achterop hangt nog zo'n ding die 'm dan aan zijn staart trekt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:41 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou dat lijkt me niet. Wat voor remvertraging geeft een maximale remming? -1,5 m/s2? Meer zeker niet. Daar gaat nog de remvertraging van de rijtuigen vanaf. Daar moeten de rijtuigen zonder meer tegen kunnen. Merk bovendien op dat er ook nog een "sterker beremde" motorwagen aan de achterkant van de trein zit.
Lijkt me geen plausibel verhaal dit
Uiteindelijk wordt e.e.a. begrensd door de frictie tussen wiel en rail. Die remkracht zal ook niet hoger zijn dan de wagons aankunnen, mits de trein wordt bedreven binnen zijn grenzen. De combinatie met extra dwarskrachten door de veel te hoge snelheid en een hard remmende motorwagen zou net te veel kunnen zijn. Dat is geen ontwerpfout in mijn ogen. Daarbij: ik heb geen idee of dat daadwerkelijk het geval is. Speculatie, e.d.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:52 schreef WhiteJoker het volgende:
En als de remkracht van de motorwagen zo krachtig is, hoe zit dat dan bij een noodremming. Lijkt me dan toch een ontwerpfout? Die remkracht zou nooit meer moeten zijn dan de rijtuigen aankunnen.
Wat moet ik me hierbij voorstellen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Knappe ontsporingsgeleiding zoals dat in Frankrijk en Japan gebruikelijk is
Nja tenzij het er overheen wipt natuurlijk. Hier lijkt die tweede bak al snel aan het kantelen te slaan, en dan heb je aan zo'n ding niet zo veel denk ik...quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:23 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Een rail op korte afstand van de spoorstaaf in de binnenboog. Zodat als het wiel in de buitenboog ontspoort het wiel van de binnenboog niet teveel kan uitwijken.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Was ie dat maar, dan was die motorbak wel rechtop geblevenquote:Op donderdag 25 juli 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede bak is al voor het ingaan van de bocht zo ongeveer losgeknapt van de motorwagen ...
Voor? Je ziet het begin van de boog niet. Het is gewoon midden in de boog.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:26 schreef Peterselieman het volgende:
Die tweede bak is al voor het ingaan van de bocht zo ongeveer losgeknapt van de motorwagen ...
nou nee, want ook de motorbak kreeg nog een zwieper meequote:Op donderdag 25 juli 2013 14:36 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Was ie dat maar, dan was die motorbak wel rechtop gebleven
Of een randbalk... Maar ja, dit is geen hogesnelheidslijn, dus minder maatregelen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:20 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Overigens.. Als je dat filmpje bekijkt.. Knappe ontsporingsgeleiding zoals dat in Frankrijk en Japan gebruikelijk is, zou hier waarschijnlijk een hoop gescheeld hebben.
IN Nederland hebben ze dat veel bij bruggen en viaducten toch? Op plaatsen waar ontsporingen, lamazegge, "extra ongewenst" zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:48 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Dat is nu juist wat ze in Japan en Frankrijk heel veel op reguliere lijnen toepassen. In tegenstelling tot Nederland bijvoorbeeld.
Ja dat klopt maar in Frankrijk en Japan bij vrijwel iedere krappe boog.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:53 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
IN Nederland hebben ze dat veel bij bruggen en viaducten toch? Op plaatsen waar ontsporingen, lamazegge, "extra ongewenst" zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |