abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:48:46 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129322552
ASFA kan wel remcurves berekenen... raar systeem.

Waarom er geen snelheidsbeperking is aan het einde van de ETCS-sectie vind ik eveneens raar: de ontwerpsnelheid van de LAV is 350 km/h. Als er een AVE had gereden i.p.v. een Alvia had de schade nķg groter kunnen zijn in theorie...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:49:36 #152
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129322568
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
ASFA kan wel remcurves berekenen... raar systeem.

Waarom er geen snelheidsbeperking is aan het einde van de ETCS-sectie vind ik eveneens raar: de ontwerpsnelheid van de LAV is 350 km/h. Als er een AVE had gereden i.p.v. een Alvia had de schade nķg groter kunnen zijn in theorie...
Het lijkt mij dat je met de ETCS een eindsnelheid van 200 km/h meekrijgt.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:54:09 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129322698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je met de ETCS een eindsnelheid van 200 km/h meekrijgt.
Als de trein 220 km/h reed ten tijde van de ontsporing denk ik toch dat dat niet het geval is, of de machinist moet na het verlaten van het ETCS-gedeelte weer hebben versneld...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:54:20 #154
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129322704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je met de ETCS een eindsnelheid van 200 km/h meekrijgt.
Overigens is dat in Nederland met ATB niet strikt noodzakelijk. Je krijgt immers automatisch een remopdracht voor 140 km/h. Toch is het in Nederland niet op die manier ontworpen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:55:14 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129322737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als de trein 220 km/h reed ten tijde van de ontsporing denk ik toch dat dat niet het geval is, of de machinist moet na het verlaten van het ETCS-gedeelte weer hebben versneld...
Ik heb nu drie snelheden gehoord: 180, 190 en 220 km/h. Alle drie zijn hoog genoeg voor een flinke klapper dus ik ga voorlopig nog even niet uit van 220 km/h.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:07:52 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129323124
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
ASFA kan wel remcurves berekenen... raar systeem.

Waarom er geen snelheidsbeperking is aan het einde van de ETCS-sectie vind ik eveneens raar: de ontwerpsnelheid van de LAV is 350 km/h. Als er een AVE had gereden i.p.v. een Alvia had de schade nķg groter kunnen zijn in theorie...
waarom is 180 dan te hard? Was er een snelheidsbeperking afgekondigd of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:10:41 #157
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129323219
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

waarom is 180 dan te hard? Was er een snelheidsbeperking afgekondigd of zo?
In een 80 km/h-gebied...
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:10:42 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129323222
Daar geldt een maximum snelheid van 80 km/h.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:26 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129323279
Oh okee, wist ik niet. Waarom eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:59 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129323297
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, wist ik niet. Waarom eigenlijk?
Scherpe bocht :Y
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:15:08 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129323359
Tsja, die moet je niet in een hsl bouwen natuurlijk. Dan was dit een accident waiting to happen -O-

Of is dat te voorbarig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:15:22 #162
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129323369
Als het stukje van het einde LAV naar het station 4 kilometer is, waarom dwingt het laatste ETCS balise dan geen snelheid van 100 km/h af. Zoveel verschil maakt dat niet op een rit van een paar uur, maar is wel een stuk veiliger. Die bocht had met 100 km/h waarschijnlijk al op het randje geweest, maar nog enigszins binnen de marges waarop een trein niet direct uit het spoor vliegt.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:24:24 #163
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129323677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die moet je niet in een hsl bouwen natuurlijk. Dan was dit een accident waiting to happen -O-

Of is dat te voorbarig?
Was dat spoor inmiddels niet aangetakt op coventioneel spoor? Net zoals dat bij Parijs kilometers van te voren gebeurt?

Daar is de situatie wel wat anders natuurlijk, dit is wel een hele rare kronkel... :{
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:26:01 #164
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129323739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Als het stukje van het einde LAV naar het station 4 kilometer is, waarom dwingt het laatste ETCS balise dan geen snelheid van 100 km/h af. Zoveel verschil maakt dat niet op een rit van een paar uur, maar is wel een stuk veiliger. Die bocht had met 100 km/h waarschijnlijk al op het randje geweest, maar nog enigszins binnen de marges waarop een trein niet direct uit het spoor vliegt.
Als je dat over het Japanse spoorwegnet op die manier zou doen rijden ze straks nog slechts 30 km/h. Een scherpe vergelijking, dat klopt, maar je moet ook niet door willen slaan met veiligheidsgedachten.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:27:09 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129323781
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die moet je niet in een hsl bouwen natuurlijk. Dan was dit een accident waiting to happen -O-

Of is dat te voorbarig?
Ja, want als snelheidsbeperkingen regelmatig genegeerd zouden worden zouden er in het Pre-ATB-tijdperk vele duizenden doden in Nederland zijn gevallen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:45:46 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129324391
Er zouden zelfs twee machinisten op de bok hebben gezeten, aldus ABC.es

:{
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:54:10 #167
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129324650
Als dat klopt dan is er iets totaal mis binnen de RENFE organisatie. Namelijk dat hun personeel niet voldoende kennis in huis heeft. Dat hoeft niet te betekenen dat de machinisten slecht zijn, maar wel dat de opleidingen onder de loupe moeten worden genomen.

Als je 2 man voorin hebt en allebei hebben ze niet doorgehad dat je daar max 80 mag dan moet RENFE toch echt heel kritisch naar zichzelf gaan kijken.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:54:53 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129324670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:54 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Als je 2 man voorin hebt en allebei hebben ze niet doorgehad dat je daar max 80 mag dan moet RENFE toch echt heel kritisch naar zichzelf gaan kijken.
Ze gaan op elkaar vertrouwen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:55:34 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129324697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, want als snelheidsbeperkingen regelmatig genegeerd zouden worden zouden er in het Pre-ATB-tijdperk vele duizenden doden in Nederland zijn gevallen.
Dat was ook maar pure mazzel. Menselijke fouten hou je toch. Die ban je niet uit met procedures, die ban je uit met techniek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:57:11 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129324744
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was ook maar pure mazzel. Menselijke fouten hou je toch. Die ban je niet uit met procedures, die ban je uit met techniek.
Als ik bij een foutkans van 0,00x % zou spreken over mazzel bij geen fout zou ik mij even laten nakijken eigenlijk...
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:59:56 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129324837
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als ik bij een foutkans van 0,00x % zou spreken over mazzel bij geen fout zou ik mij even laten nakijken eigenlijk...
Nou niet gaan goochelen met nummers. Hoeveel reizigers zijn er in heel NL in het pre-ATB tijdperk vervoerd? Het hoeveelste deel daarvan is "duizenden doden"? Juist. Precies die 0,00x procent. Zo raar is het niet wat ik zeg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:03:19 #172
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129324927
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou niet gaan goochelen met nummers. Hoeveel reizigers zijn er in heel NL in het pre-ATB tijdperk vervoerd? Het hoeveelste deel daarvan is "duizenden doden"? Juist. Precies die 0,00x procent. Zo raar is het niet wat ik zeg.
Ga jij eerst ff je kater uitslapen. Zo heel veel grote spoorwegongevallen hebben we niet gehad in Nederland ondanks de vele snelheidsbeperkingen en enorme hoeveelheid treinen in de loop van de tijd. Ik vind het dus eigenlijk achterlijk dat je deze insteek hanteert. Als je zo over risico's praat moet je lekker in bed blijven liggen tot je vanzelf doodrot. Stel je voor dat je door een auto wordt aangetikt... Pfff.. Daganiegoe.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:07:46 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129325045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ga jij eerst ff je kater uitslapen. Zo heel veel grote spoorwegongevallen hebben we niet gehad in Nederland ondanks de vele snelheidsbeperkingen en enorme hoeveelheid treinen in de loop van de tijd. Ik vind het dus eigenlijk achterlijk dat je deze insteek hanteert. Als je zo over risico's praat moet je lekker in bed blijven liggen tot je vanzelf doodrot. Stel je voor dat je door een auto wordt aangetikt... Pfff.. Daganiegoe.
Deze kwoot ik even. Gewoon omdat het kan _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:09:49 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129325097
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129325254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
Haha, natuurlijk niet :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:15:51 #176
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129325308
Als de berichten kloppen (let wel, als) moet er wel iets gruwelijk mis zijn gegaan wanneer 2 machinisten niet op tijd doorhebben dat ze veel te hard op een scherpe bocht afgaan. Misschien was de tweede machinist onervaren (durfde niet in te gaan tegen zijn collega?), misschien was zijn baanvakkennis ontoereikend ("waar ligt die bocht ook alweer?"), dat wordt speculeren.

Andere belangrijke vragen zullen zijn: werkte de techniek goed, of was er iets mis met de trein waardoor hij niet meer remde? Waarom is er niet ingegrepen door een beveiligingssysteem om een maximumsnelheid af te dwingen? En daarna komen er nog vragen over de hulpverlening, of die goed was of dat er mensen onnodig zijn gestorven omdat de ambulances vaststonden in het verkeer.

Tegen de tijd dat die vragen zijn beantwoord zijn we waarschijnlijk een jaar verder.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:16:37 #177
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129325337
Overigens zijn snelheidsbeperkingen in het buitenland vaak minder goed aangegeven dan in Nederland. Wegkennis is buiten Nederland veel belangrijker dan hier.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:17:19 #178
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129325371
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik heb alleen gesteld dat wanneer er zelfs 2 man voorin zat, dat de RENFE hier zwaar de oetlul is (om het even terug te vertalen in jouw woorden).
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:17:26 #179
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129325374
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Deze kwoot ik even. Gewoon omdat het kan _O-
Dan krijg je nu een sticker. :)
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:25:30 #180
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129325666
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:17 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]


[..]

Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik heb alleen gesteld dat wanneer er zelfs 2 man voorin zat, dat de RENFE hier zwaar de oetlul is (om het even terug te vertalen in jouw woorden).
Oh, de precieze bewoording was hork. Maakt geen drol uit natuurlijk.

Het gaat om het principe. Speculeren prima, maar we weten gewoon nog bijna niets, en wat we wel weten is van horen zeggen van getuiges.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:27:15 #181
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129325723
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het gaat om het principe. Speculeren prima, maar we weten gewoon nog bijna niets
Nou dan ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:31:55 #182
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129325867
Is het een idee om een keer op te houden met speculeren en elkaar uitschelden voor hork, oetlul, weet ik veel wat? De laatste dagen is het voornamelijk elkaars vliegen afvangen, steken onder water uitdelen, gezeik en dat soort zaken. Geen leuk topic in elk geval. Zal wel door de warmte komen of zoiets, maar hou je ff in zeg.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129325920
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:31 schreef Duvel het volgende:
Is het een idee om een keer op te houden met speculeren en elkaar uitschelden voor hork, oetlul, weet ik veel wat? De laatste dagen is het voornamelijk elkaars vliegen afvangen, steken onder water uitdelen, gezeik en dat soort zaken. Geen leuk topic in elk geval. Zal wel door de warmte komen of zoiets, maar hou je ff in zeg.
Mee eens. Een teken van zwakte is het.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:52:05 #184
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129326497
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:31 schreef Duvel het volgende:
Is het een idee om een keer op te houden met speculeren en elkaar uitschelden voor hork, oetlul, weet ik veel wat? De laatste dagen is het voornamelijk elkaars vliegen afvangen, steken onder water uitdelen, gezeik en dat soort zaken. Geen leuk topic in elk geval. Zal wel door de warmte komen of zoiets, maar hou je ff in zeg.
Kan nooit kwaad. Al teruglezende ben ik trouwens van mening dat ik recentelijk niet zo veel miszegd heb, maar goed, het is idd al een tijdje aan de gang. Ik was mijn leven al aan het beteren :')

Anyway, in de categorie korte verhalen:

Vanochtend was ik met een collega onderweg naar een klant, toen er ineens dit gebeurde:



Gelukkig was er nog een collega die ook een auto had, dus dat is allemaal goedgekomen. En op de terugweg hebben we een zomermaatregel in actie gezien. We hebben namelijk dezer dagen meer last van goederentreinen dan normaal. Dat is bewust gedaan. Goederentreinen worden zoveel mogelijk in beweging gehouden ipv aan de kant gezet, want remmende goederentreinen zijn vonkjes en vonkjes zijn bermbrand. Daardoor zagen we, nou ja ik, eerst deze CAPTRAIN Class 66 langskomen



En pas daarna de inmiddels 7 minuten vertraagde LINT van Syntus terug naar Hengelo.



Dat was het :s)

*O* Peace *O* Love *O* Happyness *O* Vlindertjes *O*

Kies maar, 2 voor een kwartje :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:53:52 #185
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129326548
Of is het "happiness"? :@
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:03:39 #186
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129326863
"hork" kwam van mij af, maar was niet bedoeld tegen iemand hier. Ik had het over de machinist in kwestie, maar het komt vooral voort uit ongeloof en onbegrip. We zullen het officiële onderzoek moeten afwachten voordat we definitieve conclusies kunnen trekken.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:07:09 #187
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129326977
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:03 schreef James1988 het volgende:
"hork" kwam van mij af, maar was niet bedoeld tegen iemand hier.
Gaat niet alleen daarom natuurlijk, er zijn al een paar weken langzaam toenemende strubbelingen en broeiende irritaties onderling hier. Bij heel veel mensen, ook bij mij. Het zal inderdaad best wat met de warmte te maken kunnen hebben :Y En soms is het wel nuttig als iemand dan even aan de bel trekt :)

Nou, dat is dan bij deze gebeurd door Duvel :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:13:51 #188
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129327205
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

er zijn al een paar weken langzaam toenemende strubbelingen en broeiende irritaties onderling hier.
Ja, dat is wel waar.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:18:46 #189
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129327374
Ik heb al gezegd dat het mij spijt voor de vaste stamgasten hier.
pi_129327414
Uh het Spaanse ongeluk is gefilmd op een beveiligingscamera: NOS artikel

pi_129327589
Sodeknetters dat gaat hard zeg :|
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:25:30 #192
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129327624
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:19 schreef WhiteJoker het volgende:
Uh het Spaanse ongeluk is gefilmd op een beveiligingscamera: NOS artikel
Creepy :o
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:26:43 #193
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129327676
Net het videotje gezien, en ik weet even niet hou ik mij moet voelen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:30:39 #194
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129327849
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:19 schreef WhiteJoker het volgende:
Uh het Spaanse ongeluk is gefilmd op een beveiligingscamera: NOS artikel

We staan hem hier nu op het werk te bekijken... Iedereen onder de indruk.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_129327884
Ik weet echt niet wat daar (behalve de snelheid) gebeurd kan zijn. Het ziet er uit alsof er iets mis gaat met het onderstel waardoor de tweede bak uit de rails vliegt.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:34:11 #196
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_129327981
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet echt niet wat daar (behalve de snelheid) gebeurd kan zijn. Het ziet er uit alsof er iets mis gaat met het onderstel waardoor de tweede bak uit de rails vliegt.
De tweede bak is veel lichter dan de motorwagen, het zou dus kunnen dat die als eerste ontspoort omdat de kracht bij die bak groot genoeg is om het wiel uit de rail te wippen.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:36:44 #197
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129328092
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet echt niet wat daar (behalve de snelheid) gebeurd kan zijn. Het ziet er uit alsof er iets mis gaat met het onderstel waardoor de tweede bak uit de rails vliegt.
Dat dacht ik ook ja. Normaliter zou je denken dat die motorwagen het zwaarste is en dus als eerste om zou kiepen in die bocht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Er moet dus nog iets anders dan puur de snelheid aan de hand zijn (al kan een probleem met een draaistel natuurlijk ook door de snelheid veroorzaakt zijn in zo'n geval).

Iig zal dit soort beelden (neem aan dat er meer van dit soort beelden zijn) frame voor frame onderzocht worden bij het onderzoek. Althans, dat zou hier in NL gebeuren. (aannames.. :@ )
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:36:53 #198
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129328105
Mijn commentaar: Holy shit. :X

Een reactie op Tweakers (niet van mij):
quote:
Je ziet de 2e wagon al ruim voor de crash omhoog komen.
Lijkt er dus op dat hij niet direct uit de bocht is gevlogen, maar dat er veel te hard is geremd (want veel te snel). De loc remde blijkbaar veel harder (tractieremmen) dan de onaangedreven bakken (hydraulische remmen). Hierdoor is de trein als een harmonica in elkaar geschoven. De 2e wagon komt hierdoor van de rails, en in de bocht gaat hij dus rechtdoor.
  donderdag 25 juli 2013 @ 13:41:51 #200
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129328289
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef James1988 het volgende:
Mijn commentaar: Holy shit. :X

Een reactie op Tweakers (niet van mij):

[..]

Nou dat lijkt me niet. Wat voor remvertraging geeft een maximale remming? -1,5 m/s2? Meer zeker niet. Daar gaat nog de remvertraging van de rijtuigen vanaf. Daar moeten de rijtuigen zonder meer tegen kunnen. Merk bovendien op dat er ook nog een "sterker beremde" motorwagen aan de achterkant van de trein zit.

Lijkt me geen plausibel verhaal dit :N
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')