abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:48:46 #151
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129322552
ASFA kan wel remcurves berekenen... raar systeem.

Waarom er geen snelheidsbeperking is aan het einde van de ETCS-sectie vind ik eveneens raar: de ontwerpsnelheid van de LAV is 350 km/h. Als er een AVE had gereden i.p.v. een Alvia had de schade nķg groter kunnen zijn in theorie...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:49:36 #152
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129322568
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
ASFA kan wel remcurves berekenen... raar systeem.

Waarom er geen snelheidsbeperking is aan het einde van de ETCS-sectie vind ik eveneens raar: de ontwerpsnelheid van de LAV is 350 km/h. Als er een AVE had gereden i.p.v. een Alvia had de schade nķg groter kunnen zijn in theorie...
Het lijkt mij dat je met de ETCS een eindsnelheid van 200 km/h meekrijgt.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:54:09 #153
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129322698
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je met de ETCS een eindsnelheid van 200 km/h meekrijgt.
Als de trein 220 km/h reed ten tijde van de ontsporing denk ik toch dat dat niet het geval is, of de machinist moet na het verlaten van het ETCS-gedeelte weer hebben versneld...
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:54:20 #154
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129322704
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:49 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Het lijkt mij dat je met de ETCS een eindsnelheid van 200 km/h meekrijgt.
Overigens is dat in Nederland met ATB niet strikt noodzakelijk. Je krijgt immers automatisch een remopdracht voor 140 km/h. Toch is het in Nederland niet op die manier ontworpen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 10:55:14 #155
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129322737
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:54 schreef James1988 het volgende:

[..]

Als de trein 220 km/h reed ten tijde van de ontsporing denk ik toch dat dat niet het geval is, of de machinist moet na het verlaten van het ETCS-gedeelte weer hebben versneld...
Ik heb nu drie snelheden gehoord: 180, 190 en 220 km/h. Alle drie zijn hoog genoeg voor een flinke klapper dus ik ga voorlopig nog even niet uit van 220 km/h.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:07:52 #156
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129323124
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 10:48 schreef James1988 het volgende:
ASFA kan wel remcurves berekenen... raar systeem.

Waarom er geen snelheidsbeperking is aan het einde van de ETCS-sectie vind ik eveneens raar: de ontwerpsnelheid van de LAV is 350 km/h. Als er een AVE had gereden i.p.v. een Alvia had de schade nķg groter kunnen zijn in theorie...
waarom is 180 dan te hard? Was er een snelheidsbeperking afgekondigd of zo?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:10:41 #157
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129323219
quote:
5s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

waarom is 180 dan te hard? Was er een snelheidsbeperking afgekondigd of zo?
In een 80 km/h-gebied...
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:10:42 #158
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129323222
Daar geldt een maximum snelheid van 80 km/h.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:26 #159
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129323279
Oh okee, wist ik niet. Waarom eigenlijk?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:12:59 #160
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129323297
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:12 schreef Dr_Flash het volgende:
Oh okee, wist ik niet. Waarom eigenlijk?
Scherpe bocht :Y
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:15:08 #161
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129323359
Tsja, die moet je niet in een hsl bouwen natuurlijk. Dan was dit een accident waiting to happen -O-

Of is dat te voorbarig?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:15:22 #162
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129323369
Als het stukje van het einde LAV naar het station 4 kilometer is, waarom dwingt het laatste ETCS balise dan geen snelheid van 100 km/h af. Zoveel verschil maakt dat niet op een rit van een paar uur, maar is wel een stuk veiliger. Die bocht had met 100 km/h waarschijnlijk al op het randje geweest, maar nog enigszins binnen de marges waarop een trein niet direct uit het spoor vliegt.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:24:24 #163
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129323677
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die moet je niet in een hsl bouwen natuurlijk. Dan was dit een accident waiting to happen -O-

Of is dat te voorbarig?
Was dat spoor inmiddels niet aangetakt op coventioneel spoor? Net zoals dat bij Parijs kilometers van te voren gebeurt?

Daar is de situatie wel wat anders natuurlijk, dit is wel een hele rare kronkel... :{
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:26:01 #164
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129323739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Als het stukje van het einde LAV naar het station 4 kilometer is, waarom dwingt het laatste ETCS balise dan geen snelheid van 100 km/h af. Zoveel verschil maakt dat niet op een rit van een paar uur, maar is wel een stuk veiliger. Die bocht had met 100 km/h waarschijnlijk al op het randje geweest, maar nog enigszins binnen de marges waarop een trein niet direct uit het spoor vliegt.
Als je dat over het Japanse spoorwegnet op die manier zou doen rijden ze straks nog slechts 30 km/h. Een scherpe vergelijking, dat klopt, maar je moet ook niet door willen slaan met veiligheidsgedachten.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:27:09 #165
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129323781
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:15 schreef Dr_Flash het volgende:
Tsja, die moet je niet in een hsl bouwen natuurlijk. Dan was dit een accident waiting to happen -O-

Of is dat te voorbarig?
Ja, want als snelheidsbeperkingen regelmatig genegeerd zouden worden zouden er in het Pre-ATB-tijdperk vele duizenden doden in Nederland zijn gevallen.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:45:46 #166
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_129324391
Er zouden zelfs twee machinisten op de bok hebben gezeten, aldus ABC.es

:{
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:54:10 #167
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129324650
Als dat klopt dan is er iets totaal mis binnen de RENFE organisatie. Namelijk dat hun personeel niet voldoende kennis in huis heeft. Dat hoeft niet te betekenen dat de machinisten slecht zijn, maar wel dat de opleidingen onder de loupe moeten worden genomen.

Als je 2 man voorin hebt en allebei hebben ze niet doorgehad dat je daar max 80 mag dan moet RENFE toch echt heel kritisch naar zichzelf gaan kijken.
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:54:53 #168
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129324670
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:54 schreef Aardappelscheermes het volgende:
Als je 2 man voorin hebt en allebei hebben ze niet doorgehad dat je daar max 80 mag dan moet RENFE toch echt heel kritisch naar zichzelf gaan kijken.
Ze gaan op elkaar vertrouwen?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:55:34 #169
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129324697
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:27 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ja, want als snelheidsbeperkingen regelmatig genegeerd zouden worden zouden er in het Pre-ATB-tijdperk vele duizenden doden in Nederland zijn gevallen.
Dat was ook maar pure mazzel. Menselijke fouten hou je toch. Die ban je niet uit met procedures, die ban je uit met techniek.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:57:11 #170
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129324744
quote:
14s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Dat was ook maar pure mazzel. Menselijke fouten hou je toch. Die ban je niet uit met procedures, die ban je uit met techniek.
Als ik bij een foutkans van 0,00x % zou spreken over mazzel bij geen fout zou ik mij even laten nakijken eigenlijk...
  donderdag 25 juli 2013 @ 11:59:56 #171
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129324837
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:57 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als ik bij een foutkans van 0,00x % zou spreken over mazzel bij geen fout zou ik mij even laten nakijken eigenlijk...
Nou niet gaan goochelen met nummers. Hoeveel reizigers zijn er in heel NL in het pre-ATB tijdperk vervoerd? Het hoeveelste deel daarvan is "duizenden doden"? Juist. Precies die 0,00x procent. Zo raar is het niet wat ik zeg.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:03:19 #172
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_129324927
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 11:59 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nou niet gaan goochelen met nummers. Hoeveel reizigers zijn er in heel NL in het pre-ATB tijdperk vervoerd? Het hoeveelste deel daarvan is "duizenden doden"? Juist. Precies die 0,00x procent. Zo raar is het niet wat ik zeg.
Ga jij eerst ff je kater uitslapen. Zo heel veel grote spoorwegongevallen hebben we niet gehad in Nederland ondanks de vele snelheidsbeperkingen en enorme hoeveelheid treinen in de loop van de tijd. Ik vind het dus eigenlijk achterlijk dat je deze insteek hanteert. Als je zo over risico's praat moet je lekker in bed blijven liggen tot je vanzelf doodrot. Stel je voor dat je door een auto wordt aangetikt... Pfff.. Daganiegoe.
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:07:46 #173
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129325045
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:03 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Ga jij eerst ff je kater uitslapen. Zo heel veel grote spoorwegongevallen hebben we niet gehad in Nederland ondanks de vele snelheidsbeperkingen en enorme hoeveelheid treinen in de loop van de tijd. Ik vind het dus eigenlijk achterlijk dat je deze insteek hanteert. Als je zo over risico's praat moet je lekker in bed blijven liggen tot je vanzelf doodrot. Stel je voor dat je door een auto wordt aangetikt... Pfff.. Daganiegoe.
Deze kwoot ik even. Gewoon omdat het kan _O-
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 12:09:49 #174
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_129325097
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_129325254
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
Haha, natuurlijk niet :D
Voorts zijn wij van mening dat de Baronnenlijn heraangelegd moet worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')