quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik heb alleen gesteld dat wanneer er zelfs 2 man voorin zat, dat de RENFE hier zwaar de oetlul is (om het even terug te vertalen in jouw woorden).quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:09 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Ja, speculeer er maar lekker op los. We hebben nog nauwelijks informatie en er wordt al geroepen dat de machinist een oetlul is. Zullen we gewoon wachten op het onderzoek in plaats van in het wilde weg alles en iedereen van alles te verwijten?
Dan krijg je nu een sticker.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Deze kwoot ik even. Gewoon omdat het kan
Oh, de precieze bewoording was hork. Maakt geen drol uit natuurlijk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:17 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
[..]
Dat heb je mij niet horen zeggen. Ik heb alleen gesteld dat wanneer er zelfs 2 man voorin zat, dat de RENFE hier zwaar de oetlul is (om het even terug te vertalen in jouw woorden).
Nou danquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:
Het gaat om het principe. Speculeren prima, maar we weten gewoon nog bijna niets
Mee eens. Een teken van zwakte is het.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:31 schreef Duvel het volgende:
Is het een idee om een keer op te houden met speculeren en elkaar uitschelden voor hork, oetlul, weet ik veel wat? De laatste dagen is het voornamelijk elkaars vliegen afvangen, steken onder water uitdelen, gezeik en dat soort zaken. Geen leuk topic in elk geval. Zal wel door de warmte komen of zoiets, maar hou je ff in zeg.
Kan nooit kwaad. Al teruglezende ben ik trouwens van mening dat ik recentelijk niet zo veel miszegd heb, maar goed, het is idd al een tijdje aan de gang. Ik was mijn leven al aan het beterenquote:Op donderdag 25 juli 2013 12:31 schreef Duvel het volgende:
Is het een idee om een keer op te houden met speculeren en elkaar uitschelden voor hork, oetlul, weet ik veel wat? De laatste dagen is het voornamelijk elkaars vliegen afvangen, steken onder water uitdelen, gezeik en dat soort zaken. Geen leuk topic in elk geval. Zal wel door de warmte komen of zoiets, maar hou je ff in zeg.
Gaat niet alleen daarom natuurlijk, er zijn al een paar weken langzaam toenemende strubbelingen en broeiende irritaties onderling hier. Bij heel veel mensen, ook bij mij. Het zal inderdaad best wat met de warmte te maken kunnen hebbenquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:03 schreef James1988 het volgende:
"hork" kwam van mij af, maar was niet bedoeld tegen iemand hier.
Ja, dat is wel waar.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:07 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
er zijn al een paar weken langzaam toenemende strubbelingen en broeiende irritaties onderling hier.
Creepyquote:Op donderdag 25 juli 2013 13:19 schreef WhiteJoker het volgende:
Uh het Spaanse ongeluk is gefilmd op een beveiligingscamera: NOS artikel
We staan hem hier nu op het werk te bekijken... Iedereen onder de indruk.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:19 schreef WhiteJoker het volgende:
Uh het Spaanse ongeluk is gefilmd op een beveiligingscamera: NOS artikel
De tweede bak is veel lichter dan de motorwagen, het zou dus kunnen dat die als eerste ontspoort omdat de kracht bij die bak groot genoeg is om het wiel uit de rail te wippen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet echt niet wat daar (behalve de snelheid) gebeurd kan zijn. Het ziet er uit alsof er iets mis gaat met het onderstel waardoor de tweede bak uit de rails vliegt.
Dat dacht ik ook ja. Normaliter zou je denken dat die motorwagen het zwaarste is en dus als eerste om zou kiepen in die bocht, maar dat blijkt dus niet zo te zijn. Er moet dus nog iets anders dan puur de snelheid aan de hand zijn (al kan een probleem met een draaistel natuurlijk ook door de snelheid veroorzaakt zijn in zo'n geval).quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:31 schreef WhiteJoker het volgende:
Ik weet echt niet wat daar (behalve de snelheid) gebeurd kan zijn. Het ziet er uit alsof er iets mis gaat met het onderstel waardoor de tweede bak uit de rails vliegt.
quote:Je ziet de 2e wagon al ruim voor de crash omhoog komen.
Lijkt er dus op dat hij niet direct uit de bocht is gevlogen, maar dat er veel te hard is geremd (want veel te snel). De loc remde blijkbaar veel harder (tractieremmen) dan de onaangedreven bakken (hydraulische remmen). Hierdoor is de trein als een harmonica in elkaar geschoven. De 2e wagon komt hierdoor van de rails, en in de bocht gaat hij dus rechtdoor.
Nou dat lijkt me niet. Wat voor remvertraging geeft een maximale remming? -1,5 m/s2? Meer zeker niet. Daar gaat nog de remvertraging van de rijtuigen vanaf. Daar moeten de rijtuigen zonder meer tegen kunnen. Merk bovendien op dat er ook nog een "sterker beremde" motorwagen aan de achterkant van de trein zit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:36 schreef James1988 het volgende:
Mijn commentaar: Holy shit.
Een reactie op Tweakers (niet van mij):
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |