reken dan nog maar eens. De Ddar reed 225 % te snel, en 250% harder dan 80 is 280 km/h. Maar ik snap je puntquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.
Hmm sinds de nieuwe update van de NS,snapt ie zelf dat ook wel dat die afstand onzin is want:quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
In welk buitenlands oord zit je dat Vlissingen Souburg dichterbij is dan Vlissingen EN dan Middelburg?? Dat wordt heel moeilijk
Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef b2py het volgende:
[..]
Al het Nederlandse spoor is gebouwd op comfort en veiligheid. Een wissel 1:9 staat in de boeken voor 40 km/h maar je kan er prima met 100 doorheen. Erg fijn is het niet voor zowel reiziger, infrastructuur als trein maar mocht het mis gaat kan het wel. Overigens zijn alle onderdelen van het spoor getest tot minimaal 10% boven de gestelde waarde. In pure theorie, als je kijkt naar dit ongeluk, zou het niet eens te wijten kunnen zijn aan de hoge snelheid van de trein, in het achterhoofd houdende van bovenstaande tekst. Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.
Waar baseer jij dat op?quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.
televaag, dat zegt al genoegquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef arkkey het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)over_snelheid__.html
Wat een riooljournalistiek eerste klas hoe die man wordt neergezet zeg. Het is dan wel telegraaf maar kom op zeg.
er staat toch maar mooi het meest oostelijke station van Nederland opquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Hmm sinds de nieuwe update van de NS,snapt ie zelf dat ook wel dat die afstand onzin is want:
[ afbeelding ]
325 doe ik het dan voorquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
reken dan nog maar eens. De Ddar reed 225 % te snel, en 250% harder dan 80 is 280 km/h. Maar ik snap je punt
Met 60km/u? Dat is wel vaag, want het zou eigenlijk meer aan moeten kunnen....quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Ervaring met dat baanvak. En nee, ik ben er niet uitgehobbeld. Dat heeft een ander gedaan.
Hee, Bork, er staat ook nog een comment met reactie van mij op een stukkie tekst van jou. Ben wel benieuwd naar je weerwoord.quote:Op donderdag 25 juli 2013 22:33 schreef bork het volgende:
Het is de allereerste keer dat ik iemand oetlul noem hier. Ik had bagger-internet en zag de reactie niet meteen uiteindelijk kwamen we met 3 uur vertraging aan op Oberhausen, laat ik je zeggen dat 4 en half uur lang is voor een jongetje van 7 jaar dat al weken uitkeek naar een uitje naar Lego Discovery en heel lief blijft en van de ene naar de andere trein moet en geen idee heeft waarom dan roep ik oetlul ja.
Wat die terrorist uit loekie's voorbeeld trouwens wel kan doen is de ATB gewoon buiten dienst stellenquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
In Nederland zie ik het niet snel gebeuren, het ATB-systeem bewaakt de maximumsnelheid. Er wordt altijd nog een tolerantie ingebouwd bij het ontwerpen van een boog, zelfs als je met 130 door een boog gaat die ontworpen is voor 100 km/h zul je niet ontsporen, maar het zal geen comfortabele rit zijn.
Bij alles zijn weer de vele uitzonderingen te vindenquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef Aardappelscheermes het volgende:
[..]
Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.
Laat die jongen even rustig vakantie vieren met bork JR en Frau Borkquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:01 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Hee, Bork, er staat ook nog een comment met reactie van mij op een stukkie tekst van jou. Ben wel benieuwd naar je weerwoord.
Dit weekend is de EuroNight en CityNightLine omgeleid en stoppen NIET te Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Deze twee treinen stoppen WEL in Rotterdam en Eindhoven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 15:41 schreef lyolyrc het volgende:
Volgens mij heeft NS zijn planner voor komend weekend niet op orde: als je zaterdagochtend om ongeveer 9.00 u van Eindhoven richting Amsterdam wil, ontbreken er hoop treinen in de planner, die volgens een ander reisadvies wel rijden. Ook zou een internationale trein (Euronight) wel rechtstreeks naar Utrecht rijden, terwijl er in het weekend aan het spoor wordt gewerkt tussen Den Bosch en Utrecht. Ikke niet meer snap...
Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:23 schreef greavy het volgende:
[..]
Dit weekend is de EuroNight en CityNightLine omgeleid en stoppen NIET te Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Deze twee treinen stoppen WEL in Rotterdam en Eindhoven.
Tussen Den Bosch en Utrecht zijn inderdaad werkzaamheden, dus daar kan je niet langs zonder bus.
uhuh en daarna rijdt het ledig materieel via Gouda en Bijlmer ArenA rechtstreeks naar de Meerquote:Op donderdag 25 juli 2013 23:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht.Begrijp ik het goed dat de EN eigenlijk van Eindhoven non-stop moet doorrijden naar Rotterdam?
Stops zijn in beide richtingen en voor beide treinen te Venlo, Eindhoven en Rotterdam, maar hebben in de richting Duitsland een 3-minutenstop te Breda (zonder in- en uitstapmogelijkheid) en in de richting Rotterdam zelfs 8 minuten stofhappen in Tilburg.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:32 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht.Begrijp ik het goed dat de EN eigenlijk van Eindhoven non-stop moet doorrijden naar Rotterdam?
Vakantie is voor watjes.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Laat die jongen even rustig vakantie vieren met bork JR en Frau Bork
Het past dus net weer niet helemaal in de dienstregeling. De sprinter van Den Bosch naar Eindhoven van 0.47 u staat maar liefst 20 minuten stil in Boxtel. Geen idee waarom, want het stuk naar Eindhoven is 4-sporig. De capaciteit zou er toch moeten zijn.quote:Op donderdag 25 juli 2013 23:38 schreef greavy het volgende:
[..]
Stops zijn in beide richtingen en voor beide treinen te Venlo, Eindhoven en Rotterdam, maar hebben in de richting Duitsland een 3-minutenstop te Breda (zonder in- en uitstapmogelijkheid) en in de richting Rotterdam zelfs 8 minuten stofhappen in Tilburg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |