abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:47:12 #276
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129348854
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef b2py het volgende:

Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.
reken dan nog maar eens. De Ddar reed 225 % te snel, en 250% harder dan 80 is 280 km/h. Maar ik snap je punt ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:48:20 #277
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129348906
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:25 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

In welk buitenlands oord zit je dat Vlissingen Souburg dichterbij is dan Vlissingen EN dan Middelburg?? Dat wordt heel moeilijk :D
Hmm sinds de nieuwe update van de NS,snapt ie zelf dat ook wel dat die afstand onzin is want:


En die andere....
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:52:28 #278
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129349076
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef b2py het volgende:

[..]

Al het Nederlandse spoor is gebouwd op comfort en veiligheid. Een wissel 1:9 staat in de boeken voor 40 km/h maar je kan er prima met 100 doorheen. Erg fijn is het niet voor zowel reiziger, infrastructuur als trein maar mocht het mis gaat kan het wel. Overigens zijn alle onderdelen van het spoor getest tot minimaal 10% boven de gestelde waarde. In pure theorie, als je kijkt naar dit ongeluk, zou het niet eens te wijten kunnen zijn aan de hoge snelheid van de trein, in het achterhoofd houdende van bovenstaande tekst. Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.
Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.
pi_129349153
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.
Waar baseer jij dat op?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juli 2013 @ 22:55:07 #280
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129349199
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:43 schreef arkkey het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)over_snelheid__.html

Wat een riooljournalistiek eerste klas hoe die man wordt neergezet zeg. Het is dan wel telegraaf maar kom op zeg.
televaag, dat zegt al genoeg
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juli 2013 @ 22:56:09 #281
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129349240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:48 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hmm sinds de nieuwe update van de NS,snapt ie zelf dat ook wel dat die afstand onzin is want:
[ afbeelding ]
er staat toch maar mooi het meest oostelijke station van Nederland op :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport donderdag 25 juli 2013 @ 22:57:26 #282
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_129349298
Dat zijn tegengebogen 1:8-wissels of iets dergelijks, nogal ontsporingsgevoelig schijnt het (een geduwde ICRm-stam mag er ook maag met iets van 25km/h doorheen).
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  donderdag 25 juli 2013 @ 22:57:49 #283
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129349313
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:54 schreef GlenSpey het volgende:

[..]

Waar baseer jij dat op?
Ervaring met dat baanvak. En nee, ik ben er niet uitgehobbeld. Dat heeft een ander gedaan.
pi_129349370
quote:
7s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:47 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

reken dan nog maar eens. De Ddar reed 225 % te snel, en 250% harder dan 80 is 280 km/h. Maar ik snap je punt ;)
325 doe ik het dan voor ;)
pi_129349424
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:57 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Ervaring met dat baanvak. En nee, ik ben er niet uitgehobbeld. Dat heeft een ander gedaan.
Met 60km/u? Dat is wel vaag, want het zou eigenlijk meer aan moeten kunnen....
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:01:32 #286
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129349468
quote:
3s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:33 schreef bork het volgende:
Het is de allereerste keer dat ik iemand oetlul noem hier. Ik had bagger-internet en zag de reactie niet meteen uiteindelijk kwamen we met 3 uur vertraging aan op Oberhausen, laat ik je zeggen dat 4 en half uur lang is voor een jongetje van 7 jaar dat al weken uitkeek naar een uitje naar Lego Discovery en heel lief blijft en van de ene naar de andere trein moet en geen idee heeft waarom dan roep ik oetlul ja.
Hee, Bork, er staat ook nog een comment met reactie van mij op een stukkie tekst van jou. Ben wel benieuwd naar je weerwoord. :P
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:02:29 #287
394478 Aardappelscheermes
Vlijmscherp tot op de kern
pi_129349508
Onder normale omstandigheden wel. Maar het stationseiland is dat nou net niet. Alles is daar op elkaar geprakt. Er zitten zelfs enkel knikken in de baan.
pi_129349552
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 16:00 schreef James1988 het volgende:
In Nederland zie ik het niet snel gebeuren, het ATB-systeem bewaakt de maximumsnelheid. Er wordt altijd nog een tolerantie ingebouwd bij het ontwerpen van een boog, zelfs als je met 130 door een boog gaat die ontworpen is voor 100 km/h zul je niet ontsporen, maar het zal geen comfortabele rit zijn.
Wat die terrorist uit loekie's voorbeeld trouwens wel kan doen is de ATB gewoon buiten dienst stellen :+ oeps... weg beveiliging!
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:04:48 #289
31936 Dr_Flash
CubeMeister
pi_129349598
quote:
1s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:59 schreef b2py het volgende:

[..]

325 doe ik het dan voor ;)
3,25 keer zo snel, 2,25 keer sneller ;)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_129349611
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 22:52 schreef Aardappelscheermes het volgende:

[..]

Ik kan je verzekeren dat als je bij Amsterdam Cenraal aan de Oostzijde met 60 door een 40 wissel gaat, je er gewoon naast staat en het spoor uit hobbelt.
Bij alles zijn weer de vele uitzonderingen te vinden ;)
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:05:25 #291
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_129349626
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:01 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Hee, Bork, er staat ook nog een comment met reactie van mij op een stukkie tekst van jou. Ben wel benieuwd naar je weerwoord. :P
Laat die jongen even rustig vakantie vieren met bork JR en Frau Bork :Y
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:23:48 #292
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129350389
quote:
15s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:41 schreef lyolyrc het volgende:
Volgens mij heeft NS zijn planner voor komend weekend niet op orde: als je zaterdagochtend om ongeveer 9.00 u van Eindhoven richting Amsterdam wil, ontbreken er hoop treinen in de planner, die volgens een ander reisadvies wel rijden. Ook zou een internationale trein (Euronight) wel rechtstreeks naar Utrecht rijden, terwijl er in het weekend aan het spoor wordt gewerkt tussen Den Bosch en Utrecht. Ikke niet meer snap... :?
Dit weekend is de EuroNight en CityNightLine omgeleid en stoppen NIET te Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Deze twee treinen stoppen WEL in Rotterdam en Eindhoven.
Tussen Den Bosch en Utrecht zijn inderdaad werkzaamheden, dus daar kan je niet langs zonder bus.
pi_129350787
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:23 schreef greavy het volgende:

[..]

Dit weekend is de EuroNight en CityNightLine omgeleid en stoppen NIET te Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Deze twee treinen stoppen WEL in Rotterdam en Eindhoven.
Tussen Den Bosch en Utrecht zijn inderdaad werkzaamheden, dus daar kan je niet langs zonder bus.
Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht. :') Begrijp ik het goed dat de EN eigenlijk van Eindhoven non-stop moet doorrijden naar Rotterdam?
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 25 juli 2013 @ 23:33:51 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_129350839
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht. :') Begrijp ik het goed dat de EN eigenlijk van Eindhoven non-stop moet doorrijden naar Rotterdam?
uhuh en daarna rijdt het ledig materieel via Gouda en Bijlmer ArenA rechtstreeks naar de Meer
Altijd onderweg naar het avontuur
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:38:17 #295
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129351033
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:32 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat staat dus niet in de planner, want die stuurt hem vrolijk richting Utrecht. :') Begrijp ik het goed dat de EN eigenlijk van Eindhoven non-stop moet doorrijden naar Rotterdam?
Stops zijn in beide richtingen en voor beide treinen te Venlo, Eindhoven en Rotterdam, maar hebben in de richting Duitsland een 3-minutenstop te Breda (zonder in- en uitstapmogelijkheid) en in de richting Rotterdam zelfs 8 minuten stofhappen in Tilburg.
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:41:41 #296
147882 DriekOplopers
Erkend digibeet
pi_129351176
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:05 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Laat die jongen even rustig vakantie vieren met bork JR en Frau Bork :Y
Vakantie is voor watjes.
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:42:51 #297
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129351225
Trein 428 za+zo uit München:
Venlo a. 7:22
Venlo v. 7:37
Eindhoven v. 8:23 uitstappen spoor 6
Tilburg a. 8:50
Tilburg v. 8:58
Breda d. 9:12
Dordrecht d. 9:32
Rotterdam a. 9:45 uitstappen spoor 8

LM 80428 za+zo
Rotterdam v. 9:47, vervolg via Harmelen Aansluiting, Breukelen en Diemen Zuid naar Watergraafsmeer zonder tussenstops

Trein 436 uit Warszawa Wschodnia za+zo:
Venlo a. 8:22
Venlo v. 8:37
Eindhoven v. 9:23 uitstappen spoor 6
Tilburg a. 9:50
Tilburg v. 9:58
Breda d. 10:12
Dordrecht d. 10:32
Rotterdam a. 10:45 uitstappen spoor 12

LM 80436 za+zo
Rotterdam v. 10:47, vervolg via Harmelen Aansluiting, Breukelen en Diemen Zuid naar Watergraafsmeer zonder tussenstops

LM 80429 za+zo
Watergraafsmeer v. ?? via Breukelen-Woerden naar Rotterdam zonder stops
Rotterdam a. 19:22 spoor 4

Trein 429 naar München za+zo
Rotterdam v. 19:35 instappen spoor 4
Dordrecht d. 19:49
Breda a. 20:11
Breda v. 20:14
Eindhoven a. 21:11 instappen spoor 2
Eindhoven v. 21:14
Venlo a. ??
Venlo v. 21:59

LM 80437
Watergraafsmeer v. ?? via Breukelen-Woerden zonder tussenstops
Rotterdam a. 17:22 spoor 4 instappen

Trein 437 naar Warszawa Wschodnia
Rotterdam v. 17:35 spoor 4 instappen
Dordrecht d. 17:49
Breda a. 18:11
Breda v. 18:14
Eindhoven a. 19:11 instappen spoor 2
Eindhoven v. 19:14
Venlo a. ??
Venlo v. 19:59
pi_129351291
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:38 schreef greavy het volgende:

[..]

Stops zijn in beide richtingen en voor beide treinen te Venlo, Eindhoven en Rotterdam, maar hebben in de richting Duitsland een 3-minutenstop te Breda (zonder in- en uitstapmogelijkheid) en in de richting Rotterdam zelfs 8 minuten stofhappen in Tilburg.
Het past dus net weer niet helemaal in de dienstregeling. De sprinter van Den Bosch naar Eindhoven van 0.47 u staat maar liefst 20 minuten stil in Boxtel. Geen idee waarom, want het stuk naar Eindhoven is 4-sporig. De capaciteit zou er toch moeten zijn.
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:58:51 #299
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129351807
Gezien de tijd zou ik haast denken dat het iets met een aansluiting is ofzo.
  donderdag 25 juli 2013 @ 23:59:05 #300
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_129351815
Witte verf op spoorstaaf tegen hitte
25-07-2013 12:17 | Gerard ten Voorde

De hitte houdt Nederland in z’n greep. ProRail voert extra controles uit op het spoor. Met kwast en witte verf op pad.

De temperatuur blijft voorlopig tropische waarden aangeven. Spoorbeheerder ProRail houdt het spoor daarom extra in de gaten. Zogenaamde hitteschouwers controleren dagelijks de kwetsbare plekken langs de 7000 kilometer spoor in Nederland. Vooral bruggen en wissels zijn gevoelig.

ProRail neemt vanuit het Operationele Controle Centrum Rail (OCCR) in Utrecht zo nodig maatregelen tegen hitteproblemen. Het OCCR houdt het weer acht dagen vooruit in de gaten. De Landelijk Coördinator Rail, kortweg LCR, moet in dit zenuwcentrum van het spoor het hoofd koel houden. Ook bij tropische temperaturen.

Stalen spoorstaven kunnen door de hitte zomaar tientallen centimeters langer worden. Daardoor komen onder andere beweegbare delen van het spoor vast te zitten. En kunnen duizenden reizigers stranden. Om die reden worden tijdens een hittegolf spoorbruggen minder vaak of helemaal niet meer geopend, zodat de treinen kunnen blijven rijden.

Op het moment dat ProRail­controleurs tijdens een hitte­schouw de lucht zien trillen boven het spoor, komen ze direct in actie. „We zijn alert als de temperatuur van spoorstaven boven de 40 graden uitkomt”, aldus ProRail-woordvoerder Michiel Haighton. De spoorbeheerder kan problemen door uitgezette spoorstaven op verschillende manieren aanpakken. Het 7000 kilometer lange spoorwegennet met koud water koelen, is ondoenlijk. Alleen bij sommige spoorbruggen die zijn voorzien van sproei-installaties werkt deze optie.

De eenvoudigste optie is het spuiten van witte verf op een uitgezette spoorstaaf. Doordat de witte verf reflecteert, koelt het ijzer af en krimpt. Als dit paardenmiddel niet werkt, rest de medewerkers niets dan een spoorstaaf doormidden te zagen en een plakje staaf te verwijderen.

Om risico’s door hitte te vermijden laat ProRail goederentreinen zoveel mogelijk doorrijden, „vrijpad”, in vakjargon. Als die treinen afremmen ontstaan namelijk veel vonken en die kunnen de kurkdroge bermen in brand zetten. Personentreinen lopen door de maatregel vertraging op, aangezien ze achter de goederentrein moeten blijven rijden, omdat deze niet tijdelijk naar een passeerspoor wordt gestuurd. Ook moeten de passagiersvoertuigen zelf langzamer rijden op sommige trajecten om bermbrand te voorkomen.

De spoorbeheerder heeft een wegsleeplok klaarstaan om treinen met stroomstoring zo snel mogelijk weg te slepen, zoals maandag bij Schiedam. Door stroomstoring valt ook de airco in een trein uit. Voor passagiers is een snikheet treinstel erg vervelend. „Zoiets moet niet te lang duren”, aldus ProRail. De inspecteurs houden verder spoordijken extra goed in de gaten. Door hitte en droogte ontstaan scheurtjes, waardoor de dijk kan verzakken. Zo nodig wordt de sproeier aan­gezet om de dijk te verzadigen.

Het omslaan van het weer brengt voor ProRail weer andere problemen mee. Bij onweer staan storingsploegen paraat om problemen door blikseminslag zo snel mogelijk op te lossen. Bliksem­afleiders kunnen het inslaan niet altijd voorkomen.

Bron: Reformatorisch Dagblad
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')