Biased? Maak je me nu uit voor een idioot met een bipolaire stoornis? Lees ik dat nu goed?quote:Op donderdag 25 juli 2013 01:02 schreef bork het volgende:
[..]
Nou het gaat al 72 jaar goed, dat het nu daar door fout zou kunnen zijn gegaan is erg triest, ik sta nu recht achter Darkwing's uitspraken t.a.v. die van jou, je bent biased
Voordat we iets riepen, hebben we eerst (naar aanleiding van het onwel raken van maar liefst acht passagiers, vergeet dat even niet!) een duidelijke personeelsinstructie van de NS-top aan het rijdend personeel gevraagd. Pas toen daaraan geen gehoor werd gegeven, hebben we aan de bel getrokken.quote:en je roept te snel iets zonder dat je daar goed over nadenkt.
Het oproepen van burgerlijke ongehoorzaamheid is totaal ongepast.
Wat bedoel je? Suggereer je als mijn persoonskenmerk dat ik dingen zelden of nooit snap? Wat begrijp ik niet? Qua Talgo, bedoel je? Heb ik daar namens MVBOV dan ergens tegen of in de media over gezegd? Uitsluitend op dit forum van treinliefhebbers heb ik gezegd dat ik niet begrijp hoe zo'n constructie een beetje stabiel kan rijden. Mag ik daar dan niet mijn verbazing over uiten?quote:En dat jij iets niet begrijpt, zegt eigenlijk wel genoeg.![]()
KVB schijnt ongeveer net zoveel te doen als Mermor en AWS.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:18 schreef James1988 het volgende:
Frankrijk heeft KVB (ligt ook in St. Pancras International), maar wat dat precies doet is mij niet duidelijk.
Heb het ff opgezocht. Ook in italie zijn twee stystemen: Sistema Controllo Marcia Treno (SCMT) en Blocco Automatico a Correnti Codificate (BACC)quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:23 schreef Loekie1 het volgende:
Italië zal ook niet denderend veilig zijn.
Oftewel: er wordt op de snelheid gelet.quote:The main purpose of SCMT is to control the respect of the speed limit imposed by the signal aspect and the line condition.
Italië is dus best veilig.quote:continuously monitors the train speed and computes braking curves according to the train's length, mass, and braking ability
Ff gezocht en nee, het is heel anders en stukken beter.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
KVB schijnt ongeveer net zoveel te doen als Mermor en AWS.
Dat is dan een beetje nutteloos, KVB is in de jaren '90 toch juist ingevoerd om het -toen al stokoude- Memor te vervangen?quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:30 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
KVB schijnt ongeveer net zoveel te doen als Mermor en AWS.
Ahquote:Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef Mr_Klaasje het volgende:
[..]
Ff gezocht en nee, het is heel anders en stukken beter.
Zie boven.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:35 schreef James1988 het volgende:
[..]
Dat is dan een beetje nutteloos, KVB is in de jaren '90 toch juist ingevoerd om het -toen al stokoude- Memor te vervangen?
Een bias is niet veel meer dingen anders zien vanuit je eigen referentiekader dan het in werkelijkheid is. Denk aan een Prorailer die er heilig van overtuigd is dat het spoor beter wordt van minder wissels en die dat vol overtuiging van de goedheid gaat zitten uitleggen dat het geweldig is maar tegelijkertijd de nadelen niet zo goed voor ogen heeft.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Biased? Maak je me nu uit voor een idioot met een bipolaire stoornis? Lees ik dat nu goed?
quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:22 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wat moet ik me hierbij voorstellen?
Het is wel een puzzeltje in het oosten ja. De sprinter Apeldoorn - Enschede is ingekort tot Almelo, en de sprinter Enschede - Zwolle is ingekort tot Raalte.Gaar zootje.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:04 schreef arkkey het volgende:
Is trouwens wel vaag dat ik nu al 3 verschillende bandjes gehoord heb met betrekking tot de werkzaamheden bij Enschede. De conclusie is: houdt u rekening met een langere reistijd, de extra reistijd bedraagt ongeveer een kwartier, en de extra reistijd is een kwartier tot een half uur.
Ik zal een linkje plaatsen naar de pdf van de Metro van morgen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Verzoekje: kan iemand dat artikel in de metro wellicht morgen hier neerzetten,
Met een gezonde ochtendwandeling is niets mis, natuurlijk.quote:ander moet ik 354 km naar de dichtstbijzijnde bak in vlissingen souburg lopen :p
Dat zou bijna een bedevaartsloop zijn ...quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:13 schreef Darkwing_Duck het volgende:
Verzoekje: kan iemand dat artikel in de metro wellicht morgen hier neerzetten, ander moet ik 354 km naar de dichtstbijzijnde bak in vlissingen souburg lopen :p
Netjes. Bedankt!quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:14 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Ik zal een linkje plaatsen naar de pdf van de Metro van morgen.
[..]
Met een gezonde ochtendwandeling is niets mis, natuurlijk.
Zo kun je die trein ook noemenquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
Dat zou bijna een bedevaart-sloop zijn ...
Nou ik wil dat niet alleen suggereren maar ik wil dat gewoon keihard beamen. Uit de continue stroom smakeloze communicatie die door MVBOV de wereld ingegooid wordt blijkt gewoon dat je totaal geen enkel idee hebt van zowel het technische als het juridische vlak.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:28 schreef DriekOplopers het volgende:
[..]
Wat bedoel je? Suggereer je als mijn persoonskenmerk dat ik dingen zelden of nooit snap?
Het is de kortste afstand tot een NL station vanwaar ik zit volgens de NS Appquote:Op donderdag 25 juli 2013 18:15 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Dat zou bijna een bedevaartsloop zijn ...
In welk buitenlands oord zit je dat Vlissingen Souburg dichterbij is dan Vlissingen EN dan Middelburg?? Dat wordt heel moeilijkquote:Op donderdag 25 juli 2013 22:18 schreef Darkwing_Duck het volgende:
[..]
Het is de kortste afstand tot een NL station vanwaar ik zit volgens de NS App
Al het Nederlandse spoor is gebouwd op comfort en veiligheid. Een wissel 1:9 staat in de boeken voor 40 km/h maar je kan er prima met 100 doorheen. Erg fijn is het niet voor zowel reiziger, infrastructuur als trein maar mocht het mis gaat kan het wel. Overigens zijn alle onderdelen van het spoor getest tot minimaal 10% boven de gestelde waarde. In pure theorie, als je kijkt naar dit ongeluk, zou het niet eens te wijten kunnen zijn aan de hoge snelheid van de trein, in het achterhoofd houdende van bovenstaande tekst. Bij Nieuwerkerk is ooit een DDAR met 130 door een 40 wissel gegaan, dat is 425% te snel, deze HST reed ~250% boven maximum. Pure speculatie maar om het even in perspectief te zetten.quote:Op donderdag 25 juli 2013 16:02 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Wauw, echt waar?Dat wist ik niet. En in de boog bij Harderwijk en zo kan dat dus ook gewoon? Maar dan zouden de reizigers zich onprettig gaan voelen, zoiets?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |