Hij heeft ook geen klassementsrenners onder zijn hoede. Eendagsrenners en sprinters hebben geen doping nodig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sinds Ibarguren in België zit worden zijn renners niet meer gepakt.
Da's de theorie van Lefevere toch?quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hij heeft ook geen klassementsrenners onder zijn hoede. Eendagsrenners en sprinters hebben geen doping nodig.
72 kg volgens de teamgegevens doorgegeven aan de Tour-organisatie.quote:
denk eerder 62quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
72 kg volgens de teamgegevens doorgegeven aan de Tour-organisatie.
En dan vanochtend vertellen dat z'n gewicht al 2 jaar constant is binnen een band van 900 gram, ook weer zoiets.
Als die gozer 72 weegt, dan zou ik met m'n normale 72 kg bijna 80 wegen op een Sky weegschaal.
Je vraagt je toch af waar al die opgeklopte verhalen vanaf komen? Niet van het kamp Froome dus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ow ja, de compleet onafhankelijke stalker vriendin van Chris Froome...
Ik heb de indruk dat je niet erg je best hebt gedaan om ook bronnen te vinden die jou verhaal niet geheel ondersteunen.quote:Dat je elke theorie terug kan vinden, wil nog niet zeggen dat elke theorie of Google-resultaat dan ook evenveel waard is. Als iemand Wikipedia of een medical journal quote over bilharzia / schistosomiasis behandeling, dan betekent dat in mijn ogen wel wat meer dan een theorie van iemand op een forum of zo.
Wat Pandarus dus ook al zegt (al weet ik sowieso niet waar idee van voortplanten vandaan komt), klopt dan niet volgens andere bronnen (zo moeilijk is het niet om op google 'can bilharzia recur' in te tikken). Waarbij er ook een duidelijk onderscheid is tussen de acute en de chronische vorm qua behandeling en wat de gevolgen kunnen zijn op de korte en lange termijn.quote:Wat Pandarus dus ook al zegt, het kan niet dat die parasiet zich blijft voorplanten en in hun verhaal over die ziekte lijkt het net zo te zijn. Behandeling is verder verre van speciaal en een rustweek is al helemaal niet nodig, dus dat lijkt eerder een verkoudheid of andere ziekte te zijn geweest in die periode...
Volgens mij niet echt, of ik moet wat gemist hebben. Dit soort verhalen heeft voor mij vooral een erg hoog CN clinic-gehalte.quote:Het hele bilharzia verhaal hangt van tegenstrijdige statements aan elkaar, die qua timeline en ziektebeeld flink rammelen en die ook nog eens na z'n plotselinge opmars pas als excuus ten tonele zijn gevoerd, zonder ervoor ooit met een woord erover gerept te hebben daarvoor. Dus dat mag best eens gemeld worden, want het is een van de vele vage verhalen rond Froome aan het worden die nog moet kloppen willen deze prestaties normaal zijn...
Je valt wel wat af tijdens een Tour. Op de site van Sky staat trouwens 69 kilo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
72 kg volgens de teamgegevens doorgegeven aan de Tour-organisatie.
En dan vanochtend vertellen dat z'n gewicht al 2 jaar constant is binnen een band van 900 gram, ook weer zoiets.
Als die gozer 72 weegt, dan zou ik met m'n normale 72 kg bijna 80 wegen op een Sky weegschaal.
ze geven nooit de echte gewichten op, ivm de concurrentiequote:Op donderdag 18 juli 2013 23:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je valt wel wat af tijdens een Tour. Op de site van Sky staat trouwens 69 kilo.
Best wel intrigerend dat dit nog tegen een berg op kan fietsen.quote:
normaal zie je dit soort mensen alleen in een zkhquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:58 schreef APK het volgende:
[..]
Best wel intrigerend dat dit nog tegen een berg op kan fietsen.
Ik weet dat foto's soms onflatteus kunnen zijn, maar dit is best wel eng wmb.
http://www.cyclingnews.co(...)huez-stage-unscathedquote:"It’s crazy hearing people talk like this. Of course I’m human. Anyone can have a bad day and any athlete can have a sugar low at the end of a race, so as far as my energy goes, I know what I’m doing is right and I’m extremely proud of what I’ve done and no one can take that away from me."
Lekker respectvol naar de concurrentie, ook erg geloofwaardig. Porte kraakte door het spel van de concurrentie. Een goede klassementsrenner had zich niet zo in de luren laten leggen.quote:"Personally I think he’s the second best GC rider in this race. Just the fact that he’s had to lay aside his ambitions to help me keep my yellow jersey, I think that’s what has cost him his place on GC, but the winner of Paris-Nice this year, he’s showed several times that he’s one of the best GC riders in the world and if he had the opportunity to ride solely for himself at the Tour de France he would certainly be on the podium."
Het gaat niet zozeer om doping expert zijn, maar wel om lulkoek vertellen wb schistosoma infectie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me sowieso af of het veel nut heeft om een discussie te houden vol met wijsheden die van het internet komen, want daar vind je bronnen voor elk mogelijk standpunt dat je wil innemen. Wetenschappers worden als complete nitwits opzij geschoven, want men heeft iets gelezen op wikipedia of op een blog en plots is men een veel grotere ervaringsdeskundige.
Oh, er zullen er wel tussen zitten die beroepsmatig of qua opleiding op de hoogte zijn van dit soort zaken, maar bij de meerderheid heb ik toch serieus mijn twijfels.
Een enerverende discussie, waar 2 grote kenners op het scherpst van de snee en op verschroeiende wijze met elkaar in duel gaan, elkaar bestokend met keiharde info, elkaar het vuur aan de schenen leggen met hun allesomvattende kennis, elkaar... oh wacht, Google is down, discussie gaat niet door.
Waarmee ik niet bedoel dat er op het internet geen betrouwbare of relevante info te vinden is, maar de manier waarop sommigen zich hier als grote dopingexperts gedragen en het beter menen te weten dan mensen wiens beroep het is, vind ik toch wel apart.
Lemond en wiggo, zijn wel dopeurs?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om doping expert zijn, maar wel om lulkoek vertellen wb schistosoma infectie.
Pandarus heeft gelijk, dat plaatje klopt, staat ook in mijn geneeskunde leerboek: schistosoma kan niet jaren chronisch zijn.
Soms is het even chronisch, als men veel cercariën heeft, maar na 2 of 3 kuurtjes moeten de meeste cercariën allang volwassen zijn geworden en om zeep geholpen zijn door die Praziquantel kuren.
Het is wel waar dat een infectie lang kan duren. Zo'n beest kan gemiddeld 8 jaar volhouden, maximaal 30 jaar. Ze vormen een gezellig innig verstrengeld paarin de aderen van je darmen of blaas en zijn continu eieren aan het produceren. Dat houden ze max 30 jaar vol.
Die eieren kunnen alleen verder de voortplanting afmaken in slakken.
Bij een kuur gaan de paartjes dood en poep je ze uit. Opgeruimd staat netjes.
Ik neem aan dat Froome gewaarschuwd is om niet in sommige wateren te zwemmen. Maar ik heb uit een reportage begrepen dat hij nog steeds familie bezoekt in Kenia. Dan kan soms met blote voeten in nat gras/modder al weer een besmetting veroorzaken..
Hoe dan ook, ik moet wel zeggen dat dopeurs altijd de meest fantastische medische verhalen ophangen:
-LeMond: reborn na jachtongeluk. Echter wel daarvoor 1 Tourzege
-Armstrong: reborn na uitgezaaid testis kanker
-Landis: rondrijden met een afstervende heupkop
-Contador: reborn na een tijd met epilepsie..
-Wiggins: reborn na afkicken van alcohol
-Froome: bilharzia (maar officieel geen dopeur)
Ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:18 schreef debeterebob het volgende:
En Cara beweert dus dat Froome, Quintana en Rodriguez aan de dope zitten?
Wat? Jij had Sayar voorspeld?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:21 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja.
En zet Kreuziger daar trouwens ook maar bij.
Van Froome en Porte beweerde ik het al meer dan een jaar geleden overigens. Dat is niet net pas komen aanwaaien.
Santambrogio, Di Luca en Sayar had ik ook allemaal prima voorspeld, dus vooralsnog een 100% score.
Ik heb de afgelopen 10 jaar beweerd dat de top-10 van de Tour met doping rondreed. Ik heb voorlopig ook een 100% score.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:21 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja.
Van Froome en Porte beweerde ik het al meer dan een jaar geleden overigens. Dat is niet net pas komen aanwaaien.
Santambrogio, Di Luca en Sayar had ik ook allemaal prima voorspeld, dus vooralsnog een 100% score.
Sorry, officieel ook niet...quote:
Volgens mij is dat een score van 37,5.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:21 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja.
Ik weet het niet...zijn resultaten zijn vrij consistent.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:38 schreef baaart het volgende:
100% dat Froome aan de dope zit. Maar ach, wat maakt het nu uit? We zien het over een paar jaar wel bij Oprah.
Kijk eens wat verder terug dan 2011.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:01 schreef starla het volgende:
[..]
Ik weet het niet...zijn resultaten zijn vrij consistent.
2011: 2de in Vuelta
2012: 2de en 4de in de Tour en Vuelta
2012: Bronzen medaille in tijdrit Londen
2013: 1ste in de Tour
Dat laat toch wel een groei zien.
Een Armstrong bijvoorbeeld werd 4de in de Vuelta en een jaar later won hij op meer dan 7 minuten de Tour.
Een Landis presteerde geen fuk, werd 9de in de Tour in 2005 en won die een jaar later.
Een Contador kwam helemáál uit het niets en won direct de Tour, een jaar later de Vuelta en Giro en nog een jaar later opnieuw de Tour.
De prestaties van Froome komen wat logischer over.
hey, ik wist niet dat Froome pas begon met fietsen in 2011quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:01 schreef starla het volgende:
[..]
Een Armstrong bijvoorbeeld werd 4de in de Vuelta en een jaar later won hij op meer dan 7 minuten de Tour.
Een Landis presteerde geen fuk, werd 9de in de Tour in 2005 en won die een jaar later.
Een Contador kwam helemáál uit het niets en won direct de Tour, een jaar later de Vuelta en Giro en nog een jaar later opnieuw de Tour.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:01 schreef starla het volgende:
[..]
2008: 11de in jongerenklassement Tourquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:02 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kijk eens wat verder terug dan 2011.
Wow. Zo slecht heb ik de trolls zelden gezien. Of je bent achterlijk, kan ook.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:08 schreef starla het volgende:
[..]
2008: 11de in jongerenklassement Tour
2009: 6de in ,, Giro
Overall, dus vanaf 2008 tot nu zie je een stijgende lijn.
Ik vraag me af wie hier de troll is? Onschuld tot het tegendeel bewezen is, zegt jou blijkbaar niets.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wow. Zo slecht heb ik de trolls zelden gezien. Of je bent achterlijk, kan ook.
Dus? Dat was 5 jaar terug. Jouw conclusie is: iemand kan in 5 jaar tijd niet 2 uur sneller rijden? Dat is gewoonweg pathetisch.quote:
Tja, dat is niet helemaal eerlijk. Hij fietst daar wel tegen Basso, Menchov, Di Luca, Leipheimer en Armstrong.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:12 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Wow. Zo slecht heb ik de trolls zelden gezien. Of je bent achterlijk, kan ook.
In 2009 werd hij een keer 6e in een etappe in de Giro. Daar hebben we fantastische beelden van.
Vanaf 7:54 even kijken.
Groetjes.
FYI, tot 3 jaar geleden kon Froome er helemaal niets van. Eind 2011, na jarenlang niets gepresteerd te hebben was hij ineens top.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:16 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier de troll is? Onschuld tot het tegendeel bewezen is, zegt jou blijkbaar niets.
En je vindt het alleen niet verdacht als iemand eerst 50ste wordt, dan 40ste, 30ste, 20ste, 10de, 3de, 2de en 1ste?
FYI, prestaties zijn niet lineair. Het is een samenkomst van fysiek, omstandigheden, team, timing etc.
please, shut upquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:16 schreef starla het volgende:
[..]
Ik vraag me af wie hier de troll is? Onschuld tot het tegendeel bewezen is, zegt jou blijkbaar niets.
En je vindt het alleen niet verdacht als iemand eerst 50ste wordt, dan 40ste, 30ste, 20ste, 10de, 3de, 2de en 1ste?
FYI, prestaties zijn niet lineair. Het is een samenkomst van fysiek, omstandigheden, team, timing etc.
Doet er niet toe. Hij won toen niet ERGO hij kan nu niet winnenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:19 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Tja, dat is niet helemaal eerlijk. Hij fietst daar wel tegen Basso, Menchov, Di Luca, Leipheimer en Armstrong.
Jouw conclusie dat iemand die 5 jaar terug op meer dan 2 uur eindigde nu logischerwijze iedereen eraf rijdt is veel pathetischer.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:17 schreef starla het volgende:
[..]
Dus? Dat was 5 jaar terug. Jouw conclusie is: iemand kan in 5 jaar tijd niet 2 uur sneller rijden? Dat is gewoonweg pathetisch.
Dat is dus niet waar.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:20 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
FYI, tot 3 jaar geleden kon Froome er helemaal niets van. Eind 2011, na jarenlang niets gepresteerd te hebben was hij ineens top.
Eh, hij kan daar Simon fucking Gerrans niet volgen he. Hij zat in de kopgroep en doet zelfs onder voor de Philip Deignans van deze wereld.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:19 schreef Pandarus het volgende:
[..]
Tja, dat is niet helemaal eerlijk. Hij fietst daar wel tegen Basso, Menchov, Di Luca, Leipheimer en Armstrong.
Kom maar op met die aansprekende resultaten voor 2011 dan.quote:
Over 5 jaar is die jongen 32. Froome is nu 28, dus ook die vergelijking loopt spaak.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:20 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Jouw conclusie dat iemand die 5 jaar terug op meer dan 2 uur eindigde nu logischerwijze iedereen eraf rijdt is veel pathetischer.
Over 5 jaar dus een Tour overwinning voor Simon Geschke
oh, geldt dit dan niet?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:23 schreef starla het volgende:
[..]
Over 5 jaar is die jongen 32. Froome is nu 28, dus ook die vergelijking loopt spaak.
quote:FYI, prestaties zijn niet lineair. Het is een samenkomst van fysiek, omstandigheden, team, timing etc.
In Afrika heeft hij veel gepresteerd voor die tijd. In before: Afrikaquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:22 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Kom maar op met die aansprekende resultaten voor 2011 dan.
Ok, nu schakel je weer terug naar algemeenheden. Handig.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:28 schreef starla het volgende:
[..]
Ja, op je 32ste ben je fysiek op je best
Ben helemaal geen Froome-lover. Als jullie mijn reacties bekijken in de rit-topics insinueer ik meerdere malen doping-gebruik. Alleen worden hier zulke tenenkrommende drogredenen aangehaald dat het een beetje zielig over begint te komen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:27 schreef THEFXR het volgende:
ik wens jullie veel succes met deze froome-lover
Een neergaande lijn zelfs. Zijn eerste jaar bij Barloworld was zijn beste jaar. Zijn tweede jaar was slecht. Toen ging hij naar Sky, waar het nog veel slechter ging. Dat was 2010. Toen werd hij uit de Giro gehaald door de organisatie omdat hij aan een motor hing om boven op een berg te komen. 2011 ging zo mogelijk nog slechter. 61e in de Ronde van Catelonië, 15e in de Ronde van Romandië, 66e inde Ronde van Californië, 71e in de Ronde van Luxemburg, 47e in de Ronde van Zwitserland, 45e in de Brixia Tour, 85e in de Ronde van Polen en toen ineens tweede in de Vuelta.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:27 schreef starla het volgende:
[..]
In Afrika heeft hij veel gepresteerd voor die tijd. In before: Afrika
Dat zegt maar weer dat er groei in zit.
Sinds 2008 rijdt hij voor England, is hij meer Europees gefocused en richt zich op de Europese tours waar een stijgende lijn in zit qua prestaties.
hij is een slechte renner en zal nooit goed worden, is wel een atleet in de Alien categoriequote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:31 schreef starla het volgende:
[..]
Ben helemaal geen Froome-lover. Als jullie mijn reacties bekijken in de rit-topics insinueer ik meerdere malen doping-gebruik. Alleen worden hier zulke tenenkrommende drogredenen aangehaald dat het een beetje zielig over begint te komen.
Zou me niets verbazen of hij gebruikt. Maat kom niet met lulkoek aan over dat zijn prestaties uit het niets komen.
Bij een aantal andere ex-winnaars is die sprong in prestaties vele malen opzichtiger geweest retrospectief.
idd verdachtquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:37 schreef starla het volgende:
Waarom is een Mollema niet verdacht bij jullie bijvoorbeeld?
Voor 2010 niets gepresteerd.
2010: 12de in Giro (uit het niets!)
2011: 4de in Vuelta
Hmmm....verdacht hoor.
In 2013 een bedorven bloedzak en doodziek, yep verdacht.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:37 schreef starla het volgende:
Hmmm....verdacht hoor.
Opmerkelijk dat ze dan niks over Froome zeggen.quote:Belkin-coach Merijn Zeeman is sceptisch over de prestaties. “Ik zie een aantal renners op het einde van de Tour beter worden. Fysiologisch kan dat niet. Misschien dat zij sneller herstellen dan anderen”, geeft hij aan. Hij bekijkt de prestatie van klimmer Rodriguez met wantrouwen. “Hij begint ineens Froome de loef af te steken, duidelijk de beste renner in de Tour. Dat is opvallend. Je kunt daar van alles over denken. Hoe hij dat doet, moet Rodriguez maar zelf uitleggen."
In 2010 was Bauke 24 en won hij etappes in de Ronde van Polen en reed een sterke Ronde van Duitsland. Beetje zinloos om te zeggen dat Bauke vóór zijn 24e niets liet zien: op die leeftijd reed Chris Froome rondjes in Afrika en wist daar niet eens uit te blinken.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:37 schreef starla het volgende:
Hmmm....verdacht hoor.
quote:2010: uit koers in Giro (vanwege hangen aan een motor op de Mortirolo: was echter onterecht, hij trok de motor, want die had pech.
Ik zie gewoon lineaire verbetering van 2 minuten per jaar op Alpe d'Huez hoor.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:22 schreef ThePlaneteer het volgende:
Het is toch altijd lekker om in discussie te gaan met mensen die het voor Froome opnemen?
PS:
@ammattipyoraily: #TDF, Alpe d'Huez (13.80 km, 8.11 %):
2008 | Chris Froome: 51 min 13 sec.
2013 | Chris Froome: 40 min 56 sec.
Snap nu wel dat Sky geen data van voor 2011 vrijgeeft :p.
In 2008 werd Froome in de laatste tijdrit van de Tour 16de. Na bijna 3 weken koersen kun je niet zeggen dat iemand dan geen goede renner is. Duidelijk dat er toen al potentieel was.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:20 schreef Ereinion het volgende:
Je gaat toch niet echt met die trol in discussie? Hoewel dat niet bewijst dat je clean bent, de prestatiecurve van Mollema is gewoon normaal. Groot talent bij de beloften, direct resultaten in klimwedstrijden bij de profs, en laat in zijn eerste grote ronde daar direct talent voor zien.Niet te vergelijken met Froome natuurlijk, die niet eens een goede renner was totdat hij ineens tweede werd in de Vuelta (en eigenlijk had moeten winnen).
Als je één redelijke prestatie hebt neergezet, een paar seconden voor hyperspecialist Amael Moinard, in al die jaren, nee, dan ben je nog geen goede renner. Op basis van wat hij die eerste jaren liet zien zou hij een soort Tankink kunnen worden, een behoorlijke knecht.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
In 2008 werd Froome in de laatste tijdrit van de Tour 16de. Na bijna 3 weken koersen kun je niet zeggen dat iemand dan geen goede renner is. Duidelijk dat er toen al potentieel was.
1 van de meeste vreemde hongerkloppen die ik ooit gezien heb. Meestal ga je bijna achteruit fietsen als je merkt dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Maar misschien heeft Froome een mutantenmetabolisme waarbij een gelletje bijna instant werkt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:54 schreef capuchon_jongen het volgende:
Gisteren had hij het wat moeilijk, te weinig genomen?
Ik vind het wel een beetje zielig voor de Belkin renners (ook voor de mannen van Garmin). Ze kregen zo vaak te horen dat de sport schoner werd dat ze het ook nog gingen geloven. En daar sta je dan in de derde week met je goede gedrag. Hamilton zei het al, EPO en bloeddoping werken het beste voor het herstel tijdens een grote ronde. De expertise van Geert Leinders is weer welkom.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 08:38 schreef Waaghals het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat ze dan niks over Froome zeggen.
Het wordt me net een beetje té zwart-wit gesteld allemaal. Alsof hij nog nooit op een wielerfiets gezeten heeft voor de Vuelta van 2011. Ik snap dat iedereen graag naar zijn/haar eigen gelijk toe praat, maar het blijft selectief shoppen wat we doen. In 2011 ook nog 15-de geworden in het AK van de Ronde van Romandië en een aantal ereplaatsen in de Ronde van Zwitserland wat grote koersen zijn., dus een bepaalde groei zat er al wel in.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:49 schreef ThePlaneteer het volgende:
Potentieel om wellicht zo nu en dan een etappe te winnen of met heel hard werken top 20 in het klassement.
Met een 16e plek in een tijdrit toon je geen potentieel om een Tour met 5 minuten te winnen, dat moet je met me eens zijn.
Zo vreemd is het niet hoor. Het was namelijk niet instantly anders was hij wel gewoon met Nairo & Joachim meegefietst. Hij moest echter tot op de top door Richie worden gesleept.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
1 van de meeste vreemde hongerkloppen die ik ooit gezien heb. Meestal ga je bijna achteruit fietsen als je merkt dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Maar misschien heeft Froome een mutantenmetabolisme waarbij een gelletje bijna instant werkt.
Binnen 10 minuten kan, alleen verloor Froome amper tijd op Rodriguez en Quintana.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet hoor. Het was namelijk niet instantly anders was hij wel gewoon met Nairo & Joachim meegefietst. Hij moest echter tot op de top door Richie worden gesleept.
Als ik tijdens het het hardlopen honger krijg en dus een reep door mijn keel duw dan merk ik binnen zo'n 10 minuten dat ik me weer minder slecht begin te voelen.
Alsof een hongerklop per definitie altijd hetzelfde effect zou moeten hebben.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:10 schreef Ericr het volgende:
[..]
Binnen 10 minuten kan, alleen verloor Froome amper tijd op Rodriguez en Quintana.
Meeste renners die een hongerklop krijgen verliezen veel meer tijd. Denk aan Landis in 2006 of een Breukink die een Giro verloor in 1989. In beide gevallen werd er met minuten gesmeten.
Benieuwd welke users dat zijn dan!quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het wordt me net een beetje té zwart-wit gesteld allemaal. Alsof hij nog nooit op een wielerfiets gezeten heeft voor de Vuelta van 2011. Ik snap dat iedereen graag naar zijn/haar eigen gelijk toe praat, maar het blijft selectief shoppen wat we doen. In 2011 ook nog 15-de geworden in het AK van de Ronde van Romandië en een aantal ereplaatsen in de Ronde van Zwitserland wat grote koersen zijn., dus een bepaalde groei zat er al wel in.
Verder steek ik voor niemand m'n handen in het vuur en maakt het me ook niet zoveel uit of men wel of niet iets illegaals gebruikt. Als er users zijn die graag duizenden postings willen maken met allerlei theoriën en vermoedens, dan wens ik ze veel plezier. Uiteindelijk is het allemaal gissen, want weten doen we het geen van allen.
Ik las gisteren toevallig nog wat postings van een aantal users na de rit van Landis en die waren orgastisch van aard te noemen. Als je dan nu een beetje verzuurd elke prestatie in twijfel wil trekken, dan lijkt het me dat het vooral ten koste gaat van je eigen wielerbeleving.
10 minuten, daar heb je het al.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:06 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Zo vreemd is het niet hoor. Het was namelijk niet instantly anders was hij wel gewoon met Nairo & Joachim meegefietst. Hij moest echter tot op de top door Richie worden gesleept.
Als ik tijdens het het hardlopen honger krijg en dus een reep door mijn keel duw dan merk ik binnen zo'n 10 minuten dat ik me weer minder slecht begin te voelen.
Alleen bij mutanten niet blijkbaar. Lege tank heeft over het algemeen wel hetzelfde effect ja. Tijdverlies zal verschillen maar rijdend op alleen nog vetverbranding en spier (eiwit)verbranding kan je maar 60% leveren van een inspanning waarbij ook suikers worden verbrand. Dat zijn fysiologische processen die in ieder lichaam hetzelfde werken.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:11 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Alsof een hongerklop per definitie altijd hetzelfde effect zou moeten hebben.
Dat bedoel ik dus met selectief shoppen. Jij kiest bewust de naam Moinard, terwijl je ook had kunnen zeggen dat hij daar voor specialist Kreuziger eindigde.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 09:56 schreef Ereinion het volgende:
[..]
Als je één redelijke prestatie hebt neergezet, een paar seconden voor hyperspecialist Amael Moinard, in al die jaren, nee, dan ben je nog geen goede renner. Op basis van wat hij die eerste jaren liet zien zou hij een soort Tankink kunnen worden, een behoorlijke knecht.
quote:Op donderdag 20 juli 2006 17:41 schreef Ereinion het volgende:
Wat een fenomenale prestatie van Landis. De tourwinst kan hem eigenlijk niet meer ontgaan. Zelden, nee nooit zoiets gezien. Over 30 jaar praat de Jean Nelissen van die periode hierover, en iedereen denkt dat het een geromantiseerd verhaal is, maar het is echt gebeurd![]()
Oh ok, nou dan zou ik als ik jou was even naar de organisatie bellen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:14 schreef Ericr het volgende:
[..]
Alleen bij mutanten niet blijkbaar. Lege tank heeft over het algemeen wel hetzelfde effect ja. Tijdverlies zal verschillen maar rijdend op alleen nog vetverbranding en spier (eiwit)verbranding kan je maar 60% leveren van een inspanning waarbij ook suikers worden verbrand. Dat zijn fysiologische processen die in ieder lichaam hetzelfde werken.
Ik had Landis en Contador gewoon in mijn tourpouletjesquote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:03 schreef Waaghals het volgende:
[..]
hey, ik wist niet dat Froome pas begon met fietsen in 2011
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:19 schreef Byzantynixschii het volgende:
[..]
Oh ok, nou dan zou ik als ik jou was even naar de organisatie bellen.
In 2010 eindigde Froome nog als negende in de Haut Var.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:03 schreef Waaghals het volgende:
[..]
hey, ik wist niet dat Froome pas begon met fietsen in 2011
Wow, wat een ongekend talent.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:24 schreef Felagund het volgende:
[..]
In 2010 eindigde Froome nog als negende in de Haut Var.
Dit dus, in 2005 of 2006 ronde van Mauritius gewonnen en hierna nog meer grote prestaties op het Afrikaanse continent. Toen was het een knul van 20.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:05 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Het wordt me net een beetje té zwart-wit gesteld allemaal. Alsof hij nog nooit op een wielerfiets gezeten heeft voor de Vuelta van 2011.
Aan het zwemmen in Afrika, schijn je sterk van te worden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:28 schreef Mani89 het volgende:
Over Haut Var gesproken, waar is Jonathan Tiernan-Locke gebleven?
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:30 schreef Ericr het volgende:
[..]
Aan het zwemmen in Afrika, schijn je sterk van te worden.
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:28 schreef starla het volgende:
[..]
Maar nee, heel ongeloofwaardig dat hij het goed doet in de tour.
Wat probeer je nou duidelijk te maken?quote:
Bij KvdB zat Leontine van Morsel, die gaf aan dat ze er gewoon doorheen fietstequote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:01 schreef Ericr het volgende:
[..]
1 van de meeste vreemde hongerkloppen die ik ooit gezien heb. Meestal ga je bijna achteruit fietsen als je merkt dat je bloedsuikerspiegel te laag is. Maar misschien heeft Froome een mutantenmetabolisme waarbij een gelletje bijna instant werkt.
Kun je al die postings er even bij pakken?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:59 schreef buzz1291 het volgende:
99% azijnpissers hier zeg. Gewoon niet leuk meer om met argumenten te discussieren als een griepje van Mollema al aan een bedorven bloedzak toegeschreven wordt. Bah! En hoe dom!
quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:50 schreef ThePlaneteer het volgende:
[..]
Wat probeer je nou duidelijk te maken?
Dat je het helemaal niet meer snapt ofzo?
Niet alles zo serieus nemen, mijn reacties was in ieder geval niet serieus bedoeld over die bloedzak.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 10:59 schreef buzz1291 het volgende:
99% azijnpissers hier zeg. Gewoon niet leuk meer om met argumenten te discussieren als een griepje van Mollema al aan een bedorven bloedzak toegeschreven wordt. Bah! En hoe dom!
Dat was slechts een voorbeeld van de druppel en de bekende emmer. Ik stoor me al veel langer aan de ongefundamenteerde insinuaties hier, die niet op feiten of op actuele prestatie curves gebaseerd zijn. Ik kan hier natuurlijk ook gewoon wegblijven maar de discussie zou hoogst interessant kunnen zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:02 schreef opgebaarde het volgende:
Kun je al die postings er even bij pakken?
Er kan dus geen discussie zijn bedoel je en je moet je braille beeldscherm eens schoonmakenquote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was slechts een voorbeeld van de druppel en de bekende emmer. Ik stoor me al veel langer aan de ongefundamenteerde insinuaties hier, die niet op feiten of op actuele prestatie curves gebaseerd zijn. Ik kan hier natuurlijk ook gewoon wegblijven maar de discussie zou hoogst interessant kunnen zijn.
Als iedereen het met elkaar eens is, is het lastig om een discussie op te starten.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:06 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Dat was slechts een voorbeeld van de druppel en de bekende emmer. Ik stoor me al veel langer aan de ongefundamenteerde insinuaties hier, die niet op feiten of op actuele prestatie curves gebaseerd zijn. Ik kan hier natuurlijk ook gewoon wegblijven maar de discussie zou hoogst interessant kunnen zijn.
Ik denk dat voor jou het boek "begrijpend lezen voor autistische dummy's" een ware verrijking zou zijn.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:08 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er kan dus geen discussie zijn bedoel je en je moet je braille beeldscherm eens schoonmaken
Hoe kan er dan een discussie zijn? Er is niemand betrapt en men haalt continu die oude en actuele prestaties erbij.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat voor jou het boek "begrijpend lezen voor autistische dummy's" een ware verrijking zou zijn.
Dat heb je mij nog nooit over Nys horen zeggen. Nys jankt alleen een beetje teveel als het geen modder parcours is.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:09 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Sven Nys zit aan de doping.
Zo buzz, nu tevreden?
Geef nou maar gewoon aan met welke posts je het niet eens bent, alvorens je een discussie op de man gaat voeren zonder nog maar 1 standpunt naar voren te hebben gebracht...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:10 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Ik denk dat voor jou het boek "begrijpend lezen voor autistische dummy's" een ware verrijking zou zijn.
Met deze opmerking toon je toch gewoon aan dat je niet leest wat ik schrijf, of je begrijpt het niet. Ik had het over de druppel...... Ja? capice?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 11:12 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hoe kan er dan een discussie zijn? Er is niemand betrapt en men haalt continu die oude en actuele prestaties erbij.
Eb ik begrijpend lezen, jij doet alsof iedereen het heeft over een bloedzak bij Mollema terwijl dat 1 iemand was die een geintje met een boodschap maakte...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |