Hij heeft ook geen klassementsrenners onder zijn hoede. Eendagsrenners en sprinters hebben geen doping nodig.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:08 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
[..]
Sinds Ibarguren in België zit worden zijn renners niet meer gepakt.
Da's de theorie van Lefevere toch?quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:12 schreef debeterebob het volgende:
[..]
Hij heeft ook geen klassementsrenners onder zijn hoede. Eendagsrenners en sprinters hebben geen doping nodig.
72 kg volgens de teamgegevens doorgegeven aan de Tour-organisatie.quote:
denk eerder 62quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
72 kg volgens de teamgegevens doorgegeven aan de Tour-organisatie.
En dan vanochtend vertellen dat z'n gewicht al 2 jaar constant is binnen een band van 900 gram, ook weer zoiets.
Als die gozer 72 weegt, dan zou ik met m'n normale 72 kg bijna 80 wegen op een Sky weegschaal.
Je vraagt je toch af waar al die opgeklopte verhalen vanaf komen? Niet van het kamp Froome dus.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
[..]
Ow ja, de compleet onafhankelijke stalker vriendin van Chris Froome...
Ik heb de indruk dat je niet erg je best hebt gedaan om ook bronnen te vinden die jou verhaal niet geheel ondersteunen.quote:Dat je elke theorie terug kan vinden, wil nog niet zeggen dat elke theorie of Google-resultaat dan ook evenveel waard is. Als iemand Wikipedia of een medical journal quote over bilharzia / schistosomiasis behandeling, dan betekent dat in mijn ogen wel wat meer dan een theorie van iemand op een forum of zo.
Wat Pandarus dus ook al zegt (al weet ik sowieso niet waar idee van voortplanten vandaan komt), klopt dan niet volgens andere bronnen (zo moeilijk is het niet om op google 'can bilharzia recur' in te tikken). Waarbij er ook een duidelijk onderscheid is tussen de acute en de chronische vorm qua behandeling en wat de gevolgen kunnen zijn op de korte en lange termijn.quote:Wat Pandarus dus ook al zegt, het kan niet dat die parasiet zich blijft voorplanten en in hun verhaal over die ziekte lijkt het net zo te zijn. Behandeling is verder verre van speciaal en een rustweek is al helemaal niet nodig, dus dat lijkt eerder een verkoudheid of andere ziekte te zijn geweest in die periode...
Volgens mij niet echt, of ik moet wat gemist hebben. Dit soort verhalen heeft voor mij vooral een erg hoog CN clinic-gehalte.quote:Het hele bilharzia verhaal hangt van tegenstrijdige statements aan elkaar, die qua timeline en ziektebeeld flink rammelen en die ook nog eens na z'n plotselinge opmars pas als excuus ten tonele zijn gevoerd, zonder ervoor ooit met een woord erover gerept te hebben daarvoor. Dus dat mag best eens gemeld worden, want het is een van de vele vage verhalen rond Froome aan het worden die nog moet kloppen willen deze prestaties normaal zijn...
Je valt wel wat af tijdens een Tour. Op de site van Sky staat trouwens 69 kilo.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:20 schreef DeeBee het volgende:
[..]
72 kg volgens de teamgegevens doorgegeven aan de Tour-organisatie.
En dan vanochtend vertellen dat z'n gewicht al 2 jaar constant is binnen een band van 900 gram, ook weer zoiets.
Als die gozer 72 weegt, dan zou ik met m'n normale 72 kg bijna 80 wegen op een Sky weegschaal.
ze geven nooit de echte gewichten op, ivm de concurrentiequote:Op donderdag 18 juli 2013 23:34 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Je valt wel wat af tijdens een Tour. Op de site van Sky staat trouwens 69 kilo.
Best wel intrigerend dat dit nog tegen een berg op kan fietsen.quote:
normaal zie je dit soort mensen alleen in een zkhquote:Op donderdag 18 juli 2013 23:58 schreef APK het volgende:
[..]
Best wel intrigerend dat dit nog tegen een berg op kan fietsen.
Ik weet dat foto's soms onflatteus kunnen zijn, maar dit is best wel eng wmb.
http://www.cyclingnews.co(...)huez-stage-unscathedquote:"It’s crazy hearing people talk like this. Of course I’m human. Anyone can have a bad day and any athlete can have a sugar low at the end of a race, so as far as my energy goes, I know what I’m doing is right and I’m extremely proud of what I’ve done and no one can take that away from me."
Lekker respectvol naar de concurrentie, ook erg geloofwaardig. Porte kraakte door het spel van de concurrentie. Een goede klassementsrenner had zich niet zo in de luren laten leggen.quote:"Personally I think he’s the second best GC rider in this race. Just the fact that he’s had to lay aside his ambitions to help me keep my yellow jersey, I think that’s what has cost him his place on GC, but the winner of Paris-Nice this year, he’s showed several times that he’s one of the best GC riders in the world and if he had the opportunity to ride solely for himself at the Tour de France he would certainly be on the podium."
Het gaat niet zozeer om doping expert zijn, maar wel om lulkoek vertellen wb schistosoma infectie.quote:Op donderdag 18 juli 2013 23:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Ik vraag me sowieso af of het veel nut heeft om een discussie te houden vol met wijsheden die van het internet komen, want daar vind je bronnen voor elk mogelijk standpunt dat je wil innemen. Wetenschappers worden als complete nitwits opzij geschoven, want men heeft iets gelezen op wikipedia of op een blog en plots is men een veel grotere ervaringsdeskundige.
Oh, er zullen er wel tussen zitten die beroepsmatig of qua opleiding op de hoogte zijn van dit soort zaken, maar bij de meerderheid heb ik toch serieus mijn twijfels.
Een enerverende discussie, waar 2 grote kenners op het scherpst van de snee en op verschroeiende wijze met elkaar in duel gaan, elkaar bestokend met keiharde info, elkaar het vuur aan de schenen leggen met hun allesomvattende kennis, elkaar... oh wacht, Google is down, discussie gaat niet door.
Waarmee ik niet bedoel dat er op het internet geen betrouwbare of relevante info te vinden is, maar de manier waarop sommigen zich hier als grote dopingexperts gedragen en het beter menen te weten dan mensen wiens beroep het is, vind ik toch wel apart.
Lemond en wiggo, zijn wel dopeurs?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:17 schreef Godshand het volgende:
[..]
Het gaat niet zozeer om doping expert zijn, maar wel om lulkoek vertellen wb schistosoma infectie.
Pandarus heeft gelijk, dat plaatje klopt, staat ook in mijn geneeskunde leerboek: schistosoma kan niet jaren chronisch zijn.
Soms is het even chronisch, als men veel cercariën heeft, maar na 2 of 3 kuurtjes moeten de meeste cercariën allang volwassen zijn geworden en om zeep geholpen zijn door die Praziquantel kuren.
Het is wel waar dat een infectie lang kan duren. Zo'n beest kan gemiddeld 8 jaar volhouden, maximaal 30 jaar. Ze vormen een gezellig innig verstrengeld paarin de aderen van je darmen of blaas en zijn continu eieren aan het produceren. Dat houden ze max 30 jaar vol.
Die eieren kunnen alleen verder de voortplanting afmaken in slakken.
Bij een kuur gaan de paartjes dood en poep je ze uit. Opgeruimd staat netjes.
Ik neem aan dat Froome gewaarschuwd is om niet in sommige wateren te zwemmen. Maar ik heb uit een reportage begrepen dat hij nog steeds familie bezoekt in Kenia. Dan kan soms met blote voeten in nat gras/modder al weer een besmetting veroorzaken..
Hoe dan ook, ik moet wel zeggen dat dopeurs altijd de meest fantastische medische verhalen ophangen:
-LeMond: reborn na jachtongeluk. Echter wel daarvoor 1 Tourzege
-Armstrong: reborn na uitgezaaid testis kanker
-Landis: rondrijden met een afstervende heupkop
-Contador: reborn na een tijd met epilepsie..
-Wiggins: reborn na afkicken van alcohol
-Froome: bilharzia (maar officieel geen dopeur)
Ja.quote:Op donderdag 18 juli 2013 22:18 schreef debeterebob het volgende:
En Cara beweert dus dat Froome, Quintana en Rodriguez aan de dope zitten?
Wat? Jij had Sayar voorspeld?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:21 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja.
En zet Kreuziger daar trouwens ook maar bij.
Van Froome en Porte beweerde ik het al meer dan een jaar geleden overigens. Dat is niet net pas komen aanwaaien.
Santambrogio, Di Luca en Sayar had ik ook allemaal prima voorspeld, dus vooralsnog een 100% score.
Ik heb de afgelopen 10 jaar beweerd dat de top-10 van de Tour met doping rondreed. Ik heb voorlopig ook een 100% score.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:21 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja.
Van Froome en Porte beweerde ik het al meer dan een jaar geleden overigens. Dat is niet net pas komen aanwaaien.
Santambrogio, Di Luca en Sayar had ik ook allemaal prima voorspeld, dus vooralsnog een 100% score.
Sorry, officieel ook niet...quote:
Volgens mij is dat een score van 37,5.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:21 schreef Cara het volgende:
[..]
Ja.
Ik weet het niet...zijn resultaten zijn vrij consistent.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:38 schreef baaart het volgende:
100% dat Froome aan de dope zit. Maar ach, wat maakt het nu uit? We zien het over een paar jaar wel bij Oprah.
Kijk eens wat verder terug dan 2011.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:01 schreef starla het volgende:
[..]
Ik weet het niet...zijn resultaten zijn vrij consistent.
2011: 2de in Vuelta
2012: 2de en 4de in de Tour en Vuelta
2012: Bronzen medaille in tijdrit Londen
2013: 1ste in de Tour
Dat laat toch wel een groei zien.
Een Armstrong bijvoorbeeld werd 4de in de Vuelta en een jaar later won hij op meer dan 7 minuten de Tour.
Een Landis presteerde geen fuk, werd 9de in de Tour in 2005 en won die een jaar later.
Een Contador kwam helemáál uit het niets en won direct de Tour, een jaar later de Vuelta en Giro en nog een jaar later opnieuw de Tour.
De prestaties van Froome komen wat logischer over.
hey, ik wist niet dat Froome pas begon met fietsen in 2011quote:Op vrijdag 19 juli 2013 01:01 schreef starla het volgende:
[..]
Ik weet het niet...zijn resultaten zijn vrij consistent.
2011: 2de in Vuelta
2012: 2de en 4de in de Tour en Vuelta
2012: Bronzen medaille in tijdrit Londen
2013: 1ste in de Tour
Dat laat toch wel een groei zien.
Een Armstrong bijvoorbeeld werd 4de in de Vuelta en een jaar later won hij op meer dan 7 minuten de Tour.
Een Landis presteerde geen fuk, werd 9de in de Tour in 2005 en won die een jaar later.
Een Contador kwam helemáál uit het niets en won direct de Tour, een jaar later de Vuelta en Giro en nog een jaar later opnieuw de Tour.
De prestaties van Froome komen wat logischer over.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |