Sinister-D- | vrijdag 12 juli 2013 @ 15:32 | |
![]() De kalender voor het jaar 2013 inclusief tabel met betrekking tot live-uitzendingen: ![]() Teams: - Ferrari - Force India - Lotus F1 Team - McLaren - Mercedes AMG - Red Bull Racing - Sauber - Scuderia Toro Rosso - Caterham F1 Team - Marussia F1 Team - Williams Wie staan er in 2013 aan de start: ![]() WCC 2012 Chassis/Motor: RB9 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 01. Sebastian Vettel WDC 2010/11/12 02. Mark Webber ![]() Chassis/Motor: Ferrari F138 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 03. Fernando Alonso WDC 2005/06 04. Felipe Massa ![]() Chassis/Motor: McLaren MP4-28 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 05. Jenson Button WDC 2009 06. Sergio Perez ![]() Chassis/Motor: Lotus E21 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 07. Kimi Räikkönen WDC 2007 08. Romain Grosjean ![]() Chassis/Motor: Mercedes F1 W04 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 09. Nico Rosberg 10. Lewis Hamilton WDC 2008 ![]() Chassis/Motor: Sauber C32 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 11. Nico Hulkenberg 12. Esteban Gutiérrez ![]() Chassis/Motor: Force India VJM06 - Mercedes-Benz FO 108F KERS: Ja 14. TBA (zeer waarschijnlijk Paul Di Resta) 15. TBA ![]() Chassis/Motor: Williams FW35 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 16. Pastor Maldonado 17. Valteri Bottas ![]() Chassis/Motor: Toro Rosso STR8 - Ferrari V8 Type 056 KERS: Ja 18. Jean-Éric Vergne 19. Daniel Ricciardo ![]() Chassis/Motor: Caterham CT03 - Renault RS27-2013 KERS: Ja 20. Charles Pic 21. Giedo van der Garde ![]() Chassis/Motor: Marussia MR-02 - Cosworth CA2013 KERS: Ja 22. Jules Bianchi 23. Max Chilton Voor meer info zie het [F1] Silly season 2012-topic. F1 nieuws portal: - FOK!sport, Formule 1-gedeelte - NewsNow - NewsNow NL - Formule1.nl - F1 Racing - F1 Today - Autosport.com - Blog James Allen - Auto Motor und Sport - BBC F1 (Aankomende) Nederlandse coureurs: - Ho-Pin Tung - Beitske Visser - Giedo van der Garde - Nigel Melker - Robin Frijns - Max & Jos Verstappen - Nyck de Vries - Jeroen Slaghekke - Kelvin Snoeks - Daniël de Jong Zie verder het topic over Nederlandse Talenten. Official F1 Sites: - The Official Formula 1 Site - FIA - Live Timing (F1.com) Sporting & Technical Regulations + gerelateerden (o.a. apendices) Regulations pagina van FIA Testschema 2013 ![]() Informatie omtrent samenvattingen en rechtstreekse verslaggeving: ![]() Uitzendingen van BBC: Tv-gids voor BBC One. Overzicht van Upcoming Formula 1 Events. Denk aan het uur verschil met Engeland! Op het open net gaat BBC alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De GP's die live worden uitgezonden door de BBC: CHINA 14 April SPAIN 12 May CANADA 9 June BRITAIN 30 June TBA* 21 July BELGIUM 25 August ITALY 8 September JAPAN 13 October INDIA 27 October BRAZIL 24 November ![]() (Live-)Uitzendingen van Veronica: De Formule 1 krijgt in Nederland een constructie die vrijwel gelijk is aan die in het Verenigd Koninkrijk. Op het open net gaat Veronica alle Formule 1-races in samenvatting uitzenden. De Grand Prixs van Canada, Brazilië en Amerika zullen rechtstreeks op Veronica worden uitgezonden. 9 juni 2013 , Canada, Montreal 17 november 2013, Verenigde Staten, Circuit of the Americas 24 november 2013, Brazilië, Interlagos ![]() Live-uitzendingen op RTL Deutschland: Alle races die op de kalender staan worden door RTL Deutschland rechtstreeks uitgezonden. ![]() Live-uitzendingen op Sport1: Alle Formule 1-races zijn de komende drie jaar achter de decoder bij betaalzender Sport1 te bekijken. De betaalzender meldt dat er een definitieve overeenkomst met rechtenhouder FOM over de uitzendrechten is. Het abonnement kan maandelijks opgezegd worden bij de meeste aanbieders. ![]() FOK!sport F1-gedeelte FOK! Formule 1-manager 2013 De OP is hier te vinden Zeer interesante uitleg over de werking van coanda-uitlaten in F1: ![]() ![]() | ||
Racerblade | vrijdag 12 juli 2013 @ 16:28 | |
Valsecchi, Prost en Raikkonen zullen rijden voor Lotus. | ||
Breaker.Faker | vrijdag 12 juli 2013 @ 16:29 | |
Robin Frijns mag volgende week anderhalve dag testen voor Sauber tijdens de Young Driver Test. Het Limburgse talent rijdt op woensdag en donderdagochtend. Op donderdagmiddag neemt Nico Hülkenberg het stuur van de Sauber over om de nieuwe Pirelli-banden te evalueren. Op de slotdag van de test komt de Japanner Kimiya Sato in actie voor het Zwitserse team, dat de yens die hij daarvoor neerlegt goed kan gebruiken. Talent heeft Sato, geen familie van Takuma, overigens ook wel. De 23-jarige staat aan de leiding van de Auto GP met drie overwinningen uit acht races. Frijns komt dit jaar na opeenvolgende titels in de Formule BMW, Formule Renault 2.0 en Formule Renault 3.5 op oproepbasis in de GP2 Series uit. In Spanje boekte hij een sensationele overwinning en volgde dat op met een tweede plaats in de sprintrace, maar sindsdien kent de Nederlander weinig geluk. De Formule 1-test zal voor hem een prettige afleiding zijn en een mooie kans om zich opnieuw in de kijker te rijden. | ||
µ | vrijdag 12 juli 2013 @ 16:47 | |
Hehe, | ||
Tarado | zondag 14 juli 2013 @ 21:12 | |
Today 21:00 (22u NL) BBC Two Hunt vs Lauda: F1's Greatest Racing Rivals DURATION: 1 HOUR
| ||
Sinister-D- | zondag 14 juli 2013 @ 21:40 | |
dank voor de tip ![]() | ||
Breaker.Faker | zondag 14 juli 2013 @ 23:18 | |
geweldig om oude beelden te zien.Jammer dat ik die tijd niet heb meegemaakt. Morgen kijken of deze online staat helaas heb ik 20 minuten gemist. | ||
Tarado | zondag 14 juli 2013 @ 23:34 | |
Wordt herhaald dinsdag as (voor ons woensdag 00:20) Tue 16 Jul 2013 23:20 BBC Two | ||
Tarado | zondag 14 juli 2013 @ 23:35 | |
Was mooi hè? ![]() | ||
Nattekat | maandag 15 juli 2013 @ 00:23 | |
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=51025 o god... Red Bull ![]() | ||
Gebraden_Wombat | maandag 15 juli 2013 @ 09:14 | |
Racexpress moet zijn bronartikelen beter lezen. Nota bene de allereerste regel uit het Sportinglife artikel waar ze naar verwijzen: Zie hoe misleidend de quotes van Horner worden aangehaald, alsof het over een test met een 2013 wagen zou gaan: Origineel: Racexpress:
| ||
Meike26 | maandag 15 juli 2013 @ 09:21 | |
RaceExpress is een zeer irritant en misleidend medium als het gaat om autosport. Ze doen er alles aan om de titel zo spectaculair mogelijk te maken terwijl ze om de haverklap met oud nieuws/oude quotes strooien, feiten verdraaien en een grote duim proberen leeg te zuigen. Toch zijn ze met sommige nieuwtjes wel als eerste. Moeilijk te negeren. ![]() | ||
Rossdale | maandag 15 juli 2013 @ 09:59 | |
Sauber heeft dus een nieuwe investeerder, helaas moeten ze Sochi een racezitje toezeggen voor volgend jaar als compromis. | ||
sasquatsch | maandag 15 juli 2013 @ 10:29 | |
Vettel was afgelopen nacht in Venlo voor het opnemen van een commercial.
| ||
nils7 | maandag 15 juli 2013 @ 10:41 | |
Pirelli winterbanden? | ||
Tarado | maandag 15 juli 2013 @ 10:50 | |
Frijns moet zich wel enorm in de kijker rijden tijdens die Young Driver Test, wie weet dat een ander team dan geïnteresseerd raakt. | ||
alwaysonhold | maandag 15 juli 2013 @ 10:57 | |
Toekomst Frijns bij Sauber als racezitje is weg bij deze deal.. Petrov als bruggetje voor die kleine snotaap, en Gut...ernaast. Line up 2014. Frijns volgend jaar weer geen racestoeltje, dan ben je zo goed...kom je nergens. Echt balen. | ||
IkWilbert | maandag 15 juli 2013 @ 11:10 | |
Mooi klote voor Frijns... maar zo werkt het F1 wereldje helaas. | ||
alwaysonhold | maandag 15 juli 2013 @ 11:18 | |
Yes, geen zitje voor Frijns volgend jaar in de F1. Het gaat lastig worden voor hem. Trouwens die Sergey Sirotkin is eigenlijk al bevestigd voor het racezitje in 2014. Ze gaan hem de komende maanden voorbereiden voor het F1 seizoen als ik de Sauber F1 website lees: The partnership includes further activities for the promotion of the inaugural Formula 1 Grand Prix in Sochi in 2014 and attracting the talented young Russian generation towards motorsport. In particular, a development programme will be set up for the Russian driver Sergey Sirotkin to prepare him as a racing driver for the team in 2014. Wordt de jongste debutant ooit?? Tevens gaan ze geen 2 rookies in 1 team laten inzetten bij Sauber, zou te gewaagd zijn. | ||
Rossdale | maandag 15 juli 2013 @ 11:21 | |
Tsja, als je 90 miljoen aan schulden hebt dan zul je als team wel compromissen moeten gaan sluiten. Het zal wel volgend jaar inderdaad wel Sochi en Gutierrez worden vrees ik. | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 12:03 | |
Zonder deal had Sauber het niet gered en waren ze failliet gegaan en had Frijns ook geen zitje, dus hij zat zowiezo al in een verliessituatie. | ||
alwaysonhold | maandag 15 juli 2013 @ 12:04 | |
Klopt, maar racezitje 2014 is nu echt verkeken voor Frijns, bij alle teams....want hij heeft geen sponsors. Is gewoon jammer. | ||
Sinister-D- | maandag 15 juli 2013 @ 12:10 | |
Sochi is een plaats, geen coureur. Denk dat je in de war bent Sirotkin ![]() En dat is mooi klote voor Frijns ![]() | ||
M.Melandri | maandag 15 juli 2013 @ 12:12 | |
Zijn ook teams die te kampen hebben met een flinke schuld, dus daar zal hij ook geld moeten meebrengen. | ||
nils7 | maandag 15 juli 2013 @ 12:18 | |
Lotus? Of McLaren... ik zie Perez daar niet al te lang rijden... | ||
Sinister-D- | maandag 15 juli 2013 @ 12:19 | |
Das waar, maar bij andere teams wil je eigenlijk niet zitten of kom je gewoon niet tussen. Mclaren houdt al jaren krampachtig vast aan Paffett, en hebben al een aantal jonge gasten in de rij staan zoals Magnussen en De Vries. Bij Lotus draait het de laatste paar jaren om connecties, getuige Prost jr. en Valsecchi, of al die anderen van het mangement bureau van Boullier. Caterham en Marussia hebben nog meer geld nodig dan FI en Williams. Over RBR en STR hoeft er weinig uitgelegd te worden, wat ook weer geldt voor Ferrari. Dus wat dat betreft zijn het de enige 2 teams waar die daadwerkelijk een kans zou kunnen hebben, maar die kans is idd ook nihil wegens de financiële kant. | ||
Sinister-D- | maandag 15 juli 2013 @ 12:19 | |
zie m'n nieuwe post ![]() | ||
Funzel | maandag 15 juli 2013 @ 12:43 | |
Jammer voor Frijns dit zeg. Ben je zo goed, krijgt een of andere Rus je plekje.. | ||
#ANONIEM | maandag 15 juli 2013 @ 13:02 | |
Is natuurlijk ook afwachten hoe hij het zou doen in de formule 1 zijn genoeg voorbeelden van grote kampioenen in de gp2 en gp3 die er niks van bakten in de formule 1 en er zijn ook voorbeelden van coureurs die weinig presteerden in gp2 en gp3 maar het wel goed deden in de formule 1. | ||
Nober | maandag 15 juli 2013 @ 13:09 | |
Kimi Räikkönen is zondag 21 juli in Genk (in Belgisch Limburg) bij de achtste Everts&Friends, Kimi is de speciale gast en zal ook op de crossmotor actief zijn. Dus mocht je de ICE1 Racing-KTM eigenaar willen ontmoeten dan is dit misschien wel een optie? Hij deelt ook handtekeningen uit. http://www.evertsandfriends.be/nieuws.php ![]() Sochi sowieso volgend jaar! Olympische Winterspelen zijn daar. ![]() | ||
Rossdale | maandag 15 juli 2013 @ 13:12 | |
O wauw, dat is wel een hele domme fout ![]() ![]() | ||
Fiorano | maandag 15 juli 2013 @ 13:25 | |
Ze blijven iniedergeval bestaan. | ||
twiFight | maandag 15 juli 2013 @ 15:15 | |
Sauber moet blijven bestaan vind ik. Maar het zal pijn doen dat ze volgend jaar niet meer zijn dan een rijdend reclamebord voor andere bedrijven. | ||
Breaker.Faker | maandag 15 juli 2013 @ 22:08 | |
Kimi Räikkönen en Robin Frijns volgend jaar bij Lotus. Dat zal het mooiste zijn. Maar welke site meld dat Sauber een deal heeft met Pedrov. | ||
vosss | maandag 15 juli 2013 @ 22:28 | |
Frijns naar Lotus zie ik niet snel gebeuren. | ||
vosss | maandag 15 juli 2013 @ 22:29 | |
Dan denk ik eerder Grosjean exit en di Resta ernaast. Mocht Kimi blijven dan. | ||
Marks | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:17 | |
Of Valssecchi ... Gebeurt dat niet, dan verliest de GP2 toch wat aan waarde vind ik. | ||
Rossdale | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:12 | |
Als 3e rijder misschien, maar een racezitje lijkt me ook sterk. Zonder sponsor gaat hij het moeilijk krijgen. De financieel gezonde teams hebben zelf allemaal opleidingsprogramma's. Alle andere teams hebben dringend geld nodig en zullen dus paid drivers (of ervaren rotten) willen hebben. | ||
LWD-Godius | dinsdag 16 juli 2013 @ 09:55 | |
Frijns is ook niet 'het talent' zoals veel Nederlanders denken. | ||
Tarado | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:23 | |
Wie bedoel je daarmee? Er zijn niet bijster veel Nederlanders die F1 volgen of autosport überhaupt dus de meesten weten niet eens wie Frijns is. | ||
Nattekat | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:31 | |
Onderbouw dat eens. Hij heeft alles gewonnen wat er te winnen was, een betere indruk kan je niet achterlaten. | ||
Tarado | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:34 | |
| ||
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:43 | |
en ik maar denken dat Symonds het wel naar zijn zin had bij Marussia ... | ||
Peterselieman | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:43 | |
over Marussia gesproken: Marussia met Ferrari-motoren in 2014 | ||
Tarado | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:48 | |
| ||
Tarado | dinsdag 16 juli 2013 @ 10:53 | |
| ||
vosss | dinsdag 16 juli 2013 @ 11:47 | |
Die Frijns moet echt sponsoren gaan proberen te strikken. Tuurlijk, crisis dit dat enzo, maar er moet toch wel een bedrijf zijn wat geld in deze knul wil steken?? Zo jammer dit. | ||
sasquatsch | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:20 | |
Had hij ook, maar ziet waarschijnlijk meer perspectief bij Williams.
| ||
vosss | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:21 | |
Gevalletje zinkende schip verlaten lijkt me eerder op zn plaats. Wat heeft dat team nou helemaal bereikt? ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:23 | |
Wil niet zeggen dat hij het niet naar zijn zin had. ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 16 juli 2013 @ 13:03 | |
Line-up van de Young Driver/bandentest op Silverstone deze week.
Mercedes is uitgesloten van deze test. [ Bericht 2% gewijzigd door sasquatsch op 18-07-2013 10:11:03 ] | ||
Schunckelstar | dinsdag 16 juli 2013 @ 14:41 | |
Wat moet je dan nog meer doen als 'het talent' bestempelt te kunnen worden? ![]() Hij heeft alles gewonnen waar ie aan mee heeft gedaan | ||
JohnB52 | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:08 | |
Wel de coureur uit Nederland met t meeste talent. | ||
LWD-Godius | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:08 | |
Ik vind dat Frijns niet de mentaliteit heeft om ooit een volwaardige f1-coureur te worden. Het is een combinatie van gebrek aan instelling en gebrek aan constant presteren. Het jammerlijke is natuurlijk dat een Nederlander totaal niet interessant is voor sponsoren. Had hij 10 jaar geleden in de f1 gestapt dan zouden teams al Jordan en Sauber hem allang een contract hebben aangeboden en het risico hebben genomen. Nu durven ze het niet aan, hij presteert niet constant genoeg, dat hij vaak achter elkaar kampioen is geworden ligt zeker niet alleen aan zijn talent, andere rijders wisselden vaak van klasse en sommige serieuze concurrenten kwamen pas midden in het seizoen de klasse binnenstappen. Hij had gewoon niet het aanbod van RBR moeten afslaan, ik weet zeker dat hij samen met Da Costa volgend seizoen zou kunnen racen bij STR. | ||
Joene | dinsdag 16 juli 2013 @ 15:54 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)met-ferrari-motoren/ Marussia dus met ferrari motoren in 2014, gokje inclusief Massa? | ||
sasquatsch | dinsdag 16 juli 2013 @ 17:12 | |
Zelfde kan je zeggen van coureurs als Bianchi en Gutierrez die wel in de F1 zitten. Die vind ik mentaal niet stabiel als het tegenzit. Dan gaan ze rare dingen doen zoals ze in de GP2 en FR 3.5 lieten zien. Verder versloeg hij in zowel de FR 2.0 als FR 3.5 coureurs die talent hebben die het hele seizoen gereden hebben (Carlos Sainz, Stoffel Vandoorne, Daniel Kvyat, Jules Bianchi, Sam Bird). De enige concurrent die halverwege instapte was Antonio Felix Da Costa. En het was een weloverwogen keuze van Frijns, omdat Arden nieuw was in de klasse. Hij koos bewust voor een bestaand topteam. Een gok met een nieuw team dat niet blijkt te presteren zou hem ook niet verder helpen. Je loopt dan snel de kans aan de kant geschoven te worden zoals dat seizoen ook met Lewis Williamson gebeurde. En achteraf is makkelijk praten dat dat misschien een verkeerde keus is geweest. | ||
sasquatsch | dinsdag 16 juli 2013 @ 17:27 | |
Ferrari en Caterham hebben hun line-up ook bekend gemaakt en dat is verwerkt in mijn eerdere post | ||
Breaker.Faker | dinsdag 16 juli 2013 @ 19:25 | |
Edit: Dat magnie. ![]() [ Bericht 80% gewijzigd door Snakey op 16-07-2013 19:31:25 ] | ||
sasquatsch | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:22 | |
En ook Marussia heeft de line-up aangepast om Chilton en Bianchi testtijd te geven. | ||
bloodymary1 | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:39 | |
Is dat de zoon van Carlos Sainz van Dakar? | ||
Fiorano | dinsdag 16 juli 2013 @ 20:47 | |
Si | ||
JohnB52 | dinsdag 16 juli 2013 @ 21:05 | |
http://item.mobileweb.ebay.co.uk/viewitem?itemId=300932983767 Mocht iemand nog mee willen doen aan de YDT... | ||
Nattekat | dinsdag 16 juli 2013 @ 21:16 | |
Jammer dat ie best onbetrouwbaar is, anders had ik wel een gokje gewaagd ![]() | ||
JohnB52 | dinsdag 16 juli 2013 @ 21:43 | |
32 starts en 10x aan de finish, valt wel mee toch? | ||
Marks | dinsdag 16 juli 2013 @ 22:17 | |
Als je de raceklasses onder de F1 bekijkt, dan steken Frijns en da Costa daar in mijn ogen boven uit als mogelijke F1 toppers. Zoals je zei kwam da Costa vorig jaar halverwege het seizoen bij Frijns in het kampioenschap en prompt had Frijns echte tegenstand. Daarbij won hij ook nog even Macau in de F3... En net daar onder, qua leeftijd, weer die Italiaan Marciello... Alle andere namen van hierboven (misschien Stoffel uitgezonderd, maar die moet het seizoen nog wel even afmaken..) zijn voor mij twijfelachtig of ze wel F1 waardig zijn. Daar zitten me een paar stuntels tussen ![]() ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 10:24 | |
![]()
| ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 10:28 | |
Die wilde ik net posten. ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 10:43 | |
Ik vraag me eigenlijk af of Red Bull wel aan de regels voldoet met hun line-up. Ze gebruiken 1,5 dag met coureurs die meer dan twee GP gereden hebben, terwijl slechts 1 dag is toegestaan. | ||
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 10:46 | |
mja, dan moet je het bij Force India helemaal afvragen | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 10:48 | |
Force India heeft alleen de rijders genoemd maar nog geen testschema afgegeven. Dat wordt blijkbaar per dag gedaan. Waarschijnlijk test Calado alle dagen en Sutil en Di Resta beiden een halve dag. | ||
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 10:52 | |
ah ja, dan is het bij Red Bull idd twijfelachtig, tenzij ze bij elkaar opgeteld net niet aan één testdag komen natuurlijk ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 11:09 | |
Latest timesheet @9.54am: 1. Calado, Force India, 1:35.492; 2. Da Costa, Red Bull, 1:35.671; 3. Cecotto, Toro Rosso, 1:36.610; 4. Rossi, Caterham, 1:39.452; 5. Juncadella, Williams, 1:49.365; 6. Rigon, Ferrari, 2:17.081 http://www1.skysports.com(...)-Driver-Test-Day-One [ Bericht 27% gewijzigd door Tarado op 17-07-2013 11:14:39 ] | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 11:21 | |
Blijkbaar hebben ze die regel van 1 dag voor racecoureurs laten vallen, want ik kan het niet meer terugvinden in de gewijzigde regels voor de test op Silverstone. Wel mogen racecoureurs alleen banden en setup (gerelateerd aan de banden) testen en geen andere zaken. | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 11:31 | |
| ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 11:34 | |
Ja tuurlijk. Red Bull wil wel weten wat ze in de kuip halen mocht Kimi bedanken.![]() | ||
Rossdale | woensdag 17 juli 2013 @ 12:07 | |
Ik kan me eigenlijk ook niet voorstellen dat Red Bull Kimi zou aantrekken. Heb je zo'n uitgebreid talenten-opleidingsprogramma... en dan promoveer je niemand naar je top-team wanneer je een nieuwe rijder nodig hebt. Welke toegevoegde waarde heeft heel je opleidingsplan dan? Ricciardo wordt gewoon klaargestoomd om de overstap te maken. | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 12:08 | |
Hoeveel uit dat opleidingsplan zijn er daadwerkelijk al in de RB terecht gekomen? ![]() | ||
Rossdale | woensdag 17 juli 2013 @ 12:12 | |
Alleen Vettel, maar sindsdien is de driver line-up van Red Bull ook niet veranderd natuurlijk ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 12:20 | |
Uiteindelijk zit Red Bull in de F1 om meer blikjes te verkopen, daar kan Kimi wel bij helpen, vandaar dat hij de voorkeur heeft van Mateschitz, terwijl de racetalenten de voorkeur hebben van Marko die uiteraard ook voor eigen parochie preekt. | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 12:22 | |
![]()
![]() | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 12:23 | |
Ik snap het grapje niet volgens mij ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 12:24 | |
Omdat Mercedes er niet is, is ook Lewis er niet met zijn hond. | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 12:24 | |
![]() | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 12:25 | |
Heeft ie altijd zn hond bij zich dan of wat? Bij mij compleet niet bekend. Wat voor een hond is het? Of gaat het hier om een spreekwoordelijke hond? ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 12:26 | |
Ja, dit jaar bij elke Grand Prix heeft hij zijn hond bij zich. Roscoe heet-ie. ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 12:27 | |
![]() | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 12:29 | |
Dat was mij in het geheel ontgaan. Tof beest zo te zien ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 12:30 | |
Ik vond het prettiger toen hij zijn poes nog bij zich had ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 12:34 | |
![]() | ||
nils7 | woensdag 17 juli 2013 @ 12:35 | |
Volgens mij doet ie t nu met Rihanna ![]() Als je 'm op Facebook hebt wordt t lastig dat te missen hahaha | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 12:37 | |
Met wie doet die het niet? | ||
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 12:38 | |
gaat niks worden. Hamilton is overal te vroeg en zij komt overal te laat ![]() | ||
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 12:50 | |
Rijdt Rigon het rondje in zn achteruit ofzo? | ||
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 12:51 | |
Zijn die uit elkaar dan? Edit: sinds 1 juli dus. | ||
LWD-Godius | woensdag 17 juli 2013 @ 12:54 | |
Haha, in Monaco had hij haar nog op zijn helm samen met zijn hond. | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 13:05 | |
Alleen een paar installatie laps gedaan. Dit zijn de tijden van 13.00 uur: 1. Calado, Force India, 1:33.986, 27 laps 2. Felix da Costa, Red Bull, 1:34.474, 30 laps 3. Frijns, Sauber, 1:34.734, 30 laps 4. Rossi, Caterham, 1:36.023, 28 laps 5. Cecotto, Toro Rosso, 1:36.226, 30 laps 6. Rigon, Ferrari, 1:36.807, 28 laps 7. Prost, Lotus, 1:37.056, 415lap 8. Ellinas, Marussia, 1:38.218, 27 laps 9. Magnussen, McLaren, 1:38.230, 33 laps 10. Juncadella, Williams, 1:43.425, 5 laps | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:08 | |
| ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 13:09 | |
Cecotto heb ik altijd een bekende naam gevonden als ik die ergens hoorde. Geen idee waar ik die naam van moet kennen. Misschien een of andere film ofzo of een mafiabaas die zo heet of iets?![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:10 | |
![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:10 | |
![]() | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 13:11 | |
Die naam. Dan denk ik altijd ow Cecotto! Maar ik heb geen idee waar ik die naam van moet kennen verder. | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 13:12 | |
@ die motor. Nope, daar niet van. | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:12 | |
![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:14 | |
![]() | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 13:14 | |
JA!!!! Is dat familie toevallig? ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:14 | |
![]() ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 13:15 | |
Ja, de vader. Teamgenoot van Senna bij Toleman. Dit is jr., de zoon. ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 13:16 | |
Geen Webber dus. En dus maar 1 dag in totaal voor de racecoureurs. | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 13:18 | |
Cool. Ik kon het geheel niet plaatsen. Thanks ![]() | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 13:19 | |
Waarom mag Webber nou niet testen? ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:20 | |
Ze beseften opeens dat Young niet echt meer op hem van toepassing is | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 13:20 | |
Omdat het blijkbaar toch maar 1 dag is voor reguliere rijders om banden te testen. | ||
vosss | woensdag 17 juli 2013 @ 13:31 | |
Ergo Vettel wordt nog steeds voorgetrokken. Of zou het ermee te maken hebben dattie stopt ![]() | ||
Flurry | woensdag 17 juli 2013 @ 13:33 | |
Bernie Ecclestone wordt in Duitsland aangeklaagd wegens "omkoping en hulp bij fraude" ![]() http://www.spiegel.de/wir(...)eklagt-a-911604.html edit: ah, had Tarado ook al gemeld ![]() | ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 13:37 | |
Beide | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 14:10 | |
Geen Raikkonen deze week
| ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 14:28 | |
Di Resta en Chilton nemen het deze middag over van Calado en Elinas. | ||
Rossdale | woensdag 17 juli 2013 @ 14:49 | |
Waarom rijdt/reed Nicolas Prost met zo'n rare stellage op zijn auto? ![]() ![]() | ||
Ermanon | woensdag 17 juli 2013 @ 14:50 | |
Meten ze de airflow om de auto heen mee | ||
Marks | woensdag 17 juli 2013 @ 14:53 | |
Het is toch raar dat hij (prost) dat zou moeten doen... Raar iets die young driver tests onder het huidige format. Het is van alles net niks. | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 14:56 | |
Volgend jaar mogen de reguliere coureurs dat weer doen. | ||
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 15:11 | |
YDT is ook voor coureurs die even in een racewagen mogen rijden waar ze nooit mee zullen racen ;-) | ||
JohnB52 | woensdag 17 juli 2013 @ 15:12 | |
Dat is een wijnrek voor onderweg, t blijven Fransen he! | ||
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 15:20 | |
ze zijn alleen nog vergeten de wijnflessen er in te zetten | ||
Rossdale | woensdag 17 juli 2013 @ 15:30 | |
![]() ![]() | ||
Earl_J_Hickey | woensdag 17 juli 2013 @ 15:38 | |
Dit stond ook nog op de Lotus:![]() ![]() | ||
Rossdale | woensdag 17 juli 2013 @ 15:39 | |
Haha ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 15:54 | |
ESPN live verslag :
| ||
Tarado | woensdag 17 juli 2013 @ 16:19 | |
Dat is al snel beslist, Vergne is toch niet slechter dan Ricciardo maar marketing technisch ligt Frankrijk natuurlijk niet zo lekker voor Red Bull (of is het inmiddels wel te koop daar?) | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 16:24 | |
![]() | ||
Nattekat | woensdag 17 juli 2013 @ 17:12 | |
1. Felix da Costa, Red Bull, 1:33.821, 68 laps 2. Di Resta, Force India, 1:33.928, 52 laps 3. Magnussen, McLaren, 1:33.951, 89 laps 4. Calado, Force India, 1:33.986, 27 laps 5. Juncadella, Williams, 1:34.098, 44 laps 6. Cecotto, Toro Rosso, 1:34.193, 58 laps 7. Frijns, Sauber, 1:34.402, 61 laps 8. Prost, Lotus, 1:34.810, 54 laps 9. Rigon, Ferrari, 1:35.452, 55 laps 10. Rossi, Caterham, 1:35.651, 69 laps 11. Ellinas, Marussia, 1:36.676, 36 laps 12. Chilton, Marussia, 1:38.347, 5 laps Toch mooi 61 ronden gereden ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 17:18 | |
Met nog 45 minuten te gaan. | ||
Nattekat | woensdag 17 juli 2013 @ 17:18 | |
Oja... tijdsverschil. | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 17:30 | |
| ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 18:04 | |
De tijden van vandaag: 1. Magnussen, McLaren, 1:33.602, 100 laps; 2. Di Resta, Force India, 1:33.774, 58 laps; 3. Da Costa, Red Bull, 1:33.821, 82 laps; 4. Calado, Force India, 1:33.986, 27 laps; 5. Juncadella, Williams, 1:34.098, 55 laps; 6. Cecotto, Toro Rosso, 1:34.193, 75 laps; 7. Frijns, Sauber, 1:34.236, 72 laps; 8. Prost, Lotus, 1:34.810, 72 laps; 9. Rigon, Ferrari, 1:34.874, 76 laps; 10. Rossi, Caterham, 1:35.651, 69 laps; 11. Elinas, Marussia, 1:36.676, 36 laps; 12. Chilton, Marussia, 1:38.347, 27 laps. | ||
Meike26 | woensdag 17 juli 2013 @ 18:08 | |
Toch méér dan een race-afstand gereden ![]() Tijden zeggen hierin niet zoveel, meer over zijn knowhow, consistentie en betrouwbaarheid. | ||
Breaker.Faker | woensdag 17 juli 2013 @ 18:11 | |
Dit had Reb Bull tijdens de vrije training van een race weekend ook. Ronald van Dam melde dat dit een nieuwe update was van Red Bull en dit nog nooit had gezien. | ||
Nattekat | woensdag 17 juli 2013 @ 18:13 | |
![]() | ||
alwaysonhold | woensdag 17 juli 2013 @ 18:19 | |
Toch op de manier hoe het team Sauber doet twitteren over R Frijns geeft hoop. Hij lijkt echt gedragen te worden in het team, maja....is ook maar doemdenken | ||
twiFight | woensdag 17 juli 2013 @ 20:22 | |
Volgens mij twittert Sauber altijd wel enthousiast. Maar goed, ze kunnen een fucking altaar hebben en het bloed van 72 maagden offeren voor Frijns, zolang hij geen (vast) racestoeltje heeft hebben we er weinig aan natuurlijk. | ||
sasquatsch | woensdag 17 juli 2013 @ 20:38 | |
Nog wat nieuws Kolles probeerde Wolff te chanteren
| ||
Sinister-D- | woensdag 17 juli 2013 @ 21:38 | |
Had al een bericht vanmorgen erover gelezen op een andere nieuwssite, maar daar stond niet bij wie ''die teambaas'' was. Kolles dus, en dat verbaasd me niets ![]() ![]() En Wolff, tsja, dit geeft nog maar eens aan dat er achter de schermen bij Mercedes iets totaal niet pluis is ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 21:41 | |
het lijkt erop dat er een aantal wel van Ross Brawn af wil, maar dat hij binnen het team op veel krediet kan rekenen, zeker omdat hij de renstal in 2009 gered heeft | ||
twiFight | woensdag 17 juli 2013 @ 22:34 | |
Ik zou niet weten waarom een team Brawn niet zou willen hebben. | ||
Peterselieman | woensdag 17 juli 2013 @ 22:37 | |
Simpel, ze willen op zijn plaats zitten, een andere reden valt er bijna niet te bedenken, omdat Brawn als zeer goed bekend staat | ||
vosss | donderdag 18 juli 2013 @ 01:43 | |
Brawn en Newey wil je hebben als F1 team. Bij voorkeur samen. Nog een paar namen erbij die ook erg hoog aangeschreven staan en de titels vliegen je de komende 10 jaar om de oren. | ||
twiFight | donderdag 18 juli 2013 @ 03:08 | |
Behalve als je Verstappen en Grosjean als coureurs hebt :p | ||
vosss | donderdag 18 juli 2013 @ 03:15 | |
Brawn, Newey, Byrne en Verstappen? Winnaars. ![]() | ||
Meike26 | donderdag 18 juli 2013 @ 07:47 | |
Als Brawn weg word gewerkt bij MGP, dan hoop ik dat hij naar Williams gaat, of anders McLaren. De mensen van Honda kennen hem denk ik ook nog wel goed. | ||
Tarado | donderdag 18 juli 2013 @ 07:55 | |
Hij heeft toch nog (wat) aandelen in MGP of alles verkocht? | ||
Bluurgh | donderdag 18 juli 2013 @ 08:01 | |
![]() Iedereen snapt toch wel dat dat gewoon meetapparatuur is? ![]() | ||
nils7 | donderdag 18 juli 2013 @ 09:37 | |
Conflicteren Adrian en Rory niet? Wat doet Byrne tegenwoordig ik weet dat ie genokt is maar wie wat hoe waar verder... | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 10:08 | |
Was hij niet terug bij Ferrari? | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 10:11 | |
Juncadella zal vanmiddag weer in de Williams plaatsnemen. Omdat hij gisteren door technische problemen niet de hele dag kon rijden, mag hij vanmiddag zijn programma verder afwerken. | ||
Peterselieman | donderdag 18 juli 2013 @ 10:21 | |
Aandelen zijn al verkocht als ik het goed heb hij zit al jaren bij Ferrari ja | ||
nils7 | donderdag 18 juli 2013 @ 10:22 | |
Volgens wiki: Occupation Chief designer at Scuderia Ferrari 1996-2006, Design and Development Consultant for the Scuderia Ferrari 2006-current Ah hij heeft aan de La Ferrari gewerkt en werkt nu aan de 2014 F1-Ferrari ![]() [ Bericht 6% gewijzigd door nils7 op 18-07-2013 10:28:20 (extra info) ] | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 10:28 | |
Als consultant deed hij af en toe nog wat, maar was jaren geleden naar Thailand verhuist om een duikschool te beginnen. Dit jaar is hij weer door Ferrari ingehuurd om aan de 2014 Ferrari te werken. | ||
Marks | donderdag 18 juli 2013 @ 10:30 | |
van Dam kan me een partij dom lullen soms, wordt je niet goed van. Laat hem sowieso eens naar het BEELD kijken i.p.v. de sectortijden etc. in de gaten te houden. Bij het duo-commentaar zou er 1 ALTIJD naar het beeld moeten kijken en de ander af en toe naar de randzaken, zoals tussentijden. Nu mist hij soms dingen, zoals in de kwali bij iemand, die was goed onderweg. Paars in sector 1 en 2 en dan sector 3, bij de NGH chicane zag je (als je tenminste naar het beeld keek) al dat hij zich verremde. Maar Ronald niet, die keek naar de sectortijd en wachtte tot hij over de finish kwam. Tot zijn verbazing had de coureur opeens iets van een seconde verloren... Hoe kan dat nou? Hij was toch goed onderweg? Gewoon naar het beeld kijken Ronald.... ![]() Dat moest ik even kwijt ![]() | ||
nils7 | donderdag 18 juli 2013 @ 11:06 | |
Volgens mij was dat Rosberg... ![]() En hoevaak dat ie wel niet Warsteiner curver zei... volgens mij kreeg ie een kratje per keer. | ||
Tarado | donderdag 18 juli 2013 @ 12:12 | |
![]() | ||
LWD-Godius | donderdag 18 juli 2013 @ 12:34 | |
Ook de coandă-uitlaat zelf lijkt wat te zijn getweaked. | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 12:49 | |
| ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 12:58 | |
![]() | ||
IkWilbert | donderdag 18 juli 2013 @ 13:00 | |
pfff weg kans op een mooie tijd... | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 13:39 | |
| ||
IkWilbert | donderdag 18 juli 2013 @ 13:59 | |
Sauber F1 Team@OfficialSF1Team5m The crew is working to get the car ready for #Hulk unfortunate end to @RFrijns test, but these things happen if you are #pushingToTheLimit | ||
LWD-Godius | donderdag 18 juli 2013 @ 14:21 | |
![]() | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 14:25 | |
De tijden halverwege de dag. 1. Ricciardo, Toro Rosso, 1:32.972, 48 laps; 2. Turvey, McLaren, 1:33.864, 43 laps; 3. Da Costa, Red Bull, 1:33.958, 19 laps; 4. Calado, Force India, 1:34.013, 40 laps; 5. Maldonado, Williams, 1:34.116, 44 laps; 6. Valsecchi, Lotus, 1:34.440, 38 laps; 7. Frijns, Sauber, 1:34.731, 17 laps; 8. Rigon, Ferrari, 1:34.812, 55 laps; 9. Stevens, Caterham, 1:36.447, 45 laps; 10. Gonzalez, Marussia, 1:37.949, 54 laps; | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 14:29 | |
En Hamilton reageert op de Lotus #whereIsRoscoe oproep.
![]() | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 14:41 | |
En Ricciardo gaat eraf in de Red Bull. Zelfde plek als Frijns.![]() | ||
Rossdale | donderdag 18 juli 2013 @ 14:52 | |
Lewis kan wel vet goed photoshoppen ![]() | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 15:32 | |
De Sauber is weer gerepareerd en nu is Hulk op de baan. | ||
twiFight | donderdag 18 juli 2013 @ 16:18 | |
Het is vast eerder al eens voorbij gekomen hoor, maar welke Young Drivers zijn nu slachtoffer van de YDT ban van Mercedes? | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 16:21 | |
Sam Bird | ||
LWD-Godius | donderdag 18 juli 2013 @ 19:04 | |
Frijns was weer lekker op zijn Frijns's bezig vandaag. Heethoofd. | ||
Tarado | donderdag 18 juli 2013 @ 19:31 | |
Een wat te makkelijke conclusie, gebaseerd waarop? | ||
sasquatsch | donderdag 18 juli 2013 @ 19:42 | |
De tijden van vandaag: 1 Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:32.972, 48 laps. 2. Carlos Sainz, Toro Rosso, 1:33.016, 39 laps. 3. Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:33.187, 59 laps. 4. Davide Valsecchi, Lotus, 1:33.554, 91 laps. 5. Oliver Turvey, McLaren, 1:33.864, 97 laps. 6. James Calado, Force India, 1:33.957, 47 laps. 7. Antonio Felix da Costa, Red Bull, 1:33.958, 19 laps 8. Davide Rigon, Ferrari, 1:34.053, 97 laps. 9. Pastor Maldonado, Williams, 1:34.116, 71 laps. 10. Nico Hulkenberg, Sauber, 1:34.224, 52 laps. 11. Daniel Juncadella, Williams, 1:34.631, 33 laps. 12. Robin Frijns, Sauber, 1:34.731, 17 laps, 13. Will Stevens, Caterham, 1:36.082, 98 laps. 14. Paul Di Resta, Force India, 1:36.356, 41 laps. 15. Rodolfo Gonzalez, Marussia, 1:37.949, 92 laps [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 19-07-2013 10:17:23 ] | ||
Rossdale | donderdag 18 juli 2013 @ 20:04 | |
Frijns heeft gisteren bijna dezelfde tijd gereden als hulkenberg vandaag. Ik weet niet of de hulk ook een rondje heeft kunnen pushen of niet, maar zo ja dan vind ik het toch wel erg netjes van Frijns! | ||
twiFight | donderdag 18 juli 2013 @ 20:30 | |
*Inkoppertje* Waarom zouden ze Ricciardo naar RedBull halen, hij rijdt sneller in de Toro Rosso! | ||
Marks | vrijdag 19 juli 2013 @ 00:21 | |
Achja.. een wassen neus deze test, zegt geen bal over hoe snel iemand is. Het test meer of iemand goed een auto zelf kan testen, dan dat de snelheid van de coureur echt van belang is. Doe maar gewoon weer het raceweekend, daar moet het gebeuren en hopelijk komt Frijns daar ook terecht. | ||
Rossdale | vrijdag 19 juli 2013 @ 08:06 | |
Een auto die hij door en door kent tov een andere bolide ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:51 | |
| ||
Tarado | vrijdag 19 juli 2013 @ 10:55 | |
| ||
Tarado | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:03 | |
| ||
LWD-Godius | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:21 | |
Dit is geen makkelijke conclusie, er begint zich een patroon te vormen waarbij Frijns te veel wil en daardoor niet meer goed zijn talent onder controle kan houden. Hij gaat dan gekke dingen doen, dit jaar is het ook duidelijk te zien in GP2. Vorig jaar in WSR ook al, vooral de laatste race. Het enige wat hem lijkt te redden is dat ze een nieuwe sidepod en getweakte coanda-uitlaat testte. Waarschijnlijk was de stroom naar de vloer en diffuser niet constant genoeg en ging het midden in de bocht overtrekken. Dat is ook waar McLaren al het hele seizoen problemen mee heeft (voorkant) en Ferrari sinds een paar races (achterkant). | ||
Tarado | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:26 | |
Dus? ![]() | ||
LWD-Godius | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:29 | |
Dat. | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:35 | |
Dat is echt het enige ja. Niemand die bij een test een keer gespind is heeft het verder gemaakt. Er was ooit een rookie die bij zijn eerste test een McLaren een muur in reed, daar hebben we nooit meer wat van gehoord. Hoe heette ie nou? Louis Hamilson ofzo? | ||
Rossdale | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:42 | |
Volgens mij reed Ricciardo ook een Red Bull van de baan af, het is en blijft een test. Daarbij neem je risico's die je normaal niet neemt om te zien hoe ver je kunt gaan. Alsof dit enig invloed gaat hebben op zijn carrière ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 11:51 | |
Sommige coureurs in de F1 zijn wat dat betreft erger dan Frijns. ![]() Ik noem een Bianchi en Gutierrez bijvoorbeeld, die onder druk ook gekke dingen gaan doen zoals ze in de GP2 en WSR 3.5 (Bianchi) lieten zien. En Ricciardo, die in dezelfde bocht als Frijns tijdens deze test ook de wagen verliest. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:46 | |
![]() | ||
Funzel | vrijdag 19 juli 2013 @ 12:55 | |
Al is Bianchi nu in de F1 voorlopig wel vrij volwassen aan het rondkarren. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 13:39 | |
Omdat hij niet onder druk staat om te presteren. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 14:48 | |
Tijden van vanochtend (tot 14.30 uur) 1. Sutil, Force India, 1:33.242, 50 laps; 2. Prost, Lotus, 1:33.256, 39 laps; 3. Sainz, Red Bull, 1:33.546, 35 laps; 4. Massa, Ferrari, 1:33.624, 57 laps; 5. Vergne, Toro Rosso, 1:33.647, 16 laps; 6. Vettel, Red Bull, 1:33.829, 7 laps; 7. Wolff, Williams, 1:35.093, 43 laps; 8. Van der Garde, Caterham, 1:35.155, 65 laps; 9. Sato, Sauber, 1:35.642, 41 laps; 10. Paffett, McLaren, 1:35.675, 24 laps; 11. Gonzalez, Marussia, 1:36.339, 24 laps; 12. Bianchi, Marussia, 1:36.778, 14 laps. | ||
Sinister-D- | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:28 | |
Tijden zeggen natuurlijk sh*t bij tests, maar Robin was bijna 'n seconde sneller met zijn 'n 1:34.731. En ik kan me indenken dat ze bij Sauber eventjes gedacht hebben Sato en hem te vergelijken ![]() | ||
Rossdale | vrijdag 19 juli 2013 @ 15:29 | |
Tsja ligt er maar net aan of Sato de kans had om een rondje te kunnen pushen of niet natuurlijk. Al vind ik het nog steeds mooi dat de tijden van Hulk en Frijns aardig overeen kwamen. | ||
vosss | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:43 | |
Sato? Sato? Taku-san? ![]() | ||
IkWilbert | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:44 | |
Haha nee een andere ![]() | ||
vosss | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:44 | |
Ow ik dacht al, dat heb ik even gemist. ![]() | ||
vosss | vrijdag 19 juli 2013 @ 16:47 | |
(Bavaria) City Racing heeft Jos en Max dit jaar die in actie komen. Tof. Samen met je pa zo een event doen. ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:12 | |
Deze (Kimiya) Sato:![]() Vorig jaar derde in het Duits F3 kampioenschap en staat nu tweede in de AutoGP. | ||
LWD-Godius | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:24 | |
Sato hield zich bezig met het testen van passieve DRS.![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 19 juli 2013 @ 17:38 | |
vreemde haardos ![]() | ||
nils7 | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:31 | |
Is dat Susie Wolff? | ||
Funzel | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:33 | |
Ja. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:47 | |
Tijden van vandaag: 1. Sebastian Vettel Red Bull 1m32.894s 79 2. Adrian Sutil Force India 1m33.242s +0.348s 99 3. Nicolas Prost Lotus 1m33.256s +0.362s 83 4. Carlos Sainz Jr Red Bull 1m33.546s +0.652s 35 5. Davide Rigon Ferrari 1m33.592s +0.698s 20 6. Felipe Massa Ferrari 1m33.624s +0.730s 69 7. Jean-Eric Vergne Toro Rosso 1m33.647s +0.753s 42 8. Gary Paffett McLaren 1m34.294s +1.400s 77 9. Susie Wolff Williams 1m35.093s +2.199s 89 10. Giedo van der Garde Caterham 1m35.155s +2.261s 85 11. Daniil Kvyat Toro Rosso 1m35.281s +2.387s 22 12. Charles Pic Caterham 1m35.576s +2.682s 60 13. Kimiya Sato Sauber 1m35.642s +2.748s 67 14. Rodolfo Gonzalez Marussia 1m36.339s +3.445s 24 15. James Calado Force India 1m36.451s +3.557s 5 16. Jules Bianchi Marussia 1m36.744s +3.850s 39 | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 20:57 | |
En voor de volledigheid een overzicht van alle drie de dagen 1 Sebastian Vettel, Red Bull, 1:32.894. 2 Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:32.972. 3 Carlos Sainz, Toro Rosso, 1:33.016. 4 Daniel Ricciardo, Red Bull, 1:33.187. 5 Adrian Sutil, Force India, 1:33.242. 6 Nicolas Prost, Lotus, 1:33.256. 7 Carlos Sainz, Red Bull, 1:33.546. 8 Davide Valsecchi, Lotus, 1:33.554. 9 Kevin Magnussen, McLaren, 1:33.602. 10 Davide Rigon, Ferrari 1m33.592. 11 Felipe Massa, Ferrari, 1:33.624. 12 Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, 1:33.647. 13 Paul Di Resta, Force India, 1:33.774. 14 Felix Da Costa, Red Bull, 1:33.821. 15 Oliver Turvey, McLaren, 1:33.864. 16 James Calado, Force India, 1:33.957. 17 Daniel Juncadella, Williams, 1:34.098. 18 Pastor Maldonado, Williams, 1:34.116. 19 Johnny Cecotto, Toro Rosso, 1:34.193. 20 Nico Hulkenberg, Sauber, 1:34.224. 21 Gary Paffett, McLaren 1m34.294. 22 Robin Frijns, Sauber, 1:34. 236. 23 Susie Wolff, Williams, 1:35.093. 24 Giedo Van der Garde, Caterham, 1:35.155. 25 Daniil Kvyat, Toro Rosso 1m35.281. 26 Charles Pic, Caterham 1m35.576. 27 Kimiya Sato, Sauber, 1:35.642. 28 Alexander Rossi, Caterham, 1:35.651. 29 Gary Paffett, McLaren, 1:35.675. 30 Will Stevens, Caterham, 1:36.082. 31 Rodolfo Gonzalez, Marussia, 1:36.339. 32 Tio Elinas, Marussia, 1:36.676. 33 Jules Bianchi, Marussia, 1:36.778. 34 Max Chilton, Marussia, 1:38.347. | ||
sasquatsch | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:01 | |
Van der Garde blij met nieuwe banden
| ||
twiFight | vrijdag 19 juli 2013 @ 21:11 | |
Netto hebben ze er weinig aan, want dat geldt voor alle teams. En als alle teams meer mogelijkheden hebben om te pushen dan komt Caterham er niet verder mee. | ||
Tarado | zaterdag 20 juli 2013 @ 10:22 | |
![]()
| ||
Meike26 | zaterdag 20 juli 2013 @ 11:02 | |
Niet mee eens, je hebt ook de factor dat een bepaalde band bij bepaald chassis past. Als die banden indd zo verschillend zijn tov eerste helft van dit jaar, hebben ze we misschien nu wel een auto die plotseling 4 tot 8 tienden sneller is (sterk overdreven), zonder al te grote veranderingen aan de Caterham passen de banden dan gewoon beter. Ik blijf het wel vreemd/slecht vinden dat de banden halverwege het jaar veranderen en dat we nu een ander vervolg op het kampioenschap gaan zien. | ||
twiFight | zaterdag 20 juli 2013 @ 12:55 | |
Misschien ja. Maar misschien hebben de andere teams dat ook. Misschien hebben de andere teams wel 5 tot 10 tienden voordeel. Alles dat ik zeg is dat zo'n uitspraak an sich nietszeggend is, totdat ze weten wat andere teams aan die banden hebben. | ||
sasquatsch | zaterdag 20 juli 2013 @ 17:12 | |
Giedo had sowieso problemen met de banden, omdat hij aan het eind van een stint altijd tijd verloor op zijn directe concurrenten, dus misschien dat deze banden nu in zijn voordeel zijn. | ||
JohnB52 | zondag 21 juli 2013 @ 20:38 | |
Kobayashi test tegenwoordig voor Ferrari | ||
Tarado | zondag 21 juli 2013 @ 20:44 | |
![]() | ||
kepler | zondag 21 juli 2013 @ 20:55 | |
Crashen lukt al ![]() | ||
Gebraden_Wombat | zondag 21 juli 2013 @ 23:53 | |
Aan het oefenen om Massa te vervangen. Maar even serieus: het is moeilijk te zien wanneer hij precies de controle verliest maar het lijkt erop dat hij remt met de wielen aan beide kanten op natte tramrails. | ||
Mexicanobakker | maandag 22 juli 2013 @ 12:46 | |
Ik zie Frijns trouwens niet meer in de F1 geraken. Helaas.. | ||
LWD-Godius | maandag 22 juli 2013 @ 13:16 | |
Objectief gezien heeft hij helemaal geen kans inderdaad. Toch is het wel aandoenlijk om de Frijnsfans te zien met hun ijdele hoop dat hij een F1 race zal rijden. | ||
Tarado | maandag 22 juli 2013 @ 13:18 | |
![]() | ||
Rossdale | maandag 22 juli 2013 @ 13:29 | |
Gewoon op zoek naar een rijke schoonvader dus, zo lukte het Guido ook ![]() | ||
Breaker.Faker | maandag 22 juli 2013 @ 17:17 | |
De vader van Robin Frijns heeft een eigen bedrijf Frijns Industrial Group. Dat zit al goed. Ik hoop dat hij volgend jaar aardig geld mag mee nemen naar Sauber. Ik zie voor volgend jaar Hulkenberg bij Sauber vertrekken misschien dat hij wel voor Ferrari of Red Bull gaat rijden. Komt een plekje vrij bij Sauber. Eerder denk ik dat Giedo volgend jaar niet meer in de formule1 zit wegens de slechte resultaten. Maar het kan zo zijn dat hij volgend jaar gewoon bij is wegens zijn geld wat hij mee brengt. | ||
Tarado | maandag 22 juli 2013 @ 17:30 | |
FIA's World Motor Sport Council confirms F1 pitlane clampdown By Jonathan Noble Monday, July 22nd 2013, 15:21 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/108908 | ||
nils7 | maandag 22 juli 2013 @ 17:30 | |
Slechte resultaten valt toch wel mee.... 1 race (Canada) waarbij ik om 'm heb zitten lachen maar voor de rest kan ik nu niet zeggen dat ie slecht rijdt. Hij kan met Pic mee en in Monaco deed hij het boven verwachting goed. | ||
DutchTrain | maandag 22 juli 2013 @ 19:04 | |
Voor een ieder die nog een weekje zonvakantie zoekt met wat Formule1 en muziek... voor de race in Abu Dhabi verkopen ze nu ook General Admission tickets voor ca 120 euro, die ook toegang geven tot de concerten van Muse en Depeche Mode. In combinatie met een kortingsactie van expedia en KLM kom je dan bijvoorbeeld op het volgende uit. Daar komt dan nog autohuur (ca 85 euro) bij. Kan nog wat goedkoper ook, als je in het Easyhotel wilt slapen. ![]() | ||
Gebraden_Wombat | maandag 22 juli 2013 @ 19:10 | |
-never mind niet naar de datum gekeken- | ||
sasquatsch | maandag 22 juli 2013 @ 19:46 | |
Giedo liet dit seizoen al een paar keer zien sneller dan Pic te (kunnen) zijn. Alleen heeft hij meer moeite met de banden waardoor aan het eind van de rit Pic weer voor hem eindigde. Misschien dat de nieuwe banden hem beter liggen en hij daadwerkelijk kan laten zien dat hij een goede coureur is. Ook in de WSR 3.5 (kampioen) en GP2 liet hij zien een goede coureur te zijn, maar had hij vaak pech. | ||
ElmarO | maandag 22 juli 2013 @ 21:56 | |
Via waar koop je die tickets dan? Heb even vluchtig gezocht, maar ik vind het niet zo gauw. ![]() | ||
Marks | maandag 22 juli 2013 @ 22:06 | |
Precies, seizoen is nog lang en wie goed keek, zag al dat hij zeker kwaliteit heeft. | ||
HerrFritz | maandag 22 juli 2013 @ 23:09 | |
Damn je betaald gewoon bijna de helft van het bedrag aan belastingen en toeslagen | ||
DutchTrain | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:05 | |
Via http://yasmarinacircuit.com ; andere sites hebben de GA tickes nog niet in de verkoop. Ik verwacht alleen niet dat je veel kan zien vanaf daar, maar wilde toch al naar Muse, dus krijg daar naar twee dagen F1 bijna gratis bij ![]() | ||
DutchTrain | dinsdag 23 juli 2013 @ 00:07 | |
Tja, Dubai leeft van het toerisme dus heeft 20% tax op hotels. En voor vliegtickets betaal je altijd al 3x de ticketprijs aan belastingen en toeslagen. | ||
nils7 | dinsdag 23 juli 2013 @ 10:57 | |
Ik heb er vorig jaar voor gekeken maar er niet voor gekozen. Trip + F1 + hotel + vlucht + weekje vakantie was al snel 2000 euro P/P ![]() | ||
vosss | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:40 | |
http://www.gppits.net/nieuws/red_bull_ring_in_seizoen_2014/![]() | ||
Marks | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:56 | |
Wauw ![]() | ||
Earl_J_Hickey | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:57 | |
Heel tof! Gewoon zo'n fijne rechttoe rechtaan baan! | ||
Rossdale | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:57 | |
Top! Zou een mooie locatie zijn om volgend jaar eens te gaan kijken ![]() | ||
Rossdale | dinsdag 23 juli 2013 @ 13:58 | |
Ik zie 4 potentiële DRS-zones, genoeg "inhaalacties" dus ![]() | ||
Peterselieman | dinsdag 23 juli 2013 @ 14:00 | |
is een Mickey Mouse baantje. Zie liever andere circuits terug op de kalender | ||
Earl_J_Hickey | dinsdag 23 juli 2013 @ 14:00 | |
Krijgen we weer dit soort taferelen:![]() | ||
Gebraden_Wombat | dinsdag 23 juli 2013 @ 14:36 | |
Wow ik had niet verwacht nog een nieuwe Europese Grand Prix op de kalender te zien verschijnen. | ||
nils7 | dinsdag 23 juli 2013 @ 14:36 | |
Idd, plus ze willen minder circuits in EU... Dus welke gaat er sneuvelen voor het speeltje van Dieter? | ||
Bluurgh | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:07 | |
Grote vraag is natuurlijk of het wel zo acceptabel is voor Red Bull dat er op de Red Bull Ring geen Red Bull of Torro Rosso ( ![]() ![]() | ||
Radegast | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:23 | |
Hopelijk Valencia of Barcelona. | ||
Dos37 | dinsdag 23 juli 2013 @ 15:31 | |
Barcelona inderdaad | ||
Sinister-D- | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:02 | |
zolang ze maar van Spa afblijven! Sinister-D- gaat snel kaartjes zoeken voor dit jaar. | ||
Breaker.Faker | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:02 | |
Eindelijk komt er weer een mooie circuit terug op de kalender. Wat is dit super nieuws nu San Marino nog. Ik hoop dat er geen circuit uit Europa verloren gaat. Formule1 moet in Europa blijven niet er buiten. | ||
vosss | dinsdag 23 juli 2013 @ 17:02 | |
tot zaterdag! ![]() race kijk ik thuis | ||
ElmarO | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:42 | |
Dank. ![]() Yup, de omgeving ziet er in ieder in geval mooi uit daar, van wat ik me kan herinneren van de tv-beelden. ![]() Zal denk ik wel Valencia zijn. In ieder geval wel mooi dat er een Europese GP voor in de plaats lijkt te komen. | ||
Schunckelstar | dinsdag 23 juli 2013 @ 18:47 | |
en silverstone. bernie altijd met zijn opmerkingen tegen de BBC erover, ik vertrouw het niet ![]() | ||
LWD-Godius | dinsdag 23 juli 2013 @ 19:10 | |
Bocht 1 en vooral bij de hair-pin (bocht 2?) vonden toch aardig wat inhaalacties plaats vroeger. Al is de rest van de baan behoorlijk saai inderdaad. | ||
Tarado | woensdag 24 juli 2013 @ 10:33 | |
sasquatsch | woensdag 24 juli 2013 @ 10:57 | |
Mercedes gebruikt infrarood camera om banden te controleren
| ||
sasquatsch | woensdag 24 juli 2013 @ 11:10 | |
Monisha Kaltenborg opvolgster Ecclestone?
| ||
JohnB52 | woensdag 24 juli 2013 @ 12:21 | |
http://m.gpupdate.net/nl/(...)errari-in-hongarije/ Toen ik de titel las, dacht ik, goh, is ie dan zo sterk, dat ze na een crash gewoon door kunnen rijden? | ||
Geralt | woensdag 24 juli 2013 @ 12:22 | |
ow god nee he, geen vrouw zeg ![]() ![]() nofi meike26 ![]() | ||
nils7 | woensdag 24 juli 2013 @ 12:51 | |
AUB nee ze heeft laten zien er bij Sauber een potje van te maken. Doe dan liever Flaav. Je kan zeggen wat je wil maar succesvol was hij wel + is hij niet vies van wat corruptie wat gewoon bij de F1 hoort. | ||
sasquatsch | woensdag 24 juli 2013 @ 14:34 | |
Wat is er met je andere ik gebeurd? | ||
alwaysonhold | woensdag 24 juli 2013 @ 17:06 | |
Robin Frijns maakt seizoen GP2 niet af. Bron: GP2 twitter | ||
alwaysonhold | woensdag 24 juli 2013 @ 17:09 | |
Of dit slim is om van Robin Frijns te twitteren: So that was it then. No money no drive! Winning championship is not enough these days! Good luck for all the GP2 boys! | ||
Sinister-D- | woensdag 24 juli 2013 @ 17:18 | |
Deze bedoel je ![]() Maar miljaar nondeju ![]() | ||
alwaysonhold | woensdag 24 juli 2013 @ 17:21 | |
Het seizoen voor Frijns zit erop, 2013 is een verloren jaar voor hem. Zijn talent ontwikkeld zich niet verder. Balen. | ||
twiFight | woensdag 24 juli 2013 @ 18:05 | |
Terecht! Mensen die drie zinnen achter elkaar eindigen met een uitroepteken moeten uit het zicht verdwijnen! Schandalig! Dat ziet er niet uit! Ook niet op twitter! | ||
alwaysonhold | woensdag 24 juli 2013 @ 18:10 | |
Hier meer over Frijns: Robin Frijns is zijn racezitje in de GP2 kwijt. Het Duitse Hilmer Motorsport, waarvoor hij in Barcelona nog een zege wist te boeken, heeft besloten verder te gaan met de Britse coureur Adrian Quaife-Hobbs, die de eerste zes weekenden van het seizoen nog voor het Nederlandse MP Motorsport aan de start verscheen. Wie het zitje van Quaife-Hobbs bij MP Motorsport overneemt, wordt donderdag pas bekend. Frijns wordt het in ieder geval niet. "Helaas niet", verzucht de 21-jarige Limburger, die een week geleden nog anderhalve dag voor het Sauber Formule 1-team mocht testen, tegenover GPUpdate.net. "Ik heb het nieuws dat ik niet langer voor Hilmer kan rijden, gisteren te horen gekregen. Aan de ene kant begrijp ik wel dat het team voor een coureur met een grote sponsor kiest, maar aan de andere kant ook niet. Dit is gewoon ontzettend frustrerend. Ik wil natuurlijk heel graag rijden, maar zoals iedereen weet heb ik geen geld. Dat is het hele verhaal." Frijns kijkt wel met een goed gevoel terug op wat hij tijdens zijn vijf GP2-weekenden bij Hilmer heeft laten zien. "Tijdens het eerste weekend in Bahrein was het even wennen aan de banden, maar sindsdien zat ik er goed bij. Barcelona is natuurlijk het hoogtepunt uit mijn GP2-carrière, met een overwinning en een tweede plek. Ik heb er al met al veel van geleerd. Om met een nieuw team met nieuwe jongens de wagen goed afgesteld te krijgen, was niet eenvoudig. Het was heel hard werken om een goede auto neer te zetten. Ik heb in de races ook vrij veel ongelukkige momenten gehad, waar niemand iets aan kon doen, maar het ging zeker niet slecht." Wat Frijns nu gaat doen, weet hij nog niet. "Ik heb op het moment geen plan", aldus de regerend World Series by Renault-kampioen, die begin vorige week ook nog werd geconfronteerd met het nieuws dat het team van Sauber dit jaar alles op alles zal zetten om de 17-jarige Sergey Sirotkin klaar te stomen voor een racestoeltje in 2014, in ruil voor de nodige Russische miljoenen. "Ik weet niet precies hoe dat allemaal precies in elkaar steekt, maar goed nieuws is het niet voor mij. We zullen zien hoe het jaar verder verloopt. Ik heb geen idee wat ik verder nog kan verwachten." | ||
twiFight | woensdag 24 juli 2013 @ 18:48 | |
Ik heb niet zo heel veel medelijden met Frijns, want ik denk dat er (statistisch gezien) veel meer talenten op de wereld zijn. Maar toch is het feit dat je moet betalen om in de topsport uit te mogen komen, i.p.v. erg gewild te zijn bij de teams, wel sneu te noemen. | ||
LWD-Godius | woensdag 24 juli 2013 @ 19:16 | |
Krijg je ervan als je teammaat je gewoon, keer op keer, fair and square verslaat, niet zo lopen janken Frijns. | ||
sasquatsch | woensdag 24 juli 2013 @ 19:18 | |
Alleen maar in sprint races als hij van de eerste rij mag starten. ![]() En dan nog omdat Frijns problemen heeft tijdens de race. Frijns is vele malen beter dan Lancaster. En dat heeft hij de eerste races van het seizoen laten zien. De laatste paar races heeft hij gewoon veel pech, daar waar Lancaster wel de mazzel heeft. Iemand die drie jaar op rij kampioen wordt in de klasse waarin hij racet, is niet slecht. Hij versloeg ook Stoffel Vandoorne in de FR 2.0, die overal opgehemeld wordt. | ||
Marks | woensdag 24 juli 2013 @ 21:54 | |
Frijns liet extreme dingen zien, had soms merkwaardig grote verschillen t.o.v. teamgenoten met hetzelfde materiaal. Ik had mijn hoop gevestigd op Frijns, Hannes van Asseldonk en Nigel Melker. Een daarvan zou toch wel in de F1 komen? Van Asseldonk heeft helaas zijn eigen conclusies getrokken en is gestopt met racen... En Frijns kan het nu ook moeilijk krijgen, hopelijk kan Melker dan toch nog wat bereiken. | ||
alwaysonhold | donderdag 25 juli 2013 @ 02:26 | |
Precies. Frijns is nederlands grootste autosport talent tot nu toe. Zeker weten. | ||
nils7 | donderdag 25 juli 2013 @ 10:07 | |
Maar een mediatraining zou niet verkeerd zijn... Eerst Red Bull afblaffen, dan beweren dat zijn woorden uit z'n verband zijn gerukt en erna in een magazine bijna hetzelfde laten noteren... Dit soort dingen op twitter helpen ook niet mee. Types zoals Irvine of Villeneuve zeiden dingen omdat ze wisten dat ze zichzelf al bewezen hadden. Hij komt net kijken. Sauber zal m ook wel laten gaan volgend jaar, die kiezen voor het geld helaas. En dan Robin? Ik zou zeggen kies voor de DTM of het Porsche LM project nu het nog kan. Of ga je zakken vullen in de US.. | ||
alwaysonhold | donderdag 25 juli 2013 @ 10:51 | |
Het serieuze Motorsport.com meld dit: GMM) A series of events has come together to form formula one's very latest hot rumour. After the financially-struggling Sauber failed to pay him on time, therefore breaching its contract, it is rumoured Hungary could be Nico Hulkenberg's last race for the Swiss team. Where the German might be headed is unknown, but the latest news hints at who his replacement might be. Robin Frijns, the highly-rated 21-year-old and Sauber's reserve driver, has lost his GP2 seat at the Hilmer team, despite winning the Spanish race. "So that was it then," he wrote on Twitter. "No money no drive. "Winning championships is not enough these days," added Frijns, the reigning Formula Renault 3.5 title winner. It is rumoured German Hulkenberg, after leaving Sauber, might simply sit out the rest of 2013 before making his next move. If it was up to 1964 world champion John Surtees, he would already be at McLaren. "I am not saying Perez isn't talented," he told the Daily Mail, "but it was too early for him to go into such an environment at McLaren. "I know who I would have had there -- Nico Hulkenberg. He has served his time and would have made a good match with Jenson," said Surtees. | ||
Geralt | donderdag 25 juli 2013 @ 10:52 | |
Max Verstappen is het grotste talent, nu al en hij zit alleen nog maar in de karts ![]() | ||
alwaysonhold | donderdag 25 juli 2013 @ 11:08 | |
In karts goed doen wil niet zeggen dat je het in 1 zitters goed doet.. | ||
Geralt | donderdag 25 juli 2013 @ 11:17 | |
in een kart zit je ook alleen ![]() | ||
nils7 | donderdag 25 juli 2013 @ 11:39 | |
Zou mooi zijn maar eerst zien dan geloof ik t pas. | ||
alwaysonhold | donderdag 25 juli 2013 @ 13:31 | |
Toch is Robin Frijns zijn houding niet goed, hoor zijn reactie op zijn ontslag bij het GP2 team: http://www.l1.nl/sport/22(...)2-kwijt#.UfEL-Lyc0Z4 | ||
Rossdale | donderdag 25 juli 2013 @ 13:45 | |
Onzin dat het niet goed is, de jongen wil racen en knallen. Dankzij politieke spelletjes komt hij niet verder. Hij wil daar helemaal niet mee bezig zijn en dat irriteert hem. Hij valt niemand af, maar uit wel zijn ongenoegen. Hij moet ook zeker niet alles zomaar pikken en ik vind zijn reactie dan ook helemaal niet onredelijk. Dat de Hulk na Hongarije stopt lijkt me echter ook onwaarschijnlijk, zeker aangezien Sauber weer geld krijgt en hij nu dus verzekerd is dat hij zijn loon alsnog wel krijgt. Een half seizoen langs de zijlijn zitten heeft hij echt he-le-maal niets aan... | ||
alwaysonhold | donderdag 25 juli 2013 @ 14:02 | |
Klopt. Hulkenberg blijft gewoon bij Sauber dit seizoen. Heilig van overtuigd. Wel schrijnend dat het GP2 -team van Frijns hem niks officieel heeft laten weten dat hij zijn zitje kwijt was, hoe ga je dan met je personeel om... | ||
sasquatsch | donderdag 25 juli 2013 @ 14:32 | |
Dat dus. Maar alleen als Hulkenberg al ergens anders onderdak heeft voor volgend seizoen, zie ik hem het seizoen niet afmaken, anders blijft hij gewoon zitten. | ||
Rossdale | donderdag 25 juli 2013 @ 15:33 | |
Eèèèèèn gerucht ontkracht ![]() http://www.gpupdate.net/n(...)izoen-af-bij-sauber/ | ||
alwaysonhold | donderdag 25 juli 2013 @ 16:09 | |
Dus Frijns komt dit seizoen niet meer aan de bak, jammer dat in de autosport de laatste indruk erg blijft hangen. En laat het bij Frijns zijn dat zijn teamgenoot hem versloeg, dit is een pijnlijk jaar voor Frijns aan het worden.... | ||
sasquatsch | donderdag 25 juli 2013 @ 16:22 | |
Alleen in de sprint races omdat hij voor Frijns startte omdat Frijns meestal beter presteerde in de hoofdraces. En in de meeste gevallen kon hij er weinig aan kon doen. Alleen in de eerste twee races was hij zelf de oorzaak door zijn onervarenheid met de banden. In Monaco werd een schuiver van Bird hem fataal, In Silverstone had hij problemen met zijn auto (speling in de ophanging) en op de Nurburgring werd hij er in de tweede race door Sam Bird vanaf gereden na in de eerste race tot in de laatste bocht op de derde plaats te hebben gelegen. Een te trage pitstop zorgde ervoor dat hij geen banden kon sparen maar alleen maar kon verdedigen, wat hij met verve deed totdat zijn banden compleet op waren. | ||
Tarado | donderdag 25 juli 2013 @ 16:31 | |
[ | ||
alwaysonhold | donderdag 25 juli 2013 @ 16:47 | |
Klopt allemaal, de vraag is of eventuele F1 teams dit allemaal ook zo hebben gezien. Denk het niet, die kijken alleen maar naar de keiharde punten. Als Frijns wat races had gewonnen zat hij nu nog bij Hillmer, neem dat maar van me aan. | ||
sasquatsch | donderdag 25 juli 2013 @ 16:50 | |
F1 teams kijken naar het potentieel van een coureur, niet alleen naar punten. Kaltenborn zei al dat Frijns op de Nurburgring een geweldige eerste race had gereden. En als hij een paar races had gewonnen had hij er misschien nog gezeten, misschien niet. Feit is dat Frijns geen geld heeft en Hilmer nu een coureur heeft aangetrokken die wel geld mee neemt. En die ook nog niet zoveel heeft laten zien in de GP2 dit jaar (minder dan Frijns in ieder geval). | ||
Funzel | donderdag 25 juli 2013 @ 17:49 | |
Spijtig voor Frijns. Hopelijk is er een team dat verder kijkt dan naar de portemonnee. | ||
Nieuwschierig | donderdag 25 juli 2013 @ 18:13 | |
Is er ook: Ferrari, Red Bull en Mercedes ![]() | ||
Schunckelstar | donderdag 25 juli 2013 @ 20:19 | |
red bull gaat hem niet meer worden denk ik ![]() | ||
Peterselieman | donderdag 25 juli 2013 @ 20:20 | |
Misschien kan Frijns de positie van die vogel innemen bij Mercedes | ||
Marks | donderdag 25 juli 2013 @ 22:20 | |
Komop, Hilmer is een COMMERCIEEL team. Geen charitatieve instelling. Ze moeten toch ook hun begroting rond krijgen, anders draaien ze zichzelf de nek om. Frijns mag al blij zijn dat hij zoveel races mocht rijden vind ik eigenlijk. | ||
Funzel | donderdag 25 juli 2013 @ 23:52 | |
Als dat de instelling is kun je de racerij ook beter opdoeken. | ||
alwaysonhold | vrijdag 26 juli 2013 @ 00:48 | |
Zover is het al. Een man als Frijns had in de jaren 90 allang in de subtop gereden in de F1. Triest, maar doe je niks aan... | ||
Gebraden_Wombat | vrijdag 26 juli 2013 @ 10:21 | |
Ik heb eens een willekeurig jaar in de jaren 90 gepakt: 1995. Dat jaar zou Frijns nu nog de jongste coureur op de grid zijn. Dus "allang in de subtop" is misschien wat overdreven. | ||
Funzel | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:32 | |
Frijns:Handig zulke tweets. | ||
Peterselieman | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:33 | |
klopt. Je mag het wel denken, maar je moet politiek correct blijven | ||
GotenSSJ | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:34 | |
Wat een frusti. Zo kom je er wel ja ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 26 juli 2013 @ 11:35 | |
Ze willen in 2014 20 races en er zijn nu 21 races (22 met de Red Bull Ring) met een contract voor 2014. Dus ik zie niet in welke er zou verdwijnen. Hooguit dat New Jersey toch niet door gaat, maar dan nog zijn er 21 circuits met een contract voor volgend jaar. Ik heb een post van twee jaar terug opgezocht waar in ik een overzicht had gemaakt van de contracten van de circuits. Deze heb ik aangevuld met dat wat ik voor de aflopende contracten op Internet heb gevonden en kom tot het volgende schema:
| ||
Geralt | vrijdag 26 juli 2013 @ 12:32 | |
zo een gast moet toch gewoon in de f1 man; dat politiek correct geneuzel hangt me al jaren de neus uit ![]() als ik multimiljonair was dan kocht ik een stoeltje voor hem. net even ingelogd op mijn ing, maar helaas, geen multimiljonair ![]() | ||
Geralt | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:14 | |
![]() Dat zeggen een aantal collega's erover ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:15 | |
Als ik multimiljonair was kocht ik me in bij een team. ![]() | ||
Sinister-D- | vrijdag 26 juli 2013 @ 13:25 | |
de snelste manier om miljonair af te zijn is door in zee te gaan met een f1-team ![]() |