quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:17 schreef Purple010 het volgende:
Heb gelijk jongetje achter mijn naam gezet. Blijft hij dat nu onthouden?
Done, hoop dat iedereen Fries begrijpt!quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:21 schreef NoBoNo het volgende:
Kan iemand achter mijn naam papa veranderen in heit? Staat beter....:P
Ik las geitquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:21 schreef NoBoNo het volgende:
Kan iemand achter mijn naam papa veranderen in heit? Staat beter....:P
weer wat geleerd dusquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:46 schreef NoBoNo het volgende:
Thanx, ach en als men het nog niet begrijpt dat leren ze ook nog wat!
Hier alleen klachten bij jongetjes, bij m'n dochter had ik geen kwaaltjes, alleen een bekken wat uit elkaar viel maar dat was esdb, had ik maar niet 6 maanden na m'n bevalling alweer zwanger moeten rakenquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:49 schreef ikke_84 het volgende:
Fijn dat alles goed uitziet Purple. Lijkt me idd heel spannend de 20wk echo.
En een jongentje
[..]
Bij mij klopte de chinese kalender en de innestelingstheorie dus waarschijnlijk niet. Heb geen kwaaltjes en volgens mij klopt dat dan weer wel bij een jongentje.
Ik moest echt even nadenken wat esdb was en wilde zelfs gaan googlen om te zien wat voor 'aandoening' het is. Toen viel het kwartjequote:Op donderdag 11 juli 2013 19:54 schreef Spewey het volgende:
[..]
Hier alleen klachten bij jongetjes, bij m'n dochter had ik geen kwaaltjes, alleen een bekken wat uit elkaar viel maar dat was esdb, had ik maar niet 6 maanden na m'n bevalling alweer zwanger moeten raken
Ik 1 en 2de op komst.quote:Op donderdag 11 juli 2013 20:03 schreef Asyniur het volgende:
Jongetjes zijn heel erg leuk!
Ik heb er 2 dus ik kan het weten
Ja maar, ja maar, die klopte nietquote:Op donderdag 11 juli 2013 20:18 schreef Kleurdoos het volgende:
Zo'n innesteltheorie vind ik dan persoonlijk een stuk geloof waardiger klinken, met al die studies en onderzoeksrapporten
Ik had inderdaad ook twee verschillende versies waarvan er dus maar 1 klopte! Innestelingstheorie zou ik eigenlijk nog eens moeten nakijkenquote:Op donderdag 11 juli 2013 18:25 schreef DJMomo het volgende:
Ik kwam twee versies tegen. De ene klopte bij Sjaak wel. De andere niet. Zo kan ik t ook!
Bij Sjaak klopt die dus nietquote:Op donderdag 11 juli 2013 19:07 schreef Purple010 het volgende:
http://www.zwangerschapspagina.nl/geslacht.php linkje naar een Chinese Kalender
Zag bij jou nog niets achter je naam staan, blijft het een verrassing?quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:32 schreef ferrari_rood het volgende:
Jongetje voor purple wat fijn dat alles er goed uit zag.
Ik zag een mooie echo van ikke met waarschijnlijk ook een jongen.
Wat veel jongens ineens zeg.
Tuurlijk, ik gooi het op de stapel bijgeloof! Maar is wel vermakelijk.quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:45 schreef Limone het volgende:
Maar..maar.. het geslacht wordt toch bepaald door de man (of beter gezegd: zijn zaad), dus die kalenders zijn toch aperte onzin?
Ja nu kan ik me daar helemaal op verheugen, had ik op een meid ook gedaan hoor!quote:Op donderdag 11 juli 2013 19:56 schreef martine1984 het volgende:
Bij mij klopt de kalender voorspelling niet,tetenzij ons jongetje in november toch ineens een meisje blijkt te zijn.
Purple gefeliciteerd met je ventje! Jongetjes zijn zo leuk ♡
We weten het niet zeker.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:59 schreef Purple010 het volgende:
[..]
Zag bij jou nog niets achter je naam staan, blijft het een verrassing?
zo dat is een kl*te op merking!quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:02 schreef Sylver_ het volgende:
Ik geloof niet in al die theorieen, maar vermakelijk is het wel
Die Chinese kalender klopte bij mij wel
Maar ook de bakerpraatjes van mensen zoals bolle buik naar voren of meer ovaal oid, ik heb geloof ik alle versies wel gehoord. Zelfde met afwezigheid van misselijkheid, dat het dan een jongetje wordt (klopte niet bij mij, of het wordt nog een flinke verrassing binnenkort).
Leukste vond ik die van een klant van mij, die vertelde dat ze kon zien dat het een meisje wordt, aangezien meisjes de schoonheid bij de vrouw wegnemen. Ehhm.. Thanks!
deze klopt bij mij wel..maar ik heb er ook ene gezien die niet kloptequote:
quote:Op donderdag 11 juli 2013 22:02 schreef Sylver_ het volgende:
Ik geloof niet in al die theorieen, maar vermakelijk is het wel
Leukste vond ik die van een klant van mij, die vertelde dat ze kon zien dat het een meisje wordt, aangezien meisjes de schoonheid bij de vrouw wegnemen. Ehhm.. Thanks!
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 08:22 schreef GotC het volgende:
Purple goede SEO en een ventje!
Kamertje is gisteren gebrachtDe kast is bijna klaar, Yur en m'n zwager gingen er gelijk mee aan de slag. Fijn!
Gezellig! Maken we er een vreet-meet vanquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:33 schreef GotC het volgende:
Ohhh foto's komen nog wel hoor, maar later als het wat meer af is
Leuk Mabawa, meubeltjes halen vanavond!Ben erg benieuwd naar hoe het eruit komt te zien bij jullie
Bla, last van maagzuur of is het iets anders? Hoe dan ook, vervelend
Limone klinkt als een plan! Ik doe wel mee haha
heeft er wel mee te maken volgens de huisarts, weet alleen niet wat de volgorde was..door het zuur slokdarmspasme of slokdarmspasme door het zuur. Maar daarom slik ik normaal maagbeschermers om die kramp te voorkomen. Heb al gebeld en ze gaan overleggen om te kijken of ze me iets anders kunnen voorschrijven. En anders hoop ik dat het net als normaal maar max een wk of 3 aanhoudquote:
Oh wat vreselijk naar! Hopelijk heeft de huisarts iets voor je.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
heeft er wel mee te maken volgens de huisarts, weet alleen niet wat de volgorde was..door het zuur slokdarmspasme of slokdarmspasme door het zuur. Maar daarom slik ik normaal maagbeschermers om die kramp te voorkomen. Heb al gebeld en ze gaan overleggen om te kijken of ze me iets anders kunnen voorschrijven. En anders hoop ik dat het net als normaal maar max een wk of 3 aanhoud
die chocoladebroodjes daar zijn heerlijk he
mawaba ook meubeltjes vandaag..jeej!
ik meende ergens gelezen te hebben dat omaprazol ook niet wordt aangeraden tijdens de zwangerschap..maar zie nu staan dat het veilig gebruikt kan worden. Nja ik wacht wel even af wat ze straks zeggen
Nomquote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:45 schreef Limone het volgende:
[..]
Gezellig! Maken we er een vreet-meet van
Ik wil ook jompelen voor nieuwe kamer. Takkezooi.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:00 schreef Kimpossible het volgende:
Oh en natuurlijk wat jompels voor jongetjes, goede echo's, kamertjes en mijlpalen!![]()
![]()
google of youtubequote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:58 schreef Kimpossible het volgende:
*KP heel voorzichtig binnen schuifelt
Dames.
Ik heb voor 3 augustus een afspraak voor een echo. Ik zou dan plusminus 7 wk en 5 dgn zijn (maar iets korter kan ook). Das wel heul vroeg, toch? Wat kan ik van die echo verwachten?
Ik weet niet zo goed waar deze vraag te stellen, maar ik zou zo graag een eerste echo hebben met hartactiviteit (want geruststellend)..
I did! Maar zoveel wisselende berichten gevonden dat ik m hier ook even binnen wilde schuiven.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:06 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
google of youtube
https://www.google.nl/sea(...)rrjfUf_-JorIsgbc34FY
Het is idd wel weer ellendequote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:04 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Ik wil ook jompelen voor nieuwe kamer. Takkezooi.
Ik slik ook omeprazol.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 09:48 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
heeft er wel mee te maken volgens de huisarts, weet alleen niet wat de volgorde was..door het zuur slokdarmspasme of slokdarmspasme door het zuur. Maar daarom slik ik normaal maagbeschermers om die kramp te voorkomen. Heb al gebeld en ze gaan overleggen om te kijken of ze me iets anders kunnen voorschrijven. En anders hoop ik dat het net als normaal maar max een wk of 3 aanhoud
die chocoladebroodjes daar zijn heerlijk he
mawaba ook meubeltjes vandaag..jeej!
ik meende ergens gelezen te hebben dat omaprazol ook niet wordt aangeraden tijdens de zwangerschap..maar zie nu staan dat het veilig gebruikt kan worden. Nja ik wacht wel even af wat ze straks zeggen
Jawelquote:
Heb het nagekeken in de bijsluiter van de kruidvat paracetamol en daar staat in alleen in overleg met (huis)arts.quote:
Wat een sukkel ben ik ook. Ik bedoelde of het mocht aangepast naar 8 januari.quote:Op donderdag 11 juli 2013 21:00 schreef flowerbox het volgende:
Mag mijn datum aangepast worden naar 11 januari? Bedankt!
Sorry voor de rest niet veel te melden. Behalve dat het nu echt zichtbaar word dat ik zwanger ben, zo leuk! <3
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:41 schreef WupWup het volgende:
Als DjMomo en RunForrestRun even inschikken, schuif ik er een stoel bij voor (voorlopig) 6 februari!
Wat leuk! Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:41 schreef WupWup het volgende:
Als DjMomo en RunForrestRun even inschikken, schuif ik er een stoel bij voor (voorlopig) 6 februari!
Of je tijd zat hebt, dat ligt aan de hormonen van je vrouwquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:59 schreef NoBoNo het volgende:
Ohhhh dan heb ik inderdaad zat tijd! *legt gereedschap snel weer terug*
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:51 schreef Asyniur het volgende:
[..]
Of je tijd zat hebt, dat ligt aan de hormonen van je vrouw
Fijn he, mijn vriendin vond de aller duurste mooi en die zou en moest er komen. Terwijl voor haar zwangerschap ze nooit zoveel geld had willen uitgeven. Dus die besteld, vriendin blij en dus ik ook blij. Zij en het kindje zijn het waardquote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:59 schreef NoBoNo het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Die stuurde al wel links van babykamers door......wat is die troep duur zeg!!!
Wacht maar tot de nesteldrang ECHT inkickt, dan krijg je te horen dat alles eigenlijk al 2 maanden geleden af had moeten zijn (terwijl ze nog maar halverwege de zwangerschap is, of nog niet eens).quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:59 schreef NoBoNo het volgende:
Ohhhh dan heb ik inderdaad zat tijd! *legt gereedschap snel weer terug*
Wij zijn beide serieus creatief genoeg om met verschillende spullen via marktplaats een fantastische babykamer in te richten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:25 schreef Sharpdressedman het volgende:
[..]
Fijn he, mijn vriendin vond de aller duurste mooi en die zou en moest er komen. Terwijl voor haar zwangerschap ze nooit zoveel geld had willen uitgeven. Dus die besteld, vriendin blij en dus ik ook blij. Zij en het kindje zijn het waard
LOL! Wij hebben ook vrijwel alles van Marktplaats, maar ik wilde wel een 'compleet' kamertje, dus ledikant, commode en kast bij elkaar passend. Dat is gelukt en je ziet echt niet dat het MP is. Dus wellicht is er wat in te schipperen?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Wij zijn beide serieus creatief genoeg om met verschillende spullen via marktplaats een fantastische babykamer in te richten.
Hebben we met andere dingen ook wel gedaan, vaak voor een prikje en dat anderen echt zeggen: Wow, waar kun je dat zo kopen?
Maar toen ik dat nu voorstelde keek ze me heeeel raar aan en zei op een bepaalde toon: Ja, dat KAN wel....
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef NoBoNo het volgende:
Maar toen ik dat nu voorstelde keek ze me heeeel raar aan en zei op een bepaalde toon: Ja, dat KAN wel....
Plek zat hier, kom erbij!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:41 schreef WupWup het volgende:
Oh, sorry dan had ik niet goed gelezen. Maar blijft knap balen!quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:27 schreef DJMomo het volgende:
Flowerbox, is niet babykamer, is grote jongen kamer!
/schuift kontje op voor wup. Van harte!
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:35 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Wij zijn beide serieus creatief genoeg om met verschillende spullen via marktplaats een fantastische babykamer in te richten.
Hebben we met andere dingen ook wel gedaan, vaak voor een prikje en dat anderen echt zeggen: Wow, waar kun je dat zo kopen?
Wat raar, je hebt het toch al vaker gehad? Zou je toch denken dat er iets over in je dossier staatquote:Op vrijdag 12 juli 2013 18:10 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
fijn..de huisarts belt terug met de melding dat ik antagel mag gebruiken...ehm oke? Dus ik zeg dat het niet om maagzuur gaat, maar om de slokdarm krampen (zij is een of andere vervanger die ook de praktijk gaat overnemen zodra mijn eigen huisarts met pensioen is)
slokdarm krampen..ow nee daar had ze nog nooit van gehoord, dan zou ze met een internist moeten overleggen en ze dacht niet dat ze daar iets voor zouden hebben![]()
![]()
dit is al de zoveelste keer dat die muts me niet kan helpen, dus ik ga op zoek naar een nieuwe huisarts
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 12:20 schreef WupWup het volgende:
bedankt allemaal! Lijnloos, volg maar snel!
Waarom? Als er iets tussen zit dat frictie en pijn veroorzaakt, is flossen juist de oplossing! Wel voorzichtig natuurlijkquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:38 schreef Purple010 het volgende:
Heb trouwens een beetje kiespijn, hoop dat het niet doorzet. Durf ook niet te gaan flossen ofzo...
ik heb er 31 wk voor gevochtenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef WupWup het volgende:
Bij ons is het zelfs zo dat het bad alleen door de eerste lijn (geen medische indicatie) gebruikt wordt en door de tweede en derde lijn helemaal niet.
Leuk dat je graag wilt thuisbevallen. Ik krijg de laatste tijd de indruk in dit topic dat dat de uitzondering is (of heb ik het mis? Roep maar!). Ik wil ook weer thuisbevallen, net als de vorige keer. Was erg fijn!
Hier loopt vriend ook allemaal koekies en chips te kopen. Ik probeer het met aardbeien, liga e.d. Heb heel de dag trek, maar wil niet de hele dag snoepen. Gelukkig heb ik wel mijn voorkeuren, zodat ik niet alles blind mn mond in stop.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:31 schreef angelatje het volgende:
Ik wil graag thuis bevallen, maar weet niet of dat mogelijk is met mijn BMI...loop nu wel bij een diëtiste om voorzichtig toch wat af te vallen. Al is dat erg moeilijk met een vriend die lekker eieren en tosti's gaat bakken waar ik bij zit....geloof niet dat ie snapt dat het zo best moeilijk is. Vanmiddag liep ie nog te zeuren dat er geen chips in huis was
Ik dacht dat je sowieso wel thuis mocht bevallen mits je maar geen trap af hoeft, bv bed beneden. Tenminste dat schijnt het beleid in deze regio te zijn.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:31 schreef angelatje het volgende:
Ik wil graag thuis bevallen, maar weet niet of dat mogelijk is met mijn BMI...loop nu wel bij een diëtiste om voorzichtig toch wat af te vallen. Al is dat erg moeilijk met een vriend die lekker eieren en tosti's gaat bakken waar ik bij zit....geloof niet dat ie snapt dat het zo best moeilijk is. Vanmiddag liep ie nog te zeuren dat er geen chips in huis was
ik ben 2x thuis bevallen. Woon 2 hoog, wel gelijkvloersquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:45 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik dacht dat je sowieso wel thuis mocht bevallen mits je maar geen trap af hoeft, bv bed beneden. Tenminste dat schijnt het beleid in deze regio te zijn.
Ehm ja ik doelde dus wel op een hoog BMI, hoor! Ik geloof dat de grens hier ligt op een BMI van >30. Zelf geen ervaring mee overigens, maar vrienden van ons wel, die kozen daarom voor het geboortecentrum.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
ik ben 2x thuis bevallen. Woon 2 hoog, wel gelijkvloers
mijn bmi was ook over de 30 hoogzwangerquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:48 schreef Sull het volgende:
[..]
Ehm ja ik doelde dus wel op een hoog BMI, hoor! Ik geloof dat de grens hier ligt op een BMI van >30. Zelf geen ervaring mee overigens, maar vrienden van ons wel, die kozen daarom voor het geboortecentrum.
Ik ben pas 1 keer geweestquote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:37 schreef zandsculptuur het volgende:
Is dat wat, een dietist, angelatje? Bij mij is dat vorige zwangerschap ook even ter sprake geweest (kan hier vanuit de vk praktijk) maar toen ging het mis voordat ik er iets mee kon doen.
Dit keer wil ik er misschien wel wat mee, maar momenteel ben ik al blij als ik überhapt wat kan eten wat lekker valt.
Wordt de diëtiste bij jou volledig vergoed?
Dat is hier gelukkig geen probleem, ruimte zat beneden..ik weet niet precies wat hier het beleid is. Vk vertelde wel dat een badbevalling problemen kan opleveren met een hoog BMI. Maar ze is wel erg voorstander van thuisbevallingen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:45 schreef Sull het volgende:
[..]
Ik dacht dat je sowieso wel thuis mocht bevallen mits je maar geen trap af hoeft, bv bed beneden. Tenminste dat schijnt het beleid in deze regio te zijn.
Ik heb geen bron, maar het percentage dat ik ken, ligt nog veel hoger: 75% bij eerste kindjes! Maar daar heb ik zelf niet al te veel bij stil gestaan toen: ik had alle vertrouwen in mijn lijf, mijn man en mijn verloskundige. Dat gaf mij de rust die ik nodig had denk ik, en het hielp ook bij de acceptatie dat mocht ik toch, om wat voor reden dan ook, naar het ziekenhuis moeten, ik daar in kon berusten.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:07 schreef Suusz het volgende:
Ik wil proberen om thuis te bevallen. Het is mijn eerste kindje, en heb begrepen dat ongeveer 50% dan alsnog in het ziekenhuis 'eindigt', dus ik hou alle opties wel open. ziekenhuis is hier zo'n 15 min vandaan, ambulance zit hier vlakbij, en huis ook goedgekeurd door verloskundige. Dus in ieder geval zo lang mogelijk proberen om thuis te blijven, ben benieuwd of het lukt
Oh heerlijk is een mooie sauna, al is het alweer een paar jaar geleden dat ik geweest ben.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh en mensen: Thermen Bussloo is echt een aanrader. Ben er net twee dagen geweest, lekker rustig aan. Heerlijk.
Nee das niet helemaal waar hoorquote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:41 schreef Mrs.Peel het volgende:
[..]
Ik heb geen bron, maar het percentage dat ik ken, ligt nog veel hoger: 75% bij eerste kindjes! Maar daar heb ik zelf niet al te veel bij stil gestaan toen: ik had alle vertrouwen in mijn lijf, mijn man en mijn verloskundige. Dat gaf mij de rust die ik nodig had denk ik, en het hielp ook bij de acceptatie dat mocht ik toch, om wat voor reden dan ook, naar het ziekenhuis moeten, ik daar in kon berusten.
Dat beleid verschilt helaas per regio en is voornamelijk afhankelijk van het ambulance-beleid.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 21:48 schreef Sull het volgende:
[..]
Ehm ja ik doelde dus wel op een hoog BMI, hoor! Ik geloof dat de grens hier ligt op een BMI van >30. Zelf geen ervaring mee overigens, maar vrienden van ons wel, die kozen daarom voor het geboortecentrum.
quote:
Ik vond Bussloo afschuwelijkquote:Op zaterdag 13 juli 2013 00:13 schreef ProjSkippy het volgende:
Oh en mensen: Thermen Bussloo is echt een aanrader. Ben er net twee dagen geweest, lekker rustig aan. Heerlijk.
Doe mij maar de Veluwse Bron, tot nu toe mijn favoriet!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:37 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik vond Bussloo afschuwelijk.
Druk, massaal, een hoop tokkies, slechte service (lang wachten op je eten) en weinig bijzonders qua sauna's.
Mooi is die hequote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:25 schreef GotC het volgende:
Hier ziekenhuis, maar wel geboortehotel, dus poliklinisch. Voel me er simpelweg prettiger bij en het is hier aardig gehorig. Heb ook ruim een jaar 1 verdieping lager gewerkt in datzelfde ziekenhuis en voelde me er altijd thuis, raar genoeg. Niet dat dat iets uitmaakt![]()
Gisteren bij m'n ouders op bezoek geweest en kreeg een blauwe Koeka deken cadeauWat een prachtig spul!
Bij ons ookquote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:38 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Doe mij maar de Veluwse Bron, tot nu toe mijn favoriet!
Ah dat is best jammer dan. Hier zijn er 2 kraamhotels maar niet 'aangesloten' bij het zh waar ik wil (en nu moet) dus dat 'kon' helaas niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:37 schreef NoBoNo het volgende:
Ons leek/lijkt een kraamhotel wel wat, maar die hebben we dan weer niet in het noorden.
Pfffquote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:39 schreef DJMomo het volgende:
Oh, dat wil ik hier ook nog, een koeka deken![]()
Had ik ook al gemeld dat de fabrikant me ook gebeld had over de andere meubeltjes? Het verkeerde onderdeel van het nachtkastje is al per post verzonden. Dat zal hopelijk dan vandaag komen. Van de kledingkast wordt een aparte levering (te groot/zwaar) en we kijken even of we nog meer problemen tegen komen. Mag t toch niet hopen!
Alleen als je het niet gewend bent, ja.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:46 schreef Sull het volgende:
Ik woon zo ongeveer tussen thermen bussloo en veluwse bron in (het is te fietsen in niet-zwangere toestand) en ik ben bij beide nooit geweest (hoor je overigens vaker dat mensen liever naar een sauna verder weg gaan dan dichtbij ivm 'bekende' tegenkomen. Maar ik dacht dat ook dat de sauna geen aanrader was voor zwangeren of is dat alleen als je er niet zo aan gewend bent?
het gaat snel overquote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:50 schreef zandsculptuur het volgende:
Vraagje tussendoor, gaat die buikpijn ooit nog over? Ik merk dat mijn buik echt elke dag groter wordt, ik kan het nog net niet voelen groeien, maar het scheelt niet veel. En het doet pijn. Soms word ik er 's nachts wakker van.
Zeg me dat het snel over gaat?.
idd zomaar 80 euro voor een dekentje! Pffff...quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:53 schreef GotC het volgende:
Ik ben ook enorm blij met het dekentjeVind ze alleen idd erg duur, had 'm zelf niet gekocht denk ik..
Thank god voor een moeder met dure smaak?
Het heeft bij mij tot een week of 11, 12 geduurd en nu heb ik er soms nog steeds last van..quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:50 schreef zandsculptuur het volgende:
Vraagje tussendoor, gaat die buikpijn ooit nog over? Ik merk dat mijn buik echt elke dag groter wordt, ik kan het nog net niet voelen groeien, maar het scheelt niet veel. En het doet pijn. Soms word ik er 's nachts wakker van.
Zeg me dat het snel over gaat?.
onderzoeken zijn niet heel eenduidig, maar stijgt de temp van mama dan stijgt geleidelijk aan ook de temp van het vruchtwater, in het eerste trimester raden we het daarom niet aan, zelfde verhaal met luisteren met een doppler in het eerste trimester, doe je om dezelfde reden (temp) in principe ook niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:46 schreef Sull het volgende:
Ik woon zo ongeveer tussen thermen bussloo en veluwse bron in (het is te fietsen in niet-zwangere toestand) en ik ben bij beide nooit geweest (hoor je overigens vaker dat mensen liever naar een sauna verder weg gaan dan dichtbij ivm 'bekende' tegenkomen. Maar ik dacht dat ook dat de sauna geen aanrader was voor zwangeren of is dat alleen als je er niet zo aan gewend bent?
oeeeeehquote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:25 schreef GotC het volgende:
Hier ziekenhuis, maar wel geboortehotel, dus poliklinisch. Voel me er simpelweg prettiger bij en het is hier aardig gehorig. Heb ook ruim een jaar 1 verdieping lager gewerkt in datzelfde ziekenhuis en voelde me er altijd thuis, raar genoeg. Niet dat dat iets uitmaakt![]()
Gisteren bij m'n ouders op bezoek geweest en kreeg een blauwe Koeka deken cadeauWat een prachtig spul!
Is niet te hopen idd, het is zo klotequote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:39 schreef DJMomo het volgende:
Oh, dat wil ik hier ook nog, een koeka deken![]()
Had ik ook al gemeld dat de fabrikant me ook gebeld had over de andere meubeltjes? Het verkeerde onderdeel van het nachtkastje is al per post verzonden. Dat zal hopelijk dan vandaag komen. Van de kledingkast wordt een aparte levering (te groot/zwaar) en we kijken even of we nog meer problemen tegen komen. Mag t toch niet hopen!
Oh echt? Wanneer ben jij er voor het laatst geweest?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:37 schreef zandsculptuur het volgende:
[..]
Ik vond Bussloo afschuwelijk.
Druk, massaal, een hoop tokkies, slechte service (lang wachten op je eten) en weinig bijzonders qua sauna's.
ik heb t over de sauna-sauna, waar je die schep water over je hete toestand gooit eens in de zoveel tijd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Sauna is geen probleem, maar de infrarood sauna mag helemaal niet tijdens de zwangerschap. Dit staat overal op Internet te lezen
Daar heb ik juist weer over gehoord dat het er vreselijk massaal is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 08:38 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Doe mij maar de Veluwse Bron, tot nu toe mijn favoriet!
Ik wilde eigenlijk ook in het ZH bevallen, want ik heb geen zin in al dat gesmeer in huis. Zeker zo'n heel bed onder de viezigheid en allesquote:Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef WupWup het volgende:
Ik krijg de laatste tijd de indruk in dit topic dat dat de uitzondering is (of heb ik het mis? Roep maar!). Ik wil ook weer thuisbevallen, net als de vorige keer. Was erg fijn!
Heuj, dat was ook zo goed als alles wat ik bij-elkaar gesprokkeld had qua info, dus ik heb me perfect gedragenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:02 schreef mignonne het volgende:
[..]
onderzoeken zijn niet heel eenduidig, maar stijgt de temp van mama dan stijgt geleidelijk aan ook de temp van het vruchtwater, in het eerste trimester raden we het daarom niet aan, zelfde verhaal met luisteren met een doppler in het eerste trimester, doe je om dezelfde reden (temp) in principe ook niet.
Groter probleem bij zulke situaties volgens een gynaecoloog waren de warmwaterbaden en vooral de bubbelbaden, volgens hem een broeinest vol bacteriën door de warmte van het water. Ik heb het niet nagezocht verdermaar verder mag je gewoon naar een sauna. Ik raad wel altijd aan goed te luisteren naar jezelf, beetje zweten is leuk I guess, ik heb echt he-le-maal niets met sauna's en massages en al van dat
maar zodra je je engig voelt worden of het te warm wordt voor je gevoel, ga er dan uit.
Joh, da's tegenwoordig allemaal geautomatiseerd.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb t over de sauna-sauna, waar je die schep water over je hete toestand gooit eens in de zoveel tijd.
hehequote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:14 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Joh, da's tegenwoordig allemaal geautomatiseerd.
Hamam behandeling.....goddelijk!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:16 schreef mignonne het volgende:
[..]
hehezoveel sauna's zie ik niet van binnen. Niets voor mij, brr
hooguit een hamam.
Ik las alleen dit en kon t ff niet plaatsen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:06 schreef mignonne het volgende:
[..]
ik heb t over de sauna-sauna, waar je die schep water over je hete toestand gooit eens in de zoveel tijd.
Niet bepaald! Kon geen leuke kinderkamer (niet baby!) winkel vinden hier in de buurt. Onze babykamer is van bopita, en vind dat ze wel mooi spul hebben. Zag op de site dat ze nu ook eigen winkels hebben, in oldenzaal, weert en dus die outlet in oud gastel. Stom toevallig zaten we met hemelvaart in een huisje daar vlakbij. Dus op de weg er naartoe even aangewaaid, en complete boel gekocht.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 09:41 schreef -Bubseltje- het volgende:
[..]
Is niet te hopen idd, het is zo klote![]()
Wonen jullie in de buurt van die outlet?
29 weken vandaag
Wat een heerlijk vooruitzichtquote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:41 schreef WupWup het volgende:
Ontsluiting is geen probleem, gebroken vliezen wel. Veel vrouwen lopen in het derde trimester rond met enige ontsluiting, de meeste weten dat niet eens. Met name als je al eens een kind gebaard hebt, kun je tegen het einde zonder 1 wee al zomaar een paar centimeter opening hebben. Gewoon, omdat het kan
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:02 schreef GotC het volgende:
Bubs al 29 weken
Klein vraagje.. Ik werd vannacht best raar wakker, voelde me echt even niet lekker. Bedacht me dat het misschien zou kunnen komen van het liggen op m'n rug. Is dat logisch?
ik moest serieus nadenken wat je bedoeldequote:
In je rug loopt een grote holle ader. (zo heet ie ookquote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:02 schreef GotC het volgende:
Bubs al 29 weken
Klein vraagje.. Ik werd vannacht best raar wakker, voelde me echt even niet lekker. Bedacht me dat het misschien zou kunnen komen van het liggen op m'n rug. Is dat logisch?
Maar daar hoef je geen last van te hebben, toch? Ik lig met m'n 35 weken nog prinsheerlijk op m'n rug zonder dat ik (of de kiddo voor zover ik dat kan inschatten aan haar activiteit) daar last van heeftquote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:32 schreef mignonne het volgende:
[..]
In je rug loopt een grote holle ader. (zo heet ie ookholle ader of vena cava). Als je plat op je rug ligt dan druk het gewicht van je baarmoeder + kind die ader een beetje dicht en daar kun je je wat naar van voelen. Oplossing is simpel, niet op je rug gaan liggen
![]()
met echo'en even aangeven als je er echt last van hebt dan kunnen ze eventueel kijken of ze bijv. een echo kunnen maken als je op je zij ligt.
nope hoeft niet. Je kúnt je er wat naar van voelen maar het hoeft niet.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:38 schreef Cwen het volgende:
[..]
Maar daar hoef je geen last van te hebben, toch? Ik lig met m'n 35 weken nog prinsheerlijk op m'n rug zonder dat ik (of de kiddo voor zover ik dat kan inschatten aan haar activiteit) daar last van heeft.
Aha oke was benieuwd, wij wonen er wel aardig dichtbijquote:Op zaterdag 13 juli 2013 10:53 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Niet bepaald! Kon geen leuke kinderkamer (niet baby!) winkel vinden hier in de buurt. Onze babykamer is van bopita, en vind dat ze wel mooi spul hebben. Zag op de site dat ze nu ook eigen winkels hebben, in oldenzaal, weert en dus die outlet in oud gastel. Stom toevallig zaten we met hemelvaart in een huisje daar vlakbij. Dus op de weg er naartoe even aangewaaid, en complete boel gekocht.
Ja gezellig en het scrollt aangenamerquote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:29 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
ik moest serieus nadenken wat je bedoelde![]()
maar je, ik voelde me zo saai
en liggen op je rug schijnt er indd voor te kunnen zorgen dat je je even niet lekker voelt
Ja..ik denk ik help je even :pquote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:44 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja gezellig en het scrollt aangenamer
Waarmee ik dus bedoel dat ik direct naar jouw wijze posts kan gaan![]()
Goed om te horen dat het goed gaat! En wat fijn dat de borstvoeding ook helemaal goed gaat nuquote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:45 schreef Kiwisoep het volgende:
Hee Sylver en Suusz, waar blijven die baby's?!
Ps. Ik lig op mijn roze wolk, alles gaat goed, ks is me echt 100x meegevallen en Fenne nu volledig op borstvoeding! En ze was er harder op gegroeid als op de flesjes!
Iemand begon wel over tweeling. Hahaha. Vent wist niet hoe snel ie dat moest ontkennen!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:18 schreef Sethiwe het volgende:
Had je met een stoicijns gezicht moeten zeggen dat het een drieling is![]()
Kijken wat dan de reactie was geweest...
Rolgordijn, matras en een lading glazen.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:30 schreef Limone het volgende:
Wat heb je allemaal gekocht Mabawa? Ik merk het heel erg dat ik niet meer zo lang kan wandelen. Jammer, want ik hou van lange wandelingen en slenterijtjes. Was er vandaag zelfs een beetje chagrijnig van: kapper en bijenkorf (sale) en vervolgens 2 uur apathisch bijkomen op de bank.. Naja, na de bevalling maar weer
quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:34 schreef DJMomo het volgende:
[..]
Iemand begon wel over tweeling. Hahaha. Vent wist niet hoe snel ie dat moest ontkennen!
Ja ik waggel gewoon van bankje naar bankjequote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:06 schreef DJMomo het volgende:
Veel op een bankje in het zonnetje zitten spewey?
En idd, je huisarts weet precies wat voor jou in jouw situatie het beste kan tijdens de zwangerschap, maar vooral ook welke soort het snelst en effectiefst werkt. Je hebt er niets aan als het straks in no-time weer terug is.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:56 schreef martine1984 het volgende:
Mawaba ff bellen voor een recept met de huisarts. De spullen die bij de drogist te krijgen zijn mogen niet allemaal tijdens de zwangerschap. Sterkte!
Ik heb zelf net een infectie gehad, kreeg een allergische reactie op de medicijnen en toen zei de huisarts dat het misschien verstandig was om dan maar niks te doen. Ben ik blij dat het zalfje die als laatste optie gegeven werd zn werk heeft gedaan. Vind het nogal slordig van mn ha dat ze dat niet wist.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 22:56 schreef mignonne het volgende:
ooh mabawa dat is bagger zeg![]()
Een ab-kuur maakt je gevoelig voor schimmels en tijdens je zw.schap ben je daar sowieso al wat gevoeliger voor. Gewoon even aangeven bij de huisarts, dan krijg je wsl zo'n ei die je in moet brengen, super effectief zijn die. Je bent vast niet bepaald de enige die zwanger en na een ab-kuur belt met een schimmel![]()
bovendien geldt voor schimmels hetzelfde als voor blaasontstekingen, als ze opstijgen kunnen ze de baarmoeder prikkelen en voor weeën zorgen, dus áltijd laten behandelen die schimmels.
jemigquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:01 schreef martine1984 het volgende:
[..]
Ik heb zelf net een infectie gehad, kreeg een allergische reactie op de medicijnen en toen zei de huisarts dat het misschien verstandig was om dan maar niks te doen. Ben ik blij dat het zalfje die als laatste optie gegeven werd zn werk heeft gedaan. Vind het nogal slordig van mn ha dat ze dat niet wist.
Zaterdag in de IKEA vind ik anders ook erg dapper!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 21:51 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Rolgordijn, matras en een lading glazen.
Maar Bijenkorf sale maakt mij sowieso chagrijnig
AB kuur is voorbij, maandag weer urine wegbrengen, maarre nu heb ik volgens mij wel mooi mn eerste schimmel ooit te pakken![]()
Sjeu wat een rotgevoel zeg. Waren er nou zelfzorgmiddelen die je wel mag gebruiken tijdens zwangerschap of moet ik daarvoor eerst langs de ha? Ik moet hier zo snel mogelijk vanaf, word er gek van! Heb helaas alleen maar vanille yoghurt in huis, anders zou ik er wat opkwakken
Fram-bo-zen!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:34 schreef Limone het volgende:
[..]
Zaterdag in de IKEA vind ik anders ook erg dapper!
Rot van die schimmel, maar wie weet dat de vanille yoghurt een enorm goede afrodisiac is
Ik at net vanille yoghurt met verse aardbeien en kersen erin, telt dat ook? Hopelijk niet eigenlijk moet er niet aan denken nu ineens wel zin te krijgenquote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:56 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Fram-bo-zen!
Kan ook best met vanille yoghurt trouwens.
quote:Op zondag 14 juli 2013 10:10 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik at net vanille yoghurt met verse aardbeien en kersen erin, telt dat ook? Hopelijk niet eigenlijk moet er niet aan denken nu ineens wel zin te krijgen![]()
Frambozen
Kiwi, op een roze wolk, heerlijk! En echt super goed dat de borstvoeding ook lukt na een ks!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 14:45 schreef Kiwisoep het volgende:
Hee Sylver en Suusz, waar blijven die baby's?!
Ps. Ik lig op mijn roze wolk, alles gaat goed, ks is me echt 100x meegevallen en Fenne nu volledig op borstvoeding! En ze was er harder op gegroeid als op de flesjes!
quote:Op zondag 14 juli 2013 08:27 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
ja ach, hier branden die dingen als een gek, maar ben wel snel van alles af..dat heb ik er wel voor over
Ik heb er net een stuk of 10 naar binnen gewerkt. Twee schijnt genoeg te zijn voor het opkrikken van je libido.quote:Op zondag 14 juli 2013 10:10 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ik at net vanille yoghurt met verse aardbeien en kersen erin, telt dat ook? Hopelijk niet eigenlijk moet er niet aan denken nu ineens wel zin te krijgen![]()
Frambozen
ik heb het gelukkig niet meer gehad sinds ik zwanger was van de eerste...daarvoor een aantal keer.quote:Op zondag 14 juli 2013 11:46 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]Ik hoop dat het mij voor altijd bespaard blijft.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |