abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_128898662
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:46 schreef Sull het volgende:
Ik woon zo ongeveer tussen thermen bussloo en veluwse bron in (het is te fietsen in niet-zwangere toestand) en ik ben bij beide nooit geweest (hoor je overigens vaker dat mensen liever naar een sauna verder weg gaan dan dichtbij ivm 'bekende' tegenkomen. Maar ik dacht dat ook dat de sauna geen aanrader was voor zwangeren of is dat alleen als je er niet zo aan gewend bent?
onderzoeken zijn niet heel eenduidig, maar stijgt de temp van mama dan stijgt geleidelijk aan ook de temp van het vruchtwater, in het eerste trimester raden we het daarom niet aan, zelfde verhaal met luisteren met een doppler in het eerste trimester, doe je om dezelfde reden (temp) in principe ook niet.

Groter probleem bij zulke situaties volgens een gynaecoloog waren de warmwaterbaden en vooral de bubbelbaden, volgens hem een broeinest vol bacteriën door de warmte van het water. Ik heb het niet nagezocht verder ;) maar verder mag je gewoon naar een sauna. Ik raad wel altijd aan goed te luisteren naar jezelf, beetje zweten is leuk I guess, ik heb echt he-le-maal niets met sauna's en massages en al van dat :D maar zodra je je engig voelt worden of het te warm wordt voor je gevoel, ga er dan uit.
:)
pi_128898724
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:25 schreef GotC het volgende:
Hier ziekenhuis, maar wel geboortehotel, dus poliklinisch. Voel me er simpelweg prettiger bij en het is hier aardig gehorig. Heb ook ruim een jaar 1 verdieping lager gewerkt in datzelfde ziekenhuis en voelde me er altijd thuis, raar genoeg. Niet dat dat iets uitmaakt :+

Gisteren bij m'n ouders op bezoek geweest en kreeg een blauwe Koeka deken cadeau O+ Wat een prachtig spul!
oeeeeeh O+ ik heb zó vaak naar die dekentjes staan loeren :D O+
ze hebben (of hadden?) bij V&D zo'n look-a-like wafeldeken voor ik geloof 20 euro ofzo maar uiteindelijk heb k maar zelf een dekentje gemaakt. Ik moet zeggen, ze is nu 2,5 en dat dekentje wordt nog steeds heel veel gebruikt door beide meiden als ze op de bank liggen of iets of om de pop/knuffels/hondvandeburen mee toe te dekken. :Y dus tot zeker 4 jaar (bij gemiddeld formaat kind :P) heb je er echt wel plezier van.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 09:41:56 #228
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_128899046
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:39 schreef DJMomo het volgende:
Oh, dat wil ik hier ook nog, een koeka deken O+

Had ik ook al gemeld dat de fabrikant me ook gebeld had over de andere meubeltjes? Het verkeerde onderdeel van het nachtkastje is al per post verzonden. Dat zal hopelijk dan vandaag komen. Van de kledingkast wordt een aparte levering (te groot/zwaar) en we kijken even of we nog meer problemen tegen komen. Mag t toch niet hopen! :6
Is niet te hopen idd, het is zo klote -O-

Wonen jullie in de buurt van die outlet?

29 weken vandaag *O*
pi_128899094
Sauna is geen probleem, maar de infrarood sauna mag helemaal niet tijdens de zwangerschap. Dit staat overal op Internet te lezen
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:03:46 #230
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128899309
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:37 schreef zandsculptuur het volgende:

[..]

Ik vond Bussloo afschuwelijk :@.
Druk, massaal, een hoop tokkies, slechte service (lang wachten op je eten) en weinig bijzonders qua sauna's.
Oh echt? Wanneer ben jij er voor het laatst geweest?

Bij ons was het heerlijk rustig, personeel was snel en vriendelijk en er waren veel verschillende sauna's die echt geweldig zijn ingericht en ik niet standaard vond (Elementensauna, geysersauna, aardesauna, Himalayagrot ondergronds met klankschalenritueel, en nog veel meer!).

Hebben we het echt over dezelfde sauna? :@
pi_128899347
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:46 schreef martine1984 het volgende:
Sauna is geen probleem, maar de infrarood sauna mag helemaal niet tijdens de zwangerschap. Dit staat overal op Internet te lezen
ik heb t over de sauna-sauna, waar je die schep water over je hete toestand gooit eens in de zoveel tijd.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:06:53 #232
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128899363
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 08:38 schreef NoBoNo het volgende:

[..]

Doe mij maar de Veluwse Bron, tot nu toe mijn favoriet!
Daar heb ik juist weer over gehoord dat het er vreselijk massaal is. :D
pi_128899397
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 juli 2013 20:51 schreef WupWup het volgende:
Ik krijg de laatste tijd de indruk in dit topic dat dat de uitzondering is (of heb ik het mis? Roep maar!). Ik wil ook weer thuisbevallen, net als de vorige keer. Was erg fijn!
Ik wilde eigenlijk ook in het ZH bevallen, want ik heb geen zin in al dat gesmeer in huis. Zeker zo'n heel bed onder de viezigheid en alles :6 :@ . Daarnaast gaan wij over twee weken verhuizen naar vier hoog (hoera, eindelijk weg uit mijn studentenkot!), en her en der las ik al wel dat in deze regio je dan niet thuis mag bevallen. [
sub]Waarop mijn moeder zei: 'Onzin, toen jij geboren werd, woonden we op een flat en mocht ik ook thuis bevallen'. Ja mama, maar dat was 27 jaar geleden..[/sub].

Ook word ik vanwege iets te hoog BMI (en ik was zo druk met afvallen!) al extra in de gaten gehouden dus ik vraag me af of dat nog zal meewegen in het oordeel van de VK.

Maar we hebben nog tijd zat om er over na te denken. Afgelopen week van mijn zusje een zwangerschapsboek gekregen, die gaan wij zo samen invullen O+ .
Love, it will not betray, dismay or enslave you
It will set you free
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:09:06 #234
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128899398
Nou het is groot, dat wel en als je aankomt en die parkeerplaats met al die auto's voor de eerste keer ziet, dan ga je dat gevoel wel krijgen, totdat je binnenkomt en al die mensen zijn verdwenen.
Natuurlijk is het wel groot en zijn er wel heel veel mensen, maar het is dan wel weer zo groot dat het grote aantal mensen niet opvalt.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:12:32 #235
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128899430
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:02 schreef mignonne het volgende:

[..]

onderzoeken zijn niet heel eenduidig, maar stijgt de temp van mama dan stijgt geleidelijk aan ook de temp van het vruchtwater, in het eerste trimester raden we het daarom niet aan, zelfde verhaal met luisteren met een doppler in het eerste trimester, doe je om dezelfde reden (temp) in principe ook niet.

Groter probleem bij zulke situaties volgens een gynaecoloog waren de warmwaterbaden en vooral de bubbelbaden, volgens hem een broeinest vol bacteriën door de warmte van het water. Ik heb het niet nagezocht verder ;) maar verder mag je gewoon naar een sauna. Ik raad wel altijd aan goed te luisteren naar jezelf, beetje zweten is leuk I guess, ik heb echt he-le-maal niets met sauna's en massages en al van dat :D maar zodra je je engig voelt worden of het te warm wordt voor je gevoel, ga er dan uit.
Heuj, dat was ook zo goed als alles wat ik bij-elkaar gesprokkeld had qua info, dus ik heb me perfect gedragen *O*.

Verder heb ik echt hete sauna's laten zitten en inderdaad de infrarood die gewoon helemaal niet mag, maar daar was ik toch al nooit zo van.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:14:25 #236
344364 ProjSkippy
Meestal ongevaarlijk.
pi_128899464
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

ik heb t over de sauna-sauna, waar je die schep water over je hete toestand gooit eens in de zoveel tijd.
Joh, da's tegenwoordig allemaal geautomatiseerd. :9

(Sorry voor alle losse posts, maar een multi-quotepost maken op mobiel is niet te doen.)
pi_128899478
Heeej Bla met een UI! w/
pi_128899486
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:14 schreef ProjSkippy het volgende:

[..]

Joh, da's tegenwoordig allemaal geautomatiseerd. :9
hehe :D zoveel sauna's zie ik niet van binnen. Niets voor mij, brr :X hooguit een hamam.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:23:06 #239
250838 Fee-nix
fire, ashes, brand new me
pi_128899579
Volgens mij zijn bubbelbaden alleen af te raden als je al heel ver in de zwangerschap bent en mogelijk al wat ontsluiting hebt... Dat had ik begrepen van het sauna personeel in ieder geval. En natuurlijk als je je niet lekker gaat voelen, maar dat lijkt me logisch.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:26:46 #240
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128899618
Ik wil binnenkort weer een keer gaan floaten O+ Ze raden dat ook af in het begin en aan het einde vd zwangerschap :)
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:27:07 #241
269736 NoBoNo
Dus daarom...
pi_128899622
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:16 schreef mignonne het volgende:

[..]

hehe :D zoveel sauna's zie ik niet van binnen. Niets voor mij, brr :X hooguit een hamam.
Hamam behandeling.....goddelijk! _O_
  zaterdag 13 juli 2013 @ 10:30:57 #242
131983 debuurvrouw
The girl nextdoor
pi_128899657
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:06 schreef mignonne het volgende:

[..]

Ik las alleen dit en kon t ff niet plaatsen. :D
Het maakt ook niet uit of je koopt, kraakt of huurt, buurvrouw is steeds in de buurt.
pi_128899794
Ontsluiting is geen probleem, gebroken vliezen wel. Veel vrouwen lopen in het derde trimester rond met enige ontsluiting, de meeste weten dat niet eens. Met name als je al eens een kind gebaard hebt, kun je tegen het einde zonder 1 wee al zomaar een paar centimeter opening hebben. Gewoon, omdat het kan :P
pi_128899926
quote:
17s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 09:41 schreef -Bubseltje- het volgende:

[..]

Is niet te hopen idd, het is zo klote -O-

Wonen jullie in de buurt van die outlet?

29 weken vandaag *O*
Niet bepaald! Kon geen leuke kinderkamer (niet baby!) winkel vinden hier in de buurt. Onze babykamer is van bopita, en vind dat ze wel mooi spul hebben. Zag op de site dat ze nu ook eigen winkels hebben, in oldenzaal, weert en dus die outlet in oud gastel. Stom toevallig zaten we met hemelvaart in een huisje daar vlakbij. Dus op de weg er naartoe even aangewaaid, en complete boel gekocht.
Sjakie ♥ 10-7-10
Japie ♥ 4-2-14
pi_128899928
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:41 schreef WupWup het volgende:
Ontsluiting is geen probleem, gebroken vliezen wel. Veel vrouwen lopen in het derde trimester rond met enige ontsluiting, de meeste weten dat niet eens. Met name als je al eens een kind gebaard hebt, kun je tegen het einde zonder 1 wee al zomaar een paar centimeter opening hebben. Gewoon, omdat het kan :P
Wat een heerlijk vooruitzicht :) al had ik bijmn eerste bevalling ook al de eerste 4 cm cadeau.

Migonne ik weet dat je de normale sauna bedoelde maar ik wist eerst niet dat infrarood niet mocht tot dat we er eentje hadden in het vakantie huisje. Voor de zekerheid toen nog maar even na gekeken voor dat ik er in ging. Dus mijn post was als verduidelijking bedoeld. En niet als correctie op die van jou.
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:02:53 #246
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_128900069
Bubs al 29 weken *O*

Klein vraagje.. Ik werd vannacht best raar wakker, voelde me echt even niet lekker. Bedacht me dat het misschien zou kunnen komen van het liggen op m'n rug. Is dat logisch?
  zaterdag 13 juli 2013 @ 11:05:18 #247
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_128900108
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 11:02 schreef GotC het volgende:
Bubs al 29 weken *O*

Klein vraagje.. Ik werd vannacht best raar wakker, voelde me echt even niet lekker. Bedacht me dat het misschien zou kunnen komen van het liggen op m'n rug. Is dat logisch?
:Y volgens mij wel! Je baarmoeder is zwaar en drukt op een grote ader in je rug
pi_128900315
Zou inderdaad heel goed kunnen GotC! Als je dan op je linkerzij gaat liggen dan wordt het vaak snel beter :)

Bubs 29 weken *O*
pi_128900513
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 10:15 schreef Limone het volgende:
Heeej Bla met een UI! w/
ik moest serieus nadenken wat je bedoelde :')
maar je, ik voelde me zo saai :P

en liggen op je rug schijnt er indd voor te kunnen zorgen dat je je even niet lekker voelt
pi_128900577
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 juli 2013 11:02 schreef GotC het volgende:
Bubs al 29 weken *O*

In je rug loopt een grote holle ader. (zo heet ie ook :+ holle ader of vena cava). Als je plat op je rug ligt dan druk het gewicht van je baarmoeder + kind die ader een beetje dicht en daar kun je je wat naar van voelen. Oplossing is simpel, niet op je rug gaan liggen :P
met echo'en even aangeven als je er echt last van hebt dan kunnen ze eventueel kijken of ze bijv. een echo kunnen maken als je op je zij ligt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')