OK, my bad.quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:08 schreef Questionmarks het volgende:
Had het even in handboek opgezocht, lokale prijswijzigingen zitten niet in afprijzing.
Waar heb je dat in de handboeken gevonden?quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:08 schreef Questionmarks het volgende:
Had het even in handboek opgezocht, lokale prijswijzigingen zitten niet in afprijzing.
Is dit niet schiphol?quote:Op donderdag 11 juli 2013 02:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
OK, my bad.
Nou ja. Nieuw topic, nieuw raadplaatje.
[ afbeelding ]
Lijkt op Amsterdam Amstel.....quote:Op donderdag 11 juli 2013 02:12 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
OK, my bad.
Nou ja. Nieuw topic, nieuw raadplaatje.
[ afbeelding ]
quote:Op donderdag 11 juli 2013 18:50 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Lijkt op Amsterdam Amstel.....
quote:Op vrijdag 12 juli 2013 00:15 schreef HenkAH het volgende:
Haha het kwam me al zo bekend voor, zit op HvA Leeuwenburg maar kon er echt niet opkomen
De Bruna ernaast deed het hemquote:
Heb je nou al je beschikbaarheid in het systeem gecontroleerd? Het is toch niet mogelijk om iemand buiten die tijden in te plannen?quote:Op donderdag 11 juli 2013 15:47 schreef d4v1d het volgende:
En ik ben weer eens ingeroosterd op tijden dat ik niet kan.. Deze tijden had ik al aangegeven op mn solicitatieformulier![]()
Ik vraag me echt af waar ze mee bezig zijn.. Er is echt teveel gedoe met mijn rooster
Dat is prima mogelijk.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Heb je nou al je beschikbaarheid in het systeem gecontroleerd? Het is toch niet mogelijk om iemand buiten die tijden in te plannen?
Ja, maar die krijg je ook als een medewerker meer dan z'n contracturen maakt, je boven budget zit, als de medewerker toeslaguren gaat maken. Dus de waarde van de melding is nihil.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:18 schreef mujentas het volgende:
[..]
Krijg je dan geen melding of iets dergelijks?
Als je alleen maar overdag werkt krijg je ook geen toeslagen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:00 schreef promisionxexposed het volgende:
Hoe zit het nu eigenlijk met toeslagen en bende als je boven je contract werkt?
Ik heb een contract van 5 uur per week en 20 per periode maar aankomende periode sta ik voor ongeveer 64 uur ingeroosterd.
Wordt het dan eigenlijk niet te duur voor de AH?
ik werk veel van ~14 tot 21:15quote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:05 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Als je alleen maar overdag werkt krijg je ook geen toeslagen.
In een zo'n dienst zit dan maar iets minder dan een half toeslaguur, dat is wel te overzien voor iemand van jouw leeftijd. Je zal je geld wel waard zijn dan hèquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:05 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
ik werk veel van ~14 tot 21:15
ow oke dan valt het wel mee inderdaadquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
In een zo'n dienst zit dan maar iets minder dan een half toeslaguur, dat is wel te overzien voor iemand van jouw leeftijd. Je zal je geld wel waard zijn dan hè
van 2000-2100 33%, is 20 minutenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 11:14 schreef UncleSam het volgende:
Een half toeslag uur? Hij heeft toch 1.25 toeslag uur? Van 20.00-21.15.
Op mijn sollicitatieformulier had ik de tijden ingevuld... Bij woensdag had ik "-" neer gezet. Dit is toen overgenomen toen mijn asm het rooster voor mijn eerste week maakte (Tijdens 2de gesprek toen ik er naast zat was dat..)quote:Op vrijdag 12 juli 2013 10:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Heb je nou al je beschikbaarheid in het systeem gecontroleerd? Het is toch niet mogelijk om iemand buiten die tijden in te plannen?
hoezo ben je eigenlijk van verkoop naar verkoopklaar gegaan?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:05 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Op mijn sollicitatieformulier had ik de tijden ingevuld... Bij woensdag had ik "-" neer gezet. Dit is toen overgenomen toen mijn asm het rooster voor mijn eerste week maakte (Tijdens 2de gesprek toen ik er naast zat was dat..)
Maar het kan zijn dat er sommige dingen in de war geraakt zijn toen ik van Verkoop naar Verkoopklaar ging.. Ga dus straks maar weer even bij de TL/ASM aankloppen.. Word er wel een beetje moe van.
asm vond het te gevaarlijk om mij bij ovens te laten werken e.d.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:14 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
hoezo ben je eigenlijk van verkoop naar verkoopklaar gegaan?
ow okee op die manierquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:17 schreef d4v1d het volgende:
[..]
asm vond het te gevaarlijk om mij bij ovens te laten werken e.d.
Ik vond het zelf redelijk goed gaan. Ik kreeg ook complimenten van collega's dat ik het snel oppakte en goed deed. Maar een keer had ik niet heel lekker geslapen en vergat ik een paar keer bijna om die ovenhandschoenen aan te doen.. (Ja, net in de laatste seconde pas) En dat heeft de asm waarschijnlijk zien gebeuren via de camera's.. En toen aan het eind van die dag een gesprek "Voor je eigen veiligheid.. " .. "Ik wil nu eerst even kijken hoe het bij verkoopklaar gaat, later kan je altijd nog terug naar de bakkerij".
Vond het zelf niet helemaal terecht maar ik heb me er inmiddels maar bij neergelegd
Ja. Maar ik rende dus nog een beetje rond als een chaoot / kip zonder kop. Ze wou eerst dat ik mn plek binnen de winkel ging vinden en dan na een tijdje weer een gesprek en evalueren.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:18 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
ow okee op die manierdacht al volgens mij vond je het leuk bij verkoop
ach wel goed dat ze het voor je eigen veiligheid zo doenquote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:20 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ja. Maar ik rende dus nog een beetje rond als een chaoot / kip zonder kop. Ze wou eerst dat ik mn plek binnen de winkel ging vinden en dan na een tijdje weer een gesprek en evalueren.
Jup, snap het aan de ene kant ook wel, maar ik had liever dat ze niet alleen op enkel die dag had geoordeeld.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 13:21 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
ach wel goed dat ze het voor je eigen veiligheid zo doen
Jaa, maar als jij meer dan 12 uur per week werkt, moeten zij jou toeslaguren gaan uitbetalen, wat aardig gaat kosten als je steeds tot 22:30 mag blijven. Ik kan best begrijpen dat ze jou niet zolang willen laten blijven, wanneer zij vinden dat er geen dringende reden voor is of dat jij het geld dan niet waard bent.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 17:53 schreef Woods het volgende:
Ook zn argument sloeg nergens op, ze mogen mij offcieel niet meer dan 12 uur inroosteren, het is gvd vakantie
Hadden we een tijd geleden met bier dat in de aanbieding was, waren paar containers Grolsch en Heineken verwisseld. Huilen.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jaa, maar als jij meer dan 12 uur per week werkt, moeten zij jou toeslaguren gaan uitbetalen, wat aardig gaat kosten als je steeds tot 22:30 mag blijven. Ik kan best begrijpen dat ze jou niet zolang willen laten blijven, wanneer zij vinden dat er geen dringende reden voor is of dat jij het geld dan niet waard bent.
///
Over verwisselde colli's gesproken, worden jullie hier niet gek van?
[ afbeelding ]
Godverquote:Op vrijdag 12 juli 2013 23:59 schreef einschtein het volgende:
[ afbeelding ]
Weet iemand nog in welk filiaal dit was? Ik ben het vergeten.
Ruim een procent van alles wat je binnen krijgt, klopt niet ten opzichte van de EAB.quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jaa, maar als jij meer dan 12 uur per week werkt, moeten zij jou toeslaguren gaan uitbetalen, wat aardig gaat kosten als je steeds tot 22:30 mag blijven. Ik kan best begrijpen dat ze jou niet zolang willen laten blijven, wanneer zij vinden dat er geen dringende reden voor is of dat jij het geld dan niet waard bent.
///
Over verwisselde colli's gesproken, worden jullie hier niet gek van?
[ afbeelding ]
Geldt dat ook als je een contract hebt voor <12u p/w en incidenteel eens meer dan 12 uur per week werkt? Ik neem aan van niet?quote:Op vrijdag 12 juli 2013 22:18 schreef exelletor het volgende:
[..]
Jaa, maar als jij meer dan 12 uur per week werkt, moeten zij jou toeslaguren gaan uitbetalen, wat aardig gaat kosten als je steeds tot 22:30 mag blijven.
Herkenbaar. Soms heb je er inderdaad een paar die traag van begrip zijn.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 11:24 schreef Hallyu het volgende:
Gisteravond as usual weer de pineut om een nieuwe in te werken. Op zich vind ik het niet erg, ik zie het meer als een compliment dat ik dat altijd moet doen, maar die jongen... omg. Ik heb de eerste anderhalf uur elk product dat tie gevuld had moeten controleren omdat tie de dingen ernaast steeds niet (goed) spiegelde. En bij elk product hem daarop moeten wijzen en vragen of tie het nog even wou doen. (En wel tien keer voorgedaan hoe het nou wel moest.) In het laatste half uur leek het kwartje EINDELIJK gevallen te zijn hoor.![]()
Jawel toch?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je een contract hebt voor <12u p/w en incidenteel eens meer dan 12 uur per week werkt? Ik neem aan van niet?
Klinkt wel vet. Werkt dat dan ook met mobiel betalen via die nfc chip in sommige telefoons (o.i.d.)?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:08 schreef TommieAH het volgende:
Wij krijgen waarschijnlijk binnenkort het mobiel zelfscan systeem. Dus met je telefoon zelfscannen. Iemand hier al gebruik van gemaakt?
Nee nog niet, want op dit moment hebben vrij weinig telefoons deze techniek. Hoop wel dat Appie hierna gaat kijken. Zou wel tof zijn!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klinkt wel vet. Werkt dat dan ook met mobiel betalen via die nfc chip in sommige telefoons (o.i.d.)?
Dat gaat per week. Werk je in week 1 meer dan 12 uur dan krijg je over die week toeslaguren. Werk je vervolgens in week 2 minder dan 12 uur, maar wel 's avonds dan krijg je geen toeslaguren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je een contract hebt voor <12u p/w en incidenteel eens meer dan 12 uur per week werkt? Ik neem aan van niet?
De AH bij mij om de hoek in Haarlem heeft het, volgens mij als enige in Nederland. Leuk systeem, maar mijn telefoon ziet het wifi netwerk om een of andere vreemde reden niet, dus dan werkt het nietquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:08 schreef TommieAH het volgende:
Wij krijgen waarschijnlijk binnenkort het mobiel zelfscan systeem. Dus met je telefoon zelfscannen. Iemand hier al gebruik van gemaakt?
Da's mooi kloten.. Straks viel die op de grond en neemt een klant hem morgen meequote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:42 schreef Hallyu het volgende:
Mijn TL was net op het eind van de avond opeens de sleutels van de voordeur kwijt, dan maar via de achterdeur naar buiten gegaan. Helemaal om dat winkelcentrum heen moeten lopen om bij mijn auto uit te komen. :l Ik hoop voor um dat tie hem dadelijk nog vind.
Gaan mensen echt de boodschappen met hun mobiel scannen? Het lijkt mij een beetje omslachtig. Misschien leuk voor een keertje, maar niet structureel.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:26 schreef bigbass het volgende:
[..]
De AH bij mij om de hoek in Haarlem heeft het, volgens mij als enige in Nederland. Leuk systeem, maar mijn telefoon ziet het wifi netwerk om een of andere vreemde reden niet, dus dan werkt het niet
Je maakt steeds foto's van de streepjescode om producten te scannen.
Foto's van élk product?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:26 schreef bigbass het volgende:
[..]
De AH bij mij om de hoek in Haarlem heeft het, volgens mij als enige in Nederland. Leuk systeem, maar mijn telefoon ziet het wifi netwerk om een of andere vreemde reden niet, dus dan werkt het niet
Je maakt steeds foto's van de streepjescode om producten te scannen.
quote:Op zondag 14 juli 2013 18:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gaan mensen echt de boodschappen met hun mobiel scannen? Het lijkt mij een beetje omslachtig. Misschien leuk voor een keertje, maar niet structureel.
Het werkt ongeveer even snel als zelf scannen. Je kan je producten scannen tijdens het boodschappen doen, dus je hoeft niet in de rij te staan, dat is wel een voordeel.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Foto's van élk product?
Dat duurt veel langer dan gewoon even in de rij te gaan staan...?
Dafuq! Wat slecht zeg. Die 'grappen' slaan nergens op.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:18 schreef d4v1d het volgende:
https://www.facebook.com/FrustratiesOverKassamedewerkers_________________________!!!!!!!!!!
In theorie is het kassabeleid wel uitstekend, maar in het praktijk werkt het bij ons ver van vlekkeloos. Wij hebben zo'n bijdraaien systeem, maar vaak kunnen bijdraaiers niet, maar dan geven ze de keycord niet even door aan de mensen die wel tijd hebben om even achter de kassa te zitten. Ook wel eens gehad dat er mensen werden omgeroepen die op vakantie waren, want ja, even op de planning kijken kost te veel moeite. En dan kom je uiteindelijk om bij te draaien, ga je juist achter een kassa zitten waarvan weer iets gesloopt is. Niet dat iemand van de kassa afdeling dat eerst even tegen je zegt, nee hoor. Verder vinden mensen van de kassa het volkomen normaal om jou rustig een uur te laten zitten, terwijl je eigenlijk je eigen werk moet doen. Nee hoor, extra mensen regelen is ook te veel gevraagd. Ook hebben we vaak dat alle kassa's gewoon bezet zijn en dus niemand nog eentje kan openen(hallo, vrijdag middag en zaterdagquote:Op zondag 14 juli 2013 18:27 schreef bigbass het volgende:
Maar ik vind het niet handiger dan gewoon de kassa, zeker niet omdat AH vrij goed is met hun kassabeleid en je dus in theorie nooit echt lang in de rij hoeft te staan.
Ik merk in mijn eigen filiaal dat het vaak genoeg fout gaat met bijdraaien ja, maar onthoud dat dat zelfs op drukke dagen bij elkaar een half uurtje tot een uurtje op een hele dag is het niet lukt bij kassa. Als ik zelf boodschappen doe is de kans dus groot dat ik niet in die periode val. Zeker bij de AH die hier dat scan systeem heeft. Dat is een heel groot filiaal (net geen XL) en heeft een stuk of 15 kassa's en een normaal zelfscansysteem naast het mobiel scannen. Ik heb daar zelden meer dan 2 klanten zien wachten per kassa.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
In theorie is het kassabeleid wel uitstekend, maar in het praktijk werkt het bij ons ver van vlekkeloos. Wij hebben zo'n bijdraaien systeem, maar vaak kunnen bijdraaiers niet, maar dan geven ze de keycord niet even door aan de mensen die wel tijd hebben om even achter de kassa te zitten. Ook wel eens gehad dat er mensen werden omgeroepen die op vakantie waren, want ja, even op de planning kijken kost te veel moeite. En dan kom je uiteindelijk om bij te draaien, ga je juist achter een kassa zitten waarvan weer iets gesloopt is. Niet dat iemand van de kassa afdeling dat eerst even tegen je zegt, nee hoor. Verder vinden mensen van de kassa het volkomen normaal om jou rustig een uur te laten zitten, terwijl je eigenlijk je eigen werk moet doen. Nee hoor, extra mensen regelen is ook te veel gevraagd. Ook hebben we vaak dat alle kassa's gewoon bezet zijn en dus niemand nog eentje kan openen(hallo, vrijdag middag en zaterdag).
Over dat frustraties pagina van facebook - eentje vond ik wel heel herkenbaar.
[ afbeelding ]
Welke datum moet ik afprijzen?
Op sommige verpakkingen staat "W23VR" (o.i.d.) Duurde even voor ik door had wat dat betekendequote:Op zondag 14 juli 2013 21:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
In theorie is het kassabeleid wel uitstekend, maar in het praktijk werkt het bij ons ver van vlekkeloos. Wij hebben zo'n bijdraaien systeem, maar vaak kunnen bijdraaiers niet, maar dan geven ze de keycord niet even door aan de mensen die wel tijd hebben om even achter de kassa te zitten. Ook wel eens gehad dat er mensen werden omgeroepen die op vakantie waren, want ja, even op de planning kijken kost te veel moeite. En dan kom je uiteindelijk om bij te draaien, ga je juist achter een kassa zitten waarvan weer iets gesloopt is. Niet dat iemand van de kassa afdeling dat eerst even tegen je zegt, nee hoor. Verder vinden mensen van de kassa het volkomen normaal om jou rustig een uur te laten zitten, terwijl je eigenlijk je eigen werk moet doen. Nee hoor, extra mensen regelen is ook te veel gevraagd. Ook hebben we vaak dat alle kassa's gewoon bezet zijn en dus niemand nog eentje kan openen(hallo, vrijdag middag en zaterdag).
Over dat frustraties pagina van facebook - eentje vond ik wel heel herkenbaar.
[ afbeelding ]
Welke datum moet ik afprijzen?
Bij AGF vind je ook heel vaak A29 etc(uiterste verkoopdatum dag A van week 29, dus maandag a.s.). Die meme had ik overigens van recente berichten van anderen op die pagina.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:42 schreef d4v1d het volgende:
Op sommige verpakkingen staat "W23VR" (o.i.d.) Duurde even voor ik door had wat dat betekende
Van welke pagina haal je die vandaan? Degene die ik likede heeft hem niet
En dan binnenkort AH basicquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:41 schreef UncleSam het volgende:
Volgens mij is dit het enige product die de nieuwe stijl Euroshopper nooit heeft meegemaakt:
[ afbeelding ]
Kunnen jullie nog andere producten bedenken die Euroshopper oude stijl hebben?
bladerdeeg ook nogquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:41 schreef UncleSam het volgende:
Volgens mij is dit het enige product die de nieuwe stijl Euroshopper nooit heeft meegemaakt:
[ afbeelding ]
Kunnen jullie nog andere producten bedenken die Euroshopper oude stijl hebben?
Gaat bij ons leuk worden, omdat de bereik bij de broodbeleg/broodafdeling gewoon om te huilen is en beetje tellen/afboeken met veel moeite gaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:31 schreef mujentas het volgende:
De hotspot maakt gebruik van dezelfde zender als de handterminals dus er wordt geen aparte zender opgehangen.
Werkelijk geen idee wat er bij ons hangt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:01 schreef mujentas het volgende:
Hebben jullie een nieuwe of een oude zender?
Maar als je ergens geen bereik hebt heeft dat invloed op de processen en dat is niet wenselijk. Ik zou vragen of het niet mogelijk is om een extra access point bij te plaatsen (wij hebben er ook 2).quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:03 schreef exelletor het volgende:
[..]
Werkelijk geen idee wat er bij ons hangt.En al helemaal geen idee waar het hangt.
![]()
Lijkt me aan de andere kant ook best kloten.. Als het dezelfde zender gebruikt hoeft een klant maar iets fout te doen en de hele zender raakt overbelast of crashed zelfs, dan kan je er met de terminal ook niet meer op..quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:31 schreef mujentas het volgende:
Gisteren is de wifi hotspot geïnstalleerd. De hotspot maakt gebruik van dezelfde zender als de handterminals dus er wordt geen aparte zender opgehangen.
Het werkt op zich wel goed, alleen moet je soms opnieuw inloggen via je browser. Voor de klant is dit niet echt een probleem denk ik omdat zij toch een relatief korte tijd hier gebruik van maken. Het is natuurlijk alleen de vraag of veel mensen hier uberhaubt gebruik van zullen maken. Ik zou het tijdens het boodschappen doen in ieder geval niet zo snel doen.
Ik hoorde onze ASM een keer over praten, maar een nieuwe router(ofzo?) zou te duur zijn voor het last dat wij er van ondervinden. Overigens hoorde ik dezelfde ASM ook zeggen dat in een nieuwere filiaal hier in de buurt alle systemen veel sneller werken dan bij ons. Het zal allemaal wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:06 schreef mujentas het volgende:
Maar als je ergens geen bereik hebt heeft dat invloed op de processen en dat is niet wenselijk. Ik zou vragen of het niet mogelijk is om een extra access point bij te plaatsen (wij hebben er ook 2).
Je hoeft geen nieuwe router, alleen een extra access point. Ik heb alleen geen idee hoeveel zoiets kost. Ik denk niet al te veel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik hoorde onze ASM een keer over praten, maar een nieuwe router(ofzo?) zou te duur zijn voor het last dat wij er van ondervinden. Overigens hoorde ik dezelfde ASM ook zeggen dat in een nieuwere filiaal hier in de buurt alle systemen veel sneller werken dan bij ons. Het zal allemaal wel.
Daar gaan dingen mis.. Werk nog niet zo heel lang bij de AH, maar heb nog nooit een code 999 meegemaakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:43 schreef Questionmarks het volgende:
CODE 999 Van Rijsingen soja ijs vanille, hmmm?
Het gebeurt wel regelmatig. 999 is waar er een gevaar is voor de volksgezondheid of waar de reputatie van AH in het geding is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:33 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Daar gaan dingen mis.. Werk nog niet zo heel lang bij de AH, maar heb nog nooit een code 999 meegemaakt.
Zit lactose in, terwijl die lactosevrij zou moeten zijn.
Staat je nieuwe functie correct in RFPG?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:10 schreef monsterd. het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met het toekennen van rollen?
Ik kom van verkoop af, ga nu naar houdbaar als teamleider. Mijn "rol" was gewijzigd in teameider verkoopklaar zodat ik in alle applicaties kon. Na een week was de rol weer verdwenen. Gisteren weer aangepast en stond het weer goed. Kijk ik vandaag op plaza, sta ik erin als medewerker verkoop.
Wordt er wel een beetje moe van..
Yess, I know! Maar wat er precies voor gevaar was.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het gebeurt wel regelmatig. 999 is waar er een gevaar is voor de volksgezondheid of waar de reputatie van AH in het geding is.
Lijkt me niet, heb nu mijn laatste week op verkoop. Functie is nog niet aangepast, ben nu in opleidingquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:15 schreef mujentas het volgende:
[..]
Staat je nieuwe functie correct in RFPG?
Ik denk namelijk dat je winkelgroep al over is op de nieuwe autorisatie dinges waarbij je iemand geen andere rol meer kan toekennen dan wat er bij je functiecode hoort.
Laat dan iemand je teamleider verkoopklaar autorisatie toekennen via lokaut, tot dat je gekoppeld bent aan je nieuwe functiecode.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Lijkt me niet, heb nu mijn laatste week op verkoop. Functie is nog niet aangepast, ben nu in opleiding
Een teamleider heeft tegenwoordig ook EOP..quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef NJ het volgende:
Je ASM of SM kunnen ook je rol op Plaza permanent aanpassen.
De TL kan het enkel tijdelijk.
Hoop voor je dat dat nu ook zo blijft haha! (voor die 180 dagen).quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:46 schreef monsterd. het volgende:
Het is inmiddels via lokaut weer veranderd, moet minstens 180 dagen zo blijven
Hangt er vanaf.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:25 schreef d4v1d het volgende:
Ik val zaterdag in van 9 tot 12 ('s ochtends).. Dit staat (nog) niet in plaza.. Als ik dit uiteindelijk zelf niet zie staan in Plaza, komt dit dan wel op mn loonstrook?
Drie keer raden wat er niet laadquote:
Ik kon het niet echt terugvinden.. Hoe staat het vermeld?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 15:40 schreef tinoburg het volgende:
Blauwe kaart voordeel zit er bij. Misschien is dat de reden dat het meer dan verwacht is?
hier was het 2de magazijn een rotzooi.. Liep de hele tijd iemand heen en weer tussen de koelmotoren en een andere plek.. Normaal staan er broodkarren voor de koelmotoren..quote:Op vrijdag 19 juli 2013 16:16 schreef mujentas het volgende:
Diepvries is uitgevallen. Hopelijk komt de monteur snel
Medewerker voordeelquote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:37 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik kon het niet echt terugvinden.. Hoe staat het vermeld?
(Ik heb die kaart pas 1 of 2 weken..)
Staat er niet..quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Medewerker voordeel
( staat net onder/boven die afdracht van iets van 0.04 euro)
En boven je reiskostenspecificatie, als je die krijgt.
Je hebt de kaart pas 1 of 2 weken, komt dus bij je volgende loonstrook. (Je moet de kaart wel daadwerkelijk gebruiken he anders komt er nog niks te staanquote:
Ja, zoiets verwachte ik..quote:Op vrijdag 19 juli 2013 17:52 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Je hebt de kaart pas 1 of 2 weken, komt dus bij je volgende loonstrook. (Je moet de kaart wel daadwerkelijk gebruiken he![]()
)
Dat is altijd met een nieuwe verpakking. Dadelijk op DC is de oude op en krijg je enkel de nieuwe binnen.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:07 schreef Gezicht het volgende:
Ook fijn, de ene dag krijgen we AH Basic halfvolle melk binnen, en dan weer Euroshopper. De dag erna weer AH Basic, en de dag dáárna weer Euroshopper. Schap ziet echt belachelijk uit nu, met al die verschillende verpakkingen. Dat geldt overigens voor bijna alle producten die Euroshopper -> AH Basic zijn geworden.
Dat ze dan eerst alle oude ES meuk de deur uit doen en dan pas AH Basic gaan verzenden.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:08 schreef NJ het volgende:
[..]
Dat is altijd met een nieuwe verpakking. Dadelijk op DC is de oude op en krijg je enkel de nieuwe binnen.
Makkelijker gezegd dan gedaan.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat ze dan eerst alle oude ES meuk de deur uit doen en dan pas AH Basic gaan verzenden.
FIFO stapelen op het dc? Euhm, nee...quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef Gezicht het volgende:
Dat ze dan eerst alle oude ES meuk de deur uit doen en dan pas AH Basic gaan verzenden.
Wat er op het DC binnenkomt is toch wel gescheiden mag ik hopen?quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:21 schreef exelletor het volgende:
[..]
FIFO stapelen op het dc? Euhm, nee...
Het DC doet niet aan fifo. Je moet er voor de grap eens op letten hoe vaak je wijnen van alternerende jaren binnenkrijgt.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 18:09 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Het ziet er naar uit dat Janneke al in je topic heeft geantwoordquote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:58 schreef A1b2c4 het volgende:
WGR / Albert Heijn, officiële waarschuwing.
Ik heb een jaarcontract dat bijna afloopt, ik zit op tien maanden.
Nu heb ik afgelopen week moeten werken, maar ben ik niet op komen dagen doordat ik het gewoon niet wist. (Dit is mijn eigen schuld, het stond gewoon op plaza em hing al drie weken vaj te voren op.)
Ik werrd gebeld met de vraag waar ik was en of ik snel kon komen. Ik gaf aan dat ik het vergeten was en dat ik geen mogelijkheid had om naar de AH te komen.
De TL gaf aan dit voorval binnenkort met mij te bespreken.
Ik heb nu even kort gehoord van een TL dat ik hierom een officiele waarschuwing zal krijgen vanavond.
Mijn vragen die ik aan jullie heb zijn:
Is het gebruikelijk om direct een officiele waarschuwing te geven?
Hoe gaat zo'n officiele waarschuwing in zijn werk?
Dien ik die te ondertekenen?
Hoe dien ik mij op te stellen in dit geprek?
Ik vind het wel een beetje overdreven dat je gelijk een officiële waarschuwing krijgt...quote:Op zaterdag 20 juli 2013 13:58 schreef A1b2c4 het volgende:
WGR / Albert Heijn, officiële waarschuwing.
Ik heb een jaarcontract dat bijna afloopt, ik zit op tien maanden.
Nu heb ik afgelopen week moeten werken, maar ben ik niet op komen dagen doordat ik het gewoon niet wist. (Dit is mijn eigen schuld, het stond gewoon op plaza em hing al drie weken vaj te voren op.)
Ik werrd gebeld met de vraag waar ik was en of ik snel kon komen. Ik gaf aan dat ik het vergeten was en dat ik geen mogelijkheid had om naar de AH te komen.
De TL gaf aan dit voorval binnenkort met mij te bespreken.
Ik heb nu even kort gehoord van een TL dat ik hierom een officiele waarschuwing zal krijgen vanavond.
Mijn vragen die ik aan jullie heb zijn:
Is het gebruikelijk om direct een officiele waarschuwing te geven?
Hoe gaat zo'n officiele waarschuwing in zijn werk?
Dien ik die te ondertekenen?
Hoe dien ik mij op te stellen in dit geprek?
Geloof me maar dat ik dat niet benquote:Op zaterdag 20 juli 2013 21:17 schreef einschtein het volgende:
We horen het van één kant en we weten ook niet hoe hij tijdens het werken is. Als hij tijdens werk heel laks en nonchalant is: kan ik het begrijpen.
Valt reuze mee.quote:Op zondag 21 juli 2013 14:22 schreef Wupgup het volgende:
Zo meteen maar weer op naar nieuwe langloop bonus, ik ben benieuwd.
Ah oké dacht al dat het niks bijzonders was. Ik dacht dat je dan misschien senior medewerker ofzo werdquote:Op maandag 22 juli 2013 15:51 schreef Janneke141 het volgende:
Niks formeels, afaik. Nieuwe vakkenvullers in mogen werken?
Ach het is een leuke bijkomstigheid bij je werk/bijbaan, als je het leuk vindt om te doen, en het is toch nét even anders dan gewoon vakkenvullen. Het betekent ook dat je je werk goed doet, als je wordt gevraagd of wordt uitgekozen. Wat natuurlijk altijd mooi is om te weten!quote:Op maandag 22 juli 2013 16:18 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ah oké dacht al dat het niks bijzonders was. Ik dacht dat je dan misschien senior medewerker ofzo werd
Ja dat is zeker zó! Is meer een teken voor mij dat ze tevreden met mij zijn. Zou alleen mooi meegenomen zijn als ik er wat extra door ging verdienen.quote:Op maandag 22 juli 2013 17:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ach het is een leuke bijkomstigheid bij je werk/bijbaan, als je het leuk vindt om te doen, en het is toch nét even anders dan gewoon vakkenvullen. Het betekent ook dat je je werk goed doet, als je wordt gevraagd of wordt uitgekozen. Wat natuurlijk altijd mooi is om te weten!
quote:Op maandag 22 juli 2013 17:42 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ach het is een leuke bijkomstigheid bij je werk/bijbaan, als je het leuk vindt om te doen, en het is toch nét even anders dan gewoon vakkenvullen. Het betekent ook dat je je werk goed doet, als je wordt gevraagd of wordt uitgekozen. Wat natuurlijk altijd mooi is om te weten!
Misschien wordt je later wel chef bij de Jumbo als je zo goed door gaat!quote:Op maandag 22 juli 2013 18:15 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ja dat is zeker zó! Is meer een teken voor mij dat ze tevreden met mij zijn. Zou alleen mooi meegenomen zijn als ik er wat extra door ging verdienen.
Ik ben van plan arts te worden, niet te leven voor de AH.quote:Op maandag 22 juli 2013 19:36 schreef TommieAH het volgende:
[..]
[..]
Misschien wordt je later wel chef bij de Jumbo als je zo goed door gaat!
Die comment van @tommieAH refereert aan mij, omdat ik gevraagd ben om chef te worden als BIJbaantje. Maar dat al oud nieuws, dus doe maar niet tommiequote:Op maandag 22 juli 2013 19:37 schreef Nafi het volgende:
[..]
Ik ben van plan arts te worden, niet te leven voor de AH.
Welcome to the internet, where you don't decide what other people say.quote:Op maandag 22 juli 2013 20:26 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Die comment van @tommieah refereert aan mij, omdat ik gevraagd ben om chef te worden als BIJbaantje. Maar die grap is al oud, dus doe maar niet tommie, thanks.
Haha, gelukkig niet, zou niks aan zijnquote:Op maandag 22 juli 2013 20:28 schreef einschtein het volgende:
[..]
Welcome to the internet, where you don't decide what other people say.
En hoe bevalt het er?quote:Op maandag 22 juli 2013 20:29 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Haha, gelukkig niet, zou niks aan zijn
Zit nu in het buitenland voor school, ik begin volgende week. Ik zal dan ook een update gevenquote:
In het Jumbo-topic natuurlijkquote:Op maandag 22 juli 2013 21:12 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Zit nu in het buitenland voor school, ik begin volgende week. Ik zal dan ook een update geven![]()
.
Ik motiveerde die jongen gewoon! Wie weet is die binnenkort wel SM!quote:Op maandag 22 juli 2013 20:26 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Die comment van @tommieAH refereert aan mij, omdat ik gevraagd ben om chef te worden als BIJbaantje. Maar dat al oud nieuws, dus doe maar niet tommie, thanks.
Ja het is dan ook een beetje stil in de winkels...quote:Op maandag 22 juli 2013 21:32 schreef mujentas het volgende:
We gaan een beetje richting het Jumbo topic qua activiteit
Elektronische Aflever Bonquote:Op maandag 22 juli 2013 22:17 schreef Questionmarks het volgende:
Waar staat eigenlijk 'EAB' voor? Weet wel wat er in staat, maar wat het betekent...
Dat in tegenstelling tot de Jumbo, waar je bepaalde afleverstromen nog steeds handmatig in moet boeken.quote:
Doen we bij Albert.nl ook. Werkt heerlijk. Ruim een procent van je EAB klopt niet.quote:Op maandag 22 juli 2013 22:41 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dat in tegenstelling tot de Jumbo, waar je bepaalde afleverstromen nog steeds handmatig in moet boeken.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:56 schreef Gezicht het volgende:
Toenstraks tijdens het laden door mijn onoplettendheid een halve rolly lege fusten vanaf de laadklep bovenop een collega laten vallen. Gelukkig had ze niks, maar ik voel me wel schuldig.
Hoe is dat gebeurd dan?quote:Op woensdag 24 juli 2013 13:56 schreef Gezicht het volgende:
Toenstraks tijdens het laden door mijn onoplettendheid een halve rolly lege fusten vanaf de laadklep bovenop een collega laten vallen. Gelukkig had ze niks, maar ik voel me wel schuldig.
Gelukkig waren het lege fusten ipv bijvoorbeeldquote:Op woensdag 24 juli 2013 13:56 schreef Gezicht het volgende:
Onze losplaats loopt iets af, waardoor het nog wel eens kan gebeuren dat hoge rolly's net kantelen. Normaal gesproken houden we die dan ook in de gaten als de klep omhooggaat. Ikquote:
Ah, in die zin. In dat geval is het ook gedeeltelijk haar schuld, het is niet verstandig om zo dicht bij een laden/lossende-vrachtwagen langs te lopen natuurlijk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 16:58 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Onze losplaats loopt iets af, waardoor het nog wel eens kan gebeuren dat hoge rolly's net kantelen. Normaal gesproken houden we die dan ook in de gaten als de klep omhooggaat. Ik
was echter wat aan't ouwehoeren met een andere collega, en net op het moment dat die kratten omvielen kwam het slachtoffer om het hoekje van de magazijnpoort en kreeg dus de volle lading.![]()
Als de vrachtwagen langs het magazijnpoortje staat, heeft ze weinig keus?quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:51 schreef einschtein het volgende:
[..]
Ah, in die zin. In dat geval is het ook gedeeltelijk haar schuld, het is niet verstandig om zo dicht bij een laden/lossende-vrachtwagen langs te lopen natuurlijk.
Maar het blijft lullig. Gelukkig heeft ze niets.
quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef danzazlol het volgende:
Hallo medewerkers van een supermarkt.
Ik heb een vraagje voor de leidinggevenden van een vulploeg (of als je iets weet). Waar zij alllemaal naar kijken m.b.t. iemand opleiden tot vulploegleider. Speelt leeftijd een grote rol? En kunde ook? Of is het meer het charisma?
Het is vooral kunde.quote:Op woensdag 24 juli 2013 17:56 schreef danzazlol het volgende:
Hallo medewerkers van een supermarkt.
Ik heb een vraagje voor de leidinggevenden van een vulploeg (of als je iets weet). Waar zij alllemaal naar kijken m.b.t. iemand opleiden tot vulploegleider. Speelt leeftijd een grote rol? En kunde ook? Of is het meer het charisma?
Winkelbeeld gaat er op die manier hard op achteruit, maar het is wel een stuk handiger en tijdbesparend qua FIFO vullen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:36 schreef Questionmarks het volgende:
Winkels met 8+ meter aan chips gaan in dozen presenteren bij de hardlopers.... Wat vinden jullie hiervan? Geen kans van slagen, als ik heel eerlijk ben.
@ikbenschipper; dit heb jij vast ook gelezen?!?.
Dan zit dadelijk de vulnorm op 100 coli per uur ofzo haha.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:45 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Winkelbeeld gaat er op die manier hard op achteruit, maar het is wel een stuk handiger en tijdbesparend qua FIFO vullen.
SRP? Vind het zelf niet echt op de Aldi lijken nog, bij ons moet je misschien 1/10 van de spullen SRP-vullen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:51 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dan zit dadelijk de vulnorm op 100 coli per uur ofzo haha.
Heb je al veel gemerkt dat het sneller gaat met de "aldi" presentatie? (wat was de officiële naam daar ook al weer voor?)
Zelfde hier. Alleen bij het bouwen van actiekoppen met bijv. wijn of chips scheelt het wel wat tijd.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:56 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
SRP? Vind het zelf niet echt op de Aldi lijken nog, bij ons moet je misschien 1/10 van de spullen SRP-vullen.
Als je een WWM-filiaal bent dat wens ik je veel succes om dit voor elkaar te krijgenquote:Op woensdag 24 juli 2013 21:01 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Ga dat bij ons ook maar eens voorstellen. Ziet er niet uit.
Hij werkt bij de franchiser die zijn medewerkers geen drinken bij het avondeten gunt.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:12 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Als je een WWM-filiaal bent dat wens ik je veel succes om dit voor elkaar te krijgen
Iets met spijkers en koppenquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:39 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hij werkt bij de franchiser die zijn medewerkers geen drinken bij het avondeten gunt.
Hopelijk hebben we maar 7 meter.quote:Op woensdag 24 juli 2013 22:08 schreef Questionmarks het volgende:
Volgens mij wel, tenzij je 7 meter aan chips hebt.
FIFO op chips? Alles wat je bij ons vandaag vol gooit is morgen weer leeg, op AH Excellent, Kettle en tyrells na.quote:en tijdbesparend qua FIFO vullen.
Oja, nu weet ik het weerquote:Op woensdag 24 juli 2013 22:39 schreef mujentas het volgende:
[..]
Hij werkt bij de franchiser die zijn medewerkers geen drinken bij het avondeten gunt.
Nee had het nog niet vernomen (gelukkig hebben wij slechts 6 meter chipsquote:Op woensdag 24 juli 2013 18:36 schreef Questionmarks het volgende:
Winkels met 8+ meter aan chips gaan in dozen presenteren bij de hardlopers.... Wat vinden jullie hiervan? Geen kans van slagen, als ik heel eerlijk ben.
@ikbenschipper; dit heb jij vast ook gelezen?!?.
Hey, je herinnert me nog! Leuk.quote:Op woensdag 24 juli 2013 18:41 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Het is vooral kunde.
Jij moet snel en op een correcte wijze kunnen vullen. Je moet immers tegen anderen kunnen zeggen wat ze precies anders moeten doen om te zorgen dat ze het de volgende keer wél afhebben.
Het is vooral een functie waar je van iedereen gebitch krijgt: van onderen van de vulploeg en van boven van de afdelingschef.
Charisma heeft er vrij weinig mee te maken.
Ga niet de "Ik heb het nu gemaakt en de vullers zijn nu mijn bitch dus ik ga arrogant en bazig doen" jongen uithangen.
Maar wil je dat worden moet je vooral gas erop geven en structureel op tijd klaar zijn(nee dat betekent niet dat je zomaar alles in het vak knalt of je niet netjes opstelt naar klanten toe)
In die 9 maanden dat je er hebt gewerkt, mag je al iets extra's doen behalve vullen?
Zaken met de terminal pda?
2 rolcontainers met die zooi binnengekregen vanavond. Iets van 10 colli met appelboren, volgens mij hadden we zes maanden terug iets van 20 dingen in de opruimhoek liggen.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:41 schreef ikbenschipper het volgende:
Lees net op Plaza dat we weer een NON-FOOD opruimmarkt krijgen
Krijg dat uit assortiment aan Non-Food niet eens meer weg dus het had van mij niet gehoeven. Maar ja omzet kansen.
Pffffff dat gaat wat worden nu maar hopen dat de klanten het willen hebben AHUM.quote:Op donderdag 25 juli 2013 00:05 schreef exelletor het volgende:
[..]
2 rolcontainers met die zooi binnengekregen vanavond. Iets van 10 colli met appelboren, volgens mij hadden we zes maanden terug iets van 20 dingen in de opruimhoek liggen.
Klopt stond er ook bij.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
non-food wordt normaal gesproken niet naar franchise geruimt dus ik denk dat wij hier niet of in zeer beperkte mate aan meedoen.
Ik las trouwens dat de franchise vereniging ook is begonnen met ophaalpunten op ah-afhaalpunt.nl. De ophaalpunten van AH levert de franchiser natuurlijk geen omzet op. Ze zijn nu begonnen met een paar filialen maar het is de bedoeling dat het er meer worden.
Bij ons niet.quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:01 schreef exelletor het volgende:
[..]
Hopelijk hebben we maar 7 meter.![]()
![]()
[..]
FIFO op chips? Alles wat je bij ons vandaag vol gooit is morgen weer leeg, op AH Excellent, Kettle en tyrells na.
Je hebt twee varianten. Er is een ondernemer die een eigen soort ophaalservice heeft opgezet en er is er eentje die een PUP heeft (of krijgt) van de AH webwinkel (Albert.nl).quote:Op woensdag 24 juli 2013 23:50 schreef mujentas het volgende:
Ik las trouwens dat de franchise vereniging ook is begonnen met ophaalpunten op ah-afhaalpunt.nl. De ophaalpunten van AH levert de franchiser natuurlijk geen omzet op
Ik werk zelf bij de kassa/counter maar met de Q telling vorig jaar moest ik met iemand anders de dierenvoedingafdeling tellen.quote:Op donderdag 25 juli 2013 06:41 schreef d4v1d het volgende:
Dat srp vullen is met sommige dingen ook wel fijn bijvoorbeeld die blikjes kattenvoer krijg je niet netjes als je ze uit de doos haalt.. die vallen al om als je zou gapen
Of ben ik nou onhandig?
Is ook bij de ah zo, tenminste toen ik er werkte...quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef JesseW het volgende:
Kent iemand hier de documentaire over de Aldi? http://zembla.vara.nl/Afl(...)73c4be55d8b6adb59744
Wat een bizar bedrijf zeg.. Je krijgt 9 minuten voor toiletbezoeken en het aan/uit trekken van je short.
Tsja, ze moeten alles wel strak regelen omdat het anders niet mogelijk is om de kosten beheersbaar te houden. Lijkt mij in ieder geval niet echt een plezierige omgeving om in te werken.quote:Op donderdag 25 juli 2013 12:23 schreef JesseW het volgende:
Kent iemand hier de documentaire over de Aldi? http://zembla.vara.nl/Afl(...)73c4be55d8b6adb59744
Wat een bizar bedrijf zeg.. Je krijgt 9 minuten voor toiletbezoeken en het aan/uit trekken van je short.
Klopt. En dan wel alleen maar met oudere krachten werken?quote:Op donderdag 25 juli 2013 13:21 schreef mujentas het volgende:
[..]
Tsja, ze moeten alles wel strak regelen omdat het anders niet mogelijk is om de kosten beheersbaar te houden. Lijkt mij in ieder geval niet echt een plezierige omgeving om in te werken.
Die lopen tenminste niet te huilen als ze hard moeten werken en doen gewoon wat er gezegd wordt.quote:Op donderdag 25 juli 2013 14:34 schreef JesseW het volgende:
[..]
Klopt. En dan wel alleen maar met oudere krachten werken?
Mijn mobiel switcht telkens tussen de hotspot en onze eigen wifi. Best vervelend. Iemand die weet of je hier iets aan kan doen? Ik draai Android 4.2.2.quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:21 schreef joey_k het volgende:
Vandaag een update over wifi voor klanten gehoord: binnen 4 weken moeten alle filialen van het wifi signaal voorzien zijn. Het liep allemaal uit door problemen bij KPN..
Ben benieuwd...
Is me ook opgevallen. Ik bouw nu al een jaar bijna elke zaterdag de actiekoppen, en om de paar weken zij weer dezelfde producten in de aanbieding.quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:03 schreef mujentas het volgende:
Net even het bonusboekje van volgende week doorgenomen. Er zitten niet echt bijzondere aanbiedingen tussen. De aanbiedingen zijn ook steeds hetzelfde lijkt het wel en een beetje eentonig.
Doorverwijzen naar (a)sm?quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:58 schreef Patrickk het volgende:
Weet iemand of er een uitleg of iets in die richting op Plaza staat over het salarisstrookje? Vandaag een medewerker gehad die denkt dat hij te weinig uren heeft gekregen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe ik zo'n salarisstrook moet lezen. Volgens mij moet je gewerkt en TVT bij elkaar optellen en is dat je totale aantal gewerkte uren, of heb ik dit fout?
Ik heb ook zo 't idee dat de verkopen voor de perziken en nectarines voor dit jaar wat optimistisch zijn ingeschat..quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:19 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Is me ook opgevallen. Ik bouw nu al een jaar bijna elke zaterdag de actiekoppen, en om de paar weken zij weer dezelfde producten in de aanbieding.
Waren die dingen vorige week ook niet in de aanbieding?quote:Op donderdag 25 juli 2013 18:25 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Ik heb ook zo 't idee dat de verkopen voor de perziken en nectarines voor dit jaar wat optimistisch zijn ingeschat..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Bron DW/Instore..
Wij krijgen geen srp, want hebben geen 8 meter.
Wij hebben een facebookpagina, maar die wordt vooral door medewerkers gebruikt. That's itquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:25 schreef JesseW het volgende:
Doen jullie winkels veel met sociale media?
Volgens mij is het niet de bedoeling dat elke winkel zich gaat uiten via FB of Twitter, we hebben namelijk al de officiële landelijke AH Facebook pagina of Twitter, waar een professioneel communicatie team achter zit.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:25 schreef JesseW het volgende:
Doen jullie winkels veel met sociale media?
Dit inderdaad, al heb je de franchisers die natuurlijk een actieve FB pagina hebben.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:34 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet de bedoeling dat elke winkel zich gaat uiten via FB of Twitter, we hebben namelijk al de officiële landelijke AH Facebook pagina of Twitter, waar een professioneel communicatie team achter zit.
quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:34 schreef UncleSam het volgende:
[..]
Volgens mij is het niet de bedoeling dat elke winkel zich gaat uiten via FB of Twitter, we hebben namelijk al de officiële landelijke AH Facebook pagina of Twitter, waar een professioneel communicatie team achter zit.
Ik doelde inderdaad vooral op de franchisers. Maar ik denk dat het voor de filialen ook meerwaarde kan opleveren. Op lokaal niveau in contact kunnen komen met je klanten is nooit verkeerd.quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:35 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dit inderdaad, al heb je de franchisers die natuurlijk een actieve FB pagina hebben.
Gisteren bestond bijna de helft van onze hele vulling uit bier/fris.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:04 schreef Questionmarks het volgende:
Hier ook behoorlijk wat fris binnengekomen. Vandaag pittig avondje gehad op HB, shiftklaar staat aardig wat in .. ..
Dan waren jullie dus lekker snel klaar?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:12 schreef exelletor het volgende:
[..]
Gisteren bestond bijna de helft van onze hele vulling uit bier/fris.
Woensdag is bij ons een redelijk zware dag, omdat de initiele actie dan ook binnenkomt en nu er veel medewerkers op vakantie zijn, valt het toch een beetje tegen.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:21 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Dan waren jullie dus lekker snel klaar?
Lijkt me inderdaad een overkill aan bier/fris haha.
Nee, je krijgt gewoon 60cpu voor bijna alle hb paden waarin de dagrestanten ook gelopen moeten zijn. Magazijnman is bij ons gewoon een vuller die na twee uur de emballageband, afboekingen etc komt doen, maar de karton en de lege karren moeten de vullers zelf rijden en opruimen. Op Bier/fris/chips wordt de norm op normale dagen meestal niet gehaald, maar daar wordt wel rekening mee gehouden.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 00:38 schreef Questionmarks het volgende:
Hebben jullie nog een magazijnman op doordeweekse dagen? If not, hebben jullie dan een tijd die een vuller heeft om zijn afval op te ruimen? Soort van "overstaptijd".
Je bent Teamleider?quote:Op donderdag 25 juli 2013 17:58 schreef Patrickk het volgende:
Weet iemand of er een uitleg of iets in die richting op Plaza staat over het salarisstrookje? Vandaag een medewerker gehad die denkt dat hij te weinig uren heeft gekregen, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet precies weet hoe ik zo'n salarisstrook moet lezen. Volgens mij moet je gewerkt en TVT bij elkaar optellen en is dat je totale aantal gewerkte uren, of heb ik dit fout?
Kan alleen over het algemeen weet de teamleider beter of de gewerkte uren van medewerker kloppen. Misschien als teamleider even vragen aan je (A)SM om wat uitleg hierover.quote:
Wij zitten daar bijna overal een paar colli boven. Minimaal 60cpu bij ons.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:41 schreef Questionmarks het volgende:
Wat vindt je van deze normen:
Pasa, mltdcomponenten: 56
Kruiden, international, olie: 55
Sauzen, groentenconserven: 56
Viscons, soepen, bakpro: 56
Cereals, broodbeleg, tussendoor: 57
Koek, koffie, suiker en thee: 55
Wijnen, premixen, noten: 55
Hb melk, koffiemelk: 55
Vruchtensappen, chips: 58
Snoep, chocolade: 57
Drogmetica: 57
Baby, luiers,spec voeding: 57
Koken en tafelen: 57
Wc papier en toiletartikelen: 57
Wasmiddelen, schoonmaak: 62
Frisdrank: 72
Water, bier: 82
Wat vinden jullie er van? Vindt het prima normen.
Ja ben inderdaad TL. Ik kan wel nagaan of de uren kloppen, alleen ik vraag me gewoon af hoe ik dat loonstrookje moet lezen. Wat moet je nu eigenlijk bij elkaar optellen om de totale gewerkte uren van die periode te krijgen?quote:Op vrijdag 26 juli 2013 06:56 schreef ikbenschipper het volgende:
[..]
Je bent Teamleider?
[..]
Kan alleen over het algemeen weet de teamleider beter of de gewerkte uren van medewerker kloppen. Misschien als teamleider even vragen aan je (A)SM om wat uitleg hierover.
TVT + gewerkte uren. Dacht in het begin ook altijd ADV maar dat moet niet.quote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:26 schreef Patrickk het volgende:
[..]
Ja ben inderdaad TL. Ik kan wel nagaan of de uren kloppen, alleen ik vraag me gewoon af hoe ik dat loonstrookje moet lezen. Wat moet je nu eigenlijk bij elkaar optellen om de totale gewerkte uren van die periode te krijgen?
dankuquote:Op vrijdag 26 juli 2013 10:32 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
TVT + gewerkte uren. Dacht in het begin ook altijd ADV maar dat moet niet.
Dan zet je twee man op het gangpadquote:Op vrijdag 26 juli 2013 09:55 schreef Hallyu het volgende:
[..]
Wij zitten daar bijna overal een paar colli boven. Minimaal 60cpu bij ons.
Maar wat ik me net af zat te vragen. Als ik dus twee gangen van 60cpu heb en 120 colli binnen krijg ben ik dus precies twee uur bezig zonder opruimen enzo. Dan ben je toch altijd aan het overwerken?
quote:
Waarom doe je er niks aan? Meende dat jij ook teamleider wou worden!quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:06 schreef Hallyu het volgende:
[..]![]()
Nee, maar bij onze Ah worden wij zo ingepland dat we altijd 2 uur aan het vullen zijn. De twee uur die je staat ingepland om te werken. Maar na het vullen moeten we natuurlijk ook nog opruimen en dat haal je dus nooit binnen de tijd en zijn we dus altijd aan het overwerken. En dan kijken ze ons altijd aan met het feit dat het altijd uitloopt. :l
I heb nu drie weken vakantie! Maar was wel van plan om ernaar te vragen als ik weer moest werken ja.quote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:31 schreef Questionmarks het volgende:
[..]
Waarom doe je er niks aan? Meende dat jij ook teamleider wou worden!
opruimen zit in principe in de normquote:Op zaterdag 27 juli 2013 12:06 schreef Hallyu het volgende:
[..]![]()
Nee, maar bij onze Ah worden wij zo ingepland dat we altijd 2 uur aan het vullen zijn. De twee uur die je staat ingepland om te werken. Maar na het vullen moeten we natuurlijk ook nog opruimen en dat haal je dus nooit binnen de tijd en zijn we dus altijd aan het overwerken. En dan kijken ze ons altijd aan met het feit dat het altijd uitloopt. :l
Ik tel de restanten van de vulling ook direct na de shift, is dit ongebruikelijk dan?quote:Op zaterdag 27 juli 2013 18:59 schreef Remcaw het volgende:
[..]
opruimen zit in principe in de norm
aan de andere kant is het ook de taak van de tl om te zorgen dat jij door kan gaan met vullen.. dus evt tussendoor ook wat voor je naar het magazijn brengen
Overigens werkt albert heijn niet meer met een urennorm, maar elk filiaal wel..
en zijn er nog heel veel filialen die direct restanten van de vulling tellen..
kloptquote:
kloptquote:aan de andere kant is het ook de taak van de tl om te zorgen dat jij door kan gaan met vullen.. dus evt tussendoor ook wat voor je naar het magazijn brengen
kloptquote:Overigens werkt albert heijn niet meer met een urennorm, maar elk filiaal wel..
Dat hoort ook. je maakt een dag en weekrestanten splitsing na het vullen en telt dit product meteen.quote:en zijn er nog heel veel filialen die direct restanten van de vulling tellen..
Wij hebben een facebook spandoekquote:Op donderdag 25 juli 2013 21:34 schreef UncleSam het volgende:
[..]
The fuckquote:Op zondag 28 juli 2013 09:59 schreef mujentas het volgende:
Gisteren had onze vers levering vertraging. Op zich niet heel bijzonder, maar de chauffeur had onze 31 containers bij een ander filiaal gelost. Bij de laatste klep ofzo kwamen ze er pas achter. Ze staan daar te lossen met hun ogen dicht
Die landelijke pagina verdient soms best een dikke emo.gif anders..quote:Op donderdag 25 juli 2013 21:34 schreef UncleSam het volgende:
[..]
We hadden ook nog een handterminal van hun gevonden op een AGF container. Ik ben maar zo vriendelijk geweest om deze even terug te brengenquote:
Ik zie alleen maar spelletjes en puzzels.quote:Op zondag 28 juli 2013 18:44 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Die landelijke pagina verdient soms best een dikke emo.gif anders..
Tenzij de enige doelgroep 40-jarige huismoeders en bejaarden zijn_!
Moet je eens die berichten of reacties van anderen daar lezen.. allemaal dingen over plofkippen en hoe slecht het isquote:Op zondag 28 juli 2013 18:57 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik zie alleen maar spelletjes en puzzels.
Ik zie het nu, het staat vol met gezeik over de plofkip. Er liggen genoeg alternatieven in het schap. Mensen hoeven het niet te kopen. Maar volgens mij is AH al bezig met duurzamere kip, het duurt alleen nog wel een paar jaartjes dacht ik.quote:Op zondag 28 juli 2013 19:11 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Moet je eens die berichten of reacties van anderen daar lezen.. allemaal dingen over plofkippen en hoe slecht het is![]()
![]()
Het gaat niet helpen om het op zo'n pagina te zettenquote:Op zondag 28 juli 2013 19:30 schreef mujentas het volgende:
[..]
Ik zie het nu, het staat vol met gezeik over de plofkip. Er liggen genoeg alternatieven in het schap. Mensen hoeven het niet te kopen. Maar volgens mij is AH al bezig met duurzamere kip, het duurt alleen nog wel een paar jaartjes dacht ik.
Ik dacht dat jij op vakantie was?quote:Op zondag 28 juli 2013 19:33 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Het gaat niet helpen om het op zo'n pagina te zetten
Ik zet al mijn subsidies voor die stichting stop (oeps ik gaf al geen gift aan ze). Besteed je geld beter dan aan zinloze dure reclamespots.quote:Op zondag 28 juli 2013 20:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op vakantie was?
Hahaha, nu zie ik net een reclame van wakker dier en dat het slecht is dat ah plofkip verkoopt,is dat gezeik nog niet afgelopen.
STEUN WAKKER DIER!
Je hebt toch van die blanco geplastificeerde bladen, met zo'n plastic insteekhoes erop? Je kunt dat gewoon een A4 printen, en deze in die insteekhoes stoppen. Op die geplastificeerde bladen staat gewoon BONUS.quote:Op maandag 29 juli 2013 10:57 schreef Questionmarks het volgende:
Wat doen jullie als er geen dubbele T-standaardkaarten kaarten geleverd zijn voor actie? Bijvoorbeeld een bancarella die ergens tegen aan staat met een T-standaard er op, aan 1 kant wel een kaart en de andere kant niks. Probleem is dat je dan die stang ziet. Wij hangen bij de andere kant dan een oude kaart andersom aan (waardoor je dus die witte achterzijde ziet). Collega TL vindt dit niks en haalt het er weer af, waardoor je weer met het probleem zit dat je de stang ziet.
Ik wil er sowieso wat achter hebben hangen..
Ik zou het zelf ook niks vinden. Bovendien kan een klant dat bord omdraaien en vervolgens gaan zeiken bij de servicebalie, is ook de reden dat wij de oude kaarten er elke week afhalen(anders zou je het bijvoorbeeld om de vier weken kunnen doen, kan prima). Maar is het zoveel moeite om gewoon die stang weg te halen?quote:Op maandag 29 juli 2013 10:57 schreef Questionmarks het volgende:
Collega TL vindt dit niks en haalt het er weer af, waardoor je weer met het probleem zit dat je de stang ziet.
zowel de inhoud als de prijs is gewoon hetzelfdequote:Op maandag 29 juli 2013 11:47 schreef zakpatat90 het volgende:
Eind dit jaar liggen er geen Euroshopper-producten meer in de schappen van Albert Heijn, tot verdriet van velen. Tom Seuren en Paul Beukelman kwamen in opstand: ze startten een (vergeefs) offensief tegen het einde van het budgetmerk, meldt het Algemeen Dagblad.
'Kijk,' zegt Paul Beukelman (26) en wijst naar de chocoladepasta van Euroshopper. 'Het etiket straalt precies uit wat het is. Een degelijk product, no-nonsense. Wat je ziet, is wat je krijgt. Wat dat betreft is Euroshopper het eerlijkste wat je in een supermarkt kunt kopen.'
Albert Heijn is bezig nog dit jaar alle 500 Euroshopper-producten uit de schappen te halen en te vervangen door AH Basic. Reden: gebrek aan kwaliteit en een wisselende prijs-kwaliteitverhouding.
Uitlaatklep
Met vriend en oud-collega Tom Seuren (27) is Beukelman één van de oprichters van het weblog ikbeneeneuroshopper.nl, dat geheel is gewijd aan het budgetmerk van Albert Heijn. De site werd in oktober 2012 opgezet en droeg in eerste instantie de slogan 'De digitale uitlaatklep voor de Euroshopper', maar op het moment dat in april het nieuws over het naderende einde van Euroshopper naar buiten kwam, werd de ondertitel subtiel veranderd in 'Wij bukken niet voor Basic'.
Wie een blik op de site werpt, ziet direct de liefde die Seuren en Beukelman voor Euroshopper hebben. Er staan onder meer recepten en een productenlijst op, maar ook columns en consumententests. Euroshopper-roomijs en -muesli zijn zogeheten Eurofloppers. Voor de rest: een wereldmerk.
Het plan om de fansite te beginnen ontstond tijdens de lunch bij een bedrijf aan de Herengracht waar Seuren en hij in 2012 werkten. 'Tom vroeg een keer: als student aten we altijd Euroshopper, waarom doen we dat eigenlijk niet meer? We vroegen ons af of je het verschil zou proeven. We hebben wat testjes gedaan en verschil in smaak bleek er niet te zijn of was nihil. Daar wilden we iets mee. Maar er was online helemaal niks over Euroshopper te vinden, geen site, niks. Toen hebben we besloten in dat gat te springen.'
Een site was zo gemaakt en de fanbase groeide snel. Nu hebben ze meer dan 7000 vrienden op Facebook, duizenden unieke bezoekers hebben het weblog bezocht en op de dag dat Albert Heijn het einde van hun favoriete merk aankondigde in een persbericht, vonden 12.000 mensen hun weg naar de site.
Ze merkten dat het ongeloof over het einde van Euroshopper onder hun volgers groot was. Voor Beukelman kwam dat niet als een verrassing. 'Euroshopper is cult. Het is cool, stoer. Hele generaties zijn groot geworden met Euroshopper. Vooral onder studenten is het een ijzersterk merk. In veel studentenhuizen is het Euroshopperbier niet aan te slepen. Euroshopper is volgens mij het enige budgetmerk waarmee je prima gezien kunt worden. Veel mensen vinden dat. Wat dat betreft vind ik het vreemd dat Albert Heijn ermee stopt.'
Einde
Al snel werd duidelijk dat Albert Heijn niet op zijn voornemen wilde terugkomen. Euroshopper, het merk van inkoopcombinatie AMS dat in 1995 door Albert Heijn in Nederland werd geïntroduceerd, zal verdwijnen in alle landen waar het moederbedrijf Ahold actief is.
Gebrek aan kwaliteit en een wisselende prijs-kwaliteitverhouding - het zal allemaal best, zegt Beukelman. Ook vanuit zijn professie - in het dagelijks leven is hij grafisch vormgever - keek hij altijd met bewondering naar Euroshopper. Het simpele, maar doeltreffende design spreekt hem aan.
Een slotoffensief voor behoud van Euroshopper zit er niet in - al wordt er nog gebroed op een heus afscheidsevenement. Beukelman zal in elk geval zijn keukenkastjes niet direct volstouwen met AH Basic - hij zal zo lang mogelijk proberen 'niet te bukken voor Basic'.
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)s-wat-je-kreeg.dhtml
Ik snap het probleem niet Euroshopper krijgt toch gewoon een andere naam en uiterlijk? Inhoud is toch gewoon hetzelfde? Of heb ik het nou mis?
Ik vraag me ook af wat ik hier doe in mn vakantiequote:Op zondag 28 juli 2013 20:19 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij op vakantie was?
Hahaha, nu zie ik net een reclame van wakker dier en dat het slecht is dat ah plofkip verkoopt,is dat gezeik nog niet afgelopen.
STEUN WAKKER DIER!
Haha, waar ben je ergens op vakantie?quote:Op maandag 29 juli 2013 13:16 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik vraag me ook af wat ik hier doe in mn vakantie
Ik denk niet echt na als ik op een topic in MyAT drukik zie wel wat ik tegenkom.
Thailandquote:Op maandag 29 juli 2013 13:48 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Haha, waar ben je ergens op vakantie?
naar je (A)SM/teamleider gaanquote:Op maandag 29 juli 2013 15:16 schreef Sophie1603 het volgende:
Weet iemand wat te doen wanneer je ah-plaza account is geblokkeerd?
Oke dankje!quote:Op maandag 29 juli 2013 15:17 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
naar je (A)SM/teamleider gaan
Bij ons zijn het juist ontzettend drukke dagen, gisteren ver boven verwacht gedraaid. Kassa heeft te weinig mensen ingepland, waardoor de houdbaarmensen die het kunnen daar worden gebruikt. Vreselijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef bigbass het volgende:
Zometeen werken, rustig dagje lijkt het te worden. Dit zijn de dagen dat veel vaste klanten op vakantie zijn en het weer niet goed genoeg is voor een grote meute strandgangers. Dus de klanten die er wel zijn zijn 60% thuisblijvers of klanten die al terug zijn van vakantie en 40% Duitsers die toch op de camping in de buurt zitten....
Collegialiteit is normaal gesproken een twee richtingsverkeer. Ze krijgen bij de kassa zo vaak hulp, maar geven het niet of nauwelijks terug.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:35 schreef Froop het volgende:
[..]
Bij ons zijn het juist ontzettend drukke dagen, gisteren ver boven verwacht gedraaid. Kassa heeft te weinig mensen ingepland, waardoor de houdbaarmensen die het kunnen daar worden gebruikt. Vreselijk.
Ik vraag me af of je blij wordt als een kassa meisje zonder ervaring gaat spiegelen. Of FiFo vullenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Collegialiteit is normaal gesproken een twee richtingsverkeer. Ze krijgen bij de kassa zo vaak hulp, maar geven het niet of nauwelijks terug.
Mja, je kan ook zeggen dat ze ervaring opdoen en wat meer van de winkel leren. Alleen maar continu bliepen doe je weinig kennis mee op, en het valt altijd op dat ze daar een gebrek aan hebben. Ze zijn vrijwel nooit in staat om een klant te helpen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je blij wordt als een kassa meisje zonder ervaring gaat spiegelen. Of FiFo vullenDat wordt 'm niet gok ik.
Serieus? Ik zou er niet eens over nadenken te solliciteren dan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:57 schreef Gezicht het volgende:
Bij ons moeten mensen die kassa willen gaan doen eerst een paar weken op verkoopklaar meelopen.
Collegiaal ben jij.....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Serieus? Ik zou er niet eens over nadenken te solliciteren dan.
Bij ons zijn afdelingen gelukkig vrij onafhankelijk. Bijna alle producten staan in de computer bij de counter en we hebben dus weinig vakkenvullers nodig. Als er te weinig mensen ingepland staan, worden er alleen in het úiterste geval mensen uit de winkel bijgeplaatst.
Wanneer we echter te veel mensen hebben wordt ons gevraagd in de winkel te werken, op een manier van vriendelijk, doch verplichtend. Ik vertik het hoe dan ook. Als ik in de winkel wilde werken had ik niet gesolliciteerd om kassier te worden.
Dus jij verwacht wel dat jouw collega's van de vulploeg jouw komen helpen op kassa maar andersom weiger je om je handen uit de mouwen te steken als de vulploeg je nodig heeft? Dat is collegiaal zeg.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Serieus? Ik zou er niet eens over nadenken te solliciteren dan.
Bij ons zijn afdelingen gelukkig vrij onafhankelijk. Bijna alle producten staan in de computer bij de counter en we hebben dus weinig vakkenvullers nodig. Als er te weinig mensen ingepland staan, worden er alleen in het úiterste geval mensen uit de winkel bijgeplaatst.
Wanneer we echter te veel mensen hebben wordt ons gevraagd in de winkel te werken, op een manier van vriendelijk, doch verplichtend. Ik vertik het hoe dan ook. Als ik in de winkel wilde werken had ik niet gesolliciteerd om kassier te worden.
Nee, sterker nog, ik vind het ook enorm kut voor die jongens dat ze achter de kassa moeten zitten en vind dat ze gewoon lekker door moeten gaan in de winkel. Net zoals wij niet voor de winkel hebben gesolliciteerd, hebben zij niet voor de kassa gesolliciteerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dus jij verwacht wel dat jouw collega's van de vulploeg jouw komen helpen op kassa maar andersom weiger je om je handen uit de mouwen te steken als de vulploeg je nodig heeft? Dat is collegiaal zeg.
Daarnaast: Je wordt geacht werkzaamheden van vergelijkbaar niveau te verrichten. En ja, kassa draaien en vullen is vergelijkbaar niveau.
Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:37 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nee, sterker nog, ik vind het ook enorm kut voor die jongens dat ze achter de kassa moeten zitten en vind dat ze gewoon lekker door moeten gaan in de winkel. Net zoals wij niet voor de winkel hebben gesolliciteerd, hebben zij niet voor de kassa gesolliciteerd.
Ik vind dat de afdelingen gewoon genoeg man moeten inroosteren. Natuurlijk heb je dan ook no-show mensen, maar heel vaak gebeurt dat niet bij ons.
Bij m'n C1000-filiaal, voordat het een Jumbo werd, kon het ook. Altijd een goede bezetting op de kassa, en afdelingen werkten wat werkzaamheden betrof los van elkaar. Niet genoeg vakkenvullers? Harder werken in de winkel. Toch maar niet genoeg caissières? Teamleiders meedraaien en ondertussen bijbellen.
Wat nemen jullie jullie baantjes allemaal super serieus zegquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.
Dit inderdaad. Dus "omdat het maar een bijbaantje is", @OudeBok, ben je niet collegiaal?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.
Hey,quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:18 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Is er trouwens een of andere manier (handboeken misschien?) om thuis te leren hoe de kassa werkt? Dat, mochten ze eens iemand nodig hebben, je kunt zeggen van 'hé maar dat kan ik ook wel"
Ik neem m'n bijbaan namelijk behoorlijk serieus, en vind het leuk om nieuwe dingen te leren.
Heeft m.i. niet erg veel met collegialiteit te maken. Ik help waar kan, maar om nou het overgrote deel van m'n shift in de winkel te gaan staan? Nee, begin ik niet aan. Vind ik ook vrij redelijk en ik verwacht ook niet anders van mijn collega's op de andere afdelingen, die dan naar de kassa zouden moeten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dus "omdat het maar een bijbaantje is", @OudeBok, ben je niet collegiaal?
Je werkt samen in een team en je ondersteunt samen het team om tot een gezamelijke prestatie te komen waardoor iedereen met een goed gevoel en een opgeruimde winkel naar huis gaat.
Dát is waar het om draait (mijn inziens, weet niet hoe anderen dat vinden?)
Als je touchscreen-kassa's hebt zou ik best wel eens ergens een uurtje willen nemen om alles voor je uit te schrijven en je op te sturen, zodat je het qua functies allemaal weet!quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:18 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Is er trouwens een of andere manier (handboeken misschien?) om thuis te leren hoe de kassa werkt? Dat, mochten ze eens iemand nodig hebben, je kunt zeggen van 'hé maar dat kan ik ook wel"
Ik neem m'n bijbaan namelijk behoorlijk serieus, en vind het leuk om nieuwe dingen te leren.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |