Nee nog niet, want op dit moment hebben vrij weinig telefoons deze techniek. Hoop wel dat Appie hierna gaat kijken. Zou wel tof zijn!quote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:24 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Klinkt wel vet. Werkt dat dan ook met mobiel betalen via die nfc chip in sommige telefoons (o.i.d.)?
Dat gaat per week. Werk je in week 1 meer dan 12 uur dan krijg je over die week toeslaguren. Werk je vervolgens in week 2 minder dan 12 uur, maar wel 's avonds dan krijg je geen toeslaguren.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 18:32 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Geldt dat ook als je een contract hebt voor <12u p/w en incidenteel eens meer dan 12 uur per week werkt? Ik neem aan van niet?
De AH bij mij om de hoek in Haarlem heeft het, volgens mij als enige in Nederland. Leuk systeem, maar mijn telefoon ziet het wifi netwerk om een of andere vreemde reden niet, dus dan werkt het nietquote:Op zaterdag 13 juli 2013 20:08 schreef TommieAH het volgende:
Wij krijgen waarschijnlijk binnenkort het mobiel zelfscan systeem. Dus met je telefoon zelfscannen. Iemand hier al gebruik van gemaakt?
Da's mooi kloten.. Straks viel die op de grond en neemt een klant hem morgen meequote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:42 schreef Hallyu het volgende:
Mijn TL was net op het eind van de avond opeens de sleutels van de voordeur kwijt, dan maar via de achterdeur naar buiten gegaan. Helemaal om dat winkelcentrum heen moeten lopen om bij mijn auto uit te komen. :l Ik hoop voor um dat tie hem dadelijk nog vind.
Gaan mensen echt de boodschappen met hun mobiel scannen? Het lijkt mij een beetje omslachtig. Misschien leuk voor een keertje, maar niet structureel.quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:26 schreef bigbass het volgende:
[..]
De AH bij mij om de hoek in Haarlem heeft het, volgens mij als enige in Nederland. Leuk systeem, maar mijn telefoon ziet het wifi netwerk om een of andere vreemde reden niet, dus dan werkt het niet
Je maakt steeds foto's van de streepjescode om producten te scannen.
Foto's van élk product?quote:Op zaterdag 13 juli 2013 23:26 schreef bigbass het volgende:
[..]
De AH bij mij om de hoek in Haarlem heeft het, volgens mij als enige in Nederland. Leuk systeem, maar mijn telefoon ziet het wifi netwerk om een of andere vreemde reden niet, dus dan werkt het niet
Je maakt steeds foto's van de streepjescode om producten te scannen.
quote:Op zondag 14 juli 2013 18:09 schreef mujentas het volgende:
[..]
Gaan mensen echt de boodschappen met hun mobiel scannen? Het lijkt mij een beetje omslachtig. Misschien leuk voor een keertje, maar niet structureel.
Het werkt ongeveer even snel als zelf scannen. Je kan je producten scannen tijdens het boodschappen doen, dus je hoeft niet in de rij te staan, dat is wel een voordeel.quote:Op zondag 14 juli 2013 18:23 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Foto's van élk product?
Dat duurt veel langer dan gewoon even in de rij te gaan staan...?
Dafuq! Wat slecht zeg. Die 'grappen' slaan nergens op.quote:Op zondag 14 juli 2013 00:18 schreef d4v1d het volgende:
https://www.facebook.com/FrustratiesOverKassamedewerkers_________________________!!!!!!!!!!
In theorie is het kassabeleid wel uitstekend, maar in het praktijk werkt het bij ons ver van vlekkeloos. Wij hebben zo'n bijdraaien systeem, maar vaak kunnen bijdraaiers niet, maar dan geven ze de keycord niet even door aan de mensen die wel tijd hebben om even achter de kassa te zitten. Ook wel eens gehad dat er mensen werden omgeroepen die op vakantie waren, want ja, even op de planning kijken kost te veel moeite. En dan kom je uiteindelijk om bij te draaien, ga je juist achter een kassa zitten waarvan weer iets gesloopt is. Niet dat iemand van de kassa afdeling dat eerst even tegen je zegt, nee hoor. Verder vinden mensen van de kassa het volkomen normaal om jou rustig een uur te laten zitten, terwijl je eigenlijk je eigen werk moet doen. Nee hoor, extra mensen regelen is ook te veel gevraagd. Ook hebben we vaak dat alle kassa's gewoon bezet zijn en dus niemand nog eentje kan openen(hallo, vrijdag middag en zaterdagquote:Op zondag 14 juli 2013 18:27 schreef bigbass het volgende:
Maar ik vind het niet handiger dan gewoon de kassa, zeker niet omdat AH vrij goed is met hun kassabeleid en je dus in theorie nooit echt lang in de rij hoeft te staan.
Ik merk in mijn eigen filiaal dat het vaak genoeg fout gaat met bijdraaien ja, maar onthoud dat dat zelfs op drukke dagen bij elkaar een half uurtje tot een uurtje op een hele dag is het niet lukt bij kassa. Als ik zelf boodschappen doe is de kans dus groot dat ik niet in die periode val. Zeker bij de AH die hier dat scan systeem heeft. Dat is een heel groot filiaal (net geen XL) en heeft een stuk of 15 kassa's en een normaal zelfscansysteem naast het mobiel scannen. Ik heb daar zelden meer dan 2 klanten zien wachten per kassa.quote:Op zondag 14 juli 2013 21:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
In theorie is het kassabeleid wel uitstekend, maar in het praktijk werkt het bij ons ver van vlekkeloos. Wij hebben zo'n bijdraaien systeem, maar vaak kunnen bijdraaiers niet, maar dan geven ze de keycord niet even door aan de mensen die wel tijd hebben om even achter de kassa te zitten. Ook wel eens gehad dat er mensen werden omgeroepen die op vakantie waren, want ja, even op de planning kijken kost te veel moeite. En dan kom je uiteindelijk om bij te draaien, ga je juist achter een kassa zitten waarvan weer iets gesloopt is. Niet dat iemand van de kassa afdeling dat eerst even tegen je zegt, nee hoor. Verder vinden mensen van de kassa het volkomen normaal om jou rustig een uur te laten zitten, terwijl je eigenlijk je eigen werk moet doen. Nee hoor, extra mensen regelen is ook te veel gevraagd. Ook hebben we vaak dat alle kassa's gewoon bezet zijn en dus niemand nog eentje kan openen(hallo, vrijdag middag en zaterdag).
Over dat frustraties pagina van facebook - eentje vond ik wel heel herkenbaar.
[ afbeelding ]
Welke datum moet ik afprijzen?
Op sommige verpakkingen staat "W23VR" (o.i.d.) Duurde even voor ik door had wat dat betekendequote:Op zondag 14 juli 2013 21:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
In theorie is het kassabeleid wel uitstekend, maar in het praktijk werkt het bij ons ver van vlekkeloos. Wij hebben zo'n bijdraaien systeem, maar vaak kunnen bijdraaiers niet, maar dan geven ze de keycord niet even door aan de mensen die wel tijd hebben om even achter de kassa te zitten. Ook wel eens gehad dat er mensen werden omgeroepen die op vakantie waren, want ja, even op de planning kijken kost te veel moeite. En dan kom je uiteindelijk om bij te draaien, ga je juist achter een kassa zitten waarvan weer iets gesloopt is. Niet dat iemand van de kassa afdeling dat eerst even tegen je zegt, nee hoor. Verder vinden mensen van de kassa het volkomen normaal om jou rustig een uur te laten zitten, terwijl je eigenlijk je eigen werk moet doen. Nee hoor, extra mensen regelen is ook te veel gevraagd. Ook hebben we vaak dat alle kassa's gewoon bezet zijn en dus niemand nog eentje kan openen(hallo, vrijdag middag en zaterdag).
Over dat frustraties pagina van facebook - eentje vond ik wel heel herkenbaar.
[ afbeelding ]
Welke datum moet ik afprijzen?
Bij AGF vind je ook heel vaak A29 etc(uiterste verkoopdatum dag A van week 29, dus maandag a.s.). Die meme had ik overigens van recente berichten van anderen op die pagina.quote:Op zondag 14 juli 2013 23:42 schreef d4v1d het volgende:
Op sommige verpakkingen staat "W23VR" (o.i.d.) Duurde even voor ik door had wat dat betekende
Van welke pagina haal je die vandaan? Degene die ik likede heeft hem niet
En dan binnenkort AH basicquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:41 schreef UncleSam het volgende:
Volgens mij is dit het enige product die de nieuwe stijl Euroshopper nooit heeft meegemaakt:
[ afbeelding ]
Kunnen jullie nog andere producten bedenken die Euroshopper oude stijl hebben?
bladerdeeg ook nogquote:Op dinsdag 16 juli 2013 12:41 schreef UncleSam het volgende:
Volgens mij is dit het enige product die de nieuwe stijl Euroshopper nooit heeft meegemaakt:
[ afbeelding ]
Kunnen jullie nog andere producten bedenken die Euroshopper oude stijl hebben?
Gaat bij ons leuk worden, omdat de bereik bij de broodbeleg/broodafdeling gewoon om te huilen is en beetje tellen/afboeken met veel moeite gaat.quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:31 schreef mujentas het volgende:
De hotspot maakt gebruik van dezelfde zender als de handterminals dus er wordt geen aparte zender opgehangen.
Werkelijk geen idee wat er bij ons hangt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:01 schreef mujentas het volgende:
Hebben jullie een nieuwe of een oude zender?
Maar als je ergens geen bereik hebt heeft dat invloed op de processen en dat is niet wenselijk. Ik zou vragen of het niet mogelijk is om een extra access point bij te plaatsen (wij hebben er ook 2).quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:03 schreef exelletor het volgende:
[..]
Werkelijk geen idee wat er bij ons hangt.En al helemaal geen idee waar het hangt.
![]()
Lijkt me aan de andere kant ook best kloten.. Als het dezelfde zender gebruikt hoeft een klant maar iets fout te doen en de hele zender raakt overbelast of crashed zelfs, dan kan je er met de terminal ook niet meer op..quote:Op donderdag 18 juli 2013 10:31 schreef mujentas het volgende:
Gisteren is de wifi hotspot geïnstalleerd. De hotspot maakt gebruik van dezelfde zender als de handterminals dus er wordt geen aparte zender opgehangen.
Het werkt op zich wel goed, alleen moet je soms opnieuw inloggen via je browser. Voor de klant is dit niet echt een probleem denk ik omdat zij toch een relatief korte tijd hier gebruik van maken. Het is natuurlijk alleen de vraag of veel mensen hier uberhaubt gebruik van zullen maken. Ik zou het tijdens het boodschappen doen in ieder geval niet zo snel doen.
Ik hoorde onze ASM een keer over praten, maar een nieuwe router(ofzo?) zou te duur zijn voor het last dat wij er van ondervinden. Overigens hoorde ik dezelfde ASM ook zeggen dat in een nieuwere filiaal hier in de buurt alle systemen veel sneller werken dan bij ons. Het zal allemaal wel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:06 schreef mujentas het volgende:
Maar als je ergens geen bereik hebt heeft dat invloed op de processen en dat is niet wenselijk. Ik zou vragen of het niet mogelijk is om een extra access point bij te plaatsen (wij hebben er ook 2).
Je hoeft geen nieuwe router, alleen een extra access point. Ik heb alleen geen idee hoeveel zoiets kost. Ik denk niet al te veel.quote:Op donderdag 18 juli 2013 11:36 schreef exelletor het volgende:
[..]
Ik hoorde onze ASM een keer over praten, maar een nieuwe router(ofzo?) zou te duur zijn voor het last dat wij er van ondervinden. Overigens hoorde ik dezelfde ASM ook zeggen dat in een nieuwere filiaal hier in de buurt alle systemen veel sneller werken dan bij ons. Het zal allemaal wel.
Daar gaan dingen mis.. Werk nog niet zo heel lang bij de AH, maar heb nog nooit een code 999 meegemaakt.quote:Op donderdag 18 juli 2013 13:43 schreef Questionmarks het volgende:
CODE 999 Van Rijsingen soja ijs vanille, hmmm?
Het gebeurt wel regelmatig. 999 is waar er een gevaar is voor de volksgezondheid of waar de reputatie van AH in het geding is.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:33 schreef kapsalonzondersla het volgende:
[..]
Daar gaan dingen mis.. Werk nog niet zo heel lang bij de AH, maar heb nog nooit een code 999 meegemaakt.
Zit lactose in, terwijl die lactosevrij zou moeten zijn.
Staat je nieuwe functie correct in RFPG?quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:10 schreef monsterd. het volgende:
Kan iemand mij uitleggen hoe het zit met het toekennen van rollen?
Ik kom van verkoop af, ga nu naar houdbaar als teamleider. Mijn "rol" was gewijzigd in teameider verkoopklaar zodat ik in alle applicaties kon. Na een week was de rol weer verdwenen. Gisteren weer aangepast en stond het weer goed. Kijk ik vandaag op plaza, sta ik erin als medewerker verkoop.
Wordt er wel een beetje moe van..
Yess, I know! Maar wat er precies voor gevaar was.quote:Op donderdag 18 juli 2013 14:40 schreef mujentas het volgende:
[..]
Het gebeurt wel regelmatig. 999 is waar er een gevaar is voor de volksgezondheid of waar de reputatie van AH in het geding is.
Lijkt me niet, heb nu mijn laatste week op verkoop. Functie is nog niet aangepast, ben nu in opleidingquote:Op donderdag 18 juli 2013 15:15 schreef mujentas het volgende:
[..]
Staat je nieuwe functie correct in RFPG?
Ik denk namelijk dat je winkelgroep al over is op de nieuwe autorisatie dinges waarbij je iemand geen andere rol meer kan toekennen dan wat er bij je functiecode hoort.
Laat dan iemand je teamleider verkoopklaar autorisatie toekennen via lokaut, tot dat je gekoppeld bent aan je nieuwe functiecode.quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:35 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Lijkt me niet, heb nu mijn laatste week op verkoop. Functie is nog niet aangepast, ben nu in opleiding
Een teamleider heeft tegenwoordig ook EOP..quote:Op donderdag 18 juli 2013 15:41 schreef NJ het volgende:
Je ASM of SM kunnen ook je rol op Plaza permanent aanpassen.
De TL kan het enkel tijdelijk.
Hoop voor je dat dat nu ook zo blijft haha! (voor die 180 dagen).quote:Op donderdag 18 juli 2013 19:46 schreef monsterd. het volgende:
Het is inmiddels via lokaut weer veranderd, moet minstens 180 dagen zo blijven
Hangt er vanaf.quote:Op vrijdag 19 juli 2013 00:25 schreef d4v1d het volgende:
Ik val zaterdag in van 9 tot 12 ('s ochtends).. Dit staat (nog) niet in plaza.. Als ik dit uiteindelijk zelf niet zie staan in Plaza, komt dit dan wel op mn loonstrook?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |