abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_129468178
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 13:48 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Haha, waar ben je ergens op vakantie?
Thailand :D
  maandag 29 juli 2013 @ 15:16:02 #277
390891 Sophie1603
~( *___* )~
pi_129470787
Weet iemand wat te doen wanneer je ah-plaza account is geblokkeerd?
hey there
pi_129470823
quote:
0s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:16 schreef Sophie1603 het volgende:
Weet iemand wat te doen wanneer je ah-plaza account is geblokkeerd?
naar je (A)SM/teamleider gaan
Tax wil tetten :)!
  maandag 29 juli 2013 @ 15:17:32 #279
390891 Sophie1603
~( *___* )~
pi_129470834
quote:
1s.gif Op maandag 29 juli 2013 15:17 schreef promisionxexposed het volgende:

[..]

naar je (A)SM/teamleider gaan
Oke dankje!
hey there
pi_129500474
Chipsworp ughhhhhh, het moet maar
pi_129501045
Zometeen werken, rustig dagje lijkt het te worden. Dit zijn de dagen dat veel vaste klanten op vakantie zijn en het weer niet goed genoeg is voor een grote meute strandgangers. Dus de klanten die er wel zijn zijn 60% thuisblijvers of klanten die al terug zijn van vakantie en 40% Duitsers die toch op de camping in de buurt zitten....
pi_129514320
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef bigbass het volgende:
Zometeen werken, rustig dagje lijkt het te worden. Dit zijn de dagen dat veel vaste klanten op vakantie zijn en het weer niet goed genoeg is voor een grote meute strandgangers. Dus de klanten die er wel zijn zijn 60% thuisblijvers of klanten die al terug zijn van vakantie en 40% Duitsers die toch op de camping in de buurt zitten....
Bij ons zijn het juist ontzettend drukke dagen, gisteren ver boven verwacht gedraaid. Kassa heeft te weinig mensen ingepland, waardoor de houdbaarmensen die het kunnen daar worden gebruikt. Vreselijk.
pi_129514822
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:35 schreef Froop het volgende:

[..]

Bij ons zijn het juist ontzettend drukke dagen, gisteren ver boven verwacht gedraaid. Kassa heeft te weinig mensen ingepland, waardoor de houdbaarmensen die het kunnen daar worden gebruikt. Vreselijk.
Collegialiteit is normaal gesproken een twee richtingsverkeer. Ze krijgen bij de kassa zo vaak hulp, maar geven het niet of nauwelijks terug. :')
pi_129514877
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:50 schreef mujentas het volgende:

[..]

Collegialiteit is normaal gesproken een twee richtingsverkeer. Ze krijgen bij de kassa zo vaak hulp, maar geven het niet of nauwelijks terug. :')
Ik vraag me af of je blij wordt als een kassa meisje zonder ervaring gaat spiegelen. Of FiFo vullen :') Dat wordt 'm niet gok ik. :+
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:54:11 #285
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_129514923
Spiegelen moet nog wel lukken, kom op zeg. :{w
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_129514972
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:52 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik vraag me af of je blij wordt als een kassa meisje zonder ervaring gaat spiegelen. Of FiFo vullen :') Dat wordt 'm niet gok ik. :+
Mja, je kan ook zeggen dat ze ervaring opdoen en wat meer van de winkel leren. Alleen maar continu bliepen doe je weinig kennis mee op, en het valt altijd op dat ze daar een gebrek aan hebben. Ze zijn vrijwel nooit in staat om een klant te helpen.

Een product terug leggen hebben ze al moeite mee omdat ze niet weten waar het staat.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 18:57:36 #287
299220 Gezicht
Tuut chips
pi_129515036
Bij ons moeten mensen die kassa willen gaan doen eerst een paar weken op verkoopklaar meelopen.
Flesje bier
pi_129515779
Of van die kassadames die je dan gaan bellen: "Ja, ik heb hier vlees zonder streepjescode." "-Wat voor vlees?" "Ja, worst."

Die snappen ook niet dat je daar vrij weinig aan hebt.
pi_129517117
Haha idd. Smeerworst, leverworst, gekookte worst, rookworst, braadworst, runderworst, varkensworst, 2 stuks, 4 stuks, bbq worst, vacuum worst.. pff
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:11:22 #290
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129517512
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 18:57 schreef Gezicht het volgende:
Bij ons moeten mensen die kassa willen gaan doen eerst een paar weken op verkoopklaar meelopen.
Serieus? Ik zou er niet eens over nadenken te solliciteren dan.

Bij ons zijn afdelingen gelukkig vrij onafhankelijk. Bijna alle producten staan in de computer bij de counter en we hebben dus weinig vakkenvullers nodig. Als er te weinig mensen ingepland staan, worden er alleen in het úiterste geval mensen uit de winkel bijgeplaatst.
Wanneer we echter te veel mensen hebben wordt ons gevraagd in de winkel te werken, op een manier van vriendelijk, doch verplichtend. Ik vertik het hoe dan ook. Als ik in de winkel wilde werken had ik niet gesolliciteerd om kassier te worden :').
Himmelhoch jauchzend, zum Tode betrübt.
Glücklich allein, ist Herr Bok, die schiet. Boem.
pi_129517873
Bij ons is het normaal bij de kassa dat als er tijd vrij is dat we dan een container met spul pakken van iets wat dichtbij de kassa staat. Dat vullen we dan bij en kunnen we ook snel weer bij de kassa bijspringen. Scheelt toch weer iets voor de vulploeg
pi_129518372
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Bij ons zijn afdelingen gelukkig vrij onafhankelijk. Bijna alle producten staan in de computer bij de counter en we hebben dus weinig vakkenvullers nodig. Als er te weinig mensen ingepland staan, worden er alleen in het úiterste geval mensen uit de winkel bijgeplaatst.
Wanneer we echter te veel mensen hebben wordt ons gevraagd in de winkel te werken, op een manier van vriendelijk, doch verplichtend. Ik vertik het hoe dan ook. Als ik in de winkel wilde werken had ik niet gesolliciteerd om kassier te worden :').
Collegiaal ben jij.....
Nee aan bovenstaande heb ik dus een hekel.
Doe gewoon dan doe je al gek genoeg.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 20:36:06 #293
378682 JohnBercow
Division! Clear the lobby!
pi_129518516
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Dus jij verwacht wel dat jouw collega's van de vulploeg jouw komen helpen op kassa maar andersom weiger je om je handen uit de mouwen te steken als de vulploeg je nodig heeft? Dat is collegiaal zeg.

Daarnaast: Je wordt geacht werkzaamheden van vergelijkbaar niveau te verrichten. En ja, kassa draaien en vullen is vergelijkbaar niveau.
Order! Ordeeeeeeeeer!
  dinsdag 30 juli 2013 @ 21:37:21 #294
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129522177
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 20:36 schreef Schuimpjes het volgende:

[..]

Dus jij verwacht wel dat jouw collega's van de vulploeg jouw komen helpen op kassa maar andersom weiger je om je handen uit de mouwen te steken als de vulploeg je nodig heeft? Dat is collegiaal zeg.

Daarnaast: Je wordt geacht werkzaamheden van vergelijkbaar niveau te verrichten. En ja, kassa draaien en vullen is vergelijkbaar niveau.
Nee, sterker nog, ik vind het ook enorm kut voor die jongens dat ze achter de kassa moeten zitten en vind dat ze gewoon lekker door moeten gaan in de winkel. Net zoals wij niet voor de winkel hebben gesolliciteerd, hebben zij niet voor de kassa gesolliciteerd.
Ik vind dat de afdelingen gewoon genoeg man moeten inroosteren. Natuurlijk heb je dan ook no-show mensen, maar heel vaak gebeurt dat niet bij ons.
Bij m'n C1000-filiaal, voordat het een Jumbo werd, kon het ook. Altijd een goede bezetting op de kassa, en afdelingen werkten wat werkzaamheden betrof los van elkaar. Niet genoeg vakkenvullers? Harder werken in de winkel. Toch maar niet genoeg caissières? Teamleiders meedraaien en ondertussen bijbellen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:40:13 #295
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_129525701
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 21:37 schreef OudeBok het volgende:

[..]

Nee, sterker nog, ik vind het ook enorm kut voor die jongens dat ze achter de kassa moeten zitten en vind dat ze gewoon lekker door moeten gaan in de winkel. Net zoals wij niet voor de winkel hebben gesolliciteerd, hebben zij niet voor de kassa gesolliciteerd.
Ik vind dat de afdelingen gewoon genoeg man moeten inroosteren. Natuurlijk heb je dan ook no-show mensen, maar heel vaak gebeurt dat niet bij ons.
Bij m'n C1000-filiaal, voordat het een Jumbo werd, kon het ook. Altijd een goede bezetting op de kassa, en afdelingen werkten wat werkzaamheden betrof los van elkaar. Niet genoeg vakkenvullers? Harder werken in de winkel. Toch maar niet genoeg caissières? Teamleiders meedraaien en ondertussen bijbellen.
Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 22:52:54 #296
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129526392
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:40 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.
Wat nemen jullie jullie baantjes allemaal super serieus zeg :D.
Ik doe m'n best daar en alles, heb altijd de kortste rijen, nooit ruzie met klanten en loop me de pleuris aan mandjes terugzetten alsmede producten, maar vakkenvullen begin ik simpelweg niet aan. Een keertje in de week een uurtje is natuurlijk niet erg, maar ik heb een keer gehad dat ik in zes uur werken vier uur in de winkel moest staan, zodat dat sneller klaar was. Niet omdat ze mensen nodig hadden, maar omdat ze dan sneller klaar waren. Gelukkig zitten er overigens ook ander mensen achter de kassa. Als ik aangeef echt niet te zitten wachten op een klus in de winkel, zijn er een paar anderen die ze kunnen vragen.
Heeft er waarschijnlijk ook grotendeels mee te maken dat ik pislink word als er iemand achter m'n reet aan zit omdat ik een bepaalde target moet halen. Ik bepaal zelf wel hoe snel ik vul, als het dan toch al moet.
Achter de kassa heb ik daar geen last van, en vind ik het op zich nog best wel leuk werken door het vele contact met mensen.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:08:24 #297
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129527183
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 22:40 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Dus "omdat het maar een bijbaantje is", @OudeBok, ben je niet collegiaal?
Je werkt samen in een team en je ondersteunt samen het team om tot een gezamelijke prestatie te komen waardoor iedereen met een goed gevoel en een opgeruimde winkel naar huis gaat.
Dát is waar het om draait (mijn inziens, weet niet hoe anderen dat vinden?)
pi_129527637
Is er trouwens een of andere manier (handboeken misschien?) om thuis te leren hoe de kassa werkt? Dat, mochten ze eens iemand nodig hebben, je kunt zeggen van 'hé maar dat kan ik ook wel"
Ik neem m'n bijbaan namelijk behoorlijk serieus, en vind het leuk om nieuwe dingen te leren.
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:28:11 #299
386498 Watdoeteenvulploegleider
Watdoeteenvulploegleider
pi_129528039
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:18 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Is er trouwens een of andere manier (handboeken misschien?) om thuis te leren hoe de kassa werkt? Dat, mochten ze eens iemand nodig hebben, je kunt zeggen van 'hé maar dat kan ik ook wel"
Ik neem m'n bijbaan namelijk behoorlijk serieus, en vind het leuk om nieuwe dingen te leren.
Hey,

Wat leuk dat je graag vooruit wilt.
Inderdaad is er een mogelijkheid om iets daarvoor thuis te doen, namelijk het theoriegedeelte.
Zo kan je via ELM (elektronische leermodules) de cursus die je normaal op de winkelcomputer doet thuis doen (zowel voor kassier A als B). Echter zal je altijd ervaring op moeten doen op de werkvloer.
Vraag eens aan de kassa TL dat je graag meer wilt leren en of het mogelijk en zinvol is om kassa te leren zodat je eens bij kan springen. :)
  dinsdag 30 juli 2013 @ 23:45:15 #300
280152 OudeBok
Herr General Bok
pi_129528741
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 juli 2013 23:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Dus "omdat het maar een bijbaantje is", @OudeBok, ben je niet collegiaal?
Je werkt samen in een team en je ondersteunt samen het team om tot een gezamelijke prestatie te komen waardoor iedereen met een goed gevoel en een opgeruimde winkel naar huis gaat.
Dát is waar het om draait (mijn inziens, weet niet hoe anderen dat vinden?)
Heeft m.i. niet erg veel met collegialiteit te maken. Ik help waar kan, maar om nou het overgrote deel van m'n shift in de winkel te gaan staan? Nee, begin ik niet aan. Vind ik ook vrij redelijk en ik verwacht ook niet anders van mijn collega's op de andere afdelingen, die dan naar de kassa zouden moeten.
Dat was dan bij mijn C1000/Jumbo dus weer wel goed geregeld : andere afdelingen springen uitsluitend in gevallen van hoge nood bij, en niet omdat dat sneller is. Zo hoort de insteek wat mij betreft ook te zijn. Werken op de plek waar je bent aangenomen, en daar alleen van afwijken als het écht niet anders kan.
Wat het opruimen van de winkel betreft overigens... Overdag, prima. Heerlijk, even lopen en mandjes doen, of effe vegen, kassa schoonmaken, allemaal prima te doen.
's Avonds echter.. ruim een half uur onbetaald werk na sluitingstijd omdat het hele kassablok gedweild moet worden en alle kassa's schoongemaakt. Verder moeten alle retourtjes terug. Ondertussen is het al zo dat bijna iedereen aangegeven heeft niet meer tot sluit te willen werken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')