Thailandquote:Op maandag 29 juli 2013 13:48 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Haha, waar ben je ergens op vakantie?
naar je (A)SM/teamleider gaanquote:Op maandag 29 juli 2013 15:16 schreef Sophie1603 het volgende:
Weet iemand wat te doen wanneer je ah-plaza account is geblokkeerd?
Oke dankje!quote:Op maandag 29 juli 2013 15:17 schreef promisionxexposed het volgende:
[..]
naar je (A)SM/teamleider gaan
Bij ons zijn het juist ontzettend drukke dagen, gisteren ver boven verwacht gedraaid. Kassa heeft te weinig mensen ingepland, waardoor de houdbaarmensen die het kunnen daar worden gebruikt. Vreselijk.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 12:12 schreef bigbass het volgende:
Zometeen werken, rustig dagje lijkt het te worden. Dit zijn de dagen dat veel vaste klanten op vakantie zijn en het weer niet goed genoeg is voor een grote meute strandgangers. Dus de klanten die er wel zijn zijn 60% thuisblijvers of klanten die al terug zijn van vakantie en 40% Duitsers die toch op de camping in de buurt zitten....
Collegialiteit is normaal gesproken een twee richtingsverkeer. Ze krijgen bij de kassa zo vaak hulp, maar geven het niet of nauwelijks terug.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:35 schreef Froop het volgende:
[..]
Bij ons zijn het juist ontzettend drukke dagen, gisteren ver boven verwacht gedraaid. Kassa heeft te weinig mensen ingepland, waardoor de houdbaarmensen die het kunnen daar worden gebruikt. Vreselijk.
Ik vraag me af of je blij wordt als een kassa meisje zonder ervaring gaat spiegelen. Of FiFo vullenquote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:50 schreef mujentas het volgende:
[..]
Collegialiteit is normaal gesproken een twee richtingsverkeer. Ze krijgen bij de kassa zo vaak hulp, maar geven het niet of nauwelijks terug.
Mja, je kan ook zeggen dat ze ervaring opdoen en wat meer van de winkel leren. Alleen maar continu bliepen doe je weinig kennis mee op, en het valt altijd op dat ze daar een gebrek aan hebben. Ze zijn vrijwel nooit in staat om een klant te helpen.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:52 schreef d4v1d het volgende:
[..]
Ik vraag me af of je blij wordt als een kassa meisje zonder ervaring gaat spiegelen. Of FiFo vullenDat wordt 'm niet gok ik.
Serieus? Ik zou er niet eens over nadenken te solliciteren dan.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 18:57 schreef Gezicht het volgende:
Bij ons moeten mensen die kassa willen gaan doen eerst een paar weken op verkoopklaar meelopen.
Collegiaal ben jij.....quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Serieus? Ik zou er niet eens over nadenken te solliciteren dan.
Bij ons zijn afdelingen gelukkig vrij onafhankelijk. Bijna alle producten staan in de computer bij de counter en we hebben dus weinig vakkenvullers nodig. Als er te weinig mensen ingepland staan, worden er alleen in het úiterste geval mensen uit de winkel bijgeplaatst.
Wanneer we echter te veel mensen hebben wordt ons gevraagd in de winkel te werken, op een manier van vriendelijk, doch verplichtend. Ik vertik het hoe dan ook. Als ik in de winkel wilde werken had ik niet gesolliciteerd om kassier te worden.
Dus jij verwacht wel dat jouw collega's van de vulploeg jouw komen helpen op kassa maar andersom weiger je om je handen uit de mouwen te steken als de vulploeg je nodig heeft? Dat is collegiaal zeg.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:11 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Serieus? Ik zou er niet eens over nadenken te solliciteren dan.
Bij ons zijn afdelingen gelukkig vrij onafhankelijk. Bijna alle producten staan in de computer bij de counter en we hebben dus weinig vakkenvullers nodig. Als er te weinig mensen ingepland staan, worden er alleen in het úiterste geval mensen uit de winkel bijgeplaatst.
Wanneer we echter te veel mensen hebben wordt ons gevraagd in de winkel te werken, op een manier van vriendelijk, doch verplichtend. Ik vertik het hoe dan ook. Als ik in de winkel wilde werken had ik niet gesolliciteerd om kassier te worden.
Nee, sterker nog, ik vind het ook enorm kut voor die jongens dat ze achter de kassa moeten zitten en vind dat ze gewoon lekker door moeten gaan in de winkel. Net zoals wij niet voor de winkel hebben gesolliciteerd, hebben zij niet voor de kassa gesolliciteerd.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 20:36 schreef Schuimpjes het volgende:
[..]
Dus jij verwacht wel dat jouw collega's van de vulploeg jouw komen helpen op kassa maar andersom weiger je om je handen uit de mouwen te steken als de vulploeg je nodig heeft? Dat is collegiaal zeg.
Daarnaast: Je wordt geacht werkzaamheden van vergelijkbaar niveau te verrichten. En ja, kassa draaien en vullen is vergelijkbaar niveau.
Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 21:37 schreef OudeBok het volgende:
[..]
Nee, sterker nog, ik vind het ook enorm kut voor die jongens dat ze achter de kassa moeten zitten en vind dat ze gewoon lekker door moeten gaan in de winkel. Net zoals wij niet voor de winkel hebben gesolliciteerd, hebben zij niet voor de kassa gesolliciteerd.
Ik vind dat de afdelingen gewoon genoeg man moeten inroosteren. Natuurlijk heb je dan ook no-show mensen, maar heel vaak gebeurt dat niet bij ons.
Bij m'n C1000-filiaal, voordat het een Jumbo werd, kon het ook. Altijd een goede bezetting op de kassa, en afdelingen werkten wat werkzaamheden betrof los van elkaar. Niet genoeg vakkenvullers? Harder werken in de winkel. Toch maar niet genoeg caissières? Teamleiders meedraaien en ondertussen bijbellen.
Wat nemen jullie jullie baantjes allemaal super serieus zegquote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.
Dit inderdaad. Dus "omdat het maar een bijbaantje is", @OudeBok, ben je niet collegiaal?quote:Op dinsdag 30 juli 2013 22:40 schreef monsterd. het volgende:
[..]
Wat ben jij een oude knor zegt. Je bent SAMEN de winkel, dan werk je er ook SAMEN naartoe. Dat je dan bij moet springen als vakkenvuller lijkt mij niet meer dan normaal. Uiteindelijk sta jij op de werkvloer voor de klant en is de Albert Heijn geen dagbesteding waarbinnen je mag kiezen. Contractueel gezien mag je overal ingezet worden dus weigeren zit er absoluut niet in.
Hey,quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:18 schreef kapsalonzondersla het volgende:
Is er trouwens een of andere manier (handboeken misschien?) om thuis te leren hoe de kassa werkt? Dat, mochten ze eens iemand nodig hebben, je kunt zeggen van 'hé maar dat kan ik ook wel"
Ik neem m'n bijbaan namelijk behoorlijk serieus, en vind het leuk om nieuwe dingen te leren.
Heeft m.i. niet erg veel met collegialiteit te maken. Ik help waar kan, maar om nou het overgrote deel van m'n shift in de winkel te gaan staan? Nee, begin ik niet aan. Vind ik ook vrij redelijk en ik verwacht ook niet anders van mijn collega's op de andere afdelingen, die dan naar de kassa zouden moeten.quote:Op dinsdag 30 juli 2013 23:08 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
[..]
Dit inderdaad. Dus "omdat het maar een bijbaantje is", @OudeBok, ben je niet collegiaal?
Je werkt samen in een team en je ondersteunt samen het team om tot een gezamelijke prestatie te komen waardoor iedereen met een goed gevoel en een opgeruimde winkel naar huis gaat.
Dát is waar het om draait (mijn inziens, weet niet hoe anderen dat vinden?)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |