SPOILER: Transferbeleid 2012/2013Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Transferbeleid 2013/2014Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Omdat?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:26 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Al hoop ik wel dat Cuenca nog terugkomt
Is nog steeds de waarheid toch?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:29 schreef Tarado het volgende:
Weinig fantasie, deze had je had je toch al gemaakt?
Omdat domme boertjes wel vaker zeggen; "ajax onterecht kampioen, we lieten het lopen".quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:30 schreef Knalerwtje het volgende:
Ik zeg dat ze het één wedstrijd laten lopen en jij maakt daarvan dat ik vind dat PSV drie jaar ten onrechte geen kampioen is geworden?
Ik geloof dat ik toch heel genuanceerd was. Dat ben ik meestal zolang de discussie normaal verloopt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:34 schreef Tyron het volgende:
[..]
Omdat domme boertjes wel vaker zeggen; "ajax onterecht kampioen, we lieten het lopen".
En als het je niet aanstaat begin je over moeders en pijpen toch?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:36 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ik geloof dat ik toch heel genuanceerd was. Dat ben ik meestal zolang de discussie normaal verloopt.
Precies. Als de discussie alleen nog maar uit zuigen bestaat, dan doe ik een suggestie om dat zuigen elders te doen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:36 schreef Tyron het volgende:
[..]
En als het je niet aanstaat begin je over moeders en pijpen toch?
Wat mij betreft is hij welkom!quote:Cuenca wil terug: 'Deze zomer of in januari'
NIEUWE SOLLICITATIE - Isaac Cuenca laat er geen gras over groeien. De aanvaller herstelt momenteel van een vervelende knieblessure, die hem ook tijdens zijn eerste Ajax-periode veelal aan de kant hield. De Spanjaard hoopt echter nog steeds op een tweede periode, het liefst zo snel mogelijk.
'Het gaat goed met me, het herstel verloopt voorspoedig', vertelt de 22-jarige Cuenca aan Catalunya Radio. 'Ik wil graag terug naar Ajax. Deze zomer al als mijn herstel nog sneller gaat dan nu en anders weer in januari.'
Het is bekend dat Ajax ook welwillend staat tegenover een terugkeer van Cuenca. Frank de Boer wil dan echter wel de beschikking hebben over een fitte speler. Zo zei hij al dat Cuenca waarschijnlijk niet deze zomer komt, omdat de coach vanaf het begin van de competitie wil spelen met een fitte selectie. Cuenca is nog enkele maanden zoet met zijn herstel en zou zodoende sowieso de eerste paar competitiewedstrijden missen.
Dan hebben we Bojan voor niks gehaald + je betaalt misschien voor iemand die wederom maar 4 á 5 wedstrijden meedoet.quote:
Bojan = (schaduw)spits, Cuenca is rechtsbuiten.quote:
Ah, ik dacht dat Bojan als buitenspeler gehaald was.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Bojan = (schaduw)spits, Cuenca is rechtsbuiten.
Frankie heeft hem gezegd dat hij zich moet focussen op de positie van rechtsbuiten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:45 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ah, ik dacht dat Bojan als buitenspeler gehaald was.
Maar dan hebben we hem sowieso al voor niks gehaald.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
quote:Frank de Boer toonde zich afgelopen weekend al erg blij met de komst van Bojan, die zich in eerste instantie moet richten op de positie van rechtsbuiten.
Dat sowieso. Maar de verschillen over een heel seizoen zijn natuurlijk niet zo groot dat het onoverbrugbaar is. Al denk ik dat komend seizoen voor PSV en Vitesse vooral een jaar van bouwen gaat worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef BankAardappel het volgende:
Ach. Je kan zeggen dat Ajax de beste is omdat we beter presteren dan alle anderen, of omdat alle anderen minder presteren dan Ajax. Maar eigenlijk betekent het precies hetzelfde, dat Ajax de beste is.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:46 schreef Tyron het volgende:
[..]
Frankie heeft hem gezegd dat hij zich moet focussen op de positie van rechtsbuiten.
Ah, gelukkig.quote:
De Boer heeft duidelijk aangegeven dat Bojan als rechtsbuiten voor zijn plek moet gaan vechten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Dachten velen van Ajax ook hoor vorig jaar, dat het zonder Jantje, Anita en Janssen een tussenjaar zou worden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:46 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Dat sowieso. Maar de verschillen over een heel seizoen zijn natuurlijk niet zo groot dat het onoverbrugbaar is. Al denk ik dat komend seizoen voor PSV en Vitesse vooral een jaar van bouwen gaat worden.
Wat ik las is dat hij op de 3 plekken voorin uit de voeten kan. Ik ben ECHT heel benieuwd hoe hij gaat spelen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:47 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
De Boer heeft duidelijk aangegeven dat Bojan als rechtsbuiten voor zijn plek moet gaan vechten.
Je bent fantastischquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:48 schreef Tyron het volgende:
[..]
Dachten velen van Ajax ook hoor vorig jaar, dat het zonder Jantje, Anita en Janssen een tussenjaar zou worden.
Ik had gelukkig altijd vertrouwen in Eriksen.
Hangt er vanaf, ik verwacht Cuenca nog niet deze zomer. Maar van de winter kan het best een optie zijn. Hij heeft volgende zomer nog maar 1 jaar contract, is in dat opzicht interessant. Ook omdat Boerrigter z'n contract afloopt dit seizoen. En het afwachten is wat er met Sana gaat gebeuren dit seizoen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:44 schreef GGMM het volgende:
[..]
Dan hebben we Bojan voor niks gehaald + je betaalt misschien voor iemand die wederom maar 4 á 5 wedstrijden meedoet.
Nee bedankt
Bojan schijnt zich op de rechtsbuiten positie te moeten focussen van De Boer. Alhoewel hij op alle 3 de posities bruikbaar is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hoezo niet? We hebben nog geen rechtsbuiten toch?
Iedereen hier zegt dat hij een schaduwspits is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:50 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Bojan schijnt zich op de rechtsbuiten positie te moeten focussen van De Boer. Alhoewel hij op alle 3 de posities bruikbaar is.
Hij kan op alle posities uit de voeten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef ejfaar het volgende:
Zou Bojan voor rechtsbuiten gehaald zijn of voor de spits?
Hmm... even zoeken dan maar.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:51 schreef Tyron het volgende:
[..]
Iedereen hier zegt dat hij een schaduwspits is.
quote:Frank de Boer: ‘Hij heeft een individuele actie, heeft overzicht, kan goals maken en heeft heel veel dreiging in zijn spel. Een type-Fischer. Ik denk dat we hem vooral voor de rechtsbuiten gaan gebruiken maar hij kan op de andere posities voorin ook goed uit de voeten.
Ja, als er een kans bestaat dat je hem kan kopen zou dat heel mooi zijn, maar dat lijkt me wat onrealistisch tbh.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:49 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, ik verwacht Cuenca nog niet deze zomer. Maar van de winter kan het best een optie zijn. Hij heeft volgende zomer nog maar 1 jaar contract, is in dat opzicht interessant. Ook omdat Boerrigter z'n contract afloopt dit seizoen. En het afwachten is wat er met Sana gaat gebeuren dit seizoen.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hmm... even zoeken dan maar.
[..]
Dat is de tegenstander zand in de ogen strooien. Hij wordt de spitsquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef Littlerabbit het volgende:
[..]
Hmm... even zoeken dan maar.
[..]
Wellicht, maar hij kan op de andere posities voorin ook goed uit de voeten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:53 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dat is de tegenstander zand in de ogen strooien. Hij wordt de spits
Op linkshalf. Kan die knakker die daar nu speelt er eindelijk uitquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:55 schreef Tyron het volgende:
Ben wel benieuwd naar Bojan op linksbuiten, waar gaat Fischer dan eigenlijk spelen?
Qua spel en fysiek lijkt hij ook wel wat op Van der Vaart. Al kon Van der Vaart minder goed als rechtsbuiten uit de voeten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:54 schreef ejfaar het volgende:
Ik dek dat Bojan uiteindelijk linkshalf eindigt
quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:55 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Op linkshalf. Kan die knakker die daar nu speelt er eindelijk uit
Misschien, alhoewel Barcelona ook realistisch kan zijn. Met al die blessures van hem, en als hij per se naar Ajax wil. En anders kan je hem misschien nog huren volgend seizoen en dan vastleggen. Ik zie het wel gebeuren.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef GGMM het volgende:
[..]
Ja, als er een kans bestaat dat je hem kan kopen zou dat heel mooi zijn, maar dat lijkt me wat onrealistisch tbh.
Bojan hebben we toch gehaald voor rechtsvoor en dan heb je nog Sana,Meleg en eventueel Boerrigter die daar kan spelen. Dan hoeft er niet nog een dure huurling van Barcelona bij die net terug is van een blessurequote:Op woensdag 10 juli 2013 12:49 schreef GGMM het volgende:
[..]
Hoezo niet? We hebben nog geen rechtsbuiten toch?
Huh?quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:52 schreef Stiggie het volgende:
Haha als we hem kunnen kopen idd. Tis wel erg dubbel bezet allemaal anders. Maar tis wel leuk om te kunnen schuiven in de aanval met hem er bij
Bij Barca bij spits positie was Bojan een beest
Bojan kan ook op andere posities, net als Cuenca trouwens. Van Boerrigter en Sana is er minimaal 1 weg volgend seizoen, misschien al eerder.quote:Op woensdag 10 juli 2013 12:57 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bojan hebben we toch gehaald voor rechtsvoor en dan heb je nog Sana,Meleg en eventueel Boerrigter die daar kan spelen. Dan hoeft er niet nog een dure huurling van Barcelona bij die net terug is van een blessure
Cuenca kan op andere posities? Wat zeg jij nou? Natuurlijk is of Boerrigter of Sana weg na dit seizoen maar dat wil nog niet zeggen dat je dan nu dan Cuenca moet hurenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:02 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Bojan kan ook op andere posities, net als Cuenca trouwens. Van Boerrigter en Sana is er minimaal 1 weg volgend seizoen, misschien al eerder.
Ja, Cuenca kan ook gewoon op de linkervleugel. En waarom niet? Gewoon Cuenca fit laten worden, en dan in de winter huren, met een optie voor nog een jaar tot het einde van zn contract. Dan Boerrigter of Sana verkopen van de winter.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Cuenca kan op andere posities? Wat zeg jij nou? Natuurlijk is of Boerrigter of Sana weg na dit seizoen maar dat wil nog niet zeggen dat je dan nu dan Cuenca moet huren
Nu zijn we geen arme club maar dit soort fratsen daar moet je niet aan beginnenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:07 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Ja, Cuenca kan ook gewoon op de linkervleugel. En waarom niet? Gewoon Cuenca fit laten worden, en dan in de winter huren, met een optie voor nog een jaar tot het einde van zn contract. Dan Boerrigter of Sana verkopen van de winter.
Wat voor fratsen? Wat is dan het financiele risico?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:08 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nu zijn we geen arme club maar dit soort fratsen daar moet je niet aan beginnen
Je gaat toch geen salaris betalen aan iemand die je eigenlijk niet nodig hebt. De hele bedoeling van het huren van spelers is dat je iets hebt om het gat te overbruggen tot je jeugd er staat zoals Meleg en Moses.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:09 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wat voor fratsen? Wat is dan het financiele risico?
Ligt eraan hoe goed Meleg en Moses zijn natuurlijk. Bovendien kost zo'n gast weinig en kan die wel veel gaan opleverenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je gaat toch geen salaris betalen aan iemand die je eigenlijk niet nodig hebt. De hele bedoeling van het huren van spelers is dat je iets hebt om het gat te overbruggen tot je jeugd er staat zoals Meleg en Moses.
Als ze geen vertrouwen hadden in die spelers dan hadden ze wel iemand gekocht denk je nietquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:13 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ligt eraan hoe goed Meleg en Moses zijn natuurlijk. Bovendien kost zo'n gast weinig en kan die wel veel gaan opleveren
Scenario's: 1. Je grootste talent Fischer wordt uit de basis gespeeld; niet ideaal;quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:05 schreef Mangoworks2002 het volgende:
Cuenca gewoon halen. Boerrigter en Sana naar Jong Ajax, van vooral de eerste is dat gewoon zijn top. Samen met Fischer 3 spelers voor 2 plekken, prima, concurentie is goed.
Daarnaast kan Fischer ook achter de spits, net als Bojan
Hoezo niet nodig dan? Boerrigter en Sana betalen we ook, en daar ga je geen geld meer aan verdienen, en die voegen weinig toe. Waarom zou je niet willen verbeteren? Cuenca betaal je, maar voegt ook wat toe als hij fit is. En volgend seizoen heb je hem waarschijnlijk heel hard nodig. Maak je je nu echt druk om een half jaar salaris?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:12 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Je gaat toch geen salaris betalen aan iemand die je eigenlijk niet nodig hebt. De hele bedoeling van het huren van spelers is dat je iets hebt om het gat te overbruggen tot je jeugd er staat zoals Meleg en Moses.
Als je zoveel wedstrijden speelt het hele seizoenen, competitie, Europees, beker. Dan heb je meer dan 2 goede vleugelspelers nodig. Met 11 goede spelers ga je het niet redden, Europees dan. Een goede breedte maakt het verschil.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Een zo'n huurling lijkt me ook meer dan genoeg.
[..]
Scenario's: 1. Je grootste talent Fischer wordt uit de basis gespeeld; niet ideaal;
2. Fischer naar het middenveld, dan speel je met twee tijdelijke oplossingen op de flanken; niet ideaal.
3. Concurrentie tussen Bojan en Cuenca. De speler die iets beter is zal dan winnen, maar als dat Bojan is was het dus een overbodige 'aankoop', en als het Cuenca is was het de investering wsl ook niet waard (of hij moet véél beter dan Bojan zijn, maar dat lijkt me sterk).
Het kopen van dit soort talenten moet je echt uit je hoofd zetten, gaat nooit gebeuren.
Uiteraard, maar een huurling voor op de bank lijkt me een beetje een vreemde investering (en daar zal Barca ook niet al te blij mee zijn). De beste rechtsbuiten uit de jeugd -en er loopt wat talent rond- zou ik gebruiken als backup, dan kan hij eraan ruiken om het vanaf 2014/2015 volledig over te nemenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:19 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als je zoveel wedstrijden speelt het hele seizoenen, competitie, Europees, beker. Dan heb je meer dan 2 goede vleugelspelers nodig. Met 11 goede spelers ga je het niet redden.
Dit... Plus je kijkt naar de ideale situatie. In de ideale situatie zou je het met eigen jeugd op moeten vangen en niets inhuren. Echter is de eigen jeugd nog niet zo ver. Dan is het als club natuurlijk super dat je je met deze krachten tijdelijk kan versterken. Zodra een Eriksen deze zomer of van de winter toch weg is, kan fischer naar het middenveld (hij was de beoogde opvolger van Eriksen). Ondertussen rijpen Meleg en anderen nog zodat ze er volgend jaar wel kunnen staan, en misschien al wat wedstrijden dit jaar tegen de mindere goden...quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:19 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Als je zoveel wedstrijden speelt het hele seizoenen, competitie, Europees, beker. Dan heb je meer dan 2 goede vleugelspelers nodig. Met 11 goede spelers ga je het niet redden.
Voegt hij dan net zoveel toe als vorig seizoen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:17 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Hoezo niet nodig dan? Boerrigter en Sana betalen we ook, en daar ga je geen geld meer aan verdienen, en die voegen weinig toe. Waarom zou je niet willen verbeteren? Cuenca betaal je, maar voegt ook wat toe als hij fit is. En volgend seizoen heb je hem waarschijnlijk heel hard nodig. Maak je je nu echt druk om een half jaar salaris?
Iig een jonge met verstand dus.quote:PSV was geen optie voor Van der Hoorn: ‘Ajax spreekt het meest aan’
Toen Mike van der Hoorn zich enkele maanden geleden in de kijker begon te spelen leek zowel Ajax als PSV geïnteresseerd in de verdediger van FC Utrecht, maar de Eindhovenaren gingen voor Jeffrey Bruma en hebben zich inmiddels eveneens versterkt met Karim Rekik. Een overgang naar het Philips Stadion heeft de twintigjarige mandekker naar eigen zeggen ook nooit serieus overwogen.
Op het moment dat een transfer naar de regerend landskampioen tot de mogelijkheden bleek te behoren had Van der Hoorn de knoop eigenlijk al doorgehakt. “Ajax maakte al vanaf het begin een overtuigende indruk”, vertelt de jeugdinternational aan Voetbal International. “Bovendien spreekt Ajax me van alle topclubs het meest aan.”
Bij Utrecht had Van der Hoorn het afgelopen seizoen te maken met trainer Jan Wouters. De voormalig middenvelder van Ajax en het Nederlands elftal heeft de stopper aangeraden om naar Amsterdam te verhuizen. “Ik heb met hem goed over de transfer kunnen praten. Hij adviseerde me ook deze kans te pakken”, laat Van der Hoorn weten.
Cuenca zal sowieso weer langzaam gebracht moeten worden en speeltijd op moeten bouwen. Maar als je alle speeltijd tussen Fischer. Bojan en Cuenca verdeelt komen ze alledrie tot genoeg minuten per seizoen hoor. 50 wedstrijden per seizoen, 2 posities is 100 wedstrijden gedeeld door 3. En dat ervan uitgaande dat er geen blessures zijn ofzo.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:21 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Uiteraard, maar een huurling voor op de bank lijkt me een beetje een vreemde investering (en daar zal Barca ook niet al te blij mee zijn). De beste rechtsbuiten uit de jeugd -en er loopt wat talent rond- zou ik gebruiken als backup, dan kan hij eraan ruiken om het vanaf 2014/2015 volledig over te nemen.
Wat begrijp je niet als ik zeg "als hij fit is"?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:28 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voegt hij dan net zoveel toe als vorig seizoen?
Dat is hij niet zo vaak helaasquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:34 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Wat begrijp je niet als ik zeg "als hij fit is"?
Kost weer geld enzoquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:37 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Dan ben je binnen een half jaar dus weer van hem af. Geen probleem lijkt me.
Ach wat maakt het uit allemaal we huren gewoon nog een paar spelers erbij kost toch niet zoveelquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:40 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Het is wat zeg. Alle spelers kosten geld.
Gast, ga even janken om een paar ton. Dat geld gedoe schiet echt te ver door bij sommige Ajax supporters. Zolang er meer binnenkomt dan er uitgegeven wordt is het goed. Daarnaast is er dus totaal geen lange termijn risico.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ach wat maakt het uit allemaal we huren gewoon nog een paar spelers erbij kost toch niet zoveel
Je zou economie moeten gaan studerenquote:Op woensdag 10 juli 2013 13:45 schreef BankAardappel het volgende:
[..]
Gast, ga even janken om een paar ton. Dat geld gedoe schiet echt te ver door bij sommige Ajax supporters. Zolang er meer binnenkomt dan er uitgegeven wordt is het goed. Daarnaast is er dus totaal geen lange termijn risico.
Ik ook wel maar het is natuurlijk wel zo dat als je al 1 speler voor 1 plek huurt waarom dan nog 1 die niet eens fit is.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:55 schreef BankAardappel het volgende:
Daarin verschillen we dus duidelijk van mening. Maar ja, jij bent altijd al fan geweest van Boerrigter. Ik zie liever Cuenca dan Boerrigter of Sana. Omdat zij hier spelen wil niet zeggen dat je ze hoeft te houden ofzo.
Cuenca moet alleen komen als hij gekocht wordt of huren met optie tot koop.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:57 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik ook wel maar het is natuurlijk wel zo dat als je al 1 speler voor 1 plek huurt waarom dan nog 1 die niet eens fit is.
Maar als Barcelona beslist dat het beter is voor hem om in Amsterdam te herstellen en ze lenen hem gratis uit is het wel leuk om hem erbij te hebben.
Waarom zou je hem kopen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Cuenca moet alleen komen als hij gekocht wordt of huren met optie tot koop.
Sana en boer zit je aan 'vast'. Het is een dun lijntje van niet verkopen tot je een betere voor in de basis hebt. Ze moeten elkaar er uit spelen. Het zijn misschien niet de meeste briljante spelers maar de positie is nu driedubbel bezet. Dan moet er toch minimaal eentje weg voor je gaat nadenken over nog een huur.quote:Op woensdag 10 juli 2013 13:55 schreef BankAardappel het volgende:
Daarin verschillen we dus duidelijk van mening. Maar ja, jij bent altijd al fan geweest van Boerrigter. Ik zie liever Cuenca dan Boerrigter of Sana. Omdat zij hier spelen wil niet zeggen dat je ze hoeft te houden ofzo. Ik zie hem sowieso nog wel komen ook eigenlijk, hij zal niet zulke uitspraken doen als hij weet dat Ajax niet voor zijn terugkomst open staat.
En de jeugd dan?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:01 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Om een goede aanvaller in je selectie te hebben.
Huren met koopoptie vind ik nog niet zo gek ideequote:Op woensdag 10 juli 2013 13:59 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Cuenca moet alleen komen als hij gekocht wordt of huren met optie tot koop.
Bojan kan overal in de aanval uit de voeten. Beter 3 goede buitenspelers, dan dat je weer een paar wedstrijden Derk ofzo moet opstellen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:04 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Nu niet maar daarom heb je Bojan dit seizoen
Bojan moet zich richten op de rechtsvoor positie. Leuk dat hij ook in de spits kan en op links maar daar is hij dus niet voor gehaald. Met Bojan,Meleg en Sana die echt nog wel een kans verdiend heb je 3 spelers die rechts kunnen spelen dat is meer dan genoeg.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:05 schreef JR-Style-93 het volgende:
[..]
Bojan kan overal in de aanval uit de voeten. Beter 3 goede buitenspelers, dan dat je weer een paar wedstrijden Derk ofzo moet opstellen.
Ja in eerste instantie wel ja. Maar hij kan ook op die andere posities uit de voeten, kan je toch mooi rouleren.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:07 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Bojan moet zich richten op de rechtsvoor positie. Leuk dat hij ook in de spits kan en op links maar daar is hij dus niet voor gehaald. Met Bojan,Meleg en Sana die echt nog wel een kans verdiend heb je 3 spelers die rechts kunnen spelen dat is meer dan genoeg.
Dat was ook de bedoeling van mijn reactie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:11 schreef GGMM het volgende:
[..]
Tyron schijnt nu onderweg te zijn naar je boot.
Ah, got it.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Dat was ook de bedoeling van mijn reactie.
Worden ze allemaal morgen gepresenteerd?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:12 schreef j0rdiiii het volgende:
Drukke dagen met al die nieuwe spelers zo.
Je klinkt bijna genuanceerd. Gadverdamme!quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:16 schreef Stiggie het volgende:
Ik vermoed dat de situatie als volgt in elkaar steekt:
- Ajax verlengt Boerrigter vooralsnog niet
Tot de winterstop wordt gekeken (zelfde situatie als met Daley Blind toen) of hij zijn oude vorm kan terugpakken. Zo ja krijgt hij een contract aangeboden. Zo nee gaat hij kas en halen ze Cuenca.
Zal moeilijk voor hem worden want ik verwacht niet enorm veel speeltijdquote:Op woensdag 10 juli 2013 14:16 schreef Stiggie het volgende:
Tot de winterstop wordt gekeken (zelfde situatie als met Daley Blind toen) of hij zijn oude vorm kan terugpakken. Zo ja krijgt hij een contract aangeboden. Zo nee gaat hij kas en halen ze Cuenca.
Dat is precies het scenario wat ik dacht ook ja. Zelfde geld voor Sana trouwens, die zal het ook moeten laten zien, alhoewel zijn contract niet afloopt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:16 schreef Stiggie het volgende:
Dan moet hij het maar op de training laten zien.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Zal moeilijk voor hem worden want ik verwacht niet enorm veel speeltijd
Cuenca is onze Ajax promoter van Barcaquote:Bojan: 'Kan ik vandaag trainen?'
ZIN - In De Telegraaf maakt Bojan Krkic een zeer gemotiveerde indruk. De aanvaller begon gelijk over trainen toen hij het dagblad sprak bij aankomst op Schiphol. 'Ik ben ongelooflijk blij dat ik hier nu ben. Kan ik vandaag al trainen?', zei de voetballer van FC Barcelona.
Bojan zal vandaag met een kleine groepje met Ricardo van Rhijn, Mike van der Hoorn en Daley Blind gaan trainen. 'Ik kan niet wachten. Van Isaac Cuenca hoorde ik al dat Ajax een warme club is. En dat is mijn eerste gevoel ook', aldus de gehuurde speler.
De aanvaller kreeg dinsdag een rondleiding op De Toekomst in vloeiend Spaans van spelersbegeleider Herman Pinkster. Bekijk enkele foto's op de website van De Telegraaf.
Welk rugnummer zullen we messi en Pique geven?quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:19 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Cuenca is onze Ajax promoter van Barca
Pique.quote:Op woensdag 10 juli 2013 14:24 schreef Godtje het volgende:
[..]
Welk rugnummer zullen we messi en Pique geven?
Wel erg weinig zou dat zijnquote:Gerucht: 'Roma wil Eriksen'
AS Roma wil in Nederland nog meer zaken doen dan alleen met PSV. Naast Kevin Strootman zou ook Christian Eriksen in de belangstelling staan van de Italianen. Miralem Pjanic zou vertrekken bij Roma en dus komt er een plek vrij voor de Deen op het middenveld.
De Romeinen hebben volgens het Italiaanse medium zelfs al aangeklopt in Amsterdam. Met zeven miljoen euro in de buidel moet Ajax volgens Roma omgaan. Dat laatste lijkt de vraag want ondanks een eenjarig contract wil Ajax de hoofdprijs voor de spelmaker.
Roma? 15 mio minimaalquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:05 schreef Stiggie het volgende:
[..]
Wel erg weinig zou dat zijn(Zeker als je bedenkt dat ze 20 voor Strootman zouden betalen - ookal heeft die nog meerjarig contract)
Eriksen is wel fan van Roma.... ( zie: ) maar zie hem liever naar een andere club gaan
Tot 2016, dus dat is wel een klein verschilletje.quote:
Tja, ik blijf er toch bij dat dat markt conform is met een aflopend contract.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:16 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
7 miljoen, dat zou wel pijnlijk zijn
Ieder bedrag onder de 10 miljoen moet je gewoon weigerenquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:17 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Tja, ik blijf er toch bij dat dat markt conform is met een aflopend contract.
En jij denkt dat Eriksen met zo'n houding van Ajax echt bijtekent?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Ieder bedrag onder de 10 miljoen moet je gewoon weigeren
AS Roma is eerder een stap achteruit die spelen volgens mij nog geen Europees dit jaarquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef HeatWave het volgende:
Eriksje zou toch alleen naar zijn droomclub gaan?
AS Roma
quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef HeatWave het volgende:
AS Roma
quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:05 schreef Stiggie het volgende:
Eriksen is wel fan van Roma.... ( zie: )
Hij is daar wel fan van. Door FMquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef HeatWave het volgende:
AS Roma
Voor 7 miljoen kun je hem beter houden en proberen de groepfase te overleven in de CLquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:19 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
En jij denkt dat Eriksen met zo'n houding van Ajax echt bijtekent?
Zei Toby ookquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef HeatWave het volgende:
AS Roma
Precies, kutclub man.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:20 schreef Godtje het volgende:
Ik denk dat Steek wel even gaat bellen naar Chris.
NIET DOEN!!
Ja, United, Bayern en Barca komen niet voor zo'n jochie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef HeatWave het volgende:
AS Roma
Eriksen is dus AS Roma-fan (moeilijk voor te stellen, ik weet het).quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:18 schreef HeatWave het volgende:
AS Roma
Waarom niet, het is toch het grootste talent in europa sinds Messi?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:20 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja, United, Bayern en Barca komen niet voor zo'n jochie.
Dat was Bojan. Na Bojan was dat Chrisquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom niet, het is toch het grootste talent in europa sinds Messi?
Nee, lang nog niet klaar voor de Europese top. En het lijkt erop dat die clubs dat ook denken,quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:21 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Waarom niet, het is toch het grootste talent in europa sinds Messi?
Ik vermoed dat ze een bedrag hebben afgesproken waarvoor Eriksen weg mag, en dat Eriksen beloofd heeft bij te tekenen als er geen club komt die dat bedrag wil betalen. Denk zelf dat dat bedrag wel wat hoger ligt, miljoentje of 12.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:19 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
En jij denkt dat Eriksen met zo'n houding van Ajax echt bijtekent?
Ook als hij zelf wel weg wil? Hij is loyaal naar Ajax, maar zo loyaal? Ik vraag het me af .quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:20 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Voor 7 miljoen kun je hem beter houden en proberen de groepfase te overleven in de CL
Ik vermoed dat de zaakwaarnemer van Eriksen ook wel snapt dat geen één club dat gaat betalen in deze situatie.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:22 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze een bedrag hebben afgesproken waarvoor Eriksen weg mag, en dat Eriksen beloofd heeft bij te tekenen als er geen club komt die dat bedrag wil betalen. Denk zelf dat dat bedrag wel wat hoger ligt, miljoentje of 12.
Hij beseft zelf ook wel dat hij transfervrij naar een mooiere club kan dan Romaquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:23 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Ook als hij zelf wel weg wil? Hij is loyaal naar Ajax, maar zo loyaal? Ik vraag het me af .
Wat is er mis met AS Roma ?quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:25 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hij beseft zelf ook wel dat hij transfervrij naar een mooiere club kan dan Roma
Spelen niet Europees, Serie Aquote:
Hij houdt van Italiaans eten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Spelen niet Europees, Serie Aen de meeste aankopen van buitenaf falen daar
Dat kun je ook overal in de wereld etenquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:33 schreef WhateverWhatever het volgende:
[..]
Hij houdt van Italiaans eten.
Boniek. Falcao.quote:Op woensdag 10 juli 2013 15:31 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Spelen niet Europees, Serie A, ieder jaar 4 verschillende coaches en de meeste aankopen van buitenaf falen daar
Litmanen ook.quote:
quote:Al vier seizoenen is Toby Alderweireld één van de steunpilaren van Ajax. Met hem centraal achterin werden drie landstitels op rij binnen gehaald.
Maar een vertrek lijkt aanstaande want Norwich City wil hem graag overnemen. Toch zou het zomaar kunnen dat Alderweireld dit jaar gewoon nog voor Ajax speelt. Een vertrek staat voor hem nog helemaal niet vast. Dat zei hij vanmiddag tegen AT5.
Ajax wil de Belg deze zomer graag verkopen omdat hij volgend jaar transfervrij is en dan gratis de deur uit zou lopen. 'Ik heb zeker niet het gevoel dat Ajax van mij af wil', zei hij. Met Mike van der Hoorn heeft Ajax al een vervanger voor hem gehaald. De oud-speler van FC Utrecht ziet een langer verblijf van Alderweireld overigens niet bepaald zitten. Hij ziet hem liever vertrekken zodat hij een grotere kans heeft op een basisplaats.
http://www.at5.nl/artikel(...)eld-allerminst-zeker
Niet voor Eriksenquote:Op woensdag 10 juli 2013 15:17 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Tja, ik blijf er toch bij dat dat markt conform is met een aflopend contract.
Laten we heel eerlijk zijn. Stroot is net als Babel voor veel te veel verkocht.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:07 schreef Smoofie het volgende:
niet wilt verlengen wordt hij gewoon verkocht , weet hij ook wel. Strootman 20 mil met nog 3-jarig contract , dan kun is eriksen met zn 1-jarig contract rond 8-10 mil waard
Stroot is 16 toch met kans op 4 miljoen erbij?quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Laten we heel eerlijk zijn. Stroot is net als Babel voor veel te veel verkocht.
Als we gaan vergelijken als stroot 20mil is dan is Chris 8976 miljoen waard.
Jostiband vs the rolling stones.
Zullen ze ook een optie hebben dat hij 4 miljoen moet betalen als hij zich nog steeds als een mongool weet te gedragen?quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:10 schreef Tarado het volgende:
Stroot is 16 toch met kans op 4 miljoen erbij?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:11 schreef Godtje het volgende:
[..]
Zullen ze ook een optie hebben dat hij 4 miljoen moet betalen als hij zich nog steeds als een mongool weet te gedragen?
quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:08 schreef Godtje het volgende:
[..]
Laten we heel eerlijk zijn. Stroot is net als Babel voor veel te veel verkocht.
Als we gaan vergelijken als stroot 20mil is dan is Chris 8976 miljoen waard.
Jostiband vs the rolling stones.
quote:Hamburg (2015) - Het begin van een nieuw begin. Zo maakte Kevin Strootman zijn vertrek bij HSV donderdag op Twitter bekend.
De 25-jarige middenvelder heeft zijn contract bij de Duitse club, dat tot medio 2017 doorliep, zelf afgekocht.
Hij is vrij om te gaan en te staan waar hij wil, zo liet zijn zaakwaarnemer donderdag tegenover de Telegraaf weten. ''Als clubloze speler zelfs na 1 september'', gaf hij te kennen.
Babel debuteerde in het seizoen 2011-2012 op jeugdige leeftijd bij PSV. In 2013 stapte hij over naar AS Roma.
De 27-voudige international speelde sinds begin 2014 bij HSV. De Duitse club vroeg een afkoopsom van drie miljoen voor Strootman. Opgeteld bij zijn salaris bleek dat voor geïnteresseerde clubs iets te gortig.
Volgens zijn zaakwaarnemer is het de bedoeling dat Strootman zich komend seizoen bij PSV weer in de kijker speelt van een grote club.
wtf is dit?quote:
Komt uit FM denk ikquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:15 schreef GGMM het volgende:
Dat gelul over Strootman is een beetje zielig, die heeft er weinig mee te maken. 7 mil. vind ik gewoon te weinig voor een speler die bijtekent als hij niet verkocht wordt.
[..]
wtf is dit?
16miljoen voor Stroot zielig vinden. Dan ben je ook niet helemaal 100.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:15 schreef GGMM het volgende:
Dat gelul over Strootman is een beetje zielig, die heeft er weinig mee te maken. 7 mil. vind ik gewoon te weinig voor een speler die bijtekent als hij niet verkocht wordt.
Kopie van het bericht over Babel?quote:
Ik snap niet wat je bedoelt.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
16miljoen voor Stroot zielig vinden. Dan ben je ook niet helemaal 100.
Is gewoon een prachtig bedrag, PSV heeft groot gelijk dat ze hem daarvoor laten gaanquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:16 schreef Godtje het volgende:
[..]
16miljoen voor Stroot zielig vinden. Dan ben je ook niet helemaal 100.
Zeker prachtig. Ik zou in mijn broek pissen van het lachen. Hem zelf rijden en er een vakantie aan vast plakken als ik brands was. Dan heb je je bonus wel binnen weten te halen voor het seizoen is begonnen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:17 schreef Tarado het volgende:
[..]
Is gewoon een prachtig bedrag, PSV heeft groot gelijk dat ze hem daarvoor laten gaan
Alderweireld moet gewoon weg. Vd Hoorn is niet voor niks gekochtquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:22 schreef Krunep het volgende:
Ik zit keihard te kopen dat Alderweireld, Eriksen en De Jong alle drie blijven en verlengen. En dan Bojan op rechts en helemaal niets meer veranderen! Hallo, Champions League!
Als hij niet verlengt welquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:24 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Alderweireld moet gewoon weg. Vd Hoorn is niet voor niks gekocht
Ik zie vd Hoorn liever op de plek van Moisander als Alderweireld blijft. Maar dat zal wel weer geen optie zijn. Maar als ik iemand moet kiezen om te vertrekken is het inderdaad Alderweireld, want vd Hoorn is natuurlijk niet voor niks gekocht ja.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:24 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Alderweireld moet gewoon weg. Vd Hoorn is niet voor niks gekocht
quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:25 schreef Krunep het volgende:
[..]
Ik zie vd Hoorn liever op de plek van Moisander als Alderweireld blijft. Maar dat zal wel weer geen optie zijn. Maar als ik iemand moet kiezen om te vertrekken is het inderdaad Alderweireld, want vd Hoorn is natuurlijk niet voor niks gekocht ja.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:27 schreef ejfaar het volgende:
[..]
VerlengdtJe wist niet of het een d of t moest zijn dus zet je ze allebei neer
Preciesquote:Op woensdag 10 juli 2013 12:42 schreef BankAardappel het volgende:
Ach. Je kan zeggen dat Ajax de beste is omdat we beter presteren dan alle anderen, of omdat alle anderen minder presteren dan Ajax. Maar eigenlijk betekent het precies hetzelfde, dat Ajax de beste is.
Ik vind Alderweireld beter, persoonlijk en zie Alderweireld ook liever dan Moisander.quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:27 schreef Tarado het volgende:
[..]Moisander is hard nodig daar, belangrijker dan Alderweireld, maar die mag van mij ook blijven als hij bijtekent, als v/d Hoorn denkt dat hij beter is moet hij dat maar laten zien
Norwichquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:32 schreef ejfaar het volgende:
Alderweireld heeft zelf deze situatie gekozen door te zeggen dat hij niet bijtekent. Anders had Ajax vd Hoorn nog niet gehaald gok ik. Nu moet hij wel naar dat Engelse kutclubje
Denswil is beter dan van der Hoornquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:25 schreef Krunep het volgende:
[..]
Ik zie vd Hoorn liever op de plek van Moisander als Alderweireld blijft. Maar dat zal wel weer geen optie zijn. Maar als ik iemand moet kiezen om te vertrekken is het inderdaad Alderweireld, want vd Hoorn is natuurlijk niet voor niks gekocht ja.
Speelde sprkslede rechtsback tegen Dresden? Wn doei Bocxaea?quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:34 schreef j0rdiiii het volgende:
Blind met nummer 6 op zijn eerste training.
links/rechtsbenig..quote:Op woensdag 10 juli 2013 16:36 schreef Krunep het volgende:
[..]
centraal is centraal denk ik altijd, maarja zal wel
Preciesquote:Op woensdag 10 juli 2013 16:36 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Speelde sprkslede rechtsback tegen Dresden? Wn doei Bocxaea?
siggie zal wel weer 70% van de tijd in de lappenmand liggen dus dikke primaquote:Op woensdag 10 juli 2013 17:52 schreef Krunep het volgende:
[..]
Lijkt mij wel, hij is officieel spits, maar die hebben wij niet nodig met Siggie en Hoesen.
Ah, hebben we de fysiotherapeut weer..quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:06 schreef Catch22- het volgende:
[..]
siggie zal wel weer 70% van de tijd in de lappenmand liggen dus dikke prima
Boilesen en Klaassen ook tochquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Ah, hebben we de fysiotherapeut weer..
Want hij heeft in het verleden bewezen dat hij een heel seizoen topfit kan zijn? De kans dat hij weer geblesseerd raakt is gewoon enorm groot. Verbeek noemde Siggy niet fit genoeg om een heel seizoen op top niveau te kunnen spelen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:12 schreef Sandersson het volgende:
Is het mogelijk zaterdag in waalwijk kaarten bij t stadion te kopen? Of moet dit met clubcard. Van de site v Ajax word ik niet veel wijzer.
gemiddeld 15? wedstrijden per seizoen de afgelopen vier jaar.. En dan gaat hij nu een seizoen fit zijn? Ik zou er niet op gokkenquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:10 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dan heb je dat niet goed gedacht.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:17 schreef ejfaar het volgende:
Ik dacht altijd dat je geen oefenwedstrijden mocht spelen tegen teams uit de eigen competitie?
Wijze levensles van Garry: Je kan de situatie het beter accepteren dan je ertegen verzetten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Niet die GarryKasparov serieus nemen, die probeert overal tegendraads te zijn, mislukte troll
Stort je maar op het schaken, daar komen je krachten beter tot uiting.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:05 schreef GarryKasparov het volgende:
[..]
Wijze levensles van Garry: Je kan de situatie het beter accepteren dan je ertegen verzetten.
(Hoewel ik je frustratie wel begrijp)
Eh Eriksen wordt als ster gezien, niet Bojan.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:54 schreef GarryKasparov het volgende:
Heerlijk om te lezen dit topic.Hoe een draver uit Barcelona B als nieuwe ster van Ajax wordt gezien. Zegt genoeg over de spelers van de huidige selectie.
Als hij naar Feyenoord was gegaan had je in zijn post 'Ajax' voor 'Feyenoord' kunnen vervangen, Ajacied422 erboven kunnen zetten en niemand had gedacht van "huh, wat een rare post van Ajacied422".quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:55 schreef Ajacied422 het volgende:
Niet die GarryKasparov serieus nemen, die probeert overal tegendraads te zijn, mislukte troll
Vervang feyenoord door psv en je hebt gelijk.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:25 schreef Ludachrist het volgende:
[..]
Als hij naar Feyenoord was gegaan had je in zijn post 'Ajax' voor 'Feyenoord' kunnen vervangen, Ajacied422 erboven kunnen zetten en niemand had gedacht van "huh, wat een rare post van Ajacied422".
Heb ook genoten over jouw idee voetbalgeschiedenis verplicht op scholen te geven. Sindsdien weet ik dat ik je niet serieus hoef te nemenquote:Op woensdag 10 juli 2013 18:54 schreef GarryKasparov het volgende:
Heerlijk om te lezen dit topic.Hoe een draver uit Barcelona B als nieuwe ster van Ajax wordt gezien. Zegt genoeg over de spelers van de huidige selectie.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Heerlijk om te lezen dit topic.Hoe een draver uit Heerenveen als nieuwe ster van PSV wordt gezien. Zegt genoeg over de spelers van de huidige selectie.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:54 schreef Ajacied422 het volgende:
Heerlijk om te lezen dit topic.Hoe een pingelaar uit Alkmaar als nieuwe ster van PSV wordt gezien. Zegt genoeg over de spelers van de huidige selectie.
Zegt vooral wat over het niveau van het Nederlandse voetbal, aangezien Ajax met deze selectie moeiteloos kampioen is geworden.quote:Op woensdag 10 juli 2013 18:54 schreef GarryKasparov het volgende:
104 is wel heel veel, dat had ik niet verwachtquote:Op woensdag 10 juli 2013 19:31 schreef Ludachrist het volgende:
Bovendien vind ik 104 competitiewedstrijden in het echte Barcelona wel vrij veel voor iemand die blijkbaar bij Barcelona B speelt.
In totaal 163 wedstrijden in 4 seizoenen. Daar zit uiteraard elke wisselbeurt van een halve minuut bij opgeteld.quote:Op woensdag 10 juli 2013 19:33 schreef GGMM het volgende:
[..]
104 is wel heel veel, dat had ik niet verwacht![]()
Kan je nagaan, Afellay -dé ster van PSV de afgelopen 10 jaar- kwam aan 20.
Ben toch wel benieuwd naar Bojan.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef Elan het volgende:
Toch jammer dat die hele Cruijff-revolutie mislukt is.
Inderdaad echt welquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef Elan het volgende:
Ja, van Gaal plz.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef Elan het volgende:
Baal er ook flink van, heeft verdomme nog niks opgeleverd die onzin.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef Elan het volgende:
Joods omgaan met geld mag wel weggaanquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:09 schreef j0rdiiii het volgende:
[..]
Baal er ook flink van, heeft verdomme nog niks opgeleverd die onzin.Ondertussen hebben ze wel zowat elke positie laten vervangen.
Toch jammer dat we 3 jaar op rij kampioen zijn dankzij zijn pion : de Boer.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:01 schreef Elan het volgende:
twitter:jouracule twitterde op woensdag 10-07-2013 om 20:35:17Ajax since Fd Boer became manager in Dec 2010 have so far spent ¤23.4M on transfers (12 players). In that time recouped ¤70.1M from sales. reageer retweet
Best interessante statistiek.twitter:jouracule twitterde op woensdag 10-07-2013 om 20:54:14To follow: seven of the twelve players were signed by Marc Overmars for ¤9.8 million. Now that is how a 'director of football' works. #Ajax reageer retweet
Ja zo werkt de directeur bij Ajax, je verkoopt spelers die nog enigszins kunnen voetballen en je behoudt de grootste kneuzen.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:30 schreef Itisbangin het volgende:
twitter:jouracule twitterde op woensdag 10-07-2013 om 20:35:17Ajax since Fd Boer became manager in Dec 2010 have so far spent ¤23.4M on transfers (12 players). In that time recouped ¤70.1M from sales. reageer retweet
Best interessante statistiek.twitter:jouracule twitterde op woensdag 10-07-2013 om 20:54:14To follow: seven of the twelve players were signed by Marc Overmars for ¤9.8 million. Now that is how a 'director of football' works. #Ajax reageer retweet
Hele matige troll dit kan absoluut beter. Kom op doe je best eensquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:40 schreef GarryKasparov het volgende:
[..]
Ja zo werkt de directeur bij Ajax, je verkoopt spelers die nog enigszins kunnen voetballen en je behoudt de grootste kneuzen.
Ja dat zeggen meer Fokkers als ze geen weerwoord hebben.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:41 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Hele matige troll dit kan absoluut beter. Kom op doe je best eens
Wat een kinderachtige reactie. Dat is nu eenmaal het lot van elke BVO in Nederland. Ze mogen trots zijn op zulke cijfers.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:40 schreef GarryKasparov het volgende:
[..]
Ja zo werkt de directeur bij Ajax, je verkoopt spelers die nog enigszins kunnen voetballen en je behoudt de grootste kneuzen.
we draaien elk jAar meer winst dan feyenoord schuld heeftquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een kinderachtige reactie. Dat is nu eenmaal het lot van elke BVO in Nederland. Ze mogen trots zijn op zulke cijfers.
quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:52 schreef Catch22- het volgende:
[..]
we draaien elk jAar meer winst dan feyenoord schuld heeft
Reageren op die overduidelijke trollquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:49 schreef Elan het volgende:
[..]
Wat een kinderachtige reactie. Dat is nu eenmaal het lot van elke BVO in Nederland. Ze mogen trots zijn op zulke cijfers.
Kom ik weet dat je wel beter kan doe je best eensquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:44 schreef GarryKasparov het volgende:
[..]
Ja dat zeggen meer Fokkers als ze geen weerwoord hebben.
Kijk nog maar eens goed naar je avatar, dat is er een voorbeeld van.
Je hebt hem schaak nuquote:Op woensdag 10 juli 2013 22:55 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kom ik weet dat je wel beter kan doe je best eens
Ja, Bergkamp, Van Basten en noem ze allemaal maar op ook.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:57 schreef Elan het volgende:
Litmanen was een pure klasbak vergeleken bij Suarez. Binnen en buiten het veld.
Boerrigter niet te vergeten.quote:Op woensdag 10 juli 2013 22:58 schreef Vjenne12345 het volgende:
[..]
Ja, Bergkamp, Van Basten en noem ze allemaal maar op ook.
Kom eens met wat goede kritiek waar we wat mee kunnen dan volgt er misschien een leuke discussiequote:Op woensdag 10 juli 2013 23:12 schreef wickedmen het volgende:
Standaard antwoord van een Ajax fan als iemand kritiek heeft op Ajax.
Troll.
Ik heb op het moment geen kritiek op Ajax.quote:Op woensdag 10 juli 2013 23:14 schreef LitmanenAFCA het volgende:
[..]
Kom eens met wat goede kritiek waar we wat mee kunnen dan volgt er misschien een leuke discussie
fixedquote:Op donderdag 11 juli 2013 00:30 schreef j0rdiiii het volgende:
Frank de Boer schrijft historie met 14 op een rij.
Ze hebben dit jaar sowieso de trainingsopbouw verandert. Met die twee wedstrijden per dag en minder tegen amateurs enzo. Ben benieuwd of ze echt fitter zullen worden dan.quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:15 schreef Class het volgende:
Volgens mij is trouwens iedereen fit van de A-selectie, en dat is een hele tijd geleden
De fysostaff is vorig seizoen toch veranderd ?
De medische staf is zowat compleet vervangen ja, er zijn dit seizoen ook wat mensen bijgekomen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 01:15 schreef Class het volgende:
Volgens mij is trouwens iedereen fit van de A-selectie, en dat is een hele tijd geleden
De fysostaff is vorig seizoen toch veranderd ?
Denk het niet omdat ze vandaag pas beginnen.quote:
Helemaal niet verkeerde topic, met die post geef ik aan dat 7 mil voor Eriksen belachelijk is.quote:
http://www.tubantia.nl/sp(...)t&utm_medium=twitterquote:FC Twente heeft serieuze belangstelling voor linksback Dico Koppers.
De 21-jarige verdediger staat tot 2015 onder contract bij Ajax en werd vorig seizoen verhuurd aan ADO Den Haag. De Tukkers zijn op zoek naar een linksback, omdat Robbert Schilder nog altijd geblesseerd is en ook Nicky Kuiper gekwetst terug is gekeerd van zijn verblijf van een half jaar in Griekenland.
Het is vooral die 20 miljoen voor Strootman die belachelijk is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 02:33 schreef Olep het volgende:
[..]
Helemaal niet verkeerde topic, met die post geef ik aan dat 7 mil voor Eriksen belachelijk is.
Prima, voor een miljoentje mogen ze hem hebben.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/sp(...)t&utm_medium=twitter
Muntjesman moet gewoon betalen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 08:44 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Prima, voor een miljoentje of 10 mogen ze hem hebben.
Eens, maar omdat het Twente is vragen we het tienvoudige.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:01 schreef Jochie1900 het volgende:
Haha, ik ben al blij als we van die prutser af zijn.
Dumpen we hem gewoon bij RKC ofzo. Komt wel goed.quote:
Goed. Pikken wij hem over een jaar wel voor 2,5 ton op.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:05 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Dumpen we hem gewoon bij RKC ofzo. Komt wel goed.
Vooral doen, betere optie dan Willems.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:31 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Goed. Pikken wij hem over een jaar wel voor 2,5 ton op.
''Prutser''quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:01 schreef Jochie1900 het volgende:
Haha, ik ben al blij als we van die prutser af zijn.
Hij heeft gewoon 2 hele goede spelers voor zich. Voor elk ander team dan Ajax is hij in de Eredivisie gewoon een versterking.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
''Prutser''. Ik vind niet dat hij het slecht heeft gedaan in Ajax I
Maar hij is toch niet bepaald het niveau dat we nastreven in Ajax1.quote:Op donderdag 11 juli 2013 09:40 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
''Prutser''. Ik vind niet dat hij het slecht heeft gedaan in Ajax I
Dus is het automatisch een prutser?quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:17 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Maar hij is toch niet bepaald het niveau dat we nastreven in Ajax1.
Vergeleken met zijn concurrenten wel ja. Dus is hij overbodig en ben ik blij dat hij (waarschijnlijk) vertrekt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dus is het automatisch een prutser?
Psv weetquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:12 schreef Knalerwtje het volgende:
[..]
Hij heeft gewoon 2 hele goede spelers voor zich. Voor elk ander team dan Ajax is hij in de Eredivisie gewoon een versterking.
Ik vind hem echt niet minder dan Dijksquote:Op donderdag 11 juli 2013 10:19 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Vergeleken met zijn concurrenten wel ja. Dus is hij overbodig en ben ik blij dat hij (waarschijnlijk) vertrekt.
quote:Ajax heeft de transfer van Mike van der Hoorn afgerond. De verdediger, die afkomstig is van FC Utrecht, tekende vandaag een contract dat een looptijd heeft van vier seizoenen, tot en met 30 juni 2017. ,,Dit is de mooiste club van Nederland", luidde zijn eerste reactie.
Van der Hoorn meldde zich donderdagochtend vroeg in de ArenA om zijn handtekening te zetten. ,,Ik ben enorm blij met dit contract en heb enorm veel zin om straks met de jongens te gaan trainen." Van der Hoorn speelde deze zomer met Jong Oranje het EK en kent jongens als Daley Blind, Danny Hoesen en Ricardo van Rhijn al vrij goed. ,,Dat is prettig als je voor een nieuwe club gaat spelen. Tijdens het EK hebben we al over Ajax gesproken. 'Doen', zeiden ze meteen. Ik heb alleen maar positieve geluiden gehoord voer Ajax."
Van der Hoorn traint donderdagochtend meteen mee met de sectie van Frank de Boer. Het is nog niet bekend welk rugnummer hij krijgt, dat kiest hij later uit in overleg met de technische staf. De verdediger toonde zich meteen ambitieus op zijn eerste werkdag. ,,Ik heb een contract voor vier seizoenen getekend. Ajax is de afgelopen drie jaar kampioen geworden, dus ik hoop dat dat de komende vier jaar ook gaat gebeuren."
In de verdediging bij Ajax heeft hij behoorlijk wat concurrentie, maar dat is geen probleem. ,,Het is dringen, maar concurrentie maakt je alleen maar beter als het goed is. Ik breng in ieder geval wat lengte mee. Daarnaast hoop ik veel te leren van Frank de Boer en Jaap Stam, in hun tijd de beste verdedigers ter wereld."
http://www.ajax.nl/Ajax-n(...)dia+by+SocialManager
Als wij dan voor 3 miljoen Chadli kunnen ophalenquote:Op donderdag 11 juli 2013 08:08 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
http://www.tubantia.nl/sp(...)t&utm_medium=twitter
quote:De Boer: 'Concurreren met de rijke clubs'
SCHIJT AAN CRITICI - Frank de Boer is er heilig van overtuigd dat het nieuwe beleid van Ajax zijn uitwerking zal hebben. De Amsterdammers halen veel talenten uit binnen- en buitenland en daarmee wil de coach binnen enkele jaren schitteren.
'We proberen de beste spelers in onze opleiding te krijgen. Het maakt niet uit waar ze dan vandaan komen. Zo willen we op termijn beter concurreren met rijkere clubs.' Eerder al legde Marc Overmars uit dat de exceptionele talenten worden gehaald en dat daarnaast de lege plekken in de opleiding worden opgevuld van buitenaf.
'De bedoeling is dat we jaarlijks niet één, maar twee of drie spelers van het kaliber Eriksen opleiden', vervolgt De Boer tegenover het ANP. 'Daar is ons beleid op gericht. Ik sta daarachter. Enorme transferbedragen, we trappen er niet meer in. We doen het op onze manier.'
Die is nog meer blessuregevoelig dan dat Sigthorsson is.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:17 schreef Syntix het volgende:
[..]
Als wij dan voor 3 miljoen Chadli kunnen ophalen
quote:Ajax beleefde een turbulent weekeinde, na de met 1-0 verloren wedstrijd tegen ADO Den Haag. Uitgerekend in de eigen ArenA werden de Amsterdammers verslagen door een team dat op de klassieke Ajax-manier trachtte te spelen. Met buitenspelers. De Haagse trainer van Ajax, Martin Jol, moet vol jaloezie toe hebben gekeken hoe een oud-Ajacied wel het juiste voetbal op de mat wist te leggen. Hij liet zich dan ook in duidelijke bewoordingen uit na afloop. “Nu heb ik eigenlijk geen echte buitenspelers. Geef me een zak met tien miljoen euro en ik kom er wel uit.”
Wat als hij ons wel kampioen had gemaaktquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:23 schreef Tarado het volgende:
[..]
Goeie trainer maar niet voor Ajax, al had hij natuurlijk een andere opdracht.
Inderdaad, dus uiteindelijk goed dat hem dat niet gelukt isquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:41 schreef Syntix het volgende:
[..]
Wat als hij ons wel kampioen had gemaakt
Ajax - Sparta was het pijnpunt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef StarGazer het volgende:
In z'n eerste jaar heeft hij het natuurlijk prima gedaan.
Met de 85 punten die Jol in z'n eerste seizoen behaalde was Ajax behoudens in 2005 en 2010 de afgelopen 10 jaar steeds kampioen geworden.
Hij had pech dat Twente dat seizoen Ruiz en moeilijk veel mazzel had.
Idd zeg, de hoeveelheid winnende goals in blessuretijd waren echt niet normaal toen bij twentequote:Op donderdag 11 juli 2013 11:44 schreef StarGazer het volgende:
In z'n eerste jaar heeft hij het natuurlijk prima gedaan.
Met de 85 punten die Jol in z'n eerste seizoen behaalde was Ajax behoudens in 2005 en 2010 de afgelopen 10 jaar steeds kampioen geworden.
Hij had pech dat Twente dat seizoen Ruiz en moeilijk veel mazzel had.
http://www.fcbarcelona.co(...)barcelona-connectionquote:The Amsterdam-Barcelona connection
Over the last 30 years, 20 players have moved between Barça and Alax
Amongst the most famous were Johan Cruyff, Johan Neeskens, the De Boer brothers and Jari Litmanen
Bojan Krkic, who’s joining the Dutch club for a year on loan, is the latest player to move between the two clubs.
Amsterdam and Barcelona are two cities which have been connected through football for the last 30 years, with a total of 20 players having worn the two teams’ colours, with big names such as Johan Cruyff and goal scorers such as Patrick Kluivert or Zlatan Ibrahimovic amongst the list.
First moves in the 70's
Johan Cruyff was in fact the first to wear both shirts, moving to Barça in 1973 after making his mark in the great Ajax team of the early 70s. Later on, Cruyff managed the Dream Team and his son Jordi – who played with Ajax’s youth teams till 1988 – also came to the Club, where he stayed till 1996 . A year after Cruyff came to Catalonia, his fellow Dutch legend left Ajax to join him at the Camp Nou.
Witschge the third to make the move
It took another 15 years until another Dutch player - Richard Witschge -moved from Ajax and played at the Camp Nou for two seasons before returning to Amsterdam.
Big influx in 1990s
The end of the 90s saw the biggest influx of Dutch players att he Club, when coach Louis Van Gaal brought Winston Bogarde, Frank and Ronald de Boer, Michael Reiziger and Patrick Kluivert, who had all played at Ajax, like the Finnish star Jari Litmanen. In 2000 Marc Overmars was signed and in 2004 Edgar Davids put in a brilliant six months under Frank Rijkaard.
More recently, Maxwell and Zlatan Ibrahimovic, who had both played at Ajax, joined the Club.
Reverse Journey
The number of players who made the reverse journey is fewer: Michael Laudrup, who was at Barça till 1994, was the first when he joined Ajax for the 1997/8 season, and he was followed by Roger Garcia, Gabri, Oleguer Presas and the on-loan Cuenca. Bojan Krkic’s move last week is just the latest in a line of links between the two great European clubs.
Tsja, dat was gewoon domme pech. Plus een onnodige nederlaag bij PSV en dom puntverlies bij Roda, Feyenoord en NAC. Maar dan nog, 85 punten en een doelsaldo van 106-20. En geen kampioenschapquote:
Dat je 106 goals scoort, zegt uiteindelijk niets. Pas als het op doelsaldo beslist wordt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:46 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Tsja, dat was gewoon domme pech. Plus een onnodige nederlaag bij PSV en dom puntverlies bij Roda, Feyenoord en NAC. Maar dan nog, 85 punten en een doelsaldo van 106-20. En geen kampioenschap.
Opzich wel, want dan had je niet zo'n fantastische 15 mei 2011 gehad. Maar anderzijds zou een kampioenschap in 2009-2010 wel dikverdiend geweest zijn. En een prachtige beloning van een geweldige inhaalrace.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:47 schreef TJV het volgende:
Achteraf is het maar goed dat we toen geen kampioen geworden zijn.
Ik wel. Maar los daarvan, Dijks is verhuurd en dan heb je Boilesen en Blind nog. Dus sowieso genoeg linksbacks. Dan is Koppers overbodig en kun je die dus mooi verkopen.quote:Op donderdag 11 juli 2013 10:48 schreef Tarado het volgende:
[..]
Ik vind hem echt niet minder dan Dijks
Daar ben ik het ook wel mee eens, vind het alleen geen prutserquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:49 schreef Jochie1900 het volgende:
[..]
Ik wel. Maar los daarvan, Dijks is verhuurd en dan heb je Boilesen en Blind nog. Dus sowieso genoeg linksbacks. Dan is Koppers overbodig en kun je die dus mooi verkopen.
quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens, vind het alleen geen prutser
Dat mag uiteraard. Prutser is natuurlijk overdreven, maar ik ben er absoluut niet rouwig om als hij vertrekt.quote:Op donderdag 11 juli 2013 11:50 schreef Tarado het volgende:
[..]
Daar ben ik het ook wel mee eens, vind het alleen geen prutser
Maar dan nog, bizar blijft het wel. Een doelsaldo van +- 40 ten opzichte van de kampioenquote:Op donderdag 11 juli 2013 11:47 schreef Ajacied422 het volgende:
[..]
Dat je 106 goals scoort, zegt uiteindelijk niets. Pas als het op doelsaldo beslist wordt.
PSV heeft dat ook ervarne.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |