1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 | #1 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport - Chevrolet #3 Helio Castroneves Team Penske - Chevrolet #4 J.R. Hildebrandt Panther Racing - Chevrolet #5 EJ Viso Andretti Autosport - Chevrolet #6 Seabstian Saveedra Dragon Racing - Chevrolet #7 Sebastien Bourdais Dragon Racing - Chevrolet #9 Scott Dixon Target Chip Ganassi Racing - Honda #10 Dario Franchitti Target Chip Ganassi Racing - Honda #11 Tony Kanaan KV Racing Technology - Chevrolet #12 Will Power Team Penske - Chevrolet #14 Takuma Sato A.J. Foyt Enterprises - Honda #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #16 James Jakes Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #18 Ana Beatriz Dale Coyne Racing - Honda #19 Justin Wilson Dale Coyne Racing - Honda #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing - Chevrolet #22 Oriol Servia Panther DRR - Chevrolet #25 Marco Andretti Andretti Autosport - Chevrolet #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport - Chevrolet #55 Tristan Vautier Schmidt Peterson Motorsports - Honda #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing - Honda #77 Simon Pagenaud Schmidt Hamilton HP Motorsports - Honda #78 Simona di Silvestro KV Racing Technology - Chevrolet #83 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing - Honda #98 Alex Tagliani Barracuda Racing - Honda |
1 2 3 4 5 6 7 8 | #2 AJ Allmendinger Team Penske - Chevrolet #?? Carlos Munez Andretti Autosport - Chevrolet #?? Ryan Briscoe Chip Ganassi Racing - Honda #?? Conor Daly A.J. Foyt Racing - Honda #?? Michael Jourdain jr. Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda #?? Pippa Mann Dale Coyne Racing - Honda #?? Townsend Bell Panther - Chevrolet #?? Buddy Rice Schmidt Peterson Motorsports - Honda |
1 2 | #2 AJ Allmendinger Team Penske - Chevrolet (Barber, Long Beach, Indy 500) #17 Mike Conway Rahal Letterman Lanigan Racing - Honda (Long Beach) |
Nu op een ronde.quote:Op zondag 7 juli 2013 18:49 schreef Desunoto het volgende:
Pippa Mann rijdt aan de leiding. Niet voor lang, maar toch.
Franchitti's penalty voor blokken van Will Power is teruggedraaid en omdat de staande start door de stall van Joseph Newgarden mislukt was gaan ze dat vandaag opnieuw proberen.twitter:CarlosMunoz026 twitterde op zondag 14-07-2013 om 04:02:08 I'll be on the indycar grip tomorrow with @ PantherRacing replacing Ryan for his unfortunate accident reageer retweet
quote:“In an effort for parity throughout the turbocharger range, mandating only a twin turbo system simplifies our efforts to ensure even closer competition,” INDYCAR president of competition and operations Derrick Walker said. “Both manufacturers displayed a willingness to use a common turbo spec for 2014, so it made sense to mandate a twin turbocharger that maintains the performance we’ve come to expect while keeping the technology relevant to the automotive industry.”
Aantal nieuwe namen, altijd leuk.quote:Op zondag 28 juli 2013 23:21 schreef sasquatsch het volgende:
Luca Filippi vervangt Tagliani in Mid-Ohio volgende week.. Hij zal eerst op 31 juli nog voor BHA testen op hetzelfde circuit. Ook JR Hildebrand wordt genoemd als coureur voor BHA dit seizoen. Doel is om potentiele coureurs voor 2014 te evalueren. Tagliani blijft onder contract van het team maar komt waarschijnlijk niet meer in actie dit seizoen.
ALMS kampioen Lucas Luhr zal zijn IndyCar debuut tijdens de race op 25 augustus op Sonoma maken voor Sarah Fisher Hartman Racing.
Vorige week werd voor minder al straffen uitgedeeld. En zo heeft Pagenaud wel onterecht plekken gewonnen zodat hij kon winnen. Newgarden zou de terechte winnaar geweest zijn. Die maakte geen fouten deze race.quote:
Daarmee pakte hij wel de plek van Bourdais, waardoor hij in de positie kwam om de race te winnen.quote:Op zondag 1 september 2013 23:02 schreef Funzel het volgende:
Naja dat ene tikje van Pagenaud vind ik geen penal waard zelf. Indycar is nou eenmaal wat lomper.
Newgarden had het wel verdiend ja, maar kan goed leven met Pagenaud.
En het uiterst hobbelige wegdekquote:Op dinsdag 3 september 2013 11:35 schreef sasquatsch het volgende:
Komt doordat de coureurs niet om kunnen gaan met de double file restarts, waardoor er keer op keer een yellow werd veroorzaakt. Die hebben we op Monaco niet.
quote:Op de IndyCar kalender van volgende jaar zal Baltimore niet staan. Voor de race kon de stad na overleg geen geschikte datum vinden voor de komende twee jaar. Dit komt voornamelijk doordat de sportstadions in en bij het circuit in gebruik zijn rond de feestdag waarop de race de afgelopen jaren plaats vond. Ook staan enkele grote beurzen gepland zodat geen alternatieve datum gevonden kon worden. Na een financieel moeilijke start in 2011 leek het juist de afgelopen jaren beter te gaan met dit jaar een recordaantal van 150.000 bezoekers.
Voor IndyCar en Andretti Sport Marketing, promotor van de race, lijkt het niet doorgaan van de race als een verrassing te komen.
IndyCar's Mark Miles liet zijn teleurstelling merken: "Na een succesvolle bezoek aan Baltimore zijn we teleurgesteld dat we in onze kalenders niet tot overeenstemming kunnen komen om een race in 2014 te houden. Dit was simpelweg een zaak van het proberen te vinden van de beste datum voor alle partijen. We zijn dankbaar voor de stad van Baltimore, Race On en Andretti Sports Marketing voor hun ondersteuning en enthousiasme voor het evenement van de afgelopen jaren."
Die moet eens in Le Mans gaan rijden, kan ie Hill opvolgen.quote:
Ik dacht dat ie DTM zou gaan rijden?quote:
dat had gekund en hij had ook in de NASCAR kunnen blijven, maar het is de IndyCar gewordenquote:Op maandag 16 september 2013 22:37 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Ik dacht dat ie DTM zou gaan rijden?
Oh dan had ik het verkeerd begrepenquote:Op maandag 16 september 2013 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat had gekund en hij had ook in de NASCAR kunnen blijven, maar het is de IndyCar geworden
quote:An IZOD IndyCar Series race will take place in May 2014 on the Indianapolis Motor Speedway road course, after approval of the event on Thursday during a meeting of the Indianapolis Motor Speedway board of directors.
The race will be contested on the opening weekend of Month of May activities at IMS leading into the 98th Indianapolis 500 on Sunday, May 25. It will be the first time the IndyCar Series has competed on the Speedway road course, which will undergo reconfiguration this fall and next spring to create more passing zones and fan-friendly vantage points.
"This event will bring even more energy and action to the Month of May for fans and create another showcase for the diversity and excitement of the Speedway and the IndyCar Series," said Hulman & Company Chief Executive Officer Mark Miles. "The new road race will further enhance the Indianapolis Motor Speedway as the premier motorsports destination in the world and direct an even brighter spotlight on the Indianapolis 500."
More details about the new race, reconfigured road course and other plans for the Month of May will be announced at a media event Tuesday, Oct. 1 at IMS.
quote:The Associated Press has learned that Indianapolis 500 winner Tony Kanaan will not return to KV Racing next season and is finalizing a deal to join Chip Ganassi Racing.
Two people familiar with Kanaan's plan said Friday that the Brazilian is nearing a signed contract with Ganassi. They spoke on condition of anonymity because Ganassi has not announced the move.
The 38-year-old Kanaan will join a lineup that includes Indy 500 winners Dario Franchitti and Scott Dixon, and Charlie Kimball. Franchitti and Dixon have combined to win six IndyCar titles.
Kanaan is the 2004 series champion. He joined KV Racing before the 2011 season when his sponsorship ran out with Andretti Autosport, and he was left scrambling for a ride. He scored his breakthrough win at Indy in May.
Is niet helemaal hetzelfde. Deze layout wijkt in bocht 5 en 6 af op die van de MotoGP. Die maakt daar een lus naar beneden zoals in onderstaand plaatje te zien is.quote:Op woensdag 2 oktober 2013 23:50 schreef Marks het volgende:
Is de versie die ze bij MotoGP gebruiken, alleen gaat het daar de andere kant op. Moet zeggen dat die chicane overdreven is hoor voor de Indycars...
Met de Indy 500 gaan ze toch ook volgas door die bocht en dan ook nog eens met low downforce setup.
De livestreams beginnen dan wel, maar ik weet niet of de race dan al begint of dat er eerst een voorbeschouwing gebracht wordt. Gisteren kon ik helaas niet kijken, dus ik weet niet hoe het toen was.quote:
race is al afgelopen, maar hier kun je nog de gesprekken met de coureurs zien.quote:
Dankje.quote:Op zondag 6 oktober 2013 21:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
race is al afgelopen, maar hier kun je nog de gesprekken met de coureurs zien.
Munoz in die wagen!quote:Op zondag 20 oktober 2013 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
Hier het ongeluk van Wilson
Hij heeft er een gebroken bekken en een gekneusde rib aan overgehouden.
En Andretti heeft Hinchcliffe en de overstap naar Honda bevestigd!
De vraag is wat het stopzetten van de staatssteun vanuit Venezuela voor gevolgen heeft voor Viso.
quote:Dario Franchitti has announced that as a result of his injuries suffered at Houston in October, he will be forced to stop his racing career.
Franchitti will leave IndyCar racing after four championships and three Indianapolis 500 victories.
Here’s his statement in full, released on the Target Chip Ganassi Racing website:
“Since my racing accident in Houston, I have been in the expert care of some of the leading doctors and nurses, all of whom have made my health, my safety and my recovery their top priority. I am eternally grateful for the medical care I have received over the last several weeks. I’d also like to thank my family and friends for their unbelievable support.
One month removed from the crash and based upon the expert advice of the doctors who have treated and assessed my head and spinal injuries post accident, it is their best medical opinion that I must stop racing. They have made it very clear that the risks involved in further racing are too great and could be detrimental to my long term well-being. Based on this medical advice, I have no choice but to stop.
Racing has been my life for over 30 years and it’s really tough to think that the driving side is now over. I was really looking forward to the 2014 season with Target Chip Ganassi Racing, with a goal of winning a fourth Indianapolis 500 and a fifth IndyCar Series championship.
I’d like to thank all my fellow competitors, teammates, crew and sponsors for their incredible support over the course of this amazing ride. I’d also like to thank Hogan Racing, Team KOOL Green and Andretti Green Racing for the opportunities to compete on the racetrack, and especially Target Chip Ganassi Racing, who have become like a family to me since I joined their team back in 2008. I would be remiss if I didn’t thank all my fans around the world. I can’t thank you enough for standing by my side for all these years.
I’ll forever look back on my time racing in CART and the IndyCar Series with fond memories and the relationships I’ve forged in the sport will last a lifetime.
Hopefully in time, I’ll be able to continue in some off-track capacity with the IndyCar Series. I love open-wheel racing and I want to see it succeed. I’ll be working with Chip to see how I can stay involved with the team, and with all the amazing friends I’ve made over the years at Target.
As my buddy Greg Moore would say, ‘See you up front’”
Pff, heftigquote:Op donderdag 14 november 2013 22:49 schreef sasquatsch het volgende:
Breaking news:
Franchitti moet noodgedwongen stoppen met racen na zijn crash in Houston.
[..]
Komt het weer eens in nl op tv?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:29 schreef Funzel het volgende:
Wel heel vroeg klaar al dit jaar dus. Maar dus mooi bijna elke week kijken.
quote:Indianapolis 500 runner-up Carlos Munoz is ready for a full-time follow-up.
The 21-year-old Colombian has signed his IndyCar Series contract with Andretti Autosport, becoming its fourth car-and-driver combination. Munoz joins Marco Andretti, James Hinchcliffe and 2012 IndyCar Series champion Ryan Hunter-Reay.
Munoz led 12 laps in the 500, finishing second to Tony Kanaan. He also subbed for the injured Ryan Briscoe in the second Toronto race in July (for Panther Racing) and competed in the season-ending race at Auto Club Speedway.
Munoz won six races and six poles in two Indy Lights seasons.
“I don’t have the words to express right now how I feel,” Munoz said in a statement released by the team. “After so many years of racing and all the sacrifices — leaving my family in Colombia and going to Europe to race, then coming here to the U.S. — but finally I am a professional race car driver in the maximum category in America, IndyCar.”
Munoz’s car number and sponsorship will be announced at a later date, the team said.
quote:Schmidt Peterson Motorsports neemt deel aan het 2014 InydCar seizoen met Mikhail Aleshin. Na een succesvolle test op Sebring afgelopen maandag liet het team er geen gras over groeien en legde het de 26-jarige Rus vast. Aleshin wordt bij Schmidt Peterson de teamgenoot van Simon Pagenaud en vervangt daarmee Tristan Vautier, die nu zonder stoeltje achterblijft. Aleshin zal zijn debuut maken in de Verenigde Staten nadat hij voorheen in Europa actief was. Zijn grootste succes is het Formula Renault 3.5 kampioenschap in 2010.
Teameigenaar Sam Schmidt legde uit waarom hij voor de onbekende Rus gekozen heeft: "Wij zijn extreem tevreden om Mikhail (Aleshin) teamgenoot te laten worden van Simon (Pagenaud) voor het 2014 seizoen. Hij is ongelofelijk volwassen en getalenteerd, maar net als zoveel opkomende coureurs waren er niet genoeg kansen voor hem om naar de F1 door te groeien. We hebben al uitgevogeld dat zijn rijstijl erg vergelijkbaar is met die van Simon en geloven dat hij direct aan het programma bij kan dragen, zelfs als rookie."
Mikhail Aleshin had ook zijn redenen om in te gaan op het aanbod: "Ik heb voor Schmidt Peterson gekozen voor veel redenen, maar het belangrijkste was dat ik een team zag met veel potentie. Ik heb begrepen dat deze mensen echt voor de overwinning gaan. Soms kom je bij een groep met mensen en geloof je meteen dat zij professioneel zijn. Dat is hoe het is met SPM. Ik wil het team echt bedanken. Zij hebben me een geweldige kans gegeven."
En wederom een coureur uit de kraamkamer van de A1 GP serie in zijn hoogtijdagen.quote:Op vrijdag 22 november 2013 16:10 schreef sasquatsch het volgende:
Mikhail Aleshin vervangt Tristan Vautier bij Schmidt Peterson Motorsport
[..]
Di Resta dus toch niet?quote:Op donderdag 12 december 2013 21:14 schreef sasquatsch het volgende:
Morgen waarschijnlijk de bekendmaking van de vervanger van Dario Franchitti bij Chip Ganassi Racing. Volgens de geruchten gaat het tussen Ryan Briscoe en Alex Tagliani
Nee waarschijnlijk niet. Ganassi lijkt aan een ervaren coureur de voorkeur te geven.quote:
quote:"I think IndyCar experience is at more of a premium today than it was several years ago," he said. "The schedule is very compact, you don't get very much testing now, and the thing that is really difficult to get right when you're learning to drive an IndyCar is an oval.
Voor zover ik dat kan inschatten lijkt me dat wel meevallen.quote:Op donderdag 12 december 2013 22:18 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee waarschijnlijk niet. Ganassi lijkt aan een ervaren coureur de voorkeur te geven.
[..]
Ik zie ook liever Justin Wilson daar, maar die staat onder contract bij Dale Coyne.quote:Op vrijdag 13 december 2013 10:23 schreef Funzel het volgende:
Zie ik liever een echte topper bij Ganassi, niet Briscoe of Tagliani.
quote:INDIANAPOLIS - INDYCAR announced today that Chevrolet and Honda will provide distinct aerodynamic configurations for the IndyCar Series chassis beginning in 2015.
As part of its long-range focus on innovation, INDYCAR announced in June that aerodynamic bodywork "kits" would be introduced and utilized for all 2015 races and include separate specifications for superspeedways and road/street/short ovals.
The bodywork components mated to the Dallara rolling chassis will provide INDYCAR a platform for performance and efficiency developments. Fans can look forward to cars with new, distinctive looks that are branded by the manufacturers. This is a significant element in a suite of technical changes that make the cars capable of achieving higher speeds.
"Aero kits will improve the diversity of the fan experience and renew technical engagement, while providing a controlled cost structure," said Derrick Walker, president of competition and operations, INDYCAR.
The forward-thinking program is relevant to short- and long-term design and development objectives of the global automotive industry and aligns with research and development in multiple technology sectors. Additionally, an entrant's aero kits will be aligned with its manufacturer, with the car incorporating the name given by the supplier.
Beginning with 2016, additional engine manufacturers and/or third party vendors will be eligible to be an INDYCAR-approved supplier. Correspondingly, Chevrolet and Honda will be able to upgrade their aero kits, which will be approved through homologation.
"We are excited to be an IndyCar-approved supplier of an aero kit for our Chevrolet-powered teams beginning with the 2015 racing season," said Chris Berube, Chevrolet Racing Program Manager for IndyCar Series. "It is a unique situation in non-production based series to provide engines and aerodynamic body kits. This will allow Chevrolet to impact a wider bandwidth of car performance which comes with increased responsibility to our teams to put them in a position to win. We are confident that our collective team of technical partners are capable, enabled and focused to succeed."
Added Honda Performance Development Inc., Technical Director Roger Griffiths: "We're looking forward to the introduction of aero kits in 2015. Along with continuing engine development, aero kits will provide another area for innovation and manufacturer competition. The introduction of bespoke bodywork from Honda and Chevrolet will provide fans with additional brand identification and that can only help IndyCar racing."
Examples of areas open for development by INDYCAR-approved aero configuration manufacturers include sidepods, engine cover and oval front wing main plane and end plates. Potential alterations to the car's undertray in an effort to advance safety are under consideration. On-track testing begins Oct. 6, 2014, and closes Jan. 18, 2015.
Highlights of the regulations:
- No entrant may use more than two aero kits during a season. The 2012 Dallara aero kit is approved as one of the aero kits.
- Dallara will continue to supply a number of standard components that affect aerodynamic performance.
- For the Indianapolis 500 Mile Race, an entrant may use more than one aero kit during practice sessions. The aero kits utilized in qualifications must be used in the race.
- Entrants will be charged no more than $75,000 per aero kit by the supplier, inclusive of all components, but excluding fasteners. A 2016 upgrade kit will cost no more than $15,000.
- Six days of pre-production testing have been approved, with each supplier using a maximum of two cars from entrants. Engine mileage accrued will not count against the entrants' 10,000-mile-per-year allocation or engine count.
The aerodynamic platforms will complement engine manufacturer competition that returned to the IndyCar Series in 2012 following a six-year period in which Honda was the sole supplier.
For the 2014 season, both manufacturers will supply consumer-relevant 2.2-liter, twinturbocharged V6 engines using E85 fuel.
quote:Takuma Sato will return to A.J. Foyt’s No. 14 ABC Supply Co. Honda in the 2014 IndyCar Series season, the team announced Tuesday. This marks the first time since 2011 Sato will stay in the same team in consecutive seasons; he moved from KV Racing to Rahal Letterman Lanigan between 2011 and 2012, and from RLL to Foyt last offseason.
“This team is really special for me,” Sato said. “I always felt that the team was behind me and it gave me the confidence to go for the win in races. I’m very excited to continue to build this great relationship. We know what we need to focus on next year. We are anxious to test the new Honda (twin turbo) engine. From what I hear, the engine will put us in a great position to be up front more often in 2014.”
Added team director Larry Foyt, “Taku, our engineers and mechanics all gelled quickly last year, and getting to victory lane together was something we are all very proud of. We are focused on building on the positives from last season and working toward more victories and a higher standing in the championship.”
Sato will continue into his fifth IndyCar season with engineer Don Halliday and performance engineer Raul Prados.
...
25 mei bedoel je.quote:Op maandag 20 januari 2014 15:27 schreef 4-elements het volgende:
Dit jaar twee races op Indianapolis: op 10 mei op het voormalige F1-circuit, op 5 mei de Indy 500.
Heb een beetje ruzie met mijn toetsenbord. Maar inderdaad, ik bedoelde 25 mei.quote:
quote:Op maandag 20 januari 2014 15:27 schreef 4-elements het volgende:
Dit jaar twee races op Indianapolis: op 10 mei op het voormalige F1-circuit, op 5 mei de Indy 500.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 19:51 schreef sasquatsch het volgende:
Vandaag is de IndyCar kalender voor 2014 bekend gemaakt.
18 races met drie doubleheaders in 5 maanden tijd. 6 oval races, 8 straatraces en 4 races op permanente circuits. 8 races zijn op zaterdag. Er is bewust gekozen om veel races in korte tijd te houden om op het netvlies te blijven en niet zoals dit jaar te grote gaten tussen de evenementen te hebben. Daarnaast is er bewust gekozen om clashes met Nascar en het football seizoen te vermijden.
De kalender:
March 30 – St. Petersburg
April 13 – Long Beach
April 26 – Barber Park
May 10 – IMS road course
May 17-18 – Indy 500 qualifying.
May 25 – Indianapolis 500
May 31 – Detroit race 1
June 1 – Detroit race 2
June 7 – Texas
June 28 – Houston race 1
June 29 – Houston race 2
July 6 – Pocono
July 12 – Iowa
July 19 – Toronto race 1
July 20 – Toronto race 2
August 3 – Mid-Ohio
August 17 – Milwaukee
August 24 – Sonoma
August 30 – Fontana
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 | Nr. Coureur Team #2 Juan Pablo Montoya Team Penske (Chevrolet) #3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) #4 TBA Panther Racing (Chevrolet) #8 Ryan Briscoe Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #10 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #11 Sebastien Bourdais KVSH Racing Technology (Chevrolet) #12 Will Power Team Penske (Chevrolet) #14 Takuma Sato A.J. Foyt Racing (Honda) #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #16 TBA Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #18 TBA Dale Coyne Racing (Honda) #19 Justin Wilson Dale Coyne Racing (Honda) #25 Marco Andretti Andretti Autosport (Honda) #26 Carlos Munoz Andretti Autosport (Honda) #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport (Honda) #28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Honda) #55 Mikhail Aleshin Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) #77 Simon Pagenaud Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #83 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #98 TBA Barracuda Racing/Bryan Herta Autosport (Honda) #?? TBA KV Racing Technology (Chevrolet) part time: #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (ovals) #20 Mike Conway Ed Carpenter Racing (Chevrolet) (straat, circuit) |
quote:Sebastian Saavedra will join KV Racing Technology for Wednesday’s IndyCar Series test at Sonoma Raceway, and he will be part of the team’s 2014 program alongside Sebastien Bourdais.
Details of the Saavedra deal will come during a Wednesday news conference, but the 23-year-old Colombian will partner with Bourdais as he did last year at Dragon Racing.
Dragon is not competing full time at the moment, although team owner Jay Penske has said he will participate in the Indianapolis 500.
Saavedra has competed in 38 IndyCar Series races with minimal success. He has never led a race lap and has finished in the top 10 only twice, both times last season.
Saavedra made his IndyCar debut with Bryan Herta Autosport in the 2010 Indianapolis 500, then spent the next season with Conquest Racing. With AFS Racing’s Gary Peterson as a backer, he ran in 2012 as part of the Andretti Autosport contingent for three races.
His eighth-place finish last year at Baltimore is a career best.
quote:Sauber has named Simona De Silvestro as “an affiliated driver”. The 25-year-old Swiss women has been racing in the United States since 2006, competing in Indycar since 2010, when she was Indy 500 “Rookie of the Year”. She finished second in Houston last year. The goal is to take part in a preparation programme with Sauber, with the goal of gaining a Superlicence and preparing for a race seat in Formula 1 for 2015. The programme will include on track testing, simulator training, as well as mental and physical preparation.
“This is a major step towards me achieving a life-long dream and I’m so happy to have the opportunity to take this step with such a great team,” the Swiss girl said. “The Sauber F1 Team is a team with a legacy and the only Swiss team in Formula 1, which I think makes this even more exciting. I can’t thank Monisha Kaltenborn and Peter Sauber enough for their support and belief in my abilities and for giving me this chance.”
Sauber team principal Monisha Kaltenborn said: “Simona’s ambition is to enter Formula 1 in 2015. We regard her as a very talented race driver, and we, therefore, decided to take her on board as an “affiliated driver” and support her on her way to the pinnacle of motorsport.”
De Silvestro is expected to continue to race in Indycar this year but will return to Europe for tests with Sauber.
quote:Jacques Villeneuve is set to return to the Indianapolis 500 19 years after he won the event.
The Canadian is expected to be announced this week in a third entry for Schmidt Peterson Motorsports, alongside Simon Pagenaud and Mikhail Aleshin.
He raced in the then Champcar series in 1994 and 1995. He scored his maiden win at Elkhart Lake in his first season and went on to win both the title and the 500 the following year, before heading to F1 with Williams.
Villeneuve, who turns 43 in April, is also competing in rallycross this year.
Bumpen gebeurt dus op zaterdag, want iedereen die op zondag rijdt is gekwalificeerd.quote:Saturday, May 17 (11 a.m.-5:50 p.m. ET)
• The fastest 33 cars compose the starting field (but not starting positions).
• All entries are guaranteed at least one four-lap attempt to qualify.
• The fastest nine entries advance to the Fast Nine Shootout.
Sunday, May 18 (10:15 a.m.-1:30 p.m. ET)
• Saturday times are erased and entries 10-33 must complete another four-lap attempt to determine their starting position in order of the slowest to fastest from Saturday times.
Fast Nine Shootout, Sunday, May 18 (2-2:45 p.m. ET)
quote:Alex Tagliani, the 2011 Indianapolis 500 pole sitter, will have a new opportunity for this year’s month of May in the second Sarah Fisher Hartman Racing entry.
Tagliani will drive the team’s No. 68 SFHR/RW Dallara/Honda/Firestone for the Indianapolis 500. And for teammate Josef Newgarden, it’s a huge get, because it will mark the first time the young Nashville native will have a veteran in the team’s second car (Bryan Clauson in 2012 Indianapolis 500 and Lucas Luhr in 2013 Sonoma race were each making their series debuts).
..
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1. Will Power Penske/Chevy 1m07.6492s 48 2. Juan Pablo Montoya Penske/Chevy 1m07.7170s +0.0678s 55 3. Helio Castroneves Penske/Chevy 1m07.7214s +0.0722s 51 4. Scott Dixon Ganassi/Chevy 1m07.8225s +0.1733s 40 5. Takuma Sato Foyt/Honda 1m07.8619s +0.2127s 39 6. Ryan Briscoe Ganassi/Chevy 1m07.8834s +0.2342s 44 7. Justin Wilson Coyne/Honda 1m07.8863s +0.2371s 31 8. Simon Pagenaud Schmidt/Honda 1m08.0682s +0.4190s 35 9. James Hinchcliffe Andretti/Honda 1m08.1629s +0.5137s 32 10. Ryan Hunter-Reay Andretti/Honda 1m08.3194s +0.6702s 30 11. Charlie Kimball Ganassi/Chevy 1m08.3209s +0.6717s 41 12. Tony Kanaan Ganassi/Chevy 1m08.3254s +0.6762s 42 13. Mike Conway Carpenter/Chevy 1m08.4734s +0.8242s 42 14. Graham Rahal Rahal/Honda 1m08.4907s +0.8415s 37 15. Josef Newgarden Fisher/Honda 1m08.5798s +0.9306s 25 16. Sebastian Saavedra KV/Chevy 1m08.6539s +1.0047s 50 17. Marco Andretti Andretti/Honda 1m08.6688s +1.0196s 28 18. Mikhail Aleshin Schmidt/Honda 1m08.7296s +1.0804s 28 19. Jack Hawksworth Herta/Honda 1m08.9223s +1.2731s 36 20. Carlos Munoz Andretti/Honda 1m08.9299s +1.2807s 42 21. Oriol Servia Rahal/Honda 1m09.2164s +1.5672s 7 22. Sebastien Bourdais KV/Chevy 1m09.6668s +2.0176s 11 |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | 1. Will Power Penske/Chevy 1m07.0608s 62 2. Justin Wilson Coyne/Honda 1m07.0646s +0.0038s 51 3. Scott Dixon Ganassi/Chevy 1m07.0791s +0.0183s 59 4. Takuma Sato Foyt/Honda 1m07.3314s +0.2706s 57 5. Ryan Briscoe Ganassi/Chevy 1m07.3705s +0.3097s 48 6. Helio Castroneves Penske/Chevy 1m07.4004s +0.3396s 54 7. Ryan Hunter-Reay Andretti/Honda 1m07.4495s +0.3887s 56 8. James Hinchcliffe Andretti/Honda 1m07.4639s +0.4031s 60 9. Juan Pablo Montoya Penske/Chevy 1m07.4764s +0.4156s 61 10. Simon Pagenaud Schmidt/Honda 1m07.5235s +0.4627s 72 11. Tony Kanaan Ganassi/Chevy 1m07.6126s +0.5518s 59 12. Jack Hawksworth Herta/Honda 1m07.6542s +0.5934s 64 13. Charlie Kimball Ganassi/Chevy 1m07.7064s +0.6456s 73 14. Sebastien Bourdais KV/Chevy 1m07.7118s +0.6510s 67 15. Marco Andretti Andretti/Honda 1m07.7942s +0.7334s 71 16. Carlos Munoz Andretti/Honda 1m07.9437s +0.8829s 79 17. Sebastian Saavedra KV/Chevy 1m07.9736s +0.9128s 50 18. Josef Newgarden Fisher/Honda 1m08.0757s +1.0149s 47 19. Graham Rahal Rahal/Honda 1m08.0833s +1.0225s 62 20. Mikhail Aleshin Schmidt/Honda 1m08.1970s +1.1362s 15 21. Mike Conway Carpenter/Chevy 1m08.2169s +1.1561s 70 22. Oriol Servia Rahal/Honda 1m08.3943s +1.3335s 51 |
quote:Ed Carpenter Racing zet tijdens de komende Indianapolis 500 een tweede wagen in voor JR Hildebrand. Het nog jonge team breidt tijdens de komende Indy 500 voor het eerst uit met een tweede wagen, welke met startnummer 21 rond zal rijden. Met de uitbreiding verwacht het team, dat vorig jaar al de pole position pakte, nog sterker aan de start te verschijnen.
“Ik ben bijzonder blij dat ik dit jaar de Indianapolis 500 voor Ed Carpenter Racing mag rijden,” verklaarde Hildebrand. “Het team van Ed was de afgelopen twee jaar bijzonder sterk op de ovals. Ze wonnen al eerder op Fontana en stonden vorig jaar op pole voor de Indy 500. De samenwerking met Ed geeft me veel vertrouwen voor de grootste race van de wereld. Ik kan niet wachten om te beginnen en om terug te keren naar de Speedway.”
Waar teambaas Ed Carpenter in de tien Indy 500’s niet verder kwam dan een vijfde plaats, kwam Hildebrand al eens bijzonder dichtbij de overwinning. Tijdens zijn rookie seizoen in 2011 leidde de Amerikaan tot de laatste bocht, waar hij zich liet verrassen door achterblijver Charlie Kimball en kwam hard in aanraking met de muur. Dan Wheldon won deze race uiteindelijk, Hildebrand gleed uiteindelijk nog wel als tweede over de eindstreep.
quote:De IndyCar Series heeft verschillende wijzigingen doorgevoerd in het puntensysteem van de raceklasse. De puntenverdeling voor coureurs blijft voor de meeste races gelijk, maar tijdens de drie 500 mijlsraces (Indianapolis, Pocono, Fontana) zijn er dubbele punten te verdienen. Tevens zijn er grote veranderingen doorgevoerd voor punten in de kwalificatie voor de Indy 500 en heeft IndyCar gridpenalties als gevolg van te vroege motorwissels afgeschaft.
De grootste impact op het kampioenschap zal komen van de dubbele punten in de 500 mijlsraces, waarmee IndyCar deze races extra gewicht wil geven voor het kampioenschap. Een zege in een 500 mijlsrace levert dus geen 50, maar 100 punten op.
Tijdens de Indianapolis 500 kan dit puntenaantal nog verder worden verhoogt. In de zaterdagkwalificatie voor de legendarische race, waar coureurs strijden voor een plekje op de 33 wagens tellende grid, zijn er voor de snelste coureur 33 punten te verdienen, 32 punten zijn er weggelegd voor de nummer twee, 31 voor de derde snelste en uiteindelijk één punt voor de coureur die de 33ste tijd rijdt.
De negen snelste rijders van de zaterdagkwalificatie op Indianapolis strijden op zondag in de Fast Nine shootout om de pole position, welke vervolgens ook nog eens negen punten oplevert. Ook hier loopt het puntentotaal af met acht punten voor de coureur die zich als tweede kwalificeert, zeven punten voor de nummer drie en één punt voor de langzaamste coureur van de Fast Nine.
Fabrikanten kampioenschap
Ook in het onderlinge kampioenschap tussen motorfabrikanten Chevrolet en Honda zijn er veranderingen doorgevoerd. Per race scoort de top vijf in de einduitslag punten voor het fabrikantenkampioenschap, mits ze niet meer dan de maximaal toegestane vier motoren per seizoen hebben gebruikt. De punten die coureurs voor het fabrikantenkampioenschap scoren zijn gelijk aan de punten die ze zelf scoren.
Fabrikanten scoren of verliezen echter ook punten met betrouwbaarheid. Per motor die de voorgeschreven 2.500 mijl / 4.000 km haalt ontvangt de fabrikant tien bonuspunten. Indien een motor vroegtijdig moet worden gewisseld kost dit de fabrikant juist tien punten. De fabrikant die per race de meeste ronden leidt mag verder nog twee bonuspunten bij zijn totaal optellen, terwijl het leiden van tenminste één ronde of het pakken van de pole position één punt opleveren.
Gridpenalties verleden tijd
Coureurs hoeven dit seizoen niet bang te zijn voor gridpenalties als gevolg van motorwissels, maar mogelijk gaan ze het wel op een andere manier voelen. Wanneer een team besluit een motor te wisselen kost dit de coureur in kwestie tien punten in het kampioenschap. Een motorwissel zonder goedkeuring van IndyCar zorgt er zelfs voor dat wagen tijdens de volgende race als laatste moet starten.
Eventuele straffen als gevolg van motorwissels zullen niet tijdens de Indianapolis 500 worden uitgevoerd en blijven staan tot de race na de Indy 500: de Chevrolet Indy Duals in Detroit.
“Fans zagen niets in het concept dat coureurs gridstraffen kregen voor motorwissels, zeker wanneer het geen keuze van het team zelf was,” verklaarde IndyCar hoofd van competitie Derrick Walker. “Met de hulp van de motorfabrikanten hebben we onze races weten te verbeteren, zonder verwarring te scheppen.”
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 | #2 Juan Pablo Montoya Team Penske (Chevrolet) #3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) #7 Mikhail Aleshin Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #8 Ryan Briscoe Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #10 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #11 Sebastien Bourdais KV SH Racing (Chevrolet) #12 Will Power Team Penske (Chevrolet) #14 Takuma Sato A.J. Foyt Enterprises (Honda) #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #17 Sebastian Saveedra KV AFS Racing (Chevrolet) #18 Carlos Huertas Dale Coyne Racing (Honda) #19 Justin Wilson Dale Coyne Racing (Honda) #20 Mike Conway Ed Carpenter Racing (Chevrolet) #25 Marco Andretti Andretti Autosport (Honda) #27 James Hinchcliffe Andretti Autosport (Honda) #28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Honda) #34 Carlos Munoz Andretti Autosport - HVM Racing (Honda) #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) #77 Simon Pagenaud Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #83 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #98 Jack Hawksworth Bryan Herta Autosport (Honda) |
Sauber stoomt haar klaar voor de Formule 1, al is het twijfelachtig of ze er ooit een racezitje zal gaan vindenquote:
Ik bedoel dat ze het gaat halen.quote:Op zondag 30 maart 2014 23:42 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
http://www.racexpress.nl/index.php?nav=Artikel&nid=57318
Dat dus. Was blij dat Dixon nog een spash 'n dash moest doen. Wel een hoop spektakel zo.quote:
quote:...
There hasn't been formal confirmation and there might not be even after a lawsuit against IndyCar and others is settled, but the team long led by John Barnes won't compete in next month's 500.
The familiar No. 4 car sponsored over the years by Pennzoil, Delphi and the National Guard wasn't on IndyCar's grid at last month's season-opening race in St. Petersburg, Fla., and it won't be at Sunday's race in Long Beach, Calif., either.
Panther's staff has been reduced to a minimal size, and only one chassis remains at the shop. Former Panther mechanics are working for other race teams. Doug Barnes, one of Panther's staples, will work with Martin Plowman at A.J. Foyt Racing in May.
Several IndyCar teams have already acquired Panther equipment, including two yet-to-be-announced programs for the 500. The team that will field Stefan Wilson is one of them.
...
Ik zag op de Indycar site ook JR Hildebrand staan. Bij Ed Carpenter Racing.quote:Op woensdag 7 mei 2014 23:06 schreef sasquatsch het volgende:
We komen in de buurt. Carlos Huertas is bevestigd bij Dale Coyne en James Davison wordt genoemd bij KV Racing. Daarmee zouden we op 33 komen.
Klopt, die had ik al meegerekend. Zie ook SPT / [IndyCar] #14 Bijna halverwege de 500quote:Op vrijdag 9 mei 2014 09:40 schreef Funzel het volgende:
[..]
Ik zag op de Indycar site ook JR Hildebrand staan. Bij Ed Carpenter Racing.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 | #2 Juan Pablo Montoya Team Penske (Chevrolet) #3 Helio Castroneves Team Penske (Chevrolet) #5 Jacques Villeneuve Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #6 Townsend Bell KV Racing (Chevrolet) #7 Mikhail Aleshin Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #8 Ryan Briscoe Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #9 Scott Dixon Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #10 Tony Kanaan Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #11 Sebastien Bourdais KV SH Racing (Chevrolet) #12 Will Power Team Penske (Chevrolet) #14 Takuma Sato A.J. Foyt Enterprises (Honda) #15 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #16 Oriol Servia Rahal Letterman Lanigan Racing (Honda) #17 Sebastian Saveedra KV AFS Racing (Chevrolet) #18 Carlos Huertas Dale Coyne Racing (Honda) #19 Justin Wilson Dale Coyne Racing (Honda) #20 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing (Chevrolet) #21 J.R. Hildebrand Ed Carpenter Racing (Chevrolet) #22 Sage Karam Chip Ganassi Racing - Dreyer & Reinbold Racing (Chevrolet) #25 Marco Andretti Andretti Autosport (Honda) #26 Kurt Busch Andretti Autosport (Honda) #27 James Hinchcliffe* Andretti Autosport (Honda) #28 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport (Honda) #33 James Davison KV Racing (Chevrolet) #34 Carlos Munoz Andretti Autosport - HVM Racing(Honda) #41 Martin Plowman A.J. Foyt Enterprises (Honda) #63 Pippa Mann Dale Coyne Racing (Honda) #67 Josef Newgarden Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) #68 Alex Tagliani Sarah Fisher Hartman Racing (Honda) #77 Simon Pagenaud Schmidt Peterson Motorsports (Honda) #83 Charlie Kimball Chip Ganassi Racing (Chevrolet) #91 Buddy Lazier Lazier Partners Racing (Chevrolet) #98 Jack Hawksworth Bryan Herta Autosport (Honda) |
Ze zeiden vorig jaar toch al dat ze weer richting het polerecord van Arie wilden gaan?quote:Op zaterdag 17 mei 2014 21:46 schreef sasquatsch het volgende:
Voor het eerst sinds 1996 worden er tijdens de trainingen weer snelheden boven de 232 mph gehaald.
quote:ROW 1
20-Ed Carpenter, 231.067
27-James Hinchcliffe, 230.839
12-Will Power, 230.697
ROW 2
3-Helio Castroneves, 230.649
77-Simon Pagenaud, 230.614
25-Marco Andretti, 230.544
ROW 3
34-Carlos Munoz, 230.146
67-Josef Newgarden, 229.893
21-JR Hildebrand, 228.726
ROW 4
2-Juan Pablo Montoya, 231.007
9-Scott Dixon, 230.928
26-Kurt Busch, 230.782
ROW 5
98-Jack Hawksworth, 230.506
19-Justin Wilson, 230.256
7-Mikhail Aleshin, 230.049
ROW 6
10-Tony Kanaan, 229.922
11-Sebastien Bourdais, 229.847
16-Oriol Servia, 229.752
ROW 7
28-Ryan Hunter-Reay, 229.719
15-Graham Rahal, 229.628
18-Carlos Huertas, 229.251
ROW 8
63-Pippa Mann, 229.223
14-Takuma Sato, 229.201
68-Alex Tagliani, 229.148
ROW 9
6-Townsend Bell, 229.009
83-Charlie Kimball, 228.953
5-Jacques Villeneuve, 228.949
ROW 10
33-James Davison, 228.865
41-Martin Plowman, 228.814
8-Ryan Briscoe, 228.713
ROW 11
22-Sage Karam, 228.436
17-Sebastian Saavedra, 228.088
91-Buddy Lazier, 227.920
Ook Buddy Lazier kan dat record scherper zetten. Maar ook die kans is 0,0.quote:Op vrijdag 23 mei 2014 09:59 schreef Funzel het volgende:
Volgens mij wel ja.
Maar die kans schat ik heel erg klein.
RTL7quote:
straaljagers een gebed volkslied en??quote:Op zondag 25 mei 2014 16:22 schreef Jigzoz het volgende:
Krijgen we zo eerst nog al die typisch Amerikaanse flauwekul...
Militair gedoe, ik weet het niet eens meer. Ik weet wel dat ik elk jaar denk: Jezus mensen, nou is het wel weer genoeg geweest, maar dan komt er nog meer Amerikaans geneuzel. Kalf gaat dan weer zeggen dat dat er in Amerika allemaal bijhoort en uiteindelijk zijn we een klein uur verder voor er gestart wordt.quote:
Oh jah... dat ergeren aan het gelul van Kalf. Dat kan ik zodadelijk ook weer doen.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Militair gedoe, ik weet het niet eens meer. Ik weet wel dat ik elk jaar denk: Jezus mensen, nou is het wel weer genoeg geweest, maar dan komt er nog meer Amerikaans geneuzel. Kalf gaat dan weer zeggen dat dat er in Amerika allemaal bijhoort en uiteindelijk zijn we een klein uur verder voor er gestart wordt.
Kalff heeft gelijk, het hoort er allemaal bij en het is ook allemaal prachtig.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:38 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Militair gedoe, ik weet het niet eens meer. Ik weet wel dat ik elk jaar denk: Jezus mensen, nou is het wel weer genoeg geweest, maar dan komt er nog meer Amerikaans geneuzel. Kalf gaat dan weer zeggen dat dat er in Amerika allemaal bijhoort en uiteindelijk zijn we een klein uur verder voor er gestart wordt.
Ja, net als voorgaande jaren. Wel handig.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:50 schreef Jigzoz het volgende:
Hé, is dat nou een realtime trackmap naast die livetiming? Wel hč?
Nooit gezien en dat terwijl ik al een jaar of 15 naar de Indy 500 kijk.quote:Op zondag 25 mei 2014 16:55 schreef Vriezzer het volgende:
[..]
Ja, net als voorgaande jaren. Wel handig.
quote:Op zondag 25 mei 2014 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo, tijd voor de Indy. Verder boeit Amerikaanse autosport me net te weinig.
Niks aan de NASCAR vindenquote:Op zondag 25 mei 2014 17:14 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo, tijd voor de Indy. Verder boeit Amerikaanse autosport me net te weinig.
Mooi toch, ik zat vorig jaar op het puntje van de stoel voor Tonyquote:Op zondag 25 mei 2014 17:18 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Smaken verschillen, zullen we maar zeggen...
Liever de Indy Racing League dan NASCAR.quote:
Ik hoopte op Muńoz.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi toch, ik zat vorig jaar op het puntje van de stoel voor Tony
Ik ook hoor. Supersympathieke vent. Maar die hypersentimentele filmpjes hoeven van mij niet per se.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:21 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Mooi toch, ik zat vorig jaar op het puntje van de stoel voor Tony
Typisch Amerikaans; gewoon een goede rijder zijn met een beetje geluk en een goede auto is niet genoeg, er moet een bijzonder verhaal achter zitten.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:23 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Ik ook hoor. Supersympathieke vent. Maar die hypersentimentele filmpjes hoeven van mij niet per se.
Villeneuvequote:
Juist. Dat dus.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Typisch Amerikaans; gewoon een goede rijder zijn met een beetje geluk en een goede auto is niet genoeg, er moet een bijzonder verhaal achter zitten.
Haten 'op': x1023quote:
yeah u jellymad.quote:
Gezellig samen met Graham Hill.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:26 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Villeneuve
F1-kampioen en Indy-winnaar. Als hij ook nog Le Mans had gewonnen, dan was hij in een heel bijzonder rijtje terechtgekomen.
Eerst nog een rijtje tradities, zoals het volkslied, een optreden van het leger, "Gentlemen, start your engines!" etc. etc.quote:Op zondag 25 mei 2014 17:38 schreef Jigzoz het volgende:
Nou... Minuutje of twintig nog...
Ik ben benieuwd of er in de eerste ronde al brokstukken in het rond gaan vliegen.
Mooi is dat vaak ja. Mooie verhalenquote:Op zondag 25 mei 2014 17:25 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Typisch Amerikaans; gewoon een goede rijder zijn met een beetje geluk en een goede auto is niet genoeg, er moet een bijzonder verhaal achter zitten.
Hij deed het wel mooi ja .quote:
En de fly-byquote:Op zondag 25 mei 2014 17:42 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Eerst nog een rijtje tradities, zoals het volkslied, een optreden van het leger, "Gentlemen, start your engines!" etc. etc.
Damn. Drink jij ook je koffie in porties van een halve liter?quote:
Lijkt me welquote:
het is de VS he. Daar moet alles overdrevenquote:
Nee, heeft er ook weinig mee te maken. Maar ik vind het altijd mooi dat ze er zoiets van maken daar. Het is een bijzondere race, daar mogen bijzondere dingen bijquote:Op zondag 25 mei 2014 18:02 schreef Jigzoz het volgende:
[..]
Damn. Drink jij ook je koffie in porties van een halve liter?
We gaan kijken naar de dingen die komen gaan.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen jammer dat Allard op RTL 7 weer het commentaar verzorgt. Dan weet je alles behalve wie er gewonnen heeft
Wie had je dan gewild? Rick Winkelman? Nederland heeft geen goede commentatoren.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen jammer dat Allard op RTL 7 weer het commentaar verzorgt. Dan weet je alles behalve wie er gewonnen heeft
Autosportcommentaar blijft voor de Nederlandse televisie altijd een onmogelijke opgave. Ik vind Mol altijd wel tof vanwege zijn enthousiasme, maar als je bij gaat houden hoeveel fouten die maakt, dan is dat eigenlijk te triest voor woorden.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:03 schreef Peterselieman het volgende:
Alleen jammer dat Allard op RTL 7 weer het commentaar verzorgt. Dan weet je alles behalve wie er gewonnen heeft
daar heb je een punt. Het is huilen met de pet op, al doet Olav Mol het uiteindelijk toch nog wel het beste.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:04 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Wie had je dan gewild? Rick Winkelman? Nederland heeft geen goede commentatoren.
Bij endurance schijnt ie wel te pruimen te zijn, net als enkele sporten die niet gemotoriseerd zijnquote:Op zondag 25 mei 2014 18:06 schreef heywoodu het volgende:
Alles beter dan Ronald van Dam in elk geval
Gewoon RTL 7, desnoods met Engelse audio...quote:Op zondag 25 mei 2014 18:06 schreef Fir3fly het volgende:
Ik kan verder ook niet echt een geweldige stream vinden...
Bij atletiek is hij vre-se-lijk. Echt, heel slecht.quote:Op zondag 25 mei 2014 18:08 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
Bij endurance schijnt ie wel te pruimen te zijn, net als enkele sporten die niet gemotoriseerd zijn
ijshockey in Sochi deed hij volgens mij wel goedquote:Op zondag 25 mei 2014 18:09 schreef heywoodu het volgende:
[..]
Bij atletiek is hij vre-se-lijk. Echt, heel slecht.
Vond ik ook magerquote:Op zondag 25 mei 2014 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ijshockey in Sochi deed hij volgens mij wel goed
Deed ie dat ook?quote:Op zondag 25 mei 2014 18:10 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ijshockey in Sochi deed hij volgens mij wel goed
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |