abonnement Unibet Coolblue
pi_132321316
Wanneer is deze race dan precies? Ik lees vannacht om 02:00, maar dat lijkt me stug eigenlijk.
pi_132355188
Scott DIxon dus kampioen. Heb aar tot ronde 50 gezien, daarna werd het e te laat.

Maar 9 aan aan de finish _O-

pi_132372670
Hier het ongeluk van Wilson

Hij heeft er een gebroken bekken en een gekneusde rib aan overgehouden.

En Andretti heeft Hinchcliffe en de overstap naar Honda bevestigd!

De vraag is wat het stopzetten van de staatssteun vanuit Venezuela voor gevolgen heeft voor Viso.
The only thing that stays the same is change (Change - Melissa Etheridge)
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132373010
Wel opvallend. Dixon wint om de 5 jaar een titel en Penske verliest de titel in de laatste race voor de 5 keer op rij (Briscoe 2009, Power 2010-2012, Castroneves 2013).
[b]"Formula 1 is a magic thing and a few missing decibels will not change that."[/b] - Joe Saward
pi_132382344
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 21:06 schreef sasquatsch het volgende:
Hier het ongeluk van Wilson

Hij heeft er een gebroken bekken en een gekneusde rib aan overgehouden.

En Andretti heeft Hinchcliffe en de overstap naar Honda bevestigd!

De vraag is wat het stopzetten van de staatssteun vanuit Venezuela voor gevolgen heeft voor Viso.
Munoz in die wagen! :)
pi_133270117
Breaking news:

Franchitti moet noodgedwongen stoppen met racen na zijn crash in Houston.

quote:
Dario Franchitti has announced that as a result of his injuries suffered at Houston in October, he will be forced to stop his racing career.

Franchitti will leave IndyCar racing after four championships and three Indianapolis 500 victories.

Here’s his statement in full, released on the Target Chip Ganassi Racing website:

“Since my racing accident in Houston, I have been in the expert care of some of the leading doctors and nurses, all of whom have made my health, my safety and my recovery their top priority. I am eternally grateful for the medical care I have received over the last several weeks. I’d also like to thank my family and friends for their unbelievable support.

One month removed from the crash and based upon the expert advice of the doctors who have treated and assessed my head and spinal injuries post accident, it is their best medical opinion that I must stop racing. They have made it very clear that the risks involved in further racing are too great and could be detrimental to my long term well-being. Based on this medical advice, I have no choice but to stop.

Racing has been my life for over 30 years and it’s really tough to think that the driving side is now over. I was really looking forward to the 2014 season with Target Chip Ganassi Racing, with a goal of winning a fourth Indianapolis 500 and a fifth IndyCar Series championship.

I’d like to thank all my fellow competitors, teammates, crew and sponsors for their incredible support over the course of this amazing ride. I’d also like to thank Hogan Racing, Team KOOL Green and Andretti Green Racing for the opportunities to compete on the racetrack, and especially Target Chip Ganassi Racing, who have become like a family to me since I joined their team back in 2008. I would be remiss if I didn’t thank all my fans around the world. I can’t thank you enough for standing by my side for all these years.

I’ll forever look back on my time racing in CART and the IndyCar Series with fond memories and the relationships I’ve forged in the sport will last a lifetime.

Hopefully in time, I’ll be able to continue in some off-track capacity with the IndyCar Series. I love open-wheel racing and I want to see it succeed. I’ll be working with Chip to see how I can stay involved with the team, and with all the amazing friends I’ve made over the years at Target.

As my buddy Greg Moore would say, ‘See you up front’”
pi_133270256
pi_133271829
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 22:29 schreef Funzel het volgende:
Wel heel vroeg klaar al dit jaar dus. Maar dus mooi bijna elke week kijken. :)
Komt het weer eens in nl op tv?
pi_133279040
Geen idee eigenlijk. Meestal werken ze met samenvattingen.

En heftig nieuws over Franchitti. Enorm zonde.
pi_133315739
Mike Conway gaat rijden voor Ed Carpenter. Carpenter zal alleen de oval races rijden, Conway de rest (straten- en permanente circuits).

Ook worden er al vele namen genoemd als opvolger van Franchitti. Onder meer Tagliani, Briscoe (heeft een contract bij Panther, die echter geen sponsor meer heeft), Justin Wilson, Conor Daly, Sam Bird en zelfs Paul Di Resta (neef van Franchitti).
pi_133316401
Beter krijgt Wilson eens een topwagen onder z'n reet.
pi_133378699
Carlos Munoz tekent bij Andretti voor een volledig seizoen
quote:
Indianapolis 500 runner-up Carlos Munoz is ready for a full-time follow-up.

The 21-year-old Colombian has signed his IndyCar Series contract with Andretti Autosport, becoming its fourth car-and-driver combination. Munoz joins Marco Andretti, James Hinchcliffe and 2012 IndyCar Series champion Ryan Hunter-Reay.

Munoz led 12 laps in the 500, finishing second to Tony Kanaan. He also subbed for the injured Ryan Briscoe in the second Toronto race in July (for Panther Racing) and competed in the season-ending race at Auto Club Speedway.

Munoz won six races and six poles in two Indy Lights seasons.

“I don’t have the words to express right now how I feel,” Munoz said in a statement released by the team. “After so many years of racing and all the sacrifices — leaving my family in Colombia and going to Europe to race, then coming here to the U.S. — but finally I am a professional race car driver in the maximum category in America, IndyCar.”

Munoz’s car number and sponsorship will be announced at a later date, the team said.
  maandag 18 november 2013 @ 16:39:00 #139
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_133379561
Leuk, vers bloed!
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_133405462
Dat is nou iemand die ik heel graag wilde zien. :)
pi_133517437
Mikhail Aleshin vervangt Tristan Vautier bij Schmidt Peterson Motorsport
quote:
Schmidt Peterson Motorsports neemt deel aan het 2014 InydCar seizoen met Mikhail Aleshin. Na een succesvolle test op Sebring afgelopen maandag liet het team er geen gras over groeien en legde het de 26-jarige Rus vast. Aleshin wordt bij Schmidt Peterson de teamgenoot van Simon Pagenaud en vervangt daarmee Tristan Vautier, die nu zonder stoeltje achterblijft. Aleshin zal zijn debuut maken in de Verenigde Staten nadat hij voorheen in Europa actief was. Zijn grootste succes is het Formula Renault 3.5 kampioenschap in 2010.

Teameigenaar Sam Schmidt legde uit waarom hij voor de onbekende Rus gekozen heeft: "Wij zijn extreem tevreden om Mikhail (Aleshin) teamgenoot te laten worden van Simon (Pagenaud) voor het 2014 seizoen. Hij is ongelofelijk volwassen en getalenteerd, maar net als zoveel opkomende coureurs waren er niet genoeg kansen voor hem om naar de F1 door te groeien. We hebben al uitgevogeld dat zijn rijstijl erg vergelijkbaar is met die van Simon en geloven dat hij direct aan het programma bij kan dragen, zelfs als rookie."

Mikhail Aleshin had ook zijn redenen om in te gaan op het aanbod: "Ik heb voor Schmidt Peterson gekozen voor veel redenen, maar het belangrijkste was dat ik een team zag met veel potentie. Ik heb begrepen dat deze mensen echt voor de overwinning gaan. Soms kom je bij een groep met mensen en geloof je meteen dat zij professioneel zijn. Dat is hoe het is met SPM. Ik wil het team echt bedanken. Zij hebben me een geweldige kans gegeven."
pi_133536297
quote:
En wederom een coureur uit de kraamkamer van de A1 GP serie in zijn hoogtijdagen.
Na o.a. Nicolas Lapierre en vooral natuurlijk Hulkenberg. Nog altijd zonde dat het na 1 of 2 seizoenen eigenlijk al klaar was met die serie.
pi_133546681
Jammer, vond Vautier ook wel een toffe rijder.
pi_134204734
Morgen waarschijnlijk de bekendmaking van de vervanger van Dario Franchitti bij Chip Ganassi Racing. Volgens de geruchten gaat het tussen Ryan Briscoe en Alex Tagliani
pi_134207534
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 21:14 schreef sasquatsch het volgende:
Morgen waarschijnlijk de bekendmaking van de vervanger van Dario Franchitti bij Chip Ganassi Racing. Volgens de geruchten gaat het tussen Ryan Briscoe en Alex Tagliani
Di Resta dus toch niet?
pi_134207993
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 22:08 schreef Marks het volgende:

[..]

Di Resta dus toch niet?
Nee waarschijnlijk niet. Ganassi lijkt aan een ervaren coureur de voorkeur te geven.

quote:
"I think IndyCar experience is at more of a premium today than it was several years ago," he said. "The schedule is very compact, you don't get very much testing now, and the thing that is really difficult to get right when you're learning to drive an IndyCar is an oval.
pi_134208140
quote:
Voor zover ik dat kan inschatten lijkt me dat wel meevallen.
De wagens lijken me relatief makkelijk te besturen, om de basissnelheid te pakken bedoel ik dan. Uiteraard, het zijn beesten op ovals als er net over de grens wordt gereden, maar zolang die grens in acht wordt genomen is het te doen.
Zoveel downforce t.o.v. vermogen op de ovals, zodat een complete ronde volgas genomen kan worden....
pi_134217350
Zie ik liever een echte topper bij Ganassi, niet Briscoe of Tagliani.
pi_134217423
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 december 2013 10:23 schreef Funzel het volgende:
Zie ik liever een echte topper bij Ganassi, niet Briscoe of Tagliani.
Ik zie ook liever Justin Wilson daar, maar die staat onder contract bij Dale Coyne.
pi_134217430
Ja dat was precies degene aan wie ik dacht. :P
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')