En jij wil maar al te graag geloven dat er nog genoeg te halen valt bij onze sociale zekerheid, en dat er best nog wel wat op de uitkeringen gekort kan worden (ja, drie euro).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:02 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat laten ze je graag geloven ja.
Zeker, brood en water voor die mensen, en de zorg kan ook wel wat minder.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:05 schreef Euribob het volgende:
[..]
En jij wil maar al te graag geloven dat er nog genoeg te halen valt bij onze sociale zekerheid, en dat er best nog wel wat op de uitkeringen gekort kan worden (ja, drie euro).
Eindelijk heeft die EU is een voordeel.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:03 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Hoe haal je het op, dat is de vraag.
Pas maar aan heur, geen haan die er naar kraait.quote:
De Koeweiti's hebben geen chemische wapens op hun dak gehad.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Tenzij chemisch, daarin zijn we wereldleider. Assad en Saddam waren ons dankbaar.
De Koeweiti's en Syriërs wat minder.
Mosterdgas toch?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:06 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
De Koeweiti's hebben geen chemische wapens op hun dak gehad.
Licht toe.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:06 schreef Euribob het volgende:
[..]
Eindelijk heeft die EU is een voordeel.
Sociale voorzieningen zijn dus pas de derde kostenpost, na afbetaling schuld en de zorg.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:05 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.uitgavenoverheid.nl/uitgaven/2012
Monarchie afschaffen!!!!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:05 schreef Boze_Appel het volgende:
http://www.uitgavenoverheid.nl/uitgaven/2012
Door de winstdrang van de ziekenhuizen zijn ze bijna allemaal gefuseerd, nu zijn het al (bijna-)rendabele bedrijven waar de zorg op de tweede plek komt, dat vind jij een goede trend?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, brood en water voor die mensen, en de zorg kan ook wel wat minder.
Neen, Saddam viel toch Koeweit aan in de eerste Golfoorlog?quote:
Inderdaad. Laten we bezuinigen op afbetaling schuldquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:07 schreef remlof het volgende:
[..]
Sociale voorzieningen zijn dus pas de derde kostenpost, na afbetaling schuld en de zorg.
Nee hoor, Samsom doet een wezenlijk andere uitspraak dan Rutte, mits je verder leest dan de schreeuwerige krantenkoppen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 10:57 schreef Webschip het volgende:
[..]
Het zou kunnen dat ik hem niet begrijp. Maar Rutte deed een paar maanden terug ook een dergelijke uitspraak. Iedereen lag in een deuk.Of het slim is...
Zeker, gewoon zorgtoeslag afschaffen, eigen risico naar 500 piek. Hoppa.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Door de winstdrang van de ziekenhuizen zijn ze bijna allemaal gefuseerd, nu zijn het al (bijna-)rendabele bedrijven waar de zorg op de tweede plek komt, dat vind jij een goede trend?
Je hebt het nu tegen de man die de mate van hoe een land economisch presteert afleest aan het feit hoe vol de terrasjes zitten.quote:
Waar zeg ik dat we dat moeten doen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Laten we bezuinigen op afbetaling schuld.
Ja, maar dat deed hij met conventioneel wapentuig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Neen, Saddam viel toch Koeweit aan in de eerste Golfoorlog?
Gezamenlijk alle belastingvoordeeltjes aanpakken en gelijktrekken. En als je dan ook nog eens actief beleid gaat voeren tegen de mensen/bedrijven die hun geld buiten de EU stallen kom je al een heel eind.quote:
Beste plan van vandaag.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Inderdaad. Laten we bezuinigen op afbetaling schuld.
Nergens. Dus laten we ons richten op de twee grootste uitgavenposten die we zelf kunnen beinvloeden: zorg en sociale zekerheid.quote:
Ik dacht ook chemisch?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja, maar dat deed hij met conventioneel wapentuig.
Dat kost Nederland dus weer geld. Niet elke multinational is namelijk gebonden aan de EU, op zijn zachtst gezegd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Euribob het volgende:
[..]
Gezamenlijk alle belastingvoordeeltjes aanpakken en gelijktrekken. En als je dan ook nog eens actief beleid gaat voeren tegen de mensen/bedrijven die hun geld buiten de EU stallen kom je al een heel eind.
Uit onderzoek blijkt dat dit helemaal niet meer inkomsten zal generen, waarom wil je het dan alsnog omhoog gooien?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:03 schreef Webschip het volgende:
[..]
Belasting voor hogere inkomens fors omhoog.
OCW is ook een grotere kostenpost dan sociale zekerheid.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nergens. Dus laten we ons richten op de twee grootste uitgavenposten die we zelf kunnen beinvloeden: zorg en sociale zekerheid.
Vervelend wel, als je niet genoeg verdient om te sparen en je daarna ook je ziekenhuisrekening mag gaan betalen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, gewoon zorgtoeslag afschaffen, eigen risico naar 500 piek. Hoppa.
Ik zeg niet dat hij geen gelijk heeft. Natuurlijk krijg je een economie op gang als mensen weer geld gaan uitgeven. Maar het gaat om vertrouwen. Als je een verdere krimp keer op keer gaat beantwoorden met nog forsere bezuinigingen, dan stimuleren je mensen (psychologisch) never nooit tot meer uitgeven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee hoor, Samsom doet een wezenlijk andere uitspraak dan Rutte, mits je verder leest dan de schreeuwerige krantenkoppen.
Samsom doet een vrij intelligente uitspraak, ik kan het niet meer dan eens met hem zijn, terwijl ik Rutte niet serieus kon nemen.
Overigens is je website niet helemaal compleet.quote:
Jammer dan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:10 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vervelend wel, als je niet genoeg verdient om te sparen en je daarna ook je ziekenhuisrekening mag gaan betalen.
Ik ben dan ook al jaren voor het afschaffen van de basisbeurs, het OV en de aanvullende beurs.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:10 schreef remlof het volgende:
[..]
OCW is ook een grotere kostenpost dan sociale zekerheid.
Hoe weet jij dat de zorg op de tweede plek komt?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:08 schreef Euribob het volgende:
[..]
Door de winstdrang van de ziekenhuizen zijn ze bijna allemaal gefuseerd, nu zijn het al (bijna-)rendabele bedrijven waar de zorg op de tweede plek komt, dat vind jij een goede trend?
Nouja, het is een andere indeling. Je plaatje is per onderwerp, die site is per ministerie. Dingen als zorg en sociale zekerheid hebben natuurlijk overlap in ministeries.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:11 schreef waht het volgende:
[..]
Overigens is je website niet helemaal compleet.
Gay.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Ga jij de anus van je baas nu maar weer likken.
Financieel Dagblad sprak (volgens mij in de weekendeditie) over het feit dat wij effectief hoogstens 1 miljard bijgeschreven krijgen op de begroting. En zelfs als je die eerste drie miljard pakt die we blijkbaar zouden krijgen, dan gaan wij daar volgens mij makkelijk overheen als de belastingen een keer wél betaald worden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:10 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Dat kost Nederland dus weer geld. Niet elke multinational is namelijk gebonden aan de EU, op zijn zachtst gezegd.
Net als bezuinigen op de bijstand. Het kan, ze kunnen toch nergens anders heen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:12 schreef betyar het volgende:
Grote bedrijven extra belasten. Waarom? Omdat het kan, eens met die man in nieuwsuur.
Ach naja.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee.
De Iraniërs en de Koerden hebben van Saddam chemische wapens op hun dak gehad.
Een mooie aannamequote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:13 schreef Euribob het volgende:
[..]
Financieel Dagblad sprak (volgens mij in de weekendeditie) over het feit dat wij effectief hoogstens 1 miljard bijgeschreven krijgen op de begroting. En zelfs als je die eerste drie miljard pakt die we blijkbaar zouden krijgen, dan gaan wij daar volgens mij makkelijk overheen als de belastingen een keer wél betaald worden.
Exact, en dan veroorzaak je allerlei verwarring onder het minderbegaafde deel van de bevolking.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:12 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nouja, het is een andere indeling. Je plaatje is per onderwerp, die site is per ministerie. Dingen als zorg en sociale zekerheid heeft natuurlijk overlap in ministeries.
Goed idee, dan komen ze bij jou binnen om geld en of goederen te halen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Net als bezuinigen op de bijstand. Het kan, ze kunnen toch nergens anders heen.
Ah, de aloude linkse chantage.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Goed idee, dan komen ze bij jou binnen om geld en of goederen te halen.
Heb jij überhaupt wel eens gelezen wat Samsom zei?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:11 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat hij geen gelijk heeft. Natuurlijk krijg je een economie op gang als mensen weer geld gaan uitgeven. Maar het gaat om vertrouwen. Als je een verdere krimp keer op keer gaat beantwoorden met nog forsere bezuinigingen, dan stimuleren je mensen (psychologisch) never nooit tot meer uitgeven.
Waarom zou je iemand een fatsoenlijk gebit ontzeggen, arme mensen zijn machteloos en kunnen zelf geen keuzes maken omdat ze simpelweg het geld dat ze hebben moeten besteden aan eten en de huurschuld, begrijp dat nou.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jammer dan.
Waarom moet ik werken voor een ander z'n mooie gebit? Gewoon eigen risico omhoog en zorgtoeslag weg.
Mensen hun opleiding volledig zelf laten betalen. Hoppa.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, gewoon zorgtoeslag afschaffen, eigen risico naar 500 piek. Hoppa.
Remlof heeft het beter dan ooit, die kan wel wat bijstandsklanten in huis nemen. aangezien hij in een sociale huurwoning woont voelen die mensen zich ook nog eens thuis bij hem.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:14 schreef betyar het volgende:
[..]
Goed idee, dan komen ze bij jou binnen om geld en of goederen te halen.
Volgens mij moet je voor een mooi gebit allang zelf betalen, dus dit argument gaat niet op.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Jammer dan.
Waarom moet ik werken voor een ander z'n mooie gebit? Gewoon eigen risico omhoog en zorgtoeslag weg.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Mensen hun opleiding volledig zelf laten betalen. Hoppa.
Als ik lees hoeveel miljard er elk jaar door Nederland heen gaat vind ik het meer dan een mooie aanname.quote:
Mooi, dan kunnen we eindelijk eens een einde maken aan al die te dure technische pretstudies.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Inderdaad, ze hoeven slechts enkele huizen op te schuiven, in de straat wonen ze al.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Remlof heeft het beter dan ooit, die kan wel wat bijstandsklanten in huis nemen. aangezien hij in een sociale huurwoning woont voelen die mensen zich ook nog eens thuis bij hem.
Die x miljard is gebonden aan de Nederlandse belangen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:17 schreef Euribob het volgende:
[..]
Als ik lees hoeveel miljard er elk jaar door Nederland heen gaat vind ik het meer dan een mooie aanname.
Heb ik simpelweg geen boodschap aan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:16 schreef Euribob het volgende:
[..]
Waarom zou je iemand een fatsoenlijk gebit ontzeggen, arme mensen zijn machteloos en kunnen zelf geen keuzes maken omdat ze simpelweg het geld dat ze hebben moeten besteden aan eten en de huurschuld, begrijp dat nou.
Nee, maar een deel wel. Samen met de delen die we terugkrijgen omdat ze in Engeland, Duitsland en Frankrijk die belastingvoordeeltjes ook afschaffen kom je al een heel eind.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:18 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Die x miljard is gebonden aan de Nederlandse belangen?
Alfa-studies daarentegen, die studenten betalen nog steeds 20k p/jaar voor een MAquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we eindelijk eens een einde maken aan al die te dure technische pretstudies.
Neehoor.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:16 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Volgens mij moet je voor een mooi gebit allang zelf betalen, dus dit argument gaat niet op.
Ga een jaar van bijstandsniveau leven, misschien dat er dan wat begint op te lichten.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:18 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Heb ik simpelweg geen boodschap aan.
Dan zoeken ze een belastingparadijs in Afrika op.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, maar een deel wel. Samen met de delen die we terugkrijgen omdat ze in Engeland, Duitsland en Frankrijk die belastingvoordeeltjes ook afschaffen kom je al een heel eind.
Engeland verzet zich nog harder tegen die plannen dan Nederland.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Nee, maar een deel wel. Samen met de delen die we terugkrijgen omdat ze in Engeland, Duitsland en Frankrijk die belastingvoordeeltjes ook afschaffen kom je al een heel eind.
Wat voor belastingvoordelen zijn er dan in Duitsland?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:18 schreef Euribob het volgende:
[..]
Met mijn Fok!-zolderkamertje van 12 m2 à 250 euro moet dat best lukkenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ga een jaar van bijstandsniveau leven, misschien dat er dan wat begint op te lichten.
Inderdaad, die belastingvoordelen zitten eerder in takketoekielanden en niet in Europese landen waar je eventueel afspraken mee zou kunnen maken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:19 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dan zoeken ze een belastingparadijs in Afrika op.
Infrastructuren ook afschaffen gaarne.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:17 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Mooi, dan kunnen we eindelijk eens een einde maken aan al die te dure technische pretstudies.
Omdat ik het goed heb moet ik in hun schoenen gaan staan? Neuh. Laat ze zelf gaan werken die beroepskanslozen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:19 schreef Euribob het volgende:
[..]
Ga een jaar van bijstandsniveau leven, misschien dat er dan wat begint op te lichten.
Natuurlijk, maar dan hoeft nog niet te betekenen dat wij er niet naar moeten streven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Engeland verzet zich nog harder tegen die plannen dan Nederland.
Daarnaast kunnen wij de USA, Zwitserland en Rusland niet dwingen Europese richtlijnen over te nemen voor belastingtarieven en zullen wij nog steeds verdragen aangaan als dat in ons voordeel is.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:21 schreef Friek_ het volgende:
Het beste is om gelijk maar de overheid af te schaffen.
Er is nauwelijks een rest man, wake up.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Omdat ik het goed heb moet ik in hun schoenen gaan staan? Neuh. Laat ze zelf gaan werken die beroepskanslozen.
Heb niks tegen gedwongen werklozen en bijstandsmoeders, maar de rest kan wat mij betreft wel met minder.
Het moet gezegd worden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:21 schreef Friek_ het volgende:
Het beste is om gelijk maar de overheid af te schaffen.
Gesubsidieerd hoop ik dan maar? Anders hebben werklozen het nog goedkoper dan jou, met meer ruimte.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Met mijn Fok!-zolderkamertje van 12 m2 à 250 euro moet dat best lukken.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Er is nauwelijks een rest man, wake up.
Ik vestig mijn multinational liever in Liechtenstein.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Inderdaad, die belastingvoordelen zitten eerder in takketoekielanden en niet in Europese landen waar je eventueel afspraken mee zou kunnen maken.
Jawel. Er zijn belangrijker problemen dan bedrijven die minder dan het optimale belastingtarief betalen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:21 schreef Euribob het volgende:
[..]
Natuurlijk, maar dan hoeft nog niet te betekenen dat wij er niet naar moeten streven.
Vooral niet investeren in je bevolking.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:16 schreef Webschip het volgende:
[..]
Ok, doe dat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vestig mijn multinational liever in Liechtenstein.
Helaas, onvoldoende inschrijftijd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gesubsidieerd hoop ik dan maar? Anders hebben werklozen het nog goedkoper dan jou, met meer ruimte.
Wellicht kunt u een handel in filosofisch pseudo-gelul beginnen. Types als Robijn48 lijken me binnen de doelgroep van potentiële klanten te vallen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:22 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Ik vestig mijn multinational liever in Liechtenstein.
Zelfs de PvdA is het met je eens dat profiteurs aangepakt moeten worden.quote:
Minder geweldadig, op zijn minstquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:24 schreef betyar het volgende:
[..]
De rechtse chantage: "Anders vertrekken we naar het buitenland" is natuurlijk veel beter.
Het is beter werkloos te zijn op de woningmarkt.quote:
Iedere mongool heeft wel eens een helder moment.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zelfs de PvdA is het met je eens dat profiteurs aangepakt moeten worden.
Daar valt best wat mee te verdienen, inderdaad.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Wellicht kunt u een handel in filosofisch pseudo-gelul beginnen. Types als Robijn48 lijken me binnen de doelgroep van potentiële klanten te vallen.
Kapitalisme is zelfregulerend: als er vraag naar bestaat, zal die vanzelf vervuld worden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:23 schreef Euribob het volgende:
[..]
Vooral niet investeren in je bevolking.
Gelukkig beperkt jouw respect voor de onderklasse zich ook maar tot Fok.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:22 schreef von_Preussen het volgende:
VS is wel weer een geslaagde troll moet ik zeggen.
Dat is correct, maar hoe denk jij dat de mensen die jij wilt aanpakken anders aan hun geld moeten komen? Werk is er niet en tja, de kapitalistische samenleving waarin wij verkeren wil steeds meer.quote:
De economie leren lopen is dan ook één van mijn betere voorstellen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:25 schreef von_Preussen het volgende:
Het valt mij op dat iedereen loopt te miemelen over wie welke bezuinigingen moet dragen, maar niemand op het idee komt dat als de economie loopt je dat soort kleinburgerlijk geneuzel niet eens nodig hebt.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kapitalisme is zelfregulerend: als er vraag naar bestaat, zal die vanzelf vervuld worden.
Mensen in bananenrepublieken als Duitsland krijgen de helft van bijstandsgerechtigden hier. Nog weinig rapporten dat het aantal inbraken daar de spuigaten uitloopt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:26 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat is correct, maar hoe denk jij dat de mensen die jij wilt aanpakken anders aan hun geld moeten komen? Werk is er niet en tja, de kapitalistische samenleving waarin wij verkeren wil steeds meer.
Al dan niet door de overheid.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:25 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Kapitalisme is zelfregulerend: als er vraag naar bestaat, zal die vanzelf vervuld worden.
Mwah, ik kots op Guido.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:26 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Gelukkig beperkt jouw respect voor de onderklasse zich ook maar tot Fok.
Oja, goede voorstellen zijn in de SC natuurlijk uit den boze.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De economie leren lopen is dan ook één van mijn betere voorstellen.
Ja maar hij is een hoogopgeleide in spe.quote:
Personen als I.L. Pfeijffer en Ad Verbrugge hebben deze markt al verzadigd, helaas.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Wellicht kunt u een handel in filosofisch pseudo-gelul beginnen. Types als Robijn48 lijken me binnen de doelgroep van potentiële klanten te vallen.
Als het kapitalisme vraagt naar een overheid, dan komt de overheid er.quote:
Met het verschil dat de PvdA op elk vlak profiteurs wil aanpakken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:24 schreef Euribob het volgende:
[..]
Zelfs de PvdA is het met je eens dat profiteurs aangepakt moeten worden.
Vergeet er even bij te vertellen dat in een dergelijk geval de sociale dienst ook de huur en allerlei andere kosten overneemt, waardoor je ook best met de helft toe kunt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mensen in bananenrepublieken als Duitsland krijgen de helft van bijstandsgerechtigden hier. Nog weinig rapporten dat het aantal inbraken daar de spuigaten uitloopt.
Iedere Duitser voor een appel en een ei aan het werk, de overheid vult het wel aan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mensen in bananenrepublieken als Duitsland krijgen de helft van bijstandsgerechtigden hier. Nog weinig rapporten dat het aantal inbraken daar de spuigaten uitloopt.
Daarom is het een kutpartij.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:27 schreef betyar het volgende:
[..]
Met het verschil dat de PvdA op elk vlak profiteurs wil aanpakken.
Opleiding zegt niets over de klasse waartoe je behoort. Wie voor een dubbeltje (of 100 Turkse lira) geboren is, zal nooit een kwartje worden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar hij is een hoogopgeleide in spe.
Prima. La-la-la geldquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet er even bij te vertellen dat in een dergelijk geval de sociale dienst ook de huur en allerlei andere kosten overneemt, waardoor je ook best met de helft toe kunt.
Brussel zal er voor zorgen dat u een monopolie zal krijgen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:27 schreef Friek_ het volgende:
[..]
Personen als I.L. Pfeijffer en Ad Verbrugge hebben deze markt al verzadigd, helaas.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Opleiding zegt niets over de klasse waartoe je behoort. Wie voor een dubbeltje (of 100 Turkse lira) geboren is, zal nooit een kwartje worden.
Doen ze hier toch ook, met huursubsidie?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:28 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet er even bij te vertellen dat in een dergelijk geval de sociale dienst ook de huur en allerlei andere kosten overneemt, waardoor je ook best met de helft toe kunt.
Een rechtse overheid lijdt ook tot hogere staatsuitgaven, verzorgingsstaat wordt uitgekleed en er worden miljarden gepompt in prestige projecten als de Olympische spelen of het WK (Zie Mevr. Schippers, zie Brazilië).quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:27 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Als het kapitalisme vraagt naar een overheid, dan komt de overheid er.
Andersom is het helaas niet zo. Een overheid die vraagt om meer kapitalisme bedenkt meer socialisme.
De budgetten hevelen we daarnaast deels over van sociale zekerheid naar justitie, opdat het gepeupel zonder capaciteiten een leven in het gerechtelijke carrousel zal leiden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
De overheid is veelal een vertragende factor aangezien alles kapotvergaderd moet worden en daadkracht ontbreekt. Efficiëntst is om de overheid zo ver mogelijk terug te dringen. Gelijkheid was sowieso al een illusie.quote:
No true Scotsmanquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een rechtse overheid lijdt ook tot hogere staatsuitgaven, verzorgingsstaat wordt uitgekleed en er worden miljarden gepompt in prestige projecten als de Olympische spelen of het WK (Zie Mevr. Schippers, zie Brazilië).
Liever ethisch en legitiem dan efficiënt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:30 schreef Friek_ het volgende:
[..]
De overheid is veelal een vertragende factor aangezien alles kapotvergaderd moet worden en daadkracht ontbreekt. Efficiëntst is om de overheid zo ver mogelijk terug te dringen. Gelijkheid was sowieso al een illusie.
Huursubsidie is maar een schijntje, dat compenseert ten hoogste de veel hogere huurprijs in Nederland t.o.v. Duitsland. Dus als je de Nederlandse situatie zou gelijktrekken aan de Duitse, dan zou dat betekenen dat de gemeente voor de bijstandsgerechtigden de complete huur en nevenkosten gaat betalen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:29 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Doen ze hier toch ook, met huursubsidie?
Staat ook echt in verhouding deze vergelijking.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:30 schreef Euribob het volgende:
[..]
Een rechtse overheid lijdt ook tot hogere staatsuitgaven, verzorgingsstaat wordt uitgekleed en er worden miljarden gepompt in prestige projecten als de Olympische spelen of het WK (Zie Mevr. Schippers, zie Brazilië).
Ja, volledig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Staat ook echt in verhouding deze vergelijking.
En ik maar denken dat Duitsers slim waren; maar goed de mentaliteit daar zorgt ook voor minder werklozen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Huursubsidie is maar een schijntje, dat compenseert ten hoogste de veel hogere huurprijs in Nederland t.o.v. Duitsland. Dus als je de Nederlandse situatie zou gelijktrekken aan de Duitse, dan zou dat betekenen dat de gemeente voor de bijstandsgerechtigden de complete huur en nevenkosten gaat betalen.
En zoals gezegd, in Duitsland betaald het Sozialamt in bijstandsgevallen gewoon direct de huur en allerlei bijkomende kosten. Dan moet je het ook niet gek vinden dat je in Duitsland met een veel lagere uitkering kan uitkomen.
'Ethisch' en 'legitiem' zijn relatieve begrippen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:31 schreef Euribob het volgende:
[..]
Liever ethisch en legitiem dan efficiënt.
Voor het sociale budget kan je wel tientallen spelen per jaar organiseren, zoniet meer.quote:
Meh, je begrijpt wat ik bedoel. VVD zit vol met balletjes die liever zelf een hoger salaris krijgen dan dat ze de belastingen verlagen.quote:
Klopt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:34 schreef Euribob het volgende:
[..]
Meh, je begrijpt wat ik bedoel. VVD zit vol met balletjes die liever zelf een hoger salaris krijgen dan dat ze de belastingen verlagen.
Omdat er geen minimumloon is, en de overheid die mensen aanvult tot een bepaald minimumloon ja.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Duitsers slim waren; maar goed de mentaliteit daar zorgt ook voor minder werklozen.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:26 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Gratis wonen in Duitsland als je daar in de bijstand zit.quote:De huidige bijstand zou niet voldoen aan dat criterium. Veel ontvangers van bijstand klagen al jaren dat zij amper genoeg geld hebben voor eten en andere basisbehoeftes, en dat er niets overblijft voor activiteiten buitenshuis. Volwassenen krijgen 359 euro per maand, kinderen naar gelang de leeftijd 60 à 80 procent daarvan. Daarnaast worden huur en andere tegemoetkomingen in de kosten van levensonderhoud betaald.
Dan nog, Duitsers hebben een betere mentaliteit.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat er geen minimumloon is, en de overheid die mensen aanvult tot een bepaald minimumloon ja.
Agenda 2010 heeft inderdaad z'n vruchten afgeworpen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:35 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan nog, Duitsers hebben een betere mentaliteit.
De beroemde 400 euro banenquote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:35 schreef Euribob het volgende:
[..]
Omdat er geen minimumloon is, en de overheid die mensen aanvult tot een bepaald minimumloon ja.
Dat maakt het feit dat het weggegooid geld is niet minder waar.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Voor het sociale budget kan je wel tientallen spelen per jaar organiseren, zoniet meer.
Zou voor 'rechts' nog wel eens veel beroerder uit kunnen vallen inderdaad.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Staat ook echt in verhouding deze vergelijking.
Je kunt je afvragen of dat slechter is dan de hele dag thuis zitten met een werkloosheidsuitkering.quote:
Socialisten vernietigen liever alle levenslust dan dat de achterban zelfvertrouwen wordt geboden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat slechter is dan de hele dag thuis zitten met een werkloosheidsuitkering.
Voor die mensen per persoon natuurlijk niet, maar het geeft natuurlijk wel weer een vertekenend beeld van de samenleving wat de politiek niet de motivatie geeft om het aan te pakken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Je kunt je afvragen of dat slechter is dan de hele dag thuis zitten met een werkloosheidsuitkering.
De mentaliteit daar zorgt ervoor dat de economie loopt, waardoor de werkelozen ook makkelijker aan een baan kunnen komen. En die paar die niet willen krijgen op hun kloten, maar dat is in een minderheid.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
En ik maar denken dat Duitsers slim waren; maar goed de mentaliteit daar zorgt ook voor minder werklozen.
Mensen die 0,50 p/u verdienen krijgen daar zelfvertrouwen van ja?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:39 schreef waht het volgende:
[..]
Socialisten vernietigen liever alle levenslust dan dat de achterban zelfvertrouwen wordt geboden.
Werkverschaffingsprojecten (en dat is dit) zijn juist vrij 'socialistisch', van oudsher en ook tegenwoordig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:39 schreef waht het volgende:
[..]
Socialisten vernietigen liever alle levenslust dan dat de achterban zelfvertrouwen wordt geboden.
De PvdA werkt elke dag dan ook weer hard om dit recht te verwezenlijken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:40 schreef Boze_Appel het volgende:
Minder levenslust is een verworven mensenrecht.
Private bedrijven subsidiëren is in mijn ogen geen overheidstaak.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het label, maar in het algemeen om beleid rond werkloosheid en activering. 1 euro-jobs zijn uiteraard geen magische oplossing, maar misschien wel beter dan mensen enkel een uitkering geven en ze verder te laten wegkwijnen in de kaartenbak.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Werkverschaffingsprojecten (en dat is dit) zijn juist vrij 'socialistisch', van oudsher en ook tegenwoordig.
Je spreekt je in deze wel tegen he.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:39 schreef waht het volgende:
[..]
U wenste kortgeleden nochtans een flinke impuls voor de bouw, die sowieso al wordt gesubsidieerd middels lagere BTW-tarieven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Private bedrijven subsidiëren is in mijn ogen geen overheidstaak.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het label, maar in het algemeen om beleid rond werkloosheid en activering. 1 euro-jobs zijn uiteraard geen magische oplossing, maar misschien wel beter dan mensen enkel een uitkering geven en ze verder te laten wegkwijnen in de kaartenbak.
Bovendien kunnen we zo het negatieve beeld dat de laatste tijd is ontstaan van de prostitutie wat opvijzelen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Het gaat mij niet om het label, maar in het algemeen om beleid rond werkloosheid en activering. 1 euro-jobs zijn uiteraard geen magische oplossing, maar misschien wel beter dan mensen enkel een uitkering geven en ze verder te laten wegkwijnen in de kaartenbak.
Zolang er meer werkloze zijn dan banen heb je altijd een probleem.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Wel even alles meenemen he, een dak boven je hoofd valt bij mij onder de eerste levensbehoefte alleen daarom zou het hele bouwproces onder de 6% regeling moeten vallen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
U wenste kortgeleden nochtans een flinke impuls voor de bouw, die sowieso al wordt gesubsidieerd middels lagere BTW-tarieven.
Een dakkapel of een uitbouw in de tuin zijn 'eerste levensbehoeften'?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Wel even alles meenemen he, een dak boven je hoofd valt bij mij onder de eerste levensbehoefte alleen daarom zou het hele bouwproces onder de 6% regeling moeten vallen.
Zolang de overheid het onmogelijk maakt om werknemers tegen marktconforme tarieven aan te werven, zal er altijd een probleem zijn. Zo kunnen we nog wel even doorgaan met platitudes.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:46 schreef betyar het volgende:
[..]
Zolang er meer werkloze zijn dan banen heb je altijd een probleem.
Saneren van de beroepsbevolking.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:49 schreef von_Preussen het volgende:
De beroepsbevolking d.m.v. executies aanpassen aan de behoefte van het bedrijfsleven, dat lijkt mij een goed plan.
Ik dacht dat het falen van een planeconomie inmiddels wel was aangetoond.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:49 schreef von_Preussen het volgende:
De beroepsbevolking d.m.v. executies aanpassen aan de behoefte van het bedrijfsleven, dat lijkt mij een goed plan.
Du_ke zei het zelf, saneren is ook in de toekomst hard nodig. En hij werkt voor de overheid, dus hij weet alles, is briljant en maakt nooit fouten.quote:
Klopt, dat laatste is echter ook behoorlijk uit de tijd gelukkig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Nee, dat was de schuld van het kapitalisme, die speelden niet eerlijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:50 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik dacht dat het falen van een planeconomie inmiddels wel was aangetoond.
Inderdaad, tegenwoordig laten we dat soort banen voor bijstandstrekkers doen zonder hun er een vergoeding tegenover te stellen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:51 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Klopt, dat laatste is echter ook behoorlijk uit de tijd gelukkig.
Dan nog is het reduceren van het aanbod in dit geval behoorlijk permanent en is dit niet even makkelijk weer te vergroten indien nodig.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:51 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Nee, dat was de schuld van het kapitalisme, die speelden niet eerlijk.
Gebogen wordt er zeker.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:51 schreef Reya het volgende:
[..]
In politiek-ambtelijke termen geduid als een 'ombuigingsoperatie'.
Nee, maar die vraag kun je ook stellen waarom biefstuk onder de 6% regeling valt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Een dakkapel of een uitbouw in de tuin zijn 'eerste levensbehoeften'?
Tuurlijk wel, je executeert de structurele werkloosheid gewoon weg, en de conjuncturele werkloosheid vul je aan met Polen, Roemenen en Bulgaren die je als je ze niet meer nodig hebt gewoon eruit schopt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:52 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dan nog is het reduceren van het aanbod in dit geval behoorlijk permanent en is dit niet even makkelijk weer te vergroten indien nodig.
Arbeiders zijn sowieso beperkt houdbaar, je ziet wat er gebeurt als het niet regelmatig ververst wordt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je executeert de structurele werkloosheid gewoon weg, en de conjuncturele werkloosheid vul je aan met Polen, Roemenen en Bulgaren die je als je ze niet meer nodig hebt gewoon eruit schopt.
Wel een beetje constructief blijven denken Monolith.
Dat is geen passend aanbod. Nou ja goed, in het segment waarin Betyar zich bevindt is dat prima werkbaar, maar niet in banen waar daadwerkelijk specialistische kennis en expertise vereist is.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:54 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Tuurlijk wel, je executeert de structurele werkloosheid gewoon weg, en de conjuncturele werkloosheid vul je aan met Polen, Roemenen en Bulgaren die je als je ze niet meer nodig hebt gewoon eruit schopt.
Wel een beetje constructief blijven denken Monolith.
Even belangrijk als de eerste levensbehoefte van een mooi kapsel of kunst.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:48 schreef Reya het volgende:
[..]
Een dakkapel of een uitbouw in de tuin zijn 'eerste levensbehoeften'?
Ze gaan rotten en stinken, die geur krijg je nooit meer uit je fabriekshal.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:56 schreef waht het volgende:
[..]
Arbeiders zijn sowieso beperkt houdbaar, je ziet wat er gebeurt als het niet regelmatig ververst wordt.
De overheid maakt dat niet onmogelijk, je hebt nu eenmaal consumenten nodig om te kunnen produceren, zet je de consument tegen een lager uurloon weg zullen ze minder consumeren en krijg je dus minder productie, een neergaande spiraal krijg je.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:50 schreef Reya het volgende:
[..]
Zolang de overheid het onmogelijk maakt om werknemers tegen marktconforme tarieven aan te werven, zal er altijd een probleem zijn. Zo kunnen we nog wel even doorgaan met platitudes.
Voor specialistische kennis heb je India, plus dat daadwerkelijk specialistische kennis en expertise zelden werkloos wordt omdat het er nu al aan ontbreekt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is geen passend aanbod. Nou ja goed, in het segment waarin Betyar zich bevindt is dat prima werkbaar, maar niet in banen waar daadwerkelijk specialistische kennis en expertise vereist is.
Jij kan ook normaal doen he.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Dat is geen passend aanbod. Nou ja goed, in het segment waarin Betyar zich bevindt is dat prima werkbaar, maar niet in banen waar daadwerkelijk specialistische kennis en expertise vereist is.
En als men filosofie studeert krijgt men die sterfbonus al met 25+ aangeboden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:57 schreef Friek_ het volgende:
Het efficiëntst is natuurlijk om iedereen van 70+ een sterfbonus te geven zodat er een snellere doorloop is.
Daar staat een hoger uurloon voor werknemers die niet meer gedwongen worden om Gia en consorten te subsidiëren tegenover.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:57 schreef betyar het volgende:
[..]
De overheid maakt dat niet onmogelijk, je hebt nu eenmaal consumenten nodig om te kunnen produceren, zet je de consument tegen een lager uurloon weg zullen ze minder consumeren en krijg je dus minder productie, een neergaande spiraal krijg je.
Polen leveren exact hetzelfde, enkel met hier en daar wat druppels wodka. Lekker boeiend.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:58 schreef von_Preussen het volgende:
Oh god, nu krijgen we weer een hele discussie over dat Nederlandse bouwvakkers zulk uniek vakwerk afleveren.
En of het nou Brabo's is of Pools maakt ook niet zoveel uit. Allebei onverstaanbaar.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:59 schreef waht het volgende:
[..]
Polen leveren exact hetzelfde, enkel met hier en daar wat druppels wodka. Lekker boeiend.
U vond stenen versjouwen 'waardevol werk', dat lijkt me inderdaad precies het soort werkzaamheden dat door gastarbeiders kan worden verricht.quote:
Polen lijken me een stuk betrouwbaarder, nochtans.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En of het nou Brabo's is of Pools maakt ook niet zoveel uit. Allebei onverstaanbaar.
De taalbarrière blijft problematisch.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
En of het nou Brabo's is of Pools maakt ook niet zoveel uit. Allebei onverstaanbaar.
Inderdaad, en beiden verschijnen ook altijd dronken op het werk, dus ook dat is geen argument tegen Polen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee hoor.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:58 schreef von_Preussen het volgende:
Oh god, nu krijgen we weer een hele discussie over dat Nederlandse bouwvakkers zulk uniek vakwerk afleveren.
Kan prima, echter is het in mijn ogen wel waardevol werk. Waardevoller werk dan achter een computer zitten en cijfertjes van links naar rechts te schuiven.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:00 schreef Reya het volgende:
[..]
U vond stenen versjouwen 'waardevol werk', dat lijkt me inderdaad precies het soort werkzaamheden dat door gastarbeiders kan worden verricht.
Klopt, ik vrees dat het voor Brabanders niet mogelijk is.quote:
Waarbij de banen in Nederland voor de korte termijn zijn bedoeld (op weg naar 'echt' werk) en in Duitsland mensen daar volgens mij ook jaren in kunnen blijven hangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:52 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Inderdaad, tegenwoordig laten we dat soort banen voor bijstandstrekkers doen zonder hun er een vergoeding tegenover te stellen.
In Duitsland hoeft de overheid de eerste ¤400 tenminste niet zelf te betalen.
Het was in Duitsland de bedoeling dat ze op weg zouden gaan naar echt werk, maar dat is inderdaad erg tegengevallen, men bleef er vaak in hangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Waarbij de banen in Nederland voor de korte termijn zijn bedoeld (op weg naar 'echt' werk) en in Duitsland mensen daar volgens mij ook jaren in kunnen blijven hangen.
Jawel hoor, alleen doen Brabanders enkel normaal tegen mensen die ze mogen, de rest kan dood neervallen. Al helemaal mensen die zich boven anderen willen zetten op welke manier dan ook.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:11 schreef Monolith het volgende:
[..]
Klopt, ik vrees dat het voor Brabanders niet mogelijk is.
We zeiken vooral elkaar af hier, je hoeft je niet "speciaal" te voelen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:18 schreef Friek_ het volgende:
Brabanders worden te veel belachelijk gemaakt hier. Ik zie Limburgers liever dat lot begaan.
De ervaringen zijn wisselend maar het heeft vooral ook een flinke preventieve werking. Het vooruitzicht in ruil te moeten schoffelen maakt een uitkering al een stuk minder aantrekkelijk...quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:14 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het was in Duitsland de bedoeling dat ze op weg zouden gaan naar echt werk, maar dat is inderdaad erg tegengevallen, men bleef er vaak in hangen.
Omdat in Nederland de gemeenten er nogal verschillend mee omgaan - en de landelijke politiek op een uniformering van de aanpak aandringt - zal het mij benieuwen of dit in Nederland wel gaat werken of een even grote deceptie zal blijven, gezien de ervaringen in Duitsland vrees ik echter voor éénzelfde effect.
Maar dan gaat je uit van de presumptie (is dat ueberhaupt Nederlands?) dat de mensen in de bijstand een keus hebben, dat zal gedeeltelijk zo zijn, maar gaat denk ik niet voor iedereen op.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:21 schreef 99.999 het volgende:
[..]
De ervaringen zijn wisselend maar het heeft vooral ook een flinke preventieve werking. Het vooruitzicht in ruil te moeten schoffelen maakt een uitkering al een stuk minder aantrekkelijk...
Daarom spreek ik ook over een flinke en niet over een absolute preventieve werkingquote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:23 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Maar dan gaat je uit van de presumptie (is dat ueberhaupt Nederlands?) dat de mensen in de bijstand een keus hebben, dat zal gedeeltelijk zo zijn, maar gaat denk ik niet voor iedereen op.
Helder.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Daarom spreek ik ook over een flinke en niet over een absolute preventieve werking.
Typisch gevalletje wel kunnen uitdelen, niet kunnen incasseren.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:19 schreef betyar het volgende:
[..]
Jawel hoor, alleen doen Brabanders enkel normaal tegen mensen die ze mogen, de rest kan dood neervallen. Al helemaal mensen die zich boven anderen willen zetten op welke manier dan ook.
Je moet de ander dan ook voor zijn.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:26 schreef Monolith het volgende:
[..]
Typisch gevalletje wel kunnen uitdelen, niet kunnen incasseren.
Het is immers in het belang van zowel uitkeringsverstrekker als de uitkeringsontvanger dat instroom wordt voorkomen. Iemand vanuit een uitkering weer aan het werk krijgen is nu eenmaal heel lastig, daarom moet het zo onaantrekkelijk mogelijk zijn om in zo'n uitkering te belanden.quote:
En toch presteert een of andere willekeurige eikel van 2.20m het altijd om pal voor mijn neus te gaan staan tijdens concerten e.d.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 12:51 schreef Tem het volgende:
Gezien het voorkomen van Monolith is er weinig andere keuze dan zich boven iemand te zetten.
Appel stapelt dan drie van zijn broertjes op zijn schouders?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
En toch presteert een of andere willekeurige eikel van 2.20m het altijd om pal voor mijn neus te gaan staan tijdens concerten e.d.
Inside-grapje.quote:Onderwijsassistent Stefan P. zocht ook naar slachtoffers op internet. Via chatsites en sociale media als Hyves kwam hij in contact met minderjarige jongens.
Uitkeringstrekkers geen geld geven maar spullen. Voedselbonnen, huur betalen en kleding uit de zak van Max. Er is nog veel ruimte voor besparing. TV kapot? Gewoon een gebruikte via de hulpverlening. Is nog goed voor het milieu ook. Als je geld wil hebben om vrij uit te geven dan kun je werken. Geen dure cosmetische ingrepen na een operatie als je niet inbrengt. Helemaal geen andere ingrepen dan levensreddende.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 11:06 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeker, brood en water voor die mensen, en de zorg kan ook wel wat minder.
Ik hoop dat hij geen hinder van u ondervindt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:03 schreef Monolith het volgende:
[..]
En toch presteert een of andere willekeurige eikel van 2.20m het altijd om pal voor mijn neus te gaan staan tijdens concerten e.d.
Dus met een gebroken poot mag je het lekker zelf uitzoeken, ik neem aan dat je dan ook geen zorgpremie hoeft te betalen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
Helemaal geen andere ingrepen dan levensreddende.
Het is een initiatie van grof geweld.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij geen hinder van u ondervindt.
Hoe kan je zorgpremie betalen als je een uitkering hebt???quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:09 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Dus met een gebroken poot mag je het lekker zelf uitzoeken, ik neem aan dat je dan ook geen zorgpremie hoeft te betalen?
Zo werkt het nu eenmaal.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe kan je zorgpremie betalen als je een uitkering hebt???
Dat ben je wettelijk verplicht.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:10 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Hoe kan je zorgpremie betalen als je een uitkering hebt???
Als Monolith achter je gaat staan?quote:
Iemand anders betaalt je zorgpremie als je een uitkering hebt. Geen geld zei ik. Alle hulp in natura.quote:
Jij leeft in zo'n fantasiewereld.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:07 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Helemaal geen andere ingrepen dan levensreddende.
Dan is denken jouw sterkste kant niet. Jij dacht tenslotte ook dat er geen slager bij je in de buurt zat.quote:
Goed advies.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:12 schreef waht het volgende:
Het advies is vooral om geen been te breken.
Hij heeft zijn heldere momenten.quote:
Dat sowieso, is nooit een pretje.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:12 schreef waht het volgende:
Het advies is vooral om geen been te breken.
Lieve hemel, die kokervisie van jou. Stuitend.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dan is denken jouw sterkste kant niet. Jij dacht tenslotte ook dat er geen slager bij je in de buurt zat.
Ik denk pragmatisch in tegenstelling tot mensen die zich laten leiden door valse emoties.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:17 schreef Disana het volgende:
[..]
Lieve hemel, die kokervisie van jou. Stuitend.
Neuh, je bent een fantast die het geluk heeft sterk en gezond te zijn in een welvarend land.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:18 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik denk pragmatisch in tegenstelling tot mensen die zich laten leiden door valse emoties.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:05 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Appel stapelt dan drie van zijn broertjes op zijn schouders?
Rondje van mij. Ik betaal in natura. Bukt u maar even......quote:
Nee, als Voorschrift achter je gaat staan.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 13:11 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Als Monolith achter je gaat staan?
Gaan ze nou aan de slag terwijl ze in de bijstand zitten of krijgen ze een "echte" baan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:30 schreef remlof het volgende:
Arnhemmers in de bijstand aan de slag als schoonmaker
Heel goed.
Wat een ordinaire del.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:32 schreef YokiKater het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)rvangt_laptop__.html
Gratis snoep van de NSA
Er staat dat ze in dienst worden genomen, dus ik neem aan dat het om echte banen gaat.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:36 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Gaan ze nou aan de slag terwijl ze in de bijstand zitten of krijgen ze een "echte" baan?
quote:Eerste opleiding voor besturen drones
Een eerste Nederlandse opleiding om onbemande vliegtuigjes te leren besturen begint in september. Luchtvaartbedrijf AEC Air Support heeft die opleiding ontwikkeld samen met het Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium (NLR). Dinsdagmiddag wordt de samenwerkingsovereenkomst getekend.
Behalve Defensie en de politie werken naar schatting ruim honderd particuliere bedrijven in Nederland met een zogeheten Unmanned Aerial Vehicle. De vliegtuigjes kunnen bijvoorbeeld foto- of videoreportages maken en mensenmassa's in de gaten houden. Kwaliteitseisen daarvoor moeten nog worden ontwikkeld. In mei drong D66 in de Tweede Kamer nog aan op wetgeving voor de inzet van de zogeheten drones.
Ook Stef Have, de eigenaar van AEC Air Support en het Brabantse vliegveld Seppe, hoopt dat er snel wetgeving komt. „Het is potentieel gevaarlijk dat mensen zich in het luchtruim begeven die zeer beperkt onderlegd zijn. De techniek gaat harder dan de wetgeving”, zegt hij.
De thuisbasis van de nieuwe European Aerial Systems Training Academy (EUTA) wordt de luchtvaartcampus Gilze-Rijen. Gevlogen wordt vanaf vliegveld Seppe. De opleiding is nu nog niet verplicht, maar gesprekken daarover zouden in volle gang zijn.
Volgens Ten Have hebben tientallen belangstellenden zich al gemeld. De eerste cursus biedt plaats aan acht van hen. Zij weten vaak wel hoe hun eigen vliegtuig werkt, maar moeten het vakmanschap nog leren. De opleiding duurt 4,5 maand en kost 4.500 euro. Er wordt les gegeven door wetenschappers van het NLR en oud-militaire piloten.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:30 schreef remlof het volgende:
Arnhemmers in de bijstand aan de slag als schoonmaker
Heel goed.
Waarom moeten ze een overeenkomst tekenen?quote:De Arnhemse wethouder Michiel van Wessem (VVD) en het bedrijf tekenden daarover maandagmiddag een overeenkomst.
Een rechtse jankerd.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 00:19 schreef tsjakka het volgende:
Laatste update:
Zoals ik al vermoedde en vreesde valt er weinig, of eigenlijk niets (meer) te doen. Het is heel eenvoudig, ik moet kunnen aantonen dat ergens op een bepaalde dag, of kort daarvoor, oudtante totaal wilsonbekwaam was.
Ruim 10 jaar na dato is dat een volstrekt onhaalbaar en onrealistisch.
Ik kots op dat soort mensen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:58 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Daarvan heb je er hier ook genoeg.
Mijn kots is uiterst fris van geur. De kots van bijvoorbeeld Paper_Tiger is zo zuur dat zijn braaksel door beton heen bijt.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:00 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Ik vond hier al zo een zurige lucht hangen.
Sodeju.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:01 schreef betyar het volgende:
[..]
Mijn kots is uiterst fris van geur. De kots van bijvoorbeeld Paper_Tiger is zo zuur dat zijn braaksel door beton heen bijt.
Doen ze niet meer.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:09 schreef YokiKater het volgende:
Zal ik aan het UWV vragen of ik ze mijn opleiding bij de UAV school willen betalen?
Shit, dan hoop ik dat die opleiding niet verplicht wordt en een normaal brevet voor modelvliegen volstaat als er een nieuwe regelgeving gaat komen.quote:
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:12 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Shit, dan hoop ik dat die opleiding niet verplicht wordt en een normaal brevet voor modelvliegen volstaat als er een nieuwe regelgeving gaat komen.
Heb je wat gehoord van nieuwe regelgeving?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:12 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Shit, dan hoop ik dat die opleiding niet verplicht wordt en een normaal brevet voor modelvliegen volstaat als er een nieuwe regelgeving gaat komen.
Er is nu een opleiding voor het vliegen met drones, deze is nog niet verplicht maar daar wordt wel over gepraat. Is ook logisch, het moet niet uit de klauw lopen en de regelgeving is er nu eigenlijk niet. Er gaan dus ook zeker wetsveranderingen komen inzake vliegen met "drones".quote:
Je weet totaal niet hoe de situatie zich gaat ontwikkelen, dus ik zou mij er niet druk om maken totdat er serieuze plannen naar buiten komen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:19 schreef YokiKater het volgende:
[..]
De opleiding bij de European Aerial Systems Training Academy kost 4500 euro, als dat verplicht wordt om te mogen vliegen dan ben ik een beetje zuur.
Als ik het geld zou hebben voor die cursus dan zou ik hem zeker willen doen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:18 schreef betyar het volgende:
Verkeerd gelezen, ik dacht dat je een UAV cursus wilde volgen.
Beetje gek om aan een overheidsinstelling te vragen of ze je hobby willen betalen. Tenzij je in militaire dienst een ongeluk krijgt en blijvend gehandicapt raakt, dan heb je recht op een "hobbyvoorziening".quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:19 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Er is nu een opleiding voor het vliegen met drones, deze is nog niet verplicht maar daar wordt wel over gepraat. Is ook logisch, het moet niet uit de klauw lopen en de regelgeving is er nu eigenlijk niet. Er gaan dus ook zeker wetsveranderingen komen inzake vliegen met "drones".
Mijn plan was om lid te worden van een modelvliegclub en daar mijn brevet te halen. Ik hoop dat dat brevet in de toekomst voldoende is om te mogen vliegen met mijn "drone".
De opleiding bij de European Aerial Systems Training Academy kost 4500 euro, als dat verplicht wordt om te mogen vliegen dan ben ik een beetje zuur.
Ja ok, ik flip ook niet de pan uit hoor, vraag mij nu alleen wel af wat voor opleiding dat dan helemaal precies is. En natuurlijk volg ik de ontwikkeling op de voet want ik wil mij gewoon aan de regels houden en er misschien meer mee doen dan alleen een hobby.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:20 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Je weet totaal niet hoe de situatie zich gaat ontwikkelen, dus ik zou mij er niet druk om maken totdat er serieuze plannen naar buiten komen.
Luchtfotografie en filmen is booming. Kan ik misschien een bedrijf beginnen die die service aanbied.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Beetje gek om aan een overheidsinstelling te vragen of ze je hobby willen betalen. Tenzij je in militaire dienst een ongeluk krijgt en blijvend gehandicapt raakt, dan heb je recht op een "hobbyvoorziening".
http://www.uwv.nl/particu(...)krediet_van_uwv.aspxquote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:22 schreef YokiKater het volgende:
[..]
Luchtfotografie en filmen is booming. Kan ik misschien een bedrijf beginnen die die service aanbied.
En voor de pers bijvoorbeeld.
Dat is interessant en hoopvol, thnxs voor de link!quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:24 schreef betyar het volgende:
[..]
http://www.uwv.nl/particu(...)krediet_van_uwv.aspx
Dat zal niet helemaal het geval zijn. Dit kost de gemeente gewoon geld.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 14:38 schreef remlof het volgende:
[..]
Er staat dat ze in dienst worden genomen, dus ik neem aan dat het om echte banen gaat.
In het verleden hebben ze dat wel gedaan voor mensen die arbeidsongeschikt werden. Tegenwoordig is het -bijvoorbeeld in de bouw- vanuit de desbetreffende sector.quote:
Absurd.quote:
Ze doen tot een zekere grens heel veel voor je als dat helpt om je weer duurzaam aan het werk te krijgen.quote:
Een opleiding vliegtuigjes met een afstandbediening laten rondvliegen betalen voor iemand is gewoonweg absurd.quote:
Dat je een timmerman leert metselen ofzo is nog tot daar aan toe, maar met modelvliegtuigjes spelen?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:27 schreef betyar het volgende:
[..]
In het verleden hebben ze dat wel gedaan voor mensen die arbeidsongeschikt werden. Tegenwoordig is het -bijvoorbeeld in de bouw- vanuit de desbetreffende sector.
Dat zullen ze dan ook simpelweg niet vergoeden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een opleiding vliegtuigjes met een afstandbediening laten rondvliegen betalen voor iemand is gewoonweg absurd.
No offense verder Auti.
Het is meer dan dat, and no offense taken.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een opleiding vliegtuigjes met een afstandbediening laten rondvliegen betalen voor iemand is gewoonweg absurd.
No offense verder Auti.
Wat kan jou dat nou schelen dan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kost collectieve centjes en levert niks op.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:31 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Wat kan jou dat nou schelen dan?
Het valt me op dat jij de afgelopen tijd constant zit te janken over van alles en nog wat, is het nou echt zo lastig om daar onverschillig tegenover te staan?quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:32 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kost collectieve centjes en levert niks op.
Ja, hoe meer ik verdien hoe meer ik moet afstaan, hoe meer pijn het doet. Ziedaar m'n verzuring.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:33 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Het valt me op dat jij de afgelopen tijd constant zit te janken over van alles en nog wat, is het nou echt zo lastig om daar onverschillig tegenover te staan?
Als je dat niet aankan kan je ook altijd naar het buitenland verhuizen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:34 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, hoe meer ik verdien hoe meer ik moet afstaan, hoe meer pijn het doet. Ziedaar m'n verzuring.
Njah, de afgekeurde bouwvakker gaat via Fundeon naar het KOB om uiteindelijk op kantoor te belanden.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:30 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat je een timmerman leert metselen ofzo is nog tot daar aan toe, maar modelvliegtuigjes spelen?
Whatever, you get the point.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:35 schreef betyar het volgende:
[..]
Njah, de afgekeurde bouwvakker gaat via Fundeon naar het KOB om uiteindelijk op kantoor te belanden.
Klinkt ook niet verkeerd nee, maar daar ben ik nog niet professioneel gewild en dus te duur.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:35 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Als je dat niet aankan kan je ook altijd naar het buitenland verhuizen.
Nee, het biedt de afgekeurde een nieuwe start waardoor hij aan de gang kan blijven. Dat jij zoiets niet ondersteund vind ik wel vreemd.quote:
Je gedraagt je net zoals Guido, die loopt over bepaalde onderwerpen ook altijd de jankerd uit te hangen.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klinkt ook niet verkeerd nee, maar daar ben ik nog niet professioneel gewild en dus te duur.
Gewoon een loonslaafje die zijn uurtjes volmaakt bedoel je eigenlijk.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Klinkt ook niet verkeerd nee, maar daar ben ik nog niet professioneel gewild en dus te duur.
quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:38 schreef von_Preussen het volgende:
Misschien kunnen jullie elkaar gaan troosten ofzo.
Nee, lees die post nog eens goed, ik keurde het juist wel goed.quote:Op dinsdag 25 juni 2013 15:38 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee, het biedt de afgekeurde een nieuwe start waardoor hij aan de gang kan blijven. Dat jij zoiets niet ondersteund vind ik wel vreemd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |