SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
we come together like glue.
https://www.youtube.com/watch?v=N-jTN7r_fww
quote:Op zondag 23 juni 2013 23:23 schreef Dqod het volgende:
Die mk ook ehInteressante spoiler, ga verder.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
quote:Op zondag 23 juni 2013 23:23 schreef Dqod het volgende:
Die mk ook ehSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
Ja, ik zag dit al wel voor me in m'n M.I.. De rest zou afhangen van het daadwerkelijke momentquote:
quote:
sorry ik moet even soppenquote:Op zondag 23 juni 2013 23:25 schreef Dqod het volgende:
[..]
Ja, ik zag dit al wel voor me in m'n M.I.. De rest zou afhangen van het daadwerkelijke moment
[..]![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
quote:Op zondag 23 juni 2013 23:26 schreef Moeraskat het volgende:
[..]
sorry ik moet even soppenLaat het maar lekker schuimen, sopzeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
je gaat toch geen seks hebben waar ons dochtertje bij is, hè ;s?quote:Op zondag 23 juni 2013 23:28 schreef Dqod het volgende:
[ afbeelding ]
Mijn kat wanneer ik bezig ben :$
ik doe mn bestquote:
Nee, die leg ik op een geluidsdichte kamer, met een nanny die op haar past.. Uiteraard wel een babyfoon, want je weet maar nooit wat die nanny allemaal uitspookt andersquote:Op zondag 23 juni 2013 23:31 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
je gaat toch geen seks hebben waar ons dochtertje bij is, hè ;s?
Picsquote:
Meen je nietquote:
Je kent me, ik meen alles wat ik zegquote:
oke ik whatsapp je zo onder de douchequote:
Soookeehhhquote:
Zal eens te ver met jou gaanquote:
GA DOUCHENquote:
jajaquote:
Lekker met m'n pieleke speulen.quote:
Ben jij bekend met cuckolding?quote:
Ja, heb je me nodig? Panzer had ook al interesse.quote:
Heb jou EN Panzer nodigquote:Op zondag 23 juni 2013 23:41 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Ja, heb je me nodig? Panzer had ook al interesse.
Wow, alle gaten moeten worden opgevuld? Hard geworden.quote:
Nee, jullie moeten mij neuken terwijl mn chick toekijkt. Zij kan t namelijk niet goed genoegquote:Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Wow, alle gaten moeten worden opgevuld? Hard geworden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja nee
Wat doet ze fout?quote:Op zondag 23 juni 2013 23:46 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Nee, jullie moeten mij neuken terwijl mn chick toekijkt. Zij kan t namelijk niet goed genoeg
Je bent wel een enorme cutie, zeg. Walgelijk dat je dat voor me verborgen hield.quote:Op zondag 23 juni 2013 23:50 schreef ntm het volgende:
[..]
Die kloon heeft wel gelijkAls mensen me zien is het al gelijk zo van: "BEN JE MAROKKAANS???"
Ze stoot te diep en ik weet zeker dat jullie die fout niet kunnen makenquote:
Maar ik scheur je wel uitquote:Op zondag 23 juni 2013 23:51 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Ze stoot te diep en ik weet zeker dat jullie die fout niet kunnen maken
Ik bescheur me d'r omquote:
Net als Krio wanneer hij de foto ziet waarop we zijn crush DP'enquote:
Jumi?quote:Op maandag 24 juni 2013 00:02 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Net als Krio wanneer hij de foto ziet waarop we zijn crush DP'en!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 14% gewijzigd door Chocolatebear op 24-06-2013 00:10:22 ]The stories and information posted here are artistic works of fiction and falsehood.
Only a fool would take anything posted here as fact.
quote:Op maandag 24 juni 2013 00:04 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Jumi?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dat ass.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Valt toch wel mee?quote:Op zondag 23 juni 2013 23:50 schreef ntm het volgende:
[..]
Die kloon heeft wel gelijkAls mensen me zien is het al gelijk zo van: "BEN JE MAROKKAANS???"
RIP: Chloro's anusquote:
Wat.quote:
je hoorde t welquote:
Konttextquote:
Oké man.quote:
beetje lijm doet wonderenquote:
Oehh.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:07 schreef Gridlok het volgende:
[..]
A Good Day To Die Hard 2013 BRRip XvidHD HC Eng SUBS 1080p-NPW.torrent
kom kijken dan.
Nog steeds mijn anus?quote:
A neusquote:
Padum tsj.quote:
Kusjequote:
Nee.quote:
kuthoerquote:
Oké man.quote:
hvj kusjequote:
Kijk hoe iedereen tegen me doet.quote:
Ja doei. Dan zeg ik hovj bby en dan zeg jij nee ga weg.quote:
zeg: "hovj bby"quote:Op maandag 24 juni 2013 01:16 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ja doei. Dan zeg ik hovj bby en dan zeg jij nee ga weg.
Hovj bby. :$quote:
haha kk op stinkwijf ga maar naar je koelie dwc die heeft tenminste taxi om je te vervoeren haha zei t alleen voor de bjquote:
Wow.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:19 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
haha kk op stinkwijf ga maar naar je koelie dwc die heeft tenminste taxi om je te vervoeren haha zei t alleen voor de bj
hahahahahaha shiiiiiiiiquote:Op maandag 24 juni 2013 01:19 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
haha kk op stinkwijf ga maar naar je koelie dwc die heeft tenminste taxi om je te vervoeren haha zei t alleen voor de bj
Nee, ik vertrouw niemand meer.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:21 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Kom film kijken met me, teveel kk geweld hahaha niet normaal.
Ze doen kkgemeen.quote:
Hahahahaha.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:19 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 12 juni 2013 15:34 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Gaan jij en je goons hem dan een taxirit aanbieden?Ging kapot toen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If not now, then when.
Moet ik ze even tot bloederige pulp voor je slaan? Je weet, ik doe het voor je hoorquote:
Nee, hoeft niet, toch bedankt. Ik steek ze gewoon neer in hun slaap.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:35 schreef Dqod het volgende:
[..]
Moet ik ze even tot bloederige pulp voor je slaan? Je weet, ik doe het voor je hoor
Mits ik daarna met je mag kroelen, dat dan weer wel :$
Ok..quote:Op maandag 24 juni 2013 01:38 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Nee, hoeft niet, toch bedankt. Ik steek ze gewoon neer in hun slaap.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
Fatty.quote:
Hjb skinny ;squote:
Ah, jij bent de mannelijke lesbie.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:35 schreef Dqod het volgende:
[..]
Moet ik ze even tot bloederige pulp voor je slaan? Je weet, ik doe het voor je hoor
Mits ik daarna met je mag kroelen, dat dan weer wel :$
Ja.. Straks als ik 30 ben, ga ik ook voor de vlotte look en de hipsterbril en tuinbroek..quote:Op maandag 24 juni 2013 01:43 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Ah, jij bent de mannelijke lesbie.
GA JIJ VERDOMME EENS HEEL GAUW SLAPEN OFZOquote:Op maandag 24 juni 2013 01:45 schreef CristinaYang het volgende:
Gvd Gorz al je stomme adviezen waren waardeloos
Daar heb ik laatst toevallig een topic over geopend: R&P / Vrouwen die de vorm/kleur van hun haren veranderenquote:Op maandag 24 juni 2013 01:45 schreef Dqod het volgende:
[..]
Ja.. Straks als ik 30 ben, ga ik ook voor de vlotte look en de hipsterbril en tuinbroek..
Doen/niet doen?
quote:Op maandag 24 juni 2013 01:46 schreef Dqod het volgende:
[..]
GA JIJ VERDOMME EENS HEEL GAUW SLAPEN OFZO
Welke adviezen ;s?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:45 schreef CristinaYang het volgende:
Gvd Gorz al je stomme adviezen waren waardeloos
Ik wilde nog even leren maar nu zitten we Geordie Shore te kijken terwijl Panzer om de 5 min "GA NOU JE ARTIKEL SCHRIJVEN, IK MOET WEER PUNTEN SCOREN BIJ JE MOEDER NA DIT WEEKEND" blertquote:Op maandag 24 juni 2013 01:46 schreef Dqod het volgende:
[..]
GA JIJ VERDOMME EENS HEEL GAUW SLAPEN OFZO
Nou, eigenlijk niet.. Maar ik heb de keuze.. Of lesbocougar worden, of me gaan gedragen naar m'n leeftijd.. Dus ik weet niet zo goed wat ik nou moet en heb gewoon even je advies nodigquote:Op maandag 24 juni 2013 01:46 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Daar heb ik laatst toevallig een topic over geopend: R&P / Vrouwen die de vorm/kleur van hun haren veranderen
Als het je staat/je het zelf leuk vindt, sure.
Ik help je welquote:Op maandag 24 juni 2013 01:48 schreef Panzermaus het volgende:
[..]heb niets meer te zeggen over die meid. Betamaus-achtige taferelen.
Waarom moet hij punten scoren? Is ze milf?quote:Op maandag 24 juni 2013 01:48 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik wilde nog even leren maar nu zitten we Geordie Shore te kijken terwijl Panzer om de 5 min "GA NOU JE ARTIKEL SCHRIJVEN, IK MOET WEER PUNTEN SCOREN BIJ JE MOEDER NA DIT WEEKEND" blert
Niet haten Chloro, dit is de eerste keer dat ik z'n naam noem in uberhaupt een week.
LUISTER VERDORIE GEWOON EENS NAAR DIE JONGEN, OF MOET IK EVEN JOUW KANT OP KOMEN. JE WEET DAT HET DAN NIET BEST IS MEISJE.. IK NEEM M'N HELE ARSENAAL AAN ZWEPEN EN PADDLES MEEquote:Op maandag 24 juni 2013 01:48 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik wilde nog even leren maar nu zitten we Geordie Shore te kijken terwijl Panzer om de 5 min "GA NOU JE ARTIKEL SCHRIJVEN, IK MOET WEER PUNTEN SCOREN BIJ JE MOEDER NA DIT WEEKEND" blert
Niet haten Chloro, dit is de eerste keer dat ik z'n naam noem in uberhaupt een week.
Omdat hij een goede schoonzoon reputatie wil behouden. En ik een preek kreeg over zijn slechte invloed enzoquote:Op maandag 24 juni 2013 01:49 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Waarom moet hij punten scoren? Is ze milf?
Wat was er loosquote:
Wil je zien? Mag wel een keerquote:Op maandag 24 juni 2013 01:50 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Waar heb jij die telefoon verborgen jongedame?
Hahaha, die Panzer.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:49 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Omdat hij een goede schoonzoon reputatie wil behouden. En ik een preek kreeg over zijn slechte invloed enzo
Haha, zie je. Slechte jongen. Altijd al geweten. Zijn post-geek-leventje is de grootste nachtmerrie van menig moeder.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:49 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Omdat hij een goede schoonzoon reputatie wil behouden. En ik een preek kreeg over zijn slechte invloed enzo
Neuh, eigenlijk was het in deze situatie vrij onterecht. En dat heb ik haar ook verteld.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:52 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Haha, zie je. Slechte jongen. Altijd al geweten. Zijn post-geek-leventje is de grootste nachtmerrie van menig moeder.
Vertel gvd meteen het hele verhaal dan. Hier heeft niemand iets aan.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:53 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Neuh, eigenlijk was het in deze situatie vrij onterecht. En dat heb ik haar ook verteld.
quote:Op maandag 24 juni 2013 01:53 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Vertel gvd meteen het hele verhaal dan. Hier heeft niemand iets aan.
OKE HOOR. We waren samen op een festival en toen heb ik XTC genomen, en dat ging in het begin net niet helemaal lekker ook al kwam het uiteindelijk wel goed, en omdat ik altijd, maar dan ook ALTIJD, eerlijk ben tegen m'n moeder heb ik dit ook braaf verteld, maar dat had ik niet moeten doen want toen zei ze "Blabla hij heeft dit al vaker gedaan blabla als hij er niet geweest was had je het niet gedaan blabla", terwijl hij juist heel lief voor me gezorgd heeft toen ik slecht aan het gaan was. Dus.quote:Op maandag 24 juni 2013 01:53 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Vertel gvd meteen het hele verhaal dan. Hier heeft niemand iets aan.
quote:Op maandag 24 juni 2013 00:02 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Net als Krio wanneer hij de foto ziet waarop we zijn crush DP'en!
quote:Op maandag 24 juni 2013 00:04 schreef Chocolatebear het volgende:
[..]
Jumi?Ik zal fappen en jullie daarna de nek breken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
full stops and exclamation marks
quote:Op maandag 24 juni 2013 01:55 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
OKE HOOR. We waren samen op een festival en toen heb ik XTC genomen, en dat ging in het begin net niet helemaal lekker ook al kwam het uiteindelijk wel goed, en omdat ik altijd, maar dan ook ALTIJD, eerlijk ben tegen m'n moeder heb ik dit ook braaf verteld, maar dat had ik niet moeden doen want toen zei ze "Blabla hij heeft dit al vaker gedaan blabla als hij er niet geweest was had je het niet gedaan blabla", terwijl hij juist heel lief voor me gezorgd heeft toen ik slecht aan het gaan was. Dus.
HAHAHAHAHAHA van die halve pil slecht gegaan ja?! HAHAGAHAHNGDGBBGFVFAWEVquote:Op maandag 24 juni 2013 01:55 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
OKE HOOR. We waren samen op een festival en toen heb ik XTC genomen, en dat ging in het begin net niet helemaal lekker ook al kwam het uiteindelijk wel goed, en omdat ik altijd, maar dan ook ALTIJD, eerlijk ben tegen m'n moeder heb ik dit ook braaf verteld, maar dat had ik niet moeten doen want toen zei ze "Blabla hij heeft dit al vaker gedaan blabla als hij er niet geweest was had je het niet gedaan blabla", terwijl hij juist heel lief voor me gezorgd heeft toen ik slecht aan het gaan was. Dus.
quote:Op maandag 24 juni 2013 01:58 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Hou je mond, ga eens naar buiten en regel die fucking mutsenchick.
quote:
Had eerst een derde ofzo, maar na bijna 2u voelde ik nog geen kutquote:Op maandag 24 juni 2013 01:58 schreef Chloroform het volgende:
[..]
HAHAHAHAHAHA van die halve pil slecht gegaan ja?! HAHAGAHAHNGDGBBGFVFAWEV
HAHAHAHAHAHAHAHAHAquote:Op maandag 24 juni 2013 01:59 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Had eerst een derde ofzo, maar na bijna 2u voelde ik nog geen kutToen nog een kwartje gedaan en die kickte wel.
quote:Op maandag 24 juni 2013 01:59 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Had eerst een derde ofzo, maar na bijna 2u voelde ik nog geen kutToen nog een kwartje gedaan en die kickte wel.
quote:
HAHAHAHAAAAAHAHAquote:Op maandag 24 juni 2013 01:59 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
HOU JE MOND OFZOIk ben klein en 55 kilo ofzo, ik heb niet zo veel nodig
Ben blij dat jij sowieso minstens 2 gram snats naar binnen kan werken in 1 keer.quote:
Jij gaat potjes Vaseline plezieren, jij hebt geen recht van sprekenquote:Op maandag 24 juni 2013 02:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als vader zijnde had ik Panzer een goeie rechtse directe gegeven.
Ik ben ook wel nieuwsgierig waar deze grote mond vandaan komtquote:Op maandag 24 juni 2013 02:02 schreef Gorzalka het volgende:
Zo dichtbij Chloro die eindelijk een YOLO-verhaal gaat delen, ik ga er even voor zitten.
Goed punt, helemaal lens slaan.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Als vader zijnde had ik Panzer een goeie rechtse directe gegeven.
Ah gut, zit ik je weer dwars ja? Je bent als dWc over Vas. Maar ga door, ik kan er geen genoeg van krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:01 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Chloro die doet alsof zij de XTC expert is, fucking retard.
Kan geen genoeg van jou krijgen.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:03 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ah gut, zit ik je weer dwars ja? Je bent als dWc over Vas. Maar ga door, ik kan er geen genoeg van krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.full stops and exclamation marks
Heb meer drugs gedaan dan jij als braaf meisje in je leven zult doen. Vooral met die kwartjes van je. Zet geen zoden aan de dijk.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:02 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Ik ben ook wel nieuwsgierig waar deze grote mond vandaan komt
Don't do drugs.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:04 schreef CristinaYang het volgende:
Geef me eens wat advies ipv te haten, ik wil wel in vorm zijn voor de 5 jaars meet
knal een helequote:Op maandag 24 juni 2013 02:04 schreef CristinaYang het volgende:
Geef me eens wat advies ipv te haten, ik wil wel in vorm zijn voor de 5 jaars meet
Dat zou heel goed kunnen ja. Ben je daar trots op?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Heb meer drugs gedaan dan jij als braaf meisje in je leven zult doen. Vooral met die kwartjes van je. Zet geen zoden aan de dijk.
Kutadvies, wordt verworpenquote:
Is geen advies voor. Ja, goed eten van tevoren en normaal water blijven drinken. En met de flow meegaan. Hoe harder je verzet, hoe erger het wordt.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:04 schreef CristinaYang het volgende:
Je bent ook echt een mongool eerste klas he. Wat zit je dwars jochie?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:05 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Wow jongens, check Chloro kankerstoer zijn dan. Ze is zo wild en outgoing.
Zal jouw kut eens verwerpen.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:05 schreef Dqod het volgende:
[..]
Kutadvies, wordt verworpen
Gr gr, een alcoholiste
Stoerquote:Op maandag 24 juni 2013 02:04 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Heb meer drugs gedaan dan jij als braaf meisje in je leven zult doen. Vooral met die kwartjes van je. Zet geen zoden aan de dijk.
Blijf van m'n kut af, ik heb m nog nodig en heb nog maar een paar jaarquote:
Ja moeder. Goed voor mijn e-imago en kan Yuri er lekker mee tegen de haren in strijken.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:05 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Dat zou heel goed kunnen ja. Ben je daar trots op?
Yeah dat laatste ging dus niet zo bestquote:Op maandag 24 juni 2013 02:06 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Is geen advies voor. Ja, goed eten van tevoren en normaal water blijven drinken. En met de flow meegaan. Hoe harder je verzet, hoe erger het wordt.
Maar, ik breng haar in goede staat terug hoor.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:07 schreef Dqod het volgende:
[..]
Blijf van m'n kut af, ik heb m nog nodig en heb nog maar een paar jaar
Okquote:Op maandag 24 juni 2013 02:08 schreef krioro het volgende:
[..]
Maar, ik breng haar in goede staat terug hoor.
Inb4 Panzer en Yuri die zeiken over "slecht voor je gains brah"quote:Op maandag 24 juni 2013 02:09 schreef Chloroform het volgende:
Al die mongooltjes ook met "stoer". Jullie drinken ook nooit zeker?
Je bent gewoon zo ontzettend cool en uniek. Ik bedoel, je hebt fucking veel drugs gebruikt. Dat is toch kk baas.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:06 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Je bent ook echt een mongool eerste klas he. Wat zit je dwars jochie?
Panzer mag dat. Yuri moet gewoon zijn tong in een blikje vaseline douwen en z'n bek houden als de volwassenen aan het woord zijn.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:09 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Inb4 Panzer en Yuri die zeiken over "slecht voor je gains brah"
Cute dit Yuri. Je bereikt er alleen helemaal niets mee.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
[..]
Je bent gewoon zo ontzettend cool en uniek. Ik bedoel, je hebt fucking veel drugs gebruikt. Dat is toch kk baas.
Alles kan, zolang je maar ECHT wiltquote:Op maandag 24 juni 2013 02:10 schreef Gridlok het volgende:
Ze breken nekken altijd zo easy in films, vind het kut dat ik het niet zelf kan testen haha.
GO WITH THE FLOW, LOOSEY GOOSEYquote:Op maandag 24 juni 2013 02:08 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Yeah dat laatste ging dus niet zo bestM'n beste vriend zij ook meteen "dit kan niet goed gaan, jij bent veel te analytisch hiervoor". Maar goed, leer het me maar
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:11 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Panzer mag dat. Yuri moet gewoon zijn tong in een blikje vaseline douwen en z'n bek houden als de volwassenen aan het woord zijn.
Ja daag, en daelijk petertje R aan de deur.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:11 schreef Dqod het volgende:
[..]
Alles kan, zolang je maar ECHT wilt
#Chase your dreams
Peter R met z'n arrogante hoofd, daar ben jij toch niet bang voor :$quote:Op maandag 24 juni 2013 02:13 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Ja daag, en daelijk petertje R aan de deur.
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:09 schreef Chloroform het volgende:
Al die mongooltjes ook met "stoer". Jullie drinken ook nooit zeker?
Oh, kom ik hiermee niet in je broekje dan?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:11 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Cute dit Yuri. Je bereikt er alleen helemaal niets mee.
Even bloedserieus, die 5 jaars meet moet er wel komen. Dqod en ik hebben al plannen zitten maken onder het genot van sushi en veel drankquote:Op maandag 24 juni 2013 02:12 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
GO WITH THE FLOW, LOOSEY GOOSEY
Geef jezelf over aan het gevoel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe was je eerste dagje in de grote stad, achterhoekboy?quote:
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:12 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
GO WITH THE FLOW, LOOSEY GOOSEY
Geef jezelf over aan het gevoel.
We zaten op jou te wachtenquote:
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:14 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Even bloedserieus, die 5 jaars meet moet er wel komen. Dqod en ik hebben al plannen zitten maken onder het genot van sushi en veel drankEn dan mogen jullie mijn drugscoaches zijn ofzo
PARDON?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:14 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Hoe was je eerste dagje in de grote stad, achterhoekboy?
Oh ja, dit is opeens het moment om zulke dingen bloedserieus te gaan nemen.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:13 schreef Mortaxx het volgende:
[..]
Het maakt mij niet uit wat iemand gebruikt, maar opscheppen over hoeveel is wel triest.
ja ik had wat vertraging..quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Was ook een verwijzing naar Annie (100% srs).quote:
Beetje :$quote:Op maandag 24 juni 2013 02:13 schreef Dqod het volgende:
[..]
Peter R met z'n arrogante hoofd, daar ben jij toch niet bang voor :$
Oh nu was het opeens niet serieusquote:Op maandag 24 juni 2013 02:15 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Oh ja, dit is opeens het moment om zulke dingen bloedserieus te gaan nemen.
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:14 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Even bloedserieus, die 5 jaars meet moet er wel komen. Dqod en ik hebben al plannen zitten maken onder het genot van sushi en veel drankEn dan mogen jullie mijn drugscoaches zijn ofzo
met z'n allen in een k-hole haha yoloSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 12 juni 2013 15:49 schreef Zosk het volgende:
Iemand op internet bedreigen, kankernerds. :')
Het is zover jongens, ze zit in de 'imago fix' fase.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:15 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Oh ja, dit is opeens het moment om zulke dingen bloedserieus te gaan nemen.
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:15 schreef Salatrel het volgende:
[..]
ja ik had wat vertraging..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.!!!
Welkom hoor, lekkertjeGood pointquote:Op maandag 24 juni 2013 02:15 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Jij altijd #1 bby. Daarnaast ga jij je handen al vol hebben aan mij andere dingen leren![]()
![]()
Mwehehhehe.. BWEHEHEHEHEHE
Maar idd, wil ook wel meer weten over die meetZal ik je helpen dan? Benniebangweetjequote:
Nee hoor, ik meende het wel, maar het korreltje zout is ineens ver te zoeken. Maakt niet uit. Ik poch graag met mijn drugsverleden.quote:
Nee, te smooth en doorzichtigquote:Op maandag 24 juni 2013 02:18 schreef Gridlok het volgende:
[..]
Kom met me mee schuilen onder de dekens, ik ben ineens heel bang heheheehehueh.
Waar danquote:
Zou op een drugsbender gaan met jequote:Op maandag 24 juni 2013 02:17 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Nee hoor, ik meende het wel, maar het korreltje zout is ineens ver te zoeken. Maakt niet uit. Ik poch graag met mijn drugsverleden.Kkstoer.
Eigenlijk wel jaloers. Ik heb alleen m'n Pokémonkaartenverzameling om mee te pochenquote:Op maandag 24 juni 2013 02:17 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Nee hoor, ik meende het wel, maar het korreltje zout is ineens ver te zoeken. Maakt niet uit. Ik poch graag met mijn drugsverleden.Kkstoer.
dat doet ze tochquote:Op maandag 24 juni 2013 02:20 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
FOCUS NOU EVEN OP DIE MEET DIE ER TOE DOET JOH
Zal er nog even over nadenken.. Hoe lang heb je?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:20 schreef Salatrel het volgende:
[..]
zwollywood en volgens mij ergens rond 22:45![]()
LET EENS EVEN OP DAN JOH, SLETJE!! IK BIJT JEquote:Op maandag 24 juni 2013 02:20 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:16 schreef Dqod het volgende:
Good point
Mwehehhehe.. BWEHEHEHEHEHE
Maar idd, wil ook wel meer weten over die meet
Lijkt me lachen.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:19 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Zou op een drugsbender gaan met je.
Neem je wat vriendinnen mee? Anders komen er alleen bezette dames en lesbiennes.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:20 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
slechts een half uurtje oidquote:Op maandag 24 juni 2013 02:21 schreef Dqod het volgende:
[..]
Zal er nog even over nadenken.. Hoe lang heb je?
[..]
LET EENS EVEN OP DAN JOH, SLETJE!! IK BIJT JE
[..]
Awwww, ik vind dit wel heul liefquote:Op maandag 24 juni 2013 02:21 schreef Gridlok het volgende:
[..]
pls, alsof ik jou ooit zou hosselen, 2tuff4me.
quote:
Goed puntquote:Op maandag 24 juni 2013 02:22 schreef Salatrel het volgende:
wie wil er nou langer dan een half uur in zwolle zijn!!!!
Volgens Panzer heb ik lekkere vriendinnen. Ik zal iig m'n best doenquote:Op maandag 24 juni 2013 02:22 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Neem je wat vriendinnen mee? Anders komen er alleen bezette dames en lesbiennes.
Wil je niet alles doorspelen wat ik je vertel?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:23 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Volgens Panzer heb ik lekkere vriendinnen. Ik zal iig m'n best doen
Daarnaast moet jij sowieso niet zeiken, jij vond alleen kijken al genoeg toch?
Dat is juist de tactiek.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:22 schreef Dqod het volgende:
[..]
Awwww, ik vind dit wel heul lief
Maar een beetje meer zelfverzekerdheid mag ook wel hoor
Gladde anusaal ;squote:
In principe wel, daarom ril ik nog steeds na van Dqod's grove verkrachtingquote:Op maandag 24 juni 2013 02:23 schreef CristinaYang het volgende:
[..]
Volgens Panzer heb ik lekkere vriendinnen. Ik zal iig m'n best doen
Daarnaast moet jij sowieso niet zeiken, jij vond alleen kijken al genoeg toch?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I was put together wrong, still I was made for you. When our stitches come undone,
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:25 schreef Dqod het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Toch gelachen om spoilers, ondanks voorspelbaar.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op vrijdag 12 mei 2017 12:45 schreef NoelGallagher het volgende:
Ik zal natuurlijk elke mogelijkheid aangrijpen om een tr te zetten zodat je weer een ban krijgt.
Mooi, was ik niet de enigequote:Op maandag 24 juni 2013 02:26 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Toch gelachen om spoilers, ondanks voorspelbaar.
'Grove verkrachting'quote:Op maandag 24 juni 2013 02:24 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
In principe wel, daarom ril ik nog steeds na van Dqod's grove verkrachting.
Heb je nou nog een blauwe plek of niet.. Gor wel, heb m helemaal kapot gekrabt in z'n gezichtquote:
Ik ben ook zo vaak de enige die om mijn grappen lacht, niets mis mee hoor.quote:
Het is het gifje Chloro.. Ik voel me er werkelijkwaar mee verbonden!!!quote:Op maandag 24 juni 2013 02:27 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ik ben ook zo vaak de enige die om mijn grappen lacht, niets mis mee hoor.
If onlyquote:Op maandag 24 juni 2013 02:27 schreef Dqod het volgende:
[..]
Heb je nou nog een blauwe plek of niet.. Gor wel, heb m helemaal kapot gekrabt in z'n gezicht
Wat niet is, kan nog komen man.. Pas maar opquote:
Kom naar die meet en ik beloof dat ik je zal bitchslappen. Of gewoon een knal voor je harses geef, wat jij fijner vindtquote:
Gebruik CY maar voor die rare seksuele experimenten.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:29 schreef Dqod het volgende:
[..]
Wat niet is, kan nog komen man.. Pas maar op
en dan toch nog de 2de openenquote:Op maandag 24 juni 2013 02:26 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Toch gelachen om spoilers, ondanks voorspelbaar.
Komt omdat ze alcohol heeft.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:28 schreef Dqod het volgende:
[..]
Het is het gifje Chloro.. Ik voel me er werkelijkwaar mee verbonden!!!
Juweetz
Doet ze al, en nu?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:30 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Gebruik CY maar voor die rare seksuele experimenten.
Ja maar, jij voelt je misbruikt, dat is leukerquote:Op maandag 24 juni 2013 02:30 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Gebruik CY maar voor die rare seksuele experimenten.
Ja, echt.quote:
Het is haar stralende, vrolijke persoonlijkheid, krengquote:
Wat vindt Panzer daar van?quote:
Fapze :$quote:Op maandag 24 juni 2013 02:31 schreef Salatrel het volgende:
over rare seksuele experimenten gesproken. ik ga lekker mijn bedje opzoeken
Hahaha sure.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:32 schreef Dqod het volgende:
[..]
Het is haar stralende, vrolijke persoonlijkheid, kreng
Oh.. En ik heb Gor wel daadwerkelijk gemept hoor, CY :$
Ok, zal eens kijken naar die datumpjusquote:Op maandag 24 juni 2013 02:32 schreef CristinaYang het volgende:
Ik ga er vandoor lieve mensenSlaap lekker.
EN DQOD HOSSEL DIE MEET![]()
Op welk gedeelte slaat dit nou?quote:
Dat eerste. Boeit mij het wat jij met Gorgonzolie hebt gedaan.quote:
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:34 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat eerste. Boeit mij het wat jij met Gorgonzolie hebt gedaan.
Hahaha dat wijf.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:35 schreef Dqod het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
In dat geval.. Ok, je hebt gelijk
Vreemd. Ook jij zult er namelijk spoedig aan moeten gelovenquote:Op maandag 24 juni 2013 02:34 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Dat eerste. Boeit mij het wat jij met Gorgonzolie hebt gedaan.
pics.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:36 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Vreemd. Ook jij zult er namelijk spoedig aan moeten geloven.
Alsof ik het tegen haar niet zou afleggen, kom nouquote:Op maandag 24 juni 2013 02:36 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Hahaha dat wijf.Still cracks me up. Zou wel een gevecht willen zien tussen jullie twee. Kijken wie manischer is.
Is dat zo?quote:Op maandag 24 juni 2013 02:36 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Vreemd. Ook jij zult er namelijk spoedig aan moeten geloven.
4EBEquote:Op maandag 24 juni 2013 02:38 schreef Dqod het volgende:
[..]
Alsof ik het tegen haar niet zou afleggen, kom nou
Ik verdrink mijn labiliteit, remember?
Ok, nog eentje voor jou
[ afbeelding ]
En nu ga ik ook echt plat
Trusten, lijers.. Hvj wjnmk 4eimh
Fair enough. Slaap lekker.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:38 schreef Dqod het volgende:
[..]
Ok, nog eentje voor jou
[ afbeelding ]
Jij bent een veel te spannende dame om ongemoeid te latenquote:
Slaap lekker.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:38 schreef Dqod het volgende:
[..]
Ok, nog eentje voor jou
[ afbeelding ]
Bust a move.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:40 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Jij bent een veel te spannende dame om ongemoeid te laten.
Ben hier niet gevoelig voor. Probeer het maar bij Veer ofzo.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:40 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Jij bent een veel te spannende dame om ongemoeid te laten.
I'd rather bust a nut than bust a cap.quote:
wow, wat bedoel je nou te zeggen????quote:Op maandag 24 juni 2013 02:41 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ben hier niet gevoelig voor. Probeer het maar bij Veer ofzo.
Dat is het gedeelte dat mij zo opwindt, zo'n heerlijk afstandelijke ijskoninginquote:Op maandag 24 juni 2013 02:41 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Ben hier niet gevoelig voor. Probeer het maar bij Veer ofzo.
Mijn hart is al voor krio, mijn onbereikbare liefde.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:42 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Dat is het gedeelte dat mij zo opwindt, zo'n heerlijk afstandelijke ijskoningin.
Veel plezier met je katten.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:44 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Mijn hart is al voor krio, mijn onbereikbare liefde.
Waarom onbereikbaar.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:44 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Mijn hart is al voor krio, mijn onbereikbare liefde.
Maar echt ook.quote:
Hij is verliefd op een ander.quote:
inb4 neusgrap.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:46 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Maar echt ook.Over vijf jaar te bewonderen in de Rijdende Rechter waar ik word geteisterd door buren die klagen over de stank.
Zo ben ik niet.quote:
Gewoon 24/7 high zijn door de kattenuitwerpselen, living that good life.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:46 schreef Chloroform het volgende:
[..]
Maar echt ook.Over vijf jaar te bewonderen in de Rijdende Rechter waar ik word geteisterd door buren die klagen over de stank.
cat turd blunt.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:49 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
Gewoon 24/7 high zijn door de kattenuitwerpselen, living that good life.
Kazen.quote:Op maandag 24 juni 2013 02:49 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
zwakzinnig troll kloontje.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:38 schreef wise het volgende:
wie de neuk was liouse19 dan.
Komt erg over als een labiel persoon.
nee, wel dezequote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGE¡
quote:Op maandag 24 juni 2013 09:40 schreef Louise19 het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Voor de dikkertjes wat motivatie om en buiten te komen en hun dikke pensje wat weg te werken.
In plaats van 24/7 te fokken. En zo hoef ik later ook niet te betalen voor jullie alle medicatie die jullie nodig hebben voor hypertensie, diabetes 2, cholesterol, hartfalen, nierfalen, depressies.
ja, beetje doorzichtig wel.quote:
denk aan "the pact"....werkte met l ookquote:
Wauw. zo hard. tranen met tuiten.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:43 schreef Louise19 het volgende:
[..]
wat schattig dat jij dat zegt met je mbo studie
quote:Op maandag 24 juni 2013 02:49 schreef Gorzalka het volgende:
[..]
das lekker met sambalquote:
lekker virtueel erover dromen op je zolderkamertjequote:Op maandag 24 juni 2013 09:49 schreef wise het volgende:
[..]
das lekker met sambalop brood
of gewoon met mosterd op een plankje
je bent zelfquote:
quote:
missblackhairquote:
ow wat schattig lekker met het vaste kliekje een pac afgesproken in geval van noodgevallen.quote:
Kleiner is toch mooier.quote:Op maandag 24 juni 2013 09:58 schreef Louise19 het volgende:
[ afbeelding ]
![]()
jammer van bijna geen tiethad vroeger zelf ook een c maar helaas door het vele sporten
werd het minder
quote:De avocado, endemisch in Centraal-Amerika, is een tot 20 meter hoge koude-gevoelige boom. Het is een groenblijvende plant, hoewel sommige planten hun bladeren verliezen vlak voor of tijdens de bloei. De boom draagt spiraalsgewijs ingeplante bladeren, van sterk variabele, ovale en langwerpige vorm. De bladeren staan op korte steeltjes. De avocado is eenhuizig, de bloemen zijn vrij klein (tot 1,3 cm in doorsnede) maar komen in grote getallen voor. De boom wortelt zeer oppervlakkig, typisch is ook dat de wortels zeer weinig wortelhaartjes hebben. De avocadoboom is bijgevolg slecht in staat om water op te nemen en heeft een grote behoefte aan een reguliere watertoevoer. Stilstaand water rond de wortel werkt wortelrot in de hand, de plant gedijt dus best op goed doorlatende bodem. [2][3]
De avocado (normaliter bestoven door insecten) beschikt over een bijzonder mechanisme om inteelt te beperken. De avocado heeft twee soorten bloemen: type A en type B. Individuele planten hebben ofwel A-bloemen ofwel B-bloemen. De stempels van A-bloemen kunnen enkel op één specifieke ochtend stuifmeel ontvangen. De meeldraden van dit type bloemen zijn pas rond de middag van diezelfde dag in staat om hun stuifmeel te verspreiden. Bij B-bloemen is het zo dat de stempels op juist één namiddag instaat zijn om stuifmeel te ontvangen, hun meeldraden kunnen het stuifmeel pas tijdens de morgen van de volgende dag verspreiden. Op deze manier kunnen A-bloemen enkel bestoven worden door B-bloemen, zelfbestuiving wordt zo bemoeilijkt. [4]
De vrucht[bewerken]
De vrucht van de avocado is vrij groot (tot 33 cm lang), peervormige of eerder rond en kan tot 2,3 kg wegen. De kleur varieert van groen tot donkerbruin en paars-achtig. De schil van de vrucht is min of meer oneffen of bobbelig. Het zachte, romige, vruchtvlees is groen of geel van kleur en smaakt nootachtig; rijp is het vruchtvlees vrijwel zacht als boter. De avocadovrucht is bijzonder voedzaam. In tegenstelling tot de meeste vruchten bevat de avocado zeer veel olie (5 tot 23 g per 100 g vruchtvlees). De olie in de vrucht bestaat voornamelijk uit onverzadigde vetten en heeft dus een gunstige invloed op het cholesterolgehalte. De avocado bevat ook veel mineralen zoals ijzer en kalium en is tevens rijk aan proteïne. Middenin de vrucht bevindt zich een grote houtige pit, die voor consumptie verwijderd wordt. Bij rijpe vruchten ligt de pit los en kan men, bij het schudden van de vrucht, de pit horen rollen.[2][3] Avocado's worden ook veel gebruikt in schoonheidsmaskers, omdat ze goed voor de huid zijn.
Rassen[bewerken]
Er worden drie ecologische rassen van de avocadoboom onderscheiden:
Het Mexicaanse ras: dit ras is het meest koudebestendig (tot -8 °C) en heeft de grootste overeenkomst met de wilde voorouder. Het wordt aangetroffen op tropische hoogvlakten in Mexico.
Het Guatemalteekse ras: dit ras is minder bestand tegen koude (tot -4 °C). Het wordt net als het Mexicaanse ras aangetroffen op tropische hoogvlakten in Mexico.
Het West-Indische ras: een ras met een grotere behoefte aan warmte dan de andere en is ook minder bestand tegen koude (tot -4 °C). Dit ras is afkomstig uit tropische laagvlakten in zuidelijk Mexico en Centraal-Amerika.
Verder verschillen de rassen onder andere ook in bloeiseizoen, grootte en groeiperiode van de vrucht en koudegevoeligheid.[2][3]
Alle rassen kruisen vlot met elkaar, de meest geteelde vormen zijn namelijk hybriden tussen de verschillende rassen. Zo is bijvoorbeeld de 'Fuerte' een kruising tussen het Mexicaanse en het Guatemalteekse ras, dit is tevens het ras dat tegenwoordig het meest verbouwd wordt. Van de wilde vorm wordt in de teelt nog slechts de onderstam gebruikt om de veredelde rassen op te enten.[2]
Hoewel er circa 400 geteelde vormen bestaan, zijn er in Nederland en Vlaanderen over het algemeen vier verkrijgbaar.
'Fuerte', een peervormig ras met een gladde, heldergroene schil
'Ettinger', met een dikke hals en een gladde, heldergroene schil
'Hass', een kleine peervormig ras met een ruwe, bobbelige schil, welke tijdens het rijpen van groen naar bijna zwartbruin verkleurt
'Nabal', een dikke bijna rond ras met een donkergroene/bruine schil
bloeiwijze
Consumptie[bewerken]
Avocadovruchten worden voornamelijk rauw gegeten. Net als bij appels kleurt na het schillen het vruchtvlees snel bruin door blootstelling aan de lucht (enzymatische bruinkleuring). Dit kan worden tegengegaan door het toevoegen van citroensap. De avocadovrucht speelt een belangrijke rol in bepaalde Centraal-Amerikaanse keukens, in Mexico wordt de vrucht bijvoorbeeld gebruikt als basis voor guacamole door het vruchtvlees fijn te maken. Deze avocadomoes werd op de Antillen gemengd met alcohol tot een geel drankje. Door zeevaarders werd dit meegebracht naar Nederland maar hier ging men het door gebrek aan avocadovruchten het drankje maken met eieren omdat die dezelfde kleur hadden. Zo is in Nederland de likeur met de naam advocaat ontstaan.
Zelf kweken[bewerken]
De avocado kan als kamerplant gehouden worden. Het kweken gebeurt vaak door het zaad 2-3 dagen in water te laten weken en daarna met de punt omhoog in normale potgrond te planten. Soms laat men de zaden ook wortel schieten door ze een tijd lang boven water te plaatsen (bijvoorbeeld door de pit met tandenstokers boven een glas water te houden). Later worden de planten dan opgepot. De wortels die op deze manier ontstaan zijn echter niet altijd bestand tegen een ondergronds bestaan. De plant moet steeds warm staan en heeft behoefte aan een hoge luchtvochtigheid, anders worden de bladranden bruin.[2]
hi nutzquote:
nee, dat wist ik niet, ik ga niet om met ongeletterde apenquote:Op maandag 24 juni 2013 10:14 schreef Louise19 het volgende:
Wist je dat er heel veel mensen zijn die nog nooit gehoord hebben van een avocado, laat staan gegeten hebben. Terwijl het toch de gezondste vetten bevat.
[..]
heey wel aan je pact houden hequote:Op maandag 24 juni 2013 10:23 schreef gianni61 het volgende:
[..]
nee, dat wist ik niet, ik ga niet om met ongeletterde apen
hmm, even teruglezen dan maarquote:Op maandag 24 juni 2013 10:24 schreef Louise19 het volgende:
[..]
heey wel aan je pact houden he![]()
anders krijg je straf van bovenaf.
heeft hij die foto nog steeds erop staan? wel respect eigenlijk dat je jezelf zo op internet durft te zetten.quote:Op maandag 24 juni 2013 10:26 schreef krioro het volgende:
[..]
Noten, wat staat er op die witte trui van je?
Heyquote:
Staten Islandquote:Op maandag 24 juni 2013 10:26 schreef krioro het volgende:
[..]
Noten, wat staat er op die witte trui van je?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |