abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Trouwste user 2022 woensdag 19 juni 2013 @ 13:27:46 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_127985306
Of de Ibn Ghaldounschool nu wel dicht gaat of niet, de gemeente Rotterdam gaat voorbereidingen treffen voor een 'enorme logistieke operatie' om 650 leerlingen van de school te herplaatsen. Dat staat in een brief van het college aan de gemeenteraad.

Onderwijswethouder Hugo de Jonge zou daarom graag zien dat het bestuur snel besluit de school te sluiten, omdat er weinig tijd meer is om voor het nieuwe schooljaar alle leerlingen over de stad te herplaatsen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-voorbereiding.dhtml

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_127985635
"Jullie hoeven niet te sluiten, hoor, maar we plaatsen wel alvast al jullie leerlingen over!" _O-

Maar goed, alles en iedereen in de politiek laat toch al doorschijnen dat die toko beter kan sluiten, dus zal een kwestie van tijd zijn voor het werkelijk dichtgaat.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:45:27 #3
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_127986030
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:35 schreef Ferdo het volgende:
"Jullie hoeven niet te sluiten, hoor, maar we plaatsen wel alvast al jullie leerlingen over!" _O-

Maar goed, alles en iedereen in de politiek laat toch al doorschijnen dat die toko beter kan sluiten, dus zal een kwestie van tijd zijn voor het werkelijk dichtgaat.
Echt he. Alleen om die naam moet die school al dicht. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_127986173
tja, je treft als gemeente ook voorbereidingen op de inhuldiging nog voordat je voetbalclub kampioen is. niet meer dan redelijk dat ze nu alvast beginnen aan een plan, gezien de niet onrealistische dreiging dat er ineens een school van 650 leerlingen moet sluiten.
pi_127986252
Goed dat ze dit voor de zekerheid vast plannen. Als het nodig is kan dan snel gehandeld worden.
Het kan geen kwaad af en toe je mond te houden, zelfs al weet je waarover je het hebt
pi_127986342
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:45 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Echt he. Alleen om die naam moet die school al dicht. :')
Wat betekent het dan?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
  woensdag 19 juni 2013 @ 13:52:51 #7
358523 IkStampOpTacos
pi_127986365
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:52 schreef Njosnavelin het volgende:

[..]

Wat betekent het dan?
Geen idee.
-
pi_127986446
Ik hoor lokale en landelijke politici dingen zeggen als "we zouden graag zien..." en "het zou goed zijn als..."

Waarom kan er niet krachtiger worden ingegrepen? Gewoon sluiten, die handel. Ik snap echt niet waarom een schoolbestuur in deze situatie nog keuzevrijheid geniet.
pi_127986620
Sinds wanneer bestaat deze school? Met al die onderwijsinspecteurs zou je toch denken dat de vele problemen al eerder aan het licht zouden zijn gekomen.
pi_127986657
quote:
15s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:54 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Ik hoor lokale en landelijke politici dingen zeggen als "we zouden graag zien..." en "het zou goed zijn als..."

Waarom kan er niet krachtiger worden ingegrepen? Gewoon sluiten, die handel. Ik snap echt niet waarom een schoolbestuur in deze situatie nog keuzevrijheid geniet.
Omdat de wet dat niet toestaat. De minister heeft niet de bevoegdheid een school sluiten anders dan in de situatie dat een school jaren achtereen door de onderwijsinspectie als zeer zwak wordt bestempeld. Men is bezig de mogelijkheden te verruimen, maar (mede) gelet op het grondwettelijk recht op vrijheid van onderwijs zal dat nog een lastige kluif worden.

Maar er zijn wel andere mogelijkheden. En daar maken de verschillende overheden en instanties nu gebruik van.
pi_127986796
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:59 schreef nikk het volgende:

[..]

Omdat de wet dat niet toestaat. De minister heeft niet de bevoegdheid een school sluiten anders dan in de situatie dat een school jaren achtereen door de onderwijsinspectie als zeer zwak wordt bestempeld. Men is bezig de mogelijkheden te verruimen, maar (mede) gelet op het grondwettelijk recht op vrijheid van onderwijs zal dat nog een lastige kluif worden.
De school is al herhaaldelijk als zwak bestempeld. En gezien de nieuwste praktijken mogen we meteen ook grote vraagtekens zetten bij de plotselinge verbeteringen van afgelopen jaren.

Vrijheid van onderwijs betekent niet vrijheid van aanklooien.
pi_127987090
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:02 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

De school is al herhaaldelijk als zwak bestempeld.
In 2009 (maar ik kan me vergissen). Daarbij moeten ze enkele jaren achtereen zeer zwak scoren voordat de minister (en die is de enige) de bekostiging kan intrekken. De minister kan niet een school sluiten.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zie deze school liever gisteren verdwijnen dan vandaag. Maar de minister of de overheid verwijten dat ze zwak optreden slaat nergens op.
pi_127987425
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:09 schreef nikk het volgende:

[..]

In 2009 (maar ik kan me vergissen). Daarbij moeten ze enkele jaren achtereen zeer zwak scoren voordat de minister (en die is de enige) de bekostiging kan intrekken. De minister kan niet een school sluiten.

Begrijp me niet verkeerd. Ik zie deze school liever gisteren verdwijnen dan vandaag. Maar de minister of de overheid verwijten dat ze zwak optreden slaat nergens op.
Met het intrekken van de subsidie staat het helemaal nog niet zo vast dat de school dan ook dicht gaat. Er kan immers geld uit een andere bron komen (SA bijvoorbeeld). Je kunt je afvragen of dat zo wenselijk is.
pi_127987533
quote:

Omdat ze die bevoegdheid niet hebben. Een school moet aan bepaalde criteria voldoen wil de overheid tot sluiting overgaan.
  PR/Manusje van alles woensdag 19 juni 2013 @ 15:22:41 #15
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_127989974
quote:

omdat het een 'zwarte school' is.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_127990009
Laten we nu niet moeilijk doen en die school gewoon openlaten, laat ouders hun kinderen gewoon naar deze klasse school sturen zodat ze braaf de koranlessen krijgen. Dan weet je als werkgever ook, als je de CV's bekijkt, wie je niet moet hebben.
pi_127990334
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:19 schreef stopnaald het volgende:

[..]

Met het intrekken van de subsidie staat het helemaal nog niet zo vast dat de school dan ook dicht gaat. Er kan immers geld uit een andere bron komen (SA bijvoorbeeld). Je kunt je afvragen of dat zo wenselijk is.
Ik heb dan ook niet gesteld dat alleen de geldkraan dicht moet. Ik heb gesteld dat je zo'n school simpelweg zou moeten kunnen sluiten. En dan niet alleen op grond van slechte onderwijsprestaties en fraude, maar ook vanwege signalen rondom haatzaaien. Dat totaalplaatje zou moeten volstaan.
  woensdag 19 juni 2013 @ 15:31:02 #18
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_127990341
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:35 schreef Ferdo het volgende:
Nee. "Jullie hoeven nog niet te sluiten, maar we gaan alvast voorbereidingen treffen voor het overplaatsen van de leerlingen als de school wel gesloten wordt".
pi_127990699
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:30 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik heb dan ook niet gesteld dat alleen de geldkraan dicht moet. Ik heb gesteld dat je zo'n school simpelweg zou moeten kunnen sluiten. En dan niet alleen op grond van slechte onderwijsprestaties en fraude, maar ook vanwege signalen rondom haatzaaien. Dat totaalplaatje zou moeten volstaan.
Wat signalen en aantijgingen dat het een haatpaleis zou zijn die Samir A.'s opleidt is daar - gelukkig - niet voldoende voor.
pi_127990769
Kunnen ze mooi na de vakantie naar een andere school.(missen ze ook geen les)
Komt dat toch even mooi uit. _O-
Bats boem lucht dicht
pi_127991045
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:30 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Je bent bekend met de grondwet?
pi_127991888
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Wat signalen en aantijgingen dat het een haatpaleis zou zijn die Samir A.'s opleidt is daar - gelukkig - niet voldoende voor.
Waar jij "gelukkig" schrijft, schrijf ik helaas. Want de integratie wordt ongestoord verder belemmerd en ik vind dat kwalijk. Bovendien leiden ook de goedwillende moslims onder de situatie die van jou "gelukkig" mag voortbestaan.

quote:
7s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:45 schreef nikk het volgende:

[..]

Je bent bekend met de grondwet?
Ja hoor. Net zoals ik bekend ben met wetten op het gebied van haatzaaien. En het recht van kinderen op goed onderwijs.

Vrijheid van onderwijs? Zeker.
Onderwijs dat belabberd van kwaliteit is en onze rechtstaat ondermijnt? Nee, liever niet.
  woensdag 19 juni 2013 @ 16:10:27 #23
377797 Missblackhairhighheels
Intelligent en gehaat.
pi_127992096
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:50 schreef H.FR het volgende:
Goed dat ze dit voor de zekerheid vast plannen. Als het nodig is kan dan snel gehandeld worden.
Precies.
FOK! is een primaire levensbehoefte. FOK! bevredigt mijn ziel.
pi_127993501
quote:

[..]

Wat betekent het dan?
Ibn Khaldoun (de juiste spelling, in de naam van de school is het fout gespeld) is een 14e-eeuwse multidisciplinaire wetenschapper uit wat nu Tunesië heet. Onder andere islamitisch jurisprudent, socioloog en econoom
Sum es est, sumus estis sunt
pi_127993639
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:05 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Waar jij "gelukkig" schrijft, schrijf ik helaas. Want de integratie wordt ongestoord verder belemmerd en ik vind dat kwalijk. Bovendien leiden ook de goedwillende moslims onder de situatie die van jou "gelukkig" mag voortbestaan.
Naar aanleiding van signalen doet men over het algemeen onderzoek. En als daar nu uit blijkt dat er door het bestuur inderdaad actief wordt bijgedragen aan extremistisch gedachtegoed bijvoorbeeld, dan wordt het tijd om stappen te ondernemen. Zou een mooie boel worden als je op basis van signalen wordt gearresteerd of je je toko op kan doeken.
  Trouwste user 2022 woensdag 19 juni 2013 @ 17:17:16 #26
7889 tong80
Spleenheup
pi_127994571
En de christenscholen ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_128003848
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:46 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Ibn Khaldoun (de juiste spelling, in de naam van de school is het fout gespeld) is een 14e-eeuwse multidisciplinaire wetenschapper uit wat nu Tunesië heet. Onder andere islamitisch jurisprudent, socioloog en econoom
Oh okee. Hm wel vreemd dat ze dan een andere spelling hanteren?
But while the earth sinks to its grave
You sail to the sky on the crest of a wave
pi_128004901
Wat een idioten zeg van de gemeente..

Hebben ze Inholland ook gesloten?
Gaan ze ook alle winkels sluiten waar gestolen wordt?
Voor vrede en rechtvaardigheid - Tegen alle soorten vormen van geweld.
pi_128004985
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:16 schreef Meki het volgende:

Volgens mij is jou al vaker verteld dat die vergelijking als een tang op een varken slaat. :Y
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_128005159
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:17 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Volgens mij is jou al vaker verteld dat die vergelijking als een tang op een varken slaat. :Y
Nee zulke users neem ik niet serieus.
Zij vertellen mij dat ik appels met peren vergelijk wat natuurlijk onzin is.

In Inholland is de grootste onderwijsfraude gepleegd maar dat vind hier niemand belangrijk. Maar nu een islamitische school betreft is iedereen wakker van hun winterslaap
pi_128005363
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:19 schreef Meki het volgende:

[..]

Nee zulke users neem ik niet serieus.

Zoals iedereen die het niet met je eens is, nietwaar?

Wat het dus nutteloos maakt om daar weer over te beginnen, wat met jouw instelling namelijk gewoon bij voorbaat zinloos is.
pi_128005444
quote:
1s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:22 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Zoals iedereen die het niet met je eens is, nietwaar?

Wat het dus nutteloos maakt om daar weer over te beginnen, wat met jouw instelling namelijk gewoon bij voorbaat zinloos is.
Nee mijn instelling is juist goed maar niet bij users die graag met twee maten meten.
pi_128007240
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:27 schreef tong80 het volgende:
Of de Ibn Ghaldounschool nu wel dicht gaat of niet, de gemeente Rotterdam gaat voorbereidingen treffen voor een 'enorme logistieke operatie' om 650 leerlingen van de school te herplaatsen. Dat staat in een brief van het college aan de gemeenteraad.

Onderwijswethouder Hugo de Jonge zou daarom graag zien dat het bestuur snel besluit de school te sluiten, omdat er weinig tijd meer is om voor het nieuwe schooljaar alle leerlingen over de stad te herplaatsen.

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)-voorbereiding.dhtml

ben je als "omliggende school gelukkig mee met die (aankomende) kut criminelen
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_128007354
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 14:09 schreef nikk het volgende:

[..]

er was aldaar iemand op de vingers getikt omdat ie negatief advies gaf na HERHAALDE slechte resultaten

In 2010 was de sleutel van de kluis weg, sindsdien ging het ineens heel goed daar.
Diploma's 2010 2011 en 2012 van aldaar ook ongeldig verklaren
pi_128009923
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 13:48 schreef Asphias het volgende:
tja, je treft als gemeente ook voorbereidingen op de inhuldiging nog voordat je voetbalclub kampioen is. niet meer dan redelijk dat ze nu alvast beginnen aan een plan, gezien de niet onrealistische dreiging dat er ineens een school van 650 leerlingen moet sluiten.
Klopt en wanneer een school in de buurt er plots 200 leerlingen bij krijgt, moet er best veel geregeld worden...
pi_128009970
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:49 schreef desiredbard het volgende:

[..]

ben je als "omliggende school gelukkig mee met die (aankomende) kut criminelen
Jezus, een nieuw dieptepunt van desiredbard is bereikt. Doe toch eens normaal, verzuurde Kelt.
Sum es est, sumus estis sunt
  woensdag 19 juni 2013 @ 22:33:35 #37
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_128010278
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:46 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Puur uit interesse: Is er een standaard spelling van Arabische namen in het Nederlands dan? Voornamen zie je ook in soms wel tien verschillende spellingen voorkomen.
pi_128010351
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:31 schreef freako het volgende:

[..]

Nee. "Jullie hoeven nog niet te sluiten, maar we gaan alvast voorbereidingen treffen voor het overplaatsen van de leerlingen als de school wel gesloten wordt".
En dat is ook de rol van de gemeente, voorzien in voldoende huisvestingsmogelijkheden voor de scholen in een gemeente. Het schoolbestuur is inhoudelijk verantwoordelijk voor het onderwijs, daar kan en moet de gemeente zich niet mee bemoeien.
pi_128010551
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 21:16 schreef Meki het volgende:

De gemeente heeft geen enkele formele rol waar het gaat om hoger onderwijs...
pi_128012311
Mooi. Opdoeken die ellende.
pi_128014351
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 22:29 schreef Leevancleef het volgende:

[..]

Jezus, een nieuw dieptepunt van desiredbard is bereikt. Doe toch eens normaal, verzuurde Kelt.
Ja want die school deed het zo geweldig voorheen.
Dat mag niet gezegd worden, wethouder is daarvoor ook al op de vinger getikt, maar wat denk jij serieus dat er gebeurd met het niveau van een klas waar deze "scholieren" instromen?
  donderdag 20 juni 2013 @ 13:14:50 #42
3542 Gia
User under construction
pi_128031152
Als ik directeur was van een school die hergeplaatste kinderen moet aannemen, dan liet ik die kinderen toch eerst testen op hun niveau.
Dat er gefraudeerd is met het examen kan betekenen dat er ook gefraudeerd is met proefwerken en/of overgangscijfers, om als school maar goed uit de bus te komen.

Neem je nu klakkeloos die kinderen aan in, bijvoorbeeld, 4de klas havo, dan kan het best zo zijn dat ze qua niveau eigenlijk in de tweede klas thuishoren.
Zit je straks met een heleboel leerlingen die zakken, wat weer slecht is voor de naam van je school.
pi_128032413
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 13:14 schreef Gia het volgende:
Als ik directeur was van een school die hergeplaatste kinderen moet aannemen, dan liet ik die kinderen toch eerst testen op hun niveau.
Dat er gefraudeerd is met het examen kan betekenen dat er ook gefraudeerd is met proefwerken en/of overgangscijfers, om als school maar goed uit de bus te komen.
Suggereer je nu dat deze diefstallen door de school zijn georganiseerd? Heb je daar ook concrete aanwijzingen voor? Of is dit de gebruikelijke laster?
quote:
Neem je nu klakkeloos die kinderen aan in, bijvoorbeeld, 4de klas havo, dan kan het best zo zijn dat ze qua niveau eigenlijk in de tweede klas thuishoren.
Zit je straks met een heleboel leerlingen die zakken, wat weer slecht is voor de naam van je school.
op basis waarvan concludeer je nu die zaken over het niveau?
pi_128035347
quote:

[..]

Wat betekent het dan?
Vrije vertaling: Death to AMERICAN infidels!

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Ibn_Khaldun
pi_128042627
quote:
0s.gif Op woensdag 19 juni 2013 16:51 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Naar aanleiding van signalen doet men over het algemeen onderzoek. En als daar nu uit blijkt dat er door het bestuur inderdaad actief wordt bijgedragen aan extremistisch gedachtegoed bijvoorbeeld, dan wordt het tijd om stappen te ondernemen. Zou een mooie boel worden als je op basis van signalen wordt gearresteerd of je je toko op kan doeken.
Het probleem is nou juist dat er geen onderzoek wordt gedaan en dat men veel te naïef is, terwijl salafisten ongestoord hun gang kunnen gaan.

Maar om dat te (willen) snappen, zou je iets moeten (willen) snappen van de achterliggende motieven die extremisten hebben. Daar valt enorm veel over te lezen, bijvoorbeeld dit:
http://www.elsevier.nl/Bu(...)-Europa-na-1212158W/

Ach, ik hoef je niet plat te gooien met links waar ik een kwartier vrije tijd aan besteed om ze op te zoeken. Je wilt er waarschijnlijk toch niet aan.
pi_128043205
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 17:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Het probleem is nou juist dat er geen onderzoek wordt gedaan en dat men veel te naïef is, terwijl salafisten ongestoord hun gang kunnen gaan.
Waarmee? En over hoeveel salafisten hebben we het dan? Wat doen die dan precies? Waar blijkt dat uit?
pi_128043455
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarmee? En over hoeveel salafisten hebben we het dan? Wat doen die dan precies? Waar blijkt dat uit?
Zie het artikel.
pi_128043623
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarmee? Met de radicalisering van jongeren.

Voor de rest van je vragen: ga fijn zelf op onderzoek uit. Je hebt een internetverbinding, dus heb je Google. Zoek op termen als "salafisme in Nederland", "moslim-extremisme in Nederland", "shariascholen", noem maar op. Succes. :W
pi_128044393
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:22 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Waarmee? Met de radicalisering van jongeren.
Waaruit blijkt dan zoal dat ze radicaliseerden? En om hoeveel jongeren gaat het dan?

quote:
Voor de rest van je vragen: ga fijn zelf op onderzoek. uit. Je hebt een internetverbinding, dus heb je Google. Zoek op termen als "salafisme in Nederland", "moslim-extremisme in Nederland", "shariascholen", noem maar op. Succes. :W
Daar ben ik mee bekend, ik vraag je alleen wat dan precies de link is tussen dat extremisme en de school in kwestie...
pi_128044444
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:17 schreef macca728 het volgende:

[..]

Zie het artikel.
Daar lees ik alleen iets algemeens over salafisten, niets m.b.t. deze school.
pi_128045401
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:43 schreef Xa1pt het volgende:
Waaruit blijkt dan zoal dat ze radicaliseerden? En om hoeveel jongeren gaat het dan?
Ik ben een beetje klaar met alles steeds opzoeken. Er is een schat aan informatie over dit onderwerp voorhanden; ga zelf maar spitten. Er zitten alleen al tientallen Nederlandse jongeren voor de jihad in Syrië op dit moment. Radicalisering gaat om honderden, zo niet duizenden jongeren.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 18:43 schreef Xa1pt het volgende:
Daar ben ik mee bekend, ik vraag je alleen wat dan precies de link is tussen dat extremisme en de school in kwestie...
Het is vreemd dat je ergens bekend mee zegt te zijn, maar het niet herkent als het zich voor je neus aandient. Als het stinkt naar verrot vlees en als het eruit ziet als verrot vlees, dan is het waarschijnlijk verrot vlees.
pi_128045694
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:09 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Ik ben een beetje klaar met alles steeds opzoeken. Er is een schat aan informatie over dit onderwerp voorhanden; ga zelf maar spitten. Er zitten alleen al tientallen Nederlandse jongeren voor de jihad in Syrië op dit moment. Radicalisering gaat om honderden, zo niet duizenden jongeren.
Ook dat is bekend. Maar wat heeft dat nu in godsnaam met deze school te maken?

quote:
Het is vreemd dat je ergens bekend mee zegt te zijn, maar het niet herkent als het zich voor je neus aandient. Als het stinkt naar verrot vlees en als het eruit ziet als verrot vlees, dan is het waarschijnlijk verrot vlees.
Dan begrijp ik al helemaal niet waarom je er niet in slaagt om die kennelijk overduidelijke link tussen extremisme en deze school uit te leggen.
pi_128046010
quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:17 schreef Xa1pt het volgende:
Ook dat is bekend. Maar wat heeft dat nu in godsnaam met deze school te maken?
Veel. Er lopen daar leraren rond die slecht Nederlands spreken, er zijn sterke signalen dat er haat wordt aangeleerd tegen Christenen, Joden en het Westen. Leerlingen worden van school gestuurd omdat ze niet moslim genoeg zijn, meer de oud-directeur uit zich vooral in het Arabisch op Facebook en zoonlief houdt van haatzaaiclubs als Sharia4Holland. Tel dat soort zaken op en je weet echt wel genoeg...

Maar je zult er toch niet aan willen.

quote:
1s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:17 schreef Xa1pt het volgende:
Dan begrijp ik al helemaal niet waarom je er niet in slaagt om die kennelijk overduidelijke link tussen extremisme en deze school uit te leggen.
Zojuist gedaan, maar je wilt er vast niet aan. Er zal weer een politiek-correcte opmerking komen uit de categorie dat geruchten geen feiten zijn en dat zo'n Facebook-pagina niks zegt, enzovoort. De teneur zal zijn dat het ontkend moet worden en dat ik overdrijf.

Daarom zijn dit soort discussies ook zo zinloos. Je wilt het toch niet inzien.
pi_128054199
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 19:24 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Veel. Er lopen daar leraren rond die slecht Nederlands spreken, er zijn sterke signalen dat er haat wordt aangeleerd tegen Christenen, Joden en het Westen. Leerlingen worden van school gestuurd omdat ze niet moslim genoeg zijn, meer de oud-directeur uit zich vooral in het Arabisch op Facebook en zoonlief houdt van haatzaaiclubs als Sharia4Holland. Tel dat soort zaken op en je weet echt wel genoeg...
Het is inderdaad vreemd dat de zoon van een ex-directeur op de facebookpagina van een groep zit die we hier liever kwijt dan rijk zijn en het kan goed zijn dat Joden niet het favoriete onderwerp zijn van moslims. Ook niet iets waar we om moeten staan springen. Maar dat in combinatie met een slechte taalbeheersing en het Arabisch spreken duidt niet op extremisme.

Draagt de school de opvatting uit dat de islam letterlijk geïnterpreteerd dient te worden en onderwijzen zij dat ook op zo'n zelfde manier aan leerlingen? Bieden zij ruimte voor interpretatie? Laten ze leerlingen - die vanuit huis in een islam geloven die meer mystiek georiënteerd is- toe? Hoe staan ze tegenover geweld? Wat wordt er - naast de algemene lessen - inhoudelijk aan leerlingen precies geleerd in de godsdienstlessen? Wat hebben ze precies in hun boeken staan?

quote:
Zojuist gedaan, maar je wilt er vast niet aan. Er zal weer een politiek-correcte opmerking komen uit de categorie dat geruchten geen feiten zijn en dat zo'n Facebook-pagina niks zegt, enzovoort. De teneur zal zijn dat het ontkend moet worden en dat ik overdrijf.
Als je stelt dat deze school een haatpaleis is en een extremistisch karakter heeft omdat docenten slecht Nederlands spreken en ze niet sympathiek tegenover Joden staan en één van de bestuursleden laat zich wel eens in het Arabisch uit thuis (waar haalt die man het gore lef toch vandaan vraag je je af) dan overdrijf je ja en zie je een hoop dingen die er niet zijn.
pi_128055384
Ik weet toevallig dat er ook sjiitische moslims naar die school gaan. Dus ik vraag mij echt af hoe groot die salafistische invloed precies is en waar die mythe precies vandaan komt.
pi_128062253
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 21:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is inderdaad vreemd dat de zoon van een ex-directeur op de facebookpagina van een groep zit die we hier liever kwijt dan rijk zijn en het kan goed zijn dat Joden niet het favoriete onderwerp zijn van moslims. Ook niet iets waar we om moeten staan springen. Maar dat in combinatie met een slechte taalbeheersing en het Arabisch spreken duidt niet op extremisme.

Draagt de school de opvatting uit dat de islam letterlijk geïnterpreteerd dient te worden en onderwijzen zij dat ook op zo'n zelfde manier aan leerlingen? Bieden zij ruimte voor interpretatie? Laten ze leerlingen - die vanuit huis in een islam geloven die meer mystiek georiënteerd is- toe? Hoe staan ze tegenover geweld? Wat wordt er - naast de algemene lessen - inhoudelijk aan leerlingen precies geleerd in de godsdienstlessen? Wat hebben ze precies in hun boeken staan?

[..]

Als je stelt dat deze school een haatpaleis is en een extremistisch karakter heeft omdat docenten slecht Nederlands spreken en ze niet sympathiek tegenover Joden staan en één van de bestuursleden laat zich wel eens in het Arabisch uit thuis (waar haalt die man het gore lef toch vandaan vraag je je af) dan overdrijf je ja en zie je een hoop dingen die er niet zijn.
Je bewijst mijn punt perfect; je wilt het niet inzien, je wilt het wegwimpelen. Het heeft verder weinig zin om er nog op in te gaan.
pi_128063334
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 22:01 schreef Peunage het volgende:
Ik weet toevallig dat er ook sjiitische moslims naar die school gaan. Dus ik vraag mij echt af hoe groot die salafistische invloed precies is en waar die mythe precies vandaan komt.
Uit z'n dikke duim. Zoals wel vaker als-ie het woord 'moslims' ziet. Die ziet zelfs in Tofik Dibi nog een terrorist.
pi_128063436
quote:
0s.gif Op donderdag 20 juni 2013 23:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Je bewijst mijn punt perfect; je wilt het niet inzien, je wilt het wegwimpelen. Het heeft verder weinig zin om er nog op in te gaan.
Beantwoord je onderstaande vragen nog?
quote:
Of blijft het bij laffe aantijgingen dat het een haatpaleis zou zijn die toekomstige Samir A.'s opleidt omdat de leraren Arabisch praten ( :')_!!! ) en de zoon van de ex-directeur de facebookpagina van Sharia4Holland geliked heeft?
pi_128065271
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 00:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Beantwoord je onderstaande vragen nog?

[..]

Of blijft het bij laffe aantijgingen dat het een haatpaleis zou zijn die toekomstige Samir A.'s opleidt omdat de leraren Arabisch praten ( :')_!!! ) en de zoon van de ex-directeur de facebookpagina van Sharia4Holland geliked heeft?
Of de school de opvatting uitdraagt, is totaal niet relevant. Het gaat erom wat er in de klaslokalen daadwerkelijk gebeurt. Zeer waarschijnlijk wordt er actief haat gezaaid en wordt daartoe dus ook ruimte geboden. Ze zullen ongetwijfeld alle leerlingen toelaten; iedere school heeft leerlingen nodig. Gematigde moslims vormen perfect materiaal om te kneden tot extremistische moslims.

Wat er precies in de boeken staat, is ook totaal niet relevant. Een leraar heeft genoeg mogelijkheden om dingen te verkondigen buiten de lesboeken om.

De zoon van de ex-directeur is overduidelijk een extremist. Samir A, die er vandaan komt, ook. Bij mij gaan dan alarmbellen rinkelen, bij jou niet. Dat is het verschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 21-06-2013 18:11:57 ]
pi_128068839
Kan die achterlijke discussie over de islam niet gewoon in het algemene topic over die school?. Dit is toch wat specifieker over de gevolgen van een mogelijke sluiting.
pi_128273491
quote:
1s.gif Op vrijdag 21 juni 2013 08:09 schreef 99.999 het volgende:
Kan die achterlijke discussie over de islam niet gewoon in het algemene topic over die school?. Dit is toch wat specifieker over de gevolgen van een mogelijke sluiting.
Speciaal voor jou: ferme taal van een andere Rotterdamse schooldirecteur die zich nadrukkelijk uitspreekt. Gelijk heeft hij.

quote:
Leerlingen van Ibn Ghaldoun niet welkom bij buren
De Hugo de Grootschool op Rotterdam-Zuid peinst er niet over leerlingen van het Ibn Ghaldoun op te vangen, mocht de school de deuren moeten sluiten. 'Ik heb net alle aso's van mijn school. Op nieuwe zitten we niet te wachten.'

Een besluit over de toekomst van de islamitische scholengemeenschap Ibn Ghaldoun is nog niet gevallen maar mocht het zover komen, dan zijn 650 leerlingen dakloos. Directeur van de nabijgelegen Hugo de Grootschool, Eric van 't Zelfde, ligt daar geen moment wakker van. 'Dat is niet mijn probleem. Al moet ik naar de rechter stappen, ik wil ze niet. Zij tasten de kwaliteit van mijn school aan en ik weiger de prijs te betalen van die prutsschool,' vertelt hij aan het AD/Rotterdams Dagblad.

De grootschalige examenfraude is niet het enige dat zijn afkeer van het Ibn Ghaldoun heeft gevoed. 'In het verleden zijn havo 4-leerlingen naar het Ibn Ghaldoun overgestapt die bij ons bleven zitten. Daar gingen ze gewoon verder in havo 5.'

Schoon
Afgelopen jaren veegde Van 't Zelfde zijn openbare school schoon. 'Ik heb 48 onbekwame docenten ontslagen en 60 leerlingen van school gestuurd die regels aan hun laars lapten, anderen mishandelden of docenten vreselijk intimideerden. Ik heb net alle aso's van school, op nieuwe zit ik niet te wachten.'

De directeur wil alleen voor gemotiveerde leerlingen van het Ibn Ghaldoun een uitzondering maken, mits zij een schone lei hebben bij leerplicht én bereid zijn om IQ-, taal- en Cito-toetsen af te leggen.

Reputatieschade
Volgens Van 't Zelfde hebben alle middelbare scholen in Nederland forse reputatieschade opgelopen door de examendiefstal op het Ibn Ghaldoun, maar vooral die op Rotterdam-Zuid. Zo werd vorige week met wantrouwen gereageerd op de uitmuntende examenuitslag op de Hugo de Groot, waar op de havo en het vwo iedereen was geslaagd. 'Normaal dansen de docenten tot elf uur op tafel als we zo'n succes behalen, maar nu liggen we onder een loep van verdenking waardoor iedereen om zes uur al afdroop. Ik heb begrafenissen meegemaakt die gezelliger waren.'
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)lkom-bij-buren.dhtml

Hulde voor deze man, die zich duidelijk uitspreekt. Dezelfde directeur was trouwens recent nog in het nieuws: http://www.eo.nl/tv/kneve(...)l/erik-van-t-zelfde/
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 11:43:37 #62
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_128273534
Zo, die hakt er wel in zeg. Inderdaad een topic waard. (open hem zou ik zeggen)
Verder: hulde voor deze man. Maak een profiel van die kerel en zorg ervoor dat elke directeur daar aan voldoet.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_128273733
Wat een held die directeur. Duidelijke taal en wel de deur open laten voor de leerlingen die echt willen. Zo behoud je de kwaliteit van je opleiding.
pi_128274067
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:49 schreef Den_Haag het volgende:
Wat een held die directeur. Duidelijke taal en wel de deur open laten voor de leerlingen die echt willen. Zo behoud je de kwaliteit van je opleiding.
En hij heeft dus de grootst mogelijke ellende achter de rug. Tot persoonlijke bedreigingen aan toe, voor zover ik me herinner. Zie ook dit achtergrondartikel over zijn school:
http://ronaldsonderwijsbl(...)-rotterdam-zuid.html
pi_128274100
quote:
De Hugo de Grootschool op Rotterdam-Zuid peinst er niet over leerlingen van het Ibn Ghaldoun op te vangen, mocht de school de deuren moeten sluiten. 'Ik heb net alle aso's van mijn school. Op nieuwe zitten we niet te wachten.'
Nu kan hij wachten tot de racismekaart weer getrokken wordt. :')
pi_128274181
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:58 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

En hij heeft dus de grootst mogelijke ellende achter de rug. Tot persoonlijke bedreigingen aan toe, voor zover ik me herinner. Zie ook dit achtergrondartikel over zijn school:
http://ronaldsonderwijsbl(...)-rotterdam-zuid.html
Herstructurering, die man heeft het goed begrepen _O_
pi_128275048
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Speciaal voor jou: ferme taal van een andere Rotterdamse schooldirecteur die zich nadrukkelijk uitspreekt. Gelijk heeft hij.

[..]

Hulde voor deze man, die zich duidelijk uitspreekt. Dezelfde directeur was trouwens recent nog in het nieuws: http://www.eo.nl/tv/kneve(...)l/erik-van-t-zelfde/
Haha mooi verhaal. Scheert even alle leerlingen over 1 kam en ik wist niet dat leraren ontslaan zo gemakkelijk zou zijn..
pi_128275120
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Haha mooi verhaal. Scheert even alle leerlingen over 1 kam en ik wist niet dat leraren ontslaan zo gemakkelijk zou zijn..
nee hoor:

quote:
De directeur wil alleen voor gemotiveerde leerlingen van het Ibn Ghaldoun een uitzondering maken, mits zij een schone lei hebben bij leerplicht én bereid zijn om IQ-, taal- en Cito-toetsen af te leggen.
De goeden zijn dus van harte welkom.
pi_128275484
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:25 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

nee hoor:

[..]

De goeden zijn dus van harte welkom.
Gelukkig is er geen leerplicht en altijd leuk, dat hoog van de toren afblazen
Hij scheert ze dus wel allemaal over een kam. Wat moet je nu als gemotiveerde 2 havo of vwo scholier, welkom ben je niet op zijn school tenzij...
pi_128275574
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gelukkig is er geen leerplicht en altijd leuk, dat hoog van de toren afblazen. Wat moet je nu als gemotiveerde 2 havo of vwo scholier, welkom ben je niet op zijn school tenzij...
Val hem niet aan, val Ibn Ghaldoun aan. Dáár ligt het probleem en nergens anders.

Je kunt hem niet kwalijk nemen dat hij geen zin heeft in andermans afval.

De écht gemotiveerde leerlingen zijn welkom. Maar wel na een toelatingstestje om te zien of ook mee kunnen komen met de rest. Lijkt mij redelijk.
pi_128275807
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:40 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Val hem niet aan, val Ibn Ghaldoun aan. Dáár ligt het probleem en nergens anders.

De écht gemotiveerde leerlingen zijn welkom. Maar wel na een toelatingstestje om te zien of ook mee kunnen komen met de rest. Lijkt mij redelijk.
Redelijk omdat Ibn Ghaldoun? En volgens mij heeft hij het niet over een testJE en nu hij plakt een sticker op alle leerlingen, niet alleen die eindexamenleerlingen oid. Of trekken we het verder, vorig jaar was er ook gefraudeerd?

En hulde hoor dat zijn school een 100 slagingspercentage had, daar kan je gewoon geen conclusies uit trekken.
pi_128276113
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:46 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Redelijk omdat Ibn Ghaldoun? En volgens mij heeft hij het niet over een testJE en nu hij plakt een sticker op alle leerlingen, niet alleen die eindexamenleerlingen oid. Of trekken we het verder, vorig jaar was er ook gefraudeerd?

En hulde hoor dat zijn school een 100 slagingspercentage had, daar kan je gewoon geen conclusies uit trekken.
Doe niet zo naïef. Ja, alle leerlingen die daar zitten zijn besmet. Punt. Lullig, voor degenen die het wel goed bedoelen. Als ik daar een kind zou hebben zitten zou ik hem / haar daar als de sodemieter weghalen. Als dat betekent dat hij / zij elders moet bewijzen op niveau te zijn, dan is dat maar zo. Daar moet je Ibn Ghaldoun voor bedanken. Niet iemand anders de schuld van geven.
pi_128276202
Respect voor docenten die in Rotterdam-Zuid lesgeven.. toevallig gisteren nog geweest en het is echt het ghetto van Rotterdam. Moet er niet aan denken om daar voor de klas te moeten staan. Snap sowieso niet wat mensen tegenwoordig nog bezielt om docent te willen worden.
pi_128276378
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Doe niet zo naïef. Ja, alle leerlingen die daar zitten zijn besmet. Punt. Lullig, voor degenen die het wel goed bedoelen. Als ik daar een kind zou hebben zitten zou ik hem / haar daar als de sodemieter weghalen. Als dat betekent dat hij / zij elders moet bewijzen op niveau te zijn, dan is dat maar zo. Daar moet je Ibn Ghaldoun voor bedanken. Niet iemand anders de schuld van geven.
Naïef? Lullig?
Ik vind het veel te ver gaan om alle leerlingen maar meteen te bestempelen. Dat is ongegrond. Of is 1 jaar op deze kutschool gezeten te hebben al genoeg?

En wat meer iets zegt over de school, is het slagingspercentage op het laagste niveau wat aangeboden wordt
pi_128276589
quote:

[..]

[..]

Leuk dat deze man populistisch dictatortje speelt en daar ogenschijnlijk succes mee heeft. Echter lijkt hij niet te beseffen dat hij een soort van eigen werkelijkheid creëert: Tuurlijk gaat het goed als je alle moeilijke leerlingen weg stuurt :') . Het probleem is dat deze leerlingen wel ergens naar toe zullen/moeten gaan: Naar een andere school als ze nog leerplichtig zijn, en als ze niet leerplichtig meer zijn verlaten ze school zonder enig papiertje waardoor hij zelf medeschuldig is aan het schokkende percentage van schoolverlaters in R'dam Zuid en de aanwezigheid kansarme (schoolplichtige) jongens op straat zonder diploma.
Als je alleen gemotiveerden wil les geven moet je maar bij LOI cursussen gaan verzorgen of 'honors'klasje van het lokale Gymnasium gaan instrueren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Fides op 26-06-2013 13:14:56 ]
pi_128276617
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:40 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Punt is dat openbare scholen wat lastiger leerlingen kunnen weigeren. Mocht Ibn Galdoun worden opgeheven dan moeten die leerlingen ergens heen. Er is geen andere Islamtische middelbare school en bijzonder onderwijs mag leerlingen eenvoudiger weigeren. Dan kom je deels toch uit bij de openbare middelbare school in die wijk en die kan wel wat eisen stellen maar zeker niet onbeperkt.
De leerlingen (en scholen) hebben immers te maken met de leerplicht die wel ingevuld moet worden..
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:11:04 #77
358523 IkStampOpTacos
pi_128276641
quote:

[..]

[..]

Las het net _O_
-
pi_128276680
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Naïef? Lullig?
Ik vind het veel te ver gaan om alle leerlingen maar meteen te bestempelen. Dat is ongegrond. Of is 1 jaar op deze kutschool gezeten te hebben al genoeg?

En wat meer iets zegt over de school, is het slagingspercentage op het laagste niveau wat aangeboden wordt
Leraren die slecht Nederlands spreken, oud-directeur die gewipt is wegens fraude geeft daar les, voltallige examenklassen die de boel besodemieteren, leraren die daar vanaf weten enzovoort enzovoort. Dat geeft te denken over het algehele niveau van de school. Je kunt er lang of kort over praten, maar het is echt niet vreemd dat een andere school niet staat te springen deze bende op te ruimen. Daarom is een toelatingstoets en een checkje bij de leerplichtambtenaar écht niet vreemd.

Zij die de stof wel beheersen zullen met vlag en wimpel slagen voor een eventuele toelatingstoets. Ik zie écht het probleem niet. Jij legt het probleem bij deze directeur en daar hoort het niet. Ibn Ghaldoun, ga daar maar verontwaardigd doen.
pi_128276734
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:

Zij die de stof wel beheersen zullen met vlag en wimpel slagen voor een eventuele toelatingstoets. Ik zie écht het probleem niet. Jij legt het probleem bij deze directeur en daar hoort het niet. Ibn Ghaldoun, ga daar maar verontwaardigd doen.
Geweldig maar hoe zie je dit in relatie tot de leerplicht? Waar moeten deze leerlingen dan heen als alle scholen in de buurt ze eenvoudig mogen weigeren? Wat is jouw oplossing?
pi_128276799
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geweldig maar hoe zie je dit in relatie tot de leerplicht? Waar moeten deze leerlingen dan heen als alle scholen in de buurt ze eenvoudig mogen weigeren? Wat is jouw oplossing?
Waarom zou een school een andermans probleem de zijne maken?
Allen maar om politiek correct te zijn?
pi_128276858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:

Hij komt met een stelling, niet ik.
Het probleem is, dat kinderen zonder reden zichzelf al moeten verdedigen.
Dat "vinden wij niet leuk", net zoals veiligheidsdiensten iedereen checken zonder aanwijzing, "vinden wij ook niet leuk"
pi_128276903
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:15 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing? Gewoon geen school meer voor die kinderen? Hoe zie je dat in relatie tot de leerplicht?

Van mening zijn dat kinderen naar school moeten gaan heeft toch niks met politiek correct zijn te maken? En zowel, als voorstander van de leerplicht zijn me politiek correct maakt dan is dat maar zo...
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:18:21 #83
358523 IkStampOpTacos
pi_128276911
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:16 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Hij komt met een stelling, niet ik.
Het probleem is, dat kinderen zonder reden zichzelf al moeten verdedigen.
Dat "vinden wij niet leuk", net zoals veiligheidsdiensten iedereen checken zonder aanwijzing, "vinden wij ook niet leuk"
Hoezo 'zonder reden'. Ze hebben gefraudeerd en probeerden zo hun papiertje te halen. Dan is er wel degelijk een reden dat die kinderen eerst moeten bewijzen uberhaupt wat opgestoken te hebben.
-
pi_128276912
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:15 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Politiek correct?
Iedereen heeft recht op onderwijs en er is een leerplicht. Is dat politiek correct :s)
pi_128276935
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Punt is dat openbare scholen wat lastiger leerlingen kunnen weigeren. Mocht Ibn Galdoun worden opgeheven dan moeten die leerlingen ergens heen. Er is geen andere Islamtische middelbare school en bijzonder onderwijs mag leerlingen eenvoudiger weigeren. Dan kom je deels toch uit bij de openbare middelbare school in die wijk en die kan wel wat eisen stellen maar zeker niet onbeperkt.
De leerlingen (en scholen) hebben immers te maken met de leerplicht die wel ingevuld moet worden..
Dat begrijp ik. En ik begrijp ook dat er leerlingen geplaatst dienen te worden. Maar ik neem aan dat jij ook begrijpt dat die man er niet op zit te wachten - na net z'n eigen school te hebben schoongeveegd - om een zooitje geteisem binnen te halen. Laat ze maar een toets doen. Zij die het goed bedoelen zijn welkom, de rest gewoon op een of andere ramp-ROC knallen tot ze niet meer leerplichtig zijn.

Overigens ga ik er vanuit dat lang niet alle leerlingen uit de wijk komen. Het was de enige Islamitische school, dus vermoed ik dat er kinderen uit heel Rotjeknor en misschien zelfs de wijde omgeving op zitten. Je kunt ze dus verspreiden over de hele stad.
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:19:06 #86
358523 IkStampOpTacos
pi_128276937
quote:
5s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wat is jouw oplossing? Gewoon geen school meer voor die kinderen? Hoe zie je dat in relatie tot de leerplicht?

Van mening zijn dat kinderen naar school moeten gaan heeft toch niks met politiek correct zijn te maken? En zowel, als voorstander van de leerplicht zijn me politiek correct maakt dan is dat maar zo...
Waarom moet hij met een oplossing komen voor een ander zijn probleem? Die leerlingen frauderen, liegen en bedriegen en daar moet iemand anders een oplossing voor komen aandragen? Dacht het niet.
-
pi_128276982
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Hoezo 'zonder reden'. Ze hebben gefraudeerd en probeerden zo hun papiertje te halen. Dan is er wel degelijk een reden dat die kinderen eerst moeten bewijzen uberhaupt wat opgestoken te hebben.
Ze hebben gefraudeerd? Nu praat je zoals die directeur, alsof van alle leerlingen in Nederland die dit jaar hun diploma hebben behaald, het diploma 'besmet' is.
Ze, die jongen van 12?
pi_128277027
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat begrijp ik. En ik begrijp ook dat er leerlingen geplaatst dienen te worden. Maar ik neem aan dat jij ook begrijpt dat die man er niet op zit te wachten
Dat snap ik wel maar ik snap ook dat hij als openbare school veel lastiger kan weigeren dan een bijzondere school dat kan. Het is dus niet zo eenvoudig als hij probeert te stellen.

quote:
Zij die het goed bedoelen zijn welkom, de rest gewoon op een of andere ramp-ROC knallen tot ze niet meer leerplichtig zijn.
Tja, is dat echt een oplossing?
quote:
Overigens ga ik er vanuit dat lang niet alle leerlingen uit de wijk komen. Het was de enige Islamitische school, dus vermoed ik dat er kinderen uit heel Rotjeknor en misschien zelfs de wijde omgeving op zitten. Je kunt ze dus verspreiden over de hele stad.
Uiteraard zullen gespreid worden, geen school kan er plots 650 leerlingen bij hebben...
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:21:18 #89
358523 IkStampOpTacos
pi_128277031
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze hebben gefraudeerd? Nu praat je zoals die directeur, alsof van alle leerlingen in Nederland die dit jaar hun diploma hebben behaald, het diploma 'besmet' is.
Ze, die jongen van 12?
Nee de hele klas wist ervan, inclusief de docenten. Zoals je uit de tekst ook kunt opmaken schort er nog veel meer aan de hele organisatie van die school. Zit je zelf op het Ibn-ghaldoun of zo dat je alles wat zij doen zo loopt te vergoeilijken?
-
pi_128277036
quote:

[..]

Dat is hun probleem, sorry hoor.
Het zijn aso die al van hun school getrapt waren en ik neem aan niet zonder reden.
Ten tweede hebben ze op die school gewoon klassen mogen overslaan, zodat ze minimaal 1 jaar achter lopen. Ze hebben niets geleerd, hebben een afkeer naar de normale maatscappij. En dat zou ineens bij mijn kinderen in de klas worden gestopt met alle gevolgen van dien. Puur om jouw onderbuik gerust te stellen?
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:21:35 #91
249559 crew  Lavenderr
pi_128277038
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:20 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze, die jongen van 12?
Ze hebben gefraudeerd. Het schoolbestuur en nu ook de leerlingen. Gestolen examens weet je wel?
pi_128277041
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

De andere scholen hebben minder te zeggen en moeten deze leerlingen van Ibn Ghaldoun wel aannemen?
pi_128277055
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Doorzoeken tot ze wel worden aangenomen. Ik ben ook weleens geweigerd bij een opleiding. Toen ben ik een andere gaan doen.
pi_128277085
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee de hele klas wist ervan, inclusief de docenten. Zoals je uit de tekst ook kunt opmaken schort er nog veel meer aan de hele organisatie van die school. Zit je zelf op het Ibn-ghaldoun of zo dat je alles wat zij doen zo loopt te vergoeilijken?
"Mijn" school had 650 leerlingen in het eindexamenjaar?
pi_128277110
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ze hebben gefraudeerd. Het schoolbestuur en nu ook de leerlingen. Gestolen examens weet je wel?
Van alle leerlingen (1e klas VMBO tot 6e klas VWO) die weg moeten bij sluiting hebben er misschien maar een handvol gefraudeerd, in ieder geval niemand van de niet-eindexamenkandidaten kan je dit kwalijk nemen.
pi_128277122
quote:

[..]

Mijn nederige excuses, ik nam aan dat niet alle leerlingen op die school gefraudeerd hadden. Weet je wel
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:23:37 #97
358523 IkStampOpTacos
pi_128277128
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:22 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

"Mijn" school had 650 leerlingen in het eindexamenjaar?
Die kinderen zijn welkom, als ze aan een eis voldoen. Meer dan terecht, dat weet je zelf ook wel. De leerlingen worden daar al vanaf jaar 1 gematst.
-
pi_128277143
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Waarom moet hij met een oplossing komen voor een ander zijn probleem? Die leerlingen frauderen, liegen en bedriegen en daar moet iemand anders een oplossing voor komen aandragen? Dacht het niet.
ik zeg niet dat hij dat per sé moet doen maar ik ben wel zo nuchter om te beseffen dat de oplossing voor de problematiek ook van zijn school moet kunnen.

Die leerlingen moeten straks ergens naar school, zo simpel is het...
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:24:32 #99
358523 IkStampOpTacos
pi_128277167
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Goh, niemand wil dat tuig dat op dat kankergezwel van een school heeft gezeten.
Ja, eerst frauderen liegen en bedriegen, achteraf weer gaan huilen dat jij het slachtoffer bent van racisme enz enz. :')
-
pi_128277180
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Die kinderen zijn welkom, als ze aan een eis voldoen. Meer dan terecht, dat weet je zelf ook wel. De leerlingen worden daar al vanaf jaar 1 gematst.
Aha, dat is nieuwe informatie. En er wordt dus ook al jaren gefraudeerd met de eindexamens.
Laat me raden, geen bron plus de school werd al jaren met het vergrootglas bekeken maar het zal er allemaal wel tussendoor gepiept zijn
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:25:25 #101
358523 IkStampOpTacos
pi_128277201
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef 99.999 het volgende:

[..]

ik zeg niet dat hij dat per sé moet doen maar ik ben wel zo nuchter om te beseffen dat de oplossing voor de problematiek ook van zijn school moet kunnen.

Dan hadden ze dat van te voren maar moeten bedenken. Eerst cool zijn en alles frauderen, achteraf gaan huilen. Komt me bekend voor van deze doelgroep.
-
pi_128277206
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Dat is hun probleem, sorry hoor.
Nee, het is een maatschappelijk probleem wat opgelost moet worden met de diverse maatschappelijke instellingen zoals de scholen...

quote:
Het zijn aso die al van hun school getrapt waren en ik neem aan niet zonder reden.
Ten tweede hebben ze op die school gewoon klassen mogen overslaan, zodat ze minimaal 1 jaar achter lopen. Ze hebben niets geleerd, hebben een afkeer naar de normale maatscappij. En dat zou ineens bij mijn kinderen in de klas worden gestopt met alle gevolgen van dien. Puur om jouw onderbuik gerust te stellen?
Volgens mij moet je even tot tien tellen voor je conclusies probeert te trekken, je emotie overmand je een beetje geloof ik...
pi_128277221
quote:

[..]

Waar wil je dan heen met die leerlingen?
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:26:08 #104
249559 crew  Lavenderr
pi_128277237
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aha, dat is nieuwe informatie.
Laat me raden, geen bron plus de school werd al jaren met het vergrootglas bekeken maar het zal er allemaal wel tussendoor gepiept zijn
Dat vergrootglas viel wel mee hoor. Ze komen al weg met hun frauduleuze praktijken sinds 2008.
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:26:24 #105
358523 IkStampOpTacos
pi_128277249
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Aha, dat is nieuwe informatie.
Ik heb wel een bron, dat is het stuk waarin de directeur zegt dat de hele school voor geen meter klopt.

Verder is dit een kansloze discussie, jij bent zo één die vooral de mensen die in de fout gaan zielig vindt.
-
pi_128277274
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Dan hadden ze dat van te voren maar moeten bedenken. Eerst cool zijn en alles frauderen, achteraf gaan huilen. Komt me bekend voor van deze doelgroep.
wat is jouw oplossing dan wel concreet?
pi_128277277
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dat snap ik wel maar ik snap ook dat hij als openbare school veel lastiger kan weigeren dan een bijzondere school dat kan. Het is dus niet zo eenvoudig als hij probeert te stellen.

Begrijp ik. En uiteindelijk zal de soep een stuk minder heet gegeten worden dan ze wordt opgediend, vermoed ik. Maar ik begrijp zijn frustratie. Ibn Ghladoun fucks up, en hij is bang met de brokken te komen zitten.
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef 99.999 het volgende:
Tja, is dat echt een oplossing?

Ja, absoluut. Het is toch ook de oplossing voor duizenden, zoniet tienduizenden, andere kinderen?
pi_128277292
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat vergrootglas viel wel mee hoor. Ze komen al weg met hun frauduleuze praktijken sinds 2008.
Ze staan al enkele jaren onder verscherpt toezicht.
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:27:16 #109
358523 IkStampOpTacos
pi_128277294
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef 99.999 het volgende:

[..]

wat is jouw oplossing dan wel concreet?
Heb ik niet, zoeken ze zelf maar uit. Waarom moet ik met een oplossing komen?
-
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:27:35 #110
249559 crew  Lavenderr
pi_128277312
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waar wil je dan heen met die leerlingen?
Naar andere scholen, zoals al eerder verteld is. Na een toets waar vastgesteld wordt op welk niveau ze zitten zodat ze in ieder geval nog een goed kans hebben om écht iets te leren.
pi_128277330
quote:

[..]

Nee, het is een maatschappelijk probleem
Laten we eens beginnen met iedereen die hiervan wist en hiervan geprofiteerd hebben eens keihard te straffen. Dan beperken we gelijk een maatschappelijk probleem en laat ander crimineel tuig dat opgroeit voor galg en rad het wel uit hun botte hoofdjes om te frauderen.
pi_128277339
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Begrijp ik. En uiteindelijk zal de soep een stuk minder heet gegeten worden dan ze wordt opgediend, vermoed ik. Maar ik begrijp zijn frustratie. Ibn Ghladoun fucks up, en hij is bang met de brokken te komen zitten.
Ik snap zijn punt ook wel alleen komt hij er niet mee weg.
[..]
quote:
Ja, absoluut. Het is toch ook de oplossing voor duizenden, zoniet tienduizenden, andere kinderen?
Havo, mavo of vwo leerlingen naar een MBO sturen is een oplossing? geloof het niet echt :N

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-06-2013 13:28:34 ]
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:28:45 #113
358523 IkStampOpTacos
pi_128277366
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:

[..]

[..]

[..]

Havo of vwo leerlingen naar een MBO sturen is een oplossing? geloof het niet echt :N
Als dat hun niveau is? Ibn Galdhoun havo is een normale school vmbo. Lijkt mij goed mogelijk.
-
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:29:00 #114
249559 crew  Lavenderr
pi_128277381
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze staan al enkele jaren onder verscherpt toezicht.
En? Is er ook daadwerkelijk wat aan gedaan? Want wat heb je aan verscherpt toezicht als men rustig reisjes naar Mekka kan maken van geld wat voor andere doeleinden bedoeld was?
pi_128277394
quote:

[..]

Nee, het is een maatschappelijk probleem wat opgelost moet worden met de diverse maatschappelijke instellingen zoals de scholen...

[..]

Volgens mij moet je even tot tien tellen voor je conclusies probeert te trekken, je emotie overmand je een beetje geloof ik...
Ik stel voor om een aparte tijdelijke school voor deze leerlingen op te richten. Zeer strenge test vooraf om te kijken in welke klas/niveau ze nu echt terecht horen en dan goed opleiden met als goed bekend staande leraren.
pi_128277397
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Heb ik niet, zoeken ze zelf maar uit. Waarom moet ik met een oplossing komen?
Je bent aan het roeptoeteren dat alles slecht is, dan heb je toch wel een werkbaar alternatief? Toch?
pi_128277409
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Naar andere scholen, zoals al eerder verteld is. Na een toets waar vastgesteld wordt op welk niveau ze zitten zodat ze in ieder geval nog een goed kans hebben om écht iets te leren.
Aha en als die net als deze school ze niet willen?
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:29:53 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_128277419
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Je bent aan het roeptoeteren dat alles slecht is, dan heb je toch wel een werkbaar alternatief? Toch?
Het is toch ook door en door verrot op die school?
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:29:56 #119
358523 IkStampOpTacos
pi_128277423
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ik ventileer mijn mening, dat hoeft niet direct te betekenen dat ik ook een oplossing aandraag.
-
pi_128277425
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:26 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Ik heb wel een bron, dat is het stuk waarin de directeur zegt dat de hele school voor geen meter klopt.

Verder is dit een kansloze discussie, jij bent zo één die vooral de mensen die in de fout gaan zielig vindt.
Geef even dan. In dat artikel van het AD van vandaag wordt met geen woord gerept over dat leerlingen al vanaf de eerste klas worden gematst
pi_128277442
quote:
7s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Laten we eens beginnen met iedereen die hiervan wist en hiervan geprofiteerd hebben eens keihard te straffen. Dan beperken we gelijk een maatschappelijk probleem en laat ander crimineel tuig dat opgroeit voor galg en rad het wel uit hun botte hoofdjes om te frauderen.
Geweldig, helemaal voor.

Maar ondertussen moeten die leerlingen na de zomervakantie wel ergens heen. Het is nu eenmaal urgent :)
pi_128277472
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Als dat hun niveau is? Ibn Galdhoun havo is een normale school vmbo. Lijkt mij goed mogelijk.
Volgens mij snap je niet helemaal hoe onderwijs werkt.

Maar dom roeptoeteren is leuker dan nadenken, ik snap het al :)
pi_128277493
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

En? Is er ook daadwerkelijk wat aan gedaan? Want wat heb je aan verscherpt toezicht als men rustig reisjes naar Mekka kan maken van geld wat voor andere doeleinden bedoeld was?
Misschien aardig om ook eens naar de volgorde van de gebeurtenissen te kijken ;)?
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:31:56 #124
358523 IkStampOpTacos
pi_128277508
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Geef even dan. In dat artikel van het AD van vandaag wordt met geen woord gerept over dat leerlingen al vanaf de eerste klas worden gematst
Je valt over 1 detail. Als je het artikel en de 1234234 andere artikelen over deze boutschool nog eens doorneemt zie je zelf ook wel dat dit geen gemiddelde school is. Maar zoals ik eerder al zei, jij vindt vooral deze kindertjes heel zielig en neemt het op voor de school waar je zelf op hebt gezeten waarschijnlijk.
-
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:32:41 #125
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_128277539
quote:
10s.gif Op woensdag 19 juni 2013 15:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:

[..]

omdat het een 'zwarte school' is.
ja want nu krijg je steeds van hun doelgroep de discriminatie-kaart toegespeeld.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:32:51 #126
358523 IkStampOpTacos
pi_128277548
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Volgens mij snap je niet helemaal hoe onderwijs werkt.

Maar dom roeptoeteren is leuker dan nadenken, ik snap het al :)
Ik snap wel hoe het onderwijs werkt, maar als ibn leerlingen op havo zitten maar nog niet eens het niveau hebben van en vmbo leerling van een normale school, zit er maar één ding op.
-
pi_128277551
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Je valt over 1 detail. Als je het artikel en de 1234234 andere artikelen over deze boutschool nog eens doorneemt zie je zelf ook wel dat dit geen gemiddelde school is. Maar zoals ik eerder al zei, jij vindt vooral deze kindertjes heel zielig en neemt het op voor de school waar je zelf op hebt gezeten waarschijnlijk.
Ik val over 1 detail _O-
En stel je niet zo aan joh maar als jij denkt dat ik op die school heb gezeten, fine
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 13:33:04 #128
341203 3-voud
pi_128277562
quote:

[..]

Deze flutschool was al het "last resort". Ergens houd het op.
Zet ze maar aan het werk dan.
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:33:49 #129
358523 IkStampOpTacos
pi_128277594
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik val over 1 detail _O-
En stel je niet zo aan joh
Jij stelt je aan. De directeur is hard en duidelijk, jij zit moeilijk te doen en vind vooral de leerlingen zulke slachtoffers van zijn instelling.
-
pi_128277598
quote:

[..]

Tuurlijk komt 'ie er niet mee weg. Dat weet 'ie zelf ook wel. Ik denk alleen dat 'ie een boodschap wil zenden aan de buren; "blijf lekker weg." Ik hoop voor hem en zijn leerlingen dat het werkt en 'ie alleen de goede leerlingen krijgt. Mocht die rampschool gesloten worden tenminste. Iets dat ik niet snel zie gebeuren.

quote:
Havo, mavo of vwo leerlingen naar een MBO sturen is een oplossing? geloof het niet echt :N
Als ze de toetsen niet halen hebben ze niets op een havo of vwo te zoeken en dienen ze dus gewoon in het systeem gedumpt te worden.
pi_128277670
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:33 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Deze flutschool was al het "last resort". Ergens houd het op.
Zet ze maar aan het werk dan.
Kinderen, zijn (nog) niet wijs. Daarom dat men ook pas mag stemmen vanaf het 18de levensjaar. Kinderen moeten een beetje geholpen worden. Het lijkt mij onwenselijk om deze grens van 18 jaar al naar 12 of 14 jaar te verschuiven en het is onwenselijk om nog meer laaggeschoolden in de samenleving te dumpen, wordt niemand beter van
pi_128277681
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Ik stel voor om een aparte tijdelijke school voor deze leerlingen op te richten. Zeer strenge test vooraf om te kijken in welke klas/niveau ze nu echt terecht horen en dan goed opleiden met als goed bekend staande leraren.
Aha en hoe haalbaar is dat praktisch gezien (je hebt een dikke maand om het te regelen)? Welke goede docent wil hier haar vingers aan branden?
pi_128277711
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geweldig, helemaal voor.

Maar ondertussen moeten die leerlingen na de zomervakantie wel ergens heen. Het is nu eenmaal urgent :)
Prima, dan geven we elk van die leerlingen even een 1 op 1 begeleiding, gefunded door de voltallige raad van bestuur van deze scholengemeenschap die overduidelijk allemaal schuldig zijn en aan de hoogste boom horen te hangen.
pi_128277717
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het is toch ook door en door verrot op die school?
Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...
pi_128277723
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Jij stelt je aan. De directeur is hard en duidelijk, jij zit moeilijk te doen en vind vooral de leerlingen zulke slachtoffers van zijn instelling.
Och geef gewoon toe dat je in alle emotie gewoon iets uit je duim gezogen hebt
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:38:43 #136
249559 crew  Lavenderr
pi_128277838
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...
Door de school te sluiten en alle leerlingen te toetsen en vervolgens een school te zoeken waar ze op hun niveau terecht kunnen.
pi_128277975
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Door de school te sluiten en alle leerlingen te toetsen en vervolgens een school te zoeken waar ze op hun niveau terecht kunnen.
maar wat wanneer de ontvangende scholen daar geen zin in hebben zoals in dit voorbeeld?
pi_128277987
quote:
2s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

School openhouden, voltallige lerarenbestand toetsen aan de hoogst mogelijke eisen en vervangen waar nodig. Compleet nieuw bestuur d´r in, met commandotraining. Van het type; niet lullen maar poetsen. En uiteraard de komende jaren onder een vergrootglas. Liefst van de inspectie uit een andere regio.
pi_128278023
quote:

[..]

Voor deze ouders is het geloof toch belangrijker dan hun koters een fatsoenlijke opvoeding en opleiding mee te geven, laat ze die schatjes maar terugsturen naar het Rif. Kunnen ze de godganselijke dag tot Allah bidden en niemand tot last zijn.

Jarenlange misstanden op die school, daar MOETEN die ouders van geweten hebben, maar het boeide ze helemaal NIKS! Niemand die het fatsoen had om in te (laten) grijpen, behalve deze klokkenluider die nu als verrader verketterd wordt. En nu zijn ALLE diploma's besmet. Omdat een klein groepje teringhufters te lamlendig is om zich aan de spelregels te houden.....dankuwel!
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:46:13 #140
358523 IkStampOpTacos
pi_128278214
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Och geef gewoon toe dat je in alle emotie gewoon iets uit je duim gezogen hebt
Nee, jarenlang zijn er al misstanden bij deze school. De school stond niet voor niets onder verscherpt toezicht. De leerlingen konden niet voor niets makkelijk overgaan van jaar 4 naar 5 en makkelijk frauderen terwijl de docenten het wisten. Het schoolbestuur kon niet voor niks frauderen met geld en reisjes organiseren enz enz.

Vertel mij nu eens waarom jij nou zo'n fan bent van deze school? De tijd van pappen en nathouden gaat een keer over, als ze het systeem willen naaien en ze falen, moet je op de blaren zitten. Dan hoef ik niet een oplossing aan te dragen voor hun problemen, dan hoeft de directeur van een andere school dat niet. Nee, dan moeten die kinderen en ouders dat zelf doen. Totaal geen medelijden met die kinderen. Integendeel.
-
pi_128278323
quote:

[..]

Hij scheert ze dus wel allemaal over een kam. Wat moet je nu als gemotiveerde 2 havo of vwo scholier, welkom ben je niet op zijn school tenzij...
Bedank als 2-havoleerling je ouders maar voor de keuze die ze namens jou hebben gemaakt. Zij hebben je naar een school met belabberde onderwijskwaliteit gestuurd. Je moest en zou zo nodig naar islamitische school. Religie is immers belangrijker dan de kwaliteit van onderwijs.
pi_128278510
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dat is niet wat die ouders doen en willen, hun kinderen daar weghalen. In plaats van het beste voor hun kind te willen, willen ze koste wat het kost islamitisch onderwijs; ongeacht hoe bagger-slecht dat onderwijs is.

quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Naïef? Lullig?

De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.

De leerlingen kunnen trouwens wél in aanmerking komen voor de Hugo de Groot-school. De school kent alleen een aantal aanmeldingseisen. Prima dat ze op deze manier toezien op de instroom.
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:53:34 #143
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_128278573
Is het nou echt zo moeilijk om een mening over een school te scheiden van een mening over de leerlingen van die school? Het lijkt wel of degenen die riepen dat die school onmiddellijk dicht moet, dezelfden zijn die vinden dat die leerlingen er nu maar in mogen zakken. Vergeet niet dat het grootste deel van die leerlingen wel degelijk te goeder trouw zijn.

Als ze die school met ingang van de zomervakantie willen sluiten lijkt me dat een goed besluit, maar dan moeten we constructief kijken naar herplaatsing van die leerlingen, want hoe je het ook bekijkt, zij hebben het meeste last van die sluiting.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:53:50 #144
249559 crew  Lavenderr
pi_128278582
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Dat is niet wat die ouders doen en willen, hun kinderen daar weghalen. In plaats van het beste voor hun kind te willen, willen ze koste wat het kost islamitisch onderwijs; ongeacht hoe bagger-slecht dat onderwijs is.

[..]

De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.

De leerlingen kunnen trouwens wél in aanmerking komen voor de Hugo de Groot-school. De school kent alleen een aantal aanmeldingseisen. Prima dat ze op deze manier toezien op de instroom.
Dat lijkt bij sommigen die hier lopen te roeptoeteren niet door te dringen.
pi_128278659
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, dat de Hugo de Groot school extreem streng was in het pre-eindexamenjaar? Ik ken namelijk zo'n soort verhaal van een school hier uit de buurt waarbij leerlingen eerder te laag dan te hoog werden ingeschat, wat meteen goed was voor het opkrikken van gemiddelde punt in het eindexamenjaar
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:55:34 #146
346939 Janneke141
pi_128278675
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt bij sommigen die hier lopen te roeptoeteren niet door te dringen.
Vind jij dat scholen vaker aanmeldingscriteria mogen stellen, of mag dat alleen in het geval van de Ibn Ghaldoun-leerlingen?
  Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 13:56:57 #147
249559 crew  Lavenderr
pi_128278745
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Vind jij dat scholen vaker aanmeldingscriteria mogen stellen, of mag dat alleen in het geval van de Ibn Ghaldoun-leerlingen?
Bij elke school.
pi_128278773
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Nee, jarenlang zijn er al misstanden bij deze school. De school stond niet voor niets onder verscherpt toezicht. De leerlingen konden niet voor niets makkelijk overgaan van jaar 4 naar 5 en makkelijk frauderen terwijl de docenten het wisten. Het schoolbestuur kon niet voor niks frauderen met geld en reisjes organiseren enz enz.

Vertel mij nu eens waarom jij nou zo'n fan bent van deze school? De tijd van pappen en nathouden gaat een keer over, als ze het systeem willen naaien en ze falen, moet je op de blaren zitten. Dan hoef ik niet een oplossing aan te dragen voor hun problemen, dan hoeft de directeur van een andere school dat niet. Nee, dan moeten die kinderen en ouders dat zelf doen. Totaal geen medelijden met die kinderen. Integendeel.
Ik ben helemaal geen fan van deze school, heb je dit soort persoonlijke sneren echt nodig?
Ik heb medelijden met de meeste van de leerlingen van deze school ipv dat ik hun argwanend aankijk en een stempel op hun druk
pi_128278787
quote:

[..]

Waarom moet die schooldirecteur noodgedwongen oplossingen leveren voor problemen die hij niet heeft veroorzaakt? Hij heeft net de zaak een beetje op de rit na jarenlange ellende; niet in de laatste plaats veroorzaakt door het type leerlingen dat ook Ibn Ghaldoun rijkelijk bevolkt.

Het probleem is veroorzaakt door de school zelf en door de falende fluwelen handschoen-aanpak, waarbij de politiek de school veel te lang heeft laten aanmodderen. Een miljoenenschuld? Neem maar rustig jaren de tijd om dat bedrag terug te betalen. Belabberde onderwijskwaliteit? Een nieuw bestuur is wel genoeg. Leraren die slecht Nederlands spreken? Geen punt, die blijven gewoon lekker in dienst. Plotseling sterk verbeterde examenresultaten? Prachtig toch? Laten we vooral geen argwaan hebben.

Voor die softe, naïeve opstelling moet nu een prijs worden betaald. Maar die directeur van de Hugo de Groot-school heeft groot gelijk dat hij niet het puin wil ruimen. ^O^

Dwing de politiek maar eens tot verregaande, principiële keuzes zoals volledig kappen met islamitisch onderwijs in Nederland.
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:59:12 #150
346939 Janneke141
pi_128278858
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
volledig kappen met islamitisch onderwijs in Nederland.
Ik zat er al op te wachten :')
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:59:35 #151
358523 IkStampOpTacos
pi_128278877
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik ben helemaal geen fan van deze school, heb je dit soort persoonlijke sneren echt nodig?
Ik heb medelijden met de meeste van de leerlingen van deze school ipv dat ik hun argwanend aankijk en een stempel op hun druk
Oke.
-
  woensdag 26 juni 2013 @ 13:59:43 #152
346939 Janneke141
pi_128278882
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
No pun intended, maar je bent een roepende in de woestijn
pi_128278885
quote:

[..]

Waarom moet die schooldirecteur noodgedwongen oplossingen leveren voor problemen die hij niet heeft veroorzaakt? Hij heeft net de zaak een beetje op de rit na jarenlange ellende; niet in de laatste plaats veroorzaakt door het type leerlingen dat ook Ibn Ghaldoun rijkelijk bevolkt.
Er is een leerplicht en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zetten
pi_128279035
quote:

[..]

[..]

Nee, het is een maatschappelijk probleem dat moet worden aangepakt door te stoppen met de huidige softe aanpak van pappen en nathouden. De grenzen op die school zijn herhaaldelijk overschreden.

Misschien moet jij ook even tot tien tellen voordat je weer de gebruikelijke politiek-correcte riedel neerkwakt. Die getuigt namelijk van de falende aanpak van de afgelopen jaren. Er is veel te weinig tegen die school ondernomen.

quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Waarom andere scholen met het probleem opzadelen? Bedenk maar een constructie waarbij naam, vlag en vooral signatuur verdwijnen, terwijl het onderwijs op de huidige locatie wordt voortgezet voor de periode van 1 tot maximaal 2 jaar. Die tijd wordt dan benut om het niveau van de leerlingen te bepalen. Dit alles onder streng toezicht en mede-bekostigd door de ouders die willens en wetens hun kind naar deze school hebben gestuurd.
pi_128279049
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zetten
Dan kunnen we het gros van de ROC's ook wel sluiten?
pi_128279145
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:03 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dan kunnen we het gros van de ROC's ook wel sluiten?
Dat is weer een heel ander soort onderwijs
pi_128279185
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om een mening over een school te scheiden van een mening over de leerlingen van die school? Het lijkt wel of degenen die riepen dat die school onmiddellijk dicht moet, dezelfden zijn die vinden dat die leerlingen er nu maar in mogen zakken. Vergeet niet dat het grootste deel van die leerlingen wel degelijk te goeder trouw zijn.

Als ze die school met ingang van de zomervakantie willen sluiten lijkt me dat een goed besluit, maar dan moeten we constructief kijken naar herplaatsing van die leerlingen, want hoe je het ook bekijkt, zij hebben het meeste last van die sluiting.
De leerlingen hebben geen last van de sluiting. De leerlingen hebben last van de school en van de keuze die hun ouders hebben gemaakt. Het niveau van *alle* leerlingen van die school zal objectief moeten worden getoetst, om te zien waar ze nu staan. Op basis daarvan kun je dan vervolgstappen bedenken. Leerlingen nu klakkeloos bij andere scholen dumpen, is absurd. En het is ook in het nadeel van de leerlingen in kwestie, want die kunnen dan niet meekomen en blijven alsnog zitten.

Voor wat betreft de leerlingen die écht van goede wil zijn, verwijs ik naar de opmerkingen die de directeur van de Hugo de Groot-school daarover heeft gemaakt.
pi_128279235
quote:

volledig kappen met islamitisch onderwijs in Nederland.
Wat mij betreft kappen we met elke vorm van op religieuze basis gestoelde opleidingen. Geloof, in welke vorm dan ook, heeft wat mij betreft niets in het onderwijs te zoeken. Helaas gaan wij dat niet meer meemaken, ben ik bang.
pi_128279295
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:06 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dat is weer een heel ander soort onderwijs
Dus? Daarbij geef je net aan dat je kinderen niet verantwoordelijk kunt stellen. Feitelijk zijn er volgens jou dus geen klootzakjes.
pi_128279416
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:59 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik zat er al op te wachten :')
In het voortgezet onderwijs is islamitisch onderwijs voor 100 procent geflopt. Beide scholen waren ver ondermaats, de kwaliteit was belabberd, fraude was voortdurend aan de orde, enzovoort. De ene school is allang gesloten, voor de ander valt het doek (hopelijk) binnenkort.

Ook in het basisonderwijs zijn de misstanden breed verspreid. We zien overal dezelfde patronen: ondermaats onderwijs, religie die het onderwijs overschaduwt, conservatieve krachten (bij vlagen zelfs extremistisch) die de integratie in de weg staan en soms zelfs actief haatzaaiend werken, enzovoort.

Onderwijs moet jongeren klaarstomen voor de arbeidsmarkt, voor hun rol in de samenleving. Islamitisch gestoeld onderwijs staat dat duidelijk in de weg. Sorry, maar ik benoem gewoon wél de problemen waar anderen politiek-correct omheen blijven draaien.
pi_128279704
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 13:59 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er is een leerplicht en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zetten
Dat heeft bij het Ibn Ghaldoun anders jarenlang gewoon gekund... - En het gebeurt ook op andere scholen waar de situatie soms dusdanig is dat leraren amper nog de leerlingen de baas kunnen.

Lees anders nog even de berichten van eerder dit jaar over het Huygens College; een probleemschool in Amsterdam. Ook zo'n plek waar een boel bontkraagjes zitten, waaronder de doodschoppers van de Almeerse grensrechter: http://www.nu.nl/binnenla(...)gt-politieagent.html

Een politiepost op school. En let wel: ook die school wil minder leerlingen en de aanmeldingseisen aanscherpen: http://www.parool.nl/paro(...)der-leerlingen.dhtml

Even het politiek-correcte filter uitgeschakeld: niemand zit nog op het tuig te wachten. En we weten ook allemaal donders goed wie er zijn oververtegenwoordigd als het om tuig gaat.
pi_128279760
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:08 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Wat mij betreft kappen we met elke vorm van op religieuze basis gestoelde opleidingen. Geloof, in welke vorm dan ook, heeft wat mij betreft niets in het onderwijs te zoeken. Helaas gaan wij dat niet meer meemaken, ben ik bang.
Dat zou van mij ook zeker mogen, maar ik voorzie dat het een lastig verhaal wordt. Daarom kijk ik liever in hoeverre de religieuze inslag van scholen bijdraagt aan de problematiek.
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 14:33:11 #163
341203 3-voud
pi_128280211
Als we nou eens allemaal doen wat iedereen hier voorstelt. Zijn we eruit.
pi_128280235
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Dat heeft bij het Ibn Ghaldoun anders jarenlang gewoon gekund... - En het gebeurt ook op andere scholen waar de situatie soms dusdanig is dat leraren amper nog de leerlingen de baas kunnen.

Lees anders nog even de berichten van eerder dit jaar over het Huygens College; een probleemschool in Amsterdam. Ook zo'n plek waar een boel bontkraagjes zitten, waaronder de doodschoppers van de Almeerse grensrechter: http://www.nu.nl/binnenla(...)gt-politieagent.html

Een politiepost op school. En let wel: ook die school wil minder leerlingen en de aanmeldingseisen aanscherpen: http://www.parool.nl/paro(...)der-leerlingen.dhtml

Even het politiek-correcte filter uitgeschakeld: niemand zit nog op het tuig te wachten. En we weten ook allemaal donders goed wie er zijn oververtegenwoordigd als het om tuig gaat.
Ik heb geen idee waarom je die reactie op mij quote.
Maar als er al een grens getrokken kan worden, al die klootzakjes van de middelbare school kicken want dat is de oplossing?
pi_128280296
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:21 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

[..]

Dat zou van mij ook zeker mogen, maar ik voorzie dat het een lastig verhaal wordt. Daarom kijk ik liever in hoeverre de religieuze inslag van scholen bijdraagt aan de problematiek.
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
pi_128281062
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Als het gaat om fraude dan stijgt het Islamitische onderwijs ver, ver boven alle andere vormen van onderwijs uit. Ga nu niet doen alsof dat niet zo is.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:53:43 #167
3542 Gia
User under construction
pi_128281077
quote:

[..]

Als je je kennisniveau op een eerlijke manier hebt bereikt dan is een toelatingstest een eitje. Je wordt dan geplaatst in de klas waar je thuishoort qua kennis. Niet qua leeftijd.
  woensdag 26 juni 2013 @ 14:57:12 #168
3542 Gia
User under construction
pi_128281237
quote:

[..]

Ben het met je eens. Wmb zou al het bijzonder onderwijs zichzelf moeten bedruipen en eigen examens afnemen.
Als ouder kun je dan kiezen voor bijzonder onderwijs, met alle financiele gevolgen van dien, of openbaar onderwijs, gratis en met staatsexamen.
pi_128281678
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Als het gaat om fraude dan stijgt het Islamitische onderwijs ver, ver boven alle andere vormen van onderwijs uit. Ga nu niet doen alsof dat niet zo is.
Waar haal je vandaan dat dat ontken? Succes ermee
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:13:30 #170
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_128281898
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:

Voor wat betreft de leerlingen die écht van goede wil zijn, verwijs ik naar de opmerkingen die de directeur van de Hugo de Groot-school daarover heeft gemaakt.
De directeur van die school was het niet helemaal eens met de strekking van het artikel in het AD, trouwens:

quote:
REACTIE OP HET SUGGESTIEVE KRANTENATIKEL IN HET AD VAN WOENSDAG 26
JUNI 2013 DOOR HANNEKE VAN HOUWELINGEN.

De Hugo de Groot neemt afstand van het krantenartikel dat Hanneke van
Houwelingen op 26 juni 2013 in het Algemeen Dagblad publiceert onder de titel:
“Aso’s net de deur uit’.

Eric van ’t Zelfde, directeur van de Hugo de Groot, stelt: “Ik ben enorm geschrokken
van deze vorm van sensatiejournalistiek. Het artikel doet geen recht aan de
leerlingen van de IBN Ghaldoun noch aan deze school. Het artikel doet ook geen
recht aan het onderwijsinhoudelijke gesprek dat ik met deze journaliste hield. Ik
betreur deze vorm van sensatiejournalistiek”.

De onvrede over dit ongenuanceerde stuk zit hem in het feit dat er meer dan 600
leerlingen over één kam worden geschoren. De directeur van de Hugo de Groot en
de journaliste hebben een onderwijskundig gesprek gevoerd over de toelatingseisen
van de Hugo de Groot.

De houding van de Hugo de Groot is dat je bewust voor het onderwijs van de Hugo
de Groot moet kiezen, de Hugo moet je eerste keuze zijn. Dit betekent concreet:
leerlingen die zich inschrijven voor leerjaar één zijn van harte welkom. Leerlingen die
zich willen inschrijven in de overige leerjaren hebben minimaal één jaar Hugo
onderwijs misgelopen en in het ergste geval vijf jaar.

Het onderwijs op de Hugo de Groot kent een verhoogde lessentabel (38 lesuren per
week) met o.a. een intensieve focus op Taal en Rekenen, burgerschapsvorming en
een aantal vakken dat op andere scholen niet worden onderricht. Daarnaast erkent
de directie van de Hugo de Groot het feit dat zij zelf in het verleden – in een poging
om leerlingen te werven – leerlingen dikwijls toelieten tot te hoge onderwijsniveaus.
Nu dit interne probleem is opgelost, wil de Hugo de Groot dit probleem niet weer de
school binnenhalen.

Derhalve kent de Hugo de Groot strikte voorwaarden voor toelating in de overige
leerjaren. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan verplichte afname van CITO VAS
toetsen, diawoord toetsen, IQ onderzoeken en voor de bovenbouwleerlingen tevens
de ERK toetsen. Op basis van deze gegevens behoudt de Hugo de Groot zich het
recht voor om leerlingen, ongeacht het rapport van de leerling, te plaatsen op het
niveau waarvan wij menen dat de leerlingen succesvol zal zijn.

Het gesprek met het Algemeen Dagblad richtte zich voor 90% op deze
toelatingsgegevens. In het artikel van Van Houwelingen richt de boodschap zich
slechts op één zaak: het wegzetten van de leerlingen van de IBN Ghaldoun als:
“aso’s”.

Eric van ’t Zelfde reageert hierop als volgt: “Dit is een gruwelijk slecht artikel. Het is
sensatiejournalistiek. Het is voor mij ondenkbaar dat een krant alle leerlingen wegzet
als “aso’s”. Ik betreur de boodschap van de journaliste dan ook ten sterkste en neem
de journaliste dit artikel kwalijk. Ik zal dan ook een rectificatie afdwingen. Ik heb onze toelatingscriteria onderwijskundig uiteengezet richting de krant. Op de vraag of
ik de eindexamenkandidaten die zich schuldig hebben gemaakt aan de diefstal en
aan de fraude zou overnemen op de Hugo de Groot, heb ik geantwoord: “Geen
denken aan, deze leerlingen komen niet de school binnen”.

Richting de leerlingen van het IBN Ghaldoun en de school zelf zegt Van ’t Zelfde:
“Het is wrang dat jullie onder de nationale loep der verdenking zijn gelegd door deze
affaire. Jullie zijn net zo goed slachtoffer van deze diefstal door individuen als de
overige leerlingen en scholen in Nederland. Jullie hebben het momenteel al zwaar
genoeg en daar doet deze journaliste nu een extra schep bovenop voor jullie. Dat is
wrang en dient jullie niet. Ik hoop dat de IBN Ghaldoun openblijft voor haar
leerlingen dat alleen de daders worden bestraft.“

Dhr. drs. E.R.M. van ’t Zelfde,
directeur Hugo de Groot.
pi_128281922
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Waar haal je vandaan dat dat ontken? Succes ermee
quote:

[..]

Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is. Of dat dan met religie of cultuur te maken heeft laat ik in zijn midden.
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 15:15:54 #172
341203 3-voud
pi_128281983
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:13 schreef freako het volgende:

[..]

De directeur van die school was het niet helemaal eens met de strekking van het artikel in het AD, trouwens:

[..]

Hugo voelt de bui al hangen, nat washandje...
  woensdag 26 juni 2013 @ 15:19:33 #173
3542 Gia
User under construction
pi_128282116
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:15 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Hugo voelt de bui al hangen, nat washandje...
Het was hooguit wat lomp verwoord, maar ik neem aan dat de genoemde aantallen ontslagen leraren en verwijderde studenten, geen natte vingerwerk is.

Voor de rest geef ik directeur van 't Zelfde groot gelijk met zijn schoolbeleid. Dit zou de landelijke standaard moeten zijn.
  † In Memoriam † woensdag 26 juni 2013 @ 15:21:59 #174
341203 3-voud
pi_128282207
quote:
1s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:19 schreef Gia het volgende:

[..]

Het was hooguit wat lomp verwoord, maar ik neem aan dat de genoemde aantallen ontslagen leraren en verwijderde studenten, geen natte vingerwerk is.

Voor de rest geef ik directeur van 't Zelfde groot gelijk met zijn schoolbeleid. Dit zou de landelijke standaard moeten zijn.
Nee hoor, Eric kruipt binnen een dag alweer in zijn schulp. Geheel naar wens van de pappers en nathouders.
Stigmatiseren is namelijk het ergste wat je kunt doen. Daar vallen fraude, oplichting, diefstal, mishandeling etc. bij in het niets. Ze rollen we met elkaar in Nederland. Wen eraan.
pi_128282244
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is. Of dat dan met religie of cultuur te maken heeft laat ik in zijn midden.
Ik reageerde op iemand die het heeft over religieus (niet alleen islamitisch) onderwijs dus leg mij geen onzin in de mond
pi_128282455
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:23 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik reageerde op iemand die het heeft over religieus (niet alleen islamitisch) onderwijs dus leg mij geen onzin in de mond
En de problemen in het Islamitische onderwijs zijn vele malen groter dan in de rest van het religieuze (of bijzonder) onderwijs. Ik gaf dus antwoord op de vraag die jij stelde:
quote:

[..]

Moderator woensdag 26 juni 2013 @ 15:32:22 #177
249559 crew  Lavenderr
pi_128282634
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:21 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Nee hoor, Eric kruipt binnen een dag alweer in zijn schulp. Geheel naar wens van de pappers en nathouders.
Stigmatiseren is namelijk het ergste wat je kunt doen. Daar vallen fraude, oplichting, diefstal, mishandeling etc. bij in het niets. Ze rollen we met elkaar in Nederland. Wen eraan.
Ja hoor. Jammer. Maar te verwachten. Echte helden zie je zelden.
pi_128283247
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[..]

Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is.
Oh, en alle islamitische bassischolen dan?
pi_128283364
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Oh, en alle islamitische bassischolen dan?
Leuk dat je die vraag stelt Xa1pt

Fraude met rijksgeld op islamitische scholen

Het islamitische onderwijs in Nederland heeft ernstige problemen. Op 86 procent van de islamitische scholen wordt gefraudeerd met rijksgeld. Bijna de helft van alle islamitische scholen is ‘zwak’ of ‘zeer zwak’.

Dat blijkt uit het rapport Bestuurlijke praktijken in het islamitisch onderwijs van de onderwijsinspectie, dat vandaag door de staatssecretarissen Dijksma (Onderwijs, PvdA) en Van Bijsterveldt (Onderwijs, CDA) is aangeboden aan de Tweede Kamer. De bewindslieden gaan 2,5 miljoen euro aan onrechtmatig besteed geld terugvorderen van de islamitische scholen. Ook dringen ze aan op het vertrek van sommige bestuursleden en kondigen ze „extra verzwaard” inspectietoezicht aan voor scholen die niet willen meedoen aan bestuurlijke verbetertrajecten.

De staatssecretarissen hadden de Inspectie om het onderzoek gevraagd nadat op een aantal islamitische scholen fraude en slechte resultaten waren geconstateerd. Het bevestigt de bewindslieden in hun opvatting dat er een wetswijziging moet komen om gerichter te kunnen optreden tegen bestuurlijke misstanden en zwak onderwijs. Dijksma en Van Bijsterveldt kunnen nu bijvoorbeeld geen bestuurders ontslaan als het onderwijs niet op orde is. Dat moet in de toekomst wel mogelijk zijn.

De problemen op islamitische scholen zijn significant groter dan op niet-islamitische scholen, concludeert de Inspectie. In een vergelijkend onderzoek naar 46 niet-islamitische scholen is er één fraudegeval aangetroffen. Bovendien staat slechts een op de tien niet-islamitische scholen te boek als ‘zwak’ of ‘zeer zwak’.

Onderwijskundige Zeki Arslan van multicultureel instituut Forum zegt in een reactie dat de staatssecretarissen zo snel mogelijk een crisistop moeten organiseren waarbij de PO-Raad en de VO-raad zijn betrokken, maar ook de landelijke koepel voor islamitische scholenbesturen ISBO. „Binnen een paar maanden moet duidelijk zijn hoe de problemen kunnen worden opgelost.” Arslan is bang dat het ministerie, omdat de problemen zo ernstig zijn, de islamitische scholenbesturen nu „in de marge drukt”. Ze moeten er juist bij worden betrokken, zegt Arslan, net als islamitische besturen waar het wel goed gaat, zoals de SIMON-scholen in Amersfoort.

Verder vindt hij dat scholenbesturen die niet functioneren zo snel mogelijk moeten vertrekken en plaats moeten maken voor jonge mensen die wel kunnen besturen. „Het islamitisch onderwijs heeft nu leiders nodig”, aldus Arslan.
http://vorige.nrc.nl/binn(...)islamitische_scholen
pi_128283524
Ter duiding: Er wordt dus bijna 50 keer zoveel gefraudeerd op Islamitische scholen dan op alle niet Islamitische scholen. Net zoals het doodnormaal is dat daar wel gefraudeerd wordt is het op de niet-Islamitische scholen doodnormaal om dat niet te doen.

Denk nog eens goed na over dat getal om in te zien hoe groot de problemen op alle Islamitische scholen zijn.
pi_128285053
quote:

[..]

Ik doe niet zo graag alsof. Het religieuze karakter van deze moslimscholen is namelijk een wezenlijk en relevant onderdeel van het probleem. Religie wordt op zulke scholen namelijk belangrijker gevonden dan de kwaliteit van onderwijs. Als je ook maar een klein beetje kritisch naar alle berichtgeving en signalen kijkt, blijkt dat overduidelijk.

Mochten er duidelijke signalen zijn dat de onderwijskwaliteit op andere schooltypen ook steevast ondermaats is en dat daar allerlei misstanden plaatsvinden, dan moet er evengoed worden ingegrepen.
pi_128285324
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 15:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Ter duiding: Er wordt dus bijna 50 keer zoveel gefraudeerd op Islamitische scholen dan op alle niet Islamitische scholen. Net zoals het doodnormaal is dat daar wel gefraudeerd wordt is het op de niet-Islamitische scholen doodnormaal om dat niet te doen.

Denk nog eens goed na over dat getal om in te zien hoe groot de problemen op alle Islamitische scholen zijn.
Bespaar je de moeite. Het probleem moet en zal weg worden geredeneerd, waarmee de bestaande situatie intact wordt gehouden. Fraudeurs kunnen gewoon leerkracht blijven; de consequenties zijn nihil. Misschien krijgt de school een andere naam, maar daarna is de kous wel weer af. De praktijken gaan gewoon verder, tot aan het volgende incident. En dan herhaalt de discussie zich opnieuw, met identieke afloop.
pi_128285431
quote:
0s.gif Op woensdag 26 juni 2013 14:34 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik heb geen idee waarom je die reactie op mij quote.
Maar als er al een grens getrokken kan worden, al die klootzakjes van de middelbare school kicken want dat is de oplossing?
Ik neig meer richting opvoedkampen. Ze willen nu naar constructies waarbij schooluitval wordt tegengegaan en waarbij jongeren desnoods tot hun 23e op school blijven, zodat ze niet zonder diploma van school gaan. Maar zeg nou zelf? Welke werkgever gaat in vredesnaam iemand aannemen die pas op z'n 22e een vmbo-diploma haalt?
pi_135923108
'Leerlingen Ibn Ghaldoun stonden boven de wet'

De examendiefstal op de islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam lijkt het gevolg van een lange reeks misstanden.

Leraren van de school werden weggepest, er werd fraude gepleegd met proefwerken en leerlingen wilden geen Nederlands volgen 'omdat zij het vak niet nodig hebben'. Dat blijkt uit het strafdossier van de rechtszaak die maandag begint, schrijft het AD zaterdag.

De leerlingen van de vwo-eindexamenklas van de school stonden boven de wet 'omdat de klas de eindstreep moest halen'. De twintig jongens en meisjes werden gezien als het prestigeklasje van de school, schrijft het AD.

Bron: http://www.nu.nl/binnenla(...)onden-boven-wet.html
pi_135923149
Wat is het toch een verrijking voor onze samenleving he!
Continu de racisme kaart trekken, dat kunnen ze dan weer wel.
pi_135924350
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:25 schreef Lavenderr het volgende:

De examendiefstal op de islamitische school Ibn Ghaldoun in Rotterdam lijkt het gevolg van een lange reeks misstanden.

Leraren van de school werden weggepest, er werd fraude gepleegd met proefwerken en leerlingen wilden geen Nederlands volgen 'omdat zij het vak niet nodig hebben'. Dat blijkt uit het strafdossier van de rechtszaak die maandag begint, schrijft het AD zaterdag.

De leerlingen van de vwo-eindexamenklas van de school stonden boven de wet 'omdat de klas de eindstreep moest halen'. De twintig jongens en meisjes werden gezien als het prestigeklasje van de school, schrijft het AD.

Vorig jaar kreeg ik een weekban aan mijn broek omdat ik zei dat Marokkanen worden geboren om de boel te besodemieteren. Maar als je dit artikel leest dan geeft dat toch wel een duidelijk beeld van de mentaliteit van dat soort mensen. Weerzinwekkende achterlijkheid en arrogantie die hand in hand gaan..
pi_135924414
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 11:25 schreef Lavenderr het volgende:

Ik probeer verbaasd te zijn, maar het wil me maar niet lukken. :')
pi_135924439
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:30 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik probeer verbaasd te zijn, maar het wil me maar niet lukken. :')
Ben helemaal niet verbaasd. Wat me wel verbaast is dat de inspectie niet voor de rechter komt.
pi_135924682
Wat een ongelofelijke beerput is daar opengetrokken zeg.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_135924766
Ach nog zullen er mensen zijn die het allemaal niet geloven en denken dat er racisme in het spel is.
pi_135925057
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:46 schreef macca728 het volgende:
Ach nog zullen er mensen zijn die het allemaal niet geloven en denken dat er racisme in het spel is.
Dat is er toch ook? Nederland(s) is toch pervers volgens deze leerlingen?
pi_135925099
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ben helemaal niet verbaasd. Wat me wel verbaast is dat de inspectie niet voor de rechter komt.
Waarom had de inspectie dan voor de rechter moeten komen?
pi_135925132
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:00 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is er toch ook? Nederland(s) is toch pervers volgens deze leerlingen?
Dan wordt het toch tijd dat de kansenparels daaruit de juiste conclusies trekken met betrekking tot hun toekomst. Voor hen beter, voor ons ook.
pi_135925160
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:02 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Waarom had de inspectie dan voor de rechter moeten komen?
Die wisten van de wantoestanden en lieten het gewoon allemaal toe.
pi_135925164
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 12:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Vraag me af wie er in die inspectie zaten. Zelfde hier in Utrecht met die islaminternaten, inspectie door een moslima: "helemaal niets aan de hand mensen"
pi_135925197
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:05 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Vraag me af wie er in die inspectie zaten. Zelfde hier in Utrecht met die islaminternaten, inspectie door een moslima: "helemaal niets aan de hand mensen"
"Wij van wc-eend..."
pi_135925273
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:07 schreef Ferdo het volgende:

[..]

"Wij van wc-eend..."
Je zegt wc-eend maar je bedoelt calgon?
pi_135925352
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:05 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Die wisten van de wantoestanden en lieten het gewoon allemaal toe.
De gehele omvang van de ellende was hen bekend en ze hebben helemaal niets gedaan?
pi_135925396
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

De gehele omvang van de ellende was hen bekend en ze hebben helemaal niets gedaan?
Ja. Alles was bekend en er is niets aan gedaan.
pi_135925399
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:10 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Je zegt wc-eend maar je bedoelt calgon?
Dat was iets met leven en wasmachines.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:14:57 #201
346939 Janneke141
pi_135925403
quote:
1s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Ze hadden het moeten weten. Daar zijn ze inspectie voor.

Het was ze bekend dat het niet helemaal op orde was, om het zachtjes uit te drukken. Dan moeten ze doorpakken en dat hebben ze om wat voor reden dan ook nagelaten.
pi_135925561
Zat die school toevallig in dezelfde wijk als waar dit allemaal gebeurde: http://www.rijnmond.nl/ni(...)rapport-van-racisten ?

Dan begrijp ik die inspecties wel...
pi_135925564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:14 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het was ze bekend dat het niet helemaal op orde was, om het zachtjes uit te drukken. Dan moeten ze doorpakken en dat hebben ze om wat voor reden dan ook nagelaten.
Hier wat achtergronden http://www.nsob.nl/wp-con(...)n-totaal-DEF-web.pdf
pi_135926146
quote:
Thx voor de link.
Maar dit gaat over toen het allemaal al gebeurd was.
Ze zijn in 1 jaar van de allerslechtste school naar één van de besten gegaan, daar HAD al een belletje of tien moeten gaan rinkelen.
pi_135926228
http://nos.nl/artikel/601939-wantoestanden-ibn-ghaldoun.html[quote]0s.gif Op [url=http://forum.fok.nl/topic/1986470/5/50#135925403]zaterdag 25 januari 2014 13:14[/url] schreef [url=http://forum.fok.nl/user/profile/346939]Janneke141[/url] het volgende:

[..]

[/quote]
Naar de reden ben ik ook erg benieuwd.
pi_135926233
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:43 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Thx voor de link.
Ze zijn in 1 jaar van de allerslechtste school naar één van de besten gegaan, daar HAD al een belletje of tien moeten gaan rinkelen.
Scholen die als matig of slecht bestempeld worden het ene jaar en het jaar daarop een (te) grote verbetering laten zien, worden altijd in de gaten gehouden. Althans, dat is wat ik me heb laten vertellen.
You are the only exception
pi_135926355
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:47 schreef TheOnlyException het volgende:

[..]

Scholen die als matig of slecht bestempeld worden het ene jaar en het jaar daarop een (te) grote verbetering laten zien, worden altijd in de gaten gehouden. Althans, dat is wat ik me heb laten vertellen.
Mocht dat niet gebeuren dan is de inspectie inderdaad erg nalatig.
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:57:02 #208
79262 Dwersdriever
Justified Ancient of MuMu
pi_135926504
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:43 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Thx voor de link.
Wat er vooral uit spreekt is de duur waarmee deze school is weggekomen met allerhande zaken en de enorme hoeveelheid geld die ermee gemoeid is. Van het ene 'verscherpte toezicht' naar het andere 'verbeterplan' van de volgende 'interim-manager'.

De fraude met eindexamens was daar dus al jaren aan de gang met docenten die bij het nakijken antwoorden corrigeerden.

Het is allemaal erg bedroevend en het geeft ook aan dat zaken als toezicht misschien in theorie aardig geregeld zijn, maar dat inspecteurs in de praktijk vooral pappen en nathouden en andere instanties niet of nauwelijks kunnen ingrijpen.
We Came A Long Time Ago
Nine Nine Two - But You Did Not Know
  zaterdag 25 januari 2014 @ 14:01:23 #209
346939 Janneke141
pi_135926633
quote:
Dank je, zo even lezen.
pi_135927814
Wat een vreselijk debiele vertoning.
pi_135927818
...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')