Geweldig, helemaal voor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Laten we eens beginnen met iedereen die hiervan wist en hiervan geprofiteerd hebben eens keihard te straffen. Dan beperken we gelijk een maatschappelijk probleem en laat ander crimineel tuig dat opgroeit voor galg en rad het wel uit hun botte hoofdjes om te frauderen.
Volgens mij snap je niet helemaal hoe onderwijs werkt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Als dat hun niveau is? Ibn Galdhoun havo is een normale school vmbo. Lijkt mij goed mogelijk.
Misschien aardig om ook eens naar de volgorde van de gebeurtenissen te kijkenquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
En? Is er ook daadwerkelijk wat aan gedaan? Want wat heb je aan verscherpt toezicht als men rustig reisjes naar Mekka kan maken van geld wat voor andere doeleinden bedoeld was?
Je valt over 1 detail. Als je het artikel en de 1234234 andere artikelen over deze boutschool nog eens doorneemt zie je zelf ook wel dat dit geen gemiddelde school is. Maar zoals ik eerder al zei, jij vindt vooral deze kindertjes heel zielig en neemt het op voor de school waar je zelf op hebt gezeten waarschijnlijk.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Geef even dan. In dat artikel van het AD van vandaag wordt met geen woord gerept over dat leerlingen al vanaf de eerste klas worden gematst
ja want nu krijg je steeds van hun doelgroep de discriminatie-kaart toegespeeld.quote:Op woensdag 19 juni 2013 15:22 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
omdat het een 'zwarte school' is.
Ik snap wel hoe het onderwijs werkt, maar als ibn leerlingen op havo zitten maar nog niet eens het niveau hebben van en vmbo leerling van een normale school, zit er maar één ding op.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:31 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Volgens mij snap je niet helemaal hoe onderwijs werkt.
Maar dom roeptoeteren is leuker dan nadenken, ik snap het al
Ik val over 1 detailquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:31 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Je valt over 1 detail. Als je het artikel en de 1234234 andere artikelen over deze boutschool nog eens doorneemt zie je zelf ook wel dat dit geen gemiddelde school is. Maar zoals ik eerder al zei, jij vindt vooral deze kindertjes heel zielig en neemt het op voor de school waar je zelf op hebt gezeten waarschijnlijk.
Deze flutschool was al het "last resort". Ergens houd het op.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat hij dat per sé moet doen maar ik ben wel zo nuchter om te beseffen dat de oplossing voor de problematiek ook van zijn school moet kunnen.
Die leerlingen moeten straks ergens naar school, zo simpel is het...
Jij stelt je aan. De directeur is hard en duidelijk, jij zit moeilijk te doen en vind vooral de leerlingen zulke slachtoffers van zijn instelling.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:32 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik val over 1 detail![]()
En stel je niet zo aan joh
Tuurlijk komt 'ie er niet mee weg. Dat weet 'ie zelf ook wel. Ik denk alleen dat 'ie een boodschap wil zenden aan de buren; "blijf lekker weg." Ik hoop voor hem en zijn leerlingen dat het werkt en 'ie alleen de goede leerlingen krijgt. Mocht die rampschool gesloten worden tenminste. Iets dat ik niet snel zie gebeuren.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik snap zijn punt ook wel alleen komt hij er niet mee weg.
Als ze de toetsen niet halen hebben ze niets op een havo of vwo te zoeken en dienen ze dus gewoon in het systeem gedumpt te worden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:28 schreef 99.999 het volgende:
Havo, mavo of vwo leerlingen naar een MBO sturen is een oplossing? geloof het niet echt
Kinderen, zijn (nog) niet wijs. Daarom dat men ook pas mag stemmen vanaf het 18de levensjaar. Kinderen moeten een beetje geholpen worden. Het lijkt mij onwenselijk om deze grens van 18 jaar al naar 12 of 14 jaar te verschuiven en het is onwenselijk om nog meer laaggeschoolden in de samenleving te dumpen, wordt niemand beter vanquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:33 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Deze flutschool was al het "last resort". Ergens houd het op.
Zet ze maar aan het werk dan.
Aha en hoe haalbaar is dat praktisch gezien (je hebt een dikke maand om het te regelen)? Welke goede docent wil hier haar vingers aan branden?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Ik stel voor om een aparte tijdelijke school voor deze leerlingen op te richten. Zeer strenge test vooraf om te kijken in welke klas/niveau ze nu echt terecht horen en dan goed opleiden met als goed bekend staande leraren.
Prima, dan geven we elk van die leerlingen even een 1 op 1 begeleiding, gefunded door de voltallige raad van bestuur van deze scholengemeenschap die overduidelijk allemaal schuldig zijn en aan de hoogste boom horen te hangen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geweldig, helemaal voor.
Maar ondertussen moeten die leerlingen na de zomervakantie wel ergens heen. Het is nu eenmaal urgent
Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:29 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het is toch ook door en door verrot op die school?
Och geef gewoon toe dat je in alle emotie gewoon iets uit je duim gezogen hebtquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:33 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Jij stelt je aan. De directeur is hard en duidelijk, jij zit moeilijk te doen en vind vooral de leerlingen zulke slachtoffers van zijn instelling.
Door de school te sluiten en alle leerlingen te toetsen en vervolgens een school te zoeken waar ze op hun niveau terecht kunnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...
maar wat wanneer de ontvangende scholen daar geen zin in hebben zoals in dit voorbeeld?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Door de school te sluiten en alle leerlingen te toetsen en vervolgens een school te zoeken waar ze op hun niveau terecht kunnen.
School openhouden, voltallige lerarenbestand toetsen aan de hoogst mogelijke eisen en vervangen waar nodig. Compleet nieuw bestuur d´r in, met commandotraining. Van het type; niet lullen maar poetsen. En uiteraard de komende jaren onder een vergrootglas. Liefst van de inspectie uit een andere regio.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus moet het beter worden, hoe? Dat vraag ik maar dan blijft het op wat dom geroeptoeter vrij stil...
Voor deze ouders is het geloof toch belangrijker dan hun koters een fatsoenlijke opvoeding en opleiding mee te geven, laat ze die schatjes maar terugsturen naar het Rif. Kunnen ze de godganselijke dag tot Allah bidden en niemand tot last zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing? Gewoon geen school meer voor die kinderen? Hoe zie je dat in relatie tot de leerplicht?
Nee, jarenlang zijn er al misstanden bij deze school. De school stond niet voor niets onder verscherpt toezicht. De leerlingen konden niet voor niets makkelijk overgaan van jaar 4 naar 5 en makkelijk frauderen terwijl de docenten het wisten. Het schoolbestuur kon niet voor niks frauderen met geld en reisjes organiseren enz enz.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Och geef gewoon toe dat je in alle emotie gewoon iets uit je duim gezogen hebt
Bedank als 2-havoleerling je ouders maar voor de keuze die ze namens jou hebben gemaakt. Zij hebben je naar een school met belabberde onderwijskwaliteit gestuurd. Je moest en zou zo nodig naar islamitische school. Religie is immers belangrijker dan de kwaliteit van onderwijs.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen leerplicht en altijd leuk, dat hoog van de toren afblazen
Hij scheert ze dus wel allemaal over een kam. Wat moet je nu als gemotiveerde 2 havo of vwo scholier, welkom ben je niet op zijn school tenzij...
Dat is niet wat die ouders doen en willen, hun kinderen daar weghalen. In plaats van het beste voor hun kind te willen, willen ze koste wat het kost islamitisch onderwijs; ongeacht hoe bagger-slecht dat onderwijs is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:55 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Doe niet zo naïef. Ja, alle leerlingen die daar zitten zijn besmet. Punt. Lullig, voor degenen die het wel goed bedoelen. Als ik daar een kind zou hebben zitten zou ik hem / haar daar als de sodemieter weghalen. Als dat betekent dat hij / zij elders moet bewijzen op niveau te zijn, dan is dat maar zo. Daar moet je Ibn Ghaldoun voor bedanken. Niet iemand anders de schuld van geven.
De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Naïef? Lullig?
Ik vind het veel te ver gaan om alle leerlingen maar meteen te bestempelen. Dat is ongegrond. Of is 1 jaar op deze kutschool gezeten te hebben al genoeg?
En wat meer iets zegt over de school, is het slagingspercentage op het laagste niveau wat aangeboden wordt
Dat lijkt bij sommigen die hier lopen te roeptoeteren niet door te dringen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat is niet wat die ouders doen en willen, hun kinderen daar weghalen. In plaats van het beste voor hun kind te willen, willen ze koste wat het kost islamitisch onderwijs; ongeacht hoe bagger-slecht dat onderwijs is.
[..]
De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.
De leerlingen kunnen trouwens wél in aanmerking komen voor de Hugo de Groot-school. De school kent alleen een aantal aanmeldingseisen. Prima dat ze op deze manier toezien op de instroom.
Zou het theoretisch mogelijk kunnen zijn, dat de Hugo de Groot school extreem streng was in het pre-eindexamenjaar? Ik ken namelijk zo'n soort verhaal van een school hier uit de buurt waarbij leerlingen eerder te laag dan te hoog werden ingeschat, wat meteen goed was voor het opkrikken van gemiddelde punt in het eindexamenjaarquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:52 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
De directeur onderbouwt netjes waarom hij er zo over denkt. Ibn Ghaldoun nam gretig de leerlingen over die elders bleven zitten. Klas 4 van de havo niet gehaald? Geen probleem, bij Ibn Ghaldoun kun je gewoon instromen in 5-havo.
De leerlingen kunnen trouwens wél in aanmerking komen voor de Hugo de Groot-school. De school kent alleen een aantal aanmeldingseisen. Prima dat ze op deze manier toezien op de instroom.
Vind jij dat scholen vaker aanmeldingscriteria mogen stellen, of mag dat alleen in het geval van de Ibn Ghaldoun-leerlingen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt bij sommigen die hier lopen te roeptoeteren niet door te dringen.
Bij elke school.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:55 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Vind jij dat scholen vaker aanmeldingscriteria mogen stellen, of mag dat alleen in het geval van de Ibn Ghaldoun-leerlingen?
Ik ben helemaal geen fan van deze school, heb je dit soort persoonlijke sneren echt nodig?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:46 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee, jarenlang zijn er al misstanden bij deze school. De school stond niet voor niets onder verscherpt toezicht. De leerlingen konden niet voor niets makkelijk overgaan van jaar 4 naar 5 en makkelijk frauderen terwijl de docenten het wisten. Het schoolbestuur kon niet voor niks frauderen met geld en reisjes organiseren enz enz.
Vertel mij nu eens waarom jij nou zo'n fan bent van deze school? De tijd van pappen en nathouden gaat een keer over, als ze het systeem willen naaien en ze falen, moet je op de blaren zitten. Dan hoef ik niet een oplossing aan te dragen voor hun problemen, dan hoeft de directeur van een andere school dat niet. Nee, dan moeten die kinderen en ouders dat zelf doen. Totaal geen medelijden met die kinderen. Integendeel.
Waarom moet die schooldirecteur noodgedwongen oplossingen leveren voor problemen die hij niet heeft veroorzaakt? Hij heeft net de zaak een beetje op de rit na jarenlange ellende; niet in de laatste plaats veroorzaakt door het type leerlingen dat ook Ibn Ghaldoun rijkelijk bevolkt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
ik zeg niet dat hij dat per sé moet doen maar ik ben wel zo nuchter om te beseffen dat de oplossing voor de problematiek ook van zijn school moet kunnen.
Die leerlingen moeten straks ergens naar school, zo simpel is het...
Ik zat er al op te wachtenquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
volledig kappen met islamitisch onderwijs in Nederland.
Oke.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik ben helemaal geen fan van deze school, heb je dit soort persoonlijke sneren echt nodig?
Ik heb medelijden met de meeste van de leerlingen van deze school ipv dat ik hun argwanend aankijk en een stempel op hun druk
No pun intended, maar je bent een roepende in de woestijnquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef opgebaarde het volgende:
Ik heb medelijden met de meeste van de leerlingen van deze school ipv dat ik hun argwanend aankijk en een stempel op hun druk
Er is een leerplicht en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zettenquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Waarom moet die schooldirecteur noodgedwongen oplossingen leveren voor problemen die hij niet heeft veroorzaakt? Hij heeft net de zaak een beetje op de rit na jarenlange ellende; niet in de laatste plaats veroorzaakt door het type leerlingen dat ook Ibn Ghaldoun rijkelijk bevolkt.
Nee, het is een maatschappelijk probleem dat moet worden aangepakt door te stoppen met de huidige softe aanpak van pappen en nathouden. De grenzen op die school zijn herhaaldelijk overschreden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nee, het is een maatschappelijk probleem wat opgelost moet worden met de diverse maatschappelijke instellingen zoals de scholen...
[..]
Volgens mij moet je even tot tien tellen voor je conclusies probeert te trekken, je emotie overmand je een beetje geloof ik...
Waarom andere scholen met het probleem opzadelen? Bedenk maar een constructie waarbij naam, vlag en vooral signatuur verdwijnen, terwijl het onderwijs op de huidige locatie wordt voortgezet voor de periode van 1 tot maximaal 2 jaar. Die tijd wordt dan benut om het niveau van de leerlingen te bepalen. Dit alles onder streng toezicht en mede-bekostigd door de ouders die willens en wetens hun kind naar deze school hebben gestuurd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:27 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Naar andere scholen, zoals al eerder verteld is. Na een toets waar vastgesteld wordt op welk niveau ze zitten zodat ze in ieder geval nog een goed kans hebben om écht iets te leren.
Dan kunnen we het gros van de ROC's ook wel sluiten?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zetten
Dat is weer een heel ander soort onderwijsquote:Op woensdag 26 juni 2013 14:03 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dan kunnen we het gros van de ROC's ook wel sluiten?
De leerlingen hebben geen last van de sluiting. De leerlingen hebben last van de school en van de keuze die hun ouders hebben gemaakt. Het niveau van *alle* leerlingen van die school zal objectief moeten worden getoetst, om te zien waar ze nu staan. Op basis daarvan kun je dan vervolgstappen bedenken. Leerlingen nu klakkeloos bij andere scholen dumpen, is absurd. En het is ook in het nadeel van de leerlingen in kwestie, want die kunnen dan niet meekomen en blijven alsnog zitten.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:53 schreef Janneke141 het volgende:
Is het nou echt zo moeilijk om een mening over een school te scheiden van een mening over de leerlingen van die school? Het lijkt wel of degenen die riepen dat die school onmiddellijk dicht moet, dezelfden zijn die vinden dat die leerlingen er nu maar in mogen zakken. Vergeet niet dat het grootste deel van die leerlingen wel degelijk te goeder trouw zijn.
Als ze die school met ingang van de zomervakantie willen sluiten lijkt me dat een goed besluit, maar dan moeten we constructief kijken naar herplaatsing van die leerlingen, want hoe je het ook bekijkt, zij hebben het meeste last van die sluiting.
Wat mij betreft kappen we met elke vorm van op religieuze basis gestoelde opleidingen. Geloof, in welke vorm dan ook, heeft wat mij betreft niets in het onderwijs te zoeken. Helaas gaan wij dat niet meer meemaken, ben ik bang.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:57 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
volledig kappen met islamitisch onderwijs in Nederland.
Dus? Daarbij geef je net aan dat je kinderen niet verantwoordelijk kunt stellen. Feitelijk zijn er volgens jou dus geen klootzakjes.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Dat is weer een heel ander soort onderwijs
In het voortgezet onderwijs is islamitisch onderwijs voor 100 procent geflopt. Beide scholen waren ver ondermaats, de kwaliteit was belabberd, fraude was voortdurend aan de orde, enzovoort. De ene school is allang gesloten, voor de ander valt het doek (hopelijk) binnenkort.quote:
Dat heeft bij het Ibn Ghaldoun anders jarenlang gewoon gekund... - En het gebeurt ook op andere scholen waar de situatie soms dusdanig is dat leraren amper nog de leerlingen de baas kunnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er is een leerplicht en het is net niet goed om alle klootzakjes bij elkaar te zetten
Dat zou van mij ook zeker mogen, maar ik voorzie dat het een lastig verhaal wordt. Daarom kijk ik liever in hoeverre de religieuze inslag van scholen bijdraagt aan de problematiek.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:08 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Wat mij betreft kappen we met elke vorm van op religieuze basis gestoelde opleidingen. Geloof, in welke vorm dan ook, heeft wat mij betreft niets in het onderwijs te zoeken. Helaas gaan wij dat niet meer meemaken, ben ik bang.
Ik heb geen idee waarom je die reactie op mij quote.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:19 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat heeft bij het Ibn Ghaldoun anders jarenlang gewoon gekund... - En het gebeurt ook op andere scholen waar de situatie soms dusdanig is dat leraren amper nog de leerlingen de baas kunnen.
Lees anders nog even de berichten van eerder dit jaar over het Huygens College; een probleemschool in Amsterdam. Ook zo'n plek waar een boel bontkraagjes zitten, waaronder de doodschoppers van de Almeerse grensrechter: http://www.nu.nl/binnenla(...)gt-politieagent.html
Een politiepost op school. En let wel: ook die school wil minder leerlingen en de aanmeldingseisen aanscherpen: http://www.parool.nl/paro(...)der-leerlingen.dhtml
Even het politiek-correcte filter uitgeschakeld: niemand zit nog op het tuig te wachten. En we weten ook allemaal donders goed wie er zijn oververtegenwoordigd als het om tuig gaat.
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:21 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Dat zou van mij ook zeker mogen, maar ik voorzie dat het een lastig verhaal wordt. Daarom kijk ik liever in hoeverre de religieuze inslag van scholen bijdraagt aan de problematiek.
Als het gaat om fraude dan stijgt het Islamitische onderwijs ver, ver boven alle andere vormen van onderwijs uit. Ga nu niet doen alsof dat niet zo is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Of zullen we gewoon niet doen alsof het perse aan het religieuze onderwijs ligt
Als je je kennisniveau op een eerlijke manier hebt bereikt dan is een toelatingstest een eitje. Je wordt dan geplaatst in de klas waar je thuishoort qua kennis. Niet qua leeftijd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:37 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Gelukkig is er geen leerplicht en altijd leuk, dat hoog van de toren afblazen
Hij scheert ze dus wel allemaal over een kam. Wat moet je nu als gemotiveerde 2 havo of vwo scholier, welkom ben je niet op zijn school tenzij...
Ben het met je eens. Wmb zou al het bijzonder onderwijs zichzelf moeten bedruipen en eigen examens afnemen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Er zijn veel problemen met de protestantse, katholieke en Joodse scholen? En wat doen we met bijzondere scholen zoals Montessori, jenaplan en dalton?
Waar haal je vandaan dat dat ontken? Succes ermeequote:Op woensdag 26 juni 2013 14:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Als het gaat om fraude dan stijgt het Islamitische onderwijs ver, ver boven alle andere vormen van onderwijs uit. Ga nu niet doen alsof dat niet zo is.
De directeur van die school was het niet helemaal eens met de strekking van het artikel in het AD, trouwens:quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:07 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
Voor wat betreft de leerlingen die écht van goede wil zijn, verwijs ik naar de opmerkingen die de directeur van de Hugo de Groot-school daarover heeft gemaakt.
quote:REACTIE OP HET SUGGESTIEVE KRANTENATIKEL IN HET AD VAN WOENSDAG 26
JUNI 2013 DOOR HANNEKE VAN HOUWELINGEN.
De Hugo de Groot neemt afstand van het krantenartikel dat Hanneke van
Houwelingen op 26 juni 2013 in het Algemeen Dagblad publiceert onder de titel:
“Aso’s net de deur uit’.
Eric van ’t Zelfde, directeur van de Hugo de Groot, stelt: “Ik ben enorm geschrokken
van deze vorm van sensatiejournalistiek. Het artikel doet geen recht aan de
leerlingen van de IBN Ghaldoun noch aan deze school. Het artikel doet ook geen
recht aan het onderwijsinhoudelijke gesprek dat ik met deze journaliste hield. Ik
betreur deze vorm van sensatiejournalistiek”.
De onvrede over dit ongenuanceerde stuk zit hem in het feit dat er meer dan 600
leerlingen over één kam worden geschoren. De directeur van de Hugo de Groot en
de journaliste hebben een onderwijskundig gesprek gevoerd over de toelatingseisen
van de Hugo de Groot.
De houding van de Hugo de Groot is dat je bewust voor het onderwijs van de Hugo
de Groot moet kiezen, de Hugo moet je eerste keuze zijn. Dit betekent concreet:
leerlingen die zich inschrijven voor leerjaar één zijn van harte welkom. Leerlingen die
zich willen inschrijven in de overige leerjaren hebben minimaal één jaar Hugo
onderwijs misgelopen en in het ergste geval vijf jaar.
Het onderwijs op de Hugo de Groot kent een verhoogde lessentabel (38 lesuren per
week) met o.a. een intensieve focus op Taal en Rekenen, burgerschapsvorming en
een aantal vakken dat op andere scholen niet worden onderricht. Daarnaast erkent
de directie van de Hugo de Groot het feit dat zij zelf in het verleden – in een poging
om leerlingen te werven – leerlingen dikwijls toelieten tot te hoge onderwijsniveaus.
Nu dit interne probleem is opgelost, wil de Hugo de Groot dit probleem niet weer de
school binnenhalen.
Derhalve kent de Hugo de Groot strikte voorwaarden voor toelating in de overige
leerjaren. Hierbij moet u bijvoorbeeld denken aan verplichte afname van CITO VAS
toetsen, diawoord toetsen, IQ onderzoeken en voor de bovenbouwleerlingen tevens
de ERK toetsen. Op basis van deze gegevens behoudt de Hugo de Groot zich het
recht voor om leerlingen, ongeacht het rapport van de leerling, te plaatsen op het
niveau waarvan wij menen dat de leerlingen succesvol zal zijn.
Het gesprek met het Algemeen Dagblad richtte zich voor 90% op deze
toelatingsgegevens. In het artikel van Van Houwelingen richt de boodschap zich
slechts op één zaak: het wegzetten van de leerlingen van de IBN Ghaldoun als:
“aso’s”.
Eric van ’t Zelfde reageert hierop als volgt: “Dit is een gruwelijk slecht artikel. Het is
sensatiejournalistiek. Het is voor mij ondenkbaar dat een krant alle leerlingen wegzet
als “aso’s”. Ik betreur de boodschap van de journaliste dan ook ten sterkste en neem
de journaliste dit artikel kwalijk. Ik zal dan ook een rectificatie afdwingen. Ik heb onze toelatingscriteria onderwijskundig uiteengezet richting de krant. Op de vraag of
ik de eindexamenkandidaten die zich schuldig hebben gemaakt aan de diefstal en
aan de fraude zou overnemen op de Hugo de Groot, heb ik geantwoord: “Geen
denken aan, deze leerlingen komen niet de school binnen”.
Richting de leerlingen van het IBN Ghaldoun en de school zelf zegt Van ’t Zelfde:
“Het is wrang dat jullie onder de nationale loep der verdenking zijn gelegd door deze
affaire. Jullie zijn net zo goed slachtoffer van deze diefstal door individuen als de
overige leerlingen en scholen in Nederland. Jullie hebben het momenteel al zwaar
genoeg en daar doet deze journaliste nu een extra schep bovenop voor jullie. Dat is
wrang en dient jullie niet. Ik hoop dat de IBN Ghaldoun openblijft voor haar
leerlingen dat alleen de daders worden bestraft.“
Dhr. drs. E.R.M. van ’t Zelfde,
directeur Hugo de Groot.
quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:07 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Waar haal je vandaan dat dat ontken? Succes ermee
Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is. Of dat dan met religie of cultuur te maken heeft laat ik in zijn midden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hugo voelt de bui al hangen, nat washandje...quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:13 schreef freako het volgende:
[..]
De directeur van die school was het niet helemaal eens met de strekking van het artikel in het AD, trouwens:
[..]
Het was hooguit wat lomp verwoord, maar ik neem aan dat de genoemde aantallen ontslagen leraren en verwijderde studenten, geen natte vingerwerk is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:15 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Hugo voelt de bui al hangen, nat washandje...
Nee hoor, Eric kruipt binnen een dag alweer in zijn schulp. Geheel naar wens van de pappers en nathouders.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Het was hooguit wat lomp verwoord, maar ik neem aan dat de genoemde aantallen ontslagen leraren en verwijderde studenten, geen natte vingerwerk is.
Voor de rest geef ik directeur van 't Zelfde groot gelijk met zijn schoolbeleid. Dit zou de landelijke standaard moeten zijn.
Ik reageerde op iemand die het heeft over religieus (niet alleen islamitisch) onderwijs dus leg mij geen onzin in de mondquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is. Of dat dan met religie of cultuur te maken heeft laat ik in zijn midden.
En de problemen in het Islamitische onderwijs zijn vele malen groter dan in de rest van het religieuze (of bijzonder) onderwijs. Ik gaf dus antwoord op de vraag die jij stelde:quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:23 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ik reageerde op iemand die het heeft over religieus (niet alleen islamitisch) onderwijs dus leg mij geen onzin in de mond
quote:Op woensdag 26 juni 2013 14:35 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja hoor. Jammer. Maar te verwachten. Echte helden zie je zelden.quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Nee hoor, Eric kruipt binnen een dag alweer in zijn schulp. Geheel naar wens van de pappers en nathouders.
Stigmatiseren is namelijk het ergste wat je kunt doen. Daar vallen fraude, oplichting, diefstal, mishandeling etc. bij in het niets. Ze rollen we met elkaar in Nederland. Wen eraan.
Oh, en alle islamitische bassischolen dan?quote:Op woensdag 26 juni 2013 15:14 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
[..]
Ik gaf aan dat die vergelijking van jou niet klopt. Zeker als het om fraude gaat dan is dat bij het Islamitische onderwijs zoveel male groter dat dat niet te vergelijken is.
Leuk dat je die vraag stelt Xa1ptquote:Op woensdag 26 juni 2013 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, en alle islamitische bassischolen dan?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |