Punt is dat openbare scholen wat lastiger leerlingen kunnen weigeren. Mocht Ibn Galdoun worden opgeheven dan moeten die leerlingen ergens heen. Er is geen andere Islamtische middelbare school en bijzonder onderwijs mag leerlingen eenvoudiger weigeren. Dan kom je deels toch uit bij de openbare middelbare school in die wijk en die kan wel wat eisen stellen maar zeker niet onbeperkt.quote:Op woensdag 26 juni 2013 12:40 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Val hem niet aan, val Ibn Ghaldoun aan. Dáár ligt het probleem en nergens anders.
Je kunt hem niet kwalijk nemen dat hij geen zin heeft in andermans afval.
De écht gemotiveerde leerlingen zijn welkom. Maar wel na een toelatingstestje om te zien of ook mee kunnen komen met de rest. Lijkt mij redelijk.
Las het netquote:Op woensdag 26 juni 2013 11:42 schreef Svarabhaktivocaal het volgende:
[..]
Speciaal voor jou: ferme taal van een andere Rotterdamse schooldirecteur die zich nadrukkelijk uitspreekt. Gelijk heeft hij.
[..]
Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/13(...)lkom-bij-buren.dhtml
Hulde voor deze man, die zich duidelijk uitspreekt. Dezelfde directeur was trouwens recent nog in het nieuws: http://www.eo.nl/tv/kneve(...)l/erik-van-t-zelfde/
Leraren die slecht Nederlands spreken, oud-directeur die gewipt is wegens fraude geeft daar les, voltallige examenklassen die de boel besodemieteren, leraren die daar vanaf weten enzovoort enzovoort. Dat geeft te denken over het algehele niveau van de school. Je kunt er lang of kort over praten, maar het is echt niet vreemd dat een andere school niet staat te springen deze bende op te ruimen. Daarom is een toelatingstoets en een checkje bij de leerplichtambtenaar écht niet vreemd.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:03 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Naïef? Lullig?
Ik vind het veel te ver gaan om alle leerlingen maar meteen te bestempelen. Dat is ongegrond. Of is 1 jaar op deze kutschool gezeten te hebben al genoeg?
En wat meer iets zegt over de school, is het slagingspercentage op het laagste niveau wat aangeboden wordt
Geweldig maar hoe zie je dit in relatie tot de leerplicht? Waar moeten deze leerlingen dan heen als alle scholen in de buurt ze eenvoudig mogen weigeren? Wat is jouw oplossing?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:
Zij die de stof wel beheersen zullen met vlag en wimpel slagen voor een eventuele toelatingstoets. Ik zie écht het probleem niet. Jij legt het probleem bij deze directeur en daar hoort het niet. Ibn Ghaldoun, ga daar maar verontwaardigd doen.
Waarom zou een school een andermans probleem de zijne maken?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geweldig maar hoe zie je dit in relatie tot de leerplicht? Waar moeten deze leerlingen dan heen als alle scholen in de buurt ze eenvoudig mogen weigeren? Wat is jouw oplossing?
Hij komt met een stelling, niet ik.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:11 schreef IntensiveGary het volgende:
Zij die de stof wel beheersen zullen met vlag en wimpel slagen voor een eventuele toelatingstoets. Ik zie écht het probleem niet. Jij legt het probleem bij deze directeur en daar hoort het niet. Ibn Ghaldoun, ga daar maar verontwaardigd doen.
Wat is jouw oplossing? Gewoon geen school meer voor die kinderen? Hoe zie je dat in relatie tot de leerplicht?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom zou een school een andermans probleem de zijne maken?
Allen maar om politiek correct te zijn?
Hoezo 'zonder reden'. Ze hebben gefraudeerd en probeerden zo hun papiertje te halen. Dan is er wel degelijk een reden dat die kinderen eerst moeten bewijzen uberhaupt wat opgestoken te hebben.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:16 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij komt met een stelling, niet ik.
Het probleem is, dat kinderen zonder reden zichzelf al moeten verdedigen.
Dat "vinden wij niet leuk", net zoals veiligheidsdiensten iedereen checken zonder aanwijzing, "vinden wij ook niet leuk"
Politiek correct?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:15 schreef ReplaR het volgende:
[..]
Waarom zou een school een andermans probleem de zijne maken?
Allen maar om politiek correct te zijn?
Dat begrijp ik. En ik begrijp ook dat er leerlingen geplaatst dienen te worden. Maar ik neem aan dat jij ook begrijpt dat die man er niet op zit te wachten - na net z'n eigen school te hebben schoongeveegd - om een zooitje geteisem binnen te halen. Laat ze maar een toets doen. Zij die het goed bedoelen zijn welkom, de rest gewoon op een of andere ramp-ROC knallen tot ze niet meer leerplichtig zijn.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:10 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Punt is dat openbare scholen wat lastiger leerlingen kunnen weigeren. Mocht Ibn Galdoun worden opgeheven dan moeten die leerlingen ergens heen. Er is geen andere Islamtische middelbare school en bijzonder onderwijs mag leerlingen eenvoudiger weigeren. Dan kom je deels toch uit bij de openbare middelbare school in die wijk en die kan wel wat eisen stellen maar zeker niet onbeperkt.
De leerlingen (en scholen) hebben immers te maken met de leerplicht die wel ingevuld moet worden..
Waarom moet hij met een oplossing komen voor een ander zijn probleem? Die leerlingen frauderen, liegen en bedriegen en daar moet iemand anders een oplossing voor komen aandragen? Dacht het niet.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing? Gewoon geen school meer voor die kinderen? Hoe zie je dat in relatie tot de leerplicht?
Van mening zijn dat kinderen naar school moeten gaan heeft toch niks met politiek correct zijn te maken? En zowel, als voorstander van de leerplicht zijn me politiek correct maakt dan is dat maar zo...
Ze hebben gefraudeerd? Nu praat je zoals die directeur, alsof van alle leerlingen in Nederland die dit jaar hun diploma hebben behaald, het diploma 'besmet' is.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Hoezo 'zonder reden'. Ze hebben gefraudeerd en probeerden zo hun papiertje te halen. Dan is er wel degelijk een reden dat die kinderen eerst moeten bewijzen uberhaupt wat opgestoken te hebben.
Dat snap ik wel maar ik snap ook dat hij als openbare school veel lastiger kan weigeren dan een bijzondere school dat kan. Het is dus niet zo eenvoudig als hij probeert te stellen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Dat begrijp ik. En ik begrijp ook dat er leerlingen geplaatst dienen te worden. Maar ik neem aan dat jij ook begrijpt dat die man er niet op zit te wachten
Tja, is dat echt een oplossing?quote:Zij die het goed bedoelen zijn welkom, de rest gewoon op een of andere ramp-ROC knallen tot ze niet meer leerplichtig zijn.
Uiteraard zullen gespreid worden, geen school kan er plots 650 leerlingen bij hebben...quote:Overigens ga ik er vanuit dat lang niet alle leerlingen uit de wijk komen. Het was de enige Islamitische school, dus vermoed ik dat er kinderen uit heel Rotjeknor en misschien zelfs de wijde omgeving op zitten. Je kunt ze dus verspreiden over de hele stad.
Nee de hele klas wist ervan, inclusief de docenten. Zoals je uit de tekst ook kunt opmaken schort er nog veel meer aan de hele organisatie van die school. Zit je zelf op het Ibn-ghaldoun of zo dat je alles wat zij doen zo loopt te vergoeilijken?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze hebben gefraudeerd? Nu praat je zoals die directeur, alsof van alle leerlingen in Nederland die dit jaar hun diploma hebben behaald, het diploma 'besmet' is.
Ze, die jongen van 12?
Dat is hun probleem, sorry hoor.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Wat is jouw oplossing? Gewoon geen school meer voor die kinderen? Hoe zie je dat in relatie tot de leerplicht?
Van mening zijn dat kinderen naar school moeten gaan heeft toch niks met politiek correct zijn te maken? En zowel, als voorstander van de leerplicht zijn me politiek correct maakt dan is dat maar zo...
Ze hebben gefraudeerd. Het schoolbestuur en nu ook de leerlingen. Gestolen examens weet je wel?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:20 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ze hebben gefraudeerd? Nu praat je zoals die directeur, alsof van alle leerlingen in Nederland die dit jaar hun diploma hebben behaald, het diploma 'besmet' is.
Ze, die jongen van 12?
De andere scholen hebben minder te zeggen en moeten deze leerlingen van Ibn Ghaldoun wel aannemen?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef IntensiveGary het volgende:
[..]
Overigens ga ik er vanuit dat lang niet alle leerlingen uit de wijk komen. Het was de enige Islamitische school, dus vermoed ik dat er kinderen uit heel Rotjeknor en misschien zelfs de wijde omgeving op zitten. Je kunt ze dus verspreiden over de hele stad.
Doorzoeken tot ze wel worden aangenomen. Ik ben ook weleens geweigerd bij een opleiding. Toen ben ik een andere gaan doen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:13 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geweldig maar hoe zie je dit in relatie tot de leerplicht? Waar moeten deze leerlingen dan heen als alle scholen in de buurt ze eenvoudig mogen weigeren? Wat is jouw oplossing?
"Mijn" school had 650 leerlingen in het eindexamenjaar?quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Nee de hele klas wist ervan, inclusief de docenten. Zoals je uit de tekst ook kunt opmaken schort er nog veel meer aan de hele organisatie van die school. Zit je zelf op het Ibn-ghaldoun of zo dat je alles wat zij doen zo loopt te vergoeilijken?
Van alle leerlingen (1e klas VMBO tot 6e klas VWO) die weg moeten bij sluiting hebben er misschien maar een handvol gefraudeerd, in ieder geval niemand van de niet-eindexamenkandidaten kan je dit kwalijk nemen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben gefraudeerd. Het schoolbestuur en nu ook de leerlingen. Gestolen examens weet je wel?
Mijn nederige excuses, ik nam aan dat niet alle leerlingen op die school gefraudeerd hadden. Weet je welquote:Op woensdag 26 juni 2013 13:21 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ze hebben gefraudeerd. Het schoolbestuur en nu ook de leerlingen. Gestolen examens weet je wel?
Die kinderen zijn welkom, als ze aan een eis voldoen. Meer dan terecht, dat weet je zelf ook wel. De leerlingen worden daar al vanaf jaar 1 gematst.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:22 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
"Mijn" school had 650 leerlingen in het eindexamenjaar?
ik zeg niet dat hij dat per sé moet doen maar ik ben wel zo nuchter om te beseffen dat de oplossing voor de problematiek ook van zijn school moet kunnen.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:19 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Waarom moet hij met een oplossing komen voor een ander zijn probleem? Die leerlingen frauderen, liegen en bedriegen en daar moet iemand anders een oplossing voor komen aandragen? Dacht het niet.
Ja, eerst frauderen liegen en bedriegen, achteraf weer gaan huilen dat jij het slachtoffer bent van racisme enz enz.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:23 schreef Scorpie het volgende:
Goh, niemand wil dat tuig dat op dat kankergezwel van een school heeft gezeten.
Aha, dat is nieuwe informatie. En er wordt dus ook al jaren gefraudeerd met de eindexamens.quote:Op woensdag 26 juni 2013 13:23 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Die kinderen zijn welkom, als ze aan een eis voldoen. Meer dan terecht, dat weet je zelf ook wel. De leerlingen worden daar al vanaf jaar 1 gematst.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |